De concurrentie is inderdaad groot in de webhosting industrie. Veel van de partijen zijn echter amateurs die maar wat doen maar gelukkig verdwijnen slechte partijen meestal snel genoeg. Laten we hopen dat I3D ook op z'n bek gaat als ze niet met een heel goed verhaal komen.
Verwijderd
Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn server doet het nog steeds niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 15:01 ]
Onze colocated server is nu 1,5 uur online.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:00:
Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn server doet het nog steeds niet.
Zijn die stomme game servers dan belangrijker dan colo's?
Hetzelfde hier, inmiddels 15 uur. Wat een ellende zeg.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:00:
I3D bij We-Dare of We-Dare bij hun crediteuren?aKra schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:44:
Zover ik weet was er een betalingsachterstand, die vanochtend pas eindelijk gesloten werd...
Verwijderd
Mijn server staat ook nog steeds offline, volgens Nagios nu: 0d 14h 11m 48s, ruim 10 uren langer dan de onaangekondigde 4 uur. Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal allemaal, maar ik verwacht wel dat alle servers weer online komen, aangezien er ook al weer servers online zijn.
Edit: ze hebben de online chat nu ook al geruime tijd offline staan.
Edit: ze hebben de online chat nu ook al geruime tijd offline staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 15:06 ]
Game servers doen het anders ook nog niet hoor.
Gelukkig is het ook alleen gaming spul wat er van mij hangt. Half jaar geleden overwogen om ook enkele racks aan servers daar te plaatsen...
Gelukkig is het ook alleen gaming spul wat er van mij hangt. Half jaar geleden overwogen om ook enkele racks aan servers daar te plaatsen...
[ Voor 60% gewijzigd door Brainstorm op 28-10-2009 15:06 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Verwijderd
Vergeet die opmerkingBrainstorm schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:03:
Game servers doen het anders ook nog niet hoor.
Verwijderd
Ook hier nog steeds down.Rprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:02:
[...]
Hetzelfde hier, inmiddels 15 uur. Wat een ellende zeg.
Zeker slecht...! Ook als je bedenkt dat kritiek zomaar weggeknipt kan worden...AtleX schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:46:
Slechte zaak van WHT trouwens dat een mod topics over zijn eigen bedrijf kan en mag sluiten.
Belachelijk...
Sowieso kan ik er met mijn hoofd niet bij dat een bedrijf in normale omstandigheden midden in de nacht onaangekondigd een verhuizing gaat uitvoeren.
Verhuizing, ja op zich niet gek.
Downtime, ook niet gek, kan eens gebeuren.
Onaangekondigde downtime, dubieus, maar als de termijn kort is is het min of meer te verantwoorden.
Dit? Totaal van de pot gerukt als je het mij vraagt. Ik zou als klant direct een claim indienen omdat de SLA ruimschoots gebroken is. Verder zou ik z.s.m. na het goedkeuren van mijn claim verhuizen naar een colo waar ik wel zeker weet dat een verhuizing van te voren wordt aangekondigd. Want het is toch wel erg fijn als je gewoon je server kan afsluiten en evt. zelf kan verhuizen.
Onaangekondigde downtime, dubieus, maar als de termijn kort is is het min of meer te verantwoorden.
Dit? Totaal van de pot gerukt als je het mij vraagt. Ik zou als klant direct een claim indienen omdat de SLA ruimschoots gebroken is. Verder zou ik z.s.m. na het goedkeuren van mijn claim verhuizen naar een colo waar ik wel zeker weet dat een verhuizing van te voren wordt aangekondigd. Want het is toch wel erg fijn als je gewoon je server kan afsluiten en evt. zelf kan verhuizen.
Verwijderd
Ja, voor mij is dat dus geen optie, omdat andere colo's veel en veel duurder zijn. En aangezien het voor mij maar een hobby is.EvilWhiteDragon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:09:
Verder zou ik z.s.m. na het goedkeuren van mijn claim verhuizen naar een colo waar ik wel zeker weet dat een verhuizing van te voren wordt aangekondigd. Want het is toch wel erg fijn als je gewoon je server kan afsluiten en evt. zelf kan verhuizen.
Ik lees helaas vele verhalen die niet kloppen. Onze klanten krijgen zsm een volledige schriftelijke update over de vervelende situatie van vannacht. Pikante verhalen over betalingsachterstanden, colocatie klanten in Amsterdam die naar Rotterdam moesten gaan, razzia, etc etc zijn niet op waarheid gebaseerd en niet de moeite waard om op te reageren.
Klanten die nog nu offline zijn: neem svp zsm contact op via de helpdesk - wij hebben een groot team onsite om issues te verhelpen.
Klanten die nog nu offline zijn: neem svp zsm contact op via de helpdesk - wij hebben een groot team onsite om issues te verhelpen.
Jawadde, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik zit al 7 jaar in de hosting business, als wij dit op deze manier zouden doen dan kreeg ik een leger advocaten aan mijn deur om me te lynchen.
Ik hoop dat iedereen zo snel mogelijk weer online is en dat ze toch een eerlijke en duidelijke verklaring gaan geven.
Ik zit al 7 jaar in de hosting business, als wij dit op deze manier zouden doen dan kreeg ik een leger advocaten aan mijn deur om me te lynchen.
Ik hoop dat iedereen zo snel mogelijk weer online is en dat ze toch een eerlijke en duidelijke verklaring gaan geven.
Minuut geleden nogmaals contact opgenomen, zelfde resultaat. 'We werken eraan'.
Zal wel graag wat meer informatie willen over hoe ver ze zijn e.d.
Maar je ontwijkt voor de rest alles.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
Ik lees helaas vele verhalen die niet kloppen. Onze klanten krijgen zsm een volledige schriftelijke update over de vervelende situatie van vannacht. Pikante verhalen over betalingsachterstanden, colocatie klanten in Amsterdam die naar Rotterdam moesten gaan, razzia, etc etc zijn niet op waarheid gebaseerd en niet de moeite waard om op te reageren.
Ook sluit je topics op een onafhankelijk platform.
Hoe kan dat
Minuut geleden nogmaals contact opgenomen, zelfde resultaat. 'We werken eraan'.

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 28-10-2009 15:20 ]
Da's natuurlijk voor een groot gedeelte jullie eigen schuld. Er is in het geheel geen duidelijkheid over de situatie en de zinloze en onnodige sluiting van het WHT-topic voed het ook nogal.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
Ik lees helaas vele verhalen die niet kloppen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik denk dat i3D hetzelfde mag verwachten als ik de gang van zaken zo zie.codemann schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
...als wij dit op deze manier zouden doen dan kreeg ik een leger advocaten aan mijn deur om me te lynchen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
stewie,Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
in plaats hoax te roepen aan de verhalen zou je I3D heel wat moeite kunnen besparen door met een officieel bericht te komen over het hoe en waarom.
Dit is geen actie die jullie in dank afgenomen gaat worden, en hoe langer ene verklaring uitblijft hoe meer klanten jullie gaan verliezen.
Natuurlijk zouden jullie het voorbeeld van LeaseWeb kunnen volgend door erg lang te wachten met verklaringen, maar ik hoop dat jullie niet in de illusie leven dat jullie eenzelfde grootte hebben.
echo c > /proc/sysrq-trigger
Het is niet de eerste keer dat het gebeurt, soms is het beter meteen weg te gaan als de andere optie offline gaan is.EvilWhiteDragon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:09:
Sowieso kan ik er met mijn hoofd niet bij dat een bedrijf in normale omstandigheden midden in de nacht onaangekondigd een verhuizing gaat uitvoeren.
Ik twijfel er niet aan dat het een weloverwogen actie is.
Een officieel bericht voorbereiden en maken kost tijd, eerst alles goed op orde brengen lijkt me van groter belang (hier reageren is wel nodig om aan te geven dat er aan gewerkt wordt).MMaI schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:23:
[...]
stewie,
in plaats hoax te roepen aan de verhalen zou je I3D heel wat moeite kunnen besparen door met een officieel bericht te komen over het hoe en waarom.
Dit is geen actie die jullie in dank afgenomen gaat worden, en hoe langer ene verklaring uitblijft hoe meer klanten jullie gaan verliezen.
Natuurlijk zouden jullie het voorbeeld van LeaseWeb kunnen volgend door erg lang te wachten met verklaringen, maar ik hoop dat jullie niet in de illusie leven dat jullie eenzelfde grootte hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door Bender op 28-10-2009 15:25 ]
Bij een weloverwogen actie is er tijd genoeg (weken?) om klanten om de hoogte te brengen. Dit komt op mij meer over als ad-hoc beslissing.Triloxigen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:24:
Ik twijfel er niet aan dat het een weloverwogen actie is.
Dat heeft i3D echt aan zichzelf te wijten dan. Die verhalen ontstaan veel minder als dit gewoon vooraf goed gecommuniceerd wordt. Een schriftelijke update hoeft trouwens niet hoor (krijgen we namelijk pas over 24-48 uur). Een duidelijk statement op de website met regelmatige updates van de situatie is imho veel gewenster. Altijd communiceren met je klanten, ook als het slecht gaat.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
Ik lees helaas vele verhalen die niet kloppen.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Voor zover ik weet stond de actie eigenlijk voor komend weekend geplanned..AtleX schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:25:
[...]
Bij een weloverwogen actie is er tijd genoeg (weken?) om klanten om de hoogte te brengen. Dit komt op mij meer over als ad-hoc beslissing.
Wat wil je met deze reactie zeggen? Na mijn mening komt het over of deze klanten een extra probleem hebben! Wil dit ook zeggen dat alle werkzaamheden afgerond zijn mbt tot de verhuizing? ik snap niet zo goed wat je met die reactie wil zeggen..Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
nog steeds is de rack waar mijn server in hangt niet online..
[niet op waarheid gebaseerd, pure speculatie]
Mischien is WeDare wel in handen van georganiseerde misdaag, en komt i3d daar gister net achter.
Dan zou ik wel zo snel mogelijk wegwezen, hoe dat juridisch zit zou ik me niet eens zo gek veel zorgen over maken, want als je blijft zitten neem je toch wel een behoorlijk risico.
Of misschien is er wel een bommelding, dan wil je alles weg hebben voordat er dingen kapot gaan...
[/niet op waarheid gebaseerd, pure speculatie]
Ik wacht op meer uitleg...
Mischien is WeDare wel in handen van georganiseerde misdaag, en komt i3d daar gister net achter.
Dan zou ik wel zo snel mogelijk wegwezen, hoe dat juridisch zit zou ik me niet eens zo gek veel zorgen over maken, want als je blijft zitten neem je toch wel een behoorlijk risico.
Of misschien is er wel een bommelding, dan wil je alles weg hebben voordat er dingen kapot gaan...
[/niet op waarheid gebaseerd, pure speculatie]
offtopic:
niet dat ik klant ben ofzo, gewoon nieuwsgierig...
LoL @ Speculatie. Dit meen je toch nie hè?P.E.T.E.R. schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:33:
\[/niet op waarheid gebaseerd, pure speculatie]
offtopic:
Op WHT is een nieuw topoic.
Bij de verhuizingen die ik heb meegemaakt ging het vooral om prijsverhogingen, betalingsachterstanden, etc.
Damn, da's pas in het wilde weg rare verhalen ophangen.P.E.T.E.R. schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:33:
\[/niet op waarheid gebaseerd, pure speculatie]

Verwijderd
Net zoals 80% van dit topic, wachten op uitleg lijkt me het beste. Nogmaals ik was er gister bij en voor ons liep alles vlekkeloos...helaas blijkt dit niet voor iedereen te geldenniet op waarheid gebaseerd, pure speculatie
Ik weet van niks (pure fantasie was dat), maar o wee als hier een kern van waarheid in blijkt te zittenRedHat schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:35:
[...]
LoL @ Speculatie. Dit meen je toch nie hè?
Als ik ooit betere hosting dan m'n eigen slaapkamer nodig heb dan zal ik wss niks van WeDare en i3d zoeken.
Verwijderd
Inderdaad. Een dringende non-aware verhuizing, waarbij politie is komen kijken duidt op een geschil tussen Wedare & i3D. Ik vraag me af wat de toedracht hiervoor is geweest.
Misschien heb jij hier goede ervaringen mee, maar je moet toch snappen dat dit niet echt de manier van handelen is. Er zullen veel colocators zijn die vandaag een dure dag hebben beleefd door de grapjes van i3d.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:36:
[...]
Net zoals 80% van dit topic, wachten op uitleg lijkt me het beste. Nogmaals ik was er gister bij en voor ons liep alles vlekkeloos...helaas blijkt dit niet voor iedereen te gelden
Verwijderd
Nog steeds offline, zojuist is er een ticket aangemaakt / doorgezet naar DC.Stewie! schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
We wachten het af.. Dat voor 9AM klonk nog zo leuk..
er stond geen datum bijVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:41:
[...]
Nog steeds offline, zojuist is er een ticket aangemaakt / doorgezet naar DC.
We wachten het af.. Dat voor 9AM klonk nog zo leuk..
echo c > /proc/sysrq-trigger
I3D zou hiervoor wel een goede reden hebben. Dit doen ze niet zomaar, echter is het wel onredelijk om meer dan 2 suites in 1 nacht te verhuizen.
Mocht ik iemand kunnen helpen met een tijdelijke oplossing hoor ik het wel.
Mocht ik iemand kunnen helpen met een tijdelijke oplossing hoor ik het wel.

Dit was de mail die klanten ontvingen, deze ontving ik van iemand anders via de Live Messenger.
Vooral het stukje dat ze hun klanten database niet konden bereiken, omdat er problemen waren met de webserver? zo'n groot bedrijf en dan niet eens een beetje redundancy, maar dan nog.
Dit doe je met minimaal een maand voorbereiding en niet even tussendoor.
I3d moet een verdomd goed excuses hebben om zich hier uit te praten.
"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)
Misschien is het grapje wel begonnen bij wedare, ik kan me voorstellen dat als men een geschil heeft en wedare drijft i3d in de hoek dat men dan toch wat moet. Het blijft echter een feit dat dit inderdaad een rare manier van handelen is, i3d had dan beter openheid van zaken kunnen geven en het probleem ook op verschillende plaatsen duidelijk aankondigen.grote_oever schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:38:
[...]
Misschien heb jij hier goede ervaringen mee, maar je moet toch snappen dat dit niet echt de manier van handelen is. Er zullen veel colocators zijn die vandaag een dure dag hebben beleefd door de grapjes van i3d.
Verwijderd
16 uur offline - echt super voor mijn adverteerders! Ook echt leuk dat op het WHT forum chinese praktijken zoals censuur plaatsvinden.
Verwijderd
Ik snap de manier van handelen, ik vind het wel erg jammer dat er nog steeds servers down zijn, maar dat zal zijn reden hebben neem ik aan...Misschien heb jij hier goede ervaringen mee, maar je moet toch snappen dat dit niet echt de manier van handelen is. Er zullen veel colocators zijn die vandaag een dure dag hebben beleefd door de grapjes van i3d.
Verwijderd
Valt wel mee toch het topic is iig weer open: http://www.webhostingtalk...75-i3d-net-storing-4.html
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 15:51 ]
Hoop? Dat moeten ze haast wel, dit gaat ze nogal wat klanten kosten dunkt me.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:53:
Ik hoop wel dat we een compensatie of iets dergelijks krijgen.
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de sappige details, iedereen natuurlijk als zoiets gebeurd
. Maar ik denk niet dat de heren van i3D gisteravond aan de koffie zaten en dachten: "wat zullen we vanavond eens gaan doen, krachttraining misschien?" Het is een zeer extreme beslissing om het op deze wijze te doen. Zal wel een goede reden voor zijn. Maar dat maakt het niet minder gemakkelijk natuurlijk.
Is er geen blog van Jordy Dost / We Dare waar hun kant van het verhaal staat?
[ Voor 13% gewijzigd door Mannekino op 28-10-2009 15:56 ]
Verwijderd
Inderdaad, zo verziek je heel je bedrijf en het moet ook wel al een hele lange tijd gespeeld hebben. Want even een nieuw datacenter aanleggen lijkt me ook niet zo 1,2,3 geregeld.Mannekino schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54:
Zeer vreemd verhaal dit. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de "dirty details" iedereen natuurlijk als zoiets gebeurd. Maar ik denk niet dat de heren van i3D gisteravond aan de koffie zaten en dachten: "wat zullen we vanavond eens gaan doen, krachttraining misschien?" Het is een zeer extreme beslissing om het op deze wijze te doen. Zal wel een goede reden voor zijn. Maar dat maakt het niet minder gemakkelijk natuurlijk.
Verwijderd
Ja, maar dan wel iets waar we aan hebben en dus niet een verlenging van je periode oid.Rprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54:
[...]
Hoop? Dat moeten ze haast wel, dit gaat ze nogal wat klanten kosten dunkt me.
Gewoon hoppa 400 EUR terug oid.
Dan had je maar een SLA af moeten sluiten, het klinkt hard, maar daarvoor zijn die dingen nou eenmaal. Dus nu dit soort dingen gaan roepen is totaal overbodig, had je daar maar over na moeten denken op moment dat je je contract afsloot.
Verwijderd
Onzin, op een normale manier zou ik het echt niet erg vinden.Sander schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:59:
Dan had je maar een SLA af moeten sluiten, het klinkt hard, maar daarvoor zijn die dingen nou eenmaal. Dus nu dit soort dingen gaan roepen is totaal overbodig, had je daar maar over na moeten denken op moment dat je je contract afsloot.
Maar op deze manier, ik heb geen enkele e-mail gehad en word zomaar van Amsterdam naar Rotterdam overgezet.
Ik vind dat gewoon niet kunnen, als ik op elke server een speciale SLA moet afsluiten ben ik straks +15.000 EUR per jaar kwijt.
En waaruit maak jij op dat de mensen die dat zeggen die niet hebben?Sander schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:59:
Die zouden niet zeuren, hun contract nalezen en weten wat ze terugkrijgen.Neo_TGP schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:01:
[...]
En waaruit maak jij op dat de mensen die dat zeggen die niet hebben?
Een ad-hoc beslissing kan bij voorbaat niet weloverwogen zijn?AtleX schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:25:
[...]
Bij een weloverwogen actie is er tijd genoeg (weken?) om klanten om de hoogte te brengen. Dit komt op mij meer over als ad-hoc beslissing.
Ik heb het al eens eerder meegemaakt dat er op een zondag een vrachtwagen voor het DC midden in de nacht servers in mochten laden
De inbeslagname van de schilderijen van DSB beheer in de nacht was ook een weloverwogen beslissing, maar daar ging echt geen weken aan vooraf.
Het contract gaat om onvoorziene situaties en geplande werkzaamheden, dit is gewoon mismanagement en ondoordachte besluiten nemen / niet (voldoende) communiceren..Sander schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:02:
[...]
Die zouden niet zeuren, hun contract nalezen en weten wat ze terugkrijgen.
Dus omdat klanten geen SLA hadden moeten ze dit gewoon maar slikken? Beeeeetje vreemde logica.Sander schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:59:
Als je een dienst afneemt en die krijg je niet geleverd, heb je ook rechten, ook zonder SLA. Dit is geen gevalletje stroomuitval of een disk die uitvalt (en die je met een SLA misschien redundant had, of binnen een uur vervangen), dit is een bewuste, grootschalige, onaangekondige actie van de leverancier die negatieve gevolgen heeft voor alle klanten. Roepen dat je dan maar een SLA had moeten aanschaffen is gewoon bullshit.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Nee, ze hoeven dit niet te pikken, maar ze moeten niet claimen dat ze "recht" hebben op allerlei vergoedingen, zo werkt het niet. En begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook totaal onacceptabel, maar het is nou eenmaal niet zo dat je zomaar recht hebt op een vergoeding.Caedus Saevire schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:08:
[...]
Dus omdat klanten geen SLA hadden moeten ze dit gewoon maar slikken? Beeeeetje vreemde logica.
Verwijderd
Is ook niet zo, maar als ze een beetje normaal zijn komt er wel een goede compensatie.Sander schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:10:
[...]
Nee, ze hoeven dit niet te pikken, maar ze moeten niet claimen dat ze "recht" hebben op allerlei vergoedingen, zo werkt het niet. En begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook totaal onacceptabel, maar het is nou eenmaal niet zo dat je zomaar recht hebt op een vergoeding.
Anders zullen er zeker weten nog meer klanten weggaan.
Klopt, maar die zijn waarschijnlijk met voorafgaande mededeling gedaanIk heb het al eens eerder meegemaakt dat er op een zondag een vrachtwagen voor het DC midden in de nacht servers in mochten laden
"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)
Verwijderd
In het contract staat gewoon dit:
I3D zal Klant uiterlijk 2 maanden van te voren schriftelijk van een wijziging van een locatie van de Computerruimte en/of Apparaatuurkasten in kennis stellen.
I3D zal Klant uiterlijk 2 maanden van te voren schriftelijk van een wijziging van een locatie van de Computerruimte en/of Apparaatuurkasten in kennis stellen.
Wij zijn gelukkig vanmorgen vroeg al naar het datacenter gegaan om 'mee te helpen' met verhuizen van onze eigen apparatuur. Dit was rond de middag klaar en online.
Echter merk ik dat er vanaf verschillende ISP's niet naar alle IP-nummers van ons connect kan worden.
Hebben hier meer mensen last van die net weer online zijn?
Ik heb het getest op XS4ALL, Solcon, UPC, Telfort, KPN Mobiel, RaboMobiel. Onze site (www.skyhost.nl) is bereikbaar voor alle ISP's, maar een grote klant (www.postordershop.nl) welke draaid op de zelfde machine als skyhost maar op een eigen IP is via XS4ALL, Solcon en KPN Mobiel niet bereikbaar, de overige geteste providers weer wel?
Echter merk ik dat er vanaf verschillende ISP's niet naar alle IP-nummers van ons connect kan worden.
Ik heb het getest op XS4ALL, Solcon, UPC, Telfort, KPN Mobiel, RaboMobiel. Onze site (www.skyhost.nl) is bereikbaar voor alle ISP's, maar een grote klant (www.postordershop.nl) welke draaid op de zelfde machine als skyhost maar op een eigen IP is via XS4ALL, Solcon en KPN Mobiel niet bereikbaar, de overige geteste providers weer wel?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Verwijderd
Probeer het hier eens mee: http://www.webhostingtalk.nl/quicktest.phpPolderdijk schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:19:
Wij zijn gelukkig vanmorgen vroeg al naar het datacenter gegaan om 'mee te helpen' met verhuizen van onze eigen apparatuur. Dit was rond de middag klaar en online.
Toch even reageren..
Ik werd vannacht om 2 uur door klanten uit mijn bed gebeld.. Alles plat.. Ik i3D gebeld.. Ze zeiden dat ze bonje hebben met WeDare, waardoor ze per direct uit het datacenter MOESTEN.
Ze vertelde mij dat het voor 7 uur geregeld zou zijn.. Om 7 uur nog niets.. Ik ben er naartoe gereden.. Wat ik daar aantrof was 1 grote teringzooi. Echt niet normaal.
Onze switch lag ergens onder in een groene bak met allemaal spullen erop.. Onze servers lagen onderop in een andere groene bak die totaal ergens anders stond.. Ze zijn een half uur wezen zoeken naar de spullen..
Tot slot moest ik het zelf maar ff in het rack schroeven omdat ze de mankracht niet hadden.. Gedaan.. Werkt de colo-switch van hun niet.. Hebben ze ook nog moeten programmeren.. Uiteindelijk was het om 12:00 uur up.. (omdat ik het zelf er maar in geschroefd heb) Alle andere servers lagen nog in groene bakken..
Inmiddels heb ik een claim van mijn grootste klant.. En mijn 1 na grootste klant heeft opgezegd.. Lekker zooitje! Wie gaat dit betalen? Ik neem aan i3D? Zo niet, dan ben ik heel erg benieuwd naar de uitspraak van een rechter..
Oh ja.. Dat gezeik over een SLA.. Pure ONZIN! Dit mag gewoon niet.. Dit is onacceptabel!
Ik werd vannacht om 2 uur door klanten uit mijn bed gebeld.. Alles plat.. Ik i3D gebeld.. Ze zeiden dat ze bonje hebben met WeDare, waardoor ze per direct uit het datacenter MOESTEN.
Ze vertelde mij dat het voor 7 uur geregeld zou zijn.. Om 7 uur nog niets.. Ik ben er naartoe gereden.. Wat ik daar aantrof was 1 grote teringzooi. Echt niet normaal.
Onze switch lag ergens onder in een groene bak met allemaal spullen erop.. Onze servers lagen onderop in een andere groene bak die totaal ergens anders stond.. Ze zijn een half uur wezen zoeken naar de spullen..
Tot slot moest ik het zelf maar ff in het rack schroeven omdat ze de mankracht niet hadden.. Gedaan.. Werkt de colo-switch van hun niet.. Hebben ze ook nog moeten programmeren.. Uiteindelijk was het om 12:00 uur up.. (omdat ik het zelf er maar in geschroefd heb) Alle andere servers lagen nog in groene bakken..
Inmiddels heb ik een claim van mijn grootste klant.. En mijn 1 na grootste klant heeft opgezegd.. Lekker zooitje! Wie gaat dit betalen? Ik neem aan i3D? Zo niet, dan ben ik heel erg benieuwd naar de uitspraak van een rechter..
Oh ja.. Dat gezeik over een SLA.. Pure ONZIN! Dit mag gewoon niet.. Dit is onacceptabel!
Beide bereikbaar KPN Internet plus bellen.Polderdijk schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:19:
Lekker is datDanido schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 28-10-2009 16:25 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Gaat dus idd nog niet goed, met de quicktest:
Postordershop:
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316084&r=1827
6 Online, 7 timeout
SkyHost:
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316097&r=9900
10 Online, 3 timeout
Balen zeg! Maar weer flink in de wacht bij i3D: nog 2 wachtende voor uw, en daarna weer 6 wachtende voor u, enz enz. Pfff.
Postordershop:
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316084&r=1827
6 Online, 7 timeout
SkyHost:
http://www.webhostingtalk...result&qtid=316097&r=9900
10 Online, 3 timeout
Balen zeg! Maar weer flink in de wacht bij i3D: nog 2 wachtende voor uw, en daarna weer 6 wachtende voor u, enz enz. Pfff.
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
En wat voor rechten heb je dan precies?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:09:
Als je een dienst afneemt en die krijg je niet geleverd, heb je ook rechten, ook zonder SLA. Dit is geen gevalletje stroomuitval of een disk die uitvalt (en die je met een SLA misschien redundant had, of binnen een uur vervangen), dit is een bewuste, grootschalige, onaangekondige actie van de leverancier die negatieve gevolgen heeft voor alle klanten. Roepen dat je dan maar een SLA had moeten aanschaffen is gewoon bullshit.
je krijgt je geld terug naar verhouding misschien, dagje offline.. dat is.. 2,- terug ofzo?
Maarja als hun 99% uptime per jaar bieden mogen ze feitelijk dus wel 3,65 dagen offline zijn.Triloxigen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:26:
[...]
En wat voor rechten heb je dan precies?
je krijgt je geld terug naar verhouding misschien, dagje offline.. dat is.. 2,- terug ofzo?
Weet niet of het zo is.
Goed punt van sky-.
Ze geven 99,9% garantie. Daar zitten ze dus al ruim overheen. Overigens kan je waarschijnlijk op meer zaken dan uptime een claim indienen. Het niet hebben van een SLA geeft je provider nog geen toestemming om er een zootje van te maken.
[ Voor 58% gewijzigd door Brons op 28-10-2009 16:31 ]
Over wat voor periode? Dag, maand, jaar? En waar haal je dat vandaan?Brons schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:30:
Ze geven 99,9% garantie. Daar zitten ze dus al ruim overheen.
Van hun website. http://i3d.net/colocation.php
Op jaarbasis is dat zo'n 9 uur downtime
365*24*0.001
Op jaarbasis is dat zo'n 9 uur downtime
365*24*0.001
[ Voor 81% gewijzigd door Brons op 28-10-2009 16:37 ]
Mmm deze reactie maakt mij een beetje ongerust.. Ik hoop toch gauw dat iemand foto's heeft/webcam kan posten.. Mijn hardware ligt er nog steedsDanido schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:
Toch even reageren..
Bij colo-hosting biedt i3d 99.9% aan (wat onmogelijk is, zoals nu te zien is. 99% is realistischer) : http://i3d.net/colocation.php. Volgens mij is de uptime guarantee over de periode dat je contract loopt, althans dat lijkt me logisch.
@ Danido, leuke "klanten" heb je dan.. Opzeggen na een klein moment van downtime. Ik snap (sorry; nofi) ook niet dat je dan bij i3d gaat hosten: kostenbesparing? Huur dan zelf een paar racks in een DC, ben je niet afhankelijk van een 3e partij. Mocht je dus zo'n grote klanten hebben.
Ik vind dat iedereen niet zo moet huilen hier, dit kan gewoon gebeuren en zolang ze binnen de 99.9% zitten heb je geen reden tot paniek, imo. Vind je dat je nu zelf inkomsten mist? Ga zelf hosten in een DC, weet je hoe lastig het is.
@ Danido, leuke "klanten" heb je dan.. Opzeggen na een klein moment van downtime. Ik snap (sorry; nofi) ook niet dat je dan bij i3d gaat hosten: kostenbesparing? Huur dan zelf een paar racks in een DC, ben je niet afhankelijk van een 3e partij. Mocht je dus zo'n grote klanten hebben.
Ik vind dat iedereen niet zo moet huilen hier, dit kan gewoon gebeuren en zolang ze binnen de 99.9% zitten heb je geen reden tot paniek, imo. Vind je dat je nu zelf inkomsten mist? Ga zelf hosten in een DC, weet je hoe lastig het is.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik er dan gewoon even heen rijden.grote_oever schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:35:
[...]
Mmm deze reactie maakt mij een beetje ongerust.. Ik hoop toch gauw dat iemand foto's heeft/webcam kan posten.. Mijn hardware ligt er nog steeds

Verwijderd
En verder gewoon de schade die je lijdt. Er mag dan wel in hun AV staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor gevolgschade, maar ik denk dat een rechter daaraan voorbij gaat als blijkt dat er sprake was van bewuste roekeloosheid of zelfs opzettelijke nalatigheid, waar dit toch wel op begint te lijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 16:41 ]
Verwijderd
Bullshit. Je klanten niet inlichten over een verhuizing kan niet.sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:37:
@Sander1001, i3d was dus ook afhankelijk van Wedare, als zij beweren dat je eruit moet dan moet je.. Dan hebben zij hetzelfde als wat de klanten van i3d nu hebben.. Verplaats je eens naar i3d.
Ik denk dat ze zelf al met een DC bezig waren (wat nu blijkt), alleen WeDare vond dat denk ik niet leuk en kickt ze maar meteen eruit.
Ohja, ik heb niets met i3d (ik neem er geen diensten af), maar ik vind dat veel mensen hier niet logisch nadenken. Komop zeg.
Ik denk dat ze zelf al met een DC bezig waren (wat nu blijkt), alleen WeDare vond dat denk ik niet leuk en kickt ze maar meteen eruit.
Ohja, ik heb niets met i3d (ik neem er geen diensten af), maar ik vind dat veel mensen hier niet logisch nadenken. Komop zeg.
[ Voor 17% gewijzigd door sky- op 28-10-2009 16:42 ]
Verwijderd
"The past months the i3D team has been working hard to ensure a smooth transition to our brand new datacenter."
Wat is dat nou weer voor non-argument. Ik zit er zelf totaal niet in, maar als je bij de bakker om een brood vraagt en die voldoet niet aan de afspraken (het is bijv. een half brood i.p.v. een hele) dan komt hij ook niet weg met "maak zelf dan een brood, dan weet je hoe moeilijk het is".sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:37:
Jordy Dost zit op dit moment in het vliegtuig richting Amerika. Officiële berichtgeving is om die reden daarom ook nog niet gedaan.Mannekino schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54:
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Verwijderd
Dan kun je toch een mailtje richting je klanten sturen? En Wedare wist van niks, dus die heeft ook niet gezegd dat ze eruit moesten.sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:41:
@Sander1001, i3d was dus ook afhankelijk van Wedare, als zij beweren dat je eruit moet dan moet je.. Dan hebben zij hetzelfde als wat de klanten van i3d nu hebben.. Verplaats je eens naar i3d.
Want je denkt dat een dag offline bij iedere andere provider onmogelijk is? Kom eens uit je grot ;-)Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:38:
En verder gewoon de schade die je lijdt. Er mag dan wel in hun AV staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor gevolgschade, maar ik denk dat een rechter daaraan voorbij gaat als blijkt dat er sprake was van bewuste roekeloosheid of zelfs opzettelijke nalatigheid, waar dit toch wel op begint te lijken.
Mocht je een vergoeding krijgen dan zal het naar verhouding zijn wat je betaald, die euro wil ik je nog wel geven. Kun je net een auroknaller van halen bij de McDonalds.
Als i3D een contract heeft met Wedare kunnen ze er niet uitgezet worden. Als het contract afgelopen was wist i3D dat al van tevoren. Non-argument dus.sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:41:
Na een klein moment van downtime?sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:37:
Een paar minuten noem ik een klein moment.
10 uur noem ik geen klein moment meer.
En het is nu bij "maar" 10 uur gebleven omdat ik ze zelf erin geschroefd heb.
Laat staan hoe het was geweest als ik er niet naartoe was gegaan.
Jij stelt ook geen contract op wanneer je een brood koopt.Patriot schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:41:
[...]
Wat is dat nou weer voor non-argument. Ik zit er zelf totaal niet in, maar als je bij de bakker om een brood vraagt en die voldoet niet aan de afspraken (het is bijv. een half brood i.p.v. een hele) dan komt hij ook niet weg met "maak zelf dan een brood, dan weet je hoe moeilijk het is".
@Brons, dat kan wel. Dus wanneer jij een contract bij je werkgever hebt (of klant) kunnen zij ook niet de verbintenis stop zetten bij het falen van diverse afspraken? Want ik denk dat er nu gewoon afspraken zijn overschreden.
[ Voor 18% gewijzigd door sky- op 28-10-2009 16:45 ]
Natuurlijk heb je dan wel een contract.sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:43:
[...]
Jij stelt ook geen contract op wanneer je een brood koopt.Brood schaf je eenmalig aan.
Ik kan mij voorstellen als het down ging door het aantoonbare slechte werk van i3D dat je toch een vergoeding kan krijgen.Triloxigen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:42:
[...]
Want je denkt dat een dag offline bij iedere andere provider onmogelijk is? Kom eens uit je grot ;-)
Mocht je een vergoeding krijgen dan zal het naar verhouding zijn wat je betaald, die euro wil ik je nog wel geven. Kun je net een auroknaller van halen bij de McDonalds.
En we tellen er weer een uurtje bij op, 17 uur plat op het moment van spreken.
Zijn hier nog meer mensen waarbij het nog plat ligt, of ben ik 1 van de laatsten?
Zijn hier nog meer mensen waarbij het nog plat ligt, of ben ik 1 van de laatsten?
O, dus jij koopt een heel brood in de winkel (krijgt die ook in je handen) en het wordt ineens een half brood? Magic!Brons schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
[...]
Natuurlijk heb je dan wel een contract.
[...]
Ik kan mij voorstellen als het down ging door het aantoonbare slechte werk van i3D dat je toch een vergoeding kan krijgen.
Hier ook nog steedsRprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
Verwijderd
Hier ook.Rprp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
Verwijderd
Waar zeg ik dat ik dat denk? Ik zeg alleen dat je je niet kan verschuilen achter een exoneratiebeding als je er bewust een zooitje van maakt. Dat geldt niet anders voor webhostingproviders.Triloxigen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:42:
[...]
Want je denkt dat een dag offline bij iedere andere provider onmogelijk is? Kom eens uit je grot ;-)
Ik kan me nog het gesprek van gisteren herinneren:Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:37:
[...]
Als ik jou was zou ik er dan gewoon even heen rijden.
Vriendin: "Je vind het dus niet erg dat ik pas om 20:00 terug ben? Neem wel de auto meer hoor!"
Ikke: "Geen probleem hoor! Doe morgen toch niks."
Nu zit ik te twijfelen om met openbaar vervoer te gaan, maar zul je zien dat mijn server net up is als ik de trein in stap...
sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:46:
[...]
O, dus jij koopt een heel brood in de winkel (krijgt die ook in je handen) en het wordt ineens een half brood? Magic!

Verwijderd
Het gaat mij trouwens niet zo om die downtime. Voor mij is het maar een hobby immers. Maar wel dat ze ineens met die hardware zijn gaan slepen. En als ik dan nog verhalen lees over hoe ermee omgegaan wordt.

Het is wel raar dat wedare zomaar kan zeggen: Eruit !.sky- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:41:
Als ik ergens een huis huur maak ik over zoiets toch ook afspraken, dus in mijn ogen heeft i3d hoe dan ook (gedeeltelijk) verkeerd gehandeld.
Of i3d of wedare heeft iets gedaan waardoor het conflict is ontstaan, als i3d fout heeft gehandeld (bijvoorbeeld niet betalen) hadden ze dit vast nog wel kunnen herstellen en zo rustig kunnen overhuizen.
Aan de andere kant als wedare ineens extreem heeft gehandeld door bijvoorbeeld i3d eruit te zetten omdat men een eigen dc aan het inrichten is dan had ik als i3d zijnde meteen openheid van zaken gegeven naar al mijn klanten zodat duidelijk was dat de schuld van dit alles bij wedare zou liggen.
In de aankondiging op de i3d website heeft men het trouwens over maximaal 4 uur downtime dat is inmiddels ook een beetje uit de hand gelopen

[ Voor 5% gewijzigd door dutch_warrior op 28-10-2009 16:55 ]
Op basis van wat is het slecht werk, hoe wil je het meten? Is het contractueel vastgelegd wat 'slecht' werk is?Brons schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
[...]Ik kan mij voorstellen als het down ging door het aantoonbare slechte werk van i3D dat je toch een vergoeding kan krijgen.
Daarnaast zit je nog met bewijslast, hoe wil je het hardmaken.
Waarop is die vergoeding gebaseerd? Ook contractueel vastgesteld? Zoniet, komt het echt niet hoger dan de kosten die je I3D betaald.

I3d is in de halloween styleVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:47:
En als ik dan nog verhalen lees over hoe ermee omgegaan wordt.
Op WHT bevestigt een colo-klant die vannacht zelf aan de slag is gegaan en contact heeft gehad met mensen van I3D te plekke, de "reden" die ik zelf ook te horen kreeg voor het stilhouden van deze verhuizing: "verwachte tegenwerking van WeDare".
Zeer slechte zaak, als je het mij vraagt. Bij verwachte tegenwerking ga je om de tafel of als het niet hoger of lager wil desnoods naar de rechter. Je gaat niet over de rug van je klanten "geheime" nachtelijke operaties op touw zetten om even in een paar uurtjes je hele datacenter te verhuizen, met grote downtime tot gevolg.
Als dit normaal was gelopen, had - gezien de afstand van niet meer dan 800 meter tussen het oude en nieuwe datacenter - iedereen met een half uurtje (AANGEKONDIGDE) downtime over gekund...
Zeer slechte zaak, als je het mij vraagt. Bij verwachte tegenwerking ga je om de tafel of als het niet hoger of lager wil desnoods naar de rechter. Je gaat niet over de rug van je klanten "geheime" nachtelijke operaties op touw zetten om even in een paar uurtjes je hele datacenter te verhuizen, met grote downtime tot gevolg.
Als dit normaal was gelopen, had - gezien de afstand van niet meer dan 800 meter tussen het oude en nieuwe datacenter - iedereen met een half uurtje (AANGEKONDIGDE) downtime over gekund...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."