• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik wil een gewone videokaart gaan gebruiken voor Cuda, eerst ff wat uitleg...
(Het wordt/is een rare combinatie...)

Nadat ik eerder heb geprobeerd om nVidia Physx op een AGP systeem aan het draaien te krijgen (8400GS PCI kaartje icm met 6800GT AGP) en dit ook daadwerkelijk ff aan het draaien heb gekregen is het tijd voor een volgende stap.
Omdat ik door een stomme fout, fan draaide niet door een stukje schuim, de 8400GS heb uitgefikt en toch verder wil met Physx/Cuda besloten om een nieuwe kaart aan te schaffen.

Het wordt een Sparkle 9500GT PCI

Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen wat me nu de beste prestaties met overclock zou moeten opleveren maar kom er niet uit.

De keuze is op de 9500GT gevallen om dat deze de meeste stream processors/cuda cores of hoe je het ook mag noemen heeft, namelijk 32 stuks.

Standaard core clock is 550 MHz
Shader clock is 1350 MHz
Mem is ddr2 @ 800 MHz.

Ik heb tot nu toe begrepen dat core clock en aantal processors het belangrijkste is.
Maar bij oa. Seti wordt bij het overclocken ook altijd de shaderclock mee overgeclocked.
Is dit echt nodig, heeft het nut?

Hoe zit dat met geheugen, heeft overklokeen hiervan nut voor Cuda?

A.u.b. geen discussie starten over de AGP kaart, ik weet dat ie zwaar verouderd enz...maar er kan geen andere in.
Ik heb het dus puur over de PCI kaart die alleen maar als Cuda kaart gebruikt zal worden.

Overige specs van pc, zie m'n sig.

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:55
de shaders zijn zeg maar de cuda cores dus als je de shaders overclockt dan gaan je cuda applicatiesals het goed is sneller.
je moet natuurlijk wel rekening houden met bandbreedte beperkingen ivm pci bus,etc.
btw maken ze nog steeds pci kaartjes?!

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | Asus X870E-CREATOR | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Je zou even kunnen wachten op de gt240 deze heeft dacht ik 64 cores en komt half november.
En idd als je de shaders clock omhoog schroeft moeten de CUDA applicaties harder gaan draaien.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Klunssmurf
  • Niet online
Oké..thanks. Dan moet ik dus gewoon alles overclocken.

Ja, er worden nog steeds pci kaartjes gemaakt, al moet je er niet veel van verwachten, pci-bus is zware bottleneck.
nVidia physx over pci-bus met een agp graka voor graphics is eigenlijk veel te zwaar, helaas heb ik niet de tijd gehad om te benchen, kaart ging al snel stuk.

Ben nu dus benieuwd of het wel/geen prestatie verhoging geeft als ik b.v TPMGenc.gebruik met Cuda over pci-bus versus cpu rendering op Athlon MP.

Edit*

@Xenomorphh

Ik heb alleen maar een pci slot ter beschikking, gaan ze dan een pci kaartje maken met die core?

[ Voor 11% gewijzigd door Klunssmurf op 31-10-2009 16:05 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Klunssmurf schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:01:

@Xenomorphh

Ik heb alleen maar een pci slot ter beschikking, gaan ze dan een pci kaartje maken met die core?
Nu je het zegt ben bang van niet..
dan zit je wel goed gebakken met je 9500 GT pci :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

waarom zit je eigenlijk nog specifiek met een agp/pci bord? voor de (meer-)prijs van die 2 pci kaarten tov pci-e had je al een pci-e bord gehad :)

• Klunssmurf
  • Niet online
Omdat ik gek ben?

Dit is m'n grote hobby ...het uiterste uit een dual Athlon MP bak persen...totaal nutteloos, geldverslindend,energie vretend...maar de liefhebbers van Athlon MP's snappen dit wel.

Ik heb verder gewoon de beschikking over moderne pc's.

Ik ben al een hele tijd met dit ding aan het kloten, nu Cuda stabiel aan het draaien krijgen. als dat werkt komt weer de volgende upgrade.

timings + underklokken registered geheugen.

Physx--->9600gt vs 9600GSO, welke?

Eigen bios schrijven voor MSI K7D Master

Vrij instelbare mp's athlon mp2800

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
sorry dat ik het zeg maar als je geld uit wil geven koop dan gewoon een pci-e moederbord met een fatsoenlijke videokaart want cuda uit een athlon persen met een agp kaart wordt niks .

• Klunssmurf
  • Niet online
Lezen is een kunst...vandaar dat ik nog even de titel van mijn topic herhaal; Cuda & overclock

A.u.b. geen reacties meer dat ik beter een mobo met pci-e kan aanschaffen en over geldverspilling.
Het voegt niets toe aan de discussie.

M.v.g. Kluns
Pagina: 1