Ah, zo. Dus dan betekent het dat het wel langer duurt voordat je max. truck conditie onder 100% komt en een overhaul nodig zou zijn. Je kunt dan dus langer 'standaard' repareren naar 100% voordat je moet beslissen om te overhaulen of een nieuwe truck te kopen.
precies - Marzman heeft laatst een overhaul gedaan en zonder de items zat ie op 50+% dacht ik.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helemaal duidelijk! Tegen de tijd dat ik tegen een overhaul aanzit, heb ik al een nieuwe truck gekocht. Marzman heeft die mogelijkheid om een duurdere truck te kopen niet (meer), dus die moet op een gegeven moment wel overhaulen. Geldt natuurlijk voor veel rijders die een 2010 truck hebben. Voor mij wordt het daarvoor nog even sparen. Heb nu dan een 2009 Mercedes Axor en over een week of wat moet ik een 2010 Volvo of DAF kunnen kopen. Of eerst een triple trailer endorsement, zit nu namelijk op 21.22 DR! Niet heel slecht dacht ik zo, in 56 dagen, met bijna alleen (langere) contract routes en weinig korte ritjes.
Eens kijken wat er sneller is, geld voor een 2010 truck, of DR 25 voor een triple trailer endorsement.
Is er al bekend of en zo ja welke 2011 trucks er dit jaar bij gaan komen en wat de stats daarvan zouden kunnen zijn?
Eens kijken wat er sneller is, geld voor een 2010 truck, of DR 25 voor een triple trailer endorsement.
Is er al bekend of en zo ja welke 2011 trucks er dit jaar bij gaan komen en wat de stats daarvan zouden kunnen zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door HetBiggie op 16-01-2010 17:11 . Reden: Vraagje d'r bij geknald ]
Zeker, kun je daarna mooi naar Istanbul voor Medical Supplies naar Bordeaux.ksborg schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:08:
Elke keer als een contract net bijna klaar is begin ik er nog aan. Vanochtend de nieuwe contracten niet gezien, dus nu nog onderweg naar Athene. Ach, levert wel wat op
Je kunt ook gewoon dezelfde truck weer kopen. Marzman had al uitgerekend dat dat goedkoper was dan een overhaul te doen.HetBiggie schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:06:
Helemaal duidelijk! Tegen de tijd dat ik tegen een overhaul aanzit, heb ik al een nieuwe truck gekocht. Marzman heeft die mogelijkheid om een duurdere truck te kopen niet (meer), dus die moet op een gegeven moment wel overhaulen.
[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-01-2010 21:26 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Ik ben nu ook bezig met de route Istanbul -> Bordeaux met Medical Suppies.
Dat was voor mij gerichter aangezien ik nog ik oost Europa zat.
Wel weer een lekker lange route met 1,814 Miles, maar de $5,547.89 maken het goed
Dat was voor mij gerichter aangezien ik nog ik oost Europa zat.
Wel weer een lekker lange route met 1,814 Miles, maar de $5,547.89 maken het goed
Hoe laat is de supply change eigenlijk? Nieuwe contracten, bankrente, dat is allemaal om 07.00u., maar de supply change is er nog niet zie ik. Nog steeds electronics in Madrid, Frankfurt, Stockholm en Prague.
Moet nog electronics ophalen, maar ben bang dat ik halverwege nog de supply change krijg...
Moet nog electronics ophalen, maar ben bang dat ik halverwege nog de supply change krijg...
Als die nog niet is geweest zal dat tussen 8 en 9 zijn. Ik twijfel altijd of het tussen 7 en 8 of tussen 8 en 9 is
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nog steeds electronics naar Dublin brengen?Marzman schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:03:
Als die nog niet is geweest zal dat tussen 8 en 9 zijn. Ik twijfel altijd of het tussen 7 en 8 of tussen 8 en 9 is
Bedankt! Daar ga ik niet op gokken, dan maar even wachten in Bordeaux... Dan gokken we maar op een route zonder ongelukken... 14FP nu, maar wel zonder schade!Marzman schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:03:
[ Voor 13% gewijzigd door HetBiggie op 18-01-2010 08:17 ]
Heel goed, dat extra contractje naar Rotterdam. Wordt de rit naar Dublin vanuit Aarhus economisch gezien beter van. Voor Wet zie ik ook geen risico want die 136 loads verplaatsen we in no-time.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Is er eigenlijk kans dat er een terminal in bucharest komt? De meesten hebben een eindje gereden als ze daar komen en dan willen we natuurlijk graag tanken en repareren voor 0 FP
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die route wordt wat lang inderdaadfranssie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:34:
Is er eigenlijk kans dat er een terminal in bucharest komt? De meesten hebben een eindje gereden als ze daar komen en dan willen we natuurlijk graag tanken en repareren voor 0 FP
/▌
Da's snel, thanks!
hoelang nog wachten op een nieuw contract. Boekarest naar porto is bijna af gerond en 2000 mijl voor en paar honderd dollar wordt me te gek.
paar honderd dollar?eris schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:08:
hoelang nog wachten op een nieuw contract. Boekarest naar porto is bijna af gerond en 2000 mijl voor en paar honderd dollar wordt me te gek.
heb je een comma gemist ergens?
Collect on time: $6,864.56
Nou, het contract is voltooid, dus dan levert het niet zoveel meer op.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
ah.. nu je dat zo zegt, klinkt het best logisch
nou ja, maandagmorgen
nou ja, maandagmorgen
Je kan ook naar Palermo rijden voor Rock.
/▌
Gems
Maar dat is dan ws wel de beste optie. Ik heb nog net een van de laatse open ladingen Cotton binnen maar Palermo was DR technisch gezien ws nog voordeliger.
Gems bedoel ik ja
/▌
Je kunt ook nog steeds naar Zurich voor Gems, dat maakt de niet-contract routes korter (Frankfurt - Zurich is korter dan Frankfurt - Palermo).
Alleen moet je nu van Bucharest naar Minsk (700 nogwat miles) om Plastic aan te koppelen voor Frankfurt. En helaas zijn er niet echt mooie contracten naar Paris, Minsk, Rotterdam of Porto, alleen compromissen. Ik heb even een voorstel in Google Groups geplaatst met temp suppliers.
Alleen moet je nu van Bucharest naar Minsk (700 nogwat miles) om Plastic aan te koppelen voor Frankfurt. En helaas zijn er niet echt mooie contracten naar Paris, Minsk, Rotterdam of Porto, alleen compromissen. Ik heb even een voorstel in Google Groups geplaatst met temp suppliers.
[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-01-2010 11:23 ]
Ik rijd alweer een tijdje de Daf XF 2010 en daar zit zo zachtjes aan wel alles op en aan. De enige items die ik niet heb zijn de toolbox (ga je volgens mijn nooit er uit halen) en de extra fuel tank (heb je met de grote tank en het lage verbuik van deze truck eigenlijk niet nodig in EU).
Dan blijft eigenlijk alleen nog over de keuze tussen de high gear ratio en de low gear ratio. Beiden nemen is belachelijk, want ze heffen elkaar op.
Ik neig voor de low gear te gaan. Die 5mph kan ik denk ik wel missen en die 2000lps is natuurlijk mooi meegenomen.
Wat denken jullie?
Dan blijft eigenlijk alleen nog over de keuze tussen de high gear ratio en de low gear ratio. Beiden nemen is belachelijk, want ze heffen elkaar op.
Ik neig voor de low gear te gaan. Die 5mph kan ik denk ik wel missen en die 2000lps is natuurlijk mooi meegenomen.
Wat denken jullie?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Neem de high gear. Je truck heeft toch een hogere load limit dan jij zelf ooit kan hebben, dus die extra 2000lbs heb je helemaal niks aan. De extra 5MPH daarentegen wel als je onderweg een rmf krijgt, kan je doorrijden zonder te repareren.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik ben zelf voor de high gear gegaan omdat wat je loadlimit alleen belangrijk is voor je vertrekt (als je de lading eenmaal hebt en je load limit komt onder dat punt gebeurd er niks) en de snelheid de hele route belangrijk is. Zeker zolang je nog niet de lowbow endorsement hebt denk ik niet dat de low gear ratio heel nuttig is.Vunzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:10:
Ik rijd alweer een tijdje de Daf XF 2010 en daar zit zo zachtjes aan wel alles op en aan. De enige items die ik niet heb zijn de toolbox (ga je volgens mijn nooit er uit halen) en de extra fuel tank (heb je met de grote tank en het lage verbuik van deze truck eigenlijk niet nodig in EU).
Wat denken jullie?
/▌
Ok, dus in dit geval telt de load limit alleen maar op bij wat de truck kan hebben en niet bij wat ik mag vervoeren...
Dan is het vrij duidelijk ja. Tnx
Dan is het vrij duidelijk ja. Tnx
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Nee, voor wat je mag vervoeren zijn die endorcements.
/▌
En aluminium wielen
Max is dus 61.000 denk ik
Edit: ivm die toolbox. Dat is -5% voor een jaar, voor 1080$.
Dit wil zeggen dat je dus meer dan 1080$ moet sparen, of moet repareren voor meer dan 21600$ per jaar. Dat komt neer op een gemiddelde van 60$ repairs per dag.
Je lijkt dus inderdaad gelijk te hebben want repareren kost echt niets (zeker met die -40% van de company). behalve als je iemand bent die aan 100 per uur door de sneeuw rijdt
Dit wil zeggen dat je dus meer dan 1080$ moet sparen, of moet repareren voor meer dan 21600$ per jaar. Dat komt neer op een gemiddelde van 60$ repairs per dag.
Je lijkt dus inderdaad gelijk te hebben want repareren kost echt niets (zeker met die -40% van de company). behalve als je iemand bent die aan 100 per uur door de sneeuw rijdt
[ Voor 85% gewijzigd door Lointje op 28-01-2010 11:41 ]
En 10 procent company discount. Maar dan haal je die toolbox er inderdaad alleen uit als je continu RMF's hebt op crashed. Had ik niet verwacht.Lointje schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:36:
En aluminium wielenMax is dus 61.000 denk ik
/▌
en dan moet je daarbij ook nog eens constant onderweg je repairs doenMarzman schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:10:
[...]
En 10 procent company discount. Maar dan haal je die toolbox er inderdaad alleen uit als je continu RMF's hebt op crashed. Had ik niet verwacht.
wat dus 1FP kost
Ik heb trouwens al een paar dagen geen Quick Rest optie meer? Ik heb nog ruim voldoende op de bank staan, maar ik heb m al een tijdje niet meer gezien.
Je moet het geld cash hebben, niet op de bank
Lijkt me wel een leuk spel, zojuist een account aangemaakt.
Zal even wat voor mezelf rondkijken en dan uiteraard de Company joinen.
Zal even wat voor mezelf rondkijken en dan uiteraard de Company joinen.
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Een goede tip is eerst company joinen en dan pas een truck kopen. Company geeft je 10% (of zoiets) discount zodat je dus die aangeraden truck (in beginpost) kan kopen zonder lening.
In theorie kun je hem kopen zonder lening. Alleen zit er een rare 'fout' in trukz: trucks die (zonder de discount mee te rekenen) duurder zijn dan het bedrag wat je als cash hebt, kun je niet zien of kopen. Dus dan moet je alsnog een lening hebben om de WIA64T te kunnen kopen.
oké ik zat me al af te vragen waarom ik die aangeraden truck niet kon vindenLointje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:
Een goede tip is eerst company joinen en dan pas een truck kopen. Company geeft je 10% (of zoiets) discount zodat je dus die aangeraden truck (in beginpost) kan kopen zonder lening.
Ik heb nu dus die standaard Renault Magnum uit 1981:p...
Toch maar ff nieuw accountje aanmaken dan misschien!
Volgens mij is dit wel een verslavende bezigheid
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Het maakt niet zo heel veel uit. Ook met die Renault heb je in een paar dagen een beter truck verdient. Het kost je misshien 1 uurtje meer omdat hij iets minder hard rijdt.Noob6 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:22:
[...]
oké ik zat me al af te vragen waarom ik die aangeraden truck niet kon vinden
Ik heb nu dus die standaard Renault Magnum uit 1981:p...
Toch maar ff nieuw accountje aanmaken dan misschien!
Volgens mij is dit wel een verslavende bezigheid
/▌
Ben vandaag in Rotterdam begonnen. Ik sta nu een stukje na de Duits/Poolse grens te rusten.
Ben met een vrachtje van (20 ton) 'General Merchandise' onderweg naar Warschau, levert me $417.91 op.
Na dit ritje zal ik WET joinen!
Heb overigens geen nieuw account aangemaakt dus ik rij nog met die oude Renault.
Rijden jullie altijd heel Europa door of gaan jullie na iedere rit via de kortst mogelijke route (uiteraard met vracht) terug naar je hometown?
Als ik WET join kan je dan eigenlijk ook nog eigen ritten rijden of alleen maar voor WET?
Ben met een vrachtje van (20 ton) 'General Merchandise' onderweg naar Warschau, levert me $417.91 op.
Heb overigens geen nieuw account aangemaakt dus ik rij nog met die oude Renault.
Rijden jullie altijd heel Europa door of gaan jullie na iedere rit via de kortst mogelijke route (uiteraard met vracht) terug naar je hometown?
Als ik WET join kan je dan eigenlijk ook nog eigen ritten rijden of alleen maar voor WET?
[ Voor 9% gewijzigd door Noob6 op 29-01-2010 18:01 ]
Noob6,
Je kan ritten voor jezelf blijven rijden. Slim is dat echter niet. Contract ritten leveren je veel meer geld op.
"General Merchandise" moet je nooit haulen, brengt het minst op.
Wij komen nooit in onze home town behalve wanneer we helemaal stuk in een stad terechtkomen waar geen company terminal te vinden is Dan veranderen we onze home town naar de stad waar we dan zijn. BIjvoorbeeld inbetween contracts, je wil toch geld verdienen en je staat aan de andere kant van europa. In je hometown kun je ook zonder verlies van FP bijtanken en repairen.
Verder maakt het ons echt geen donder uit wat je doet. Wil je geld verdienen, dan rij je zo vaak mogelijk contract routes.
Wil je gezelligheid, kom dan eens kijken in ons chatkanaal. Zie de TS.
Wil je niet gezellig zijn en in een crappy truck blijven rijden, dan moet je gewoon zo door gaan. Wil je lol aan het spelletje beleven dan zal je toch echt met de company meedoen en groeien.
Je kan ritten voor jezelf blijven rijden. Slim is dat echter niet. Contract ritten leveren je veel meer geld op.
"General Merchandise" moet je nooit haulen, brengt het minst op.
Wij komen nooit in onze home town behalve wanneer we helemaal stuk in een stad terechtkomen waar geen company terminal te vinden is Dan veranderen we onze home town naar de stad waar we dan zijn. BIjvoorbeeld inbetween contracts, je wil toch geld verdienen en je staat aan de andere kant van europa. In je hometown kun je ook zonder verlies van FP bijtanken en repairen.
Verder maakt het ons echt geen donder uit wat je doet. Wil je geld verdienen, dan rij je zo vaak mogelijk contract routes.
Wil je gezelligheid, kom dan eens kijken in ons chatkanaal. Zie de TS.
Wil je niet gezellig zijn en in een crappy truck blijven rijden, dan moet je gewoon zo door gaan. Wil je lol aan het spelletje beleven dan zal je toch echt met de company meedoen en groeien.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Je kan alles rijden wat je wilt, maar als je voornamelijk niet-contracten wilt rijden dan heeft het weinig toegevoegde waarde een company te joinen. Het voordeel van een company is dat je contracten kan rijden, deze leveren veel meer op. Ik denk dat je ongeveer een weekje contracten moet rijden voor je een nieuwe truck kan kopen die 70+ doet.Noob6 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:58:
Ben vandaag in Rotterdam begonnen. Ik sta nu een stukje na de Duits/Poolse grens te rusten.
De hometown kun je inderdaad verplaatsen een keer per twee weken zoals Nobby aangeeft zodat die af en toe op een handige plek ligt waar je toevallig langs komt. Zeker met een beginnerstruck zul je dat goed kunnen gebruiken.
/▌
nobby en marzman,
Bedankt voor jullie tips!
Ik heb nu inderdaad in de gaten dat het veel meer oplevert wanneer je vracht naar een stad brengt waar vraag naar is. Inmiddels heb ik de WET gejoined (drThijs)
Maar ik ben eerst nog even onderweg met een lading automobiles voor Zurich, hier kom ik in de namiddag aan als het winterweer een beetje meewerkt
Ik las dat de brandstof in de steden een vaste prijs heeft, is hier een overzicht van?
Bedankt voor jullie tips!
Ik heb nu inderdaad in de gaten dat het veel meer oplevert wanneer je vracht naar een stad brengt waar vraag naar is. Inmiddels heb ik de WET gejoined (drThijs)
Maar ik ben eerst nog even onderweg met een lading automobiles voor Zurich, hier kom ik in de namiddag aan als het winterweer een beetje meewerkt
Ik las dat de brandstof in de steden een vaste prijs heeft, is hier een overzicht van?
In de steden kost brandstof altijd $2,5 per gallon. Maar in terminalsteden kan je wel tanken zonder dat het je FP kost. Kijk ook even op het bulletinboard van WET. Daar kan je veel informatie vinden over welke contractroutes we rijden. Die brengen nog meer op 
Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd hier posten, of even naar onze chatroom gaan.
Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd hier posten, of even naar onze chatroom gaan.
Is het zo, dat hoe meer items je op je truck hebt, hoe eerder je een RMF krijgt? Want anders heeft het denk ik weinig zin om op een 2010 truck een intercooler, turbo/super/geometry charger te zetten.
Het heeft sowieso weinig zin charger items te kopen, tot het punt dat je truck zover versleten is dat hij na repair niet meer op 100% staat
Dan koop je eerste charger item, tot je max truck condition weer onder de 100% komt, etc.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik sta nu in Zurich en kan vanavond rond 23uur in Venetië zijn om Sea Food op te halen voor mijn eerste contractroute.
In Zurich is er niets waar men in Venetië om vraagt, is het dan beter dat stuk leeg te rijden of kies ik gewoon een van de twee producten die er worden aangeboden en gooi ik die erin?
In Zurich is er niets waar men in Venetië om vraagt, is het dan beter dat stuk leeg te rijden of kies ik gewoon een van de twee producten die er worden aangeboden en gooi ik die erin?
Gewoon een product kiezen wat het meeste oplevert (even op calculate drukken). Het scheelt niet heel veel of je iets meeneemt waar wel of niet een demand naar is. Wat wel scheelt zijn de hotloads (ladingen met een sterretje bij de cargo statistics).Noob6 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:29:
Ik sta nu in Zurich en kan vanavond rond 23uur in Venetië zijn om Sea Food op te halen voor mijn eerste contractroute.
/▌
Aha, ik heb al weer iets geleerd, Zurich en Venice liggen zo dichtbij elkaar dat je alleen leeg kan rijden...
Ik zit nu op 9FP en heb dus drie mogelijkheden:
*Vanavond leeg doorrijden naar Venice en aan de contractroute naar Budapest beginnen.
*Met een vrachtje via Marseille naar Venice en morgenmiddag aan de contractroute naar Budapest beginnen.
*Met een vrachtje naar Budapest en morgenochtend aan de contractroute naar Helsinki beginnen
Ik zit nu op 9FP en heb dus drie mogelijkheden:
*Vanavond leeg doorrijden naar Venice en aan de contractroute naar Budapest beginnen.
*Met een vrachtje via Marseille naar Venice en morgenmiddag aan de contractroute naar Budapest beginnen.
*Met een vrachtje naar Budapest en morgenochtend aan de contractroute naar Helsinki beginnen
[ Voor 60% gewijzigd door Noob6 op 30-01-2010 16:58 ]
als je en goede ritprijs kan krijgen op 1 van de omwegen dan kan het misschien uit, anders zou ik gewoon dead head rijden, verdien je snel meer aan per FP.
Dan vertrek ik vanavond met appliances richting Budapest en dan begin ik morgenochtend aan mijn eerste contractroute richting Helsinki.
Ik denk dat nu al mijn beginnersvragen wel beantwoord zijn!
Ik denk dat nu al mijn beginnersvragen wel beantwoord zijn!
Okee, thx. Lijkt wel logisch idd.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:53:
R staat voor Random.... lijkt me niet dat dit afhankelijk is van je add-on's
Is het dan niet voordeliger om tegen die tijd een overhaul te doen?Haan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:19:
Het heeft sowieso weinig zin charger items te kopen, tot het punt dat je truck zover versleten is dat hij na repair niet meer op 100% staatDan koop je eerste charger item, tot je max truck condition weer onder de 100% komt, etc.
Zo, ik ben onderweg voor mijn eerste contractroute richting Helsinki.
Daarna nog een flinke rit en ik kan nieuwe banden kopen verwacht ik!
Daarna nog een flinke rit en ik kan nieuwe banden kopen verwacht ik!
Ik ben een paar daagjes op vakantie! Happy trucking!

Overhaul is geen goede beslissing omdat het minstens 5000$ kost. Een overhaul aan 98% is dus weggesmeten geld. (en als ik het goed begreep is overhaul altijd weggesmeten geld, kan je beter truck repareren, items verkopen, truck verkopen en alles nieuw kopen).
Welkom noob6! Die contracten zijn inderdaad aan te raden, ik ben nu een kleine maand bezig en dankzij die contracten verdien ik veel geld. Kijk af en toe naar het bulletinbord waar handige tips met routes weergegeven worden.
Welkom noob6! Die contracten zijn inderdaad aan te raden, ik ben nu een kleine maand bezig en dankzij die contracten verdien ik veel geld. Kijk af en toe naar het bulletinbord waar handige tips met routes weergegeven worden.
Hoesnel gaat bij jullie de Game activity (Dedication) achievement? Ik zit daar pas op groen, terwijl de andere al lang goud zijn 
Ik zag dat de company ook alle achievements bijna heeft gehaald, misschien is het leuk met wat drivers naar Australië te gaan?
Ik zag dat de company ook alle achievements bijna heeft gehaald, misschien is het leuk met wat drivers naar Australië te gaan?
Australië zuigt qua contracts etc. Mochten we overstappen, dan is mijn voor keur voor Amerika.
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Game Activity gaat errug langzaam Megamind. Ik zal ergens deze week eindelijk eens op HArdcore moeten zitten (2500 keer next leg klikken). Maar dan ben ik ook al bijna 100 dagen vol aan het klikken.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de USofA. Zal wel pittig zijn om daar goede contracten te krijgen, het is daar zo druk!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de USofA. Zal wel pittig zijn om daar goede contracten te krijgen, het is daar zo druk!
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik ben inmiddels een beetje wegwijs geworden en die routetips zijn inderdaad handig al wijst het zich vaak ook vanzelf. Het nieuwe contract kwam precies op tijd voor mij want ik was net in Helsinki gearriveerd na mijn eerste contractrit. Even repareren en direct door naar Rotterdam (toevallig mijn hometown) dus!Lointje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:29:
Over een paar weken moet ik ook wel in een wat beter ogende truck kunnen rijden!
Mag ik een kleine aanvulling doen op het bullentin?
Er wordt geopperd om vanaf R'dam met iets naar München te rijden. En vandaar met melk naar Boekarest.
Het is korter om van R'dam naar Hamburg te rijden. En daar melk mee te pakken. Dat maakt de rit naar Boekarest langer, levert meer op en mogelijk ook interessanter voor de Driver Rating.
Er wordt geopperd om vanaf R'dam met iets naar München te rijden. En vandaar met melk naar Boekarest.
Het is korter om van R'dam naar Hamburg te rijden. En daar melk mee te pakken. Dat maakt de rit naar Boekarest langer, levert meer op en mogelijk ook interessanter voor de Driver Rating.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Da is wat ik ook gedaan heb idd.
Ik neem aan dat wanneer je je truck overhauled deze ook in waarde stijgt, toch? Ik ga namelijk binnen nu en 2 dagen mijn truck verkopen en de huidige max truck condition is 74% (goed afgetrapt dus, geen chargers). Ik krijg er nog zo'n $52000 voor terug en overhaulen kost me $7400.
Ik neem aan dat het spel logisch in elkaar zit en ik dat er dus bij de verkoop nooit uit ga halen of...?
Ik neem aan dat het spel logisch in elkaar zit en ik dat er dus bij de verkoop nooit uit ga halen of...?
Is 74 procent je max repair en je max overhaul 100 %? Dan stijgt je truck max 26 procent in waarde.The Realone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:03:
Ik neem aan dat wanneer je je truck overhauled deze ook in waarde stijgt, toch? Ik ga namelijk binnen nu en 2 dagen mijn truck verkopen en de huidige max truck condition is 74% (goed afgetrapt dus, geen chargers). Ik krijg er nog zo'n $52000 voor terug en overhaulen kost me $7400.
Ik denk dat je beter een charger kan kopen. Dat kost je met kopen en verkopen van de charger zo'n 600 dollar en dan stijgt je truck ook 15 procent in waarde. Je kan er eventueel nog een tweede charger bijkopen om hem op 100 procent te krijgen. Daarna verkoop je de chargers en daarna je truck.
/▌
hehe.. ik wil ook niet weten hoe mijn truck het doet zonder chargers
heb de Turbo Charger, de Super Charger en de Geometry Charger
kan dus alleen nog de Inter Cooler plaatsen.
in dat geval zou m'n truck nog wel even vooruit kunnen
heb de Turbo Charger, de Super Charger en de Geometry Charger
kan dus alleen nog de Inter Cooler plaatsen.
houdt dat in, dat deze de alle drie de andere chargers verbeterd?Inter Cooler - $6300 - Improves charger items +5%. Item sells with truck.
in dat geval zou m'n truck nog wel even vooruit kunnen
Zo lees ik het ook, 5 procent per charger dus bij drie chargers +15 procent
Alleen is het niet 15 procent van 100 procent, maar van de actuele max truckconditie. Daarom koop ik zelf de chargers zodra ik zie dat het 99,9 wordt.
Ik doe het zelf niet, maar als je puur voor het geld gaat is het interesanter je truck op te rijden tot 85 procent en dan pas de charger te kopen, te repareren en de charger en truck weer te verkopen. Op een 100.000 dollar truck is 15 procent toch 15.000 dollar en het kopen en verkopen van de charger kost 600 dollar
Alleen is het niet 15 procent van 100 procent, maar van de actuele max truckconditie. Daarom koop ik zelf de chargers zodra ik zie dat het 99,9 wordt.
Ik doe het zelf niet, maar als je puur voor het geld gaat is het interesanter je truck op te rijden tot 85 procent en dan pas de charger te kopen, te repareren en de charger en truck weer te verkopen. Op een 100.000 dollar truck is 15 procent toch 15.000 dollar en het kopen en verkopen van de charger kost 600 dollar
[ Voor 75% gewijzigd door Marzman op 03-02-2010 13:57 ]
/▌
ik koop inderdaad ook pas een extra charger als de maximale conditie onder de 100% komtMarzman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:54:
Zo lees ik het ook, 5 procent per charger dus bij drie chargers +15 procent![]()
74 is max repair, overhaul 98.Marzman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:49:
[...]
Is 74 procent je max repair en je max overhaul 100 %? Dan stijgt je truck max 26 procent in waarde.
Ik denk dat je beter een charger kan kopen. Dat kost je met kopen en verkopen van de charger zo'n 600 dollar en dan stijgt je truck ook 15 procent in waarde. Je kan er eventueel nog een tweede charger bijkopen om hem op 100 procent te krijgen. Daarna verkoop je de chargers en daarna je truck.
Als ik de chargers dan verkoop dan zakt de truck condition weer neem ik aan? Want dan heeft het geen nut tenzij de truck met chargers en al verkoop.Daarna verkoop je de chargers en daarna je truck.
Nee, je max truck condition zakt. Je current truck condition blijft dan nog wel 100%, tenminste, dat is wat ik van Marzman's verhaal begrijp. Je kunt dus je truck verkopen in 100% condition
Rail Away!
Mag ik trouwens even een complimentje geven aan de 'contract-guys'?
De afgelopen dagen constant op elkaar aansluitende contracten, wat een errug lekkere verdienste opleverd, zelfs met een 50% collection-rate
De afgelopen dagen constant op elkaar aansluitende contracten, wat een errug lekkere verdienste opleverd, zelfs met een 50% collection-rate
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ook niet helemaal. Charger items brengen je max truck condition naar boven (dus op wat voor percentage hij komt te staan als je gewoon repaired).Mad Marty schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:03:
Nee, je max truck condition zakt. Je current truck condition blijft dan nog wel 100%, tenminste, dat is wat ik van Marzman's verhaal begrijp. Je kunt dus je truck verkopen in 100% condition
Zodra je zo'n ding verkoopt zakt je max truck condition weer natuurlijk (althans dat lijkt me niet meer dan logisch) en krijg je nog steeds minder voor je truck. Verkoop je je truck met die dingen erop dan krijg je wel meer voor je truck maar ben je het vele geld van die chargers kwijt.Turbo Charger - $3600 - Increases maximum truck condition +5%.
Super Charger - $5850 - Increases maximum truck condition +10%.
Geometry Charger - $9000 - Increases maximum truck condition +15.
Kortom, het gedeelte chargers sla ik over om zoveel mogelijk geld uit de verkoop van m'n truck te krijgen. Even terug naar het overhaulen.
Purchase cost: 72.000
Current value: 50.700
Current max truck condition: 74,4%
Dit komt bijna overeen (op zo'n 3000 na). Als ik em nu voor zo'n 7400 laat overhaulen zou de waarde dan ook daadwerkelijk tot 72000 stijgen (en dat ik dat dus vang bij verkoop?). In dat geval loont het wel degelijk om te overhaulen voordat ik verkoop.
dat klopt dus niet. je truck blijft dan op 100% staan, en levert dus meer op tijdens verkoopThe Realone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:29:
[...]
Ook niet helemaal. Charger items brengen je max truck condition naar boven (dus op wat voor percentage hij komt te staan als je gewoon repaired).
[...]
Zodra je zo'n ding verkoopt zakt je max truck condition weer natuurlijk (althans dat lijkt me niet meer dan logisch) en krijg je nog steeds minder voor je truck. Verkoop je je truck met die dingen erop dan krijg je wel meer voor je truck maar ben je het vele geld van die chargers kwijt.
je max repair condition daalt wel, maar zo lang je niet rijdt heb je daar dus geen last van
het is een vreemde constructie, maar ja.. het spel heeft wel meer dingen die ietwat vreemd zijn
Ik kom in de loop van morgen in Bucharest aan, ik hoop dat ik op tijd nog wat seafood kan oppikken voor Rotterdam
It's not a bug, it's a feature!frankivo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:55:
[...]
dat klopt dus niet. je truck blijft dan op 100% staan, en levert dus meer op tijdens verkoop
je max repair condition daalt wel, maar zo lang je niet rijdt heb je daar dus geen last van
het is een vreemde constructie, maar ja.. het spel heeft wel meer dingen die ietwat vreemd zijn
[ Voor 87% gewijzigd door Nobby op 03-02-2010 23:17 ]
The realone, je waarde zal zowiezo niet 72.000 denk ik, het zou me heel straf lijken moest je de volledige purchase cost terugkrijgen, zelfs na een overhaul, maar er zijn anderen die dit beter weten.
Inderdaad mooi werk met die contracten.
ThanxLointje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:04:
The realone, je waarde zal zowiezo niet 72.000 denk ik, het zou me heel straf lijken moest je de volledige purchase cost terugkrijgen, zelfs na een overhaul, maar er zijn anderen die dit beter weten.
Dat bedoel ik inderdaad. En als je de charger koopt en meteen weer verkoopt schrijf je daar ongeveer 10 procent op af. Dat bedrag is veel lager dan de waardestijging van je truck.frankivo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:55:
[...]
dat klopt dus niet. je truck blijft dan op 100% staan, en levert dus meer op tijdens verkoop
Je kan met een charger repareren tot een hogere max repair. Verkoop je de charger dan daalt je max repair weer maar je truck is al gerepareerd en gaat pas slijten als je er mee gaat rijden.
/▌
Zal ik het in de naam der wetenschap dan maar proberen? 
EDIT:
Voor:

Na:

Een investering van $7377,- levert me ruim $17.000,- op...
Voor $200.000,- een truck, items en triple trailer endorsement uitzoeken...like a kid in a candystore!
EDIT:
Voor:

Na:

Een investering van $7377,- levert me ruim $17.000,- op...

Voor $200.000,- een truck, items en triple trailer endorsement uitzoeken...like a kid in a candystore!
[ Voor 87% gewijzigd door The Realone op 04-02-2010 11:04 ]
Met de chargers was je een stuk goedkoper uitgeweest dan 7500 en had je hetzelfde resultaat gehad
/▌
Via de My driver -> Achivements zien we wat we al gehaald hebben.
Is er ook een mogelijkheid om de huidige waardes te achterhalen?
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD
ik heb de mogelijkheid nog niet gevonden, zou wel handig zijn. Kan ik me excelsheetje weggooien. Iemand? Iemand?Blackeagle schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:12:
Via de My driver -> Achivements zien we wat we al gehaald hebben.
Die moet je me dan toch nog eens uitleggen.Marzman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:24:
Met de chargers was je een stuk goedkoper uitgeweest dan 7500 en had je hetzelfde resultaat gehad
Ik zat op 74% en na de overhaul op 98%. Als ik 24% erbij wil krijgen met die chargers ben ik toch altijd veel duurder uit? Met de Turbo en Super charger kom ik slechts op 89% en dan zit ik al ruim over die $7300 van de overhaul heen.Turbo Charger - $3600 - Increases maximum truck condition +5%.
Super Charger - $5850 - Increases maximum truck condition +10%.
Geometry Charger - $9000 - Increases maximum truck condition +15.
Ik had dat toch uitgelegd? En Frank omschrijft het ook nog een keer hierboven
Je koopt die charger, repareert je truck en verkoopt de charger. De charger schrijft dan ongeveer 10 procent af dus voor 900 (10 % van 9000) heb je er 15 procent van je truckwaarde bij. Het is goedkoper nog dan meteen een charger kopen bij waardedaling omdat je charger ook in waarde daalt, maar omdat je hem nu koopt en bijna meteen weer verkoopt is die waardedaling maar 10 procent.
[edit]Ok, 24 procent. Dan moet je er nog een charger bijkopen en kost het 1500. Maar dat is nog steeds goedkoper
[edit]Ok, 24 procent. Dan moet je er nog een charger bijkopen en kost het 1500. Maar dat is nog steeds goedkoper
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 04-02-2010 13:34 ]
/▌
Nadat je de repair gedaan hebt, kun je de charger weer verkopen en daarna pas de truck, die dan meer waard is.
Nee, die functie is niet aanwezig.nickvanozzie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:31:
[...]
ik heb de mogelijkheid nog niet gevonden, zou wel handig zijn. Kan ik me excelsheetje weggooien. Iemand? Iemand?
Ah, niet helemaal begrepen dan. Blijf het overigens vreemde logica vinden maargoed...toch geld genoeg!
Dat is ook zo, daarom rijd ik zelf de chargers gewoon op en doe ik daar bovenop nog een overhaulThe Realone schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:35:
Ah, niet helemaal begrepen dan. Blijf het overigens vreemde logica vinden maargoed...toch geld genoeg!
/▌
Even het volgende:
-speed limit: 70
-weather speed: 50
-ingevoerde speed: 75 (=speed limit +5)
Nu krijg je bijvoorbeeld een crash omdat je te hard reed voor het weer.
Maar krijg je dan ook een ticket en dus -0,50 DR en 1 FP straf
-speed limit: 70
-weather speed: 50
-ingevoerde speed: 75 (=speed limit +5)
Nu krijg je bijvoorbeeld een crash omdat je te hard reed voor het weer.
Maar krijg je dan ook een ticket en dus -0,50 DR en 1 FP straf
Die -0.5 sowieso. 1FP weet ik eigenlijk niet.
[ Voor 91% gewijzigd door The Realone op 04-02-2010 16:00 ]
Je hoeft niet per sé een ticket te krijgen, maar een crash kost je gewoon 0,5 DR en 1 FP.
Weer een nieuw contractje erbij, mooi
Ik vertrek morgenochtend richting Hamburg.
Ik vertrek morgenochtend richting Hamburg.
Verwijderd
Succes met de route!
Ok ik wil even iets lastigs uitleggen.
Je hebt de optie quickrest.
Is het niet voordelig om bij bijv een minimale contract opbrengst van 2000 dollar altijd een quickrest te doen.
Stel je doet dit een keer of 10 dan heb je toch 1 route verdiend in dezelfde tijd voor laten we zeggen 1000 dollar. Terwijl die extra roete je 2000 oplevert. Dus 1000 in de pocket.
Ik hoop dat jullie me begrijpen...
Is het niet voordelig om bij bijv een minimale contract opbrengst van 2000 dollar altijd een quickrest te doen.
Stel je doet dit een keer of 10 dan heb je toch 1 route verdiend in dezelfde tijd voor laten we zeggen 1000 dollar. Terwijl die extra roete je 2000 oplevert. Dus 1000 in de pocket.
Het levert ook extra DR op natuurlijk omdat je meer miles aflegd. Ik zou sowieso altijd die quickrest kopenVerwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:19:
Succes met de route!
/▌
@XaiDred: je berekening klopt vwb cash maar ook vwb DR zoals Marzman zegt. Live your life to the max dus 26 trukz uren per dag ipv 24
alleen al vanwege de 0,5 DR ga ik het meteen uit me hoofd zetten! ik heb al genoeg DR verloren met dommeJaap-Jan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:07:
Je hoeft niet per sé een ticket te krijgen, maar een crash kost je gewoon 0,5 DR en 1 FP.

Ik ga me gewoon houden aan speedlimit / max weather speed (welke het laagst is) + 5 mph.
Net mijn eerste crash gehad, wou nog even tot 15FP gaan om nog vanavond in Hamburg aan te komen, helaas ging het bij 14 mis.
Gelukkig speelt de Driverrating voor mij nog niet zo'n grote rol.
Sukkel, straks heb je er spijt van omdat je nog 2 dagen moet wachten op een nieuwe endorsement.Noob6 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:07:
Net mijn eerste crash gehad, wou nog even tot 15FP gaan om nog vanavond in Hamburg aan te komen, helaas ging het bij 14 mis.
Ik had dat in het begin ook. Reed regelmatig te hard en ging door tot 12 of 13FP. Daarom zit ik nu ook pas op 25DR.

Ik zal het niet meer doen..
Ik word ondertussen wel een beetje simpel van de RMF's. Ik heb een top top onderhouden XF2010 met alles er op en er aan en heb nu alweer de derde in 24 uur. Daarvan twee direkt achter elkaar. Heb toch het idee dat er een bugje in zit.
De RMFs zijn wel random maar wel afhankelijk van bepaalde factoren. Daarom komen ze vaak opeens vaak achter elkaar voor om dan weer een hele periode weg te blijven. Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig welke factoren dat zijn want het is echt niet alleen de miles aangezien het weer beter wordt als je gewoon met dezelfde truck doorrijdt. Ik denk dat ook de locatie waar we rijden meespeelt (RMF's op vaste punten op routes, wel veranderend en random natuurlijk)Vunzz schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:21:
Ik word ondertussen wel een beetje simpel van de RMF's. Ik heb een top top onderhouden XF2010 met alles er op en er aan en heb nu alweer de derde in 24 uur. Daarvan twee direkt achter elkaar. Heb toch het idee dat er een bugje in zit.
/▌
Op het Jolt forum wordt er ook over geklaagd, maar daar wordt er steeds gereageerd met "het is geen bug en het is volkomen random".
Toch valt het me op dat het vaak met een nieuwe truck is. Met deze truck was het ook schering en inslag toen hij nieuw was. Toen dagen niets, en nu drie in korte tijd. Ach ja, we doen het er maar mee.
Toch valt het me op dat het vaak met een nieuwe truck is. Met deze truck was het ook schering en inslag toen hij nieuw was. Toen dagen niets, en nu drie in korte tijd. Ach ja, we doen het er maar mee.
Volgens mij krijgen verschillende mensen ook regelmatig op dezelfde punten een RMF daarom denk ik dat de locatie meespeelt. Dat je een bepaald percentage kans hebt op een RMF maar dat dit percentage op sommige stukken groter is als op andere stukken. Op zich hoeft dit ook niet per se een bug te zijn. In landen met slechte wegen zul je eerder een lekke band krijgen.
Ik heb er zelf momenteel geen last van.
Ik heb er zelf momenteel geen last van.
/▌
Dit topic is gesloten.