Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Nog iemand die hier antwoord op weet?
Montigny schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:37:
Iets anders. Heb een nieuwe map gemaakt op de SD kaart ( 8GB SDHC kaart, weet niet of dit misschien uitmaakt) en daarin wat mp3jes, de telefoon (musicplayer) ziet de map en mp3 niet, iemand een oplossing? (mp3 via bluetooth naar telefoon geen probleem)
Tevens 'last" van wanneer van programma of browser terug naar beginscherm 3 of 4 seconden zwart scherm dan pas beginscherm, bekend probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montigny schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:16:
[...]

Ja, gewoon doen zoals beschreven en is binnen een paar minuutjes gepiept (gaat echt heel makkelijk & snel).
Nee je hoeft niet te rooten, ben zelf nogal huiverig betreft rooten en dergelijke hoewel ik toch erg benieuwd ben naar de Modaco 8230 ROM, misschien toch maar eens proberen.
De UK december ROM geeft wat mij betreft veel verbetering (zeker ook stabiliteit, snelheid en accuduur) en niet te vergeten denk dat de accu volledig leegtrekken mijn accuduur heel wat verbeterd heeft (echt dag & nacht verschil)
Zojuist de update gedaan, lijkt idd probleemloos te zijn verlopen. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Quacka schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:13:
Op een site heb ik gevonden dat ie het wel heeft, maar het lijkt mij sterk. Ik dacht namelijk dat android 1.5 dit niet ondersteunt. Of zeg ik nu iets heel geks?
http://www.gsmarena.com/t_mobile_pulse-2911.php
- Multi-touch input method

Ik heb em trouwens besteld. Nu nog een autohouder zoeken. Dat was ik eigenlijk vergeten te bekijken.
Begrijp ik het goed dat jij je toestel op woensdag besteld hebt ? (was dat via KS of via eShop ?)
En dat je het toestel de volgende dag in huis had ?

Ik heb deze namelijk zojuist besteld, dus dan neem ik aan dat ik deze dinsdag kan verwachten ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:10:
[...]

Zojuist de update gedaan, lijkt idd probleemloos te zijn verlopen. Ben benieuwd..
Heb je nu alles in het Engels ? (menu's enzo)
Of kun je ook alles in het Nederlands zetten ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:12:
[...]

Heb je nu alles in het Engels ? (menu's enzo)
Of kun je ook alles in het Nederlands zetten ?
Bij de 1e herstart taal ingesteld op NL, daarna alles in NL, du sgeen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
speedme schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:11:
[...]

Begrijp ik het goed dat jij je toestel op woensdag besteld hebt ? (was dat via KS of via eShop ?)
En dat je het toestel de volgende dag in huis had ?

Ik heb deze namelijk zojuist besteld, dus dan neem ik aan dat ik deze dinsdag kan verwachten ?
Inderdaad. Ik had woensdagochtend besteld en donderdag begin van de middag had ik hem binnen.
Alleen had ik een fout gemaakt: ik had gezegd dat mijn abonnement pas moest in gaan na nummerportering. Dom dom dom: nu kan ik nog niet volledig gebruik maken van het ding.
Maar goed, met oude simkaart kan ik in elk geval bellen, alleen heb ik geen internet. (behalve op de plekken waar ik wifi heb).

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Quacka schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Inderdaad. Ik had woensdagochtend besteld en donderdag begin van de middag had ik hem binnen.
Alleen had ik een fout gemaakt: ik had gezegd dat mijn abonnement pas moest in gaan na nummerportering. Dom dom dom: nu kan ik nog niet volledig gebruik maken van het ding.
Maar goed, met oude simkaart kan ik in elk geval bellen, alleen heb ik geen internet. (behalve op de plekken waar ik wifi heb).
Jij hebt dus een nieuwe abo genomen, terwijl ik een verlenging van mijn abo gedaan heb.
Ik had Flex 30 en ben nu naar Relax 20 gegaan (1 jaar). Had nog ruim 100 euro beltegoed, wat nu meegenomen zal worden. Ik kan dus dinsdag gelijk met mijn telefoon aan de slag, want ik had al PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:56
al iemand ervaring met de modaco rom, wat zijn de voordelen en nadelen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Een voordeel lijkt me te zijn dat je apps op je SD kaart kan installeren.
Maar goed... Verder ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me, vooral uit benieuwdheid, af wat een homereplacement doet voor de t-mobile pulse. Omdat de pulse rom nogal anders is dan de drie horizontale homescreen van vanilla. Ook vraag ik me af of android niet nogal laggt zonder een custom rom en hoe de gebruikers ervan ermee om zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ruudvd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:26:
al iemand ervaring met de modaco rom, wat zijn de voordelen en nadelen hiervan?
Snelheid _O_ Die schijnt zelfs met de laatste rom nog beter te zijn, maar die heb ik nog niet.

En je kan groepen van contact-personen syncen (ipv allemaal). Verder is volgens mij de batterij-duur ook iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Snelheid _O_ Die schijnt zelfs met de laatste rom nog beter te zijn, maar die heb ik nog niet.

En je kan groepen van contact-personen syncen (ipv allemaal). Verder is volgens mij de batterij-duur ook iets beter.
De ''stock'' rom of de t-mobile rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 15:34

ewh

Iets anders. Heb een nieuwe map gemaakt op de SD kaart ( 8GB SDHC kaart, weet niet of dit misschien uitmaakt) en daarin wat mp3jes, de telefoon (musicplayer) ziet de map en mp3 niet, iemand een oplossing? (mp3 via bluetooth naar telefoon geen probleem)
Tevens 'last" van wanneer van programma of browser terug naar beginscherm 3 of 4 seconden zwart scherm dan pas beginscherm, bekend probleempje?
- ik heb ook een aparte map voor m'n music gemaakt. (maf, je zou verwachten dat die er al zou zijn..). Ik zag hem in eerste instantie dacht ik ook niet, maar kan (nog) niet terughalen hoe ik dat deed.
- en die traagheid: ja, heb ik ook. soms gaat het sneller, soms duurt het weer vrij lang. heb er niet genoeg last van om me eraan te storen. Ik hoop/ wacht maar op de update naar 2.0/2.1
Ik heb wel (nog voordat ik de UK-versie erop zette,) een keer een andere mediaspeler erop gehad omdat de originele het niet meer deed. Misschien dat je via een andere speler de muziek wel ziet?

Wel heb ik soms momenten dat m'n accu opeens heel snel leeggetrokken wordt. Kan het zijn dat als een browserscherm met daarin een pagina "open"blijft staan, dat die toch die pagina blijft ververssen oid? Heb het heel soms, maar wel lastig als je dan met een lege telefoon zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:00:
[...]

De ''stock'' rom of de t-mobile rom?
De stock-rom (1.2). De Vanilla-style ROM dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht op het T-mobile forum:

Harvey woensdag, 13 januari 2010 10:42MODERATOR
G1 update: eind januari
G2 update: eind maart
T-Mobile Pulse update: eind maart

Dit alles onder voorbehoud uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik ben al blij dat Android 2.0 aangekondigt is hoor, maar ik hoop wel dat het eerder wordt uitgebracht dan eind maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht de definitieve release ook af. Ik hoop alleen maar dat die app wel blijven werken, want tot nutoe zijn niet alle app. te gebruiken met 2.0.

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik ken 3 mensen ( niet veel) :*) die bepaalde app op hun milestone niet niet kunnen installeren of ze zijn instabiel :?

In dat geval ben ik wel blij dat ik dan 1.5 heb op mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik had de eerste week na aanschaf ontzettend veel problemen met de accuduur van mijn telefoon, sinds vandaag dan maar Wifi uitgezet om te testen of dit beter gaat en het is een verschil van dag en nacht. Blijf het opmerkelijk vinden want een collega van mij heeft een HTC telefoon met ook een 1500 Mah batterij en hij doet er veel langer mee met Wifi aan.

Dan toch maar de update afwachten die er aan zit te komen, verder ben ik compleet tevreden met deze foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Prutzer80 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:09:
Ik had de eerste week na aanschaf ontzettend veel problemen met de accuduur van mijn telefoon, sinds vandaag dan maar Wifi uitgezet om te testen of dit beter gaat en het is een verschil van dag en nacht. Blijf het opmerkelijk vinden want een collega van mij heeft een HTC telefoon met ook een 1500 Mah batterij en hij doet er veel langer mee met Wifi aan.

Dan toch maar de update afwachten die er aan zit te komen, verder ben ik compleet tevreden met deze foon.
Ik heb verschillende HTC telefoons gehad en nu heb ik zelfs nog een HTC Diamond, maar bij alle telefoons ging de batterij een flink stuk korter mee als ik Wifi aan liet staan.
Dat zelfde geldt trouwens, zoals al eerder besproken in dit topic, voor 3G, bluetooth en GPS.

Dat zijn dus echte batterij-sleurpers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mis ik eigenlijk aan mogelijkheden als ik de telefoon in 2g gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:28:
Het kan zijn dat je bij jouw abo een internet abonnement hebt afgesloten die sneller is dan GPRS snelheid.
Als je dus de telefoon insteld op GPRS, dan is dit de maximaal haalbare snelheid.

Ikzelf heb nu nog PIT, wat 384/64 Kb/s heeft....GPRS snelheid dus.
Voor mijn internet verbinding maakt het dus niet uit of ik GPRS of 3G/HSDPA aan heb staan.
Echter als ik 2G/GPRS aan heb staan i.p.v. 3G/HSDPA, dan kan ik veel langer met mijn batterij doen voordat hij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:28:
geen internet...
Je hebt dan gewoon een telefoon + lokale applicaties (spellen, agenda, etc). Zelfs mijn gmail kan ik gewoon lezen. Alleen dus geen internet, nieuwe mails, market etc. (of je moet wel wifi aanzetten..) Ik heb momenteel mijn pulse op 2g staan, omdat ik nog wacht op activering van mij abonnement (overigens bewijst dit dat de pulse in elk geval geen simlock bevat)

Ik heb overigens bijna 3 dagen met mijn batterij gedaan in voornamelijk 2g. Wel een paar keer wifi aangehad. En van wat ik begrijp wordt de accu na een tijdje beter.

edit:
ik dacht dat je met 2g helemaal geen internet kon hebben :s Maar dat heb ik dan zeker mis.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 19-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Ik heb overigens bijna 3 dagen met mijn batterij gedaan in voornamelijk 2g. Wel een paar keer wifi aangehad. En van wat ik begrijp wordt de accu na een tijdje beter.

edit:
ik dacht dat je met 2g helemaal geen internet kon hebben :s Maar dat heb ik dan zeker mis.
Gewoon even APNDroid installeren totdat je abbo ingaat, dat blokkeert 2g/3g. Ook handig als je 't buitenalnd in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Web n Walk standard, dus 384/64 Kb, thuis gebruik ik wifi
Als ik niet thuis ben (bv op m'n werk) kan ik dus net zo goed 2G selecteren, dan komt nog steeds Gmail binnen, begrijp ik dat goed? Thuis maakt het sowieso niet uit ivm wifi.
Ben (ook na installatie UK rom) nog steeds niet erg happy met de levensduur van de accu, dus alles wat ik kan besparen is meegenomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:58:
Ik heb Web n Walk standard, dus 384/64 Kb, thuis gebruik ik wifi
Als ik niet thuis ben (bv op m'n werk) kan ik dus net zo goed 2G selecteren, dan komt nog steeds Gmail binnen, begrijp ik dat goed? Thuis maakt het sowieso niet uit ivm wifi.
Ben (ook na installatie UK rom) nog steeds niet erg happy met de levensduur van de accu, dus alles wat ik kan besparen is meegenomen....
Staat de december-update van t-mobile er al op. (Ik weet niet zeker of dat automatisch/OTA gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:02:
[...]

Staat de december-update van t-mobile er al op. (Ik weet niet zeker of dat automatisch/OTA gaat)
Gaat volgens mij niet OTA, alleen bij Google branded telefoons.
Ik bedoel deze rom: http://support.t-mobile.c...ome&cat=SOFTWAREDOWNLOADS, even klikken op Android updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Is er een manier om het internet via het telefoon netwerk te blokkeren en alleen gebruik te maken van wifi?
Dit ivm een abbo zonder internet en dan wil ik niet voor hoge internet kosten te komen staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:50:
Is er een manier om het internet via het telefoon netwerk te blokkeren en alleen gebruik te maken van wifi?
Dit ivm een abbo zonder internet en dan wil ik niet voor hoge internet kosten te komen staan natuurlijk.
Je bent op zoek naar (iets als) APNDroid denk ik, te vinden in de Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ruudvd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:50:
geen probleem
Instellingen - draadloze bedieningselementen -mobiele netwerken
En dan het vinkje bij gegevensservice weghalen.

Wifi werkt wel, als je het aanzet. Ik heb zo vorige week met de pulse gewerkt.
Er zijn inderdaad ook toepassingen te downloaden die het met een snelkoppeling op het homescherm laten aan en uitzetten. (doe ik met wifi). Maar ja: als je helemaal niet mobiel wilt internetten is dat niet zo zinvol... Uit blijft immers gewoon uit.

Iets anders: Hoe verplaats je icoontjes op je homeschermpjes? Ik heb ze opnieuw laten uitlijnen, maar als gevolg daarvan is het 1 groot zooitje. :s
Het zal wel iets heel simpels zijn, maar ik kijk er overheen...
edit: heel simpel dus: vasthouden tot het trillen begint en dan verplaatsen...

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 25-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: was niet on-topic.
ik open wel een nieuw draadje

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat moet je bij de winkel zelf vragen. Dit topic is in ieder geval alleen bedoeld om de telefoon te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik wil een andere rom gaan installeren, maar welke kan ik beter installeren, de Modaco of de T-Mobile UK?
Wat zijn de voordelen die ze tegen mekaar hebben?

Toch maar eerst voor de T-Mobile versie gekozen. Liever eerst iets officieels voordat we gaan stunten. Maar de volgende vraag: Moet ik eerst alles backuppen/leeghalen? Uit de reacties die ik zo lees is het echt een upgrade en blijft alles bewaard. Is dit correct?

[ Voor 46% gewijzigd door Erazzzer op 26-01-2010 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Erazzzer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:50:
Ik wil een andere rom gaan installeren, maar welke kan ik beter installeren, de Modaco of de T-Mobile UK?
Wat zijn de voordelen die ze tegen mekaar hebben?

Toch maar eerst voor de T-Mobile versie gekozen. Liever eerst iets officieels voordat we gaan stunten. Maar de volgende vraag: Moet ik eerst alles backuppen/leeghalen? Uit de reacties die ik zo lees is het echt een upgrade en blijft alles bewaard. Is dit correct?
Nee, de data zal verloren gaan. Dus een backup maken is dan wel zo handig.

De update is hier te downloaden :

http://support.t-mobile.c...ome&cat=SOFTWAREDOWNLOADS

En er staat duidelijk :
- A backup of your data - the update will wipe your phone. Data you sync with Gmail can be re-sync'd after the update, but other data e.g. SMS, media etc... should be backed up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Iemand deze tooling al gezien/in gebruik?
DoubleTwist van T-Mobiel

Today, the first major carrier of phones with Android support, T-Mobile, announced that doubleTwist media manager is now available across all of its Android smartphones, and that the music, video, and photo sync software can now be downloaded directly from T-Mobile for Windows XP and above and OS X 10.5 and above.
http://apps.t-mobile.com/doubletwist/

Ben um zelf nu aan het downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

speedme schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:45:
[...]

Nee, de data zal verloren gaan. Dus een backup maken is dan wel zo handig.

De update is hier te downloaden :

http://support.t-mobile.c...ome&cat=SOFTWAREDOWNLOADS

En er staat duidelijk :

[...]
Enige suggesties waar ik het beste mee kan backuppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
speedme schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:58:
[...]
Ikzelf heb nu nog PIT, wat 384/64 Kb/s heeft....GPRS snelheid dus.
Voor mijn internet verbinding maakt het dus niet uit of ik GPRS of 3G/HSDPA aan heb staan.
Echter als ik 2G/GPRS aan heb staan i.p.v. 3G/HSDPA, dan kan ik veel langer met mijn batterij doen voordat hij leeg is.
Wat ik op het internet vind is dat GPRS beduidend trager is dan wat je nu aangeeft. Je haalt KB en Kb door elkaar.
Je 3G verbinding heeft een download van 384 Kbs = 48 KBs, terwijl GPRS op maximaal 40~50Kbs zit, wat ongeveer 5~6 KBs is. Een soort 56k6 modempje van vroeger dus. Je 3G verbinding is dus ongeveer 10 keer zo snel als je GPRS verbinding. Hoewel GPRS prima is voor het ontvangen van text-only email, is het erg traag wanneer je wilt browsen of google maps wilt bekijken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Erazzzer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Om het je eerlijk te zeggen niet.
De reden is dat ik zelf pas mijn Pulse morgen krijg en ik nu nog een WM telefoon heb (HTC Diamond).

Ik kan je wel als advies geven om naar http://pulse.modaco.com te gaan, daar staat zeker ergens welk programma je kunt gebruiken om te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
bas r schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:43:
[...]

Wat ik op het internet vind is dat GPRS beduidend trager is dan wat je nu aangeeft. Je haalt KB en Kb door elkaar.
Je 3G verbinding heeft een download van 384 Kbs = 48 KBs, terwijl GPRS op maximaal 40~50Kbs zit, wat ongeveer 5~6 KBs is. Een soort 56k6 modempje van vroeger dus. Je 3G verbinding is dus ongeveer 10 keer zo snel als je GPRS verbinding. Hoewel GPRS prima is voor het ontvangen van text-only email, is het erg traag wanneer je wilt browsen of google maps wilt bekijken oid.
Je hebt gelijk dat ik KB en Kb even door de war heb gehaald.
Ik kan eigenlijk ook nog niet uit ervaring zeggen of het instellen van 2G of 3G op de Pulse lijd tot een betere batterij-tijd, omdat ik nu nog geen Pulse heb (morgen dus pas).

Maar op mijn huidige HTC Diamond heeft het instellen van 2G een duidelijk positief effect op de batterij-tijd.
Datzelfde geld bij veel meer mensen met smartphones (in het algemeen dus).

En ja, het is redelijk langzaam.
Ik haal alleen mijn email op (hotmail en Gmail) en dat werkt op zich perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:32
Hoe haal jij je hotmail op? Krijg het niet geinstalleerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

pelt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:54:
Hoe haal jij je hotmail op? Krijg het niet geinstalleerd namelijk.
gewoon pop3 instellen. Telefoon detecteerd zelf de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Erazzzer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:15:
[...]

gewoon pop3 instellen. Telefoon detecteerd zelf de instellingen.
Ja bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Als je gmail gebruikt en daarmee ook je contactpersonen en agend hoef je die iig niet te backuppen. Andere data backuppen weet ik zo ook niet, effe googlen (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Als je gmail gebruikt en daarmee ook je contactpersonen en agend hoef je die iig niet te backuppen. Andere data backuppen weet ik zo ook niet, effe googlen (
Ik heb inmiddels de upgrade uitgevoerd en via gmail ook alles gebackupped. Maar dat backuppen is niet helemaal goed gegaan. ik mis een aantal contacten (ong 3 van de 100) en op 2 agenda afspraken na zijn alle afspraken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Standaard staat het synchroniseren van Agenda ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ìk heb inmiddels mijn Pulse ontvangen en jezus, wat een gaaf toestel zeg !!!
En al helemaal voor dat geld, ongelofelijk werkelijk dat zo weinig ophef over gemaakt wordt !

Ik heb inmiddels al de Modaco 1.7 ROM erop gezet en ook de Recovery image.
Werkt allemaal perfekt.

Vervolgens heb ik met Spite Migrate mijn "oude" HTC Diamond gemigreerd naar de Pulse.
Zelfs de SMS berichten zijn mee over gekomen, alleen de datum is niet meegekomen.
M.a.w. de SMS berichten laten allemaal de datum van vandaag zien.
Beetje jammer, maar ik heb ze in ieder geval nog :P

Ik probeer echter nu mijn Hotmail op te zetten, maar dat wil niet lukken.
Ik krijg een melding, als ik een gewone nieuwe emailaccount wil aanmaken, dat TLS verbinding ofzo iets ontbreekt.

Iemand dit wel eens gehad ?
Hoe kan ik hotmail dan configureren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
speedme schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:58:
Ìk heb inmiddels mijn Pulse ontvangen en jezus, wat een gaaf toestel zeg !!!
En al helemaal voor dat geld, ongelofelijk werkelijk dat zo weinig ophef over gemaakt wordt !

Ik heb inmiddels al de Modaco 1.7 ROM erop gezet en ook de Recovery image.
Werkt allemaal perfekt.

Vervolgens heb ik met Spite Migrate mijn "oude" HTC Diamond gemigreerd naar de Pulse.
Zelfs de SMS berichten zijn mee over gekomen, alleen de datum is niet meegekomen.
M.a.w. de SMS berichten laten allemaal de datum van vandaag zien.
Beetje jammer, maar ik heb ze in ieder geval nog :P

Ik probeer echter nu mijn Hotmail op te zetten, maar dat wil niet lukken.
Ik krijg een melding, als ik een gewone nieuwe emailaccount wil aanmaken, dat TLS verbinding ofzo iets ontbreekt.

Iemand dit wel eens gehad ?
Hoe kan ik hotmail dan configureren ?
En bevalt de modaco rom beter als de standaard rom van de pulse?
Want ik ben ook van plan om een pulse aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

pelt schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:51:
Standaard staat het synchroniseren van Agenda ook uit.
Klopt, dat heb ik aangezet. Maar hij heeft dus maar een paar afspraken meegenomen. En ik zie dat ik veel meer contacten miste, denk een stuk of 12 van de 100.

Wat trouwens heel toevallig is, de meest gebruikte contacten missen...

[ Voor 10% gewijzigd door Erazzzer op 27-01-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ruudvd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:09:
[...]

En bevalt de modaco rom beter als de standaard rom van de pulse?
Want ik ben ook van plan om een pulse aan te schaffen.
Ja, de Modaco ROM (ik heb de T-Mobile variant genomen omdat ik die mooier vind) werkt sneller en heeft een betere batterij-management. Is dus zeker het updaten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Weet iemand trouwens of er een programma voor Android is waarmee je via de PC de Pulse kunt bedienen ?

Zoiets had ik "vroeger" ook op mijn HTC Diamond en was echt verrekt handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
speedme schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:45:
Weet iemand trouwens of er een programma voor Android is waarmee je via de PC de Pulse kunt bedienen ?

Zoiets had ik "vroeger" ook op mijn HTC Diamond en was echt verrekt handig :P
ja, dat is er. CLB is daar heel ervaren in... Ik heb het zelf nog niet getest. I
http://www.softwareforme.com/phonemypc/default.html

over die Modaco-rom: heeft deze eigenlijk standaard een meedraaiend homescreen? Dat mis ik namelijk een beetje. Ben ik de hele tijd in landscape bezig, moet ik bij het switchen tussen programma;s mijn scherm de hele tijd draaien.
Ik heb trouwens ook de Dolphin browser geinstalleerd. Ik vind deze een stuk prettiger, tenminste in 1e gebruik. (hoop nog altijd dat Opera Mobile voor de android komt)

ik merk wel dat mijn geheugen een beetje vol begint te raken. Ik denk dat ik teveel programma;s op mijn telefoon zelf heb staan.

[ Voor 38% gewijzigd door Quacka op 27-01-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
speedme schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Ja, de Modaco ROM (ik heb de T-Mobile variant genomen omdat ik die mooier vind) werkt sneller en heeft een betere batterij-management. Is dus zeker het updaten waard.
verlies je ook de garantie als je de modaco rom erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ruudvd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:59:
[...]

verlies je ook de garantie als je de modaco rom erop zet?
Ik zie niet in waarom ?
Juist het voordeel van een open-source besturingssysteem is dat je het kunt aanpassen zoveel je wil.
Maar voor alle zekerheid zou ik wel de zogenaamde December Update downloaden van de T-Mobile UK website en die bewaren. Kun je die erop flashen wanneer je je telefoon onverhoopt op moet sturen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Quacka schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:03:
[...]

ja, dat is er. CLB is daar heel ervaren in... Ik heb het zelf nog niet getest. I
http://www.softwareforme.com/phonemypc/default.html

over die Modaco-rom: heeft deze eigenlijk standaard een meedraaiend homescreen? Dat mis ik namelijk een beetje. Ben ik de hele tijd in landscape bezig, moet ik bij het switchen tussen programma;s mijn scherm de hele tijd draaien.
Ik heb trouwens ook de Dolphin browser geinstalleerd. Ik vind deze een stuk prettiger, tenminste in 1e gebruik. (hoop nog altijd dat Opera Mobile voor de android komt)

ik merk wel dat mijn geheugen een beetje vol begint te raken. Ik denk dat ik teveel programma;s op mijn telefoon zelf heb staan.
Mooi, dat zal ik dus eens gaan proberen ! Thanks _/-\o_

Nee, ook de Modaco ROM heeft geen meedraaiend homescreen.
Ik vind het ook wel een gemis eigenlijk, maar ik kan er wel mee leven.
Wie weet komt het straks wel in de 2.0/2.1 ROM

Ik ben nu vollop aan het experimenteren met applicaties via de Market.
Zitten leuke dingen bij, dat is wel zeker :P

Ik heb trouwens nu ook Hotmail aan de praat.
Het wilde maar niet een verbinding maken over 3G, maar nadat ik wifi heb aangezet en toen een nieuw email-account maakte, pakte de Pulse die in 1 keer.
Raar dus, maar het werkt nu wel....ook over 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Dat PhoneMyPC is echt een cool programma, maar niet wat ik eigenlijk zocht.

Ik zoek namelijk een programma waarmee ik via mijn pc mijn telefoon kan bedienen en dus niet andersom.
Ofwel, hang de Pulse aan de pc via USB kabel en dan de hele telefoon bedienen via toetsenbord/muis.

Dan andere vraag :

Ik heb op dit moment nog het meegeleverde beschermfolie op het scherm zitten en het onscreen keyboard reageert slecht in de "hoeken".
Nu lees ik overal dat het verwijderen van de beschermfolie een wereld van verschil maakt, zodat het keyboard beter werkt.
Echter wil ik het scherm wel goed beschermen tegen krassen, wat zonder "screenprotector" natuurlijk niet echt mogelijk is. Ik heb namelijk de telefoon over het algemeen gewoon in mijn broekzak zitten zonder het meegeleverde beschermhoesje/pouche.

Dus wat is beter : beschermfolie verwijderen en zonder screenprotector werken ? Of een nieuwe/betere screenprotector kopen ?

(een capacitief scherm werkt natuurlijk optimaal zonder "laagje" tussen scherm en vinger....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb hem ook verwijderd. Ik gebruik altijd het bijgeleverde stoffen hoesje, dus voor krassen ben ik niet bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op van verschillende kanten gehoord dat het usb poortje van de pulse ronduit slecht is. Dat 'ie niet altijd contact maakt en snel afbreekt, wat volgens t-mobile niet onder de garantie valt. Ook de 2.5mm jack zou niet al te goed zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen met de pulse, en dan vooral icm de uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Erazzzer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:07:
Ik heb hem ook verwijderd. Ik gebruik altijd het bijgeleverde stoffen hoesje, dus voor krassen ben ik niet bang.
Dat is het hem nu, ik wil dat stoffen hoesje niet gebruiken omdat ik dat onhandig vind.
Ik heb gewoonlijk de Pulse in mijn broekzak en zo'n stoffen hoesje is dan gewoon erg lastig.

Ik las op Modaco dat het scherm van glas zou zijn, wat natuurlijk het krassen moeilijker maar niet onmogelijk maakt.

Heeft er iemand ervaring met echte screenprotectors, dus niet de aangebrachte beschermfolie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Geen idee, speedme. Ik heb niet echt last van de huidige folie.
Ik gebruik overigens het hoesje -> als ik dat doe dan weet ik zeker dat mijn tel er binnen notime niet uit ziet -> ben gewend om telefoon en sleutels in jaszak te doen, wat dus krassen zou veroorzaken.

Ik heb nu de modaco-rom erop gezet. Moet nu dus weer alles installeren, maar wat ik nu nog wil uitzoeken:
Het is mogelijk om programma;s op de sd-kaart te installeren. Weet iemand hoe?
De oorspronkelijke rom raakte wel op een gegeven moment wat voller, wat niet goed was voor de snelheid.

Dus voor ik de boel weer laat vervuilen....

edit:
Het lijkt dat het gelukt is. Ik heb nu 84MB vrij en als ik nieuwe programma's installeer, dan heeft dat verder weinig invloed. Blijkbaar kan de ROM niet het hele toegewezen geheugen tonen, wat ik op de SD-kaart heb toegewezen. Of vergis ik me?

[ Voor 17% gewijzigd door Quacka op 30-01-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
speedme schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:19:
[...]
Ik kan eigenlijk ook nog niet uit ervaring zeggen of het instellen van 2G of 3G op de Pulse lijd tot een betere batterij-tijd
Ik wel; ja. Ik heb mijn pulse standaard op 2G staan en kan dan twee volle dagen vooruit met een oplaadbeurt. Agenda en Contaten syncen gebeurt toch op de achtergrond en als ik echt wil internetten of met mail aan de gang ga klik ik 3G even aan (heb een knop op mijn homescreen gezet).

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb ook een knop op mijn homescreen gezet om te schakelen tussen 2G en 3G, ideaal.
Die knop zat volgens mijn bij Beautiful Widgets, als ik me niet vergis (heb inmiddels wel veel geinstalleerd....).

Volgens mij kun je programma's van de telefoon naar de SD kaart verplaatsen met het programma Apps2SD, maar ik lees zo her en der dat er nogal wat haken en ogen aan zit.
Zo moet eerst een stuk van de SD kaart geformatteerd worden en is het programma zelf ook niet vrij van bugs.

Ik laat nu nog even alles op de telefoon installeren tot ik tegen het probleem aanloop dat mijn telefoon heel erg traag is. Dat is nu gelukkig nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mijn Pulse weigert mijn agenda te syncen. Ik heb bij de instellingen aangegeven dat hij agenda ook moet syncen. Mail en Contacts gaan goed, maar mijn afspraken komen niet over. Iemand een enig idee? Dat vinkje bij instellingen zou toch voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[enorm offtopic]
Mijn allereerste post na jaren van alleen maar lezen. Vaak werden mijn vragen door iemand anders gesteld of beantwoord, dus registreren en posten was niet nodig. Maar goed, ik ben mijn vraag nog niet tegen gekomen, dus registreren en posten is nu wel nodig. Iedereen in ieder geval bedankt, het is prettig zoveel acitiviteit te zien en informatie op een makkelijke manier te verkrijgen, hulde :)
[slash enorm offtopic]

Goed, ik heb interesse in een Pulse. Het zal mijn eerste toestel worden met Android en dat voor een zeer goede prijs imho. Nu heb ik begrepen dat je een Google account nodig hebt om van verscheidene optie's gebruik te maken. Kan dat ook met een betaalde Google Apps account?

Kan iemand mij misschien ook vertellen waar ik moet beginnen met lezen als ik er een custom ROM op wil zetten? Ik heb http://android.modaco.com/ wat doorgespit, maar kan niet echt een goed begin vinden..

Dank :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook hier http://android.modaco.com...e-pulse-pulse-modaco-com/ gekeken? Ik geef toe, het is nogal wat leeswerk ik zag door de bomen ook het bos niet meer. Uiteindelijk wel deze rom erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:15:
Heb je ook hier http://android.modaco.com...e-pulse-pulse-modaco-com/ gekeken? Ik geef toe, het is nogal wat leeswerk ik zag door de bomen ook het bos niet meer. Uiteindelijk wel deze rom erop gezet.
Ja daar ben ik begonnen met zoeken. Zoeven kwam ik op de Wiki uit, daar staat het allemaal wat overzichterlijk op uitgelegd :)

Wat vinden jullie van de Acer Liquid vs T-Mobile Pulse? Kan je deze twee toestelllen met elkaar vergelijken? Heeft iemand misschien ervaring met beide toestellen en kan dit dan evenwichtig tegen elkaar afwegen?

Edit: Wiki link toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Mijn Pulse wilt sinds vanmiddag niet meer opstarten. Ik heb hem ongeveer 4 à 5 uur aan de oplader gehangen, waarna hij niet meer start. Ik heb de USB-poort en kabel al eens schoongeveegd met een penseeltje, maar dat mocht niet baten. Ook het schoonmaken van de contactpuntjes van de batterij mocht niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand misschien een oplossing. Ik ben van plan om ermee terug te gaan naar de T-Mobile Shop, maar wil het voor de zekerheid toch even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:19:
[...]

Ja daar ben ik begonnen met zoeken. Zoeven kwam ik op de Wiki uit, daar staat het allemaal wat overzichterlijk op uitgelegd :)

Wat vinden jullie van de Acer Liquid vs T-Mobile Pulse? Kan je deze twee toestelllen met elkaar vergelijken? Heeft iemand misschien ervaring met beide toestellen en kan dit dan evenwichtig tegen elkaar afwegen?

Edit: Wiki link toegevoegd.
Natuurlijk kan je android-toestellen met elkaar vergelijken. De pulse is zeker incl t-mobile abonnement veel goedkoper dan de acer. Ik denk dat de Acer wel een stuk beter is.
- betere camera incl flits
- betere scherm (resolutie)
- meer geheugen
- betere batterij (als het goed is)
- Android 1.6 (weet alleen niet of ie ook naar 2.0 gaat, zoals de pulse)

Ik vind de Pulse wel mooier. Die acer is maar een lelijk ding, vind ik.

Dus als je het toestel los koopt, dan is de Acer niet eens veel duurder, dus dan zou ik em inderdaad overwegen.

Verder is installeren van de modaco-rom best tijdrovend, maar wel te doen. Maar ik ben met je eens: de uitleg kan inderdaad wel beter. Ik heb hier en daar wel zitten klooien. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Ik zou het wel meteen doen, want anders kan je weer opnieuw je apps downloaden en moet je backups van je gegevens maken. Ik had mijn contactpersonen naar mijn simkaart geschreven, maar na de nieuwe installatie was ik al mijn contactpersonen kwijt 8)7
Ik heb hem ongeveer 4 à 5 uur aan de oplader gehangen, waarna hij niet meer start. Ik heb de USB-poort en kabel al eens schoongeveegd met een penseeltje, maar dat mocht niet baten.
Gekeken of ie via de pc wel wil opladen? Heb je geen andere kabel liggen? Dat zijn de enige dingen die ik nog kan verzinnen...

[ Voor 9% gewijzigd door Quacka op 01-02-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
@Pachira

Ik heb ook sinds vorige week mijn Pulse en ben echt gelijk aan de slag gegaan met het updaten.
Er zat dus nog geen sim in mijn telefoon en er stond ook nog geen data op.
Ik heb de Modaco 1.7 T-Mobile ROM (dus niet de Vanilla) erop gezet en ook de Superboot ROM en zelfs de Recovery ROM.
Met een 1,5 uurtje was ik klaar.
Het is dus echt goed om te doen, maar ik adviseer je wel om goed de handleiding te lezen.

Daarna heb ik met Sprite Migrate al mijn gegevens (incl. SMS) van mijn HTC Diamond (Windows Mobile) kunnen overzetten naar mijn Pulse. Super programma dus ! (en het is nog gratis ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:53:
Hoi,
Mijn Pulse wilt sinds vanmiddag niet meer opstarten. Ik heb hem ongeveer 4 à 5 uur aan de oplader gehangen, waarna hij niet meer start. Ik heb de USB-poort en kabel al eens schoongeveegd met een penseeltje, maar dat mocht niet baten. Ook het schoonmaken van de contactpuntjes van de batterij mocht niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand misschien een oplossing. Ik ben van plan om ermee terug te gaan naar de T-Mobile Shop, maar wil het voor de zekerheid toch even navragen.
Wat heb je dan precies gedaan waardoor hij niet meer opstart ?
Het lijkt me namelijk sterk dat dit zo ineens gebeurd, er moet iets aan vooraf gegaan zijn.
Start hij echt helemaal niet meer ? Of start hij niet door naar Andriod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Speedme: Welke handleiding? Ik neem aan dat je niet de handleiding van het toestel zelf bedoelt, het lijkt me sterk dat daar instaat hoe ik een andere ROM erop kan knallen. Misschien heb je wat meer info, alvast bedankt.

Wat vind je verder van het toestel?

Jij hebt deze ROM erop gezet? Wat is het verschil met deze en de standaard ROM van T-Mobile?

@Quacka: Ik heb ook zitten kijken naar de Liquid, maar gezien het feit dat de Pulse zo goedkoop is met een 1 jarig abbo, heb ik besloten voor dat jaartje lekker met de Pulse te gaan, zo kan ik op mijn gemak eens experimenteren voor een jaar met Android.

Edit: @Quacka toegevoegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:07:
@Speedme: Welke handleiding? Ik neem aan dat je niet de handleiding van het toestel zelf bedoelt, het lijkt me sterk dat daar instaat hoe ik een andere ROM erop kan knallen. Misschien heb je wat meer info, alvast bedankt.

Wat vind je verder van het toestel?

Jij hebt deze ROM erop gezet? Wat is het verschil met deze en de standaard ROM van T-Mobile?
Weinig verschil. Behalve dat ik nu ruim 2 dagen met de batterij doe (3g aan) en met de oude standaard rom elke dag moest opladen.
Wat het verschil met de vanilla-versie is weet ik niet. Misschien dat ik die binnenkort toch ga proberen (als ik weet hoe ik echt mijn contactpersonen moet opslaan/bewaren).
@Quacka: Ik heb ook zitten kijken naar de Liquid, maar gezien het feit dat de Pulse zo goedkoop is met een 1 jarig abbo, heb ik besloten voor dat jaartje lekker met de Pulse te gaan, zo kan ik op mijn gemak eens experimenteren voor een jaar met Android.
Precies mijn gedachte om ook voor de pulse te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welk headset "perfect" werkt met de pulse? Ik wil namelijk deze http://www.gsmweb.nl/forms3/0269.htm in gedachten.
Reden: ik heb "vroeger" altijd genoten van mijn muziek i.c.m. hun ( SE) headset. Helaas heb ik nu geen enkele meer in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of de account die je nodig hebt voor je Android telefoon ook een Google Apps Premier Edition kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing al gevonden. Volgens de medewerker van de T-Mobile shop zat er een los contact in de batterij. Ze hebben me vriendelijk een nieuwe batterij meegegeven, en nu werkt het ding weer vlekkeloos. Maar toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:05:
Iemand enig idee of de account die je nodig hebt voor je Android telefoon ook een Google Apps Premier Edition kan zijn?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt me toch geen probleem.
Sterker nog: het zou raar zijn als je met een betaalde versie iets niet mag, wat met gratis versie wel mag. of niet?
Maar ik lees op internet wel dat de instelling iets anders is:

http://www.google.com/sup...id=38585d7153800f4f&hl=en

Dus het werkt zeker met android. Met het toestel weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien een interesante quote vanuit het draadje waar Quacka de link van post:
Hi folks,

For those who have recently replied to this post and have said you're unable to sync with your Google Apps calendars:

- It sounds like you're all using the Motorola DROID, which runs on Android 2.0.
- Please note that in this version of Android, while you may be able to add multiple accounts, the Calendar app is only able to sync with the primary account.

If you've added your Google Apps account as an additional account, the Calendar app won't see it. It only sees the primary account.

If your Google Apps account *is* the primary account and you're still unable to get Calendar to sync with it, please let me know.
Het gaat er dus om dat je primary account (voor zover je hiervan kan spreken op de Pulse, hij draait immers geen 2.0), je Google Apps Premium is wil je de calendar kunnen syncen. Ik zal eens verder speuren hoe de combinatie is, met een Premium account en de Pulse.

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb een vraag over het installeren van de Modaco ROM. Op de site staat het volgende over de installatie:
To install the MoDaCo Custom ROM on your Pulse...

- Download this custom ROM from the links above and copy it to your SD card
- Download the custom recovery image and install as detailed in that post. Stay in recovery mode.
- Select 'nandroid backup' from the menu to do a backup
- Select 'Flash zip from sdcard' and apply the main ROM
Nu bij het stukje "Download the custom recovery image and install as detailed in that post" heb ik vragen.
In het topic hierover staat het volgende:
How to install - Mac, Linux and OSX

- Download
the recovery zip file and extract to a directory
- Put your device in bootloader mode - turn if off, then tap the powerbutton while holding the 'Volume Down' and 'End (Red)' keys
- WINDOWS - double click 'install-recovery-windows.bat'
Na de recovery gerunt te hebben geeft hij in het blauwe scherm aan dat writing done is, maar dan? Ik krijg ggeen menu, ook niet als ik hem herstart. Wat moet ik doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Erazzzer op 03-02-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
[quoteMijn Pulse is niet verbonden met mijn PC. Ik heb geen programma o.i.d. wat mijn PC met mijn phone verbindt. Hoe krijg ik de instal recovery geinstalleerd op mijn phone? Of moet dat progje mijn phone automatisch herkennen als ik hem aansluit via USB?
[/quote]

Zorg er eerst voor dat je met de USB kabel de PC en Pulse met elkaar verbind.
Het kan zijn dat je drivers via de bijgeleverde CD moet installeren.
(op Win7 heb ik verder geen extra drivers hoeven installeren trouwens).

Als je in bootloader mode bent, en je start het programma 'install-recovery-windows.bat'
, dan herkent de computer automatisch de telefoon en zal de Recovery ROM installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Had ik net gemerkt, vandaar dat ik mijn post heb aangepast naar een volgend probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio207
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08-2023
Erazzzer schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:51:
Ik heb een vraag over het installeren van de Modaco ROM. Op de site staat het volgende over de installatie:

[...]

Nu bij het stukje "Download the custom recovery image and install as detailed in that post" heb ik vragen.
In het topic hierover staat het volgende:

[...]

Na de recovery gerunt te hebben geeft hij in het blauwe scherm aan dat writing done is, maar dan? Ik krijg ggeen menu, ook niet als ik hem herstart. Wat moet ik doen?
Ik heb precies het zelfde probleem gehad :P,

Gister middag tijd lopen proberen en toen ik wou stoppen kwam ik in me menu een programma genaamd "quickboot" tegen ik heb het aan gelkikt en op allow gedrukt en me pc starte opnieuw op en ik kwam in de bootloader menu, vanaf daar heb ik gewoon de modacarom op me sd gekozen en geinstalleerd en ik moet eerlijk zegge het werkt sneller,

Ik hoop dat ik je geholpen heb.

latrzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Volgens mij kun je nadat je de Recovery ROM erop gezet hebt, deze bereiken door tijdens het opstarten van de telefoon tegelijkertijd END Call (rode knop) en MENU ingedrukt houden.
Eenmaal in de Recovery mode, kun je Nandroid starten en eventueel de Modaco ROM flashen.

Uit de Pulse Wiki :
Fastboot Mode
1.Turn off the phone
2.Turn on the phone while holding the End Call (Red) and Volume Down buttons down.
To leave fastboot mode, either boot an image or execute "./fastboot reboot".

[edit] Recovery Mode
1.Turn off the phone
2.Turn on the phone while holding the End Call (Red) and Menu buttons down.

[ Voor 44% gewijzigd door speedme op 03-02-2010 21:24 . Reden: Wiki quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zojuist heeft iemand op het Modaco forum gepost dat hij Android 2.0 aan het compilen is....

morgenavond zegt hij meer te weten of het gaat werken...

http://android.modaco.com...roid-2-0-rom-development/

spannend !! :P

[ Voor 44% gewijzigd door speedme op 03-02-2010 21:28 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ik heb hem geflashed, gereboot en nu blijft hij bij het android opstartscherm hangen :P

Hmm, duurde gewoon een eeuwigheid. Ik heb geen wipe gedaan, maar dat was wel beter geweest, krijg nu allemaal foutmeldingen. Ga hem dus nog eens opnieuw flashen.

Hij draait nu volledig, maar heb al wel 2 grote nadelen gevonden. Ten eerste bij landinstellingen kan je alleen maar Engels en Frans kiezen.
Ten 2e, het toetsenbord. Ik vind het T-Mobile toetsenbord veel fijner. Als ik nu een cijfer wil toetsen in een SMS, kan kan ik niet meer makkelijk een letter naar beneden schuiven, maar moet eerst voor het numerieke gedeelte kiezen.

[ Voor 89% gewijzigd door Erazzzer op 03-02-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen Engels en Frans???? Vreemd, ik kan gewoon NL kiezen. Welke Rom heb je gekozen? De stock T-mobile of de Vanilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
moet haast wel de vanilla zijn, want de t-mobily-style heeft echt NL.

Erazzzer: Had je trouwens wel de officiele UK-December-update eerst geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb de T-Mobile Rom draaien van Modaco en mijn telefoon is toch echt in het Nederlands hoor.
Van de Vanilla weet ik het niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Even iets anders trouwens, ik las op Modaco dat iemand met de T-Mobile ROM meer dan 6 homescreens heeft.
Als je namelijk een widget op de onderste homescreen zet en daarne verplaatst naar beneden, dan schijnt er een nieuwe homescreen aangemaakt te worden...

nog niet getest btw, want mijn telefoon is nu aan het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:23:
Even iets anders trouwens, ik las op Modaco dat iemand met de T-Mobile ROM meer dan 6 homescreens heeft.
Als je namelijk een widget op de onderste homescreen zet en daarne verplaatst naar beneden, dan schijnt er een nieuwe homescreen aangemaakt te worden...

Klopt! Ik heb er ook 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
speedme schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:23:

Hey, das grappig.
Nu heb ik inderdaad 9 schermen, ipv 6 :D

Voor de vanilla: in de market heb je 'morelocale' staan. Door deze te installeren kan je een deel weer in het nederlands krijgen. Het schijnt dat Paul, de maker van de div roms, wel in de toekomst ook de diverse talen terug in de ROM wilde zetten, las ik in een post uit december

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 03-02-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Quacka schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:19:
moet haast wel de vanilla zijn, want de t-mobily-style heeft echt NL.

Erazzzer: Had je trouwens wel de officiele UK-December-update eerst geinstalleerd?
Ik had eerst de UK-Dec draaien en het is inderdaad de Vanilla. Ik zal de t-mobile-modaco eens proberen, want ik mis het toetsenbord ook heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Erazzzer schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:41:
[...]

Ik had eerst de UK-Dec draaien en het is inderdaad de Vanilla. Ik zal de t-mobile-modaco eens proberen, want ik mis het toetsenbord ook heel erg.
Vreemd ik draai ook de vannila 1.7 rom maar kan gewoon bij invoer methode het touchpal keyboard kiezen (t-mobile tobo).

Ook is mijn rom compleet NL, al kan ik als ik hem naar Engels switch niet meer terugbrengen naar NL

[ Voor 11% gewijzigd door rcarter op 04-02-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Quacka schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:40:

Voor de vanilla: in de market heb je 'morelocale' staan. Door deze te installeren kan je een deel weer in het nederlands krijgen. Het schijnt dat Paul, de maker van de div roms, wel in de toekomst ook de diverse talen terug in de ROM wilde zetten, las ik in een post uit december
Het probleem is dat dan niet alles omgezet wordt in het nederlands. Wanneer je de agenda opent, dan blijft deze in het frans staan.

Ik zet hem nu weer terug naar de T-Mobile UK versie. De Modaco werkte wel lekker snel, maar er is toch te veel mis mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Erazzzer op 04-02-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Erazzzer schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:09:
[...]

Het probleem is dat dan niet alles omgezet wordt in het nederlands. Wanneer je de agenda opent, dan blijft deze in het frans staan.

Ik zet hem nu weer terug naar de T-Mobile UK versie. De Modaco werkte wel lekker snel, maar er is toch te veel mis mee.
Ik had ook "een deel" gezegd.
je moet de t-mobile style modaco-rom nemen. Die is heel stabiel.
En met die vanilla is volgens mij ook niet veel mis, behalve dan het taalprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Erazzzer schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:09:
[...]

Wacht! :D

Dat probleem had ik ook. Gewoon een keer aan/uit zetten en het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

kepler schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:09:
[...]

Wacht! :D

Dat probleem had ik ook. Gewoon een keer aan/uit zetten en het probleem is opgelost :)
Te laat :P

Ik heb nu geen zin meer alles terug te zetten :P Ik wacht wel op de 2.0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws over 2.0 voor de Pulse? Daar wacht ik op het moment op, zodra dat soepel werkt, schaf ik er eentje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:51:
Is er al nieuws over 2.0 voor de Pulse? Daar wacht ik op het moment op, zodra dat soepel werkt, schaf ik er eentje aan :)
Officieel is deze aangekondigt voor eind maart.
Maar op Modaco zijn mensen bezig om te proberen om 2.0 op de Pulse te krijgen.
Waarschijnlijk is echter de officiele release sneller, omdat het een hels karwei is om de drivers te compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toryanse
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:38
Oei. Per ongeluk een nieuw topic aangemaakt ipv een reactie in dit topic. Om de informatie in dit forum compleet te houden vraag en antwoord in dit topic.

Na alle positieve berichte heb ik besloten een Pulse aan te schaffen. En gezien de ervaringen hier daar meteen maar de MoDaCo Custom ROM - Stock T-Mobile Style op te zetten. Zijn alle instellingen van de telefoon dan nog goed (kan ik meteen aan de slag met b.v. internet) of moet ik eerst de originele T-mobile-instellingen overzetten?

Antwoord: Je hoeft niets te kopieren. Ik neem aan dat je nog geen data op je pulse hebt staan. Dus dan kan je gewoon de MoDaCo erop zetten en daarna gelijk je telefoon gebruiken. Je krijgt wel weer de vraag om je google-account in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Ik heb mijn pulse nu ook twee dagen in gebruik. De telefoon vind ik redelijk goed, Android heeft wat mij betreft wat onvolkomenheden. wacht dan ook met smart op de beloofde update naar 2.0.
Dingen die me zijn opgevallen:
- bat. is snel leeg. zelfs met alle data-verkeer uit (en enkel 2g). wlan is gewoon niet te gebruiken, omdat dat hem in no-time helemaal leeg trekt.
- bij foto's bekeken via de bestandmanager kan er niet door de folder gebladerd worden (melding: dit is de laatste/eerste afbeelding)
- camera is echt van belabberde kwaliteit (op mijn oude k800i waren ze vele malen beter)
- berichten tikken gaat niet erg makkelijk (gemaakt voor kleine vingertjes). mogelijk een kwestie van wennen.

Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik de gps aanzet in Google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
HertogJan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:11:
Ik heb mijn pulse nu ook twee dagen in gebruik. De telefoon vind ik redelijk goed, Android heeft wat mij betreft wat onvolkomenheden. wacht dan ook met smart op de beloofde update naar 2.0.
Dingen die me zijn opgevallen:
- bat. is snel leeg. zelfs met alle data-verkeer uit (en enkel 2g). wlan is gewoon niet te gebruiken, omdat dat hem in no-time helemaal leeg trekt.
Modaco-rom al geinstalleerd?
Het is ook algemeen bekend dat je wifi alleen aan moet zetten op de momenten dat je het echt gebruikt.
(wifi on/off installeren -> ideaal)
- bij foto's bekeken via de bestandmanager kan er niet door de folder gebladerd worden (melding: dit is de laatste/eerste afbeelding)
Geen idee...
edit: hmm idd: dit heb ik ook. Zou daar een oplossing voor zijn?
- camera is echt van belabberde kwaliteit (op mijn oude k800i waren ze vele malen beter)
Tja, de camera is vrij slecht. Dat is algemeen bekend. Overigens ligt dat ook deels aan Android (2.0 schijnt beter te zijn wat dat betreft)
- berichten tikken gaat niet erg makkelijk (gemaakt voor kleine vingertjes). mogelijk een kwestie van wennen.
Huh Dat snap ik echt niet. Het toetsenbord is in landscape echt vrijwel perfect. In portrait kan ik redelijk typen, maar fantastisch is het niet. Maar ja dat is natuurlijk niet zo gek. (is bij alle toestellen een probleem)
Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik de gps aanzet in Google maps?
Weet niet, ik gebruik Google maps niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 05-02-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Iemand heeft op Modaco aangegeven dat T-Mobile in week 11 zal plaatsen op hun website, mits de huidige test voorspoedig zal verlopen.

http://android.modaco.com...-rom-development/page/40/

Deze persoon zegt inside info te hebben en komt snel met meer info.

Dus de eerdere berichten van eind maart lijken dus waar te zijn :P

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste