Zelf ben ik vele jaren klant bij I3D geweest, collocatie voor hosting diensten, maar door verschillende voorvallen ben ik dat gelukkig niet meer!
Ik werd via sander1001 op de hoogde gebracht van het fijt dat I3D was verhuist, hij gaf daar ook een link bij dat Stewie aka Stijn Koster (want zo heet hij) de reacties had verwijderd.
Vele jaren na mijn vertrek bij i3d was ik altijd benieuwd of ze nu wel hun diensten een beetje op orde hadden.
En met deze laakbare verhuizing bewijst dat maar weer is het tegendeel
Want storingen, slechte administratie, onkundig handelen waren daar heel normaal.
Ze hadden zelfs de fout gemaakt door mij een factuur te sturen voor een back-up dienst die ik niet meer gebruik, omdat zij die om zeep hebben geholpen

dus e-mail gestuurd, fout door hun oké. factuur verwijderd. Wat? Normaal krijg je dan een credit-factuur, nee gewoon verwijderd....
Ik ben blij dat ik ben weggegaan voor deze verhuizing.
Want ik had juridisch geen spaan van ze heel gelaten!!
Want kennelijk denken ze kunnen voldoen met een simpele e-mail, met zoveel klanten neem je als ondernemer dat risico gewoon niet. Echt onbegrijpelijk dat je zo'n grote gebeurtenis niet fatsoenlijk meld.
Ik vind het oprecht heel vervelend voor alle gedupeerde.
Misschien een idee om naar Radar of Kassa te stappen?
Ter informatie, dit zijn de grootse klachten die ik vroeger bij i3d moeten doorstaan.
1. Toen ik met i3d voor het eerst contact opnam voor een contract, waren zij niet bereikbaar.
Dit is bij herhaling meerder malen gebleken
2. Op de dag dat ik aankwam voor de plaatsing verliep alles heel normaal, echter bleek het toegewezen IP-adres niet te kloppen, en heeft het tot de volgende dag geduurd voor mijn server weer bereikbaar was.
Dit wijst op een slechte voorbereiding.
3. Ik had gekozen voor een APC aansluiting, echter was deze niet direct leverbaar, en heb ik een half jaar betaald voor een niet geleverde dienst.
4. Toen bekend was dat i3d in het gebouw zelf ging verhuizen had ik een afspraak gemaakt per email, zodat ik hier zelf bij aanwezig kon zijn.
Echter bleek bij aankomst dat i3d van niets wist?
5. Toen ik extra IP adressen nodig had voor de beveiliging van de backhand en het klantpaneel, kreeg ik het bericht dat het zou worden geregeld.
Het heeft tot minstens een halfjaar en 6 e-mails geduurd voor dat ik deze eindelijk kreeg! (En de laatste email gaf mij het gevoel dat ik zeurde, geen excuses voor het lange wachten nee enkel ‘geachte heer’ de IP-adressen en ‘met vriendelijk groet’)
In het contract staat dat ik gratis extra IP-adressen kan aanvragen op RIPE voorwaarde.
De RIPE voorwaarde houdt in dat, toegewezen IP-adressen moeten kunnen worden verantwoord. En dit hoeft dan nog niet eens direct.
i3d heeft hier dus nalatig in gehandeld.
6. In het vorige jaar is er een netwerk storing geweest in een VLAN, i3d ontkende dit in de eerste instantie, maar gaf later toch toe dat er inderdaad een storing was geweest… (Dit betreft niet de storing van 02-08-2007)
7. De server van Rollerscapes, is zonder enige voorafgaande vermelding of kennisgeving verplaatst.
De stroom is er gewoon vanaf gehaald!
Nu is het voor sommige software niet zo goed plots zonder stroom te zitten, zonder eerst zijn bestanden te hebben gesloten.
Gelukkig is er niets kapot gegaan.
8. Op dinsdag 5 februari jl.
Heb ik van i3d bericht ontvangen met een betrekking tot een prijsverhoging van 6.6% welke per direct van toepassing zal zijn.
Ondanks dat ik hier geen voorafgaande melding van heb ontvangen, en volgens de Algemene Voorwaarde prijsverhoging minimaal twee maanden voor uiteindelijke in gebruiknamen moeten worden gemeld!
Ik citeer:
4.3 i3d is te allen tijde gerechtigd haar prijzen en tarieven aan te passen. Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk is overeengekomen dat prijzen en tarieven voor een bepaalde periode gelden, gaan de aangekondigde prijswijzigingen ten aanzien van de levering van Producten en/of Diensten 2 (twee) maanden na de aankondiging daarvan in.
4.4 Indien Opdrachtgever niet akkoord gaat met een door i3d aangekondigde wijziging van prijzen en/of tarieven heeft Opdrachtgever het recht om binnen 8 (acht) dagen na de aangekondigde wijziging de overeenkomst met i3d schriftelijk op te zeggen tegen de datum waarop de betreffende wijziging ingaat.
En zo voort.
Ik ben ben benieuwd hoe deze kwestie zich verder gaat ontwikkelen
"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)