Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
coyote1980 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:45:
Ik zou, zodra ik erachter kwam dat gratis niet gratis is, contact opnemen met de verkoper. Deze heeft een product geleverd waar, bij het uitkomen van Win7, een gratis upgrade via de fabrikant bij zit. In dit geval is er echter geen sprake van gratis, dus is er niet geleverd wat afgesproken is.

De verkoper kun je dan in de gelegenheid stellen om alsnog gratis Win7 te leveren of de koop te ontbinden. Sneu voor de verkoper, maar dit probleem hoort een zaak tussen verkoper en fabrikant te zijn, en niet tussen consument en fabrikant.
Dit is wel een goed punt. Als er een product verkocht is met de belofte dat er later nog gratis Windows 7 geleverd zou worden, kun je daar de verkoper op aanspreken. Je sluit de koop immers met de verkoper, niet met HP of Dell.
Hoe moet ik dit lezen? "Bij de supermarkt is de melk gratis, je betaalt alleen 79 cent kassakosten"?
Het staat bij Surfspot natuurlijk niet op deze manier op de site (Surfspot is gewoon eerlijk over zijn prijs). Het is alleen om aan te geven hoe makkelijk mensen verzonnen kosten accepteren, terwijl ze eigenlijk ingaan op een aanbod waarbij die kosten helemaal niet vermeld zijn. In de reisbranche was (en is) het heel normaal om klanten na het afspreken van een prijs te confronteren met toeslagen en extra kosten (waarom niet gewoon in de prijs begrepen?). Of bij auto's kosten voor het "rijklaar maken", terwijl het rijklaar zijn juist een van de kerneigenschappen van een auto is. Uiteindelijk allemaal bedoeld om de consument te misleiden. Helaas lijkt iedereen het maar te accepteren als redelijk, alleen omdat het de suggestie wekt dat er daadwerkelijk extra kosten worden gemaakt. Alsof de verkoopprijs zelf niet die kosten bevat, maar in zijn geheel bestaat uit winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 19:08
quote:
Hoe moet ik dit lezen? "Bij de supermarkt is de melk gratis, je betaalt alleen 79 cent kassakosten"?

Het staat bij Surfspot natuurlijk niet op deze manier op de site (Surfspot is gewoon eerlijk over zijn prijs). Het is alleen om aan te geven hoe makkelijk mensen verzonnen kosten accepteren, terwijl ze eigenlijk ingaan op een aanbod waarbij die kosten helemaal niet vermeld zijn. In de reisbranche was (en is) het heel normaal om klanten na het afspreken van een prijs te confronteren met toeslagen en extra kosten (waarom niet gewoon in de prijs begrepen?). Of bij auto's kosten voor het "rijklaar maken", terwijl het rijklaar zijn juist een van de kerneigenschappen van een auto is. Uiteindelijk allemaal bedoeld om de consument te misleiden. Helaas lijkt iedereen het maar te accepteren als redelijk, alleen omdat het de suggestie wekt dat er daadwerkelijk extra kosten worden gemaakt. Alsof de verkoopprijs zelf niet die kosten bevat, maar in zijn geheel bestaat uit winst...
Precies mijn punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Nu.nl en Telegraaf hebben het ook opgepikt. (Van het ANP)
AMSTERDAM - Klanten die de afgelopen maanden een computer met Windows Vista hebben aangeschaft, blijken flink te moeten betalen voor de beloofde gratis update naar het nieuwe Windows 7.

Het nieuwe besturingssysteem van Microsoft kwam 22 oktober op de markt. Wie voor die datum, maar na 26 juni een nieuwe computer heeft gekocht waarop Windows Vista is geïnstalleerd, mag van Microsoft gratis overstappen naar Windows 7.

Een rondgang van PC-Active langs een aantal grote computerleveranciers leert echter dat die klanten in de praktijk wel degelijk moeten betalen. Computerbouwer Toshiba maakt het het bontst: het brengt voor de upgrade-dvd 29,95 euro in rekening. Asus vraagt 21,99 euro en Packard Bell 'slechts' 14,95 euro. Het gaat volgens de bedrijven om 'verzend- en administratiekosten'.

Gratis

Bij grote winkelketens als MyCom en Paradigit krijgen klanten die willen upgraden wel een echt gratis versie van Windows 7. Die moeten ze dan wel zelf in de winkel komen ophalen. Bovendien geldt het aanbod alleen voor bij computers van het eigen winkelmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Misschien niet geheel Ontopic, maar wou eens kijken wat het koste om me toshiba L500-128 te upgraden naar W7 home premium. 29,50 eurotjes, voor een 'gratis' windows7? serieus, morgen toch eens bellen hoe die kosten tot 29,50 gekomen zijn, ronduit belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:10
Het is alleen om aan te geven hoe makkelijk mensen verzonnen kosten accepteren, terwijl ze eigenlijk ingaan op een aanbod waarbij die kosten helemaal niet vermeld zijn. In de reisbranche was (en is) het heel normaal om klanten na het afspreken van een prijs te confronteren met toeslagen en extra kosten (waarom niet gewoon in de prijs begrepen?). Of bij auto's kosten voor het "rijklaar maken", terwijl het rijklaar zijn juist een van de kerneigenschappen van een auto is.
Ik kan het niet laten:
http://www.youtube.com/watch?v=dlDnRzxR0bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nou heb ik de "gratis" upgrade van Acer een tijd geleden al besteld via mentormediacorp.com. Vorige week een betaal link gekregen, credit card gegevens opgegeven. Maar tot op heden gebeurt er niks meer. Er is geen geld van de credit card gehaald. De status is als volgt:
Order Status: Pending for Payment
Payment Status: Pending resubmit
Payment Date: NA
Is er wat mis of moet ik gewoon wachten. Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Heb via dezelfde website al een mailtje gestuurd met deze vraag, maar niks gehoord.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:15:
Nou heb ik de "gratis" upgrade van Acer een tijd geleden al besteld via mentormediacorp.com. Vorige week een betaal link gekregen, credit card gegevens opgegeven. Maar tot op heden gebeurt er niks meer. Er is geen geld van de credit card gehaald. De status is als volgt:

[...]

Is er wat mis of moet ik gewoon wachten. Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Heb via dezelfde website al een mailtje gestuurd met deze vraag, maar niks gehoord.
Jep, hier ook nog Pending for Proof of Purchase, vorige week besteld. Geduld... :/ (lenovo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Compaq 17" laptop gekocht bij Mycom, july 2009. Ja, tzt een kosteloze upgrade naar Windows 7.... NOT. Zoals bekend € 24,90.
Mycom Hilversum is er "mee bezig" geweest en kunnen "er niets aan doen"....

de koude douche voor HP en Mycom.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

Ik heb een Sony laptop. Tijdje terug 1500 euro voor betaald, tevens met een gratis upgrade. Nergens werd gerept over verzend- en handelingskosten. Ik weiger dus ook om 25 euro neer te tellen zodat Sony weer een hoop geld kan verdienen.

Ik download nog liever een W7 van usenet dan 25 euro neer te tellen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Same here. Dat belooft veel goeds...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Bij Dell:

code:
1
 Windows 7 Home Premium® 64bit Dutch Niet beschikbaar

Ik dacht dat de update op 22 oktober uitkwam. Maar nog steeds niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Ik moet voor mijn Asus laptop 29,90 euro betalen en dan heb ik niet eens de keus 32 bits / 64 bits (ik heb nu Vista 32 bits maar 4 Gb RAM, dus ik wil 64 bits). Ik was niet van plan dat te doen, dus ik heb via Amazon maar een Windows 7 licentie gekocht en daar zit gewoon de 64 bits versie bij. Aan mij verdienen ze niets, want niemand kan met droge ogen verklaren dat de kostprijs van die verzend- en administratiekosten bijna 30 euro is.

[ Voor 20% gewijzigd door biobak op 29-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pending for payment, schiet toch eens op jongens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

thijszor schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:18:
Misschien niet geheel Ontopic, maar wou eens kijken wat het koste om me toshiba L500-128 te upgraden naar W7 home premium. 29,50 eurotjes, voor een 'gratis' windows7? serieus, morgen toch eens bellen hoe die kosten tot 29,50 gekomen zijn, ronduit belachelijk...
En het wordt er niet beter op: ik heb de toshiba 1fy gekocht, en bij ontvangst meteen de upgrade besteld. Blijkt bij het checken van de orderstatus dat je tot "medio november" moet wachten totdat het verzonden wordt.
Het niet geven van een verzenddatum en het niet vermelden van deze vertraging vind ik echt schandalig. Ik stuur de hele laptop terug, cancel de order voor windows 7 en koop ergens een laptop van een fatsoenlijk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb een acer. De kosten daar zijn ongeveer 17 euro. Echter wist ik dat van te voren al. De verkoper (paradigit) wees mij bij aanschaf al op de verzendkosten die tzt nodig zijn voor win7. Keurig netjes dus.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
RedHat schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:14:
Bij Dell:

code:
1
 Windows 7 Home Premium® 64bit Dutch Niet beschikbaar

Ik dacht dat de update op 22 oktober uitkwam. Maar nog steeds niet beschikbaar.
Bij dell is de nederlandse versie er pas op 2 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:43:
Ik heb een acer. De kosten daar zijn ongeveer 17 euro. Echter wist ik dat van te voren al. De verkoper (paradigit) wees mij bij aanschaf al op de verzendkosten die tzt nodig zijn voor win7. Keurig netjes dus.
Wist de verkoper de exacte hoogte van de "verzendkosten" al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik m'n HP laptop kocht begin september, wist de verkoper al te vertellen dat ik Windows 7 voor 25 euro kon krijgen, dus het was al wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

haribold schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
Hij verwees naar een soortgelijke actie bij de XP> vista actie. Toen waren de prijzen tussen de 15 en 25 euro. Hij zei dat hij verwachte dat het deze keer gelijk zou zijn en dan hij dacht dat het rond de 17 euro zou komen te liggen. Hij wist in ieder geval al wel zeker dat er kosten aan verbonden zouden zitten.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
haribold schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
Dat wist de verkoper ja. Paradigit had van vrijwel alle fabrikanten in de 1e week van jullie het overzicht van de bijkomende kosten gecommuniceerd naar de filialen en zelfs apart vermeld op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
coyote1980 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:45:
Ik zou, zodra ik erachter kwam dat gratis niet gratis is, contact opnemen met de verkoper. Deze heeft een product geleverd waar, bij het uitkomen van Win7, een gratis upgrade via de fabrikant bij zit. In dit geval is er echter geen sprake van gratis, dus is er niet geleverd wat afgesproken is.

De verkoper kun je dan in de gelegenheid stellen om alsnog gratis Win7 te leveren of de koop te ontbinden. Sneu voor de verkoper, maar dit probleem hoort een zaak tussen verkoper en fabrikant te zijn, en niet tussen consument en fabrikant.
Totale onzin. Alle verkopers van laptops die adverteren met een gratis upgrade zullen vermelden dat dit exc. verzend- en administratiekosten zijn. Of jij die redelijk vind of niet, da's niet het probleem van de verkoper maar van jou. Of je een gang naar de rechter wil wagen voor € 25.-, ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik heb net gechecked, bij Asus betaal ik €21,99.

In eerste instantie was ik wel van plan de upgrade te doen ('t is toch gratis en erger dan vista kan het niet worden), maar voor 22 euro laat het dan toch maar zitten. Ik draai toch alleen maar Ubuntu.

Tenzij het mogelijk is zo'n upgrade legaal op een andere laptop (ander merk, gekocht voor de gratis-upgrade-actie) te installeren, dan is het misschien interessant. Dan verkoop ik 'm door aan mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
mcDavid schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:29:

In eerste instantie was ik wel van plan de upgrade te doen ('t is toch gratis en erger dan vista kan het niet worden), maar voor 22 euro laat het dan toch maar zitten. Ik draai toch alleen maar Ubuntu.

Tenzij het mogelijk is zo'n upgrade legaal op een andere laptop (ander merk, gekocht voor de gratis-upgrade-actie) te installeren, dan is het misschien interessant. Dan verkoop ik 'm door aan mijn ouders.
Dat kan zonder problemen, de licentie stelt je gewoon je gewoon in staat het op een andere laptop/PC te installeren. Uiteraard zul je hiervoor wel een andere installatiebron moeten gebruiken, aangezien de upgrade-disc naar een BIOS-string zal zoeken van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 14:39
mcDavid schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:29:

Mogelijk waarschijnlijk wel, legaal niet.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik vind het erg verrassend dat er zovelen dit niet van tevoren gezien hebben. Mijn laptop komt niet voor de actie in aanmerking (Vista basic), maar ik las wel bij de verschillende upgrade acties direct over de verzendkosten. Of deze kosten terecht zijn, is inderdaad een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:45

Jrz

––––––––––––

ahum. mijn 'gratis' versie was binnen een uurtje binnen :P

of je rekent gewoon 25 euro ontvangst kosten terug :D

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het probleem is denk ik dat veel bedrijven de verzending uitbesteden aan een ander bedrijf. Voor HP e.d. zijn die €25 dus echte kosten, maar tegelijk maakt dat verzendbedrijfje wel degelijk winst natuurlijk. Dit allemaal op rekening van de consument. Lijkt me niet echt mogelijk hier bezwaar tegen te maken, want HP is niet verplicht de voor de consument meest voordelige methode te gebruiken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 14:45

Jrz

––––––––––––

Dan komen we toch de cdtjes ophalen :-)
Oh nee dat kon ook bij de dell printer acties van 20 euro niet

Het versturen van je laptop naar HP is gratis (heen en weer). zo'n cdtje kan gewoon met post. Dat dat 25 euro kost door een externe partij is natuurlijk je rijnste onzin. Anders mag hp contact met me opnemen. Dan verstuur ik ze wel voor een fractie van hun 'kosten'

[ Voor 56% gewijzigd door Jrz op 01-11-2009 15:28 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:37

[...]

Hier ook, same problem.
Ik heb het dan van Lenovo, maar deze heeft ook uitbesteed aan Mentormediacorp :z .

Kreeg ook vanmorgen de volgende mail
Dear customer,

Thank you contacting us.

Due to unprecedented demand, we are behind schedule in processing your question regarding order status for the Windows 7 Upgrade program. Although we are acting aggressively to answer all enquiries, it is currently taking approximately 10 days to provide individual email responses.

Please be informed that payment processing may take up to 1-2 weeks due to the huge demand, as we are processing them based on order received date as well as stock availability. You will get a payment confirmation reply once we have processed your payment successfully.

We seek your kind understanding and thank you for your continued patience.

Regards
#
Customer Service Manager
(Please do not reply to this email as this is an announcement)
Lijkt er dus op dat ze het niet aankunnen.
Is ook niet voorruit te branden daar, want ik heb me proof of purchase al op 1 september gesubmit , en kreeg afgelopen week pas de melding dat deze was goedgekeurd, gewoon 2 volle maanden verder., nu is het wachten tot de betaling erdoor is :/ .

Kosten bij Lenovo zijn trouwens 17.32 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Atomsk schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:17:
Het probleem is denk ik dat veel bedrijven de verzending uitbesteden aan een ander bedrijf. Voor HP e.d. zijn die €25 dus echte kosten, maar tegelijk maakt dat verzendbedrijfje wel degelijk winst natuurlijk. Dit allemaal op rekening van de consument. Lijkt me niet echt mogelijk hier bezwaar tegen te maken, want HP is niet verplicht de voor de consument meest voordelige methode te gebruiken.
HP zelf harkt hier net zo goed nog wat marge binnen. De consument accepteert nu eenmaal kosten als deze relatief aan de hoofdsom (de prijs van de laptop) laag zijn, hoewel deze absoluut gezien hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

Het gekke is dat ik die gasten die het voor HP afhandelen aangegeven heb dat ik geen credit-card had en gevraagd hoe ik dan die 25 euro kon overmaken maar daar heb ik nog niet echt een antwoord op gekregen :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mentor Media heeft vandaag een antwoord gegeven waarom het antwoord zo lang duurt op mijn vraag:
Dear customer,

Thank you contacting us.

Due to unprecedented demand, we are behind schedule in processing your
question regarding order status for the Windows 7 Upgrade program.
Although we are acting aggressively to answer all enquiries, it is
currently taking approximately 10 days to provide individual email
responses.

Please be informed that payment processing may take up to 1-2 weeks
due to the huge demand, as we are processing them based on order
received date as well as stock availability. You will get a payment
confirmation reply once we have processed your payment successfully.

We seek your kind understanding and thank you for your continued patience.

Regards
Hina Shah
Customer Service Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

jelmervos schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:45:
Mentor Media heeft vandaag een antwoord gegeven waarom het antwoord zo lang duurt op mijn vraag:

[...]
Das een *** smoes. Zon email werd ook verstuurd met het upgrade programma van xp naar vista

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Inmiddels ben ik voor mijn broertje ook hiertegenaan gelopen, en heb een (klacht)mail geschreven voor Packard Bell (15 euro "verzendkosten"). Probleem alleen: er is geen mailadres te vinden op die site...

Ik kon alleen een adres vinden waar je vragen over het privacy beleid naar toe kan sturen, dus uiteindelijk daarnaartoe gemaild met de vraag wat hun normale vragenmail is. Alleen kwam ik er achter dat dat adres eindigt met @acer.nl. Vrij raar dat Packard Bell hun privacy beleid laat regelen door Acer, maargoed. Hopen dat ik iets terugkrijg. Als iemand toevallig het mailadres weet zou ik het erg waarderen als die hem hier kan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Orian schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:18:
Alleen kwam ik er achter dat dat adres eindigt met @acer.nl. Vrij raar dat Packard Bell hun privacy beleid laat regelen door Acer
Niet zo heel raar, Packard Bell is van Gateway,. en Gateway is weer van Acer :z .
Grote kans dus dat het terecht komt bij dezelfde klanten service, alleen niet zo netjes dat ze er geen apart forwarder adresje voor hebben @packardbell.nl oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:55:
[...]

Niet zo heel raar, Packard Bell is van Gateway,. en Gateway is weer van Acer :z .
Grote kans dus dat het terecht komt bij dezelfde klanten service, alleen niet zo netjes dat ze er geen apart forwarder adresje voor hebben @packardbell.nl oid.
Ah, dat verklaart wel wat :P. Nou ja, nu maar hopen dat ik vandaag een mailtje terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 09-09 17:48
mad-dog schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:32:
[...]

Dat kan zonder problemen, de licentie stelt je gewoon je gewoon in staat het op een andere laptop/PC te installeren. Uiteraard zul je hiervoor wel een andere installatiebron moeten gebruiken, aangezien de upgrade-disc naar een BIOS-string zal zoeken van Asus.
Ik vraag me alleen af hoe het zit met de licientie, waarschijnlijk is dit een OEM-licentie gekoppeld aan het product wat ik bij ASUS gekocht heb.

Dan kun je het wel op iets anders installeren, maar dan is het net zo illegaal als de eerste de beste versie van usenet. Dat is me die 22 euro (plus een hoop gedoe) natuurlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Wellicht inderdaad minder legaal, net zo illegaal zou ik het niet noemen. Belangrijker nog het updaten werkt waarschijnlijk.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pending for payment nog steeds ...
Willen ze mn geld niet ofzo }:| schiet toch eens op mentormediacorp :') (lenovo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:03:
Willen ze mn geld niet ofzo }:| schiet toch eens op mentormediacorp :') (lenovo)
Hier hetzelfde, maar dan Acer.
Ik heb de order al op 21 sept. geplaatst, heb keurig linkje gekregen om credit card gegevens op te geven maar daarna is er niks meer gebeurt met m'n order. We wachten maar rustig af, aangezien dat Mentor Media niet reageert op e-mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:03:
Dan had ik denk ik geluk,
Het duurde zo'n 2 maanden voor me Proof Of Purchase erdoor was (1 september gesubmit, 30 oktober verzoek voor betaling gekregen). Wat dus wel enorm lang duurde. Maar daarna afgelopen vrijdag me creditcard info gesubmit, en vandaag:
Dear CrashOverDrive

This is to inform that we had processed your payment successfully.

A notification email with the shipping details will be sent to you when your order has been shipped.

*** This is a system generated email, please do not reply to this email ***
:*)*Lenovo

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb Dell aangeschreven. Ze adverteren in het Nederlands en gericht op de Nederlandse markt dus moeten ze ook aan onze wetten en regels houden. Dat betekend dat gratis ook echt gratis moet zijn. Ik ga dan ook geen creditcard aanvragen speciaal voor deze lutsers. Principekwestie.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 03-11-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Net bij Dell gekeken, kost:
code:
1
2
3
4
5
6
Windows 7 Home Premium® 64bit Dutch     € 0.00

Subtotaal:  € 0.00
Verzenden & verwerken:  € 17.70
Belastingen:    € 2.30
Totaal:     € 20.00

Echt een mooie gratis upgrade. Heb nu een testversie draaien die over 55 dagen afloopt... (Technet 90 dagen versie) dus ik denk er nog even over na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
RedHat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:42:
Ik heb Dell aangeschreven. Ze adverteren in het Nederlands en gericht op de Nederlandse markt dus moeten ze ook aan onze wetten en regels houden. Dat betekend dat gratis ook echt gratis moet zijn. Ik ga dan ook geen creditcard aanvragen speciaal voor deze lutsers. Principekwestie.
En jij denkt dat Dell de klacht van jou ook maar voor 1 r**t interesseert? Ik kan me niet voorstellen dat Dell en andere fabrikanten geen hele kleine lettertjes in de advertenties hebben gezet voor de gratis upgrade naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
mad-dog schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:23:
[...]
En jij denkt dat Dell de klacht van jou ook maar voor 1 r**t interesseert?
Als je netjes volhoudt kan je zeker het een en ander voor elkaar krijgen. Als je niets doet heb je zeker niets. Het minste wat ze kunnen doen is een alternatieve betaal methode aanbieden waarvoor je geen credit card nodig hebt.

Ten tijde van de XP--> Vista gratis upgrade was mijn creditcard nummer gewijzigd tegen de tijd dat MSI eindelijk zover was om mijn upgrade te versturen. Talloze emails verstuurd hoe dat gecorrigeerd kon worden, maar de externe partij (Moduslink) die deze upgrades regelde wist geen oplossing te verzinnen (via het zelfde bedrijf wel al eerder succesvol een Asus upgrade verkregen).
Vervolgens gaan klagen bij MSI (weinig effect) en Microsoft (tenslotte wordt een en ander via hun website aangeboden). Het duurde een paar maanden en wat email verkeer, maar door rustig mijn punt te blijven herhalen (wil wel betalen, zeg maar hoe) uiteindelijk van Microsoft zelf een kostenloze upgrade verkregen. Kortom, je moet niet te snel opgeven als je wat geregeld wil krijgen. Je zou denken dat het Microsoft ook een r**t kan roesten, maar ze namen na wat aandringen toch hun verantwoordelijkheid.

Laten we vooral niet vergeten dat deze regeling in het leven geroepen wordt zodat de PC/laptop verkoop niet compleet op zijn gat valt omdat iedereen wacht totdat een nieuw OS uitkomt. Om dan vervolgens over de rug van de consument nog wat extra winst te behalen is natuurlijk geen nette manier van zaken doen. Laat ze dan van te voren netjes aangeven hoeveel extra een upgrade gaat kosten, kun je in je aankoop daarmee rekening houden, want het is duidelijk dat er op dat moment verschillen optreden tussen de fabrikanten.

Nog beter, laat Microsoft er eens voor zorgen dat deze upgrades bij elke fabrikant hetzelfde kosten, en dat bedrag even netjes communiceren naar de consument op hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De payment hebben ze inmiddels gedaan, dat duurde behoorlijk lang.
Versturen zal ook nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:28:
Wanneer heb jij je order geplaatst en wanneer heb je CC gegevens doorgegeven?

Met mijn order gebeurt helemaal niks meer. Staat al sinds jaar en dag op Pending for Payment/Pending resubmit. Ik heb de order 15 sept geplaatst, op 21 okt CC gegevens opgegeven.

Mentor Media is niet te bereiken en Acer en Microsoft kunnen niks voor me doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:18:
[...]

Wanneer heb jij je order geplaatst en wanneer heb je CC gegevens doorgegeven?

Met mijn order gebeurt helemaal niks meer. Staat al sinds jaar en dag op Pending for Payment/Pending resubmit. Ik heb de order 15 sept geplaatst, op 21 okt CC gegevens opgegeven.

Mentor Media is niet te bereiken en Acer en Microsoft kunnen niks voor me doen.
21 Oktober besteld.
De creditcard gegevens tijdens de bestelling opgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
mad-dog schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:23:
[...]

En jij denkt dat Dell de klacht van jou ook maar voor 1 r**t interesseert? Ik kan me niet voorstellen dat Dell en andere fabrikanten geen hele kleine lettertjes in de advertenties hebben gezet voor de gratis upgrade naar Windows 7.
Ja, dat doen ze. Ik heb namelijk aangegeven niet eens te zijn met de kosten voor de update en hun gesommeerd alsnog te leveren binnen x aantal dagen. Doen ze dat niet ontbindt ik het koopcontract en stuur ik de laptop naar hun terug (wat hun nog véél meer kost).

Keep you guys posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:09:
[...]

Ja, dat doen ze. Ik heb namelijk aangegeven niet eens te zijn met de kosten voor de update en hun gesommeerd alsnog te leveren binnen x aantal dagen. Doen ze dat niet ontbindt ik het koopcontract en stuur ik de laptop naar hun terug (wat hun nog véél meer kost).

Keep you guys posted.
Ben hier wel benieuwd naar, heb namelijk zelf ook met Dell te maken. Bij mij gaat het om een laptop besteld voor 22 oktober maar gemaakt en geleverd na 22 oktober. Nu rekenen ze voor de gratis upgrade ook nog eens €20 en zijn ze van plan om deze pas op 27 november te verzenden.

Wat mij betreft totaal absurd want deze computer is in elkaar gezet naast computers waar Win7 wel op werd gezet. Als je dan adverteert met 'gratis' moet je niet opeens €20 verzendkosten rekenen. En als je dat toch doet mag de verzending niet meer dan een dag duren, als de administratie en verzending zo duur is moet het wel snel zijn, niet een maand op zich laten wachten.

Voor mij is het duidelijk, nooit meer Dell. Ik had hiervoor gekozen (laptop voor mijn moeder besteld) omdat ik zulke goede ervaringen van anderen had gehoord, daar trappen we dus niet meer in. Eerlijk gezegd is de helpdesk van T-Mobile nog vriendelijker dan die van Dell, en T-Mobile staat ook zo goed bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier werd vandaag ook de 'gratis' upgrade afgeleverd. Morgen maar eens installeren op de laptop van mijn vrouw.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
RedHat schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:09:
[...]

Keep you guys posted.
En daar zijn ze mee akkoord gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik hoop mogen reactie te krijgen :) Er staat wel een vreslijke spellingsfout in mijn post zeg :X Moet ik maar niet sneller willen typen dan dat ik kan denken :')

[ Voor 64% gewijzigd door RedHat op 04-11-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
RedHat schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:18:
Ik hoop mogen reactie te krijgen :) Er staat wel een vreslijke spellingsfout in mijn post zeg :X Moet ik maar niet sneller willen typen dan dat ik kan denken :')
En je weet ook 100% zeker dat er geen heeeeeeeeeeele kleine lettertjes onder het aanbod stond van de gratis upgrade stond? Als er ook maar 1 verwijzing staat naar verzendkosten ben je gewoon 100% de sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
mad-dog schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:23:
[...]

En je weet ook 100% zeker dat er geen heeeeeeeeeeele kleine lettertjes onder het aanbod stond van de gratis upgrade stond? Als er ook maar 1 verwijzing staat naar verzendkosten ben je gewoon 100% de sjaak
Ik heb telefonisch besteld en niemand heeft mij daarop gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
RedHat schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:29:
[...]

Ik heb telefonisch besteld en niemand heeft mij daarop gewezen.
Ja en dan, je krijgt toch een bevestiging van je bestellen neem ik aan waar zoiets wel opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:28:
Nou, hier ook eindelijk. Na mailtjes gestuurd te hebben naar interne mail adressen van Mentor Media kreeg ik antwoord en is mijn order eindelijk in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Loos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:50
zojuist een bericht gekregen dat het windows7 upgrade kit onderweg is.
Heeft iemand dit al ontvangen en geinstalleerd?
Kan de upgrade ook gebruikt worden voor een schone installatie?

Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb hier een 64 bit (geen zin om 32 bit te gebruiken met 4GB geheugen) upgrade media gebruikt voor een schone installatie en geactiveerd met de geleverde key (wat dus een OEM key is). Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dear RedHat,

I apologize for the inconvenience this issue has caused.

Windows 7 is a free upgrade provided by Dell to all the customers who purchased certain type of systems with certain type of Windows Vista operating system. Please note that you are not charged for the upgrade program Or the upgrade kit and that you are charged for shipping & handling ONLY. If you do not have a credit card, kindly request you to use either your friends or relatives credit card.

Dell has a 7-day policy during which time customers may cancel the order. Unfortunately the order in question has exceeded the 7-day period . We regret the situation and the inconveniences caused to you.

Regards,
Swechcha
Dell Online Customer Service
www.dell.nl/ordersupport
Teruggestuurd (in het Engels :/ ) dat ik in het Nederlands wens te spreken. :)

Op de factuur kan ik niets vinden over "bijkomende kosten alleen te voldoen met creditcard".

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 05-11-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom zet Microsoft niet gewoon een image online (zoals RC1) waarna je gewoon overal een key kan kopen die je per mail krijgt? Dan heb je ook dit upgrade gezeur niet met verzendkosten. Gewoon iedereen een geautomatiseerd mailtje en je bent klaar.

De images zijn toch al overal te vinden (en ook zelfs eerst door MS verspreid), dus verdere piraterij zal wel meevallen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gizz schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:29:
Waarom zet Microsoft niet gewoon een image online (zoals RC1) waarna je gewoon overal een key kan kopen die je per mail krijgt? Dan heb je ook dit upgrade gezeur niet met verzendkosten. Gewoon iedereen een geautomatiseerd mailtje en je bent klaar.

De images zijn toch al overal te vinden (en ook zelfs eerst door MS verspreid), dus verdere piraterij zal wel meevallen.
Ik had ook verwacht dat ik een CD-Key toegestuurd zou krijgen via de mail. Daarom ga ik ook aanbieden om mij gewoon een serial te geven. Ik vind dat ze hadden moeten melden dat het betaald was (1/4e oem licentie vind ik echt teveel :X ) en dat ze ook hadden moeten zeggen dat als je geen creditcard hebt / kan lenen / wil aanvragen dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
RedHat schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:24:
[...]

Op de factuur kan ik niets vinden over "bijkomende kosten alleen te voldoen met creditcard".
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb dat jouw klacht Dell geen ene r**t interesseert(en terecht) :P

En je moet niet bij Microsoft zijn, die geven aan dat de upgrade gratis is(wat ook zo is). Er zijn genoeg voorbeelden van ketens die een upgrade voucher bij hun eigen-merk systeem leveren, waarmee de upgrade wel gratis is(bv Paradigit en Mycom).

Daarnaast is het feit dat er kosten aan vastzitten niet echt een verrassing, dit was bij de upgrade van XP->Vista ook al het geval

[ Voor 32% gewijzigd door mad-dog op 05-11-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
RedHat schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:24:
[...]

Hmm ik heb ook reactie gehad van Dell, iemand zit deze onzin wel met de hand te typen want de strekking is gelijk maar allemaal net anders geschreven. Overigens hier wel de €20 betaald, maar ben het er niet mee eens dat ik daar ook nog eens meer dan een maand op moet wachten voordat het verstuurd wordt.

Ik heb maar in het Engels geantwoord dat ik twijfel of deze persoon mij wel begrepen heeft omdat hij in een andere taal antwoord. Heb er ook op gewezen dat niet Dell maar Microsoft de gratis update aanbied en dat Dell enkel distributie doet en daar exorbitant veel geld voor vraagt. Een optie met download en cd-key of ophalen was veel netter geweest. De kosten die zij maken om het van de ene kant van de wereld naar de andere te krijgen is niet mijn zorg, en als ze iedere disk los vanuit de USA opsturen zijn ze gewoon dom en laten ze mensen betalen voor hun eigen inefficiëntie. En natuurlijk duidelijk gemaakt dat ik in de toekomst geen zaken meer met ze doe en ze ook absoluut niet aan zal raden aan anderen.

Verder zowel Dell als Microsoft (daar ook mee aan het emailen over deze klacht ja) erop gewezen dat door deze methode mensen zich bedrogen voelen en dat dat zeker als je zo lang moet wachten dit piracy in de hand werkt.

Verwacht overigens niet dat het resultaat heeft, maar laten we van die €20 dan in ieder geval de helpdesk maar eens draaien. Hoeveel uur zouden we die bezig moeten houden om het er uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:26:
[...]
Daarnaast is het feit dat er kosten aan vastzitten niet echt een verrassing, dit was bij de upgrade van XP->Vista ook al het geval
Ik heb nog nooit eerder een pc/laptop gekocht met een upgrade, ook heb ik het tijdens het bestellen nergens zien staan. Ook heb ik al €24 leverkosten op de laptop zelf betaald. Voor mij was het wel een verrassing, zeker naar wat ik over Dell had gehoord van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Loos
  • Laatst online: 13:50
ik heb gewoon betaald d.m.v. een overschrijving (via Arvato t.b.v. een HP update)
RedHat schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:41:
[...]

Ik had ook verwacht dat ik een CD-Key toegestuurd zou krijgen via de mail. Daarom ga ik ook aanbieden om mij gewoon een serial te geven. Ik vind dat ze hadden moeten melden dat het betaald was (1/4e oem licentie vind ik echt teveel :X ) en dat ze ook hadden moeten zeggen dat als je geen creditcard hebt / kan lenen / wil aanvragen dat je pech hebt.

Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik heb inmiddels de HP upgrade kit ontvangen (€ 24,90), van Vista HP naar 7 HP, op de Windows Upgrade Media DVD'' staat 'this DVD contains 32bit software only'', terwijl ze een laptop met 4GB geheugen en 64-bits Athlon dual core leveren en de W7 retail zowel 32 als 64 bits bevat... :(

Ik kan echter de mede-tweakerts mededelen dat de key ingevoerd en geactiveerd kan worden op een 64bits versie van W7 HP :*)

Hoe je aan de installatiemedia komt laat ik geheel aan jullie eigen fantasie over >:)

Wel een clean install, ben je meteen van van al die meegeinstalleerde meuk af met 100 items in je tray ;) Loopt een stuk lekkerder dan 32bits Vista HP waar ik de eerste paar weken genoegen mee heb genomen na aanschaf van de laptop.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yup, zelfde pad hier gevolgd. Gewoon een Retail media geactiveerd met de OEM key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

Rob Loos schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:42:
ik heb gewoon betaald d.m.v. een overschrijving (via Arvato t.b.v. een HP update)
[...]
Yup, heb vandaag ook een email gekregen met daarin de gegevens om het geld gewoon per bank over te maken.

Morgen (lees: maandag) maar eens doen.

Maar begrijp ik nu goed dat hetgeen je krijgt opgestuurd een volledige OEM versie is en geen upgrade die een systeem met daarop een andere Windows versie vereist? :7

[ Voor 19% gewijzigd door Yucko op 09-11-2009 00:51 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb nu mijn HP upgrade draaien, ondanks dat ik een 32-bit Vista had kan je bij het aanvragen van de Windows 7 upgrade kiezen voor de 64-bit media. Daarnaast ook voor de UK kit gekozen omdat ik liever met een engelse versie werk en ook gekregen. De installatie heb ik clean gedaan op een nieuwe HDD en werkt prima, je kan kiezen voor Engels, Nederlands, Frans en nog wat andere talen. Ik kreeg nog een mailtje dat de verzending op zich liet wachten omdat HP nog een geschikte Windows 7 driver DVD moest bakken maar dezelfde dag nog was de Windows 7 upgrade cd al op de mat gevallen zonder driver DVD. Die heb ik dan ook uiteindelijk niet nodig.
Waarom ik denk dat ze je de DVD sturen en niet een online download bieden is omdat er achterop het DVD hoesje zo'n mooi stickertje zit met de key met dat zilveren bekraste lintje erin. Waarschijnlijk moeten ze je die stikker bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
siknu schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:05:
Ik heb nu mijn HP upgrade draaien, ondanks dat ik een 32-bit Vista had kan je bij het aanvragen van de Windows 7 upgrade kiezen voor de 64-bit media. Daarnaast ook voor de UK kit gekozen omdat ik liever met een engelse versie werk en ook gekregen. De installatie heb ik clean gedaan op een nieuwe HDD en werkt prima, je kan kiezen voor Engels, Nederlands, Frans en nog wat andere talen. Ik kreeg nog een mailtje dat de verzending op zich liet wachten omdat HP nog een geschikte Windows 7 driver DVD moest bakken maar dezelfde dag nog was de Windows 7 upgrade cd al op de mat gevallen zonder driver DVD. Die heb ik dan ook uiteindelijk niet nodig.
Waarom ik denk dat ze je de DVD sturen en niet een online download bieden is omdat er achterop het DVD hoesje zo'n mooi stickertje zit met de key met dat zilveren bekraste lintje erin. Waarschijnlijk moeten ze je die stikker bieden.
ik kon niet kiezen tussen 32/64 bit anders had ik liever wel 64 gehad en vind arvato maar een ... bedrijft met leveren / mailen over de betaling .

op 3-11 mail gehad over betaling van de 24.90 voor windows 7 en de verwachten afleverdatum was 6-11 ( nog niks binnen ) nog steeds status "in progress"

[ Voor 6% gewijzigd door RedDragon op 09-11-2009 09:18 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:05
@ reddragon

was dat mailtje die je 3 nov ontvangen heb, een met vele spelfouten en onduidelijkheid over de betaling.

zo ja hoe heb je die betaald dan?, ik kan geen gironummer vinden in deze mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here,
vorige week woensdag betaald. nog niets binnen.
net aan de lijn gehangen met die gasten.( 20min in de wacht) was erg druk bla bla the usual stuff.
Ze zochten de status op van mijn order gewoon op de manier die wij het doen.
Denk lekkere administratie dan als je het ook zo moet opzoeken.
was inderdaad een fijne mail is vrij onduidelijk jah.
ik wacht nog paar dagen af anders hang ik weer aan de lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
legalr schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:32:
@ reddragon

was dat mailtje die je 3 nov ontvangen heb, een met vele spelfouten en onduidelijkheid over de betaling.

zo ja hoe heb je die betaald dan?, ik kan geen gironummer vinden in deze mail.
Als je dat tabelletje heb daar onder zie je staan met dikke letters Arvato BANKKONTO daar staan de gegevens over de bankrekening van Arvato

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44
Heb al voordat windows 7 uitkwam maar gewoon ingeschreven voor de upgrade. Ik heb tot nu toe maar 1 bevestigingsmail gezien maar ik heb nog geen instructies gekregen waar ik het geld naar over moet schrijven.. schiet niet echt op zo.

Nu loopt de vista installatie op deze laptop erg slecht, dus ik kan of een recovery doen, of proberen windows 7 te installeren met een "veelgebruikte" key, waardoor hij het wellicht nog 30 dagen doet, en dat ik dan de goede in kan vullen wanneer ik hem ontvangen heb? weet iemand of dit een haalbaar truucje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ranjo schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:18:
Heb al voordat windows 7 uitkwam maar gewoon ingeschreven voor de upgrade. Ik heb tot nu toe maar 1 bevestigingsmail gezien maar ik heb nog geen instructies gekregen waar ik het geld naar over moet schrijven.. schiet niet echt op zo.

Nu loopt de vista installatie op deze laptop erg slecht, dus ik kan of een recovery doen, of proberen windows 7 te installeren met een "veelgebruikte" key, waardoor hij het wellicht nog 30 dagen doet, en dat ik dan de goede in kan vullen wanneer ik hem ontvangen heb? weet iemand of dit een haalbaar truucje is?
Kan prima, je kunt Windows 7 installeren zonder sleutel. Kies dan wel voor de juiste editie: als je later een HP key krijgt moet je dus ook HP installeren. De sleutel kun je gewoon later invullen bij het activeren (hier heb je 4* 30 dagen voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb 2x Windows 7 upgrade bij Dell, en dat kost 40 euro. niet gek.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

F.West98 schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:44:
Ik heb 2x Windows 7 upgrade bij Dell, en dat kost 40 euro. niet gek.
Voor iets wat je gratis is aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij "Volg je bestellingen" gekeken. Er staat nu een koeriersdienst bij.
Zal binnenkort dan wel op de mat verschijnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
jelmervos schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:05:
[...]

Voor iets wat je gratis is aangeboden?
Nu weten we het wel. Je had beter een bril kunnen opzetten en de voorwaarden door kunnen lezen. Voor de miljoenste keer. De upgrade is gratis, er worden verzend- en adminkosten in rekening gebracht. Een fabrikant is niet verplicht mee te doen, maar is hier vrij in.
De kosten die de fabrikant maakt via een bedrijf als Mentor Media worden doorberekend naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zie net als jelmervos nog steeds geen reden om er begrip voor op te brengen. Voor dat geld hebben zij een nieuwe OEM licentie van Windows 7. Maarja het blijkt wel de gewoonte te zijn, ook in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En het verschil in "verzend- en administratiekosten" tussen de verschillende leveranciers is een beetje vreemd. helemaal omdat het allemaal door 1 bedrijf (MentorMedia) wordt afgehandeld.
Iets doet mij vermoeden dat het toch meer is dan v&a kosten.

Verder maakt het mij als consument niet uit waar ik geld aan uit moet geven. Ze bedenken er allemaal namen voor, maar uiteindelijk moet ik gewoon betalen voor iets wat "gratis" is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

jelmervos schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:29:
En het verschil in "verzend- en administratiekosten" tussen de verschillende leveranciers is een beetje vreemd. helemaal omdat het allemaal door 1 bedrijf (MentorMedia) wordt afgehandeld.
Klopt niet helemaal, MSI doet het rechtstreeks via Microsoft als je de upgrade-coupon binnen heb.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

panasonies schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:34:
[...]

Klopt niet helemaal, MSI doet het rechtstreeks via Microsoft als je de upgrade-coupon binnen heb.
Oke, dat wist ik niet. Dan is MSI dus een uitzondering en doen het dus niet via MentorMedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Er zijn volgens mij ook nog wel meer andere bedrijven die het rechtstreeks doen. Alleen het stomme is dat je geen drivers bij MSI krijgt en je die later moet krijgen. (lees 2 tot 3 maanden later)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 08:50
Voor de HP systemen, schijn je toch ook een coupon code te kunnen krijgen zodatje alsnog korting kan krijgen op die 25 euro.

Maar hoe kan je aan die coupon komen? Je krijgt ze niet bij een een nieuw systeem. En hp weet van niks als je ze belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen!
Lekker aan de slag

• mad-dog
  • Nu online
jelmervos schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:29:

Verder maakt het mij als consument niet uit waar ik geld aan uit moet geven. Ze bedenken er allemaal namen voor, maar uiteindelijk moet ik gewoon betalen voor iets wat "gratis" is aangeboden.
Onzin, bij HP gaat het via Arvato Bertelsmann.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mad-dog schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:11:
[...]

Onzin, bij HP gaat het via Arvato Bertelsmann.
Prima, mijn punt is niet welke bedrijf het nou wel of niet uitbesteed aan MentorMedia. Er zijn gewoon diverse (dus niet allemaal) leveranciers die het wel hebben uitbesteed aan MentorMedia. Mijn punt was dat tussen die leveranciers er een groot prijs verschil is. En dat vind ik dus vreemd.

• haribold
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:20:
[...]

Prima, mijn punt is niet welke bedrijf het nou wel of niet uitbesteed aan MentorMedia. Er zijn gewoon diverse (dus niet allemaal) leveranciers die het wel hebben uitbesteed aan MentorMedia. Mijn punt was dat tussen die leveranciers er een groot prijs verschil is. En dat vind ik dus vreemd.
Ligt aan de afspraken die de fabrikanten met de leveranciers maken. De ene fabrikant wil meer winst maken op de gratis upgrade dan de andere, dus dan gaat de prijs voor de consument omhoog. De ene fabrikant plaatst een grotere order (dus lagere kosten per upgrade) dan de ander. De upgradekits worden misschien vanuit verschillende distributiecentra verspreid. Etc, etc...

• !null
Ja precies, winst maken op de gratis upgrade.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mijn Acer upgrade is binnen via Mentor Media. Het bedrag is volgens de bon als volgt opgebouwd: 6 euro voor de CD-ROM (wat een DVD is), 6,52 euro voor Shipping & Handling en 2,38 VAT (19%)

Gratis is dus 6 euro.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
RedDragon schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:16:
[...]

ik kon niet kiezen tussen 32/64 bit anders had ik liever wel 64 gehad en vind arvato maar een ... bedrijft met leveren / mailen over de betaling .

op 3-11 mail gehad over betaling van de 24.90 voor windows 7 en de verwachten afleverdatum was 6-11 ( nog niks binnen ) nog steeds status "in progress"
Nu bedenk ik me inderdaad je kon ook niet echt kiezen voor de Windows 7 64-bit, maar je kon wel opgeven dat je niet Vista 32-bit had maar 64-bit dan krijg je wel een Windows 64-bit uitgeleverd. Volgens mij kan je dezelfde key vervolgens voor elke taal en 32/64-bit versie gebruiken. Bij mijn Duitse XP oem op de laptop werkte dat trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

jelmervos schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:30:
Mijn Acer upgrade is binnen via Mentor Media. Het bedrag is volgens de bon als volgt opgebouwd: 6 euro voor de CD-ROM (wat een DVD is), 6,52 euro voor Shipping & Handling en 2,38 VAT (19%)

Gratis is dus 6 euro.
Klopt, we worden gewoon voorgelogen. Er wordt gezegd dat je moet betalen ivm verzend- en administratiekosten, maar op de bon zie je vervolgens dat dat maar ongeveer de helft van het bedrag is. Je hebt dus ook echt voor de upgrade zelf betaald... niet dat ik echt problemen heb met de bedrage, maar principieel ben ik het toch ook niet eens met deze methode.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wildfire schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:30:
[...]
Klopt, we worden gewoon voorgelogen. Er wordt gezegd dat je moet betalen ivm verzend- en administratiekosten, maar op de bon zie je vervolgens dat dat maar ongeveer de helft van het bedrag is. Je hebt dus ook echt voor de upgrade zelf betaald... niet dat ik echt problemen heb met de bedrage, maar principieel ben ik het toch ook niet eens met deze methode.
Ik zou dit dan ook zeker aankaarten bij Microsoft en benadrukken dat dit geen goede PR voor ze is. Daarnaast de fabrikanten ook aanspreken op hun gedrag, maar ik verwacht dat Microsoft wat gevoeliger is voor slechte publiciteit in deze.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Bij Microsoft klagen heeft geen zin, omdat ze al duidelijk hebben aangegeven dat dit een kwestie van de (hardware) fabrikanten is. (dat hebben ze best slim aangepakt)

Aan de andere kant zou je natuurlijk ook met creditcard kunnen betalen, en dan de betaling betwisten / stagneren. >:)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

de service van arvato is gewoonweg om te janken.
het bleef maar stil over windows 7 in mijn mailbox.
ik denk ik mail ze ff.
krijg ik na 8 dagen een email:

Geachte ************,

Bedankt voor uw reactie aan het HP Windows 7 Upgrade Option Program Team.

Ik kan geen order vinden van u in ons systeem.

Ik verzoek daarom ook vriendelijk ons uw ordernummer of eventueel het serie en productnummer te sturen, zodat wij dan hopelijk uw order kunnen vinden en meer informatie kunnen geven.

Met vriendelijke groet

Jelle vd Hombergh

Windows 7 Upgrade Optie Programma Team

dit terwijl mijn email met het adres is verstuurd waarmee ik windows 7 heb besteld.
dus het is daar gewoon hopeloos.
als ik die windows 7 heb zal windows 8 al wel uit zijn.
en over betalingen? ik heb nog niks binnengehad over eventuele betalingen.
als t zo doorgaat dan koop ik er gewoon een.. pfft. wordt je toch moe van.

• troftnom
aZuL2001 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:32:
Bij Microsoft klagen heeft geen zin, omdat ze al duidelijk hebben aangegeven dat dit een kwestie van de (hardware) fabrikanten is. (dat hebben ze best slim aangepakt)
Microsoft is echt niet ongevoelig voor problemen rond dit soort upgrades, dat is mij persoonlijk in ieder geval wel gebleken tijdens de XP-Vista upgrade.

Vooral op het moment dat je factuur laat zien dat je toch echt hebt betaald voor Windows 7 zelf moet je dit aankaarten bij Microsoft. Dat is duidelijk niet de bedoeling en daar moet je ze zeker op wijzen. Microsoft mag zelf ook wel eens uitzoeken of verklaren waarom de upgrade zelf (het schijfje) dan niet gratis is.....

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
De enige plek waar klagen zin kan hebben is bij de leverancier, die levert een systeem met gratis update. Als voor het betalen duidelijk was dat er kosten gemoeid waren met de 'gratis upgrade' ben je daarmee akkoord gegaan en heb je de keuze tussen 'niet updaten' of 'betalen en upgraden'.

Wanneer de leverancier de bijkomende kosten voor het betalen niet duidelijk heeft gemaakt dan hoort 'gratis' ook 'gratis' te zijn. Net als een webshop die groot adverteert met "tijdelijk geen verzendkosten" maar wel 10 euro inpakkosten zou rekenen (of geef ik sommige webshops nu een briljant idee :+ )

Zolang de consument alles maar slikt en (tien)duizenden klanten netjes 20 euro per upgrade betalen en hooguit op een forum wat morren, dan zal dit probleem nooit de wereld uitgaan. De juiste weg is imo de leverancier duidelijk te maken dat je een gratis upgrade tegoed hebt en dat je hem in de gelegenheid stelt deze alsnog gratis te leveren of anders de koop te ontbinden.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp wel waarom de verzendkosten zo duur zijn. Mijn upgrade, voor een Dell laptop, is op dit moment onderweg en als ik zie waar er op de wereld overal iets gedaan wordt om mij een upgrade te leveren dan snap ik niet dat ze het voor dat geld kunnen doen.

Overzichtje van het tracking system van UPS:
APELDOORN, NL 11/23/2009 DELIVERY
KOELN (COLOGNE), DE 11/21/2009
APELDOORN, NL 11/20/2009
KOELN (COLOGNE), DE 11/19/2009
PHILADELPHIA, PA, US 1/19/2009
LOUISVILLE, KY, US 11/19/2009
LOUISVILLE, KY, US 11/18/2009
ONTARIO, CA, US 11/18/2009
ONTARIO, CA, US 11/17/2009
APELDOORN, NL 11/17/2009
US 11/17/2009