Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 19:08
Ik heb vorige maand (september 2009) een laptop gekocht (HP Probook 4510s) met vista business. Volgens de website van HP hoorde daar een gratis upgrade naar windows 7 bij.

Op de FAQ van HP is dit al wat genuanceerd, naar kosten voor verzending of "andere kosten":
V: Zijn er kosten verbonden aan het bestellen van een upgradekit via het optionele Windows® 7-upgradeprogramma van HP?
A: Aan de Windows® 7-upgradekit van HP zijn geen kosten verbonden. Wel worden er mogelijk kosten voor verzending of andere kosten in rekening gebracht.
Er van uitgaande dat de kosten niet veel meer zouden zijn dan enkele euro's aan verzendkosten, heb ik de laptop aangeschaft. Nu blijkt echter dat de verzendkosten en overige kosten 25 euro bedragen. :(

Ik heb geprobeerd iemand van HP aan de lijn te krijgen, maar die verwijzen door naar de website, vanwaar naar een extern wordt doorgelinkt (Arvato). Ik heb vervolgens bij zowel Arvato en bij HP een mail ingedient hierover. Waarin ik heb aangegeven dat ik 25 euro veel geld vind voor iets waar ze mee adverteren als zijnde gratis, en dat ik graag alsnog de gratis software geleverd wil hebben.

Ben ik nou de enige die zich genaaid voelt, of zijn er meer mensen?

Edit:
Ik heb iemand van HP gesproken die aangaf dat de kosten gewoon de kosten zijn en dat ze daar weinig aan kunnen doen. Ik heb aangegeven dat ik de kosten op basis van gratis upgrade en verzendkosten en overige kosten buiten proporties hoog vind. Dat ik alles tot 5 euro had verwacht dat ik alles tot 10 euro wel had geslikt, maar dat dit in mijn ogen echt te veel is. De man van HP gaf aan dat ze geen uitspraken hierover mogen doen (over de kosten voor de upgrade). Ik werd doorverwezen naar Arvato. Ik mocht ook geen klacht over de kosten voor de upgrade direct bij HP indienen, deze zou "eruit gefilterd" worden, wat er op neer kwam dat de klacht geweigerd zou worden. De klacht moet ik bij Arvato indienen.

Edit 2:
Op de website van de consumentenbond heb ik dezelfde post gepost: http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=8338

Peter

[ Voor 25% gewijzigd door supergrover op 21-10-2009 14:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is iets waar mijn vriendin zich ook over zat op te winden.
Er wordt idd geadverteerd met gratis upgrade, maar ze vergeten er bij te zetten dat er nog 25 euro verzendkosten bij komen.
Ik heb het zelf maar betaald, daar ik het alsnog wel waard vind. Maar helemaal netjes is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:59
Ik heb hetzelfde meegemaakt met de een pc die windows Millenium had en een zogezegd gratis upgrade naar XP (bleek geloof ik 40 euro's te zijn). Het resultaat laat zich raden: pc heeft jaren XP gedraaid maar niet op een legale manier. Spijtig dat fabrikanten het zo spelen.

Ik zou zeker niet opgeven en al je communicatie ook naar de consumenten vereniging sturen. Gewoon al het feit dat je hen op de hoogte brengt, verhoogt de druk oop Arvato en HP om met realistische kosten op de proppen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was met de upgrade naar Vista toendertijd ook al een bekend fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Bij ASUS was ik voor XP -> Vista destijds 92€ kwijt dus om eerlijk te zijn vind ik 25€ nog wel meevallen. Qua administratie- en verzendkosten ook. 25€ is imho wel het maximale redelijk bedrag voor het verzenden van een 'gratis' update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vind het wel een schappelijk bedrag persoonlijk, niet iets waar ik me druk over zou maken. Wat had je zelf dan een reëel bedrag gevonden?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

Het zou alleen wel netjes zijn om aan de voorkant gelijk te vermelden wat de "gratis" upgrade kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
CrashOne schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:10:
Ik vind het wel een schappelijk bedrag persoonlijk, niet iets waar ik me druk over zou maken. Wat had je zelf dan een reëel bedrag gevonden?
10 euro maximaal.
Verzend + verwerkingskosten.

Die laatste zouden zelfs voor de fabrikant moeten zijn omdat ik als koper anders ook een maand had kunnen wachten en ze die laptop niet verkocht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Als de upgrade 'gratis' is vind ik dat administratie kosten daar ook onder vallen.
Verzendkosten vind ik wel redelijk als ze tenminste de 'echte' verzendkosten berekenen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
CrashOne schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:10:
Zelf had ik 5 tot max 10 euro wel een schappelijk bedrag gevonden. Het gaat om verzend en overige kosten, niet om de upgrade zelf, want die is gratis zoals HP aangeeft!

Verder vind ik 25 euro wel even wat anders dan 0 euro (= gratis). Ik had het fijn gevonden als men niet met gratis had geadverteerd, maar had aangegeven dat er kosten aan waren verbonden en dat die 25 euro waren. Nu kwam ik daar veel later achter.

Natuurlijk is 25 euro niet duur voor windows 7, maar het is wel 25 euro meer dan ik had verwacht op basis van de leus: "gratis upgrade". Bovendien is de 25 euro niet voor windows zelf, maar voor overige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Een redelijk bedrag komt denk ik overeen met verzendkosten bij een webshop. Dan heb je het over een paar euro. Als ik via HP (bij een andere webshop) cartridges bestel betaal ik € 1,90 aan verzendkosten.

Het kan niet anders dan dat ze er geld aan overhouden dus als je het dan 'kosten' noemt is het niet reëel. 'Gratis' hebben ze namelijk eerst gebruikt om het te verkopen.

Reëel is wat anders dan 'wat heb ik er voor over'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
zeef schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:08:
Bij ASUS was ik voor XP -> Vista destijds 92€ kwijt dus om eerlijk te zijn vind ik 25€ nog wel meevallen. Qua administratie- en verzendkosten ook. 25€ is imho wel het maximale redelijk bedrag voor het verzenden van een 'gratis' update.
je bedoelt 5 euro zeker!

Een cdtje in een envelop duwen en die opsturen, en dan een vinkje in een pc systeem aanzetten (waar ze ook de koffiejuf voor kunnen gebruiken) is geen 25 euro waard.

Hier wordt gewoon winst op gemaakt, je kan zelfs voor ca 1 euro dat ding opsturen (puur de verzendkosten) administratiekosten van de overige 24 euro is gewoon te veel.

Ik zou naast HP ook MS en de consumentenbond ofzo op de hoogte stellen, ik denk nl dat MS hier ook niet blij mee is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij stond er altijd bij dat er verzendkosten door de fabrikanten in rekening gebracht kon worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
hemiparo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:25:
Volgens mij stond er altijd bij dat er verzendkosten door de fabrikanten in rekening gebracht kon worden...?
Maar kosten is wat anders dan een willekeurig hoog bedrag dat niet in verhouding staat tot de kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie wat reële kosten zijn voor het verzenden van een DVD is denk ik niet in het belang van de TS en vind ik eerlijk gezegd ook niet zo interessant, want dat verschilt voor iedereen.

Ik zou proberen telefonisch contact met HP te leggen en anders terug gaan naar de winkel en aangeven dat er sprake was van een misleidende advertentie en uitleggen dat de winkel verantwoordelijk is voor reclameuitingen van de fabrikant. Dat gezegd hebbende moet je wel even zoeken naar de advertentie van de fabrikant op het moment van aanschaf. Ik acht de kans namelijk significant dat je zelf over de kleine lettertjes hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:23
Het gaat erom dat klanten op basis van het woord 'Gratis' update een PC kopen.

Als dan blijkt dat er wel een onredelijk bedrag aan verzendkosten gerekend wordt is dat natuurlijk een onaangename verrassing.

Je kan als tegenargument zeggen dat men de 'kleine letters' moet lezen.

Toch blijft dit in mijn ogen een vorm van misleiding door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kevinp schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:21:
[...]

je bedoelt 5 euro zeker!

Een cdtje in een envelop duwen en die opsturen, en dan een vinkje in een pc systeem aanzetten (waar ze ook de koffiejuf voor kunnen gebruiken) is geen 25 euro waard.

Hier wordt gewoon winst op gemaakt, je kan zelfs voor ca 1 euro dat ding opsturen (puur de verzendkosten) administratiekosten van de overige 24 euro is gewoon te veel.

Ik zou naast HP ook MS en de consumentenbond ofzo op de hoogte stellen, ik denk nl dat MS hier ook niet blij mee is.
Nou, dat ben ik niet met je eens. 1 euro daar kom je er echt niet mee. Ik denk dat HP het principe hanteert dat stelt : "Deze service mag ons helemaal niets kosten".

Alle administratieve handelingen, de kosten van het betalingsverkeer (inclusief mogelijke valuta risico's), callcenter, de logistieke kosten en alle andere kosten en overhead die ik vergeet. Kortom alles dat kan worden doorberekend, dat wordt doorberekend. Dan kom je een heel eind in de richting van 25€. Misschien niet altijd even reeël voor ons als klant maar je zou toch niet willen dat je nieuwe OS met een postzegel van 44 cent zo de bus in zou gaan, met alle risico's van dien?

Maar meer dan 25€ zou het niet moeten zijn. En inderdaad, zetten dat het "gratis" is met daarbij een service fee is flauw.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 21-10-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Het frappante is dat die fabrikanten ook nog eens verschillende kosten berekenen hiervoor. Ten tijde van XP->Vista "kreeg" ik zowel bij Asus als MSI een upgrade, bij MSI was deze een stuk duurder.

Ook nu lijken er weer prijsverschillen in te zitten, heb al ergens gelezen dat Acer zo'n 15 euro vroeg voor de upgrade naar Windows 7. Dan is HP met 25 euro een fors stuk duurder, niet erg netjes dus.

Deze upgrades komen trouwens wel met drivers op een CD voor je PC (tenminste ten tijde van Vista), misschien dat HP zal aanvoeren dat ze daar extra kosten aan kwijt zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mmhhh geld deze upgrade alleen voor Vista business mensen? of ook voor gewone thuis gebruikers? Ik heb zelf ook een HP desktop pc van dit jaar met Vista Premium erop.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, vziw is alleen Home Basic (heet dat ding zo?) van Vista van deze actie uitgesloten. Uiteraard moet je hem binnen de actie periode hebben gekocht. Voor de zomer zal dus wel buiten de actie vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:05
Op de site van HP kun je kijken of je in aanmerking komt voor de Win7 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:51
Geldt voor alle versies maar alleen als je de PC na 1 juli (dacht ik) dit jaar hebt gekocht...

Edit: Home Basic niet dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Heintzer op 21-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bahh, dus ik begrijp dat ik dus een hele nieuwe Windows 7 zal moeten kopen. Is het beste een upgrade of volledige versie te hanteren? Want die standaard HP's hebben alleen een backup schijf en leveren geen echte Windows vista DvD erbij

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon winst maken :)

Dat doen webshops ook. Heel normaal. Verzendkosten vanaf 8 a 12 euro rekenen terwijl het daadwerkelijke verzenden nog geen 6,50 inclusief verpakking kost.

(En dan is 1,50 natuurlijk wel een stukje minder winst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:46:
Het is gewoon winst maken :)

Dat doen webshops ook. Heel normaal. Verzendkosten vanaf 8 a 12 euro rekenen terwijl het daadwerkelijke verzenden nog geen 6,50 inclusief verpakking kost.

(En dan is 1,50 natuurlijk wel een stukje minder winst)
Verzendkosten zijn voor grootgebruikers wel een stukje lager dan 6,50! Daarnaast raad ik je aan zeef's post eens te lezen. Ik onderschrijf zijn standpunt!

edit: /me is in een aardige bui:
zeef in "Hoge kosten voor "gratis" HP windows 7 u..."

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Ik heb ook een reactie op de site van de consumentenbond gezet:

http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=8338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik bij Acer de aanvraag in ging vullen stond er '14,90' als kosten. Echter, later in het bestelproces bleek dat je een linkje per e-mail krijgt met een Key erbij, dus zelf downloaden. Dat kost niets; die 14,90 voor een upgrade per post zou ik nog net redelijk hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je per mail een je key krijgt opgestuurd en je extra moet betalen voor de media, mocht je die willen (!).

Het is echter al langer bekend dat fabrikanten woeker prijzen vragen voor media met drivers erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:04:

Het is echter al langer bekend dat fabrikanten woeker prijzen vragen voor media met drivers erop.
Jij vindt het woekerprijzen omdat je alleen naar de kosten van een DVD en naar de kosten van verzending kijkt.

Mocht er sprake zijn van een fikse winstopslag dan is dat overigens niet alleen voorbehouden aan fabrikanten van hardware enz. Zo werkt retail. Wel eens een laminaat vloer gekocht. Moet je eens kijken wat je betaalt aan plinten! Iedereen is gefixeerd op de kosten van de vloer en vergeten dat ze ook plinten nodig hebben. Die zijn dus wat duurder om de goedkope vloer te compenseren. Daarnaast ga je toch geen andere plinten leggen dan de originele vloer, dus het is een soort lock in. Slimme zet van de retail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zelf kijk ik heus niet naar alleen de kosten van de DVD en de verzending. Uiteindelijk komt het erop neer dat het een jaar of vijf geleden een gewoonte was om een vorm van media met drivers mee te leveren met een nieuwe computer. Daarnaast krijg je nu vaak ook nog DVD's zoals Microsoft Works (of een Office Trial) en een DVD brand programma erbij. Dan ben ik van mening dat hierbij ook best een driver cd of dvd gestoken kan worden.

Nu snap ik zelf best dat retail op die manier werkt, maar ik bedoelde er alleen mee te zeggen is dat het niet netjes is van de fabrikanten om zulke prijzen te vragen voor dergelijke van zelf sprekende producten. Daarnaast ben ik ook van mening dat het verder ook helemaal geen goede zaak is dat HP (en anderen) met een gratis update naar Windows 7 adverteren maar tegelijk toch kosten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Feitelijk heeft Knakworst het allemaal al gezegd:
knakworst schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:13:
Het zou alleen wel netjes zijn om aan de voorkant gelijk te vermelden wat de "gratis" upgrade kost.
Alles is niet zo heel vervelend als ze gewoon melding hadden gemaakt van het feit dat het niet echt gratis was. Nu wordt ik achteraf met kosten geconfronteerd. Als consument maakt het mij toch niet uit wat voor kosten het zijn! Of ik nu betaal aan verzendkosten, administratiekosten, de kosten voor de koffiejuffrouw, maakt me allemaal niets uit, onderaan de streep moet ik 25 euro betalen.

Ik heb het niet over of ik 25 euro een redelijk bedrag vind voor de kosten die anderen moeten maken of dat ze geld mogen verdienen op iets.

Zo kan ik alles wel gratis noemen en dan voor de "plintjes" (vergelijking van MIG29) de hoge prijs vragen. In Rome moet je betalen voor het bestek waar je mee eet. Ik vind het gewoon misleiding! Zeg gewoon hoeveel iets kost en doe dan niet of je iets gratis weggeeft. Tenzij je ook een optie geeft om bijvoorbeeld zelf de CD op te halen die zogenaamd gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de "gratis" upgrade besteld voor m'n Acer Timeline minilaptopje. Totale kosten: €14,90. Ik dacht dat de kosten overal gelijk waren omdat dezelfde organisatie wordt gebruikt om deze upgrades te verstrekken?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bij een Medion PC kostte het 20 euro. En daar heb ik de eigenaars van die pc ook op gewezen, het zal hun geld kosten, die upgrade.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij Toshiba kost het zelfs 29.95. Kreeg van de week nog een emailtje van ze dat het helaas tot december ging duren ivm de driver dvd.
Geachte mevrouw, mijnheer,

Bedankt voor uw bestelling van de Toshiba Windows 7 Upgrade pack. Uw zending bevat een dvd Windows 7, de productcode en een gratis Toshiba driver DVD, met de nieuwste Windows 7 stuurprogramma's voor uw Toshiba computer. Voor uw gemak zal de driver DVD u ook begeleiden door het upgrade proces. De samenstelling van de driver DVD en de programmering van het automatische upgrade proces, vereist wat meer tijd. Vandaar dat we medio december zullen beginnen met de uitlevering van uw Windows 7 upgrade kit. Wij bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak.
Vanwege technische redenen is het niet mogelijk om uw Windows 7 Upgrade Pack te versturen zonder de driver DVD. Zodra het upgrade pakket is verzonden, zullen wij u direct per e-mail informeren.

Met vriendelijke groet,

Uw Windows 7 Upgrade Team
Die gratis dvd kost dus 30 euro en moet er ook nog eens 2 maanden langer op wachten, erg handig.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xtra schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:27:
Maar kosten is wat anders dan een willekeurig hoog bedrag dat niet in verhouding staat tot de kosten ;)
Da's waar... maar op zich vindt ik tot € 20,00 ofzo niet verkeerd hoor.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:25:
Bij Toshiba kost het zelfs 29.95. Kreeg van de week nog een emailtje van ze dat het helaas tot december ging duren ivm de driver dvd.

[...]

Die gratis dvd kost dus 30 euro en moet er ook nog eens 2 maanden langer op wachten, erg handig.
Da's dan weer minder. Bij de XP -> Vista upgrade op mijn Toshiba laptop had ik bezwaar gemaakt tegen de kosten en kreeg hem uiteindelijk gratis :) Geen idee of dit nu ook nog werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 27-08 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:51:
Toen ik bij Acer de aanvraag in ging vullen stond er '14,90' als kosten. Echter, later in het bestelproces bleek dat je een linkje per e-mail krijgt met een Key erbij, dus zelf downloaden. Dat kost niets; die 14,90 voor een upgrade per post zou ik nog net redelijk hebben gevonden.
Je hebt de keuze dan kan ik het nog begrijpen. Die 14,90 vind ik ook veel te veel als je geen keuze had. Je wordt een gratis alternatief aangeboden die je kan nemen. Als je dat niet doet krijg je servicekosten, wat ik dan terecht vind.

En dan nog is het 10 euro minder dan bij asus.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:51:
Ik heb dus ook via een Acer een upgrade aangevraagd, maar nergens werd bij mij gerept over downloaden. Ik heb een e-mail met bevestiging dat de de upgrade-DVD verstuurd wordt zodra hij leverbaar is.

Mijn bevestigingsmailtje van de upgrade aanvraag:
Dear Wildfire,

Thank you for your order!

Your credit card will be charged EUR 14.90 only when the upgrade kit is shipped. The price shown is inclusive of shipping charges.

All orders received will be collected and held for processing until the Windows 7 release date (currently estimated for October 2009 but is subjected to change). Orders will be processed in the order they were received. You will receive another notification when the order is shipped.

For questions about your order, tracking information, and your order status, please click here. You will need to enter both Order Number [xxxxxxx] and email address [xxxxxxx] to obtain status of your order.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 22-10-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
xtra schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

25 euro toeslag als je een rekening van Essent 2 dagen te laat betaald is precies hetzelfde. Ook onzinnig hoog.

Echter, alle administratie en zut erbij zal je wel op een redelijk bedrag uitkomen. 25 euro voor een upgrade van Vista naar XP is natuurlijk een schijntje als je het vergelijkt met de kosten voor een echte upgrade.

Je had de laptop/computer ook gewoon een maand of 2 maanden later kunnen kopen zodat je direct Windows 7 erop gehad had.

Dell heeft bij de transitie van XP > Vista ook een dergelijke actie gehad en toen was ik volgens mij ook een bedrag van 20 euro kwijt. Het is dus niet iets van deze tijd maar dit soort "praktijken" spelen al sinds jaar en dag.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SH4D3H schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

10 euro maximaal.
Verzend + verwerkingskosten.

Die laatste zouden zelfs voor de fabrikant moeten zijn omdat ik als koper anders ook een maand had kunnen wachten en ze die laptop niet verkocht hadden.
Inderdaad, 10 euro zou een redelijk bedrag zijn. Dat vraagt Microsoft ook voor het opsturen van een CD'tje (trial-versie of een Office-CD voor thuisgebruik als je op de zaak een licentie hebt die thuisgebruik toestaat).

Dit is gewoon cashen voor HP.
redfoxert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:46:
[...]

25 euro toeslag als je een rekening van Essent 2 dagen te laat betaald is precies hetzelfde. Ook onzinnig hoog.

Echter, alle administratie en zut erbij zal je wel op een redelijk bedrag uitkomen. 25 euro voor een upgrade van Vista naar XP is natuurlijk een schijntje als je het vergelijkt met de kosten voor een echte upgrade.

Je had de laptop/computer ook gewoon een maand of 2 maanden later kunnen kopen zodat je direct Windows 7 erop gehad had.

Dell heeft bij de transitie van XP > Vista ook een dergelijke actie gehad en toen was ik volgens mij ook een bedrag van 20 euro kwijt. Het is dus niet iets van deze tijd maar dit soort "praktijken" spelen al sinds jaar en dag.
Je betaalt alleen niet 25 euro voor de upgrade, want dat upgrade-recht heb je al gekocht (kreeg je gratis bij je computer als lokkertje). Je betaalt alleen 25 euro voor het verzenden van een CD'tje. De verzending kost HP ongeveer 1,50 (bubbeltjesenvelop, daarin stuurt Microsoft je je CD's ook toe). De overige 23,50 zijn "administratie- en verwerkingskosten". Dat is gewoon grof betaald, want administratief duurt de afhandeling natuurlijk nog geen 10 minuten en de verwerking duurt nogeens hooguit 15 minuten (CD-tje pakken, in envelop doen, adreslabel erop plakken en bij de uitgaande post leggen).

En dan reken ik al heel erg ruim. Ik vraag me af wat HP allemaal moet doen om een CD te versturen, want Microsoft kan dit voor 10 euro (en dan komt je CD uit de USA).

Offtopic:
Misschien eens kijken naar een andere energie-leverancier??? Het komt niet vaak voor, maar ik betaal ook weleens een energierekening 1 of 2 dagen te laat. Zolang je dat niet 4 keer per jaar gaat doen, doen ze bij Eneco niet extreem moeilijk hoor. Alleen als je te boek staat als "wanbetaler", dan krijg je wel meteen kosten.... (Maar daar heb je dan ook wel een beetje om gevraagd natuurlijk.)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:47:

Offtopic:
Misschien eens kijken naar een andere energie-leverancier???
[/quote]
Stroom komt nu van Greenchoice ;) Mede door die onzin van Essent ja.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ik heb dit 'probleem' ook. Recentelijk een nieuwe Lenovo ThinkPad gekocht met Windows Vista Business Edition erbij. Deze kan ik 'gratis' naar Windows 7 Professional upgraden. Dit kan allemaal netjes en ze zouden vanaf de 22 Oktober verzonden kunnen worden (vandaag!) maar er wordt wel €17,32 in rekening gebracht voor het verzenden.

Nu vind ik dit zelf een kleine bijdrage voor een Windows 7 Professional upgrade, maar vind de manier waarop elke fabrikant promoot met een 'gratis Windows 7 upgrade' heel erg slordig!

Voor de geïnteresseerde, Windows 7 upgrade programma van Lenovo is hier te vinden.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wildfire schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:02:
Ik heb de "gratis" upgrade besteld voor m'n Acer Timeline minilaptopje. Totale kosten: €14,90. Ik dacht dat de kosten overal gelijk waren omdat dezelfde organisatie wordt gebruikt om deze upgrades te verstrekken?
Dat is inderdaad een apart verschijnsel, upgrades worden afgehandeld door 1 partij (waarschijnlijk uitgekozen (en mogelijk ook nog gedeeltelijk betaald?) door Microsoft). En vervolgens komen de fabrikanten met verschillende prijskaartjes voor de upgrades, zo lastig kan het toch niet zijn om een driver DVD in elkaar te zetten? Distributie en administratie wordt verder allemaal door die externe partij geregeld neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
ik heb dit probleem ook bij de Dell versie.

Nergens stond vermeld dat het om een betaalde gratis upgrade ging. Vervolgens is het ook nog alleen creditcard wat nergens vermeld stond, dus kan ik hem sowieso niet aanschaffen.

Als ik dit had geweten had ik nooit een laptop gekocht bij Dell. Ik had dan wel gewacht tot ze geleverd werden met Windows7. Dit hoefde niet, omdat je een gratis upgrade zou krijgen. Maar voor mij is de gratis update niet gratis, en tevens niet bestelbaar.

:(

Is er geen email adres bij Microsoft die over dit soort zaken gaan. En die ook nog eens gelezen / beantwoord woord :)

Ik dacht nog serieus ook dat de update via windows update uitgerolled zou worden. Dacht dat zelfs ergens gelezen te hebben. Dit is dus niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 22-10-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je contact opgenomen met Dell? En dan bedoel ik echt serieus klagen contact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Als je in de US woont en een bepaald apparaat met windows 7 upgrade gekocht hebt, kun je (als je model op de actielijst staat) via mail-in rebate de kosten van je upgrade kit terugkrijgen. Het kan dus wel voor niets, maar alleen als je daar woont en aan de modeleisen voldoet.

http://h71016.www7.hp.com/html/psg_071009_win7/index.asp

[ Voor 9% gewijzigd door _fm op 22-10-2009 11:35 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

xp7amrkr schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:21:

[..]

Voor de geïnteresseerde, Windows 7 upgrade programma van Lenovo is hier te vinden.
Yep, ook via mentormediacorp.com dus. Net zoals bij mij met Acer. En volgens mij bij iedereen. Blijkbaar zijn er verschillende afspraken gemaakt waardoor er toch weer sprake is van verschillende tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de mijne ook besteld via MSI voor 21 euro. Hij is gisteren dinsdag verzonden vanuit Duitsland en ligt nu in Basel, Zwitserland. Weet iemand of dit altijd zo gaat met producten die via DHL worden verzonden uit Duitslan?

Microsoft heeft mijn bestelling door de war gehaald met iemand anders. Mijn bestelling is in Nederland, maar het kan 10 tot 15 werkdagen duren voor die er is. In Nederland gebruiken ze Mail-Log als koeriersdienst. Ik heb dus 21 euro betaald en moet alsnog 2 tot 3 weken wachten. Voor die 21 euro hadden ze het ook met de TNT kunnen verzenden.

Ik heb dit ook naar Microsoft gestuurd al.

[ Voor 49% gewijzigd door Yorinn op 23-10-2009 10:01 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Voor HP wordt het afgewikkeld via Arvato (Bertelsmann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp7amrkr schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:21:
Ik heb dit 'probleem' ook. Recentelijk een nieuwe Lenovo ThinkPad gekocht met Windows Vista Business Edition erbij. Deze kan ik 'gratis' naar Windows 7 Professional upgraden. Dit kan allemaal netjes en ze zouden vanaf de 22 Oktober verzonden kunnen worden (vandaag!) maar er wordt wel €17,32 in rekening gebracht voor het verzenden.

Nu vind ik dit zelf een kleine bijdrage voor een Windows 7 Professional upgrade, maar vind de manier waarop elke fabrikant promoot met een 'gratis Windows 7 upgrade' heel erg slordig!

Precies hetzelfde hier.
Het is wel een internationale shipping en ach 17 euro.
Wel minder dat je via creditcard moet betalen.
Maar geen wereld problematiek, wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:23
Betalen met creditcard is voor sommige mensen wel een probleem.

1. Je bied een 'gratis' upgrade aan.
2. Je moet verplicht met een creditcard (of Visa?) betalen.

Waarom geen Ideal of acceptgiro(voor of na leverling)?

Uiteindelijk 2 nadelen waardoor (bijv. een bevriend echtpaar van mij) waarschijnlijk gewoon bij Windows Vista blijven.

Of ik lever ze een Windows 7 aan via MSDNAA die ze niet mogen draaien, maar wel legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De dell update pagina linkt nu naar IIS van Microsoft. Wat is daar aan de hand :?
Maarja, even afwachten dus. Ik had verwacht vandaag te kunnen updaten/bestellen maarja.
Weet namelijk niet zéker of het alleen Creditcard is, volgens de FAQ wel :(

Dan stap ik gewoon weer over naar Ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Strawberry_1985 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:51:
Betalen met creditcard is voor sommige mensen wel een probleem.

1. Je bied een 'gratis' upgrade aan.
2. Je moet verplicht met een creditcard (of Visa?) betalen.

Waarom geen Ideal of acceptgiro(voor of na leverling)?

Uiteindelijk 2 nadelen waardoor (bijv. een bevriend echtpaar van mij) waarschijnlijk gewoon bij Windows Vista blijven.

Of ik lever ze een Windows 7 aan via MSDNAA die ze niet mogen draaien, maar wel legaal is.
Omdat ze misschien gen iDeal in het buitenland kennen? Creditcard is de enige wereldwijd geaccepteerde online betaalmethode. Je hebt hier niet te maken met een lullige webshop maar met een hele grote wereldwijde organisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

25 euro bij de aanschafprijs van de pc/laptop optellen en HP had de update echt "gratis" de deur uit kunnen doen dan had je er als koper helemaal niks van gemerkt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
mad-dog schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:09:
[...]

Omdat ze misschien gen iDeal in het buitenland kennen? Creditcard is de enige wereldwijd geaccepteerde online betaalmethode. Je hebt hier niet te maken met een lullige webshop maar met een hele grote wereldwijde organisatie
Waar een wil is is een weg. Met de juiste payment provider kun je ook iDeal afhandelen. Als je wereldwijd producten aanbiedt is het wel handig om er rekening mee te houden dat niet de hele wereld een credit card heeft.
Zonder credit card zijn er wel weer mogelijkheden via een online debit card.

Misschien hadden ze het beter vast in de winkel kunnen aanbieden: Koop voor € 25,00 een gratis update o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
mad-dog schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:09:
[...]
En je hebt hier te maken met een megabedrijf (Microsoft) dat graag wil dat de hardware fabrikanten nog PCs/Laptops blijven verkopen totdat het volgende OS uitkomt. Dan zorg je ervoor dat je een lokaal alternatief biedt, en anders maar een grote disclaimer dat je alleen met een CreditCard een "gratis" upgrade kunt krijgen.

Ten tijde van XP-Vista was er wel een alternatief, en we zijn heus niet het enige land waar niet iedereen een CreditCard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Een creditcard is in feite een lening. Nu gaat Dell mij verplichten om een lening aan te gaan? :N

Het hele zaakje stinkt met hun "gratis" update die niet gratis en niet bestelbaar voor mensen zonder een lening(credit card).

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RedHat schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:32:
Een creditcard is in feite een lening. Nu gaat Dell mij verplichten om een lening aan te gaan? :N

Het hele zaakje stinkt met hun "gratis" update die niet gratis en niet bestelbaar voor mensen zonder een lening(credit card).

:r
Het is wel iets genuanceerder dan dat. Een creditcard kan je prima 100 procent aflossen elke maand. Dan betaal je ook geen rente. Blijkbaar bestaan deze misverstanden nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 23-10-2009 10:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Het is wel iets genuanceerder dan dat. Een creditcard kan je prima 100 procent aflossen elke maand. Dan betaal je ook geen rente. Blijkbaar bestaan deze misverstanden nog steeds.
Maar als ik een Hypotheek wil kijken ze wel even of ik creditcards heb.

Dus zo gek is het niet hoor :?

Ik vind dat een bedrijf die mij iets gratis beloofd, er vevolgens geld voor vraagt en waarje alleen met credit card kan betalen echt niet geloofwaardig meer.

Ik koop dan ook nooit meer een Dell...

Overigens kan ik Win7 nog steeds niet bestellen bij Dell. Staat nog steeds "Niet beschikbaar". Maar wanneer het wel beschikbaar komt is mij ook nog een raadsel :?

[ Voor 31% gewijzigd door RedHat op 23-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RedHat schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Ik heb in diverse hypotheektrajecten nog nooit opmerkingen gehad over een creditcard op mijn naam. Die check zal er vast zijn maar als je alles netjes betaald is er niets aan de hand.

Volgens mij ben je op dit moment iets gefrustreerd en lichtelijk paranoide. Geen reden om creditcards maar gelijk af te fakkelen als je duidelijk niet weet hoe het één en ander werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony gratis update is idem 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
De kosten vind ik niet echt een probleem, voor 25 euro upgraden is toch prima te doen ondanks dat het "gratis" zou zijn. Wat ik wel wat jammer vind; ik kocht in januari een (zakelijke) HP laptop, voorzien van Vista Business met een "gratis" downgrade naar Windows XP. Prima, maar het medium was er niet bijgeleverd (Vista overigens ook niet, wel wat trialmeuk). Hiervoor moet ik dan ook de verzendkosten betalen en deze waren afaik 35 euro.
Vista gebruik ik amper omdat het me niet echt bevalt. XP heb ik niet besteld maar heb gekozen voor een Linux distro. Prima, werkt allemaal. W7 zou ik wel graag willen proberen vanwege de goede verhalen. Hiervoor zal ik een volledig nieuwe versie moeten kopen. Zou graag de 25 euro betalen voor de W7 dvd maar ik val buiten het programma. Prima, maak hem dan maar 50 euro ofzo maar laat me niet het volle pond betalen, zeker omdat het een nieuw model is wat nu wel in het upgrade programma valt.

Zijn er voor dit soort situaties ook nog mogelijkheden bij HP of houdt het op met de aanschafdatum die in aanmerking komt voor de upgrade?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
RedHat schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Nee hoor, ze kijken of je een krediet hebt en dat kan evt. zijn gekoppeld aan een credit card. Je kunt ook een credit card nemen zonder krediet. Moet je alles dezelfde maand betalen. (Banken doen uiteraard liever met krediet want dan verdienen ze lekker veel.)

Voor dit soort aankopen kun je ook een online debit card nemen. Zelfde mogelijkheden, alleen vooruit betalen.
Maar het blijft dom dat er niet meer betaalmogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Klopt. Ik heb zelf een Mastercard en elke maand betaal ik de rekening volledig. Hierdoor betaal ik ook geen rente, dat gebeurt pas wanneer je maar een gedeelte betaalt en de rest dus op afbetaling gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

Ik heb in diverse hypotheektrajecten nog nooit opmerkingen gehad over een creditcard op mijn naam. Die check zal er vast zijn maar als je alles netjes betaald is er niets aan de hand.

Volgens mij ben je op dit moment iets gefrustreerd en lichtelijk paranoide. Geen reden om creditcards maar gelijk af te fakkelen als je duidelijk niet weet hoe het één en ander werkt.
LOL.

Ik quote mijzelf nog even:
Ze kijken wel degelijk of je een credit card hebt.

[ Voor 78% gewijzigd door RedHat op 23-10-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RedHat schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:46:
Misschien ben je zelf paranoide? Waarom meteen 'op de man spelen' en iemand paranoide en gefrustreerd noemen. :? Beetje kinderachtig, nietwaar?
Nou ja zeg? :?

Er zijn nu al een aantal mensen die mijn verhaal bevestigen en jij schreeuwt gelijk moord en brand met een ellendig verhaal over dat creditcards de bron van alle kwaad is en daarom gelijk geen Dell meer koopt.

Maar goed. Je moeder zal wel gelijk hebben.

[ Voor 88% gewijzigd door Gunner op 23-10-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Als ik zeg dat er bij een hypotheek verstrekking gekeken wordt of je creditcards hebt en jij noemt mij meteen paranoide... Dat slaat toch helemaal nergens op?

Ik zeg dat er naar gekeken wordt
Jij zegt dat jij nog nooit hier melding van gehad heb. Het kan best zo zijn, maar als je geen krediet opbouwt is er niets aan de hand. Dus je bent paranoide.

Hier wordt gewoon naar gekeken hoor :? Niets nieuws onder de zon.

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 23-10-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
[...]

Waarom meteen 'op de man spelen' en iemand paranoide en gefrustreerd noemen. :?
Omdat je dat ook bent. Het komt je nu even slecht uit dat geen cc hebt, en dat laat je blijken door een hele klaagzang. Dat iemand je dan zegt waar het op staat probeer je te weerleggen door als argument je moeder aan te dragen.

Vind het altijd wel leuk hoor, dergelijk 'voer voor psychologen' :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RedHat schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:52:
[...]

Als ik zeg dat er bij een hypotheek verstrekking gekeken wordt of je creditcards hebt en jij noemt mij meteen paranoide... Dat slaat toch helemaal nergens op?

Hier wordt gewoon naar gekeken hoor :? Niets nieuws onder de zon.
Ze kijken wel degelijk of je een credit card hebt.
Dat ontken ik toch ook helemaal niet? :?
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:59:
Die check zal er vast zijn maar als je alles netjes betaald is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

[...]

Dat ontken ik toch ook helemaal niet? :?

[...]
Maar vervolgens noem je mij paranoide terwijl die check er weldegelijk is :?
Ik quote mij zelf nog even:
Ik zeg dat er naar gekeken wordt
Jij zegt dat jij nog nooit hier melding van gehad heb. Het kan best zo zijn, maar als je geen krediet opbouwt is er niets aan de hand. Dus je bent paranoide.
Ik snap de discussie dan ook helemaal niet hoor :?

Ik zeg alleen dat er naar gekeken wordt, en jij noemt me meteen paranoide en gefrustreerd. Dat ik aandraag dat er wél naar gekeken wordt is toch niet zo vreemd? Hoef je toch niet paranoide voor te zijn :?

Je reageert op mijn stelling dat er naar gekeken wordt bij je hypotheek met dit:
Geen reden om creditcards maar gelijk af te fakkelen als je duidelijk niet weet hoe het één en ander werkt.
Bij de bank waar m'n moeder werkt checken ze dit in ieder geval wel. Ik snap dan ook niet dat je zegt dat ik duidelijk niet weet hoe het een en ander werkt. Omdat dit wel degelijk zo is.

[ Voor 72% gewijzigd door RedHat op 23-10-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ga het hier verder bij laten omdat je het duidelijk niet wilt begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gunner schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:55:
Ik ga het hier verder bij laten omdat je het duidelijk niet wilt begrijpen.
:W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb je nou dat verhaal over je moeder weer weggehaald? Omg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Heren, zo kan 'ie wel weer. Gaarne on-topic vanaf nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
pennywiser schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:
Heb je nou dat verhaal over je moeder weer weggehaald? Omg !
Mja niet relevant denk ik. Maar goed; waar mijn moeder werkt, werkt het wel zo. Zo gek is dat toch niet :?
Ik vind de hele discussie dan ook een beetje raar. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om een credit card af te fakkelen. Ik heb alleen gezegd dat credit cards wel degelijk bekeken worden bij het verstrekken van een hypotheek.

(Sorry zeef; las je comment pas na submit).

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 23-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Hufterige praktijken (hee, wat kan je daar een grappige afkorting van maken bedacht ik me toen ik het schreef). Mensen hier verdedigen het wel, maar niemand kan mij uitleggen waarom iets 25 euro moet kosten terwijl het gratis zou moeten zijn. Gratis = kosteloos, maar toch niet helemaal? Erg misleidend.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Wat 'gratis' inhoudt moet je beoordelen aan de hand van de verwachtingen die je redelijkerwijs mocht hebben bij aankoop. Als je niet toevallig vantevoren op de HP-site had gekeken, of als een verkoper er niet toevallig wat over heeft gemeld, moet die update echt gratis zijn en mogen er ook geen redelijke kosten berekend worden. Krijg je die update vervolgens niet gratis, dan blijft de verkoper in gebreke en stel je hem een redelijke termijn tot nakoming. En na die termijn heb je gratis Windows 7 of kun je de koopovereenkomst ontbinden en ergens anders een mooie laptop kopen.

Iets wat als gratis beloofd wordt, is gewoon gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Aangezien dit verzendkosten zijn kun je de upgrade DVD dus wel gratis ophalen (neem ik aan).

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HP zegt toch duidelijk "geen kosten". Waarom tonen mensen altijd begrip voor de administratie/verzend/reservering/andereflauwekul-kostentruc van bedrijven? Gratis = gratis, dus geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
haribold schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:09:
HP zegt toch duidelijk "geen kosten". Waarom tonen mensen altijd begrip voor de administratie/verzend/reservering/andereflauwekul-kostentruc van bedrijven? Gratis = gratis, dus geen kosten.
Nouja, ik kan de verzendkosten nog enigsinds begrijpen. Alleen ik vind het triest dat een update voor mensen zonder creditcard onmogelijk gemaakt word. Ik ben op een aanbieding ingegaan en nergens is mij gemeld dat het op deze manier in zijn werk zou gaan. Dat vind ik jammerlijk.

Bij Dell is hij nog steeds niet 'beschikbaar'. Op het moment dat hij beschikbaar wordt kan ik altijd nog een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Ehm, nee. GRATIS betekend toch echt, zonder bijkomende kosten mee te nemen. Zogauw er extra kosten bij komen, maakt even niet uit waarvoor, is het niet meer GRATIS.
Gratis
`Gratis` is een term uit het Latijn en wordt gebruikt in diverse Romaanse en Germaanse talen (zoals Nederlands, Deens, Duits, Engels, Frans, Noors, Portugees, Spaans, Zweeds) in de betekenis van `kosteloos`; ergens niet voor hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Verzendkosten zou ik ook acceptabel vinden. Ze kunnen het kosteloos aanbieden, hoe het van hun naar jou komt is jouw probleem waar zij een dienst voor aanbieden. Dat terzijde.

Kun je niet terug gaan naar de winkel van aanschaf? Zij bieden de laptop aan met sticker 'gratis Windows 7'. Het lukt jou niet om er gratis aan te komen dus het product werkt niet volgens specificaties. RMA-tje, laat hun het maar oplossen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die upgrade dus ook besteld, 24,90 is inderdaad wat teveel voor een "Gratis" upgrade...

Nu sta ik met een probleem aangezien zij mij dit sturen:

Het volgende item (s) van uw bestelling zijn klaar om versend te worden:
Windows 7 Home Premium
Aantal: 1 Bedrag: EUR 24.90 Totale Bedrag: EUR24.90
Betaling overmaken op giro: EUR 24.90
Gelieve het bedrag overmaaken op de volgende bankrekening:

Arvato BANK ACCOUNT
Commerzbank AG Gütersloh|Bank Code 47840065|Account Number 158085100|SWIFT COBADEFF478|IBAN DE41478400650158085100|Betaling beschrijving: 3330013xxx

Belangrijk niet: Zorg ervoor dat het volgnummer wordt vermeld als een referentie op de overdracht, anders wordt uw bestelling kann niet verwerkt worden.

Ik wil alvast duidelijk maken dat de spelfouten er al in zaten... |:(

Maar waar het om draait is dat ik een volgnummer nodig heb om bij de overboeking (heb geen creditcard) naar te verwijzen. Als ik de site van Arvato (Distributie bedrijf wat HP inhuurt) moet geloven krijg ik pas een volgnummer als de upgrade het magazijn verlaat, maar om 'm te laten verzenden moet ik eerst betalen... :|

Nu heb ik wel een ordernummer maar of dat nu goed is om erbij te zetten weet ik niet. Ik krijg ook geen reactie terug van mijn mail die ik heb verstuurd en na een half uur aan de telefoon heb ik ook opgehangen.

Is er misschien iemand die de upgrade van HP ontvangt en ook via overboeking betaalt die dit wel weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
Als je bij surfspot een win7 ultimate kan krijgen voor 18 euro inclusief media en verzendkosten.
Dan lijkt me duidelijk dat je genaaid wordt als je meer dan 15 euro moet betalen.

Voor mij zou zoiets betekenen dat dit de laatste keer is dat ik een product bij zo'n boevenbende zou kopen. Maar blijkbaar komen ze er mee weg. Mensen kopen het toch wel, HP is wel 'een naam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Titusvh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:51:
Als je bij surfspot een win7 ultimate kan krijgen voor 18 euro inclusief media en verzendkosten.
Dan lijkt me duidelijk dat je genaaid wordt als je meer dan 15 euro moet betalen.

Voor mij zou zoiets betekenen dat dit de laatste keer is dat ik een product bij zo'n boevenbende zou kopen. Maar blijkbaar komen ze er mee weg. Mensen kopen het toch wel, HP is wel 'een naam'.
Echter is het zo dat alleen docenten Windows 7 Ultimate kunnen krijgen bij Surfspot voor 17 euro. Anderen vallen buiten de boot en behoren nog steeds meer dan 60 euro voor deze editie te betalen.

Zelf wil ik trouwens HP niet een boevenbende noemen. Wel dat de kosten wat aan de hoge kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij Surfspot is Windows 7 gratis. Je betaalt alleen 69 euro aankoopkosten.

Ik zou gewoon HP aan zijn belofte van gratis houden. Dat begrip van de gemiddelde consument voor bijkomende verborgen kosten sterkt bedrijven alleen maar in hun gedrag om de werkelijkheid anders voor te spiegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
haribold schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:24:

Ik zou gewoon HP aan zijn belofte van gratis houden. Dat begrip van de gemiddelde consument voor bijkomende verborgen kosten sterkt bedrijven alleen maar in hun gedrag om de werkelijkheid anders voor te spiegelen.
Alsof HP zich iets aantrekt van een consument die het niet eens is met de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305

Echter heb je twee praktische problemen bij het houden van HP aan de belofte.
  1. Als het goed is, is het ergens vermeld in de algemene voorwaarden dat HP en andere fabrikanten kosten mogen rekenen voor verzending of administratiekosten. 1
  2. Voor een bedrag van 25 euro gaat geen advocaat of rechtsinstantie claimen of vechten. Ook niet met een stichting, aangezien de meeste stichtingen al ongeveer dat bedrag vragen aan lidmaatschapskosten.
offtopic:
Dus Windows 7 is niet gratis bij Surfspot, aangezien aankoopkosten de koopprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

alex3305 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:33:
[...]

Echter heb je twee praktische problemen bij het houden van HP aan de belofte.
  1. Als het goed is, is het ergens vermeld in de algemene voorwaarden dat HP en andere fabrikanten kosten mogen rekenen voor verzending of administratiekosten. 1
  2. Voor een bedrag van 25 euro gaat geen advocaat of rechtsinstantie claimen of vechten. Ook niet met een stichting, aangezien de meeste stichtingen al ongeveer dat bedrag vragen aan lidmaatschapskosten.
offtopic:
Dus Windows 7 is niet gratis bij Surfspot, aangezien aankoopkosten de koopprijs is.
Tweede punt is echt onzin. Samen sta je sterk in dit geval.

Iedereen kan zien dat 25 euro voor een gratis product teveel is; snel zal er dan ook geconstateerd worden HP=oplichter. HP wil er best wat voor doen om dit op te lossen voor dat dit groots in de media komt, geloof mij.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16
In plaats van "gratis upgrade" kan het ook "krijg 20 euro korting bij een upgrade naar Windows 7 Home Premium" zijn, gekeken naar de prijs van Windows 7 Home Premium (genuine!) bij de juiste webwinkels. Natuurlijk is het meer korting voor de duurdere bijpassende edities. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 24-10-2009 01:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En Microsoft heeft mijn klacht doorgestuurd.

Microsoft had mij een verkeerde Track&Trace code gegeven. Ze haddden er een gegeven van iemand uit Zwitserland. Dus ik had Microsoft gemaild hoe het zat. Hun zeiden dat het inderdaad niet klopte en hebben die T&T code weggehaald. In Nederland gebruiken ze de koeriersbedrijf ''Mail-Log''. Die heeft geen T&T codes. Ik had Microsoft al gemaild waarom ze geen TNT of DHL gebruiken, en daarop zeiden ze dat ze mijn klacht gingen doorsturen.

Maar al met al moet ik nu nog waarschijnlijk 10 tot 15(!) werkdagen wachten totdat ik Windows 7 kan gebruiken. En daar heb ik 21 euro voor betaald aan MSI. :(

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:46

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik zag laatst dat bij de laatste Medion/Aldi aanbieding ook een upgrade stond voor 7.
Deze koste je dan wel 19,95. Nog aan de forse kant maar in iedergeval netjes
en juist vermeld. Het kan dus wel...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Update, naar aanleiding van een mail aan Arvato customerservice:

Mijn vraag aan Arvato:
Hallo,

Ik heb afgelopen maand een HP laptop gekocht (4510s, p/n NA920EA#ABH), met windows vista business.

Bij de aanschaf van deze laptop was vermeld dat ik gratis kon upgraden naar windows 7. Nu zie ik echter dat ik aan bijkomende kosten nog weer 25 euro moet betalen. Dat vind ik niet echt gratis.

Graag ontvang ik alsnog een gratis upgrade naar windows 7.
Reactie Arvato:
Geachte mevrouw, mijnheer,

Bedankt voor uw reactie aan het HP Windows 7 Upgrade Option Program Team.

De upgrade zelf, aangeboden door HP, is gratis, echter voor verwerking
en verzending worden kosten in rekening gebracht.
De genoemde kosten zijn afhankelijk van het land. Voor uw land kost een
enkele Windows 7 Upgrade Kit EUR 24,90. De Upgrade Kit wordt verstuurd
met een koerier vanuit Duitsland. Een deel van de kosten zijn
afhankelijk van de koerier.

Uw upgrade kit bestaat uit de volgende onderdelen:
- Windows 7 Upgrade DVD
- HP driver DVD
- HP handleiding met installatie-instructies.

Wij danken u voor uw begrip.

Indien u overige vragen heeft betreffende de Windows 7 Upgrade optie,
aarzelt u alstublieft dan niet om contact met ons op te nemen.

Windows 7 Upgrade Optie Programma Team
E-mail: CustomerService@hpwindows7upgrade.arvato.com
Ik heb een reactie gestuurd met de vraag of ik win7 upgrade niet gewoon mocht downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik kan nog steeds niet de update bestellen bij Dell.
Hij is toch gewoon uitgekomen en beschikbaar :?
Dell kan ook niet aangeven wanneer hij wel beschikbaar is.

Iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die upgrade kits zijn meestal niet meteen beschikbaar (ten tijde van XP->Vista kon dit maanden duren), er wordt meestal ook nog een schijfje met wat drivers in elkaar gedraaid. Dus het kan wel kloppen dat het nog even duurt voor ze uitleveren. Wel vreemd dat je hem nog niet kunt bestellen, misschien zijn ze zich nog aan het beraden hoeveel winst ze zullen gaan pakken op die upgrades. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

fabrikanten leveren natuurlijk geen download aan, dan zouden ze weer geld mislopen van de "administratiekosten".
en dat men tot december moet wachten kan 2 oorzaken hebben: of ze moeten meer lappen bij de releasedatum van 7 en het is 2 maand verder ineens goedkoper of ze zijn gewoon 2 maanden bezig met uit te zoeken he ze in vredesnaam al die bloatware op 1 schijfje moeten krijgen.... |:(

met al dat gezeik zou ik gewoon een "echte" normale versie kopen in de winkel. (al draait er hier al 2 maanden een pc perfect op een "via alternatieve wijze" vergaarde RTM versie van 7 O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 26-10-2009 00:51 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe moet ik dit lezen? "Bij de supermarkt is de melk gratis, je betaalt alleen 79 cent kassakosten"?

Ik probeer trouwens al een week iemand te vinden die z'n creditcard wil gebruiken om voor mij die 14,90 te betalen die de upgrade bij Acer kost, maar mensen zijn nogal huiverig tegenover betalen via internet. Driekeerkloppen.nl, bedankt.

Het lijkt wel een religie, angst inboezemen voor het onbekende :')

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2009 00:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 23:14
Toshiba durft zelfs € 29,90 te vragen voor de upgrade, en Sony vraagt € 25,00. Deze prijzen lijken redelijk overeenkomstig allemaal, misschien een emailtje naar mevrouw Kroes van de Europese Commissie met een klein tipje over dit soort kartelvorming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Bij Asus kost het 22 euro. Wel jammer dat je alleen met creditcard kunt betalen, want die heb ik niet. Van iemand een creditcard lenen kan ook niet; de mensen die een creditcard hebben, willen hem niet uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik zou, zodra ik erachter kwam dat gratis niet gratis is, contact opnemen met de verkoper. Deze heeft een product geleverd waar, bij het uitkomen van Win7, een gratis upgrade via de fabrikant bij zit. In dit geval is er echter geen sprake van gratis, dus is er niet geleverd wat afgesproken is.

De verkoper kun je dan in de gelegenheid stellen om alsnog gratis Win7 te leveren of de koop te ontbinden. Sneu voor de verkoper, maar dit probleem hoort een zaak tussen verkoper en fabrikant te zijn, en niet tussen consument en fabrikant.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je bereid bent om te betalen ook gewoon contact opnemen met de verkoper en regelen dat je op een andere wijze kunt betalen! Dat moet niet al te moeilijk zijn.

Edit: visa electron verkrijgbaar in nederland?

Ik woon in de UK en hier kan ik gewoon in de winkel een soort cadeaukaart van Visa (dacht ik, anders Mastercard :P) kopen met bijv 20 pond erop! Mocht er voldoende animo voor zijn, dan kan ik wel een handeltje opzetten :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 09:41 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste