Ervaringen partyfotografie deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 134.467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 20:25

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
[...]
Ik volg dit topic al een hele tijd, van de tijd dat ik er nog echt absoluut niets van afwist, maar heb hier nooit veel gepost. De reden daarvoor is simpel. De erg neerbuigende houding die er tegen beginners wordt aangenomen. Kritiek die hier wordt gegeven is in het geval van beginnelingen nooit opbouwend. Constructief, dat wel, maar als je geen olifantenvel hebt, kan je hier beter niet beginnen.
Ik durf gerust te beweren dat niemand hier post om neerbuigend te doen. Ik denk dat je eerlijke feedback en het ontbreken van de houding van "voor een eerste keer doe je het best goed dus vertel ik niks wat beter kan" verwart met neerbuigendheid. Dit topic is ontstaan zodat partyfotografen onderling ervaringen kunnen uitwisselen en niet om beginnende partyfotografen op weg te helpen. Als je wat post kan je dus stevig commentaar verwachten op jouw foto's. Maar het wordt wel zo gegeven dat je er wat mee kan. Dat je er verder mee komt. En dat je beter wordt. Hierdoor is het topic niet alleen interessant voor beginners maar ook voor de lui die al iets langer in de scene rondlopen.
Als jij geen zin hebt om op die manier aangesproken te voelen is het misschien inderdaad beter geen foto's te posten. (Dit is geen aanval op jouw houding, ik vind daar namelijk helemaal niks mis mee. Het maakt jou wat mij betreft geen slechte fotograaf. )

@jvdgeest: je bent bij deze gewaarschuwd ;)
#1 Leuk fototje. Beetje donkere achtergrond, en beetje blauwige waas. Maar misschien was dat wel de sfeer/het licht van de avond, dat weet ik niet.
#2 Ziet er leuk uit maar je hebt veel loze ruimte tussen dj-gear en publiek. Het publiek krijgt zo iets te weinig aandacht.
#3 Vind ik niet zo geweldig. Gekke koppen die niet zo charmant kijken, armen voor hoofden, en een erg statische foto. Niet helemaal mijn stijl. Als men poseert kan het er net zo goed iets beter uit zien.
#4 Leuk.
#5 Deze lui kijken allemaal een beetje saai zeg. En ook niet echt gezellig. Achtergrond is ook redelijk donker.
#6 Het moment is leuk maar jouw standpunt valt tegen. Je ziet net zijn gezicht niet, en je ziet net te weinig van de cd-map.
#7 doet me niks.
#8 Grappig moment, leukeexpressie. Dat compenseert wat mij betreft voor de flitsvignettering.
#9 Leuk momentje alleen beetje jammer van de kleuren

@bouncing_tom #3 Leuk portret maar net iets te statisch om haar handen te verklaren. Op zich kijkt de foto wel lekker weg.

@markofnikoff: #1 lijkt scheef. Wel leuk beeld maar er gebeurt weinig in het publiek. Dus op zich meer een registratie dat er mensen waren en minder van de sfeer.
#2 Niet echt charmant, een okselportret. Ook een beetje overbelicht/bewogen.En in de heup afgesneden wat de foto onrustig maakt. Niet helemaal mijn ding dus.
#3 Leuk overzichtje maar wederom stilstaand publiek.
#6 Probeer toch maar eens met de bewerking die foto te redden want nu vind ik het te bewogen en onduidelijk.

@neefdave: Ik heb een 3rd party handstrap. Vind het handig als ik de camera veel en lang vast heb. En vooral als ik de camera weinig weg leg. Ik kies dus wel locaties en gelegenheden uit of ik de handstrap meeneem of niet. Je levert wel in op flexibiliteit. Maar nu en dan vind ik het best fijn.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

samo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:47:
[...]

@markofnikoff: #1 lijkt scheef. Wel leuk beeld maar er gebeurt weinig in het publiek. Dus op zich meer een registratie dat er mensen waren en minder van de sfeer.
#2 Niet echt charmant, een okselportret. Ook een beetje overbelicht/bewogen.En in de heup afgesneden wat de foto onrustig maakt. Niet helemaal mijn ding dus.
#3 Leuk overzichtje maar wederom stilstaand publiek.
#6 Probeer toch maar eens met de bewerking die foto te redden want nu vind ik het te bewogen en onduidelijk.
Thkx d:)b
Ik heb op een gegeven moment een half uur op een 'handjes' moment staan wachten maar dat is de hele avond niet gebeurt, het publiek ging gewoon niet los. De muziek was daar niet goed genoeg voor, of zoals de reporter van djguide het schreef: "Mede doordat de sfeer er op geen enkel moment goed in zat. De zaal was op zich heel goed gevuld, maar de menigte kwam maar nauwelijks los. Iedereen stond een beetje losjes te dansen en te bewegen, maar door de eentonige muziek waren er nauwelijks hoogtepunten waarbij de mensen flink uit hun dak konden gaan." Maar dank voor het commentaar ga er volgende week rekening mee houden :)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Markofnikoff schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:24:

Ik heb op een gegeven moment een half uur op een 'handjes' moment staan wachten maar dat is de hele avond niet gebeurd, het publiek ging gewoon niet los. [...]
Nou in dat geval is het goed overgekomen in de foto's. Dan heb je in ieder geval verteld wat je wilt vertellen. Wat mij betreft maakt dat foto's geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1792805/la%20vie%20en%20rose%20kl.jpg

Thema was dus La Vie en Rosé, ism met Laurent Perrier Rosé.
Is het wat?

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
samo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:47:
[...]

@neefdave: Ik heb een 3rd party handstrap. Vind het handig als ik de camera veel en lang vast heb. En vooral als ik de camera weinig weg leg. Ik kies dus wel locaties en gelegenheden uit of ik de handstrap meeneem of niet. Je levert wel in op flexibiliteit. Maar nu en dan vind ik het best fijn.
Nikon heeft er standaard geen, waardoor je altijd met 3rd party crap te maken krijgt. De neckstrap vind ik al rommel (hangt wel eens voor je lens, oculair, display of de knopjes die je net wil indrukken) en gebruik ik nooit waarvoor ie bedoeld is (om de nek hangen, teh horror!), maar over een schouder hangen als je even rust wilt (even de plantjes aan het water geven bent) of met 2 body's bezig bent. Daarnaast wikkel ik hem ook wel eens om m'n pols in drukkere omgevingen, geeft me een veiliger gevoel omdat de neckstrap niet meer losbungelt en dus ook niet zomaar daaraan weggegrist kan worden.

Een handstrap beperkt me te veel. Al vaker met een Canon rondgelopen + handstrap, maar het beperkte me te veel. Kon niet lekker bij de knopjes komen. Wellicht omdat ik van die kolenschoppen heb en die handstraps keer op keer op kleinere handen stond afgesteld. Maar zelfs iets verruimen zorgde voor nog steeds een beperkte bewegingsruimte

De eerste 2 shoots die ik vorig jaar deed met m'n toen nieuwe D700, deed ik zonder neckstrap. Het werkte wel lekker omdat ie niet meer in de weg kon hangen. Alleen de pauze momenten waren wel ruk, altijd zoeken naar een (veilige) plek waar je de body kon neerleggen. Dus binnen no time toch maar weer aan de neckstrap...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedankt voor de feedback samo! Wat ik mij dan afvraag als jij foto's van het publiek maakt, let jij eerst goed op de houdingen en gezichten voordat jij de foto maakt? Ik geef alleen de instructie om met de rug naar het licht te staan, voor de rest laat ik ze zelf hun gang gaan met hoe ze er op willen staan. Maar dat zou ik nog wel kunnen veranderen heb ik het idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

jvdgeest schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
Bedankt voor de feedback samo! Wat ik mij dan afvraag als jij foto's van het publiek maakt, let jij eerst goed op de houdingen en gezichten voordat jij de foto maakt? Ik geef alleen de instructie om met de rug naar het licht te staan, voor de rest laat ik ze zelf hun gang gaan met hoe ze er op willen staan. Maar dat zou ik nog wel kunnen veranderen heb ik het idee ;)
Verschilt. Vaak vind ik geposeerde people-shots saai. Eigenlijk alleen leuk voor de lui die er op staan, niet eens voor mij. Dus dan is t inderdaad even richten, klik en weer weg. Ik probeer wel de shots die ik hier laat zien dan net wat extra's te hebben. Maar als ik zie dat er armen voor hoofden zitten wil ik nog wel eens een extra poging wagen, of mijn positie hoger/lager,noem t maar uitproberen. Of als ze zo gek aan de gang gaan lekker uitdagen om nog gekker te doen. Beetje interactie. Als ze actief poseren kan dat wel heb ik vaak het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hmm, thanks voor de tip. Al moet ik wel zeggen dat ik er moeite mee zou hebben gehad om niet-opvallende foto's van publiek te schieten, laat staan overzicht/sfeer-foto's van het feest zelf. M'n t-shirt werd bij wijze van uit elkaar gerukt om maar op een foto te komen. Na een tijdje moest ik gewoon nee zeggen om een paar foto's van het feest in z'n geheel te schieten. Maar dat hoort eenmaal bij PF denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

jvdgeest schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:53:
Hmm, thanks voor de tip. Al moet ik wel zeggen dat ik er moeite mee zou hebben gehad om niet-opvallende foto's van publiek te schieten, laat staan overzicht/sfeer-foto's van het feest zelf. M'n t-shirt werd bij wijze van uit elkaar gerukt om maar op een foto te komen. Na een tijdje moest ik gewoon nee zeggen om een paar foto's van het feest in z'n geheel te schieten. Maar dat hoort eenmaal bij PF denk ik. ;)
Daar stel ik me dus echt niet vriendelijk tegen op, bijv. mensen die schoppen omdat ze het fatsoen niet hebben om je normaal te vragen of ze op de foto kunnen, die mogen van mij in de stront zakken. Mensen die de middelvinger opsteken op een foto; zo gauw ik dat door mijn zoeker zie loop ik weg, een beetje normaal doen hoort er ook bij vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Meestal zie ik alleen de contouren van de mensen in jouw situatie. Op goed geluk maak ik dan de foto. Meestal komt dat wel goed uit. En zo niet, dan maak ik er nog eentje. En als het echt niet wil lukken, dan maak ik de compositie eerst, kijk even met het blote oog naar m'n onderwerp voor het juiste moment en druk dan pas af, hopende dat ik de camera nog hetzelfde gehouden heb :)
Markofnikoff schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:22:
[...]

Daar stel ik me dus echt niet vriendelijk tegen op, bijv. mensen die schoppen omdat ze het fatsoen niet hebben om je normaal te vragen of ze op de foto kunnen, die mogen van mij in de stront zakken. Mensen die de middelvinger opsteken op een foto; zo gauw ik dat door mijn zoeker zie loop ik weg, een beetje normaal doen hoort er ook bij vind ik.
Ik weiger simpelweg om de foto te maken, en als ik hem al gemaakt heb komt hij niet online. Als ze het echt bond maken, dan ga ik met de betreffende foto naar een uitsmijter toe. Helaas is mijn ervaring dat er daarmee te weinig gebeurd.

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 09-03-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
jvdgeest schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:02:
Ik zou graag nog wat meer feedback willen op m'n foto's. Ik hoorde "harder flitsen"/huidtinten al voorbij komen, is er nog meer? Composities? Scherpte? etc. ;)
Misschien minder portretjes trekken en meer leuke zaken. Misschien een overzichtje wanneer iedereen uit de bol gaat, of een dj in "actie" (hangt af hoe actief hij natuurlijk is). Maar dat is natuurlijk niet gemakkelijk.
Verder vind ik ook "de beide armen rond elkaars schouders" positie een beetje schraal.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:56:
[afbeelding]

Is het wat?
Vind het wel een geslaagde shot. Zo iets voor op de kaartjes te zetten enzo. Misschien was het net beter als iedereen uit de bol gaat op dat moment, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk en je kan niet blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Is het wat?
Hele nette plaat, maar bij dit soort shots is er altijd één ding waar ik me helemaal kapot aan kan ergeren... Die ene kop die je aankijkt vanuit de foto... Vergalt de hele sfeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk voor de spontaniteit ook een foto maken voordat ze klaar staan en of meteen nadat je de foto hebt gemaakt er nog 1 maken als ze al denken dat je klaar bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:14:
[...]

Heb er een aan mijn 50D hangen, erg fijn. Scheelt flink wat gerommel met je neckstrap, die hing ik "vroeger" ook altijd om mijn pols maar dat werd op den duur ook vervelend. Kijk gewoon even op eBay, daar staan soms ook genuine Canon/Nikon straps voor meestal een eurootje of 12. d:)b
Ook ik ga op zoek naar een betere oplossing.
Werd afgelopen zaterdag tijdens Masters of Hardcore knettergek van die necktrap, hij draaide steeds en telkens in mijn zicht.

Masters of Hardcore was zeker leuk, maar had wel moeite met de gasten om die op een leuke manier op de foto te zetten.
De ene kijkt nog stoerder dan de ander en dan die gekke gebaren erbij.
Ik weet niet wat het is, maar goed.
Ik zou graag weer jullie mening willen horen en dit keer over de volgende foto's
Hoe komen de foto's over?
De compositie en is het technisch oke?

Bij moment van het maken van de foto was er een gedachte, beeld en heb geprobeerd dat vast te leggen.

1.Met z'n allen
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.147/897200001-897250000/897225701-897225800/897225733_5_P2Ci.jpeg

2.Beuken
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.2/897200001-897250000/897225201-897225300/897225272_5_cop7.jpeg

3.Concentratie
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.136/897200001-897250000/897225401-897225500/897225497_5_tAcC.jpeg

4.Here we go again
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.87/897250001-897300000/897281401-897281500/897281433_5_r8ts.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaat 3 en 4 vind k persoonlijk erug leuk doet me denken aan de goede oude tijd :) charly en theo heerlijk die 2 bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Masters of Hardcore was zeker leuk, maar had wel moeite met de gasten om die op een leuke manier op de foto te zetten.
De ene kijkt nog stoerder dan de ander en dan die gekke gebaren erbij.
Ik weet niet wat het is, maar goed.
Wat zou het zijn O-)
Ik zou graag weer jullie mening willen horen en dit keer over de volgende foto's
Hoe komen de foto's over?
De compositie en is het technisch oke?

Bij moment van het maken van de foto was er een gedachte, beeld en heb geprobeerd dat vast te leggen.

1.Met z'n allen
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.147/897200001-897250000/897225701-897225800/897225733_5_P2Ci.jpeg
Veels te donker, had 1,5-2 stops lichter mogen zijn. Verder vind ik het een half half plaat. Of had het in z'n geheel gepakt, de handjes en masse de lucht in, of had er meer een detail shot van gemaakt, met name die maskertjes uitgelicht. Nu vind ik het als een rommeltje ogen...
2.Beuken
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.2/897200001-897250000/897225201-897225300/897225272_5_cop7.jpeg
An sich een vet shot, jammer dat je z'n rechter schouder krap gekaderd hebt en z'n linker hand er deels niet op staat. Nog beter was ie geweest als je publiek op de achtergrond had gehad. Dan was het duidelijker waar je onderwerp mee bezig was voor de kijker die niets van partyfotografie snapt ;)
3.Concentratie
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.136/897200001-897250000/897225401-897225500/897225497_5_tAcC.jpeg
Zelf vind ik de concentratie momentjes van DJ's nooit zo boeiend. Ze stralen geen feest gevoel uit :). Belichting is hier wel in orde. Wel had ik iets dichterbij gaan staan/met groothoek geschoten of was wat hoger gaan staan, zodat ook z'n linkerhand volledig in beeld was geweest.
4.Here we go again
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.87/897250001-897300000/897281401-897281500/897281433_5_r8ts.jpeg
Belichting is oke, maar da's ook het enige positieve wat ik over deze plaat kan zeggen. Wellicht ook nog dat je een actief moment van Theo te pakken hebt. Verder is ie niet recht genomen (en niet schuin genoeg om hem als diagonale plaat mooi uit te laten komen, al was dat hierbij waarschijnlijk sowieso niet mooi geweest), is de omgeving/het decor te druk en is het moment niet interessant. Voor mij zou deze foto prullenbak materiaal zijn, wat bij een scan ter plaatse al direct verwijderd word van de geheugenkaart.

Moet overigens wel zeggen dat ik je de afgelopen tijd een behoorlijke groei heb zien maken. Keep up the good work! :)

@Teun de zoveelste
Ben benieuwd wat je van bovenstaand commentaar vind :) Drukker loopt nu denk ik een half jaartje mee hier en is met name vanwege zijn enthousiasme blijven hangen denk ik, ook al begon hij als iedere andere beginner niet heel sterk :).
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:51:
plaat 3 en 4 vind k persoonlijk erug leuk doet me denken aan de goede oude tijd :) charly en theo heerlijk die 2 bij elkaar.
Wonderful days! 8)
Maar uhmz, het zijn zulke publieks beesten, ik mis echt de interactie met het publiek bij beide platen...

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 09-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

[afbeelding]

Is het wat?
Ik vind het wel wat...
Goed qua belichting, geen idee of de balonnen er de hele avond gehangen hebben, maar in dit shot brengen ze wel het "Rosé" gedacht naar boven. Wel spijtig dat het publiek er maar wat saai bij staat te babbelen (behalve de 3 handjes dan)
Doe jij nu vast Exquis? Rechtstreeks voor Exquis zelf of viavia? Lang geleden dat ze 1M nog geboekt hebben volgens mij (wat ergens wel te begrijpen is) maar ik kwam er wel graag foto's maken :) (antwoord mag in pm of via mail ook ;-))

Nog steeds tevreden van de 5D mkII? Mijn 40D begint kuren te krijgen, dus ik ben aan het uitkijken naar een opvolger. Hoogtswaarschijnlijk een 5D mkII, maar misschien een 1D mkIV omdat ik nog altijd twijfels heb bij de AF van de 5D (ik doe soms foto's van volleybalmatchen ook, een beetje snelheid is wel wenselijk daar :))

edit: laat maar zitten ivm Exquis, net gekeken op de website... De meest recente albums zijn duidelijk niet van jouw hand. Geen idee wie het was dan, maar volgens mij van iemand die nog wat coaching nodig heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door ppFreddy op 10-03-2010 04:47 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frederik:

Idd je hebt gelijk, het volk was op dat moment iets te rustig, maar je weet hoe dat gaat, lj, dj, volk, fotograaf, alles moet goed zitten. Hier ontbraken er een paar elementen. Maar vond hem toch nog geslaagd omdat het thema wel sterk naar boven komt.

Ik was er zo maar is. ;-) Als ik niks te doen heb ga ik er graag is uit. Blijft leukste club in de buurt hier.

Ik ben persoonlijk wel tevreden over men 5dII, maar idd als je budget hebt is de 1d mss beter in jou geval. Op de AF vloek ik ook soms! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jules

Bedankt voor het geven van commentaar.

1.
ook ik vindt de foto te donker en heb geprobeerd met nabewerking te verbeteren, maar het word er niet beter op!
Tijdens een shoot ben ik me te wijnig van bewust om hier op te letten en ga hier zekker op letten.
De foto is overgens niet gecropt.

2.
Deze foto is gecropt en hoopte op deze manier van kaderen meer diepte te krijgen.
Tja zijn linkerhand staat er niet goed, maar deels op.
Ik ben met het ene bezig en neem niet de tijd om op de rest van de foto te letten.
Zie dus nu pas door wat jou opvalt dat z'n hand er niet volledig op staat.
Conclusie die ik hier uit ophaal is.
aandacht en zorgvuldigheid.

3.
Tja dit is persoonlijk.
Ik vindt het erg mooi om te zien dat tijdens een gig van een dj die erg energiek vol is ook een stuk van rust en concentratie te zien is.
Bij het maken van deze foto had ik weinig tot geen ruimte en kon me niet verder dan waar ik stond voortbewegen.

4.
Ik stond schuin onder voor het podium.
Deze foto is wel erg los uit de hand genomen en had hem achteraf nog recht kunnen trekken.
Dus ook hier aandacht en zorgvuldigheid is erg van belang bij het nabewerken.

Ik citeer:
Moet overigens wel zeggen dat ik je de afgelopen tijd een behoorlijke groei heb zien maken. Keep up the good work!

Dit laatste beschouw ik als een compliment en die steek ik mooi in mijn zak!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:35:
@Jules

Bedankt voor het geven van commentaar.
Your welcome :)
Ik citeer:
Moet overigens wel zeggen dat ik je de afgelopen tijd een behoorlijke groei heb zien maken. Keep up the good work!
Citeren kun je doen door er [q] en [/q] 'haken' / UBB codes om de betreffende tekst te zetten. Ook op de quote knop drukken zorgt dat je een bericht van een ander kunt bewerken :). Meer info kun je ook zien op: Overzicht van UBB-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:46:
Maar vond hem toch nog geslaagd omdat het thema wel sterk naar boven komt.
Helemaal mijn idee :-)
Ik was er zo maar is. ;-) Als ik niks te doen heb ga ik er graag is uit. Blijft leukste club in de buurt hier.
En om "zo maar is" langs te gaan neem jij je dslr mee? :9 Als ik uitga neem ik hooguit een compactcam mee :p Dat het een hele leuke club is, is zeker waar. ik kwam er zeer graag, heb er leuke mensen leren kennen, en als ik er geen uur voor zou moeten rijden, zou ik er waarschijnlijk ook vaak komen om een stapje te zetten :)
Ik ben persoonlijk wel tevreden over men 5dII, maar idd als je budget hebt is de 1d mss beter in jou geval. Op de AF vloek ik ook soms! ;-)
Budget is er nog niet helemaal, maar de camera is ook nog niet echt vlot beschikbaar, dus kan nog ff doorsparen :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Van 't weekend voor het eerst geprobeerd wat foto's te maken tijdens een feestje.

Kwas er voornamelijk om zelf mee te feesten; dus echt veel foto's kon ik niet maken.
Hierbij toch een selectie van m'n 1e party fotografie ervaring:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/party/01.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/party/02.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/party/03.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/party/04.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/party/05.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Wouter op 15-03-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik nog niet zag wie ze had gepost dacht ik wel in eerste instantie: hey, nieuwe plaatjes van Hos, dus das een compliment ;). Maar, vind ze wel wat soft ogen allemaal. Sfeer ziet er wel goed uit, maar als ze net wat scherper waren geweest waren ze stuk beter. 2 had bij mij trouwens de cut niet gehaald, tenzij de scherpte echt op die gast achterin lag. 1 Misschien wat krapper kaderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm ja... dat softe kwam door 3 keer resize (1 keer zelf, 1 keer door facebook en 1 keer door browser omdat ze net iets te groot waren). Heb ze nu bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hoe meer ik naar 1 blijf kijken hoe minder ik hem vind.. Die "zombiehanden" op de linkerschouders are freakin' me out :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:52:
Toen ik nog niet zag wie ze had gepost dacht ik wel in eerste instantie: hey, nieuwe plaatjes van Hos, dus das een compliment ;). Maar, vind ze wel wat soft ogen allemaal. Sfeer ziet er wel goed uit, maar als ze net wat scherper waren geweest waren ze stuk beter. 2 had bij mij trouwens de cut niet gehaald, tenzij de scherpte echt op die gast achterin lag. 1 Misschien wat krapper kaderen.
hmmm alleen bij de 1e van wouter kan ik me daar iets van voorstellen, de rest is te donker voor hossig zijn ;)

maar mocht je nog wat hossige fotos willen, hier nog wat van het openingsfeesie van de jerry springer expo en tevens mijn enige fotoshoot van afgelopen weekend

met de vaste onderdelen 'stoelen gooien'
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-03-12-the-great-jerry-springer-rodeo-at-mediamatic-bank/thumb2/image05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-03-12-the-great-jerry-springer-rodeo-at-mediamatic-bank/thumb2/image28.jpg

paintballen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-03-12-the-great-jerry-springer-rodeo-at-mediamatic-bank/thumb2/image33.jpg

en natuurlijk jerry zelf die zijn afstand wel weet te bewaren tot de geinterviewde gasten :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2010-03-12-the-great-jerry-springer-rodeo-at-mediamatic-bank/thumb2/image44.jpg

en de rest
http://thehospages.com/pi...mediamatic-bank/index.php
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Helllppppp :o heb advies nodig |:(

Gisteravond op een feest/opdracht moest ik fotograferen, dit was op een jachthaven. Hier hadden ze een grote feesttent geplaatst over een tuin heen, met het gevolg dat ze een vloerverhoging hadden geplaatst.

Echter er waren ook soort mini treden in de verhoging aangebracht van ongeveer 10/15 cm hoog, welke amper te zien waren. Sterker nog, geheel zonder markering aangegeven. En dit in een redelijk donkere tent...

Nu raad je het al ... ik liep terug van de hoogste verhoging naar beneden en zag die verlaging niet. Met het gevolg dat ik met camera en al viel (camera + flitser).

En precies op de flitsschoen brak de flitser / camera af. Zie resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.218/901950001-902000000/901997201-901997300/901997253_6_d9aG.jpeg

Total loss dus .... er zijn ook kabeltjes binnenin afgebroken.

Kan iemand adviseren wat ik het beste kan doen? Kan ik het tentenbouw bedrijf aansprakelijk stellen? Of wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hopelijk geen verwondingen verder?
Je kunt de organisator van het feest aansprakelijk stellen en daar schadevergoeding eisen. Deze schadevergoeding kan de organisator dan weer verhalen op de verantwoordelijke toko, die de tent dus heeft gebouwd. Je kunt het beste langs een rechtswinkel om dit af te handelen, GoT is niet de beste plek voor juridisch advies ;)
Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik was altijd in de veronderstelling dat die dingen gemaakt waren om te breken bij de flitsschoen, aan de kant van de flitser. Dit is wel een klap geweest dan zeg. Aansprakelijk stellen is denk ik lastig omdat je nu denk ik niet meer kan aantonen hoe onzichtbaar deze verhoging was? En daarbij denk ik ook dat een gemiddelde verzekeraar zegt "tja, je bent zelf gestruikeld..".

Verder eens met Wilko, t.net is niet de plek voor solide juridisch advies ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Wie zegt dat ie total loss is? Ben je al bij Nikon langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tso, je bent wel ongelukkig terechtgekomen, normaal breken die dingen bij de schoen :/ Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou je aan kunnen spreken om te kijken wat er te verhalen valt en anders inderdaad even langs de rechtswinkel.

Zou ik de foto trouwens mogen gebruiken voor een blogpost op mijn site? Mooi voorbeeld, ik was al bezig met een stukje over het verzekeren van cameragear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
jules schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:46:
Wie zegt dat ie total loss is? Ben je al bij Nikon langs geweest?
Het is een Nikon D60, niet het geld meer waard om dat te laten doen. Voor zover ik kan zien moet de gehele body + aantal printplaten gerepareerd worden.
neographikal schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:00:
Tso, je bent wel ongelukkig terechtgekomen, normaal breken die dingen bij de schoen :/

Zou ik de foto trouwens mogen gebruiken voor een blogpost op mijn site? Mooi voorbeeld, ik was al bezig met een stukje over het verzekeren van cameragear :)
Is prima, je kan hem op hoge resolutie hier downloaden:
http://www.fotoshootoploc...MG00073-20100315-1506.jpg

Ben zelf gelukkig niet gewond geraakt ... maar het was idd een flinke klap. Flitser lag 5 mtr verderop.

[ Voor 21% gewijzigd door jeroenzelle op 15-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Over vallende flitsers gesproken. Afgelopen week een optreden gefotografeerd. Ik stond aan de rand op het podium en plotseling viel van flitser (430EX II) van mijn camera (7D) af... Van het podium af. Gelukkig achter een box, zodat niet de mensenmassa beneden er direct op stond. Zowel camera als flitser hadden bij mij gelukkig geen schrammetje. Het gekke is wel dat de lock er gewoon nog opzat..

De lock van een 430EX II is dus niet 100% te vertrouwen, u zijt gewaarschuwd!

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Zat hij er wel helemaal opgeschoven, toen je de Lock erop zette? Het pinnetje veert mee. Dus als deze nooit in het gaatje gezeten heeft, heeft hij ook nooit de flitser Gelock'd. Wel vreemd is, dat de flitser ook zich aan de schoen zou moeten vast klemmen.

Deze twee bevestigingen samen moeten toch zorgen dat het goed vast zit. Zonder het pinnetje correct in het gaatje gebeurd dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:00:
Tso, je bent wel ongelukkig terechtgekomen, normaal breken die dingen bij de schoen :/ Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou je aan kunnen spreken om te kijken wat er te verhalen valt en anders inderdaad even langs de rechtswinkel.
Een consumenten rechtsbijstandsverzekering gaat alleen voor je aan het werk als je niet professioneel bezig was. Dus alleen bij een vriendendienst met gesloten beurzen :).
Rechtswinkel heet tegenwoordig het Juridisch Loket.
RHE123 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:22:
De lock van een 430EX II is dus niet 100% te vertrouwen, u zijt gewaarschuwd!
Heb zoiets ook wel eens bij de SB600/SB800 meegemaakt. Niet dat hij van de body afdonderde, daar kwam ik nog op tijd achter. Maar dat ie los zat omdat somehow de lock knop weer gedraaid was.

Ik schroef die flitsers bij Canon redelijk stevig vast, tenminste, die ouderwetse draaiwieltjes. Staat me iets van bij dat Canon dat tegenwoordig beter opgelost had, maar da's blijkbaar ook niet afdoende? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@Wouter: Voor de locatie waar je was, en dat het de 1e keer was: best leuke plaatjes... probeer wel de volgende keer iets meer 'omgevingslicht' te pakken, want dat mis ik nu een beetje (zal ongetwijfeld lastig zijn hoor..) - ik vind die 'flare' op #2 wel grappig!

@hos: WTF! - Stoelen Gooien en Paintballen.. :D - 'k mis alleen de foto dat iemand met een paintbal-geweer op je richt, en een foto met dat je lens onder de smurry-shit zit ;)

@Jeroenz18: Damn, Klote!
'k heb ook m'n flitser weg moeten brengen omdat het flits-voetje verrot was; ik had m'n camera op een bar neer gelegd (niemand kon er verder bij) - maar door de muziek (lees: bass) is alles zo gaan trillen, dan m'n camera van de bar af is gevallen.. voor 3 tientjes was m'n flitser weer gemaakt, en m'n body heb ik toen zelf gefixt.

Pussy Lounge, Matrixx, Nijmegen
Afgelopen weekend ben 'k op Pussy Lounge geweest in de Matrixx. Omdat we 't dan nu toch over kapotte flitsers hebben.. onderstaande foto's zijn allemaal geschoten met available light ;)

#1 - Pussy Lounge
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2684/4433599476_b6ba6e1a69.jpg

#2 - Dance Act
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2704/4432813973_21b2e94ea9.jpg

#3 - Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2724/4433606516_36af7164cf.jpg

#4 - Erotic Act
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2681/4433593376_05e6a53e42.jpg

#5 - Dancer
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4012/4432842193_516e7419aa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mittnick

ziet er weer gelikt uit zeg. Wat me altijd opvalt bij jouw platen is dat ook bij de overzichten alles scherp bevroren is en dat de kleuren zo strak zijn dat mensen bijna contouren worden. Knal jij nou gewoon zo'n hoge ISO of heb je gewoon het voordeel dat je altijd veel available light hebt?

Ik ga als het goed is komende vrijdag via een arties naar de Matrixx, dus ben benieuwd of ik vergelijkbare platen voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick, die eerste 2 vind ik mooi :)

dan weer van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2774/4429747300_9b648bf37f_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4001/4428981337_13a7a501c0_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2683/4429743016_8ed82a881a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4428979171_a7fa2261d0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
jules schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:04:
[...]
Een consumenten rechtsbijstandsverzekering gaat alleen voor je aan het werk als je niet professioneel bezig was. Dus alleen bij een vriendendienst met gesloten beurzen :).

[...]
Heb zoiets ook wel eens bij de SB600/SB800 meegemaakt. Niet dat hij van de body afdonderde, daar kwam ik nog op tijd achter. Maar dat ie los zat omdat somehow de lock knop weer gedraaid was.

Ik schroef die flitsers bij Canon redelijk stevig vast, tenminste, die ouderwetse draaiwieltjes. Staat me iets van bij dat Canon dat tegenwoordig beter opgelost had, maar da's blijkbaar ook niet afdoende? :+
Het was ook een vriendendienst...zonder contract .... via via. Dus misschien kan ik nog wat eraan doen.

Hier foto van de trap:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshootoplocatie.nl/camera/trap.jpg

Je kan het tussen de mensen door zien, de zilveren treden ... nu heel goed zichtbaar door het flitslicht, maar op die avond niet.

En vooral niet als je vanaf het podium afkwam... wat er dus bij mij het geval was.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenzelle op 15-03-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:19:

dan weer van mijn kant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
hmm pierre, ik vind ze iets te strak gekaderd, je krijgt hierdoor geen beeld van het feest zelf.
zijn dit de fotos van de serie waar je nu het meest trots op bent of juist feedback op wil hebben omdat er iets aan mist ?

4 is duidelijk onscherp en 3 net aan onscherp. verder allemaal vrij statisch genomen waardoor juist het levendige element wat normaliter op een feest eruit moet komen totaal ontbreekt
@hos: WTF! - Stoelen Gooien en Paintballen.. :D - 'k mis alleen de foto dat iemand met een paintbal-geweer op je richt, en een foto met dat je lens onder de smurry-shit zit ;)
weet niet of ze het paintballen nog een keer gaan doen maar anders mag jij die fotos wel voor je rekening nemen hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

jules schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:04:
[...]

[...]

Die draaiwieltjes schroefde ik wel eens zo goed vast dat de waterpomptang er bij moest komen om hem los te krijgen. Het heeft beiden dus zo zijn nadelen... :+

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pierre eens met Hos qua kadering. Daarnaast vind ik ze wat soft ogen, vooral 4. Die had ik dan ook niet geplaatst hier.

Maar goed, geen commentaar geven zonder jezelf af en toe te laten geselen. Blijft eeuwig zonde dat de gallery waar ik de platen uit link nog zo'n vieze compressie er over heen legt, maar goed...

#1 Laten we dansen!
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20-%20Hardwell/Playmobeatt%20Hardwell%20-%20IMG_6612-border.jpg

#2 De hut gaat los (Damn, weer die kadering..)
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20-%20Hardwell/Playmobeatt%20Hardwell%20-%20IMG_6983-border.jpg

#3 Nieuwe lichtwand achter de DJ, contourplaatjes dus! Nog wel een beetje oefenen..
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20-%20Hardwell/Playmobeatt%20Hardwell%20-%20IMG_7075-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:44:
[...]
hmm pierre, ik vind ze iets te strak gekaderd, je krijgt hierdoor geen beeld van het feest zelf.
zijn dit de fotos van de serie waar je nu het meest trots op bent of juist feedback op wil hebben omdat er iets aan mist ?

4 is duidelijk onscherp en 3 net aan onscherp. verder allemaal vrij statisch genomen waardoor juist het levendige element wat normaliter op een feest eruit moet komen totaal ontbreekt
Dit zijn de foto's waar ik het meest trots op ben, maar toch nog feedback op zou willen. Bij deze te strak gekadreerd en iets te onscherp.

#5 actieshot van een rug, blijkbaar draaide hij zich net om.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2743/4428978231_fd4cd956e3_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:19:

dan weer van mijn kant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je plaatjes lijken out of focus? Kan me voorstellen dat dat bij die tweede komt omdat je AF van slag is met al die glitters, maar ook bij de rest en met name #4 mis ik ook scherpte. Wellicht een idee om eens te kijken of je objectief geen back/front focus heeft?

#1 ze heeft absoluut een mooi figuurtje, maar om nu de focus op d'r buik te leggen middels kadering en kijkhoek. Niet de meest charming aanblik ;)

#2 Bij deze heb je te hard geflitst, dit zie je doordat het masker er flets uitziet. Groter diafragma pakken kan al een hoop schelen.

#3 Beetje standaard people shot. Vanwege de spot op de haren krijg je een beetje vreemd effect daar. In combinatie die paarsige achtergrond krijg je een slecht photoshop plak effect.

#4 Ziet er een beetje gay uit. Oke, het is niet het standaard stoere jongens wij drinken bier plaatje, maar heel bijzonder is ie nu ook weer niet ;). Vanaf onderaf krijg je ook te maken met plafonds, over het algemeen weinig boeiends zoals ook in dit geval weer bevestigd word :).
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:32:
[...]

Dit zijn de foto's waar ik het meest trots op ben, maar toch nog feedback op zou willen. Bij deze te strak gekadreerd en iets te onscherp.

#5 actieshot van een rug, blijkbaar draaide hij zich net om.
[afbeelding]
Waarom zou je een rug online willen gooien? Zo bijzonder is hij nu ook weer niet :?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31:
@pierre eens met Hos qua kadering. Daarnaast vind ik ze wat soft ogen, vooral 4. Die had ik dan ook niet geplaatst hier.

Maar goed, geen commentaar geven zonder jezelf af en toe te laten geselen. Blijft eeuwig zonde dat de gallery waar ik de platen uit link nog zo'n vieze compressie er over heen legt, maar goed...

#1 Laten we dansen!
[afbeelding]

[afbeelding]

#3 Nieuwe lichtwand achter de DJ, contourplaatjes dus! Nog wel een beetje oefenen..
[afbeelding]
#1 Te donker, actie is wel weer aardig. Krijg er een beetje het boerendorpsfeest gevoel van ;)

#2 Highlight momentje, beetje jammer van die dame links. Doordat ze verhoogd trekt ze meer dan normale aandacht. Jammer dat ze er in zo'n vage houding op staat. Met name aandacht trekkende personen zou ik mijn fotokeuze op baseren :)

#3 Zou bij mij niet online komen. Compositie en moment zijn verder wel okay. Alleen is hij zo enorm contrastloos. Wellicht dat ie nog te redden valt door de shadows wat op te hogen?
RHE123 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:24:
[...]

Die draaiwieltjes schroefde ik wel eens zo goed vast dat de waterpomptang er bij moest komen om hem los te krijgen. Het heeft beiden dus zo zijn nadelen... :+
Het is Canon en dus meestal plastic. Nee, zo ver zou ik niet durven te gaan :P.
Jeroenz18 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:20:
[...]

Het was ook een vriendendienst...zonder contract .... via via. Dus misschien kan ik nog wat eraan doen.
Contract of niet, dat maakt weinig uit. Was het van tevoren duidelijk dat je er een vergoeding voor kreeg? Vraag je vaker een vergoeding voor fotografieklusjes? Da's iig belangrijk voor een consumenten rechtsbijstandsverzekering :). Zodra ze het vermoeden krijgen dat je professioneel gebruik maakt van je fotografie spullen, zullen ze eerder geneigd zijn om je schade niet in behandeling te nemen.

Babbel eens met je opdrachtgever, wellicht is ie er gewoon voor verzekerd. Heb je het hem wel verteld/laten zien op de avond zelf?
Mittnick schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:11:

Pussy Lounge, Matrixx, Nijmegen
Afgelopen weekend ben 'k op Pussy Lounge geweest in de Matrixx. Omdat we 't dan nu toch over kapotte flitsers hebben.. onderstaande foto's zijn allemaal geschoten met available light ;)

#1 - Pussy Lounge
[afbeelding]

#2 - Dance Act
[afbeelding]

#3 - Overzichtje
[afbeelding]

#4 - Erotic Act
[afbeelding]

#5 - Dancer
[afbeelding]
Pussy lounge zonders poesjes?? Zijn ze opeens van hun voetstuk gevallen of hou je je aan de GoT policy? ;)
De meeste shots zijn wel weer zoals we ze van je gewend zijn, gewoon lekker. Algemeen vind ik ze wel wat te rood ogen, op #2 na, daar clipt er niks. #5 is dusdanig donker dat ik hem niet online had geplaatst.

@Hos
Haha, weer een lekker hossig onderwerp te pakken; stoelengooien :+ Hoe kom je toch steeds op dat soort bizare feestjes? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door jules op 16-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31:

#1 Laten we dansen!

#1 Beetje cheesy :P niet echt spannend, lijkt alsof het een donker hol is... daarnaast het eeuwige probleem een glas bier in je klauwen voor het gezicht, maar daar kun jij niets aan doen :P
#2 Inderdaad vaag gekaderd, die rug valt me het meeste op van de hele foto, ik neem aan dat het om de 'dansende' mensen gaat op de achtergrond?
#3 Toffe plaat, jammer van die gast op de achtergrond, en toch zou ik em iets ruimer hebben genomen.

Zo genoeg gegeseld :+

[ Voor 5% gewijzigd door Markofnikoff op 16-03-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jules

mooi dat je bij 2 dat gevoel krijgt, want hij is namelijk gemaakt in de "boerenzaal" oftewel, apres-ski. Om meer achtergrond licht te vangen moest ik langere sluitertijd nemen, maar dan werd de beweging waarschijnlijk te extreem.

@markofnikoff

Ja die kerel er achter is jammer idd, maar ik kon helaas niet aan de VJ vragen of ie z'n pc wilde verhuizen ;) Op zich dat glas bij 2 is natuurlijk wel te voorkomen, moet aan mn timing werken. Ik zie te vaak een leuk moment, maar vergeet dan de details te observeren. Van die split-second shots. Voor het zelfde geld krijgen ze door dat er een fotograaf naast ze staat en worden ze opeens verlegen en stoppen ze te dansen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:38:
[...]
#4 Ziet er een beetje gay uit. Oke, het is niet het standaard stoere jongens wij drinken bier plaatje, maar heel bijzonder is ie nu ook weer niet ;). Vanaf onderaf krijg je ook te maken met plafonds, over het algemeen weinig boeiends zoals ook in dit geval weer bevestigd word :).
Hé Jules, het is/was een gay-feestje, logisch dat het er een beetje gay uitziet :P

Tot hier toe lees ik werken aan kadreren of juist minder kadreren, nugoed, da's waarschijnlijk vrij persoonlijk.
Op m'n focus letten, even kijken voor die front/backfocus.

Maar nu hoor ik niets meer over gebruik van te lage iso-waarden, of te donkere foto's, dus daar zit het waarschijnlijk al goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:12:
[...]

Hé Jules, het is/was een gay-feestje, logisch dat het er een beetje gay uitziet :P

Tot hier toe lees ik werken aan kadreren of juist minder kadreren, nugoed, da's waarschijnlijk vrij persoonlijk.
Op m'n focus letten, even kijken voor die front/backfocus.

Maar nu hoor ik niets meer over gebruik van te lage iso-waarden, of te donkere foto's, dus daar zit het waarschijnlijk al goed?
qua belichting zit het goed, en iso waardes maakt weinig uit, heb zelfs ralph de meest vette platen zien trekken op iso 100 tijdens ysteryland in een slecht belichte tent. :+ ik ga zelf meestal niet lager dan 640 in slechte belichting en dat is ook mijn standaard ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@bouncing_tom: m'n settings verschillen heel erg - wanneer de situatie er om vraagt gaat de ISO omhoog (dat kan tegenwoordig best, hoewel ik er nogsteeds geen voorstander van ben) - meestal probeer ik toch wat langere sluitertijden te gebruiken - maar wel met beperking zodat de mensen wel 'bevroreren' zijn..

'k ben benieuwd wat je neer gaat zetten in de Matrixx als het door gaat, je werk uit Brothers zie ik hier ook regelmatig voorbij komen - en het is wel eens leuk om 'te vergelijken' :)

@hos: Euhm, nee.. ik ga niet in die smut-zooi zitten ;) :p

@Jules: Pussy's heb ik niet voorbij zien komen.. maar bij dat soort acts let ik er wel op dat de foto's niet te plat/ordinair worden.. - Qua rode gloed: yeah.. er was heel veel rood licht, en #5 vind ik persoonlijk juist wel weer iets 'mysterieus' hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:10:
@bouncing_tom: m'n settings verschillen heel erg - wanneer de situatie er om vraagt gaat de ISO omhoog (dat kan tegenwoordig best, hoewel ik er nogsteeds geen voorstander van ben) - meestal probeer ik toch wat langere sluitertijden te gebruiken - maar wel met beperking zodat de mensen wel 'bevroreren' zijn..

'k ben benieuwd wat je neer gaat zetten in de Matrixx als het door gaat, je werk uit Brothers zie ik hier ook regelmatig voorbij komen - en het is wel eens leuk om 'te vergelijken' :)

@hos: Euhm, nee.. ik ga niet in die smut-zooi zitten ;) :p

@Jules: Pussy's heb ik niet voorbij zien komen.. maar bij dat soort acts let ik er wel op dat de foto's niet te plat/ordinair worden.. - Qua rode gloed: yeah.. er was heel veel rood licht, en #5 vind ik persoonlijk juist wel weer iets 'mysterieus' hebben :)
Krijg als het goed is vandaag of morgen door of het door gaat, dus ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
[...]

Je belichting is nog niet helemaal consistent. Er zit iig voldoende kleur in over het algemeen. Op die ene na. Maar met veel reflecties in je onderwerp of een rokerige omgeving moet je net wat meer spelen met de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Edit, is al geregeld! :)

[ Voor 90% gewijzigd door mydogisgone op 20-03-2010 17:57 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zo gisteren naar societeit de sauna geweest, ook wel beetje gay feesie :+

oftewel het was vroeger een homosauna en die is sinds een half jaar gekraakt *O* *O* *O*
was er nog niet eerder geweest maar nu was ook pas echt een groot feesie gepland, helaas heb ik de show op en in de peeskamertjes gemist |:( |:(

1# je kwam vreemde dingen tegen in die peeskamertjes :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image08.jpg

1#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image06.jpg

2# eens de focus van de flits buiten het onderwerp gelegd
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image17.jpg

3#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image18.jpg

4# even de huisregels
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image31.jpg

5# zo en als er een maf feesie is dan zijn deze djs ook vreemd genoeg altijd wel present :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image53.jpg

6#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-19-societeit-de-sauna/thumb2/image56.jpg

de rest
http://thehospages.com/pi...03-19-societeit-de-sauna/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hos:

Geef toe dat gayfeestjes toch wel heel speciaal zijn altijd, lekker decadent enzo. Dat is toch mijn ervaring.

nr 1 vind ik mooi, maar best wel griezelig.

Gisteren een opdracht gehad in Sotto's, was daar 50 man, heb zelf m'n camera niet uitgehaald. M'n opdrachtgever heeft zich 1000 maal verontschuldigd tegenover mij omdat hij me had laten komen. Nuja, ondanks de afwezigheid van volk was de muziek enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zolang ze je niet proberen te zoenen ( de kerels ) gaat alles goed :P Verder is het altijd erg gezellig met dat soort feestjes, ik vind het altijd erg open publiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
BLACK 2010 - Ethias Arena, Hasselt, Belgium
Als je m'n Twitter, Facebook of FlickR in de gaten hebt gehouden - dan kan het je niet zijn ontgaan dat ik afgelopen weekend in Hasselt zat voor BLACK ;-)

#1 - BLACK - "op z'n hos" ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2728/4450914689_f047ed1584.jpg

#2 - BLACK - "op z'n mittnick" ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4450898669_019dfc4f2f.jpg

#3 - Duister Sillhouet
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4451669140_f429d17ccf.jpg

#4 - Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4451673328_46f7284a76.jpg

#5 - Party Girls
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2778/4450895399_01fc5c3a60.jpg

#6 - Pyro
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2685/4450909927_e10fd61e5b.jpg

#7 - Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2698/4451654052_0795a2fd5a.jpg

Waar is de rest geweest? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
neographikal schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:08:
Zolang ze je niet proberen te zoenen ( de kerels ) gaat alles goed :P Verder is het altijd erg gezellig met dat soort feestjes, ik vind het altijd erg open publiek :)
Och, kijk je gewoon de andere kant op. De kans dat je zoenende vrouwen tegenkomt is weer des te groter. Op hetero feesten komt dat wat minder voor, iig nauwelijks spontaan, en dan moet je de dames in sommige gevallen ook nog een klein zetje geven in de juiste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
zo weer heel wat fotografen in bloomingdale gezien waar blijven de foto's heren ?

ik weet dat er teminste 1 iemand van tweakers geweest is :D (ik was zonder camera heen keertje gewoon feesten moet ook kunnen)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mittnick

Wederom weer strakke foto's
Foto 1 en 7 vind ik de beste van deze reeks.
Nr1 is erg origineel en leuk gevonden, bewust of per toeval zo geschoten?
Tja Nr7 erg lekker om naar deze foto te kijken, diepte, scherpte en je kunt er veel in zien.

Top ;)

Ik ben afgelopen weekend naar Karotte’s Kitchen in de Wat geweest.
Op zich wel oke, maar het leek wel of de voetjes niet van de grond kwamen.
Ondanks dat het wat publiek wat terug houden was ( als ik het zo zou mogen zeggen) heb ik geprobeerd om dit feest zo goed mogelijk vast te leggen.

1.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.82/908350001-908400000/908393901-908394000/908393937_5_llqU.jpeg

2.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.164/908350001-908400000/908394001-908394100/908394002_5_nKHk.jpeg

3.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.141/908350001-908400000/908393801-908393900/908393813_5_faz_.jpeg

4.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.241/908350001-908400000/908394101-908394200/908394121_5_8Ho9.jpeg

5.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.12/908350001-908400000/908393701-908393800/908393745_5_-MYX.jpeg

6.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.208/908400001-908450000/908447101-908447200/908447200_5_e19f.jpeg

7.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.225/908350001-908400000/908393601-908393700/908393686_5_HG6Y.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow rdrukker 1 is cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nr 3 vind ik ook erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@RDrukker: Thanks. 1 heb ik inderdaad bewust zo geschoten :)

Jouw nummer 4 vind ik erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 13-09 19:44
angel00008 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:50:
zo weer heel wat fotografen in bloomingdale gezien waar blijven de foto's heren ?

ik weet dat er teminste 1 iemand van tweakers geweest is :D (ik was zonder camera heen keertje gewoon feesten moet ook kunnen)
Ohja, wie van GoT was er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik :+

zag al dat jij er deze keer niet bij was had ik niet verwacht vorig jaar was je nog net niet vastgelijmd aan het meubilair geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
angel00008 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:38:
ik :+

zag al dat jij er deze keer niet bij was had ik niet verwacht vorig jaar was je nog net niet vastgelijmd aan het meubilair geloof ik ;)
Nope, was er niet bij. En ik was de afgelopen 3 jaren niet vastgelijmd aan het meubilair hoor, ik werd betaald om er te zijn ;)

Dit jaar heb ik er geen tijd/energie meer voor; het levert mij (financieel) meer op om m'n zondagen beschikbaar te houden voor andere opdrachten.

Zal dit jaar nog wel een paar keer een GoT-meet doen bij Bloomingdale met o.a. DocGonzo, Napsta etc... dus misschien treffen we elkaar nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de beste filter ivm party fotografie?

Prijs maakt niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een 10 stops ND-filter. Serieus, wat wil je precies? Puur bescherming? Dan een goed BW-filter of een Hoya met veel lagen coating.

Zelf schiet ik zonder filters.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:37:

Geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
GerardHenninger schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:25:
[...]

Nope, was er niet bij. En ik was de afgelopen 3 jaren niet vastgelijmd aan het meubilair hoor, ik werd betaald om er te zijn ;)

Dit jaar heb ik er geen tijd/energie meer voor; het levert mij (financieel) meer op om m'n zondagen beschikbaar te houden voor andere opdrachten.

Zal dit jaar nog wel een paar keer een GoT-meet doen bij Bloomingdale met o.a. DocGonzo, Napsta etc... dus misschien treffen we elkaar nog een keer :)
dat weet ik wel maar ik heb altijd het idee dat ik bij elk feest waar ik heenga gewoon standaard 3 fotografen zie die ik _overall_ zie zouden zij gewoon dezelfde smaak hebben als mij ofwat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33703955,noline] Puur bescherming?
Ja, dat meer. :)

Werk je zelf nooit met filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zeker wel, een polarisatiefilter bijvoorbeeld. Maar ik gebruik geen filters ter bescherming van mijn glaswerk.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Gizz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:59:
Zeker wel, een polarisatiefilter bijvoorbeeld. Maar ik gebruik geen filters ter bescherming van mijn glaswerk.
Maar ik neem niet aan dat je die tijdens een feestje erop hebt geschroeft?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:37:

Het beste filter voor party fotografie is er niet. 't Is meer de vraag, wie heeft er voorkeur voor welke filter en waarom? Daarnaast is het ook heel erg afhankelijk van de stijl.

Om het beste resultaat te behalen is wellicht om zonder filters te schieten, het voorkomt flares van de diverse aanwezige spots. Nadeel is wel dat je front element onbeschermd is.
Het beste ter bescherming van je glaswerk is juist om wel met filter te schieten. Vaak genoeg dat er spetters van brallende feestvierders op je frontelement te recht komen, of dat ze er wellicht met vingers aan komen. Of wellicht valt er net iets op de grond waarbij de het hoog genoeg spat tegen de frontelement aan.
Het meest gebruikte filter is een UV-filter. Deze komt zo neutraal mogelijk over en geeft bijna geen licht verlies.
Een polarisatie filter zorgt ervoor dat het ligt gepolariseerd word, oftewel, bij een juist gebruik dat er meer contrast in de plaat komt. Zelf vind ik persoonlijk dat er vanwege de donkere omgeving die met spots verlicht worden al genoeg contrast aanwezig is. Ook het nadeel dat je 1-2 stops aan licht verliest zorgt ervoor dat ik eigenlijk nooit met een polarisatie filter geëxperimenteerd heb in donkere omgevingen.

Over andere filters heb ik niemand hier horen vertellen. Wellicht dat je zelf wel eens geëxperimenteerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Markofnikoff schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:14:
[...]

Maar ik neem niet aan dat je die tijdens een feestje erop hebt geschroeft?? :?
Correct, dat doe ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 25-03-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen filters bij mij, hele tijd wel met UV filters van B+W geschoten, maar omdat het toch vaak irritante flaring oplevert doe ik dat niet meer. Ter berscherming heb ik ook de zonnenkap er op zitten, werkt ook erg goed.

Je zou voor buitenfestivals etc een pola filter kunnen overwegen voor de strak blauwe luchten, maar ook zonder pola en met wat nabewerking is dat goed te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hos,Mig29 en Mitnick.
Bedankt!

As zaterdag is het weer tijd voor Ghost town in Utrecht.
Ik weet eigenlijk niet wat ik van dit feest, licht aankleding kan verwachten.
Uiteraard op de site gekeken voor dit soort zaken.

Iemand een idee of ervaring met dit feest en organisatie?

Ook ik heb wel eens met eens met een filter geschoten.
En ook bij mij was dat van korte duur.
Zonnenkap er op en schieten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@Filters/Bescherming:
'k heb op al mijn lenzen een filter zitten (op m'n fish-eye na) ivm de bescherming, daarbij heb ik ook de zonnekap er op..

@Rdrukker
Vroegah, 4 jaar terug ofzo ben ik ook op Ghosttown geweest - Toegangen waren daar, ook als je niet voor de organisatie schoot, goed - en qua aankleding e.d. proberen ze ook wel leuke dingen neer te zetten, maar ik zou het niet gaan vergelijken met producties van de grotere organisaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Erg laf altijd die mensen die met drank gooien als je met je rug naar ze toe staat:

Afbeeldingslocatie: http://83.85.134.24/_MG_9029.jpg

* plakkende gear :'( $%^%&&@!
dit maakt me echt pisnijdig

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Macsylver schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:22:
Erg laf altijd die mensen die met drank gooien als je met je rug naar ze toe staat:

[afbeelding]

Gewoon een paar keer (zonder je flitser te roosteren) 1/1 flashes recht in hun gezicht. Leren ze het snel genoeg af ;)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allstarted1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:08:
[...]

Gewoon een paar keer (zonder je flitser te roosteren) 1/1 flashes recht in hun gezicht. Leren ze het snel genoeg af ;)
Of ff op je diafragma preview knopje drukken, heb net nog mezelf zo ongeveer verblind ermee :D
Net terug van Hed Kandi in de Winkel v Sinkel, zal morgen wat posten :)

btw, 5D2 autofocus = :X
toch maar ns naar zo'n MF-matglas gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier nog 1 van pacificlunaparc

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-26-pacificlunaparc-kermis-westerpark/thumb2/image20.jpg

en hier nog van de sauna oftewel de nieuwe creabea place to be

1#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image09.jpg

2#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image16.jpg

3# voedselonderzoek in het nachtleven
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image19.jpg

4 de uitslag
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image37.jpg

5#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image18.jpg

6# deze kwamen nog van 'the blood' party
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image28.jpg

7#
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-27-come-to-your-senses-at-thesauna/thumb2/image32.jpg

oftewel het was weer lekker vaag avondje *O* *O* *O* *O*
de rest :w
http://thehospages.com/pi...-your-senses-at-thesauna/

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Macsylver schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:22:

[afbeelding]

Buiten smijten die handel !!
Heb ik nog nooit meegemaakt, maar moest er iemand drank naar mij gooien, haal ik meteen de buitenwippers erbij en liggen ze buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen Zaterdag heb ik Ghost Town bezocht.
Het feest zat naar mijn idee goed in elkaar.
En uh het licht, ook dat was goed geregeld.

1.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.122/914000001-914050000/914046501-914046600/914046508_5_XPZa.jpeg

2.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.235/914000001-914050000/914046601-914046700/914046624_5_ld7K.jpeg

3.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.110/914000001-914050000/914046701-914046800/914046734_5_d1NO.jpeg

4.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.151/914000001-914050000/914046801-914046900/914046803_5_QN8i.jpeg

5.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.168/914000001-914050000/914046501-914046600/914046559_5_e4ed.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow hos, de kleuren op #1 zijn echt heel mooi! beetje pastel achtig :)

Hed Kandi ( http://blog.erikflohr.com/?p=237 & http://www.hedkandi.nl/ )
edit: ohja, exif info :+ -> http://blog.erikflohr.com/?attachment_id=249

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4474248193_08e0a65eb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4475020408_a666da658d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2755/4474244405_9b63d063c0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4014/4475020732_6ce707f42a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4066/4475024558_1718a3ea27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4475024476_127664a4d8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@eeerik: 2 vind ik zelf het meeste "Hed Kandi" uistralen, lekkere plaat!

De rest had -met alle respect- ook geschoten kunnen zijn op een hos-feestje oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Je bent iig niet bang om op ISO6400 te knallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Neefdave schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:35:
Je bent iig niet bang om op ISO6400 te knallen :/
Canon 5D mk2 + resize for web = weinig zichtbare ruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Uiteraard, maar als je het wil gebruiken op groter formaat ga je problemen krijgen. Stel dat een foto word gebruikt voor op posterformaat voor een volgend feest 50x75 of groter dan ga je dat toch wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:30:
Afgelopen Zaterdag heb ik Ghost Town bezocht.
Het feest zat naar mijn idee goed in elkaar.
En uh het licht, ook dat was goed geregeld.
Knappe reeks weer!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 02:10:
wow hos, de kleuren op #1 zijn echt heel mooi! beetje pastel achtig :)

Hed Kandi ( http://blog.erikflohr.com/?p=237 & http://www.hedkandi.nl/ )
edit: ohja, exif info :+ -> http://blog.erikflohr.com/?attachment_id=249

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Uiteraard, maar als je het wil gebruiken op groter formaat ga je problemen krijgen. Stel dat een foto word gebruikt voor op posterformaat voor een volgend feest 50x75 of groter dan ga je dat toch wel zien.
en zo wat dat je het gaat zien ? beetje rauwheid van ruis misstaat heel veel fotos niet, bij punkbandjes zet ik hem ook juist op 3200 iso omdat ik de ruis dan juist een toegevoegde factor vind hebben bij de sfeer.

oh en die danseres komt me bekend voor van afgelopen vrijdag in terug naar toen :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2010-parties/2010-03-26-terug-naar-toen-westerunie/thumb2/image65.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik redelijk op weg ben wat betreft prtyfotografie heb ik nog veel verbeter punten.
En ik zou graag 2 van deze punten jullie om advies willen vragen.

1 van deze punten is nog steeds het belichten met flits.
Vanaf de eerste dag dat ik in het bezit ben van een externe flitser, flits ik op stand TTL.
Zodra ik wil flisten kijk ik hoe het omgevingslicht is en daar pas ik de sterkte van de flits op aan, door middel van de flitssterktecorrectie de knop +/-.
En het blijkt dat ik hier nog steeds problemen mee heb.
Iemand advies?
Ik zat al te denken aan TTL Bl.
Bl staat uitgebalanceerd invulflits.
Kan het zijn dat dit dan weer negatief op je onderwerp werkt, dus je wilt het onderwerp los van je achtergrond hebben, maar door BL te gebruiken dit dus niet gebeurt?

Punt 2.
Ik werkte een maand geleden met een nikon D5000 en had vrijwel altijd mijn iso op 1600 staan, want hoefde naar mijn mening dit niet aan te passen ondanks de verschillend vormen, sterkte van achtergronds licht.
Nu ik over gegaan ben op een D700 merk ik een giga verschil van iso sterkte.
En heb hier eigenlijk best veel moeite mee, mischien om dat ik nog moet wennen.
Voor overzichtfoto's gebruik ik 3200 en dit echt super.
Tevens gebruik ik deze sterkte ook in de Dj booth, want ik schiet liever zonder flits en dit nog geen eens om de dj geen overlast te bezorgen, maar meer omdat ik het mooier vindt.
Voor mij is flits maar een hulp middel en dit kan soms ook ten nadele van de foto zijn.
Het moment is zoals het is en wordt door de flits te sterk beinvloed.
Ik probeer bij een portret foto ook op 3200 te schieten, maar 9 van de 10 keer is de foto te flets en stel de iso dan maar weer op 1600 in.
En je raad het al, weg achtergrond.
Ja ik heb wel wat omgevingslicht, maar je ziet nauwelijks dat er nog andere mensen aanwezig zijn.

Zou het niet kunnen dat het niet aan de iso ligt maar aan de sluitertijd.
Iso op 3200 zetten en meer met de sluitertijd werken.
Bv 1/4 naar 1/8 te verzetten.
Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd, want heb hier nog niet de tijd voor gehad, maar ga dit as Zaterdag tijdens Trance Energie zeker uitproberen

Ik heb hier drie voorbeeld foto's.

1.
Ik denk dat deze met een te hoge iso is geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Ghost-Town-2010%2C-Richard-Drukker/slides/Ghost-Town085.jpg

2.
Ik denk dat deze met een te lage iso is geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Ghost-Town-2010%2C-Richard-Drukker/slides/Ghost-Town106.jpg

3.
Ik denk dat deze oke is.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Ghost-Town-2010%2C-Richard-Drukker/slides/Ghost-Town091.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 18:36
Hoi,

Ik heb gister een Canon EOS 300D goedkoop op de kop getikt, helemaal als nieuw bijna nooit gebruikt. :)

nu heb ik ook een externe flitser.

Met deze camera + flitser ga ik vanaf deze week elke zaterdag foto's maken in een discotheek.

Welke instellingen kan ik ruwweg al instellen? aangezien ik hier in huis niet de omgeving van een discotheek heb.

ISO, Sluiter, Diafragma, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik zal zeggen ga gewoon de eerste keer fotograferen en plaats dan hier wat je gemaakt heb, dan kunnen we daar kritiek opgeven i.p.v. een ruwe schatting te geven / voor te kauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 18:36
oke.. ik heb vanavond vergadering dus kan ik gelijk in de discozaal even wat expirimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een schatting kun je ook wat exif info opzoeken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
@Rdrukker:

Je foto's werken niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel hoor. Naar welk bericht refereer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:57:
Hier wel hoor. Naar welk bericht refereer je?
Ik refereerde naar http://gathering.tweakers...message/33738425#33738425
Foto's zijn nu wel weer zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sweebee schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:25:
Hoi,

Ik heb gister een Canon EOS 300D goedkoop op de kop getikt, helemaal als nieuw bijna nooit gebruikt. :)

nu heb ik ook een externe flitser.

Met deze camera + flitser ga ik vanaf deze week elke zaterdag foto's maken in een discotheek.

Welke instellingen kan ik ruwweg al instellen? aangezien ik hier in huis niet de omgeving van een discotheek heb.

ISO, Sluiter, Diafragma, etc
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als ik het niet doe dan zal iemand anders het wel doen :

- Lees de topics even door
- Begin bij de basis van fotografie, partyfotografie is geen hogere wiskunde. Instellingen bepalen doe je met gezond/logisch verstand
- Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik weet zeker dat hier de juiste personen aanwezig zijn die antwoord weten op mijn vraag. Voor een online dienst ben ik op zoek naar enkele foto's gemaakt in een discotheek van met name overzicht shots van mensen op een dansvloer bijvoorbeeld. Helaas is het budget niet toereikend om deze shots in opdracht te laten maken. Heeft iemand misschien enig idee of er een (online) database bestaat waar ik specifiek op deze vorm van fotografie kan zoeken, zodat ik contact op kan nemen met de betreffende fotograaf? Bedankt! :)
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.