Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dat klopt toch ook.

Het contract is ook:
Deliver 1000 ton fruit to Oslo (oid).

Truckz kijkt niet waar jij het oppikt, hij kijkt alleen of je het afgeeft aan Oslo terwijl er nog een contract is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:04
Maar als je al aan die 1000 ton zit en je bent nog onderweg dan krijg je nog steeds de volle mep, dat is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dat wil ik wel eens zien dan :P

Voor diegene die te laat komen, even posten hoeveel $$ ze hebben gekregen.

Ik heb nu nog 7 legs te gaan, haal ik denk ik wel. Vorige ronde bracht iets van 5000$ op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dat is een feit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik sta nu op 275 mile van oslo, met 12 FP, ik zal rustig aan doen, zodat zoveel mogelijk mensen nog een vrachtje kunnen oppikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 14:52
Megamind schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:36:

Ik heb nu nog 7 legs te gaan, haal ik denk ik wel. Vorige ronde bracht iets van 5000$ op.
Je krijgt sowieso 5k of het contract nou voltooid is of niet. Is aal veelvuldig uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 21:41

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Ik moet nog wel ff voor ik in Oslo ben maar al sik er bijna ben zal ik wel ff kijken of het contract nog open is.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 21:47
Nadat ik mijn eerste driver veelvuldig had laten crashen, heb ik die driver geretired en ben opnieuw begonnen.

Ik ben nu onderweg naar Oslo met een lading fruit in mijn bak, en nu maar hopen dat ik nu niet weer crash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 14:19
Megamind schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:36:

Speciaal voor jou:
Ik ben net aangekomen in Madrid met vegetables. Bij vertrek was aangegeven dat ik een goede 2k $ zou krijgen. Dit contract is nu gedaan sinds enkele uren, ik denk zelfs dat ik ongeveer de laatste ben die vertrokken is geweest er mee. (Er waren nog 0 loads nodig om het contract te vullen, zie een eerdere post van mij)
En dit is het resultaat:
You have completed your route to Madrid on time. You collected $2,075.58 of which Western European Trucking collected $145.29 from that total to leave you with a total collection of $1,930.29. Your driver rating is now 13.12. You may start a new route at this time or view your driver profile for more details.

Genoeg bewijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:20:
Dat klopt toch ook.

Het contract is ook:
Deliver 1000 ton fruit to Oslo (oid).

Truckz kijkt niet waar jij het oppikt, hij kijkt alleen of je het afgeeft aan Oslo terwijl er nog een contract is.
Nee, trukz kijkt of er nog een contract is als je aan de route begint (de lading aankoppelt zeg maar). Dat is een groot verschil. Als het contract terwijl je al onderweg bent vervult is krijg je nog steeds de contractprijs.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:40
Nouja, dan blijf ik vannacht wel even op 40 miles vanaf Oslo staan, in de hoop dat er misschien nog iemand is die het contract mee kan pikken vannacht/vannochtend. Ik hoop dan ook dat er weer een nieuw contract is morgen :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Ik st nu 55 mijl van Oslo met 9 FP. Ik heb nog 11 uur om de lading af te leveren dus ik blijf wel even staan.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

franssie

Save the albatross

Ik lees net dat bulletin over Hamburg, maar misschien is het een optie om juist vanuit Oslo via Hamburg naar Glasgow te rijden? Zoiets ben ik nu aan het doen, Glasgow heeft ook de contract goodies namelijk en is denk ik dichterbij dan Lyon? (niet gechecked, wilde sowieso even het UK bezoeken).

edit:// @evleerdam dank voor het aanpassen van mijn spevoudt :)

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 15-11-2009 19:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben (zonder iets te checken) vanochtend maar naar Lyon vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
franssie schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:34:
Ik lees net dat bulletin over Hamburg, maar misschien is het een optie om juist vanuit Oslo via Hamburg naar Glasgow te rijden? Zoiets ben ik nu aan het doen, glasgow heeft ook de contract goodies namelijk en is denk ik dichterbij dan Lyon? (niet gechecked, wilde sowieso even het UK bezoeken).
Inderdaad. Vanuit Oslo naar Glasgow is maar 739 miles, vanuit Oslo naar Lyon is 1210 miles. Het lijkt mij inderdaad verstandiger als je nu nog in Oslo staat om dan eerst naar Glasgow te gaan rijden.

Komt er morgen trouwens nog een contract bij (of is dat de bedoeling?) zodat we een iets efficientere route kunnen rijden, in plaats van Lyon-Berlin-Lyon-Berlin?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 05-02 17:08
Zojuist een Peterbuilt 379 uit 1998 gekocht, mn tweede wagen.

Wat is nu verstandig? deze beetje "pimpen" met fuel filters etc zodat hij zuiniger wordt, nieuwe banden voor betrouwbaarheid. Dan daarna doosparen voor flink betere truck.

Of ff doorsparen en dan truck van 30 K ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
De belangrijkste items kopen en vervolgens doorsparen, zo doe ik het altijd.

Dus iets van: New Tires, High Gear ratio en wellicht nog 2 items die je belangrijk vindt. Ik heb het idee dat de waarde van die items niet heel snel zakt, dus je kan het beste wel een beetje pimpen, het kost je per saldo toch niet veel als je ze later weer verkoopt. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je geen onnodige dingen koopt, want dat is natuurlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

vage schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:20:
Zojuist een Peterbuilt 379 uit 1998 gekocht, mn tweede wagen.

Wat is nu verstandig? deze beetje "pimpen" met fuel filters etc zodat hij zuiniger wordt, nieuwe banden voor betrouwbaarheid. Dan daarna doosparen voor flink betere truck.

Of ff doorsparen en dan truck van 30 K ofzo?
Ik heb dezelfde truck. Ik heb hem lekker gepimpt met Air Filter, CB Radio, Fresh Tires, Fog Lights, Fuel Filter, Fuel Injector, Aluminum Wheels, High Gear Ratio, GPS Navigation, Extra Fuel Tank, Tire Chains,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bij mijn eerste twee trucks (5K en 13K) deden de banden en de extra tank (voor de lange contracten) het meest, daarna de luchtfilters (voor USD500 een koopje), dan evt de velgen. Je hoeft niet alles in een keer te kunnen kopen (de afschrijving is redelijk laag) maar de banden en de tank wil ik er wel altijd gelijk bij. Hier iets boven is een link naar een tweede greasemonkey script geplaatst dat de cummulatieve waarde van al je items bij elkaar optelt, echt handig om te weten als je richting een nieuwe truck komt! en ten overvloede: verkoop altijd eerst je items voordat je je truck verkoopt!
* franssie Knows The Really Good Bars | Eindelijk weer eens een achievement, en de hele UK gezien. Nu vanuit glasgow weer op contract verder.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 15-11-2009 17:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:10

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti heeft ook een nieuwe truck gekocht :Y

2007 Scania R470 Topline :D

Afbeeldingslocatie: http://www.trukz.com/images/trucks/truck40.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Trabi schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:49:
* Anoniem: 39993 heeft ook een nieuwe truck gekocht :Y

2007 Scania R470 Topline :D

[afbeelding]
Ah, die wilde ik nou ook gaan halen als ik in Oslo aankom. Komt als vervanging van de huidige 2002 DAF XF. Die begint wat af te takelen en ik vind 'm het overhaulen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

_Sunnyboy_ schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:59:
[...]

Ik heb dezelfde truck. Ik heb hem lekker gepimpt met Air Filter, CB Radio, Fresh Tires, Fog Lights, Fuel Filter, Fuel Injector, Aluminum Wheels, High Gear Ratio, GPS Navigation, Extra Fuel Tank, Tire Chains,
Heb ik thuis ook :)

Ben eigenlijk best tevreden met de Peterbilt 379

Overhaul Truck Condition: 93.0% (best overhaul condition)
Current Max Truck Condition: 100.0% (for standard repairs)
Current Truck Condition: 98.5%
Top Speed: 77 MPH
Miles Per Gallon: 8.07 MPG
Fuel Capacity: 290 Gallons

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 05-02 17:08
Bedankt voor alle reacties, inmiddels al wat zuinige zooi erop gezet en tzt banden en extra tank maar doen.

En dan een paar weken dromen van een echte wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
jbdeiman schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:42:
Dat lijkt mij inderdaad een betere oplossing,zoals yamahathebest hem voorsteld

Ik mag denk ik er wel vanuitgaan dat 5 mph te hard behoorlijk veilig is, qua boetes en dat er niet een veel grotere kans is op ongelukken e.d. (metname bij winterweer) Anders zouden jullie dat greasemonkey scriptje niet maken.

Maar waarvoor ik eigenlijk even op dit forumtopic kwam is om te vinden of overhauling een aanrader is. Ik merk dat (steeds een paar keer redelijk kort bij elkaar) mijn truck af en toe kapot gaat. Nou las ik al dat dit oa te maken (kan hebben) heeft met het aantal gereden miles van je truck.
Overhauling brengt je truck weer in staat zoals je hem kocht, maar: dan is mijn max % 93, terwijl die nu 100% is. Is het dan toch aan te raden om de truck te overhaulen, maw: heb je dan minder kans op die random failures en dergelijke?
Zou iemand hier nog een reactie/ antwoord op kunnen geven, ik heb het niet terug kunnen vinden in de overhaul help pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Je geeft zelf al het antwoord. Je truck overhaulen van 100 naar 93 procent heeft geen zin (en kan ook niet)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
* frankivo doet bieden over ~7 uur

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

Harrie

NederVlaming

* Harrie is pas halverwege van Malaga naar Oslo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 02:41

Nobby

Nuts!

* Nobby is halverwege naar Lyon met rocks :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

frankivo schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:44:
* frankivo doet bieden over ~7 uur
respect! slaap nog een beetje ;) eigenlijk zouden we een verzoek moeten indienen dat de bied scripts bij trukz.com op een EU vriendelijk tijdstip plaatsvinden, dat zou de acceptatie van het spel ook buiten de VS toch alleen maar ten goede komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 02:41

Nobby

Nuts!

of misschien alleen de EU contracts :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ja dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
franssie schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:24:
[...]

respect! slaap nog een beetje ;)
ik sta toch al rond die tijd op om naar stage te gaan

helaas zijn we op het laatste moment onderboden :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Marzman schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:06:
Je geeft zelf al het antwoord. Je truck overhaulen van 100 naar 93 procent heeft geen zin (en kan ook niet)
Ok, maar het helpt dus ook niets om de random failures die je steeds meer krijgt bij een hoge mileage van je truck (veel miles op de teller) weer te verminderen? Dus eigenlijk is overhaulen niet echt slim om te doen in de meeste situaties.
Waarom zit het er dan eigenlijk in, is het goedkoper om vanaf 40% naar de overhaul condition te gaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 16:26
Volgens mij zit het erin voor mensen de zoveel mogelijk miles met 1 truck willen rijden.

dan zou je al je upgrades kunnen verkopen en dan kunnen overhaulen. Vervolgens koop je dan de upgrades weer en kun je weer aan de 100% komen...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Marmot84 schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:23:
Volgens mij zit het erin voor mensen de zoveel mogelijk miles met 1 truck willen rijden.

dan zou je al je upgrades kunnen verkopen en dan kunnen overhaulen. Vervolgens koop je dan de upgrades weer en kun je weer aan de 100% komen...
Dat klopt. In de meeste gevallen is het goedkoper je truck in te ruilen voor een nieuwe.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
Zo, net de eerste vracht steentjes van Lyon naar Berlin gebracht. Heb nu FP=10 wat kan ik hierna het beste doen?

Suggestie: Berlin-->Arhus(hometown) 41.000p Appliances á $0,70mile

[ Voor 23% gewijzigd door Appie Heijn op 16-11-2009 17:51 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

voor die paar cent extra heeft omrijden geen zin - kost je zelfs geld! je wil zoveel mogelijk per FP verdienen dus terug naar Lyon is denk ik de beste optie, deed ik ook en nu weer met steen onderweg. Ook op de route naar Lyon verlies je een beetje geld tgv afschrijvingen maar dan kan je het snelst weer geld verdienen met het contract, wat uiteindelijk het voordeligst is nu. En in Lyon kan je goedkoop tanken zonder dat het je een FP kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 21:34

Haan

dotnetter

Ik ga nu via Rotterdam naar Glasgow, dan kan je clothing meenemen en dat brengt het dubbele op van een standaard vracht. Vanuit Glasgow kan je weer rock naar Berlin rijden voor het contract.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Heb net deze truck gekocht:
Year: 2004
Make: Mercedes-Benz
Model: Actros

100.000 op de teller.

Daar kan ik wel weer even mee vooruit denk ik. Nu even sparen om de fuel filter weer te kopen, nieuwe banden heb ik al aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Wat vinden jullie van lange routes? Zeg 2500 miles. Te lang of wel ok als het goed betaald?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 18:30
Marzman schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:15:
Wat vinden jullie van lange routes? Zeg 2500 miles. Te lang of wel ok als het goed betaald?
Ben net van Helsinky naar Madrid gereden (2100 miles oid) betaalde $2100, zou ik ook wel op contract willen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
vorige keer hebben we die ook gewoon gehaald
die naar Rusland en die naar Oslo doel ik dan op

wel lekker cashen > $5k

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163444

Net een nieuwe truck gekocht :)
Kenworth W900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, die lange routes vind ik best lekker en verdienen goed. Alleen is het fijn als er dan ook een goede terugweg is lijkt me.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Lange routes is prima, enige is dat tanken wat meer kost onderweg, maar de verdiensten zijn veel beter dan die korte stukjes.
Ik vind het prima, en met de 200 actieve leden redden we dat soort stukken gemakkelijk. Wel is het fijn als er een mooie route is voor een terugweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lange routes zijn voor mij wat saai, en vwb verdiensten maakt het me niet veel uit - enige voordeel is dat je er langer over doet om een lang contract vol te rijden als groep, maar daardoor is het risico ook groter het niet te halen als er een aantal rijders zouden stoppen.
Dus als de prijs per mijl goed is: doen, bij een gemiddelde prijs net zo lief of liever een middellange route. Maar ik rij ze toch wel aangezien ze snel voordeliger zijn dan kleding ;)

@jbdeiman ^ met een extra tank lukt het me meestal wel het te halen, al was dat oslo contract te krap mede door een terminal die niet voot het begin van het langste stuk stond (gemiddeld had ik ca 15 gallon over) maar dat hangt ook van je truck en verdere opties af natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 16-11-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Lange routes vind ik geen probleem. Wel is het (zeker bij die lange routes) leuker als de GPS werkt, dus diep in Rusland is minder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
lol@onderschrift - hoe heerlijk politiek incorrect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ik geloof niet dat we routes uitkiezen omdat ze het leuk doen op de GPS :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Lange routes zijn voor mij ook prima, zo lang het maar goed betaald. En sowieso heb ik liever een goede terug route, ik denk dat dat bij lange routes iets makkelijker te regelen is. (ik bedoel, bij Malaga-Oslo en Parijs-Barcelona ging het prima, zo iets is natuurlijk lastig te realiseren bij een korte route als Lyon-Berlin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Goed plan, Berlin-->Oslo(paper) Oslo-->Berlin(rock) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
2 nieuwe contracts!

Rock naar Warschau, Polen
Lumber naar Glasgow, Schotland

We moeten nog wel ~27 keer met Rock naar Berlijn ook, dus als daar ook nog wat mensen naar willen vertrekken zou dat tof zijn :p

Route:
  1. Rock ophalen in Lyon
  2. Brengen naar Warschau (of liever Berlijn als die nog niet gecovered is.)
  3. Vanuit Berlijn of Warschau kun je Lumber oppikken in Boedapest
  4. Lumber moet naar Glasgow
  5. Hier hebben ze weer rock voor Warschau, waarmee je stap 1 kan skippen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:08
idee om dan een terminal in Glasgow neer te zetten ?
dat je iig genoeg kan repairen en refeulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Damn, net aangekomen met Rock in Berlijn, gelijk door naar Oslo om nieuwe rock op te halen voor Berlijn, zie ik dat er nieuwe contracten zijn. :) Nou ja, vanavond maar eens kijken wat het beste is. Ik zit nu toch op 11FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:33
Shit.. mijn truck krijgt steeds meer RMF's en heb eigenlijk nog niet genoeg geld voor de volgende truck (+/- 60k) heb wel al mijn double endorsement gekocht aangezien ik eerst geen enkele RMF had :P

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 05:40
Coenen schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:59:
Damn, net aangekomen met Rock in Berlijn, gelijk door naar Oslo om nieuwe rock op te halen voor Berlijn, zie ik dat er nieuwe contracten zijn. :) Nou ja, vanavond maar eens kijken wat het beste is. Ik zit nu toch op 11FP.
Dan kan je vanavond vanuit Oslo het beste naar Warshaw.

[ Voor 75% gewijzigd door yamahabest op 17-11-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
waar ik Lyon zei, kun je ook naar Oslo rijden eventueel :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Voor Berlijn zijn genoeg mensen onderweg :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 11:34

Saffie_time

Why use this? 42!

Das mooi om te horen dan kan de rest dus mooi een start maken met de 2 nieuwe contracten!

Goed bezig met deze 2 contracten!
Persoonlijk vind ik ze wel fijn om deze langere routes te rijden op het moment dat je niet leeg/met random zooi, terug hoeft te rijden. Dan worden de lange routes namelijk niet rendabel meer.
Mooi is in ieder geval dat we weer een contract hebben afgerond en alweer een start is gemaakt voor de nieuwe 2.
Mijn nieuwe truck is op deze manier zeer snel bij elkaar gespaard!

Ik ga alvast lopen kwijlen :9~ bij de dealer dus als jullie me zoeken....

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 22:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik heb nu een 2000 Peterbilt 379, 88 MPH, 9,47 MPG, 290 Gallons, max Truck condition 96,5 and deteriorating...
Als ik alles verkoop wat ik heb en mijn spaarrekening leeghaal heb ik zo'n $45,000.-
Wat raden jullie aan, doorsparen of verkopen :?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik kocht altijd een nieuwe als de max truck condition terug ging lopen (altijd met nieuwe banden). Dan wordt namelijk ook de inruilwaarde langzaam minder (al heb ik nooit berekend hoe veel en of dat opweegt tegen inruilen ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Dan wordt het tijd voor een nieuwe. Mijn max stond ooit eens op 100% nu al een stuk lager. Zodra ik aankom in Warsaw zal ik hem verkopen, dan zit er ook niet zoveel meer in mijn tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Eerst repareren en je items verkopen heh ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Naturlich! hehe. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ga einde dag overstappen op een nieuwe truck..

Gewoon omdat ik er aan toe ben....

Mooie stap is toch van:
2001 Volvo VN660 +/- 28.000
naar
2007 Scania R470 Topline 56.000 (met comp. discount)

[ Voor 10% gewijzigd door Wii4all op 17-11-2009 14:06 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Hier ook net de 2007 Scania voor de deur gezet ipv de W900...

Met fuel items hangt ie op 9.98 mpg, goed voor het milieu ook nog :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik heb besloten om ook te stoppen. Ik vind het een beetje te eentonig worden en merk dat ik steeds vaker een dagje over sla.. Tijd om mijn papiertje in te leveren en anderen het werk te laten doen :)

Succes met WET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:05
Racemol schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:58:
Ik heb besloten om ook te stoppen. Ik vind het een beetje te eentonig worden en merk dat ik steeds vaker een dagje over sla.. Tijd om mijn papiertje in te leveren en anderen het werk te laten doen :)

Succes met WET.
Ik begin dit ook te krijgen, er is eigenlijk niet veel aan, er zit geen tactiek in... Gewoon aan het einde van een leg weer een stad aanklikken en dan elke ochten/avond eventjes 10x klikken op Next Leg. Het is opzich wel leuk maar zo eentonig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Even mijn eigen script pluggen. Ik heb zelf ook een GreaseMonkey script gemaakt voor Trukz: http://userscripts.org/scripts/show/62096.

De features die erin zitten:
• +5 MPH (automatisch aangepast aan de maximumsnelheid van de truck)
• Aanpassing van de snelheid voor de laatste leg. Als de stad bereikbaar is (dwz. minder dan de maximumsnelheid van de truck), dan wordt die afstand ingesteld.
• Alert als de brandstofprijs onder de $2.00 is en er minder dan 30% in de tank zit (prijs en level configureerbaar).
• 'Next Leg' knop disablen als de FP op 10 staat.

Alles zou moeten werken, maar geef maar een gil (DM/ forum van userscripts.org) als dat niet zo is. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik mag morgen voor het eerst m'n hometown veranderen. Nu aalborg, wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik weet niet of het nodig is nu. Je kan dan beter wachten het gaat vast binnenkort wel weer een keer handig zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Jaap-Jan schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:28:
Even mijn eigen script pluggen. Ik heb zelf ook een GreaseMonkey script gemaakt voor Trukz: http://userscripts.org/scripts/show/62096.

De features die erin zitten:
• +5 MPH (automatisch aangepast aan de maximumsnelheid van de truck)
• Aanpassing van de snelheid voor de laatste leg. Als de stad bereikbaar is (dwz. minder dan de maximumsnelheid van de truck), dan wordt die afstand ingesteld.
• Alert als de brandstofprijs onder de $2.00 is en er minder dan 30% in de tank zit (prijs en level configureerbaar).
• 'Next Leg' knop disablen als de FP op 11 staat.

Alles zou moeten werken, maar geef maar een gil (DM/ forum van userscripts.org) als dat niet zo is. :)
waarom op 11 en niet op 10?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
frankivo schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:27:
[...]

waarom op 11 en niet op 10?
Foutje. Hij staat standaard op 10, omdat dat veilig is. Maar ikzelf krijg niet vaak een boete/ ongeluk (slechts eenmaal voorgekomen) als ik doorrijd tot 11, dus daarom heb ik dat zelf wel zo ingesteld. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-11-2009 21:57 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
hmm..
ik zou wel willen weten hoe hoog die pakkans is :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

groot genoeg om je driver rating naar beneden te brengen - wat eigenlijk alleen van belang is als je met grotere ladingen wilt gaan rijden via endorsements. Ik heb het geprobeerd een paar keer en -.5 rating is toch wel jammer. voor mij dan.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 17-11-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Het verlagen van de driverrating is de sanctie, niet de kans.
Zelf heb ik al vele malen tot 11fp gereden en ben nog nooit gepakt of iets dergelijks. Ik ben een keer boven de maximum snelheid gegaan en had meteen een dikke prent en -0,5 aan m'n broek.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat klopt, voluit dan voor de niet risico managers die meelezen: de kans is groot genoeg om het gevolg te hebben dat je rating valt wat over het algemeen negatief wordt opgevat. (in het spel :edit)
Maar zo nu en dan naar FP11 rijden bij een eindpunt doe ik ook, maar er continue op rijden is de sop en de kool niet waard want je schiet er uiteindelijk niets mee op. Dus je loopt wel het risico op een negatieve uitkomst zonder een kans op positieve beloning en dat is dom om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Dat is waar. Het is een risico dat je moet incalculeren en waarvan je iedere keer dat je het neemt moet bedenken of het genoeg waarde heeft. Het is inderdaad "dom" om standaard tot 11 te rijden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Volgens mij geldt de volgende regel:

2000lbs = 1 ton

Nu heb ik dus aluminium wheels gekocht:increasing your maximum legal haul weight +1,000 lbs

Als ik bij 'Route Dashboard' kijk, dan staat er dus ook dat ik 41.000 lbs mee neem, maar tussen haakjes staat er 21 ton. Dat zou 20,5 ton moeten zijn (41.000/2000). Waar krijg ik nu voor betaald? 21 ton of 41.000 lbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je krijgt imho voor 20,5 ton betaald omdat daarvoor het aantal lbs wordt meegenomen in de berekening, volgens mij wordt het gewoon afgerond omdat ze het als integer laten zien :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 18-11-2009 12:14 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
41000 lbs krijg je voor betaald. Dat andere is gewoon een afronding inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Over die double trailer endorsement: Expires on 11/12/2010. Renewing now will extend the endorsement until 11/18/2010. Endorsements are only renewable within 30 days of their expiry date.

Wat is nu precies het nut om dat ding te gaan renewen, dat kost nogmaals $9000 en dan heb je hem 6 dagen (of max een maand) langer, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Dan heb je hem 6 dagen langer als het zou kunnen, maar "Endorsements are only renewable within 30 days of their expiry date. "

Je zou hem een paar dagen voor hij afloopt kunnen renewen als je bang bent dat je het vergeet. Dat is meer het idee achter het renewen (het is dus min 11 maanden en niet max 1 maand ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 18-11-2009 13:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27

Entity

9000rpm

Zo, net een ladinkje in Glasgow gedropt en ben weer onderweg naar Warsaw. Dit soort dubbele contracts leveren wel lekker op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bah, het steekt me wat tegen vandaag..
Ik had vanmorgen mijn truck nog een reparatie gegeven, zodat hij weer op 100% stond.
Nu log ik in, rij 2 FP, random mechanical failure.
Naja bizar, maar ik repair dan maar weer.
Ik rij verder.. Weer 2 FP later, weer random mechanical failure! |:(
Zo schiet het rijden niet echt op }:|

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Malantur, wat voor truck rij je? dezelfde als ik dus :S raar, ik heb er weinig last van, wel dus banden en een charger en steeds repareren ... stom ongeluk ws.

Ik rij al een tijdje in de volvo 660 (oid) van 30K, met de nodige add-ons (o.a. banden + charger om van 93% naar 100+% te komen) rijdt ie nu eigenlijk prima. verbruik is ca 9+ mpg dus acceptabel. Het hele setje is ca 70K- waard dus ik kan een nieuwe truck kopen maar gezien ik bijna geen RMF krijg en ik ca 1 op de 20 legs te weinig snelheid heb lijkt het me niet uit kunnen. Trekvermogen heeft ie ook genoeg voor de eerste endorsment waar ik mee rij dus vraag ik me af waarom ik eigenlijk zou upgraden; want dan neem ik de afschrijvingen op mijn accessoires terwijl de truck (na reperatie) nog net usd 500 minder waard is geworden tov de aanschaf prijs.
Denk dus eigenlijk over een paar werken een top truck te kopen...

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 18-11-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:10:
@Malantur, wat voor truck rij je? dezelfde als ik dus :S raar, ik heb er weinig last van, wel dus banden en een charger en steeds repareren ... stom ongeluk ws.
Ik heb een Volvo VN660 met nieuwe tires, fuel spullen, high gear ratio etc. Alleen geen charger, die zijn toch niet nuttig als je al op 100% condition zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik kwam na reparatie al onder de 100, of te snel daarna (weet ik niet zeker meer). In elk geval kan je dus upgraden tot bijvoorbeeld 105%, je ziet dan alleen 100% staan maar het duurt dus langer voordat ie onder de 100% komt. Bij mij lijkt het wel wat zin te hebben (de goedkoopste charger heb ik). Maar wellicht is eea echt random en stom ongeluk. Is wel 3K6 dus daar kan je ook wel weer een paar RMF voor nemen maar ik vind dat saai en suf, snel snel snel en zo.

Voor de rest heb jij dezelfde opties als ik (+ sneeuwkettingen, die heb ik niet) dus ik zie weinig verschil wat het kan verklaren.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 18-11-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:00:
Maar wellicht is eea echt random en stom ongeluk.
Ok, dan zal ik het op een frats van de random generator houden :)
De overige 5 FP ging trouwens wel zonder RMF :+

[ Voor 23% gewijzigd door Malantur op 18-11-2009 23:18 ]

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Let wel op vandaag zijn de suppliers veranderd!

Dus niet meer van Boedepest naar Glasgow met lumber of rock van Glasgow naar Warsaw.

Het beste is denk ik Marseilles -> Glasgow met lumber -> Glasgow -> Lyon met iets -> Lyon -> Warsaw met rock -> Warsaw -> Marseilles

Maar ik denk dat de huidige contracten morgen afgelopen zullen zijn. Er zijn nu best veel onderweg.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Is Stockholm niet beter? Ik heb er net een bulletin van gemaakt, was ook even vergeten dat het vandaag gebeurde ;)

/▌

• Jaap-Jan
@Badtothebone: In plaats van direct naar Lyon te rijden vanuit Glasgow, kun je beter naar London gaan met iets om Glass naar Lyon te brengen. Levert een bonus op van $500. :)

@Marzman: Glasgow levert geen Rock meer, dus je kunt niet van Glasgow naar Warsaw met Rock. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-11-2009 10:07 ]

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Marzman schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:02:
Is Stockholm niet beter? Ik heb er net een bulletin van gemaakt, was ook even vergeten dat het vandaag gebeurde ;)
Marzman, je bulletin klopt volgens mij niet, Glasgow heeft geen rock meer

• frankivo
Contracts zijn al bijna weer klaar.. morgen hopelijk nieuwe :D

iRacing Profiel

• The Realone
sarinsarin schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:06:
[...]

Marzman, je bulletin klopt volgens mij niet, Glasgow heeft geen rock meer
Sta ik net met 0GP in Glasgow... |:(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik ben even in de war, even kijken wat het nou is :p

/▌

• Jaap-Jan
Waarom niet mijn alternatief? Levert meer op. :)

• evleerdam
Dit zijn dus een beetje de mogelijke routes vanuit Glasgow:

Glasgow - Stockholm - Warsaw (1026 + 604)= 1630

Glasgow - Londen - Stockholm - Warsaw (416 + 1068 + 604)= 2088

Glasgow - Lyon - Warsaw (964 + 1027)= 1991

Glasgow - Londen - Lyon - Warsaw (416 + 549 + 1027) 1992

De eerste route is veruit het korste en lijkt mij dus het beste.

[ Voor 53% gewijzigd door evleerdam op 19-11-2009 12:30 . Reden: zat te slapen en rekende verkeerde routes uit ]

• The Realone
EDIT: Juist ja... ;)
Hauling 41,000 pounds of Rock from Lyon to Warsaw will earn your driver $2.50 per mile, a total of $2568.75 for the entire route.
Ben van Glasgow via Londen naar Lyon gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door The Realone op 19-11-2009 13:18 ]

• Jaap-Jan
En vraag 2: Wat wil je vervoeren van Stockholm --> Warsaw? Er moet Rock naar Warsaw, maar de enige suppliers zijn Lyon, Barcelona en Thessaloniki. Andersom (Warsaw --> Stockholm --> Glasgow) is wel mogelijk (Lumber contract).

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.