Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:21:
Geef eens wat meer informatie Mike, zoals welke ROM je geinstalleerd hebt en wat er precies gebeurd.
Krijg je nog foutmeldingen te zien op je scherm ?
Het is toch gelukt, zoals is aangegeven in de eerdere post. _/-\o_ _/-\o_

THx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nog steeds het probleem dat mijn agenda niet synced. Dit deed hij met de stockROM niet, met de nieuwe UK niet en met de Modaco niet.
Bij instellingen staat agenda syncen aan. Hij geeft ook aan dat hij dit om 2:04 voor het laatst gedaan heeft, maar mijn google calander is nog steeds leeg. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zaterdag krijg ik de melding "downloaden mislukt" als ik een app uit de market wil binnenhalen. Maakt niet uit of ik 2G, 3G of wifi gebruik.
Internetten lukt wel, dus de dataverbinding is er gewoon.

Iemand enig idee waar dit door komt en (belangrijker nog) hoe ik er weer vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:24:
Sinds afgelopen zaterdag krijg ik de melding "downloaden mislukt" als ik een app uit de market wil binnenhalen. Maakt niet uit of ik 2G, 3G of wifi gebruik.
Internetten lukt wel, dus de dataverbinding is er gewoon.

Iemand enig idee waar dit door komt en (belangrijker nog) hoe ik er weer vanaf kom?
Gebruik je toevallig apps2sd ?

Zoja, dan moet je eens opstarten in Recovery mode en een "repair ext" doen.

Het is namelijk een bekend probleem dat als je telefoon is uitgeweest en je apps2sd gebruikt, dat de ext3 partitie op de SD kaart "corrupt" raakt.
Niet echt corrupt hoor, want alles staat gewoon op je SD kaart, maar pas nadat je een "repair ext" gedaan hebt, kun je weer apps installeren.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:04:
[...]

Gebruik je toevallig apps2sd ?

Zoja, dan moet je eens opstarten in Recovery mode en een "repair ext" doen.

Het is namelijk een bekend probleem dat als je telefoon is uitgeweest en je apps2sd gebruikt, dat de ext3 partitie op de SD kaart "corrupt" raakt.
Niet echt corrupt hoor, want alles staat gewoon op je SD kaart, maar pas nadat je een "repair ext" gedaan hebt, kun je weer apps installeren.
Gebruik ik idd, heb dacht ik EXT2 al naar EXT3 omgezet. Repair EXT heb al geprobeerd, maar zal het nog eens proberen. You never know.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Dat moet je echt elke keer doen als je telefoon uit heeft gestaan.
Is dus een bug/feature in apps2sd

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:05:
Dat moet je echt elke keer doen als je telefoon uit heeft gestaan.
Is dus een bug/feature in apps2sd
Dat wist ik, maar voor dit probleem is het helaas niet de oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yay ik ben nu ook een trotse bezitter van een Pulse :)

Ik moet nog wel even wennen aan het onscreen toetsenbord, aangezien ik een fysiek toetsenbord gewend ben. Maar verder alleen maar lof over dit toestel. Zeker voor de prijs! Nog nog afwachten wat de update naar 2.0/2.1 allemaal met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Welkom Fulcrum,

Jep, ik ben echt van mening dat de Pulse een ondergeschoven kindje is in de wereld van de Android toestellen.

Het is echt een super apparaat, zeker voor zijn geld.

Neem ook eens een kijkje op het Modaco forum, daar kun je ook zeer veel nuttige informatie vinden.
(zoals hoe je het toestel kan rooten, nieuwe ROM's, etc)

Veel plezier met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:05:
Welkom Fulcrum,

Jep, ik ben echt van mening dat de Pulse een ondergeschoven kindje is in de wereld van de Android toestellen.

Het is echt een super apparaat, zeker voor zijn geld.

Neem ook eens een kijkje op het Modaco forum, daar kun je ook zeer veel nuttige informatie vinden.
(zoals hoe je het toestel kan rooten, nieuwe ROM's, etc)

Veel plezier met je toestel.
Bedankt! :)

Ik zal me eerst even wegwijs maken met het toestel, ik denk dat ik eind maart/begin april de officiële update ga pakken. De tussentijd is voor mij te kort om veel te stoeien met ROMS, maar bedankt voor de tip ;)

Het enige wat ik me nu afvraag, is of ik het qwerty toetsenbord ook kan 'locken'. Ik heb soms als ik een letter typ op de rand van het scherm, dat er dan verschoven wordt naar een ander toetsenbord. Maar goed, dat kan ook zeer goed aan mijn eigen bewegingen liggen :P

Oja en ik vind het wel onpraktisch dat er bij het starten van een nieuwe zin (bijv. bij sms) hij niet automatisch met een hoofdletter begint. Is hier wat aan te doen?

[ Voor 23% gewijzigd door SEA Ninja op 13-03-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwii
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik vind persoonlijk het Android toetsenbord prettiger dan Touchpal. Die verschuift niet en begint standaard met een hoofdletter. Ik vind ook de toetsen prettiger. Probeer het eens uit. Typveldje ingedrukt houden en dan invoermethode wijzigen. Misschien bevalt dat beter. Anders zijn er ook nog genoeg alternatieve toetsenborden op internet te vinden. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Skiwii op 14-03-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Skiwii schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:26:
Ik vind persoonlijk het Android toetsenbord prettiger dan Touchpal. Die verschuift niet en begint standaard met een hoofdletter. Ik vind ook de toetsen prettiger. Probeer het eens uit. Typveldje ingedrukt houden en dan invoermethode wijzigen. Misschien bevalt dat beter. Anders zijn er ook nog genoeg alternatieve toetsenborden op internet te vinden. :)
Hey tof, bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo thuis in Android, maar ben ook niet zo van de handleiding lezen :P. Meteen even gekeken, dat werkt inderdaad een stuk prettiger! Geen irritant automatisch geschuif en inderdaad hoofdlettergebruik. Ook vind ik het de cijferinvoer en speciale tekens handiger. Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-08 18:40
Heb het toestel nu een aantal weken en moet zeggen dat Android lekkerder werkt dan WM 6.1.
Ingebouwde GPS ontvanger is sowieso handiger dan een externe BT GPS ontvanger.

3G (incl. locatiebepaling) laat ik aan staan, BT en WiFi alleen waar nodig. Haal met deze instellingen makkelijk 2 dagen niet opladen.

Voor navigeren gebruik ik Co-Pilot (sluit wel een stroomkabel aan voor langere ritten).

Agenda synchronisatie met Google (prive) en CRM pakket (zakelijk), email via Google.

Modemmen vind ik dan weer handiger via Azi-Link dan via de T-Mobile dialer (If Pulse has connection dan je laptop ook). Azi-link vergt wel wat extra instellingen op je laptop: Android SDK en OpenVPN. Onder Windows 7 heb je administrator en administrator rechten nodig om de route om te gooien naar je ADB connectie. Kwestie van batch-file maken en die als "administrator" runnen.

Prima toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ja, gebruik hem nu een week en heb weinig negatieve ervaringen. Ik gebruik hem veel voor sms, games en wifi dus bij mij houd hij het meestal maar één dag vol. Maar de gebruikservaring is prima! :)

Enige minpuntje is natuurlijk dat hij over weinig intern geheugen beschikt, en er dus maar weinig apps en games geinstalleerd kunnen worden. Ik weet dat ik hem Apps2sd zou kunnen gebruiken, maar ik wacht een meer bugvrije manier af (of wellicht officiële update van Google).

Wat voor stock applicaties hebben jullie verwijderd van het toestel? Ik ben er nog niet aangekomen, maar het lijkt mij dat ik bijv. Documents to Go, Servo Search, Roadsync en Google Talk wel kan verwijderen om wat kostbare vrije ruimte vrij te maken.

Edit: oh die apps en bijv. het spel Block Breaker 2 kan ik niet eens deinstalleren.. lekker doelloos |:(
Hoe kan ik dan extra vrije ruimte opeisen?

[ Voor 9% gewijzigd door SEA Ninja op 17-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Stil hier zeg!

Status-update van mij: ik heb sinds een week problemen met het ontvangen van smsjes. Sommige smsjes krijg ik pas met een paar dagen vertraging, andere krijg ik helemaal niet en anderen juist wel weer direct. Met bellen heb ik geen problemen. Ook geeft de Pulse soms aan dat hij geen Simkaart heeft gedetecteerd.. vage problemen... ;(

Ik heb een Vodafone Simonly erin zitten. Zit nu te bedenken of het probleem bij Vodafone of het toestel kan liggen.

Edit: heb net ontdekt bij het vergelijken van de verzonden items van een ander, en mijn ontvangen berichten dat er zelfs een lang sms bericht 'verminkt' is. Een stuk van de lange (meerdere) sms is vervangen door een stukje bericht wat heel oud was (en nooit aangekomen was) en er misten andere gedeeltes. Echt vaag 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door SEA Ninja op 31-03-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
De problemen die jij hebt, heb ik gelukkig niet Fulcrum.

Maar ik vraag me af of iemand dezelfde problemen heeft of is tegengekomen die ik heb :

Ik heb Modaco Rom 1.7 draaien en gebruik de ingebakken Exchange client voor het ontvangen van mijn Hotmail emails (POP3 dus).

Ik krijg regelmatig een notificatie dat er een nieuwe email binnen gekomen is, terwijl dat niet het geval is.
In het display zie ik dan meestal de laatst ontvangen email (ook al is dat enkele dagen geleden) of zelfs een oudere email.

Dit probleem heb ik al sinds ik de Pulse heb (heb deze sinds 2 maanden en gelijk de MCR 1.7 geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
ik heb mijn pulse nu ongeveer 2 maand en vroeg me af wanneer de android 2.1 rom komt..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

mei op z'n vroegst

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Pulse.
Ik had hiervoor de Hero maar die is helaas gejat.

Nu probeerde ik foto's van mn comp over te zetten naar mn mobiel. Dit lukte prima met de Hero, maar de computer geeft nu aan dat niet alle eigenschappen kunnen worden gekopieerd en op mn telefoon vind ik de foto's ook niet terug...
iemand enig idee hoe dat opgepost kan worden??!! De kwaliteit van de camera is maar zo zo natuurlijk en ik vind het prettig om foto's van de comp ook op mn mob te hebben.

Merci! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:27:
Ik heb sinds kort de Pulse.
Ik had hiervoor de Hero maar die is helaas gejat.

Nu probeerde ik foto's van mn comp over te zetten naar mn mobiel. Dit lukte prima met de Hero, maar de computer geeft nu aan dat niet alle eigenschappen kunnen worden gekopieerd en op mn telefoon vind ik de foto's ook niet terug...
iemand enig idee hoe dat opgepost kan worden??!! De kwaliteit van de camera is maar zo zo natuurlijk en ik vind het prettig om foto's van de comp ook op mn mob te hebben.

Merci! :)
Ziet de pc wel jouw mobiel ?
Probeer je de foto's naar een SD kaart te zetten ?

Kan het zijn dat de Hero wat extra exiff informatie in de foto zet, die niet gelezen kan worden door de Pulse ?

Maak eens een foto met de camera van de Pulse en kijk waar doe wordt weg geschreven (bij mij is het op de SD kaart in de folder Pictures). Kun je die foto wel openen op de PC ?
Probeer nu eens wat foto's in dezelfde folder te zetten als waar de camera de foto's opslaat en kijk dan of je ze vanaf de telefoon kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
wat is modaco nou precies? wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Lemarr schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:45:
wat is modaco nou precies? wat is het verschil?
Modaco is een ander forum, waar veel informatie en ROMS voor de Pulse te vinden is.
Moet je maar eens zoeken met Google (de URL kan en mag ik je hier niet geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

speedme schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:17:
[...]

Modaco is een ander forum, waar veel informatie en ROMS voor de Pulse te vinden is.
Moet je maar eens zoeken met Google (de URL kan en mag ik je hier niet geven).
Hmmm...
S2K schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:23:
Conclusie

Over het algemeen een zeer geslaagd toestel die de drempel tot de android wereld fors heeft verlaagd.
Op Modaco is al meer info over dit nieuwe toestel te vinden.
bas r schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:01:
[...]
Als dat mogelijk is is er niet echt een probleem volgens mij, aangezien de wifi module dan werkt.
Volgens het forum van Modaco.com zijn ze er nog niet uit welke module er nou aageroepen wordt. Tegen de tijd dat de mijne binnen is zal ik eens gaan testen.
bas r schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:41:
[...]
Ik ook sinds een paar dagen in het bezit van de Pulse, en op een paar vreemde dingetjes na geen problemen.
Hier is een hoop info over de Pulse te vinden: Klik.
Epohax schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:18:
[...]
En toen terug Q1 2010, naar wat ik las op de MoDaCo forums

De MoDaCo rombakker (Paul) houdt het voor bekeken met zijn Pulse voorlopig, hij heeft zopas versie 3 uitgebracht, maar doet zijn phone van de hand voor een Motorola Droid te financieren.
[...]
kepler schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:41:
Die ROM is een aangepaste versie van de Android op de Pulse, in dit geval een kale Android (zoals Google hem levert heb ik begrepen). In dit topic kun je meer info vinden:

http://android.modaco.com...ng-wavesecure-stock-roms/
[...]
Montigny schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:16:
[...]
En ja, wat ik heb begrepen wordt 1.6 overgeslagen en krijgt de pulse eerste kwartaal 2010 de 2.0 update.
Misschien overbodig maar houd http://android.modaco.com...e-pulse-pulse-modaco-com/ in de gaten, dit forum is zeer actief en goed op de hoogte van de laaste pulse nieuwtjes.
pelt schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:32:
[...]
OT: Hier staan trouwens pics van de U8230 ROM. Is idd gewoon de standaard Android zoals ik hem ken van mijn G1.
[...]
kepler schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:12:
[...]
Op Modaco heb ik trouwens een topic geopend, hopelijk kunnen ze me daar helpen... http://android.modaco.com...s-in-android-boot-screen/
Je zou niet de eerste zijn :P Dit zijn alleen de posts van 2009, om 2010 te quoten had ik geen zin in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
jaaa, thanks "speedme" en "erazzzzzzzzzzzer" ..
je kan dus wel links posten (voor de duidelijkheid ;) )

maar ikwas niet duidelijk... ik bedoelde wat is het verschil tussen de standaard pulse en de modaco rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Lemarr schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:45:
jaaa, thanks "speedme" en "erazzzzzzzzzzzer" ..
je kan dus wel links posten (voor de duidelijkheid ;) )

maar ikwas niet duidelijk... ik bedoelde wat is het verschil tussen de standaard pulse en de modaco rom?
Zuiniger en wat stabieler.
Plus meer geheugen doordat het standaard mogelijk maakt om programma's op de SD-kaart te installeren.

Dat waren voor mij in elk geval de voordelen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Quacka schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:58:
[...]

Plus meer geheugen doordat het standaard mogelijk maakt om programma's op de SD-kaart te installeren.

Echter is het Nederlandse languagepack niet goed. Wat hij niet naar het Nederlands kan vertalen zet hij in het Frans. Als het Engels was geweest zou het niet een heel groot probleem zijn, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
dat is wel een nadeel..
hoe zit het met de UK update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Erazzzer schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:13:
[...]

Echter is het Nederlandse languagepack niet goed. Wat hij niet naar het Nederlands kan vertalen zet hij in het Frans. Als het Engels was geweest zou het niet een heel groot probleem zijn, maar helaas.
Ik ben nog niets tegengekomen. Ik gebruik dan wel de t-mobile-style.
De andere (vanilla-style) had volgens mij taal-problemen. Dacht ik.

Dus voor de vraagsteller even een opsomming van de diverse roms
- t-mobile standaard (zoals deze op je telefoon staat)
- December update via de britse T-mobile (let op: is directe link naar zip)
- Modaco T-mobile style
- Modaco Vanilla style (met taalprobleem)

En dan heb je nog wat beta-versies, maar die slaan we maar over.
De fabrikant van de telefoon is verder bezig met de 2.1 versie van Android, maar dat duurt nog ff..

edit:
Ik gebruik overigens de t-mobile style Modaco-rom sinds februari en ben er heel tevreden mee. Alleen heb ik wel last van het nadeel dat als je telefoon uitvalt (lees: als je niet op tijd oplaad) dat je dan weer wat werk hebt om het installeren van programma's weer te laten werken (de SD-kaart wordt dan blijkbaar niet goed gelezen). Schijnt in de nieuwe versie opgelost te zijn, maar heb geen zin om opnieuw te installeren. (zeker omdat 2.1 eraan komt)

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 05-04-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik gebruik ook de T-Mobile style versie van de MCR 1.7 en ben ook niets tegengekomen wat verkeerd vertaald wordt.

Ben ook erg tevreden over deze ROM en ben erg benieuwd naar de 2.1 die uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:58:
[...]

Hey dat klinkt best interessant. Komt dat omdat AppstoSD er standaard bij geinstalleerd wordt? Heeft dat geen beperkingen qua bugs oid?

Mijn Pulse heeft nog steeds zo nu en dan dat hij geen Sim detecteert. Krijg dan de foutmelding dat com.android.phone gestopt is. Heb wel gelezen dat meerdere mensen hiermee last hebben die Advanced Task Manager gebruiken.. meteen maar gedeinstalleerd en de Pulse werd meteen een stuk sneller. Helaas na die tijd nog wel eens de melding gehad dat de Sim niet aanwezig was... maar eens kijken wat ik nog kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oisin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
ik heb nu een tijdje mn pulse. Ik had er na een week maar eens die modaco rom t-mobile style erop gezet vanwege de A2SD. Vandaag had ik weer 3/4 apps geïnstalleerd, maar nu is het probleem dat mijn internet het niet meer doet via 3g. Ik heb de apps al verwijderd en ik heb de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar niets werkt. Weet iemand wat te doen? De apps die ik als laatste heb geinstalleerd zijn:carlocator, sweetdreams, wavesecure en phonemypc

Ik heb hem nu nog een keer gereset, maar nu kan ik niet eens meer op het bureaublad komen. Hij blijft maar op die lijst met alle apps staan:S
Edit: het bureaublad probleem is al opgelost

Edit2:Ook wel handig om te vermelden is denk ik dat ik voor pasen APNdroid heb geinstalleerd vanwege een vakantie in het buitenland. Terug in nederland heb ik hem weer aan gezet en deed het internet het gewoon daarna.

[ Voor 35% gewijzigd door oisin op 06-04-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
SEA Ninja schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:20:
[...]

Hey dat klinkt best interessant. Komt dat omdat AppstoSD er standaard bij geinstalleerd wordt? Heeft dat geen beperkingen qua bugs oid?

Mijn Pulse heeft nog steeds zo nu en dan dat hij geen Sim detecteert. Krijg dan de foutmelding dat com.android.phone gestopt is. Heb wel gelezen dat meerdere mensen hiermee last hebben die Advanced Task Manager gebruiken.. meteen maar gedeinstalleerd en de Pulse werd meteen een stuk sneller. Helaas na die tijd nog wel eens de melding gehad dat de Sim niet aanwezig was... maar eens kijken wat ik nog kan doen
zie mijn vorige post:
Ik gebruik overigens de t-mobile style Modaco-rom sinds februari en ben er heel tevreden mee. Alleen heb ik wel last van het nadeel dat als je telefoon uitvalt (lees: als je niet op tijd oplaad) dat je dan weer wat werk hebt om het installeren van programma's weer te laten werken (de SD-kaart wordt dan blijkbaar niet goed gelezen). Schijnt in de nieuwe versie opgelost te zijn, maar heb geen zin om opnieuw te installeren. (zeker omdat 2.1 eraan komt)
Dus het is inderdaad een nadeel, tenzij dit inmiddels echt is opgelost, wat ik wel ergens heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 15:22
ik zie op de site van huawei een 'Customer Application Software' staan voor de u8220 (de pulse) met de naam 'U8220 HOST V100R001GBRC85B004( T-Mobile UK)'. Dit staat er vanaf 1 april op. Weet iemand of dit een update is ??
Kan het hier niet checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Nu online

houthakker

Poehé

Is alleen een update van de "PC Suite" en de drivers (die op het mini cdtje staan).
Bij mij wil die iig niet werken met de custom rom 1.7 (wel deels, maar bij outlook blijft hij hangen)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Quacka s,chreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:46:
[...]

zie mijn vorige post:

[...]

Dus het is inderdaad een nadeel, tenzij dit inmiddels echt is opgelost, wat ik wel ergens heb gelezen.
Oeps dat had ik niet goed gelezen :P

Die T-mobile style Modaco rom lijkt me erg interessant dan. Maar ik zal me er dan eerst goed in moeten verdiepen, want ik wil wel weten wat ik exact ga doen en waarom. Zo te zien moet er wel aardig wat gebeuren. Hoe vond jij het installatieproces verlopen?

Heb vanmiddag in een Vodafone winkel een nieuwe simkaart gekregen, hoop dat mijn problemen nu voorbij zijn... even afwachten. Als de problemen weg zijn, ga ik misschien de sprong in het diepe wagen en de Modaco rom installeren :)

[ Voor 25% gewijzigd door SEA Ninja op 07-04-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oisin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
De storing was waarschijnlijk door telfort, ik heb dus voor niks mijn mobiel gereset. Het schijnt dat het is opgelost, maar ik heb nog steeds geen internet:S. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
SEA Ninja schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:32:
[...]
Oeps dat had ik niet goed gelezen :P
Die T-mobile style Modaco rom lijkt me erg interessant dan. Maar ik zal me er dan eerst goed in moeten verdiepen, want ik wil wel weten wat ik exact ga doen en waarom. Zo te zien moet er wel aardig wat gebeuren. Hoe vond jij het installatieproces verlopen?

Heb vanmiddag in een Vodafone winkel een nieuwe simkaart gekregen, hoop dat mijn problemen nu voorbij zijn... even afwachten. Als de problemen weg zijn, ga ik misschien de sprong in het diepe wagen en de Modaco rom installeren :)
Het viel op zich wel mee, het is de 1e keer enger dan moeilijk.
Je moet goed de handleiding volgen en
1. beginnen met de december-update. Deze is noodzakelijk.
2. De nieuwe ROM downloaden van Modaco - Deze op je SD kaart zetten
3. Daarna een recovery programma installeren:
http://android.modaco.com...ery-image-on-your-device/
Dit moet overigens met kabeltje aan je computer -> de update doe je via de pc.

4. Daarna backup maken met dit nieuwe programma
5. En ook via dit programma de nieuwe rom erop zetten

Het is gewoon een kwestie van rustig aan doen en als je denkt dat het fout gaat op internet kijken of je inderdaad iets fout doet / kijken hoe het wel moet.
Let trouwens op dat je wel goede backups maakt. Ik was bijv mijn telefoonrs kwijt, omdat mijn backup niet goed was gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:49:
[...]

Het viel op zich wel mee, het is de 1e keer enger dan moeilijk.
Je moet goed de handleiding volgen en
1. beginnen met de december-update. Deze is noodzakelijk.
2. De nieuwe ROM downloaden van Modaco - Deze op je SD kaart zetten
3. Daarna een recovery programma installeren:
http://android.modaco.com...ery-image-on-your-device/
Dit moet overigens met kabeltje aan je computer -> de update doe je via de pc.

4. Daarna backup maken met dit nieuwe programma
5. En ook via dit programma de nieuwe rom erop zetten

Het is gewoon een kwestie van rustig aan doen en als je denkt dat het fout gaat op internet kijken of je inderdaad iets fout doet / kijken hoe het wel moet.
Let trouwens op dat je wel goede backups maakt. Ik was bijv mijn telefoonrs kwijt, omdat mijn backup niet goed was gegaan...
Thanks voor je uitleg! Moet ook vast wel lukken.

Alleen eerst mijn telefoon maar ter reparatie aanbieden in een T-Mobile shop.. kreeg vandaag weer de meldingen dat er geen simkaart in zat, dus aan de sim kan het niet liggen ;(

Ben nu een harde reset aan het doen, om te kijken of het echt niet aan de software ligt. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Anders gaat hij zaterdag naar de shop, dan ben ik hem 2 tot 4 weken kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Nou inmiddels anderhalve dag verder na de harde reset, en geen foutmelding meer gehad. Gekke is wel dat ik de melding van 'geen simkaart' volgens mij alleen maar op het werk kreeg. Dus ik ga hem nog een week uittesten. Had trouwens al de december update erop gezet paar weken geleden.

Vooralsnog lijkt het goed te gaan. Misschien had het te maken met bepaalde apps oid.. In ieder geval hoop ik dat het goed blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Weet iemand of het mogelijk is om je gmail minder te laten synchroniseren?
Ik wil namelijk niet dat de hele tijd verbinding wordt gemaakt -> gaat de batterij nogal snel leeg.
Ik had een tijdje automatische synchronisatie uitgezet, maar dan krijg je gewoon helemaal geen mails binnen.

Ik wil gewoon dat er een paar keer per dag wordt gekeken. En meer niet. (behalve als ik hier handmatig voor kies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Heb ook iets vreemds ontdekt. Heb een Pulse met de Modaco 1.7 Custom ROM. :9~ _/-\o_
Ik dacht de wekker app maar eens te gaan gebruiken om mij 's morgens wakker te maken.
Nu gebruik ik daar nog een ander toestel voor.

Ik gebruik ook de SilentMode OnOff widget om mijn nachtrust te garanderen ;) :O

Maar de wekker gaat niet af. :z
Nou....dat wil zeggen, pas als ik de Pulse zelf wakker maak door op het Menu knopje te drukken of zo.

Kan toch niet de bedoeling zijn.

Iemand anders ook zoiets al gemerkt?! Of een tip voor een alarm/wekker app die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zijn er nog meer mensen die met de Pulse last hebben van:
Quewry toetsenbord doet het niet meer, android wel??
( als letter intypt springt hij weer terug)
Ik heb veel last van slecht GPS signaal, google maps kan lokatie slecht vinden en ook Navigator doet het nu niet meer. Hier had ik bij de Hero geen last van.
Iemand een idee?!
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:18:
Hallo,

Ik heb veel last van slecht GPS signaal, google maps kan lokatie slecht vinden en ook Navigator doet het nu niet meer. Hier had ik bij de Hero geen last van.
Iemand een idee?!
Tnx!
Welke rom gebruik je? Gebruik je het standaard t-mobile toetsenbord? Heb je misschien een buggy programma gedownload?
Ik heb zelf wel eens last gehad van het terugspring probleem in mijn browser. Na een herinstallatie van de browser was dat probleem opgelost.
Slecht GPS signaal ligt volgens mij ook aan het aantal keren dat je het gebruikt. Soms duurt het gewoon even voor er een satelliet gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwii
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:18:
Hallo,

Iemand een idee?!
Tnx!
Dat is helaas een bekende bug. Een structurele oplossing is er niet, maar wel een prima tijdelijke oplossing.

1. Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren
2. Selecteer Touchpal en kies voor data wissen
3. Doe hetzelfde voor het Touchpal language pack

Nu moet het weer prima werken. Maar het probleem kán terugkomen. Je kunt natuurlijk ook gewoon het Android toetsenbord gaan gebruiken.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen vertoont mijn Pulse (1.5, met December Update) een probleem: Zodra het toestel van de schermbeveiliging afgehaald wordt, begint het scherm een eigen leven te leiden. Hij herkent bewegingen en aanrakingen die er niet zijn, of reageert juist helemaal niet. Heeft iemand ervaring en/of een oplossing voor dit probleem?

FerrariItalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx skiwii!!

Hij doet het weer. Bij android snap ik niet zo goed hoe je t9 werkt, ookal staat het geactiveerd in de instellingen.
Nu nog ff kijken hoe de gps werkt... op een of andere manier vond mn hero wel snel een gps signaal, maar gisteren in de veluwe was ik "nergens".
Wel lastig aangezien ik nu geen uitgeprinte route meer mee had genomen, maar geen tomtom op mn mob dus dat was even lastig! Google maps kan dan ook geen lokatie meer vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwii
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:38:
Sinds enkele dagen vertoont mijn Pulse (1.5, met December Update) een probleem: Zodra het toestel van de schermbeveiliging afgehaald wordt, begint het scherm een eigen leven te leiden. Hij herkent bewegingen en aanrakingen die er niet zijn, of reageert juist helemaal niet. Heeft iemand ervaring en/of een oplossing voor dit probleem?

FerrariItalia
Ik heb dit probleem dus ook. Op internet zijn talloze zogenaamde verklaringen te vinden, wanneer je googlet op Android + posessed, zoals deze, maar ik heb niet het idee dat voor mij de oplossing erbij zat. Het zou aan de lader liggen, aan de trackball, aan vocht, aan apps..

Het is ROM-onafhankelijk en heeft ook niet met een bepaalde app te maken. Wel heb ik het idee dat in mijn geval de temperatuur ermee te maken heeft. Wanneer ik stug vol blijf houden (en het scherm opwarmt), dan doet hij het beter.. Soms ben ik echt een kwartier bezig voordat ik hem weer aan de praat heb. Heel vervelend.

[ Voor 5% gewijzigd door Skiwii op 20-04-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje: ik heb bijna nooit last gehad van enig probleem, maar de laatste dagen merk ik, dat als ik minder dan 10 mb aan geheugen heb, dat is niets meer kan installeren. |:(

Ik heb nog steeds de standaard rom erop 1.5 ( heb hoop dat er 2.1 update alsnog komt O-) )

Is er aan app. of en handeling die ik moet raadplegen om dit te verhelpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:25:
FF een vraagje: ik heb bijna nooit last gehad van enig probleem, maar de laatste dagen merk ik, dat als ik minder dan 10 mb aan geheugen heb, dat is niets meer kan installeren. |:(

Ik heb nog steeds de standaard rom erop 1.5 ( heb hoop dat er 2.1 update alsnog komt O-) )

Is er aan app. of en handeling die ik moet raadplegen om dit te verhelpen?
Nou, volgens mij is het in zijn algemeenheid niet aan te raden om je geheugen helemaal volt te gooien met apps. Ik merk dat als het er te veel zijn, mijn telefoon erg buggy wordt, en bijvoorbeeld de telefoonfunctie er erg onder begint te lijden.

Mijn advies: een paar apps deïnstalleren en accepteren dat er ergens een grens zit aan het aantal applicaties dat je kunt installeren op een gewone rom.

Je kunt natuurlijk ook die modaco custom installeren om apps2sd te gebruiken, maar ik hoor daar toch iets te veel problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marino_centrino schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:21:
[...]

Nou, volgens mij is het in zijn algemeenheid niet aan te raden om je geheugen helemaal volt te gooien met apps. Ik merk dat als het er te veel zijn, mijn telefoon erg buggy wordt, en bijvoorbeeld de telefoonfunctie er erg onder begint te lijden.

Mijn advies: een paar apps deïnstalleren en accepteren dat er ergens een grens zit aan het aantal applicaties dat je kunt installeren op een gewone rom.

Je kunt natuurlijk ook die modaco custom installeren om apps2sd te gebruiken, maar ik hoor daar toch iets te veel problemen over.
Bedankt. Ik weet wel dat je het niet moet "vol proppen", maar met 10 mb over denk ik wel dat er ruimte is, maar goed....

Ik wacht ongeduldig naar de upgrade naar 2.1( als die mag komen :'( ) Ik lees verschillende berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik vind ook dat het eens tijd wordt voor de update. Ik hoop dat dit de snelheid van het toestel ook ten goede komt, want ik erger me kapot de laatste tijd aan de traagheid van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Er is sinds gisteren hoop.....

Een gebruiker op het Modaco forum heeft een leaked 2.1 ROM gevonden.

Omdat deze leaked ROM waarschijnlijk niet gaat werken zonder 2.6.29 kernel, moet hij eerst proberen deze 2.6.29 kernel goed te compilen op de Pulse.
Zodra dat goed gaat, dan kan hij proberen de ROM erop te zetten.

Even afwachten dus of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:56:
[...]

Bedankt. Ik weet wel dat je het niet moet "vol proppen", maar met 10 mb over denk ik wel dat er ruimte is, maar goed....

Ik wacht ongeduldig naar de upgrade naar 2.1( als die mag komen :'( ) Ik lees verschillende berichten
verwacht geen wonderen van de 2.1 upgrade, qua snelheid en geheugenbeheer..
Ik neem aan dat deze zwaarder is dan de oude versie, waardoor het toestel standaard het geheugen al voller zal gooien.
Alleen A2SD kan dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Damn, collega van me heeft sinds gisteren een HTC desire. Dat is toch wel een verschil van dag en nacht in vergelijking met mijn Pulse :(

- Veel mooier scherm
- Makkelijker zoomen
- Meerdere achtergonden

Hij heeft dan ook Android 2.1 erop zitten en ik dus nog 1.6.
Wacht met veel ongeduld op die 2.1 update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:29:

Hij heeft dan ook Android 2.1 erop zitten en ik dus nog 1.6.
1.6 op je Pulse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)
Daar dacht ik ook!! Hoe kom je aan die 1.6 op een pulse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vandaag wat gegoogled over de 2.1 update,

Volgens het modaco forum heeft iemand van Huawei een email beantwoord met de vraag wanneer de update zal worden uitgebracht. Antwoord van Huawei is in Mei
bron: http://android.modaco.com...307329/email-from-huawei/

Een ander forum item gaf een link naar een youtube video van een huawei 8220 op de gsm beurs in Barcelona met Live achtergronden, waarschijnlijk firmware 2.0>
http://www.youtube.com/watch?v=WRif6UnZFcY&feature=fvsr

Ziet er op zich goed uit, ze zijn er nog steeds mee bezig, ik zet me geld op het uitkomen van 2.1 op half Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
bb80 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:22:
Vandaag wat gegoogled over de 2.1 update,

Volgens het modaco forum heeft iemand van Huawei een email beantwoord met de vraag wanneer de update zal worden uitgebracht. Antwoord van Huawei is in Mei
bron: http://android.modaco.com...307329/email-from-huawei/

Een ander forum item gaf een link naar een youtube video van een huawei 8220 op de gsm beurs in Barcelona met Live achtergronden, waarschijnlijk firmware 2.0>
http://www.youtube.com/watch?v=WRif6UnZFcY&feature=fvsr

Ziet er op zich goed uit, ze zijn er nog steeds mee bezig, ik zet me geld op het uitkomen van 2.1 op half Mei.
Tof, goed om te horen dat ze er dus nog wel echt mee bezig zijn :)
Ik ben benieuwd, ik wacht in ieder geval met het updaten van mijn ROM totdat de Modaco 1.8 custom rom uit is, of de officiële 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
SEA Ninja schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:27:
[...]

Tof, goed om te horen dat ze er dus nog wel echt mee bezig zijn :)
Ik ben benieuwd, ik wacht in ieder geval met het updaten van mijn ROM totdat de Modaco 1.8 custom rom uit is, of de officiële 2.1
Dan kun je lang wachten, want de 1.8 zal nooit uit het beta stadium komen: Paul is namelijk gestopt met de ontwikkeling.
Alleen naar 2.1 zul je dus updaten.
Ik hoop dat die ook echt eens wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Op het Modaco forum heeft iemand al de 2.1 rom, de officiele release komt binnen 2 weken zeggen ze daar :)

Afbeeldingslocatie: http://image-upload.de/image/23BqD6/f9359bf310.png

[ Voor 25% gewijzigd door kepler op 05-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:05:
Op het Modaco forum heeft iemand al de 2.1 rom, de officiele release komt binnen 2 weken zeggen ze daar :)

[afbeelding]
Zoooo. I Can wait .

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Mooi, als dat waar is, is dat tegen al mijn verwachtingen in.
Hoop alleen wel dat deze versie beter draait dan die 1.5 van t-mobile. Daar werd ik zo gek van dat ik uit noodzaak de MoDaCo rom erop heb gezet (die bevalt uitstekend).

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
pimsaint schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:50:
Mooi, als dat waar is, is dat tegen al mijn verwachtingen in.
Hoop alleen wel dat deze versie beter draait dan die 1.5 van t-mobile. Daar werd ik zo gek van dat ik uit noodzaak de MoDaCo rom erop heb gezet (die bevalt uitstekend).
In my experience, the 2.1 ROM is even faster than the 1.5 ROM
Aldus Modaco, maar het hij is wel iets langzamer dan de Modaco Rom. Ach, ik wil gewoon zsm 2.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
bas r schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:00:
[...]

Dan kun je lang wachten, want de 1.8 zal nooit uit het beta stadium komen: Paul is namelijk gestopt met de ontwikkeling.
Alleen naar 2.1 zul je dus updaten.
Ik hoop dat die ook echt eens wordt vrijgegeven.
Oh dat is jammer! Maar Paul gaat vast de draad wel weer oppakken op basis van de 2.1, zou het niet?
kepler schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:21:
[...]

[...]

Aldus Modaco, maar het hij is wel iets langzamer dan de Modaco Rom. Ach, ik wil gewoon zsm 2.1 :D
Tof :D
Eerlijk gezegd had ik gedacht dat 2.1 traag zou zijn, maar dat valt dus toch nog iets mee (ik draai nog steeds T-mobile december update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
!!!! BigBearMDC heeft zijn 2.1 update vrijgegeven, ongetest tot nog toe, dus voor de waaghalzen:
http://jump.fm/SHEFW

Zie hier de originele post: http://android.modaco.com...android-2-1-rom/page/840/ (#856)

Update: de update blijkt niet te werken. Het update-script is nog niet ok.

[ Voor 14% gewijzigd door marino_centrino op 11-05-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
marino_centrino schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:24:
!!!! BigBearMDC heeft zijn 2.1 update vrijgegeven, ongetest tot nog toe, dus voor de waaghalzen:
http://jump.fm/SHEFW

Zie hier de originele post: http://android.modaco.com...android-2-1-rom/page/840/ (#856)

Update: de update blijkt niet te werken. Het update-script is nog niet ok.
Haha ik zit het net te lezen :D

Hij boot nu gewoon, en het probleem lijkt opgelost. Zeer snel dus waarschijnlijk een Modaco 2.1 Rom voor de Pulse *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Hoeraaaaa
Morgen nog meer gedoe gefixt en een kitchen erbij :-)

Me = happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
bas r schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:12:
Hoeraaaaa
Morgen nog meer gedoe gefixt en een kitchen erbij :-)

Me = happy!
Inderdaad :D Erg mooi dit. Van het weekend even die ROM downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Nu online

houthakker

Poehé

Ik heb hem nu ook draaien.
Problemen tot nu toe:
- wifi wil niet aan
- trilfunctie werk niet

+ camera is sneller
+ android 2.1 features :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Er is ook al een R2 versie uit lees ik net.
Daarin is, volgens zeggen, het WiFi probleem verholpen.

http://android.modaco.com...-and-pauls-pulse-2-1-rom/

Ik w8 nog ff. :P
houthakker schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:03:
Ik heb hem nu ook draaien.
Problemen tot nu toe:
- wifi wil niet aan
- trilfunctie werk niet

+ camera is sneller
+ android 2.1 features :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik wil hem ook gaan proberen, maar wil ook liever nog even wachten tot ik betere berichten lees op het Modaco forum :P

Maar echt hulde aan BigBear (Bobo) en Paul O'Brien voor hun werk ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
rvnieuwh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:30:
Er is ook al een R2 versie uit lees ik net.
Daarin is, volgens zeggen, het WiFi probleem verholpen.

Ik w8 nog ff. :P

[...]
Ja het gaat erg snel nu Paul zich er tegenaan bemoeit. R3 zal snel volgen met de meeste features van de 1.5 versie van de Modaco Custom Rom (A2SD, etc). Al blijft het oplappen van een beta versie van de echte 2.1 update. Leuk om mee te spelen alvast, maar snel (komende weken) zal de officiele update komen die Paul ongetwijfeld ook weer zal customizen. Hopelijk weten ze ook de JIT-compiler in te bouwen (nieuws: 'Android 2.2 is 450 procent sneller dan 2.1') :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Da's rap. R3 is ook al uit.

Paul & BigBear rule _/-\o_ :9~ _/-\o_

Changelog

r3

* Replaced build fingerprint with HTC Legend production fingerprint to ensure Market compatability
* Added Quick Boot
* Removed some not-needed APKs
* Fixed su / Superuser functionality
* Fixed 'reboot' command
* Added 'terminfo' to allow apps such as 'nano' etc
* Added A2SD+
* Added version number to software about screen
* Updated Google Maps to 4.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik hoop eigenlijk dat er ook een T-Mobile style versie komt (of is het dan wachten op een release van TM zelf ?) omdat ik die kleuren en layout er zo slecht nog niet uit vind zien :D

(en nee, ben geen homo ofzo....(niets tegen homo's trouwens)) :P

Edit : lees net dat het de TM style ROM is, omdat daar de lek vandaan kwam :P

[ Voor 13% gewijzigd door speedme op 12-05-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
speedme schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:14:
Ik hoop eigenlijk dat er ook een T-Mobile style versie komt (of is het dan wachten op een release van TM zelf ?) omdat ik die kleuren en layout er zo slecht nog niet uit vind zien :D

(en nee, ben geen homo ofzo....(niets tegen homo's trouwens)) :P
Ikzelf was wel blij dat ik van die T-Mobile meuk af was (draai nu MCR 1.7).
Maar zo zie ja maar weer....of smaak valt te twisten. O-) 8)

PS.
R3 lijkt me wel leuk/goed genoeg om eens te gaan proberen......denk ik :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
rvnieuwh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:17:
[...]

Ikzelf was wel blij dat ik van die T-Mobile meuk af was (draai nu MCR 1.7).
Maar zo zie ja maar weer....of smaak valt te twisten. O-) 8)

PS.
R3 lijkt me wel leuk/goed genoeg om eens te gaan proberen......denk ik :? 8)7
Dan kun je beter nog even wachten, Paul zegt net dat een R4 eraan zit te komen met Voice Navigation in Google Maps :P

En hem kennende (via Modaco dan) zal er heus nog wel het 1 en ander worden aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
speedme schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:23:
[...]

Dan kun je beter nog even wachten, Paul zegt net dat een R4 eraan zit te komen met Voice Navigation in Google Maps :P

En hem kennende (via Modaco dan) zal er heus nog wel het 1 en ander worden aangepast :P
En ja hoor, R4 is er!!!
Changelog

r4

* Added Voice Search (with Keyboard)
* Enabled Google Maps Navigation by Voice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Yes !!

Echt gaaf dit joh !! _/-\o_ _/-\o_

Even korte vraag : kan ik dan met een Nandroid backup al mijn contacten, SMSen, etc backuppen en nadien restoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
speedme schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:42:
Yes !!

Echt gaaf dit joh !! _/-\o_ _/-\o_

Even korte vraag : kan ik dan met een Nandroid backup al mijn contacten, SMSen, etc backuppen en nadien restoren ?
Sorry. Geen ervaring mee maar volgens mij maak je een soort van image van het hele toestel (excl SD-kaart natuurlijk).
Contacten zijn gesync met GMail (die ben je dus niet kwijt)
Van SMSjes maak ik backups met de "SMS Backup & Restore" App

[ Voor 9% gewijzigd door rvnieuwh op 12-05-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Nandroid maakt een image van je besturingssysteem. Je persoonlijke instellingen worden niet opgeslagen.
Ik heb zelf nu R4 draaien en valt me niks tegen. Wifi, bluetooth, gps, etc werkt allemaal.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het trilalarm niet werkt. Maar r5 zal al wel onderweg zijn, die jongens zijn echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:22
Nice! Maar denk dat ik toch even wacht. Van het weekend zullen ze al een stuk verder zijn. Al moet ik zeggen dat het erg kriebelt...

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een kleine correctie.
Nandroid slaat wel je persoonlijke instellingen op.
Ik heb vanmiddag de 1.7 Modaco teruggeplaatst en alles stond goed.

Dat neemt niet weg dat een backup niet onverstandig is, mijn smsmap was leeg dus ik weet niet of dat goed werkt ;)

Ik ben teruggegaan vanwege de reboot bug die er nog in zit.
Samen met het niet werkende trilalarm waren dat de enige fouten die ik heb ontdekt.
Ik vermoed wanneer R5 uitkomt, dat er een heel werkbare rom ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, dat wordt wachten op R5, want trillen is het enige wat mijn toestel doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Al iemand hier die de 2.1-custom rom geprobeerd heeft?
Gezien de probleempjes is het logisch dat de rom nog niet officieel is gepresenteerd.

Eigenlijk de enige reden waarom ik het niet probeer is dat ik de A2SD wel nodig heb, om genoeg te kunnen installeren. En de A2SD schijnt de pulse supertraag te maken in combi met de 2.1. Hopelijk wordt dit nog opgelost, maar ik vrees dat we moeten wachten tot de echte update, voor Paul nog meer tijd erin gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:05:
Al iemand hier die de 2.1-custom rom geprobeerd heeft?
Gezien de probleempjes is het logisch dat de rom nog niet officieel is gepresenteerd.

Eigenlijk de enige reden waarom ik het niet probeer is dat ik de A2SD wel nodig heb, om genoeg te kunnen installeren. En de A2SD schijnt de pulse supertraag te maken in combi met de 2.1. Hopelijk wordt dit nog opgelost, maar ik vrees dat we moeten wachten tot de echte update, voor Paul nog meer tijd erin gaat steken.
Yep, ik heb hem erop gehad.

Op zich vond ik het verlies in snelheid wel meevallen met A2SD, als je ook alle topics leest zie je dat er wisselde ervaringen mee zijn. Ik vermoed dat er heel veel afhangt van de snelheid en kwaliteit van je kaartje.

Het rebooten vond ik vervelender. In de 12 uur dat ik heb getest had ik iets van 8 reboots en door de simpin ben je dan meteen onbereikbaar.

Ik wacht dan ook nog even R5 af.

De vraag is dan ook wanneer de nieuwe rom gaat uitkomen. Volgens de oude berichtgeving had tie er al moeten zijn en de release datum wordt steeds opgeschoven. Misschien dat het projectje van Paul en Big Bear de mensen bij Huawei wakker schud.

Edit:

R5 is net vrijgegeven.
Helaas nog geen trilalarm, schijnt toch iets iets specifiek te zijn van Huawei, waardoor het moeilijk aan te sturen is.

Edit 2:
Paul is iets te haastig geweest, hij heeft zelfs de contacts app eruit gestript :+

Edit 3:
R6 nu met contacts app :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Tof deze nieuwe ontwikkelingen en de 'terugkomst' van Paul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag geprobeerd de R6 rom er op te zetten. Mijn probleem is alleen dat hij na de reboot blijft hangen op het android logo. hij wil daar niet verder gaan.

Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je pulse gewiped in het recoverscreen?
Zo niet nog een keertje doen, de nieuwe rom er weer in schieten en daarna rebooten met de sd eruit.

Lees de instructies op mocado goed door, nagenoeg alleproblemen zijn al een keer behandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks vladimir. Het eruit halen van de sd kaart as de oplosing. Ik heb nu R6.1 er op gezet.
Het opstarten van deze rom duurt wel veel langer als mijn originele rom. ook moet ik elke keer als ik opnieuw opstart mijn sd kaart er uit laten.

De eerste keer werkte de internet verbinding ook niet maar dit is opgelost na een reboot. Ik ga nu verder kijken of er nog een hoop voordelen zitten aan deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb ondertussen ook al enkele dagen de r6 versie draaien en wordt echt lijp van al die force closes.
Daarbij hangt mijn Pulse regelmatig of reboot hij spontaan.

Ik heb al een directory /system/sd aangemaakt met Root Explorer en ik heb in de build.prop de verwijzing naar "U8220" gezet i.p.v. "Pulse".

Het is echt een enorm mooie versie t.o.v. versie 1.5, maar ik raad het toch niemand aan om het voor dagelijks gebruik erop te zetten.
Daarbij mis ik ook de vibratie, aangezien mijn telefoon bijna altijd op stil staat (en dus vibreert als hij af gaat).

Ik ben erg benieuwd of de officiele release snel uit, want ik kijk er nu zeker naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje?
Waar kan ik het beste een T-mobile pulse kopen?
Want, ik heb eens rond gezocht en ik zie hem alleen bij typhone en op de T-mobile website staat niks op! :?
Ik wil ook een simlockvrije! (als ze er zijn zonder abo)

Alvast bedankt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:29:
Ik heb een vraagje?
Waar kan ik het beste een T-mobile pulse kopen?
Want, ik heb eens rond gezocht en ik zie hem alleen bij typhone en op de T-mobile website staat niks op! :?
Ik wil ook een simlockvrije! (als ze er zijn zonder abo)

Alvast bedankt. :*)
Op Ebay.co.uk.
In de UK zijn ze namelijk maar 150 pond, dus die op ebay worden gezet zijn extra goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever niet uit uk brengt alleen problemen.
Heb je een goede nederlandse site of winkel?
Kun je ze ook gewoon bij de T-mobile shop halen? (want op de site zie ik hem niet staan)
En als je ze bij de T-mobile shop koopt is hij dan simlockvrij want ik heb het forum aandachtig door gelezen en ze zeggen dat ze zeggen dat hij gesimlockt is maar het niet waar is dat hij gewoon simlockvrij is is dat waar?

(bedankt voor reactie _/-\o_ )
alvast bedankt

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:46:
Ik heb liever niet uit uk brengt alleen problemen.
Heb je een goede nederlandse site of winkel?
Kun je ze ook gewoon bij de T-mobile shop halen? (want op de site zie ik hem niet staan)
En als je ze bij de T-mobile shop koopt is hij dan simlockvrij want ik heb het forum aandachtig door gelezen en ze zeggen dat ze zeggen dat hij gesimlockt is maar het niet waar is dat hij gewoon simlockvrij is is dat waar?

(bedankt voor reactie _/-\o_ )
alvast bedankt
Toen ik um kocht zeiden ze meteen dat ie gewoon simlock vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Ik was kieskeurig vergeten bedankt.
Hoe duur is hij bij T-mobile zelf? (hij staat niet op site!)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het beste kun je dan even met de T-Mobile klantenservice bellen.
Prijs is namelijk afhankelijk welk abonnement je neemt en/of je internet abonnement erbij neemt.

Ik heb in januari een Relax 20 abonnement genomen (was al TM klant met Flex abonnement) voor 1 jaar met internet abonnement en toen was de Pulse al gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:17:
Het beste kun je dan even met de T-Mobile klantenservice bellen.
Prijs is namelijk afhankelijk welk abonnement je neemt en/of je internet abonnement erbij neemt.

Ik heb in januari een Relax 20 abonnement genomen (was al TM klant met Flex abonnement) voor 1 jaar met internet abonnement en toen was de Pulse al gratis.
Ik wil geen abo!

Waar zouden jullie hem kopen? :? typhone lijkt me wel goed!

PS: Ik moet nog eff sparen maar denk dat ik deze mobiel wel koop! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:16:
Maar r5 zal al wel onderweg zijn, die jongens zijn echt goed!
Wat is dat allemaal met r4 en r5 is dat de nieuwe rom van de versie androit 2.1 of is de 2.1 nog niet uit?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste