Is alles reeds online / geplaatst, of moeten er nog servers geplaatst worden? Daar kan ik helaas niks over vinden in jullie laatste informatie-bericht.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
Daar is wederom een verhaal achter: een groep verhuizers is na de blokkade en voordat de politie arriveerde vertrokken. Dat gebeurd niet als alles pais en vree is.
Ik merk dat er veel speculatie is. Directe klanten mogen gerust langskomen vanavond - zie hoe alles draait, de nieuwe lokatie, en het praat een stuk makkelijker.
Vreemd die speculatie als je met servers gaat zitten sjouwen zonder de eigenaren en klanten het te laten weten.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
Daar is wederom een verhaal achter: een groep verhuizers is na de blokkade en voordat de politie arriveerde vertrokken. Dat gebeurd niet als alles pais en vree is.
Ik merk dat er veel speculatie is. Directe klanten mogen gerust langskomen vanavond - zie hoe alles draait, de nieuwe lokatie, en het praat een stuk makkelijker.
Alles is geracked zover ik weet.Rprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Is alles reeds online / geplaatst, of moeten er nog servers geplaatst worden? Daar kan ik helaas niks over vinden in jullie laatste informatie-bericht.
[ Voor 81% gewijzigd door Stewie! op 28-10-2009 20:40 ]
Heel leuk dat je langs mag komen, wat tevens ook in je contract staat voor je colocated server, maar hiermee tover ik nog steeds niet de server terug.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:37:
[...]Ik merk dat er veel speculatie is. Directe klanten mogen gerust langskomen vanavond - zie hoe alles draait, de nieuwe lokatie, en het praat een stuk makkelijker.
Staat alles ook online? 4 Servers van mij zijn op het moment van spreken nog offline. Meerdere providers geprobeerd (Ziggo, KPN, MobielInterent van Vodafone)
Het gaat om de 213.163.64.x / 213.163.72 reeks btw.
Verwijderd
Ik ben nog steeds niet online, echt scheitziek wordt ik hiervan.
Wedare gaat zeker nog een paar dagen dwars liggen daar kan je haast vergif op innemen.
Ik heb nog steeds niemand aan de lijn gekregen, en blijkbaar ben ik met 2 servers geen
zakelijke klant, want een mail of ticket heb ik ook niet ontvangen. Werkelijk schandalig,
in welke context dan ook. Schijnbaar ben ik dus die 'overige klant(en)'
Wedare gaat zeker nog een paar dagen dwars liggen daar kan je haast vergif op innemen.
Ik heb nog steeds niemand aan de lijn gekregen, en blijkbaar ben ik met 2 servers geen
zakelijke klant, want een mail of ticket heb ik ook niet ontvangen. Werkelijk schandalig,
in welke context dan ook. Schijnbaar ben ik dus die 'overige klant(en)'
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 20:46 ]
Het lijkt me dat dit op andere manieren gedaan had kunnen worden, zoals in overleg en desnoods met politie erbij, mocht er moeilijk gedaan gaan worden.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:34:
[...]
Het klinkt in deze situatie zeker vreemd - echter speelt er meer dan er blijkt en hebben wij onze verantwoordelijkheid genomen in deze - al lijkt het hier tegenstrijdig. Maar we hebben erger voorkomen.
Je "erger voorkomen" argument vind ik een beetje raar. Hoe zeker weet je dat er zo moeilijk gedaan zou gaan worden als jij schetst? In hetzelfde straatje heb ik er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er geen dinosaurus op je verhuiswagens is gaan zitten.
Alles is geinventariseerd, gelabeld per klant, en verhuisd door een ploeg die regelmatig IT verhuizingen uitvoert. Alle apparatuur is volledig verzekerd tegen nieuwwaarde gedurende de gehele verhuizing.Dutch3men schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:41:
[...]
Heel leuk dat je langs mag komen, wat tevens ook in je contract staat voor je colocated server, maar hiermee tover ik nog steeds niet de server terug.
Er is geen apparatuur "verdwenen" of "verloren".
Verwijderd
Alleen beschadigd en nog steeds offline. Kan jij niet beter op dit moment in het datacenter zitten om je klanten online te helpen?Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:44:
[...]
Alles is geinventariseerd, gelabeld per klant, en verhuisd door een ploeg die regelmatig IT verhuizingen uitvoert. Alle apparatuur is volledig verzekerd tegen nieuwwaarde gedurende de gehele verhuizing.
Dus alle servers die nu nog offline zijn hebben slechts ip-adres-problemen, maar draaien al wel?
Verwijderd
En waar zie jij die tekst staan? Ik zie het namelijk niet in mijn mail, niet op de website van i3d, of waar dan ook. Alleen hier en op wht.robvanderaart schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:18:
2 van mijn CSS gameservers zijn weer up met de ip range 213.163.69.
[...]
Inloggen op je control-panelVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:47:
[...]
En waar zie jij die tekst staan? Ik zie het namelijk niet in mijn mail, niet op de website van i3d, of waar dan ook. Alleen hier en op wht.
Verder wacht ik nog steeds op antwoord over het momentele offline gebeuren op alle providers...
Een paar klanten die even op een avond komen praten gaan de speculatie niet wegnemen.
Het verhaal dat hier een stukje boven staat, roept bij mij alleen maar meer vragen op. Ik kan niet begrijpen hoe WeDare jullie apparatuur ooit langer dan een paar uur, laat staan meer dan een paar dagen, zou kunnen gijzelen, voordat je - desnoods in kort geding - je eigendom kan opeisen (tenzij er betalingsachterstanden zouden zijn). En dus begrijp ik ook niet hoe het verborgen houden van de verhuizing voor zowel WeDare als je klanten - wat natuurlijk niet gewerkt heeft, want zo'n grote operatie hou je niet geheim, en bovendien bijna het tegenovergestelde effect heeft gehad! - de beste oplossing zou kunnen zijn.
Het verhaal dat hier een stukje boven staat, roept bij mij alleen maar meer vragen op. Ik kan niet begrijpen hoe WeDare jullie apparatuur ooit langer dan een paar uur, laat staan meer dan een paar dagen, zou kunnen gijzelen, voordat je - desnoods in kort geding - je eigendom kan opeisen (tenzij er betalingsachterstanden zouden zijn). En dus begrijp ik ook niet hoe het verborgen houden van de verhuizing voor zowel WeDare als je klanten - wat natuurlijk niet gewerkt heeft, want zo'n grote operatie hou je niet geheim, en bovendien bijna het tegenovergestelde effect heeft gehad! - de beste oplossing zou kunnen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-10-2009 20:51 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
IP's blijven gelijk neem ik aan? Beetje lastig om anders je co-located bak te benaderen.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:44:
[...]
Alles is geinventariseerd, gelabeld per klant, en verhuisd door een ploeg die regelmatig IT verhuizingen uitvoert. Alle apparatuur is volledig verzekerd tegen nieuwwaarde gedurende de gehele verhuizing.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Ben toch wel heel benieuwd hoe je weet dat dat spoedig zal zijn en wat je definitie van spoedig is.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
Het oude netwerk (WeDare) announced onze IP ranges nog - dit zal spoedig verholpen zijn.
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds offline. Op het control panel, voor zover ik dat kan vinden, zie ik het ook niet staan. Maar dat maakt ook niet meer uit, want ik heb het nu al gelezenRprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:47:
[...]
Inloggen op je control-panel
Verder wacht ik nog steeds op antwoord over het momentele offline gebeuren op alle providers...
Verwijderd
Nee jij bent een overige klant, net zoals ik, dus wij moeten niet lastig zijn, wij zijn de laatste in de rij!
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:57:
nog steeds 3 dedicated boxes offline en ben nochtans ook een zakelijke klant
Onze colocated server is weer back online, met hetzelfde IP-adres.
[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 28-10-2009 21:17 ]
Mijn server is nu net weer een uur online. Keb iemand gesproken die daar aanwezig was en hij kon zeggen dat alle server netjes en veilig verplaatst waren (in tegenstelling tot eerdere berichten). Hij kon overigens ook vertellen dat er nog veel server in de rack gehangen moesten worden. Grote kans dat dit nog lang kan duren... en zelfs diep in de nacht!
Dus "Alles is geracked zover ik weet." is niet correct, blijkbaar. Mijn server is in elk geval nog altijd niet bereikbaar en dat terwijl zelfs de Large Hadron Collider alweer in de lucht is...
[ Voor 67% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-10-2009 21:32 ]
In dat geval kun je stoppen met racken, de aarde zal snel vergaan toch?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:30:
Dus "Alles is geracked zover ik weet." is niet correct, blijkbaar. Mijn server is in elk geval nog altijd niet bereikbaar en dat terwijl zelfs de Large Hadron Collider alweer in de lucht is...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Blijkbaar heeft het racken geholpen, of anders is WeDare gestopt het het announcen van de IP range, want mijn server is weer bereikbaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-10-2009 21:53 ]
Eindelijk kon ik bij mijn servers en wat blijkt de databases zijn corrupt. Dit wordt dus weer een nachtje doorwerken zodat mijn klanten morgen in ieder geval weer aan het werk kunnen. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Ben vandaag al druk genoeg geweest op een noodsituatie op de been te krijgen. Kloten is ook zie ik nu net dat alles voor de dagelijkse backup eruit is gevallen dus sommige klanten zullen helaas wat data van gisteren kwijt zijn
dit kan ik toch niet verkopen
Ben vandaag al druk genoeg geweest op een noodsituatie op de been te krijgen. Kloten is ook zie ik nu net dat alles voor de dagelijkse backup eruit is gevallen dus sommige klanten zullen helaas wat data van gisteren kwijt zijn
Ouch. Kunnen wij hieruit opmaken dat ze gewoon de stekkers eruit hebben getrokken?bobsqaud schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:01:
Eindelijk kon ik bij mijn servers en wat blijkt de databases zijn corrupt. Dit wordt dus weer een nachtje doorwerken zodat mijn klanten morgen in ieder geval weer aan het werk kunnen. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Ben vandaag al druk genoeg geweest op een noodsituatie op de been te krijgen. Kloten is ook zie ik nu net dat alles voor de dagelijkse backup eruit is gevallen dus sommige klanten zullen helaas wat data van gisteren kwijt zijndit kan ik toch niet verkopen

Lijkt er nu wel op ben nog van alles aan het uitzoeken en op papier aan het zetten om dit bij i3D aan te geven.Brons schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:07:
[...]
Ouch. Kunnen wij hieruit opmaken dat ze gewoon de stekkers eruit hebben getrokken?
Als ik iets meer weet zal ik het melden mijn hoogste prio is nu het herstellen van de databases.
p.s. is het trouwens juridisch te verhalen als ik door deze actie omzetverlies ofwel een klant kwijt raak dit te gaan verhalen op i3D. Ben zelf niet juridisch onderlegt misschien dat iemand wat meer weet hierover?
Omdat ze niet het root wachtwoord hebben van alle servers lijkt me dat ze de servers hebben uitgeschakeld via de 'ACPI druknop'. Wellicht dat MySQL niet binnen de shutdown timeout erin slaagt de bestanden netjes af te sluiten en de boel dus corrupt achterlaat. (itt tot een init.d stop commando dat soms best nog lang kan duren)Brons schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:07:
[...]
Ouch. Kunnen wij hieruit opmaken dat ze gewoon de stekkers eruit hebben getrokken?
Kijk anders even in de /var/log/messages, lijkt me dat shutdowns daar gelogd worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Frash op 28-10-2009 22:18 ]
Er zijn geen IPs gewijzigd - zal ook niet gebeuren.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:50:
[...]
IP's blijven gelijk neem ik aan? Beetje lastig om anders je co-located bak te benaderen.
Alle servers hangen al geruime tijd in de racks. Alles was vanochtend al veilig over.grote_oever schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:28:
Mijn server is nu net weer een uur online. Keb iemand gesproken die daar aanwezig was en hij kon zeggen dat alle server netjes en veilig verplaatst waren (in tegenstelling tot eerdere berichten). Hij kon overigens ook vertellen dat er nog veel server in de rack gehangen moesten worden. Grote kans dat dit nog lang kan duren... en zelfs diep in de nacht!
Klopt net snel even gekeken, had zoiets dan ook wel verwacht. De database's van 2 server waren nog niet eens halverwege met afsluiten (ze doen er gemiddeld een kwartier tot een half uur over). Recovery gaat hier in ieder geval voorspoedig en direct maar even een backup maken. Zijn er trouwens nog meer mensen met dergelijke schade?Frash schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:15:
[...]
Omdat ze niet het root wachtwoord hebben van alle servers lijkt me dat ze de servers hebben uitgeschakeld via de 'ACPI druknop'. Wellicht dat MySQL niet binnen de shutdown timeout erin slaagt de bestanden netjes af te sluiten en de boel dus corrupt achterlaat. (itt tot een init.d stop commando dat soms best nog lang kan duren)
Kijk anders even in de /var/log/messages, lijkt me dat shutdowns daar gelogd worden.
Wat een prutsers zonder aankondiging, tegen hun eigen algemene voorwaarden in, gewoon verhuizen

Je kunt hoogstens vergoeding krijgen voor de dienstonderbreking zelf, dus een dag van de maand waarin je hebt betaald.bobsqaud schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:12:
[...]
Lijkt er nu wel op ben nog van alles aan het uitzoeken en op papier aan het zetten om dit bij i3D aan te geven.
Als ik iets meer weet zal ik het melden mijn hoogste prio is nu het herstellen van de databases.
p.s. is het trouwens juridisch te verhalen als ik door deze actie omzetverlies ofwel een klant kwijt raak dit te gaan verhalen op i3D. Ben zelf niet juridisch onderlegt misschien dat iemand wat meer weet hierover?
Aanvullend eventueel wat er in je SLA staat.
Maar daar houd het wel zo'n beetje bij op.
Ik helaas ook niet
Bijna 24 uur down, wat een blamage. Dat is langer dan dat ik in totaal down ben geweest in 5 jaar

Op de site ook zo mooi een bericht van hun op 28 oktober dat ze 27 oktober offline gaan jah daar hebben we wat aan

Mijn post van gisteravond... nog niets veranderd helaaslammert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:38:
Ik dacht dat ik goed wegkwam... maar mijn server ligt er ook uit nu (of het netwerk, moeilijk te zeggen natuurlijk). Erg vreemd... zonder aankondiging de boel platgooien. Morgenochtend de schade opnemen
Directe kosten door schade kunnen in de SLA staan. Er staat in de algemeen voorwaarden iets over 250 euro per event. Uren die je extra maakt kun je het besta maar zo goed mogelijk documenteren.bobsqaud schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:12:
[...]
Indirecte schade (omzet verlies) is heel ongebruikelijk in SLA's. ALs je business zo belangrijk is moet je niet extern hosten..
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Maar is een SLA wel van toepassing als je hoster nalatig is en de stekker uit je (afsluitende) server trekt? Het gaat hier immers niet om een generator die uitvalt of een harddisk die stuk gaat. Het gaat hier om een bewuste actie die al in de planning zat die schade veroorzaakt.leuk_he schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:39:
[...]
Directe kosten door schade kunnen in de SLA staan. Er staat in de algemeen voorwaarden iets over 250 euro per event. Uren die je extra maakt kun je het besta maar zo goed mogelijk documenteren.
Indirecte schade (omzet verlies) is heel ongebruikelijk in SLA's. ALs je business zo belangrijk is moet je niet extern hosten..
[ Voor 13% gewijzigd door Brons op 28-10-2009 23:46 ]
In de praktijk kun je meestal maximaal een maand van je abbonnementskosten terug vorderen. Maar op die paar centen zit je echt niet te wachten als jij door dit grapje klanten verliest.leuk_he schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:39:
[...]
Directe kosten door schade kunnen in de SLA staan. Er staat in de algemeen voorwaarden iets over 250 euro per event. Uren die je extra maakt kun je het besta maar zo goed mogelijk documenteren.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
De mijne, in hetzelfde segment, kon ik eerder op de avond bereiken. Uit de logs:lammert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:04:
[...]
Mijn post van gisteravond... nog niets veranderd helaas(ook 213.163.72.x segment overigens)
Oftewel: server heeft wel heel de dag gedraaid, maar zijn het netwerk problemen waardoor niemand er bij kon. Van wat ik begrijp is dit nog niet helemaal opgelost.Oct 28 00:25:02 server exiting on signal 15
Oct 28 07:15:55 server syslogd 1.5.0#5: restart.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Verwijderd
Ik heb nu alle 14 pagina's bekeken en kom tot de volgende conclusie:
de geruchten dat WeDare de boosdoener is geweest wat i3D heeft doen besluiten te vertrekken kloppen wel.
In het begin is WeDare een veel belovende tak in de ICT geweest. Echter is het sinds de laatste jaren vrij veel verslechter.
Het is uit meerdere berichten gebleken dat de kwaliteit inhouse steeds slechter werd waardoor storingen zijn opgetreden. De vormen van storingen heeft i3D reeds op hun site gemeld.
Ik keur de actie op zich niet goed, maar kan het besluit wel begrijpen.
Het nadeel in deze situatie, zoals ik de berichten begrijp, is dat i3D opzich zelfstandig is, maar wel via de WeDare verbindingen ging.
Als WeDare dus een storing heeft, heeft iedereen daar er last van gehad. Ik heb reeds verschillende hosters gehad, die ook bij WeDare zijn/waren aangesloten, waaruit bleek dat door allelei technische omstandigheden WeDare haar klanten niet geeft wat zij toch pretenderen aan te kunnen bieden. Uiteindelijk met als gevolg dat ook de klanten van i3D hinder hebben van de problemen bij WeDare.
Zoals een ieder weet is dit de zogenoemde rimpel effect.
In deze kwestie wilt i3D gewoon hun kwaliteit hooghouden door er voor te kiezen om weg te gaan bij hun leverancier. Dit is redelijk begrijpelijk.
Ik bedoel maar, als jij een mobiele aansluiting hebt bij vodafone en je kan niet eens meer mobiel internet gebruiken, denk je ook wel drie keer na of je er uberhaubt wel wilt blijven ( er even vanuit gegaan dat je een grote mobiele internetter bent ).
Weet je nu wat het stomme bij deze topic is? Dat iedereen mijn voorbeeld van dat mobieltje wel begrijpt, maar de actie van i3D niet.
Dit heeft natuurlijk ook te maken dat er geen aankondiging is, maar vooral dat het in ons Nederlanders zit ingebakken om te zeuren en te speculeren. Continue olie op het vuur gooien.
Voor de mensen die bij i3D zijn onder gebracht en nu lopen te huilen dat ze schade leiden van deze actie vraag ik me toch af;
HOE DOM KUN JE DAN ZIJN OM JE BEDRIJF BIJ EEN DERDE PARTIJ ONDER TE BRENGEN!!!
Een slimme ondernemer zorgt dat hij juist zoveel mogelijk alles in eigen beheer heeft zodat deze vrijwel NOOIT iets met andere te maken heeft.
Nu roepen sommige zelf dat ze "grote" klanten kwijt raken. Als die zo "groot" zijn verdien je er ongetwijfeld goed aan en zorg je dus inderdaad voor de onafhankelijke mogelijkheden door bijvoorbeeld DIRECT bij een DC aan te sluiten.
In deze kan ik alleen zeggen, je had je klanten dan moeten behoeden met de mededeling dat jij niet een directe partij bent. Wat je eventueel in een clousule kan verwerken dat je daardoor helaas niet aansprakelijk gesteld kunt worden aan de onmacht op technisch gebied. Dan pas ben je een eerlijke ondernemer!
Maarja, wie met vuur speelt... He?
Ik heb in het verleden ook producten afgenomen bij i3D. 7 gameservers en een aantal grote webhosting pakketten.
Ik ben altijd tevreden geweedt over de service van i3D. Maar helaas heet het WeDare netwerk ervoor gezorgt dat ik mijn vertrouwde hoster moest verlaten. Ik kon het me niet permiteren om officiele wedstrijden te verliezen omdat mijn servers het niet deden. En dat is ook zeker voor geld.
Echter ben ik me eerst gaan verdiepen voordat ik begon met klagen zoals de meeste hier.
Hierbij ondekte steeds meer verhalen van ondernemers/mensen due via WeDare zaken probeerde te starten. Tot grote frustratie toe ook weer alles hebben moeten opdoeken omdat de partij boven jou ( WeDare ) helaas te nalatig is met het leveren van een dienst.
Deze onderzoeken hebben mij geleerd dat het niet aan bedrijven ligt maar de bron WeDare zelf.
Uiteraard snap ik wel een ieders reactie zeker goed als je zegt dat het slordig is dst het onaangekondigd gebeurt. En terrecht!!
Maar ik weet vrijwel zeker dat een ieder die hier zijn/haar gal heeft lopen spuien, op het moment dat hij/zij hoe een reactie voor deze topic typte, totaal geen vooronderzoeken hebben gedaan, dat dan eventueel zijn/haar aanspraken/ speculaties kon onderbouwen.
In deze 14 pagina's heb ik slechts een enkeling gezien met een zinnige reactie.
i3D,
jammer dat het wel zo abrubt is gebeurt, maar de keuze is voor zeker
logisch.
Succes met de nasleep van deze situatie.
de geruchten dat WeDare de boosdoener is geweest wat i3D heeft doen besluiten te vertrekken kloppen wel.
In het begin is WeDare een veel belovende tak in de ICT geweest. Echter is het sinds de laatste jaren vrij veel verslechter.
Het is uit meerdere berichten gebleken dat de kwaliteit inhouse steeds slechter werd waardoor storingen zijn opgetreden. De vormen van storingen heeft i3D reeds op hun site gemeld.
Ik keur de actie op zich niet goed, maar kan het besluit wel begrijpen.
Het nadeel in deze situatie, zoals ik de berichten begrijp, is dat i3D opzich zelfstandig is, maar wel via de WeDare verbindingen ging.
Als WeDare dus een storing heeft, heeft iedereen daar er last van gehad. Ik heb reeds verschillende hosters gehad, die ook bij WeDare zijn/waren aangesloten, waaruit bleek dat door allelei technische omstandigheden WeDare haar klanten niet geeft wat zij toch pretenderen aan te kunnen bieden. Uiteindelijk met als gevolg dat ook de klanten van i3D hinder hebben van de problemen bij WeDare.
Zoals een ieder weet is dit de zogenoemde rimpel effect.
In deze kwestie wilt i3D gewoon hun kwaliteit hooghouden door er voor te kiezen om weg te gaan bij hun leverancier. Dit is redelijk begrijpelijk.
Ik bedoel maar, als jij een mobiele aansluiting hebt bij vodafone en je kan niet eens meer mobiel internet gebruiken, denk je ook wel drie keer na of je er uberhaubt wel wilt blijven ( er even vanuit gegaan dat je een grote mobiele internetter bent ).
Weet je nu wat het stomme bij deze topic is? Dat iedereen mijn voorbeeld van dat mobieltje wel begrijpt, maar de actie van i3D niet.
Dit heeft natuurlijk ook te maken dat er geen aankondiging is, maar vooral dat het in ons Nederlanders zit ingebakken om te zeuren en te speculeren. Continue olie op het vuur gooien.
Voor de mensen die bij i3D zijn onder gebracht en nu lopen te huilen dat ze schade leiden van deze actie vraag ik me toch af;
Een slimme ondernemer zorgt dat hij juist zoveel mogelijk alles in eigen beheer heeft zodat deze vrijwel NOOIT iets met andere te maken heeft.
Nu roepen sommige zelf dat ze "grote" klanten kwijt raken. Als die zo "groot" zijn verdien je er ongetwijfeld goed aan en zorg je dus inderdaad voor de onafhankelijke mogelijkheden door bijvoorbeeld DIRECT bij een DC aan te sluiten.
In deze kan ik alleen zeggen, je had je klanten dan moeten behoeden met de mededeling dat jij niet een directe partij bent. Wat je eventueel in een clousule kan verwerken dat je daardoor helaas niet aansprakelijk gesteld kunt worden aan de onmacht op technisch gebied. Dan pas ben je een eerlijke ondernemer!
Maarja, wie met vuur speelt... He?
Ik heb in het verleden ook producten afgenomen bij i3D. 7 gameservers en een aantal grote webhosting pakketten.
Ik ben altijd tevreden geweedt over de service van i3D. Maar helaas heet het WeDare netwerk ervoor gezorgt dat ik mijn vertrouwde hoster moest verlaten. Ik kon het me niet permiteren om officiele wedstrijden te verliezen omdat mijn servers het niet deden. En dat is ook zeker voor geld.
Echter ben ik me eerst gaan verdiepen voordat ik begon met klagen zoals de meeste hier.
Hierbij ondekte steeds meer verhalen van ondernemers/mensen due via WeDare zaken probeerde te starten. Tot grote frustratie toe ook weer alles hebben moeten opdoeken omdat de partij boven jou ( WeDare ) helaas te nalatig is met het leveren van een dienst.
Deze onderzoeken hebben mij geleerd dat het niet aan bedrijven ligt maar de bron WeDare zelf.
Uiteraard snap ik wel een ieders reactie zeker goed als je zegt dat het slordig is dst het onaangekondigd gebeurt. En terrecht!!
Maar ik weet vrijwel zeker dat een ieder die hier zijn/haar gal heeft lopen spuien, op het moment dat hij/zij hoe een reactie voor deze topic typte, totaal geen vooronderzoeken hebben gedaan, dat dan eventueel zijn/haar aanspraken/ speculaties kon onderbouwen.
In deze 14 pagina's heb ik slechts een enkeling gezien met een zinnige reactie.
i3D,
jammer dat het wel zo abrubt is gebeurt, maar de keuze is voor zeker
logisch.
Succes met de nasleep van deze situatie.
Alle 4 van mij nogVerwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 07:21:
Er zijn nog steeds 3 dedicated servers van mij offline.
Ze mogen wel eens opschieten daar, want ik heb het nu echt helemaal gehad. 31+ uur downtime and counting..

Verwijderd
Oef dat is helemaal minder.. ik heb nog een beetje geluk dan..Rprp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 07:36:
[...]
Alle 4 van mij nog
Ze mogen wel eens opschieten daar, want ik heb het nu echt helemaal gehad. 31+ uur downtime and counting..
Ja natuurlijk, want elk bedrijf is zo groot dat ze zelf maar een datacenter beginnen, oh nee wacht zelf naar een internet exchange beginnen, oh nee wacht: zelf internet beginnen!Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 06:59:
Natuurlijk een extreem ridicuul statement wat je hier maakt. Er zijn meerdere tactieken (veel buiten je bedrijf brengen zodat je je kunt focussen op je sterkste punten is 1 tacktiek en die is helemaal niet zo gek). Verder is het voor veel mkb gewoon onmogelijk om zelf grote ondersteunende faciliteiten inhouse op te zetten, kost ook nog eens veel meer geld.
Volgens mij schreeuw je nu dus echt maar wat en heb je er geen kaas van gegeten? Of heeft jouw bedrijf een eigen isp, een eigen printer fabrikant, een eigen datacenter, een eigen computer fabrikant, een eigen houtzagerij, een eigen bureaustoel fabrikant, een eigen loon administratie afdeling etc...
Verwijderd
tweakerreader: als klant heb je er helemaal geen boodschap aan de relatie tussen wedare en i3d. Als mn trein niet rijdt heb ik ook met de NS te maken en niet aan vage onderaannemers van hun die een kabeltje doorgeknipt hebben of wat dan ook, om maar even een vergelijking te trekken. Ik koop mn kaartjes bij de NS, niet bij de onderaannemer.
32 uur downtime... en i3D is onbereikbaar. Begint toch wel een beetje een zielige vertoning te worden dit.
Gisteren na 19 uur downtime toch naar Rotterdam vertrokken om eens te gaan kijken wat er echt aan de hand was..
Nou, we zijn ons lam geschrokken..
Alhoewel het nieuwe datacenter er echt subliem uit ziet is er verschikkelijk veel mis gegaan.. De volgende punten:
- Er lagen nog steeds servers in de groene verhuiskratten
- Een groot deel van de switches waren nog niet geconfigureerd
- De core routers konden de load niet aan.. Nu al niet terwijl hun eigen gameservers er nog niet hangen
- Ze zijn onze switch kwijt..
- Onze servers waren maar gewoon op hun eigen switch ingeprikt, zo ook ons interne netwerk
- Er is onvoorzichtig met de servers omgegaan.. Onze flatcables naar de risers lagen los???
- Sommige mensen met kritieke functies daar waren al 48 uur aan het werk en duidelijk niet meer helemaal bij
Dus, de nieuwe locatie is top, en in de toekomst verwacht ik echt ook wel beterschap.. Maar 23 uur downtime en nu een erg slechte verbinding ivm problemen met de routers daar en dan het nog steeds offline hebben van zoveel klanten geven wel aan dat dit echt verschrikkelijk slecht geregeld is..
Nou, we zijn ons lam geschrokken..
Alhoewel het nieuwe datacenter er echt subliem uit ziet is er verschikkelijk veel mis gegaan.. De volgende punten:
- Er lagen nog steeds servers in de groene verhuiskratten
- Een groot deel van de switches waren nog niet geconfigureerd
- De core routers konden de load niet aan.. Nu al niet terwijl hun eigen gameservers er nog niet hangen
- Ze zijn onze switch kwijt..
- Onze servers waren maar gewoon op hun eigen switch ingeprikt, zo ook ons interne netwerk
- Er is onvoorzichtig met de servers omgegaan.. Onze flatcables naar de risers lagen los???
- Sommige mensen met kritieke functies daar waren al 48 uur aan het werk en duidelijk niet meer helemaal bij
Dus, de nieuwe locatie is top, en in de toekomst verwacht ik echt ook wel beterschap.. Maar 23 uur downtime en nu een erg slechte verbinding ivm problemen met de routers daar en dan het nog steeds offline hebben van zoveel klanten geven wel aan dat dit echt verschrikkelijk slecht geregeld is..
Inderdaad, de manier waarop er met klanten wordt omgegaan is ook erg onprofessioneel. Alleen maar een excuus lulverhaal op de site. I don't care: breng die servers terug online! Ik verlies geld en reputatie!lammert schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:20:
32 uur downtime... en i3D is onbereikbaar. Begint toch wel een beetje een zielige vertoning te worden dit.
Nu al de 3e keer dat onze server onbereikbaar is in 3/4 maanden. Te vaak. Aan het einde van het contract ben ik weg, dit was de 1,5 liter fles die de emmer deed overlopen.
Als ik jou was zou ik er maar naartoe gaan.lammert schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:20:
Wij zijn vannacht nog geweest en toen moesten er nog 5 servers opgehangen worden.
Dus als je nu nog down bent, is er wat anders aan de hand.
Het stomme van jouw reactie is, dat je niet snapt dat het NIET gaat over de verhuizing zelf, maar over het gebrek aan communicatie daarover. Als I3D om bepaalde redenen wegwil bij WeDare, dan heb ik daar begrip voor. Als I3D mij vervolgens NIET op de hoogte stelt over wanneer de verhuizing plaats gaat vinden en ik door het niet kunnen bereiken van mijn server en vervolgens via allerlei fora achter moet komen wat er aan de hand is, dan doen ze iets niet goed.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 06:59:
Dus als jij een bedrijf begint, bouw je je bedrijfspand zelf, start je zelf een datacenter, bouw je er een energiecentrale naast, leg je een wereldwijd telefoon- en internetwerk aan, leg je wegen aan om bij je klanten te komen, start je zelf een postbezorgingsfaciliteit, ga je je eigen brood bakken om je medewerkers te voeden, start je je eigen bank om ze te betalen, etc. etc.? HOE DOM KUN JE ZIJN! Je kunt simpelweg niet alles zelf regelen, omdat je dan niet meer aan je echte werk toekomt. Focus op de core business heet dat. Edit: dit zei roy-t dus ook al...Voor de mensen die bij i3D zijn onder gebracht en nu lopen te huilen dat ze schade leiden van deze actie vraag ik me toch af;
En waar komen al die speculaties vandaan? Je bent, zoals hierboven aangetoond, afhankelijk van je leveranciers. Meer dan bij "gewone" bedrijven, ben je bij internet-/infrastructuurleveranciers afhankelijk van juiste, tijdige en volledige informatievoorziening. Alleen dan kun je jouw klanten informeren, zelf eventueel extra maatregelen nemen of e.e.a. voor lief nemen.Maar ik weet vrijwel zeker dat een ieder die hier zijn/haar gal heeft lopen spuien, op het moment dat hij/zij hoe een reactie voor deze topic typte, totaal geen vooronderzoeken hebben gedaan, dat dan eventueel zijn/haar aanspraken/ speculaties kon onderbouwen.
dan had je emmer nog redelijk wat inhoud over dusdit was de 1,5 liter fles die de emmer deed overlopen
Hoe wil je het anders doen? Je hebt hoe dan ook altijd te maken met derden om diensten via internet aan te bieden....Host je zelf alles? mooi, heb je KPN (of andere verbinding) en je energievoorziening als derde. Huur je direct bij het DC? Heb je je servertje op zolder? Do the math..Voor de mensen die bij i3D zijn onder gebracht en nu lopen te huilen dat ze schade leiden van deze actie vraag ik me toch af;
Dit is iets waar je fundamenteel niet onderuit kan komen. En terecht dat ze lopen te klagen, als morgen jou leaseauto ineens wordt ingenomen (lees opgeladen terwijl je ligt te slapen) omdat het bedrijf besluit dat ze van renault naar saab gaan waardoor je een dag niet kan werken wordt je ook pissig.... doordat jij je afspraken niet na kan komen kan het zo maar gebeuren dat je net die ene deal niet binnenhaalt, dat je net dat ene contract niet kan verlengen of net die leuke date mist
Zeg je dan ook? Had je maar een eigen auto moeten kopen?
//volgende keer eerst refreshen voor reageren
Een echte golver is nooit uitgeput
Een aantal kiekjes bij SmartDC van i3D.net:

Zie ook:http://twitpic.com/namgg

Zie ook:http://twitpic.com/namgg
[ Voor 4% gewijzigd door hibbit op 29-10-2009 10:44 ]
Hmm, ziet er echt uit dat alles al gerackt is. NOT.
Ik heb verder geen ervaring met hosting of iets van die aard, maar na het lezen van dit topic krijg ik niet echt een positief beeld. Ik hoop voor iedereen die voor klanten iets had hangen, dat hij de klant ervan kan overtuigen dat het probleem niet bij hem lag.
Ik heb verder geen ervaring met hosting of iets van die aard, maar na het lezen van dit topic krijg ik niet echt een positief beeld. Ik hoop voor iedereen die voor klanten iets had hangen, dat hij de klant ervan kan overtuigen dat het probleem niet bij hem lag.
Verwijderd
Nee maar grotendeels wel. En wederom zijn er weer aannamens.Qaatloz schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:02:
Hmm, ziet er echt uit dat alles al gerackt is. NOT.
Aannames? Stewie verklaart gisterenavond tot 2 keer toe dat alle servers in de racks hangen:
Wat moeten we dan "aannemen"?
Edit: blijkt dat het foto's van gisteren zijn en het oorspronkelijke bovenschrift ("de huidige situatie") niet klopte.
En nu zien we deze foto's.quote: Stewie van gisterenAlle servers hangen al geruime tijd in de racks. Alles was vanochtend al veilig over.
Wat moeten we dan "aannemen"?
Edit: blijkt dat het foto's van gisteren zijn en het oorspronkelijke bovenschrift ("de huidige situatie") niet klopte.
[ Voor 92% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-10-2009 11:57 ]
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:09:
[...]
Nee maar grotendeels wel. En wederom zijn er weer aannamens.
Stewie heeft al een aantal keer gemeld dat alles gerackt was. Vervolgens wordt duidelijk dat dit NIET het geval is. Dit wordt gemeld; daar wordt op gereageert.
En dan komt er weer iemand met 'aannames, aannames, aannames'

Niveautje weer hoor.
Deze foto's waren gister middag/avond al te zien op webhostingtalk. oftewel je weet niet waneer ze genomen zijn. dit kan best nog van gister ochtend zijn.
aannames, aannames, aannames
Het zijn oude foto's meer minstens 12u geleden, dus van voor dat Stewie die opmerking maakte...RedHat schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:16:
Stewie heeft al een aantal keer gemeld dat alles gerackt was. Vervolgens wordt duidelijk dat dit NIET het geval is. Dit wordt gemeld; daar wordt op gereageert.
Ze hebben de interne routering nog niet op orde?
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316541&r=1785
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316542&r=4650
We Dare announced het ook nog steeds?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Aangezien wij nog steeds onjuistheden verkondigd zien worden over o.a;
- routes die wij nog zouden adverteren
- klanten die wij overgenomen zouden hebben.
Zou ik willen adviseren aan de klanten die nog vragen hebben om telefonisch contact op te nemen met We Dare.
Het telefoonnummer hiervoor is 010-7507000
- klanten die wij overgenomen zouden hebben.
Zou ik willen adviseren aan de klanten die nog vragen hebben om telefonisch contact op te nemen met We Dare.
Het telefoonnummer hiervoor is 010-7507000
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Komt er dus op neer dat hibbit onjuiste informatie verstrekt. Hij zet boven zijn post van 9:54 vanochtend: "de huidige situatie". De foto's staan ook op zijn eigen domein, dus ik nam inderdaad aan dat het door hemzelf gemaakte foto's waren. In plaats van "aannames" te gaan roepen, kun je ook gewoon zeggen dat het oude foto's zijn.
@hibbit: pas je post even aan a.u.b.
Verwijderd
Wow ik word bijna onthoofd over mijn woordje "aannames". Punt is dat de foto's niet recent zijn en weinig zeggen. Ik hecht meer waarde aan personen als Neo_TGP die beschrijft wat hij heeft gezien. Dan nog is dit alles zeer moeilijk na te gaan tenzij men zelf gaat kijken.
To Redhat: Dankje voor deze post. Koffiezet apparaat is kapot hier en jou flame heeft mij weer gewekt.
To Redhat: Dankje voor deze post. Koffiezet apparaat is kapot hier en jou flame heeft mij weer gewekt.
De tekst is aangepast... in de post... Excuses!Herko_ter_Horst schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:31:
Tsja, ik zag gewoon een entry die niet oranje was, maar RIPE loopt blijkbaar achter?battler schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30:
Aangezien wij nog steeds onjuistheden verkondigd zien worden over o.a;
Psst, het zijn zijn (deels) zijn foto's.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:43:
Punt is dat de foto's niet recent zijn en weinig zeggen. Ik hecht meer waarde aan personen als Neo_TGP die beschrijft wat hij heeft gezien.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Een aantal van die foto's zijn gisterenavond genomen door bekende van mij. Zag ze gisterenavond rond 22.00 uur op twitter verschijnen toen ze daar waren.Cayuga schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:21:
Deze foto's waren gister middag/avond al te zien op webhostingtalk. oftewel je weet niet waneer ze genomen zijn. dit kan best nog van gister ochtend zijn.
Ondertussen werken de sites die ik weer heb draaien bij Neo_TGP weer niet meer. Vanmorgen waren ze even bereikbaar vanaf een uurtje of 09.00 helemaal niet meer. Maar goed dat hoeft dus niet aan i3D te liggen maar aan mijn hosting. Het is dus even afwachten
[ Voor 22% gewijzigd door miss_bleu op 29-10-2009 10:53 ]
Wat een drama. En dan vooral de reactie dat je als bedrijf niet bij i3D moet zijn is wel erg opvallend. Op zich geef ik je gelijk dat als je 100% uptime moet hebben dat je waarschijnlijk niet bij i3D hoeft te zijn. Echter als het niet erg is als het 9 uur per jaar down gaat (0,1%) is het beter om bij i3D te zijn dan inhouse hosting. Het kan een keer gebeuren dat de stroom uitvalt en dat je verbinding een aantal uur down is. Dit is echter een heel ander verhaal omdat ze zonder vooraankondiging de servers uit de racks hebben zitten halen met alle problemen van dien. Verloren data en verloren werk zijn de voornaamste.
Maar volgens mij mogen ze de komende 3 a 4 jaar niet meer down zijn met hun 99,9% uptime
.
Maar volgens mij mogen ze de komende 3 a 4 jaar niet meer down zijn met hun 99,9% uptime
Ik ben helaas nog steeds down met 4 van de 4 boxes, en i3d nog steeds niet bereikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:53:
nog 2 boxes down, met routing problemen. bijna 36 uur.
Is nu toch wel wat lang
Straks nog een keertje bellen, en mag dan hopen dat die vervelende telefoonbot niet tegen zit

Webhostingtalk... Misschien moeten we daar eens aandacht aan besteden. Die moderators enzo zijn echt zo corrupt als de neten man. Ik heb dat topic vol verbazing gelezen. Echt vol verbazing.
i3d medewerker is daar mod. Eén iemand zegt dat het een zooitje was op DC. Komt andere mod dat er aannames gedaan worden en niet zo moeten zeuren.

Meer kan ik niet zeggen.

Wat een bende daar op WHT
i3d medewerker is daar mod. Eén iemand zegt dat het een zooitje was op DC. Komt andere mod dat er aannames gedaan worden en niet zo moeten zeuren.

Meer kan ik niet zeggen.

Wat een bende daar op WHT
Eindelijk iemand die het zegt...! Toen ik melding maakte dat i3D.net een storing had, werd mijn commentaar meteen geknipt en niet veel later het topic gesloten...
Uit meerdere reacties Tweakers is op te maken dat sommige geen kritiek durven te geven op WHT, omdat ze bang zijn hun account te verliezen.
Uit meerdere reacties Tweakers is op te maken dat sommige geen kritiek durven te geven op WHT, omdat ze bang zijn hun account te verliezen.
Die telefonische helpdesk is ook een ramp, van nummer 6 naar nummer 1 en dan weer naar nummer 8 en als je dan vervolgens voor de 2e keer bij nummer 1 bent wordt de verbinding verbroken.
Ik ben geen Geenstijl fan; maar met dit soort dingen vind ik hun manier van journalistiek geneens zo heel slecht.hibbit schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:13:
Eindelijk iemand die het zegt...! Toen ik melding maakte dat i3D.net een storing had, werd mijn commentaar meteen geknipt en niet veel later het topic gesloten...
Ik vind het ook grappig dat de discussie (door een mod) zo gedraaid is dat het de schuld van de klanten is. Je wist dat er een eigen DC aan zat te komen dus je kon weten dat ze gingen verhuizen
.
Echt héél triest ja. Daarom zei ik al eerder dat ik het jammer vind dat Tweakers.net niet met een soortgelijke dienst komt (als koopinfo zeg maar). Tweakers.net is toch het enige echte onafankelijke platform wat ik ken. Nee, WHT is bij mij 100% afgeschreven.Brons schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:21:
Ik vind het ook grappig dat de discussie (door een mod) zo gedraaid is dat het de schuld van de klanten is. Je wist dat er een eigen DC aan zat te komen dus je kon weten dat ze gingen verhuizen.
Tja, kwestie van lezen wat je wil lezen vind ik dit. Laat ik het anders zeggen, binnen de gelederen op WHT zijn er een heleboel mensen die een stuk dichter op deze situatie zitten en er bijvoorbeeld ook de afgelopen 48 uur als grote (dus niet een half rackje ofzo) klant bij geweest zijn etc.Brons schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:21:
Ik vind het ook grappig dat de discussie (door een mod) zo gedraaid is dat het de schuld van de klanten is. Je wist dat er een eigen DC aan zat te komen dus je kon weten dat ze gingen verhuizen.
Die in i3ds ogen grote mensen zijn ook snel aangesloten. Maar de rest kan dus maar stikkenSander schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:28:
[...]
Tja, kwestie van lezen wat je wil lezen vind ik dit. Laat ik het anders zeggen, binnen de gelederen op WHT zijn er een heleboel mensen die een stuk dichter op deze situatie zitten en er bijvoorbeeld ook de afgelopen 48 uur als grote (dus niet een half rackje ofzo) klant bij geweest zijn etc.
Die kerel van WHT is lovend over i3d omdat hij snel aangesloten is. Hij geeft aan dat het ieders eigen schuld is dat dit niet gedaan is. Want ze hadden moeten ween dat ze gingen verhuizen.
Ik weet niet hoor, maar neem jij ze nog serieus omdat er wat mensen dicht bij stonden die wel goed verhuisd zijn? Die zitten er w.s. tot hun ellebogen in.
Verwijderd
Nou als persoon die af en toe gamed op een servertje dat bij i3d hangt en gisteren dus nog steeds niet online was vind ik het maar een wazige bedoeling. Ik heb nog steeds geen duidelijk verhaal gezien, alleen "wij weten het beter, trust us" en een hoop beschuldigingen van "je moet geen aannames doen" en mensen die topics sluiten onder de mom van wij weten het beter.
Leuk dat er blijkbaar een clubje intimi is die het allemaal beter weet, maar als simpele gamer weet ik wel hoe dit op mij overkomt. Ik vind het echt niet normaal dat een bedrijf op deze manier met zn klanten omgaat, ik ga vanavond de eigenaar van die gameserver eens polsen wat nu de bedoeling is met dat ding.
Leuk dat er blijkbaar een clubje intimi is die het allemaal beter weet, maar als simpele gamer weet ik wel hoe dit op mij overkomt. Ik vind het echt niet normaal dat een bedrijf op deze manier met zn klanten omgaat, ik ga vanavond de eigenaar van die gameserver eens polsen wat nu de bedoeling is met dat ding.
Heb het allemaal met verbazing gelezen, wat een kansloze actie dit allemaal.
Sowieso is het imo al raar dat de eigenaar van I3D kan modereren op WHT, zeker als je ziet waar dat toe leidt.
Sowieso is het imo al raar dat de eigenaar van I3D kan modereren op WHT, zeker als je ziet waar dat toe leidt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wij hebben ook 'maar een Fasttrack #1', daarmee zijn we dus een van de kleinste klanten van i3D denk ik. Maar zoals al gezegd, de grote klanten gaan eerst, en de rest kan dus enigsinds stikken. Geen bericht, geen meldingen, wazige beloften en gewoon geen enkele communicatie met de klant.
Het is ronduit waardeloos, mijn website ligt er nu al 36 uur uit, ik mis inkomsten, mijn clienten beklagen zich over de service die ik nu dus niet meer kan leveren.
Het is ronduit waardeloos, mijn website ligt er nu al 36 uur uit, ik mis inkomsten, mijn clienten beklagen zich over de service die ik nu dus niet meer kan leveren.
Eigenaar ?, maar dan nog waarom zou de eigenaar van i3d geen mod mogen zijn op een hosting forum ?Help!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:44:
Heb het allemaal met verbazing gelezen, wat een kansloze actie dit allemaal.
Hij weet wel waar die over praat, dat iedereen overal dan van alles gaat roepen zonder de echte situatie te kennen is wel vervelend want daardoor kan het probleem veel groter lijken dan het is en het imago van i3d zou dan te zwaar beschadigd kunnen raken.
Toch blijft het ook een beetje eigen schuld, men had meer info naar buiten moeten brengen dat had een heleboel gezeur gescheeld, nu kent geen van de getroffen personen het volledige verhaal dat zorgt voor onnodig veel vaak negatieve speculaties.
Stewie is mod bij WHT, idd dezelfde stewie die hier ook zo nu en dan reacties / info plaatst.
[ Voor 44% gewijzigd door dutch_warrior op 29-10-2009 11:51 ]
Blijkbaar lees ik wat ik lezen wil. Lees zelf anders vanaf hier: http://www.webhostingtalk...oring-21.html#post1096147Sander schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:28:
[...]
Tja, kwestie van lezen wat je wil lezen vind ik dit. Laat ik het anders zeggen, binnen de gelederen op WHT zijn er een heleboel mensen die een stuk dichter op deze situatie zitten en er bijvoorbeeld ook de afgelopen 48 uur als grote (dus niet een half rackje ofzo) klant bij geweest zijn etc.
Ik weet wie stewie is en het is pijnlijk duidelijk geworden dat hij de onahankelijke positie die een mod imho moet innemen niet aan kan.dutch_warrior schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:
[...]
Eigenaar ?, maar dan nog waarom zou de eigenaar van i3d geen mod mogen zijn op een hosting forum ?
Hij weet wel waar die over praat, dat iedereen overal dan van alles gaat roepen zonder de echte situatie te kennen is wel vervelend want daardoor kan het probleem veel groter lijken dan het is en het imago van i3d zou dan te zwaar beschadigd kunnen raken.
Toch blijft het ook een beetje eigen schuld, men had meer info naar buiten moeten brengen dat had een heleboel gezeur gescheeld, nu kent geen van de getroffen personen het volledige verhaal dat zorgt voor onnodig veel vaak negatieve speculaties.
Stewie is mod bij WHT, idd dezelfde stewie die hier ook zo nu en dan reacties / info plaatst.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Waarom nog wachten? Met zulke wanprestaties zou ik eisen om mijn contract per door jouw te bepalen datum op te zeggen. Dit is ook wat heb ik gedaan, en dat werd ge accepteertTe vaak. Aan het einde van het contract ben ik weg, dit was de 1,5 liter fles die de emmer deed overlopen.
Hopelijk wel een kopie gemaakt van je data directory?Eindelijk kon ik bij mijn servers en wat blijkt de databases zijn corrupt. Dit wordt dus weer een nachtje doorwerken zodat mijn klanten morgen in ieder geval weer aan het werk kunnen. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Want MySQL wil soms nog wel is problemen geven bij een recovery, en als je een recovery uitvoert en de stroom valt uit of het netwerk

[ Voor 41% gewijzigd door s.stok op 29-10-2009 12:01 ]
"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)
Een béétje eigen schuld?dutch_warrior schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:
Het is een verschrikkelijke blunder. Blijkbaar was i3D bang dat WeDare ernstig dwars zou liggen bij een aangekondigde verhuizing. Dat zou dan kunnen bestaan uit:
1) Boel laten draaien, maar verhinderen te verhuizen.
2) Financieel dwarsliggen
3) Boel down halen en verhinderen te verhuizen.
Optie 1 en 2 zijn wellicht heel lastig voor i3D, maar levert geen probleem op voor de klanten van i3D. Deze dingen kunnen via de reguliere juridische kanalen opgelost worden. Optie 3 is de enige mogelijkheid die écht grote overlast kan veroorzaken voor klanten. Mij, maar ik ken WeDare natuurlijk niet, lijkt de kans dat optie 3 uitkomt bijzonder klein. Dan is WeDare de grote boeman in internetland en dat is niet prettig voor ze.
Blijkbaar heeft i3D gedacht dat de kans op optie 3 zodanig groot was en de schade die daarbij geleden was zodanig groot dat het heeft besloten dat de gegarandeerde enorme schade die optreedt bij een onaangekondigde harde shutdown van machines en een grote verhuizing kleiner is. Ik ben dan heel benieuwd naar eerdere voorvallen met WeDare want mij klinkt het allemaal ongeloofwaardig in de oren. Alsof ze net een beetje teveel films hebben gekeken.
Als ze dan ook nog eens gigantisch blijken te falen, en de vier uur durende soepele operatie tot een enorme mislukking verwordt die dik 30 uur later nog steeds niet opgelost is, dan kan je wel spreken van een enorme blunder. Ik kan me haast niet voorstellen dat de schade bij een aangekondigde verhuizing en subsequent dwarsliggen van WeDare groter zou zijn dan de ravage van nu. Bijkomend voordeel zou dan geweest zijn dat alle negatieve publiciteit naar WeDare zou zijn gegaan, en nu alles, terecht, naar i3D.
Ik weet dat de mannen van i3D erg sympathieke lui zijn en ik wens ze alle goeds en hoop dat het maar snel weer goed mag draaien, maar dit lijkt me toch niet helemaal de juiste beslissing te zijn geweest
Wat kunnen sommige bedrijven snel inspelen op problemen van anderen zeg!

Maar wat ik niet snap van het hele verhaal is, dat waarom de juridische weg niet gekozen kon worden. Ik kan me niet voorstellen dat er een rede zou kunnen zijn waarom dit niet zou kunnen.
Want zelfs als ze optie 3 van hierboven deden, sta je sterk. Dan heb je wel gezeur en downtime. Maar je naam is niet (om het even op zijn hollands te zeggen) naar de klote.

Maar wat ik niet snap van het hele verhaal is, dat waarom de juridische weg niet gekozen kon worden. Ik kan me niet voorstellen dat er een rede zou kunnen zijn waarom dit niet zou kunnen.
Want zelfs als ze optie 3 van hierboven deden, sta je sterk. Dan heb je wel gezeur en downtime. Maar je naam is niet (om het even op zijn hollands te zeggen) naar de klote.
[ Voor 20% gewijzigd door JiBo op 29-10-2009 12:21 ]
Oh man dat is geniaal 
Ik horde dat We-Dare bezig met een nieuwe DC en ze op ten duur weggaan uit de spaanse Kubus?
Iemand hier meer informatie over
(en misschien... foto's
)
Ik horde dat We-Dare bezig met een nieuwe DC en ze op ten duur weggaan uit de spaanse Kubus?
Iemand hier meer informatie over
[ Voor 77% gewijzigd door s.stok op 29-10-2009 12:25 ]
"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)
Het kan ook een groot financiëel risico zijn: Ze hebben schijnbaar een professioneel bedrijf ingehuurd gespecialiseerd in het verhuizen. Met een stuk of 50 racks lijkt me dat vrij prijzig, zeker als ik hoor dat er veel personeel aanwezig is en enkele vrachtwagens gehuurd zijn.eamelink schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:10:
[...]
Een béétje eigen schuld?![]()
Het is een verschrikkelijke blunder. Blijkbaar was i3D bang dat WeDare ernstig dwars zou liggen bij een aangekondigde verhuizing. Dat zou dan kunnen bestaan uit:
1) Boel laten draaien, maar verhinderen te verhuizen.
2) Financieel dwarsliggen
3) Boel down halen en verhinderen te verhuizen.
Optie 1 en 2 zijn wellicht heel lastig voor i3D, maar levert geen probleem op voor de klanten van i3D. Deze dingen kunnen via de reguliere juridische kanalen opgelost worden. Optie 3 is de enige mogelijkheid die écht grote overlast kan veroorzaken voor klanten. Mij, maar ik ken WeDare natuurlijk niet, lijkt de kans dat optie 3 uitkomt bijzonder klein. Dan is WeDare de grote boeman in internetland en dat is niet prettig voor ze.
Blijkbaar heeft i3D gedacht dat de kans op optie 3 zodanig groot was en de schade die daarbij geleden was zodanig groot dat het heeft besloten dat de gegarandeerde enorme schade die optreedt bij een onaangekondigde harde shutdown van machines en een grote verhuizing kleiner is. Ik ben dan heel benieuwd naar eerdere voorvallen met WeDare want mij klinkt het allemaal ongeloofwaardig in de oren. Alsof ze net een beetje teveel films hebben gekeken.
Als ze dan ook nog eens gigantisch blijken te falen, en de vier uur durende soepele operatie tot een enorme mislukking verwordt die dik 30 uur later nog steeds niet opgelost is, dan kan je wel spreken van een enorme blunder. Ik kan me haast niet voorstellen dat de schade bij een aangekondigde verhuizing en subsequent dwarsliggen van WeDare groter zou zijn dan de ravage van nu. Bijkomend voordeel zou dan geweest zijn dat alle negatieve publiciteit naar WeDare zou zijn gegaan, en nu alles, terecht, naar i3D.
Ik weet dat de mannen van i3D erg sympathieke lui zijn en ik wens ze alle goeds en hoop dat het maar snel weer goed mag draaien, maar dit lijkt me toch niet helemaal de juiste beslissing te zijn geweest
Optie 1 kan dan ook een groot risico zijn: Iedereen staat klaar en alles is ingehuurd, WeDare verhindert de verhuizing waardoor die niet door kan gaan. Vervolgens kan al het gehuurde materieel en personeel naar huis zonder dat er iets gebeurd is, waarna een juridische procedure opgestart moet worden (ook niet goedkoop lijkt me), waarna alles weer opnieuw op touw gezet moet worden en men de vrachtwagens en het verhuisbedrijf nog een keer in moet huren...
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Kun je ons dan even vertellen over hoe en wat je hebt gedaan? Interesse daarvoor is er namelijk wel, weet alleen niet hoe je het sterk kunt maken.s.stok schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
....
Waarom nog wachten? Met zulke wanprestaties zou ik eisen om mijn contract per door jouw te bepalen datum op te zeggen. Dit is ook wat heb ik gedaan, en dat werd ge accepteert(dat was dan ook het enige pluspunt
)
....
Ze hebben hun eigen afspraken overtreden door zonder aankondiging te verhuizen. Ook hebben ze hun 0,1% downtime niet gehaald voor de komende 5 jaar. Genoeg redenen om per direct je contract op te zeggen lijkt mij.osc4r schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:25:
[...]
Kun je ons dan even vertellen over hoe en wat je hebt gedaan? Interesse daarvoor is er namelijk wel, weet alleen niet hoe je het sterk kunt maken.
Ik las op het draadje op WHT van een andere, kleinere hoster die ook ging verhuisd was van WeDare naar elders. WeDare heeft vervolgens gewoon de 2 racks gegijzeld en in de tussentijd de klanten gebeld om te vragen of ze niet bij WeDare wilde "blijven". In het geval van die hoster duurde de gijzeling 2 weken! Natuurlijk niet slim om bedrijfsnaam/telefoonnummers op je servers te zetten, maar als dit verhaal echt waar is begrijp ik de actie wel.eamelink schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:10:
[...]
Een béétje eigen schuld?![]()
....
Maarrr, hoe dan ook vind ik dat de actie van I3D het niet verkoopbaar is. Klanten hadden op de hoogte moeten zijn, die raken nu hun eigen klanten kwijt.
Goddank hangt onze server bij Easynet in Schiphol, als ik dit lees ben ik het airco probleempje al weer vergeten...
Zie mijn vorige bericht 
Daar staan alle klachten in die ik over ze had.

Dit was overigens de staat waarin ik mijn server aantrof
Daar staan alle klachten in die ik over ze had.

Dit was overigens de staat waarin ik mijn server aantrof

Natuurlijk, maar die hele club was volgens mij alleen maar nodig júist omdat ze een spoedverhuizing gingen doen. Als je gewoon drie weken de tijd neemt om 50 racks te verhuizen dan kan het met een paar man ook welMorax schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:24:
Het kan ook een groot financiëel risico zijn: Ze hebben schijnbaar een professioneel bedrijf ingehuurd gespecialiseerd in het verhuizen. Met een stuk of 50 racks lijkt me dat vrij prijzig, zeker als ik hoor dat er veel personeel aanwezig is en enkele vrachtwagens gehuurd zijn.
Om de doodeenvoudige reden dat juridische procedures nogal erg lang kunnen duren en je niet binnen een paar maanden een oplossing hebt. Zoiets kan maanden lang voortslepen en al die tijd kun jij niks en je klanten dan ook niet. Ook dan heb je gezeur, gezeik en imagoschade. In dit soort gevallen is er helaas nooit een goede oplossing: de uiteindelijke klant is altijd de pineut en de betrokken partijen zitten met imagoschade. Het is meer een kwestie van kiezen wat de minst kwade optie is. In de nachtelijke uren verhuiswagens naar het dc sturen, servers uit racks trekken, in vrachtwagens kwakken en vervolgens in je eigen dc onderbrengen is mijns inziens nou niet bepaald de beste oplossing die je kunt kiezen uit de opties die je hebt. Je zet jezelf in een positie van dief en de ander in de positie waarbij het lijkt alsof er ernstige problemen zijn en ze ieder moment failliet kunnen gaan. Waarom dan niet gewoon mondjesmaat wat zaken verhuizen? Ze hadden hun eigen spullen inmiddels al elders op die wijze ondergebracht. Hele merkwaardige gang van zaken.JiBo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:19:
Je kan niet tegelijk de partij zijn waar het topic over gaat en het topic modereren. Zelfs al heb je goede bedoelingen breng je jezelf altijd in een probleem. Wat stewie had moeten doen, was zorgen dat er een andere moderator was gisteren en zich op zijn echte werk moeten richten. Namelijk de puinhoop die i3d van deze verhuizing gemaakt heeft (zowel de echte verhuizing als de communicatie) oplossen. Daarbij had hij best kunnen posten in het forum, maar dus niet als moderator op mogen treden. Hij had dus absoluut geen post mogen weghalen noch het topic mogen sluiten.dutch_warrior schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:
[...]
Eigenaar ?, maar dan nog waarom zou de eigenaar van i3d geen mod mogen zijn op een hosting forum ?
Tegelijkertijd blijft het van de we dare kant ook opmerkelijk stil na het posten van het statement door i3d. Je zou verwachten dat men daar ook wel wat over wil zeggen. Als i3d's claims waar zijn is het logisch dat men bij we dare weg wil. Dat is echter geen excuus voor de manier waarop. Beide partijen lijken dus niet echt professioneel bezig te zijn geweest. En uiteindelijk betalen de klanten dus de rekening. Je weet wel, die klanten die je als bedrijf nodig hebt om geld te verdienen. Niet echt handig dus.