Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
jaja :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

franssie

Save the albatross

dit wordt weer een weekeinde flink doorrijden - grote dank voor de contracten & de terminals!
edit:// 133 drivers in route :+ en ik ben er over een groot uur, de eersten waarschijnlijk al iets eerder denk ik - gaat lekker zo!

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 06-11-2009 21:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Rare route trouwens van Lyon naar Odessa, helemaal door het noorden. Waarom niet gewoon door Italië, Slovenië, Kroatië en Roemenië? Scheelt toch zeker 500 mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 14:05
Probeer zelf maar eens op Google ;) Je kunt er via google gewoon niet 'doorheen'.

Ben zelf bijna in Odesa waar ik vanmorgen eerst nog eens van Bordeaux naar Lyon moest rijden zonder fruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Woei, 30k truck... 86 mph en 9.xx mpg. Gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 14:19
BigFast schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:22:
Woei, 30k truck... 86 mph en 9.xx mpg. Gaat goed.
Nu nog een High gear ratio! :p
91mph ftw :)
Ik vraag mij wel af of ik het ooit zal kunnen rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
Ook aangemeld :)

Heb dus, vrij standaard, kleine lening op me genomen en ben maar gewoon wat gaan rijden. Al doende leert men, nu weet ik in ieder geval dat ik dus echt moet gaan rijden wat de stad vraagt of beter nog: contracten rijden. Ga dus zo snel mogelijk contracten van WET rijden vanaf nu.

Ik heb het al opgezocht, maar zo snel niet iets gevonden. Als je nu uit een stad vertrekt zonder geld en je moet een paar keer bijtanken, dan kom je dus op een negatief saldo. Heeft dit nog ergens effect op? Voor een lening moet je betalen, maar voor een negatief saldo lijkt dit niet nodig te zijn?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Klopt, je kan alleen niks kopen met een negatief saldo. Alleen tanken en repareren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Arjan A

Cenosillicafoob

DonPr0n schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:32:
[...]

Nu nog een High gear ratio! :p
91mph ftw :)
Ik vraag mij wel af of ik het ooit zal kunnen rijden..
Nou, het kan wel, maar het mag maar zelden ;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Arjan A schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:12:
[...]

Nou, het kan wel, maar het mag maar zelden ;)
Daarom liever de low ratio en dan weer een paar extra kilootjes meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:41

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

BigFast schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:38:
[...]

Daarom liever de low ratio en dan weer een paar extra kilootjes meenemen.
Moet je ook een endorsment hebben, anders heb je niks aan die extra kilo's die je truck kan meenemen. Bij mij kon ik vanaf truck één al makkelijk 20 ton meenemen en da's toch de legal limit normaal

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik las net nog een vraag van iemand over die overhaul condition, waar als het goed is nog geen antwoord op gegeven is.

Overhaulen betekend dat je je truck naar de max overhaul condition brengt. Ligt deze max overhaul condition _onder_ je huidige max truck condition dan heeft een overhaul dus _geen_ nut. Vandaar dat er ook 0FP en 0$ staat.

Even heel wat anders, ik heb gister ook een nieuwe truck gekocht. De 2005 actros :) bijna gelijk alle items erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:33
Zijn de upgrades trouwens voor alle trucks even duur, of worden ze duurder naar mate je duurdere trucks aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Even duur, daarom hebben niet alle upgrades zin op de goedkopere trucks :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 14:17

Pieroman

/me

Net de eerste contract route gereden en nu onderweg naar Budapest. Gaat een stuk harder met het geld zo :)
Wat kost eigenlijk de volgende truck na de volvo WIA64T? En heeft het nut om nieuwe banden nog voor deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:36
De meesten kopen dan een €13.000,- truck, wat een beste upgrade is. Wil niet zeggen dat dat moet, maar het is het meest voor de hand liggend. Upgraden zou ik persoonlijk nog niet doen, een paar contractroutes en je hebt een truck waar je weer wat langer mee vooruit kan. Voor mijn 15k truck heb ik bijvoorbeeld de meeste standaard upgrades gekocht (fuel en banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
GVD! Wilde ik een nieuwe truck kopen, verkoop ik mijn oude ZONDER alle items eraf te halen!! Bijna 15.000$ aan items gewoon weg.

Dat is toch niet eerlijk meer. Nu heb ik net genoeg geld om m'n oude truck weer terug te kopen! Nou is echt de lol eraf.

[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 08-11-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

-O- kan me voorstellen dat je dan wel even klaar bent met het spelletje. Misschien dat een van de mods iets voor je wil doen? Is toch wel een bug eigenlijk, het zou imho niet mogelijk moeten zijn je truck te verkopen zonder eerst de truck-gebonden items te verkopen.

edit:// ik bedoelde natuurlijk de game mods, niet de mods/TS hier op tweakers aangezien zij niets met dit spel hebben op het spelen na.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 08-11-2009 22:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik heb Phoenix gevraagd te rood te maken in de TS, meer kan ik kunnen we er ook niet aan doen. Het lijkt me trouwens sterk dat het 15k was want je items schrijven ook behoorlijk af. De helft lijkt me waarschijnlijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 08-11-2009 20:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja het is de helft, omdat natuurlijk niet alle items meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wat is trouwens weer een logische truck na de 30k truck? Nu met al die contractritten schiet het goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb wat zitten rekenen en ik kom er ook niet 123 uit, vooralsnog rij ik even door in mijn 27K discounted volvo en ga eens kijken wat de 10K consignment oplevert aan rendement, want na deze rit haal ik waarschijnlijk eindelijk de Driver Rating van 10 :D
snelheid van het ding is in 95% van de gevallen voldoende, failures vallen we mee (1 in de 3 dagen) dus een betere truck levert me vwb FP niet heel erg veel op nu, en de consignment is driver related dus dat lijkt me nu de beste investering.
edit:// en ik zit zo rond de 9 a 10 MPG dus voordat ik een 15K+ inbestering aan een nieuwe truck terug verdien ...

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 08-11-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik rij nu zelf net het eerste ritje met een tweede trailer. Eens kijken of ik nu nog sneller rijk word :D
Nu ik wee $9000,- uitgegeven heb, moet ik natuurlijk wel weer even sparen voor ik een nieuwere truck kan kopen, maar ik rijd al in een $27K (ca 30 zonder discount).

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 20:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan iemand me even helpen? Ik sta nu in Prague waar kan ik het beste heen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Coenen schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:14:
Kan iemand me even helpen? Ik sta nu in Prague waar kan ik het beste heen rijden?
Volgens mij kan jij beter van Prague naar Berlin rijden en van Berlin naar Madrid met Vegetables (contract)

Vegetables to Madrid

Suppliers are Berlin , Odessa , Paris

http://itsvalsserver.homedns.org:8080/contractImage.php

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Coenen schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:14:
Er moeten groente naar Madrid. Die kun je ophalen in Berlijn, Odessa of Parijs.
Er moet fruit naar Oslo. Die kun je ophalen in Bordeaux, Helsinki, Malaga of Palermo.
Er moet nog wat Iron ore naar Boedapest, maar daar zijn nog maar 5 ritten nodig. Deze kun je ophalen in Londen, Minsk, Odessa of Parijs.

ik weet zo niet welke tijdelijke suppliers zijn en welke vast, maar Parijs lijkt me wel een optie, omdat je daar nog kan kiezen uit twee contract routes :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Je moet even de bulletin lezen. Daarin staat wat de supply steden voor de volgende contracten zijn. Daar moet je dan heen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het Huidige Contracten plaatje uit de TS gaat niet goed bij meer dan twee contracten ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 11:40
Ik heb me ook aangemeld bij WET. Ik ben weggegaan bij Unleashed en hoop nu me geluk te vinden bij WET :P

Ingame naam: Konjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Dat moet wel goed komen :) en als je eens niets te doen hebt kan je ook op IRC kijken. Altijd gezellig daar.

@Mad Marty, klopt, daar kan ik helaas ook niets aan veranderen. Dat moet ItsValium doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Het was ook maar heel even. Ik wilde nog een lading meenemen naar het westen maar het is al op :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:45
Hi, leuk spel. Speel het nu een paar dagen. Eerstvolgende truck waarschijnlijk:

1997 Kenworth W900
Top Speed: 73 MPH
Condition: 93%
Odometer: 650,335 Miles
Fuel Capacity: 240
MPG: 6.20
Load Limit: 52,080 lbs.
Game Default Price: $13,000.00
If Company Discount: $11,700.00
Total Owners: 248
Ownership Percent: 2.30%

Moet nog even sparen :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Heb er naar gezocht op de website van Trukz zelf, in de startpost van dit topic en op het forum van Trukz, maar kan het niet vinden.
Waar kan je vinden welke trucks er te koop zijn? Of moet je dan eerst genoeg geld hebben voordat je ze kan zien, of moet je eerste je huidige truck verkopen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Je kan dat vinden onder game statistics en dan de truck lot.
http://www.trukz.com/trucks_lot.asp

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:33
Net even mijn truckje gepushed tot 50000 pounds vegetables, en daarmee naar Madrid gereden. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

En dat ging goed? Lekker :) Toch 10000 pound meer dan normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Jup, ging goed. :) Misschien mijn geluk ook aan het pushen, maar ben toch ook eens aan het proberen om met 50000 pounds naar Malaga te rijden (is maar 300 mijl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Malantur schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:30:
Jup, ging goed. :) Misschien mijn geluk ook aan het pushen, maar ben toch ook eens aan het proberen om met 50000 pounds naar Malaga te rijden (is maar 300 mijl).
De boete, ach dat val wel mee, echter er gaat 0.50 van je rating af.....da's best pittig....

PS. wat gebeurt er als ik een rating heb van 10.1, koop de 2e trailer, extra load, rij daarna te hard/te lang door en krijg dan een boete dus rating naar 9.6.....trailer kwijt? (of zou dit niet geprogrammeerd zijn?)

[ Voor 3% gewijzigd door freak-ish op 10-11-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
freak-ish schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:03:
[...]

De boete, ach dat val wel mee, echter er gaat 0.50 van je rating af.....da's best pittig....

PS. wat gebeurt er als ik een rating heb van 10.1, koop de 2e trailer, extra load, rij daarna te hard/te lang door en krijg dan een boete dus rating naar 9.6.....trailer kwijt? (of zou dit niet geprogrammeerd zijn?)
Ik verwacht het niet, gezien de onlogische zaken die er verder inzitten. Hetzelfde met contracten waaraan je begint te rijden dat je het voor die prijs ook kunt afronden.

Heb zelf gister eens gekeken en na de 30k truck is de truck van rond de 60k dan pas weer echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

la_fusion schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:12:
[...]

Ik verwacht het niet, gezien de onlogische zaken die er verder inzitten. Hetzelfde met contracten waaraan je begint te rijden dat je het voor die prijs ook kunt afronden.

Heb zelf gister eens gekeken en na de 30k truck is de truck van rond de 60k dan pas weer echt interessant.
Zo onlogisch is dat niet. Je begint met een contract en contract is contract toch? Als het daarna afgelopen is is dat jou probleem niet :) Dat van de DR is wel onlogisch, als jij je rating verliest zou je ook je bevoegdheid om de trailer te gebruiken ook moeten verliezen maar goed het is een vermakelijk spelletje.....

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:36
Het is krommer dat mensen nog een contract aan kunnen gaan als het betreffende bedrijf al voor genoeg ladingen contracten uitgegeven heeft. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Realone op 10-11-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Badtothebone schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:22:
[...]

Zo onlogisch is dat niet. Je begint met een contract en contract is contract toch? Als het daarna afgelopen is is dat jou probleem niet :) Dat van de DR is wel onlogisch, als jij je rating verliest zou je ook je bevoegdheid om de trailer te gebruiken ook moeten verliezen maar goed het is een vermakelijk spelletje.....
Ben maar blij dat dit niet zo is ;) Je hoeft ook geen lading te lossen als je truck beschadigd is en geen 40.000 lbs meer mee kan nemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

'k sta in Malaga bijna klaar om een lang rit te gaan rijden maar vraag me af of het handig is om een terminal daar te hebben? Ik kan denk ik wel even mijn thuisstad daar te plaatsen maar rijders die later zijn begonnen willen natuurlijk wel graag niet 2FP kwijt raken om volgetankt en gerepareerd te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 vind het jammer dat de CB radio niet gebaseerd is op IRC :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
franssie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:15:
'k sta in Malaga bijna klaar om een lang rit te gaan rijden maar vraag me af of het handig is om een terminal daar te hebben? Ik kan denk ik wel even mijn thuisstad daar te plaatsen maar rijders die later zijn begonnen willen natuurlijk wel graag niet 2FP kwijt raken om volgetankt en gerepareerd te vertrekken.
Mee eens, ergens halverwege zou beter zijn geweest denk ik. Maja mag eerst toch mij home city niet wijzigen. Heb net de international 8200 gekocht(met brandstoffilter)

Brandstoffilter kan op den duur wel uit denk ik. Vooral op die lange stukken Malaga-->Oslo. 10 uur morgenochtend vertrek ik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:41

Nobby

Nuts!

Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:20:
* Hooglander1 vind het jammer dat de CB radio niet gebaseerd is op IRC :+
Dan zou de CB pas echt chaos zijn.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

IRC kanaal gaat meer over moederbordjes dan over WET... redelijk off-topic gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

franssie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:03:
IRC kanaal gaat meer over moederbordjes dan over WET... redelijk off-topic gedoe :(
Wat verwacht je nou? Je bent een tweakers company gejoind :)

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

* Nobby is de nieuwe eigenaar van een Scania R14 '08
Afbeeldingslocatie: http://www.trukz.com/images/trucks/truck98.jpg
500 Miles op de teller, 9.78 MPG met new air filter en new fuel filter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

franssie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:03:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij nog verbaasd hoe vaak het over trucking gaat.

Ik ben de eigenaar van een 2007 scania. Dat was het enige wat mijn budget toeliet.

Na het volgende rondje gaan we de upgrades maar weer eens aanschaffen

• franssie

franssie

Save the albatross

pff net in Oslo aangekomen, wat een pokke-eind vanuit spanje ... eigenlijk bijna te lang voor mijn 30K truck om zonder reparaties te rijden maar ik sta er met 13 FP.
morgen maar eens een leuke route uitzoeken als we weten hoe de leverancier steden gewijzigd zijn.

• la_fusion
Hoe laat veranderen die grondstoffen eigenlijk? Hoe laat Nederlandse tijd?

[ Voor 18% gewijzigd door la_fusion op 12-11-2009 08:45 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

franssie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:04:
pff net in Oslo aangekomen, wat een pokke-eind vanuit spanje ... eigenlijk bijna te lang voor mijn 30K truck om zonder reparaties te rijden maar ik sta er met 13 FP.
morgen maar eens een leuke route uitzoeken als we weten hoe de leverancier steden gewijzigd zijn.
Ik heb zelf wat upgrades gedaan zodat ik zonder tanken in een ruk naar Oslo kan, maar ook dat mijn max. speed niet te laag is na een random failure. Heeft me al aardig wat fp gescheeld omdat je dan kan doorrijden tot een terminal zonder oponthoud.

Canon EOS | DJI M2P

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 11:51
Misschien nog een "tipje" voor de mensen die in Oslo staan:
Rij van Oslo naar Hamburg met Sea-Food. Dan van Hamburg naar Munchen met Groceries (allebei requested). Dat kan, theoretisch gezien in één keer (beetje doorstampen).
Dan van München naar Madrid met Vegetables voor het contract.

Volgens mij maakt het qua tijd niet zo heel veel uit, maar je verdient er net wat meer mee.
Maar er zijn andere mensen die dat vast veel beter kunnen uitrekenen. ;)

Blog

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 15:31

_Z3

Ik was vanuit Oslo naar Berlin gereden om Paper (Demand) op te halen naar Paris toe. Maar dat schiet ook niet echt op:
Hauling 41,000 pounds of Paper from Berlin to Paris will earn your driver $0.68 per mile, a total of $444.66
Hauling 41,000 pounds of Appliances from Berlin to Paris will earn your driver $0.62 per mile, a total of $406.51

Dat schiet dus niet echt op :-(.

Heb trouwens tegenwoordig een 2004 Mercedes-Benz Actros, had geen zin om in een Volvo te gaan rijden. :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Arjan A schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:07:
[...]

Ik heb zelf wat upgrades gedaan zodat ik zonder tanken in een ruk naar Oslo kan, maar ook dat mijn max. speed niet te laag is na een random failure. Heeft me al aardig wat fp gescheeld omdat je dan kan doorrijden tot een terminal zonder oponthoud.
Ik heb zelf ook redelijk wat upgrades maar ik vertrek met 100% en kom aan met ergens in de 80%, het gaat net op 1 tank gelukkig (nog 15 gallon over :+ ) maar het houdt niet veel over.

• evleerdam
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe je naar Parijs gaat. Ik ben direct gegaan vanuit Oslo en dat levert me $0,60 op per mile. Ik denk zelfs dat je beter direct kan gaan, want dan kan je sneller weer contracten gaan rijden.

Ik hoop dat ik nog op tijd ben om zelfs vanuit Malaga naar Oslo te gaan, want die $5000 beviel me goed, ik heb meteen twee upgrades kunnen kopen voor mijn truck.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:58:
[...]

Ik heb zelf ook redelijk wat upgrades maar ik vertrek met 100% en kom aan met ergens in de 80%, het gaat net op 1 tank gelukkig (nog 15 gallon over :+ ) maar het houdt niet veel over.
Zonder RMF? Volgens mij zit/zat ik op 93/95 procent.

/▌

• franssie

franssie

Save the albatross

ja zonder RMF - misschien dat die 46k lbs lading (velgen + 1e consignment) wat veel is voor mijn volvo dat ie zo hard slijt ...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Het scheelt wel ja. Ik heb ook al een Turbocharger moeten kopen omdat de max repair onder de 100 procent viel met nieuwe banden.

/▌

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 14:17

Pieroman

/me

Net in Oslo terechtgekomen en daar de Peterbilt 379 met nieuwe banden gekocht :) Dus nu kan ik lekker doorrijden naar Parijs.

• franssie

franssie

Save the albatross

net een gear setje gekocht om mijn snelheid te compenseren bij lagere conditie maar nu slijt ie langzamer lijkt het, any way ik ben weer fullspeed op weg.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Op mijn ritjes van Oslo naar Malaga heb ik even ge-experimenteerd met overbelading en echt te hard rijden. Dat heeft me vooral tickets opgeleverd en rating en efficiency gekost. NIet doen dus.
Gewoon +5 te hard rijden en niet overbeladen. Tenzij je de boete vindt opwegen tegen de beloning (kan bij een contractroute wel schelen).

Canon EOS | DJI M2P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ga afhaken als trucker.
'k Heb het een paar weken de kans gegeven, maar het is duidelijk niet aan mij besteed.

Oorzaak: je kunt niet voldoende hogerop komen door tactisch inzicht en goed spel. Iedereen kan dit. Degene die het het langste volhoudt, 'wint', maar wint eigenlijk ook weer niet, want er is geen einde aan.

Als iemand suggesties heeft over wat te doen met mijn account, dan hoor ik dat graag, bijvoorbeeld via DM.

Succes allemaal! Het was erg leuk om te zien hoe we als GoT toch behoorlijk snel een reputatie hebben opgebouwd.

Dividend for Starters

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het beste kan je gewoon je trucker retiren. Overnemen lijkt mij niet geheel de bedoeling.

Op zich heb je wel een punt :D Het kost mij nu iig te weinig tijd om er mee te stoppen. Het geouwe-hoer in het irc channel en de contracten uitzoeken maken het dan ook nog wel een stukje leuker voor mij.

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb het opgenomen in mijn routine, bij 's ochtend nieuws checken en 's avonds het nieuws en strips lezen. en zo nu en dan tussendoor (zo nu en dan, ik sta toch vaak op 10FP).
Juist dat het geen tijd kost is leuk al was het begin leuker toen ik nog actief alternatieve routes doorrekende maar ik heb het nu iets drukker.

Anoniem: 113116

Als ik kijk naar het profiel van de nr 1 op dit moment (Onemanparty ) dan zie ik dat hij een tabblad met cargo Achievements heeft. Is dat een bonus omdat hij op 1 staat, of moet je een bepaald aantal cargo Achievements hebben om dit tabbald te krijgen?
trouwens zojuist voor de 2e maal naar oslo vertrokken :P

• Malantur
Bah, net een typfoutje gemaakt en 10 mijl per uur sneller gereden dan ik wou. Meteen een speeding ticket gekregen.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

daarom ook het greasemonkey script :) of wilde je nog daarboven rijden?

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 13-11-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Haan

dotnetter

Jippie, eindelijk de 10+ driver rating, kan ik zo mooi naar Oslo rijden met extra lading :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Haan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:42:
Jippie, eindelijk de 10+ driver rating, kan ik zo mooi naar Oslo rijden met extra lading :)
Gaat ie dan automatisch omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nope - double trailer endorsement kost je USD9000,-- dus dat verdien je ook niet 123 terug maar in een paar weken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Je kan zien wat je verdient per dag/week/maand, doe daar 25 procent van (dat is wat je meer meeneemt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
franssie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:20:
[...]

daarom ook het greasemonkey script :) of wilde je nog daarboven rijden?
Die is geïnstalleerd, maar de oude versie verandert de snelheid niet, de nieuwste versie van eergisteren verandert de snelheid naar 572... Daarom ben ik dus handmatig de snelheid aan het invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Entity

9000rpm

Zelfde probleem hier met Greasemonkey, hij verhoogt de snelheid naar het "Miles to go" getal... Zo hard rijdt mijn truck doorgaans niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Fixje:
Rechts klik op greasemonkey, manage user scripts, selecteer Trukz en klik onderaan op edit (als hij het vraagt om een teksteditor te kiezen, kies dan bijvoorbeeld kladblok, standaard C:\Windows\notepad.exe).

Zoek dan naar deze regel:
code:
1
2
 //finally, check whether we are already within range of the destination to save fuel
  if(milesToGo < 10) { newSpeed = 10} else { newSpeed = milesToGo };

Deleten, opslaan en knallen maar :)

Alleen zal hij dus de miles van de laatste leg van je trip niet meer aanpassen. Tenzij je zelf de speed aanpast zal je meer fuel gebruiken in die laatste leg.
(bijvoorbeeld 80 mijl aan 8 MPG, gebruik je dus sowieso 10 gallons, terwijl je het bijvoorbeeld met 2 gallons had kunnen doen als je nog op 16 mijl van je doel zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Entity schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:06:
Zelfde probleem hier met Greasemonkey, hij verhoogt de snelheid naar het "Miles to go" getal... Zo hard rijdt mijn truck doorgaans niet :P
Zou wel leuk zijn, dan doe je alles in een leg :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Entity

9000rpm

Fix werkt prima, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 23:56
Meestal verspreid ik geen concurrentie gevoelige info, maar dit weekend zou themaxter mij weleens kunnen passeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Als jij niet had gezegd dat het het getal verandert in de miles to go, dan had ik het nooit gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

llevering schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:52:
Meestal verspreid ik geen concurrentie gevoelige info, maar dit weekend zou themaxter mij weleens kunnen passeren ;)
Weekendje zonder Trukz? Of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 21-04 12:22
Malantur schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:14:
Fixje:
Rechts klik op greasemonkey, manage user scripts, selecteer Trukz en klik onderaan op edit (als hij het vraagt om een teksteditor te kiezen, kies dan bijvoorbeeld kladblok, standaard C:\Windows\notepad.exe).

Zoek dan naar deze regel:
code:
1
2
 //finally, check whether we are already within range of the destination to save fuel
  if(milesToGo < 10) { newSpeed = 10} else { newSpeed = milesToGo };

Deleten, opslaan en knallen maar :)

Alleen zal hij dus de miles van de laatste leg van je trip niet meer aanpassen. Tenzij je zelf de speed aanpast zal je meer fuel gebruiken in die laatste leg.
(bijvoorbeeld 80 mijl aan 8 MPG, gebruik je dus sowieso 10 gallons, terwijl je het bijvoorbeeld met 2 gallons had kunnen doen als je nog op 16 mijl van je doel zat)
Die regel moet niet verwijderd worden, maar kan veranderd worden naar:

code:
1
2
  if(milesToGo < newSpeed) newSpeed = milesToGo;

Zo zou het goed moeten werken. Als de milesToGo kleiner is dan de berekende newSpeed, dan wordt de newSpeed naar de milesToGo gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 07:31
Dat lijkt mij inderdaad een betere oplossing,zoals yamahathebest hem voorsteld

Ik mag denk ik er wel vanuitgaan dat 5 mph te hard behoorlijk veilig is, qua boetes en dat er niet een veel grotere kans is op ongelukken e.d. (metname bij winterweer) Anders zouden jullie dat greasemonkey scriptje niet maken.

Maar waarvoor ik eigenlijk even op dit forumtopic kwam is om te vinden of overhauling een aanrader is. Ik merk dat (steeds een paar keer redelijk kort bij elkaar) mijn truck af en toe kapot gaat. Nou las ik al dat dit oa te maken (kan hebben) heeft met het aantal gereden miles van je truck.
Overhauling brengt je truck weer in staat zoals je hem kocht, maar: dan is mijn max % 93, terwijl die nu 100% is. Is het dan toch aan te raden om de truck te overhaulen, maw: heb je dan minder kans op die random failures en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
yamahabest schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:31:
[...]

Die regel moet niet verwijderd worden, maar kan veranderd worden naar:

code:
1
2

Zo zou het goed moeten werken. Als de milesToGo kleiner is dan de berekende newSpeed, dan wordt de newSpeed naar de milesToGo gezet.
MrViper zegt net op irc dat je niet langzamer dan 10 mag. Dus nog een kleine update ;)

code:
1
2
3
4
5

//the newSpeed should not be less then 10. 10 is the lowest value accepted by Trukz.  
if(newSpeed < 10) newSpeed = 10;

En nog een handig greasemonkey script: https://userscripts.org/scripts/show/60587

Die laat bij My Driver zien hoeveel je totaal te besteden hebt. Dus Cash + waarde truck bij verkoop + waarde add-ons bij verkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door yamahabest op 14-11-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Bedankt voor de verbeteringen van de fix :)
(Ik heb het nog nog niet getest, maar ik neem aan dat het wel goed zit :))

[ Voor 46% gewijzigd door Malantur op 14-11-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jammer dat je op iemand zijn profiel niet alle details kan zien van wie er waar naartoe gaat.

Anders had je in PHP een mooi overzicht kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Megamind schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:56:
Jammer dat je op iemand zijn profiel niet alle details kan zien van wie er waar naartoe gaat.

Anders had je in PHP een mooi overzicht kunnen maken.
Hier kan je toch zien waar iemand naar op weg is?

[ Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 14-11-2009 13:36 . Reden: link weggehaald, kan problemen veroorzaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ow lol die site had ik nooit gezien.

Nog paar loads weg en weer 200 man met fruit naar Oslo.

Kan niemand een beetje sturen binnen de groep? Elke keer grijpt de helft ernaast.

[ Voor 66% gewijzigd door Megamind op 14-11-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lol, das een mooi overzicht, er zijn nog iets van 93 man onderweg naar Oslo met fruit en we moeten nog 79 loads leveren. Tijd voor nieuwe contracten denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 14:19
Vegetables to Madrid

Cargo Type: Vegetables
Destination: Madrid - Madrid - Spain
Tons Required: 6,661 (Approx. 333 Loads)
Tons Hauled: 6,657 (Approx. 0 Loads Left)

Lol :)
Mij net naar 12 fp gereden zodat ik nog in Parijs aan kwam, dus al maar opnieuw richting Madrid met Veggies.
20 uur de tijd, dus dat zal wel goed komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:57:
Ow lol die site had ik nooit gezien.

Nog paar loads weg en weer 200 man met fruit naar Oslo.

Kan niemand een beetje sturen binnen de groep? Elke keer grijpt de helft ernaast.
Het was de bedoeling dat we een ander contract hadden vandaag, maar het contract waar ik op wilde bieden was iets te populair. Mensen zullen voor zichzelf even moeten kijken of ze denken nog op tijd in Malaga te kunnen komen. Dat is een beetje moeilijk inschatten omdat het een lange trip is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

om 6 uur (of is het nog steeds 5?) je bed uit - respekt!
Ik sta met 11fp net in Oslo maar een derde rit gaat me niet lukken denk ik (kan het halen maar ben er pas over 32-2=30uur en dan is de lading wel weg denk ik , dus eens wat steden bezoeken voor mijn driver awards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
franssie schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:02:
om 6 uur (of is het nog steeds 5?) je bed uit - respekt!
Ik sta met 11fp net in Oslo maar een derde rit gaat me niet lukken denk ik (kan het halen maar ben er pas over 32-2=30uur en dan is de lading wel weg denk ik , dus eens wat steden bezoeken voor mijn driver awards ;)
Het is weer 7 uur en we wisslen het wel een beetje af :) Ik zit zelf ook een beetje FP te sparen nu omdat ik niet weet of ik het ga halen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik ben half onderweg, moet nog zeker 8 legs :P Hoop dat ik er nog net even voor kan piepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik moet nog 1300 miles naar malaga, ik hoop dat iedereen het een beetje rustig aan doet ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Ik wacht eerst wel op een paar miles afstand van Oslo, zodat jullie allemaal nog onderweg kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik moet nog 18 legs naar Oslo, FP=10 op het moment. Gaat dit een probleem worden ivm te laat binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

evleerdam schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:29:
Ik wacht eerst wel op een paar miles afstand van Oslo, zodat jullie allemaal nog onderweg kunnen ;)
Zou idd echt top zijn als er een paar mensen even voor oslo een paar reserve FP's op kunnen bouwen. Dan kunnen die paar welk nog op weg zijn naar malaga ook nog een lading mee pakken!

Het is nml zo dat als een contract nog niet is afgelopen, je bij vertrek al de prijs bepaalt. Dus zelfs als je aankomt als het contract al vervult is, krijg je nog steeds het volle pond! Zo kunnen we een mooi extratje voor WET maken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Four op 14-11-2009 17:08 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Four schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:02:
[...]
Het is nml zo dat als een contract nog niet is afgelopen, je bij vertrek al de prijs bepaalt. Dus zelfs als je aankomt als het contract al vervult is, krijg je nog steeds het volle pond! Zo kunnen we een mooi extratje voor WET maken :)
Dat is volgens mij niet zo hoor ;)

Ik ben al vaak genoeg aangekomen bij vorige contracten toen ik lading heb gepakt toen er nog loads waren en aangekomen ben toen het contract afgelopen was. Nou dan krijg je gewoon het standaard tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 00:24

Saffie_time

Why use this? 42!

Megamind dat is zeker te weten niet zo.
Je krijgt betaald wat er in het begin wordt aangeboden.
Als je dus vertrekt als het contract nog niet afgerond is dan krijg je de contractprijs.

Zou raar zijn als je een contract hebt dat ineens onderweg aangepast wordt omdat er al andere mensen zijn die de spullen gebracht hebben ;)

Edit: Ik heb nog 36 uur voordat ik binnen moet zijn in Oslo dus ik kan nog wel even rekken met mijn aankomst (heb ook nog zat miles to go)
Ik wil best langzaam rijden zodat wat meer mensen nog een contract kunnen pakken...

[ Voor 26% gewijzigd door Saffie_time op 14-11-2009 17:20 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.