Ik durf gerust te beweren dat niemand hier post om neerbuigend te doen. Ik denk dat je eerlijke feedback en het ontbreken van de houding van "voor een eerste keer doe je het best goed dus vertel ik niks wat beter kan" verwart met neerbuigendheid. Dit topic is ontstaan zodat partyfotografen onderling ervaringen kunnen uitwisselen en niet om beginnende partyfotografen op weg te helpen. Als je wat post kan je dus stevig commentaar verwachten op jouw foto's. Maar het wordt wel zo gegeven dat je er wat mee kan. Dat je er verder mee komt. En dat je beter wordt. Hierdoor is het topic niet alleen interessant voor beginners maar ook voor de lui die al iets langer in de scene rondlopen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
[...]
Ik volg dit topic al een hele tijd, van de tijd dat ik er nog echt absoluut niets van afwist, maar heb hier nooit veel gepost. De reden daarvoor is simpel. De erg neerbuigende houding die er tegen beginners wordt aangenomen. Kritiek die hier wordt gegeven is in het geval van beginnelingen nooit opbouwend. Constructief, dat wel, maar als je geen olifantenvel hebt, kan je hier beter niet beginnen.
Als jij geen zin hebt om op die manier aangesproken te voelen is het misschien inderdaad beter geen foto's te posten. (Dit is geen aanval op jouw houding, ik vind daar namelijk helemaal niks mis mee. Het maakt jou wat mij betreft geen slechte fotograaf. )
@jvdgeest: je bent bij deze gewaarschuwd
#1 Leuk fototje. Beetje donkere achtergrond, en beetje blauwige waas. Maar misschien was dat wel de sfeer/het licht van de avond, dat weet ik niet.
#2 Ziet er leuk uit maar je hebt veel loze ruimte tussen dj-gear en publiek. Het publiek krijgt zo iets te weinig aandacht.
#3 Vind ik niet zo geweldig. Gekke koppen die niet zo charmant kijken, armen voor hoofden, en een erg statische foto. Niet helemaal mijn stijl. Als men poseert kan het er net zo goed iets beter uit zien.
#4 Leuk.
#5 Deze lui kijken allemaal een beetje saai zeg. En ook niet echt gezellig. Achtergrond is ook redelijk donker.
#6 Het moment is leuk maar jouw standpunt valt tegen. Je ziet net zijn gezicht niet, en je ziet net te weinig van de cd-map.
#7 doet me niks.
#8 Grappig moment, leukeexpressie. Dat compenseert wat mij betreft voor de flitsvignettering.
#9 Leuk momentje alleen beetje jammer van de kleuren
@bouncing_tom #3 Leuk portret maar net iets te statisch om haar handen te verklaren. Op zich kijkt de foto wel lekker weg.
@markofnikoff: #1 lijkt scheef. Wel leuk beeld maar er gebeurt weinig in het publiek. Dus op zich meer een registratie dat er mensen waren en minder van de sfeer.
#2 Niet echt charmant, een okselportret. Ook een beetje overbelicht/bewogen.En in de heup afgesneden wat de foto onrustig maakt. Niet helemaal mijn ding dus.
#3 Leuk overzichtje maar wederom stilstaand publiek.
#6 Probeer toch maar eens met de bewerking die foto te redden want nu vind ik het te bewogen en onduidelijk.
@neefdave: Ik heb een 3rd party handstrap. Vind het handig als ik de camera veel en lang vast heb. En vooral als ik de camera weinig weg leg. Ik kies dus wel locaties en gelegenheden uit of ik de handstrap meeneem of niet. Je levert wel in op flexibiliteit. Maar nu en dan vind ik het best fijn.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana