Motorola Milestone (Droid) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Wat is nou het verschil tussen Milestone en Droid? Is de Droid de codenaam?

Ik zag trouwens dat je met je stem kon zoeken, kan je dit ook gebruiken om tekst ergens in te voeren?

[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 15-12-2009 16:34 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abezap
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:20
nee de droid is de amerikaanse versie en de milestone de europese versie,

het verschil zit hem (naast de acentkleuren) dat de droid alleen werkt via cdma en de milestone alleen via gsm (wat we hebben in het grootste deel van europa)

en speech2text heb ik nog niet gevonden, maar het moet in principe mogelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Sebazzz schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:31:
Ik zag trouwens dat je met je stem kon zoeken, kan je dit ook gebruiken om tekst ergens in te voeren?
Google voice is een standaard app van Google waarmee je kan zoeken op google.

Op de market zijn meerdere apps te vinden waarmee je tekst kan inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:31:
Wat is nou het verschil tussen Milestone en Droid? Is de Droid de codenaam?
Eerste alinea in de TS ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Vraagje voor de mede droiders, even kijken of ik het goed kan omschrijven. Tijdens het bellen lijkt het volume hard genoeg te zijn als je de telefoon nog niet aan je oor hebt gezet dan hoor je de stem al luid. Maar als je de telefoon aan je oor zet lijkt het wel of de andere persoon door een tunnel praat. Ik vind het iig niet lekker klinken, ligt het aan mijn Droid?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieV6
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 10:54
hmm ik heb internet van tmobile ingesteld en werkt prima
alleen nu wil ik eigenlijk dat 3g pas aan gaat als ik ook daad werkelijk ga browsen of email checke.

is iemand er al achter hoe je dat instelt?

mvg jopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:25:
[...]

JIJ BENT MIJN NIEUWE HELD !!!! *O* *O* *O*
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:28:
Vraagje voor de mede droiders, even kijken of ik het goed kan omschrijven. Tijdens het bellen lijkt het volume hard genoeg te zijn als je de telefoon nog niet aan je oor hebt gezet dan hoor je de stem al luid. Maar als je de telefoon aan je oor zet lijkt het wel of de andere persoon door een tunnel praat. Ik vind het iig niet lekker klinken, ligt het aan mijn Droid?
Je kan proberen om de CrystalTalk instellingen veranderen in Settings > Call Settings, dat heeft bij mij iig een verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:44:
[...]

Haha ja heh, alleen even aangevoeld en er 'n paar foto'tjes van gemaakt om oa hier te posten.
Vanmiddag is ff kijken hoe of wat...
Spijt van je aankoop? of had je er 2 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er op voorhand eentje voor m'n schoonvader besteld, die vond het 'ook wel mooi ding'
Naja best alvast besteld aangezien de voorraden snel omlaag gingen, maar uiteindelijk wil die 'm toch niet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:
[...]

Je kan proberen om de CrystalTalk instellingen veranderen in Settings > Call Settings, dat heeft bij mij iig een verschil gemaakt.
Welke optie heb je daar gekozen? Ik heb ook gemerkt dat er een soort echo effect optreedt. (alleen dan zonder vertraging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Youserbase post alweer zijn 9e video m.b.t. de Milestone:

Motorola Milestone Teil 9 - Home ++ und Apps

http://www.youtube.com/watch?v=L9466mWETDc

nb.Hier vind je de overige filmpjes (8X) van youserbase over de Milestone.

http://www.youtube.com/profile?user=youserbase#g/u

[ Voor 26% gewijzigd door janzeeschuimers op 15-12-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:08:
Android 2.0 ondersteund ook veel meer talen, inclusief NL, dan dat de Milestone in zich heeft.
Ze hebben een sub-set in de telefoon gezet.
En is dit niet te unlocken / sub-set weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:
Ik hoor geen verschil, het blijft zo dat het net lijkt of iemand heel ver weg is. In de reviews lees je overal dat de kwaliteit heel goed moet zijn. Ik denk dat ik een model heb waar de speaker niet 100% is :(
Expansys maar mailen

net van alles uitvoerig getest, het lijkt net alsof de speaker verkeerd om erin zit. ja echt als ik op de normale manier bel hoor ik bijna niks, draai ik het toestel om en klap ik de tobo uit dan hoor ik het veel beter, zoals het hoort zeg maar... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Deacon op 15-12-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Mijn Moto is ongeveer 20 uur levend geweest met z'n accu. 1,5 uur gegamed, 1,5 uur gesurfd (3g/HSDPA), 1 uur op de market rondgehangen (3g/HSDPA) (ongeveer tiental progs geprobeerd, 8 gedeínstalleerd), 15 minuten gebeld, 8 sms'jes gestuurd (en 7 ontvangen en gelezen), 15 minuten Layar (o.a.gps en internet) gedraaid, 15 minuten een weather-progje (gps en internet) en nog zo'n half uur beetje rondgesnuffeld in de phone. Verder heeft ie ongeveer 8 uur in de Dock-runner gestaan (standby). Laatste is trouwens wel een goed alternatief voor dockingstation. :)
Heb de Moto tot nu toe zo'n 6/7 keer opgeladen. Zal dus nog niet optimaal presteren. Maar zijn dit acceptabele cijfers? Of hebben anderen afwijkende statistieken. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door meneervanloon op 15-12-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:38
CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:55:
Ik had er op voorhand eentje voor m'n schoonvader besteld, die vond het 'ook wel mooi ding'
Naja best alvast besteld aangezien de voorraden snel omlaag gingen, maar uiteindelijk wil die 'm toch niet...
Ik bespeur enige scepsis tegen opzichte van de Milestone? Ik dacht dat jij er zo'n fan van was :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooooooooowh hij is moooooi =) Maar nu heb ik er dus 2... naja er komt er nog eentje aan.. en die is overbodig =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Is er al meer nieuws of deze gewoon up te daten is? Ik ga ervan uit van wel of komt dit specifiek via het engelse/duitse netwerk?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:21:
Ooooooooowh hij is moooooi =) Maar nu heb ik er dus 2... naja er komt er nog eentje aan.. en die is overbodig =)
wat ga je met die 2e doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die staat in de verkoop =) (terugnemen doet eXpansys denk niet, heb er al 'n email over uitgestuurd)

[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 15-12-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

WHiZZi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:55:
(...) alle invulvelden op een form (...) behoorlijk langzaam gaat?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:53:
Blijkbaar is het vrij random wanneer hij wel of niet oplaad. (...)
Deacon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:28:
(...) Maar als je de telefoon aan je oor zet lijkt het wel of de andere persoon door een tunnel praat.
En uit het levertijden en abo topic;
abezap in "Motorola Milestone levertijden en abonne..."
WTF mn touchscreen heeft het begeven(...)
Ik wil erg graag deze milestone, maar als een betrekkelijk klein aantal gebruikers al zoveel problemen heeft... :S

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm mensen komen eerder klagen op internet dan alle positieve dingen noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:26:
Uhm mensen komen eerder klagen op internet dan alle positieve dingen noemen...
True, maar als je kijkt dat 4 van de... wat... 20 (?) tweakers die m ondertussen in huis hebben nu al deze problemen heeft...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuk of 40...

En problemen, problemen.. tsjaa.. Kijk is naar de Nokia N900.. naar de nieuwe iMacs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:27:
[...]

True, maar als je kijkt dat 4 van de... wat... 20 (?) tweakers die m ondertussen in huis hebben nu al deze problemen heeft...
Hmm tjah. Er zijn inderdaad wat probleempjes. Maar om eerlijk te zijn is het echt een pracht apparaat. Maar je hebt opzich gelijk, van de hoeveelheid tweakers zijn er een aantal met problemen. Zou ik hem nogsteeds kopen met mijn huidige kennis? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:32:
Stuk of 40...

En problemen, problemen.. tsjaa.. Kijk is naar de Nokia N900.. naar de nieuwe iMacs..
Dan is het nog 10% van de geleverde milestone's die niet naar behoren werken...na 1 week gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa dan moet je 'm niet nemen.. Persoonlijk vind ik dat je een beetje aan het muggenziften bent (no offence)

EDIT: Lichtelijk offtopic..
Iemand die films kijkt op z'n Milestone? Welk progje gebruik je dan om een film te converteren?

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 15-12-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:45:
Tsjaa dan moet je 'm niet nemen.. Persoonlijk vind ik dat je een beetje aan het muggenziften bent (no offence)
Toch een klein beetje offence taken, hoewel t misschien niet direct uit mn eerste post bleek, was mijn intentie een beetje het algemene gevoel hierover onder de milestoners te peilen; een beetje zoals Verwijderd in "Motorola Milestone (Droid)" reageert... Niks mis met een beetje geïnformeerd aankopen doen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:44:
[...]

Ik hoor geen verschil, het blijft zo dat het net lijkt of iemand heel ver weg is. In de reviews lees je overal dat de kwaliteit heel goed moet zijn. Ik denk dat ik een model heb waar de speaker niet 100% is :(
Expansys maar mailen

net van alles uitvoerig getest, het lijkt net alsof de speaker verkeerd om erin zit. ja echt als ik op de normale manier bel hoor ik bijna niks, draai ik het toestel om en klap ik de tobo uit dan hoor ik het veel beter, zoals het hoort zeg maar... 8)7
ik kan me veel dingen voorstellen die mis kunnen gaan bij fabrikatie maar de speaker verkeerd om...nee

ik ga even wat domme vragen stellen;

- hou je het toestel goed om? dwz glasplaat aan de kant van je hoofd en power knop boven, de speaker zit net boven de tekst "motorola"
- zet je h'm niet per ongeluk op speaker? (functie zit rechts onder als je het telefoon toetsenbord ziet)
- heb een of andere app geinstaleerd die dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die films kijkt op z'n Milestone? Welk progje gebruik je dan om een film te converteren?
Doubletwist schijnt wel aardig te werken:

http://www.androidplanet....ek-en-videos-met-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik badaboom, gaat lekker snel als je een modere nvidia kaart hebt. ik gebruik daar het profiel voor de iphone maar met de resolutie aangepast op de milestone. Andere programmas..... bv handbrake...
zag op mijn ipod touch video er goed uit het ziet er veel beter uit op m'n steen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbolt schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:57:
[...]

Welke optie heb je daar gekozen? Ik heb ook gemerkt dat er een soort echo effect optreedt. (alleen dan zonder vertraging)
Ik heb nu 'Clear', maar bij een vriend van mij (ook een Milestone uit Duitsland, zelfde netwerk) is 'Normal' de beste setting, jij moet zelf maar zien wat het beste voor u werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 21:02 . Reden: ik kan niet typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik heb 'm sinds vandaag en eerste indruk is goed, heb alleen een klein vraagje/probleempje. Ik gebruik google apps en dat werkt niet door exchange in te stellen, wat onder WiMo wel zo was. Maar als je je google apps login als google account instelt werkt het prima. Alleen nu kan ik volgens mij niet instellen wanneer die moet syncen. ( volgens mij synct-ie nu gewoon de hele tijd (push mail). Ik heb liever dat hij gewoon 1x in het uur synct ivm batterij en UMTS. Brengt me ook bij 2e puntje, nu is het zo dat hij ook 's nachts synct, wat ik ook liever niet wil. Straks wordt ik wakker midden in de nacht van mail notificatie :+ Is het mogelijk dit ergens in te stellen?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:26:
[...]

En is dit niet te unlocken / sub-set weg te halen?
zonder root.... weinig kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmaster schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:01:
Ik heb 'm sinds vandaag en eerste indruk is goed, heb alleen een klein vraagje/probleempje. Ik gebruik google apps en dat werkt niet door exchange in te stellen, wat onder WiMo wel zo was. Maar als je je google apps login als google account instelt werkt het prima. Alleen nu kan ik volgens mij niet instellen wanneer die moet syncen. ( volgens mij synct-ie nu gewoon de hele tijd (push mail). Ik heb liever dat hij gewoon 1x in het uur synct ivm batterij en UMTS. Brengt me ook bij 2e puntje, nu is het zo dat hij ook 's nachts synct, wat ik ook liever niet wil. Straks wordt ik wakker midden in de nacht van mail notificatie :+ Is het mogelijk dit ergens in te stellen?
Ik heb die widget en druk altijd ff de sync uit vanaf het homescreen. Een andere oplossing is mogelijke locale?

http://www.twofortyfouram.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:53:
[...]
ik kan me veel dingen voorstellen die mis kunnen gaan bij fabrikatie maar de speaker verkeerd om...nee

ik ga even wat domme vragen stellen;

- hou je het toestel goed om? dwz glasplaat aan de kant van je hoofd en power knop boven, de speaker zit net boven de tekst "motorola"
- zet je h'm niet per ongeluk op speaker? (functie zit rechts onder als je het telefoon toetsenbord ziet)
- heb een of andere app geinstaleerd die dit zou kunnen veroorzaken?
We zitten hier wel op GoT he :P Maar ik zal de vragen even kort antwoorden, Ja, Nee de speaker functie werkt goed en ik zou niet weten welke app dat zou kunnen veroorzaken.

ik zal proberen het op te nemen met een mic het verschil is echt duidelijk hoorbaar.
edit:
het opnemen is nogal lastig, maar neem maar van mij aan dat het geluid een stuk harder is als ik de phone opengeklapt verkeerd om op mijn oor zet

[ Voor 8% gewijzigd door Deacon op 15-12-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
zozo.. ik mag nu gelukkig meedoen met dit topic..
heb m vanmiddag geleverd gekregen en zit nu lekkerte klooien!

Ik heb alvast een klein (wellicht stom) vraagje:
Misschien denk ik teveel "windows" maar hoe sluit ik applicaties? als ik bijvoordbeeld met browser bezig bent geweest dan druk ik eigenlijk home om eruit te gaan. Opnieuw naar browser gaan ziet eruit alsof hij al die tijd al open stond... staan alle programma's open? snap - bedoel?

haha...ik hoor je al denken, ja inderdaad eerste ervaring met android. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet m'n bedoeling =) Zo zou m'n review van de Milestone beginnen... tot nu toe helemaal top!! :D
De Milestone is een prachtapparaat! Al vanaf het eerste moment dat je de doos binnenkrijgt heb je het gevoel dat je echt iets aparts in je handen hebt. De Milestone die op de doos is afgebeeld is afgewerkt met glimmende lak, niet heel erg opvallend maar toch een klein saillant detail. Dan de doos, je opent hem en je ziet er 'n halve Mile- stone uit steken, je vouwt de klep weg en daar ligt die dan... De heilige graal onder de Androiders... _/-\o_ :D

Je pakt hem vast en hij is nog mooier, dunner en eleganter dan je je had kunnen voorstellen..
Hij voelt zo licht aan en zo mooi afgewerkt.. Dat lichte gevoel klopt, aangezien de batterij er nog niet in zit ;)

Volgens de doos 'moet je hem eerst helemaal opladen' iets wat je uiteraard gelijk doet, je pakt de usb-kabel en sluit de Milestone erop aan, je ziet een logo'tje van Motorola, mooi denk je, hele mooie resolutie.. En dan komt er een batterij-indicator'tje in beeld.. Een soort cyllinderachtige vorm, waarin met een groene vloeistof is aangegeven hoeveel procent de batterij nog is gevuld.. Hij begint bij 50% zie je en je legt hem netjes weg. Je bent toch benieuwd komt even terug en wat valt je op een statusledje aan de rechterbovenkant van het scherm die oranje is.. Een teken dat hij aan het stroom ligt.. Wauw denk je, daar heeft Motorola goed over nagedacht! En dan nog een ledje aan de zijkant, een witte, naast de micro-usb poort.. Zo clean en strak.. mooi in het toestel verwerkt!

Indicator'tje is op groen gesprongen.. Zou de batterij vol zijn denk je.. Even kijken en jahoor '100 procent'
Dus wat doen we dan? De Milestone aanzetten natuurlijk! Het Motorola logo verschijnt weer, het scherm gaat aan en wat een resolutie zeg, wat een sprankelende kleuren en jammer van het bericht 'please insert simcard'
In de gauwigheid dat je hem uitpakte ben je die er vergeten in te doen, dus de Milestone moet weer even uit...
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:54:
Doubletwist schijnt wel aardig te werken:
Ga ik even naar kijken!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:00:
ik gebruik badaboom, gaat lekker snel als je een modere nvidia kaart hebt. ik gebruik daar het profiel voor de iphone maar met de resolutie aangepast op de milestone. Andere programmas..... bv handbrake...
zag op mijn ipod touch video er goed uit het ziet er veel beter uit op m'n steen
Okee okee... kun je misschien wat foto's maken? Filmpje?
Ben benieuwd of die beeldverhouding dan niet vaak totaal vernaggeld is?
Maar uiteraard gebruik ik zoveel mogelijk pixeltjes van m'n Milestone, heb niet voor niets zo'n uberresolutie!
Is het mogelijk dit ergens in te stellen?
Zijn wel speciale applicaties voor, dus dat wordt even zoeken in Android Software & Discussie - Deel 2
Okee... ansich best weird toch.. Wat nemen 25 extra talen nou in voor extra ruimte?
Had zelf namelijk wel een een Deense Milestone gewild qua taalinstellingen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gmail heeft geen interval instelling.
Handmatig sync aan uit zetten gaat snel met de "power control" widget. (lange druk op een lege regel op de home screen => widget => power control. Het tweede icoontje van rechts is om de sync aan of uit te zetten.
Overigens als gmail echt push is (wat ik betwijfel) zal dat weinig battery vergen.
S'nachts geen mail en dergelijke...... daar is een app voor...even snel gezocht en in ieder geval is er bedside 3.0 die dat kan ( http://www.androlib.com/a...herd-bedsidepro2-zAx.aspx ) deze kost $ 1.49 mischien zijn er ook gratis apps die het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe je de intervallen moet instellen voor het ophalen van mail maar wat betreft e-mails s'nachts was dat bij mij ook heel irritant in begin maar nu gebruik ik dit: SweetDreams, kan je instellen dat wanneer je slaapt er geen mails worden binnengehaald etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 21:12 . Reden: kan dus ook niet quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRettoR schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:05:
zozo.. ik mag nu gelukkig meedoen met dit topic..
heb m vanmiddag geleverd gekregen en zit nu lekkerte klooien!

Ik heb alvast een klein (wellicht stom) vraagje:
Misschien denk ik teveel "windows" maar hoe sluit ik applicaties? als ik bijvoordbeeld met browser bezig bent geweest dan druk ik eigenlijk home om eruit te gaan. Opnieuw naar browser gaan ziet eruit alsof hij al die tijd al open stond... staan alle programma's open? snap - bedoel?

haha...ik hoor je al denken, ja inderdaad eerste ervaring met android. :*)
Geen stomme vraag, in tegenstelling tot ieder ander bestuurings systeem dat ik ken zit er bij Android (bijna) nooit een mogelijkheid om een app af te sluiten, wat ik begrepen heb is dat de apps die niet op de voorgrond zijn in een soort winterslaap staan en vrijwel geen cpu gebruiken, android sluit apps als dat vanwege geheugen nodig is. de meeste android gebruikers instaleren echter een app die apps kan afsluiten, ik gebruik taskiller (let op geschreven met 1 k i het midden) pas op dat je niet teveel afsluit (bv de USB server, dan kan je niet meer syncen met je pc, totdat je je tel. reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:09:
[...]
Okee okee... kun je misschien wat foto's maken? Filmpje?
Ben benieuwd of die beeldverhouding dan niet vaak totaal vernaggeld is?
Maar uiteraard gebruik ik zoveel mogelijk pixeltjes van m'n Milestone, heb niet voor niets zo'n uberresolutie!

[...]

Okee... ansich best weird toch.. Wat nemen 25 extra talen nou in voor extra ruimte?
Had zelf namelijk wel een een Deense Milestone gewild qua taalinstellingen, maar helaas.
Ik kan wel een klein fragment coderen en op een server zetten maar pas over een paar uur.
Beeldverhouding geen probleem, de steen heeft een 16:9 scherm dus dat is hetzelfde als veel beeldmateriaal.

Talen, ik denk niet dat het probleem ruimte is, waarschijnlijk was het voor Motorola teveel werk om bv phone portal te vertalen in die andere talen. Als de update (2.0.1 of 2.1) door google wordt gemaakt en niet door Motorola dan hebben we best kans dat er meer talen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:12:
[...]

Ik weet niet hoe je de intervallen moet instellen voor het ophalen van mail maar wat betreft e-mails s'nachts was dat bij mij ook heel irritant in begin maar nu gebruik ik dit: SweetDreams, kan je instellen dat wanneer je slaapt er geen mails worden binnengehaald etc.
Ik zie geen sweetdreams in de market, of kijk ik niet goed:P

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmaster schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:33:
[...]

Zie je wel " locale ", daarmee kan het ook. Maar imho kan dit toch beter in de software & discussie draad omdat het daar al vaker is besproken (of maak evt een eigen topic aan).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:30:
Ik kan wel een klein fragment coderen en op een server zetten maar pas over een paar uur.
Beeldverhouding geen probleem, de steen heeft een 16:9 scherm dus dat is hetzelfde als veel beeldmateriaal.
d:)b
Talen, ik denk niet dat het probleem ruimte is, waarschijnlijk was het voor Motorola teveel werk om bv phone portal te vertalen in die andere talen. Als de update (2.0.1 of 2.1) door google wordt gemaakt en niet door Motorola dan hebben we best kans dat er meer talen worden geleverd.
Tsjaa, had die Portal software dan in die vijf talen gelaten, en de UI van de Milestone aan kunnen passen.
Achja ik zal waarschijnlijk toch 99,9% van de tijd, Engels hebben ingesteld, maarja ff andere taal bekijken :Y

offtopic:
Sweetdreams heeft een prijs gewonnen bij de Android Developer Challenge 2 dus weet niet of die in de markt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:38
3dmaster schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:33:
[...]

Je zou eens kunnen zoeken op timeriffic voor een free app.
Bedside 3.0 is nog beter, maar kost $1,49.

Een andere wel grappige schijnt smartalarmclock te zijn. De trackt je bewegingen tijdens je slaap en kies het juiste wekmoment.. :P
Heb het net geïnstalleerd, zal het eens proberen van de week.

[ Voor 25% gewijzigd door Zewatanejo op 15-12-2009 21:47 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:44:
[...]
Een andere wel grappige schijnt smartalarmclock te zijn. De trackt je bewegingen tijdens je slaap en kies het juiste wekmoment.. :P
Heb het net geïnstalleerd, zal het eens proberen van de week.
Werkt alleen als NIET je bed deelt met een partner (of groot huisdier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:55:
[...]

Werkt alleen als NIET je bed deelt met een partner (of groot huisdier)
Ik zal zeggen dat ze heel stil moet liggen... kijken of ze dat kan volhouden :P

en btw wtf?
(of groot huisdier)
Betekent dat dan dat mijn kameel vannacht op zolder moet slapen? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
Iemand anders problemen gehad met vastlopers/spontane resets? Mijn steentje reset rond de twee keer per dag. Meestal als ik audio afspeel, soms bij video en een enkele keer in de market. Zou dit een softwareprobleem zijn of misschien het sd-kaartje? Ik ga morgen kaartje reformatten en/of ander kaartje proberen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Softwaretips is toegevoegd aan de TS!
Mocht er nog andere speciale Milestone-software zijn, let me know en ik verwerk het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hier nog geen reset gehad... batteryduur is al een stuk verbeterd sinds de 1e lading ;). En het keyboard traag, ach, daar kom ik wel overheen :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abezap
hmm 4 van de 40 is volgens mij nog steeds 10% wat best veel is, voor anomalies in een batch. Na wat uitvoerig gegoogel kwam ik erachter dat er nogal wat problemen zijn met de droid/milestone..

de mijne is momenteel in ieder geval iets meer waard dan een baksteen, kan mijn pin wel invoeren met hardware keyboard maar het "ok" knopje kan ik niet bereiken.. alles geprobeerd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen resets gehad, 1 keer h'm goed laten vastlopen (moest de batterij verwijderen om het op te lossen) maar dat kwam omdat ik de media gallery een full-hd clip starte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer lekker slapen.. Die backlight is trouwens ook spacend, zo in 't donker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

abezap schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:49:
hmm 4 van de 40 is volgens mij nog steeds 10% wat best veel is, voor anomalies in een batch. Na wat uitvoerig gegoogel kwam ik erachter dat er nogal wat problemen zijn met de droid/milestone..

de mijne is momenteel in ieder geval iets meer waard dan een baksteen, kan mijn pin wel invoeren met hardware keyboard maar het "ok" knopje kan ik niet bereiken.. alles geprobeerd :S
Ik sta niet op die lijst en ik vermoed dat er toch al enkele 100en in nl zijn. Kijk even naar de iphone en hoeveel problemen er daar waren.. een beetje relativeren ;)

Vaak maken mensen op internet problemen omdat hun verwachting misschien niet goed is. Als ik verwacht dat de milestone gta3 kan draaien terwijl hij via bluetooth mijn frietpan de opdracht geeft om een frikandel te bakken, waar ligt dan het probleem?

Dat er iets niet lekker is met jouw milestone, sja, kan gebeuren ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes gecodeerd voor de milestone: http://gemro.info/milestonetestvideo.mp4 & http://gemro.info/milestonetestvideo2.mp4

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Review @ androidplanet.nl
Verbeterpunten
* Matige keuze van processor
Als high-end smartphone is de Motorola Milestone een prima apparaat, al had ik wel iets meer verwacht van de processor (550MHz is echt te mager als je weet dat er 1GHz-toestellen aankomen).
Beetje vaag minpunt vind ik, volgens mij kijkt hij alleen naar het aantal megaherzen en niet naar wat voor type cpu erin zit... Cortex A8 is zeker niet traag, zelfde cpu zit in de 3GS..

[ Voor 10% gewijzigd door Occy74 op 16-12-2009 01:24 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abezap
WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:38:
[...]

Ik sta niet op die lijst en ik vermoed dat er toch al enkele 100en in nl zijn. Kijk even naar de iphone en hoeveel problemen er daar waren.. een beetje relativeren ;)
well thats true, hij ontploft tenminste niet
Vaak maken mensen op internet problemen omdat hun verwachting misschien niet goed is. Als ik verwacht dat de milestone gta3 kan draaien terwijl hij via bluetooth mijn frietpan de opdracht geeft om een frikandel te bakken, waar ligt dan het probleem?
slechte drivers voor de bluetooth controller van je frietpan? =)
hmm eerder karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:24:
Review @ androidplanet.nl

[...]

Beetje vaag minpunt vind ik, volgens mij kijkt hij alleen naar het aantal megaherzen en niet naar wat voor type cpu erin zit... Cortex A8 is zeker niet traag, zelfde cpu zit in de 3GS..
En als de N900 (TI Omap 3430 oid). En die review klopt op meer minpunten niet. De reviewer zegt reso 800x480, terwijl dat 854x480 moet zijn. En "Android 2.0, helaas geen 2.1". (Hoezo is 2.1 al officieel uit dan...) :P En dat voor een Android site en dan zulke fouten _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
Hey wat wil je... het is geschreven door Gonny van der Zwaag :+

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Nou nou jongens, in de review zegt ze duidelijk dat je de ene processor niet te vergelijken is met de andere. Niet alleen de conclusie lezen hè ;-)
Overigens: ik ben het wel eens met de 'matige processor' opmerking. Hoe lang is de iPhone al uit? In computerjaren toch wel een significante tijd. Gezien de tijd tussen de introductie van de processor, t.o.v. de marktpositie van de Milestone is het inderdaad een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat maakt het uit hoe lang iets uit is, en op hoeveel MHz'jes het ding draait. Het gaat uiteindelijk om de prestaties, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Hot Pixel schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:46:
Nou nou jongens, in de review zegt ze duidelijk dat je de ene processor niet te vergelijken is met de andere. Niet alleen de conclusie lezen hè ;-)
Overigens: ik ben het wel eens met de 'matige processor' opmerking. Hoe lang is de iPhone al uit? In computerjaren toch wel een significante tijd. Gezien de tijd tussen de introductie van de processor, t.o.v. de marktpositie van de Milestone is het inderdaad een beetje jammer.
Dat neemt niet weg dat er weinig alternatieven zijn op die markt... Snapdragon? Overrated if you ask me...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Gisteren een avondje kunnen spelen met mn nieuwe liefde :P
Heerlijk apparaatje, reageert inderdaad lekker snel.. Ik ben het resistive scherm van de touch HD gewend dan is dit capacitieve scherm echt heel erg gevoelig. Ik moet daar even aan wennen, voorbeeld: Bij mn touch HD hield ik vaak mijn vinger rustend op mn scherm, en zo bewoog ik ook over het scherm en oefende lichte druk uit als ik wil aanraken.. dat werkt niet meer, haha daardoor gaat het nog vaak fout bij mij..

Telefoon zit goed in elkaar.. gekozen voor sterk materiaal, daardoor iets zwaarder... wat naar mijn idee niet als nadeel gezien moet worden.. geeft mij juist het gevoel alsof je echt iets in je handen hebt. Wel jammer dat er spelling zit tussen het schermgedeelte en het telefoongedeelte, daar kan ik me aan storen, but that's me.
Fysieke toetsenbord vind ik heerlijk.. ik heb in veel reviews gelezen dat je met typen op het toetsenbord moet kijken waar je met je vingers zitten, blindtypen zou niet mogelijk zijn. Hier ben ik het totaal niet mee eens.. moet je maar eens kijken van de zijkant op je toetsenbord. De rijen knoppen staan namelijk schuin ten opzichte van elkaar.. waardoor je altijd voelt dat je met je duimen in de middelste rij zit. snap - bedoel?
Heel overdreven zie je vanaf de zijkant /\/\ (de hoek is uiteraard vééél kleiner).

Trouwens.. Is dat mini USB, écht mini USB? of is toch een soort eigen moto-stekkertje? ik heb namelijk zat USB->miniUSB kabeltjes liggen die jammergenoeg niet passen.

Hebben jullie ook dat veel applicaties (nog) niet werken op onze milestone.. Heeft denk ik te maken de resolutie, of wellicht versie 2.0 van android waar nog niet alle apps voor aangepast zijn. Hopelijk wordt dit snel gedaan..

[ Voor 8% gewijzigd door MadRettoR op 16-12-2009 09:08 . Reden: nog een vraagje/stelling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micro-USB! Ik had er ook geen kabeltjes voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Micro-USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren een aantal microUSB kabeltjes bestelt op kabeltje.com. Er zijn ook convertors van miniUSB -> MicroUSB, bijvoorbeeld deze.

Overigens vind ik het kabeltje wat bij de Moto wordt geleverd relatief kort. Niet onhandig kort, maar gewoon net iets te kort voor hoe ik de kabel normaal wil gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
aha.. micro USB.. ;)
Even een paar kabeltjes van bestellen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hot Pixel schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:46:
De Iphone wel ja maar de 3GS nog niet zo lang..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:38:
[...]

Een grote fantasie is leuk, maar het gaat hier om de basis functies van de telefoon en als die niet goed functioneren, dan kan je niet spreken van te hoge verwachtingen. Ik ben het met abezap eens, als je Milestone niet goed functioneert dan pas ga je op zoek naar de zelfde soort klachten, en dan vind je de negatieve informatie over het apparaat. Dat er ook klachten over de iPhone of welk product dan ook zijn geweest is niet relevant voor dit verhaal.
Ik ga het niet bagatelliseren met een simpele c'est la vie, natuurlijk kan het pech zijn, maar dat neemt niet weg dat het iets is om in de gaten te houden.

Dit zijn mijn Milestone problemen:
  • De Backlight van de onderste knoppen (Home, Menu etc) overbelicht het onderste deel van het scherm.
    - het irriteert me enorm, maar ik kan er mee leven
  • De bovenste speaker voor het bellen werkt niet goed, je moet de droid omgekeerd en opengeklapt aan je oor zitten wel je wat horen.
    - Ik kan er niet mee bellen, dus een duidelijk geval van RMA met die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Even terugkomen op het stoppen van syncen 's nachts, dit kan door de widget 'power control' te plaatsen op een van je homescreens. Daar zit namelijk ook een knopje op om autosync aan en uit te zetten. Daarnaast staat er op marketplace ook een mooie widget om DATA verkeer aan en uit te schakelen. ( Toggle Data Widget).

Ben uiterst tevreden, maar na een WiMo toestel kon het ook alleen maar meevallen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door 3dmaster op 16-12-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Deacon schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:31:
Een grote fantasie is leuk, maar het gaat hier om de basis functies van de telefoon en als die niet goed functioneren, dan kan je niet spreken van te hoge verwachtingen.
True.
Ik ben het met abezap eens, als je Milestone niet goed functioneert dan pas ga je op zoek naar de zelfde soort klachten, en dan vind je de negatieve informatie over het apparaat.
Dat klopt. Op de één of andere manier plaatsen mensen altijd negatieve verhalen maar voor de positieve verhalen moet je al een stuk verder zoeken. Dat is ook imho een gevaar van het Internet.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik bedoel, als mijn Milestone dit probleem zou hebben zou ik ook zoeken en vrij snel concluderen dat "het er best veel zijn" en dat de Milestone misschien toch niet zo goed is als gehoopt. Maar om deze conclusie hard te trekken is nog veel gevaarlijker. Er zijn op dit moment al tig-duizenden Droids verkocht en de Milestone zal dit voorbeeld hard volgen. Dat er dan een paar 100 zijn die uitvallen is wellicht gewoon een maandagochtend batch geweest en in dat geval is het jammer maar helaas en moet de Droid/Milestone gewoon RMA worden gestuurd.

Ik maak mij overigens ook zelf schuldig aan om problemen op het internet te vermelden tegenover al het andere wat ik wel enorm fijn vind aan de telefoon.

Resumé, ik ben het met je eens en ik hoop dat iedereen die de Motorola overweegt ook serieus kijkt naar de hoeveelheid die verkocht is en waar geen klachten over zijn en dan blijkt het ineens een geweldig toestel te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:47:
Resumé, ik ben het met je eens en ik hoop dat iedereen die de Motorola overweegt ook serieus kijkt naar de hoeveelheid die verkocht is en waar geen klachten over zijn en dan blijkt het ineens een geweldig toestel te zijn ;)
Zeker, na 2 dagen ben ik al helemaal fan. Android 2.0 en de hardware van het toestel hebben mij een enorm goed gevoel gegeven over het platform. Ik baal nu ook flink dat ik de Milestone een tijd kwijt ga zijn. Voor hoelang is helemaal afhankelijk van Expansys en dat maakt mij wel een beetje huiverig.
De pech als early adaptor is weer je dat je niet 1,2,3 naar de winkel kan om het ding te ruilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor van de Motorola Milestone presteert goed, maar bij het bladeren door de homescreens merk je wel eens wat stotteren: terwijl de HTC Hero je soepel van het ene homescreen naar het andere laat bladeren zie je bij de Milestone de icoontjes wel een fractie van een seconde stilstaan.
Ik was net heel voorzichtig aan het overwegen om de milestone te gaan bestellen, lees ik bovenstaande.. Ik heb zelf het Idee dat de CPU niet in verhouding staat tot het scherm (omdat er dus geen GPU acceleration wordt gebruikt). Bovenstaande uitspraak van adroidplanet lijkt dit te bevestigen.. Als de milestone nog minder soepel beweegt dan mijn Hero, laat ik deze generatie scherm/CPU toch maar even voorbij gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28
Wat maakt het uit hoe lang iets uit is, en op hoeveel MHz'jes het ding draait. Het gaat uiteindelijk om de prestaties, toch?
Jawel want het vertegenwoordigt ook de prijs, als ik weet dat de hardware een 10tje bij elkaar is hoe goed de software dan ook is ga ik daar niet het 50-voudige voor neerleggen ;) Dus ja het maakt wel uit, daarbij zitten we op tweakers waar je als het goed is meer naar de hardware zal kijken dan een gem persoon :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:08:
[...]

Ik was net heel voorzichtig aan het overwegen om de milestone te gaan bestellen, lees ik bovenstaande.. Ik heb zelf het Idee dat de CPU niet in verhouding staat tot het scherm (omdat er dus geen GPU acceleration wordt gebruikt). Bovenstaande uitspraak van adroidplanet lijkt dit te bevestigen.. Als de milestone nog minder soepel beweegt dan mijn Hero, laat ik deze generatie scherm/CPU toch maar even voorbij gaan..
Zou totaal geen reden moeten zijn om deze phone links te laten liggen. Ik ervaar het helemaal niet zoals het door sommige beschreven word. En die enkele nanoseconden die hij af en toe hapert moet je ook in perspectief zien als je hem dan toch gaat vergelijken met de Hero. Het grafisch geweld is natuurlijk ook net effe wat spectaculairder.
Persoonlijk denk ik ook dat Android 2.0 gewoon een stuk zwaarder is om te draaien. Misschien dat een update hem wat efficienter kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
[...]

.. ik schat mezelf in als (zeer) kritisch en kan je zeggen dat ik nog geen enkele stottering heb gemerkt/gezien.

Heb een video (mp4) eropgeknald.. Werk fantastisch met de standaard mediaplayer!! superrrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
[...]

Je hebt daarbij natuurlijk maar de mening/ervaring van één user gelezen.

Zelf heb ik de ervaring dat de milestone echt een stuk vloeiender werkt dan de hero. Bij gebruik van het Home++ theme loopt het naar mijn gevoel nog soepeler. Daarentegen ben ik nog geen home theme tegengekomen dat zo intuïtief aanvoelt als SenseUI.

Ik had wel mijn twijfels bij de Milestone voordat ik hem kocht, maar binnen één dag ben ik overtuigd. Het is een heel bijzonder apparaat, dat erg prettig werkt.

Ik ben nog van plan een review te schijven, maar dat zal wel in het weekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Schrijven via usb is een paar keer fout gegaan vandaag (sector not found?) dus denk dat het bijgeleverde kaartje pruts is. zal em wisselen en laten weten of dat het is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hier op m´n werk heb ik met de Tattoo en Hero van twee collega's gespeeld en ben van mening dat de UI op de Milestone niet slechter loopt dan op de HTC´s (alleen heb je geen sense) Volgens mijn info is de 550Mhz A8 processor in de milestone ongeveer gelijk aan een 800Mhz Snapdragon.
De CPU is in ieder geval bijna twee keer sneller dan de Hero en de algemene conclusie aan de andere kant van de grote plas (waar de Droid al zijn eerste update al heeft gehad) is dat onder Android 2.0.1 alles soepeler beweegt (en dat batterij langer meegaat en de camera beter werkt) Helaas heet 2.0.1 ook een minpuntje; scrollen op sommige websites stottert onder 2.0.1 ik hoop dat de Milestone een update krijgt waar dit probleempje reeds is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de rest zijn al je opmerkingen in het topic redelijk anti-Milestone...
watercoolertje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:16:
Jawel want het vertegenwoordigt ook de prijs, als ik weet dat de hardware een 10tje bij elkaar is hoe goed de software dan ook is ga ik daar niet het 50-voudige voor neerleggen ;) Dus ja het maakt wel uit, daarbij zitten we op tweakers waar je als het goed is meer naar de hardware zal kijken dan een gem persoon :)
Dat is onzin.. 528MHz / 550MHz of 1024MHz zegt totaal niks meer tegenwoordig.
Kijk naar de architectuur van de core ipv wat cijfertjes van de snelheid van de CPU, just like desktopCPU's.

Snelheid is hier gewoon toppie, just like 'n iPod Touch / iPhone 3GS, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dat vergelijk te trekken. De Milestone is op vele punten niet te vergelijken met de iPhone dus dat doe ik dan ook niet. Ik zal straks wel even wat filmpjes proberen te maken met m'n homescreens vol en lekker gaan scrollen ;)

EDIT: Tevens gaan we de CPU in de Milestone natuurlijk unlocken tot minimaal de 600MHz ;)

Over die review op Androidplanet: Motorola levert een microUSB-kabel, een Britse en Nederlandse stroomadapter
Ja vast.. Ik wil wel wat normale Nederlandse reviews in de TS plaatsen, maar dit gaat me echt te ver ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 16-12-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Gisteren even Transformers 2 omgezet naar mp4, damn wat ziet dat er strak uit zeg.. :9~

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn bestelde 8ebay) car mount ontvangen. Snelle conclusies na een paar minuten spelen

- De mount is een stuk beter dan die van mijn tomtom (930)
- Het plaatsen en verwijderen van de milestone is heel eenvoudig
- De telefoon wordt zeer goed vastgehouden, er is geen gevaar dat deze uit de houder valt
- Je kan geen foto/video maken terwijl de telefoon in de mount zit (jammer mischien dat ik ooit een gat in de houder boor zodat dat wel mogelijk is)
- De Milestone lanceert NIET automatisch de car interface zoals Droid. Op zich wel logisch want Google nav is officieel nog niet in Europa beschikbaar.
- De Milestone verandert WEL de home scherm naar horizontaal zodat je alle functies beter kan gebruiken.

Nu nog alleen wachten op m´n multi-media dock, die zal deze week ook wel binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dingen die ik mij nog afvraag zijn:
- Kun je het alarm snoozen met een hardwareknop?
- Valt er in te stellen hoe lang de leds onder het scherm aan blijven? (nu te kort)
- Kan het homescreen ook kantelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 16-12-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB, heb je de links naar de twee video´s gezien? http://gemro.info/milestonetestvideo.mp4 & http://gemro.info/milestonetestvideo2.mp4
Beide zijn converteerde bestanden gemaakt van HD materiaal, vooral het tweede videofragment ziet er super strak uit.
Theoretisch zou het nog net iets beter moeten kunnen maar het programma dat ik gebruik heeft geen 854x480 resolutie, de milestone vindt videos met een hogere resolutie niet fijn dus moest ik de video coderen in 720X405. Ik denk echter dat het verschil tussen 720 en 854 heel weinig zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:32:
- De Milestone lanceert NIET automatisch de car interface zoals Droid. Op zich wel logisch want Google nav is officieel nog niet in Europa beschikbaar.
Een vraagje hierover: is er een losse app te vinden van voor de car interface. Voor de multimedia interface is dit wel het geval namelijk. Ik kan die car interface nergens vinden. Daarvoor gebruik ik nu navstarter. Werkt ook, maar is qua layout minder mooi uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:40:
- Kan het homescreen ook kantelen?
a) klap het toetsenbord uit
b) zet h´m in de multimedia dock
c) click h´m in de car mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Joolee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:40:
Dingen die ik mij nog afvraag zijn:
- Kun je het alarm snoozen met een hardwareknop?
Ja. In de Alarm app de settings, kun je zowel kiezen voor "snooze" of "alarm off".
- Valt er in te stellen hoe lang de leds onder het scherm aan blijven? (nu te kort)
Heb ik nergens kunnen vinden. Je kunt wel de scherm timeout veranderen, dat is volgens mij dezelfde timeout als de ledjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:42:
[...]

Een vraagje hierover: is er een losse app te vinden van voor de car interface. Voor de multimedia interface is dit wel het geval namelijk. Ik kan die car interface nergens vinden. Daarvoor gebruik ik nu navstarter. Werkt ook, maar is qua layout minder mooi uitgewerkt
Nog geen app gevonden die de car interface aanzwengelt, gebruik ook navstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:42:
CLB, heb je de links naar de twee video´s gezien? http://gemro.info/milestonetestvideo.mp4 & http://gemro.info/milestonetestvideo2.mp4
Beide zijn converteerde bestanden gemaakt van HD materiaal, vooral het tweede videofragment ziet er super strak uit.
Theoretisch zou het nog net iets beter moeten kunnen maar het programma dat ik gebruik heeft geen 854x480 resolutie, de milestone vindt videos met een hogere resolutie niet fijn dus moest ik de video coderen in 720X405. Ik denk echter dat het verschil tussen 720 en 854 heel weinig zou maken.
Yes heb ik gezien, ga ik zo even testen =)
Hier werkt alles vlekkeloos hoor, snelheid, bellen, Android Market (zowel betaald als free)

In het settings menu 'text to speech' en dan 'Install voice data'
Wordt een verbinding opgezet naar de Market naar 1 applicatie.. iemand ervaring met deze app?

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 16-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Ik zal kijken of ik nog wat HD 720p materiaal heb liggen. Met Mencoder gaat het omzetten prima trouwens :) resolutie word zo dicht mogelijk tegen de Milestone resolutie gematched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:54:
[...]
In het settings menu 'text to speech' en dan 'Install voice data'
Wordt een verbinding opgezet naar de Market naar 1 applicatie.. iemand ervaring met deze app?
Volgens mij is het van Google, het werkt in ieder geval bij mij goed (ik gebruik SayMyName zodat m´n telefoon zegt wie er belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:00:
Ik zal kijken of ik nog wat HD 720p materiaal heb liggen. Met Mencoder gaat het omzetten prima trouwens :) resolutie word zo dicht mogelijk tegen de Milestone resolutie gematched.
Ik gebruik badaboom vanwege de hardware (Cuda) versnelling zsm een Nvidia grafische kaart. Ik zal de ontwikkelaar eens vragen of deze 854X480 bij het rijtje van resoluties wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tassadar32 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:00:
Ik zal kijken of ik nog wat HD 720p materiaal heb liggen. Met Mencoder gaat het omzetten prima trouwens :)
Misschien dat ik vandeweek even een speciaal Android-codeer TS'je maak.
Ik ben namelijk wel van plan om films te kijken op de Milestone dus zodoende..

Maar dat scherm is trouwens toch niet serieus te nemen zeg, dat is echt bizarre onzin!
Heb m'n Milestone vandaag pas goed ontmaagd, vandeweek was ik ziek en erg gaar, maar alles is smooth.

Internet via Wi-Fi, no problem, internet via Vodafone (hulde aan HSDPA) werkt goed, scherm is mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:22:
[...]

Voor de rest zijn al je opmerkingen in het topic redelijk anti-Milestone...
Ook een beetje om tegengas te geven tegen jou haast onvoorwaardelijke optimisme ;) .. De opmerkingen zijn niet anti milestone (geef eens een voorbeeld overigens?), maar relativerend. Ik ben niet iemand die blindelings de massa achterna loopt en verzamel liever wat feiten en meer werkelijk info. Ik ben erg blij met m'n Hero en vermoed dat behalve het tobo en het iets grotere scherm ik weinig toegevoegde waarde zie in de Milestone. Op de hero heb ik qua functionaliteit alles (en Sense) wat ook op de milestone zit.

Neemt niet weg dat als je nog géén goede foon hebt, de milestone wel een van de betere op de markt is op dit moment... Ik ga waarschijnlijk ff wachten op de X10 of de Gphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onvoorwaardelijk optimisme is dikke kul.. Ik heb niet voor niets Hero topic gemaakt, HD2 topics.. enzovoort.
Prachtige apparaten die ik inmiddels redelijk goed ken.. en met de Milestone erbij is die laatste perfect voor mij.

De discussie wat betreffende de GPU-acceleratie op de Milestone en het schokken en dergelijke.. vrij bashend.

Nog een vraagje. Ik heb enkele jaren lang SE's gebruikt en aangezien ik wel een snapshotman ben, heb ik zo'n 2GB aan foto's gemaakt. Is het mogelijk om die in dezelfde map te krijgen als waarin de Milestone de foto's zet? Zodat ik ze EN gewoon kan zie via de mediagallerij en de foto's die ik maak met de Milestone gewoon in dezelfde map komen? Ik kan natuurlijk een directory maken met 2GB aan SE foto's maar dat wil ik liever niet.

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 16-12-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:20:
De discussie wat betreffende de GPU-acceleratie op de Milestone en het schokken en dergelijke.. vrij bashend.
Ervaart iemand dat schokken hier dan eigenlijk ook, of is het inderdaad zoals die Duitse gast van yourbase zegt, verschillen in indeling achtergrond en icoonraster?
Dat laatste is nog eens makkelijker te corrigeren en zou een klein foutje in interface-design zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Loekie op 16-12-2009 12:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:20:

Nee hoor, op onderzoek gebaseerde opmerkingen.. Ik zie het op youtube video's en lees het in reviews.. Daarbij is het gewoon een feit dat android nog geen GUI hardware versnelling heeft en dus in mijn ogen in dat opzicht niet optimaal gebruik maakt van de hardware. Aangezien motorola nogal z'n best doet om de droid tegenover de iphone te zetten, mag je daarmee dus best vergelijken en de gui van de iphone is duidelijk veel soepeler..

Goed trouwens dat je al ook die andere topics hebt opgezet! Ik post daar ook met veel plezier in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:32
Loekie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:25:
[...]

Ervaart iemand dat schokken hier dan eigenlijk ook, of is het inderdaad zoals die Duitse gast van yourbase zegt, verschillen in indeling achtergrond en icoonraster?
Dat laatste is nog eens makkelijker te corrigeren en zou een klein foutje in interface-design zijn.
Mijn Droid is snel en ik ervaar dat soort problemen niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Zal m'n mencoder script eens zoeken voor je :)

Aha, hier istie:

#!/bin/sh
echo "mencoder "$1" -o "/netshare/video/small/$2.mp4" -vf dsize=480:352:2,scale=-8:-8,harddup -oac faac -faacopts mpeg=4:object=2:raw:br=128 -of lavf -lavfopts format=mp4 -ovc x264 -sws 9 -x264encopts nocabac:level_idc=30:bframes=0:bitrate=640:threads=1:turbo=1:global_header:threads=auto:subq=5:frameref=6:partitions=all:trellis=1:chroma_me:me=umh" | batch

Draai mencoder op een headless server dus cuda versnelling /care. Verder gebruik ik batch zodat ik meerdere opdrachten kan opgeven en ze dan zo snel mogelijk afgewerkt worden. Batch start een opdracht alleen als er cpu-tijd beschikbaar is. Video bitrate is 640, vond 512kbps er niet zo goed uitzien, dit is beter. Audio is 128kbps AAC. Aflevering van een serie word zo ongeveer 250Mb.

Edit: zag net dat m'n oude sd-kaartje class 4 is, er zit een class 2 bij m'n steentje.

[ Voor 5% gewijzigd door Tassadar32 op 16-12-2009 12:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen graag hier, en niet in dit topic.