http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
aangezien het niks met partyfotografie te maken heeft hier alleen het linkje ernaar toe
http://thehospages.com/pi...w-silk-fandango-illuseum/
Waar zijn de foto's
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
de dames van http://www.lagaite.nl/

en hier wat van de kring dat eveneens weer afgeladen vol was
1# lief

2# het thema

3# zwarte piet was er ook

4# en de koeiemelker

5# sinterklaas

6# leuk spontaan momentje

7# had ook nog even mijn sb800 uitgeleend aan een studente fotoacademie te arnhem

de rest
http://thehospages.com/pi...centrique-boer-zoekt-jou/

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 16:19 ]
Dat noemen ze moeten slapenIJnte schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:49:
[...]
Waar zijn de foto'sIk heb toch best wel een zwik fotografen zien lopen (zeker 4) buiten de 1000+ andere mensen met een fototoestel

Nee, ik wil er verder niet over praten
Verwijderd
Hier de volledige gallery voor de geïnteresseerden. Let niet op de af en toe wat ranzige compressie die de gallery tool er op knalt.
#1 Klaar om te beginnen!

#2 Het ontvangstcomité

#3 Sint is een ouwe bofferd!

#4 De Sint inspecteert zijn werkplek voor de avond

#5 LJ Sint uit zn dak

#6 MC

#7 Danspiet

#8 Feestpieten

#9 Bij Sinter onder de jurk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 22:16 ]
gewelidige foto.. geweldige nacht ook denk ik
2 piccies van XXlerator @ Matrixx:

Ik zat er niet helemaal in zaterdag.. maar dat ga ik zaterdag in de herkansing @ Matrixx goedmaken
Fabuleuze foto van Fabulous:

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Vette shots, maar dat wist je al
Ga toch fietsen.
Lichtsterke tele vind ik echt genieten tijdens een concert, maar ik ben nogal fan van krap kaderen.Bubbles schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:47: Sowieso eigenlijk vraag ik me af hoe zinvol het is om een telezoom mee te hebben bij zaal-concerten, aangezien ik sowieso vrij dichtbij kan/mag komen tijdens die optredens (in ieder geval tijdens de eerste 3 nummers per band). Ik heb namelijk al een redelijk lichtsterke 50mm lens waar je toch al een stukje mee kan komen natuurlijk. En om 500gram extra te moeten sjouwen voor iets wat je niet nodig hebt en wel stuk kan... Iemand daar een ander mening over? Of nog andere tips (ik ga dit weekend overigens ook nog wel een poging wagen om wat door te bladeren van de afgelopen 11 topics (een goeie 15000 posts), maar alvast wat pointers zijn natuurlijk welkom) ?
Over die 50mm: Ben benieuwd of je scherp kan stellen met weinig licht, probeer dat eerst ff!
Ga toch fietsen.
Hey, ja al ff, maar niet al te vaakkakanox schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:40:
ey trancerd, ook hier?
Vette shots, maar dat wist je al
Thnx, ik probeer er elke week weer wat moois van te maken.
Hier een klein stukje uit mijn serie The Best of Both Worlds in de HMH afgelopen zaterdag met Armin van Buuren en Markus Schulz:
Nog niet zo giga druk:

Vuur geeft altijd een mooi licht

Ben helemaal fan van de combinatie blauw en rood, dus deze vind ik echt prachtig.

Hier zijn het de schaduw-'stralen' die ik erg grappig vind.

Explosief bolletje

Lasers! ...en Armin

Mijn eerste Mittnick, en aangezien hij daar ook was extra speciaal

Bijna vooraan

Rood geeft sfeer

Zijaanzichtgevalledingetje

1.

2.

3.

Ik kom morgen ff kijken; niet aan het werk..TranceSetter schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:20:
Iemand morgen nog naar de Escape voor Luminosity?
Wel leuk dat je langs komt. Zie ik je daar wel ff
ik vind de laatste foto eigenlijk niet echt geslaagd omdat de dame in kwestie een kop heeft alsof zij iets te veel tequillatjes naar binnen heeft gewerkt.Tranced schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:28:
Henk>
gewelidige foto.. geweldige nacht ook denk ik
2 piccies van XXlerator @ Matrixx:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zat er niet helemaal in zaterdag.. maar dat ga ik zaterdag in de herkansing @ Matrixx goedmaken![]()
Fabuleuze foto van Fabulous:
[afbeelding]
@Henk,
Ondanks mijn commentaar op de foto hierboven vind ik jouw foto wel geslaagd. Dit was het begin van de avond?
@Hos,
Weer een mooie serie. Wel zie ik wat verschuivingen in jouw stijl. Je platen worden strakker, maar je hebt wel de juiste combinatie te pakken. Je foto's zijn scherp maar niet té en je beschrijft toch het gevoel van het feest.
@Bouncing tom,
Heb je hier geflitst? ik vind 4 en 5 wat te hard qua belichting.
@trancesetter,
Niets mis met de platen maar het blijft toch moeilijk je eigen stempel te drukken op zulke grote zalen met veel overzichts shots. ik had graag wat meer de mensen zelf gezien.
@psychodweep,
Je doet je naam (positief) eer aan. De platen hebben iets magisch/zweverigs. ik vind de belichting van 2 echt geslaagd.
Zo dat was mijn commentaar ronde. ik lees hier nog steeds dagelijks maar post vrij weinig omdat ik (nog steeds) vrij weinig actief ben ik dit topic. nu met de donkere dagen wil ik er wat meer op uit trekken. en probeer ik een beetje te ontdekken wat ik nu echt mooi vind qua partyshots en ik denk dat ik dit mede kan bereiken door ook commentaar te leveren op het werk van anderen.
1. Dj

2.Zaal

3.Deur

4.Blinders

5.Nice

6.Paul Veth

7.Ladies

Commentaar is welkom
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Dat was haar bedoeling ook om zo op de foto te gaanMeulugar schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:28:
ik vind de laatste foto eigenlijk niet echt geslaagd omdat de dame in kwestie een kop heeft alsof zij iets te veel tequillatjes naar binnen heeft gewerkt.
Nice had je naar mijn idee veel nicer op de foto kunnen zetten met een leuke achtergrond.. de vloer erboven voegt weinig toe aan het nice meissie
Hoe was Paul Veht live.. ik heb die gast alleen maar van zijn mixtapes gehoord, die altijd erg lekker zijn!
Perfumed @ Matrixx:
1: Stickertje van dr bril vergeten:

2: Kiss

3: Champagnekaart

4: Pijpekrul

Zaterdag Dirty Dutch :):):)
Ik had haar zelf ook graag leuker op de foto gezet, maar ik kwam aanlopen, maak deze foto en toen ging ze verzitten..... dus ja weg momentje. Ik vond paul veth erg lekker draaien, en zelf was ie ook lekker uitbundigTranced schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:02:
[...]
Dat was haar bedoeling ook om zo op de foto te gaan
[...]
Nice had je naar mijn idee veel nicer op de foto kunnen zetten met een leuke achtergrond.. de vloer erboven voegt weinig toe aan het nice meissie
Hoe was Paul Veht live.. ik heb die gast alleen maar van zijn mixtapes gehoord, die altijd erg lekker zijn!
Leuke foto's btw, wel strak gekaderd..
[ Voor 24% gewijzigd door Markofnikoff op 14-12-2009 15:11 ]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Verwijderd
Heb het gevoel dat hier meer in heeft gezeten, wat doe je met nabewerking? Vooral je kleurcurve/zwarting kan wat mooier. Geeft wat meer contrast en meer sfeer.
@tranced
Zoals gewend, strakke platen, maar ik mis wat sfeer.
Was zelf niet zo te spreken over mn shoot van afgelopen zaterdag, maar ik ging ook echt op de automatische piloot. Stront verkouden, oververmoeid, stijf van de dextro energy en fisherman's friend (sterk spul he?), kortom een behoorlijk kunstmatige avond gehad
Maar ok, toch een paar enigzins gelukte platen...
#1 Shotjes aan de bar (moest deze een beetje uit de vrije hand doen terwijl ik zelf op een drankje stond te wachten zonder te laten merken dat ik een foto nam, kon er niet echt lekker op duiken dus)

#2 Het betere trommelwerk van Santos Suares (Huidstinten kreeg ik niet echt recht meer, maar ik vond de beweging in de hand wel erg lekker overkomen zo)

#3 En nog een portretje om het af te maken

@Bouncing_tom
Wat bedoel je met dat je sfeer mist? Bijna alle verlichting was die avond ijsblauw
Leuk bewegingsefect op de hand van de percussionist
Verwijderd
Ja dat zie ikTranced schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:15:
@Markofnikoff: Dat is mijn stijll.. ik houd niet van teveel negatieve ruimte om het onderwerp, de super aankleding van de Matrixx vertoonde hier en daar wat zwarte gaten (foto 4 links onder) in het wit dus die wou ik zo veel mogelijk voorkomen.
@Bouncing_tom
Wat bedoel je met dat je sfeer mist? Bijna alle verlichting was die avond ijsblauw
Leuk bewegingsefect op de hand van de percussionistIk vind jou foto's wel wat te ruim gekaderd, bij bij het portet staat er iemand met zijn rug compleet in beeld.
4 mooie en strakke shots... Vooral 1 en 3 vind ik very nice !
Verwijderd
dit weekend niet veel feesies gehad, vrijdag nog club 8. ik was net 10 minuten weg toen dit gebeurde
http://www.telegraaf.nl/b...fd_gestoken__.html?p=26,1
gelukkig maakt de portier het goed, gisteren nog met een paar portiers gesproken die ook bij club 8 staan dus het valt gelukkig mee. maar wel weird gebeuren scheen het te zijn dat het mes nog gewoon in zijn hoofd zat en hij zelf de politie belde om dat te vertellen
2 fototjes dan van nataraj

gehoorbescherming, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen

zaterdag wederom een leuk modeshow met daarna de verkoop en feesie

de rest
http://thehospages.com/pi...li-Fashion-Show/index.php
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 21:40 ]
Verwijderd
Heb jij je stukje al ontvangen Jeroen?J3roen schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:26:
Ik laat het weten! Het betreft een 430EX, dus ja die verkopen ze
Partnummer: CY2-1227-000. Of bedoel je de 430EXII?
Ik heb het ook besteld en betaald enkele dagen geleden.
Verwijderd
Maar ook heb ik een vraag. Misschien is deze al is in de vorige forums geweest, maar aangezien ik dan weken bezig ben om het allemaal door te spitten....
Op dit moment werk ik met een Nikon D50 en met een Sigma 18-50mm 2.8 en met een Nikor AF-S 24-120 F3.5-5.6. En ben op het punt beland dat ik een andere body aan wil gaan schaffen.
Maar ik zit te twijfelen aan de D300s of de D700. Ik heb al aardig wat forums en revieuws gelezen over beide body's maar toch kom ik er niet uit. Mijn vraag is aan jullie welke body is het handigst voor deze tak van fotografie? Ik ben namelijk op het punt beland dat ik professioneel bezig ben dus ook goede spullen nodig heb (wat logisch is
Extra info: Als ik de D700 zou aan gaan schaffen zou ik alleen 1 lens moeten vervangen omdat dit geen FF lens is (Sigma 18-50mm 2.8).
Thanks!
@ hos heb jij hier wat van mee gekregen? het is toch niet de standaard portier he?Man in hoofd gestoken in Amsterdam
AMSTERDAM - Een personeelslid (20) van Club 8 in de Baarsjes in Amsterdam is dit weekeinde in zijn hoofd gestoken. Een groepje jongens werd uit de club gezet. Een van de jongens trok een mes en stak het personeelslid in het hoofd.
Volgens de locale zender AT5 is de man met het mes nog in zijn hoofd naar het ziekenhuis gebracht. De daders zijn nog voortvluchtig
edit: lees net je post. toch triest dat dit gebeurd is. de keren dat ik er geweest ben vond ik het een uniek gezellige tent!
[ Voor 11% gewijzigd door Meulugar op 17-12-2009 16:08 ]
Tsja, ligt er maar aan wat jouw budget is denk ik. Sowiezo, de ruis-prestaties van de D700 zijn zo geweldig dat alleen daarom dat al een goede keuze is. Maar dan moet je er wel goed glas bijzoeken denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:50:
Forum is bekeken mooie foto's allemaal. Ga binnenkort ook wat foto's erop zetten!
Maar ook heb ik een vraag. Misschien is deze al is in de vorige forums geweest, maar aangezien ik dan weken bezig ben om het allemaal door te spitten....![]()
Op dit moment werk ik met een Nikon D50 en met een Sigma 18-50mm 2.8 en met een Nikor AF-S 24-120 F3.5-5.6. En ben op het punt beland dat ik een andere body aan wil gaan schaffen.
Maar ik zit te twijfelen aan de D300s of de D700. Ik heb al aardig wat forums en revieuws gelezen over beide body's maar toch kom ik er niet uit. Mijn vraag is aan jullie welke body is het handigst voor deze tak van fotografie? Ik ben namelijk op het punt beland dat ik professioneel bezig ben dus ook goede spullen nodig heb (wat logisch is)
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Ga ik het anders vragen met welke gear fotograferen jullie?
Nog niet aan toegekomen, ik heb hem gisteren ontvangen. Er was blijkbaar was vertraging. Ik ga het morgen wel even proberenVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:30:
[...]
Heb jij je stukje al ontvangen Jeroen?
De sluiterknop is veranderd tegenover de 40D/50D. Ik dacht is dat die elektronisch is geworden, in vergelijking met de 40D/50D, is de nieuwe sluiterknop beter of slechter?
Morgen avond weer een fuif gaan fotograferen na een weekendje te hebben overgeslaan.
Je gaat er maar gelijk vanuit dat het niet beter kan zijn geworden dan bij de 40D/50D?ShaneV schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:26:
Ik begin overal te lezen dat de "slechte" ruis prestaties van de canon 7D wat overdreven zijn. Graag had ik nu eens geweten van mensen die het toestel hebben gebruikt voor party fotografie, hoe de real life ervaring ermee is. Is de ruis slechter of het zelfde gebleven als bij bv de 40D/50D?
The devil is in the details.
Het mag van mij zeker beter zijn, liefst zelfs!Mute schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:28:
[...]
Je gaat er maar gelijk vanuit dat het niet beter kan zijn geworden dan bij de 40D/50D?
Verwijderd
Schiet nu een aantal weken met een 7D, maar kom van een 400D af dus kan niet helemaal aan je vergelijking beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik met mn 400D tot ISO 800 wilde gaan, ISO 1600 alleen als ik echt het licht nodig had. Nu kan ik met gerust hart ISO1600 schieten en als ik het licht nodig heb durf ik tot 2000 te gaan. Zit ook vaak op de 1250.ShaneV schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:26:
Ik begin overal te lezen dat de "slechte" ruis prestaties van de canon 7D wat overdreven zijn. Graag had ik nu eens geweten van mensen die het toestel hebben gebruikt voor party fotografie, hoe de real life ervaring ermee is. Is de ruis slechter of het zelfde gebleven als bij bv de 40D/50D?
De sluiterknop is veranderd tegenover de 40D/50D. Ik dacht is dat die elektronisch is geworden, in vergelijking met de 40D/50D, is de nieuwe sluiterknop beter of slechter?
Morgen avond weer een fuif gaan fotograferen na een weekendje te hebben overgeslaan.
Maar goed, bedenk je ook goed wat je publishing target is. Als je web gaat publiceren en je plaatjes toch niet groter dan 500/600 pixels bekeken worden hoef je je over ruis niet meer zo druk te maken.
De sluiter is wennen, ik heb heeeeeel af en toe een "accidental discharge" omdat de sluiter wat lichtgevoelig is maar daar wen je aan en werkt na verloop van tijd zelf heel lekker.
Heb zelf ook een 400D liggen, alsnog een gigantisch verschil met de 40D (vindt ik toch). Meestal trek ik op iso 800 en 1250, hoger ga ik eigenlijk niet.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:53:
[...]
Schiet nu een aantal weken met een 7D, maar kom van een 400D af dus kan niet helemaal aan je vergelijking beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik met mn 400D tot ISO 800 wilde gaan, ISO 1600 alleen als ik echt het licht nodig had. Nu kan ik met gerust hart ISO1600 schieten en als ik het licht nodig heb durf ik tot 2000 te gaan. Zit ook vaak op de 1250.
Maar goed, bedenk je ook goed wat je publishing target is. Als je web gaat publiceren en je plaatjes toch niet groter dan 500/600 pixels bekeken worden hoef je je over ruis niet meer zo druk te maken.
De sluiter is wennen, ik heb heeeeeel af en toe een "accidental discharge" omdat de sluiter wat lichtgevoelig is maar daar wen je aan en werkt na verloop van tijd zelf heel lekker.
Zal eens zien of ik hier ergens eens een Canon 7D kan testen om het verschil te voelen van de sluiterknop.
Verwijderd
Yep..... I'm there.. Mittnick tooVerwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:07:
Meer mensen morgenavond bij Dirty Dutch? Ik ga de 5DII ook 's uitproberen, samen met m'n 5D, en 16 t/m 200 mm aan L glas
Twitter/Ping me maar
Ik heb zojuist de flitsvoet vervangen. Het was even wat priegelwerk maar hij doet het weer als vanoudsVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:30:
[...]
Heb jij je stukje al ontvangen Jeroen?
Verwijderd
Dirty Dutch Outsiders; DJ Chuckie
Hierbij ook van mij maar vast een voorproefje op Dirty Dutch;

[ Voor 8% gewijzigd door Mittnick op 20-12-2009 13:35 ]
Verwijderd
1#

2#

3#

4# voor het afzwemmen nog wel even het verplichte onderdeel watertrappelen

5# het werd ook afzwemmen genoemd omdat famillie van de organisatie ook net geslaagd was

6#

7# alsjeblief arresteer me

8# in het chillout bad

9# let op het bekertje

10# hela het watertrappelen is al voorbij hoor, je bent wel geslaagd

11# hmm net out of focus

12# sommige wilden maar niet accepteren dat het water weg was

de rest
http://thehospages.com/pi...19-afzwemmen-mercatorbad/
Verder gaat het met je witbalans/flitsen soms alle kanten op; maar dat zal ongetwijfeld met de situatie/locatie te maken hebben gehad..
Dirty Dutch Outsiders - 19-12-2009 - RAI, Amsterdam
Gisteren mocht ik Dirty Dutch gaan fotograferen; en kwam voorafgaande de shoot Gerard nog tegen; ff wat zitten babbelen en gedronken in de hotel-lobby; waarna we allebei aan de slag konden gaan in de RAI.
#1 - Sneeuw

#2 - Carita la Niña @ Dirty Dutch Outsiders

#3 - Overzichtje

#4 - Zwart Licht @ Top Notch Stage

#5 - Handjes + Cams

#6 - DJ Chuckie @ Dirty Dutch

#7 - Handjes

#8 - Overzichtje

#9 - Chocolate Puma

#10 - DJ Chuckie Expressie!

#11 - Partypeeps

Verwijderd
Gewoon ook zelf het bad in gaan met mijn cam en niet nadenkenMittnick schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:45:
@hos: Leuk om te zien; en het fotograferen van feestjes in een zwembad lijkt me heel lastig; maar hoe heb je het precies aangepakt?
mijn flitser ging af en toe raar doen en kreeg ik dan niet meer op ttl dan was het contactpunten weer afdrogen en dan ging het wel weer eventjes
en wow mittnick 5 en 10 vind ik het vetst
Bubbles in "[verzamel] Pop/rock bands, concerten, pu..."
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
In de week werk ik voor Coca-Cola, dus ik ontvang ook hun personeelsmagazine (Contour)
Ik blader er even door, en op de 4e pagina kom ik plots 9 foto's tegen die ik gemaakt heb in een dancing toen ze er met hun "Club Freshhhh" team waren.
Gewoon de foto's van de website van de club gepikt en wat bijgesneden (op enkele foto's zie je nog delen van de naam van de club)
*zucht*
Wie moet ik hier nu voor aanrekenen?
- mijn opdrachtgever
- de club
- Coca-Cola
Oja, rechten zijn nooit overgedragen. Ik stuur de foto's door naar mijn opdrachtgever in webformaat, en hij zet ze online op de website van de club.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Misschien gooien zij het namelijk op portretrecht en dat de geportretteerde de foto binnen besloten kring mag gebruiken.
De body is goed, de bouw is mooi, de AF werkt goed, filmen vind ik minder (maar ook een non-issue), de sensor echter was ik niet over te spreken. Ook overdag geen superresultaten behaald trouwens...ShaneV schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:26:
Maar dat was een pre-productie model en anderen hebben betere resultaten behaald dan ik
Er zijn hier mensen die met een D50 schieten en misschien wel iemand met een D3s. Er zijn er die met een 350D schieten en er hangt hier iemand rond die met een 1Ds3 rondloopt. Het is dus vrij divers.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:44:
Ja klopt inderdaad de D700 is goed qua ruis. Maar zit wel met een budget. Als ik de D700 aan ga schaffen moet ik ook weer een lens vervangen omdat dat een DX lens is. En me flitser is er mee opgehouden dus moet die ook weer nieuw aanschaffen![]()
Waar we het allemaal over eens zijn: weinig ruis is super, lichtsterk glas is fijn, kunnen flitsen een kunst en verder is de oude garde niet heel erg van het tips geven.
Ter illustratie: mittnick schiet sommige van zijn platen nog steeds met een 350D (soms een 1000D), hij heeft een 50/1.8 lensje van €80 die perfect werk doet en een 430EX flitsertje erop. Maar ik heb hem ook wel eens met een 5D2 gezien met een 70-200/2.8IS erop.
doc, Henk, Gerard en ik hebben dan weer een 1D3 voor wat we doen (al dan niet aangevuld met backup-bodies zoals een 5D2 of een 1D2n of misschien een xxD). De een gebruikt hierop een 17-40/4 en een ander weer een 16-35II. Wel gebruiken we allemaal de 580II flitser.
Chiron heeft recentelijk een D700 gekocht, maar had daarvoor ook een 50D.
[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 21-12-2009 16:53 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik heb bij Qlimax rond gelopen met een retail model van de 7D (gehuurd, niet de laatste firmware) en ik moet zeggen dat de ruis niet een major issue is zolang je tussen de 1000 & 1250 blijft zitten qua ISO ga je erboven dan word het wel duidelijker aanwezig en ten opzichte van de 5D is de ruis vele malen slechter onderdrukt.ShaneV schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:26:
Maar als je film modus goed onder controle hebt is het ook goed te doen en van de rolling shutter issues die flooris had bij zijn model heb ik bij mijn model niet gezien.
Het is een beetje hopen denk ik.. want er zullen vast een boel troep modellen tussen zit lijkt het wel..
Huh, hier heb ik nog nooit van gehoordsamo schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:58:
Misschien gooien zij het namelijk op portretrecht en dat de geportretteerde de foto binnen besloten kring mag gebruiken.
Anyway, ppFreddy: ik zou eerst de uitgever van het blad contacteren. Als dan blijkt dat ze de foto's van je opdrachtgever of de club hebben kun je die aanspreken dat dat niet de bedoeling is en dat ze contractbreuk hebben gepleegd.
Een eventuele factuur kun je het beste naar de uitgever van het blad sturen: wie het uiteindelijk betaalt kunnen ze onderling lekker uitvechten, daar heb jij in principe weinig mee te maken.

Bericht hierboven
Ik zou een factuurtje sturen naar coca cola, met de uit erbij. Heeft voor mij toch al gewerkt in een gelijkaardige situatie. succes
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Wat? Ga jij met je cam het bad in? Weet niet wat voor publiek er rondloopt, maar heb in juni ook een groot studentenfeest in een zwembad gedaan in Tilburg (zie foto's in het vorige topic) maar daar liep ik bewust met een korte broek en shirt rond hoor. Preventief zodat niemand me voor een gewone badgast aan zou zien en dan 't water in zou duwen of wat dan ook, ondanks dat 'k gewoon bij de NPO verzekerd ben..Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:03:
[...]
Gewoon ook zelf het bad in gaan met mijn cam en niet nadenken![]()
mijn flitser ging af en toe raar doen en kreeg ik dan niet meer op ttl dan was het contactpunten weer afdrogen en dan ging het wel weer eventjesen verder lens proberen uit het gespetter te houden
(je ziet af en toe wel duidelijk dat er druppels op de lens zijn gekomen, maar tja je hebt iets of je hebt helemaal niets )
En dat zie je terug in de foto'sWouter87 schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:12:
[...]
Wat? Ga jij met je cam het bad in? Weet niet wat voor publiek er rondloopt, maar heb in juni ook een groot studentenfeest in een zwembad gedaan in Tilburg (zie foto's in het vorige topic) maar daar liep ik bewust met een korte broek en shirt rond hoor. Preventief zodat niemand me voor een gewone badgast aan zou zien en dan 't water in zou duwen of wat dan ook, ondanks dat 'k gewoon bij de NPO verzekerd ben..
@Mittnick, ik vind je headshots van de artiesten best wel krap, dat is jammer want ze staan er vaak wel ok op.
Bijv 2, (alle kanten), 9 bovenin en 10 aan de onderkant.
M.a.w. let op je composities
[ Voor 62% gewijzigd door abrakadaver op 21-12-2009 19:15 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
[ Voor 91% gewijzigd door abrakadaver op 21-12-2009 19:14 ]
Verwijderd
bij de badtaste feesten komen gewoon hele leuke mensen die niet van die puberale geintjes flikken, ok als je te dichtbij komt van een watergevecht moet je wel even uitkijken en natuurlijk niet uitglijden zelfWouter87 schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:12:
[...]
Wat? Ga jij met je cam het bad in? Weet niet wat voor publiek er rondloopt, maar heb in juni ook een groot studentenfeest in een zwembad gedaan in Tilburg (zie foto's in het vorige topic) maar daar liep ik bewust met een korte broek en shirt rond hoor. Preventief zodat niemand me voor een gewone badgast aan zou zien en dan 't water in zou duwen of wat dan ook, ondanks dat 'k gewoon bij de NPO verzekerd ben..
zoals samo al zegt, wil je de foto maken of niet en wat heb je er voor over. kan begrijpen als je het niet doet maar met partyfotografie is het (ok op die ubercoole overzichtshots van mittnick en consorten na dan) over het algemeen dat je dicht oftewel bovenop de actie moet zitten. (maar dat is ook alleen maar mijn bescheiden mening)
en ik liep gewoon in zwembroek rond daar

in andere situaties zit ik er ook altijd redelijk dicht bij, soms zelfs zo dicht bij dat de schoenen bijna mijn fisheye lens binnenkomen
hier nog archieffototje van paasmeubelshow 2008 wat ik toch iets kritischer vond dan dit zwembadfeesie tussen al het pogoende publiek in

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 20:32 ]
Heb je gelijk in, past ook meer in de stijl van Hos (en ook bij jou)samo schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:50:
[...]En dat zie je terug in de foto's(niet gemeen bedoeld ofzo). Maar dat maakt wel het verschil tussen fotografen; de één durft het wel, de ander doet het niet.
Ja dat maakt zeker ook heel veel uitVerwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:26:
[...]
bij de badtaste feesten komen gewoon hele leuke mensen die niet van die puberale geintjes flikken, ok als je te dichtbij komt van een watergevecht moet je wel even uitkijken en natuurlijk niet uitglijden zelf
Thanks m8! Daar heb ik wat aanFloor-is schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:23:
[...]
De body is goed, de bouw is mooi, de AF werkt goed, filmen vind ik minder (maar ook een non-issue), de sensor echter was ik niet over te spreken. Ook overdag geen superresultaten behaald trouwens...
Maar dat was een pre-productie model en anderen hebben betere resultaten behaald dan ik
[...]
Er zijn hier mensen die met een D50 schieten en misschien wel iemand met een D3s. Er zijn er die met een 350D schieten en er hangt hier iemand rond die met een 1Ds3 rondloopt. Het is dus vrij divers.
Waar we het allemaal over eens zijn: weinig ruis is super, lichtsterk glas is fijn, kunnen flitsen een kunst en verder is de oude garde niet heel erg van het tips geven.
Ter illustratie: mittnick schiet sommige van zijn platen nog steeds met een 350D (soms een 1000D), hij heeft een 50/1.8 lensje van €80 die perfect werk doet en een 430EX flitsertje erop. Maar ik heb hem ook wel eens met een 5D2 gezien met een 70-200/2.8IS erop.
doc, Henk, Gerard en ik hebben dan weer een 1D3 voor wat we doen (al dan niet aangevuld met backup-bodies zoals een 5D2 of een 1D2n of misschien een xxD). De een gebruikt hierop een 17-40/4 en een ander weer een 16-35II. Wel gebruiken we allemaal de 580II flitser.
Chiron heeft recentelijk een D700 gekocht, maar had daarvoor ook een 50D.
Thanks voor je feedback!abrakadaver schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:09:
@Mittnick, ik vind je headshots van de artiesten best wel krap, dat is jammer want ze staan er vaak wel ok op.
Bijv 2, (alle kanten), 9 bovenin en 10 aan de onderkant.
M.a.w. let op je composities
'k ben het gedeeltelijk met je eens; maar ook gedeeltelijk niet ;-)
#2 vind ik bijvoorbeeld wel goed qua compositie; maar vind het jammer dat haar arm aan de onderkant wegvalt.. waarom: Omdat er "zooi" voor lag.. (CD-Map enzo) - Ik stoor me bij die plaat ook echt enorm aan die crappy handycam! - Veel meer ruimte om haar heen geweest had in mijn ogen geen meerwaarde.
#9 Waarom zou ik daar nog meer 'loze' ruimte willen hebben aan de bovenkant?
#10 Agree! Maar ook hierbij stonden er mensen en spullen in de weg; ook de tripod aan de rechterkant is een storende factor; maar had ruzie gekregen als ik die camera's van de booth had afgegooid...
Over #9 tja, is inderdaad een discussiepuntje. Je zou 't loze ruimte kunnen noemen, nu zit die vinger dicht aan de rand. Misschien dat 't met een beetje kantelen van de camera ofzo op te lossen zou zijn.
Afgezien daarvan, persoonlijk laat ik (tenzij ik echt een shot nodig heb) de foto's waar ik de compositie, 't moment of whatever niet zo lekker vind gewoon weg. Dat betekent niet dat jouw foto's niet goed genoeg zijn, maar met zo'n rigoureuze methode gaat 't niveau van de foto's als geheel wel omhoog. Je dekkingsgraad qua onderwerpen gaat net zo hard naar beneden dus ik kan me voorstellen dat de opdrachtgever daar niet mee akkoord gaat
Zo te zien heb je daar al lang over nagedacht, maar misschien dat iemand anders er in dit topic nog wat aan heeft
Verwijderd

Toch wel leuk die 5d2, denk dat dat de volgende body voor mij wordt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 12:00 ]
Pak dan een 40D/50D en test die autofocus eens... echt 10x beter. Niet alleen middelste AF-punt op je 5D gebruiken, maar juist de punten daar omheen. AF is echt crap, zeker voor partyfotografie.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 02:27:
Nog 'n paar van Dirty Dutch:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch wel leuk die 5d2, denk dat dat de volgende body voor mij wordtsnap het geklaag over de autofocus ook niet echt, wat een snelheid vergeleken met m'n gewone 5d
helemaal mee eens, heb de 5d MKI en MKII en beide lopen op dat gebied toch wel flink achterGerardHenninger schreef op donderdag 24 december 2009 @ 03:23:
[...]
Pak dan een 40D/50D en test die autofocus eens... echt 10x beter. Niet alleen middelste AF-punt op je 5D gebruiken, maar juist de punten daar omheen. AF is echt crap, zeker voor partyfotografie.
Volgens mij zijn er niet bijzonder veel die partyfotografie uitoefenen met een D700. Waarom niet weet ik niet. Zelf fotografeer ik er wel mee.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:44:
Ja klopt inderdaad de D700 is goed qua ruis. Maar zit wel met een budget. Als ik de D700 aan ga schaffen moet ik ook weer een lens vervangen omdat dat een DX lens is. En me flitser is er mee opgehouden dus moet die ook weer nieuw aanschaffen![]()
De reden dat ik voor een D700 ben gegaan is de gedachte dat de toekomst alles FX word en DX in de vergetelheid raakt. Ik had al een D200 en een tamron 17-50 waar ik een beetje klaar mee was. Voor de D200 zocht ik een opvolger en voor de tamron een vervanger. Ik had voor een D300 kunnen gaan en een 17-55. Was allemaal goedkoper geweest in eerste instantie. Maar er van uitgaande dat de toekomst FX word toch maar voor de D700 gegaan met 24-70.
Voordeel van de D700 is dat je behoorlijk hoog in de iso's kan. Nadeel is dat je scherptediepte krapper word omdat het FX is. Je moet je diafragma dus wat meer knijpen om dezelfde scherptediepte te krijgen. Maar goed, voor zover je dit als nadeel ziet, het kan juist op sommige momenten ook wel een mooie uitwerking hebben
Als je budget beperkt is, is een D300s een leuke keus. Je kunt er immers ook mee filmen. Eens in de zo veel tijd word ik gevraagd of ik ook doe aan filmen. Denk niet dat ik de enige ben waaraan dat word gevraagd. Maar moet dat helaas wel altijd afzeggen.
En als je flitser stuk is, ik kan je aanraden om voor de D700 (en wellicht ook voor de D300) te gaan voor een SB900, omdat deze wel de 51 focuspunten ondersteund. De SB800 doet dit bijv niet. Geen idee wat de SB600 of de SB400 hierin doet, ik vermoed van niet.
Ik heb geen last van de "mindere" AF van de 5D2 met partyfotografie, gewoon een kwestie van de "beperkingen" kennen en er mee werken.Pak dan een 40D/50D en test die autofocus eens... echt 10x beter. Niet alleen middelste AF-punt op je 5D gebruiken, maar juist de punten daar omheen. AF is echt crap, zeker voor partyfotografie.
Danseres @ Carpe DM:

2 Pics van mij staan in de Barlife magazine van Januari 2010:

De grote (crap gedrukt, lijkt wel een .bmp maar goed) op de linker pagina en de blauwe laser met ADE logo
Morgen Beatloverz @ Maassilo
Verwijderd
Ach, dan nog maar even een keer de filtertjes en lensjes schrobben tot ik word opgehaald.. Waar is iedereen vanavond (Geweest als je dit leest waarschijnlijk)?
Nog ff een plaatje van afgelopen zaterdag, DJ Maurice de Kerstman op bezoek.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 21:31 ]
Verwijderd
zometeen dicht bij huis, generations of love in de WesterUnieVerwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:26:
fuck fuck fuck, ik moet even mn frustratie kwijt.. Stap in de auto om naar Brothers te gaan, start ze niet!
Ach, dan nog maar even een keer de filtertjes en lensjes schrobben tot ik word opgehaald.. Waar is iedereen vanavond (Geweest als je dit leest waarschijnlijk)?
Nog ff een plaatje van afgelopen zaterdag, DJ Maurice de Kerstman op bezoek.
[afbeelding]
'k wil meer zien!
@eerik
nummer voortaan je foto's ff joh..
#4 vind ik een beetje buiten de 'serie' vallen; ben niet heel erg fan van de extreme bewerkingen maar vind dit wel wat hebben.. #2 en #3 vind ik het best.. (waar ik het bij #3 jammer vind dat de zangeres te zien is)
@bouncing_tom
Plaat is niet heel bijzonder; maar wel leuk geflitst; bevalt dat een beetje aan de 7D? :-)
oh; en werkt je auto inmiddels weer?
Little Sins - White X-Mas
Ik mocht afgelopen zondag naar de Marcanti in Amsterdam om weer een feestje van Little Sins vast te leggen. Little Sins is een organisatie die zich richt op het organiseren van besloten (erotische) dance-feesten met acts, dress-codes enz.
Meer foto's van de avond kan je vinden in mijn FlickR-Set
#1 - Party Peeps

#2 - Living Statue

#3 - Vuur-Act

#4 - Snoepje?

#5 - Erotic Dance Act

#6 - Zangeres

#7 - Erotic Dance Act

#8 - Saxofonist

#9 - Little Sins - White X-Mas - Overview

#10 - DJ Jean

#11 - X-Mas Devil

Verwijderd
Ja ze snort weer lekker, Frans temperament denk ik

Verwijderd
1# Zoals gebruikelijk de ballonnen met jointjes die gedurende de avond naar beneden kwamen

2# een mittnickje

3# het leger des heils ook aanwezig

4# de luchtbus

had gisteren op zich niet veel zin om al teveel fototjes te maken dus heb het beperkt gehouden
de rest
http://thehospages.com/pi...nfeest-paradiso/index.php
Wordt toch eens tijd om een contract op te stellen waarin duidelijk staat wat wel en niet mag met mijn foto's, en dat mijn opdrachtgever in fout is als het nog gebeurd.
Als ik het zo graag niet zou doen was ik al lang gestopt...
Alleen de foto's zijn hier nu rooder dan het origineel. Al verschillende plekken proberen te uppen.
1. Show met de heilige maagd dacht ik.

2. Ze bid om maagd te blijven?!

3. Die broek moet uit!

4. Huh?! Wat is dit nou?!

5. Hij moest er aan geloven!

6. het personeel ging ook een beetje raar doen.

7. partypeople.

Kijk hier maar, het verschil?! Enig idee hoe dat kan?

[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 30-12-2009 03:53 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
AdobeRGB - sRGB? Kleurprofielen?mydogisgone schreef op woensdag 30 december 2009 @ 03:49:
[afbeelding]
Zal straks wel eens even kijken of het dat kan zijn.GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2009 @ 07:39:
[...]
AdobeRGB - sRGB? Kleurprofielen?
Je gebruikt zeker Firefox, die heeft in een paar versies sinds 3.1 gerommeld met kleurprofielen, dat gezeur had ik ook. Volgende keer "Save for Web & Devices" gebruiken in PS of je file converteren naar sRGB, of even prutsen in je Firefox configuratiemydogisgone schreef op woensdag 30 december 2009 @ 03:49:
[afbeelding]
Verwijderd
Leuke platen, maar het zwart kan bij bijvoorbeeld 4 en 5 nog iets beter, onderkant van je kleurcurve naar beneden. Dan lijken ze iets minder flets (zo ogen ze althans bij mij, kan ook door de kleurprofielen komen waarover hier boven al gesproken wordt). Nu is het ook zo dat ik persoonlijk wel van wat donkerdere platen hou.
Waar is iedereen om met de jaarwisseling trouwens?
Verwijderd
ik zit morgenavond bij allisone in rijk vd keizerVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:10:
@Mydogisgone
Leuke platen, maar het zwart kan bij bijvoorbeeld 4 en 5 nog iets beter, onderkant van je kleurcurve naar beneden. Dan lijken ze iets minder flets (zo ogen ze althans bij mij, kan ook door de kleurprofielen komen waarover hier boven al gesproken wordt). Nu is het ook zo dat ik persoonlijk wel van wat donkerdere platen hou.

Ik gebruik lightroom en exporteer ze gewoon als files van 800px breedte en voor de rest geen compressie op de foto voor de jpg files.Jermaine schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:29:
[...]
Je gebruikt zeker Firefox, die heeft in een paar versies sinds 3.1 gerommeld met kleurprofielen, dat gezeur had ik ook. Volgende keer "Save for Web & Devices" gebruiken in PS of je file converteren naar sRGB, of even prutsen in je Firefox configuratie.
maar ga het wel even nakijken want dit had ik anders nooit.
Btw werk gewoon met win7 en internet explorer.
exporteer ze trouwens als sRGB.
Old 2 New in RoeselareVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:10:
@Mydogisgone
Verwijderd
#1 In Bunnik kwam er een groene dj op bezoek

#2 Nee, niet deze man, Lucien Foort was er ook

#3 Kleine lichtexplosie

#4 En voor wie er nog niet uit was, Dr. Lektroluv dus

#5 Partypeople

#6 En vanuit mijn kerstbal wens ik jullie allemaal een flitsend en knallend 2010!

Heb ook een versie waar ie wel scherp is maar daar staat ie wat stiller en het publiek stond er saaier bij. Op deze foto ging de muziek (en dus de DJ) net los.. die lichte onscherpte (want het is gewoon bewogen) vind ik dan geen rampVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:09:
Jammer dat bij 7 net z'n gezicht out of focus is, verder vette platen!
Hier een korte video... dat materiaal is pas eind van de avond (laatste half uur) geschoten. Was ook de eerste keer dat ik filmde.. dus heel speciaal is het niet...
http://vimeo.com/8487234
Verwijderd
Kan ik mij helemaal in vinden, erg lekkere platen!Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:45:
2,5 & 7 zijn heel mooi Tom! :-)
Verwijderd
en nog 1 van gisteren van cirque excentrique

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 18:11 ]
Verwijderd
Ik wou jullie raad eens..
Is het werkelijk zo slecht (veel schade) voor je sensor als je lasers gaat trekken op party's?
Iemand die hier mij verder mee kan helpen?
Want je hoort nogal eens dat het heel slecht is voor je camera...
bedankt!
Groetjes.
Met mijn vroegere camera (Nikon D70s) heb ik eens een laser recht in de lens gehad op het moment dat ik afdrukte (foto was helemaal groen vanbuiten en wit in het midden)Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:59:
Hoi mensen...
Ik wou jullie raad eens..
Is het werkelijk zo slecht (veel schade) voor je sensor als je lasers gaat trekken op party's?
Iemand die hier mij verder mee kan helpen?
Want je hoort nogal eens dat het heel slecht is voor je camera...
bedankt!
Groetjes.
Vanaf toen had ik in het midden van m'n sensor een dode pixel die altijd felgroen was (hetzelfde groen van de laser
Met mijn Canon 40D nu weet ik eigenlijk niet echt hoeveel dode pixels ik heb, Lightroom filtert die automagisch weg
Verwijderd
Wat dus niet betekend dat je elke keer als je een laser aan ziet gaan een duck-and-roll-for-cover move moet makenppFreddy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:06:
[...]
Met mijn vroegere camera (Nikon D70s) heb ik eens een laser recht in de lens gehad op het moment dat ik afdrukte (foto was helemaal groen vanbuiten en wit in het midden)
Vanaf toen had ik in het midden van m'n sensor een dode pixel die altijd felgroen was (hetzelfde groen van de laser)
Met mijn Canon 40D nu weet ik eigenlijk niet echt hoeveel dode pixels ik heb, Lightroom filtert die automagisch weg
1.

2.

3.

4.

Dit topic is gesloten.
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.