ik heb het spel sinds vandaag ook, aangeschaft voor de 360. Moet zeggen dat ik het brilliant vind, maar het geduld wat je op moet kunnen brengen om er daadwerkelijk van te genieten, ja dat is simpelweg niet mainstream. Ik heb de demo ook geprobeerd, maar op de pc dat vond ik gewoon rot spelen, het werkte niet voor mij, de kwaliteit van de port is simpelweg te slecht voor woorden. Heb de gok toch gewaagd om em voor de xbox te kopen nadat ik er toch nog wat meer over gelezen heb, en hij stelt niet teleur.
De game is zeker geen OFP 1, het is een totaal ander conflict met totaal andere missies. Dat is niet direct kwaliteit-gerelateerd, maar smaak, en ook dit conflict bevalt mij goed. Ik merk gewoon dat ik wil opletten bij elke heuvel die ik benader, elke keer weer mijn Binoculars erbij pakken om eventuele riflemen te spotten, nadenken over mijn tactieken, en ze vervolgens uitvoeren. Ik durf zelfs enigszins te vertrouwen op mn manschappen, ze zijn niet onfeilbaar, maar ook zeker niet nutteloos, tot zover een fijne balans. Ik heb wel wat graphical glitches gezien, maar waren niet storend..
Deze game is totaal niet voor iemand die even snel een missie wil aanpakken, dit vraagt om geduld, precisie, en de acceptatie van rotte eieren wanneer je de dingen verkeerd plant of uitvoert. Eveneens vind ik het mooi dat je, na doodgaan, weer kunt beginnen bij een marker, en dat et gevecht waar je net dood ging, bijna altijd net iets anders uitpakt, of gigantisch, het dwingt je om waakzaam te blijven. Ben je echter iemand die zijn vaardigheden in games verkrijgt door voorspelbare situaties, tja,

.. dan is dit inderdaad niet voor jou.
Ik kijk dan ook uit naar de beruchte hardcore modus

.. Lijkt me giga cool.. Het is geen perfect spel, geen enkel spel is dat in mijn ogen, maar het biedt mij een vorm van vermaak wat ik in elk geval erg goed kan waarderen. (Arma 2 had bij mij rotte input lag waar ik mij maar niet overheen kon zetten).