ze C1E en EIST eens uit en zet je IMC op 1.3 lukt het dan wel?
Misschien een simpele vraag, maar ik gebruik altijd medicinale alcohol om mn koeler/processor schoon te maken voor ik er koelpasta tussen stop. Dat flesje alcohol is inmiddels alleen flink wat jaren oud (10+ jaar) dus vraag me af of het dan nog steeds even goed werkt. Iemand die t weet?
is het net vervuild en goed afgesloten geweest? Zo ja dan is het nog prima te gebruiken.
Helpt niks, Met prime95 meteen fouten als de bclk hoger dan 190 gaat. Toch bedankt voor het meedenkenSonicfury schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:06:
ze C1E en EIST eens uit en zet je IMC op 1.3 lukt het dan wel?
Verwijderd
Als ik 1 core stress gaat mn multiplier niet hoger dan 21?!Dazzyon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:27:
@Matthijs:
Is die overclock ook stabiel met 1 core stressed? Dus met de multiplier op 24x (turbo)? Zelf heb ik een vergelijkbare overclock, maar heb ik het voltage wel een stuk hoger moeten instellen om alles stabiel te krijgen.
Geen idee waarom...
Misschien tips?
Ander vraagje,
Zie specs hierboven. Ik heb in mn bios (MSI GD65) alleen het voltage van mn cpu en memory aangepast en de rest op auto laten staan. Kan dit kwaad? Of zorgt mn moederbord automatisch dat dit binnen een veilige grens blijft?
Veel moederbord gaan niet goed om met de Turbo van Intel.Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:01:
Misschien tips?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb ook een MSI P55-GD65 en de Turbo werkt goed met de volgende settings (bios 1.4):-The_Mask- schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:56:
[...]
Veel moederbord gaan niet goed om met de Turbo van Intel.
Intel EIST | Auto |
Intel C-State | Enabled |
C1E Support | Enabled |
Intel Turbo Boost | Enabled |
Verwijderd
tnxDazzyon schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:08:
[...]
Ik heb ook een MSI P55-GD65 en de Turbo werkt goed met de volgende settings (bios 1.4):
Intel EIST Auto Intel C-State Enabled C1E Support Enabled Intel Turbo Boost Enabled
ik zal mn bios dan maar een keer updaten, ik heb nu versie 1.2
Verwijderd
Net even mn bios geflasht naar 1.5 en nu gaat mn multiplier wel naar 24x
Kheb'm nu weer gewoon stock draaien. Misschien dat ik volgende week probeer om die overclock met multiplier op 24 stabiel te krijgen.
Voltage voor hogere QPI snelheid en je mem divider. Afhankelijk van je mem divider kan je mem door 190 bclock te hard gaan.. (mem divider 10? in dat geval heb je wel snel mem overigens) en je qpi gaat ook sneller lopen en daarvoor kan je wel eens wat extra voltage nodig hebben. Bij mij staat QPI voltage op 1.4 en dat was noodzakelijk om hogere snelheden te halen.omgwtfbbq schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:50:
Het lukt mij maar niet de boel stabiel te krijgen op 4Ghz.
Asus P7P55D, i7 860, Corsair XMS3 1333mhz
IMC op 1,2
CPU op 1,35
DRAM op 1,5 (specced, doet wel 1600Mhz op 1,5v memtest stabiel)
C1E en EIST aan, turbo uit, HT aan Loadline Calibration (of uit maakt niks uit)
Mijn maximale clock is 22x 173 = 3,8Ghz. Als ik max bclk probeer te vinden blijft dat steken op 190, (190x9 komt in Windows, alles daarboven komt niet voorbij bios) Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie?
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
QPI voltage heb ik niet, ook geen VTT. (Althans, ik heb ze nog niet kunnen vinden) Ik heb alleen IMC, CPU, Mem, PLL en PCH...
Mem heb ik al op laagste divider gehad, maar zolang het door de bclk niet hoger dan 1600Mhz komt gaat alles goed.
Mem heb ik al op laagste divider gehad, maar zolang het door de bclk niet hoger dan 1600Mhz komt gaat alles goed.
van het weekend cpu board en ram gehaalt
msi gd65 core i5 met kingston hyperx 2000 c9
vanaaf installen Woei!!!
msi gd65 core i5 met kingston hyperx 2000 c9
vanaaf installen Woei!!!
I5 750 is een leuke CPU om te overclocken. Ik was eergisteren ook heel even bezig maar omdat mijn RAM automatisch hele losse timings kreeg heb de CPU weer op stock snelheid gezet. Tijdens load clocked 'ie vanzelf al naar multiplier 24x en een clocksnelheid van 3 GHz. Verder wil ik een variabele multiplier
.
Tijdens de 100% stress haalde ik met mijn Scythe Mugen 2 vrij nette temperaturen, en dit wilde ik toch even delen (screenshot 1 (in dit geval maar heel even stressed). En tot slot nog een afbeelding (screenshot 2) idle. Als ik deze temps zie dan lijkt me 4 GHz niet veel moeite
Tijdens de 100% stress haalde ik met mijn Scythe Mugen 2 vrij nette temperaturen, en dit wilde ik toch even delen (screenshot 1 (in dit geval maar heel even stressed). En tot slot nog een afbeelding (screenshot 2) idle. Als ik deze temps zie dan lijkt me 4 GHz niet veel moeite
Ik heb me q9550 setup ook verruild voor een i7 860, MSI P55-GD65, Mugen 2 revB en een kitje Gskill Ripjaws, geheugen moet nog geleverd worden, mobo en cooler al binnen, cpu hopelijk vanmiddag..
wilde eigenlijk geen genoegen nemen met 4ghz of minder..
to be continued..
wilde eigenlijk geen genoegen nemen met 4ghz of minder..
to be continued..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hehe, succes man. 4Ghz moet prima te doen zijn en eerlijk gezegd heb je ook niet meer nodig. Hope to hear some more soon!
Dat dacht ik ook, 4Ghz. Mooi nietsain onez schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:49:
Ik heb me q9550 setup ook verruild voor een i7 860, MSI P55-GD65, Mugen 2 revB en een kitje Gskill Ripjaws, geheugen moet nog geleverd worden, mobo en cooler al binnen, cpu hopelijk vanmiddag..![]()
wilde eigenlijk geen genoegen nemen met 4ghz of minder..![]()
to be continued..
waarschijnlijk geeft je indd hierboven en deels hieronder al zelf antwoord:omgwtfbbq schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:26:
[...]
Dat dacht ik ook, 4Ghz. Mooi nietMisschien dat m'n mobo (P7P55D) niet helemaal wil. Maar ik krijg 4Ghz niet voor elkaar zonder votlage boven de 1,4v..
Zodra je maar op één van de dingen bespaard loop je daar tegen te kloten, en daardoor beter niet het instapmodel nemen maar eentje met bv een geavanceerdere bios of wat degelijkere onderdelen ofzo, OCen is een beetje geluk hebben, maar dat kan je zelf ook wat beïnvloeden..omgwtfbbq schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:33:
QPI voltage heb ik niet, ook geen VTT. (Althans, ik heb ze nog niet kunnen vinden) Ik heb alleen IMC, CPU, Mem, PLL en PCH...
Edit: cpu is ook binnen, batch# L936B, iemand ook deze stepping!?
[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-12-2009 18:34 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hier een I860 L936B408 doet het aardig 3.6mhz @ 1.168 volt Linx stabiel maar als je naar de 4.0 GHZ wil hebt tie toch wel wat meer sap nodig.sain onez schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:15:
[...]
waarschijnlijk geeft je indd hierboven en deels hieronder al zelf antwoord:
[...]
Zodra je maar op één van de dingen bespaard loop je daar tegen te kloten, en daardoor beter niet het instapmodel nemen maar eentje met bv een geavanceerdere bios of wat degelijkere onderdelen ofzo, OCen is een beetje geluk hebben, maar dat kan je zelf ook wat beïnvloeden..
Edit: cpu is ook binnen, batch# L936B, iemand ook deze stepping!?
Heb nu 2x I750 en 2x I860 geprobeerd en 3.6 is allemaal zeer makelijk maar naar de 4 ghz willen ze allemaal wat meer spanning.
Trouwens lekker geheugen wat je gekocht hebt heb hier een setje Trident (zelfde chipjes) doen het erg goed, Heb ook nog een setje HyperX 2000 cas8 gekocht lopen ook erg lekker. (1600 cas 6-6-6-20)
Ben benieuwd hoe je GD65 gaat bevallen heb hier een GD80 maar heeft een zeer grote Vdroop.
Met wat persoonlijke tips van The Mask was de keuze voor deze setup snel gemaakt 
Zie dat je dezelfde batch als mij hebt, hail to the cpuking
Ik hoop dat het ram van pchut snel hier is, dan kan ik me results ook hier tonen
edit: haal het mobo uit de doos en heeft geen blisterverpakking er omheen, doos die zo geopend kan worden...
meestal kocht ik me spul hier via V&A daar is dat nooit het geval, maar hier met nieuw spul had ik dat wel verwacht, alles in de doos ziet er nieuw uit, maar is dat niet vreemd!?
Zie dat je dezelfde batch als mij hebt, hail to the cpuking
Ik hoop dat het ram van pchut snel hier is, dan kan ik me results ook hier tonen
edit: haal het mobo uit de doos en heeft geen blisterverpakking er omheen, doos die zo geopend kan worden...
meestal kocht ik me spul hier via V&A daar is dat nooit het geval, maar hier met nieuw spul had ik dat wel verwacht, alles in de doos ziet er nieuw uit, maar is dat niet vreemd!?

[ Voor 38% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-12-2009 20:49 ]
Kheb zelf Batch# L937B461
1.35v nodig voor 4ghz met HT aan. 200x20 DDR3 @ 2000mhz cl8
1.35v nodig voor 4ghz met HT aan. 200x20 DDR3 @ 2000mhz cl8
Ik draai 3.8ghz nu iig stabiel, heb nog geen echte poging gedaan naar de 4ghz. Ben eerst nog ff het laagste stabiele voltage aan het zoeken.
na 12u
Vcore CPU VTT Max temp
1.320 1.253 77
dit moet iig nog wel wat lager kunnen
Mem nu C9-9-9-24@2160 (GeIL geheugen)
Batch = L937B461
Ik zal die Greenpower van MSI ook maar eens uit gaan zetten
eens kijken of dat bij mij ook zal helpen 
@Sonicfury.
Wat voor VTT settings gebruik jij? en hoe warm worden je cores?
Ik draai 4Ghz (200x20) op 1,375v met 1,34VTT alleen wordt die toch gauw 86 graden...
na 12u
Vcore CPU VTT Max temp
1.320 1.253 77
dit moet iig nog wel wat lager kunnen
Mem nu C9-9-9-24@2160 (GeIL geheugen)
Batch = L937B461
Ik zal die Greenpower van MSI ook maar eens uit gaan zetten
@Sonicfury.
Wat voor VTT settings gebruik jij? en hoe warm worden je cores?
Ik draai 4Ghz (200x20) op 1,375v met 1,34VTT alleen wordt die toch gauw 86 graden...
[ Voor 17% gewijzigd door Exige op 16-12-2009 00:07 ]
1.319VTT en de cores worden niet veel warmer dan 70 graden. Maar ik gebruik waterkoeling. Heatkiller 3.0 met 360 radiator en 1000 rpm fans. Niet het meest optimaal voor koelen maar wel lekker stil
in cpu-z kan je precies zien wat je geheugen zou moeten aankunnen.Draakje1 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:51:
[...]
Snap wat je bedoeld... maar had het geheugen wel in de gaten gehouden en 100% zeker op 1600 mhz staan... dus stond voor de overclock op 1280 zegmaar.. door het verhogen van de blck gaat het geheugen mee en is uiteindelijk uitgekomen op 1600 mhz.
Blijf maar blue screens krijgen snap er niks meer van
doet ie dat niet,dan is het of incompatible of defect
zoiets als dit

ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Vanmorgen een i7 860 aangeschaft, tot nu toe erg onder de indruk. Doet op het moment 4,2GHz met 1,368V vcore, verder geen instellingen hoeven wijzigen (en m'n MSI P55-CD53 laat verder ook weinig toe).

Temps van de core zijn na drie kwartier OCCT 68, 70, 71 en 72 graden Celsius, idle is dat 32, 32, 34 en 36. Hier laat ik het voorlopig bij, er zit op het moment een Coolermaster Hyper 212 Plus met twee fans op en ik denk dat op hogere clocks met hogere vcore de temperaturen net even te hoog worden.

Temps van de core zijn na drie kwartier OCCT 68, 70, 71 en 72 graden Celsius, idle is dat 32, 32, 34 en 36. Hier laat ik het voorlopig bij, er zit op het moment een Coolermaster Hyper 212 Plus met twee fans op en ik denk dat op hogere clocks met hogere vcore de temperaturen net even te hoog worden.
[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 18-12-2009 16:48 ]
Verwijderd
Ik krijg met de kerst ook mijn setje, een i7 860, gigabyte p55 ud5 (niet de a, 10sata ftw!) en 4gb crucial tracers (leds, zwarte heatspreader).
Krijg straks waarschijnlijk twee pakketjes binnen met de hardware en wat koelmateriaal, zoals cpu en nb wc blokjes en nog wat nieuwe koelprut, hoop dat ik mij over enkele dagen ook bij de p55 oc-ers kan voegen
Krijg straks waarschijnlijk twee pakketjes binnen met de hardware en wat koelmateriaal, zoals cpu en nb wc blokjes en nog wat nieuwe koelprut, hoop dat ik mij over enkele dagen ook bij de p55 oc-ers kan voegen
Heb van het weekend me systeem in elkaar gezet, werkt allemaal prima alleen heb ik vreemde temp uitlezingen in zowel coretemp, realtemp als everest ultimate. Het board droeg het 1.3 bios van MSI (P55DG65) en deze heb ik geupgrade naar 1.5 via de windows flash tool.
Op het 1.3 bios geeft de cpu bv 28gr terwijl core 0 en 1 30gr zijn en core 2 en 3 26gr.
Na het succesvol flashen geeft hij afentoe nog deze afwijkende waarden aan, maar voornamelijk staan alle vier de cores op gelijke temps te springen, varierend van 16-30gr
Zodra ik hem stress gaan de temps mooi geleidelijk omhoog, dan kloppen ze wel.
Ook met HT small ftts testen en ook blend geeft met 22x multi al temps die richting 55-58 gr gaan, dit klopt wel? meen me te herinneren dat me q9550 op stock de 50 niet eens aantikte..
Wel zie ik de multi bij single threaded apps mooi met 26x naar 3,47Ghz omhoog gaan, van de week maar eens zijn max OC gaan zoeken..
Op het 1.3 bios geeft de cpu bv 28gr terwijl core 0 en 1 30gr zijn en core 2 en 3 26gr.
Na het succesvol flashen geeft hij afentoe nog deze afwijkende waarden aan, maar voornamelijk staan alle vier de cores op gelijke temps te springen, varierend van 16-30gr
Zodra ik hem stress gaan de temps mooi geleidelijk omhoog, dan kloppen ze wel.
Ook met HT small ftts testen en ook blend geeft met 22x multi al temps die richting 55-58 gr gaan, dit klopt wel? meen me te herinneren dat me q9550 op stock de 50 niet eens aantikte..
Wel zie ik de multi bij single threaded apps mooi met 26x naar 3,47Ghz omhoog gaan, van de week maar eens zijn max OC gaan zoeken..
Mag ik mede-auteur worden van dit topic?
AMD Nieuwsdiscussie
die schrijft die blijft... en aan je ondertitel te zien ook leuk spul in huis 
Show 'm what ya got!
Show 'm what ya got!
Ik hoop het deze week te krijgen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja da zou ik vreemd vinden, ik zou het allesinds niet moeten hebben voor de nieuwprijs.sain onez schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:29:
Met wat persoonlijke tips van The Mask was de keuze voor deze setup snel gemaakt
Zie dat je dezelfde batch als mij hebt, hail to the cpuking![]()
sealed moet ie zijn.
Valt mee, graphic cards worden vaak wel gesealed geleverd, en daar had ik de ervaring mee, navraag bij een vriend die bij Paradigit werkte, en tevens bevestigd door Cdromland, dat mobos niet zo komen..BitchCrew schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:49:
[...]
Ja da zou ik vreemd vinden, ik zou het allesinds niet moeten hebben voor de nieuwprijs.
sealed moet ie zijn.
Alles draait prima, had ook gekeken of ik schroefsporen zag, maar lijkt 'maagdelijk'
Ben me nog even aan t verdiepen in de dynamische OC, omdat bij single threated apps de 26x multi al vanuit default 3,47Ghz OCt, zie ik weinig meerwaarde in een statische OC van 3,8ghz of net iets meer die veel te veel stroom trekt..
Wie werkt hier mee, of zijn het allemaal static OCs?
Ik heb ermee gewerkt. De 26x is overigens alleen als er 1 core word gebruikt. Multithreaded is de max 22x. Ik heb een tijdje 4,2Ghz gedraait voor 1 core, en 3,5Ghz voor multithreaded.
Dit omdat de 4.2 OC max is, of..? verwacht dta prime95 met 1 worker dat goed laat testen toch?
Is het telkens dezelfde core die hij daarvoor gebruikt?
die dynamische OC is dan al heel aardig, nu speel ik voornamelijk games, en zijn die niet vaak nog single thread?!
Of zorgt de driver van de vga kaart weer dat het multicore gebruikt word?
Veel andere dingen doe ik niet op me pc, maar dat valt zelf te testen natuurlijk..
maar mss dat iemand daar iemand zijn licht eens op wil werpen!?
Is het telkens dezelfde core die hij daarvoor gebruikt?
die dynamische OC is dan al heel aardig, nu speel ik voornamelijk games, en zijn die niet vaak nog single thread?!
Of zorgt de driver van de vga kaart weer dat het multicore gebruikt word?
Veel andere dingen doe ik niet op me pc, maar dat valt zelf te testen natuurlijk..
maar mss dat iemand daar iemand zijn licht eens op wil werpen!?
[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 22-12-2009 20:11 ]
Omdat 4,2Ghz de max is voor 1 core ja. Ik heb nog nooit een statische overclock boven de 3,8Ghz stabiel gehad.
Prime 95 met 2 workers dan, 2 threads voor 1 core. (Tenzij je de i7 750 hebt). Als het goed is pakt hij daarvoor altijd dezelfde core. Games zijn nog niet multithreaded en je drivers doen daar ook weinig aan
Prime 95 met 2 workers dan, 2 threads voor 1 core. (Tenzij je de i7 750 hebt). Als het goed is pakt hij daarvoor altijd dezelfde core. Games zijn nog niet multithreaded en je drivers doen daar ook weinig aan
Moderne games ondersteunen juist al aardig meerdere cores naar mijn mening. Neem nu GTA IV die kan gewoon 4 cores gebruiken (heeft die ook nodig trouwensomgwtfbbq schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:19:
Games zijn nog niet multithreaded en je drivers doen daar ook weinig aan
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm GTA4 is wel een goede ja, maar welke moderne games zijn multithreaded dan? Modern Warfare 2 gebruikt gewoon 1 thread bijvoorbeeld. De source engine gebruikt ook maar 1 thread, echt multithreaded zijn ze er nog niet...-The_Mask- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:22:
[...]
Moderne games ondersteunen juist al aardig meerdere cores naar mijn mening. Neem nu GTA IV die kan gewoon 4 cores gebruiken (heeft die ook nodig trouwens) En andere moderne games gebruiken altijd wel minimaal twee maar meestal al drie.
Hmmm, bij MW2 wil mij CPU nog wel eens naar 100% schieten (heel even dan) en ik heb een triple core.omgwtfbbq schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:35:
[...]
Hmm GTA4 is wel een goede ja, maar welke moderne games zijn multithreaded dan? Modern Warfare 2 gebruikt gewoon 1 thread bijvoorbeeld.
Maar ja zou zeggen lees deze review.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm dat is meer dan ik had gedacht! Sta ik even met m'n bek vol tanden.
Sain onez, je ziet het zelf. Dynamische OC is handig voor games ouder dan een jaar of 2. Voor de moderne games heb je waarschijnlijk meer aan een statische OC.
Sain onez, je ziet het zelf. Dynamische OC is handig voor games ouder dan een jaar of 2. Voor de moderne games heb je waarschijnlijk meer aan een statische OC.
STALKER, Bioshock, UT3, Crysis, Supreme Commander, Left 4 Dead. Best veel games ondersteunen tegenwoordig al meerdere cores (al zal de implementatie per spel verschillen).omgwtfbbq schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:35:
[...]
Hmm GTA4 is wel een goede ja, maar welke moderne games zijn multithreaded dan? Modern Warfare 2 gebruikt gewoon 1 thread bijvoorbeeld. De source engine gebruikt ook maar 1 thread, echt multithreaded zijn ze er nog niet...
Duidelijk, zag de voordelen wel in van een dynamic, maar schiet niet echt op als hij hierdoor flink onder zijn kunnen gaat zitten..omgwtfbbq schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:52:
Hmm dat is meer dan ik had gedacht! Sta ik even met m'n bek vol tanden.
Gisteravond ook een nieuw setje in mekaar gezet.
MSI p55 gd80 met een core i5. Draai nu stabiel 4 Ghz met de cpu op 1.33v (kingston hyperx 2000 mhz cl9 geheugen) en dat valt me goed mee. Met prime95 is hij nog niet boven de 68 graden geweest (met een noctua 12 se2). Nu kijken of ik het voltage ook een beetje lager zou kunnen krijgen, want 4 Ghz vind ik voorlopig even prima.
De overclock is trouwens een stuk stabieler met de 1.5 versie van de BIOS (ipv de 1.4). Deze heeft een nieuwe optie "Low vdroop" en sindsdien lijkt m'n voltage een stuk stabieler (mede als de overclock).
Vanavond nog even verder stoeien. Tot dusver onder de indruk
MSI p55 gd80 met een core i5. Draai nu stabiel 4 Ghz met de cpu op 1.33v (kingston hyperx 2000 mhz cl9 geheugen) en dat valt me goed mee. Met prime95 is hij nog niet boven de 68 graden geweest (met een noctua 12 se2). Nu kijken of ik het voltage ook een beetje lager zou kunnen krijgen, want 4 Ghz vind ik voorlopig even prima.
De overclock is trouwens een stuk stabieler met de 1.5 versie van de BIOS (ipv de 1.4). Deze heeft een nieuwe optie "Low vdroop" en sindsdien lijkt m'n voltage een stuk stabieler (mede als de overclock).
Vanavond nog even verder stoeien. Tot dusver onder de indruk
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
hier las ik ook al van, ben benieuwd of deze ook aanwezig is op mijn gd65, zat ook een leuk topic op het extrmesystems te lezen, en er zouden wat beta biosses circuleren met nog wat letters in de benaming hebben..
die zouden nog betere OC results geven.
die zouden nog betere OC results geven.
Was een S1366 vraag.
[ Voor 97% gewijzigd door Astennu op 23-12-2009 16:25 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verkeerde topic, je zit in het LGA1156 topic, je moet in het LGA1366 topic zijn
Ah jakkes intel en al die sockets
het zou verboden moeten worden
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Autodrop \o/Astennu schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:24:
Ah jakkes intel en al die socketshet zou verboden moeten worden
Ontopic:
Ik heb weer het één en 't ander geprobeerd, maar both 200 BCLK en 4 Ghz is gewoon praktisch onmogelijk denk ik.
22x182 = 4Ghz
1,375 Vcore
1,200 Vimc
200ps Clock Skew
1000mV CPU Differential Voltage
Het blijft nu langer stabiel dan eerst, maar na een kwartier vliegt ie er met Prime95 toch uit.
Vervolgens geprobeerd om 200BCLK stabiel te krijgen, maar zelfs 9x200 is teveel. Ik kom in Windows maar in no time BSOD's. Verdorie, weer die magisch 4Ghz grens niet, had dat ook al met mijn E6750 die ik hiervoor had
omg ook verkeerd topic.
[ Voor 115% gewijzigd door White_Collar op 25-12-2009 10:34 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
of je hebt de verkeerde cpu in je mobo, of je moet net als Astennu van die auto(v)drop afblijven en het ander topic nemen
Na alle kerstverplichtingen toch nog even met mijn setup gespeeld, met de volgende resultaten.
Specs:
Core i5
MSI P55-GD80
Kingston HyperX 2000 mhz, cl 9
Noctua NH-12 SE2
Settings:
mp: 20
bClock: 215
cpu vcore: 1.42
cpu vtt: 1.35
ram volt: 1.65
Verder uiteraard alle energiebesparende meuk disabled. Net lekker een poos prime95 gedraaid en hij is niet hoger gekomen dan 74c. Toch wel lekker, quad core op 4.3 ghz en stabiel
(met geheugen op 2.15 ghz).
SuperPi 1m in 9.69 seconden.
Binnenkort maar eens aan de slag met m'n 5850 en dan 3dmarken
Specs:
Core i5
MSI P55-GD80
Kingston HyperX 2000 mhz, cl 9
Noctua NH-12 SE2
Settings:
mp: 20
bClock: 215
cpu vcore: 1.42
cpu vtt: 1.35
ram volt: 1.65
Verder uiteraard alle energiebesparende meuk disabled. Net lekker een poos prime95 gedraaid en hij is niet hoger gekomen dan 74c. Toch wel lekker, quad core op 4.3 ghz en stabiel
SuperPi 1m in 9.69 seconden.
Binnenkort maar eens aan de slag met m'n 5850 en dan 3dmarken
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
was vanmorgen ook al vroeg wakker en wilde wat gaan testen, maar krijg me voltages niet van auto af, de waardes in de bios zijn ook (uitge)grijs(t) en zie geen andere optie binnen het cell menu van me p55gd65 van MSI om deze te enablen zodat ik deze instellen mag.
Zodra ik me fsb naar 175 zet staat de Vcore in OS al op 1,42v en dat is wat teveel van het goede...
Met welke setting binnen cell menu krijg ik de controle over de vcore en alle overige voltages?
Heb toch al wat aardige OCs op me naam staan op vorige platformen, voel me aardig een n44b
Zodra ik me fsb naar 175 zet staat de Vcore in OS al op 1,42v en dat is wat teveel van het goede...

Met welke setting binnen cell menu krijg ik de controle over de vcore en alle overige voltages?

Heb toch al wat aardige OCs op me naam staan op vorige platformen, voel me aardig een n44b
Ik kan met m'n P55-CD53 ook niet handmatig het voltage instellen, mijn vcore is ook grijs, maar met de optie daarboven kun je in kleine stapjes wat corespanning toevoegen. Zal zo even rebooten om te zien hoe die optie ook alweer heetsain onez schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:13:
was vanmorgen ook al vroeg wakker en wilde wat gaan testen, maar krijg me voltages niet van auto af, de waardes in de bios zijn ook (uitge)grijs(t) en zie geen andere optie binnen het cell menu van me p55gd65 van MSI om deze te enablen zodat ik deze instellen mag.
Zodra ik me fsb naar 175 zet staat de Vcore in OS al op 1,42v en dat is wat teveel van het goede...![]()
Met welke setting binnen cell menu krijg ik de controle over de vcore en alle overige voltages?![]()
Edit: CPU Voltage (V) dus. Die kan ik in stapjes van 0,006V verhogen. Best onhandig, ik stel het liever handmatig in maar het werkt verder prima.
[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 26-12-2009 14:18 ]
thnx, ben weer op pad ivm familie/kerst verplichtingen, maar ga straks nog eens koekeloeren,
al mijn voltages ook het pll en vtt en dergelijke, dus dat is vreemd omdat je board vrij standaard is en deze vaak amper instellingen laten wijzigen, durf ik niet te zeggen of het dat wel is...
nu heb ik geflashed naar bios 1.5 en vond wat reviews van het board met bios settings maar die komen niet overeen, en andere benamingen, dus dat is extra handig..
Ook het filmje in de TP geeft daar niets over, nu is dat de GD80 maar die leken me juist meer overeen te komen... Hij stelt het in bij waar de voltages staan
al mijn voltages ook het pll en vtt en dergelijke, dus dat is vreemd omdat je board vrij standaard is en deze vaak amper instellingen laten wijzigen, durf ik niet te zeggen of het dat wel is...
nu heb ik geflashed naar bios 1.5 en vond wat reviews van het board met bios settings maar die komen niet overeen, en andere benamingen, dus dat is extra handig..
Ook het filmje in de TP geeft daar niets over, nu is dat de GD80 maar die leken me juist meer overeen te komen... Hij stelt het in bij waar de voltages staan
[ Voor 41% gewijzigd door SAiN ONeZ op 26-12-2009 15:59 ]
Zo, m'n i7 860 geprikt op een Gigabyte P55A-DU6 en nu maar eens rustig gaan proberen te OC-en. Heb alle EIST-meuk uitgezet (HT wel aan gelaten) en Prime95 geeft me temps tussen 53 en 59 graden. Opzich niet erg verkeerd denk ik
op wat voor een OC? of is dat stock? zulke temps, iets lager haal ik juist op default en vond ze wat hoog (2,93Ghz)
Dat is stock ja, vond het niet tegenvallen zelf.
edit: zit een mugen rev. 2 op trouwens met MX3 pasta ertussen
nog een edit: gemeten met CoreTemp
edit: zit een mugen rev. 2 op trouwens met MX3 pasta ertussen
nog een edit: gemeten met CoreTemp
[ Voor 54% gewijzigd door Cartman! op 27-12-2009 19:03 ]
Same here, scythes eigen pasta ertussen, zelfde cooler, welke batch heb je? ben nog aan t puzzelen met me voltages

Ik heb nu al een tijdje een i7 860 lopen op een Gigabyte p55a-UD5 mobo, met 4GB OCZ ddr3 1066Mhz Ram (Gold), hoewel ik oorspronkelijk 1333Mhz titanium Ram had besteld, maar ik had dringend een nieuwe PC nodig dus het maakte me niet veel uit.
Overclocken ben ik nu niet direct van plan, ik laat m'n moederbord gewoon allen regelen (van die auto-overclock stuff die standaard ingesteld staat), voorlopig heb ik meer dan genoeg met 8 threads die op 3.1 Ghz lopen.
M'n moederbord heeft het ramgeheugen (of toch de geheugenbus) automatisch geklocked naar 1080Mhz.
Maar ik ben van plan om nog heel lang mee te gaan met deze setup, en ik zal later dus waarschijnlijk toch verder willen overclocken en de stockkoeling vervangen.
Maar dan is het waarschijnlijk iets te laat om over andere frequentie te zagen bij de verkoper, is het beter dat ik dat dan nu doe?
Indien ik beter af ben met ander geheugen, waar moet ik dan vooral op letten, welke frequentie en latencies ben ik het best te nemen? gaat het veel verschil maken?
En wat ik me ook afvraag, als ik er later extra RAM bijsteek (nu lijkt 4GB nog vrij veel, maar over 3 jaar miss niet meer), heb ik dan een snelheidswinst als ik RAM gebruik met een hogere frequentie ipv Ram van dezelfde frequentie?
(dit ben ik nog aan het onderzoeken, maar het schijnt van vele elementen af te hangen).
Overclocken ben ik nu niet direct van plan, ik laat m'n moederbord gewoon allen regelen (van die auto-overclock stuff die standaard ingesteld staat), voorlopig heb ik meer dan genoeg met 8 threads die op 3.1 Ghz lopen.
M'n moederbord heeft het ramgeheugen (of toch de geheugenbus) automatisch geklocked naar 1080Mhz.
Maar ik ben van plan om nog heel lang mee te gaan met deze setup, en ik zal later dus waarschijnlijk toch verder willen overclocken en de stockkoeling vervangen.
Maar dan is het waarschijnlijk iets te laat om over andere frequentie te zagen bij de verkoper, is het beter dat ik dat dan nu doe?
Indien ik beter af ben met ander geheugen, waar moet ik dan vooral op letten, welke frequentie en latencies ben ik het best te nemen? gaat het veel verschil maken?
En wat ik me ook afvraag, als ik er later extra RAM bijsteek (nu lijkt 4GB nog vrij veel, maar over 3 jaar miss niet meer), heb ik dan een snelheidswinst als ik RAM gebruik met een hogere frequentie ipv Ram van dezelfde frequentie?
(dit ben ik nog aan het onderzoeken, maar het schijnt van vele elementen af te hangen).
Ik ben maar eens begonnen met m'n eerste stapjes. Nu ingesteld op 3.3GHz (150x22) en lekker aant prime95-en. M'n temps zitten tussen de 65 en 69 graden wat me opzich nog meevalt. Ik moet alleen ff een tooltje installeren die mn voltages ook laat zien, die staan nu (muv. geheugen) nog op auto.
Hierboven werd gevraagd om batch, deze info stond op de processor:
SLBJJ MALAXY
LG37B460
Is dat wat je bedoelt?
Hierboven werd gevraagd om batch, deze info stond op de processor:
SLBJJ MALAXY
LG37B460
Is dat wat je bedoelt?
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 28-12-2009 12:59 ]
Voltage van je CPU zou ik vast zetten. de Auto stand gooit het altijd vrij snel omhoog naar waardes die je soms niet eens nodig hebt. Scheelt vast wel in temperaturen, want 69 graden is vrij hoog voor een i7. Welke koeler gebruik je?
Mijn Xeon X3440 met Scythe Mugen II Rev2, G.Skill Ripjaws 1600MHz 9-9-9-24 1,5Volt en Biostar TPower I55 zijn ook binnen.
AMD Nieuwsdiscussie
Er zit een Mugen rev. B op (had ik al gezegd maar geeft nietomgwtfbbq schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:01:
Voltage van je CPU zou ik vast zetten. de Auto stand gooit het altijd vrij snel omhoog naar waardes die je soms niet eens nodig hebt. Scheelt vast wel in temperaturen, want 69 graden is vrij hoog voor een i7. Welke koeler gebruik je?
Ohja, oepsCartman! schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:54:
[...]
Er zit een Mugen rev. B op (had ik al gezegd maar geeft niet) Ik zal straks even verder gaan pielen. Had em net enthousiast op 4GHz gezet maar tijdens prime95 kreeg ik al snel een error en daarna liep ie vast met strepen op t scherm. Ach
Ik heb zelf nu eindelijk ook een 4Ghz die nu een uur stabiel is. 22x182 met vcore van 1,4. Wel wat aan de hoge kant maar dat is hte maximale wat ik erop wil zetten. Als dit lang genoeg stabiel is ga ik dat voltage nog wat tweaken
Vandaag alles binnen gekregen direct ook maar even OCen. 

Klikbaar
Spekkies zijn:
Intel Xeon X3440 (goedkoper dan de Core i7 860 muliplier is ook iets lager)
G.Skill Ripjaws 1600MHz 4GB Elpida BBSE chippies.
Biostar TPower i55 echt een geweldig mobo heeft wel wat last van Vdrop trouwens, maar niet heel erg gelukkig.

Klikbaar
Spekkies zijn:
Intel Xeon X3440 (goedkoper dan de Core i7 860 muliplier is ook iets lager)
G.Skill Ripjaws 1600MHz 4GB Elpida BBSE chippies.
Biostar TPower i55 echt een geweldig mobo heeft wel wat last van Vdrop trouwens, maar niet heel erg gelukkig.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat zijn leuke resultaten ja
Waarom is die Biostar zo geweldig?
Die instellingen in het bios niet normaal, ledjes op het mobo waar aan je kunt zien hoe veel fases naar de CPU worden gebruikt ook in het bios te zien trouwens samen met het verbruik van de CPU en de efficientie van de mosfets o.a.. Geweldige lay-out en veel aansluitingen. Eigenlijk gewoon een high-end bord voor een normale prijs 140 euro.omgwtfbbq schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:25:
Dat zijn leuke resultaten jaWaarom is die Biostar zo geweldig?
Edit: PC heeft net 50 LinX runs gedaan in een kwartier op de instellingen hierboven. Stabiel dus.
Deze week maar even 4GHz stabiel zien te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 28-12-2009 23:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is een behoorlijke overklok en ook behoorlijk waar voor je geld die Xeon x3440 processor. Was hetzelfde ook haalbaar geweest met een i7 860 denk je?
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Een Core i7 860 moet dit ook gewoon halen, alleen is iets duurder, daarom ging ik voor de Xeon X3440.
AMD Nieuwsdiscussie
Na een tijdje mijn I5 op 3.2 te hebben laten lopen... werd het nu toch echt tijd voor een hogere oveclock!
Mijn instellingen
Vcore 1.33
Vtt 1.275
BCLK: 200
Multi : 20 (na succesvol 18 en 19)
Toen de prime test.... temps prima in orde met max 63 graden maar iedere keer na een minuut of 5 knalt de 3e thread eruit
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Gr
Mijn instellingen
Vcore 1.33
Vtt 1.275
BCLK: 200
Multi : 20 (na succesvol 18 en 19)
Toen de prime test.... temps prima in orde met max 63 graden maar iedere keer na een minuut of 5 knalt de 3e thread eruit
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Gr
4Ghz op 1,33vcore is wel erg optimistisch. Ik zou je voltage wat verhogen, de max temperatuur is 77,2 graden. Als je daar 5 graden onder gaat zitten weet je zeker dat je in de zomer de boel ook nog koel houd.
Verwijderd
+ en - toetsensain onez schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:13:
Zodra ik me fsb naar 175 zet staat de Vcore in OS al op 1,42v en dat is wat teveel van het goede...![]()
Met welke setting binnen cell menu krijg ik de controle over de vcore en alle overige voltages?![]()
vraagje (MSI-GD65+i5) kan het kwaad als je cpu vtt voltage op auto laat staan?
Ik zou zeggen ja, want met een leuke overklok (4GHz) zal die waarschijnlijk sky-high zijn. 
Weet iemand trouwens de instelling die er voor zorgt dat de multiplier niet 1 stapje omlaag gaat als je de CPU stresst, die er dus voor zorgt dat je niet over een bepaald vermogen gaat. Want dan kan ik de multiplier op 20 doen, anders gaat die steeds tijdens stress naar 19. (bij een Core i5 750 dus multi van 21)
Weet iemand trouwens de instelling die er voor zorgt dat de multiplier niet 1 stapje omlaag gaat als je de CPU stresst, die er dus voor zorgt dat je niet over een bepaald vermogen gaat. Want dan kan ik de multiplier op 20 doen, anders gaat die steeds tijdens stress naar 19. (bij een Core i5 750 dus multi van 21)
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 29-12-2009 20:00 ]
AMD Nieuwsdiscussie
IK heb hier een MSI-GD80 in combinatie met een i7 870. Deze draait door middel van OC Genie op 3.75GHz. Alles ziet er stabiel uit inclusief 5 uur Prime. Nu zie ik in mijn bios een rode waarde staan bij CPU VTT van 1.399, en staat bij dat deze waarde "not recommended"is, maar in mijn bios kan ik dit niet aanpassen.
Weet iemand of dit kwaad kan, en zoja hoe ik het dan kan verhelpen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Zo eindelijk weer eens tijd om te OCen
Maar mijn i5 draait nu @4013 Mhz - 1.38 vcore MEM@1600 Mhz 9.9.9.24
cpu-Z
OCCT stable !!
Maar mijn i5 draait nu @4013 Mhz - 1.38 vcore MEM@1600 Mhz 9.9.9.24
cpu-Z
OCCT stable !!
[ Voor 6% gewijzigd door Reveltoorn op 29-12-2009 22:29 ]
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Tja... heb m nu op 1.33 vcore lopen op 3.8 ... na half uur primen is de max temp 60 gradenomgwtfbbq schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:56:
4Ghz op 1,33vcore is wel erg optimistisch. Ik zou je voltage wat verhogen, de max temperatuur is 77,2 graden. Als je daar 5 graden onder gaat zitten weet je zeker dat je in de zomer de boel ook nog koel houd.
thnx voor advies!
Welke koeling gebruik je eigenlijk? 60 graden max is zeker een mooi temperatuur! (Iets wat ik niet red met mijn gelapte TRUE iig)
Heeft iemand hier meer kennis van en ervaring mee? In de user guide van het mobo kan ik verder ook niets vinden over de CPU VTT waarde.Andre61 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:14:
IK heb hier een MSI-GD80 in combinatie met een i7 870. Deze draait door middel van OC Genie op 3.75GHz. Alles ziet er stabiel uit inclusief 5 uur Prime. Nu zie ik in mijn bios een rode waarde staan bij CPU VTT van 1.399, en staat bij dat deze waarde "not recommended"is, maar in mijn bios kan ik dit niet aanpassen.
Alvast bedankt.
Hee gebruik een H50 icm met omgekeerde airflow en 2 front fans (80 mm) voorin die uitblaazen... werkt erg goed moet ik zeggen ben er zeer tevreden mee ... wanneer ik de H50 op max zou laten lopen kunnen de temps vast nog een stuk lager maar de geluidsproductie staat me dan niet aanomgwtfbbq schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:25:
Welke koeling gebruik je eigenlijk? 60 graden max is zeker een mooi temperatuur! (Iets wat ik niet red met mijn gelapte TRUE iig)
inmiddels 1.36 voltt max 70 graden en 4.013 ghz steady!
@draakje - waar draait je geheugen op ?
Mijne draait nu op 8.8.8.24 @1600Mhz
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Heb mn gehugen inmiddels op 1.68 voltt op 7-7-7-24 timings @ 1600 mhz (geen low voltage geheugenReveltoorn schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:35:
@draakje - waar draait je geheugen op ?
Verwijderd
Ik ben ook aan het overclocken geslagen met mijn nieuwe setup:
i7 860
crucial ballistix tracer 1600
gigabyte p55 ud5
cpu loopt nu op 190 bclk, dus 21 x 190 = 3990mhz, maar hij loopt vaak al op 4180 of 4370 met de turbo, heb al grid zitten spelen en dat is mooi stabiel, maar als ik 200bclk instel moet ik nog finetunen.
Geheugen hobbelt ook mooi mee op 1800mhz, ook dat moet ik nog finetunen, loopt nu op 9-9-9-24, leek mij toch netjes op 2000mhz, maar tot nu toe gaat alles wel erg makkelijk.
Temperatuur is geen probleem tot nu toe, een heatkiller lt en n blok op de sb (p55) chip, gekoeld door een tripple 140 rad, spul is stukken zuiniger als mn x3220 op 3.6ghz + x38 iig
zodra ik 24/7 instellingen heb zal ik even wat plaatjes posten
i7 860
crucial ballistix tracer 1600
gigabyte p55 ud5
cpu loopt nu op 190 bclk, dus 21 x 190 = 3990mhz, maar hij loopt vaak al op 4180 of 4370 met de turbo, heb al grid zitten spelen en dat is mooi stabiel, maar als ik 200bclk instel moet ik nog finetunen.
Geheugen hobbelt ook mooi mee op 1800mhz, ook dat moet ik nog finetunen, loopt nu op 9-9-9-24, leek mij toch netjes op 2000mhz, maar tot nu toe gaat alles wel erg makkelijk.
Temperatuur is geen probleem tot nu toe, een heatkiller lt en n blok op de sb (p55) chip, gekoeld door een tripple 140 rad, spul is stukken zuiniger als mn x3220 op 3.6ghz + x38 iig
zodra ik 24/7 instellingen heb zal ik even wat plaatjes posten
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 17:29 ]
Heb sinds 3 dagen ook een nieuw setje. i5-750 + msi p55-gd65 + 2x2gb corsair dominator 1600 c8 geheugen (voor een amd phenom platform
) Met een zalman cnps10extreme koeler.
Draai op dit moment op 20x205=4100mhz, geheugen draait op 821mhz. Op 1.34 volt.
Heb hem even snel ingesteld, 4.2ghz is wel gamestabiel maar nog niet echt getest eigenlijk.
Dus na wat fijn tweaken moet dat ook nog wel te doen zijn. Max temp zit op dit moment rond de 66c met de koeler op de laagste stand. Dus ook daar zit nog ruimte voor verbetering.
Plaatjes + verdere verslag volgen!
Draai op dit moment op 20x205=4100mhz, geheugen draait op 821mhz. Op 1.34 volt.
Heb hem even snel ingesteld, 4.2ghz is wel gamestabiel maar nog niet echt getest eigenlijk.
Dus na wat fijn tweaken moet dat ook nog wel te doen zijn. Max temp zit op dit moment rond de 66c met de koeler op de laagste stand. Dus ook daar zit nog ruimte voor verbetering.
Plaatjes + verdere verslag volgen!
Mijn overclock op 3,6 ghz met de volgende onderdelen. En goede temps ben wel blij met mijn Noctua NH-D14
systeem:
Processor Intel Core i7 860
Moederbord ASUS P7P55D Pro
CPU-koeler Noctua NH-D14
Geheugen 4x Kingston HyperX 2GB DDR3-1600 CL9
Videokaart Gigabyte GeForce 9800 GT 1GB
Intel X25-M Postville 80GB SATA2
Harddisk Samsung Spinpoint F1 750GB 32MB SATA2
2x Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2
Optische drive LG GH22NS50
Behuizing Cooler Master CM 690
Voeding Be Quiet Straight Power 550W
1x Nexus Real Silent Case Fan 120mm Black/White [/img]2x Nexus Real Silent Case Fan 120mm PWM
2x Nexus Silent Fan White LED 120mm
systeem:
Processor Intel Core i7 860
Moederbord ASUS P7P55D Pro
CPU-koeler Noctua NH-D14
Geheugen 4x Kingston HyperX 2GB DDR3-1600 CL9
Videokaart Gigabyte GeForce 9800 GT 1GB
Intel X25-M Postville 80GB SATA2
Harddisk Samsung Spinpoint F1 750GB 32MB SATA2
2x Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2
Optische drive LG GH22NS50
Behuizing Cooler Master CM 690
Voeding Be Quiet Straight Power 550W
1x Nexus Real Silent Case Fan 120mm Black/White [/img]2x Nexus Real Silent Case Fan 120mm PWM
2x Nexus Silent Fan White LED 120mm

Nvm, ik heb het al gevonden.
Ik heb een i5 750 i.c.m. Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G geheugen en een MSI P55M-GD45 moederbord.
Ik heb de CPU nu geklokt op 20 x 170.
Het core voltage is 1.104V volgens CPU-Z (1.136 in de bios), en de temperaturen komen tot nu toe niet boven de 45 ° uit op 50% fan speed.
Als ik de CPU echter stress en TurboBoost aan zet, dan geeft CPU-Z aan dat de multiplier 23 of 24 bedraagt, waardoor ik op een frequentie van rond de 3,9 GHz kom.
Ook een opmerking over HWMonitor: Bij het voltage op de 12V-lijn staat dat dit 9,94V bedraagt (onder stress door Prime95), dat lijkt me behoorlijk 'weird'.
Ik heb een CoolerMaster Silent Pro M500 voeding.
Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik heb een i5 750 i.c.m. Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G geheugen en een MSI P55M-GD45 moederbord.
Ik heb de CPU nu geklokt op 20 x 170.
Het core voltage is 1.104V volgens CPU-Z (1.136 in de bios), en de temperaturen komen tot nu toe niet boven de 45 ° uit op 50% fan speed.
Als ik de CPU echter stress en TurboBoost aan zet, dan geeft CPU-Z aan dat de multiplier 23 of 24 bedraagt, waardoor ik op een frequentie van rond de 3,9 GHz kom.
Ook een opmerking over HWMonitor: Bij het voltage op de 12V-lijn staat dat dit 9,94V bedraagt (onder stress door Prime95), dat lijkt me behoorlijk 'weird'.
Iemand enig idee hoe dat kan?
[ Voor 127% gewijzigd door Vleis op 02-01-2010 12:33 ]
Exact hetzelfde trio als ik heb staan, maar ik gebruik water om hem koel te houden. Omdat ik het systeem vaak niet erg belast heb ik gekozen het te houden op 4GHz met EIST en C1E ingeschakeld.charrel schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 10:03:
Heb sinds 3 dagen ook een nieuw setje. i5-750 + msi p55-gd65 + 2x2gb corsair dominator 1600 c8 geheugen (voor een amd phenom platform) Met een zalman cnps10extreme koeler.
als het mb de cpu terugklokt met eist zet ie dan ook het voltage van de cpu weer terug naar normale waarden?Edmin schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:30:
[...]
Exact hetzelfde trio als ik heb staan, maar ik gebruik water om hem koel te houden. Omdat ik het systeem vaak niet erg belast heb ik gekozen het te houden op 4GHz met EIST en C1E ingeschakeld.
kan het geen kwaad als de cpu terugklokt naar 1.2 ghz met het voltage flink verhoogd door de overklok bedoel ik.
Ja. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoever het voltage teruggezet wordt (zit achter mijn laptop nu), maar het scheelde wel. Ik heb een W-meter aan het stekkerblok gehangen en het verbruik ging ook enorm omlaag, waar het me uiteindelijk om te doen was. Ik zal de waardes vanavond eens opzoeken mbv CPU-z. Ik blijf met de voltages voldoende binnen de specs van Intel om overbelasting te voorkomen. En anders is het jammer maar helaas. Ik houd mijn CPU's toch niet langer dan ongeveer een jaar in huis.
Hallo,
ben voor het eerst gaan overklokken, in principe gewoon dezelfde values gebruikt als in het overklokkers filmpje in de eerste post, ben daarna nog wat hoger gegaan met de MHz en wat lager gegaan met het voltage.
Set-up:
P55-GD65 moederbord
Intel Core i5-750
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Cooler Master Hyper 212 Plus
Resultaten:

Ik weet het, nogal een korte Prime test, maar ik game er al een paar weken mee en voordat ik begon te gamen heb ik een 14 uur prime test gedaan, met zo'n beetje dezelfde temperaturen (allemaal rond de 65-68 graden).
ben voor het eerst gaan overklokken, in principe gewoon dezelfde values gebruikt als in het overklokkers filmpje in de eerste post, ben daarna nog wat hoger gegaan met de MHz en wat lager gegaan met het voltage.
Set-up:
P55-GD65 moederbord
Intel Core i5-750
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Cooler Master Hyper 212 Plus
Resultaten:

Ik weet het, nogal een korte Prime test, maar ik game er al een paar weken mee en voordat ik begon te gamen heb ik een 14 uur prime test gedaan, met zo'n beetje dezelfde temperaturen (allemaal rond de 65-68 graden).
Zou iemand me hiermee verder kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Zou iemand me hiermee verder kunnen helpen?
Alvast bedankt!
OC genie uitzetten en zelf aan de slag gaan
Een 870 kan die snelheid namelijk met veel minder Voltage halen.
Ik heb een opmerking over HWMonitor: Bij het voltage op de 12V-lijn staat dat dit rond de 10V zit (stressed door Prime95), dat lijkt me behoorlijk 'weird'.
Ik heb een opmerking over HWMonitor: Bij het voltage op de 12V-lijn staat dat dit rond de 10V zit (stressed door Prime95), dat lijkt me behoorlijk 'weird'.
Voltmetingen die door software worden uitgevoerd zijn meestal vrij onbetrouwbaar. Het beste is er gewoon een (digitale) voltmeter tussen te hangen. (Dit is overigens niet echt een OC vraag
)
Ik heb een i5-750 met een MSI GD65. Ik probeer m'n multiplier op 21 te krijgen. Als ik EIST op auto zet kan ik de multiplier op 21 zetten, maar als ik dan bij CPUZ kijk zie ik dat turboboost aan staat, ook al staat dit in m'n BIOS uit. Weet iemand of ik x21 kan gebruiken zonder dat hij ook naar x24 springt?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Turbo inhoudt dat alle een multiplier van 21 krijgen, maar eentje krijgt er zelfs een van 24. Dat is toch wat ik heb opgemaakt uit wat sommigen zeiden.P E E R schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:00:
Ik heb een i5-750 met een MSI GD65. Ik probeer m'n multiplier op 21 te krijgen. Als ik EIST op auto zet kan ik de multiplier op 21 zetten, maar als ik dan bij CPUZ kijk zie ik dat turboboost aan staat, ook al staat dit in m'n BIOS uit. Weet iemand of ik x21 kan gebruiken zonder dat hij ook naar x24 springt?
EIST en Turbo zijn iets heel anders.
Met EIST klokt de CPU terug met Turbo klokt de CPU over, dus heb je de Turbo uit staan of heb je EIST uit staan?
Met EIST klokt de CPU terug met Turbo klokt de CPU over, dus heb je de Turbo uit staan of heb je EIST uit staan?
AMD Nieuwsdiscussie
Normaal kan je multiplier tot de 20. Echter, als ik EIST in mn BIOS op auto zet, kan ik de multiplier op 21 zetten. TurboBoost staat gewoon uit in mn BIOS.-The_Mask- schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:41:
Als ik de multiplier op 21 heb staan en ik kijk in CPUZ zie ik de multi toch naar 24 springen, wat ik niet wil. Mijn vraag is dus of ik met dit mobo x21 kan gebruiken zonder dat multi af en toe naar 24 springt.
Lijkt me een leuk moederbord!-The_Mask- schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:31:
[...]
Die instellingen in het bios niet normaal, ledjes op het mobo waar aan je kunt zien hoe veel fases naar de CPU worden gebruikt ook in het bios te zien trouwens samen met het verbruik van de CPU en de efficientie van de mosfets o.a.. Geweldige lay-out en veel aansluitingen. Eigenlijk gewoon een high-end bord voor een normale prijs 140 euro.
Edit: PC heeft net 50 LinX runs gedaan in een kwartier op de instellingen hierboven. Stabiel dus.
Deze week maar even 4GHz stabiel zien te krijgen.
Sommige reviews melden dat dit moederbord 3 fan-headers heeft waarbij alleen de CPU-fanheader 'smart-fan' ondersteund?
Klopt dit?
Welk type Ripjaws heb je precies Mask ?-The_Mask- schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:41:
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB