Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:00:
[...]

Wat is dat allemaal met r4 en r5 is dat de nieuwe rom van de versie androit 2.1 of is de 2.1 nog niet uit?
Android 2.1 voor de Pulse is nog steeds niet uit :? 8)7 |:( :X
Waar ze bij Modaco mee bezig zijn is een vroege uitgelekte versie van de 2.1
-- BoBo (BigBearMDC) has been working on a U8110 2.1 ROM port, then a repack of a U8220 2.1 leak that he has obtained --
Daar zitten nog steeds een aantal vervelende bugs in blijkbaar.
Ik ga die (tot nu toe) iig niet gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door rvnieuwh op 20-05-2010 17:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:17:
Het beste kun je dan even met de T-Mobile klantenservice bellen.
Prijs is namelijk afhankelijk welk abonnement je neemt en/of je internet abonnement erbij neemt.

Ik heb in januari een Relax 20 abonnement genomen (was al TM klant met Flex abonnement) voor 1 jaar met internet abonnement en toen was de Pulse al gratis.
Ik wil geen abo!
Waar zouden jullie hem kopen :? typhone lijkt me wel goed! en goedkoopst!
Zijn ze bij typhone simlockvrij netzoals als je bij t-mobile koopt.
Er staat van wel maar ik denk dat het net zoals bij t-mobile is dat ze wel zeggen maar het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hem gekocht bij GSMwijzer.nl, dat is dezelfde firma achter Studentmobiel.nl. Daar was hij in maart 208 euro, maar daar staat hij niet meer tussen (was wel simlock vrij).

Dus ik denk dat je hem dan inderdaad het beste bij Typhone.nl kan kopen :?

[ Voor 18% gewijzigd door SEA Ninja op 20-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEA Ninja schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:52:
Ik heb hem gekocht bij GSMwijzer.nl, dat is dezelfde firma achter Studentmobiel.nl. Daar was hij in maart 208 euro, maar daar staat hij niet meer tussen (was wel simlock vrij).

Dus ik denk dat je hem dan inderdaad het beste bij Typhone.nl kan kopen :?
Oke badankt! :*)

Maar heeft iemand ervaring om bij typhone te kopen want ik vraag me af of die ook simlockvrij is!

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oisin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
ik had mn vorige mobieltje ook op typhone gekocht. Je hebt het als het goed is volgende dag binnen, en als het goed is is het mobieltje simlock vrij. Stuur anders eens een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Oke bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
De vibratie-problemen schijnen, op 2 manieren, opgelost te zijn.

Allereerst is er een op een nieuwe rom, gebaseerd op vanilla rom. Deze schijnt ook relatief stabiel te zijn.
http://android.modaco.com...-pulse-2-1-rom/page/1100/

Ook is er nog een redelijk ingewikkelde chinese manier, wat ook heeft gezorgd dat vibratie werkt. Ook deze schijnt wat stabieler te zijn, al zijn er ook mensen met problemen.
http://android.modaco.com...orking-on-your-2-1-pulse/

Oja; ook zijn mensen bezig met al wat prewerk in de richting van een 2.2-rom.

Verder vind ik het erg stil op het gebied van de officiele update. Ik denk zelf dat die meteen bezig zijn met de 2.2 update, anders kan ik het niet verklaren.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Quacka schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:42:
Verder vind ik het erg stil op het gebied van de officiele update. Ik denk zelf dat die meteen bezig zijn met de 2.2 update, anders kan ik het niet verklaren.
Ik denk dat ze vooral hard roepen, maar zo'n update binnen t-mobile weinig prioriteit heeft. Android 2.2 zal ik weinig aan veranderen. Het is algemeen bekend dat google sneller android versies op de markt gooit dan dat fabrikanten bij kunnen benen, het lijkt me dan ook sterk dat (als ze er idd mee bezig zijn) t-mobile alle tijd en moeite die ze in een 2.1 update hebben gestoken aan de kant gooien voor 2.2...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
pimsaint schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:05:
[...]

Ik denk dat ze vooral hard roepen, maar zo'n update binnen t-mobile weinig prioriteit heeft. Android 2.2 zal ik weinig aan veranderen. Het is algemeen bekend dat google sneller android versies op de markt gooit dan dat fabrikanten bij kunnen benen, het lijkt me dan ook sterk dat (als ze er idd mee bezig zijn) t-mobile alle tijd en moeite die ze in een 2.1 update hebben gestoken aan de kant gooien voor 2.2...
t-mobile heeft er niets mee te maken.
t-mobile is een telefoonprovider, geen fabrikant. Gelukkig maar voor ons pulse bezitters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
Quacka schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:20:
[...]

t-mobile heeft er niets mee te maken.
t-mobile is een telefoonprovider, geen fabrikant. Gelukkig maar voor ons pulse bezitters...
Tmobile moet het wel testen/goedkeuren en aanpassen aan hun merkkleuren :)

Tmobile heeft er dus zeker wel mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
In Hongarije is ie officieel uit. :P :9 _/-\o_ :9~ Android 2.1 dus voor de Pulse!!
Nu is de vraag nog of er ook andere talen in zitten dan alleen Hongaars!
http://android.modaco.com...ly-from-t-mobile-hungary/

Hhhmm, misschien toch met z'n alle te vroeg gejuicht. ;( :F
Tot nu toe is het niemand gelukt te update te installeren.
En mogelijk gaat het om een Pulse Mini Update naar 2.1

Fcucking Hongaren >:) >:) LOL

[ Voor 31% gewijzigd door rvnieuwh op 27-05-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cursus Hongaars via de LOI dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:22
Zijn meerdere aanwijzingen dat de 2.1 update snel uit moet komen.
Volgens de hongaarse T-mobile zou er morgen meer info vrij komen.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperSpoof schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:20:
Zijn meerdere aanwijzingen dat de 2.1 update snel uit moet komen.
Volgens de hongaarse T-mobile zou er morgen meer info vrij komen.
Kan niet wachten op de officiele NL t-mobile site :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eigenlijk vreemd dat bij mobieltjes die updates altijd zo ingewikkeld zijn. Tuurlijk hebben verschillende mobieltjes verschillende drivers, maar daar kan Google (of Microsoft) toch rekening mee houden? (Desktop OSen kun je ook updaten onafhankelijk van welke hardware je hebt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik zit inderdaad ook met smart op die 2.1 update te wachten, duurt nu al zo lang.

Bij mijn Pulse begint onder het scrollwheeltje het plastic dat doorloopt naar het scherm los te laten en ik heb ook al een beschadiging op mijn scherm zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Nu ie is wel officieel uit.
download link rechtstreeks: http://www.t-mobile.hu/st...-Mobile_Pulse_21_B815.zip
Via: http://android.modaco.com...e-but-not-quite/page/280/ post #288
Wel vanuit T-Mobile Hongarije.
En alleen Engelse en Hongaarse taal alle heb ik begrepen.

Latest update;

About the rom:
- real 2.1 rom
- all language included
- no more fc
- no more random restarts
- 40.36 MB free space after clean install
- vibration working!!! in calls, in sms writing, in the menu (i click on the screen and its vibrating)

[ Voor 46% gewijzigd door rvnieuwh op 28-05-2010 16:18 . Reden: Modaco bron erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
2.1 geïnstalleerd.
Ziet er goed uit. Reageert ook best goed.
Mis alleen m'n HTC-keyboard. Misschien dat ie toch te installeren is. Nog proberen.

Tot nu toe alleen nog niet kunnen vinden hoe ikde (gedownloade) applicaties op m'n desktop krijg. :? 8)7 :X

[ Voor 5% gewijzigd door rvnieuwh op 28-05-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net aan het updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik ben nog een beetje huiverig om overstappen op een Hongaarse Rom :D

Hoe is het gegaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlekkeloos!
Draait als een trein. Tot nu toe geen rare dingen kunnen vinden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:02:
Vlekkeloos!
Draait als een trein. Tot nu toe geen rare dingen kunnen vinden. :*)
ok dan ga ik ervoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mij er ook aan wagen. Effe de tel een beetje opladen en natuurlijk eerst een backup.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
rvnieuwh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:19:
2.1 geïnstalleerd.
Ziet er goed uit. Reageert ook best goed.
Mis alleen m'n HTC-keyboard. Misschien dat ie toch te installeren is. Nog proberen.

Tot nu toe alleen nog niet kunnen vinden hoe ikde (gedownloade) applicaties op m'n desktop krijg. :? 8)7 :X
Pfft. 8)7 :F meest linker symbooltje op desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Podver, 2.1 op mn Pulse O+

Ging makkelijk, hij rebootte alleen niet na de update. Moest de batterij opstarten en toen werkte het in 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Gewoon in het Nederlands trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik kan nu alleen niet meer selecteren om een bepaalde groep contacten te syncen vanuit gmail. Nu pakt tie alle contacten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:30

itarix

404 soul not found

Mensen, als root verslaafde kan ik zeggen dat de huidige 1.5 root software niet werkt met 2.1
Na het flashen van de image start de telefoon niet meer door en blijf hij hangen op een zwart scherm.
Gelukkig kun je de 2.1 update opnieuw installeren door de +Volume en rode knop in te houden terwijl je de aanknop indrukt.

Edit: Dat is snel, op http://android.modaco.com...-kernel-official-hw-u830/ kun je een gerooten boot.img halen.
Flashen met het fastboot-windows.exe flash boot boot.img commando.

Alleen jammer dat ze een lelijk eigen opstart scherm erin hebben gezet.

Laat maar... als je die nieuwe gerooten kernel installeert krijg je forced closes en in mijn geval doet de telefoon functie van de telefoon het ook niet meer...

[ Voor 43% gewijzigd door itarix op 28-05-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:49:
Podver, 2.1 op mn Pulse O+

Ging makkelijk, hij rebootte alleen niet na de update. Moest de batterij opstarten en toen werkte het in 1 keer :)
Kan je stappen uitleggen :*) Het wil bij mij niet lukken. 8)7

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik kan Google Goggles niet vinden? :?

Dat is toch een app voor >1.6, waarom kan ik hem nu niet vinden dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx,

Ik ga direct aan de slag, hopelijk kan ik over een uur of zo verslag doen. Wat zijn de verschillen ? Sneller, geen FC meer? Vertel >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:39:
[...]

Thx,

Ik ga direct aan de slag, hopelijk kan ik over een uur of zo verslag doen. Wat zijn de verschillen ? Sneller, geen FC meer? Vertel >:) >:) >:)
Lekker snel, dat wel :D

Alleen werkt Contacten nog niet erg lekker. Kan geen groepen meer selecteren om te syncen (nu staan alle contacten uit mn gmail erin...) en als ik bellen kies bij een contact, dan staat er opeens een andere naam boven het contact :D :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update is klaar, zo gepiept. Moet nog gaan ontdekken wat de verschillen zijn....hij lijkt wel wat sneller te zijn

Tot nu toe erg happy met de update! Zou bijna zeggen: zo had ie vanaf het begin moeten zijn

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Lekker snel, dat wel :D

Alleen werkt Contacten nog niet erg lekker. Kan geen groepen meer selecteren om te syncen (nu staan alle contacten uit mn gmail erin...) en als ik bellen kies bij een contact, dan staat er opeens een andere naam boven het contact :D :?
Dat is goed nieuws, wel minder voor die contacten :? , maar goed.....kan daarmee leven :9~

Het is nu aan het updaten.... Ik ben benieuwd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Dat is goed nieuws, wel minder voor die contacten :? , maar goed.....kan daarmee leven :9~

Het is nu aan het updaten.... Ik ben benieuwd. :*)
Ik denk dat het iets is van Tmobile... De optie zat namelijk niet bij de 1.5 van Tmobile, maar wel bij de 1.5 Vanilla ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grrrmmbll... Ik wil ook aan de slag met de update van mijn Pulse maar tijdens het automatisch installeren van de drivers herkent Win 7 mijn telefoon niet. Volgens het Modaco forum moet ik de pc suite gebruiken die op de bijgeleverde cd staat.

Je raadt het al... die heb ik weggebonjourd omdat er 9 van de 10 keer alleen maar verouderde drivers op die cd's staan en ik al jarenlang mijn nek breek over al die overbodige cd's.

Kan iemand een link providen waar ik die pc suite drivers kan downloaden? Ik heb al verder gezocht maar kon het in geen enkel forum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Zit trouwens nog een bug in. Wanneer je kiest voor het Android toetsenbord, dan blijft hij (hele vreemde) woorden voorspellen. Dat typt echt vervelend, want elke keer als je spatie drukt pakt hij het eerst de beste woord... Zorgt voor rare teksten :D

edit: mijn fout, er is nog een instelling om voorspellen uit te zetten (er zijn er dus 2 :P ) Nu werkt het prima :D

edit2: hmm het werkt toch niet -O-

[ Voor 23% gewijzigd door kepler op 28-05-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Prutzer80 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:15:
Grrrmmbll... Ik wil ook aan de slag met de update van mijn Pulse maar tijdens het automatisch installeren van de drivers herkent Win 7 mijn telefoon niet. Volgens het Modaco forum moet ik de pc suite gebruiken die op de bijgeleverde cd staat.

Je raadt het al... die heb ik weggebonjourd omdat er 9 van de 10 keer alleen maar verouderde drivers op die cd's staan en ik al jarenlang mijn nek breek over al die overbodige cd's.

Kan iemand een link providen waar ik die pc suite drivers kan downloaden? Ik heb al verder gezocht maar kon het in geen enkel forum vinden.
Die zit ook bij de 2.1 update van de Hongaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer "leven" in deze threat :P was een beetje afgezwakt.

Nog steeds aan het updaten...

Zoals eerder vermeld was ook met win7 bezig , ben nu overgestapt op mijn vista laptop.

GHRRRRRRR kan niet wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je nu kan bellen? Als ik op de groene button druk krijg ik alleen een bel logboek, maar nergens een dialer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:39:
weet iemand hoe je nu kan bellen? Als ik op de groene button druk krijg ik alleen een bel logboek, maar nergens een dialer???
dialer staat tussen de apps, of je kan contacten kiezen in de apps :)

Dat bedoel ik dus, dit gedeelte van 2.1 is niet heel erg handig (op de Tmobile Pulse)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip: misschien kan die update link in de TS geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb nu PC Suite geinstalleerd en de interne SD card wordt nu herkend.
Heb nu als volgt de bestanden op de SD card gezet maar als ik wil updaten via Instellingen > SD kaart en telefoongeheugen > Upgrade dan krijg ik de melding "Het upgradepakket werd niet gevonden. Bevestig het upgradepakket en voer vervolgens de upgrade opnieuw uit"

Hierbij een screenshot zoals ik het nu heb staan: ( gaat volgens mij om de onderste 2 files )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MxnxX4UBYoTOcFTUWq2Rc03O/thumb.png

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-05-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:56:
Heb nu als volgt de bestanden op de SD card gezet maar als ik wil updaten via Instellingen > SD kaart en telefoongeheugen > Upgrade dan krijg ik de melding "Het upgradepakket werd niet gevonden. Bevestig het upgradepakket en voer vervolgens de upgrade opnieuw uit"

Hierbij een screenshot zoals ik het nu heb staan: ( gaat volgens mij om de onderste 2 files )
[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd?
Zo ik krijg nu dit ook in beeld. Je was me voor? Wat kan je nog doen of beter gezegd, wat doe ik verkeerd? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45

[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd?
Volgens mij moet je alles van je SD kaart afhalen (verplaatsen naar je pc dus) en dan moet er 1 folder in de root staan, genaamd dload.
In die folder moet dan het bestand UDATA.APP staan

Hou anders exact dezelfde procedure aan als de December Update op de T-Mobile UK website, want het is exact dezelfde procedure.

[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 28-05-2010 22:06 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
speedme schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:05:
[...]

Volgens mij moet je alles van je SD kaart afhalen (verplaatsen naar je pc dus) en dan moet er 1 folder in de root staan, genaamd dload.
In die folder moet dan het bestand UDATA.APP staan

Hou anders exact dezelfde procedure aan als de December Update op de T-Mobile UK website, want het is exact dezelfde procedure.
Die suggestie die je aandraagt werkt bij mij ook niet, krijg weer dezelfde melding.
Heb nu alleen in de root map "dload" staan en daarin staat alleen UPDATA.APP

Edit: het werkt nu wel, ik moest de USB kabel eruit jorissen, wist ik veel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-05-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Het installeerd hmmmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd?
die bewuste map in zijn geheel verplaatsen naar je SD CARD. op je telefoon ontkoppelen en dan upgraden..

Het is gelukt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_

Het is gelukt, maar ik ben al mijn app kwijt 8)7 , Gelukkig heb ik appbrain O-)

ff alles weer installeren en dan verslag van doen.

Me avond kan niet stuk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik wil zelf me nog niet wagen aan deze update voordat ik weet of alle FC's en reboots weg zijn.
Ik had namelijk de pre-release erop staan en had continue een FC, hangende telefoon of spontane reboot.

En kan iemand me zeggen of de Recovery ROM er weer opgezet kan worden, of juist blijft staan ?
(ik heb nu weer MCR 1.7 geinstalleerd).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel opgemerkt dat marketplace "traag" is, zelf via wifi.

Ligt het aan mij of hebben andere mensen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:56
ik wacht het nog even af en ga binnenkort updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:03:
ik wacht het nog even af en ga binnenkort updaten.
Ik wil je niet ""pushen" maar je kan het wagen. Is de moeite waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:52:
Ik heb wel opgemerkt dat marketplace "traag" is, zelf via wifi.

Ligt het aan mij of hebben andere mensen ook last van?
Heb ik ook last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eraan te doen? :? Ben wel blij dat die 2.1 update er is. Moet nog wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
speedme schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:40:
Ik wil zelf me nog niet wagen aan deze update voordat ik weet of alle FC's en reboots weg zijn.
Ik had namelijk de pre-release erop staan en had continue een FC, hangende telefoon of spontane reboot.

En kan iemand me zeggen of de Recovery ROM er weer opgezet kan worden, of juist blijft staan ?
(ik heb nu weer MCR 1.7 geinstalleerd).
Hele avond geen last gehad van een FC/reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: Ik heb aContacts geinstalleerd , maar kan mijn contacten niet zien 8)7 . Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Wat mij ook nog tegenhoud om te upgraden naar de officiele Hongaarse ROM is het feit dat er nog geen Apps2SD voor werkt, of heb ik ergens info gemist ?

Met slechts 40 MB vrije ruimte, is dat natuurlijk zo vol :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik heb nu deze (Vanilla) ROM geinstalleerd:

http://android.modaco.com...-down-2-1-vanilla-rom-v5/

En mijn stock-contact app is weer terug *O* Ik kan nu dus ook weer kiezen om alleen bepaalde groepen te syncen *O* Ook doet de anrdoid-toetsenbord weer normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze rom beter/sneller dan die Hongaarse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Bij mij zijn de functies van de 2 linker icoontjes van de menubalk omgewisseld.
Dus....als ik het icoontje gebruik, die duidelijk laat zien dat het om contactpersonen gaat, kom ik in het applicatiemenu en vice versa.

Heeft niemand dit verder?????

Ik kom van de Modaco Vanilla 1.7 trouwens.

Antwoord:
You only need to flash the customised_HU if your shortcut buttons on the bottom are switched around. I did have to do this on mine but several peeps don't seem to need this.

[ Voor 25% gewijzigd door rvnieuwh op 29-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Heeft deze Update ook multitouch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ondersteunt de hardware dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:46:
Volgens mij ondersteunt de hardware dat niet?
Volgens mij wel de hardware, maar juist de driver niet.
Vandaar dat BigBear (Bobo) al een tijd probeert om de driver te veranderen om toch multitouch te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Tof, heb vanochtend meteen de originele Hongaarse 2.1 update geinstalleerd (samen met die 'update' die erbij zat). Draait vloeiend en heb nog geen problemen gehad. Zeker een verbetering! _/-\o_

Zie dat Paul op Modaco nu ook al een Custom 2.1 op basis van de officiele update heeft gemaakt, inclusief een versie met A2SD: LINK

Iemand deze nieuwe Custom 2.1 al geprobeerd? Ben benieuwd of deze sneller werkt. Verder heb ik momenteel weinig te klagen met de officiële 2.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met de Modaco bezig.....

en loop vast bij installeren. Zojuist gemeld op modaco. Ben benieuwd....zeker omdat ook Nandroid mis ging |:(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ik ben zeker benieuwd, mocht het wel lukken.

Vraag me af of A2SD nu al probleemloos werkt, zonder dat je elke keer bij het opstarten een handeling uit moet voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb de nieuwe Customer Rom van Paul geflashed en op zich draait het goed.

Kreeg alleen tijdens de setup een FC en nu ook regelmatig tijdens normaal gebruik van de telefoon.
Maar nog geen hangende telefoon of zelfs een reboot gehad.
Tijd zal dat leren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds problemen, kom ook niet meer in het recovery menu.
Draai nu de standaard Hongarije rom, ga morgen even kijken naar een andere rom op modaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:08:
Hier nog steeds problemen, kom ook niet meer in het recovery menu.
Draai nu de standaard Hongarije rom, ga morgen even kijken naar een andere rom op modaco
Heb je wel opnieuw de Amon Ra recovery ROM geinstalleerd dan ?

Ik had namelijk de pre-release van Bobo (versie 6,1) geinstalleerd maar ben door de vele reboots en FC's terug gegaan naar de MCR 1.7.

Nu heb ik als eerste de Hongaarse ROM geinstalleerd, daarna opnieuw de Amon Ra recovery ROM en pas daarna Paul's custom Rom.

Helaas krijg ik nog wel FC's, maar geen reboots en/of hangende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik draai die rom waarvan ik link gister postte, en draait echt zonder problemen. Het enige is dat de Pathe-app niet werkt -O-

De rom is lekker snel (nog niet ideaal) en de batterij lijkt ook langer mee te gaan. Ik draaide de 1.7ROM hiervoor, maar daar haalde ik niet eens een hele dag mee (van 's ochtends 8 tot 18). Nu is tie sinds gister 12u van de lader en de batterij is nog steeds groen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:32:
[...]

Heb je wel opnieuw de Amon Ra recovery ROM geinstalleerd dan ?

Ik had namelijk de pre-release van Bobo (versie 6,1) geinstalleerd maar ben door de vele reboots en FC's terug gegaan naar de MCR 1.7.

Nu heb ik als eerste de Hongaarse ROM geinstalleerd, daarna opnieuw de Amon Ra recovery ROM en pas daarna Paul's custom Rom.

Helaas krijg ik nog wel FC's, maar geen reboots en/of hangende telefoon.
Ja heb ik geprobeerd. Maar er gaat volgens mij al iets mis in het 1e gedeelte, waar je je telefoon in het blauwe scherm zet en dan het .bat scriptje uit moet voeren.
Zou ik nu nog MCR 1.7 kunnen installeren en dan helemaal opnieuw beginnen? Wil toch wel erg graag A2SD hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Ja heb ik geprobeerd. Maar er gaat volgens mij al iets mis in het 1e gedeelte, waar je je telefoon in het blauwe scherm zet en dan het .bat scriptje uit moet voeren.
Zou ik nu nog MCR 1.7 kunnen installeren en dan helemaal opnieuw beginnen? Wil toch wel erg graag A2SD hebben...
Kun je met ADB jouw telefoon benaderen ?
Want ADB moet actief en werkend zijn, wil je de Amon Ra recovery ROM erop kunnen zetten.

Is ADB niet werkend, of weet je het niet helemaal zeker, dan moet je even de drivers goed installeren op de PC. De Windows XP drivers worden op de PC Suite meegeleverd door T-Mobile en de Windows 7 drivers (trouwens ook de XP drivers hoor) zijn via Modaco te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:32
Mijn bevindingen:
  • Market Place erg traag.
  • Wanneer je het standaard Android toetsenbord gebruikt, kan je de voorspellingen niet uitzetten. Hij voorspelt dan namen die in je telefoon staan en bij het gebruik van de spatie selecteert hij automatisch dat woord (wat dus een naam is). Ergo: ik gebruik nu noodgedwongen het TouchPal toetsenbord. Iemand hier een oplossing voor. Bij instellingen > toetsenbord kan je het in ieder geval niet uitzetten.
  • De browser laat nu de hele pagina zien ipv een gedeeltje, waardoor de letters erg klein zijn, maar dat is misschien een instelling in fw 2.1.

[ Voor 13% gewijzigd door pelt op 30-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
kepler schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:15:
Zit trouwens nog een bug in. Wanneer je kiest voor het Android toetsenbord, dan blijft hij (hele vreemde) woorden voorspellen. Dat typt echt vervelend, want elke keer als je spatie drukt pakt hij het eerst de beste woord... Zorgt voor rare teksten :D

edit: mijn fout, er is nog een instelling om voorspellen uit te zetten (er zijn er dus 2 :P ) Nu werkt het prima :D

edit2: hmm het werkt toch niet -O-
Dit bedoelde ik inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Kun je met ADB jouw telefoon benaderen ?
Want ADB moet actief en werkend zijn, wil je de Amon Ra recovery ROM erop kunnen zetten.

Is ADB niet werkend, of weet je het niet helemaal zeker, dan moet je even de drivers goed installeren op de PC. De Windows XP drivers worden op de PC Suite meegeleverd door T-Mobile en de Windows 7 drivers (trouwens ook de XP drivers hoor) zijn via Modaco te downloaden.
Heel domme vraag misschien, maar wat is ADB? Heb overigens zojuist de xp drivers eropgezet via modaco, maar bij uitvoeren van de recovery bat zegt de pc in het MS-DOS schermpje "waiting for device"?

Ik heb recovery weer aan de praat. Maar als ik nu een Nandroid backup wil maken krijg ik de volgende melding:
error: run 'nandroid-mobile.sh via adb

Wat is dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu weer de rom van Paul te installeren. Dat is gelukt, maar bij reboot hangt de tel al een tijdje op het zwarte scherm met "android". Iemand anders dat ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:58:
Probeer nu weer de rom van Paul te installeren. Dat is gelukt, maar bij reboot hangt de tel al een tijdje op het zwarte scherm met "android". Iemand anders dat ook gehad?
met of zonder a2sd+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb nu ook een probleem.

Ik had netjes backups gemaakt van mijn contacten, sms en bellog.
Nu probeer ik het terug te zetten, maar er komt dus gewoon niet terug. Alsof heel de backup leeg is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met a2sd

Heb inmiddels wel een ander rom aan de praat, die waar Kepler het over had. Daar duurde het ook erg lang, maar uiteindelijk gelukt. De rom van Paul heb ik niet meer opnieuw geprobeerd omdat daarin a2sd niet zou werken

De market werkt nu trouwens wel lekker vlot, veel beter dan met de Hongaarse 2.1 rom

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:35:
[...]

Met a2sd

Heb inmiddels wel een ander rom aan de praat, die waar Kepler het over had. Daar duurde het ook erg lang, maar uiteindelijk gelukt. De rom van Paul heb ik niet meer opnieuw geprobeerd omdat daarin a2sd niet zou werken
Het werkt wel, maar je moet de EXT herstellen, of opnieuw aanmaken. Althans, bij mij werkt het gewoon.
Alleen die verdomde backup....
Al hoewel: ik heb nu wel mijn call log terug... Daar staan zelfs contactnamen bij. Maar ik kan er nog niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, goed om te weten. Ik ga deze rom nog even verder uitproberen en wacht wel tot Paul zijn ROM verder verfijnd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Het is echt heel gek.

Via aContacts en Contacten kan ik niets terug vinden.
Via 'Nummer draaien' en dan Contactpersonen vind ik al mijn contacten dubbel.

Dit slaat toch nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:55:
Het is echt heel gek.

Via aContacts en Contacten kan ik niets terug vinden.
Via 'Nummer draaien' en dan Contactpersonen vind ik al mijn contacten dubbel.

Dit slaat toch nergens op?
Ik heb het zelfde probleem. :? :? Weet niet waaraan het zou liggen.

Ik heb ook nog gemerkt dat er bestanden ( touchpal TALEN) die ik niet kan verwijderen, om ruimte te creeeren.

Toch ben ik blij met deze upgrade _/-\o_ _/-\o_ , bepaalde zaken zullen wel "bugs" zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 19:18 . Reden: Aanvulling: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:35:
[...]

Met a2sd

De market werkt nu trouwens wel lekker vlot, veel beter dan met de Hongaarse 2.1 rom
Erg relaxte rom inderdaad :Y Alhoewel er nog wat bugs inzitten en hij soms wat traag is. Hopelijk komt er snel een echte vanilla rom, die moet nog sneller zijn lijkt me :)

Echt bizar hoeveel langer mn batterij mee gaat! Eerst max 12 uur, en nu heeft tie het 30 uur volgehouden met intensief gebruik!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben tot nu toe ook erg happy met deze rom. Werkt lekker vlot en a2sd werkt volgens mij ook echt.
Pulse is nu eigenlijk zoals die vanaf het begin had moeten zijn...screen werkt nu ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:05:
Ben tot nu toe ook erg happy met deze rom. Werkt lekker vlot en a2sd werkt volgens mij ook echt.
Pulse is nu eigenlijk zoals die vanaf het begin had moeten zijn...screen werkt nu ook beter.
Dat valt me ook op inderdaad; het touchscreen werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook gemerkt dat het touchscreen nu ook werkt als de tel. op tafel ligt, ZONDER usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:29:
heb je ook gemerkt dat het touchscreen nu ook werkt als de tel. op tafel ligt, ZONDER usb kabel?
jep. Scheelt echt flink.

Alleen moet paul nog wel wat probleempjes in zijn rom oplossen. Ik heb toch nog wat foutmeldingen gekregen.
Maar goed, de rom is net uit. We moeten dus geduld hebben.

Hopelijk volgt 2.2 sneller dan dat we op 2.1 hebben moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik word echt helemaal lijp van dat TouchPal toetsenbord. Heeft iemand al gevonden waar je voorspellingen uit kan zetten icm het standaard toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Viel mij inderdaad ook direct op dat het touchscreen ineens een stuk beter reageert! Echt fijn _/-\o_

Het is inderdaad jammer dat je woordvoorspelling bij het Android toetsenbordje niet uit kan schakelen. Ik gebruik nu Better Keyboard pro maar die lagged een stuk meer als de Android van 2.1. Verder niets dan lof over de 2.1 update, veel kleine maar mooie/goede verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

wellicht dom, ik heb geen idee of ik nou touchpal of het android toesenbord gebruik, maar ik heb linksonder op het toetsenbordje het knopje 'DICT' uitgezet, en ik heb er geen last meer van.

(hongaarse 2.1 update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
hmm, ik probeerde een nieuwe ROM te installeren, maar ik krijg nu allerlei foutmeldingen in het Recovery-menu en ik kan geen nieuwe ROM's meer installeren :?

De officiele update gaat prima, maar verder kom ik niet. Deze melding krijg ik:

E:Can't find MISC:
E:Can't find recovery/log

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbeter punten na update van 1.5 naar 2.1:

Touchscreen werkt beter. ( geen haperingen)
Kan veel meer app. loaden v.b. maps, helaas alleen in de US te gebruiken.
Battery gaat veel langer mee.

Helaas:
Nog een app op SD kaart zetten
Naar mijn gevoel is adroid market "traag"

Over het algemeen ben ik erg positief of deze ( hongaarse update). _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Missen een aanvulling als ik wat ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Opera mini werkt trouwens perfect op de 2.1 rom. Dat is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen dusver voor de originele HU rom:

Pro's:
Loopt stukken soepeler dan de 1,5 rom, zelfs met live wallpaper.
Touchscreen reageert stukken beter.
Batterij gaat stukken langer mee. Eerst haalde ik de dag niet, nu makkelijk 1,5 dag intensief gebruik.
Gebruik van 2 languages, ik verstuur veel mailtjes in het engels en NL en dit werkt ideaal.

Cons:
Market is traaaaaagggg. Af en toe duurt het 5 minuten voordat een download start en af en toe geen melding dat de app geïnstalleerd is.
Na installatie van nieuwe apps vreemde vastlopers. De hele pulse bevriest en er is niks meer mee te beginnen. Bij het opnieuw opstarten loopt alles weer als een trein.

Conclusie:

Grote verbetering, ik laat deze rom er lekker opstaan totdat Paul zijn Vanilla helemaal af heeft. (of natuurlijk 2.2 uitkomt :+ )

Grote kans trouwens dat Froyo naar de pulse komt. Er zijn al berichten van Froyo op de .29 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:19:
Cons:
Market is traaaaaagggg. Af en toe duurt het 5 minuten voordat een download start en af en toe geen melding dat de app geïnstalleerd is.
Na installatie van nieuwe apps vreemde vastlopers. De hele pulse bevriest en er is niks meer mee te beginnen. Bij het opnieuw opstarten loopt alles weer als een trein.
Zelfde ervaring. Bij mij duurt het nog veel langer dan 5 minuten.
En inderdaad net na installatie vreemde foutmeldingen/vastlopers. Draait het programma eindelijk, dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je na de HU rom een rom van Modaco erop zet werkt Market gewoon normaal.

Mmmh, kleine nuance: bijna normaal....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 19:17 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste