Motorola Milestone (Droid) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 81.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:25:
Dat laatste is nog eens makkelijker te corrigeren en zou een klein foutje in interface-design zijn.
In het settings menu kun je ook 'animations' aan en uitzetten.. Heb 't gelijk uitgezet, dan ga ik niks missen.
Weet eigenlijk niet eens waar het voor dient en welke 'animations' er bedoeld worden, maarja we zien 't wel!
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:28:
Aangezien motorola nogal z'n best doet om de droid tegenover de iphone te zetten,
mag je daarmee dus best vergelijken en de gui van de iphone is duidelijk veel soepeler..
Nou dat laatste zou ik niet meer 1,2,3 durven zeggen..
Als ik goed gewend ben aan m'n Milestone zal ik 'm is met de nieuwe 3GS van 'n vriend vergelijken.
Goed trouwens dat je al ook die andere topics hebt opgezet! Ik post daar ook met veel plezier in!
:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:20:
Onvoorwaardelijk optimisme is dikke kul.. Ik heb niet voor niets Hero topic gemaakt, HD2 topics.. enzovoort.
Prachtige apparaten die ik inmiddels redelijk goed ken.. en met de Milestone erbij is die laatste perfect voor mij.

De discussie wat betreffende de GPU-acceleratie op de Milestone en het schokken en dergelijke.. vrij bashend.

Nog een vraagje. Ik heb enkele jaren lang SE's gebruikt en aangezien ik wel een snapshotman ben, heb ik zo'n 2GB aan foto's gemaakt. Is het mogelijk om die in dezelfde map te krijgen als waarin de Milestone de foto's zet? Zodat ik ze EN gewoon kan zie via de mediagallerij en de foto's die ik maak met de Milestone gewoon in dezelfde map komen? Ik kan natuurlijk een directory maken met 2GB aan SE foto's maar dat wil ik liever niet.
Dan moet je ze in de map dcim zetten op je milestone, dan worden ze meegenomen in de gallery. Heb ik gedaan met gedownloade foto's van mijn flickr pagina. Zorg ervoor dat ze een media extensie hebben zoals jpg oid, anders dan worden ze in het gallerij overzicht weet niet meegenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 16-12-2009 12:35 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Hallo mede-milestoners,

Alhoewel bijna, de mijne zit nu in de TNT-bus...

Ik las ergens dat er wat problemen waren met het geluid van de Milestone. Dit vond ik op internet maar weet niet of dat alleen voor de Droid geldt:

- Improve Call Audio Quality
• Dial ##7764726 (##PROGRAM) and act as if you were going to call that number.
• Enter 000000 for the SPC Password and then tap Verify
• Tap on "04 Vocode"
• Tap on EVRC-B than Apply
• The phone should automatically reset a few seconds afterward. If not, power cycle the phone
• Explanation - This changes how the phone compresses and decompressed the call audio which improves the quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:38
smartje74 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:51:
Hallo mede-milestoners,

Alhoewel bijna, de mijne zit nu in de TNT-bus...

Ik las ergens dat er wat problemen waren met het geluid van de Milestone. Dit vond ik op internet maar weet niet of dat alleen voor de Droid geldt:

- Improve Call Audio Quality
• Dial ##7764726 (##PROGRAM) and act as if you were going to call that number.
• Enter 000000 for the SPC Password and then tap Verify
• Tap on "04 Vocode"
• Tap on EVRC-B than Apply
• The phone should automatically reset a few seconds afterward. If not, power cycle the phone
• Explanation - This changes how the phone compresses and decompressed the call audio which improves the quality.
Geldt alleen voor CDMA, dus Droid. :(

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Zewatanejo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:53:
[...]

Geldt alleen voor CDMA, dus Droid. :(
Ok jammer, my mistake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Ik had ergens iets gelezen hier of in een ander topic maar kan het niet meer vinden :|

Er stond een mappenstructuur omschreven... wanneer je deze zou aanhouden op je SD kaart dan herkent en onderscheid onze steen ringtones en muziekmp3s etc. Weet iemand hier van?
Als ik nu naar "music" ga... dan staan daar 2200 ringtone's tussen mijn 12 muziekmp3s.. vinnik niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:04:
Ik had ergens iets gelezen hier of in een ander topic maar kan het niet meer vinden :|

Er stond een mappenstructuur omschreven... wanneer je deze zou aanhouden op je SD kaart dan herkent en onderscheid onze steen ringtones en muziekmp3s etc. Weet iemand hier van?
Als ik nu naar "music" ga... dan staan daar 2200 ringtone's tussen mijn 12 muziekmp3s.. vinnik niet zo fijn.
Ik moest ook ff weer zoeken, maar als je een bestandje ".nomedia" in een directory zet, wordt deze directory niet zichtbaar in albums of muziek... Voor alle zekerheid een stukje uit de source code waarin dit staat (lang leve android en open source!!):

code:
1
2
3
4
5
6
7
   // ignore directories that contain a  ".nomedia" file
    if (pathRemaining >= 8 /* strlen(".nomedia") */ ) {
        strcpy(fileSpot, ".nomedia");
        if (access(path, F_OK) == 0) {
            LOGD("found .nomedia, skipping directory\n");
            return OK;
        }

http://www.netmite.com/an.../android/mediascanner.cpp

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geld dit ook voor 'films'? En 'een bestandje' wat voor formaat is dat dan..?
Heb nu 3 speelfilms op m'n SD-kaartje staan, evenals tig honderd filmpjes gemaakt met m'n mobieltje..
Niet fijn als ik in m'n media-gallerij, 300 filmpjes moet skippen om uiteindelijk 1 speelfilm te vinden natuurlijk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:32:
Geld dit ook voor 'films'? En 'een bestandje' wat voor formaat is dat dan..?
Heb nu 3 speelfilms op m'n SD-kaartje staan, evenals tig honderd filmpjes gemaakt met m'n mobieltje..
Niet fijn als ik in m'n media-gallerij, 300 filmpjes moet skippen om uiteindelijk 1 speelfilm te vinden natuurlijk =)
In de linux wereld is een bestand dat begint met een punt een verborgen bestand. In dit geval moet je gewoon een leeg bestandje maken in een bepaalde map genaamd '.nomedia' en dan zou die niet meer geindexeerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:04:

Ik quote mezelf dan maar :+
WHiZZi schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:28:
Handige tip om Ringtones toe te voegen (bijv voor alarm, sms geluid etc)

bron

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
uote:
Simple way to do this...
On your SD card create THIS FILE STRUCTURE:

MEDIA
--Audio
----Ringtones
----Alarms
----Notifications

Now all you have to do is fill in these directories with the Mp3s you want, and they will show up in those respective lists !!!

En dit werkt ! :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
@hierboven

Geweldig! 8) _/-\o_

Begrijp ik het goed..
Is Ringtones een mapje die (in de (boom)structuur) onder/in mapje Audio komt?
En dan in ringtones je ringtones... duh! en in Audio je muziek?

[ Voor 70% gewijzigd door MadRettoR op 16-12-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Wel leuk dat de Droid ook Bluetooth File Transfers ondersteunt. Toppie!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:39:
@hierboven

Geweldig! 8) _/-\o_

Begrijp ik het goed..
Ja. Ik heb op de SD gewoon een directory "Music" aangemaakt, is wat duidelijker voor mijzelf. Die staan allemaal keurig in mijn playlist en de ringtones staan daar niet in ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28
audio mag je overal zetten hij zoekt de complete SD af :)

Ik heb gewoon een mapje Docs met daarin mapje muziek/filmpjes/games/apps en daar sla ik die dingen ook altijd allemaal op :) Wekrt perfect (anders hoefde je ook geen .nomedia bestand in andere mappen te zetten he)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Laatst online: 30-05 16:55
pat42 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:57:
Ah, jammer. Maar op de echte tik je waarschijnlijk toch al zo snel dat het wat minder uitmaakt ;)
Ik vind het fysieke toetsenbord eigenlijk niet echt beter dan het virtuele. (Daar komt bij dat er op het fysieke toetsenbord tekens missen die wel op het virtuele toetsenbord staan.) En ik denk dat ik het virtuele toetsenbord van de iPhone toch net iets lekkerder vind.

Maar misschien moet ik hem gewoon nog even wat vaker gebruiken. Ik heb hem net.
MGSNK schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:03:
Is er een specifieke reden om deze te rooten?
Gewoon. Uit principe. Mijn apparaat, dus ik hoor root access te hebben.
Occy74 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:24:
Review @ androidplanet.nl

Beetje vaag minpunt vind ik, volgens mij kijkt hij alleen naar het aantal megaherzen en niet naar wat voor type cpu erin zit... Cortex A8 is zeker niet traag, zelfde cpu zit in de 3GS..
Ik vind zoiets altijd een teken dat de reviewer geen idee heeft waar ie het over heeft. The Register flikte dit ook al. Het zal vast wel zo zijn dat een 1GHz Snapdragon sneller is dan een 550MHz Cortex A8, maar door alleen maar de kloksnelheid te vergelijken haalt zo'n reviewer zijn/haar eigen argument keihard onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30

GieltjE

Niks te zien...

mcvos schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:50:
[...]

Gewoon. Uit principe. Mijn apparaat, dus ik hoor root access te hebben.
http://www.knowyourmobile...e_motorola_milestone.html <-- zoiets ?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Laatst online: 30-05 16:55
Bijvoorbeeld, al vind ik eigenlijk dat dit gewoon standaard in de factory settings al geregeld moet zijn, maar dat is helaas alleen op de N900 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vraagje over de Gmail-account setup in het begin van het aanmelden van de Milestone.
M'n inbox heet cxxxx.bxxx@gmail.com, hier zou ik liever gewoon Gmail zien.. want als ik een hotmailaccount invul bij 'email' kan ik deze ook gewoon 'Hotmail' benoemen. Nu heb ik de neiging om me niet aan te melden bij m'n Gmail-account en deze gewoon bij 'email' in te stellen.. Werkt toch net zo goed, of ga ik dan opties missen a la updates en dergelijke, omdat ik niet ben aangemeld met 'n Gmail-account op de Milestone?
Die 'gecombineerde emailbox' bij 'email' is trouwens ook echt onwijs mooi zeg, Gmail / Hotmail in 1 oogopslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Je kan gewoon beide apps gebruiken en die van gmail zet je dan sync van uit (kan via settings) en notificaties uit. En hopp aje kan gewoon de andere mail app gebruiken :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O nice, dat had ik echt niet door, straks even instellen dan! Vind zo'n combined inbox met 'Gmail' & 'Hotmail' wel tof en ik ben beetje zeikerd wat betreffende naampjes, icoontjes, layout en dergelijke dus zo is 't helemaal mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonR
  • Laatst online: 28-07 12:29
MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:39:
@hierboven

Geweldig! 8) _/-\o_

Begrijp ik het goed..
Bij mij zag hij de ringtones wel pas in de lijst staan na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
@CLB: Ik gebruik juist de gmail app (daar kan je ook meerdere gmailadressen invoeren) voor me 2 gmail adressen en gebruik de andere app niet (meer)... Miscshien switch ik nog terug want kan nu niet aan het icoontje in me topbar zien welk adres nou mail heeft en met 2 verschillende apps zijn die gewqoon verschillend van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dat er eens zo´n stom vertaald artikel is waar niets van klopt; het is dezelfde tekst als op hun Amerikaanse hoofd site maar dan met het woord Droid vervangen voor Milestone. Helaas gaat dat niet werken (Het principe wel maar de gelinkt files moeten worden aangepast voor de milestone en aangezien de volgende update de bug die dit mogelijk maakte word verholpen zullen we moeten rooten VOOR de update en niet daarna zoals in het artikel staat en allereerst moet er überhaupt een update beschikbaar komen voor de Milestone )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Graag jullie hulp met het volgende:

Ik heb mijn Milestone aan wifi hangen en aan mobiel internet (T-Mobile) echter ik kan hem niet koppelen aan mijn Google account, Hij zeht dat ie geen betrouwbare verbinding met google kan maken.

Alles staat goed in mijn ogen. Iemand een oplossing?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Heb vandaag (na wat ruzie met DHL) mijn Milestone binnen gekregen, jippie.

Alleen nu ik hem aanzet heb ik het volgende probleem: hij vindt geen 3G netwerk. Hierdoor kan ik mezelf niet aanmelden met mijn Google account. Ik heb alle instellingen doorgespit maar kom niks tegen wat fout zou kunnen staan. Heb ook een Hero en deze doet het prima dus aan de SIM kan het niet liggen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje
martijnd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:28:
Graag jullie hulp met het volgende:

Ik heb mijn Milestone aan wifi hangen en aan mobiel internet (T-Mobile) echter ik kan hem niet koppelen aan mijn Google account, Hij zeht dat ie geen betrouwbare verbinding met google kan maken.

Alles staat goed in mijn ogen. Iemand een oplossing?
We hebben het zelfde probleem lijkt me. Staat er bij jou naast je signaal wel een 3G tekentje? Bij mij doet hij op WIFI het ook niet.

Heb gebeld met Expansys maar zij kennen het probleem (nog) niet en sturen me door naar de Motorola helpdesk (020 201 5034). Ik kon hem ook terug sturen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Fritsje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:33:
Heb vandaag (na wat ruzie met DHL) mijn Milestone binnen gekregen, jippie.

Alleen nu ik hem aanzet heb ik het volgende probleem: hij vindt geen 3G netwerk. Hierdoor kan ik mezelf niet aanmelden met mijn Google account. Ik heb alle instellingen doorgespit maar kom niks tegen wat fout zou kunnen staan. Heb ook een Hero en deze doet het prima dus aan de SIM kan het niet liggen.

Iemand enig idee?
Dit staat een stuk terug in het topic. Eerst even je telefoon aanmelden zonder Google account, vervolgens een APN aanmaken zie hier, en dan via de settings je Google account koppelen....

Wellicht handig als CLB dit even in de TS update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje
WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:38:
[...]

Dit staat een stuk terug in het topic. Eerst even je telefoon aanmelden zonder Google account, vervolgens een APN aanmaken zie hier, en dan via de settings je Google account koppelen....

Dank u, ga het nu proberen. Had al wel wat pagina's van het topic doorgelezen maar nog niet alle 38 ;)

EDIT, hij doet het!! Hartelijk dank!!

[ Voor 3% gewijzigd door Fritsje op 16-12-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb 3g en kan surfen enzo, maar Google account aanmelden lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WHiZZi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:38:
Komt in de nog te maken FAQ te staan!
Maar voor meer opmerkingen over de TS kan beter een DM worden gestuurd, ik lees niet alles hier =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
martijnd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:42:
Vele malen gepoogd en ineens werkte het wel, geen idee waarom ineens wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Let op met andere laders,

Ik heb een universele usb lader geprobeerd maar dat werkt dus niet met de milestone
Dat was met de standaard kabel.

Kan iemand dit bevestigen ?

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:42:
Door een bug kan je alleen als je voor het eerst je telefoon opstart (dus na een factory reset) je inloggen met je google account. Je kunt skip kiezen, maar daarna krijg je een error als je probeert in te loggen. Dus er zit niets anders op om te factory resetten en vervolgens even een apn instellen zoals al eerder in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:42:
[...]
Ik heb mijn Milestone al een week en had ook een probleem met het opladen. Had je toevallig een task manager gebruikt? Bij mij zette de advanced task manager elke keer de usb service af waardoor de telefoon de usb kabel niet meer herkende. Na het deinstalleren van de task manager en heropstarten werkte alles terug perfect.

Misschien helpt het.
Bij mij werkt laden via geen enkele USB poort anders dan die van de lader. Best wel jammer.
Ik gebruik voor zover ik weet geen task manager (heb niks zelf geinstalleerd wat dat betreft).
Iemand nog een tip? Ik heb het geprobeerd in mijn Macbook en een paar windows pc's en laptops.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
Anta-flu schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:08:
Let op met andere laders,

Ik heb een universele usb lader geprobeerd maar dat werkt dus niet met de milestone
Dat was met de standaard kabel.

Kan iemand dit bevestigen ?
Volgens mij heeft dit met het aantal polen of aders in de kabel te maken. Een universele stekker zou wel eens een afwijkende bedrading kunnen tov de originele motorola stekkers. Van HTC weet ik in elk geval zeker dat ik vaak het geval is. Met name bij verloopstekkers komt het nog al eens voor dat je ze niet kun gebruiken om op te laden. Ze zijn dan wel geschikt voor data overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Die van me iphone werkt perfect. Het heeft denk ik te maken met het aantal amp wat de usb lader aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

coramoor schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:48:
Die van me iphone werkt perfect. Het heeft denk ik te maken met het aantal amp wat de usb lader aankan.
Ja die werkt hier ook goed.
Het lijkt wel of de usb bussen van allerlei computers gewoon niet genoeg vermogen geven. Ik krijg wel een icoontje maar laden lijkt slechts een beetje te druppelen op zijn best...

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn iPod lader werkt het (maar langzamer als de motorola lader)
Op mijn desktop computer laad hij (langzaam)
Op mijn netbook laad hij niet.

Wat ik uit wat technische documenten heb begrepen doet Motorola (bijna) hetzelfde als Apple (vandaar dat de Apple lader wel werkt) de USB bus bestaat uit 4 lijnen, 5 volt, 0 Volt en twee datalijnen. Alleen +5 en 0 aansluiten (zoals de meeste universele usb adapters) is niet genoeg. de twee datalijnen moeten via weerstanden aan de +5 en 0 worden aangesloten, De exacte waarden bepalen hoe de motorola laad, langzaam voor een normale usb poort (en de Apple adapter) en snel voor een motorola adapter.
Ik zal eens kijken of ik het document terug kan vinden en de juiste waarden kan geven voor de handige doe het zelver. Ik heb dit ooit als eens gedaan om een chinese sigaret naar USB convertor te laten werken met m´n Apple.

Edit: Deze modificaties voor Apple zullen vrijwel zeker ook werken met de Milestone:

http://www.tzywen.com/mod...News&file=article&sid=683
http://wiki.siftah.com/IP...te_Lighter_Socket_Charger

Edit2: meer over dit tema Wikipedia: Universal Serial Bus & Wikipedia: USB On-The-Go

PS: dit is niet een actie van Motorola om third party adapters te weren maar een noodzaak om te voldoen aan de USB specificaties. Een USB apparaat mag alleen stroom van de USB gebruiken als de HOST dit toestaat. de weerstanden imiteren de toestand zoals een computer de USB datalijnen zet indien stroom mag worden gebruikt. De orginele milestone adapter zal een "speciale" waarde op de datalijnen zetten ten teken dat de telefoon meer dan het maximum van de USB specificatie (500mA) mag gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Kijk hier kan ik wat mee, bedankt voor de info.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
let wel op ermee Anta-flu. Ook al is het erg eenvoudig, sommige autoladers zijn op een rare manier iets afwijkend waardoor je je droid kunt doorbranden.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Toch wel iets handigs om te hebben, ik zit redelijk veel in de auto en vaak is het dan wel fijn je telefoon op te kunnen laden. (of anderzijds als je ergends bezig bent en je lader vergeten bent). Ik vermoed dat er wel aangepaste laders op de markt zullen verschijnen voor dit soort toestellen.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Die Motorola Phone Portal is ook _/-\o_
Hoef je geen software op je PC te installeren om je telefoon te beheren. En voor bestanden zet je hem gewoon in mass storage mode.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Hmm toch een minpuntje, die meegeleverde oordopjes zijn niet echt geweldig imo. Zou je die dopjes kunnen afknippen en er andere aan vast knopen. Ik heb hier nu in ear dopjes van SE die geweldig klinken maar dan kan ik de headsetfunctionaliteit niet gebruiken.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Simple way to do this...
On your SD card create THIS FILE STRUCTURE:

MEDIA
--Audio
----Ringtones
----Alarms
----Notifications
;( het luuuhuuukt me nie!! :X 8)7

Echt erg... eerst een map genaamd Media, met daarin een map genaamd Audio, en dan daarin drie mapjes genaamd ringtones, alarms en notifications...
dus.. in de map ringtones heb ik een zooi ringtones gezet...-reset- en zie ik dus nog steeds in "music".
Wat doe ik verkeerd?

iets anders:
De beste filebrowser is ....? Een goed reboot appje is .... ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik heb nog een klein hardnekkig probleempje, in de media gallery blijft bij pictures een hele lading album art verschijnen :s. ik heb alle jpg's verwijderd uit de muziekmappen maar ze blijven maar terugkomen. Nogal irritant als je eigen foto's en afbeeldingen tussen een shitload aan album art staat:+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
martijnd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:06:
[...]

Vele malen gepoogd en ineens werkte het wel, geen idee waarom ineens wel!
Klopt, had ik ook, ik weet niet waarom maar het werkt nu en het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
hmm mijn xperia had systemfiles gemaakt met de albumart, nu zijn ze weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmaster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:22:
Ik heb nog een klein hardnekkig probleempje, in de media gallery blijft bij pictures een hele lading album art verschijnen :s. ik heb alle jpg's verwijderd uit de muziekmappen maar ze blijven maar terugkomen. Nogal irritant als je eigen foto's en afbeeldingen tussen een shitload aan album art staat:+
Helpt het tooltje Sdrescan uit de market hievoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:06:
[...]

Echt erg... eerst een map genaamd Media, met daarin een map genaamd Audio, en dan daarin drie mapjes genaamd ringtones, alarms en notifications...
dus.. in de map ringtones heb ik een zooi ringtones gezet...-reset- en zie ik dus nog steeds in "music".
Wat doe ik verkeerd?

iets anders:
De beste filebrowser is ....? Een goed reboot appje is .... ? 8)
Ik zou in ieder geval vooral niet een .nomedia file in de ringtones directory zetten... Overigens zie ik nergens in de source code een bewijs dat de genoemde directory structuur zou moeten werken?? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
Zo ik heb ook via UPS en expansys mijn milestone mogen ontvangen.
Hij is de opvolger van mijn nokia 5800.

Ik moet zeggen eerste indrukken zijn goed. Ben al lekker bezig om het ding aan te passen naar mijn wensen.
APN + wifi instellen gingen goed. Zit alleen nog wat te prutsen met mms instellingen (voor vodafone).

De bouw van het toestel is goed te noemen. Wel heb ik wat speling tussen scherm en toestenbord. Maar dat kan ook haast niet anders gezien het slide mechanisme.

Het fysieke toetsenbord vind ik even wennen. Maar dat gaat wel steeds beter.

Ook vind ik het toestel lekker snel. Alles start lekker rap op, ook al worden ze voor het eerst geladen.
Ik heb wel even taskiller erop gezet, zodat ik alles even echt kan killen.

Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om onder windows 7 x64 proffesional de milestone te benaderen.
Windows blijft mekkeren over de a853 die hij niet herkent. Ook niet na de 4.2.0 installatie.
Ook op vista 32 bit kreeg ik het nog niet voor elkaar. :(
Dus ik heb nog geen media bestanden erop kunnen zetten :(

Is er ook een andere manier dan de aan/uit knop in te drukken om het toestel uit standby te halen?
Vind het nu wat dubbelop om eerst knopje te drukken en daarna nog een swipe te moeten doen.

Tot zover mijn eerste indrukken.
Als ik wat meer gepielt heb, dan zal ik een mijn verdere bevindingen posten.

Maar so far so good en lijkt het mij een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb ergens (vergeten waar) 4.2.0 64 bit gedownload en die doen het gewoon goed op windows 7 x64
mirror: http://arielext.selfip.org/USB_Drivers_64_bit_4.2.0.zip

Heb een duitse milestone, had hiervoor een hero (3gs van de zaak; maar ik heb weinig met iphones helaas) en dit is echt een verbetering voor mij. Dat hele sense kon me gestolen worden, het vertraagde alleen maa (voor mijn gevoel). Batterijduur valt me wel iets tegen + ik heb geen reserve microusb kabels :p

tips:
- kill niet USB dan herkent windows je telefoon sowieso niet en kan je geen bestanden over zetten
- download de "hacked" maps om toch turn-by-turn nav te hebben met google maps, al vind ik copilot fijner werken. Mooie is die had ik al gekocht op dit google account -> andere telefoon zelfde licentie
- download en gebruik wavesecure -> telefoon kwijt/gejat dan kan je die wipen en achterhalen

Wat de hero beter doet:
- facebook intergratie
- kalenders combineren
- contacts -> als ik bij de dailer zoek naar een contact krijg ik alleen de google contact terug en niet de exchange contact; dat is bij de hero beter gedaan
- dailer -> bij de hero kan je via T9 zoeken of via nummer, default android alleen nummer

voor nu tot zo ver; overal erg tevreden.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

bijna vergeten de geluidskwaliteit!

Zowel de speaker als de koptelefoon uitgang zijn erg goed! Erg goed, e speaker kan hard en met een stillere omgeving je nog het idee geven dat er bassen aanwezig zijn; de hero laat het hier snel afweten.
De ruis op de milestone is er wel maar alleen met erg gevoelige koptelefoons zoals in-ears. De kwaliteit is erg goed en kan zich meten met de "alles op neutraal" stand die je vind in cowon mp3 spelers. Aangezien ik die stand toch ook gebruik op mn S9 herken ik op de minime ruis na geen verschil (met de zelfde bestanden).
De s9 gaat absoluuut niet de deur uit, de batterij duur van de milestone is daarvoor met het afspelen van ogg vorbis gewoonweg niet voldoende voor; de S9 blinkt hier natuurlijk ook weer wel in uit.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met de (s)nes, gba/c etc emulators icm de Droid performancewise ed?
Ik krijg contacten niet gesaved via 'new contact'
Er wordt gezegd dat die gesaved is, maar als ik in m'n contactenlijst kijk staat er niks... Iemand?

• abezap
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:20
CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 02:04:
Ik krijg contacten niet gesaved via 'new contact' Er wordt gezegd dat die gesaved is, maar als ik in m'n contactenlijst kijk staat er niks... Iemand?
hmm heb je je sim telefoonboek overgezet, naar de telefoon en die gekoppeld? anders zou het zo kunnen zijn dat je nieuwe nummers naar je milestone-telefoonboek gaat en jij alleen je sim ziet..

heb trouwens net mijn terugstuurcode ontvangen... nu alleen nog die bon uitprinten, kopietje maken van mijn factuur, hem inpakken en naar frankrijk opsturen.. :'(

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Hmm, gisteren liep ik ergens tegen aan waar ik niet zo blij van word. Bij m'n broer thuis waar ik met mijn Nokia 3109C icm Vodafone altijd goed bereik had, had ik ik met diezelfde SIM in de Milestone 0,0 bereik. Een network scan wees uit dat alleen T-Mobile NL en KPN NL bereik hadden.

Vandaag nog eens met de Nokia + Milestone testen. Misschien dat het aan een instelling op de Milestone ligt?

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:00:
Hmm, gisteren liep ik ergens tegen aan waar ik niet zo blij van word. Bij m'n broer thuis waar ik met mijn Nokia 3109C icm Vodafone altijd goed bereik had, had ik ik met diezelfde SIM in de Milestone 0,0 bereik. Een network scan wees uit dat alleen T-Mobile NL en KPN NL bereik hadden.

Vandaag nog eens met de Nokia + Milestone testen. Misschien dat het aan een instelling op de Milestone ligt?
Oude simkaart?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik krijg contacten niet gesaved via 'new contact' Er wordt gezegd dat die gesaved is, maar als ik in m'n contactenlijst kijk staat er niks... Iemand?
Contactensynchronisatie uitzetten hielp bij mij.

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03-2022
vallinga schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:18:
Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om onder windows 7 x64 proffesional de milestone te benaderen.
Windows blijft mekkeren over de a853 die hij niet herkent. Ook niet na de 4.2.0 installatie.
Ook op vista 32 bit kreeg ik het nog niet voor elkaar. :(
Dus ik heb nog geen media bestanden erop kunnen zetten :(
Ik heb zelf dagen zitten prutsen om win 7 x64 pro gekoppeld te krijgen met m'n telefoon. Zelfs het OS opnieuw geinstalleerd. Ten einde raad maar eens de meest recente BIOS geflashed naar m'n mobo. Dat was het dus |:(

• smartje74
Ik ben sinds gisteren ook Milestone eigenaar en ik vind het een prachtding!

Uiterlijk: Smaken verschillen, maar ik hou wel van strakke lijnen en weinig opsmuk. Vreemd genoeg vind ik de goudkleurige accenten wel passen bij de telefoon. D-pad is imo overbodig. Van mij hadden ze deze weg mogen laten en het keyboard mogen verbreden met ruimte tussen de toetsen.

Bouwkwaliteit: Erg solide. Nergens speling, kraakjes of rammeltjes. Wel lijkt het of de 2 delen niet 100% waterpas staan als het keyboard uitgeklapt is. Gebruik van micro-USB is bedenkelijk aangezien zoveel apparaten tegenwoordig min-USB gebruiken (navigatie, kaartlezers, digicams enz). Had dus makkelijker geweest als je even snel een kabeltje nodig hebt. Volumetoets wiebelt wel wat.

Features: Prachtig scherm uiteraard, wat een beeld! Nog nergens zoiets gezien. Hulde daarvoor. Verder natuurlijk alles wat je wenst. Zou zo 1,2,3 niet kunnen bedenken wat er nog meer in zou moeten (voor mijn gebruik dan)

IInstellingen: Ondanks mijn 1e Android device was alles makkelijk te vinden en in te stellen. APN ging goed, Gmial geen problemen. Alleen wil hij niet altijd in 1 keer verbinden met mijn WIFI.. Android maakt over het algemeen een volwassen indruk, al mag de update wel komen.

Gebruik: Ja gewoon erg goed. Alles start snel op en werkt lekker. Nu ben ik wel een echte basis-gebruiker en zal een smartphone nooit helemaal uitdiepen qua mogelijkheden. Touchscreen reageert lekker volt en precies. Swipen gaat iets minder vloeiend dan bijv. een Iphone 3Gs maar absoluut meer dan voldoende.
Voor het eerst ook op Androidmarket gezeten en, ondanks het nog groeiende aanbod, aardig wat leuke apps gevonden. Jammer dat bijv. Hyves niet werkt maar dat zal tzt wel komen.
Geluidskwaliteit is gewoon zoals het hoort te zijn. Geen echo of ruis.
Hardware keyboard is wel wennen, maar dan is nou net de essentie van wennen: op een gegeven moment doe je het zonder na te denken.

Al met al ben ik erg tevreden en ben ik blij dat ik mijn 3Gs aan de kant heb geschoven voor dit mooie apparaat.

Nu nog even uitvinden waarom ie altijd even makkelijk verbinden maakt met mijn WIFI . Iemand een idee???

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

MadRettoR schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:06:
[...]
Wat doe ik verkeerd?
MEDIA in hoofdletters :?
Misschien dat dat het verschil maakt. Hier werkt het iig..

• vallinga
Ok ik heb de USB in vista x64 aan de praat :)
Zal als ik weer thuis ben het weer onder windows 7 x64 proberen.
Denk dat ik inderdaad de USB service gekilled had met tasKiller *oeps*
Ik krijg contacten niet gesaved via 'new contact'
Er wordt gezegd dat die gesaved is, maar als ik in m'n contactenlijst kijk staat er niks... Iemand?
abezap schreef op donderdag 17 december 2009 @ 04:27:
hmm heb je je sim telefoonboek overgezet, naar de telefoon en die gekoppeld? anders zou
het zo kunnen zijn dat je nieuwe nummers naar je milestone-telefoonboek gaat en jij alleen je sim ziet..
RoD schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:34:
Contactensynchronisatie uitzetten hielp bij mij.
Als ik de telefoon een factory reset geef is hij spik en span, ik wil dan contacten toevoegen allemaal geen probleem. 2 contacten / 20 contacten, werkt allemaal. Ik voer ze dan handmatig in, ik kan dan gelijk wennen aan de verschillende toetsenborden en synchroniseren enzo, tsjaa in Gmail staat niks, in Outlook ook niet dus okee..

Zodra ik onder 'settings' - 'Accounts & Sync' - 'Add account' doe en daar m'n gmail-account invul, kan ik nog 1 nieuw contact opslaan en daarna wordt er niks meer opgeslagen lijkt het als ik in m'n telefoonboek kijk. Maar als ik dan een widget op m'n homescreen plaats van 'folder al contacts' zie ik werkelijk alle contacten, ook die zijn opgeslagen na het instellen van m'n Gmail-account. Ik heb bij 'Accounts & Sync' 'Auto-sync' trouwens uitgezet aangezien ik niks van Gmail in m'n telefoon hoef.. Gisteren wel laten syncen, maar de Gmail-account op de Milestone zit dan bomvol met emailtjes en duizenden emailadressen waar ik weleens een emailtje naar heb gestuurd. En al die zooi hoef ik er niet op... maar ik kan ook niet alles gaan wissen...? Ik wil dus gewoon m'n Gmail-account invoeren, zodat ik op de Market kan en dergelijke en nieuwe contacten kunnen toevoegen aan het telefoonboek zonder gezeik.. Iemand de oplossing? Emailen via Gmail & Hotmail doe ik wel via de 'email-account' ipv 'Gmai', bevalt me tot nu toe namelijk vrij goed... Ik heb nu de neiging om een nieuwe Gmail-account aan te maken, zonder contacten / emailadressen, zodat hij niks synct zeg maar...

EDIT: Heb even in m'n Gmail gekeken, 677 contacten... ik heb er zo'n 200 nodig in m'n Milestone..
Dus dat wordt wissen / aanpassen / editten en dergelijke in Google? Dat worden paar leuke daagjes.. *not*

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 17-12-2009 09:55 ]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
LightYears schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:59:
- dailer -> bij de hero kan je via T9 zoeken of via nummer, default android alleen nummer
voor nu tot zo ver; overal erg tevreden.
Inderdaad T9 dialen niet native, probeer acontacts eens. Geeft je ook een fijner overzicht van je contacts.
Heb hier trouwens ook dat soms users die wel bij contacts in gmail, niet op mijn telefoon staan.

flickr - WOT Profile - Game PC

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:41:
EDIT: Heb even in m'n Gmail gekeken, 677 contacten... ik heb er zo'n 200 nodig in m'n Milestone..
Dus dat wordt wissen / aanpassen / editten en dergelijke in Google? Dat worden paar leuke daagjes.. *not*
Ik heb in Gmail al mijn contacten van een telefoonnummer voorzien (voor zover ik die had). Dat kost even tijd, maar dan gaat het voortaan wel volledig automatisch. Scheelt weer. Op je telefoon kun je er dan voor kiezen om alleen de contactpersonen weer te geven waar je een telefoonnummer van hebt. Dan hoef je niet door je hele emailadresboek te scrollen.
Hmm dat is inderdaad stap 1... en dan nog die Gmail-account leegplempen.. ik ga typen typen typen =)

En we gaan dit is even lezen: reviews: Motorola Milestone: Moto's comeback met Android

• Sebazzz
RoD schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:12:
[...]

Ik heb in Gmail al mijn contacten van een telefoonnummer voorzien (voor zover ik die had). Dat kost even tijd, maar dan gaat het voortaan wel volledig automatisch. Scheelt weer. Op je telefoon kun je er dan voor kiezen om alleen de contactpersonen weer te geven waar je een telefoonnummer van hebt. Dan hoef je niet door je hele emailadresboek te scrollen.
Of je kan het via Phone Portal regelen en gelijk al je contacten op ruimen. Werkt super :)
Ik ben het niet eens met de review.
• Toetsenbord typed best aardig, zelfs al na twee dagen. Gaat nog wel beter naar paar dagen.
• D-Pad zit er niet voor niets: Games, tekstselectie en cursor, etc
• Sluiterknop aan de rechterkant kan gewoon worden gebruikt om de camera te starten.
• De lege zwarte rand aan de onderkant kan je gebruiken om je pink overheen te leggen, zo kan je het touchscreen toestel met één hand gebruiken. Daarnaast biedt het een goed grippunt zodat je vingers niet in het beeld zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Sebazzz op 17-12-2009 10:25 ]

• vallinga
Ik had nog even een vraag.
Heeft hier iemand al de MMS via vodafone aan de gang?
Het lukt me op de een of ander manier niet:
ik had eerst alleen bij MMSC : mmsc.mms.vodafone.nl staan.
Dit werkte niet.
Nu heb ik ook maar mms proxy : 192.168.251.150 port 8799 staan.
Dit werkt ook niet.....
Vergeet ik iets? Wie kan me helpen?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
vallinga schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:44:
Ik had nog even een vraag.
Heeft hier iemand al de MMS via vodafone aan de gang?
Het lukt me op de een of ander manier niet:
ik had eerst alleen bij MMSC : mmsc.mms.vodafone.nl staan.
Dit werkte niet.
Nu heb ik ook maar mms proxy : 192.168.251.150 port 8799 staan.
Dit werkt ook niet.....
Vergeet ik iets? Wie kan me helpen?
Je bent wel een tikkeltje lui :+

http://www.vodafone.nl/pr...llingen?#settingslocation

Als je hier de HTC Magic kiest, en de MMS instellingen selecteert ben je er ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Sebazzz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:18:
[...]

Hou er rekening mee dat Arnoud maar grofweg anderhalf uur heeft gespeeld met de Milestone ;)
Bovendien werkte het foto-knopje echt niet bij mij (na een factory reset overigens wel weer)...

[ Voor 11% gewijzigd door WHiZZi op 17-12-2009 11:13 ]

Maakt niet uit, het is ook een preview natuurlijk, maar sommige dingen tsjaa zijn erg persoonlijk =)

Ik ben lekker bezig met contacten / emailadressen / telefoonnummers en dergelijke =)
Heb een nieuwe gmail-account aangemaakt, waar ik al m'n contacten in fix, en dan syncen! Mooi hoor!
En m'n 'gmail-account' op de telefoon gaat dus nooit emails binnenhalen, aangezien ik daar nooit wat op krijg!
In de 'email-account' maak ik lekker een Gmail / Hotmail account aan en laat dan lekker de 'combined' zien!

Nu alle namen / telefoonnummers en emailadressen doen! Vandeweek alle adressen erbij, handig icm Google Maps! En als ik echt tijd teveel heb bij iedereen een plaatje toevoegen, maar dat denk ik niet =)

En er wilde iemand foto's met de Milestone in de hand:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D9yvn0tRTTOk1ZYJzIu2ZKJ9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S8xMxZoigNbYsIRpb89mPICu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xsHdHlL8XBhtoqrml8ra4AGL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RY9LgfU0ig7Ga7bpmn6Beekh/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 17-12-2009 12:00 ]

• Zewatanejo
Na een paar dagen spelen met de milestone wordt ik eigenlijk steeds enthousiaster. Het meeste heb ik nu naar wens ingericht. Toch heb ik nog wat dingen waar ik tegen aan loop en zelfs wat problemen.
  • Soms reboot het ding namelijk vanzelf. Vannacht is het gebeurd en zonet ook weer. Gek genoeg hoefde ik de laatste keer niet eens mijn pincode in te geven. :?
  • Verder werkt mijn youtube applicatie sinds gisterenavond niet meer. Ik kan ze niet bekijken op internet en ik kan de widget niet gebruiken. Ik krijg dan een foutmelding. Ik vermoed dat dit aan Home++ ligt. Ik zal deze nog eens herinstalleren. Het blijft tenslotte nog een bèta.
  • Verder vind ik het jammer en dat het managen van contactpersonen beperkt is. In mijn Gmail kan ik groepen maken en dat heb ik ook gedaan. Je kunt met deze groepen op de milestone echter niets. In Sense UI weet ik dat je hele groepen bv direct kunt doorverwijzen naar de voicemail (handig voor collega's en werkgerelateerde contacten in het weekend) of een sms kunt sturen (handig voor vrienden bv)

• MadRettoR
Zó.. jij zat wel héél erg in spanning te wachten op de levering van je milestone gezien de lengte van duimnagel..

:D
Haha laten we het daar maar niet over hebben, al m'n nagels groeien amper ;) (en nee niet door bijten ofzo)

• RoD
  • Niet online

RoD

[quote]Zewatanejo schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:10:
Na een paar dagen spelen met de milestone wordt ik eigenlijk steeds enthousiaster. Het meeste heb ik nu naar wens ingericht. Toch heb ik nog wat dingen waar ik tegen aan loop en zelfs wat problemen.
  • Soms reboot het ding namelijk vanzelf. Vannacht is het gebeurd en zonet ook weer. Gek genoeg hoefde ik de laatste keer niet eens mijn pincode in te geven. :?
Dit ligt vaak aan een brakke applicatie. Probeer eens het een en ander te uninstallen van wat je erop gezet hebt rond de tijd dat dit begon.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
@sebazzz

Meningen verschillen, maar toch wou ik even ingaan op jouw punten:
• Toetsenbord typed best aardig, zelfs al na twee dagen. Gaat nog wel beter naar paar dagen.
• D-Pad zit er niet voor niets: Games, tekstselectie en cursor, etc
• Sluiterknop aan de rechterkant kan gewoon worden gebruikt om de camera te starten.
• De lege zwarte rand aan de onderkant kan je gebruiken om je pink overheen te leggen, zo kan je het touchscreen toestel met één hand gebruiken. Daarnaast biedt het een goed grippunt zodat je vingers niet in het beeld zitten.
Vanwege alle reviews die ik voor Tweakers.net doe, kom ik in aanraking met veel qwerty-toetsenborden op telefoons. Sommige zijn beter dan andere. Die van de Milestone had gewoon veel- en veel beter gekund, zeker gezien de grootte van het toestel. Er kon meer ruimte tussen de toetsen, de toetsen konden bol zijn, niet recht onder elkaar gezet worden, minder naar links zitten enz enz. Mijn preview is gebaseerd op slechts korte tijd ervaring en als ik het vergelijk met hoe ik op andere toestellen in het begin typte is de Milestone een van de mindere. Het blijft echter mijn mening - hoeveel argumenten ik ook aandraag - en dus kun je het met me oneens zijn. Daarnaast heb ik in de preview aangegeven dat de ervaring na enige tijd wellicht anders is (maar dat ik dat niet heb kunnen testen :))

Een d-pad zit er nooit voor niets, maar ik zet altijd de functie van zoiets af tegen de ruimte die het inneemt: de HTC Tattoo heeft ook een d-pad, en die maakt het toestel groter dan nodig was geweest. In dit geval had Motorola ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een optisch trackpad of trackball onder de vier functietoetsen - daar zit nu een loos randje. Dit had anders opgelost kunnen worden dan Motorola nu heeft gedaan.

Over de sluiterknop heb je gelijk: dat bleek te liggen aan WHiZZi's toestel. Ik heb de tekst van de review daarop aangepast.

Veel mensen die een toestel met een hand willen bedienen, houden hun vingers op de zijkant. Het is goed dat je een toepassing hebt gevonden voor dit randje, maar het lost volgens mij niet een probleem op dat veel mensen hebben :)

• vallinga
MGSNK schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:03:
[...]

Je bent wel een tikkeltje lui :+

http://www.vodafone.nl/pr...llingen?#settingslocation

Als je hier de HTC Magic kiest, en de MMS instellingen selecteert ben je er ;)
Een tikkeltje maar ;)

Maar bedankt. Hij doet het! _/-\o_
Je moet dus 2 apn's maken. 1 voor internet en 1 voor mms......

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 01:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de (s)nes, gba/c etc emulators icm de Droid performancewise ed?
Ik heb de gamedroid gekocht a $4,50 (uit m'n hoofd). Deze bevalt prima. Je moet wel ergens een echte GBA bios vandaan halen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• 3dmaster
vallinga schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:06:
[...]

Een tikkeltje maar ;)

Maar bedankt. Hij doet het! _/-\o_
Je moet dus 2 apn's maken. 1 voor internet en 1 voor mms......
Ik zat ook al te kijken, de 2 AP's zijn namelijk identiek maar bij de mms AP geef je als type mms op maar volgens mij werkt mms ook zonder dat aparte mms AP.

Kan iemand dat bevestigen? Ik gebruik zelf geen mms :+

• vallinga
3dmaster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:29:
[...]

Ik zat ook al te kijken, de 2 AP's zijn namelijk identiek maar bij de mms AP geef je als type mms op maar volgens mij werkt mms ook zonder dat aparte mms AP.

Kan iemand dat bevestigen? Ik gebruik zelf geen mms :+
Ik heb het net even getest.
Ik heb even de internet APN weggehaald en bij mijn mms APN het type APN leeggehaald.
En dit werkt! Kan gewoon mms-en en surfen via 1 APN.
Ik ben nog niet zo into mailaccounts op m'n telefoon.. Maar heb nu een Gmail / Hotmail account.
Werken helemaal perfect tot nu toe, alleen ik kan alleen op intervallen mail laten ophalen.. min. 15 minuten.
Ik wil gewoon m'n mail binnenkrijgen, als die ook daadwerkelijk binnenkomt? Kan dat ook? Of zit ik dan aan dat Exchange gedoe gebonden waar ik geen kaas van heb gegeten? En er is geen optie om de 'send' mail te zien?

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:06:
Ik ben nog niet zo into mailaccounts op m'n telefoon.. Maar heb nu een Gmail / Hotmail account.
Werken helemaal perfect tot nu toe, alleen ik kan alleen op intervallen mail laten ophalen.. min. 15 minuten.
Ik wil gewoon m'n mail binnenkrijgen, als die ook daadwerkelijk binnenkomt? Kan dat ook? Of zit ik dan aan dat Exchange gedoe gebonden waar ik geen kaas van heb gegeten? En er is geen optie om de 'send' mail te zien?
Gmail ondersteund nu ook exchange, moet je even bij de help van Gmail zoeken hoe je het in moet stellen op de milestone. Werkt iig perfect op windows mobile (dus vast en zeker ook op android;)) Zo ver ik weet ondersteund Hotmail het niet.

• 3dmaster
CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:06:
Als je je google/mail/google apps account hebt gekoppeld aan je steen dan kun je dit inschakelen via menuknop>settings> Account & sync en dan vinkje bij background data aan en auto-sync aan zetten. Daaronder bij manage accounts kun je aangeven of je sync aan wil (=pushmail) of uit ( dan moet je dus handmatig mail ophalen).
Via de Corporate Mail (Exchange/activesync) manier werkt niet goed, gister getest maar dan synct hij niet.

Hotmail, geen idee hoe dat werkt aangezien ik dat niet gebruik :+

BTW, opeens gaat m'n batterij nu heel snel leeg :o Wa happand.... :/

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Het is een Vodafone SIM-kaart die ik in juli 2008 heb gekregen. Of dat oud of nieuw is durf ik niet te zeggen.
3dmaster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:50:
Als je je google/mail/google apps account hebt gekoppeld aan je steen dan kun je dit inschakelen via menuknop>settings> Account & sync en dan vinkje bij background data aan en auto-sync aan zetten. Daaronder bij manage accounts kun je aangeven of je sync aan wil (=pushmail) of uit ( dan moet je dus handmatig mail ophalen).
Alles staat precies zoals jij het zegt, vind het best =)
Ben bijna klaar met m'n contacten syncen, hehheh toch wel handig zo via 'n Google-account _/-\o_

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Heeft iemand Outlook Sync client al geprobeerd?

http://nl.androlib.com/android.application.im-gdi-qnEE.aspx
vallinga schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:56:
Ik heb het net even getest.
Ik heb even de internet APN weggehaald en bij mijn mms APN het type APN leeggehaald.
En dit werkt! Kan gewoon mms-en en surfen via 1 APN.
Dus? Dit instellen:
En APN-type, laat je leeg.. Hoe heb je de APN genoemd? Gewoon Vodafone? Even proberen hierzo!
EDIT: Hmm nog is nalopen, heb hier geen internet namelijk...
Reboot did the trick.. Nu nog MMS'en proberen.. maar dat komt vanavond wel!

Als je op de homescreen een 'folder' neerplempt is deze dan nog te renamen?
Ik wil wel een paar folders maken, maar niet allemaal met de naam 'folder' natuurlijk..

Deeltje 2 komt er weer aan mensen!
Hebben jullie nog aanpassingen / toevoegingen / speciale Milestone software die je graag in deel 2 van de TS wilt zien, stuur me dan een DM of een emailtje! Dan kijk ik hoe of wat ik het kan integrereren en wordt de TopicStart voor dit prachtige apparaatje nog mooier!
Er komt al een sectie 'Drivers' aan, dus daar hoeft niet meer gezegd te worden! Dus weet je iets, let me know!!

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 17-12-2009 17:43 ]

• Sebazzz
arnoudwokke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:50:
@sebazzz

Meningen verschillen, maar toch wou ik even ingaan op jouw punten:
Bedankt voor je reactie. Dit is mijn eerste touchscreen toestel, eerste toestel met fysiek qwerty toetsenbord en mijn eerste android (heb hiervoor Samsung Symbian en Sony Ericcsson gehad) dus mijn ervaringen kunnen anders zijn.

Verwijderd

Hallo

Wat wil ik de Milestone / Droid graag hebben.
Vorige week heb ik de N900 aangeschaft maar al mijn zaken zoals calender en contacten staan in je raad het al Google. Ik heb de N900 nu een week en alleen maar gezeik met sync enz.
Eerlijk gezegd ben ik ook wel heel erg fan van Android en nu vroeg ik me af.....is er iemand die mij kan vertellen wat beter is als je alleen in je Google contacts en Calander hebt kan je dan beter overstappen naar de Droid?

Ik moet nog even kijken waar ik die moet bestellen nu.
Ik heb vandaag dus enkele uurtjes Google contacten in m'n Gmail-account toegevoegd..
Simpele sync van een menu'tje en het staat allemaal op de Milestone! Wilde eerst alles handmatig typen in de Milestone zelf, maar dit ging natuurlijk vele malen sneller! Google kalender gebruik ik niet, maar kan ik ook weleens gaan doen, neem aan dat dit hetzelfde is, aangezien hier ook een optie voor syncen is op de Milestone!

• martijnd
Als je op de homescreen een 'folder' neerplempt is deze dan nog te renamen?
Ik wil wel een paar folders maken, maar niet allemaal met de naam 'folder' natuurlijk..
Tuurlijk kun je die folders namen geven, kijk hier maar eens:
http://www.androidauthori...p-and-how-to-rename-them/

Dank! Niet echt 1,2,3 te vinden zeg (wil het liefst alles zelf ontdekken) maar werkt weer helemaal top!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:50:
Ik heb vandaag dus enkele uurtjes Google contacten in m'n Gmail-account toegevoegd..
Simpele sync van een menu'tje en het staat allemaal op de Milestone! Wilde eerst alles handmatig typen in de Milestone zelf, maar dit ging natuurlijk vele malen sneller! Google kalender gebruik ik niet, maar kan ik ook weleens gaan doen, neem aan dat dit hetzelfde is, aangezien hier ook een optie voor syncen is op de Milestone!
Ja dat werkt hetzelfde. Imo erg handig. Die Google-agenda werkt erg goed en het komt allemaal vanzelf in je telefoon. Dmv een widget zie je zo automatische elke dag op je telefoon wat je ingeplanned hebt.

Zo doe ik het tenminste.

Verwijderd

Ik ben super blij met m'n milestone, kan eigenlijk geen enkel minpuntje bedenken waaraan ik me zou storen
(behalve dat het keyboard underwhelming is. niet slecht, maar komt niet in de buurt bij htc kwaliteit)

ik heb nog wel 1 probleempje en dat is dat mijn exchange calender niet synced (via netwerk). Mijn werkgever heeft een fijne exchange server en daar kan ik gewoon naar connecten (email doet het perfect), maar wanneer ik de kalender sync zegt hij 'Corporate sync authentication failed'. Iemand suggesties?

Verwijderd

Ik kan hem in NL enkel bij Belsimpel.nl krijgen maar neem aan dat er gewoon een NL taal keuze inzit en een qwerty keybord? Heeft iedereen hem hier van de inkoopactie via androidworld?
Hij is ook te koop bij eXpansys.nl / Wereld.telefoon.nl en dit kan beter hier worden besproken:
Motorola Milestone levertijden en abonnementen topic Heeft geen NL taal, wel een QWERTY keyboard!

• vallinga
CLB schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:34:
[...]

Dus? Dit instellen:

[...]

En APN-type, laat je leeg.. Hoe heb je de APN genoemd? Gewoon Vodafone? Even proberen hierzo!
EDIT: Hmm nog is nalopen, heb hier geen internet namelijk...
Reboot did the trick.. Nu nog MMS'en proberen.. maar dat komt vanavond wel!
Hmm ik heb niet hoeven booten om mijn internet settings goed te krijgen.
Ik kreeg gewoon een [H] of een[G] naast mijn connectie streepjes te staan.
Wel moet je het APN aan zetten.
Als je je internet settings hebt ingevuld en je gaat 1 scherm terug, dan zie je een rondje naast je zojuist aangemaakte APN staan. Deze selecteren (dan word ie groen) en dan moet je internet het doen.

Trouwens als APN type op mms staat, dan krijg je dat rondje niet.

Volgens mij maakt de naam van de APN niet uit.
Werkt tot nu toe helemaal top, dus werkelijk perfect!

De gehele Milestone werkt trouwens helemaal top, snel, goed configureerbaar, mooi, strak..
De review waarmee ik bezig ben zal een dezer dagen wel verschijnen, in Motorola Milestone - Deel 2 ;)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen graag hier, en niet in dit topic.