Je camera in de lucht steken, dat is eigenlijk vragen om constant gepord te worden voor foto's. Zeker als het jonge bezoekers zijn. Ik heb dat liever niet en steek m'n camera achter m'n benen laag en onopvallend.
Enkele tips:
-De organisatie zou jou een veilige plaats moeten voorzien om je gerief op te bergen. Vraag erachter.
-Probeer een beetje consistentie te krijgen in je portretjes: vermijd blauwe, paarse of rode kleuren in het gezicht. Alle foto's even goed belicht, ogen open vd mensen, opletten dat je niet te veel wide angle gebruikt en te dicht staat (hoofden uitgerokken), etc...
-Probeer misschien ook wat andere dingen te trekken dan enkel portretjes en overzichtjes.
Verder ben ik absoluut tegen groepsfotos.De meeste groepsfoto's zijn echt wanordelijk. Ik publiceer ze enkel als het belangrijke personen zijn en als ze er normaal en ordelijk erop staan. Verder mogen ze hun drank niet in de lucht houden, ook geen armen rond elkaars schouders (vooral mannen doen dat), want dat oogt marginaal. Geen belachelijke V tekens of andere uitdrukkingen met de handen.
Meestal shots van 2 tot 4 mensen. Bij duoshots ook geen armen rond elkaar (arm vooraan oogt dik).
De meeste negers (in groep) zijn echt opdringerig vind ik. Ze denken dat ik hun persoonlijke fotograaf ben en rukken soms de camera bijna uit m'n hand om de foto te zien.
Sommige clubs willen ook zo weinig mogelijk vreemdelingen op hun site.
-Probeer ook een beetje te letten dat je geen te jonge mensen trekt:
Deze knul ziet er 13 jaar uit, je wil niet de indruk geven dat het een speeltuin is he.

-Mensen die van ver op een verhoogd deel achter een foto roepen, zulke fotos wis ik ook meteen.
En als er 1tje op een verhoog staat en de andere niet, vraag dat die andere naar beneden komt.
-Verder nummer ik ook m'n reeks om wat afwisseling te brengen, de belangrijkste en mooie vooraan. Soms zijn er ook flyers van upcoming events en die probeer ik ook te trekken en ergens vooraan in de reeks te zetten.
-Nog de belangrijkste tip: werk met oordopjes. Heb er altijd reserve zitten in elke rugzak indien ik m'n gepersonaliseerde zou vergeten.
[ Voor 0% gewijzigd door psychodweep op 02-07-2010 14:47 . Reden: typo ]