Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Ben.Hahlen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:41:
Woohoo. Sinds gisteren de trotse eigenaar van de 2010 Volvo FH16
[afbeelding]
Met extra alle updates :)

Nu nog even doorgaan sparen voor de Triple Trailer Endorsement, en dan kan ik er weer een tijd tegenaan :D
Ik heb hem ook net gekocht :D

Maar gvd wel de oude truck verkocht zonder eerst de items te verkopen :( |:( |:( |:(
Nu mis ik nog meer dan de helft van de items op m'n nieuwe truck :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

wat ik me eigenlijk afvraag:
We have 460 drivers in our company (Western European Trucking - WET) who earned a total of $563567.67 for the company.
van die 460 rijden er nu ca 120 routes - dus ca 75% heeft wel alle voordelen van de company (zeker nu met de hoge fuel discount) maar draagt niet bij in de vorm van contract-opbrengsten?
Niet dat ik er wakker van lig (het is mijn bedrijf niet) maar gewoon een vraagje.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 04-01-2010 18:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
Ze leveren gewoon 7% in op elke route die ze rijden. Uiteindelijk verdienen ze maar heel langzaam geld.

Waar kun je dat trouwens zien, hoeveel mensen de contractroutes rijden?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
franssie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:55:
wat ik me eigenlijk afvraag:

[...]

van die 460 rijden er nu ca 120 routes - dus ca 75% heeft wel alle voordelen van de company (zeker nu met de hoge fuel discount) maar draagt niet bij in de vorm van contract-opbrengsten?
Niet dat ik er wakker van lig (het is mijn bedrijf niet) maar gewoon een vraagje.
We hebben geen 460 chauffeurs, nooit gehad. Er zijn momenteel 187 mensen actief waarvan er 140 contracten rijden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ok - ik was een spreadsheet aan het bouwen op basis van de stats pagina (driver overview) en daar komt dat getal en de quote vandaan - de lijst is namelijk erg lang ook daardoor.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 04-01-2010 20:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Daar staat ook iedereen in die inmiddels al gestopt is ;)

Maar als ik nu van Munchen terugrij naar Rotterdam voor Clothing, rijd ik geen contract, maar ben ik eigenlijk wel bezig met een contract :P ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 04-01-2010 20:32 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

daar hou ik rekening mee, is makkelijk te filteren ;) zo sta ik zelf ook niet in de contract pagina nu. Alleen als mensen omrijden op de terug-route (wat ik veel doe als het meer oplevert, ook al is het maar een plaats waar ik nog niet en geweest) dan is et lastiger. Grofweg nam ik net aantal in route x2 om aan het aantal actieven te komen.

die inactieven, hoe filter ik die?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 04-01-2010 22:32 . Reden: spel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Wat wil je precies weten? Welke drivers verliesgevend zijn en welke winstgevend? Je zou iedereen op 0 FP er uit kunnen filteren. Actief en inactief is een momentopname. Als iemand een dag niet inlogt is hij inactief.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 04-01-2010 21:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nah, het is meer om te kijken voor mij wanneer (a) een contract vol is en (b) ik nog een lading kan pakken op een vol contract.
Ik doe dat nu door de rijderspagina in excel of open office te laden en met een autofilter te lijken hoeveel ton er onderweg is en hoeveel ton er nog naar een "startplaats" rijdt.
wilde dat in een pivot zetten maar vooral in OO duurt het updaten vanaf de webpagina nogal lang, een 0 FP filter lijkt me nogal grof, misschien dat de activiteits-datum dan een beter veld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Als je er wat voor voelt een bulletin aan te kunnen maken als je ontdekt dat een contract gecovered is kun je communication manager worden. Het is altijd handig als er meer mensen zijn die daar op letten :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb het wat druk her en der maar als ik het onder een F5 krijg (en dat is de bedoeling) dan kan ik het zelf doen of de sheet openbaar maken. Maar ik rij al een maand of 3 dus misschien moet ik zoiets maar eens doen - bieden is echter voor mij niet weggelegd als nachtmens zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

Nobby

Nuts!

franssie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:57:
ik heb het wat druk her en der maar als ik het onder een F5 krijg (en dat is de bedoeling) dan kan ik het zelf doen of de sheet openbaar maken. Maar ik rij al een maand of 3 dus misschien moet ik zoiets maar eens doen - bieden is echter voor mij niet weggelegd als nachtmens zijnde ;)
Moet je het maar doorzetten tot 7 uur 's ochtends :P

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:57:
Zonder sheet is het ook wel te zien hoor. De inactives daar reken je gewoon wat extra drivers voor om dat op te vangen.
Nobby schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Moet je het maar doorzetten tot 7 uur 's ochtends :P
Er zijn er vast die het halen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 05-01-2010 00:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:03

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zo eindelijk alle steden in Europa gehad... Nu ga ik weer vol contracten rijden, nog maar een klein beetje DR en ik zit op de 25...
Gaat wel lekker zo, wanneer gaan we verhuizen naar een ander werelddeel? :P

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
nickvanozzie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:10:
Zo eindelijk alle steden in Europa gehad... Nu ga ik weer vol contracten rijden, nog maar een klein beetje DR en ik zit op de 25...
Gaat wel lekker zo, wanneer gaan we verhuizen naar een ander werelddeel? :P
lijkt mij ook wel geinig, maar in principe vind ik dat we dan eerst alles gold goud moeten hebben
en daarbij zijn ik ook nog wat persoonlijke achievements die ik nog niet heb O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Die andere achievements kan je ook bereiken in een ander werelddeel, dus dat is geen probleem. Maar ik zou zeker wachten totdat het bedrijf alle achievements in Europa gehaald heeft :)

Enige nadeel: iedereen moet zijn truck verkopen en er een nieuwe kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ach - tzt heeft iedereen denk ik wel geld zat, ook diegenen die net begonnen zijn. De enige restrictie die ik nu ervaar is een tekort aan FP, duurt nog wel even voordat ik op de 100 zit, in dit tempo nog 9 maand :+ maar ik rij al wel in de 2010 XF van Daf, kan denk ik in elk wereld deel de duurste truck kopen met alle opties en wat tickets.
Persoonlijk moet ik nog wat steden bezoeken in Europa, maar eens uitpluizen welke ik nog niet heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Kan je ergens zien welke steden je wel/niet bezocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
frankivo schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:19:
[...]

lijkt mij ook wel geinig, maar in principe vind ik dat we dan eerst alles gold goud moeten hebben
en daarbij zijn ik ook nog wat persoonlijke achievements die ik nog niet heb O-)
We zouden de VS er ook bij kunnen nemen, dat heeft zijn voor- en nadelen en kan wel een leuke discussie zijn :)
Haan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:23:
Kan je ergens zien welke steden je wel/niet bezocht hebt?
Alleen van de laatste 30 dagen door ze uit je routeoverzicht te filteren. Je hoeft er maar 40 te bezoeken voor de gouden achiefment, ik denk dat je die toch wel haalt voor je de game activity achiefment op goud hebt (tenminste, die gaat bij mij altijd het langzaamst)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 05-01-2010 18:26 . Reden: geen idee waarom ik affiefment schreef :p ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Komen er weer nieuwe contracten aan binnenkort? Momenteel is het aanbod een beetje karig, geen mooie ritjes zo.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het lijkt mij ook wel leuk om Australië te doen, daar zitten ook de minste spelers volgens mij, is er meer te doen voor ons >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Als het goed is dan zijn er morgen nieuwe contracten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Is er nog iets speciaals dat je moet doen om een contract te rijden? Ik kijk meestal gewoon waar wat naar toe moet, en kies dat dan via 'Select a Route'.

Maar ik heb nog niet zoveel contractruns gedaan (als ik ze al heb gedaan), want steeds als ik een een plaats gekomen ben om spul op te halen, is het contract alweer voorbij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

TheMasterofDome schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:52:
Is er nog iets speciaals dat je moet doen om een contract te rijden? Ik kijk meestal gewoon waar wat naar toe moet, en kies dat dan via 'Select a Route'.

Maar ik heb nog niet zoveel contractruns gedaan (als ik ze al heb gedaan), want steeds als ik een een plaats gekomen ben om spul op te halen, is het contract alweer voorbij. :(
Moet je minder lange non-contract runs doen zodat je tijd genoeg hebt om naar een supplier te rijden die contract supplies levert. ik rij bijna non-stop contract routes.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
Voor het nieuwe contract (grain naar italië) is de dichtstbijziijnde leverancier Budapest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:34
jbdeiman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:33:
Voor het nieuwe contract (grain naar italië) is de dichtstbijziijnde leverancier Budapest.
Tja, helaas net op weg naar Kiëv (halverwege) toen dit bleek. Moeilijk ook om van te voren in te schatten of het nog loont om ergens naar toe te rijden om een contract load te halen.

Vanavond dus maar van Kiëv naar Budapest. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Als je in Kiev aankomt als het contract nog niet voldaan is, kun je gewoon nog een load meenemen tegen contractprijs hoor.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:34
Mad Marty schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:14:
Als je in Kiev aankomt als het contract nog niet voldaan is, kun je gewoon nog een load meenemen tegen contractprijs hoor.
Oh, dat scheelt. Doe ik die load vanavond nog ff, en ga dan door naar Boedapest. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jammer dat er geen nieuwe contracten zijn....

Zoals bij kerst was het ideaal gewoon 4 contracten tegelijk....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik ben ook begonnen (Lointje). (en zit bij WET)
Mijn allereerste leg valt mijn truck al door een mechanisch defect in elkaar. Rij ik toch aan dat slakkengangetje verder. Uiteindelijk besloten om te repareren. Eerste leg na de reparatie gebeurt toch niet net hetzelfde zeker ^^ Hilarisch.

Ben nu veilig aangekomen en opnieuw vertrokken naar een stad die graan aanbiedt. Gelukkig nog niets slechts gehad na mijn 2e reparatie.

Kan je best zo snel mogelijk geld inzamelen voor een betere truck of rij ik beter lang rond met dit geval en maak hem iets beter door de upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
wat iig goed is zijn alu velgen, daardoor kun je iets meer mee nemen en iets meer verdienen per rit
nieuwe banden zijn goed voor de conditie van je truck en je mag er iets harder mee rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik zou het in eerste instantie bij banden houden, daar heb je meer plezier van (increase truck condition (= meer snelheid) + 5 MPH) dan alu velgen (1000lb meer meenemen, dat maakt echt niet zo heel veel uit, en bovendien zijn ze duur). Mocht je toch nog 2300 te besteden hebben, kun je beter voor de high-gear ratio gaan, want dan kun je ook weer sneller.

Anyway, persoonlijk zou ik het bij banden houden en dan zo snel mogelijk sparen voor een truck rond de 13K. Die heb je zo bijelkaar als je contracten rijdt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat heb je aan extra snelheid-upgrades als je toch vaak al aan de max snelheid zit? Is het verstandig om consequent de snelheid te overtreden?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Je kunt veilig de snelheid met 5 MPH overschrijden (zoals Mad Marty al aangeeft), tot het maximum van je truck. De maximale snelheid die je in Trukz kan rijden is 85 MPH, maar volgens mij ligt het gemiddelde zo rond de 65 MPH.

En ja, het loont. Het kan je soms makkelijk 1 FP schelen op een rit. Er zijn ook scripts voor Firefox (als je de GreaseMonkey- plugin installeert) die dat voor je doen, zoals het script wat ik zelf gemaakt heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-01-2010 10:12 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Wii4all schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:49:
jammer dat er geen nieuwe contracten zijn....

Zoals bij kerst was het ideaal gewoon 4 contracten tegelijk....
dat is mijn schuld -O-

in mijn warme bedje werd ik pas na een kwartier wakker van mijn twee (!) wekkers
maar ja.. toen was het wel al 7.05 :Z

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Boss schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:06:
Wat heb je aan extra snelheid-upgrades als je toch vaak al aan de max snelheid zit? Is het verstandig om consequent de snelheid te overtreden?
Met de goedkope trucks zit je sowieso bijna nooit aan de max snelheid (ook niet met upgrades), dus is het gunstig. Bij de duurdere trucks is het gunstig omdat je langer kan doorrijden na een RMF en dan repairen bij een terminal (geen FP gebruiken dus).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sta nu weer in venice en ga Budapest niet meer halen voordat het contract op is (denk dat dat nog 5, misschien 6 uur gaat duren) en kom ws dus 1 FP te kort. Vanavond maar eens zien welke strategie ik ga volgen (evt alsnog rijden en dan maar met een paar FP teveel een boete riskeren of hopen op de contracten van morgen - kan eigenlijk wel allebei bedenk ik me nu ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:21:
[...]

dat is mijn schuld -O-

in mijn warme bedje werd ik pas na een kwartier wakker van mijn twee (!) wekkers
maar ja.. toen was het wel al 7.05 :Z
Het is je vergeven hoor Frank :> we zijn allang blij dat we met al die contract route's lekker snel geld kunnen verdienen.

WET is aardig groot geworden, is het misschien een idee om een groot contract te zoeken (kleinere clubs vallen dan al af omdat ze niet genoeg drivers hebben) en hier hoog op te bieden?

Dat motiveert iedereen om deze route te rijden, want het verdient dan super. Ik zeg het dubbele van normaal O-). of werkt het contract syteem niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben aangemeld op het spel en heb een aanvraag gestuurd naar WET om bij hun bedrijf te werken. Ik ben nieuw in dit spel dus zal nog even moeten zoeken maar het concept lijkt me heel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:06:
[...]

Het is je vergeven hoor Frank :> we zijn allang blij dat we met al die contract route's lekker snel geld kunnen verdienen.

WET is aardig groot geworden, is het misschien een idee om een groot contract te zoeken (kleinere clubs vallen dan al af omdat ze niet genoeg drivers hebben) en hier hoog op te bieden?

Dat motiveert iedereen om deze route te rijden, want het verdient dan super. Ik zeg het dubbele van normaal O-). of werkt het contract syteem niet zo?
Er is wel een leuke route met 5000 contractmiles, maar de meesten zijn meer DR aan het sparen dan geld en dan zijn die lange routes niet heel handig. Je hebt wel gelijk met het bieden dat er op die contracten veel minder mis kan gaan :) (de laatste drie keer ging het anders als geplanned, twee keer onderboden en van vandaag heeft Frank al toegelicht)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ach zo nu en dan een grote houdt je wel bezig en niet iedereen jaagt al op FP DR denk ik - cash is wel leuk voor de aanwas zodat ze snel een grote truck kunnen kopen, en op de terugweg als het geen contract route is kan ik nog wat kleinere ritten maken voor de DR .
Als het alleen grote ritten zijn (ik kan me er nog 1 herinneren van 56 legs) dan wordt het anders omdat ik wel DR punten aan het sparen ben maar 1tje per week lijkt me wel ok al is het wel saaier als je 2 dagen onderweg bent en alleen maar op next kan klikken ;)
edit:// het grn+frt contract waar je op lijkt te doelen is misschien ook wel wat dan, al biedt het de DR rijders idd minder kans om kleine ritjes te maken - maar voor de instappers natuurlijk wel een moordroute om te cashen

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 07-01-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Dat zijn alleen grote ritten afgezien van het niet contract stuk, van Mallaga naar Rusland, naar een andere plek in rusland en terug naar Mallaga. Maar die wordt het niet :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat dacht ik al te zien;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Wat is DR?? En hoezo kun je FP sparen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TheMasterofDome schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:37:
Wat is DR?? En hoezo kun je FP sparen??
foutje in mijn post, sorry.
FP: Er zitten 24 uur in een dag, je kan er twee bijkopen in dit spel. Hier heten zedus FP (fatigue points).
DR zijn driver rating points - die zijn afhankelijk van de afstand die je rijdt, maar wel aan een maximum gebonden (0.5 max) dus bij hele lange routes haal je er vwb DR niet uit wat er in zit (alles boven de 3000 mijl grofweg).
DR heb je nodig om endorsements te kopen zodat je met meer lading mag rijden. zo is de eerste bij 10DR te koop, dat is best wel even sparen. Daarna is de volgende 25, dan 50, dan 100. 100 kost je bijna een jaar spelen maar dan kan je veel lading meenemen en lading = geld.

FP kun je dus niet echt sparen, wel verliezen (als je te lang niet inlogt want je kan max 10 (ok 13 maar dat gaat ten koste van je DR als je een boete krijgt) FP hebben. Het minimum blijft echter 0 dus om optimaal te spelen log je ca elke 10 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
max DR voor een rit is ook +0.50
dus hele lange ritten hebben daarbij geen zin

of een lange rit financieel beter is, geen idee eigenlijk

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

frankivo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:56:
max DR voor een rit is ook +0.50
dus hele lange ritten hebben daarbij geen zin
klopt, dat probeerde ik hierboven al te vertellen
of een lange rit financieel beter is, geen idee eigenlijk
nee dat zijn ze eigenlijk niet maar ze zijn wel lekker traag en lang - voor een instapper makkelijker mee te nemen, Ik hoorde op de CBand her en der wat starters die niet mee konden komen dus vandaar.
Als Mij (WET) zijn de lange routes overigens niet slechter maar beter, collectie is per rit en de opbrengsten stijgen wel als de rit langer is. Voor de rijders maakt het niet zoveel uit op DR (ba het behalen van de max .5) na zoals je al opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het financiële voordeel moet dan ook gehaald worden door het hogere bod per mile.
Alleen grote company's kunnen grote route's aan dus potentieel minder concurrentie bij het bieden.

Vanacht even al mijn FP wegwerken en dan morgen mijn nieuwe 2010 Daf XF uitproberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Volgens mij staat de DR op 0.5 bij iets minder dan 1500 miles, dus als je daar in de buurt zit heb je het optimum te pakken.

En ik ben nu een demand aan het rijden van Venetië naar Berlijn, om morgen van Berlijn naar Kiev te kunnen met een hotload. Ooh ja, in de tussentijd een nieuwe truck gekocht, mooi de tank leeggereden op 8 gallons na en nu een nieuwe truck met een volle tank. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-01-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Mooi, nieuwe contracten!

Heeft iemand een tip wat je het best kan doen als je in Venice staat? Meteen naar Warsaw gaan en vanaf daar met de routes beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik ben vanuit daar naar Warsaw gegaan met Livestock 12 legs over gedaan. Daar even uitrusten en dan naar rotterdam, london en budapest.

Ik zag ook nog een andere bulletin over iets met kiev maar deze is later weer weg gehaald? En op welke CB channel zitten wij trouwens? Had wel geld over voor extra addons :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben ook vanuit Venice naar Warsaw, helaas nu op 14 FP, moest nog tanken en m'n truck repareren.
Helaas voor veel geld moeten tanken, dus ik heb niet veel verdiend aan deze rit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Salv schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:28:
Ik zag ook nog een andere bulletin over iets met kiev maar deze is later weer weg gehaald? En op welke CB channel zitten wij trouwens? Had wel geld over voor extra addons :P
Huidige bulletin
Our new contracts are: Construction Equipment to Rotterdam and Glass to Budapest. A suggested route with permanent suppliers is: Take Construction Equipment from Warsaw to Rotterdam. From there, drive with something to London, and then haul Glass from London to Budapest. From Budapest, you can drive to Warsaw again.
Salv schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:28:
En op welke CB channel zitten wij trouwens?
Currently talking on CB Channel 92

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Rijden via Warsaw in plaats van Kiev is efficiënter :) Vandaar deze bulletin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Laatst online: 10-09 21:01
Ik dacht dat de tijd is gekomen om me ook maar even bekend te maken. Ik rijd nu een kleine 3 maand voor WET en lees naast de CB regelmatig in het Forum. Nick in Trukz is trouwens Brutale, leek me internationaal beter als mijn Nick op Tweakers. >:)

Valt me trouwens op dat op de Wet-statistics een kleine 100 truckers verdwenen zijn. :?

Ik dacht altijd te zien dat we over de 400 deelnemers hadden maar nu zie ik er nog 357. Zijn er een aantal uit geknikkerd door te lang niet online te zijn geweest? En als dat zo is, hoe lang moet je dan offline zijn. Denk aan bv vakantie's.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik had het nog niet gezien, maar er is niemand ontslagen. Er stonden gewoon een kleine 100 truckers te veel in de stats. Dus je kan gerust op vakantie gaan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Laatst online: 10-09 21:01
Pfff, een hele geruststelling. :P

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

moeilijk moeilijk, welke route zal ik eens gaan rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Ik ben nu onderweg van Warshaw naar Rotterdam met Cons. Equip. Die nieuwe banden schelen wel behoorlijk hee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Glass naar Budapest contract is done.

Construction Equipment naar Rotterdam is bijna gecovered, hebben we nog 6-7 drivers nodig.

Mensen kunnen dus Iron Ore en Fruit gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Entity

9000rpm

Argh, ik ben te gretig de laatste paar dagen. Ik zit bijna aan een DR van 25, maar afgelopen dagen een paar keer een tik proberen te besparen door te hard te rijden het laatste stuk van de route. Daardoor zeker een keer of 3-4 een ticket gehad waardoor ik telkens de DR van 25 niet haalde...

Komende dagen maar ff netjes aan de snelheid (+5) houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik sta nu in R'dam, ik ga eerst naar Bordeaux met clothing, levert het volgende op:
$1.60 per mile, a total of $1043.28 for the entire route. If you are late you will be fined $250.00 per day that you are late. Vandaaruit door naar Madrid met Iron Ore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen maar vraag me nu af wat het slimste is om te doen.

Ik rijd nu in een Volvo WIA64T met Air Filter en Fresh Tires.
Moet ik nu eerst doorgaan met upgrades kopen zoals Aluminum Wheels en High Gear Ratio of voor een nieuwe truck gaan voor rond de 12k?

Rond welk punt is het beste om nieuwe trucks te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

De upgrades die je nu hebt zijn prima, als ik jou was zou ik nu eerst doorsparen voor de volgende truck en daar dan meer upgrades voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan voor de volgende ga:

1998 Peterbilt 379
Top Speed: 73 MPH
Condition: 93%
Odometer: 646,096 Miles
Fuel Capacity: 240
MPG: 6.20
Load Limit: 52,080 lbs.
Game Default Price: $13,000.00
If Company Discount: $11,700.00
Total Owners: 293
Ownership Percent: 2.75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat is de logischte volgende truck. Dan idd de gear en de velgen.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 12-01-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Account heet Cedrix, heb WET gejoint, nu onderweg naar rusland , nog maar 1000 mijl! en hoe komt het dat in dat gebied geen google maps beschikbaar is?

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Naar Minsk zou het gewoon moeten werken, verder naar het Oosten heeft Google Maps geen navigatie beschikbaar dus kan Trukz ook geen routes weergeven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti neemt afscheid van WET en Trukz

Ik heb het wel gezien nu, te weinig actie en uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Kom ik net aan in Minsk, is het Iron Ore contract al klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Hmm, mijn truck begint te slijten, max conditie is niet meer 100% ondanks de bandjes :(
Tijd voor een charger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het waard om te snel te rijden?
Wat zijn de kosten van een ticket ongeveer?
Hetzelfde eigenlijk met te veel lading meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
themaxter schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:23:
Hmm, mijn truck begint te slijten, max conditie is niet meer 100% ondanks de bandjes :(
Tijd voor een charger....
Bij mij begon hij te slijten met alle chargers, zat op 52 procent max repair zonder de bandjes en chargers. Gisteren een overhaul gedaan, een nieuwe truck is trouwens wel een stuk goedkoper.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:30:
Is het waard om te snel te rijden?
Wat zijn de kosten van een ticket ongeveer?
Hetzelfde eigenlijk met te veel lading meenemen.
in principe niet
een ticket kost aan geld niet eens zoveel, maar wel elke keer -0.5 Driver Rating

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah duidelijk, die is natuurlijk weer belangrijk voor ranking en de extra's cargo opties te kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Maar voor de duidelijkheid, je kan dus ongestraft 5KM/u harder rijden dan aangegeven.

Ik had al een tijdje de triple trailer endorsment. Sinds maandag heb ik nu de Daf XF 2010 met inmiddels al weer een behoorlijk aantal items.
Toen ik vanmorgen in Minsk aankwam, waren er nog maar 4 loads nodig. Daarom besloten om even een kort zijprojectje te gaan doen. Ik ben nu op weg naar Volgograd (toevallig een hot load). Daarvandaan ga ik door naar Volgograd. Als het een beetje mee zit, heb ik dan cities visited op goud en anders ga ik de kaart nog eens bestuderen om te kijken welke stad ik (volgens mij) nog niet bezocht hebt.
Wel jammer dat je dat nergens terug kan vinden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik las het al een paar keer dus ik heb (ben nog maar een week bezig) al even een lijstje aangelegd met steden die ik heb bezocht :-)
Ook lijkt het dat je allereerste beginstad niet meetelt. Het is "reach destinations". Ik zit op 10 steden (beginstad incluis) maar toch nog geen 10steden-achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ik heb ook toen ik begon meteen een lijstje gemaakt van al mijn routes in excel, ook houd ik hierin de MT bij van de verschillende producten en productgroepen die ik vervoerd heb.
Heb alle 42 Europese steden inmiddels bezocht en hoop langzaam maar zeker ook de productgroepen allemaal op 500 MT of meer te krijgen.
Dat is nogal lastig als je de contracten mee rijdt, maar af en toe tussendoor een ritje met spul wat nog nodig is doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
nickvanozzie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:41:
Ik heb ook toen ik begon meteen een lijstje gemaakt van al mijn routes in excel, ook houd ik hierin de MT bij van de verschillende producten en productgroepen die ik vervoerd heb.
Heb alle 42 Europese steden inmiddels bezocht en hoop langzaam maar zeker ook de productgroepen allemaal op 500 MT of meer te krijgen.
Dat is nogal lastig als je de contracten mee rijdt, maar af en toe tussendoor een ritje met spul wat nog nodig is doet wonderen.
Dat klinkt als veel werk, ik keek in de VS altijd wel bij mijn achiefments voor de niet contractstukken waar ik het minste van had mbt de twee keuzes die je dan hebt. Dan weet je het ook ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Heb me vandaag ook aangemeld en WET gejoind. Eens bekijken hoe het bevalt.
Ingame name is hetzelfde als mijn forum naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nickvanozzie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:41:
Ik heb ook toen ik begon meteen een lijstje gemaakt van al mijn routes in excel<>
Had ik ook moeten doen :S weet jij welke steden we nog niet hebben aangedaan met contracten - het hele eiland heb ik wel vol gereden maar ik mis er minimaal 3 want ik heb de het laatste plaatje nog niet in mijn schriftje ;)
Ik ben nu onderweg naar Minsk omdat er daar zeker nog 1 zit maar dan ben ik er niet meer zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
De contracten zijn denk ik wel terug te vinden in de DM en de google group :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Marzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:45:
[...]

Dat klinkt als veel werk, ik keek in de VS altijd wel bij mijn achiefments voor de niet contractstukken waar ik het minste van had mbt de twee keuzes die je dan hebt. Dan weet je het ook ;)
Ja maar ik wil graag zien hoever ik ben met het aantal tonnen. Zo zit ik nu met Aid cargo op 112 en Transport op 139, dan weet ik dat ik dus nog aardig wat vrachten mag gaan rijden... Veel werk is het niet hoor, elke dag 1 keer invullen kost ongeveer 1 minuut.
franssie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:38:
[...]

Had ik ook moeten doen :S weet jij welke steden we nog niet hebben aangedaan met contracten - het hele eiland heb ik wel vol gereden maar ik mis er minimaal 3 want ik heb de het laatste plaatje nog niet in mijn schriftje ;)
Ik ben nu onderweg naar Minsk omdat er daar zeker nog 1 zit maar dan ben ik er niet meer zeker van.
Nee dat houd ik dan net weer niet bij. Maar zoals Marzman zegt zijn de contracten wel terug te vinden in de DM en google group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die googlegroup is helaas nog relatief jong en de DM's heb ik niet. maar vevnegode bedankt.
Ik heb er nu nog 5 waar ik over twijvel dus ik ben er ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

ik zou gokken op Zurich, Helsinki, Samara, Constanta, Barcelona, Wivne als ik jouw was. Die miste ik naast Porto en Prague maar die kwamen toen opeens in een contract route dus die 2 heb je wel denk.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nickvanozzie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:06:
ik zou gokken op Zurich, Helsinki, Samara, Constanta, Barcelona, Wivne als ik jouw was. Die miste ik naast Porto en Prague maar die kwamen toen opeens in een contract route dus die 2 heb je wel denk.
Succes!
Hee hoi bedankt! Samara weet ik zeker (en rij ik nu heen). Constanta heb ik afgevinkt dus zal ik er een contract op gereden hebben. Rivne dacht ik wel gereden te hebben maar ga ik voor de zekerheid als tweede doen als samara me de award nog niet oplevert. Zijn we dus wel al in St Petersburg geweest ... dat kan ik me dan weer niet herineren - ach het ligt allemaal wat in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Fransie, deze link ken je wel?
http://www.trukz.com/contracts_working.asp?ID=2097

Dat zijn iig 60 dagen ipv de 30 bij je driver :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik wil graag in north amerika gaan rijden.

Hoe transfer jejezelf het beste?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Items en truck repairen en verkopen, je daar aanmelden bij een company dan kijken waar je heen moet vliegen en met korting weer een nieuwe truck kopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zie het nu net via de trucks bedankt nog.

Veel succes met de company.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:08:
Fransie, deze link ken je wel?
http://www.trukz.com/contracts_working.asp?ID=2097

Dat zijn iig 60 dagen ipv de 30 bij je driver :)
heeee - nee die kende ik dus niet, dat is al twee derde van onze historie als WET. Tige Tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Ben nu met mijn Renault Magnum naar Rusland minsk aan het rijden, er is geen GPS beschikbaar daar, Ik heb denk ik een verkeerde keuze gemaakt, heb nog maar 57 euro bij me.

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Hee,

Ik heb nu 12K money, en ik wil graag een nieuwe truck. Niet nu perse nu, ik wil ook nog wel even doorsparen als dat voordelig is. Welke truck zal ik kopen? En hoeveel kost die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier kan je zien welke trucks je kan kopen: http://trukz.com/trucks_lot.asp?offset=30
De 1998 Peterbilt 379 is een optie, moet je nog wel even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Coenen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:49:
Hier kan je zien welke trucks je kan kopen: http://trukz.com/trucks_lot.asp?offset=30
De 1998 Peterbilt 379 is een optie, moet je nog wel even sparen.
Met de truckdiscount moet hij die kunnen kopen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Daar had ik even niet aan gedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Oke, dan ga ik die waarschijnlijk doen. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Elke keer als een contract net bijna klaar is begin ik er nog aan. Vanochtend de nieuwe contracten niet gezien, dus nu nog onderweg naar Athene :). Ach, levert wel wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb nu een Mercedes Axor gekocht. De truck condition is 100% bij aanschaf. Heb ook new tires gekocht (+15% max. truck condition). Al na de eerste leg in de route die ik rijd, zakt de truck condition onder 100%.

Ik weet dat de truck condition nooit hoger dan 100% kan komen, maar ik heb begrepen dat als je items als new tires en de chargers hebt, het langer duurt voor het 'verval' intreedt. Het zou dan dus toch veel langer moeten duren voor je onder 100% truck condition komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat dacht ik eerst ook en zo staat het een beetje (onduidelijk) ook in het trukz forum beschreven.
Echter heb je twee condities: je max truck conditie (115%) en je truck route conditie (max 100%). Repareren gaat dus steeds op je route conditie met als maximum je max truck conditie. Ze dalen beide per mijl.

hoop dat het wat duidelijk is :?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.