Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-01 17:36

Nikeo

1 van de Nehn?

Ik heb net de 'campaign' uitgespeeld. Voor zover je het een campaign kan noemen. Wat een slecht uitgewerkt verhaal. Heel erg jammer. In flashpoint 1 had je tenminste echt een oorlogsgevoel. Dit waren gewoon losstaande missies. Hadden ze echt wel wat meer van kunnen maken!

Ben blij dat ik het spel heb geleend van een huisgenoot want als ik hier voor had betaald had ik me mooi bekocht gevoeld. Was de hele tijd net alsof het spel nog niet 100% was getweaked.

Wat ik nog het raarst vind is dat de missies zo ongelooflijk makkelijk zijn. Van enig tact hoef je echt niet te zijn gespeend.

Of doe ik iets verkeerd?

spoiler: title
LOL, vooral het laatste level: secure the naval base. Je schiet kinderlijk eenvoudig van boven alle soldaten dood en als je de laatste gehad hebt heeft volgens de combatleader 'general Zheng zich in een bunker verschanst. Bravo team zal hem wel arresteren. JE MAG HET NIET EENS ZELF DOEN. Wat een dooddoener zeg.

Nikeo wijzigde deze reactie 16-10-2009 23:04 (21%)

Suddenly I see the doors open. I have the keys

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-01 10:36
quote:
Nikeo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:02:

spoiler: title
LOL, vooral het laatste level: secure the naval base. Je schiet kinderlijk eenvoudig van boven alle soldaten dood en als je de laatste gehad hebt heeft volgens de combatleader 'general Zheng zich in een bunker verschanst. Bravo team zal hem wel arresteren. JE MAG HET NIET EENS ZELF DOEN. Wat een dooddoener zeg.
spoiler:
Ik had gewoon boven wat ventjes neer gemaid en helemaal vanuit de andere kant de basis binnengelopen en mensen af geknalt. Daarna samen met bravo team die gast ingerekent.

• NGD
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-06-2019
Servers doen het eindelijk een beetje fatsoenlijk :)

Snipen vind ik echt geniaal, als je eenmaal doorhebt hoe je je sights moet gebruiken kan je te mooie kills maken. Net een hoofdje boven een hekje op 400m eraf knallen, yummie!

• Lister_Storm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-08-2019
Nou, ik heb het echt geprobeerd, maar deze game is naam Operation Flashpoint niet waardig. Had nog even mijn hoop gevestigd op de mission editor, maar als je daar over de +-60 mannetjes heengaat laden je levels niet meer.

Erg teleurstellend allemaal. Het speelt wel leuk, maar het doet meer aan Delta Force denken. Geen moment kan je ook echt gebruik maken van de hele map zoals in OFP1.

Heusinkveld Engineering

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-01 16:39
Moet je je toch eens iets beter in de mission editor gaan verdiepen.

Je kan max 63 poppekes (of tanks etc.) tegelijk op t veld hebben maar met triggers etc kun je een veel groter gebied vol krijgen.

Je zult zo geen 1700 ai battle krijgen zoals bij arma 2 maar toch :p.

Hoop wel dat ze dit nog op hogen naar op zn minst 200...

• VonFoX
  • Laatst online: 17-12-2019

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind het een leuke game, maar het is zeker geen OFP1. Daar was een missie dat je 3 officieren moest killen. Je was leider van een 3 man sniper team. Je kon snipen, of een tank jatten, of een AAA jatten, of met een helicopter alles kapot schieten :P Je kon doen wat je wilde!!! Dat was fantastisch :)

Yo.

• Lister_Storm
quote:
cpt.skydiver schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:26:
Je kan max 63 poppekes (of tanks etc.) tegelijk op t veld hebben maar met triggers etc kun je een veel groter gebied vol krijgen.
Ja dus? Een veldslag groter dan 32 vs 31 is dus niet haalbaar. Vrij karig, zo'n enorm eiland en dan mag je met 2 veredelde schoolklasjes ten strijde.

Heusinkveld Engineering

• Shaggey88
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04-2010
quote:
Lister_Storm schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:56:
[...]

Ja dus? Een veldslag groter dan 32 vs 31 is dus niet haalbaar. Vrij karig, zo'n enorm eiland en dan mag je met 2 veredelde schoolklasjes ten strijde.
Als je in de een multiplayer kijkt zie je platoon opties die nu grayed out zijn maar de interface zou in principe 64 tegen 64 moeten kunnen ondersteunen ik hoop dit ook in de dlc van de PC te zien maar dan moeten er uiteraard wel eerst dedicated server files verschijnen.

• NGD
Lijkt me echt über, met z'n 128en op een map! Met z'n 32en is soms al één grote chaos.

Blijkbaar heb ik prima internet hier btw, hosten voor 24 man is no prob:) Veel gemakkelijker ook dan server joinen, én je hebt daadwerkelijk de keuze over het hoe en wat (plus altijd goede ping ;))

• GekooktEi
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-04-2019
Ik denk niet dat ik in de toekomst nog veel ga spelen als de online zo ontiegelijk slecht blijft, ik kan op de PS3 ook wel zelf hosten, lukt makkelijk, dan kan ik tenminste ook soepel een voertuig besturen, maar dan disconnect hij steeds de andere spelers, dus het is echt troep :/

• Termy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-01 23:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gisteren voor het eerst eindelijk co-op in lan geprobeerd (werkt perfect, geen centje pijn) en later in de avond nog online. Ik had gelezen wat voor drama het was/is en dat het nu wat beter zou moeten zijn, dus ik dacht ik probeer dat ook even.
Op zich werkt het redelijk maar ik ben er ook erg vaak gewoon uitgeknald of ik kwam er niet eens in. Ligt misschien ook aan de host, want sommige games gingen achter elkaar goed, maar dedicated servers zouden inderdaad zeer welkom zijn.
Een co-op over internet met een vriend lukte de 1e poging probleemloos maar toen we het even afbraken om wat instellingen te veranderen wilde het niet meer. Achter elkaar connection failed.
Dit alles op PC uiteraard.

Oh voor ik het vergeet: ik hoop wel dat er een aantal fatsoenlijke mappen bij komen, want bij Infiltration is de balans heel erg ver te zoeken. Het voordeel van USA is echt te belachelijk voor woorden. En dan noem ik nog niet eens het verschil in wapens.

Termy wijzigde deze reactie 18-10-2009 15:25 (15%)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs

• DarkShadow
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-01 17:17
Heb het even geprobeerd. Het was wel leuk, maar toch niet het gevoel van OFP 1, daar had ik meer het gevoel dat je echt bij een squad hoorde en het echte oorlogsgevoel. Deze game heeft dat toch niet weten waar te maken. Jammer!

Arma 2 is niet echt een alternatief, veels te zwaar voor mijn pc. En daarnaast nog weer alle bugs, wel meer dat oorlogsgevoel en een beter verhaal.

Wat graphics betreft complimenten voor deze game, het loopt heel soepel op high en ik heb nou niet direct de beste pc. Ik vind het er prima uitzien overigens. Jammer alleen dat je weinig vehicles etc gebruikt en dat de character models vaak hetzelfde zijn.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Heb het nu een paar keer zitten spelen maar weet niet of het wel echt een game voor mij is. Was sowieso een gok omdat ik het eerste deel nooit gedaan heb. Opzich spreekt een realistische shooter mij wel aan, maar nu ik het een paar keer gedaan heb valt het wat tegen. Sowieso dat ze je zo in het diepe gooien. Heb het spel gekocht en dan verwacht je toch wel dat er een boekje bijzit om je e.e.a. duidelijker te maken (als het geen in-game tutorial heeft). De controls heb ik inmiddels wel door. Dat oproepmenu is min of meer te begrijpen, maar nog niet zo dat ik het veel gebruik.

Zit ook al een tijdje vast in dat tweede level. Dat eerste (vereiste) objective is gelukt en de twee bonus objectives ook. Nu moet ik bij een soort SAM site komen om op te blazen. Alleen komen er van alle kanten tegenstanders terwijl je nog best een flinke afstand moet afleggen tot je objective. Van een afstand al de tegenstanders omleggen is geen succes omdat je dan je positie verraad. Sneaky die kant op houd je ook niet lang vol. Van het hele tactische gebeuren is zo nog niet veel te merken. Zal het vast verkeerd doen maar er is niks of niemand die zegt welke tactiek je wanneer moet toepassen in bepaalde situaties. Elke keer als ik dood ben kan ik ook weer een heel stuk terug beginnen. Na een paar pogingen geloof ik het wel en zet ik het maar weer uit...

Tom wijzigde deze reactie 18-10-2009 20:00 (5%)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• jorisdekloris
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-01 22:51
quote:
[b][message=32754941,noline]

Add me Ingame: Vasily Zaytsev of voeg me toe op Xfire: Hogader
Van BWR? voeg Jorisdekloris dan maar toe :)

Tierelier

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 12:01

BaRF

#Vivepreorder

Nou ben nu even aan het spelen geweest maar ik vind het toch een geweldige game hoor :D Ok je bent wat langer bezig met stukjes lopen als je het goed wil doen - dus redelijk sluipend met omtrekkende beweging - maar dat maakt het juist cool. Het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik momenteel IRL ook opgeleid wordt als militair, maar in elk geval vermaak ik me wel :)

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09
quote:
BaRF schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:00:
Nou ben nu even aan het spelen geweest maar ik vind het toch een geweldige game hoor :D Ok je bent wat langer bezig met stukjes lopen als je het goed wil doen - dus redelijk sluipend met omtrekkende beweging - maar dat maakt het juist cool. Het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik momenteel IRL ook opgeleid wordt als militair, maar in elk geval vermaak ik me wel :)
Als je dit met flashpoint 1 deed liep je bijna altijd tegen patrouilles aan. Het is het gewoon net niet, misschien dat de multiplayer met wat vrienden nog eens plezier brengt.

Nee Codemasters kreeg lovende kritieken, maar voor een console game misschien een goede warsim, voor de pc zwaar onder de maat, zeker in vergelijking met OFP1.

het spotten van je tegenstanders was in ofp 1 veel beter gedaan, zeker als je deed liggen op de grond.

een te kleine viewport
en na de intro geen verhaal meer.

Kevinp wijzigde deze reactie 19-10-2009 17:10 (9%)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
BaRF schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:00:
Dan moet je vooral eens de 'Project Reality' mod van Battlefield 2 proberen.

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
rgras schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:24:
[...]

Dan moet je vooral eens de 'Project Reality' mod van Battlefield 2 proberen.
ga ik doen thanks :)

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• iamotor
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 28-10-2010
Ik ben nu bij het stuk dat je de heli crew veilig naar het extraction point moet brengen. Als ik bij de extraction point ben dan gebeurt er dus niks, moet ik nog wat doen voordat ik in de heli kan? Alvast bedankt Wouter.

• Waterpower
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23-01 16:24
quote:
iamotor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:46:
Ik ben nu bij het stuk dat je de heli crew veilig naar het extraction point moet brengen. Als ik bij de extraction point ben dan gebeurt er dus niks, moet ik nog wat doen voordat ik in de heli kan? Alvast bedankt Wouter.
Had ik ook, bleek een van mijn teammaten nog ergens op de koffie gegaan te zijn bij de chinezen. De order follow me hielp bij mij.

• ikanobori
  • Registratie: december 2000
Voor beiden, je moet de helikopter crew specifiek selecteren in de kaart erbij. Standaard zijn ze niet meteen geselecteerd en geldt je order dus niet voor ze.

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-12-2019
De patch voor PS3 & xbox 360 is in QA, de fixlist wordt waarschijnlijk vrijdag vrijgegeven.

Bricklink store

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:08

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

quote:
ikanobori schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:06:
Voor beiden, je moet de helikopter crew specifiek selecteren in de kaart erbij. Standaard zijn ze niet meteen geselecteerd en geldt je order dus niet voor ze.
Daar zeg je zoiets... s h i t niet aan gedacht!! ik heb al 2x op HC het dorp gecleared.. maar die lui gingen niet mee, nu dit maar eens proberen..!! :P

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09
quote:
Tom schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:58:
Heb het nu een paar keer zitten spelen maar weet niet of het wel echt een game voor mij is. Was sowieso een gok omdat ik het eerste deel nooit gedaan heb. Opzich spreekt een realistische shooter mij wel aan, maar nu ik het een paar keer gedaan heb valt het wat tegen. Sowieso dat ze je zo in het diepe gooien. Heb het spel gekocht en dan verwacht je toch wel dat er een boekje bijzit om je e.e.a. duidelijker te maken (als het geen in-game tutorial heeft). De controls heb ik inmiddels wel door. Dat oproepmenu is min of meer te begrijpen, maar nog niet zo dat ik het veel gebruik.

Zit ook al een tijdje vast in dat tweede level. Dat eerste (vereiste) objective is gelukt en de twee bonus objectives ook. Nu moet ik bij een soort SAM site komen om op te blazen. Alleen komen er van alle kanten tegenstanders terwijl je nog best een flinke afstand moet afleggen tot je objective. Van een afstand al de tegenstanders omleggen is geen succes omdat je dan je positie verraad. Sneaky die kant op houd je ook niet lang vol. Van het hele tactische gebeuren is zo nog niet veel te merken. Zal het vast verkeerd doen maar er is niks of niemand die zegt welke tactiek je wanneer moet toepassen in bepaalde situaties. Elke keer als ik dood ben kan ik ook weer een heel stuk terug beginnen. Na een paar pogingen geloof ik het wel en zet ik het maar weer uit...
Dat was ook zo goed aan OFP 1, eerst ff wat simpele missies, schieten op dummies, een verhaallijn met opbouwende moeilijkheidsgraad. Spanning, want iedere keer als je een cut scene had wist je dat d'r iets ging gebeuren.

Ik snap alle positieve reviews niet, ja de game "loopt" goed, maar het speelt niet lekker.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• btbasy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-01-2010
gaan de makers de game nog verbeteren? weet iemand dat misschien want nu echt alles is nog steeds buggerig, lag werkt niet goed schoten komen niet goed aan of alsj raakt benje vaak niet in 1x dood ook in co-op en waar is de 16 players online gebleven? tis nu 8 geworden en de splitscreen zou er zijn maar is ook niet

gaan ze er met updates nog verbeteringen in brengen weet iemand dat?

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 16:59
Ik hoop dat ze met een flinke update komen. Tot die tijd ga ik het spel niet spelen...

DeepRadio The best in house&dance!

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
harmageddon schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:22:
Ik hoop dat ze met een flinke update komen. Tot die tijd ga ik het spel niet spelen...
Same, hij ligt hier ook al in de kast, al zou alleen het online gedeelte verbeterd worden dan heb ik er in ieder geval iets meer plezier van.

• btbasy
  • Laatst online: 19-01-2010
online zoiezo de co - op valt opzich wel mee hetmag allemaal alleen wel mooier ik bedoel bf 2 is nog mooier eigenlijk..

• 304087
  • Laatst online: 03-04-2014
Damn is het grafisch zo slecht?
Als dat zo is wil ik de demo niet eens proberen als die uit komt

• Gammro
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:04
geloof me, BF2 ziet er toch echt minder uit dan deze game hoor ;)
don't worry(daarbij, waarom zijn wat slechter dan BF2 GFX meteen een reden om t niet eens te proberen?)

• Tom
  • Niet online
Ik had em afgaande de filmpjes vooraf ook iets mooier verwacht. Er is niks mis mee hoor, maar het is geen 'wow'. Maarja, zo'n spel koop je ook niet voor de graphics.
Ben inmiddels wel wat verder gekomen, zit nu in het 4e level. Blijf het wel jammer vinden dat er zoveel onduidelijkheden zijn, misser imho voor iemand die dit genre voor het eerst doet. Voor mijn gevoel doe ik maar wat en vaak eerst het verkeerde waardoor je weer een heel stuk terug kan beginnen. Ik hoop dat co-op leuker is, binnenkort gaan we het met z'n 4en doen :)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• _FrostBite_
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-01 19:03
Ik speel dit spel niet meer alleen .. ik doe alle misies alleen in co-op .. De AI van je team genoten is dermate slecht dat ik mij kapot loop te ergeren als zij weer eens niet doorlopen. Ik heb gister voor het laatst alleen gespeelt en het was zelfs zo dat mijn team mates met geen mogelijkheid van de spawn af wouden komen..

wel vind ik de co-op erg vet spelen.. weinig tot geen fouten ( tenminste niet dat ik kan ontdekken ).. hetgeen wat ze van mij mogen toevoegen zijn meerdere uitrustingen/voertuigen en meer missies.. ook mogen ze wat mij de mission editer veel soepeler maken.. ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om massa's aan legers neer te zetten in plaats van 32 vs 32 dat is veel te weinig en met de oorspronkelijke mappen is het ook mogelijk om veel meer legers neer te zetten.

• Tom
  • Niet online
Net even met z'n twee andere bekenden gedaan. Helaas viel het geluid ff weg en had de 3e persoon geen mic, dus communicatie is wat lastig. Maar opzich is het dan wel cool denk ik. Al blijft het wat onduidelijk wat je nou moet doen :)

• Darkred
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-11-2019
Gister het spel binnengekregen van gamehubs. Singleplayer vind ik best vermakelijk, maar online vind ik nogal vaag.

Bij de voertuigen lijkt het net of je op een ijsbaan zit |:( Kan niet eens normaal een bocht nemen zonder mezelf om te flippen.

• jorisdekloris
quote:
zezke schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:08:
De patch voor PS3 & xbox 360 is in QA, de fixlist wordt waarschijnlijk vrijdag vrijgegeven.
Goed nieuws lijkt mij. Wat is je bron?

Tierelier

• Driftkikker
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-12-2019
quote:
Darkred schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:28:
Bij de voertuigen lijkt het net of je op een ijsbaan zit |:( Kan niet eens normaal een bocht nemen zonder mezelf om te flippen.
Daar heb ik ook last van. Ik bedoel, heb nog nooit in reallife autogereden, maar dit kan toch niet realistisch zijn? :+

• tiswat
  • Laatst online: 07:02
Nou missie 7 is echt een hel, ik krijg het maar niet voor elkaar om die op tijd te halen.

• militair90
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-01 22:07

militair90

sure we can f*uck it up

zat laatst een potje online te doen, zit er weer 1 zo'n kl**tzak bij die weer niet op rdy wou drukken, dus wij 5 min wachten met 31 man, ben uitijndelijk maar gedisconect. :(

blijkt: in ranked server kan de host mensen niet kicken, denk dat ze dat maar ff moeten aanpassen zodat deze zielige personen ons niet meer kunen irriteren. 8)7

trouwens, het valt mij op dat ik bijna nergens een normaal ping haal, het is altijd rond de 200, en dan draait het spel egt slecht, mensen lopen houterig en je kan de vijand amper raken zo... :(

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

• zezke
quote:
jorisdekloris schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

Goed nieuws lijkt mij. Wat is je bron?
Helios

Bricklink store

• NGD
quote:
trouwens, het valt mij op dat ik bijna nergens een normaal ping haal, het is altijd rond de 200, en dan draait het spel egt slecht, mensen lopen houterig en je kan de vijand amper raken zo...
Dan moet je zorgen dat je een snelle verbinding hebt en een potje Hosten voor 14-16 man. Iedereen kicken met klote ping en gaan! Vaak maak ik een Utrecht - NL server aan, gewoon NLse lui aantrekken en iedereen zit in-game rond de 60 tot 80 ping, ideaal!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:46

Vos

AFCA

quote:
Driftkikker schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

Daar heb ik ook last van. Ik bedoel, heb nog nooit in reallife autogereden, maar dit kan toch niet realistisch zijn? :+
Niet bepaald nee ;). Dat vind ik ook wel zó slecht van dit spel.

• Cascade
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 07:43
Hoe is het met de MP cheaters in de praktijk? Wordt het al veel gedaan? Als ik zo lees dat er geen enkele beveiliging a la PunkBuster is en dat je ook nog eens client side allelei vars kan veranderen (bv een speedhack is te doen in een paar minuten), dan lijkt het me binnen de kortste keren onspeelbaar en afgeschreven.

SP uit, het was leuk om te doen. Ik speel het wel verkeerd door weinig gebruik te maken van de squad, speel het eigenlijk net zoals je een solo FPS speelt (zoiets als I.G.I. . ;) ).

De A.I. valt me een beetje tegen; squad mates kregen het een paar keer voor elkaar om rustig door mijn vuurlijn te wandelen. Wat nou 'Same team'? Lambal, je ziet toch dat ik al 20 seconden bezig ben om door een scope een specops op 200 meter te bekogelen? Verder ook geen overtuigende omtrekkende of flankerende bewegingen van de vijand gezien.

Graphics... ach ja. Vind het niet echt goed, eerder wat ouderwets en een beetje saai. Niet zo'n probleem.

Wel vermaakt, binnenkort maar eens leren werken met de hele squad.

• militair90

militair90

sure we can f*uck it up

quote:
nielsdolk schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:10:
[...]

Dan moet je zorgen dat je een snelle verbinding hebt en een potje Hosten voor 14-16 man. Iedereen kicken met klote ping en gaan! Vaak maak ik een Utrecht - NL server aan, gewoon NLse lui aantrekken en iedereen zit in-game rond de 60 tot 80 ping, ideaal!
ja, als ik gewoon ff snel een potje wil spelen wil ik niet eerst 15 min wachten voordat ik eindelijk een paar nederlanders tegenkom. ik join gewoon een potje en dan verwacht ik dat als ik tegen bijv. een italiaan speel, hij een ping van max 100 heeft en het spel gewoon speel baar is.

.
het is tog niet heel raar als ik verwacht dat ik in een spel met andere europeanen, verwacht dat iedereen een ping van onder de 100 ms heeft?

dan kan je het nog via hamachi proberen maar dan moet je wel eerst iemand anders vinden die ook weet hoe hamachi werkt en het spel ook nog een speelt. helaas zijn mijn vrienden nog niet overtuigt van het of kopen hem voor de xbox of ps3, dus daar heb ik ook weinig aan.

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:15

Skybullet

It's go season

ik wist dat toen ik dragon rising voor het eerst opstarte dat het totaal anders zou zijn als wat ik gewend ben. Kwa realisme etc. Verder zou ik voor het eerst in mijn gameleven 3 andere poppetjes aansturen. Iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb maargoed.

het maakt ook allemaal niet uit wat ik verwachtte en wat ik niet en wat ik wel leuk vind aan een spel. Het gaat erom dat de meeste mensen die het over een shooter hebben dat ze het dan over call of duty of kwa speelstijl soortgelijke games hebben. Als je dus een ander soort game maakt zorg dan op zijn minst dat er een tutorial is.

want ik voelde me echt verloren toen ik begon met het eerste level. Na lang proberen en veel doodgaan heb ik het opgegeven. En ja uiteindelijk had ik het commandovoeren een beetje door ( waarom je dat niet lopend/rennend kan doen is mij een raadsel maargoed ). En ja uiteindelijk lukte het om objectives te halen zonder het halve team inclusief mijzelf te verliezen. Maar feit is, dat ik nu nog steeds bij level 1 ben en de lol er al ( heel) lang vanaf is.

daarnaast paar - punten:
- vaak roept mijn poppetje al " rifleman 200 mete .........." terwijl je onmogelijk iets kan zien
- die afstanden "voelen" raar aan
- voertuigen rijden voor geen meter
- grafics matig/zwak ( iedereen kent de mooie trailer nog denk ik )
- handelingen zoals bewegen algemeen en handgranaat gooien etc. voelen houterig en sloom aan

vind het jammer had me hierop heel erg verheugd en heb het zeker een kans gegeven, meer dan dat zelfs heb het geprobeerd tot falen.

Skybullet wijzigde deze reactie 23-10-2009 18:39 (4%)

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Skybullet schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:38:
- die afstanden "voelen" raar aan
Grappig, dat heb ik ook. Het lijkt of alles wat je ziet een beetje ingezoomed is. De afstanden die je op de grond schat aan de hand van visuals kloppen niet met wat het echt is lijkt wel. Misschien komt het door de interne field-of-view instellingen. Een te grote kijkhoek zou dat effect ook geven.

Mijn mening over het spel... tot nu toe wel leuk, maar in de intro missie merkte ik na een paar minuten al meteen dat dit geen "realistic military simulator" is. Ik heb Arma 2 ook en dat voelt een stuk echter aan (op een legio van rare onrealistische dingen en bugs na; arma 2 is ook verre van perfect. Is ACE2 nou al eens uit?). Ik heb het even op niet-hardcore geprobeerd en dan krijg je allemaal HUD onzin op je scherm en waypoints... je moet dus wel op hardcore spelen, maar dan heb je ook weer geen saves... De open wereld etc. zie ik ook nog weinig van. Het voelt erg aan als een cod missie: loop hier heen, kill dat huisje, loop daarheen, schakel die tank uit, etc. Het is ook niet echt duidelijk. De mission briefings gaan niet verder dan "Assist Bravo team with the flanking maneuver" Uhmm... the What? How? Where? "Take out the enemy chopper" Welke chopper? Hoe weet je tijdens de briefing nou al dat er precies als ik daar loop een helicopter over gaat komen? Beetje vreemd ;) Voelt erg gescript aan en daardoor lineair aan.

Ohja, is er nou echt geen "lean" optie? Dat vind ik zo vreemd...

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:15

Skybullet

It's go season

quote:
Zoijar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:12:
[...]

Grappig, dat heb ik ook. Het lijkt of alles wat je ziet een beetje ingezoomed is. De afstanden die je op de grond schat aan de hand van visuals kloppen niet met wat het echt is lijkt wel. Misschien komt het door de interne field-of-view instellingen. Een te grote kijkhoek zou dat effect ook geven.
Ik heb zelf ook geschoten op verschillende afstanden en dat is toch heel anders als afstanden die in dit spel genoemd worden, daarom voelt het voor mij heel raar aan
quote:
Ohja, is er nou echt geen "lean" optie? Dat vind ik zo vreemd...
Blijkbaar kan iedereen " leanen " in het spel, zowel vijandelijke als vriendelijke troepen, alleen wij zelf niet :X

http://community.codemast...m/showthread.php?t=390308

Skybullet wijzigde deze reactie 24-10-2009 10:33 (7%)

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Skybullet schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:32:
Ik heb zelf ook geschoten op verschillende afstanden en dat is toch heel anders als afstanden die in dit spel genoemd worden, daarom voelt het voor mij heel raar aan
Ah, interessant. Hoe ervaar jij dit dan? Stel een vijand op 200m, is die te ver weg en te moeilijkte raken of juist andersom? Hoe verhoudt dit zich tot schieten in het echt?
quote:
Blijkbaar kan iedereen " leanen " in het spel, zowel vijandelijke als vriendelijke troepen, alleen wij zelf niet :X
Pff... :X en dan die argumenten, omdat het niet op de xbox controller past hehe :P Zonde. Ik heb ook lang naar dit spel uitgekeken, maar dat soort kleine dingetjes vind ik echt jammer.

• GekooktEi
quote:
harmageddon schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:22:
I second that. Online is echt troep tot nu toe, als ik host lag ik niet, maar dan verlies ik alle spelers door "disconnection" na een paar minuten of een half rondje hoogstens.

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02:29
Ik heb de game voor mn xbox sinds gister. Vind hem eigenlijk wel vet om te doen, maar heb nog niet zo lang gespeeld dus kan nog geen echt oordeel vellen.
Wat ik mij nog afvraag, als je coop speelt dan speel je met met je buddy in 1 team? Gister was ik teamleader en mn coop partner gunner ofzo, dus beide in 1 fire team. Ik dacht dat ik had gelezen, dat wanneer je coop speelt elke speler zijn eigen team zou krijgen? Mn coop vond het niet zo leuk, dat hij niet zoals ik orders kon geven en vette guns had :)

Do what you love, do it often

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

wat een onzin lees ik hier soms toch :P Ik vind het echt een geniaal spel en heb eigenlijk nog maar weinig bugs ofzo gezien? Ok ai is niet altijd de snuggerste maar wel verassend af en toe - en dan bedoel ik ook in zelf-gemaakte missietjes zonder scripts enzo ;)

eerlijk is eerlijk, MP heb ik nog niet gespeeld, maar de SP vind ik echt leuk hoor :) Schieten voelt voor mij juist echt aan? Ook qua afstanden, is zeer goed te voorspellen wat de trajectorie zal zijn.

Wat ik wel kut vind is idd het ontbreken van een how-to bij veel dingen. Ik kwam er dus per ongeluk achter dat je (PC) q ingedrukt kunt houden en dan op een cijfer om bep. teammembers te selecteren :+

shizzle

• GekooktEi
quote:
macciez schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:12:
Ik heb de game voor mn xbox sinds gister. Vind hem eigenlijk wel vet om te doen, maar heb nog niet zo lang gespeeld dus kan nog geen echt oordeel vellen.
Wat ik mij nog afvraag, als je coop speelt dan speel je met met je buddy in 1 team? Gister was ik teamleader en mn coop partner gunner ofzo, dus beide in 1 fire team. Ik dacht dat ik had gelezen, dat wanneer je coop speelt elke speler zijn eigen team zou krijgen? Mn coop vond het niet zo leuk, dat hij niet zoals ik orders kon geven en vette guns had :)
Nee, in multiplayer competitive kán elke speler een fireteam commanderen (hoeft niet, je kan ook met 4 spelers (dus het hele team) in één fireteam maar dan werken de AI soldaatjes volgens mij een stuk minder efficiënter dan als ze begeleid worden door een speler.

Maar in coöp zit je gewoon met 2 tot 4 man in één fireteam ja, anders zou je een beetje overpowered worden met 3 AI's per speler, dus 16 soldaten ;)

• macciez
Maar met mijn partner in mijn team ben ik underpowered! :p

• twan1
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-09-2019
Voor mij persoonlijk levert dit spel niets van mijn verwachtingen in..

In OPF1 had je tenminste een goed verhaal, je kon zelf je loaduit kiezen (je granaten veranderen naar extra magazijnen bijv.).

In OPF2 zit ik altijd direct zonder kogels in de helft van de missies en dan schiet ik nog single shot (niet moeilijk als je zelf al de actie moet doen omdat je team mates waardeloos zijn).

Ik heb doorheen de hele campaign (als je 5u speeltijd een campaign mag noemen dan toch :O ) niet echt een gevoel van "oorlog" gehad. Er waren 2 uitzonderingen: de missie dat je die crew moet redden, het hele manoeuvre naar de extraction point waarbij je enkele malen geflankt werd op die berg vond ik vet, en ook de aanval op "the monastery", gewoon omdat ik die 4 mortar crews zelf opgeruimd heb en die monastery ook.

In de OPF1 kon je alles doen wat je wou, elk voertuig besturen etc. Ik vond dat een zeer groot gemis in deze opvolger. Die missie dat je het radio station moet vernietigen. Ik had geflankt langs rechts, daar stond een transportation helicopter en een anti air voertuig. Ik vond het zeer jammer dat je deze anti air niet kon overnemen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.. Nee, dit spel is zeker niet wat ik had verwacht toen ik al die trailers zag enkele maanden geleden. Epic warfare is het zeker niet.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:56
De missie na de General Han en radiotower heb ik een vraag:

spoiler:
Je moet hier eerst een tank uitschakelen. Je spawnt met een javelin. Tank 1kapot. Moet je vervolgens 2x AAA uitschakelen omdat er iets van jou aankomt. Maar hoe gaan die kapot? Ik heb geen c4, en geen javlin kogels meer? :S

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

quote:
Tomino schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:13:

spoiler:
Je moet hier eerst een tank uitschakelen. Je spawnt met een javelin. Tank 1kapot. Moet je vervolgens 2x AAA uitschakelen omdat er iets van jou aankomt. Maar hoe gaan die kapot? Ik heb geen c4, en geen javlin kogels meer? :S
spoiler:
Of van een vijandelijke soldaat in de buurt van de AA een rocketlauncher jatten, of in een van de buitenste huisjes zoeken (waar ook soldaten in zitten), daar staat een krat met een RPG er in.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:03

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
Tomino schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:13:

spoiler:
spoiler:
Er liggen Queen Bees in één de huizen. Bij de 1e of 2e AA liggen ook kistjes met Queen Bees

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-01 15:12
oke, had het al eerder gevraagd hier, maar spelen jullie op pc of op de xbox360 versie, ben benieuwd hoe de xbox360 ervaring is !

Grafisch mooi, lastige knoppen structuur, nauwkeurig, snel te bedienen , of juist erg gemakkelijk dat soort dingen ! Hoe klinkt geluid in surround (goed, matig, dofjes etc...)

dus als iemand zijn ervaring kan neerplanten ;)

• Frank76NL
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01-01 13:21
quote:
Gandalf68 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:18:
oke, had het al eerder gevraagd hier, maar spelen jullie op pc of op de xbox360 versie, ben benieuwd hoe de xbox360 ervaring is !

Grafisch mooi, lastige knoppen structuur, nauwkeurig, snel te bedienen , of juist erg gemakkelijk dat soort dingen ! Hoe klinkt geluid in surround (goed, matig, dofjes etc...)

dus als iemand zijn ervaring kan neerplanten ;)
Deze (ex?)pc-gamer speelt op de XBOX. Grafisch vind ik het er goed uitzien. En de bediening valt mij mee na berichten uit recensies. Nee, je kunt niet even een functietoets indrukken, maar ik kan voor de snelheid van de game (is geen Couter-Strike of Call of Duty zoals bekend) de ROE en manoeuvres snel genoeg aanpassen. Ook die snelheid is een reden waarom het goed met de controller te spelen is. Er is auto-aim, maar dat had van mij niet eens gehoeven. Zit pas in de tweede missie van de campagne, maar merk wel dat tactiek een goede rol speelt . In de tweede missie liet ik mij verleiden tot een lichte vorm van run-and-gun, maar dat werd genadeloos afgestraft. Moeilijkheidsgraad lijkt in orde en goed aangebrachte savepoints.

Heb ik zelf nog een twee vragen:

1.Hoe komt het dat er zo weinig servers beschikbaar zijn?

2.In multiplayer is de begroeiing niet zichtbaar op een afstand. Mensen die 'verscholen' liggen zijn vanaf 100 meter en verder gewoon zichtbaar, de ondergrond is kaal. Is dit ook zo in de PC-versie?

Edit:

3. Klopt het dat er maar 2 kaarten per type multiplayer beschikbaar zijn? Of speel je meer mulitplyer kaarten vrij door verder te vorderen in single player?

Frank76NL wijzigde deze reactie 25-10-2009 17:52 (5%)

• rene9050
  • Laatst online: 05-03-2010
Valt mij ook een beetje tegen. Zeker dat je niet je eigen wapens kan kiezen vind ik een groot minpunt.

• VTB
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 04-09-2018
Zo, eindelijk uitgespeeld op hardcore.
Zeer vermakelijke game. Coop spelen heeft zo toch wel zijn voordeel

Grote minpunt zijn de nog aanwezige bugjes in het spel die er voor zorgen dat je de level moet restarten.(XBOX)
- Vast komen te zitten in de grond als je een voertuig pakt. De APC's en Tanks.
- Weapon bug als je de gun van de teamleader pakt.
- Als je niet de waypoint route volgt, lijkt het alsof sommige dingen niet getriggerd worden. En je krijgt dan vreemde dingen zoals je mannetje dat komt vast te staan en kan niet meer bewegen.

- Vijanden die niet dood gaan. En de andere variant Vijanden die dood zijn maar gewoon nog rechtop staan.
- Alleen voor degene die host wordt de voortgang goed opgeslagen waardoor alleen de leader de achievement krijgt voor het halen van de campaign.

• SlideR NL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-01 09:31
Ja coop is echt vet. Moet het spel nog even uitspelen op normal ofzo. Vanmiddag even de laatste missie spelen op normal en daarna beginnen met Hardcore. Speel het liever coop (hardcore). Iemand op Xbox die de missies ook op HC wil spelen ;)

Add me: Click Here ;)
Profile: SlideRnl1989

PGP: https://keybase.io/svenkortekaas

• robhoeben
  • Laatst online: 12-12-2019
Ik heb het spel nu ook een paar dagen. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Er zijn een hoop negatieve punten, maar ook genoeg positieve. Ben benieuwd wat de patch allemaal gaat verbeteren, en wat de downloadable content precies gaat toevoegen.

Ik heb de campaign gespeeld tot level 4 (airfield). Met de derde missie heb ik heel erg veel moeite gehad, letterlijk de hele zondag mee bezig geweest. Gisteren nog maar eens geprobeerd, en eindelijk is het gelukt. Dat brengt mij meteen bij een puntje: Het is echt een moeilijk spel. Misschien gebruik ik gewoon een hele verkeerde tactiek ofzo. Maar het neemt wel wat van het plezier weg als je een missie 20x opnieuw moet proberen.

Co-op was heel vet, alleen jammer dat je persé met z'n 4en moet zijn, anders krijg je nog zo'n AI teamlid erbij, en dat is natuurlijk niet leuk. Ook mis ik het kompas op hardcore mode. De teamleader heeft wel een kompas, maar de rest van het team niet. Lastig als mijn teamlid zegt dat de vijanden via het westen komen, en ik dus geen idee heb waar dat dat is. Het scheelt ook een hoop dat je niet met je team bezig moet zijn, in de gaten houden, en opdrachten geven. Eerst even een tactiek bespreken en ieder voert zijn functie uit. Het is ook leuk om iemand dekking te geven, en elkaar te healen bij co-op. Dat heb je niet in de single-player. Daar zijn je teamleden meer "cannon fodder" dan iets anders.

Alles bij elkaar is het tot nu toe een vermakelijke game, maar had er wel iets meer van verwacht.

PSN ID: robhoeben

• militair90

militair90

sure we can f*uck it up

quote:
Frank76NL schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:11:
[...]

Deze (ex?)pc-gamer speelt op de XBOX. Grafisch vind ik het er goed uitzien. En de bediening valt mij mee na berichten uit recensies. Nee, je kunt niet even een functietoets indrukken, maar ik kan voor de snelheid van de game (is geen Couter-Strike of Call of Duty zoals bekend) de ROE en manoeuvres snel genoeg aanpassen. Ook die snelheid is een reden waarom het goed met de controller te spelen is. Er is auto-aim, maar dat had van mij niet eens gehoeven. Zit pas in de tweede missie van de campagne, maar merk wel dat tactiek een goede rol speelt . In de tweede missie liet ik mij verleiden tot een lichte vorm van run-and-gun, maar dat werd genadeloos afgestraft. Moeilijkheidsgraad lijkt in orde en goed aangebrachte savepoints.

Heb ik zelf nog een twee vragen:

1.Hoe komt het dat er zo weinig servers beschikbaar zijn?

2.In multiplayer is de begroeiing niet zichtbaar op een afstand. Mensen die 'verscholen' liggen zijn vanaf 100 meter en verder gewoon zichtbaar, de ondergrond is kaal. Is dit ook zo in de PC-versie?

Edit:

3. Klopt het dat er maar 2 kaarten per type multiplayer beschikbaar zijn? Of speel je meer mulitplyer kaarten vrij door verder te vorderen in single player?
1. omdat volgens mij het geen servers zijn maar gewoon mensen die en potje hosten ( pc ervaring)
2. ligt aan hoe je je pc insteld, mbt: visual range enzo, ik heb hetzelfde probleem met de pc, op 200 meter afstand kun je iemand die misch in hoog gras ligt zo zien omdat er dan geen gras ligt op die plek
3. hoe verder je komt, komen er meer missies beschikbaar om te gebruiken in de multiplayer

• PLAE
  • Laatst online: 01:18
Ik heb het meest trieste probleem ever :')

Heb het spel vanmiddag aangeschaft en wil online gaan spelen. Dan moet ik een account aanmaken.
Kan in het spelen alleen geen @ opgeven bij m'n e-mail adres. Geeft constant een " teken ipv @.
Ga ik terug naar windows dan mag ik inderdaad weer even alt + shift doen. In het spel helpt dat echter niet.
Knippen/plakken vanuit windows kan helaas ook niet....

Wat nu? :D

• jagermeister
  • Laatst online: 23-01 03:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

quote:
PLAE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:47:
Ik heb het meest trieste probleem ever :')

Heb het spel vanmiddag aangeschaft en wil online gaan spelen. Dan moet ik een account aanmaken.
Kan in het spelen alleen geen @ opgeven bij m'n e-mail adres. Geeft constant een " teken ipv @.
Ga ik terug naar windows dan mag ik inderdaad weer even alt + shift doen. In het spel helpt dat echter niet.
Knippen/plakken vanuit windows kan helaas ook niet....

Wat nu? :D
Probeer eens SHIFT+tilde (~) toets

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• PLAE
Nee helaas krijg ik dan het paragraaf teken :{

• jagermeister
  • Laatst online: 23-01 03:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

quote:
PLAE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:03:
Wazig. Zet je toetsenbordindeling in Windows eens op "Verenigde Staten internationaal (Nederlands)" en start daarna je PC eens opnieuw op. Vervolgens game starten en opnieuw proberen. Zo niet, dan game opnieuw installeren of diverse toetsen combinaties proberen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
Ik heb een probleempje met een missie. Het gaat om de missie waarbij ik een fuel depot moet aanvallen. Als ik dit heb gedaan en naar de helicopter ren om te evacueren, dan stijgt de heli niet op als ik erin zit. Met als resultaat dat ik aan flarden wordt geschoten. Wat kan ik hier aan doen zodat de heli op gaat stijgen?

• dniworrom
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-02-2011
quote:
PLAE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:03:
ram de ctrl + shift in. hierdoor verandert je toetsenbord naar vs.

• dniworrom
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-02-2011
quote:
[b][message=32810854,noline] Maar het neemt wel wat van het plezier weg als je een missie 20x opnieuw moet proberen.
20x maar?

• Frank76NL
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01-01 13:21
quote:
militair90 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

1. omdat volgens mij het geen servers zijn maar gewoon mensen die en potje hosten ( pc ervaring)
2. ligt aan hoe je je pc insteld, mbt: visual range enzo, ik heb hetzelfde probleem met de pc, op 200 meter afstand kun je iemand die misch in hoog gras ligt zo zien omdat er dan geen gras ligt op die plek
3. hoe verder je komt, komen er meer missies beschikbaar om te gebruiken in de multiplayer
Bedankt, maar eh...
1. Is nu beter zeker op 'ranked'
2.Ik speel op de XBOX, dus niets in te stellen
3.Het gaat niet om de co-op, maar de overige spelvormen

Nieuwe vraag: Hoe selecteer ik alle squadmembers in de XBOX versie?

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-01 10:36
quote:
Count_B schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:19:
Ik heb een probleempje met een missie. Het gaat om de missie waarbij ik een fuel depot moet aanvallen. Als ik dit heb gedaan en naar de helicopter ren om te evacueren, dan stijgt de heli niet op als ik erin zit. Met als resultaat dat ik aan flarden wordt geschoten. Wat kan ik hier aan doen zodat de heli op gaat stijgen?
al je teamleden moeten er ook inzitten en dit doen ze niet zomaar zonder order, druk dus op Q en dan naar beneden voor de command dat ze in je voertuig moeten gaan zitten

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
quote:
Hogader schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

al je teamleden moeten er ook inzitten en dit doen ze niet zomaar zonder order, druk dus op Q en dan naar beneden voor de command dat ze in je voertuig moeten gaan zitten
Ze zitten ook allemaal in de heli dat is het vage eraan. Nast elk teamlid staan een hoofdje en dat betekent dat ze er allemaal inzitten. Kan het zo zijn dat het alarm af is gegaan eerder in het spel? Of dat ik een commando moet geven ofzo?

Count_B wijzigde deze reactie 27-10-2009 22:38 (3%)

• PLAE
Gelukt met ALT 64. thanks :)

• PLAE
quote:
Lee245 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:56:
Ik zit na te denken om deze game te kopen,
maar ik weet niet of ik het spel wel goed zal kunnen draaien.
Bij Canyourunit? fail ik op mijn CPU snelheid 2,0 GHz terwijl 2,4GHz nodig is.
Specs:
P7350 @2,0GHz (turbo mode @ 2,31 GHz)
4GB RAM
ATI HD 4670
Iemand een idee of ik het spel toch zal kopen of zal ik voor Arma 2 gaan?
Heb je die MSI Laptop? edit: zie net dat jij gisteren op mij gereageerd had en die dus inderdaad hebt :+

Heb ik 'm gisteren voor gekocht. Gasten in de gamestore vroegen nog, weet je het wel zeker?
Begon ik ineens te twijfelen omdat ik die 2.4GHz toen pas zag :D

Maar de gok genomen en in turbo-mode loopt het vloeiend (zonder iets aan de instellingen te hebben aangepast....weet eerlijk gezegd niet of het dus met alles op z'n hoogst is).

Zal zo nog wel een keer mogen editten als ik dit hele topic doorgespit heb en zie dat je het uiteindelijk ook gekocht hebt.

Trouwens, met de Turbo uit (turbo kan alleen op netstroom geloof ik) schokte het geheel wel wat.

PLAE wijzigde deze reactie 28-10-2009 11:14 (15%)

• WoRReLbier
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-01 17:33
Zijn hier trouwens mensen die een eigen server draaien voor OPF(PC)? Kan hier nl niks vinden erover :o
Want zoals bekend zijn sommige wel erg slecht in het hosten daarvan..

• Cascade
quote:
Count_B schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:38:
[...]
Ze zitten ook allemaal in de heli dat is het vage eraan. Nast elk teamlid staan een hoofdje en dat betekent dat ze er allemaal inzitten. Kan het zo zijn dat het alarm af is gegaan eerder in het spel? Of dat ik een commando moet geven ofzo?
Meer mensen hebben hier last van. Tijd geleden was de oplossing voor deze bug: missie opnieuw spelen en maar hopen dat het dan wel goed gaat. }:|

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Mis ik iets, of is er geen mogelijkheid tot springen. Nu begrijp ik dat bunny hopping niet hoort bij redelijk realistische shooter, maar het is bijzonder irritant dat je soms bijna vast komt te zitten door een paar steentjes van 10cm hoog.

• SlideR NL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-01 09:31
quote:
furby-killer schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:03:
Mis ik iets, of is er geen mogelijkheid tot springen. Nu begrijp ik dat bunny hopping niet hoort bij redelijk realistische shooter, maar het is bijzonder irritant dat je soms bijna vast komt te zitten door een paar steentjes van 10cm hoog.
That's right. Je kan niet springen. Gewoon beetje heen en weer lopen en anders 'Load from last Checkpoint'. Het is irritant ik weet het, maar het is niet anders.

Gister trouwens de game uitgespeeld (Xbox 360). Vanmiddag de game maar eens op Hardcore proberen. Even kijken of er nog mensen op Xbox Live zijn die Hardcore CO-OP aan het spelen zijn.

PGP: https://keybase.io/svenkortekaas

• zezke
Ondertussen is op het officiële forum verklaard dat een free-roam mode eraan komt. Hoe, wat en wanneer niet bekend. Ondertussen is het ook nog steeds wachten op de bugfix list van de patch die in het begin van november zou komen.

Bricklink store

• robhoeben
Even een linkje naar die thread waar gesporken word over Free-roam: http://community.codemast...m/showthread.php?t=392642

Ik zou het wel gaaf vinden als er een Free-roam in komt, maar dan moeten er wel vijanden zijn, anders heeft het geen meerwaarde. Zou leuk zijn als USA en PLA ieder een basis hebben waar alle voertuigen beschikbaar zijn. Als er dan overal kleine control-posts op het eiland zijn en je met je squad in Co-op gewoon kan gaan en staan waar je maar wilt zou dat wel vet zijn. Er moeten dan wel wat objectives o.i.d. zijn. Ben benieuwd wat codemasters ons gaat brengen.

Hier worden trouwens alle ideeën gedropt die de mensen in Free-roam zouden willen: http://community.codemast...m/showthread.php?t=393286

• mattderi
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-12-2019
Komt er nu nog een (pc) demo van dit spel? Bij play.com staat deze game al heel goedkoop, maar ik zou graag eerst eens testen of het mijn ding wel is.

• Lee245
  • Laatst online: 20:31
quote:
PLAE schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Heb je die MSI Laptop? edit: zie net dat jij gisteren op mij gereageerd had en die dus inderdaad hebt :+

Heb ik 'm gisteren voor gekocht. Gasten in de gamestore vroegen nog, weet je het wel zeker?
Begon ik ineens te twijfelen omdat ik die 2.4GHz toen pas zag :D

Maar de gok genomen en in turbo-mode loopt het vloeiend (zonder iets aan de instellingen te hebben aangepast....weet eerlijk gezegd niet of het dus met alles op z'n hoogst is).

Zal zo nog wel een keer mogen editten als ik dit hele topic doorgespit heb en zie dat je het uiteindelijk ook gekocht hebt.

Trouwens, met de Turbo uit (turbo kan alleen op netstroom geloof ik) schokte het geheel wel wat.
Klopt, bij mij loopt het op 1920x1080 en de settings op medium bijna vloeiend (af en toe framedrops) zonder turbo. Met turbo loopt het vrijwel vloeiend. Ik schrok ook van de minimum system requirements maar het valt blijkbaar wel mee. :P

• zezke
Gisterenavond een missile launcher uitgeschakeld in de eerste missie door van een helling te donderen met een jeep en hem vervolgens keihard te parkeren tegen de launcher :9

Bricklink store

• Tom
  • Niet online
Singleplayer (campaign) blijf ik maar proberen maar ik vind het hele spel behoorlijk frustrerend. Er zijn tevaak punten waar ik gewoon niet verder kom en dan na veel pogingen per toeval haal. Ik zit nu vast in het 5e level. De puinstukken heb ik gevonden en de eerste twee verplichte objectives heb ik binnen. Dan zit je in een dorpje en moet je wachten op een heli. Tijdens dat wachten komen van de ene kant een hoop vijanden en vervolgens een heli die aan de andere kant een hoop van die gastjes dropt. Dat moet je volgens mij halen door gewoon te blijven knallen (waarbij die twee gastjes moeten blijven leven). Zou ook niet weten welke orders ik aan m'n manschappen moet geven of dat je iets met een bepaalde tactiek moet doen. Ik ben er in ieder geval al tig keer doodgegaan. Lol gaat er zo snel vanaf.

Co-op met bekenden is nog wel geinig. Maar afgelopen keer had ik een paar keer alleen zo'n lomp geweer, geen snipergun (of die andere die ook redelijk wat 'zoom' heeft). Met zo'n lomp ding kun je nog niets omdat je al behoorlijk dichtbij moet komen om iets te raken. Met rambo spelen schiet je niets op maar van veraf heb je er ook geen zak aan. Tja.

Volgende week Modern Warfare 2, denk dat dat meer mijn soort spel is. Dan maar niet realistisch. Iemand anders zei laatst dat het meer Operation Pointhoofd lijkt, ben ik het wel mee eens :(

(buiten dat wil ik die 11 missies van de campaign eigenlijk wel gewoon uitspelen :P)

Tom wijzigde deze reactie 02-11-2009 00:12 (3%)

• Sissors
  • Nu online
Jouw heli land heel ergens anders, je moet terugtrekken, weet niet uit mijn hoofd waarheen precies, maar ik ben gewoon in die richting gerend en AI wilde voor geen meter meekomen doordat ze bang waren van een BRT. Stomme helis overleefde ook nog voltreffer van anti tank raket, maar uiteindelijk alleen maar 2 chinese fireteams die door heli waren gedropt uitgeschakeld, bevriend fireteam schakelde nog een BRT uit en ik heb dorpje laten aanvallen door artillerie. Daarna gewoon heel stuk naar extraction gelopen.

Wat ik ook wel jammer vind is dat er eigenlijk helemaal geen tactiek in zit en de ai belabberd mikt. Om het nog beetje goede moeilijkheids graad te houden zou ik willen dat ai minder snel iedereen ziet maar wel beter mikt, nu missen ze alles. En qua taktiek is het gewoon sprinten van waypoint naar waypoint (1x heb ik omtrekkende beweging moeten maken vanwege heli nu), je kan het me je ogen dicht doen omdat je vriendjes tegenstanders spotten dwars door rook, gebouwen en planten. Ik vraag me af of dat bij MP ook zo is (want van wat ik begrepen had heb je daar ook die fireteams, kan je ook nog 'normaal' multiplayer doen? Dus zonder ai spelers).

• macciez
In de MP heb je vaak 4 teams die gevuld moeten worden, maar je hebt maar 4 echte spelers, alle andere soldaten zijn dus AI. Ook in de MP ziet de AI alles. Zit je als sniper ergens goed verstopt, geen enkele echte speler ziet waar de schoten vandaan komen, maar zon AI ventje draait 180 graden en begint te schieten.

Wat mij echter echt zwaar irriteert, AI ventjes die door dat hoge gras knallen. Iedereen ligt, dus niemand hoort wat te kunnen zien, maar AI knalt even over 200meter alles raak...

• PLAE
Was bij de aanschaf van het spel even vergeten dat er destijds een breuk is geweest tussen de makers en OPF1 en de uitgever. Deel 1 was natuurlijk briljant in zijn soort.
Een tijdje terug zijn de makers van deel 1 al met een nieuw spel gekozen (naam weet ik zo even niet). De naam was in bezit van de uitgever en die komt nu dus met een deel 2.

Een beetje een tegenvaller wat mij betreft. Het spel an sich is niet slecht ofzo en ik vind het niet lelijk. Wel is het wat beperkt ( qua aantallen spelers/bots....en dat met zo'n grote map). Ik kom online maar weinig servers tegen (waar is iedereen??) en sowieso is er weinig keuze (moet je maps vrijspelen ofzo??).

Ik hoop dat de community z'n waarde weer gaat bewijzen...maar op dit moment verlang ik wel weer naar de campaigns in OPF1.

• robhoeben
Moet zeggen at ik het ook een frustrerend spel vind. Ben nou nog steeds niet voorbij level 4 (bij het vliegveld). Ik hoorde van een collega iets over een airstrike die je ergens op moet laten vallen zodat een convooi door kan rijden. Ik heb dat niet gedaan, en denk dat ik daardoor op het einde van het level problemen krijg. Ik zal het level maar weer eens helemaal opnieuw proberen dan. Bij de 3e missie heb ik dat ook gedaan, met positief resultaat.
Je zou zeggen dat ie een checkpoint niet opslaat als er iets essentieels is verkeerd gegaan, maar je weet maar nooit. Gisteravond toch ruim een uur geprobeerd die control-tower te bestormen. Elke keer was ik, of dood, of waren er teveel casualties waardoor de missie gecanceled werd. Zoals ik al zei, frustrerend.

Daarentegen vind ik Co-op wel heel vet. Jammer dat je niet zelf je wapen kan kiezen, of kan ruilen van gun met een teammember. Ik denk dat het spel het beste tot z'n recht komt in Co-op. Single player is ook wel leuk, maar iets te moeilijk. Misschien als er betere uitleg bij zou zijn dat het ook opgelost is.

We wachten nog steeds op de patch...

• zezke
Het is jammergenoeg nog steeds wachten op de patch.

Zelf ben ik momenteel bezig met de campagne te herspelen op hardcore mode. Die modus vind ik veel van de beloften invullen in verband met angst voor kogels dat ze beloofd hebben. Als het stof naast je begint op te vliegen kruip je onmiddellijk in dekking enzo in angst om te 'sterven' en opnieuw te moeten beginnen. Akkoord, het kan frustrerend zijn, maar tegelijk voelt het zoveel echter aan.

Verder heb ik niet het gevoel dat het spel op elke moeilijkheidsgraad hetzelfde is en dat enkel de HUD wijzigt. In hardcore mode mikt de AI echt stukken beter heb ik het gevoel, zeer vaak one shot one kill! Dit terwijl ik dit in de experienced mode geen enkele keer ben tegengekomen.

Zit momenteel in missie 3, zeer vermakelijk (en frustrerend) op hardcore. Ik heb totaal geen spijt van dit spel te kopen, is goed genoeg voor me. Al hoop ik dat er snel DLC komt in de vorm van extra missies en free-roam met voertuigen en vijanden.

Bricklink store

• jorisdekloris
Ik las op het CodeMaster forum dat er volgende week vrijdag een patch komt.

Tierelier

• AR10
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-01 12:15
Woensdag wordt de inhoud van de patch en de DLC bekend gemaakt.
Tevens de release datums hiervan.

DLC and Title updates have now both passed the submission/certification process with Sony and MS. Detailed information regarding content for both the DLC and Title update, along with the release dates will be put out on Weds 4th Nov (Approx 4pm GMT).

• Freich
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:34

Freich

YOU ARE NEX!

Net voor t eerst gespeeld. Ben begonnen op hardcore en wil alle objectives halen bij missie 1 al :) Wel moeilijk maar das leuk. Ook al in een helikopter gezeten, alleen toen werd ik uit de lucht geknalt.
Dat commentaar over dat vehicles kut besturen vind ik wel meevallen. Rijden gaat prima, en vliegen is ook erg prima. Er zit zelfs een auto-hover optie in!

3 Inches of Bloodsport!

• Tom
  • Niet online
Van mij mogen ze de leesbaarheid van het kompas bovenin ook verbeteren. Schaduwrandje eronder ofzo. Moet vaak naar boven of beneden kijken om voldoende contrast te hebben tussen de letters en achtergrond.

• Sissors
  • Nu online
APCs gaan prima, (al niet altijd even intuitief imo), jeeps gaan bij mij ook alle kanten op.

• robhoeben
quote:
AR10 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:17:
Woensdag wordt de inhoud van de patch en de DLC bekend gemaakt.
Tevens de release datums hiervan.

DLC and Title updates have now both passed the submission/certification process with Sony and MS. Detailed information regarding content for both the DLC and Title update, along with the release dates will be put out on Weds 4th Nov (Approx 4pm GMT).
Dat is als ik het goed uitgerekend heb dus vanmiddag om 17u00. Ben benieuwd.
Ik hoop echt dat er een flink aantal bugs zijn opgelost, en wat verbeteringen in de AI en ook in de menu's, dan met name bij multiplayer.

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:57
Het begin was leuk, maar wat een schijtspel (X360)... Ik zit nu compleet vast bij de missie waar je oliecomplex moet bestormen, wat blijkt, alle AI's hebben wallhacks 8)7
Ze raken me achter betonnen afzettingen, door muren van gebouwen en zelfs door de gigantische oliesilo's vliegen kogels... tja, zo wordt een missie meteen wel onmogelijk te halen...

Hij gaat dus weer netjes in het doosje terug, en ik kijk er over een paar maanden wel weer naar als er een paar updates zijn.

• Cascade
quote:
Denk dat dat het probleem is ;) Als je subtiel (en in je eentje) naar binnen sluipt en niet gezien wordt, hoef je maar 1 ventje daar om te leggen. Het wordt eh... anders als je met je hele meute schietend naar binnen stormt.

• AR10
Wat de patch betreft : Ik hoop stiekem dat de mission editor voor consoles PS3/XBOX360 er nu ook in zit....
Missies maken op de pc en op de console spelen

• AR10
De XBOX360 patch is al aktief! nu de PS3 patch nog. Of dit de volledige patch is, is nog onduidelijk
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True