• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Via E-bay kan ik een matched pair Athlon mp2800 AMSN2800DUT4C bouwjaar 2003 kopen, de adverteerder geeft aan dat de multipliers unlocked zijn.

Heb al flink gezocht naar info hierover maar volgens mij bestaat er geen versie van de Athlon MP met unlocked multipliers.

Misschien dat hier iemand ooit deze dingen is tegengekomen en kan bevestigen dat ze daadwerkelijk bestaan of dit meteen naar 't rijk der fabelen verwijzen.

Draai nu al unlocked met dual Geode die gemod zijn naar Athlon MP op een K7d master-L, maar wil nog het laatste %tje uit deze bak persen. 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zouden Engineeringsamples kunnen zijn, al weet ik niet zeker of AMD die ook leverde met unlockte MPs. Ik heb zelf een setje 2600+jes en die zijn alles behalve unlockt, de 2800+jes zijn daar niet anders in.

Er zijn wel cpu's met een unlockte MP, maar dan heb je de XP-Ms te pakken (die krijg je ook wel in dual met wat geluk als het goed is).

• Klunssmurf
  • Niet online
Met de XP-M's heb ik al een keer gedaan, maar kreeg 't niet echt niet echt stabiel.
Heb nu een tijdje gedraaid met gemodde geode's, maar na een vastgelopen fan op cpu 2 krijg ik de boel niet meer stabiel boven de 2 GHz.
Ik overweeg nog om gewone 2800's te modden en proberen te unlocken, maar dat is natuurlijk ook geen garantie voor succes, het enige wat ze wel goed doen is lekker hoog klokken.(+2,5 GHz on air)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Klunssmurf schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:22:
Met de XP-M's heb ik al een keer gedaan, maar kreeg 't niet echt niet echt stabiel.
Heb nu een tijdje gedraaid met gemodde geode's, maar na een vastgelopen fan op cpu 2 krijg ik de boel niet meer stabiel boven de 2 GHz.
Ik overweeg nog om gewone 2800's te modden en proberen te unlocken, maar dat is natuurlijk ook geen garantie voor succes, het enige wat ze wel goed doen is lekker hoog klokken.(+2,5 GHz on air)
Je kunt ze eerst naar mobile modden dat is niet zo moeilijk.
Dan heb je volgens mij een multiplier van 12 en lager, vrij te kiezen.
Maar als je een multiplier tot 24 wilt hebben dan moet je nog al wat lijntjes op de CPU doorsnijden en dat valt vies tegen. Mijn CPU was toen nogal dood. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Klunssmurf
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Je kunt ze eerst naar mobile modden dat is niet zo moeilijk.
Dan heb je volgens mij een multiplier van 12 en lager, vrij te kiezen.
Maar als je een multiplier tot 24 wilt hebben dan moet je nog al wat lijntjes op de CPU doorsnijden en dat valt vies tegen. Mijn CPU was toen nogal dood. ;)
Heb je ze doorgesneden of laten knallen?
Dacht dat als ik eerst naar xp-m mod gewoon vrij instelbare mp's heb, alleen het bios van de K7D gaat niet verder dan 12, daarvoor gebruik ik weer xp-tmc's om boven de 12 mp's te komen.

Tot dusver heb ik alleen maar Mobiles naar MP gemod en dan heb je vrij instelbare mp's, xptmc of wiretrick voor meer 12 mp's.

(is wel duidelijk welke mp wat is? :P)

• -The_Mask-
  • Niet online
Klunssmurf schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Heb je ze doorgesneden of laten knallen?
Doorgesneden. :)
Knallen hoe wil je dat doen?

offtopic:
De rest van je verhaal kan ik niks van maken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet, net als destijds met andere S-A CPU's, middels een potloodstreepje een verbinding maken waardoor de MP unlocked is?

• -The_Mask-
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:18:
Kun je niet, net als destijds met andere S-A CPU's, middels een potloodstreepje een verbinding maken waardoor de MP unlocked is?
Volgens mij was de multiplier alleen tot 12 geunlocked en hoger was niet mogelijk. ;)
Bij enkele mobo's was 12.5 nog mogelijk btw. Maar is ook al weer een tijdje geleden natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

-The_Mask- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Volgens mij was de multiplier alleen tot 12 geunlocked en hoger was niet mogelijk. ;)
Bij enkele mobo's was 12.5 nog mogelijk btw. Maar is ook al weer een tijdje geleden natuurlijk. ;)
Ah ok. Ja, voor mij is het ook lang geleden..volgens mij deed ik dat bij mn Athlon TB 1000 ofzo. :+

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
De oude Athlon CPUS waren makkelijk te unlocken dmv potloodstreepjes op de L1 bruggen. De Athlon XP serie, dus ook de XP 2800+, zijn naar mijn weten ook te unlocken. Niet dmv potloodstreepjes, maar door met zilver (coductive) lijm de bruggen te verbinden.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Klunssmurf
  • Niet online
Hoe ging dat ook alweer....'t is inmiddels alweer een oud beestje de Athlon xp.
Als je een brug moet verwijderen.....b.v een XP-M naar MP modden moet je van de L5 de derde brug verbreken, deze kun je doorsnijden (fijn scherp mesje) of je maakt aan beidde kanten de contacten vrij en zet daar spanning op en door de kortsluiting smelt de brug, dat is dus het "knallen"
Weet ff niet meer welke serie 't was die de contacten bloot had liggen en daardoor zeer makkelijk te modden waren middels de knal methode.

De beperkingen van de multipliers heeft meer met het moederbord zelf te maken waardoor je niet verder komt dan 12,5 mp's.
Harde instellingen van de mp's wordt wel ondersteund, is gewoon een software limiet.
Iets met 4 bits bios chip ofzo....maar hang me d'r niet aan op.

Verbinding tussen 2 bruggen doe je idd met zilverlak(lijm) bij de latere series.

EDit*
Net een berichtje gehad...het zijn inderdaad Enginering Samples, heb 'm wel ff gevraagd om een foto te sturen waarop dit zichtbaar is......ben benieuwd! (of die multipliers nu echt unlocked zijn?)

En alweer een edit

Afbeeldingslocatie: http://i532.photobucket.com/albums/ee330/klunssmurf/mpes.jpg

Lijkt wel alsof het ge-photoshop'ed is?

[ Voor 16% gewijzigd door Klunssmurf op 25-07-2008 00:17 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
De foto ziet er verdacht uit:

1. 3000DUT4C, dit is een XP 3000+ ipv een MP 2800. Die 3 en de ES zien er scheef/verdacht uit.
2. AQXDA is een rare stepping voor een MP, bestaat volgens mij niet als MP 2800+. Zie: http://www.cpu-world.com/...%20-%20AMSN2800DUT4C.html
AQXEA is wel een MP2800+ stepping, dus kan een foutje van de site zijn. AQXDA komt voor als XP 2600+, 2800+, 3000+ en 3200+. Qua snelheid zal de stepping dus wel goed zijn.

3. Weet je zeker dat dit plaatje niet van Inet getrokken is? Vraag voor de zekerheid de snelheid/FSB/package nummer. Chinese/Aziatische verkopers op Ebay kun je zeker als verdacht beschouwen; er worden nog steeds veel relabelde AMD's verkocht daar.

Een echte ES ziet er zo uit: http://www.chipdb.org/img...00dkv3d-aiuab-es-2467.htm

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er zijn op zich Athlon MP 3000+jes aangekondigd, maar die zijn nooit uitgekomen. Wellicht dat er een set ES cpu's zijn die wel de 3000+ rating mee hebben gekregen.

Wat moet je trouwens voor deze dingen betalen als ik vragen mag?

• Klunssmurf
  • Niet online
De verkoper komt uit Canada, heb eerst geboden op normale MP2800's en kreeg toen berichtje van 'm dat hij deze nog heeft liggen, vertelde dat hij bij AMD heeft gewerkt.
De vraagprijs is omgerekend zo'n 150 euro, als dit echt waar is wat er staat heb ik geen moeite met die prijs.
Hij vroeg nog wat ik precies wilde doen met m'n pc en vertelde dat ik het "leven" van deze pc zolang mogelijk wil oprekken en dus ook de maximale prestaties eruit wil slepen.
Bood zelfs hulp nadat ik vertelde over de geplande upgrade naar linux en een ati HD3850 AGP en vond het geweldig dat ik in deze tijden nog flink bezig ben met de oude Athlon.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

offtopic, een MPX met 3850... als je dat aan de praat krijgt vind ik het echt wel knap :P Ati kaarten boven de 9800 heb ik nooit lekker aan de praat gekregen op mijn MPX bordje namelijk.

Tja, 150 euro is natuurlijk een smak geld, maar ik snap dat je het voornamelijk uit nostalgische overwegingen doet (dezelfde reden dat er hier nog een MPXje ligt :P). Of de procs bruikbaar zijn weet ik natuurlijk zo niet, maar in principe zou z'n verhaal kunnen kloppen.

• Klunssmurf
  • Niet online
Offtopic* Onder Linux schijnt nog een hoop te kunnen, geen last van agp bug zoals bij windows.
x800xt of 6800 wekt onder linux gewoon goed.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Klunssmurf schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:39:
Offtopic* Onder Linux schijnt nog een hoop te kunnen, geen last van agp bug zoals bij windows.
x800xt of 6800 wekt onder linux gewoon goed.
Ah ok. Ik had het alleen onder windows (2000 en XP) gebruikt, omdat ik niet echt linux freak ben ofzo. Een 6800 draait onder windows overigens ook wel aardig moet ik zeggen.

Tot zover offtopic, maar altijd leuk om met een MPXliefhebben te spreken :P

• Klunssmurf
  • Niet online
Ze zijn binnen....
Ff snel gemonteerd en bios doorlopen is geen probleem.
Heb wel de Vcore verhoogt naar 1.65V ipv 1,6V, setje wordt keurig herkent als MP3000'tjes en idd zijn de multipliers unlocked....naar ik nu heb begrepen zijn alle normale MP2800's zowieso unlocked.
De daadwerkelijke snelheid is 2,2+Ghz
De komende tijd ga ik verder met de upgrade van m'n oude Dual processor bak.
Ben benieuwd hoe de stabiliteit is als ik het nieuwe O.S. ga installeren.

Greetz Klunssmurf.
Pagina: 1