Ervaringen partyfotografie deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 134.456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:26:
@Tranced
Nummertje 2 is erg gaaf! Mooie compo en expressie.
Thnx.. ik vind de foto zelf wel wat krap maar ik heb deze gemaakt met liveview boven mijn hoofd. De leds waren dus wat scheef en na rechts zetten bleef er dit over.. ken net ;)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Goed, en met dank aan Jules kon ik wederom een FRaNK borrel doen!

Wederom, product, borrel, cocktail, und so weiter
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4092_600.JPG

Thema "You're with the band" in de VIP room leverde een onverwacht zelfportret-achtig iets op.
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4144_600.JPG

"Je komt op de foto!"
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4195_600.JPG

Artsy compositie
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4211_600.JPG

Wat product placement/advertentiemateriaal
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4247_600.JPG

De DJ van later op de avond
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4313_600.JPG

En verrek, deze keer heb ik toch ook wat geposeerde portretjes gedaan! :o :+
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4357_600.JPG

En de hele reut staat hier.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow jumpstart mooie serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@JumpStart:

1 en 4 vind ik leuke shots!

Ik begrijp dat je dus meer sfeer/producten moet vastleggen dan de standaard portretten e.d. - maar als je dan een fles Vodka op de foto zet; waarom staat die dan voor 3 kwart op de foto?

Verder mag er van mij over de gehele serie voortaan iets meer contrast in de plaatjes zitten; vind ze nu allemaal wat flets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mittnick schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:03:
@JumpStart:

1 en 4 vind ik leuke shots!

Ik begrijp dat je dus meer sfeer/producten moet vastleggen dan de standaard portretten e.d. - maar als je dan een fles Vodka op de foto zet; waarom staat die dan voor 3 kwart op de foto?

Verder mag er van mij over de gehele serie voortaan iets meer contrast in de plaatjes zitten; vind ze nu allemaal wat flets..
De opdracht was in grote lijnen gelijk aan de voorgaande FRaNK borrel: Sfeer pakken, productplacement, interactie tussen personeel, product en publiek en dus niet de dertien-in-een-dozijn peopleshots. Deze keer kwam daar dan de band bij, plus dat het "You're with the band" deze keer in beeld moest komen, dus de VIP ruimte in.

En, "een paar people shots mag wel", dus die heb ik deze keer wel een paar gemaakt en er bijgestopt.

Wat betreft contrast... Dat is de laatste tijd ietwat tricky. Ik heb al langer het probleem dat mijn scherm van m'n desktop een te grote kleurafwijking heeft gekregen en dat ook de het scherm van de klapjap (laptop dus) nou niet het meest kleur-echte scherm is. Er moet dus dringend een nieuw scherm komen zodat ik de boel beter kan beoordelen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

jules schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:40:
mis alleen het feestgedruis op de achtergrond.
Daarom zei ik ook: 'niet echt party'-partyfotografie :+
Maar thanks :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:28:
[...]

De opdracht was in grote lijnen gelijk aan de voorgaande FRaNK borrel: Sfeer pakken, productplacement, interactie tussen personeel, product en publiek en dus niet de dertien-in-een-dozijn peopleshots. Deze keer kwam daar dan de band bij, plus dat het "You're with the band" deze keer in beeld moest komen, dus de VIP ruimte in.

En, "een paar people shots mag wel", dus die heb ik deze keer wel een paar gemaakt en er bijgestopt.

Wat betreft contrast... Dat is de laatste tijd ietwat tricky. Ik heb al langer het probleem dat mijn scherm van m'n desktop een te grote kleurafwijking heeft gekregen en dat ook de het scherm van de klapjap (laptop dus) nou niet het meest kleur-echte scherm is. Er moet dus dringend een nieuw scherm komen zodat ik de boel beter kan beoordelen.
ik vind de kleur wel apart, vooral bij 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:11:
[...]

ik vind de kleur wel apart, vooral bij 4 :)
Ik ben en blijf een available light slet hoor :+ Flitsen zie ik nog steeds als noodzakelijk kwaad. In dat opzicht was de CTR deze keer prettig uitgelicht, met veel statische gekleurde spots vanaf het plafond naar beneden gericht. Dat biedt veel mogelijkheden om mensen in (gekleurd) spotlicht te fotograferen. (Al dan niet met wat aanwijzingen om "in het licht te gaan staan".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
@Jst, lekkere serie! En dan doel ik op de complete serie. Zit een enkel geintje tussen wat ik zelf ook vaker toe pas in m'n eigen series zoals je bij deze hebt gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091113/groot/CRW_4155_600.JPG
Onderwerp op de voorgrond en op de achtergrond wat minder zichtbaar het merk. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te nemen uit je serie.

Denk dat de klant er happy mee is :)

Mocht je nog een scherm willen, heb hier nog een 19" CRT staan die as maandag met de kringloop mee gaat. Kwa kleuren was ie bij de laatste check nog prima, evt wil ik hem ook nog wel voor je calibreren (mac/win) ook.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

jules schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:14:
@Jst, lekkere serie! En dan doel ik op de complete serie. Zit een enkel geintje tussen wat ik zelf ook vaker toe pas in m'n eigen series zoals je bij deze hebt gedaan:
[afbeelding]
Onderwerp op de voorgrond en op de achtergrond wat minder zichtbaar het merk. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te nemen uit je serie.

Denk dat de klant er happy mee is :)
Ik had me wel even afgevraagd of het geintje niet te subtiel was. Niet dus :)
Mocht je nog een scherm willen, heb hier nog een 19" CRT staan die as maandag met de kringloop mee gaat. Kwa kleuren was ie bij de laatste check nog prima, evt wil ik hem ook nog wel voor je calibreren (mac/win) ook.
Evengoed bedankt, maar nee.

Ik heb dit ding op het oog en die moet er eigenlijk gewoon komen, sim-pel: pricewatch: HP LP2475w

Verwijderd

Grappig dat jij net zo'n soort shoot hebt gedaan, blij met de sample pics want ik heb vanavond voor het eerst ook zo'n soort shoot. Meer netwerkborrel dan product event, maar de sfeer zal hetzelfde zijn.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
JumpStart schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:33:
[...]

Ik had me wel even afgevraagd of het geintje niet te subtiel was. Niet dus :)
Mja, in dit shot heb je de compositie er aardig voor aangepast, het valt hierdoor wel meer op dan in mijn shots ;).

Verwijderd

jules schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:34:
[...]

Mja, in dit shot heb je de compositie er aardig voor aangepast, het valt hierdoor wel meer op dan in mijn shots ;).
geintje ? is het logo er dan later in gefotosoeped of zo ? :?

Is toch vrij normaal om te doen dat je logos banners of reclame uitingen van sponsors in je compositie probeert te betrekken ook al zijn ze lekker vaag op de achtergrond ? of mis ik hier nog iets |:(

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:35:
[...]
Is toch vrij normaal om te doen dat je logos banners of reclame uitingen van sponsors in je compositie probeert te betrekken ook al zijn ze lekker vaag op de achtergrond ? of mis ik hier nog iets |:(
Het is niet normaal dat als je een foto neem van een Melomanic die rechts kijkt je hem rechts in het beeld zet met veel ruimte achter zijn rug. In dat opzicht is de compositie er op aangepast.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:22:
Grappig dat jij net zo'n soort shoot hebt gedaan, blij met de sample pics want ik heb vanavond voor het eerst ook zo'n soort shoot. Meer netwerkborrel dan product event, maar de sfeer zal hetzelfde zijn.
Dan moet je mijn FRaNK serie van de editie ervoor ook wel even bekijken: http://www.frank010.nl/ph...r=fotos/frank010/20091016
samo schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:38:
[...]

Het is niet normaal dat als je een foto neem van een Melomanic die rechts kijkt je hem rechts in het beeld zet met veel ruimte achter zijn rug. In dat opzicht is de compositie er op aangepast.
De compositie was inderdaad met opzet. Niet achteraf ge'shopped, zelfs niet extra gecropped.

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:48:
[...]

Dan moet je mijn FRaNK serie van de editie ervoor ook wel even bekijken: http://www.frank010.nl/ph...r=fotos/frank010/20091016

[...]

De compositie was inderdaad met opzet. Niet achteraf ge'shopped, zelfs niet extra gecropped.
Ziet er goed uit, alleen ga ik er zelf denk ik niet voor om available light te schieten. Maar wie weet wat het licht vanavond toelaat. Als er iets meldenswaardigs tussen zit gooi ik het er wel op. Thnx voor de voorbeelden :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:35:
[...]

Als je voor een sponsor schiet is het wel een dikke aanrader idd ;) Subtiel wat beeldmerken/producten etc in je foto's verwerken. Ene keer wat minder subtiel dan de andere uiteraard.
JumpStart schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:48:
[...]
@hos: En daar doelde ik dus idd op :)

• kakanox
  • Laatst online: 11-09 11:39
[b][message=32941171,noline]Verder is met die 18-55 IS kitlens niks mis, sterker nog, dat is een verrassend scherp lensje als je het mij vraagt (ja, ik gebruik hem ook regelmatig). De foto's zien er goed uit, Misschien kunnen ze net wat meer achtergrond licht gebruiken (drag die shutter!) maar het is lang niet slecht :)
Dat was dus mijn 18-55IS, ik zat thuis met een griepje :(
Angel nogmaals bedankt voor 't invallen! _/-\o_

V.w.b. die 18-55... ben er heel blij mee. Heerlijk scherp, meteen vol open eigenlijk al voldoende alleen dan moet je vaak een beetje contrast trekken. Vastzetten op f/5.6 en hij is volledig naar mijn smaak... en als er dan ooit een drankje overheen gaat koop ik gewoon weer een nieuwe ;)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
@kakanox: De prijs is inderdaad een voordeel, maar wat dacht je van het gewicht... Lensje weegt niks, soms een genot om mee rond te lopen & al helemaal geen last om gewoon toch standaard in je tas te hebben zitten. Bij filmen komt de IS goed van pas, dat scheelt aanzienlijk in trillingen. Grootste flaw vind ik het missen van een fatsoenlijke focus ring, ronddraaiend front element en het belachelijke zonnekapje...

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:06:
[...]
@hos: En daar doelde ik dus idd op :)
ok, ik dacht iets anders door het woord 'geintje' ;)

iemand zin in een stukje chocola ?

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-20-chocolate-burlesque-marcanti/thumb2/image110.jpg

pfff wat een bagger tent voor fotos maken zeg de marcanti , ik heb het niet zo op die zwarte hokken :X :X :X

zo nu maar weer geestelijk voorbereiden op de nachtspelen *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Zo, écht toevallig dat ik je daar tegen kwam Hos. Was weer een mooi feest met leuk publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Foto's! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ja zeg ik ben net uit bed man... :p Partyfotografie met de panasonic lx3 is wel lastig heb ik gemerkt trouwens. Misschien kan ik daar ook wat van laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de keer op Atlantis:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2529/4106009019_127b599688.jpg
Tom Cosysns

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2686/4106006989_4291bea273.jpg
Miss Ivana

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2759/4106010795_522a24ec81.jpg
Miss Ivana

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2731/4106776128_9baef38341.jpg
Koppeltje?

Wat mezelf opvalt is dat ik wel altijd vrij veel ruimte boven de mensen hun hoofden heb en dat ik een hekel heb aan UV-spots en rode verlichting.
Misschien ook wat meer rekening houden met m'n composities

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 11:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:17:
[...]

Ja zeg ik ben net uit bed man... :p Partyfotografie met de panasonic lx3 is wel lastig heb ik gemerkt trouwens. Misschien kan ik daar ook wat van laten zien.
en ik ben ook net uit bed :P eerst even lunchen en dan fototjes uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pierre
Wat betreft ruimte boven de mensen.. Tja, bij foto 1 is het echt too much. Waarom? Je laat eigenlijk teveel info achterwege. Daarbij komt ook dat het bovenste gedeelte erg zwart is. Foto 2 zou ook wat krapper mogen maar nog niet erg storend omdat je toch wel wat licht bovenin mee pakt. In iedergeval ziet foto 2 er strak genoeg uit wat mij betreft. Bij foto 3 is het mijns inziens een ander verhaal.. Die foto is gewoon ruk. :9 Je hebt in iedergeval de voeten er op dus dat is dan wel weer een pluspuntje.

Kortom, je sluiter moet langer open of je iso hoger in zulke donkere tenten zoals dat. Mag over het algemeen wat mij betreft ietsje lichter. (weet natuurlijk niet of je aan je max. zit qua iso.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:03:
@Pierre
Wat betreft ruimte boven de mensen.. Tja, bij foto 1 is het echt too much. Waarom? Je laat eigenlijk teveel info achterwege. Daarbij komt ook dat het bovenste gedeelte erg zwart is. Foto 2 zou ook wat krapper mogen maar nog niet erg storend omdat je toch wel wat licht bovenin mee pakt. In iedergeval ziet foto 2 er strak genoeg uit wat mij betreft. Bij foto 3 is het mijns inziens een ander verhaal.. Die foto is gewoon ruk. :9 Je hebt in iedergeval de voeten er op dus dat is dan wel weer een pluspuntje.

Kortom, je sluiter moet langer open of je iso hoger in zulke donkere tenten zoals dat. Mag over het algemeen wat mij betreft ietsje lichter. (weet natuurlijk niet of je aan je max. zit qua iso.)
In deze serie valt het nog niet zo op, maar als ik naar de hele reeks kijk, merk ik dat bij elke foto die ik in portrait maak, even veel ruimte boven de hoofden vrij is.
Langere sluitertijden lijken me niet zo'n goed idee, hogere iso waarden kunnen wel (foto's zijn op ISO 400 gemaakt), maar dan gaat de ruis me weer parten spelen. Feller flitsen is voor mij helemaal geen optie, dan krijgt de rook weer de bovenhand.
Het is jammer dat ik momenteel maar 1 opdracht per maand heb, zo is het moeilijk om verschillende instellingen uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Klopt wel een beetje :) Maar let ook op de consistentie van je belichting, die is nu niet overal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:16:
Klopt wel een beetje :) Maar let ook op de consistentie van je belichting, die is nu niet overal gelijk :)
Excuses, de watte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou je sluiter niet langer openkunnen? Lees eens de topicstart door en lees het stukje dragging the shutte nog eens door. Ruis valt allemaal wel mee. Hoe groot verschijnen ze op een website? 800 pixels groot maximaal? Dan kan dat heel wat hebben, zeker als je er met wat ruisreductiesoftware achteraf nog eens overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Licht vs donker, contrast, kleuren :P Qua sluitertijden en iso-standen heb je veel marge, meer dan je zelf denkt :) Maar om het tot het uiterste te benutten zul je moeten oefenen in het kwadraat :)
samo schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:17:
[...]

Je bent al drie uur wakker, waar blijven ze nou? :P

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 22-11-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:13:
[...]

In deze serie valt het nog niet zo op, maar als ik naar de hele reeks kijk, merk ik dat bij elke foto die ik in portrait maak, even veel ruimte boven de hoofden vrij is.
Langere sluitertijden lijken me niet zo'n goed idee, hogere iso waarden kunnen wel (foto's zijn op ISO 400 gemaakt), maar dan gaat de ruis me weer parten spelen. Feller flitsen is voor mij helemaal geen optie, dan krijgt de rook weer de bovenhand.
Het is jammer dat ik momenteel maar 1 opdracht per maand heb, zo is het moeilijk om verschillende instellingen uit te testen.
en kan je dan niet gewoon voor de fun gaan schieten ? je hoeft toch geen opdracht te hebben om fotos te kunnen maken ? dan zouden er in mijn geval wel heel weinig fotos zijn gekomen :+

en ruimte boven hoofden laten is helemaal niet erg zolang het maar iets bijdraagt aan het geheel, als de achtergrond zwart is dan kan je het beter laten. positioneer de mensen dan ook zo dat de achtergrond ook leuk is ;)

en aan rood heeft elke fotograaf een haat liefde verhouding mee daar sta je niet alleen in :+

en ja samo waar blijven de fotos :+ pfff moet er nu 532 uitzoeken 8)7

oh en kan me ook niet herinneren dat 1 van de problemen die je als partyfotograaf kan tegenkomen bij indoorfeesies een sneeuwstorm zou kunnen zijn 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
"So baby, if you want me… You got to show me looooooooooooooove"! Turn up the Bass vannacht was best geinig, ondanks dat ik het gevoel had dat ik zowat de jongste was. Volgend jaar toch maar weer eens een gokje @ Qlimax wagen! :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2499/4124919638_789b1078ba.jpg
Zoek de danseres! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2732/4124159447_58c88ef0c5.jpg
Gekke bekken trekken

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2601/4124942290_09f3985828.jpg
Tooooooooooooooooootttttttttttt! 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2596/4124949958_9fa7e6e277.jpg
Yeah baby, bend over and grab your anckles! O-)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2755/4124172693_a06d570a91.jpg
Or stick your head in a box 8)7

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2566/4124168327_047a6158ca.jpg
Smile :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2651/4124297031_fa7894f341.jpg
Robin S, wat een topwijf en dito stem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ok bij deze dan alvast één foto. Maar ik ben de rest nog aan het uitzoeken.
Hos @ Nachtspelen Wintereditie 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Nou, daar gaat ie dan :9

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een 'partyshoot' gedaan. M'n zus vierde haar 18e verjaardag tegelijk met 2 vriendinnen, en ja, mijn rol was al vrij snel bepaald ;)
In de eerste instantie had ik weinig verwachtingen, het zaaltje was (op papier) te klein, laag plafond, licht leek zwaar tegen te vallen, aankleding was totaal niet mijn smaak.. afijn, ik lurk dit topic nu al.. eh..heel lang, dus ik voelde me hoe dan ook goed voorbereid en wou uiteraard het beste er van maken :)

Gear:
Nikon D80, 18-135 F/3.5-5.6, SB600 flitser, Nikkor 50mm 1.8 AF(-D?). Verder nog een leuk assortiment aan filters, flits en popup-flits diffuser en een buttload aan extra batterijen :P

De opzet was vrij simpel, bij de ingang hadden we een rood papieren achterwandje opgehangen (nogal provisorisch) waar mensen bij binnenkomst op de foto konden. Verder zou ik in het zaaltje zelf ook foto's maken van mensen. Ik had me voorgenomen om de binnenkomst-shots zo technisch perfect mogelijk uit te voeren, en in de zaal vooral dragging-the-shutter te gebruiken. Veel flitsen dus, dan heb ik geen last van de kwalitatief mindere kitlens.

Maar goed, enough talk, let's get on with it!
kleine noot: thema was 'rich and famous', maar een paar mensen was verteld dat het 'pimps en hoes' was :X

1:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2780/4125569652_3e7389df9f.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2521/4124817597_50f453828e.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2758/4125585658_64799a52a4.jpg

Het was vrij lastig om mensen goed voor die rode achtergrond te krijgen.. met z'n 4en paste het ook eigenlijk gewoon niet.

4:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/4125573996_eccdeedac2.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2644/4125579516_42ca4c3d39.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2666/4124802855_0c1deb1da5.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2716/4124814029_0bc5521cac.jpg
Deze heb ik wat nabewerkt om juist de rode waas te versterken, ik vond dat die wel erg goed paste bij hun blikken.. of het technisch correct is is een tweede.

8:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/4124807921_b0da222325.jpg
Strobist-shotje van de DJ. Das het leuke van de D80, ingebouwde flashcommander _/-\o_

Maar toen! Ik had die avond al met de vader van een van de jarigen staan praten, en die is blijkbaar ook vrij enthousiast fotograaf met een uiteraard iets breder budget dan ik. Tot mijn verbazing mocht ik 'even' zijn 5D Mark II + 580 EX + 17-40 F/4 L Lenen! :o :D
Het was even wennen natuurlijk, ik heb wel eens eerder even gespeeld met een 5D MKII, maar dit was toch wel even goed kicken! Opeens kwamen de foto's tevoorschijn die ik hier ook zie! :9~ Ik weet uiteraard dat het om degene achter de camera gaat.. maar dat maakte het niet minder vet.

9:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2673/4125590826_5c299ef642.jpg

10:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/4124812939_9d8cb8181e.jpg

11:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2651/4124826927_e16469a5bf.jpg

Uiteraard zijn alleen maar shutter shots alleen maar saai:

12:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2713/4124824585_f41f4526cf.jpg

13:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2512/4124824071_4de29e2c78.jpg

14:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2659/4125599996_75474d0be7.jpg

Ik brei nu maar een einde aan deze veeeel te lange post :P Ik ben erg benieuwd wat voor opmerkingen en tips jullie hopelijk voor me hebben. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt!

De hele set is hier te bekijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Weiman schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:51:
Ik brei nu maar een einde aan deze veeeel te lange post :P Ik ben erg benieuwd wat voor opmerkingen en tips jullie hopelijk voor me hebben.
Tips: oefenen oefenen en nog eens oefenen. Pak eens een club met iets meer variabele verlichting. Een gemiddeld cafe of zaal is doorgaans bagger uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Laatst online: 11-09 11:39
Iedereen weer lekker bezig geweest in 't weekend zie ik! ;)

Ik heb podiums gelopen dit weekend met m'n nieuwe Tokina-speeltjes :) Bevalt superrrr!

Vrijdag Gare du Nord geschoten (voor de 2e keer, was een leuk weerzien). Zaterdag Frits Philips in Eindhoven aangedaan voor Drums United. Weer eens wat anders :)

Als jullie zin hebben om podiumshots te kieken... www.homolumens.com ;)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

@Weiman: Wat Jules zegt, en probeer niet te vaag te gaan, eerst gewone foto's goed doen dan pas experimenteren ;)

Vrijdag Sneakers Muzik in de goedje nieuwe Club Soho in Roermond:
1:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2635/4126812163_c53e849dcc_o.jpg
2:Ik had nog de kans wat ruimte fotografie te doen voor de tent open ging
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2750/4127583050_df0226b70c_o.jpg
3:Toen het wat drukker was:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2490/4127583132_2d98f87e9f_o.jpg
4: Cocktail erbij?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2695/4127583092_dd5ce0c95d_o.jpg
5: Dansen maar
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2645/4127583170_e96b41d9cf_o.jpg

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
wtf, club soho? In plaats van 't Haofke dus... Ze hebben er iets moois van gemaakt! Haha, wat een transformatie hebben die café's clubs meegemaakt de laatste 15 jaar :+
Zo te zien hebben ze op Sneakerz nog steeds dezelfde entourage als ze vorig jaar in Den Haag gebruikten :+
kakanox schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:24:
Iedereen weer lekker bezig geweest in 't weekend zie ik! ;)

Ik heb podiums gelopen dit weekend met m'n nieuwe Tokina-speeltjes :) Bevalt superrrr!

Vrijdag Gare du Nord geschoten (voor de 2e keer, was een leuk weerzien). Zaterdag Frits Philips in Eindhoven aangedaan voor Drums United. Weer eens wat anders :)

Als jullie zin hebben om podiumshots te kieken... www.homolumens.com ;)
Gare du Nord en Drums United passen meer in het [verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2 topic. Welke Tokina heb je btw? Die 12-24 is best lekker op crop camera's :)

@hieronder: vet Floris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Eéntje weer :)
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6477/pics/1/0031_Floris_0037.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Vette plaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor feesie is dit ? zou niet hebben misstaan op de nachtspelen met hun survival of the fittest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Dik shot Floor-is!

Paar shotjes van Goldmember uit de Matrixx:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2756/4126349840_1d9677789a.jpg

tags: Mittnick, bokeh, laser, silhouet, yellow :D

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2662/4125513232_bee467b850.jpg

Upside down portet

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2493/4125167839_7e79988365.jpg

*jum*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nice one :)

Ik heb niet echt veel soeps gemaakt dit weekend. Voelde me vrijdag begin van de avond kiplekker, maar de feest stemming kwam er niet echt in. Zaterdag lekker thuis gebleven want voelde een griepje opkomen. Zondag heerlijk hele dag op de bank liggen lamballen, veel fruit eten en rustig aan doen.
Vandaag alleen nog een verkoudheidje, maar verder gaat het weer prima.

Volgend weekend dus weer volop aan de bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:30:
[...]

wat voor feesie is dit ? zou niet hebben misstaan op de nachtspelen met hun survival of the fittest :+
Qlimax :)

De foto's staan al online op q-dance.nl :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Floor-is schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:38:
De foto's staan al online op q-dance.nl :)
Dan wachten we wel even tot morgen, die site ligt elke maandag na Qlimax op z'n gat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op Qlimax geweest, samen met Mittnick & Floor-is, wat een super feest!

Ik had de 7D gehuurd, opzich wel te vrede.. de ruis is wel duidelijker aanwezig dan op een 5DII (Jammer) maar verder een fijn cameratje.

Ik heb een paar van mijn plaatjes uitgezocht :) Het was lang geleden voor me dat ik weer eens een beetje blij was met wat er op mijn computer scherm verscheen! (Lang niets gedaan vanwege kapotte camera.. hmm..)

#1 Vuurtjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_01.jpg

#2 Lasers
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_02.jpg

#3 Lasers
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_03.jpg

#4 Crowd
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_04.jpg

#5 Laser + DJ Booth
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_05.jpg

#6 Handjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_06.jpg

#7 Laser & Confetti
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_07.jpg

#8 Laser
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_08.jpg

#9 Laser
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_09.jpg

#10 Crowd + vuurwerk
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_10.jpg

#11 Laser
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_11.jpg

#12 Vuurwerk/Vlammen
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_12.jpg

#13 Drukte..
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_13.jpg

#14 Laser + crowd
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/qt/q_14.jpg

Zoals je ziet op de fotos heb ik nogal plezier beleefd aan de lasers! Party people heb ik niet gedaan, vond ze enigszins irritant alsin ze vroegen niet allemaal even beleefd of ze op de foto mochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmm ... Mijn 10D begint nu toch wel dusdanig op leeftijd te komen dat ik er niet meer volledig op wil vertrouwen als het aankomt op die sporadische betaalde opdracht. Doorschuiven naar taak als backup-toestel. Maar dan volgt de vraag: Wat wordt dan haar opvolger?

Mijn idee om tweedehands een 5D (Mark 1 dus) op de kop te tikken is door een bekende hier (:w neo) al becommentarieerd, maar ik wil graag nog wat meer feedback. De prijzen waarvoor je nu de 5D's op MP ziet staan komen aardig in de buurt van de prijs die ik, in zomer 2005, betaalde voor mijn toenmalige tweedehands 10D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was zelf ook een van de fotografen die aanwezig was uit het Belgenland!

Hieronder mijn bescheiden reeksje, of toch wel enkele uit de reeks. Ik heb wel portretjes gedaan en vond het in het algemeen nog heel goed meevallen kwa vriendelijkheid, op natuurlijk enkele uitzonderingen na.

Alle opmerkingen/bemerkingen zijn van harte welkom, kan niet genoeg bijleren ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2612/4125389643_5e150905ba.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2546/4127532887_a4591dba58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2543/4127549107_3c832cfcf6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2712/4128330068_eca36198a8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2709/4126158566_2d040f9579.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2664/4128336934_9b57d3a714.jpg

Was ook mijn eerste maal aanwezig op een Nederlands feestje,
en ik moet zeggen, Pretty Impressed! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:21:
Party people heb ik niet gedaan, vond ze enigszins irritant alsin ze vroegen niet allemaal even beleefd of ze op de foto mochten ;)
Dat is altijd het irritante aan harddance georienteerde feesten; het kneuzenpubliek... 80x de vraag "Ben jij van Partyflock??!EINSHEINZ!!?!" beantwoorden met een dikke NEE komt op een gegeven moment ook je strot uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een mooie platen weer zeg.. 1 weekje niet shooten en ik voel me gelijk down als ik dit weer zie. :')

Even een paar highlights:

@Markofnikoff
Jammer van de voetjes op foto 5. Je hebt in iedergeval ruimte bovenin genoeg.

@Floor-is
Erg gave plaat. Heerlijk die fisheye-dj-booth-shots.

@Tranced
Foto 1 :9~

@Sjowie
Wel erg veel lasers. Maar foto 12 springt er voor mij uit. Nice work.

@frakkie
Foto 3 is erg lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@Weiman: 9 vind ik een erg leuk shot; verder denk ik gewoon dat je nog veel moet spelen/proberen en doen - naast de technische kennis is het ook van belang om snel te kunnen schakelen in praktijk, dus probeer lokale disco's! :)

@Markofnikoff: 2 is een okay shot; en 5 is ook leuk - alleen jammer dat haar voet er niet helemaal op staat.. 3 is bewogen en zou bij mij trash-materiaal zijn.. de coctailshaker is wel leuk; maar probeer daarbij de volgende keer iets anders te flitsen en/of meer omgevingslicht te pakken!

@Floor-is: Geniaal shot; ik post zo ff een foto van de set-up ;)

@Tranced: 1+3 zijn m'n favo's! (3 had iets meer exposure mogen hebben in het gezicht)..

@anSjowie: Bedankt voor het tillen van de stoel! Verder zitten er leuke shots bij 10 is m'n favo uit de serie (jammer van de flare) en ga toch eens wat aan je watermark doen! ;-) (aandacht: kadering/compositie)

@frakkie: Lekkere shots hoor! #3 is vet.

Qlimax 2009, Gelredome, Arnhem
Net als Floris mocht ik voor Q-Dance aan de slag om de fotografie tijdens Qlimax in het Gelredome te verzorgen, afgelopen zaterdag in Arnhem. Qlimax is hét hardstyle-feest waar alles uit de kast wordt getrokken qua stage, show etc.

#1 - Gelredome bij inloop..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0001.jpg

#2 - DJ Booth + 5DmkII
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0002.jpg

#3 - Fun met Collega's!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0003.jpg

#4 - Vampire Girl
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0004.jpg

#5 - Weird Party Peep
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0005.jpg

#6 - QLI-MAX!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0006.jpg

#7 - Lasers + Video Crane
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0007.jpg

#8 - DJ Brennan Heart + Handjes
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0008.jpg

#9 - LOS!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0009.jpg

#10 - anSjowie @ Work
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0010.jpg

#11 - Joker!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0011.jpg

#12 - QLI-MAX!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0012.jpg

#13 - DJ Headhunterz
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0013.jpg

#14 - Deepack
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0014.jpg

#15 - Noise Supressor + Sonar
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/11/21/qlimax/20091121_qlimax-0015.jpg

voor meer (part-)pics kan je kijken op m'n FlickR - voor meer (backstage) info over mij en m'n shoots check je m'n Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kanonnen Kev!! Je bent erg lekker bezig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:44:
@F. Jacobse: Gelukkig, je bent nog thuis gekomen! :D
Jup! Is helemaal goed gekomen. Heb gewoon overnacht in de auto en de eerst volgende trein genomen om 7 uur 's ochtends.

Trouwens, foto 12 en 13 zijn geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mittnick: Mooie reeks! Helaas niemand (fotografen) tegengekomen, maar waarschijnlijk wel vrij logisch aangezien het aantal bezoekers ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Sjowie>
Zoals je ziet op de fotos heb ik nogal plezier beleefd aan de lasers! Party people heb ik niet gedaan, vond ze enigszins irritant alsin ze vroegen niet allemaal even beleefd of ze op de foto mochten
ppff tja. dat zou ik ook wel zijn met zo'n show.. nice shots! Al die cameraatjes bij 7 :D 8 is mijn favo! Ik vind de composities wel wat te zelfde, de hele avond op 1 plek gehangen?

Mittnick>
6 en 12!!! damn 8) 13: lekkere actie!

Ik heb net een Falcon (of Samyang/Vivitar) 85mm f1.4 manual focus binnen gekregen, dat is toch ff een andere manier van fotos maken zeg. Heeft iemand ervaring met een super precision matglas voor handmatig scherp stellen?

Frakkie Ragscherp plaatje, maar heb je die mee gemaakt?
Mijn idee om tweedehands een 5D (Mark 1 dus)
Erg leuke cam om nightlife mee te shooten ivm de goede iso presetaties, maar houd er rekening mee dat scherpstellen soms erg moeizaam gaat in het donker. En de cam is traag, erg erg traag...

[ Voor 18% gewijzigd door GreenPictures op 23-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lekker hoor Kevin! Ik was er dit jaar te laat bij om het te regelen, helaas helaas, ik kan het kruipen van m'n ouders :P Ik heb het voor volgend jaar in ieder geval in de agenda gezet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow sjowie, 14 vind ik het mooiste en bij mittnick 7 9 en 13

nou dan hier wat anders dan Qlimax fototjes oftewel de nachtspelen

1# de djs
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image015.jpg

2# zij was al gekleed op wat komen ging
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image017.jpg

3# het koekhap team
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image042.jpg

4# ellen ten damme in de sneeuwstorm
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image052.jpg

5# oei ik moest met heidi op de foto :9
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image062.jpg

6# ijspegel klimmen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image083.jpg

7# snelste manier om beneden te komen in de westerunie
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image103.jpg

8# dito
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image102.jpg

9# op last van de brandweer (double exposure)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image120.jpg

10# kip meppen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image142.jpg

11# de prijsuitreiking
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-11-21-denachtspelen/thumb2/image177.jpg

de rest
http://thehospages.com/pi...2009-11-21-denachtspelen/

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tranced Deze zijn geschoten met mijn Nikon D90 + Tamron 17-55 f2.8 + SB900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Ik zat nog even door de fotos van zaterdag te bladeren en deze heeft toch ook wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2649/4133481502_9ba1c07700.jpg

50-70mm
f2.8
ISO 1000

Mittnick> Foto's hoeven toch niet scherp te zijn ;)

Waar is iedereen te vinden dit weekend? Ik heb vrijdag een CD presentatie in de 013 en zaterdag Fabulous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Tranced schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:28:
Waar is iedereen te vinden dit weekend?
Vrijdag weer gewoon feestje in de club, en zaterdag krijgen 'we' de award van Finest Clubs uitgereikt.

In ieder geval ook dit weekend weer genoeg van dittum:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xWMZZK4xJuCrKCUrX5cElLnM/full.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hos #9 is echt briljant! :)

Verwijderd

Mittnick, 6 & 12 zijn super!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
Ik weet niet of het hier echt past, maar vorige week werd ik terug gevraagd voor een party filmpje. Tussen alle foto opdrachten ga ik graag een uitdaging aan. Ik heb geen ervaring met dit soort zaken en dit was dan ook nog maar mijn tweede video opdracht.
Alles is geschoten met een Nikon D300s, 12-24mm f.4 lens en een Sima videolight. Daarna alles gemonteerd met Premiere. Ik ben wel tevreden over het resultaat gezien de ervaring. Hier en daar nog een paar puntjes die ik misschien anders gedaan had.

Het feestje draaide rond het thema van de autosport, 24 uren races, en was in een studentencafé in Gent.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• psychodweep
I ² that.
Tuurlijk pas het hier. Er is geen rubriek voor partyvideo's.
Very nice done ! I like !

Verwijderd

LittleWan schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:02:
Ik weet niet of het hier echt past, maar vorige week werd ik terug gevraagd voor een party filmpje. Tussen alle foto opdrachten ga ik graag een uitdaging aan. Ik heb geen ervaring met dit soort zaken en dit was dan ook nog maar mijn tweede video opdracht.
Alles is geschoten met een Nikon D300s, 12-24mm f.4 lens en een Sima videolight. Daarna alles gemonteerd met Premiere. Ik ben wel tevreden over het resultaat gezien de ervaring. Hier en daar nog een paar puntjes die ik misschien anders gedaan had.

Het feestje draaide rond het thema van de autosport, 24 uren races, en was in een studentencafé in Gent.

Ik ben inmiddels wel redelijk bedreven in dit soort filmpjes maken maar voor weinig ervaring ziet dit er prima uit. Wellicht wat te lang hier en daar, zoals de auto's in het begin. Het is bij video het weg laten van de secondes waardoor je het spannend kan maken. Het ziet er iig druk en gezellig uit en dat is prima bij zo'n video. Mensen die lekker dansen, uit hun dak gaan en een drankje nemen. Prima filmpje hoor.

Het enige wat misschien mist zijn wat meer totaal shotjes, maar als de ruimte het niet toe laat gaat is dat lastiger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Zijn er eigenlijk peopletjes bekend met een ringflash? Ik zit nu te kijken naar verschillende voorbeelden, het ziet er tof uit hieronder, maar wat voor resultaat levert zo'n ding 's nachts/op een feestje, afgezien van de (hardstyle)-kneuzen die er waarschijnlijk niet van af kunnen blijven?

Afbeeldingslocatie: http://www.calumetphoto.com/resources/images/RayflashExample1-DavidMaynard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Jermaine schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:27:
Zijn er eigenlijk peopletjes bekend met een ringflash? Ik zit nu te kijken naar verschillende voorbeelden, het ziet er tof uit hieronder, maar wat voor resultaat levert zo'n ding 's nachts/op een feestje, afgezien van de (hardstyle)-kneuzen die er waarschijnlijk niet van af kunnen blijven?

[afbeelding]
*roept Henk en/of Gerard

Zij schieten er vaker mee. Heb wel regelmatig gemiep gehoord over de AF-beam die niets meer kan doordat de RayFlash ervoor hangt. Focussen gaat dus langzamer. Daarnaast, een hele avond met dat ding op je flash, dan ben je volgens mij meer aan uitleg aan het geven op de vraag: 'Wasda?' :+

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Euh... juist.

Ja, het is leuk spul. Maar ja, je AF-beam wordt geblokt. En ja, je krijgt vragen over wat het voor vaag ding is. Maar je AF beam wordt geblokt, en dat zuigt echt harde tijd.

Ow, en als je een Canon hebt, heb je brakke flitsvoetjes, en kun je een abbonnement op de ROFA nemen voor nieuwe, want zeker als je je cam iets gaat kantelen zoals het voorbeeld dat je laat zien, gaan die breken/scheuren/kapotgaan. Het is allemaal nogal plastic, en kan kapot :P

Maar in het donker? Ja, leuk, maar ook snel weer een trucje, en dat samen met een geblockte AF-assist en een zooi kapotte flitsvoetjes, maken het wel een geintje dat je op een zeker ogenblik minder toepast. Ik gebruik het apparaat nog wel eens aan het begin van de avond als het wat lichter is en ik de focus nog wel op available light kan pakken.

Het voorbeeldje is trouwens stevig misleidend, bij de rechter foto is er keihard aan de clarity slider getrokken... geen vergelijk.

en omdat voorbeeldjes leuk zijn...

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090428-_MG_3517.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090501-_MG_5078.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/site/images/20091004225531_20090712-_mg_0770.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/site/images/20091004223005_20090531-_mg_1389.jpg

Wat ook erg leuk is in clubs is trouwens gewoon wat remote flashes her en der neergooien. Niet minder gelazer met extra flitsen en zooi die je mee moet zeulen, maar de resultaten zijn wel tof :P

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091122-_MG_9572.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091107-_MG_7403.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 28-11-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over mooie filmpjes gesproken 8)

http://bnngids.bnn.nl/pag...24b74433991dd8112d152debc

burning man staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje om eens een keer te bezoeken, echt een ultiem hos feesie *O* :Y *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
allstarted1 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:54:
[...]

*roept Henk en/of Gerard

Zij schieten er vaker mee. Heb wel regelmatig gemiep gehoord over de AF-beam die niets meer kan doordat de RayFlash ervoor hangt. Focussen gaat dus langzamer. Daarnaast, een hele avond met dat ding op je flash, dan ben je volgens mij meer aan uitleg aan het geven op de vraag: 'Wasda?' :+
Dat lijkt mij dus ook een probleem, van de AF beam, die misbruik ik echt te vaak :). Verder, ik vind hardstyle feestjes (Q-Dance! :9~ ) toch meestal wel de leukste feestjes om mee te pakken en om daar telkens aan dat volk uit te leggen wat het is en dat ze er met hun fikken van af moeten blijven lijkt me ook irritant. Daarom ook de vraag hoe collega's het oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Maar als ik Gerard moet geloven is het geen aanrader :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Jermaine schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:25:
[...]

Dat lijkt mij dus ook een probleem, van de AF beam, die misbruik ik echt te vaak :). Verder, ik vind hardstyle feestjes (Q-Dance! :9~ ) toch meestal wel de leukste feestjes om mee te pakken en om daar telkens aan dat volk uit te leggen wat het is en dat ze er met hun fikken van af moeten blijven lijkt me ook irritant. Daarom ook de vraag hoe collega's het oplossen :).
Hard slaan :P

Nee, ik heb een soort rubber ring gemaakt die ik om mijn 17-40 schuif en daarna de rayflash erop knel. Nog iets over getwitterd ook :)

http://twitpic.com/47w4c en http://twitpic.com/47xt5
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/7088873.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1259419635&Signature=ooA6TUeJDdbO3cUZ5dyzuYrFPoU%3D

Zit goed vast, en kan wat meer een stootje hebben.
Het omschrijft het aardig. Aan de andere kant is het best leuk om dat ding van tijd tot tijd weer eens uit de tas te plukken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 28-11-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik mis ook vooral de AF-beam. Dat maakt het apparaat vrijwel onbruikbaar. Maar soms is het wel eens leuk. Als diffused flash aan de zijkant bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zojuist mijn 430EX (en 5D2 met lens) laten stuiteren ;( Oorzaak? strap schoot los. Gevolg? Tot zover lijkt het erop dat alleen de flitsvoet is afgebroken. Morgen even met rofa contact opnemen maar...

Niet mijn dag vandaag. Tijd om wat te gaan rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Flitsvoetje kost gelukkig maar weinig, voor onder de €15 kan je het zelf doen. :)

Ik moet mijn 50/1.4 nog eens wegbrengen, die focust het al een tijdje niet meer...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Gelukkig :) Dat maakt mijn dag alweer wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Dat is kut. Welke strap was dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@psychodweep:

Het is een R-Strap. Waanzinnig tevreden mee, maar kennelijk zat de sluiting niet helemaal goed. Lesje geleerd; ik ga heb gewoom vastnaaien en 'duccen' deze keer.

@Flooris:

Ik heb net even met Rofa gebeld; komt op 60 euro. Nu ben ik niet slecht met dhz, maar heb je toevallig een linkje oid waar het beschreven staat? Ik kan niets vinden.

EDIT: Voetje heb ik gevonden op e-bay. 10 euro :) Nu nog een handleidingkje, of ik ga wel even prutsen.

[ Voor 12% gewijzigd door J3roen op 30-11-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
J3roen schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:09:
EDIT: Voetje heb ik gevonden op e-bay. 10 euro :) Nu nog een handleidingkje, of ik ga wel even prutsen.
Gewoon door ROFA laten doen, even bellen om te vragen of ze het op voorraad hebben en dan heb je waarschijnlijk binnen een week je camera terug. Maken ze hem ook "gratis" schoon voor je en dan weet je zeker dat hij het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

GerardHenninger schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:01:
[...]

Gewoon door ROFA laten doen, even bellen om te vragen of ze het op voorraad hebben en dan heb je waarschijnlijk binnen een week je camera terug. Maken ze hem ook "gratis" schoon voor je en dan weet je zeker dat hij het weer doet.
:^ beetje zonde als je het zelf doet en volgende week ligt hij er weer af / je camera naar zijn grootje helpt voor een besparing van minder dan 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

GerardHenninger schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:01:
[...]

Gaat om het voetje van de flitser he? Vind €60 wel vrij veel. Als het het schoentje was van de camera, da's een heel ander verhaal ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hoewel ik een tevreden klant ben van Rofa ga ik dit eerst zelf even proberen. Ik heb nu bij techrepair het voetje besteld voor 12 euro inclusief alles. Ik heb een zeer werkbare handleiding gevonden.

Ik kan hem altijd nog opsturen en daarnaast is hij eigenlijk toch al afgeschreven. 580EXII komt eraan :)

Desalniettemin blijft het jammer. Nog een geluk dat de rest nog heel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je weten of dat gelukt is Jeroen? Verkopen ze daar ook 430ex flitssvoetjes? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik laat het weten! Het betreft een 430EX, dus ja die verkopen ze :)
Partnummer: CY2-1227-000. Of bedoel je de 430EXII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

* Bubbles party-fotograaf-in-spé meldt zich.

Ik heb toestemming gekregen om op 12 december a.s. met m'n D60 (zie sig verder) foto's te maken tijdens HeadBanging Enschede. *O* Niet zozeer een party alswel een indoor festival/concert/optredens, maar daar kon ik niet direct een topic over vinden. tenzij iemand me daarheen kan verwijzen. O-)

Aangezien dit de eerste keer is dat ik concertfoto's maak (met redelijk fatsoenlijke apparatuur iig) had ik toch nog ziets van: "Nog dingen waar ik op moet letten?"

Gezien de lichtsterkte van mijn telezoom zit ik te twijfelen of ik die wel mee moet gaan nemen. Sowieso eigenlijk vraag ik me af hoe zinvol het is om een telezoom mee te hebben bij zaal-concerten, aangezien ik sowieso vrij dichtbij kan/mag komen tijdens die optredens (in ieder geval tijdens de eerste 3 nummers per band). Ik heb namelijk al een redelijk lichtsterke 50mm lens waar je toch al een stukje mee kan komen natuurlijk. En om 500gram extra te moeten sjouwen voor iets wat je niet nodig hebt en wel stuk kan... Iemand daar een ander mening over? Of nog andere tips (ik ga dit weekend overigens ook nog wel een poging wagen om wat door te bladeren van de afgelopen 11 topics (een goeie 15000 posts :X ), maar alvast wat pointers zijn natuurlijk welkom) ?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbles schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:47:
/me party-fotograaf-in-spé meldt zich.

Ik heb toestemming gekregen om op 12 december a.s. met m'n D60 (zie sig verder) foto's te maken tijdens HeadBanging Enschede. *O* Niet zozeer een party alswel een indoor festival/concert/optredens, maar daar kon ik niet direct een topic over vinden. tenzij iemand me daarheen kan verwijzen. O-)

Aangezien dit de eerste keer is dat ik concertfoto's maak (met redelijk fatsoenlijke apparatuur iig) had ik toch nog ziets van: "Nog dingen waar ik op moet letten?"

Gezien de lichtsterkte van mijn telezoom zit ik te twijfelen of ik die wel mee moet gaan nemen. Sowieso eigenlijk vraag ik me af hoe zinvol het is om een telezoom mee te hebben bij zaal-concerten, aangezien ik sowieso vrij dichtbij kan/mag komen tijdens die optredens (in ieder geval tijdens de eerste 3 nummers per band). Ik heb namelijk al een redelijk lichtsterke 50mm lens waar je toch al een stukje mee kan komen natuurlijk. En om 500gram extra te moeten sjouwen voor iets wat je niet nodig hebt en wel stuk kan... Iemand daar een ander mening over? Of nog andere tips (ik ga dit weekend overigens ook nog wel een poging wagen om wat door te bladeren van de afgelopen 11 topics (een goeie 15000 posts :X ), maar alvast wat pointers zijn natuurlijk welkom) ?
Er is dacht ik wel een topic over concertfotografie, maar weet even niet goed waar. Is ook niet zo'n heel druk topic geloof ik. Headbangen he? Als je vooraan staat, ik weet niet wat voor publiek er komt, maar hou rekening met overvliegende bierglazen etc.

Tele is wel leuk hoor, als de stage goed is uitgelicht kan je dan zelfs op hogere F's door korte sluitertijden goede platen schieten. De fotograaf leeft bij de gratie van de lichtman, zeker bij concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbles schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:47:
/me party-fotograaf-in-spé meldt zich.

Ik fotografeer ook met een D60, en schiet vaak met 2 soort instellingen.

Personen/portretten: 18-55 mm Kitlens, F3.5/4.0 sluitertijd: 1/8 of 1/10 van seconde en SB-600 flitser iso: 1600, scherpstellen op dichts bijzijnde voorwerp, en zoom dan uit naar hele object/omgeving die je wilt hebben/zien.

Omgeving/sfeer: 18/55mm kitlens, F Naar keuze, sluitertijd: tussen 1/2.5 en 1/4 ( Statief zeer gewenst of stille hand ), en geen flitser..

En zelf is het veel kijken, oefenen, en als je vind dat je veel ruis op je foto hebt, kan je zo nodig je iso omlaag brengen, maar lagere iso is minder kleur/sfeer in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Wilko: Thanks! :D

bouncing_tom: Overvliegend bier zal wel meevallen. Het meeste bier wat daar wordt gedronken bevindt zich in flesjes of beugels (Grolsch FTW *O* ) en zal dus niet mee worden gegooid. Evengoed, het is wel een punt om op te letten. Dankje. :)

nlqlimaxnl: Ik ben helaas niet in het bezit van een externe flitser en heb daar momenteel ook niet het geld voor. Dan zal ik het dus moeten doen met de standaard flitser, hoewel ik daar ook weinig ervaring mee heb. Ik probeer mijn meeste foto's zonder flitser te nemen, omdat ik het licht en de schaduwen met flitser vaak zo lelijk vind. Of ik heb de verkeerde instellingen op dat moment, kan natuurlijk ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Stelt die 50/1.8 automatisch scherp op je D60?
Zoja, dan gewoon die erop, camera op diafragma voorkeuze, iso 800~1600 (afhankelijk van de hoeveelheid licht op 't podium) en je lens op f/1.8~2.8 en proberen te zorgen dat je sluitertijd niet onder de 1/125e komt. (liefst nog sneller, 1/250e)

Probeer een paar makkelijk te bereiken plekken in de zaal te vinden vanwaar je een prettige compositie kan maken met die 50mm. Bedenk vantevoren wat je wil fotograferen en waar je daarvoor moet staan (geldt natuurlijk ook voor zoomlenzen, maar met primes is 't nog iets kritischer :) )

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Bubbles schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:50:
Ik probeer mijn meeste foto's zonder flitser te nemen, omdat ik het licht en de schaduwen met flitser vaak zo lelijk vind. Of ik heb de verkeerde instellingen op dat moment, kan natuurlijk ook. :P
Het ligt eerder aan het gemis van een externe flitser ben ik bang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbles schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:50:
Wilko: Thanks! :D

bouncing_tom: Overvliegend bier zal wel meevallen. Het meeste bier wat daar wordt gedronken bevindt zich in flesjes of beugels (Grolsch FTW *O* ) en zal dus niet mee worden gegooid. Evengoed, het is wel een punt om op te letten. Dankje. :)

nlqlimaxnl: Ik ben helaas niet in het bezit van een externe flitser en heb daar momenteel ook niet het geld voor. Dan zal ik het dus moeten doen met de standaard flitser, hoewel ik daar ook weinig ervaring mee heb. Ik probeer mijn meeste foto's zonder flitser te nemen, omdat ik het licht en de schaduwen met flitser vaak zo lelijk vind. Of ik heb de verkeerde instellingen op dat moment, kan natuurlijk ook. :P
Op naar de winkel! Een reportage flitser is toch wel een must. Een hou er bij de autofocus rekening mee dat je met F1.8 een scherpte diepte van enkele 10 tallen centimeters hebt, dus een focuspuntje op de gitaar hals, betekent al snel een out of focus gezicht. Veel succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

abrakadaver: Helaas niet, daar zou ik iets van een D90 voor moeten hebben. D60 heeft geen focusmotor in de body.

Jermaine: Goed punt, dat denk ik ook. Ik heb ooit wel eens wat geexperimenteerd met een stukje papier om de flitser gevouwen. Dat maakte het al een stuk dragelijker. Maar is natuurlijk geen doen in een drukke zaal. :P

bouncing_tom: zoals ik al zei, helaas momenteel het geld niet voor een externe flitser. Met m'n 50mm lens hoef ik me overigens geen zorgen te maken om autofocus, aangezien ik die daar niet op heb, zie ook hierboven. ;)

I.i.g., allemaal bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Laat je de resultaten in ieder geval wel zien? (En dan natuurlijk wel in [verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmmm, dit wordt, afhankelijk van uiteindelijke prestatie, toch wel een leuk PF lensje voor mensen die het wat krapper hebben qua budget:

http://www.dpreview.com/news/0912/09120402sigma1770OSHSM.asp

Bereik 17-70 mm, met max diafragma f/2.8-4, en beeldstabilisatie. Then again, ik ben ook nog steeds benieuwd hoe goed de Tamron 17-50/2.8 VC het gaat doen.

http://www.dpreview.com/n...17mm50mmiiavailibilty.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat ziet er best interessant uit. Lijkt kwa looks veel op m'n 50-200 sigma lens, waar ik (zeker gezien de prijs) best tevreden over ben. Als die lens scherp geprijsd gaat worden, is het best een kanshebber om mijn kitlens te vervangen. Had alleen liever gezien dat hij over het hele bereik een diafragma van 2.8 zou hebben gehad, zoals die Tamron. Then again, dat zou hem ongetwijfeld een flink stuk duurder kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Waar is iedereen dit weekend? Ik sta morgen op Best of Both Worlds (Armin van Buuren en Markus Schulz) en ben daar eigenlijk heel erg blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
TranceSetter schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:19:
Waar is iedereen dit weekend? Ik sta morgen op Best of Both Worlds (Armin van Buuren en Markus Schulz) en ben daar eigenlijk heel erg blij mee :D
Ik ook, zie je vanavond in de HMH! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Mittnick schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:56:
[...]

Ik ook, zie je vanavond in de HMH! :)
Zie ik je vanavond inderdaad.
Is ook mijn eerste feesje met mijn 580EXII. Nu hopen dat ie de test goed doorstaat, en geen last heeft van de bekende problemen dat hij niet goed contact maakt met de flitsschoen...
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.