Mooie beelden en kleuren Kleine Aap!
Housequake Festival - Mental Picture
[afbeelding]
Housequake Festival - Selfshooting
[afbeelding]
Housequake Festival - Reflections
[afbeelding]
Housequake Festival - eTicket
[afbeelding]
Belofte maakt schuld; bij deze wat foto's van afgelopen zondag (7th Sunday). Ben benieuwd naar wat Mittnick ervan gemaakt heeft die dag (lees, ik wacht op foto's van het vuurwerk en de main waarvan ik zou willen dat ik ze gemaakt had)... Maar goed, hier mijn bijdrage met wederom een aantal peopleshots (okee en een overzichtje en een danseresje):
@Hos: wat een heerlijke vage feestjes lijk jij af en toe te komen zeg!
je kadering vind ik in deze serie echter wat minder, de eerste had wat dichterbij gemogen, en de tweede juist wat wijder..
@KleineAap: zoals gewoonlijke weer lekkere platen, echter die 2e.. ik weet het niet, misschien het schuine, misschien het bleke, maar ik vind 'm wat minder.
1e en 3e plaat zijn tof! Leuk die bubbels. Verzinnen ze dat zelf, of tip je ze?
De laatste is weer een heerlijke plaat, maar misschien had je wat meer naar links gekund? (als ikhet goed zie komt de zon/licht van rechts), dan had ie denk ik een wat lekkerder kleurtje gehad, de achtergrond is nu een beetje bruinig..
Misschien 11 juni, sowieso 25 juni heb ik weer feestjes in de planning staan. Eindfeesten van de scholen hier in de buurt. Helaas voorlopig even niets..
@KleineAap: zoals gewoonlijke weer lekkere platen, echter die 2e.. ik weet het niet, misschien het schuine, misschien het bleke, maar ik vind 'm wat minder.
1e en 3e plaat zijn tof! Leuk die bubbels. Verzinnen ze dat zelf, of tip je ze?
De laatste is weer een heerlijke plaat, maar misschien had je wat meer naar links gekund? (als ikhet goed zie komt de zon/licht van rechts), dan had ie denk ik een wat lekkerder kleurtje gehad, de achtergrond is nu een beetje bruinig..
Misschien 11 juni, sowieso 25 juni heb ik weer feestjes in de planning staan. Eindfeesten van de scholen hier in de buurt. Helaas voorlopig even niets..
Verwijderd
bij de 1e moet ik je gelijk geven daar had de kadering wat strakker gemogen,thanks, bij de 2e lag voor mij de nadruk op zowel haar uitdrukking als het bordje GHBeatrix als ik die wijder had gemaakt was dat element er wat minder uitgekomen.RubenVerweij schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:17:
@Hos: wat een heerlijke vage feestjes lijk jij af en toe te komen zeg!je kadering vind ik in deze serie echter wat minder, de eerste had wat dichterbij gemogen, en de tweede juist wat wijder..
en tja vage creatieve feesies vind ik fotografisch nu eenmaal wat interesanter om vast te leggen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 20:57 ]
Nice foto 1RubenVerweij schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:05:
okee, okee, daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, ze zijn zo interessant als de mensen die erop staan.. en dat is vaak niet je-van-het
gisteravond even op bezoek geweest bij 'n schoolfeestje, met jullie commentaar in mijn achterhoofd, en met de hulp/ideeën van Matthijs Beil (docent op deze school en fotograaf/strobist) weer eens wat nieuwe dingen geprobeerd.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Jaja, ondanks het afraden toch off-shoe geflitst, maar dat kwam dus door Matthijs die me wat tips kon gevenIk hoor graag weer jullie reacties!
Mooi effect en uitstraling DJ
↓ volgende bericht hieronder ↓
Over vage feestjes gesproken, a.s. zaterdag (6 juni 2010) organiseer ik (met vrienden) een Goafeest in het LVC in Leiden. Er was ons een partyfotograaf beloofd (fotomeisjes.nl), maar op het laatste moment bleek dat dat helemaal niet door ging. Nu zoeken we met spoed een fotograaf voor die avond. Hos heb ik al contact over gehad, die ken ik wel van de vage feestjesVerwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:41:
[...]
...
en tja vage creatieve feesies vind ik fotografisch nu eenmaal wat interesanter om vast te leggen
Natuurlijk sta je dan op de gastenlijst, je mag op het podium komen en je drinkt lekker een paar biertjes (of wat anders) met ons mee. Een echt budget hebben we echter niet. Verder zou ik het leuk vinden om een portofolio of een aantal voorbeelden te zien van je werk.
Over het feestje. Het is een Goatrance/Psychedelic Trance feestje. Veel maffe mensen, hippies, punkers, gothics, van alles wat. Mooie lokatie, meerdere ruimtes. Volgens mij wel leuk om foto's te maken. Wat betreft licht soms wat donker om te fotograferen. (veel blacklight) We hebben een erg vette liveact uit Zweden, Logic Bomb en erg coole fluorescerende decoraties. Meer informatie: http://www.cosmiccombination.net/eventmore.asp?eventid=92 en hier de foto's die Hos een tijd geleden op ons feest heeft gemaakt in dezelfde tent: http://www.cosmiccombinat...morphosis\Pictures+by+Hos
Geen idee of het gepast is om te vragen in dit topic. Mijn excuses als het niet gepast was...
edit: contact gaarne via het email adres in mijn profiel.
Verwijderd
yep, morgenavond staat voor mij de allerlaatste cirque excentrique in de planning. na 3 jaar het begin ervan en bijna alle feesies meegemaakt te hebben kan ik op de laatste natuurlijk niet ontbreken
succes Rob, hopelijk (en mag je ook) via dit topic iemand vinden
Voor degene die vanavond nog naar een feesie willen dat waarschijnlijk 10 op de schaal van hos gaat scoren kan ik http://www.myspace.com/instantcollective aanraden. (je hoeft niet perse camera mee te nemen, gewoon gezellie verbazend rondlopen over zoveel mafheid per kubieke meter mag natuurlijk ook)
paar van die gasten waren ook verantwoordelijk voor de mega costume performance tijdens mijn expo
succes Rob, hopelijk (en mag je ook) via dit topic iemand vinden
Voor degene die vanavond nog naar een feesie willen dat waarschijnlijk 10 op de schaal van hos gaat scoren kan ik http://www.myspace.com/instantcollective aanraden. (je hoeft niet perse camera mee te nemen, gewoon gezellie verbazend rondlopen over zoveel mafheid per kubieke meter mag natuurlijk ook)
paar van die gasten waren ook verantwoordelijk voor de mega costume performance tijdens mijn expo
Helaas, ik zit morgen ergens in Luxemburg als het goed is
Heb al wat anders op de planning staan. Goatrance is best nice btw. Doet me denken aan die kraakfeestjes hier een dikke 5 jaar geleden.
PS Goedkoop is meestal duurkoop. Als er geen budget is valt er weinig te beloven
.
PS Goedkoop is meestal duurkoop. Als er geen budget is valt er weinig te beloven
True, of je moet een liefhebber als Hos tegenkomen. Die wil nog wel eens langs komen omdat hij de feestjes leuk vindtjules schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:39:
Heb al wat anders op de planning staan. Goatrance is best nice btw. Doet me denken aan die kraakfeestjes hier een dikke 5 jaar geleden.
PS Goedkoop is meestal duurkoop. Als er geen budget is valt er weinig te beloven.
Verwijderd
hela er zijn hier denk ik wel meer liefhebbers zoals ik, alleen moet je het dan net wel trefffen dat er ook 1 het genre leuk vind en of ook in de buurt woont wat ook niet geheel onbelangrijk isSteenvoorde schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:01:
[...]
True, of je moet een liefhebber als Hos tegenkomen. Die wil nog wel eens langs komen omdat hij de feestjes leuk vindtMaar serieus, op de commerciële feesten is er genoeg budget voor dit soort secundaire zaken. (wat het voor promotors toch vaak is) Maar wij houden aan deze feestjes zelf niks over, sterker nog, we moeten met dit event uitverkocht zijn om uit de kosten te komen. We zoeken ook mensen die, net als ons, dit als een soort professionele hobby zien.
Verwijderd
zo vrijdag nog le grand bizarre overleefd. pffff de hoogste mafheid per kubieke meter die je je maar kan voorstellen
Eerst moest de toegang nog opengeschroefd worden

de rest
http://thehospages.com/pi...arre-at-desauna/index.php

Eerst moest de toegang nog opengeschroefd worden

de rest
http://thehospages.com/pi...arre-at-desauna/index.php
Ik bezoek best wel wat feestjes, maar dit soort dingen maak ik dan weer nooit meeVerwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:56:
Eerst moest de toegang nog opengeschroefd worden![]()
[afbeelding]
Ps. Is dit topic nou zo dood of lijkt dat maar?
Verwijderd
muziek was ook niet zo van belang hier, en daarbij de politie was ook nog langsgeweest dus het volume was al dusdanig naar beneden geschroefd dat het na de shows niet meer echt een dansfestijn kon worden maar meer gezellie keuvel feesie werdKleineAap schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:02:
[...]
Ik bezoek best wel wat feestjes, maar dit soort dingen maak ik dan weer nooit meeGeen idee of het mijn muziek is, maar ik denk dat ook als je niet van die muziek houd je je behoorlijk kan vermaken?
Ps. Is dit topic nou zo dood of lijkt dat maar?
Verwijderen (afbeeldingen missen)
[ Voor 94% gewijzigd door sweebee op 02-05-2011 10:16 ]
Moet je maf genoeg zijn om naar een goatrancefeestje te gaan? Kwam er vroeger graag, 't is dat een maat van me verhuisde die altijd op de hoogte was van die feestjes. Maar als er geen budget is, dan wil ik zeker komen, maar dan laat ik m'n gear lekker thuisSteenvoorde schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:01:
[...]
True, of je moet een liefhebber als Hos tegenkomen. Die wil nog wel eens langs komen omdat hij de feestjes leuk vindtMaar serieus, op de commerciële feesten is er genoeg budget voor dit soort secundaire zaken. (wat het voor promotors toch vaak is) Maar wij houden aan deze feestjes zelf niks over, sterker nog, we moeten met dit event uitverkocht zijn om uit de kosten te komen. We zoeken ook mensen die, net als ons, dit als een soort professionele hobby zien.
Laat ik eens gek doen en reageren.
Ik denk dat je nog even wat beter moet kijken wat je op de foto zet en niet alleen naar de kleurtjes en of het scherp is. Goed gaan kijken naar wat je laat zien en overwegen of dat iets is wat je wilt vertellen.
Grappig plaatje, leuke expressie. Ik snap het scheve niet helemaal, het voegt weinig toe. Het is niet alsof je snel moest zijn, het is niet alsof je hierdoor een leuk lijnenspel krijgt. Hierdoor klopt de foto eigenlijk niet.
Ik heb geen idee wat ik moet zien. Gaat het om die jongen op de schouders die passief zit en ver weg is? Of gaat het om de mensen die slechts 1/3de van het beeld innemen?2.
[afbeelding]
Hier mis ik alle contact die het leuk kan maken. De jongen is scherp maar ik zie een ontzettend saaie hoek. De man op het podium is wazig maar met hem is nog contact te krijgen.3.
[afbeelding]
Leuk gelukt.Door het scheve en doordat ze zo dicht bij elkaar staan lijkt de linker op de rechter te vallen. Of dat ze liggen ofzo. Is dat de bedoeling?4.
[afbeelding]
Was het feestje op een schip toevallig? Netjes scherp.5.
[afbeelding]
Scherpe plaat maar compleet geen leuk moment. Wat saai hoe zij er zo bij staat.6.
[afbeelding]
Een enorm bewogen foto en weinig expressie.7.
[afbeelding]
Ik denk dat je nog even wat beter moet kijken wat je op de foto zet en niet alleen naar de kleurtjes en of het scherp is. Goed gaan kijken naar wat je laat zien en overwegen of dat iets is wat je wilt vertellen.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
tsss gear thuislaten, ben je nu een fotograaf of nietjules schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:31:
[...]
Moet je maf genoeg zijn om naar een goatrancefeestje te gaan? Kwam er vroeger graag, 't is dat een maat van me verhuisde die altijd op de hoogte was van die feestjes. Maar als er geen budget is, dan wil ik zeker komen, maar dan laat ik m'n gear lekker thuis.
okesamo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:57:
Laat ik eens gek doen en reageren.
[...]
Grappig plaatje, leuke expressie. Ik snap het scheve niet helemaal, het voegt weinig toe. Het is niet alsof je snel moest zijn, het is niet alsof je hierdoor een leuk lijnenspel krijgt. Hierdoor klopt de foto eigenlijk niet.
[...]
Ik heb geen idee wat ik moet zien. Gaat het om die jongen op de schouders die passief zit en ver weg is? Of gaat het om de mensen die slechts 1/3de van het beeld innemen?
[...]
Hier mis ik alle contact die het leuk kan maken. De jongen is scherp maar ik zie een ontzettend saaie hoek. De man op het podium is wazig maar met hem is nog contact te krijgen.
[...]
Leuk gelukt.Door het scheve en doordat ze zo dicht bij elkaar staan lijkt de linker op de rechter te vallen. Of dat ze liggen ofzo. Is dat de bedoeling?
[...]
Was het feestje op een schip toevallig? Netjes scherp.
[...]
Scherpe plaat maar compleet geen leuk moment. Wat saai hoe zij er zo bij staat.
[...]
Een enorm bewogen foto en weinig expressie.
nog een vraagje; hoe maak je een mooie scherpe foto van bijv artiesten op het podium. snelle sluiter.. hoge iso...
wat voor sluiter tijd zouden jullie aanraden, aangezien ze nogal snel bewogen worden. ik heb wel stuk of 20 foto's moeten schieten voordat ik een artiest scherp kreeg.
maar te snelle sluiter krijg je te weinig licht binnen...
ik doe altijd 1/40ste per bandlid dat ik op de foto zet. Dus 3 bandleden zet ik met 1/120ste op de foto. Ik heb daar wel van afgeweken toen kyteman met 20+ man op het podium stond, dat werd een beetje gortig.sweebee schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:41:
[...]
okezal aanstaande weekend hier is op letten.
nog een vraagje; hoe maak je een mooie scherpe foto van bijv artiesten op het podium. snelle sluiter.. hoge iso...
wat voor sluiter tijd zouden jullie aanraden, aangezien ze nogal snel bewogen worden. ik heb wel stuk of 20 foto's moeten schieten voordat ik een artiest scherp kreeg.
maar te snelle sluiter krijg je te weinig licht binnen...
offtopic:
ps. check ook het zustertopic [verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2 eens
ps. check ook het zustertopic [verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2 eens
[ Voor 8% gewijzigd door samo op 07-06-2010 18:21 ]
Verwijderd
zo hier dan nog 1 van museum of the bohemian, ook altijd standaard van die vuur poys fotograferen maar toch altijd leuk 

sweebee> om actie te bevriezen moet je zo ongeveer rond 1/125 zitten. Rondstuiterende metalbandjes wat hoger, singer songwriters wat lager
Met flits (als dat kan) maakt dat niet uit, dan kun je 'drag the shutter' (googlewoord) toepassen, omdat je flits toch alles bevriest. Dan is het zaak om zoveel mogelijk sfeer te behouden, dus niet te hard te flitsen.
hos> Die is gaaf! firepoi is natuurlijk altijd een dankbaar onderwerp, maar op de een of andere manier zit er iets van perspectief in deze waardoor het een dieptewerking krijgt, top
Zelf afgelopen zaterdag in de Flexbar geweest op Ichi One (drum 'n bass), als uitdaging voor mezelf (en gezien het licht, of eerder het gebrek eraan was het ook een uitdaging
) available light only:

full set | slide
hos> Die is gaaf! firepoi is natuurlijk altijd een dankbaar onderwerp, maar op de een of andere manier zit er iets van perspectief in deze waardoor het een dieptewerking krijgt, top
Zelf afgelopen zaterdag in de Flexbar geweest op Ichi One (drum 'n bass), als uitdaging voor mezelf (en gezien het licht, of eerder het gebrek eraan was het ook een uitdaging

full set | slide
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mijn mobieltjes van de afgelopen 7 jaar hebben altijd een cam...Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:25:
[...]
tsss gear thuislaten, ben je nu een fotograaf of niet
welke lichtmeting kan ik het beste kiezen?
- Meervlaksmeting
- Deelmeting
- Gemiddelde meting met nadruk op het midden
??
- Meervlaksmeting
- Deelmeting
??
De meting die jou de best belichtte foto oplevertsweebee schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:47:
welke lichtmeting kan ik het beste kiezen?
- Meervlaksmeting
- Deelmeting
??
Hey dat is toevallig. Dat zijn precies de instellingen die ik ook altijd gebruik! Om een lang verhaal kort te maken en een slecht bruggetje te slaan, gooi ik hier maar wat foto's neer met precies die instelling:GerardHenninger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:03:
[...]
De meting die jou de best belichtte foto oplevert
Emporium - Reflections

Omdat de reflectie foto vorige keer zo in de smaak viel, hier nog een van Emporium. Alles gaat om details.
Emporium - Rain

En toen begon het helaas te regenen... Mocht de pret niet drukken uiteindelijk.
FreeYourMind - Silhouette

Ja, mijn camera kan ook draaien. B-watch team van Bavaria op de uitkijk.
FreeYourMind - Smile

Mooiste people shots zijn met attributen, zeker als die attributen de mensen die erop staan aanvullen.
FreeYourMind - Panorama

Plak 17 foto's aan elkaar en je krijgt zoiets. Die van vorig jaar stond in het boekje (Ongevraagd... Niet blij!).
FreeYourMind - Bath

Of je neemt je opblaas bad mee dwars door het publiek...
Nog wat extra bla bla: Deze week was m'n elcheapo DealExtreme Massa Circulair Polarisatie Filter dinges binnen gekomen, de wide angle foto's van Free Your Mind zijn allemaal met die filter erop gemaakt. Moet zeggen dat het voor 8 euro helemaal niet tegenvalt, leuk om een keer te spelen. Ben nog niet helemaal overtuigd van de toegevoegde waarde...
[ Voor 5% gewijzigd door KleineAap op 08-06-2010 19:57 ]
@Kleine aap: lekkere pics, lekkere kleurtjes. Je bent goed vooruit gegaan de afgelopen tijd
FreeYourMind - Bubbly: overdone! Niet doen. Veel te druk! Lelijk effect, leidt veel te veel af. En t is lelijk!
FreeYourMind - Panorama is erg nice!
FreeYourMind - Bubbly: overdone! Niet doen. Veel te druk! Lelijk effect, leidt veel te veel af. En t is lelijk!
De twijfel was terecht, heb hem er tussen uit gegooid. Paste sowieso niet zo in de serie / stijl die ik laatste tijd hanteer... Thanks voor het compliment en de feedback!samo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:23:
@Kleine aap: lekkere pics, lekkere kleurtjes. Je bent goed vooruit gegaan de afgelopen tijd
Lekkere plaatjes KleineAap
Zo te zien het andere uiterste qua licht dan ik zaterdag had
Die panorama is heel erg prettig, zal ongetwijfeld nog beter uitkomen op groot formaat. Die met die boot had ik de boot iets meer naar links geplaatst, zodat je wat meer ruimte overhoudt in de vaarrichting
Dat ding trekt zo de aandacht dat ie niet precies dead-center hoeft. Maar verder niks mis mee hoor
Die panorama is heel erg prettig, zal ongetwijfeld nog beter uitkomen op groot formaat. Die met die boot had ik de boot iets meer naar links geplaatst, zodat je wat meer ruimte overhoudt in de vaarrichting
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mooie kleurrijke en sfeervolle reeks KleineAap.
Buiten foto's nemen is heel anders dan binnen.
Blader een paar pagina's terug voor binnen foto'spsychodweep schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:47:
Mooie kleurrijke en sfeervolle reeks KleineAap.
@Chiron: Welke boot?
Oh wacht, het is een opblaas_zwembad_
Naja, ik zat met een opblaas_boot_ in mn hoofd. Mea culpa, iets met joran op tv en boten

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 09-06-2010 09:07 ]
@kleineaap
wat voor lens gebruik jij bij die foto's?
wat voor lens gebruik jij bij die foto's?
@sweebee: Ik wissel de laatste tijd af tussen een 11-16mm 2.8 en een 50-135mm 2.8 (beide van Tokina). Op de UWA zit een polarisatiefilter tegenwoordig.
50-135 helaas nergens meer te verkrijgen.. Ik loop zo af en toe nog wel eens ergens binnen, maar niemand heeft 'm meer.. Wat is trouwens jullie mening over de Canon 70-200 F/2.8 L iS USM? Volgens de reviews een prachtig ding, maar zijn die 70-200 F/2.8 van Tamron en Sigma ook goed te gebruiken in 'onze branche'?
@Chiron: ziet er goed uit, alleen die tweede is toch net jammer dat zijn gezicht zo donker is
@KleineAap: weer toffe platen, panorama eerrg vet!
@Chiron: ziet er goed uit, alleen die tweede is toch net jammer dat zijn gezicht zo donker is
Die zijn zeker goed te gebruiken en wat beter te betalen ook. Zelf hoop ik binnenkort ook een sigma aan de collectie te mogen toevoegen. Al moet ik zeggen dat de 135F1.8 Carl Zeiss ook erg tempting vind, maar ik ben toch een beetje huiverig voor de vaste brandpuntsafstand...... De 50-150mmF2.8 is ook intersant btw.RubenVerweij schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:55:
50-135 helaas nergens meer te verkrijgen.. Ik loop zo af en toe nog wel eens ergens binnen, maar niemand heeft 'm meer.. Wat is trouwens jullie mening over de Canon 70-200 F/2.8 L iS USM? Volgens de reviews een prachtig ding, maar zijn die 70-200 F/2.8 van Tamron en Sigma ook goed te gebruiken in 'onze branche'?
@KleineAap: zeker relaxte foto's weer, dat panorama is ook erg leuk! Nu moet ik het toch vragen zet jij al die mensen met reflecterende zonnebrillen neer hoe jij dat wilt of zijn dat spontane foto's?
@Chiron, voor available light erg lekkere en scherpe platen
[ Voor 6% gewijzigd door Markofnikoff op 09-06-2010 13:13 ]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
@Markofnikoff: Meeste zijn wel spontaan, probeer het een beetje te spotten. Wat ook goed werkt is mensen laten denken dat je een portretje schiet en dan de reflectie pakken. In hoeverre dat spontaan is is een tweede, maar de reflectie bepaal je door zelf heen en weer te lopen, niet door degene met de zonnebril te verplaatsen over het algemeen.
@RubenVerweij: Klopt, ik had de laatste 50-135 bij KE, op Marktplaats zijn sporadisch exemplaren te vinden. Een alternatief zou de 50-150 van Sigma kunnen zijn? Die schijnt optisch ook erg goed te zijn...
@RubenVerweij: Klopt, ik had de laatste 50-135 bij KE, op Marktplaats zijn sporadisch exemplaren te vinden. Een alternatief zou de 50-150 van Sigma kunnen zijn? Die schijnt optisch ook erg goed te zijn...
Principes zijn niet gelijk vind ik.... geen dragging the shutter. Buiten is meer "echte" fotografie en idd toch lastiger, meer rekening houden met sluitersnelheden tov focale lengte en veranderende weersomstandigheden, rekening houden met je max sync speed, etc....KleineAap schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:52:
[...]
Principes zijn gelijk hoor, sterker nog; buiten kan lastiger zijn dan binnen... Wolken voor de zon die je licht constant veranderen en de schaduwen, een blauwe lucht krijgen, invulflitsen en dergelijke.
Verwijderd
lange tijd geleden dat ik op een feestje foto's heb geschoten, maar was laatst weer eens gevraagd, omdat er toch nog een paar fotografen rondliepen heb ik me lekker geconcentreerd op people-shots, vind die interactie met het publiek toch het mooiste. het licht was echt goed geregeld, mooie achtergronden daardoor.
Merk toch wel dat ik een beetje tegen de beperkingen van de AF van m'n camera aanloop, duurt af en toe eeuwen, ondanks de AF-assist van de flitser. ook de noise op hoge iso is hels af en toe.
plaatjes:

Merk toch wel dat ik een beetje tegen de beperkingen van de AF van m'n camera aanloop, duurt af en toe eeuwen, ondanks de AF-assist van de flitser. ook de noise op hoge iso is hels af en toe.
plaatjes:

Hmmm, geen geweldige foto's. Ik zie wat gewone mensen op een gewoon feest. Ik zie nergens echt een element dat het feest uniek maakt, of zelfs leuk maakt.
Ik vind het dus allemaal niet zulk leuke foto's. Dat is ook het nadeel van proberen interessante peopleshots te maken; als je er niet op staat ben je een stuk minder vergevend. De foto's kunnen een stuk charmanter, leuker, passender, beter belicht en met mooiere achtergrond, meer context.
Alleen die voorste gast is goed belicht maar onscherp. Die andere 2 zijn slecht belicht en niet helemaal scherp. Verder is het erg algemeen, die lui kan je overal tegen komen.
Die twee lui rechts staan echt heel oncharmant op de foto. Maar ook helemaal niet gerelateerd aan het feest. Dus niet eens passend oncharmant. Verder vind ik het ook niet echt gezelligheid uitstralen ofzo. Die gast links denkt niet op de foto te staan. En de gast die nog een beetje poseert is zwaar onderbelicht. Beetje saai zo.#2
[afbeelding]
Rechts achter helemaal donker, da's erg jammer. Die gast helemaal rechts is onscherp. De poses zijn redelijk wazig maar ik heb het idee dat je ze om het portret te maken uit hun feest-houding hebt gehaald.#3
[afbeelding]
Ik vind het dus allemaal niet zulk leuke foto's. Dat is ook het nadeel van proberen interessante peopleshots te maken; als je er niet op staat ben je een stuk minder vergevend. De foto's kunnen een stuk charmanter, leuker, passender, beter belicht en met mooiere achtergrond, meer context.
En zeg in godsnaam gewoon tegen mensen dat ze die glazen bier ff omlaag houden, kan ik niet tegen. Gaan ze op de foto met hun vriendin en dan houden ze een blik bier voor haar gezicht
Of ze schamen zich, of ze zijn lomp......
Jammer dat we daar zo weinig van terug zien... Meeste is al door Samo gezegd, hier wat globale pointers nog:Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:49:
... het licht was echt goed geregeld, mooie achtergronden daardoor ...
- Probeer breder te kaderen, als er achtergrond licht is mag dat best gezien worden...
- Mensen die hun ogen open hebben op een foto is over het algemeen ook fijn, zet je cam op continu schieten en knal er twee na elkaar dan heb je er altijd wel een waar iedereen zijn ogen open heeft.
- Ook moet je erop letten dat je mensen uit het licht trekt. Op je eerste foto is er geen uniforme belichting op de mensen.
Dat deed ik vroeger wel, dat ze die glazen omlaag doen, maar ervaring leert dat de mensen die ze omhoog hebben vaak de mensen zijn die niet snappen waarom dat geen gezicht is & waarbij het bier misschien nog wel het beste op heel de foto is... Buiten dat, het is wel lelijk.Markofnikoff schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:31:
En zeg in godsnaam gewoon tegen mensen dat ze die glazen bier ff omlaag houden, kan ik niet tegen. Gaan ze op de foto met hun vriendin en dan houden ze een blik bier voor haar gezichtOf ze schamen zich, of ze zijn lomp......
Misschien een leuke uitdaging; Post een foto waarbij mensen er leuk met glazen op staan...
[ Voor 27% gewijzigd door KleineAap op 10-06-2010 21:27 ]
Heb hier wel leuke reacties op gekregen. :-D Wel erg oud.KleineAap schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:
Misschien een leuke uitdaging; Post een foto waarbij mensen er leuk met glazen op staan...

Verwijderd
hier een paar van mijKleineAap schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:
[...]

en immortalsean, welke camera, lens en flitser gebruik je dan dat het zo traag is ?? zie je de rode beams van de af assist ook bezig als je aan het focussen bent ? bij mijn cam bv werkt de af assist ook alleen op center focus punten, daarbuiten niet meer. als je nog een kitlens hebt kan ik me ook wel iets voorstellen bij trage focus maar niet zo erg als je beschrijft.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 09:19 ]
@hos: gaaf die bovenste, maar ik denk dat ie recht beter tot z'n recht zou komen 
de tweede is niet echt charmant..
Ik heb vanavond weer een eindfeestje hier in Woerden, kleine kids (12 tot 16), dus verwacht geen peopleshots met bier
de tweede is niet echt charmant..
Ik heb vanavond weer een eindfeestje hier in Woerden, kleine kids (12 tot 16), dus verwacht geen peopleshots met bier
Verwijderd
gear:Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:46:
[...]
...
en immortalsean, welke camera, lens en flitser gebruik je dan dat het zo traag is ?? zie je de rode beams van de af assist ook bezig als je aan het focussen bent ? bij mijn cam bv werkt de af assist ook alleen op center focus punten, daarbuiten niet meer. als je nog een kitlens hebt kan ik me ook wel iets voorstellen bij trage focus maar niet zo erg als je beschrijft.
Pentax K10d
Pentax DA 16-45 (stapje hoger dan kit)
Metz Mecablitz 58 AF-1 (met omnibounce)
(al wat oudere camera, en ik dacht dat de pentax 2x checkt of hij inderdaad focus heeft, en geen USM-achtig iets in de lens)
meestal zie ik de rode beam wel, af en toe niet, maar ook met rood is 'ie af en toe langzaam.
ik had AF op auto (alle punten) staan, zou eens met het center punt moeten experimenteren.
en bedankt ook voor alle andere reacties, ik zal het zeker meenemen als ik weer eens iets heb.
maar wil eigenlijk voor een vakantie over 1,5 jaar overgestapt zijn op Canon (7d + 24-105L
is het ook niet zo bij pentax dat de center focus sneller is dan de andere focus punten?
Verwijderd
Ik moet toegeven, dit was een lastige opgaveKleineAap schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:
[...]
Leadzanger Third Half (Gildefeesten Gemert)

Is geen partypicVerwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:26:
[...]
Ik moet toegeven, dit was een lastige opgave![]()
Leadzanger Third Half (Gildefeesten Gemert)
[afbeelding]
Verwijderd
hmmm ja ik ga ook nog eens mijn archief van 672 feesies eens doorspitten of ik een paar leuke fotos met bierglazen heb
hier nog wat van allisone op ruigoord, een van de weinige plekken alwaar je je kids mee kan nemen naar een festival

en hanen

en honden

en bellenblaas

op zich had ik niet door dat mijn lens gedonsenseerd was toen ik binnenkwam, ga maar vaker fotos maken met condens

isis

de wolf

1 van de vele spreuken in het dorp

oh en ik moest er ook nog aan geloven

en ook zo fotogeniek

wat is het toch een verschrikkelijk leven partyfotografie
de rest
http://thehospages.com/pi...-06-12-ruigoord/index.php
hier nog wat van allisone op ruigoord, een van de weinige plekken alwaar je je kids mee kan nemen naar een festival

en hanen

en honden

en bellenblaas

op zich had ik niet door dat mijn lens gedonsenseerd was toen ik binnenkwam, ga maar vaker fotos maken met condens

isis

de wolf

oh en ik moest er ook nog aan geloven

en ook zo fotogeniek

wat is het toch een verschrikkelijk leven partyfotografie

de rest

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 22:51 ]
hehe tof mijn collega was daar op vrijwillige basis bezig met alle dingen op het stage (en als ik hem mag geloven op het einde zo'n beetje alles runnen omdat het niet echt helemaal lekker geregeld was)Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:42:
hmmm ja ik ga ook nog eens mijn archief van 672 feesies eens doorspitten of ik een paar leuke fotos met bierglazen heb![]()
[afbeelding]
en hanen
[afbeelding]
en honden![]()
[afbeelding]
en bellenblaas![]()
[afbeelding]
op zich had ik niet door dat mijn lens gedonsenseerd was toen ik binnenkwam, ga maar vaker fotos maken met condens![]()
[afbeelding]
isis
[afbeelding]
de wolf
[afbeelding]
[afbeelding]
oh en ik moest er ook nog aan geloven![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en ook zo fotogeniek![]()
[afbeelding]
wat is het toch een verschrikkelijk leven partyfotografie![]()
![]()
![]()
de rest
hij vond het helemaal geweldig
Verwijderd
op de stage heb ik wel hepcat gezien als stagemanager. en niet lekker geregeld ? hela alles gaat daar op zijn ruigoords en de meeste bezoekers zijn dat wel gewendangel00008 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:15:
[...]
hehe tof mijn collega was daar op vrijwillige basis bezig met alle dingen op het stage (en als ik hem mag geloven op het einde zo'n beetje alles runnen omdat het niet echt helemaal lekker geregeld was)
hij vond het helemaal geweldig
hehe dat was ook zijn reactieVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:23:
[...]
op de stage heb ik wel hepcat gezien als stagemanager. en niet lekker geregeld ? hela alles gaat daar op zijn ruigoords en de meeste bezoekers zijn dat wel gewend
Hi guys,
weer twee feestjes gefotografeerd. Ben zelf niet zo tevreden met alle resultaten, nogal wat misfocus (toch wel zo'n 10%), of slechte timingen..
Nog een kort vraagje: bij peopleshots die niet lekker gefocust waren is het grootste deel op F/3.5 of 2.8 geschoten, vaak is 1 persoon scherp, de anderen wat minder. Is het diafragma wat meer knijpen een oplossing om de rest scherper te krijgen? Ik bedacht me dit later pas, en heb het dus niet kunnen testen..
Onderstaand de foto's van vrijdag, een eindfeest op een middelbare school. Helaas maar 150 kids, het kwam moeilijk op gang.. Wat foto's van bandje en DJ.
1.

2.

3.
weer twee feestjes gefotografeerd. Ben zelf niet zo tevreden met alle resultaten, nogal wat misfocus (toch wel zo'n 10%), of slechte timingen..
Nog een kort vraagje: bij peopleshots die niet lekker gefocust waren is het grootste deel op F/3.5 of 2.8 geschoten, vaak is 1 persoon scherp, de anderen wat minder. Is het diafragma wat meer knijpen een oplossing om de rest scherper te krijgen? Ik bedacht me dit later pas, en heb het dus niet kunnen testen..
Onderstaand de foto's van vrijdag, een eindfeest op een middelbare school. Helaas maar 150 kids, het kwam moeilijk op gang.. Wat foto's van bandje en DJ.
1.

2.

3.

Verwijderd
groepsfototjes altijd op F4 of minder maken en niet op 2.8 dan is de DOF te kleinRubenVerweij schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:41:
Hi guys,
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
en op de voorste persoon de focus leggen ipv de achterste
Verwijderd
/me duikt het archief weer even in en komt er achter dat ik dan inderdaad niet aan de uitdaging kan voldoenGerardHenninger schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:37:
[...]
Is geen partypicHoort thuis in het Concert-topic
met een sigaret lukt dan weer wel, maarja
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 20:04 ]
Waar kan ik die toevallig vinden? Vraag me af of er mensen van T.net in tivoli waren voor One RepublicGerardHenninger schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:37:
[...]
Is geen partypicHoort thuis in het Concert-topic
[verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2HotFix schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:06:
[...]
Waar kan ik die toevallig vinden? Vraag me af of er mensen van T.net in tivoli waren voor One Republic![]()
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Hos> gaaf! Die dubbele hanenkop
Welke crumpler heb je? Dat ziet eruit als een prettige niet zo bulky rugzak versie (ben nog in de race voor een slingshot/rugzak, maar ik vind ze allemaal zo lomp groot)
RubenVerweij
#1 Wat aan de donkere kant, had ook wat krapper gekaderd gemogen
#2 Niks mis mee, lekker scherp op zn kop. Oogt wel wat statisch.
#3 Doet me persoonlijk heel weinig. Zit niet echt een duidelijk onderwerp in.
Foto met bierglas.. dit is wel een longshot, bierglas staat er niet heel duidelijk op
RubenVerweij
#1 Wat aan de donkere kant, had ook wat krapper gekaderd gemogen
#2 Niks mis mee, lekker scherp op zn kop. Oogt wel wat statisch.
#3 Doet me persoonlijk heel weinig. Zit niet echt een duidelijk onderwerp in.
Foto met bierglas.. dit is wel een longshot, bierglas staat er niet heel duidelijk op

Vrijdag was ik voor het eerst bezig met prtyfotografie en het beviel goed! Binnenkort zal ik wat knallers uploaden hier 
Maar de vraag; hoe gaan jullie aan de slag met processing?
Wat ik nu doe is;
- Liggende foto's croppen (iets lager, zodat het lekkerder wegkijkt)
- White balance
- Exposure
- Recovery (eventueel)
- Brightness
- Contrast
- Saturation (eventueel)
En jij?
Wat ik nu doe is;
- White balance
- Exposure
- Recovery (eventueel)
- Brightness
- Contrast
- Saturation (eventueel)
En jij?
Verwijderd
Tja, niet om het een of ander, maar hangt dit niet af van je foto en je initiele keuzes bij het maken van de foto? Mijn standaard proces is vooral zwarting heel licht versterken en verscherpen. De rest is afhankelijk van wat de foto vraagt.Siparti schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:21:
Vrijdag was ik voor het eerst bezig met prtyfotografie en het beviel goed! Binnenkort zal ik wat knallers uploaden hier
Wat ik nu doe is;
- White balance
- Exposure
- Recovery (eventueel)
- Brightness
- Contrast
- Saturation (eventueel)
En jij?
Je kan natuurlijk als je een standaard setting hebt waardoor een bepaalde sfeer ontstaat hanteren, bijvoorbeeld levendigheid naar beneden, lokaal contrast dik versterken, zwarting omhoog en een wat rauwere sfeer maken. Dan is het een kwestie van stijl en sfeer.
Helemaal mee eens. Eerst kijken wat de foto moet vertellen, dan kijken hoe het technisch bijgesteld moet worden om dat verhaal te versterken.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:38:
[...]
Tja, niet om het een of ander, maar hangt dit niet af van je foto en je initiele keuzes bij het maken van de foto?
mijn huidige (kan om de haverklap veranderen) workflow:Siparti schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:21:
Wat ik nu doe is;
- White balance
- Exposure
- Recovery (eventueel)
- Brightness
- Contrast
- Saturation (eventueel)
En jij?
In Canon's raw programma digital photo professional:
voor alle fotos tegelijk:
-contrast vaak een beetje omhoog, staat standaard op -1
-wit balans iets richting geel, voor kleurigere huidtinten
-sharpness op +6 (ipv +2)
voor elke foto apart:
-exposure goed schuiven, lettend op de midden en lichte kleuren.
-de donkere kant (linkerkant) van dat histogramgrafiekje beetje naar rechts schuiven opdat de donkere en zwarte gedeelten echt goed donker en zwart zijn. (dit is dus een manier om het contrast te verhogen. eerst deed ik wel eens schuiven met contrast, maar dat had teveel effect op de hele foto ipv alleen de zwarte gedeelten)
Dan exporteren naar jpgs, en die vervolgens openen in Lightroom:
- met de hsl-schuivjes een beetje (tussen -10, -15) rood en oranje (en geel een beetje) desatureren. Zorgt voor minder 'vlekkerige' rode en witte highlights. Hiervoor had ik mn camera vaak ingesteld op 'adobergb' ipv 'srgb'. Dit heeft een beetje hetzelfde effect, maar dan heb je er geen controle over, en kan het lelijk worden. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik erachter kwam dat het verschil tussen adobergb en srgb in de saturatie van de roodtinten zit, en je dat dus ook op deze manier in LR kunt corrigeren.
weer exporteren, en that's it
en ik ben ook benieuwd hoe jullie je fotos nabewerken.
Om nog maar eens wat te posten hier, wie gaat wat doen in de zomer?
Ik ga iig naar de volgende dingetjes:
- Luminosity Beach Festival
- Tomorrowland
- Nature One
- Misschien Castle Of Love
Zo weten we waar we kans lopen een mede tweaker-nurd tegen te komen
- Tomorrowland
- Nature One
[ Voor 19% gewijzigd door Markofnikoff op 25-06-2010 18:50 . Reden: Extra tekst ]
Op Tomorrowland vind je me op en rond de ITL90S stage tijdens de sets van DJ WardMarkofnikoff schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:49:
Om nog maar eens wat te posten hier, wie gaat wat doen in de zomer?
- Tomorrowland
- Nature One
Misschien ervoor en erna ook nog wel ergens te velde, maar dat moet ik nog ff regelen

En aangezien Pukkelpop me vertikt accreditatie te verlenen, ga ik maar wat hangen op de JimTV truck tijdens de City Parade
Ik schiet eigenlijk niet meer zoveel partystuff, wat ik wel steeds meer doe is voor een productiefirma events coveren, maar dan specifiek gericht op de constructies van light & sound. En voor de rest modder ik nog wat aan met 'n 5D MKII voor wat partyvids in mijn ouwe watering hole, Slices City Club.
[ Voor 27% gewijzigd door dodge_911 op 25-06-2010 19:57 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ik wil ook weer naar Tomorrowland! Dat was rete-gezellig de vorige keer met Floris.
Even uit m'n hoofd, in willekeurige volgorde. Deze zomer :
Lakedance - Best | Nederland (vandaag dus)
Luminosity - Zandvoort | Nederland
Ministry of Sound - London | Engeland
Beachparty - Gdynia | Polen
Extrema - Best | Nederland
Sunrise Festival - Kolobrzeg | Polen
Starbeach - Chersonissos | Kreta
Dat was het volgens mij wel. 75% foto's, 20% video, 5% lol
Verwijderd
ik mis in het rijtje nog fusion festivalGerardHenninger schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:31:
Ik wil ook weer naar Tomorrowland! Dat was rete-gezellig de vorige keer met Floris.
Geweldig moment vorig jaar met Ward die jou aankondigdedodge_911 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:51:
[...]
Op Tomorrowland vind je me op en rond de ITL90S stage tijdens de sets van DJ Ward
Ik ga dit jaar weer naar Tomorrowland als bezoeker, maar ik hou m'n ogen open voor de fotografen, sowieso uit beroepsmisvorming, maar het is altijd leuk om even goeiedag te zeggen tegen de mensen die hier ook rondhangen (vorig jaar Floor-is en Mittnick tegengekomen als ik het me goed herinner)
2 jaar geleden heb ik voor ID&T zelf gewerkt, en dat heeft toch een nare nasmaak nagelaten bij mij...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Haha, ja, en daar sta je danppFreddy schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:30:
[...]
Geweldig moment vorig jaar met Ward die jou aankondigde"Mensen, ik heb mijn fotograaf meegebracht, hier is Dotsj!"

(Hij is ook deels oorzaak aan het feit dat ik in de partyfotografie gestapt ben.)
[ Voor 14% gewijzigd door dodge_911 op 26-06-2010 17:36 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
Ik ben sowieso nog te vinden op:
- Sensation
- 10 Years of Q-Dance
- Tomorrowland
- Mysteryland
En van alles wat er tussen door komt :-P, Heb nog geen weekend 'vrij' gehad sinds 7th Sunday Festival..
- Sensation
- 10 Years of Q-Dance
- Tomorrowland
- Mysteryland
En van alles wat er tussen door komt :-P, Heb nog geen weekend 'vrij' gehad sinds 7th Sunday Festival..
Ik doe dit jaar geen festivals meer, voor organisaties werken heeft al elke keer voor een rare nasmaak gezorgd zoals ppFreddy zei. Om zonder backstage nog mn camera mee te brengen, doe ik niet meer. Ga dan ook maar liever als bezoekers. Krijg dan wel heimwee naar de dagen dat ik als fotograaf mocht rondlopen, deed ik liever dan alle clubs samen.
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
gaaf dodge , moet ook maar eens zo'n dj ontmoeten die me zomaar gaat aankondigen voor 21.000 luitjes . en hier is hosssssss
nou beetje rustig van mijn kant, nu veel voetbal en ook niet zulke interessante fototjes. gisteren nog wel op een leuk feesie beland toen ik terugfietste vanuit wormerveer naar westerpark.
maar tegen zonsopkomst ook maar weer verder naar huis, wil gewoon lekker van de dag genieten ipv brak in mijn bedje te liggen
nou hier dan nog 1 van voetbal
nou beetje rustig van mijn kant, nu veel voetbal en ook niet zulke interessante fototjes. gisteren nog wel op een leuk feesie beland toen ik terugfietste vanuit wormerveer naar westerpark.

maar tegen zonsopkomst ook maar weer verder naar huis, wil gewoon lekker van de dag genieten ipv brak in mijn bedje te liggen
nou hier dan nog 1 van voetbal

Verwijderd
ik had die van mij in utrecht gekocht of zo met een fotobeurs paar jaar geleden voor 50 pleuro of zoiets. precies het juiste formaat als je maar 1 body bij je hebt en geen grote zoomlensenChiron schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:19:
Hos> gaaf! Die dubbele hanenkopWelke crumpler heb je? Dat ziet eruit als een prettige niet zo bulky rugzak versie (ben nog in de race voor een slingshot/rugzak, maar ik vind ze allemaal zo lomp groot)
Same here... Plus dat het gewoon echt veel tijd kost incl nabewerking. Vervolgens mag je de foto's voor elk gebruik gratuit over de schutting gooien.LittleWan schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:49:
Ik doe dit jaar geen festivals meer, voor organisaties werken heeft al elke keer voor een rare nasmaak gezorgd zoals ppFreddy zei. Om zonder backstage nog mn camera mee te brengen, doe ik niet meer. Ga dan ook maar liever als bezoekers. Krijg dan wel heimwee naar de dagen dat ik als fotograaf mocht rondlopen, deed ik liever dan alle clubs samen.
vraagje: hebben jullie ook wel is dat er bijv. een moving head recht in iemands gezicht staat.. waardoor de foto overbelicht wordt? ik maak daarom meestal 2 foto's achter elkaar. hoe doen jullie dit?
ga je foto's maken daar? Afhankelijk van wie aan de lichttafel staat heb je daar namelijk ofwel een donker kot, ofwel prachtig lichtVerwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:38:
Zitten hier mensen die Dinsdag Rich and Famous in Noxx Antwerpen aandoen?
Lichtsequentie vanbuiten leren en op het juiste moment afdrukkensweebee schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:02:
vraagje: hebben jullie ook wel is dat er bijv. een moving head recht in iemands gezicht staat.. waardoor de foto overbelicht wordt? ik maak daarom meestal 2 foto's achter elkaar. hoe doen jullie dit?
Anders gewoon een tweede foto maken...
[ Voor 39% gewijzigd door ppFreddy op 28-06-2010 10:06 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Kwestie van een beetje aanvoelen, maar ik probeer zelf altijd te zorgen dat ik het licht op de achtergrond heb, daarom werk ik meestal vanaf de randen van een zaal/feest. Daar heb je de ruimte, niet dat ontzettend drukke en kun je fijn het licht op de achtergrond zetten en je onderwerp in het donker...ppFreddy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:02:
Lichtsequentie vanbuiten leren en op het juiste moment afdrukken![]()
Anders gewoon een tweede foto maken...
Moving heads zijn over het algemeen trouwens niet zo gigantisch snel, dus voor je afdrukt zie je die echt wel aankomen... Beter opletten lijkt me een betere tip dan een tweede foto
@KleineAap Lekkere frisse en scherpe vrolijke platen heb je weer gemaakt op Emporium & FreeYourMind
Een van mijn aanwinsten na een week op het internationaal reclame festival in Cannes, tijdens het MassiveWednesday we're 10! party van MassiveMusic.
Een van mijn aanwinsten na een week op het internationaal reclame festival in Cannes, tijdens het MassiveWednesday we're 10! party van MassiveMusic.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Begrijp ik je nu goed, in Cannes frankrijk? Welke club was dat dan? Ik heb namelijk nog goede herinneringen aan Club Palais daaroMacsylver schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:30:
@KleineAap Lekkere frisse en scherpe vrolijke platen heb je weer gemaakt op Emporium & FreeYourMind![]()
[afbeelding]

Trouwens leuke plaat, maar het gezicht vind ik op het randje
[ Voor 9% gewijzigd door Markofnikoff op 28-06-2010 20:26 ]
Ja, dat heb je goed begrepen. Dit was gewoon op Noga Beach. Ja de drank prijzen zijn absurd gelukkig wordt dat allemaal betaaldMarkofnikoff schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:11:
[...]
Begrijp ik je nu goed, in Cannes frankrijk? Welke club was dat dan? Ik heb namelijk nog goede herinneringen aan Club Palais daaro(op de 37 euro voor twee bier en een cola na dan
)
Trouwens leuke plaat, maar het gezicht vind ik op het randje
Gezicht zou ik nog wat terug kunnen poetsen qua belichting.
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Voor de beginnende partyfotografen die ergens willen oefenen/werken :
"Vacature" van Betribes/Clubjudge
deze heb ik afgelopen zaterdag nog gemaakt.. toen we met onze drive-in moesten draaien..
ik vond het wel een mooie foto
ik vond het wel een mooie foto

ik hap wat is hier mis mee ?GerardHenninger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:05:
Voor de beginnende partyfotografen die ergens willen oefenen/werken :
net je comments gezien flauw heel flauw voor beginnende mensen is dit een prima buitenkansje om hierna mee door te stromen naar andere site's/zelf te beginnen ik geloof dat maarten via clubjudge heel wat contacten heeft gemaakt en nu aardig voor zichzelf bezig is geweest zonder site's zoals cj/tillate (recentlijk gemerged met link2party)/djguide en zo kan ik nog wel even verder gaan kom je als beginnende fotograaf nergens binnen.
erger ik me dan vervolgens aan het feit dat er tig fotografen rondlopen met kitlensjes tuurlijk maar iedereen is op zo'n punt geweest.
ach mij maakt het niet uit ik doe wat ik graag doen wil en als ik af en toe via dit soort feestjes betaalde opdrachten krijg ben ik blij zat doordeweeks verdien ik mijn geld wel met een full-time baan het is voor mij nog steeds een hobby
[ Voor 53% gewijzigd door AjDuLion op 29-06-2010 19:03 ]
Ik snap je reactie niet zo goed, want ik geef toch juist aan dat het voor beginnende partyfotografen is bedoeld die ergens willen oefenen/werken. Sterker nog, als je even alle PFG delen doorneemt dan zie je dat ik vaker aangeef dat partysites een handig opstapje zijn.angel00008 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:59:
[...]
ik hap wat is hier mis mee ?
net je comments gezien flauw heel flauw voor beginnende mensen is dit een prima buitenkansje om hierna mee door te stromen naar andere site's/zelf te beginnen ik geloof dat maarten via clubjudge heel wat contacten heeft gemaakt en nu aardig voor zichzelf bezig is geweest zonder site's zoals cj/tillate (recentlijk gemerged met link2party)/djguide en zo kan ik nog wel even verder gaan kom je als beginnende fotograaf nergens binnen.
erger ik me dan vervolgens aan het feit dat er tig fotografen rondlopen met kitlensjes tuurlijk maar iedereen is op zo'n punt geweest.
ach mij maakt het niet uit ik doe wat ik graag doen wil en als ik af en toe via dit soort feestjes betaalde opdrachten krijg ben ik blij zat doordeweeks verdien ik mijn geld wel met een full-time baan het is voor mij nog steeds een hobby
En mijn reactie is niet flauw naar mijn mening; hij komt met het woord "professioneel" en tja, dat is zo vacature zelf natuurlijk nooit.
Zie het zo: eten van de McDonalds is niets vergeleken met het "professionele" van een echte kok. Dus een advertentie/vacature voor gratis werken voor een partysite vind ik niet professioneel. Daarmee zeg ik overigens dus niet dat ik er tegen ben.
Ok volgens mij ontgaat de clou mij in bovenstaande discussie een beetje
*zucht*
een vacature voor gratis werken = net zo professioneel als dat je de macdonalds invergelijking tot een 5 sterren restaurant professioneel noemt.
Het is onzin ( imo ook ) om een vacature neer te zetten om vervolgens gratis te gaan werken.
een vacature voor gratis werken = net zo professioneel als dat je de macdonalds invergelijking tot een 5 sterren restaurant professioneel noemt.
Het is onzin ( imo ook ) om een vacature neer te zetten om vervolgens gratis te gaan werken.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
hmmm ik kan nergens in de vacature het woord profesioneel aantreffen ?GerardHenninger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:13:
[...]
Ik snap je reactie niet zo goed, want ik geef toch juist aan dat het voor beginnende partyfotografen is bedoeld die ergens willen oefenen/werken. Sterker nog, als je even alle PFG delen doorneemt dan zie je dat ik vaker aangeef dat partysites een handig opstapje zijn.
En mijn reactie is niet flauw naar mijn mening; hij komt met het woord "professioneel" en tja, dat is zo vacature zelf natuurlijk nooit.
Zie het zo: eten van de McDonalds is niets vergeleken met het "professionele" van een echte kok. Dus een advertentie/vacature voor gratis werken voor een partysite vind ik niet professioneel. Daarmee zeg ik overigens dus niet dat ik er tegen ben.
of heeft hij naar aanleiding van jouw constructieve reactie soms de vacature aangepast ?
offtopic:
Wat is er mis met restaurant "de Gouden Bogen"?!
Overigens is er volgens mij geen een site die fotografen op vrijwillige basis in dienst heeft die geen vacatures open heeft (zo ook bijvoorbeeld SeeYouDance). Dus, kies gewoon een site uit waar je zelf voor wil werken als je het toch gratis gaat doen in plaats van je gek laten maken door een "buitenkansje".
Kies dan best wel een site uit waar je je eigen watermerk (met link van je site ofzo) mag toevoegen aan je foto's. Zo kunnen mensen je terugvinden als ze je foto's goed vinden. Anders denk ik niet dat je veel contacten zult maken.
Verder ook opletten dat je niet de vaste fotografen in de weg loopt, zij moeten op het einde van de avond de foto's hebben. Als je voor een party site trekt is het niet erg dat je een bepaald moment mist.
Verder ook opletten dat je niet de vaste fotografen in de weg loopt, zij moeten op het einde van de avond de foto's hebben. Als je voor een party site trekt is het niet erg dat je een bepaald moment mist.
@ party-site discussie
ook ik ben een ruim jaar geleden begonnen... zonder veel ervaring en echt geen zin om voor niets voor anderen te gaan `werken`. Inmiddels heb ik wel m'n eigen wereldje en mag ik ook niet klagen. Dat ik dan niet ieder weekend op stap ben, maakt mij niet uit. In mijn ogen heeft zo'n party-site echt geen meerwaarde. Aanleg heb je, of dat heb je niet. Maakt niet uit of je lokaal of via een party-site ervaring opdoet, alleen maakt het wel uit, in wat je daar van terug ziet.
Zeker als zo'n party-site dus nogal raar overkomt: links laten liggen, er zijn genoeg andere wegen...
ook ik ben een ruim jaar geleden begonnen... zonder veel ervaring en echt geen zin om voor niets voor anderen te gaan `werken`. Inmiddels heb ik wel m'n eigen wereldje en mag ik ook niet klagen. Dat ik dan niet ieder weekend op stap ben, maakt mij niet uit. In mijn ogen heeft zo'n party-site echt geen meerwaarde. Aanleg heb je, of dat heb je niet. Maakt niet uit of je lokaal of via een party-site ervaring opdoet, alleen maakt het wel uit, in wat je daar van terug ziet.
Zeker als zo'n party-site dus nogal raar overkomt: links laten liggen, er zijn genoeg andere wegen...
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter87 op 30-06-2010 01:17 ]
Verwijderd
[x]eens, niet dat ik voor een site werk maar als ik nu zou moeten beginnen dan zou ik er waarschijnlijk ook 1 uitzoeken die me leuk lijkt en waarbij ik ook de fotos op mijn eigen site kan plaatsen en de fotos op hun site met mijn logo cq naamsvermelding plaatsen. Als ik kijk naar bv samo dan heeft die bij 3voor12 wel heel veel contacten opgedaan die hem ook weer heel veel leuke momenten heeft opgeleverd en ook wel wat opdrachtjes.KleineAap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:01:
offtopic:
Overigens is er volgens mij geen een site die fotografen op vrijwillige basis in dienst heeft die geen vacatures open heeft (zo ook bijvoorbeeld SeeYouDance). Dus, kies gewoon een site uit waar je zelf voor wil werken als je het toch gratis gaat doen in plaats van je gek laten maken door een "buitenkansje".
Daarnaast is het natuurlijk ook handig dat je voor je zelf ook duidelijk je grenzen bepaalt van 'tot hier gratis' , maar ja ook dat is een leercurve die je soms door schade en schande wijs in moet worden.
Verwijderd
Ik ben gisteren de eerste keer gaan fotograferen in een grotere discotheek. Noxx in Antwerpen. Ik ben via een vriendin die de voorverkoop deed in contact gekomen met de organisator van Rich&Famous, en mocht dus de eerste keer met m'n camera de keet binnen( overigens de eerste keer dat ik het probeer).
Er zijn me enkele dingen opgevallen tijdens mijn "ontmaagding":
Eens je eenmaal begint met fotos trekken, spreken de mensen je vanzelf aan voor fotos.
Er zijn mensen die trekken en duwen en roepen, terwijl je nog een foto aan het nemen bent, gewoon om zelf op de foto te komen.
Allochtonen jongeren willen vaak met inheemse bevallige op de foto, al dan niet tot groot jolijt van de dames in kwestie.
Verder is het niet alles om met een rugzak een toertje te doen, en eens het goed druk is, kan je amper voorruit. Verder heb ik een vriendelijke collega ontmoet, en was het voor m'n eerste keer zeker voor herhaling vatbaar. Ik wacht nu nog op instructies over het publiceren van de fotos, aangezien m'n contactpersoon gisteren geen tijd meer had.
1.

2.

En de rest is hier terug te vinden
Eens je eenmaal begint met fotos trekken, spreken de mensen je vanzelf aan voor fotos.
Er zijn mensen die trekken en duwen en roepen, terwijl je nog een foto aan het nemen bent, gewoon om zelf op de foto te komen.
Allochtonen jongeren willen vaak met inheemse bevallige op de foto, al dan niet tot groot jolijt van de dames in kwestie.
Verder is het niet alles om met een rugzak een toertje te doen, en eens het goed druk is, kan je amper voorruit. Verder heb ik een vriendelijke collega ontmoet, en was het voor m'n eerste keer zeker voor herhaling vatbaar. Ik wacht nu nog op instructies over het publiceren van de fotos, aangezien m'n contactpersoon gisteren geen tijd meer had.
1.

2.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 13:28 ]
hehe dat trekken is herkenbaar een keertje boos kijken of ze negeren en let maar op dat het minder word je bent geen prikpop, rondlopen doe je dan ook gewoon met alleen je cam en zeker geen rugzak op je rug dan is er helemaal geen doorkomen aan ook je cam in de lucht houden werkt af en toe (maar dan loop je weer het risico dat mensen en drinken overheen gooienVerwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:59:
Ik ben gisteren de eerste keer gaan fotograferen in een grotere discotheek. Noxx in Antwerpen. Ik ben via een vriendin die de voorverkoop deed in contact gekomen met de organisator van Rich&Famous, en mocht dus de eerste keer met m'n camera de keet binnen( overigens de eerste keer dat ik het probeer).
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
plaatjes zien er leuk uit keep up the work
Verwijderd
Ja het was de eerste keer, dus ik wist niet wat ik van de discotheek zelf qua plaats mocht verwachten, het enigste dat ik nodig heb gehad, zijn extra batterijen voor de flits. Verder had ik idd beter de rugzak thuis kunnen laten. Ik heb men cam ook de lucht ingestoken, en dat is voor meerdere dingen goed, de mensen laten je beter door, ze vragen voor foto's, en de kans dat ze je flits eraf lopen, is al helemaal minder. Ik ben zelf vrij groot, dus de cam staat te hoog om er drinken over te kappen. Voor de rest verschoot ik ervan dat het me lukte met de standaard 18-135 lens. Ik had aan Sille gevraagd of ik niet beter m'n prime(s) meenam, maar die zei dat ik het beste bij de zoom lens bleef, en daar ben ik enorm blij om, aangezien de 18mm met tijden nog net iets tekort kwam. Als ik hier binnenkort het geldlaatje mee vul, komt er toch een mooie samyang lens of iets dergelijke.angel00008 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:36:
[...]
hehe dat trekken is herkenbaar een keertje boos kijken of ze negeren en let maar op dat het minder word je bent geen prikpop, rondlopen doe je dan ook gewoon met alleen je cam en zeker geen rugzak op je rug dan is er helemaal geen doorkomen aan ook je cam in de lucht houden werkt af en toe (maar dan loop je weer het risico dat mensen en drinken overheen gooien)
plaatjes zien er leuk uit keep up the work
Verdere tips zijn altijd welkom!
Verwijderd
Haha club-walking 101
Je moet lichtvoetig zijn, snel kunnen draaien, luisteren, voelen en onwaarschijnlijk veel geduld hebben met sommige mensen. Heel veel succes, dit eerste ziet er iig goed uit, ben benieuwd naar meer dingen.
Ik heb de laatste tijd zelf ff niks meer gepost omdat ik vooral veel met Brothers bezig ben en dan dus vaak dezelfde omgevingen plaats, en meer zakelijke evenementen heb gedaan. Accreditatie voor festivals is moeilijk ervaar ik zelf en dan merk je toch dat netwerk erg belangrijk is. "Gewoon" via de site aanvragen is vaak geen succes, of ervaren jullie dit anders?
Aanstaande vrijdag staat wel Liquid Outdoor, maar dat was al geregeld voordat ik me bedacht dat Oranje dus speelt... Nog even heroverwegen dus.
Ik heb de laatste tijd zelf ff niks meer gepost omdat ik vooral veel met Brothers bezig ben en dan dus vaak dezelfde omgevingen plaats, en meer zakelijke evenementen heb gedaan. Accreditatie voor festivals is moeilijk ervaar ik zelf en dan merk je toch dat netwerk erg belangrijk is. "Gewoon" via de site aanvragen is vaak geen succes, of ervaren jullie dit anders?
Aanstaande vrijdag staat wel Liquid Outdoor, maar dat was al geregeld voordat ik me bedacht dat Oranje dus speelt... Nog even heroverwegen dus.
Verwijderd
Als ik mail naar de plaatselijke clubs/ festivals krijg ik meestal zelfs geen antwoord, maar ik hoop nu bij Noxx wat vaker te kunnen shooten, en eens je een portfolio hebt, zal dat allemaal wel wat makkelijker gaan vermoed ik?Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:58:
Haha club-walking 101Je moet lichtvoetig zijn, snel kunnen draaien, luisteren, voelen en onwaarschijnlijk veel geduld hebben met sommige mensen. Heel veel succes, dit eerste ziet er iig goed uit, ben benieuwd naar meer dingen.
Lol, daar kreeg ik een aanvraag voor een feestje. Niet zoveel zin in, dus ik heb er een commerciële (maar niet eens hoge) prijs naartoe gestuurd. Ik heb weinig zin om het halve land door te kachelen voor 100 piek, dus het zal wel afketsen
Als het wel doorgaat heb ik een leuk zakcentje, ook goed
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.
Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. De ervaring leert dat de kritiek regelmatig direct en weinig subtiel is. Als je hier niet tegen kunt, kun je wellicht beter je foto niet plaatsen.