Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 14:37
Edit: een beetje een aanzet tot een TS gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2009/10/T-Mobile-Pulse.jpg

Met de T-Mobile G1 en G2 heeft T-Mobile een bescheiden begin gemaakt met Android, Android begint nu echt een rol van beteknis te vormen in de markt. Een gestage groei van het aantal toestellen van HTC samen dat meer en meer fabrikanten op de markt komen betekent een entree van Google in de mobiele markt. Volgend jaar zal spannend worden voor Android fans, met de lancering van de Motorola CLIQ / DEXT en de Sholes, Samsung's opvolger van de I7500 met de i5700 en Acer die gaat de focus gaat verleggen van Windows Mobile naar Android. LG en Sony Ericsson gaan ook met hun eerste Android toestellenkomen.

Huawei, bekend van haar mobiele breedband dongles, komt met de Pulse voor T-Mobile (feitelijk de U8220). Wat de Pulse bijzonder interessant maakt is de prijs. Bij veel abonnementen is het toestel gratis. Dit betekent een belangrijke stap voor de onderkant van de Android markt met het enige andere low-end toestel de komende HTC Tattoo, die naar verwachting iets duurder zal zijn.

Ontwerp en bouw

Hoewel de Pulse niet de Teflon coating of soft touch functie oppervlakken van de HTC Hero heeft, maakt de kwaliteit indruk. Ondanks glimmend plastic in overvloed, straalt de Pulse een solide kwliteit die je niet vaak ziet in de budgetklase. De voorzijde van het apparaat is zuiver glanzend zwart plastic, met een lichter gekleurde rand, zwarte zijkanten en een carbon fiber effect opde achterkant. Dit apparaat is een vingerafdruk magneet! Het toestel draagt T-Mobile branding op voor- en achterkant, maar je zult moeten kijken onder de batterij cover om enig bewijs van de maker, Huawei te zien. Bekend door haar afwezigheid is elke 'naamsverwijzing naar Google.

Met een gewicht van 130 gram voelt de Pulse solide, maar niet zwaar in de hand en het apparaat is vrij van enige kraak of losse hulpstukken (geen stylus). De knoppen reageren met een geruststellend klik, de trackball die vergelijkbaar is met die van de HTC G1/G2, en de batterij cover klikt in de achterkant van het apparaat met een stevige klik. T-mobile levert zowel een zwarte als witte batterij cover.

Aan de linkerkant van het apparaat een power-knop en extern toegankelijk microSD-slot, de rechterkant van het apparaat heeft de volume- en de cameratoetsen en de bovenkant van het toestel heeft een klein klepje waarachter de micro-USB-sync / oplaad aansluiting en de 2.5mm hoofdtelefoon aansluiting. Een 3,5 mm adapter wordt meegeleverd in de doos. Het klepje lijkt niet heel erg stevig, het is jammer dat er voor deze aansluiting is gekozen.

Op de voorkant van het apparaat zijn de gebruikelijke groene rn rode knoppen, samen met een trackball, een menu-toets en een gecombineerde home / Back-toets. Een korte druk gaat terug, een lange druk gaat naar het beginscherm.

We zijn allemaal gewend aan de Qualcomm MSM7200 die in zowat alle 'smart'-toestellen zit, en de Pulse is dan ook geen uitzondering. Ze hebben de gebruikelijke 528MHz processor die eerder te zien op ieder ander Android toestel. Beperkt ROM en RAM-geheugen betekent dat na een verse start 96MB RAM-geheugen beschikbaar is voor gebruik en slechts 60MB op de gegevens partitie - potentieel een probleem gegeven Android's voortdurende gebrek aan vermogen om gedownloade applicaties op de SD-kaart op te slaan. Het is inmiddels mogelijk om het toestel de rooten en zodoende de weg vrij maakt om alternatieve rom-versies voor te ontwikkelen.

De Pulse is voorzien van een 3,5-inch HVGA scherm - de eerste die we te zien is op een Android telefoon - en aanzienlijk groter in gebruik dan de 3,2-inch eenheid op haar leeftijdgenoten. In tegenstelling tot de aanstaande Tattoo, is de Pulse een capacitief scherm die echt een genot blijkt om te gebruiken. Eerdere geposte verhalen elders suggereren dat het een resistief scherm is, maar ik kan bevestigen dat het niet reageert op een stylus is duidelijk capacitief. De scherm helderheid is prima - zeker duidelijker dan de HTC Hero en eigenlijk alleen maar verbeterd door het met een AMOLED-uitgeruste Galaxy. GPS, WiFi en Bluetooth zitten gewoon op het apparaat, samen met een digitaal kompas. De ROM / RAM beperkingen terzijde, is het niet het gevoel dat Huawei heeft beknibbeld op de specificaties.

Camera's

De primaire camera van de Pulse is een 3,2 megapixel autofocus gecombineerd met een naar voren gerichte VGA-camera. De opname van een speciale camera-knop (ontbreekt op de HTC Magic en Hero) is handig en terwijl de meegeleverde camera software is vrij eenvoudig, maakt het mogelijk om de camera aan de voorzijde te gebruiken voor zelfportretten. De Video-opname resolutie is vrij zwak (zoals op de meeste MSM7200-gebaseerde toestellen) 352 x 288.

Helaas is de camera vrij slecht. In goed verlichte situaties is het op zijn best voldoende, maar bij weinig licht is het erg slecht.

Speaker

Op de achterkant van het apparaat aan de onderkant zit de externe luidspreker, deze is luid, en speakerphone gesprekken zijn duidelijk aan beide uiteinden van het gesprek. De microfoon is aan de onderkant rechts van het apparaat en zoals vaak het geval is, speakerphone oproepen werken het beste met de telefoon naar beneden gericht.

Batterij

De Pulse bevat een 1500mAh batterij en dat overtreft alle Androidtoestellen tot nog toe. In normale dagelijkse gebruik patroon kunnen we verwachten van een batterij tot een volledige dag te gaan.

Software

De Pulse is voorzien van een mooie generieke versie van Android 1.5. Er zijn weinig typische T-Mobile aanpassingen, eigenlijk alleen de T-Mobile Web'n'Walk link.

De DataViz Documents To's office suite, een volledige versie Go RoadSync van de Exchange-synchronisatie-oplossing en een volledige versie van de uitstekende TouchPal Cootek's soft keybord. Andere extra software is het spelletje Block Breaker. Over het geheel genomen voldoet de software goed. In de Android MArket is voldoende aanwezig om dat aan te kunnen vullen.

Conclusie

Over het algemeen een zeer geslaagd toestel die de drempel tot de android wereld fors heeft verlaagd.
Op Modaco is al meer info over dit nieuwe toestel te vinden.

Specificaties

Processor Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz
Geheugen ROM:256 MB, RAM:192MB
Afmetingen 116mm(L)×62,5mm(W)×13,6mm(T)
Gewicht 135g(inclusief de batterij)
Besturingssysteem Android™ 1.5
Videoformaat H.264, MPEG4, H.263 (3GPP)
Audioformaat MP3, MIDI, AMR, AAC, eAAC+
Afbeeldingsformaat PNG, GIF (87a/89a), JPEG baseline
LCD 3.5-inch TFT-LCD flat capacitief touch-sensitive scherm met 320×480(HVGA)resolutie, 64k kleuren
Externe Interface Standaard Micro USB, MicroSD Kaartslot, 2.5mm headset, 2.5->3.5mm adapter
Apparaatbediening Trackball met Enter toets
Batterij 1500mAH
Camera 3.2 MP AF & 0.3MP dual Camera
Streaming media Video formaat H.263/H.264,MPEG4 Audioformaat MP3, MIDI, AMR, AAC, eAAC+ Afbeeldingsformaat PNG, GIF (87a/89a), JPEG baseline
GPS navigatie mogelijkheid met Google Maps™
Speciale functies Digitaal kompas, G-Sensor
Bluetooth V2.1+EDR
AC Adapter Voltage bereik/frequentie: 100 - 240V AC,
50/60 Hz DC output: 5V en 1A

Update:
Goed nieuws: op het T-Mobile forum is door een moderator gepost dat de Pulse een update naar Android 2.0 gaat krijgen. In eerste instantie werd er aangegeven 1e kwartaal 2010, maar later werd december 2009 aangegeven!

[ Voor 93% gewijzigd door S2K op 26-11-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 13:26
Ik moet zeggen: wel een práchtig toestel. Hij staat me echt aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen, begin eens met het delen van je eigen ervaringen, misschien maak je anderen enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 07:13
Het verbaasde mij inderdaad ook dat er geen topic was, maar wat me eigenlijk nog meer verbaasde is hoe weinig aandacht er aan besteed wordt around the web.
ik zat er ook wel over te twijfelen, maar vind het sowieso jammer dat er geen XDA achtige community voor is, je hebt dan inderdaad modaco maar dat is toch wel een stuk kleiner.
naar wat ik hoor zijn ze wel simlock vrij, dat is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het toestel is pas twee weken op de markt, niet beschikbaar buiten de t-mobile (web)shops en er is praktisch geen reclame voor geweest. Daarnaast wordt het internet en en techblogs gedomineerd door de Amerikanen waar de Pulse niet op de markt is en het Duitse web bereikt de Nederlander bijna niet (ooit een Duits Google resultaat gekregen?) .
De hardware zelf trekt ook weinig aandacht want het is hetzelfde als dat van andere android modellen en verder weinig spannend of innovatief.
Het voornaamste verkoop argument is de prijs relatief tot de kwaliteit, die is ijzer sterk. Zie maar eens een android toestel gratis op het laagst geprijsde 1jarige abonnement te krijgen van een telecomaanbieder. Bijvoorbeeld een 1 jarig relax 150 + web n walk voor 30 euro in de maand. Als we dat verdisconteren naar een jaar zit je op 12x €30,- een €360 euro, voor dat bedrag kun je niet eens los een android toestel kopen. Krijg je er ook nog extra's als belminuten, 3G internet, headsetje en een sleeve bij.
Een topic op tweakers lijkt me dan ook op zijn plaats, door de iets andere firmware heeft het andere bijzonderheden en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/imagelarge/1250775382.png

Best een mooi toestel vind ik. Handig als 2e omdat ie wat kleiner is en zeker aangezien je je simpelweg kunt aanmelden met je Google Account en dan direct op je 2e toestel ook bij al je contacts en e-mails kunt. Dat is altijd een groot voordeel van het bewaren van je gegevens op servers in plaats van lokaal. Ik heb graag een tweede toestel altijd erbij: voor bij het sporten of uitgaan. Dan heb ik liever niet dat m'n G1 straks dure Motodroid of Xperia 3 wordt gejat of bier over vliegt, en met Android maakt dat je dus direct op je 2e toestel ook over al je contacts, afspraken, emails enz kunt beschikken - zonder geklooi (mits simlockvrij of 2e data-abbo). Super handig.

Maar met een prijs van 270 vind ik het toch als tweede toestel wat aan de hoge kant. Als de Acer Liquid inderdaad 400 euro gaat kosten - dan raad ik zelfs nieuwe users aan een paar maanden door te sparen. Dan krijg je een toestel met wat betere specs. En als je telefoon een paar jaar moet meegaan dan behoeft iets langer doorsparen geen bezwaar te zijn lijkt voor de wat duurzamere Liquid lijkt me.

Maw: ik had het toestel liever in de 199 euro prijsrange gezien, maar dat is misschien nog iets te veel gevraagd met deze specs. Het hangt allemaal even af van de Liquid: als die voor 400 euro in de winkel komt, dan is deze minder aantrekkelijk met z'n 267 euro. Wordt de Liquid daarentegen duurder, dan is dit toestel inderdaad een prima keus voor de kleine(re) beurs. Want daarmee is hij nog altijd een stuk goedkoper dan andere high-end Android phones en bv. de N900 (de N97 is ook aardig interessant qua prijs - maar niet qua OS en software) - en met de Android OS en Market krijg je gewoon veel waar voor je geld bij deze prijs i.p.v. een custom OS van de telefoonfabrikant (LG, Samsung e.d.) met beperktere mogelijkheden - die je wat vaker ziet in de lagere prijsrange.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 31-10-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 13:53

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb in de winkel een tijdje met dit toestel gespeeld. Ik vind het iets grotere scherm, tov de Hero, fijn. Ik zal wel dikke vingers hebben, het intoetsen van een berichtje gaat voor mij net iets makkelijker dan op de Hero. Misschien is dit met een ander softtoetsenbord wel op te lossen, maar zo in de winkel wel een verschil. Ook leek het of de onderkant van het scherm niet goed reageerde op aanraking (het ding zat wel in enorme klemmen, die normaal met het toestel spelen moeilijk maakte). De interface is wel fijn, met 3 x 2 schermen. Kan je alles op kwijt wat je wilt denk ik zo. De enige limitatie is het ROM geheugen, met zijn 256MB ben ik bang dat ik voor toekomstige updates niet meer in aanmerking kom met dit toestel. Dat is jammer, omdat ik toch wel van een hedendaags toestel (hoe goedkoop ook) normale bluetooth functionaliteit verwacht (Obex) die in Eclair standaard zal worden. Ook heeft het toestel potentie voor multitouch, maar ja, als het niet geüpdate kan worden heeft dat geen zin.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:48

slaay

Natuurbeleven.com

bb80 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:19:
Het toestel is pas twee weken op de markt, niet beschikbaar buiten de t-mobile (web)shops en er is praktisch geen reclame voor geweest. Daarnaast wordt het internet en en techblogs gedomineerd door de Amerikanen waar de Pulse niet op de markt is en het Duitse web bereikt de Nederlander bijna niet (ooit een Duits Google resultaat gekregen?) .
De hardware zelf trekt ook weinig aandacht want het is hetzelfde als dat van andere android modellen en verder weinig spannend of innovatief.
Het voornaamste verkoop argument is de prijs relatief tot de kwaliteit, die is ijzer sterk. Zie maar eens een android toestel gratis op het laagst geprijsde 1jarige abonnement te krijgen van een telecomaanbieder. Bijvoorbeeld een 1 jarig relax 150 + web n walk voor 30 euro in de maand. Als we dat verdisconteren naar een jaar zit je op 12x €30,- een €360 euro, voor dat bedrag kun je niet eens los een android toestel kopen. Krijg je er ook nog extra's als belminuten, 3G internet, headsetje en een sleeve bij.
Een topic op tweakers lijkt me dan ook op zijn plaats, door de iets andere firmware heeft het andere bijzonderheden en vragen.
Dat is niet correct! Ik heb het toestel nu al bijna een week in bezit via *piep*stu.mobiel.nl*piep*.
Het toestel bevalt erg goed, alleen de batterijduur valt me zwaar tegen, ondanks helderheid zo laag mogelijk, 3g uit, gps uit etc.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
slaay schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:53:
[...]

Dat is niet correct! Ik heb het toestel nu al bijna een week in bezit via *piep*stu.mobiel.nl*piep*.
Het toestel bevalt erg goed, alleen de batterijduur valt me zwaar tegen, ondanks helderheid zo laag mogelijk, 3g uit, gps uit etc.
Tsja dit soort smartphones zijn altijd lastig qua batterijduur. Alle Androids, Windows Mobile, I-Phone etc. hebben het er lastig mee. Gelukkig ben ik meestal in de buurt van USB aansluitingen en zorg er voor dat mobiel er aan hangt. Afgelopen 3 jaar met Windows Mobile toestellen rondgelopen en nooit met lege batterij gestaan. Wel lastig dat dit toestel met micro-USB werkt, ik heb overal mini-USB voorhanden. Ik heb nu een paar micro-USB kabels extra aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325203

Vandaag mijn Pulse besteld. Die zal morgen/vrijdag wel arriveren. Ik zal mijn ervaringen delen met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandepotgerukt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05-2020
Gisteren een pulse aangeschaft..
Eerste indruk van het toestel is goed zeker de prijs/kwaliteit lijkt dik in orde (is altijd afwachten)
Toestel voelt stevig aan en het touch screen reageerd goed. Verder is het toestel voorzien van
wat extra software. Ook al enkele andere progjes en widgets probleemloos kunnen installeren.
Bluetooth met carkit was geen enkel probleem en werkt uitstekend. WLAN ook prima in orde.
Enigste dat ik mis is de fm radio..
Tot zover de eerste indrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

vandepotgerukt schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:20:
Gisteren een pulse aangeschaft..
Eerste indruk van het toestel is goed zeker de prijs/kwaliteit lijkt dik in orde (is altijd afwachten)
Toestel voelt stevig aan en het touch screen reageerd goed. Verder is het toestel voorzien van
wat extra software. Ook al enkele andere progjes en widgets probleemloos kunnen installeren.
Bluetooth met carkit was geen enkel probleem en werkt uitstekend. WLAN ook prima in orde.
Enigste dat ik mis is de fm radio..
Tot zover de eerste indrukken..
Fm radio kun je afvangen door streaming radio, al lijkt me fm radio minder stroom te verbruiken dan internet voor muziek.

Heeft er iemand enig idee hoe het staat met een update van de Pulse? Komt de 1.6 of 2.0 versie van Android ook beschikbaar voor de Pulse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Is iemand het al gelukt om er android 2.0 op te zetten?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
Goed nieuws: Huawei/T-Mobile hebben de sourcecode vrijgegegeven. Het toestel is ook al geroot, dat zijn de eerste stappen richting nieuwe kernels en eventueel Android 1.6 of straks 2.0. Voor de source zie: http://support.t-mobile.c...t=SOFTWAREDOWNLOADS&tab=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
S2K schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:23:
Goed nieuws: Huawei/T-Mobile hebben de sourcecode vrijgegegeven. Het toestel is ook al geroot, dat zijn de eerste stappen richting nieuwe kernels en eventueel Android 1.6 of straks 2.0. Voor de source zie: http://support.t-mobile.c...t=SOFTWAREDOWNLOADS&tab=2
Het is alleen nog wel een gepiel om de wifi driver (is een ar6000) te compileren. Die lijkt er naast gecompiled te zijn, en niemand heeft vooralsnog de source gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Heeft iemand hier ervaring met overstappen van Hi naar T-Mobile?

Volgende maand begint mijn 3 maanden opzegtermijn bij Hi en kan ik dus een nieuwe telefoon krijgen.

Nu ben ik zeer geintereseerd in de Pulse en zou ik dus willen overstappen. Iemand hier ervaring mee? Ik vraag me namelijk af of als ik wil overstappen naar T-Mobile ik de volledige 3 maanden bij Hi moet blijven voordat mijn nummer wordt overgezet en ik de telefoon kan gebruiken terwijl ik deze al 3 maanden in huis heb (ik ga er vanuit dat je de telefoon van T-Mobile direct krijgt wanneer je je abo aanvraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
bas r schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:09:
[...]
Het is alleen nog wel een gepiel om de wifi driver (is een ar6000) te compileren. Die lijkt er naast gecompiled te zijn, en niemand heeft vooralsnog de source gevonden.
Ja ik ben benieuwd of de source terecht komt, alternatief is om de wifi driver module te gebruiken die op het toestel staat. Maar ja dat is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
harmensto schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:52:
Heeft iemand hier ervaring met overstappen van Hi naar T-Mobile?
Hou het hier svp over het toestel. Dit is een vraag die je bij T-Mobile/KPN kunt stellen of anders in een T-Mobile/KPN topic hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
S2K schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:36:
[...]

Ja ik ben benieuwd of de source terecht komt, alternatief is om de wifi driver module te gebruiken die op het toestel staat. Maar ja dat is niet ideaal.
Als dat mogelijk is is er niet echt een probleem volgens mij, aangezien de wifi module dan werkt.
Volgens het forum van Modaco.com zijn ze er nog niet uit welke module er nou aageroepen wordt. Tegen de tijd dat de mijne binnen is zal ik eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Wat me tegenvalt is dat Windows 7 niet werkt met mijn pulse!
De drivers zijn niet beschikbaar en kan ze ook nergens vinden, iemand een idee waar ik ze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandepotgerukt
slaay schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:47:
Wat me tegenvalt is dat Windows 7 niet werkt met mijn pulse!
De drivers zijn niet beschikbaar en kan ze ook nergens vinden, iemand een idee waar ik ze kan vinden?
Heb je het cdtje geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

vandepotgerukt schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:54:
[...]

Heb je het cdtje geinstalleerd ?
Yep, maar dat mocht niet baten. Op laptop en pc geprobeerd, werkt op allebei de systemen niet, althans Windows 7 geeft aan dat niet alle drivers gevonden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

mijn vriendin heeft gisteren de Pulse gekocht.. ik heb de G1. Tot heden zijn mijn bevindingen positief.

je krijgt:
* 2 achterkantjes (zwart & wit)
* hoesje
* stikker op het scherm zit er al op voor tegen krassen
* headset enz..

Hij valt goed in de hand, een pro is de 3,5inch koptelefoon aansluiting. Over het algemeen zeer tevreden, zit ook keurig een uitleg filmpje op hoe de foon werkt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik was in de shop in Den Haag om hem te kopen, maar de verkoper wist 100% zeker dat ie gesimlocked was. Ik heb er een nodig zonder simlock. Misschien was alleen de eerste levering simlockvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Op internet staan bij een aantal shops toch simlockvrij, al zou ik altijd navragen, aangezien het een T-Mobile toestel is.

Wanneer je bijv. Google Latitude aan hebt staan, is de batterij zo leeg. Alleen 3g aan, zonder positie bepaling, middels wifi/mobiel netwerk, gaat de batterij 2 dagen mee met wat mailen, smsen en bellen.

Verder is het wel vreemd, dat je het volume uitzet middels de knopjes aan de zijkant, applicaties die gewoonweg zonder toestemming of melding aan de gebruiker ongedaan kunnen maken. Zoals bij Nav4all, die simpelweg het volume weer op maximaal zet.

[ Voor 65% gewijzigd door slaay op 13-11-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 23:20
Gisteren bij een T-Mobile winkel de Pulse gehaald, icm een 1-jarig abbo. Hiervoor had ik een Nokia 6230, nogal een verschil dus. Mijn eerste ervaringen na een dagje spelen:

- de 'toetsen' aan de rand van het scherm werken niet altijd even goed (bijv. de 'P' op het toetsenbord), soms moet ik twee keer drukken
- Wifi en GPS werken snel en prima
- Android is cool, erg veel mogelijkheden
- Als je veel applicaties op je 'desktop' (of hoe heet dat in Android?) zet wordt de telefoon al gauw (te) traag.
- Toestel is simlock vrij (uitgeprobeerd met een Rabomobiel Sim) en dat is maar goed ook, want in het midden van de kamer valt de GSM-verbinding van T-Mobile regelmatig weg...
- De bijgeleverde handleiding is minimaal, zowel het foldertje als de PDF van 4 (!) pagina's op de CD zijn erg summier. Edit: uitgebreide handleiding staat op CD
- De 'look' van de meegeleverde software deed me denken aan shareware uit het windows 95 tijdperk.
- bestandsoverdracht via USB is mogelijk nadat je onder Instellingen -> Accessoires -> USB Massa-opslag de optie hebt ingeschakeld. Ubuntu 8.10 herkende de telefoon als externe schijf
- De telefoon ziet de bluetooth van mijn auto (Audi, af fabriek) niet. Even googlen leverde een beerput aan bluetooth problemen op tussen Android en auto's. Nog maar even verder zoeken naar een oplossing, als die er niet is dan is dat voor mij een forse 'show stopper' en moet de pulse wellicht de deur uit. Ik vind het eigenlijk van de gekke dat je een telefoon verkoopt waarmee je niet via bluetooth handsfree kunt bellen
- Het versturen van contacten via SMS van de 6230 naar Pulse werkt niet (al is dat natuurlijk prima te ondervangen door gewoon via bluetooth te sturen, mits de telefoons bij elkaar in de buurt zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door MalleEppie71 op 15-11-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:34
MalleEppie71 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:12:

- De bijgeleverde handleiding is minimaal, zowel het foldertje als de PDF van 4 (!) pagina's op de CD zijn erg summier. De 'look' van de meegeleverde software deed me denken aan shareware uit het windows 95 tijdperk.
Heb je wel in de goede directory gekeken dan? Ik heb een PDF met 194 pagina's op de bijgeleverde cd.

Heb zelf gisteren een Pulse gehaald ter vervanging van m'n K750i. Dit is mijn eerste touchscreen telefoon, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet, maar tot nu toe bevalt hij goed. Alleen vanochtend wilde de telefoon niet meer aan, pas nadat ik de accu los had gehaald deed hij het weer :? Maar hopelijk is dat een eenmalig iets.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 23:20
ScorpionNL schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:21:
[...]

Heb je wel in de goede directory gekeken dan? Ik heb een PDF met 194 pagina's op de bijgeleverde cd.
Oeps, je hebt gelijk. Ik heb in een flits de handleiding van de windows-software voor die van de telefoon aangezien. Post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik ben van plan om binnenkort de Pulse aan te schaffen, maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om over een tijdje Android 2.0 erop te zetten. Ik heb een beetje zitten zoeken, maar geen duidelijkheid kunnen vinden hierover? Weet iemand of we Android 2.0 kunnen verwachten op de Pulse (al dan niet via Tmobile)?

Edit: Aan het begin van dit topic vermeld iemand dat er geen FM radio inzit, maar volgens de specificaties zou dit er wel op moeten zetten. Zou iemand met de Pulse dit kunnen bevestigen? :D

[ Voor 23% gewijzigd door kepler op 15-11-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 13:26
kepler schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:11:
Ik ben van plan om binnenkort de Pulse aan te schaffen, maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om over een tijdje Android 2.0 erop te zetten. Ik heb een beetje zitten zoeken, maar geen duidelijkheid kunnen vinden hierover? Weet iemand of we Android 2.0 kunnen verwachten op de Pulse (al dan niet via Tmobile)?

Edit: Aan het begin van dit topic vermeld iemand dat er geen FM radio inzit, maar volgens de specificaties zou dit er wel op moeten zetten. Zou iemand met de Pulse dit kunnen bevestigen? :D
Ik heb ergens een screenshot gezien van de Pulse met een Android FM app. Ik heb zelf geen Pulse, maar denk wel dat er een FM radio in zit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandepotgerukt

Er zit geen FM radio op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandepotgerukt
[b][message=32925221,noline]MalleEppie71 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:12
- De telefoon ziet de bluetooth van mijn auto (Audi, af fabriek) niet. Even googlen leverde een beerput aan bluetooth problemen op tussen Android en auto's. Nog maar even verder zoeken naar een oplossing, als die er niet is dan is dat voor mij een forse 'show stopper' en moet de pulse wellicht de deur uit. Ik vind het eigenlijk van de gekke dat je een telefoon verkoopt waarmee je niet via bluetooth handsfree kunt bellen
Hier geen problemen met een Opel bluetooth af fabriek carkit. Verbinden ging probleemloos direct adressboek en alles beschikbaar. Voorheen alleen maar problemen gehad met nokia's (symbian)
en deze carkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit kun je alleen zeker weten met een glazen bol. Dit soort dingen zijn gewoon nog niet bekend. Het is maar de vraag of T-Mobile een 2.0-update voor een budgettoestel uitbrengt, en het is ook de vraag of de custom ROM-community zich bezig gaat houden met deze telefoon. Het is aan de andere wel goed mogelijk dat er Android 2.0-ROM's verschijnen. Dusja, zeg het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Jammer... Ook vreemd dat er op veel sites staat dat het erop zit (niet op de Tmobile site, maar dat is sowieso een kort lijstje met specificaties)

@RoD
Bedankt voor het antwoord. Hopelijk komt Tmobile, of de community, dan met een oplossing :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325161

off topic;Volg al jaren tweakers sinds mda pro en nu pas een account, maar goed....

On topic: dit is naar mij mening de meest ondergewaardeerde telefoon naar mij mening. Heb deze telefoon sinds 23 okt en ben erg tevreden en naar mij mening zelf veel sneller dan de allom bekend IP...

Enige minpunt: kan niet upgrade naar 2.0, maar wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65777

van het weekend ook de Pulse gehaald. Tot nu toe bevalt ie prima, kwa prijs kwaliteit verhouding is dit een zeer interesant toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandepotgerukt
Inderdaad nu een weekje in gebruik en bevalt prima. Accuduur lijkt ook steeds beter te worden, meer dan voldoende ruimte om extra apps te installeren en sync met google werkt ook prima..
WiFi en bluetooth tot zover probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een van jullie enig idee wat de funtcie van Inrichtingsbericht inhoudt?

Zou graag willen weten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
vandepotgerukt schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:58:
Accuduur lijkt ook steeds beter te worden
Dat hoor ik graag: 1 dag met een volle lading vind ik wel erg schraal.

Ik ook sinds een paar dagen in het bezit van de Pulse, en op een paar vreemde dingetjes na geen problemen.

Hier is een hoop info over de Pulse te vinden: Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Ik heb nu toch al een paar keer gehad dat de telefoon niet meer uit 'standby' wilt komen. Hij reageert gewoon nergens meer op. Het enige wat dan helpt is de accu even loshalen. Denk dat ik van de week toch even langs T-Mobile ga om te kijken of ik een andere kan krijgen, want dit is natuurlijk niks.

ScorpionNL schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:04:
Ik heb nu toch al een paar keer gehad dat de telefoon niet meer uit 'standby' wilt komen. Hij reageert gewoon nergens meer op. Het enige wat dan helpt is de accu even loshalen. Denk dat ik van de week toch even langs T-Mobile ga om te kijken of ik een andere kan krijgen, want dit is natuurlijk niks.
Had het vastlopen te maken met een app. die je had gedownload ofzo? Wat je beschrijft heb ik ook een keer gehad :( ,

maar nadien niet meer.

• ScorpionNL
Anoniem: 325161 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:52:
[...]

Had het vastlopen te maken met een app. die je had gedownload ofzo? Wat je beschrijft heb ik ook een keer gehad :( ,

maar nadien niet meer.
De enige apps die ik heb gedownload zijn Shazam, Compass en Metal Detector. Lijkt me een beetje raar als die ervoor zouden kunnen zorgen dat de telefoon niet meer uit standby komt. Het vastlopen is bij mij nu al 4x gebeurd sinds ik hem heb, vanaf zaterdag.

[ Voor 7% gewijzigd door ScorpionNL op 19-11-2009 09:08 ]

• Epohax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 18:11
Hallo. Ik ben voornamelijk een lurker op Tweakers.net, maar voor deze telefoon plaats ik toch een reactie.

Ik wil graag een android smartphone, maar de Hero en Galaxy zijn me te duur. Ik belandde dus aan bij deze T-Mobile Pulse in mijn zoektocht.

De moeilijkheid van de zaak is dat ik een Belg ben, en dat ik dus geen telefoon met abbonement kan kopen. Ik kan deze telefoon uiteraard wel kopen in Nederland zonder abbonement (250EUR, dan), maar volgens de meeste berichten die ik lees is het toestel gesimlocked. Andere berichten spreken dat dan weer tegen, maar T-Mobile houdt vol dat er een lock op zit.

Nu, aangezien ik net zoals wij allemaal een zotte tweaker ben, ga ik er sowieso een custom firmware opzetten. Om een custom firmware te draaien, moet je de simlock dan breken? In dat geval maakt het niet uit als hij simlocked is: ik moet hem toch breken om mijn custom firmware erop te zetten. Kan iemand uitsluitsel bieden over de simlock, en het kraakproces? Linkje is genoeg.

Los daarvan, prachtig toestel, zeker voor de gevraagde 250EUR! Ik ben verkocht, maar waar koop ik hem best? Belg zijnde, reed ik even naar de MediaMarkt van Breda, maar daar hadden ze hem niet (wel enorm overpriced Hero en Galaxy, dat dan weer wel). De enige plaats waar ik hem duidelijk op voorraad weet is pdashop.nl (CoolBlue), maar zij konden in hun winkel in Eindhoven geen demo model laten zien.

Dat is mijn bijkomend probleem: voor ik de aankoop doe, wil ik hem in mijn hand gehad hebben voor 10 minuten ofzo. Waar is dat mogelijk?

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
Misschien is het leuk om een foto in de start post te zetten?

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2009/10/T-Mobile-Pulse.jpg

En ik ben wel benieuwd of mensen layar hier al werkend op hebben gekregen?

uncle_sjohie

• kepler
Epohax schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:36:

Dat is mijn bijkomend probleem: voor ik de aankoop doe, wil ik hem in mijn hand gehad hebben voor 10 minuten ofzo. Waar is dat mogelijk?
Je kan het beste naar een Tmobile winkel gaan, de 2 winkels waar ik ben geweest hadden hem daar liggen. Hij stond ook nog eens aan dus je kon hem prima testen :Y

• Epohax
kepler schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:58:
[...]

Je kan het beste naar een Tmobile winkel gaan, de 2 winkels waar ik ben geweest hadden hem daar liggen. Hij stond ook nog eens aan dus je kon hem prima testen :Y
Thanks! Er lijkt eentje in Breda te zijn:

T-Mobile Shop Breda
De Barones 29
4811 XZ Breda

En het toeval wil dat hij vandaag tot 21u open is. Eens een kijkje gaan nemen dan. Als ik vraag van hem te verkopen zonder abbonement, maar met simlock, aanvaarden ze dat dan? Want het is dan toch redelijk duidelijk dat ik plan van hem te kraken?

Wat jij gaat doen met je telefoon moet je zelf weten, maar lijkt mij geen goed idee om dat te zeggen als je het toch gaat kopen.

Trouwens mijn Pulse is simlockvrij met abbo. Zal wel verschillen .

• kepler
Epohax schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:07:
[...]

Thanks! Er lijkt eentje in Breda te zijn:

T-Mobile Shop Breda
De Barones 29
4811 XZ Breda

En het toeval wil dat hij vandaag tot 21u open is. Eens een kijkje gaan nemen dan. Als ik vraag van hem te verkopen zonder abbonement, maar met simlock, aanvaarden ze dat dan? Want het is dan toch redelijk duidelijk dat ik plan van hem te kraken?
Ik weet natuurlijk niet zeker of ze hem daar hebben :P Maar aangezien het een Tmobile telefoon is acht ik de kans wel groot :Y

Je kan hem anders toch ook los bij pdashop.nl bestellen??

• Epohax
@ mike: Ik ben uiteraard niet van plan te zeggen dat ik hem ga kraken he. Maar zodra de verkoper door heeft dat ik een Belg ben, zal hij het toch op zijn minst raar vinden dat ik een voor mij normaal gesproken onbruikbare telefoon van 250EUR wil kopen. Kan hij de verkoop weigeren? Uiteraard, in dat geval zoals Kepler aanhaalt, bestel ik 'm gewoon bij PDAShop.nl :)

Je vermeldt ook dat jouw telefoon simlockvrij is, hoe komt dat? Kunnen we aannemen dat een abbonementloze Pulse gesimlocked is (zodat je enkel T-Mobile sim erin kunt steken, en dus toch aan hen vast zit, ook al koop je geen abbo?), maar als je een Pulse met een abbo koopt is het simvrij, want je zit dan toch vast aan een 1 (of 2) jarig abbo, waarbij je zeker meer betaalt dan de 250EUR bij losse verkoop?

Is dat zowat het idee? Nu, kun je eigenlijk wel abbonementsloos kopen in de T-Mobile shop? Ik vind enkel dit op de site: http://www.t-mobile.nl/pe...ctId=6888&Filter=T-Mobile ...

Uiteraard is deze post nutteloos, want ik ga nu bij T-Mobile kijken, en dan bestel ik 'm bij PDAshop.nl - maar ik ben graag van alles op de hoogte. Excuses voor thread-hijack.

Voor de mensen die van de t-mobile Homescreen afwillen >:) : in de market zoeken naar "Ahome" .

Als je dat hebt gedaan kan je uit de verschillende Thema's kiezen . Eitje ;) ;) en weg is "Onze Roze vriend"

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 325161 op 19-11-2009 13:36 ]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

uncle_sjohie schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:38:
Misschien is het leuk om een foto in de start post te zetten?

[afbeelding]

Ja layar werkt perfect op de Pulse! Geen enkele problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand gelukt om ebuddy op de Pulse te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222745

geen probleem, werkte in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Laatst online: 19-01 07:02
Is het ook mogelijk om het standaard android homescreen te gebruiken ipv die van t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
ScorpionNL schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:04:
Om hier nog even op terug te komen: Ik ben zaterdag bij T-Mobile langsgeweest, kon de telefoon zonder problemen omruilen :) Heb nu met de nieuwe telefoon nog geen vastlopers gehad. Telefoon bevalt nog steeds erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Is er iemand die kan bevestigen dat dit toestel 100% zeker weten simlock vrij is i.c.m. een 1-jarig abo?
Ik twijfel namelijk nog tussen de Samsung Galaxy Spica en de Tmobile Pulse. Ik zit nu bij Hi en mag volgende maand een nieuwe telefoon uitkiezen daar (ik heb echt een nieuwe nodig). De spica zou ik dus direct krijgen volgende maand.

Als ik overstap naar Tmobile krijg je de telefoon ook direct maar het abo gaat dan pas na 2 maanden in. Dus het is wel van belang dat het toestel simlock vrij is en de Pulse in die 2 maanden wel gewoon kan gebruiken met mijn Hi abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]harmensto schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:00:
Is er iemand die kan bevestigen dat dit toestel 100% zeker weten simlock vrij is i.c.m. een 1-jarig abo?
Ik twijfel namelijk nog tussen de Samsung Galaxy Spica en de Tmobile Pulse. Ik zit nu bij Hi en mag volgende maand een nieuwe telefoon uitkiezen daar (ik heb echt een nieuwe nodig). De spica zou ik dus direct krijgen volgende maand.

Mijn T-mobile Pulse( T-shop gehaald) is wel simlockvrij, maar heb van andere begrepen dat van hun wel degelijk een simlock heeft.

Misschien ff langslopen bij een t- shop en daar testen. Het verschilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Vandaag de Pulse gehaald bij Tmobile :)

Voelt wel erg groot aan vergeleken met mijn vorige telefoon (een goedkope sagem :D), maar het ziet er echt gelikt uit. Nog een beetje wennen aan de interface, maar dat gaat snel genoeg :Y

Mochten mensen nog vragen hebben over het toestel dan kan ik ze proberen te beantwoorde! :)

[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 25-11-2009 23:54 ]

• harmensto
kepler schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:53:
Vandaag de Pulse gehaald bij Tmobile :)

Voelt wel erg groot aan vergeleken met mijn vorige telefoon (een goedkope sagem :D), maar het ziet er echt gelikt uit. Nog een beetje wennen aan de interface, maar dat gaat snel genoeg :Y

Mochten mensen nog vragen hebben over het toestel dan kan ik ze proberen te beantwoorde! :)
Doe er een Hi simkaart en het test of hij simlock vrij is ;)

• S2K
Goed nieuws: op het T-Mobile forum is door een moderator gepost dat de Pulse een update naar Android 2.0 gaat krijgen. In eerste instantie werd er aangegeven 1e kwartaal 2010, maar later werd december 2009 aangegeven!

• kepler
S2K schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:59:
Woei *O*

Toch de goede keuze gemaakt :D

Als het echt waar is natuurlijk

• ScorpionNL
Heeft er al iemand ervaring met een houder voor in de auto? Heb net Sygic Mobile navigatie geïnstalleerd (werkt perfect trouwens!) en wilde de telefoon dus gaan gebruiken in de auto :D

• S2K
Ik gebruik gewoon een algemene houder en werkt prima. Ik heb Copilot draaien. Enige nadeel is dat de USB stroom voorziening aan bovenkant zit, met een houder is dat wat lastig. Blutooth connectie naar auto (Ford Mondeo Convers+) wekt helaas niet goed. Connecten lukt prima, maar er worden alleen telefoonnummers getoond ipv namen. Dat is wel lastig, maar telefoneren werkt op zich wel. Schijnt dat alle android toestellen dat hebben met Ford's (ook bij Focus, Galaxy en S-MAX). Mischien dat Android 2.0 daar een oplossing voor gaat bieden. (Met Nokia's, Windows Mobile etc geen problemen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
S2K schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:33:
Ik gebruik gewoon een algemene houder en werkt prima. Ik heb Copilot draaien. Enige nadeel is dat de USB stroom voorziening aan bovenkant zit, met een houder is dat wat lastig. Blutooth connectie naar auto (Ford Mondeo Convers+) wekt helaas niet goed. Connecten lukt prima, maar er worden alleen telefoonnummers getoond ipv namen. Dat is wel lastig, maar telefoneren werkt op zich wel. Schijnt dat alle android toestellen dat hebben met Ford's (ook bij Focus, Galaxy en S-MAX). Mischien dat Android 2.0 daar een oplossing voor gaat bieden. (Met Nokia's, Windows Mobile etc geen problemen gehad).
Daar heeft Nokia ook problemen mee gehad in het begin, en laten we wel zijn, Android is vergeleken met Symbian S60 natuurlijk een "jong" OS, dat soort dingen zullen vast opgelost worden door Google zelf, of door derden via de app-store. Ik herinner me bijvoorbeeld de Nokia PC suite die niet echt gek was op een bepaalde toshiba bluetooth chipset.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epohax
S2K schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:59:
En toen terug Q1 2010, naar wat ik las op de MoDaCo forums

De MoDaCo rombakker (Paul) houdt het voor bekeken met zijn Pulse voorlopig, hij heeft zopas versie 3 uitgebracht, maar doet zijn phone van de hand voor een Motorola Droid te financieren.

Hm, nu twijfel ik weer over mijn Pulse aanschaffing (nog steeds niet gebeurd). Het is op dit moment wel absoluut de beste koop prijs/kwaliteit voor een beetje tweaker - dat staat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Laatst online: 19-01 07:02
Ik heb nog een klein vraagje,
Is het mogelijk om die canvas interface helemaal uit te schakelen? Weet niet of ik die wel wil gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anneastra
  • Laatst online: 12-08-2014
Ik heb sinds kort een pulse maar als ik hem synchroniseer met google krijg ik al mijn contactpersonen, is er een manier om alleen sommige groepen te synchroniseren?

Die van mij is trouwens simlock vrij (niet via tmobile gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Daar heeft iedereen last van, helaas synchroniseert Google al je contacten, dus ook die je niet zelf aangemaakt hebt, maar wanneer je een keer op beantwoorden hebt geklikt.

Hopelijk is dat in versie 2.0 verholpen!

Mijn oplossing was, om via een desktop eenmalig alleen de contacten te behouden en de rest weg te gooien, waarna mijn Pulse te synchroniseren en tenslotte niet meer te synchorniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Die van mij is trouwens simlock vrij (niet via tmobile gekocht)
Geheel offtopic, maar ik waag het er op.
Kan anneastra eventueel ook vertellen WAAR ie de Pulse simlock vrij heeft gekocht.
Ik ben ook geïnteresseerd in de Pulse, helemaal nu bekend is geworden dat er een update naar 2.0 komt.

BVD

[ Voor 4% gewijzigd door rvnieuwh op 30-11-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Vandaag even de stad in geweest om wat toestellen te checken, en dat scherm van die pulse is echt een heel stuk groter. Heeerlijk! Ook de trackbal vind ik handiger dan een vierpunt's toets zoals de samsung's hebben. Ik ga deze waarschijnlijk kopen binnenkort, ik vraag me alleen af hoe het nou zit met de simlock, ik heb typhone alvast gemaild omdat die de goedkoopste aanbieder zijn.

Jammer dat www.pdashop.nl de prijs omhoog heeft gegooid nadat hun voorraad op was, heel goedkoop was hij daar.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:19
Smartphoneshop.nl aka pdashop.nl aka Cool Blue zegt dat de Pulse die zij verkopen een simlock heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epohax
@Aapie: Ja inderdaad! Ik ben al lang aan het nadenken om de Pulse te kopen, maar zoals gewoonlijk draal en twijfel ik te lang. Ik zag gisteren dat Pdashop.nl's voorraad op was, maar ik had niet gedacht dat hun prijs van 250EUR naar 280EUR zou gaan! Jezus christus zeg :(

Wat is nu de beste deal? In de T-Mobile shop kostte hij ook rond de 280EUR dacht ik, en in Duitsland kost hij zonder abbonement (maar waarschijnlijk wél met simlock?) 300EUR.

Enige mogelijkheid die ik zie om het goedkoper te doen is ofwel in UK gaan kopen voor omgerekend 160EUR, of via ebay kopen.... Help? :(

@Roodey: Klopt, zo bevestigden ze ook aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
Omdat de pricewatch best wel faalt met de pulse hier een kieskeurig link, hij is voor 260 euro te vinden bij meerdere shops. http://www.kieskeurig.nl/...e/prijzen/347964/#prijzen. In de t-mobile shoplag de prijs net iets boven de 280 ja.

Bij de kieskeurig link zie je dat sommige aanbieders beweren dat het simlock vrij is, maar vaak geven ze ook tegenstrijdige informatie zoals algebeld.nl die op kieskeurig zegt dat het simlock vrij is maar op hun website weer het tegenover gestelde

[ Voor 17% gewijzigd door Aapiethaaap op 02-12-2009 01:10 ]

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slaay schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:53:
Daar heeft iedereen last van, helaas synchroniseert Google al je contacten, dus ook die je niet zelf aangemaakt hebt, maar wanneer je een keer op beantwoorden hebt geklikt.

Hopelijk is dat in versie 2.0 verholpen!

Mijn oplossing was, om via een desktop eenmalig alleen de contacten te behouden en de rest weg te gooien, waarna mijn Pulse te synchroniseren en tenslotte niet meer te synchorniseren.
Ik heb in Gmail een apart groepje mobile contacts gemaakt, en alleen diie contacts er heen gesleept die ik wou. Op je mobiel heb ik ingesteld dat hij alleen die groep ('mobile contacts') moet syncen voor contaxcts.

En je kan ook instellen dat die alleen contacts met een telefoonnummer toont en andere niet. Gewoom ff in de Contacts app op menu drukken, daar kun je een hoop instellen en ook bep. Sync groepen ipv alle.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-12-2009 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:32
Die knop zocht ik laatst voor iemand, mijn hero heeft hem wel maar op de pulse zag ik hem niet. ook niet in de contacts app.

Heb jij een pulse of spreek je uit ervaring met een andere android phone?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Hmm, heb nog eens zitten kijken, maar kan nergens aangeven welke groep ik wil importeren op mijn Pulse.
Kun je precies aangeven waar je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Volgende week zit ik in de UK dus koop hem daar wel voor £147.01 (dat is incl £10 prepaid dus kan ik mooi daar gerbuiken).
Maar zal mijn NL SIM wel werken met die UK SIM lock??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Er gebeuren wel rare dingen in mijn contacten lijst :D :?

Eerst had ik alle contacten van mijn sim gekopieerd, dat ging prima. Maar toen heeft tie ook gesynced met gmail, waardoor er dus allerlei nutteloze nieuwe g-mailcontacten bij kwamen. Dus ik heb toen alle contacten gedelete, contacten syncen uitgezet in de opties en weer alle contacten van mn sim gekopieerd. Maar toch probeerde hij op 1 of andere manier alle contacten weer te syncen?

Er kwam daarna een melding dat er 634 contacten gedelete moesten worden en dat dat teveel was? Toen heb ik aangevinkt die contacten in gmail weer terug te zetten. En nu zijn al mijn telefooncontacten verdwenen van mijn telefoon???

Beetje vaag verhaal misschien, maar hoe kan het dat hij toch zijn contacten wil syncen terwijl ik dat heb uitgezet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
Het lijkt erop dat alles toestellen gewoon gelockt zijn, ook typhone.nl geeft aan dat de pulse gelockt is. Kunnen de mensen die hem simlock vrij hebben mischien nog testen of het echt zo is en dan laten weten waar ze hem hebben gekocht?

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de G1 met een fysieke menuknop (die je bij wel meer apps nodig hebt). Als ik contacts start en op menu druk kan ik daar vanalles instellen waaronder welke contact groepen hij moet syncen (ik heb in gmal contacts dus een aparte mobile contacts gemaakt en daar de belangrijkste contacts heet gekopieerd uit all contacts), en bv dat hij alleen contacts moet tonen welke een ingevuld telefoonnummer hebben. Kijk anders ff in je handleiding wat de menuknop op de Pulse is.

Eerst moet je in gmail -> contacts een nieuwe contactgroep maken, vervolgens kopieer je de contacts die je wilt hebben (of maakt nieuwe aan). Vervolgens ff manueel syncen. Dan contacts op je mobiel openen, op menu drukken, en kies edit syncgroups, daar alles utvinken behalve je net aangemaakte nieuwe contactgroep uit gmail.

Een andere oplossing is contacts en dan menu en dan display group en dan show contacts with phonenumber only.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Dit is niet legaal, en mag hier niet besproken worden.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 02-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epohax
fixma schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:21:
Volgende week zit ik in de UK dus koop hem daar wel voor £147.01 (dat is incl £10 prepaid dus kan ik mooi daar gerbuiken).
Maar zal mijn NL SIM wel werken met die UK SIM lock??
Zie je het zitten om er 2 te kopen als ik je het bedrag op voorhand (of achteraf) stort, en de verzending betaal of het kom afhalen?

(Ik wou privébericht doen, maar vond niet hoe het moest...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:10:
Ik heb de G1 met een fysieke menuknop (die je bij wel meer apps nodig hebt). Als ik contacts start en op menu druk kan ik daar vanalles instellen waaronder welke contact groepen hij moet syncen (ik heb in gmal contacts dus een aparte mobile contacts gemaakt en daar de belangrijkste contacts heet gekopieerd uit all contacts), en bv dat hij alleen contacts moet tonen welke een ingevuld telefoonnummer hebben. Kijk anders ff in je handleiding wat de menuknop op de Pulse is.

Eerst moet je in gmail -> contacts een nieuwe contactgroep maken, vervolgens kopieer je de contacts die je wilt hebben (of maakt nieuwe aan). Vervolgens ff manueel syncen. Dan contacts op je mobiel openen, op menu drukken, en kies edit syncgroups, daar alles utvinken behalve je net aangemaakte nieuwe contactgroep uit gmail.

Een andere oplossing is contacts en dan menu en dan display group en dan show contacts with phonenumber only.
Als ik naar contacten ga en op Menu druk krijg ik de volgende opties: zoeken, contact aanmaken, sms/mms, email aan, groep aanmaken.

Er staan ook instellingen tussen, maar die geeft alleen de volgende opties: Contacten van Sim kopieren, Herinnering verjaardag en alle contacten verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
fixma schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:18:
[mbr]Dit is niet legaal, en mag hier niet besproken worden.[/]
Is het niet legaal om een Pulse to kopen in de UK??? En te vragen of ik miijn T-Mobile SIM werkt in een UK locked telefoon?? Zeer vreemd..
Maar ok prijs was toen 147 UKP. maar net gekeken en kost nu nog maar 100 UKP. Dus zo dat is even geodkoper dan hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epohax
Fixma: In principe zou je (NL) T-Mobile SIM wel moeten werken in die UK T-Mobile simlocked telefoon, maar kan je geen zekerheid bieden. Toch wel vreemd dat die vraag gecensureerd werd door een moderator hier.

Anyway, overweeg je mijn vraag? Indien niet overweegbaar, zeg het me even, dan zoek ik een alternatief.

--
Zie je het zitten om er 2 te kopen als ik je het bedrag op voorhand (of achteraf) stort, en de verzending betaal of het kom afhalen?
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285907

T-Mobile Pulse voor £91.34 _/-\o_ alleen in de UK |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 285907 op 03-12-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Epohax: geen probleem, kan wel wat meer halen. Vetrek zondag middag van Schiphol en ben terug vrijdag avond (20:30). Stuur even prive bericht om dingen te regelen..

Gobbel: Het is £91.34 + £10,- verplichte opwaardering. Dus £101.34 totaal en volgens gwk 103 euro.

Dat is een heel groot verschil met Nederland.. Dus zal Nederland snel volgen??

Lees nu dat het een tijdelijke actie is tot vanavond?? mmh jammer. moet ik dus snel even bestellen..

Edit: een UK collega heeft hem net via de telefoon besteld.. Er waren nog maar een paar in voorraad. Als je per internet besteld komt het in backorder.. Nu komt die van mij al morgen binnen. _/-\o_

Dus maandag kan ik er mee spellen en weet ik of mijn NL SIM kaart werkt..

I am very happy camper... :P

[ Voor 38% gewijzigd door fixma op 03-12-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
@ fixma: Moet (helaas) wel je CC adres overéén komen met leveringsadres anders is het een no go.

Zit ook al zwaar te googlen hoe ik de Pulse voor een prikkie uit de UK kan halen

edit:@fixma Ben jaloers dit heb je mooi geregeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Montigny op 03-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
-O- Er gaat iets niet helemaal goed met mijn contacten :D

Het contacten syncen staat toch echt uit, maar nu staan toch al mijn gmail-contacten er weer tussen... Mis ik ergens iets? Ook heb ik nu 3 keer mijn normale telefooncontacten in mijn lijst staan :')

edit: Ik lees overal dat je kan bepalen welke groups je wil syncen, maar ik kan dat dus nergens vinden in de Pulse...

[ Voor 18% gewijzigd door kepler op 03-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
Epohax schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:18:
[...]

De MoDaCo rombakker (Paul) houdt het voor bekeken met zijn Pulse voorlopig, hij heeft zopas versie 3 uitgebracht, maar doet zijn phone van de hand voor een Motorola Droid te financieren.

Hm, nu twijfel ik weer over mijn Pulse aanschaffing (nog steeds niet gebeurd). Het is op dit moment wel absoluut de beste koop prijs/kwaliteit voor een beetje tweaker - dat staat vast.
Er is veel veranderd sinds afgelopen vrijdag. Er kunnen nu nieuwe kernels worden gecompileerd, wat de weg naar 1.6 en 2.0 vrij maakt. Er is een ROM voor de Huawei 8230 opgedoken, dit toestel wordt in Frankrijk geleverd en is qua hardware gelijk aan de Pulse/Huawei 8220. In Engeland kost op dit moment de Pulse £91.34
en Paul heeft besloten om zijn toestel te behouden. Er lijkt nu een community op MoDaCo te ontstaan die dit toestel van interessante nieuwe versies van Android kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epohax
Fixma: Nice, superkoop gedaan! Ik neem aan dat je nu niet meer de nood hebt om hem daar te gaan halen, en onze eventuele deal komt te vervallen? De uitzonderlijke actie was nog tot vanavond? Geen mogelijkheid tot morgen nog eens telefonisch bestellen?

Ik zou graag in detail spreken, maar ik vind niet hoe je hier een privébericht doet, met alle wil van de wereld. Kun je me aub mailen op thomas punt balis at gmail punt com?

S2K: Inderdaad, ik hou de MoDaCo fora ook nauwgezet in het oog. Ik ben nog niet zeker wat ik ga doen met mijn pulse, de MCR 1.3 (gebaseerd op de Pulse ROM) of die nieuwe gebaseerd op de Huawei 8230, die blijkbaar nog sneller, maar ook kaler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik heb net de nieuwe ROM geinstalleerd, en nu kan ik dus wel kiezen om bepaalde groepen te syncen :D :D
Nu even kijken of die ROM stabiel is en dan blijf ik die gewoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Welke ROM heb je? Gebaseerd op de Huawei 823?
Kom nu achter de 10 GBP opwaardering geeft mij unlimited web en SMS voor een maand! Dus kom mijn week in de UK goedkoop door _/-\o_ Kan ik hem mooi eens uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
fixma schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:30:
Welke ROM heb je? Gebaseerd op de Huawei 823?
Kom nu achter de 10 GBP opwaardering geeft mij unlimited web en SMS voor een maand! Dus kom mijn week in de UK goedkoop door _/-\o_ Kan ik hem mooi eens uit testen.
Yup, die nieuwe inderdaad. Ik vond de huidige nogal traag af en toe, en deze is tot nu toe veel sneller! Nog niet helemaal stabiel, maar dat schijnt dat je eerst een wipe moet doen en dat heb ik niet gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Maar mis je veel apps die normaal in the T-Mobile versie wel zaten? Of valt dat nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
fixma schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:01:
Maar mis je veel apps die normaal in the T-Mobile versie wel zaten? Of valt dat nog wel mee?
Nog niet, sterker nog ik vind vooral de contact-app veel beter :D (of eigenlijk de Tmobile-versie stukken slechter)

- Direct toegang tot sim-contacten
- Beter overzicht (bv nummer te zien bij contact)
- Makkelijker bladeren door je contacten
- En als belangrijkste: groepen syncen *O*

Ik ga hem nu gewoon gebruiken, dus misschien dat ik komende dagen nog iets tegen kom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 11:48
Wat een schitterend toestel is dat zeg, die Pulse!
Ik heb tot gisteren vaak zitten kwijlen op de iPhones van vrienden en familie. Maar sinds ik de Pulse in mijn bezit heb hoef ik mijn kwijl slechts daar vanaf te vegen.

Ik heb hem overigens gekocht bij gsmwijzer en hij werd simlockvrij geleverd. Ik kreeg het zo benauwd van het zoeken naar een unlockmogelijkheid (onvindbaar of met een redelijk fraudgehalte) bedacht ik me eens mijn telfort SIM er maar eens in te duwen alvorens flinke bedragen over te maken. En tot mijn verrassing...

Alles loopt als een zonnetje, al is ie in sommige dingen wel wat trager dan de iPhone. Vandaar dat ik met smart zit te wachten op de 2.0 update. Ook de batterij heeft het de 1e dag niet gehaald, maar dat is meer mijn speeldrang geweest gok ik. Over een weekje maar eens een review planten hier.

Kan iemand mij misschien bovenstaand ROM verhaaltje wat verduidelijken? Gaat het hier over android 2.0?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
@Pim

Die ROM is een aangepaste versie van de Android op de Pulse, in dit geval een kale Android (zoals Google hem levert heb ik begrepen). In dit topic kun je meer info vinden:

http://android.modaco.com...ng-wavesecure-stock-roms/

Op pagina 3 zie je een goede uitleg over je hem erop kan plaatsen :) (duurde ook een uur voordat ik alles had begrepen :D).

Het is dus geen Android 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
@pimsaint dat is goed nieuws, op de website van gsmwijzer word ook vermeld dat er geen simlock opzit!

[ Voor 10% gewijzigd door Aapiethaaap op 04-12-2009 00:18 ]

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Montigny schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:53:
@ fixma: Moet (helaas) wel je CC adres overéén komen met leveringsadres anders is het een no go.

Zit ook al zwaar te googlen hoe ik de Pulse voor een prikkie uit de UK kan halen

edit:@fixma Ben jaloers dit heb je mooi geregeld.
Met een beetje geluk zijn er een paar mensen die er veel ingekocht hebben en ze met winst doorverkopen op Ebay, waardoor wij hier alsnog goedkoper uit zijn.

Begrijp ik nou goed dat de 1.6 versie wordt overgeslagen door t-mobile? Hoe weet jouw telefoon (of het Android systeem) eigenlijk of hij wel of niet de 1.6 versie moet downloaden?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste