Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255936

Topicstarter
hallo iedereen,

ik zit al een tijdje te worstelen en toen zoeken naar het antwoord op mijn vraag :P
heeft iemand hier enig idee of je een visa electron card, visa prepaid card, of een mastercard debit card, kan aanvragen in nederland? dan heb ik het niet over de virtuele varianten, maar de echte cards. zelf heb ik er niet veel gevonden die in nederland geleverd worden, en óók nog goedkoop zijn.
hier een paar links:
http://www.visaeurope.com/personal/choosing/payinadvance.jsp
http://www.mastercard.com/us/personal/en/aboutourcards/debit/standard_card.html

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:24
Wat is er mis met Maestro? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niet echt goed bruikbaar in buitenland, qua pinnen in winkel, in restaurants is het wat minder comfortabel, en natuurlijk internet, want met CC betalen is ook wel erg lekker dan. en dit vind ik persoonlijk dan weer de betere optie dan een echte CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een debitcard in de US is wat wij hier in NL een normale bankpas noemen. Wordt rechtstreeks van je rekening afgeschreven. Aangezien Visa en MC in NL slechts een CC maatschappij zijn, zullen die geen debitcard aanbieden. Daar heb je in NL namelijk een bankvergunning voor nodig vziw en die hebben ze niet; ze zijn alleen kredietverstrekkers :)

Vwb Visa: daarvan weet ik dat je geld op je Visa-card kunt storten. Dat saldo wordt dan eerst opgemaakt. Dit is met name bedoeld voor mensen die er geld mee op willen nemen; opnemen kost normaal gesproken geld, echter niet als je een positief saldo op je card hebt staan :) Op die manier kun je je visa dus en beetje als debitcard gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Ik kom dit soort producten vaak in Amerika tegen. Daar hangen ze gewoon aan een rekje in de supermarkt. Bij mijn weten biedt niemand dit in Nederland aan.

Mag ik je vragen wat je hier zo voordelig aan vindt boven een echte creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan bij mastercard ook. Gewoon een kaart nemen met een hele lage limiet en er extra geld op storten. Dan heb je bijna een debitkaart, op je kleine limiet na.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:24
Anoniem: 255936 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:46:
niet echt goed bruikbaar in buitenland, qua pinnen in winkel, in restaurants is het wat minder comfortabel, en natuurlijk internet, want met CC betalen is ook wel erg lekker dan. en dit vind ik persoonlijk dan weer de betere optie dan een echte CC.
True, ik heb speciaal een creditcard aangevraagd omdat ik nu in Spanje woon, hier betalen ze zelfs bij de supermarkt met creditcard :').

Ik mis het pinnen wel, dat is een stuk makkelijker en relatief veiliger. Maargoed, de adsl/isdn/pots verbindingen zijn hier heel onbetrouwbaar dus daarom is het pinnen hier niet doorgebroken denk ik. Maar Maestro en Visa Electron hebben allebei een account nodig die door een bank wordt verstrekt.

Ik zou gewoon een creditcard aanvragen, en als je student bent is het meestal goedkoper ook en zijn de eisen minder streng (stufi is al voldoende "loon"). Bij de boerenleenbank (Rabobank) heb ik voor 3,40 een CC aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm... tja, een CC is dan opzich ook wel handig, ook als je dan heel toevalig weer een nooduitgave moet doen. maar ik was toch echt geintresseerd in dit systeem... zeker ook in de UK is de mastercard/visa debit card erg populair.. heb er nu ook 1tje gevonden die ze ook gewoon in nederland leveren:

http://public.neteller.com/content/global/cards_physical.htm

deze is opzich nog wel goedkoop, maar.. vind toch... 4 euro voor geld op nemen vind ik best een hoop... en dan de kosten als card cancelation zijn ook redelijk hoog... dacht dat dit nog wel wat goedkoper zou moeten kunnen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 255936 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:56:
4 euro voor geld op nemen vind ik best een hoop.
Maar waarom zou je daar deze kaart voor gebruiken? Misschien in noodgevallen in het buitenland als je pinpas niet te gebruiken is (gestolen, stuk), maar voor de rest nooit. Die €4 in een noodgeval eens in de X jaar valt dan wel mee ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is zeker waar :P voor geld opnemen zou ik gewoon mijn pin pas blijven gebruiken:P maar het goede van zo'n pas vind ik juist dat je een mastercard heb, die zo'n beetje overal geaccepteerd wordt, waar je dan wat geld op hebt gezet :P en natuurlijk itunes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ken alleen Entropay (zelf nooit gebruikt).
Je betaalt zo'n 5% over het bedrag dat gestort wordt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Icelus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:18:
Ken alleen Entropay (zelf nooit gebruikt).
Je betaalt zo'n 5% over het bedrag dat gestort wordt.
maar dat is een virtuele kaart he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
via neteller.com kan je gratis een prepaid mastercard krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 255936 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:27:
[...]

maar dat is een virtuele kaart he :P
Oeps ;)
Fysieke prepaid creditcards worden niet in Nederland aangeboden.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42

Nakebod

Nope.

Nu weet ik niet 100% zeker of ze het ook in het buitenland aanbieden, maar Wirecard biedt naast de virtuele creditcard ook de mogelijkheid om ook een plastic fantastic :+ kaart aan te vragen.
Zit wel een prijskaartje aan, 25 euro per jaar, en eenmalig 5 euro verzendkosten.

Er zit een normale (Duitse) bank achter Wirecard, als het meezit redelijk betrouwbaar, al gebruik ik zelf alleen de virtuele kaart. Dat een fysieke kaart niet gratis is, is dan wel weer logisch, maar 25 euro vind ik toch een stevige kostenpost voor een debitcard, dan is een normale creditcard een beter idee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
25 euro is idd erg veel voor een debit card :o neteller is idd een interessante optie, maar, zijn er nog meer goede alternatieven beschikbaar? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328165

kijk maar even op www.ecro.eu daar kan je een visa electron aanvragen.. zodra de website geopend is moet je op geldzaken drukken daarna wijst het zich zelf..je kan gewoon overmaken via je bank als je eenmaal aangevraagd heb.. succes.. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 328165 op 20-11-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
is dat wel te vertrouwen www.ecro.eu komt een beetje fake over je moet ook vooraf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:21
snoopp17 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:53:
is dat wel te vertrouwen www.ecro.eu komt een beetje fake over je moet ook vooraf betalen.
Ze bieden een buitenlandse rekening aan, marketing dvd's en een automatische parkeerschijf. _/-\o_ Die vertrouw ik volledig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511207

Iemand nog up-to-date informatie over de visa electron? Vrijwel alle links die genoemd worden zijn doodlopend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:58
De beste opties op dit moment zijn denk ik Revolut een prepaid MasterCard zonder koersopslag en gunstige wisselkoersen. Die is op te laden met een IBAN overboeking, maar wordt herkend als credit card.

Wanneer het per se een debit card moet zijn, voor bijvoorbeeld zonder administratiekosten boeken bij RyanAir of EasyJet is de rekening van Monese een optie. Die is vooralsnog alleen geschikt voor Android toestellen, ook de aanvraag verloopt via je mobiel. Hierbij krijg je een gratis Visa debit card. Het nadeel is dat de rekening voorlopig alleen in GBP is en je dus het risico op koersverschillen hebt (door de waardedaling van de Pond wordt je geld minder waard). Het betalen in Euro's is voorlopig wel gratis en je kunt geld storten via een algemeen IBAN nummer in Euro's, ook hier is de wisselkoers goed. Een eurorekening met eigen IBAN en een iOS app worden later dit jaar verwacht.

Ook de komst van Number26 naar Nederland met een gratis MasterCard debit én Maestro wordt dit jaar verwacht. Hier zijn ook geen kosten aan verbonden en je hebt een eigen IBAN. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit precies in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511207

Yes, helder verhaal, bedankt!
Pagina: 1