Ik zie anders nog steeds geen harde cijfers, wel geld bedragen van verschillende laptops, maar geen cijfers die er toedoen.

We weten allemaal waarschijnlijk wel dat zelfs laptops met dezelfde hardware soms honderden euro van elkaar verschillen dus dat zegt nog steeds niks.
Zoals ik al aangaf wil ik gewoon cijfers van benchmarks van amd, is toch best lastig om dat hier voor elkaar te krijgen zonder domme opmerkingen met intel erin te krijgen.
En ik koop voor mezelf geen intel, zou nog liever mijn Athlon XP M 2500+ afstoffen.

laatste intel laptop die ik heb gebruikt was een Celeron 1.5Ghz en die had ik gekregen van het werk, helaas heb ik dus mijn traditie moeten breken, anders had ik zins pentium II geen intel machine meer gehad.
Ik ga er telkens flink op vooruit als ik een nieuwe amd koop, wellicht net iets langzamer dan wat de intelgebruikers de afgelopen drie jaar hebben gehad, maar heb nog niks hoeven laten, alles kan net zo goed op een amd machine en in het verleden ging het zelfs beter op een amd machine dan intel, en prijs waren altijd lager dan die van intel.
Laatste poging, mocht er toch nog iemand zijn die wel echte doorslaggevende cijfers heeft en kan typen zonder intel in zijn bericht te vernoemen en te prezen dan hoor ik het heel graag.
Edit/
Even iets anders, nieuwe igp met maar liefst 320 stream processors, dat is niet mis, dat is net zoveel als de HD3870 en de HD4650, nu is de vraag zijn deze stream processors beter of slechter dan die van de HD3000 serie? Als er dan ook iets van sitepoort memory opkomt en dan iets van 256MB of zo dan word het een erg leuke chipset.
AMD heeft tevens nog twee IGP chips geïntroduceerd. De HD 5165 en HD 5145 zijn bedoeld voor de goedkopere notebooks. In tegenstelling tot de naam doet vermoeden hebben deze geen DirectX 11 ondersteuning aan boord. In plaats daarvan moeten de chips het doen met DirectX 10.1. De HD 5165 heeft 320 stream processors aan boord, de HD 5145 moet het slechts met 80 stream processors doen. De chips kunnen via CrossFire gecombineerd worden met bovengenoemde nieuwe videokaarten.
bron
Edit/
Klopt iets niet, lees op andere sites dat de hd 5165 geen IGP maar een discreet is, volgens mijn maakt HWI hier een foutje? De HD5145 heeft er 80, niet heel spectaculair, maar toch een verdubbeling tegenover de HD4200.
[
Voor 31% gewijzigd door
mad_max234 op 08-01-2010 02:16
]