![]() |
Android Developers Challenge - 2 |
De 2e editie waar developers met hun SPECIAAL VOOR DE ADC geschreven software kunnen dingen naar prijzengeld en eeuwige roem, is inmiddels ver gevorderd. Tot 1 September was het mogelijk om je software aan te melden voor de contest. Het mocht geen bestaande software zijn. Dus alles wat je terugvindt in de ADC2 is nieuw. |
Eerst developers, nu jullie |
Op 25 september is er voor iedereen met Market-toegang een speciale applicatie verschenen van Google. Met die applicatie kun je de gesubmitte software voor de ADC2 beoordelen. De App heet "Android Developer Challenge 2" |
Het stappenplan |
First Round In September, users of Android-powered handsets that can access the Android Market will be able to obtain a special ADC 2 judging application from the Android Market. With this app, they can download, test, and rank applications submitted to the challenge. Users choosing to participate in the review process will download submitted apps randomly and will rate them along a number of criteria, resulting in a final score for each app. The results from this first round will generate the top 20 applications in each of the 10 categories (200 apps total), which will go into the second round. Second Round The top 20 applications in each category will proceed to the second round. Android users will then be able to download the final applications and evaluate them in the same manner as during the First Round using the ADC 2 judging app. At the end of the voting period, applications in each category will be ranked, with the community vote constituting 40% of the final judging score. Along with the public ranking, a team of Google-selected judges will evaluate the applications. Their scores will constitute 60% of the final score. |
De software van de vorige ADC(1) |
http://code.google.com/intl/nl/android/adc/adc_gallery/ |
Doel van dit topic |
Dit is een tijdelijk topic om de software van de ADC2 en het gebruik/ervaringen met de ADC2-market app te gaan bespreken. Uiteindelijk als de ADC2 helemaal is afgelopen moet alles weer terugvloeien naar het algemene software & discussie topic. |
*bump*
QRcode voor de ADC2-Oordeel app:

Of in Market zoeken op: "Android Developer Challenge 2"
Ik ga zo uitvinden of ADC2 ook zulke juweeltjes als vorig heeft opgeleverd (zoals bv Picsay).
[bron: http://android-developers...-2-judging-has-begun.html ]I am happy to announce that Android Developer Challenge 2's first round of judging has begun!
As a reminder, user voting determines which apps will make it to the second round. Voting will occur through an application called Android Developer Challenge 2, which is now available for download from Android Market. Android Developer Challenge 2 presents apps for each user to download and score according to a set of criteria, such as originality and effective use of the Android platform, among others. The first round of judging will last at least two weeks from today. Judging will continue until we receive a sufficient number of votes to identify the top 20 applications in each of the 10 categories (200 apps total) that qualify for the second round.
During the second round, judging will occur through a combination of user voting and input from a panel of industry experts. User voting will continue to occur via Android Developer Challenge 2 and will account for 40% of the final score that each app receives in round two. The remaining 60% of the final score will be determined by the industry expert panel.
It has been a little less than a year since the first Android-powered phones became available. Today, there are more than 10,000 applications available in Android Market. We are pleased by the energy and commitment demonstrated by developers in such a short period of time. Our goal with Android Developer Challenge 2 is to inspire the developer community to produce even more innovative apps for Android. Now on to the voting!.
QRcode voor de ADC2-Oordeel app:

Of in Market zoeken op: "Android Developer Challenge 2"
Ik ga zo uitvinden of ADC2 ook zulke juweeltjes als vorig heeft opgeleverd (zoals bv Picsay).
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 17:51 ]
Misschien wel, maar dat hoor ik liever achteraf.
Ik zag twee applicaties voorbij komen in de ADC2, 1tje voor twitter (wat ik niet gebruik) en 1tje om je ovulatie en dergelijke uit te kunnen rekenen.
Verder nog een aantal onnodige, die ik liever niet wilde installeren. Nee, ik wacht wel op de uitslag
Ik zag twee applicaties voorbij komen in de ADC2, 1tje voor twitter (wat ik niet gebruik) en 1tje om je ovulatie en dergelijke uit te kunnen rekenen.
Verder nog een aantal onnodige, die ik liever niet wilde installeren. Nee, ik wacht wel op de uitslag
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Er zit in der daad een grote hoeveelheid crap tussen.evleerdam schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:27:
Misschien wel, maar dat hoor ik liever achteraf.
Ik had een gps logger, waarmee je ook markers kon zetten met tijd erbij. Het programma zat ontzettend bagger in elkaar:
- een exit knop met popup of je echt wilt stoppen (windows programeerstijl)
- alleen landscape mode
- onduidelijke graphics
- een popup dat de kaart wordt geupdate iedere keer als er iets geladen wordt en dat gebeurt nog al vaak als je rond rijdt.
Een GPS logger waarmee je tracks kon delen met anderen. Je kon je track en foto's uploaden naar een server en je vrienden een update sturen via Gtalk.
- bij de eerste keer opstarten moetje je meteen een Usernaam opgeven voor de server en je google login en password. Zonder google gegeven zou Gtalk niet werken. Gtalk gebruik ik toch niet, maar ik kon dus ook niet kiezen voor een andere service om updates te sturen. Per email was prima geweest, dan hoef je ook geen login op te geven. De programmeur had gewoon de ingebakken email applicaties kunnen gebruiken.
Verder had dit programma alleen een start service knop, de stop service knop kon ik niet vinden.
TouchPal Pro: mooi keyboard met goede woord voorspelling (alleen in het engels in deze demo)
Beetje overbodig op een Hero.
Nu heb ik een apk installer. Ik heb 'm nog niet bekeken, maar dit kan met de eerste beste filebrowser ook.
Ik heb al een stuk of 80 apps de revu laten passeren. Daarvan zijn er zeker 70 crap. Apps die dmv GPS en kompas het ware oosten berekenen voor de juiste gebedspositie of de bustijden in San Fransisco zijn aan mij niet besteed. Daarnaast een heel leger aan facebook en twitter apps, hoeveel heeft een mens er nodig? 
Er zitten ook een paar hele leuke concepten tussen, maar helaas crasht 8 van de 10 apps ook nog eens. Ik refereer hier o.a. aan een Sudoku-herkenner-en-oplosser (gein! maar helaas werkt de herkenning bagger.) een voice-command applicatie die crasht als je een voice command geeft (... duh)
Maargoed, ik review stug door
Een app om nog eens nader te bekijken is xeeku search, als ze de crashes daar wegwerken dan kan het best goed worden.
Er zitten ook een paar hele leuke concepten tussen, maar helaas crasht 8 van de 10 apps ook nog eens. Ik refereer hier o.a. aan een Sudoku-herkenner-en-oplosser (gein! maar helaas werkt de herkenning bagger.) een voice-command applicatie die crasht als je een voice command geeft (... duh)
Maargoed, ik review stug door
Een app om nog eens nader te bekijken is xeeku search, als ze de crashes daar wegwerken dan kan het best goed worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Crew One op 26-09-2009 10:33 ]
Wat doet xeeku search dan?
Is er overigens ook een manier om apps te zoeken van de ADC2 zonder ADC2 te installeren? Dus stel er is een leuke app en die ik wil wel op me telefoon, moet ik dan eerst ADC2 installeren en steeds op 'volgende' klikken om hem toevallig tegen te komen?
Is er overigens ook een manier om apps te zoeken van de ADC2 zonder ADC2 te installeren? Dus stel er is een leuke app en die ik wil wel op me telefoon, moet ik dan eerst ADC2 installeren en steeds op 'volgende' klikken om hem toevallig tegen te komen?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
TouchPal keyboard vind ik echt geniaal. Staat mijns inziens mijlenver boven de standaard Android/HTC keyboard versies. Baal dan ook vreselijk dat er nog geen Nederlands woordenboek voor te installeren is. Zodra die er is installeer ik het meteen weer, werkte werkelijk weergaloosRunaR schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 08:26:
[...]
TouchPal Pro: mooi keyboard met goede woord voorspelling (alleen in het engels in deze demo)
Beetje overbodig op een Hero.
Nickname does not reflect reality
Ik vind het met name jammer dat je geen apps kan overslaan. Als er een app voorbij komt die me niet echt interesseert wil ik best beoordelen op kwaliteiten ook al zou ik het zelf niet gebruiken. Maar komt er een app voorbij waarvoor ik of van een dienst gebruik moet maken of me ergens voor moet inschrijven, daar ga ik toch echt niet aan beginnen.
Verder is het zo jammer dat er zo ontzettend veel gericht is op google maps en twitter/social network gedoe. Op een gegeven moment is er genoeg imo. Probeer de gaten in het aanbod op te vullen of met iets unieks te komen in plaats van doen wat er al zoveel gedaan is. Een fatsoenlijke mail client bijvoorbeeld
De default en K-9 zijn dat niet imo.
Verder is het zo jammer dat er zo ontzettend veel gericht is op google maps en twitter/social network gedoe. Op een gegeven moment is er genoeg imo. Probeer de gaten in het aanbod op te vullen of met iets unieks te komen in plaats van doen wat er al zoveel gedaan is. Een fatsoenlijke mail client bijvoorbeeld
Dat kan wel: druk op de menu knop en kies 'skip'k7of9 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:01:
Ik vind het met name jammer dat je geen apps kan overslaan.
d'oh!Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:10:
[...]
Dat kan wel: druk op de menu knop en kies 'skip'
totaal niet aan gedacht

thx
kruipt in hoekje
Er zitten wel echt leuke dingen tussen, maar ook veel echte crap; gelukkig is er inderdaad die Skip-functie.
Het enige dat mij echt tegensteekt is dat er een geen lijst is om uit te kiezen, geen lijst waarvan je kan downloaden en dat ook de applicaties die wel leuk zijn, gewoon na het uitproberen zonder pardon verwijderd worden (en vaak niet in de market te vinden zijn).
Het enige dat mij echt tegensteekt is dat er een geen lijst is om uit te kiezen, geen lijst waarvan je kan downloaden en dat ook de applicaties die wel leuk zijn, gewoon na het uitproberen zonder pardon verwijderd worden (en vaak niet in de market te vinden zijn).
Inderdaad, om een app goed te kunnen beoordelen zou ik hem toch echt minimaal een paar dagen moeten kunnen gebruiken. Nu kan dat natuurlijk ook, maar dan is andere apps proberen uitgesloten. Ze hadden het dan best zo kunnen maken dat de app 7 dagen bruikbaar is ofzo.ILUsion schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:36:
en dat ook de applicaties die wel leuk zijn, gewoon na het uitproberen zonder pardon verwijderd worden (en vaak niet in de market te vinden zijn).
Ik heb al zitten zoeken of de .apk's ergens te vinden zijn zodat je die wellicht zou kunnen kopieren/verplaatsen maar heb het niet kunnen vinden.
he response to round one of the Android Developer Challenge 2 has been phenomenal! We originally expected that it would take two weeks to get all the necessary data to complete scoring. Over the last 10 days, more than 26,000 Android users reviewed and submitted our target of over 100 scores per application. With this enthusiastic support of the Android community, we are closing the first round of ADC 2 judging today.
We will now be reviewing the results and preparing for round 2. Please stay tuned for information about round 2, where the community, combined with a panel of judges, will narrow down the top 20 applications in each category to determine the final winners. Until then, users with the ADC 2 judging application currently installed will get a notice saying that round 1 is over. When round 2 opens, the judging application will resume giving out new submissions to score. We look forward to seeing the results of the final round and hope that you choose to help us score these top apps as well!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
a.s. maandag worden de resultaten van de ADC2 bekend gemaakt! Ik vond het deze keer iets minder dan ACD1 though. Maar ik ben toch wel benieuwd naar de Apps die allemaal gewonnen hebben.
Thanks to tens of thousands of Android users around the world who participated in the review of ADC 2 finalist applications, we have now collected sufficient scores to complete 2nd round public judging.
We are reviewing the final results and will announce the top winners this coming Monday, November 30. Thanks to all who’ve participated in ADC 2 and good luck to all the finalists.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 22:48 ]
Ik vind eigenlijk dat de apps die meedoen ook in de market moeten verschijnen. Nu is dat vaak nog niet het geval. Zelfs van ADC1 zijn er een aantal apps nooit verschenen. Op die manier is het niet echt nuttig.Sneiker schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:47:
En de uitslag is binnen...
http://code.google.com/in.../adc/gallery_winners.html
idd ik zag toch ook echt een paar mooie apps voor bij komen zoals dingen met server side software er bij. Wat mega makkelijk was enzo. Nouja helaasJo-hannes schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:47:
[...]
Ik vind eigenlijk dat de apps die meedoen ook in de market moeten verschijnen. Nu is dat vaak nog niet het geval. Zelfs van ADC1 zijn er een aantal apps nooit verschenen. Op die manier is het niet echt nuttig.
Pagina: 1