Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 46.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Vunzz schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:37:
Op het Jolt forum wordt er ook over geklaagd, maar daar wordt er steeds gereageerd met "het is geen bug en het is volkomen random".
Toch valt het me op dat het vaak met een nieuwe truck is. Met deze truck was het ook schering en inslag toen hij nieuw was. Toen dagen niets, en nu drie in korte tijd. Ach ja, we doen het er maar mee.
Ooit gehoord van Child mortality in het verband met betrouwbaarheid?

De kans bij storing in de eerste periode is groter dan bij een latere periode. Na een bepaalde periode is de betrouwbaarheid het hoogst maar neemt de slijtage af waarna weer een onderhoud nodig is.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.edu-lab.nl/(S(m0c5bn45jzl0nwu5eopsyb55))/GetFile.aspx?File=Industr%20Veiligheid%2FBadkuip-kromme.jpg

Dus zo 100% random zal het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 14:15
mwah, als je weet hoe simpel de functionaliteit van trukz is mag je er wel vanuit gaan dat het gewoon compleet random is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Domdo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:52:
mwah, als je weet hoe simpel de functionaliteit van trukz is mag je er wel vanuit gaan dat het gewoon compleet random is :p
qft!
sommige (lees: de meeste) dingen zitten echt te brak in elkaar :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
nickvanozzie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:41:
Even het volgende:

-speed limit: 70
-weather speed: 50
-ingevoerde speed: 75 (=speed limit +5)
Nu krijg je bijvoorbeeld een crash omdat je te hard reed voor het weer.
Maar krijg je dan ook een ticket en dus -0,50 DR en 1 FP straf :?
Nope, je krijgt geen ticket voor te hard rijden ten opzichte van maximale weersomstandigheden. Je verliest wel 0.5 DR omdat je onverantwoord reed, dus dat zou ik sowieso proberen te voorkomen!

Oja, de melding dat je 0.5 DR verliest krijg je dus niet bij een crash door weersomstandigheden.. maar de punten verlies je wel degelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 23:36

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Spuit 11 :P

Ik heb het afgelopen week ook nog eens hardhandig meegemaakt. Crash naar 2,4% en dus 0,5 DR aftrek en 1 FP omdat ik moest repairen...

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56
Beste mensen ik heb m'n truck verkocht en m'n geld op de bank gezet voor een reallife vakantie, daarna kijk ik of ik weer terug komt (bye-bye hoge ranking ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Over 25 min kom ik in Stockholm aan, ik hoop dat ik nog een lading electronics kan gaan oppikken.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

franssie

Save the albatross

#21 op de all company lijst, nog 10.5K meer verdienen dan #20 doet de komende dagen en dan staan we als Europeesch bedrijf op de eerste companypagina. Ben benieuwd hoe lang nog en of het inderdaad gaat helpen (denk dat ik eerder mijn wide-body heb maar het zal er om spannen).

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 12-02-2010 10:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Dit weekend kan ik voor een nieuwere truck gaan, heb dan zo'n 15.000 gespaard.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik sta in stochholm te wachten zodat ik weer kan rijden ben in stockholm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:12:
#21 op de all company lijst, nog 10.5K meer verdienen dan #20 doet de komende dagen en dan staan we als Europeesch bedrijf op de eerste companypagina. Ben benieuwd hoe lang nog en of het inderdaad gaat helpen (denk dat ik eerder mijn wide-body heb maar het zal er om spannen).
Ik denk vandaag ;) En of het gaat helpen daar ben ik ook wel benieuwd naar. Bij de pagina van nieuwe drivers zie je wel steeds de bedrijven die hoog staan terugkomen.

Wide body?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oversized Load endorsement heet dat dus, in de war met luchtvaart cargo :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 11:07
We staan nu op pagina 1, wel helemaal onderaan, maar als we nog een beetje stijgen zullen ze ons mogelijks wat meer kiezen (veel drivers en european)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien moeten we dan ook een bescheiden ticket bijdrage geven? Dat staat net iets beter, en normaal zou het niet te veel mogen kosten, aangezien de meesten toch niet vaak een boete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:41

Nobby

Nuts!

Admiral Freebee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:37:
Misschien moeten we dan ook een bescheiden ticket bijdrage geven? Dat staat net iets beter, en normaal zou het niet te veel mogen kosten, aangezien de meesten toch niet vaak een boete krijgen.
Goed idee, ik ben het er mee eens. In het begin maak je die fouten, maar al snel heb je door dat DR erg belangrijk is.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ja misschien moeten we dat doen. Nieuwe mensen snappen nog niet waarom ticket assistance op 0 procent staat. Ticket assistance kan altijd weer op 0 gezet worden als mensen boetes blijven krijgen en iedereen kan elkaar daar een beetje op aanspreken in de CB.

10 procent ofzo?

Sommige bedrijven geven ook nieuwe mensen een lagere collection rate. 1 % tot een bepaald moment (week, maand, 10 DR). Dat zouden we ook nog kunnen doen, al is dat lastig uit te leggen in de 250 tekens die je krijgt van Trukz als bedrijfsomschrijving.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:45
Hé Marzman ik heb m'n zaakjes nu aardig op de rit, is het wellicht mogelijk om WET meer te gaan sponseren. Heb Tripple trailer en een 2010 Volvo, en een kleine 70k op de bank dus kan wel wat missen. Tis nu gewoon een kwestie van hogerop komen in de ranking en DR sparen voor de volgende endorsement.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Hoe gaat het eigenlijk met de aanwas van nieuw truckers? We staan nu immers op de eerste pagina etc.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Appie Heijn schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:45:
Hé Marzman ik heb m'n zaakjes nu aardig op de rit, is het wellicht mogelijk om WET meer te gaan sponseren. Heb Tripple trailer en een 2010 Volvo, en een kleine 70k op de bank dus kan wel wat missen. Tis nu gewoon een kwestie van hogerop komen in de ranking en DR sparen voor de volgende endorsement.
Wellicht ;)

@Nobby: Weet jij het? :p Het is moeilijk te zeggen en verschilt van moment tot moment. Je zult het toch wat meet tijd moeten geven om er conclusies uit te trekken denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Aangezien de mensen die zich aanmelden voor WET toch langs jou moeten (of een van de andere WET bestuurders) weet jij het beter dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

maar WET staat nog koud geen twee dagen op #1 - na een week kan je pas enigzins iets denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Nobby schreef op zondag 14 februari 2010 @ 01:50:
Aangezien de mensen die zich aanmelden voor WET toch langs jou moeten (of een van de andere WET bestuurders) weet jij het beter dan mij.
Ik kan er nog weinig over zeggen. Op een goede dag krijgen we er 2/3 members bij en soms gebeurd er ook weer 3 dagen niks. Met zulke aantallen moet je het toch over een langere termijn bekijken. Deze week is er een klein groepje van een ander forum weggegaan dan heb je meteen een superdaling in de members :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik zou dan toch liever (als semi-beginneling) 10% meer fuel assist willen dan 10% ticket assist ^^

En we staan nog altijd maar op plaats 19 wat onderaan de pagina is, denk niet dat de stijging dan zo explodeert. Top 10 zal waarschijnlijk al meer succes geven, gezien ons aantal actieve members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Lointje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:21:
Ik zou dan toch liever (als semi-beginneling) 10% meer fuel assist willen dan 10% ticket assist ^^

En we staan nog altijd maar op plaats 19 wat onderaan de pagina is, denk niet dat de stijging dan zo explodeert. Top 10 zal waarschijnlijk al meer succes geven, gezien ons aantal actieve members.
de geldboetes in het spel zijn sowieso al een lachertje. het verlies van DR heb je dan weer veel meer last van
dus als het goed is kost de ticket assistance ons niet zoveel, maar staat het wel leuk voor mensen die een company zoeken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
aardig gek...ik weet niet wat er gebeurt is...

Ik log vanochtend in om mijn ritje voor CF af te maken colloseus freight ofzoiets (ik rijd sinds 3 weken in the usa vond het wel grappig om te doen)

Zit ik ineens niet meer bij de company...

Is gewoon heel die company opgeheven/gebanned......(was de grootste)

Dit is de reden:
After much deliberation, research, and discussion, the Moderation Team has come to the decision to delete and ban the user known as "Bib Bubba". This decision is based on two issues. Firstly, this user has been in violation of the rules on several occasions. Secondly, this user has shown a pattern of disrespect and contempt for the Rules and Terms of the game, the Moderation Staff, and other game users.

At this time, the account known as Bib Bubba has been deleted from the system, and the user has been banned from creating any new accounts.

Unfortunately, a final warning and request to step down from the CEO position was not heeded by this user. In accordance with the game rules the processes involved in deleting a company CEO have resulted in the liquidation of the company known as Colossus Freight LLC. Given the ample opportunities to modify his behaviour or step down as CEO, the user must shoulder the blame for this liquidation.

As per our rules, the user is also banned from the Trukz forums.

[ Voor 62% gewijzigd door Wii4all op 15-02-2010 10:31 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ja die discussie is al een tijdje bezig en de moderators werden er al van beschuldigd grotere bedrijven de hand boven het hoofd te houden. Jammer dat Big Bubba geen CEO stepdown heeft gedaan waar hij op gewezen is. De meeste CEO's krijgen die kans niet eens.

Waar het om ging:
Afbeeldingslocatie: http://i65.servimg.com/u/f65/14/35/90/20/cf_bmp10.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 10:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En dus staat WET weer een stukje hoger :) De een zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:24
Dus als ik het goed begrijp heeft Bib Bubba lopen te zieken bij andere bedrijven, door wel hun assists op te strijken en vervolgens nauwelijks geld binnen te brengen en compleet ergens anders heen te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-02-2010 10:55 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Daar komt het op neer. Een tijdje geleden was hij ook onderwerp van discussie maar toen is er niks gebeurd omdat twee moderators van elkaar dachten dat de ander er naar keek. Toen heeft hij LLC achter de naam gezet ipv een CEO stepdown te doen. Nu laaide de discussie opnieuw op omdat iemand deze screenshot liet zien uit hun offsite forum.

De vorige keer ging het er geloof ik om dat hij nieuwe leden aanspoorde meerdere accounts aan te maken. En nu is het dus weer dat hij toegeeft zelf meerdere accounts te hebben. Iedere keer als je inlogt als CEO krijg je daar een grote waarschuwing voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 11:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Maar heeft hij dat bedrijf dan zelf opgebouwd of overgenomen? Als ie het zelf heeft opgebouwd moet dit al even aan de gang zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:14:
Maar heeft hij dat bedrijf dan zelf opgebouwd of overgenomen? Als ie het zelf heeft opgebouwd moet dit al even aan de gang zijn?
Hij heeft het overgenomen toen het al op 1 stond.

Wat ik vreemd vind is dat er geen discussie is ontstaan binnen CF voor een CEO stepdown. 400+ active drivers en niemand leest het forum?

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 11:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Toch jammer als één persoon het voor 400+ anderen gaat verzieken... Maar inderdaad: als dit bekend wordt, is er dan van die hele groep niemand die de discussie om af te treden aangaat? Vreemd.

Iets van een andere orde: kan het zijn dat de DAF 2010 een gunstiger brandstofverbruik heeft dan de Volvo 2010? Als ik bij andere chauffeurs in onze groep kijk die dezelfde opties op hun vrachtwagen hebben als ik, hebben die een MPG in hun profiel staan van meer dan 12.00. En dat is zelfs als hun vrachtwagen (DAF) niet op 100% staat. Ik (Volvo) heb een MPG van max. 11.70 ofzo als mijn vrachtwagen 100% is. Heb dat ook gezien bij anderen die een Volvo hebben en dezelfde opties als ik, die hebben in hun profiel ook max. 11.zoveel i.p.v. 12.zoveel.

En nog iets over brandstofverbruik: als je in je routepaneel zit, staat daar e.e.a. over weercondities, temperatuur, en ook MPG. Betreffen het weer en de temp. de statistieken voor de komende leg, en die voor de MPG over je laatste leg? Want die MPG 'klopt' niet met de (komende?) weercondities en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
HetBiggie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:43:
En nog iets over brandstofverbruik: als je in je routepaneel zit, staat daar e.e.a. over weercondities, temperatuur, en ook MPG. Betreffen het weer en de temp. de statistieken voor de komende leg, en die voor de MPG over je laatste leg? Want die MPG 'klopt' niet met de (komende?) weercondities en temperatuur.
Het deel waar ik geen antwoord op weet even weggeknipt. Misschien dat iemand anders weet hoe dat komt met die Volvo en Daf.

De MPG in je routescherm houdt ook rekening met de snelheid, het weer, de belading, het zal inderdaad van de laatst gereden leg zijn. De MPG bij je driver (of truck dat is hetzelfde scherm) houdt alleen rekening met de staat waarin je truck verkeert (percentage) en de items. Je zou het kunnen zien als de fabrieksopgave, alleen in real life veranderd die niet als je onderhoud doet ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Dat de MPG in mijn profiel afwijkt van de MPG in de route is bekend. De MPG in het profiel is zoals je terecht zegt de fabrieksopgave, terwijl die in je routescherm rekening houdt met de omstandigheden. Maar ik vond het raar dat de MPG in mijn routescherm niet matchte met de snelheid en weersomstandigheden (wind mee/tegen, temp. en weersomstandigheden). Vandaar mijn vraag of die MPG in het routescherm de MPG over de laatst gereden leg was.
Ik zal zelf ook eens beter in de gaten gaan houden, hoe de omstandigheden waren voordat ik op 'next leg' klikte, en de MPG die dan getoond wordt. Zou in mijn theorie dus wel moeten 'matchen'.

Ow, en een tip voor iedereen: Trukz mag dan een simpel spelletje lijken, houd er wel je aandacht bij als je in de route zit en ga niet zoals ik ook andere dingen doen, zoals tikken op je rekenmachientje op je computer. Paar dagen geleden mijn eerste boete voor te snel rijden... Dacht dat ik op mijn rekenmachine zat te typen, maar het actieve scherm was mijn snelheid voor de komende leg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als WET overigens ooit de plas oversteekt - what about: West & East Trucking?
Als in "we have both kinds..." (And yes I hate Illinois nazis too).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik denk dat we de WET acroniem moeten behouden, maar ik dacht meer aan Worldwide E*** Trucking. Nu ik er zo over nadenk: lijkt 'Worldwide Express Trucking' me wel wat. Maar ik denk dat er wel meer mensen zijn die daar een idee over hebben. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-02-2010 21:23 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
dat lijkt me iig een naam die internationaalcontinentaal mee kan doen
erg orgineel is het iig niet :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
frankivo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:45:
dat lijkt me iig een naam die internationaalcontinentaal mee kan doen
erg orgineel is het iig niet :P
Vereenigde Oostindische Compagnie lijkt me wel wat ;)

Of met WET: WET International, WET Global, Wanted Escaped Truckers, Warfar Enterprise Transport etc :p

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 22:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
of Wild E*** Girls :P

gegarandeerd nieuwe members lijkt me 8)

[ Voor 50% gewijzigd door frankivo op 15-02-2010 22:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
easy?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

WEG? en Wild Easy Trukerz is niet zo aantrekkelijk, iig niet voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:16:
WEG? en Wild Easy Trukerz is niet zo aantrekkelijk, iig niet voor mij :+
Wild Easy Twins kan je er nog van maken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Frank doelt op Erotic. :P We hebben in ieder geval Hottie Emma al, dus uitbreiding is mogelijk uiteraard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

* franssie is dan voor Wild Easy Twins ;)
(brings back memories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
hmm.. wtf
hoe maak ik van een T girls
* frankivo gooit z'n biertje in de gootsteen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:13

E-Rick

I love it :7

WET - DRY

Western European Trucking - Drivin' 'Round Yankeeland

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338139

Ik heb me ook maar aangemeld, ik ben WET gejoined, maar ben momenteel bezig met een route van New York naar Las Vegas en het duurt me iets te lang. :P Kan ik de route stoppen om companys routes te rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Anoniem: 338139 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 01:55:
Ik heb me ook maar aangemeld, ik ben WET gejoined, maar ben momenteel bezig met een route van New York naar Las Vegas en het duurt me iets te lang. :P Kan ik de route stoppen om companys routes te rijden ?
Ik heb je net geapproved, maar we zitten niet (of nog niet) in de VS dus we hebben daar geen routes. Na x uur (dagen?) kan je de driver resetten en hem in Europa aanmaken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
E-Rick schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 01:27:
WET - DRY

LOL
ik geloof alleen niet dat de Amerikanen dat is toffe naam zien :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Dat is wel vreemd ja, goed nieuws voor xtreme trucking, zij zijn al 100 members gestegen. Voor ons ook, aangezien we nu het bedrijf zijn dat het 2e-meest verdient. Alleen zal het nog wel een aantal maanden duren eer we hoog in de lijst staan.

WET - Wielen en toeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

WET - Worldwide Expedition & Trucking Incorporated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
nickvanozzie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:06:
WET - Worldwide Expedition & Trucking Incorporated.
dat vind ik wel de beste tot nu toe moet ik zeggen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
E-Rick schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 01:27:
WET - DRY

Als je dan weet dat Yankee een afgeleide is van het nederlandse Jan-Kees B) is het helemaal leuk _O-

En Twins kan ook nog altijd Teens worden ;) (legal teens dan wel)

[ Voor 11% gewijzigd door freak-ish op 16-02-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
We kunnen er ook een recursive acronym van maken:
WET Expeditive Trucking.

Expeditive is niets anders dan expedition, maar dan als bijvoeglijk naamwoord. De betekenis ervan is 'snel' en ook 'vergemakkelijken' wordt wel gebruikt.

Of anders 'Worldwide Expeditive Trucking'.

[ Voor 25% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

WET Expeditive Trucking klinkt wel lekker en houdt ook een beetje rekening met de lange europeesche voorgeschiedenis. Ben voor deze - ook al omdat expedite mijn favoriete engelse woord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Dan kunnen we in ieder geval het logo dat themaxter gemaakt heeft blijven gebruiken en het klinkt beter als Wannabee Entertaintment Team wat ik zelf nog kon bedenken.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/31249/WET-avatar.gif

Maar hoe komen we er achter wie er naar de VS wil, wie in Europa blijft en wie het niet uitmaakt? Het hoeven geen precieze aantallen te zijn maar het zou handig zijn om te weten hoe veel mensen er ongeveer in de VS en in Europa terecht komen na zo'n split. Of moeten we dit gewoon trial-and-error ondervinden en dan kijken of beide continenten het redden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
in google wave kon je een poll houden :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vannacht kan ik mijn driver verwijderen, dus heb ik een vraag; Waar kan ik het beste starten ivm de company ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
frankivo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:49:
in google wave kon je een poll houden :P
Na de bulletin hebben twee of drie mensen zich aangemeld in het off-site forum (de google-group dus) die niet gereageerd hebben. Ik denk niet dat we iets aan het offsite forum gaan hebben hierin :p Al zou dat trouwens wel met de vraagstelling te maken kunnen hebben. Heb je verbeterpunten is een ander soort vraag als een poll.
Anoniem: 338139 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:51:
Vannacht kan ik mijn driver verwijderen, dus heb ik een vraag; Waar kan ik het beste starten ivm de company ?
Ik denk Rome.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 16-02-2010 16:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
We moeten de communicatie denk ik een beetje zien te stroomlijnen.

Er is dit topic op GoT, het nadeel is dat niet (meer) iedereen ook op GoT zit en dat niet (meer) iedereen Nederlands spreekt. Toch is dit denk ik nog steeds een belangrijk middel.
Daarnaast is er de CB-radio, zijn er de company bulletins is er nog ergens een Google Wave dingetje, er is een off site forum en er is het forum van Trukz zelf.

Zelf heb ik wel eens een blik geworpen op de Wave, wel eens op het off site forum, wel eens op het Trukz forum en heb ik wel eens iets geroepen op de radio. Het enige dat ik echter actief volg zijn de company bulletins en dit topic.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Vergeet IRC niet. ;)

Het bulletinboard is voor officiële mededelingen, Google Groups is niet openbaar en alleen voor WET leden (dus goed geschikt om contracten en andere gevoelige informatie te bespreken). Het Trukz forum en GoT zijn openbaar, CB Radio ook en alleen bedoeld voor informele mededelingen en het off-site forum verwijst naar Google Groups, dus dat is hetzelfde.

Het heeft allemaal zijn voordelen, maar op het Trukz forum kom ik eigenlijk nooit.

Google Wave gebruiken we niet, voor zover ik weet.

Wat we misschien kunnen doen is het bulletinboard gebruiken om mensen te attenderen op het feit dat we in NA willen gaan rondrijden en hun stem/ mening daarover graag willen horen. Of in het algemeen: het bulletin board gebruiken om mensen attent te maken op issues die spelen binnen het bedrijf en die we willen bespreken in Google Groups. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-02-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Marzman schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:52:
[...]

Na de bulletin hebben twee of drie mensen zich aangemeld in het off-site forum (de google-group dus) die niet gereageerd hebben. Ik denk niet dat we iets aan het offsite forum gaan hebben hierin :p Al zou dat trouwens wel met de vraagstelling te maken kunnen hebben. Heb je verbeterpunten is een ander soort vraag als een poll.
Dat was meer bedoeld voor een animo-check tov Amerika.
Niet voor verbeter punten.

Een andere benadering:
Wat kan er mis gaan als we gewoon voor trial en error gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het grootste probleem wat ik zie is dat we soms contracten niet voltooid krijgen doordat er te weinig leden in een bepaald continent zijn.

Zaak is dus om eerst te beginnen met wat kleine contracten en vervolgens op te bouwen als dat goed gaat.

Verder (maar dat staat los van mijn vorige punt) zijn er nog wat technische problemen met betrekking tot de sites. De site van Mervel is nu alleen bedoeld voor EU, maar het zou handig zijn om daar ook ondersteuning voor NA in te krijgen om contracten te kunnen uitkiezen. Ook de site van Valium moet wellicht worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik hoop dat Jaap-Jan ipv Wave de Group bedoelt :)

In mijn ogen zijn er drie communicatiemiddelen:
CB: Informeel, leuk voor drivers om met elkaar te kunnen praten
Bulletin: Formeel (soort van :p), voor company mededelingen
Off Site forum/Google Group: Forum van WET

De rest heb ik even expres niet genoemd :) Het IRC kanaal #wet daar zitten alleen Tweakers en is gestart door Muddymagical omdat we klachten kregen op het vorige CB-kanaal waar we zaten. Het was ook nogal een flood aan berichten toen. Op het huidige kanaal vond Tymel het wel grappig volgens mij dat er weer wat actie op de CB kwam. irc staat niet meer gelinkt vanuit het spel, maar wordt door sommige mensen nog steeds gebruikt op een CB achtige manier die meestal weinig met Trukz te maken heeft.

De Wave was een experiment. Dit werkte niet heel goed en daarom zijn we de Google Group gaan gebruiken. De Wave heeft nooit gelinkt gestaan vanuit het spel. Alleen vanuit dit topic.
frankivo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:11:
[...]
Dat was meer bedoeld voor een animo-check tov Amerika.
Niet voor verbeter punten.

Een andere benadering:
Wat kan er mis gaan als we gewoon voor trial en error gaan?
Als het niet van de grond komt? Dan missen we wat contracten en moeten die drivers overvliegen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Kan je als zo'n groot bedrijf als het onze voor kleine contracten bieden? Ik dacht dat er een soort van limiet op zat (min en max).
Toch iets om in het achterhoofd te houden als we maar bv 10 rijders hebben in de USA. Die kunnen nooit een contract van 150 loads voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het maximum aantal actieve leden staat vaak op 'Unlimited', ik denk dat ze gewoon nog geen reden zien om het te binden aan een maximum. Misschien omdat het inpikken van kleine contracten door grote bedrijven niet vaak genoeg voorkomt om er wat aan te doen.

En het minimum aantal leden is door Trukz juist om die reden ingesteld, om te voorkomen dat bedrijven gaan bieden op contracten die ze onmogelijk zouden kunnen voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Er zijn drie groepen van contracten die bepalen welke contracten zichtbaar zijn en waar je op kan bieden. Tot 5 active members, van 6 tot 25 active members en vanaf 26 active members. Wij zien alleen de contracten voor companies vanaf 26 active members.

Dus het is inderdaad een probleem als we 10 leden in de VS hebben rijden omdat we alleen de grote contracten zien :)

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 10:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:47
Marzman schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:03:
Er zijn drie groepen van contracten die bepalen welke contracten zichtbaar zijn en waar je op kan bieden. Tot 5 active members, van 6 tot 25 active members en vanaf 26 active members. Wij zien alleen de contracten voor companies vanaf 26 active members.

Dus het is inderdaad een probleem als we 10 leden in de VS hebben rijden omdat we alleen de grote contracten zien :)
Maar gelukkig zullen de meesten die naar de VS willen verhuizen endorsements hebben waardoor ze meer tegelijk kunnen vervoeren en ook flink wat geld hebben om een snelle truck te kunnen kopen dan beginners.
Mochten we naar de VS gaan, dan wil ik me alvast aanmelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb ook een rugzak met TomTom-US achter in mijn cabine dus kan op elk vliegveld zo opstappen.
Voor de niet tweakers rijders is een poll hier niet vindbaar maar misschien is de link via een company bulletin te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
ik heb ook een rugzak met TomTom-US achter in mijn cabine dus kan op elk vliegveld zo opstappen.
Voor de niet tweakers rijders is een poll hier niet vindbaar maar misschien is de link via een company bulletin te posten?
Goed plan, alleen nog even bedenken hoe ik het in een bulletin krijg :p
[edit]Ik pas even mijn post aan, iemand heeft een nieuwe poll gemaakt en gehost.

Ok komt ie:

Where would you drive? America or Europe?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=351503&layout=2&sort=prc

[ Voor 76% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 21:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris

Eris

-

our = or mag ik aannemen?

Eventueel kan ik het nog wel snel hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=351502
edit:// dat kan in een bulltn. HTML is niet mijn ding helaas. NIET dus - sorry.
lastig - idd beter hosten.

[ Voor 58% gewijzigd door franssie op 17-02-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
eris schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:30:
our = or mag ik aannemen?

Eventueel kan ik het nog wel snel hosten.
Lol ja, dat is in de html nog wel aan te passen, in het plaatje niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 20:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jullie naar de VS gaan, dan probeer ik zoveel geld te sparen om een goede start te beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigi
  • Laatst online: 12-05 16:41
Ben ook sinds een dag of 6 (voor Wet) aan het rijden dus nog wat vroeg om naar de VS te vliegen.
Maar uitbreiden lijkt me altijd mooi

Real eyes, Real lies, Realize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lol ja, dat is in de html nog wel aan te passen, in het plaatje niet ;)
nieuwe poll aanmaken ;)

Edit:// als je net bij WET zit lekker eerst je achievements in EU volrijden en cashen. Pas als je omkomt in het geld (en dat klinkt raar maar dat komt) dan pas is het leuk om andere dingen als de VS te doen.

[ Voor 47% gewijzigd door franssie op 17-02-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ok, nieuwe poll, wie net al gestemd had mag opnieuw stemmen :)

Where would you drive? America or Europe?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=351503&layout=2&sort=prc

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris

Eris

-

franssie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:40:
[...]

nieuwe poll aanmaken ;)

Edit:// als je net bij WET zit lekker eerst je achievements in EU volrijden en cashen. Pas als je omkomt in het geld (en dat klinkt raar maar dat komt) dan pas is het leuk om andere dingen als de VS te doen.
Heb het maar alvast gedaan. Als het eventueel nodig/gewenst is kan ik eventueel ook nog wel een forumpje hosten. Persoonlijk vind ik die google groups niet fijn werken als je het als forum gebruikt. Misschien als mailing list iets makelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
eris schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:44:
[...]

Heb het maar alvast gedaan. Als het eventueel nodig/gewenst is kan ik eventueel ook nog wel een forumpje hosten. Persoonlijk vind ik die google groups niet fijn werken als je het als forum gebruikt. Misschien als mailing list iets makelijker
Persoonlijk vind ik dat ook het voordeel, dat er per mail reacties komen en dat je ook per mail kan reageren. Maar als er meer behoefte is naar een echt offsite-forum is dan moeten we dat gewoon doen. Dus dat is ook wel interesant om te weten, tot nu toe heeft een persoon in de Google Group en jij er iets van gezegd (ervanuit gaande dat dit niet dezelfde persoon is :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

heeerlijke fok lay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris

Eris

-

Ja was een foutje Marzman moet even layout=3 naar 2 aanpassen. dan is het henk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Welke fok! layout? O-)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Ik wilde eerst alle achievements in Europa vol krijgen, maar ik heb de driver achievement net op paars en pas drie cargo achievements op rood. Bovendien zijn die cargo achievement niet per continent ben ik nu achter.

Ik heb gekozen voor "I'm willing to fly where i am needed", al heb ik geen idee wat vliegtickets ongeveer doen qua prijs en is het natuurlijk ook niet handig om steeds weer een nieuwe truck te moeten kopen.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Cargo is wel per continent, alleen dat zie je pas als je in een ander continent gaat rijden (dan krijg je een tweede cargo tab). Om naast de achievements ook alle cargo op goud te krijgen ben je denk ik wel een jaar of 10 bezig :p , die Tymel (project phoenix dat ook in onze cb zit) heeft na 900+ dagen alleen het eten op goud. De i'm willing to fly link is meer om het een beetje verdeeld te kunnen krijgen, niet om bij elk contract heen en weer te vliegen. Al kan het wel eens voorkomen dat het handig is dat er mensen vliegen omdat anders een contract niet gehaald wordt.

Als de kosten van het vliegen een probleem zijn zouden deze nog gecompenseerd kunnen worden door de collect rate tijdelijk te verlagen voor die drivers. Zeker bij drivers die de collectrate hebben laten verhogen moet dit helpen om het kostendekkend te maken en ook voor wet zou dat beter zijn dan een 70.000 dollar boete.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 17-02-2010 22:13 ]

/▌

Ik heb een klein probleem in het spel, als ik routes wil rijden voor het bedrijf, dan kan ik de benodigdheid niet kiezen en rijd ik eigenlijk met totaal andere dingen, hoe is dit op te lossen ?

• Vunzz
En je weet wel zeker dat je de routes rijdt die aangegeven zijn? :?
Marzman schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:00:
Cargo is wel per continent, alleen dat zie je pas als je in een ander continent gaat rijden (dan krijg je een tweede cargo tab). Om naast de achievements ook alle cargo op goud te krijgen ben je denk ik wel een jaar of 10 bezig :p , die Tymel (project phoenix dat ook in onze cb zit) heeft na 900+ dagen alleen het eten op goud. De i'm willing to fly link is meer om het een beetje verdeeld te kunnen krijgen, niet om bij elk contract heen en weer te vliegen. Al kan het wel eens voorkomen dat het handig is dat er mensen vliegen omdat anders een contract niet gehaald wordt.

Als de kosten van het vliegen een probleem zijn zouden deze nog gecompenseerd kunnen worden door de collect rate tijdelijk te verlagen voor die drivers. Zeker bij drivers die de collectrate hebben laten verhogen moet dit helpen om het kostendekkend te maken en ook voor wet zou dat beter zijn dan een 70.000 dollar boete.
Ik heb eigenlijk helemaal gene idee wat die vliegtickets zouden moeten kosten. $500, $5000? Het lijkt me op zich wel grappig om eens een stukje in Amerika te crossen.

• Jaap-Jan
Dat kun je uitrekenen, Vunzz: http://trukz.com/city_airfare.asp.

FightForMore, wat is je naam in het spel, dan kunnen we zien of je iets fout doet. :)

• Lointje
Ben nog niet zeker: Ik zou ook graag eerst allemaal gouden medailles hebben voor naar amerika te reizen. (niet cargo); Maar als het nodig is, wil ik gerust wel overvliegen en daar beginnen.

• franssie

franssie

Save the albatross

de game activity duurt een half jaar voor goud - dus die laat ik lekker zitten ;)

• Vunzz
Jaap-Jan schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:54:
Dat kun je uitrekenen, Vunzz: http://trukz.com/city_airfare.asp.

FightForMore, wat is je naam in het spel, dan kunnen we zien of je iets fout doet. :)
Ah kijk, die had ik nog niet gevonden.
Ergens in de ordegrootte van €1000,- dus.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sommige gasten in de usa pakken het wat rigoreuzer aan heb ik wel gemerkt.

die doen gewoon af en toe een contractje in europa.
Dat betekend dus gewoon je hele zooi verkopen.
vliegen
Alles nieuw kopen
en dan vervolgens weer 2 of 3 contractjes doen en weer terug.

Ik kom zeker terug bij WET als ze besluit in amerika contracten te gaan doen.

Je zou zo in ieder geval kunnen beginnen met 1 of 2 contractjes in de usa kijken hoe groot de bereidheid echt is.

Burp

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
De pol ziet er wel veelbelovend uit. Misschien als de huidige contracten wat verder klaar zijn (die zijn nu redelijk groot met lange routes) dat we kunnen kijken wat voor contracten er mogelijk zijn in de VS.

Ik ben misschien wat voorzichtig omdat mijn vorige company juist Europa heeft moeten laten vallen zodra het nieuwe er af was (dat was toen een nieuw continent)

[edit]Ik heb toch maar een deel 3 aangemaakt. Zal een TR doen voor deze.
Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 3

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 18-02-2010 11:46 ]

/▌

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.