Burp
Het maakt ook niet uit of je nu met 10FP of met 5FP vertrekt. Je moet toch 5 uur wachten eer je op 5FP zit. Alleen als je wat FP "spaart", moet je ook pas later aankomen. Dat is heel handig in het weekend wanneer je mss niet zo vaak online bent.Marzman schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:31:
[...]
Met de starterstrucks moet je wat FP opsparen voor je aan een route begint, zeker bij langere routes. Als je eenmaal geupgrade hebt naar een snellere truck dan kom je over het algemeen veel eerder aan als wanneer je verwacht wordt en is het geen probleem meer.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En nu nummer 4 in één rit
[ Voor 7% gewijzigd door llevering op 16-12-2009 14:16 ]
Maar wat heb je hier nu eigenlijk aan? je mag toch altijd maar 45.000 meenemen
Rail Away!
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Die DAFjes gaan wel snel nuWii4all schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:56:
nog 10.000 euro's en dan koop ik de daf 2010....
yihaaa!
Verwijderd
Levert helaas niet zo veel op
Ik twijfel of ik over een paar dagen ga voor de Triple Trailer Endorsement als ik 25 DR heb, of doorspaar voor een nieuwe truck
Voor de DAF XF 2010 moet je wel even 20.000 meer sparen, jij bedoeld de DAF XF 2009.Megamind schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:30:
[...]
Die DAFjes gaan wel snel nuMoet nog 25.000 voor die truck, dus tegen het nieuwe jaar heb ik m wel
Ik moet nog ongeveer $8500, maar ik koop 'm na het volgende ritje, na het verkopen van de items. Ik begin me te ergeren aan m'n hudige truck (Volvo VN660), hij haalt na een paar mijl rijden niet eens meer de 80 MPH.
[ Voor 33% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-12-2009 18:35 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Nee ik bedoel de 2010Jaap-Jan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:29:
[...]
Voor de DAF XF 2010 moet je wel even 20.000 meer sparen, jij bedoeld de DAF XF 2009.
Ik moet nog ongeveer $8500, maar ik koop 'm na het volgende ritje, na het verkopen van de items. Ik begin me te ergeren aan m'n hudige truck (Volvo VN660), hij haalt na een paar mijl rijden niet eens meer de 80 MPH.En dan maar hopen dat ik genoeg geld heb als ik de Triple Trailer Endorsement kan halen.
You have completed your route to Palermo on time. You collected $5,271.53 of which Western European Trucking collected $369.01 from that total to leave you with a total collection of $4,902.52. Your driver rating is now 1.16.
Dit met nog z'n 4% fuel over in de tank, nu de tank vol gooien en daarna de volgende route uitzetten
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
2010 DAF XF kost (met korting): 121.500Megamind schreef op donderdag 17 december 2009 @ 06:59:
[...]
Nee ik bedoel de 2010Ik heb nu met alle items verkocht 90.000$ dus nog maar 20.000 erbij voor die 2010 truck. Dat zijn 5 ritjes.
90.000 + 20.000 = 110.000
Kom je nog 10.000 te kort. Ik had zelf de prijs van de items niet meegenomen, dus vandaar dat ik zei dat je nog 20.000 erbij moest doen.
Ik maakte maar een ruwe schatting ookJaap-Jan schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:19:
[...]
2010 DAF XF kost (met korting): 121.500
90.000 + 20.000 = 110.000
Kom je nog 10.000 te kort. Ik had zelf de prijs van de items niet meegenomen, dus vandaar dat ik zei dat je nog 20.000 erbij moest doen.
Rail Away!
[ Voor 13% gewijzigd door -SafaN- op 17-12-2009 12:01 ]
Inderdaad, die route ben ik nu aan't rijden. Via Bucharest met fruit levert net dat beetje meer op.Mad Marty schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:23:
Nu met de verandering van item-aanbod kun je het beste van Palermo -> Rome (met iets), Rome -> Bucharest (Fruit), Bucharest -> Volgograd (iets), Volgograd -> Palermo (Lumber) volgens mij. Palermo -> Malaga is wel een heel end om.
Nu onderweg naar Volgograd.
Verwijderd
Dan zegt die het volgende: You have received an error trying to view a page. Here is the detailed error code: You did not enter the validation code correctly.
-
Update: Laat maar probleem ligt in Google Chrome, denk even me geschiedenis etc. te wissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 10:51 ]
Volgens mij zijn er nog ruim voldoende mensen onderweg naar Palermo. Dan kan ik lekker naar Brussel (vanuit Palermo) voor de nieuwe contracten.
/▌
The new route is from Brussels to Kiev for the gems contract, and from Kiev to Brussels for the construction equipment contract. It's a 100 percent contract route and it uses the perm supplies so it will still be there Monday.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
De bank verhoogt de rente elke maandag om 12:00 AM.
Was dit 2,5 uur geleden, of over 9,5 uur?
Rail Away!
[ Voor 38% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-12-2009 09:44 ]
/▌
Telt men ze afzonderlijk? Dus zo: ((((100%-5%)-8%)-10%)
Of juist zoals dit: 100%-(5+8+10)%?
Ik denk dat laatste, dat ze stacken op de oorspronkelijke waarde.DonPr0n schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:35:
Hoe werkt dat stacken eigenlijk?
Telt men ze afzonderlijk? Dus zo: ((((100%-5%)-8%)-10%)
Of juist zoals dit: 100%-(5+8+10)%?
[ Voor 67% gewijzigd door Marzman op 24-12-2009 11:30 ]
/▌
Als ik mijn truck verkoop na het weekend en nog wat contracten heb gereden zou ik zo rond de 19a20K zitten
Meeste mensen gaan voor een 13k truck, Voor jou lijkt me een 17.5k truck eventueel wel wat. Kan je weinig opties kopen trouwens. Dit zijn de 1998 Kenworth T800 en de 1998 DAF CF.Salv schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:03:
Wat is de tip voor de 2de truck na de starters truck?
Als ik mijn truck verkoop na het weekend en nog wat contracten heb gereden zou ik zo rond de 19a20K zitten
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
Deze keer toch maar wat voorzichtiger aan doen. De laaste 2 routes heb ik afgerond door in de laatste leg flink te hard te rijden. 2 maal een speeding ticket
Ik twijfel nog tussen het kopen van de Triple Trailer Endorsement of de 2010 DAF FX.
Ik denk dat de Triple Trailer de best keus is aangezien die van de 2 het meeste rendament toevoegd.
Wel een mooie..
Verwijderd
Ik rij wel even via Brussel om daar te tanken (Brussel is mijn eigen thuisbasis) en dan door naar Rotterdam voor Kleding naar Minsk.
Overigens dacht ik een nieuwe truck te gaan kopen maar zie dat ik behoorlijk veel $$ minder terugkrijg voor de addons die op mijn truck zitten. Ik kan wel de 2007 scania kopen maar heb dan vrijwel geen extra's. Ik kan beter nog een paar rondjes in mijn Daf CF blijven rondrijden......
/edit ok... net te vroeg een repair gedaan..... Parijs en Minsk zijn nu company terminals...
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 14:47 ]
/▌
/▌
/▌
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Sorry, ik had natuurlijk moeten aangeven dat ik er al een aantal op rookie niveau heb:Peedjeeh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:55:
Ik vermoed dat je dan eerst 1 of meerdere achievements op rookie niveau moet hebben.
Food and drink, technology, natural en construction.
Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat ik dat tabblad niet heb.
/▌
Ah, okee. Nog even trucken dan...Marzman schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:00:
Dat komt ook vanzelf als je 500 ton van een bepaalde lading hebt vervoerd.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
/▌
Voor jezelf haal je het wel, dus ik zou wel gewoon vertrekken. Maar voor WET is het te laat. Tenzij er morgen een clothing supplier vlakbij Minsk zit, dat zou nog kunnen met de supplie change en dan is het contract misschien te halen.freak-ish schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:43:
Balen, 5 legs van Minsk vandaan, fp 10. Morgen afmaken maar dan heb ik nog maar tijd +/- 10 extra legs voordat ik weg ga....bah, red Parijs niet meer eens.
/▌
edit:// nog een keer Minsk haal je idd niet via Parijs.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 30-12-2009 19:45 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eeehm, wat ik nu pas zie: op 14 rijders na is Parijs gecovered. En maar 34 nodig voor Minsk. Zou het dan niet mogelijk zijn om beide contracten te halen?
[ Voor 24% gewijzigd door HetBiggie op 30-12-2009 23:23 ]
Al een redelijk tijdje gestopt met spelen, maar kan je als aantal ook niet gewoon 0 ingeven zodat je minder verbruikt tijdens een rit? (brengt je natuurlijk wel niets op)Marzman schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:48:
Dat gaat vanzelf, dat is de enige lading die je dan kan selecteren.
Minsk ga je halen om op tijd een lading op te pakken, die je ook uitbetaald gaat krijgen. Deze lading zal echter niet meetellen denk ik om het contract te halen maar als iedereen uit Minsk en onderweg naar Minsk en de pendelaars ijzer erts in parijs dumpen is dat contract denk ik wel gedekt dus waarom niet (ik ga zo pendelen overigens vanuit Bordeaux)Salv schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:49:
Ik zit 217miles van Parijs met 11FP ben er dus wel in 3 uurtjes. Daarna nog snel na rotterdam en hoop dan nog optijd in Minsk te kunnen komen..
Simon Verhoeven schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:51:
[...]
Al een redelijk tijdje gestopt met spelen, maar kan je als aantal ook niet gewoon 0 ingeven zodat je minder verbruikt tijdens een rit? (brengt je natuurlijk wel niets op)
Je kunt wel minder vervoeren, maar geen 0.Mad Marty schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:54:
Ok, test:
10lb Gasoline Error - invalid cargo weight 1000lb Gasoline Error - invalid cargo weight 20.000lb Gasoline Error - invalid cargo weight 30.000lb Gasoline 12.10 MPG 46.000lb Gasoline 10.10 MPG
Kan er niet iets gecoordineerd worden, zodat we zeker weten dat we beide contracten gecovered kunnen krijgen?
[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-12-2009 00:11 ]
Dat gebeurd al. Zo kan je de CB volgen, er is een google group en dit topic en er is een bulletin uitgegeven op trukz. Het Minsk contract kan misschien gehaald worden, het parijs contract moet sowieso gehaald worden (beter 1 gehaald dan twee gestraald).Jaap-Jan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:10:
[...]
Kan er niet iets gecoordineerd worden, zodat we zeker weten dat we beide contracten gecovered kunnen krijgen?
Om echt beide contracten te halen moeten er of 30 rijders bijkomen die ook uit de juiste stad gaan vertrekken of moet er een super nieuwe leverancier komen van kleding in de buurt van Minsk. Beide zijn lastig te coördineren.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 31-12-2009 00:38 ]
Verwijderd
met die truck van je moet dat wel goed lukken. Top speed is 92 MPH dus dan kom je aardig mee en aangezien je de lading al hebt hangen heb je tijd zat. Zeg dat je gemiddeld 60 MPH kan rijden, dan heb je best wat tijd over.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:36:
Ik ben nu onderweg naar Paris maar met nog 1045 miles te gaan ben ik benieuwd of ik nog op tijd ben... DIt zal wel de laatste rit van dit jaar worden denk ik zoDaarna is het tijd voor bier en oliebollen
edit:// omdat ik nu 2 FP over heb toch maar naar Barcelona aan het rijden omdat het een permanente sup is voor ijzer erts.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 31-12-2009 01:08 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat Minsk contract lijkt toch haalbaar als echt iedereen die nu onderweg is en het voor morgenochtend 7 uur kan bereiken er ook komt (er is 1000+ ton onderweg op minder dan 1000 mile afstand en er is nog 900 nodig- wordt dus spannend want 1000 mijl is ca 17 FP
Toch leuk spel, dat next leg klikken
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 31-12-2009 11:57 ]
Madrid <-> Porto is 314 mijl, dus die kun je inderdaad rijden.la_fusion schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:48:
Minsk ga ik niet meer halen.. maar weet iemand te zeggen of ik vanuit Madrid naar Porto kan gaan? Of is die afstand te kort?
Rail Away!
Ach, zolang het me niet al te veel tijd kost is het ook niet zo'n probleem om regelmatig even in te loggen.
Nu met 40K kleding naar athene aan t rijden, 10 legs erop zitten en nu maar even rusten
Macbook Pro 15"
Dan kan ik geen electronics meenemen dus is niet echt handigfranssie schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:55:
Het kan altijd - evt zonder lading (dead head heet dat dan). Gewoon selecteren zoals je gewend bent.
Leg 11: You fell asleep at the wheel and crashed your truck on your last leg. Your truck is now at 76.8% condition.
Leg 12:You fell asleep at the wheel and crashed your truck on your last leg. Your truck is now at 30.2% condition.
Hopen dat ik bij thuiskomst aankomende nacht eraan denk om in te loggen..
( kan ook om 21 uur proberen om tot 14 FP te komen..
Verwijderd
Ik heb vandaag ook geen contract gereden op 1x Bordeaux - Paris na dan. Ik ben van plan om vanavond helemaal kapot te gaan dus inloggen zal ik waarschijnlijk niet meer doen tot de 1e ergens laat in de avond.jbdeiman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:11:
Wat me wel opvalt is dat er toch een grote "bups" actieve spelers zijn weggevallen. Jammer is dat! Ik ben zelf ook niet altijd in de gelegenheid om binnen 11 uur weer in te loggen, maar zogauw het kan doe ik toch weer even een paar legs en zo draag ik denk ik ondertussen behoorlijk bij aan WET.
En ik denk dat er wel meerdere zo zijn.
En dat moet ook kunnen. truckers in real life trucken ook niet 365 dagen p/jaar
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Je kunt het redden nu, 5FP en 200 miles! Ga rijden, please, het is de laatste 23 ton die nog nodig isHetBiggie schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:45:
Kom net aan in Parijs en zie dat die nu clothing supplier is. Dus maar gelijk nog een lading aangehangen voor Minsk... Nu nog 904 miles te gaan. Vanavond om 20.00u. nog even inloggen en dan vannacht probeer ik nog een keer. Misschien haal ik het nèt!
[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-01-2010 02:14 ]
Gaat hem helaas niet worden voor morgenochtend..
Edit:
heejz, volgens mij hebben we hem gehaald?
Het contract is iig verdwenen uit de todo list
[ Voor 36% gewijzigd door arjants op 01-01-2010 02:15 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
http://trukz.com/contracts_working.asp?ID=2097
Edit: Boboga is degene die het contract heeft voltooid.
[ Voor 77% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-01-2010 02:24 ]
Jaap-Jan schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:21:
Yes, we hebben het gered![]()
![]()
http://trukz.com/contracts_working.asp?ID=2097
Edit: Boboga is degene die het contract heeft voltooid.

Ik snap er nog niet zoveel van, maar het lijkt me wel een leuk spel.
Heb vannacht ergens tussen half vier en vier toen ik iedereen uit m'n huis geschopt had nog even ingelogd en op de automatische piloot maar op 'next leg' zitten klikken tot ik in Minsk was. Nog geen 07.00u., dus mijn vracht kwam in ieder geval op tijd aan. Maar heb niet meer gekeken of het nog nodig was, of het contract al gehaald was, of wat dan ook... gewoon raak klikken. Gelukkig gaat dat makkelijk, want was niet meer in staat om nog ergens over na te denken met alle drank die ik weg heb zitten tikken, haha.Jaap-Jan schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 02:07:
[...]
Je kunt het redden nu, 5FP en 200 miles! Ga rijden, please, het is de laatste 23 ton die nog nodig is
Mooi om te zien dat we ook het Minsk contract gehaald hebben!
Allemaal de beste wensen!!
Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht dus idd een klein wondertje
/▌
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
hot-load is al niet meer zo te zienSlinkingAnt schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:27:
Voor de mensen die nu in Porto staan, je kunt een hot-load Grain rijden naar Marseille, en vandaar een demanded load naar Brussel. Vervolgens dead-head naar Rotterdam om Clothing op te pikken voor Munchen.
[edit]
op dit moment is er wel een hot-load met Automobiles naar Frankfurt
vanaf daar is het ook niet zo ver naar Rotterdam (dead-head)
[ Voor 16% gewijzigd door frankivo op 04-01-2010 09:56 ]
/▌
voor de duidelijkheid:Marzman schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:02:
Automobiles is een demand in Frankfurt, maar het is geen hotload. Met 1.75 is de demand ook niet heel erg hoog, dus ik vraag me af of dat beter uit komt met een stuk dead-head.
en door mijn onoplettendheid heeft marzman het nu twee keer gezegd in dit gesprekhttp://irc.tweakers.net/wet
11:09 < frank> marzman: een rode demand is toch hot-load?
11:09 <@marzman> nee, dat is een demand (what is a name)
11:10 <@marzman> Hotload zijn de routes met een sterretje (die onder de 1
zitten)
11:10 < frank> en wat is het verschil tussen rood en zwart dan
11:10 <@marzman> of de laagste 5 ofzo
11:10 <@marzman> rood is er een demand naar
11:11 <@marzman> als het rood is dan heb je het ook op je vertrekpunt
11:11 <@marzman> anders is het zwart
11:11 < frank> ahh
11:11 < frank> en hoe zie je dan wat een hot-load is
11:12 <@marzman> bij de statistics en de cargo hebben sommige loads een
sterretje, als je dat naar een plek brengt waar er vraag naar
is (dan is het ook roodomdat je het anders niet mee kan
nemen) dan is het een hotload.
11:13 < frank> ah
[EDIT:]
Wellicht als aanvulling op de beginnersguide: als je eerst WET joint, krijg je meteen korting op je Volvo, en hoef je dus geen lening af te sluiten!
[/EDIT]
[ Voor 44% gewijzigd door theturtle op 04-01-2010 12:30 . Reden: toevoeging ]

Met extra alle updates
Nu nog even doorgaan sparen voor de Triple Trailer Endorsement, en dan kan ik er weer een tijd tegenaan
Dit topic is gesloten.