[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 48.384 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 23:50
-The_Mask- schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:13:
[...]

Multiplier verlagen en voltage verlagen, lijkt mij niet al te moeilijk. :?
ik heb dit moederbord: http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2758
en het lijkt dat ik met deze niet eens kan undervolten.
dit uit de handleiding : http://europe.giga-byte.c...anual_ga-ma78gm-s2h_e.pdf

of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 14:31

PeaceNlove

Deugleuter

sn33ky schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:21:
[...]

ik heb dit moederbord: http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2758
en het lijkt dat ik met deze niet eens kan undervolten.
dit uit de handleiding : http://europe.giga-byte.c...anual_ga-ma78gm-s2h_e.pdf

of zie ik iets over het hoofd?
Heb je ook nog wat software meegeleverd gekregen op de drivercd? Soms kan die meer dan de BIOS-opties.
Maar dit is wel een nieuws en discussietopic, dus ik denk dat je beter je vraag ergens anders kan stellen op GoT, want dan kan er tenminste ook een fatsoenlijk antwoord gegeven worden/hulp geboden worden en gaat dit topic niet ten onder aan dingen waar het niet voor bedoeld is.

edit: probeer het zo eens wat meer info te vinden: http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

[ Voor 11% gewijzigd door PeaceNlove op 16-11-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Gigabyte levert easytune mee, voor dit bord versie nummer 5. Daarmee kun je heel rustig je voltage voor de CPU verlagen en opslaan, zodat deze automatisch bij elke keer opstarten terug gaat naar die setting. Dat had je ook kunnen uitzoeken met je cd, danwel op de site van Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:54
Die slides zien er wel positief uit! In Q3 2010 begint Global Foundries dus met de productie van 32nm chips voor cpu's, lekker vroeg als ze de cpu's pas in 2011 willen launchen?. In Q4 van 2010beginnen ze met de productie van 28nm chips voor grafischekaarten, volgens mij kan AMD dan nooit een launch van de 6xxx serie in augustus / september halen. Tenminste niet op 28 nm...

Ook wel goed om te zien dat we nog iets goed op de notebook markt kunnen verwachten. Ik ga in de zomervakantie van 2010 een laptop aanschaffen en dan zou een AMDtje wel fijn zijn :) Intel komt er in principe niet in bij mij, maar op het gebied van Notebooks vind ik AMD een beetje arm wat cpu's betreft... Er staat alleen geen tijd van het jaar genoemd voor de Danube... Als die maar op tijd komt dan >:)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
StefanvanGelder schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:53:
Die slides zien er wel positief uit! In Q3 2010 begint Global Foundries dus met de productie van 32nm chips voor cpu's, lekker vroeg als ze de cpu's pas in 2011 willen launchen?
Gezien de tape-out van Bulldozer al plaats heeft gevonden (dat is thans het gerucht), zou het dan ook zomaar kunnen zijn dat ze Bulldozer al in Q4 2010 kunnen lanceren.
In Q4 van 2010 beginnen ze met de productie van 28nm chips voor grafische kaarten, volgens mij kan AMD dan nooit een launch van de 6xxx serie in augustus / september halen. Tenminste niet op 28 nm...
Mee eens, maar is een launch in oktober/november nu zo problematisch?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
StefanvanGelder schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:53:
Die slides zien er wel positief uit! In Q3 2010 begint Global Foundries dus met de productie van 32nm chips voor cpu's,
als je het 3de plaatje van globalfoundries bekijkt staat er onder 'left edge of box denotes start of risk production'.
dan is het alleen even de vraag of ze in q1 11 klaar zijn om de massaproductie van 32nm cpu's te beginnen of dat ze dan al een voorraadje hebben opgebouwd en meteen kunnen lanceren. eerder zou ik het niet verwachten.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:10
kalizec schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:03:
[...]

Gezien de tape-out van Bulldozer al plaats heeft gevonden (dat is thans het gerucht), zou het dan ook zomaar kunnen zijn dat ze Bulldozer al in Q4 2010 kunnen lanceren.

[...]

Mee eens, maar is een launch in oktober/november nu zo problematisch?
Oktober haal je niet als je pas in oktober begint met produceren (Q4 is toch okt, nov, dec). Nadat de chips gebakken zijn, moeten er ook nog kaarten van gemaakt worden. Ik denk dat je toch wel minimaal 2 maanden mag rekenen van productie start tot de launch (met een beetje zoeken in naar info in de Radeon nieuws informatie topics kun je misschien wel een wat nauwkeurigere schatting maken). Dan zit je al aan eind november, begin december. Ik denk dat dat eigenlijk wat aan de late kant is.

Misschien dat er eerst toch nog een generatie bij TSMC gebakken wordt voordat de Radeons bij GF gemaakt worden? Of wie weet kiest AMD voor het 32nm proces voor de HD6xxx serie?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:01:
Nadat de chips gebakken zijn, moeten er ook nog kaarten van gemaakt worden.
Mee eens, dat had ik even over het hoofd gezien.
Misschien dat er eerst toch nog een generatie bij TSMC gebakken wordt voordat de Radeons bij GF gemaakt worden? Of wie weet kiest AMD voor het 32nm proces voor de HD6xxx serie?
Als TSMC hun proces voor 32nm en 28nm goed ingericht heeft is het mogelijk de chip eerst voor 32nm te ontwikkelen en later een die-shrink naar 28nm toe te passen.

Wat niet mogelijk is, is om het 32nm SOI HKMG proces te gebruiken en later te migreren naar 28nm bulk.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

kalizec schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:03:
[...]

Gezien de tape-out van Bulldozer al plaats heeft gevonden (dat is thans het gerucht), zou het dan ook zomaar kunnen zijn dat ze Bulldozer al in Q4 2010 kunnen lanceren
Dikke kans dat ze dat ook doen maar dan wel waarschijnlijk de Opteron cpu, en desktop in 2011. ;)

-Andere hobby- -

Anoniem: 23009

Hmm, is er enige id of dat G34 ook CrossFire support gaat krijgen, aangezien dat Nvidia uit de chipsets is gestapt, vraag me af of dat dit ook voor de Opteron Server / Workstation chipsets valt?

Anoniem: 9449

Ze zijn alleen maar uit de Intel chipsets gestapt toch...

Anoniem: 23009

Anoniem: 9449 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:03:
Ze zijn alleen maar uit de Intel chipsets gestapt toch...
Ow oke nou ik hoop dat ze voor AMD nog chipset maken, hun NForce 3600 Pro + MCP 55 Pro & IO55 bevalt me echter geweldig heh! tijd voor een goede subtiele vervanger van deze meesterlijke chipset 8)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:44
Zo ver ik weet is nV ook gestopt met AMD chipsets hoor.

• kalizec
Dat denk ik ook, want de laatste 980a was niet anders dan de 780a.

Maar dat ze met Intel chipsets gestopt zijn (alleen high end overigens) is onder dwang van Intel. Ik zie niet in waarom ze nu opeens maar de hele chipset business vaarwel zeggen. En al hun low power initiatieven zijn toch ook met eigen chipset? Ze gaan toch niet zomaar zoiets stopzetten?

• kalizec
Nvidia zal ook echt niet stoppen met hun ION, maar ik zie ze zo niet 123 meer investeren in AMD-chipsets. Maar dat is meer een observatie dan dat ik daar een logische oorzaak voor zie.

• spNk
Leuk dat je dat denkt, maar nV heeft al bevestigd geen chipsets meer te maken voor intel/amd systemen als ik me niet vergis. ION gaan ze wel gewoon mee verder natuurlijk.

spNk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:56:
Leuk dat je dat denkt, maar nV heeft al bevestigd geen chipsets meer te maken voor intel/amd systemen als ik me niet vergis.
Misschien leuk om dat even te checken dan want ik denk dat je je vergist. Deze gedachte is gebaseerd op 2 observaties:

a) ik volg het nieuws goed en heb het nergens gelezen

b) het gebeurt vrijwel nooit dat een bedrijf zomaar stopt met een activiteit (tenminste in een sector waar de concurrentie niet moordend is)

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:10
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:20:
[...]

Misschien leuk om dat even te checken dan want ik denk dat je je vergist. Deze gedachte is gebaseerd op 2 observaties:

a) ik volg het nieuws goed en heb het nergens gelezen

b) het gebeurt vrijwel nooit dat een bedrijf zomaar stopt met een activiteit (tenminste in een sector waar de concurrentie niet moordend is)
Zie: nieuws: Nvidia staakt ontwikkeling nieuwe chipsets
Verder geeft Nvidia te kennen dat er geen vraag is naar Nvidia-chipsets voor AMD-processors, waardoor er vastgesteld kan worden dat Nvidia geen nieuwe chipsets zal ontwikkelen.

The Flying Dutchman

Oei, dan volg ik het nieuws toch iets minder goed ;)

Maar goed, gaat wel over ontwikkelen, en ze blijven waarschijnlijk nog wel jaren AMD chipsets produceren. Als er weinig ontwikkeling is bij de concurrent (en volgens mij is dat het komende jaar het geval voor chipsets geproduceerd door AMD, USB3/SATA3 pas in 2011) dan voldoet de huidige chipset waarschijnlijk nog wel een tijdje.

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Wat moet dat ontwikkel team al die tijd gaan doen dan, pokeren? :+
Nee ik denk echt dat de stekker er uit is bij Nvidia wat dat betreft. Amd legt bij de OEM's gewoon een strakke CPU / chipset deal op tafel en daar kan Nvidia financieel niet aan tippen, daarnaast kunnen ze het ook niet winnen op stroom verbruik en laat staan IGP prestaties

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• kalizec
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:37:
Oei, dan volg ik het nieuws toch iets minder goed ;)

Maar goed, gaat wel over ontwikkelen, en ze blijven waarschijnlijk nog wel jaren AMD chipsets produceren. Als er weinig ontwikkeling is bij de concurrent (en volgens mij is dat het komende jaar het geval voor chipsets geproduceerd door AMD, USB3/SATA3 pas in 2011) dan voldoet de huidige chipset waarschijnlijk nog wel een tijdje.
Klopt, als je de moeite zou willen nemen dan zou je een nForce3 nog vast kunnen knopen aan een Athlon64 6400+ en een nForce 780a valt nog aan te sluiten op alle komende AMD CPU's waar nog DDR2 ondersteuning in zit.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Hekking schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:26:
Wat moet dat ontwikkel team al die tijd gaan doen dan, pokeren? :+
Nee ik denk echt dat de stekker er uit is bij Nvidia wat dat betreft. Amd legt bij de OEM's gewoon een strakke CPU / chipset deal op tafel en daar kan Nvidia financieel niet aan tippen, daarnaast kunnen ze het ook niet winnen op stroom verbruik en laat staan IGP prestaties
Dat is dan wel weer jammer, want juist door concurrentie van Nvidia blijven dit soort deals scherp denk ik. Straks kan AMD voor de chipsets vragen wat het wil. De enige belemmering is dan nog de concurrentie met Intel als totaal-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
Hmm te unlocken naar QuadCore met een berg L3 cache voor de prijs van een X2 240 :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Waarom brengen ze nu weer deze CPU uit? Het typenummer is namelijk totaal niet in lijn met de andere typenummers die AMD nu heeft voor de athlons en de phenoms.
Bovendien is de stocksnelheid echt laag vergeleken met de x2 215, 240 etc. En qua prijs kan je nauwelijks nog onder de 215 gaan zitten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PeaceNlove schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:01:
Waarom brengen ze nu weer deze CPU uit?
Hij is naar mijn weten alleen nog maar in HongKong gezien en ik denk ook niet dat die ooit normaal te koop zal zijn op de rest van deze wereld. ;)

Zelf de naam is al heel vreemd: "AMD Athlon X2 5000"
Geen Athlon II, maar gewoon nog de oude Athlon X2 naam, terwijl het toch echt een Phenom II (Deneb) is met twee uitgeschakelde cores en een uitgeschakelde L3 cache.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

-The_Mask- schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:14:
[...]

Hij is naar mijn weten alleen nog maar in HongKong gezien en ik denk ook niet dat die ooit normaal te koop zal zijn op de rest van deze wereld. ;)

Zelf de naam is al heel vreemd: "AMD Athlon X2 5000"
Geen Athlon II, maar gewoon nog de oude Athlon X2 naam, terwijl het toch echt een Phenom II (Deneb) is met twee uitgeschakelde cores en een uitgeschakelde L3 cache.
Soort CPU speciaal voor de chinese markt dan lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een PhenomII (dus met L3) voor de prijs van een AthlonII?

Ik ben benieuwd of AMD dit als experiment op de Chinese markt gooit. Nu Intel's i3 bijna hier is, zoekt AMD misschien naar sterkere alternatieven in het lagere segment ipv de AthlonII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:53:
Een PhenomII (dus met L3) voor de prijs van een AthlonII?
Er zijn ook Athlon II X2's te vinden die als Phenom II X4 kunnen werken, maar de kans dat je er 1 vind is echt heel klein. En als je er 1 vind is de vraag maar of die stabiel wil werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Zal wel een afval Phenom 2 socket AM2+ only CPU zijn. Even op de markt en dan weer weg. die X2 215 en X2 240 zijn toch AM3/AM2+ ? En ook de Sempron 140 is AM3/AM2+

Is dit het einde van de Phenom II AM2+ only CPU's?
*snik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
Hmmm de X2 5000+ is ook gewoon op Newegg te koop, dus niet alleen voor de chinese markt.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16819103716

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Anoniem: 126513 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:40:
Zal wel een afval Phenom 2 socket AM2+ only CPU zijn. Even op de markt en dan weer weg. die X2 215 en X2 240 zijn toch AM3/AM2+ ? En ook de Sempron 140 is AM3/AM2+

Is dit het einde van de Phenom II AM2+ only CPU's?
*snik*
Een batch met slechte DDR3 controllers dus. Wel jammer dat DDR3 onderhand goedkoper is dan DDR2 en dit daardoor relatief dure CPU's worden. Je moet er echt een goedkoop moederbord bijhebben wil je hier nog voordeliger mee uit zijn dan met een Athlon II 240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Deze X2 5000 gaat iig alleen op socket AM2+, volgens de review althans. Ook volgens de review heeft MSI er speciaal een AM2+ moederbord voor uitgebracht met de bedoeling te unlocken.
Recently, AMDs Athlon X2 5000 45nm dual-core processor in the market gradually Hot, Its most attractive is that you can break out the four core and 6MB L3 cache. For such a processor, coupled with the 785G motherboards you can create a set of cost-effective entry platform。But Athlon X2 5000 still using Socket AM2+, however most 785G motherboards are using Socket AM3 now. If Users who want to choose a good brand 785G motherboard,which can break Athlon X2 5000 is quite difficult.
...
For this reason, MSI introduced a specially AM2+ 785G motherboard - 785GTM-E45, and when introduced this motherboard, MSI already point out this motherboard supports Athlon X2 5000 crack, Today we get a chance to experience the performance of this motherboard crack.
http://en.hardspell.com/d...t.asp?id=7387&pageid=6204

Voor de rest heb ik het niet gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 22-11-2009 20:29 ]

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb ik nu de 240e gemist of is die nog steeds nergens te koop geweest?

Anoniem: 317606

De Athlon II 240e is al sinds eind oktober te koop, bij 16 shops (ruim verkrijgbaar dus).

Hij is verkrijgbaar, dat hij nergens op voorraad is lijkt me een ander verhaal ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Onder verkrijgbaar sta ik de winkel hem heeft of de leverancier, maar dat is beide hier niet van toepassing.
En zijn vraag was ook als de 240e ergens te koop was geweest en dat niet. (ja je kunt hem bestellen maar daar heb je ook niks aan :p ) Je kan bij mij ook wel een Core i9 bestellen voor 2000 euro, wanneer ik hem ga leveren dat weet ik alleen nog niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Waarom zou je daar niks aan hebben? Als de wachttijd een week is kan je het zeker overwegen. Gewoon de shops even mailen of bellen, dan weet je het zeker ;)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gewoon wachten dat de 240 echt beschikbaar is, of je moet heb met alle geweld hem zo snel mogelijk willen hebben, maar slim is het niet! Soms zorgt vooruit bestellen juist voor langere wachttijd omdat een andere winkel eerder een lichting kreeg dan de winkel waar je hem in bestelling heb staan.

-Andere hobby- -

• Fraggar
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:53:
Gewoon wachten dat de 240 echt beschikbaar is, of je moet heb met alle geweld hem zo snel mogelijk willen hebben, maar slim is het niet! Soms zorgt vooruit bestellen juist voor langere wachttijd omdat een andere winkel eerder een lichting kreeg dan de winkel waar je hem in bestelling heb staan.
Hij zou in augustus, toen in september, daarna in oktober al beschikbaar zijn.
Ondertussen is het bijna december, daarom dacht ik dat ik hem misschien had gemist.

Nu heb ik alle shops gemaild met de vraag of zij meer weten.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bij Azerty hebben ze 'm al op voorraad gehad, dus waarom hij nu opeens nergens meer op voorraad is?
Zou er een productie probleempje zijn?

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

• spNk
Klunssmurf schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:04:
Bij Azerty hebben ze 'm al op voorraad gehad, dus waarom hij nu opeens nergens meer op voorraad is?
Zou er een productie probleempje zijn?
Productie probleempje juist niet, het is een kreupele phenom als ik me niet vergis, dus dat zou eerder betekenen dat de yields heel goed zijn.

• dahakon
spNk schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:07:
[...]

Productie probleempje juist niet, het is een kreupele phenom als ik me niet vergis, dus dat zou eerder betekenen dat de yields heel goed zijn.
De 240e is juist een hoog geklokte Athlon die maar weinig prik nodig heeft. Dat houdt dus in dat er wellicht toch te weinig cores gegarandeerd 45Watt of minder verbruiken onder volle belasting.

• Stefanovic45
Idd, dit zijn geen verminkte denebs, maar echte dual cores

• -The_Mask-
  • Niet online

Athlon X3 gets 20% boost from L3 hack

AMD uses the same base architecture for most of its processors and this is the reason we can often unlock additional CPU cores and such with the cheaper models. It's not that often you hear about unlocking cache though. Not everyone knows that the Athlon II X3 series is really a Phenom II CPU with deactivated L3 cache. Unlike opening up a fourth core, L3 cache usually makes a big difference in games, clearly shown by the Asian site inpai.com.

It took an Athlon II X3 435 CPU and showed how some moves around the BIOS would unlock the deactivated 6MB L3 cache and this way gain from 10 up to 20% in gaming performance.

The processor turns into a faster version of the popular Phenom II X3 720 processor since it now has the same sized L3 cache but sports 100MHz higher clock. So far this function is only available with MSI's latest BIOS versions, which wasn't all that surprising its recent endorsement of unlocking processor cores.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=9758

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Voor de 240e geinteresseerden:
De meeste shops geven als reactie dat hij vanaf 3 december op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120552

AMD voorbij de 7ghz met de C3 revisie cpu 965 :*)
Linkje:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=240019
Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/4175/rippingorgwrlist30nov20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

netjes, alleen is dit met vorige revisies ook al gelukt. Ik had alleen beter verwacht met C3 (7,5Ghz bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Fraggar schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:55:
[...]

Hij zou in augustus, toen in september, daarna in oktober al beschikbaar zijn.
Ondertussen is het bijna december, daarom dacht ik dat ik hem misschien had gemist.

Nu heb ik alle shops gemaild met de vraag of zij meer weten.
Dat wist ik niet, heb wel keertje iets van een aankondiging gezien, was eind oktober of zo, meestal duurt het dan nog wel maand of zelfs 2 voordat ze in de winkel liggen. Maar dat verschilt nogal, soms zijn aangekondigde cpu's ook bijna direct beschikbaar.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Met alle respect, maar dan heb je toch echt liggen slapen ;) Dit plaatje is er vaak voorbij gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ro7AVsm6oHjiYK53gaZtRil/full.jpg

Volgens mij was de -The_Mask- als eerste op 24 augustus :)

Haha, ik zie nu toevallig dat jij 2 reacties eronder hebt gepost :P

[ Voor 13% gewijzigd door Stefanovic45 op 01-12-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Crp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:06:
netjes, alleen is dit met vorige revisies ook al gelukt. Ik had alleen beter verwacht met C3 (7,5Ghz bijv)
Misschien is dat mogelijk op vloeibare helium? Verder is 7 Ghz ook wel een hele mooie prestatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

StefanvanGelder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:04:
Met alle respect, maar dan heb je toch echt liggen slapen ;) Dit plaatje is er vaak voorbij gekomen:

[afbeelding]

Volgens mij was de -The_Mask- als eerste op 24 augustus :)

Haha, ik zie nu toevallig dat jij 2 reacties eronder hebt gepost :P
Met alle respect, maar je praat onzin. Ja leuk zo een plaatje die gemaakt is door iemand, behalve AMD.

Als je ook even de tijd had genomen om het hele korte artikel te lezen waar het plaatje vanuit afkomstig is. dan had je geweten dat het zeker geen info is die AMD naar buiten heeft gebracht. ;)

"It is reported that AMD will plan to release dual-core,tri-core,quad-core Athlon II processors with a TDP of 45W"

Wat ik heb gelezen is dat amd ze in okt heeft introduceert, en dat gebeurt maar 1 keer.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ja, dat is alles inderdaad wat er in da artikel staat, en ja dat plaatje is niet door iemand van AMD gemaakt maar het zijn wel geruchten. En dan toevallig ook niet 1 iemand die het roept, maar meerdere

Maar je snapt wel dat mensen hier op doelen. Misschien was de officiele AMD launch dan op 20 oktober, maar de geruchten liepen daarvoor al wel op. Ook niet de minst betrouwbare volgens mij... Hardware.info bericht er zelf in juni al over (al gaat dit in mindere mate over de dual core varianten).

AMD launcht namelijk ook wel processoren zonder berichtgeving (lees: ik zie het dan niet op het forum noch op de FP noch op Hardware.info voorbij komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:58:
Ja, dat is alles inderdaad wat er in da artikel staat, en ja dat plaatje is niet door iemand van AMD gemaakt maar het zijn wel geruchten. En dan toevallig ook niet 1 iemand die het roept, maar meerdere
Ze nemen het allemaal van elkaar over de helft meld de bron erbij de andere helft doet net als ze er zelf zijn achter gekomen, maar het komt bijna altijd wel bij één persoon weg. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

StefanvanGelder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:58:

Maar je snapt wel dat mensen hier op doelen. Misschien was de officiele AMD launch dan op 20 oktober, maar de geruchten liepen daarvoor al wel op. Ook niet de minst betrouwbare volgens mij... Hardware.info bericht er zelf in juni al over (al gaat dit in mindere mate over de dual core varianten).

AMD launcht namelijk ook wel processoren zonder berichtgeving (lees: ik zie het dan niet op het forum noch op de FP noch op Hardware.info voorbij komen)
Berichten over een nieuw model is iets anders dan een aankondiging die afkomstig is van amd. Zijn zoveel fake berichten die door een ofd andere gast op een zolderkamertje de wereld in word geholpen. En dan al die wannabe nieuws sites die alles van elkaar overnemen.

Over dat bericht van hardware.info
( Staat trouwens geen 240e tussen, maar goed dat even ten zeiden.)

"Nu de Phenom II X4 955 en 945 op de markt zijn, staat AMD op het punt nog eens acht nieuwe processors voor socket AM3 te introduceren."

Dus weer een mogelijke planning en geen echte introductie datum van AMD, zelfde als die andere site, niks introductie, gewoon weer wandelgangen informatie die helemaal niet hoeft te kloppen. Denk dat je beetje moeite heb het kaf van het koren te scheiden, lees altijd aandachtig de tekst want vaak zijn het niks meer dan geruchten, en geruchten zijn maar geruchten.

Meeste van dit soort geruchten worden vaak zelf bedacht door wat aannames en wat logisch denken, en soms komt dat ook nog uit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 02-12-2009 15:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:55

EaS

Larrabee per direct op sterk water

Was de frontpage post nu een PR kopie.... of?

[ Voor 14% gewijzigd door EaS op 05-12-2009 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
EaS schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 05:11:
Was de frontpage post nu een PR kopie.... of?
Misschien ook, maar dat bericht op de frontpage was ook al "oud". ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

MSI 890FX-GD70 Motherboard Caught on Camera

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yxr91mJ7OV9Eh70Yb2tQsHA1/full.jpg

AMD is going to debut the Leo desktop platform in Q2 next year as the successor of Dragon, and the Leo is expected to be based on three main parts – two of them are Thuban hexa-core processor and RD890 series chipset. Together with the SB850 southbridge, the R890 will make up the 890FX chipset which powers the MSI motherboard seen below.

Some early pictures of MSI 890FX-GD70 motherboard have just leaked to Coolaler. As you can see, the board features 5-phase DrMOS, and packs four DDR3 memory slots, no less than six PCIe x16 slots for CrossFireX setup, six SATA 6.0Gbps ports and another SATA connector.

The price of 890FX-GD70 has yet to be seen, but it won’t be cheap anyway.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VPc3IJWJl2b9uJugQbs8ulX4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N65q4yKLNlMT2TKvU0lpFdiE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FUAfOXlzgKhVpvOxICbRDZ3D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZCEDaIomm3ghFC97EiX9oJ5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eT6Bqhc5Wm4Dz2mIxxwvV4We/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ftk2qOGSKHWJUC6z0bjMibmu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yMtL4LAMyX4I4IICTI1PiJeC/full.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Wanneer gaat ATI net zoals Nvidia dat al kon met hun chipsets voor AMD SKT939 over op maar 1 chip ipv 2 chips als chip"set" ?

Voordelen zijn:

1.Minder warmte/stroomverbruik, dus minder koeling.
2.De te koelen chip neemt minder ruimten in beslag dan 2 chips, dus efficiëntere koeling.
3.Maar 1 chip te produceren dus minder kosten.
3.Totale die size is ook kleiner dus daarop gaan ze ook nog eens op vooruit wat betreft kosten.
4.Wellicht zelfs minder lagen PCB ?
5.Verbeterd overclock potentieel ?

Nadelen zijn:

1.?

Het heeft in ieder geval veel voordelen tov 2 chips.
Iemand een idee waarom ATI dit niet doet of wat hun er van weerhoud dit te doen want Nvidia heeft dit dus al sinds 2004.

[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 11-12-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik kan me heel goed indenken waarom ATI voor 2 losse chips blijft kiezen.

De genoemde argumenten zoals minder energieverbruik, minder koeling, goedkoper enzo kloppen namelijk niet. De aannames zijn een beetje verkeerd.

Als je 2 chips samenvoegd dan verbruik je nog steeds bijna evenveel DIE oppervlak. Je produceert ook nog steeds evenveel rest warmte. Daarnaast leidt het samenvoegen van 2 chips op 1 DIE tot een complexe constructie met als gevolg dat er een grotere kans is dat de DIE mislukt.

De enige voordelen die ik zie is dat de PCB inderdaad minder transportpaden nodig heeft ("draadjes" op de PCB). En wat ook een voordeel is, is dat ze slechts 1 DIE in een chip hoeven te stoppen. Deze voordelen leiden tot iets goedkopere mobos.

Ik denk persoonlijk dat ATI op de losse chips blijft zitten. Het geeft de mobo fabrikanten meer flexabiliteit mbt de keuze tussen de chips onderling. En wat ook niet onbelangrijk is, is dat ze losse chips energetisch ietjes beter kunnen sturen* (op voltage).

*) Voorbeeld: In mijn mobo (790GX) zit een IGP op de NB. Maar doordat ik een losse videokaart gebruik is de IGP eigenlijk overbodig en kan hij "uit". Maar door de combinatie tussen NB en IGP kan de spanning er niet geheel vanaf en dus verspil ik een klein beetje energie.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dan zou een Intel Q6600 toch ook 2x het verbruik moeten hebben van een Intel E6600 ?
Niets is minder waar want de Q6600 heeft een TDP van 95Watt waar de E6600 een TDP van 65Watt heeft.
En daar bij is het ook nog eens zo dat de Q6600 gewoon 2x een E6600 core is op één pakkage en is dus dan niet een native quadcore is, en heeft dus gewoon 2x de die size van een E6600.

En ga je naar native oplossing kijken dan wordt er zelfs nog meer bespaard:
http://www.hardware.info/..._II_X2_250_ADX250OCGQBOX/
http://www.hardware.info/..._II_X4_620_ADX620WFGIBOX/
Zelfde verhaaltje als bij Intel behalve is het nu niet een 2x verdubbeling die size, en de stroom toenamen is ook niet 2x maar dat was bij Intel al niet.

Ook ben ik één ding vergeten, nu moeten ze twee productie processen draaien terwijl ze dan maar één productie proces hebben lopen waardoor ze minder overhead van één chip hebben en beter op vraag en aanbod kunnen inspelen.

Wel heb je gelijk dat de chips iets complexer worden en dus er meer fouten kunnen optreden maar chipsets worden altijd op ouderen productie procedé processen gemaakt waar de yields hoog liggen.
Daarbij komt ook nog dat chipsets heel klein zijn en dus relatief ook maar weinig fouten in laten bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:03:
Niets is minder waar want de Q6600 heeft een TDP van 95Watt waar de E6600 een TDP van 65Watt heeft.
TDP is wel wat anders dan verbruik, helemaal bij Intel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Dan zou een Intel Q6600 toch ook 2x het verbruik moeten hebben van een Intel E6600 ?
En daar bij is het ook nog eens zo dat de Q6600 gewoon 2x een E6600 core is op één pakkage en is dus dan niet een native quadcore is, en heeft dus gewoon 2x de die size van een E6600.
Dit is verklaarbaar door de indeling van de TDP klassen. De opgegeven wattages zijn namelijk niet het werkelijke verbruik. Een E6600 hoeft bijvoorbeeld maar 47watt te verbruiken en dan krijgt hij een TDP van 65watt. Doe je 2x een E6600 dan krijg je een werkelijk verbruik van 94watt en dat valt weer in de TDP klasse van 95watt.

Let op, de 47watt is fictief en bedoeld als voorbeeld. Ik wil slechts duidelijk maken dat TDP een klasse aanduiding is en géén daadwerkelijk verbruik.
En ga je naar native oplossing kijken dan wordt er zelfs nog meer bespaard:
Klopt ook, het is namelijk een optel som. Ik zal een voorbeeld geven.
Stel je hebt een losse core en die verbruikt 20watt. Naast die core heb je een geheugencontroller á 10watt.

Maak je hiervan een native dualcore dan heb je 2x20watt + 10watt = 50watt.
Maak je hiervan een native quadcore dan heb je 4x20watt + 10watt = 90watt.

Uiteraard is dit plaatje onvolledig omdat er geen cache enzo in zit, maar het gaat om het idee erachter. Ook hier is geen verdubbeling te zien.

Wanneer je de SB en de NB zou samenvoegen dan heb je weinig tot geen overeenkomstige delen in de chip. Eea zoals de geheugencontroller in het voorbeeld hierboven. Daarom zal het verbruik bijna verdubbelen.
Wel heb je gelijk dat de chips iets complexer worden en dus er meer fouten kunnen optreden maar chipsets worden altijd op ouderen productie procedé processen gemaakt waar de yields hoog liggen.
Daarbij komt ook nog dat chipsets heel klein zijn en dus relatief ook maar weinig fouten in laten bakken.
De yield liggen al hoog en het proces is verfijnd. Dat had ik nog niet in beschouwing genomen, goed punt.

@-The_Mask-:
Je was me net even voor zag ik. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan224 op 11-12-2009 17:39 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
@madmaxnl;
Verklaar dan eens waarom nV chipsets een stuk heter worden dan de AMD chipsets?
Misschien MOET nV wel op 2 chips over door de enorme hitte afgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik weet het ook allemaal niet zeker maar dit resultaat is dan wel raar:
http://www.hardware.info/.../MSI_K9N2GMFIH_K9N2GMFIH/
http://www.hardware.info/...ct/MSI_K9A2GMFD_K9A2GMFD/
Zie onderaan de pagina, vooral IDLE vind ik erg veel verschil load ligt gewoon aan het performance verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
madmaxnl schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 03:39:
Ik weet het ook allemaal niet zeker maar dit resultaat is dan wel raar:
http://www.hardware.info/.../MSI_K9N2GMFIH_K9N2GMFIH/
http://www.hardware.info/...ct/MSI_K9A2GMFD_K9A2GMFD/
Zie onderaan de pagina, vooral IDLE vind ik erg veel verschil load ligt gewoon aan het performance verschil.
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3430&p=10

Kijk dan eens voor de grap naar de vergelijking van Anandtech. Daar is het toch net iets anders (vooral uitgebreider). De idle's liggen in ieder geval dichter bij elkaar, maar zijn ook nog eens in het voordeel van de 780G wanneer CnQ ingeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
AMD: We've Received the $1.25 Billion From Intel

http://www.tomshardware.c...lion-settlement,9258.html
Nearly a month ago, Intel and AMD announced a settlement of $1.25 billion to end the disputes between the companies.

AMD announced late Thursday that it has received the $1,250,000,000 from Intel, according to Trading Markets. This satisfies one of the terms of the settlements, which are:

Under terms of the agreement:

- AMD and Intel obtain patent rights from a new 5-year cross license agreement

- Intel and AMD will give up any claims of breach from the previous license agreement

- Intel will pay AMD $1.25 billion.

- Intel agrees to abide by a set of business practice provisions.

As a result, AMD will drop all pending litigation including the case in U.S. District Court in Delaware and two cases pending in Japan. AMD will also withdraw all of its regulatory complaints worldwide.

In a joint statement, the two companies commented, "While the relationship between the two companies has been difficult in the past, this agreement ends the legal disputes and enables the companies to focus all of our efforts on product innovation and development."
Ben benieuwd of we straks in de resultaten van Q4 zien dat AMD allerlei afbetalingen/inversteringen/etc. gedaan heeft met dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Oud nieuws, is al lang bekend en is allang ingecalculeerd in de aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Het was bekend dat er een deal was. Het was afaik nog niet bekend wanneer of hoe dat bedrag betaald ging worden. Toch wel aardig dat we weten dat het geld er is.

Er zijn ook altijd laatkomers op de beurs. Dus ik verwacht nog wel een stijging maandag. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Noel schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:04:
Het was bekend dat er een deal was. Het was afaik nog niet bekend wanneer of hoe dat bedrag betaald ging worden. Toch wel aardig dat we weten dat het geld er is.

Er zijn ook altijd laatkomers op de beurs. Dus ik verwacht nog wel een stijging maandag. :)
Inderdaad ging het nieuwsbericht niet om de afspraak van maand eerder maar dat het geld op de rekening staat van amd, toch leuk om dat bijgeschreven te zien worden.

Aandeel is iets gestegen. :)

8.70
+0.06 (0.69%)

http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:AMD

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
De product marketing afdeling van AMD heeft nog een toelichting gegeven op de architectuur achter Bulldozer. Je kan de tekst hier lezen.

Wat ik erg opmerkelijk vond dat was dat er voor de 2 integer eenheden (wat ze tijdelijk de "bulldozer module" noemen) slechts 5% extra DIE oppervlakte benodigd is. Als ze daarmee inderdaad 80% preformance winst mee kunnen bereiken dan is dat erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
DevilsProphet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:43:
In welk opzicht is die cpu 128-bit? Instructies? Adressering? Aantal datalijnen? Mag die op hetzelfde niveau 128-bit beschouwd worden als de huidige cpu's nu 64-bit zijn?
Waarschijnlijk zullen de instructies 128bit zijn, datalijnen misschien intern maar niet naar buiten (als ik naar de huidige processoren kijk zie ik weinig plaats voor nog veel meer aansluitingen :? ), en adressering betwijfel ik sterk (daar zie ik ook geen nut). Overigens ondersteunen nog steeds niet alle bedrijven 64bit, en de volgende stap staat al paraat, pffffffffffffff 8)7
Ik had gehoopt dat win7 al geen 32bit meer zou ondersteunen, maar ja :X is ook maar een licht aangepaste XP.
Echt grote aanpassingen zoals nieuw bestandssysteem voor HD's, snelle explorer die elk venster in een sandbox laat lopen (standaard voor iedereen, dus niet enkel voor freaks of bedrijven), betere belasting voor gpu's waardoor alle software op vraag van de gebruiker de gpu kan gebruiken..... Dat zou nu iets zijn waar ik van zou kwijlen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Orgineel was het ook de bedoeling van MS dat Windows 7 alleen in 64 bit te verkrijgen zou zijn maar omdat de ondersteuning nog zoveel minder is voor 64 bit en omdat er nog een grote hoeveelheid mensen zijn die nog op hardware werken die alleen met 32 bit werken heeft MS ook een 32 bit versie van 7 gemaakt.

Dat is tenminste wat ik een tijd terug had gelezen, misschien dat ik het artikel nog terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MichaelValee schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:45:
Ik had gehoopt dat win7 al geen 32bit meer zou ondersteunen, maar ja :X is ook maar een licht aangepaste XP.
Echt grote aanpassingen zoals nieuw bestandssysteem voor HD's, snelle explorer die elk venster in een sandbox laat lopen (standaard voor iedereen, dus niet enkel voor freaks of bedrijven), betere belasting voor gpu's waardoor alle software op vraag van de gebruiker de gpu kan gebruiken..... Dat zou nu iets zijn waar ik van zou kwijlen. :9
Exact. Waag het niet om dit in 1 van de windows 7 topics te zeggen, maar het is wel waar. Mijn stelling blijft dat de stap van win2k -> XP groter was dan die van XP -> 7.

Open maar eens een "advanced" schermpje in 7, dat is altijd exact gelijk aan dat van XP. Er zit t.o.v. XP feitelijk alleen een laagje Aero en DX11 omheen. Geen echte innovatie i.d.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 14-12-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Euh? Wat heeft het GUI-ontwerp te maken met de back-end? =)

Dat ze die vensters zo "gelijk" houden komt volgens mij voort uit de eis om alles zo getrouw mogelijk na te bootsen, aangezien iedereen XP zo hard gewoon is geraakt in al die jaren dat dat het beste MS OS is geweest. Dat wil echter niet zeggen dat ze daarom totaal gelijk zijn op elk niveau. Het is wel héél erg kort door de bocht om zoiets te denken, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Kom Win7 was een veel grotere stap tov xp tegenover xp vs 2000. Het is eigenlijk beter dat je Vista neemt want het was Vista die alle verbeteringen heeft gemaakt en die waarom inderdaad vooral achter de schermen.
Het is net Vista > Win7 wat een enorm slechte stap is aangezien het deze keer wel vooral de ui is.
De dingen die MichaelValee opnoemt zijn leuk maar Windows is gemaakt om 90% van de mensen gelukkig te stellen. Als je een bedrijf wil dat van dag1 met de nieuwste technieken klungelt moet je niet bij Ms zijn. Als je zelf graag knutselt kan je echt meer dan genoeg zelf prutsen.

Ms heeft ook al gewoon gezegd dat "Win8" 128bit zal ondersteunen en deze keer willen ze echt wel 32bit wegsmijten zoals gepland. Ikzelf zie het binnen 3jaar echter nog niet zitten om al over te schakelen op 128bit aangezien dan honderen 32bit programma's niet meer werken. Misschien dat er weer een VM ingebouwd wordt maar das dan enkel voor de dure versies.
Dus net zoals bij de Athlon64 is AMD imo gewoon weer veel te vroeg met iets nieuw en zal het zeker nog jaren duren voor zelfs de gemiddelde tweaker wil overschakelen. Maar natuurlijk leuk dat ze het al doen maar toegevoegde waarde heeft het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Anoniem: 196662 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:13:
Dus net zoals bij de Athlon64 is AMD imo gewoon weer veel te vroeg met iets nieuw en zal het zeker nog jaren duren voor zelfs de gemiddelde tweaker wil overschakelen. Maar natuurlijk leuk dat ze het al doen maar toegevoegde waarde heeft het nog niet.
Maar 64 bit heeft AMD wel een mooie positie opgeleverd tov Intel. Dus als ze er nu weer vroeg bijzijn kan het zomaar zijn dat AMD's idee van 128bit de standaard wordt. En dan hoeft er nog niet direct een windows voor klaar te staan die alle 128bit features ook direct 100% weet te benutten, dat groeit tenslotte vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Leuk dat ze in Win8 128-bits willen ondersteunen, maar wat bedoelen ze daar dan mee?
  1. 128-bit geheugenaddressering?
  2. 128-bit geheugen bus breedte?
  3. 128-bit instructies?
  4. 128-bit registers (met 64-bit INT operaties)?
De eerste lijkt me namelijk onzin, alsof we binnenkort 16 Exabyte aan RAM (nodig) zullen hebben.
De tweede hebben we al sinds Dual Channel DDR-SDRAM.
De derde hebben we binnen x86 momenteel zelfs niet op 64 bits.
De vierde hebben we binnen x86 momenteel zelfs niet op 64 bits, behalve voor de geheugenregisters.

[ Voor 0% gewijzigd door kalizec op 15-12-2009 11:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

PeaceNlove schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:16:
[...]

Maar 64 bit heeft AMD wel een mooie positie opgeleverd tov Intel. Dus als ze er nu weer vroeg bijzijn kan het zomaar zijn dat AMD's idee van 128bit de standaard wordt. En dan hoeft er nog niet direct een windows voor klaar te staan die alle 128bit features ook direct 100% weet te benutten, dat groeit tenslotte vanzelf wel.
Maar bij de athlon hebben ze daar ook niet veel aan gehad. En natuurlijk zijn er snel Linuxdistro's beschikbaar maar daar ben je als consument ook niets mee.
Mijn ervaring was dat de driverondersteuning voor hardware zelfs nog iets beter ging bij Windows terwijl ze bij Linux er al jaren langer aan werkten. Ik ben lang 32bit Linux blijven gebruiken omdat 64bit out of the box bijna onbruikbaar was. Dagen bezig zitten voor ik een stukje hardware aan de praat krijg is leuk, maar er zijn leukere bezigheden.

Enige reden waarom 99% van de tweakers voor 64bit gaat is om van die rotte limiet op het geheugen af te geraken. Die beweegreden is er nu eens niet meer voor een toch wel vrij lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
kalizec schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:38:
Leuk dat ze in Win8 128-bits willen ondersteunen, maar wat bedoelen ze daar dan mee?
  1. 128-bit geheugenaddressering?
  2. 128-bit geheugen bus breedte?
  3. 128-bit instructies?
  4. 128-bit registers (met 64-bit INT operaties)?
De eerste lijkt me namelijk onzin, alsof we binnenkort 16 Exabyte aan RAM (nodig) zullen hebben.
De tweede hebben we al sinds Dual Channel DDR-SDRAM.
De derde hebben we binnen x86 momenteel zelfs niet op 64 bits.
De vierde hebben we binnen x86 momenteel zelfs niet op 64 bits, behalve voor de geheugenregisters.
1. Zal de AMD CPU zeker niet krijgen, hence, de Phenom II heeft geen eens een 64-bit geheugenaddresering, maar 48 of 52-bit (weet zo niet meer uit mn kop welke).
2. Dat heeft al helemaal niets te maken met het wel of niet 128-bit zijn
3. lijkt me toch echt wel de definitie van 128-bit processors, samen met de benodigde 128-bit registers.
4. Zie 3.
Ikzelf zie het binnen 3jaar echter nog niet zitten om al over te schakelen op 128bit aangezien dan honderen 32bit programma's niet meer werken. Misschien dat er weer een VM ingebouwd wordt maar das dan enkel voor de dure versies.
En waarom zou dat niet kunnen? De AMD64 architectuur is zo dat je over het algemeen 2 modi hebt:
64-/32-bit en 32-/16-/8-bit legacy. Bij Windows 64-bit draait hij dus in de eerste van die twee, waardoor je geen 16-bit apps kan draaien zonder VT.

Wil niet zeggen dat een 128-bit cpu geen 128-/64-/32-bit modus zou kennen.
Open maar eens een "advanced" schermpje in 7, dat is altijd exact gelijk aan dat van XP. Er zit t.o.v. XP feitelijk alleen een laagje Aero en DX11 omheen. Geen echte innovatie i.d.d.
Een een GUI zegt ook wat over de interne werking van het OS.. In een auto met dieselmotor zit ook exact hetzelfde dashboard als in die van de benzinemotor versie |:(

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 15-12-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

AMD to Launch 12-Core Server Microprocessors in March – Sources.
http://www.xbitlabs.com/n...ors_in_March_Sources.html

12 core in 2 socket DL385G6 vSphere Host is leuk maar 24 is wel een vSphere natte droom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Gaan die licenties niet per cores, of per zoveel cores? Dat is dan geen voordeel voor AMD

Edit: VMware vSphere 4 Edition :z

[ Voor 39% gewijzigd door Stefanovic45 op 16-12-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 614 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:07:
AMD to Launch 12-Core Server Microprocessors in March – Sources.
http://www.xbitlabs.com/n...ors_in_March_Sources.html

12 core in 2 socket DL385G6 vSphere Host is leuk maar 24 is wel een vSphere natte droom :)
Ik denk dat de toekomst ook een beetje ligt in het gebruiken van GPU's ipv CPU's voor massale berekeningen. Leuk 12 a 24 cores, maar in een desktop omgeving totaal useless :P

Een GPU kan veel meer rekenpower leveren mits juist benut. Een CPU op X86 schaal is zo inefficient als wat (Zie bijv een RISC cpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed artikel van de rechtzaak die de FDC tegen Intel aan gaat spannen (waarin met name de practices tegen AMD centraal staan):

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk interview met de topman van AMD:

http://www.business24-7.a...4b409461677fd16a7d1d.aspx
Years ago, a slogan, Real men have fabs, was raised by your predecessors, what is the new slogan?

Smart men own foundries.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 21-12-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 09:28

Archimond

Lopende Helpdesk

Volgens mij is zt3625 een spambot of is het Intel die mensen probeert om te kopen in deze topic? ;)
Hoe komt diegene uberhaupt hier?

Het is mooi dat AMD ook volgend jaar bij AM3 blijft en op die manier een upgrade mogelijk is. Wat ik mij afvraag in 2010 komt AMD al met hexacores, maar wanneer komen de mobiele quadcore en hexacore varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, hexacore wordt wel iets van het goede qua verbruik he. Maar nieuws: Phenom II cpu's voor notebooks in mei 2010 is wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Archimond schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:06:
Volgens mij is zt3625 een spambot of is het Intel die mensen probeert om te kopen in deze topic? ;)
Hoe komt diegene uberhaupt hier?

Het is mooi dat AMD ook volgend jaar bij AM3 blijft en op die manier een upgrade mogelijk is. Wat ik mij afvraag in 2010 komt AMD al met hexacores, maar wanneer komen de mobiele quadcore en hexacore varianten?
Ze hebben het over allerlei markt segmenten maar ze zeggen niks over de console markt, jammer want hier kan AMD met zijn GPU's en wellicht met zijn CPU/GPU combinaties toch iets mooi van maken.
Alhoewel er wordt gezegd dat in de 8ste console generatie alleen nog maar ATI GPU's terug zijn te vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

AMD plans two six-cores in Q2 2010

Q2 launch

We don’t have many details, but we can confirm that AMD plans to launch two six-core desktop CPUs next year. This should happen in Q2 2010 and if AMD holds on to this date, it might come a bit later than Intel’s Core i7 980X.

AMD’s six-core 45nm part is codenamed Thuban and it comes with 6MB L3 cache, C-state performance boost as well as DDR3 1333MHz support. As we said before, it supports AM3 motherboards and it should work in most existing models.

We don’t have any specifics about the clocks or what will be difference between these two SKUs, but we can confirm that they are planned.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Had het gelezen ja, op Guru3D speculeren ze zelf over een 3Ghz versie en een 2.8Ghz versie, wel terecht denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-12-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45

AMD talks Q1 processor plans

Vind persoonlijk de X3 440 wel een intreseannte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Ik zie hier af en toe posten voorbij komen wat betreft de beursgang van AMD, maar is het mogelijk om daar als 'Nederlander' zo aandelen van te kopen of hoe steekt dat precies in elkaar. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aandelen kopen bij een stockbroker die op de betreffende beurs handelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

En zijn er al mensen die een Turion II of Athlon II (mobile) in hun bezit hebben?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
offtopic:
Voor mij geen Turion II. Doe mij maar een Arrendale

[ Voor 24% gewijzigd door Stefanovic45 op 05-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik wil mn handen er niet eens aan branden...

Notebookcheck heeft bv wel reclame voor AMD's nieuwe lijn, net als een aantal folders. Echter, ik mis gewoon de benchmarks. Sinds de introductie heb ik nog niets gezien. Geen enkele notebook is getest... Ik krijg het gevoel dat het dikke prut is.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.