Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Ferry34 schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:04:
Oh ja, ik las in het boekje over verschillende instellingen met hdmi. Iets met color range 0-255 etc.
Waar moet ik die op zetten bij xbox360/ps3 en de andere hdmi ga ik mn pc aanhangen. Waar moet die dan op gezet worden?
DVD en Blu-ray content hebben RGB-waardes tussen de 16-235, daaronder en boven worden niet gebruikt. Hoe het met de XBox360 zit weet ik niet, spellen op de PS3 kan je spelen met 0-255 maar je moet dan gewoon even kijken of je geen black-crush hebt. Ik denk wel dat spellen de extra range gebruiken, weet dit niet zeker echter.

Normaal gesproken wordt zoiets geregeld door het afspeelapparaat zelf en accepteert de tv gewoon welk signaal er ook binnen komt. Ik zou die dan ook niet op een limited range zetten denk ik.

Voor films is 16-235 "altijd" goed, spellen en PC-gebruik kan je het volledige RGB-spectrum voor gebruiken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2009 10:27 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ferry34 schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:17:
Een lcd is niet zwarter bij zonlicht, dat lijkt alleen zo. Dat komt omdat een lcd een hogere lichtopbrengst heeft en dus feller is. Daardoor is er een groter verschil tussen wit en zwart en lijkt het zwart zwarter.

Tegenwoordig kunnen de plasma's ook heel veel licht uitbrengen, dus als je de plasma op een andere setting zet dan verbeter je dit.
In mn Pana PX80 in mn heel lichte huiskamer heb ik hetzelfde. Door het vele zonlicht wordt het beeld dof, totdat ik de ECO stand ontdekte. Die houdt rekening met het omgevingslicht.

Ik zette het aan en het beeld was perfekt voor als er heel veel zonlicht was. Het lijkt dan wel......een lcd!
Het heeft niet (veel) met de maximale lichtopbrengst te maken.
Ook Pioneer Kuro's hebben, net als andere plasma's, een donkergrijs panel (zij het wel een tik donkerder dan de rest). Als daar licht op valt komt 'Kurozwart' dus nooit verder dan het donkergrijs van het panel. Goede LCD panels hebben een zo goed als inktzwart panel... en bij dag/omgevingslicht zie je het restlicht wat ze afgeven niet (zoals je dat bij nacht wel ziet als 'grijzig') omdat het omgevingslicht helderder is, waardoor die LCD panels bij daglicht optisch betere zwartwaarden geven.
Als je het helemaal goed wilt doen zou je eigenlijk een LCD bij dag moeten hebben en een Kuro @night :P
Anoniem: 44189 schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:32:
Ik snap ook niet dat zoiets niet kapot gaat tijdens vervoer. Mij is altijd verteld dat zo'n tv rechtop vervoerd moet worden. Ik zie dat niet echt gebeuren.
Het panel wordt verzekerd vervoerd door UPS. Als zij een transportfout maken waardoor het panel stuk gaat mogen zij een nieuw panel dokken. Ze zullen dus echt wel op de instructies letten ;)
Brad Pitt schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:27:
Voor films is 16-235 "altijd" goed, spellen en PC-gebruik kan je het volledige RGB-spectrum voor gebruiken ;)
En wat nu als PS3, Xbox360 en HD-DVD speler allemaal met 1 HDMI kabel naar de TV gaan (via receiver)? ;)

Trouwens, heeft iemand ergens goede kalibratiesettings voor de 5090H gevonden? Heb 'm wel "optisch gekalibreerd" (op het oog wat zinniger ingesteld), maar moest nog even op zoek naar de serieuzer settings.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheetah op 09-11-2009 10:37 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cheetah schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:34:
[...]
En wat nu als PS3, Xbox360 en HD-DVD speler allemaal met 1 HDMI kabel naar de TV gaan (via receiver)? ;)
Ja dat heb ik hier uiteraard ook. Daarom staat er ook bij dat het weergave-apparaat dit eigenlijk niet zal moeten boeien aangezien het afspeel-apparaat dit op de goede manier moet uitgeven.

Je tv moet daarom gewoon op full-range staan. Dat je Blu-ray speler dan een 16-235 signaal uitgeeft is prima.
Trouwens, heeft iemand ergens goede kalibratiesettings voor de 5090H gevonden? Heb 'm wel "optisch gekalibreerd" (op het oog wat zinniger ingesteld), maar moest nog even op zoek naar de serieuzer settings.
Even zoeken naar de heer Bumtious en je zal waarschijnlijk vinden wat je zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Brad Pitt schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:40:
Even zoeken naar de heer Bumtious en je zal waarschijnlijk vinden wat je zoekt ;)
1e hit op google :P
Ik had die thread inderdaad al eens eerder gevonden, maar zijn settings zijn voor de 5090, niet de 5090H, en meerdere posters geven aan dat ze niet kloppen voor de H-variant... Iemand anders raadt de settings van D-nice voor de Pro 111FD aan, maar weer anderen zeggen dat die ook niet goed zijn voor de H... zucht... -O-

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-Nice zou ik sowieso niet gebruiken, da's voor de Amerikaanse tv's en die zijn weer heel anders. De "normale" 5090-settings zullen inderdaad ook niet optimaal zijn voor een 5090H maar misschien wel een begin.

Heeft een 5090H geen Pure-mode dan? Die is al erg goed van zichzelf en zal misschien maar een héél klein beetje fine-tuning nodig hebben.

Sowieso gaat er natuurlijk niets boven een goede custom calibration maar met een voor-jezelf-goed-ingestelde-tv is ook vaak wel te leven. Overal waar ik kom verbaas ik mij over de onnatuurlijke kleuren t.o.v. een redelijk ingestelde Kuro. Tuurlijk, het "knalt" minder, maar het is zooo veel rustgevender kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Brad Pitt schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:34:
D-Nice zou ik sowieso niet gebruiken, da's voor de Amerikaanse tv's en die zijn weer heel anders. De "normale" 5090-settings zullen inderdaad ook niet optimaal zijn voor een 5090H maar misschien wel een begin.
Na even doorzoeken heb ik dit gevonden voor de 5090H.
Degenen die het hebben geprobeerd waren erg tevreden, dus ik ga er ook maar aan :)
Heeft een 5090H geen Pure-mode dan? Die is al erg goed van zichzelf en zal misschien maar een héél klein beetje fine-tuning nodig hebben.
Nee, helaas, dat is 1 van de grootste verschillen met de KRP500's.
Een dealer zei het zo over kalibratie af fabriek: KRP Pure = 98% ISF, 5090H = 95% ISF, 5090 = 90% ISF
Sowieso gaat er natuurlijk niets boven een goede custom calibration maar met een voor-jezelf-goed-ingestelde-tv is ook vaak wel te leven. Overal waar ik kom verbaas ik mij over de onnatuurlijke kleuren t.o.v. een redelijk ingestelde Kuro. Tuurlijk, het "knalt" minder, maar het is zooo veel rustgevender kijken ;)
Het valt degenen die bij me komen kijken nu ook al op dat de Kuro veel beter beeld geeft dan ze gewend zijn. Als purist wil ik er echter het maximale uit halen (tenminste: het maximale zonder 300 Euro aan een custom calibratie uit te geven) ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
matthijsln schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:18:
....

Daarnaast heb ik ook een stom effect wat blijkbaar zo hoort (de taakbalk zou altijd even fel grijs moeten blijven, maar wordt dus minder fel wanneer het scherm meer wit moet weergeven).

...
Je muur en alles om je scherm word ook minder fel :P

de camera versterkt het effect. Normaal kan je dit simpelweg niet waarnemen omdat je dan iets kijkt wat gefilmt is en dus ook een camera zijn diafragma verkleint.
Cheetah schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:27:
[...]
Ook Pioneer Kuro's hebben, net als andere plasma's, een donkergrijs panel (zij het wel een tik donkerder dan de rest). Als daar licht op valt komt 'Kurozwart' dus nooit verder dan het donkergrijs van het panel. Goede LCD panels hebben een zo goed als inktzwart panel... en bij dag/omgevingslicht zie je het restlicht wat ze afgeven niet (zoals je dat bij nacht wel ziet als 'grijzig') omdat het omgevingslicht helderder is, waardoor die LCD panels bij daglicht optisch betere zwartwaarden geven.
Als je het helemaal goed wilt doen zou je eigenlijk een LCD bij dag moeten hebben en een Kuro @night :P

[...]
Het paneel van mijn panasonic plasma is een stuk donderder dan de Kuro. Het zwart overdag is daardoor idd optisch niet donker genoeg, maar 's avonds.... heerlijk genieten van de Kuro.

[ Voor 45% gewijzigd door Chilly_Willy op 09-11-2009 13:24 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 12:40
Cheetah schreef op maandag 09 november 2009 @ 02:29:
[...]
Wat waren de verzendkosten? En hoe zit het met de garantie? Wordt dat gedekt door Pioneer NL?
Het idee om m "ff" retour VS te moeten sturen als er wat misgaat klinkt me vrij onaantrekkelijk namelijk... ;)

Heb een 5090H beneden staan, maar een 500M voor boven lijkt me zeker niet gek...
Eigenlijk wilde ik een 60" beneden, maar de meerprijs was me wat te gortig. Heb de 5090H een maand of 4 geleden voor 1895 aangeschaft, en de goedkoopste 6090H was toen 1400 Euro duurder (3300,-)

PS: wellicht vloeken in de kerk, maar toch is een goed LCD panel zwarter bij (dag/omgevings)licht... but nothing beats Kuro @night ;)
De verzendkosten waren $685. Bij een kapot paneel word hij uiteraard gratis teruggestuurd door UPS. Bij mij is echter alles heel goed gegaan en hij is onbeschadigd aangekomen. En garantie is 1 jaar. Heb ik extra nog gevraagd aan pioneer NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:30
Deden ze er nog moeilijk over en hadden ze wel gelijk "begrip" voor de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Chilly_Willy schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:19:
Het paneel van mijn panasonic plasma is een stuk donderder dan de Kuro. Het zwart overdag is daardoor idd optisch niet donker genoeg, maar 's avonds.... heerlijk genieten van de Kuro.
Weet je dat zeker? Want de Pana's die ik in winkel ben tegengekomen hebben een aanzienlijk grijzer paneel dan de Kuro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik kan niet zeggen dat ik er veel wijzer van wordt. Van jullie elkaar tegensprekende berichten. Wel zwart , niet zwart. Wel goedkoop, nog te duur. En waar zijn ze dan nu voordelig tekoop? Hier op tweakers wordt de actuele laagste prijs niet meer weer gegeven. Bij smits in arnhem kost de 5090H 2000euro. Is dat een laagste prijs of kan het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
2000 euro voor de 5090H is al een zeer mooie prijs. Ik ben 'm ook nog niet goedkoper tegengekomen. Daarnaast moet je ook rekening houden met 't feit dat Smits Arnhem een Pioneer Vision Dealer is, waardoor je dus 3 jaar garantie aan huis hebt (door Kebe) en bij andere webshops heb je wellicht maar 1 of 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
Cheetah schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:27:
[...]

[...]
Het panel wordt verzekerd vervoerd door UPS. Als zij een transportfout maken waardoor het panel stuk gaat mogen zij een nieuw panel dokken. Ze zullen dus echt wel op de instructies letten ;)

[...]

Het paneel van mn Kuro is inktzwart als die uitstaat. Die van mn PV70 was ook zwart.
De nieuwe Pana's leken mij inderdaad donkergrijs in de winkel!
De Kuro is gemeten op een zwartweergave van 0,0031 tegenover de al erg goede 0,05 van Panasonic! Je begrijpt dat dit met een donkergrijs paneel onmogelijk is! ;)

De Kuro onthoudt de instellingen per apparaat. Ook wanneer deze door een receiver gaan.
Blijkbaar kan je dus verschillende instellingen doen per apparaat en de Kuro herkent het apparaat. Of dit alleen voor beeldinstellingen zoals contrast geldt of ook voor range instellingen, ga ik nog uitzoeken.
BradPitt: ik zal de range op Auto zetten, dat lijkt me het beste dan. Voor de PC zet ik m dan op 0-255.

Kalibratie-instellingen overnemen is echt nutteloos. Iedere tv heeft zn eigen afwijking.
Je kunt beter gewoon ff een instelprogramma gebruiken zoals je die kunt vinden op de Star Wars of Pixar dvd's.
Frank Doorhof had nog wel wat aan te merken op de settings van Bumtious.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 09-11-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:56:
De Kuro is gemeten op een zwartweergave van 0,0031 tegenover de al erg goede 0,05 van Panasonic! Je begrijpt dat dit met een donkergrijs paneel onmogelijk is! ;)
Is heel goed mogelijk. In een compleet verduisterde ruimte doet de kleur van je paneel er niet toe, omdat er geen licht wordt uitgestraald. Neem aan dat dit soort waarden wordt gemeten in een compleet verduisterde ruimte, maar correct me if I'm wrong! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:56:
Het paneel van mn Kuro is inktzwart als die uitstaat. Die van mn PV70 was ook zwart.
De nieuwe Pana's leken mij inderdaad donkergrijs in de winkel!
Onze definities van 'inktzwart' verschillen blijkbaar nogal ;)

Pioneers eigen 5090H productfoto:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/plasmatv/pioneer/pdplx5090h_main_detailpage.jpg

Ter referentie: de randen en de voet zijn inktzwart ;)
Dat is de zwartwaarde bij 0 omgevingslicht, ofwel in het donker. Het panel zelf straalt nauwelijks licht uit, waardoor het onder donkere omstandigheden zo goed als zwart is (<edit> spuit11 Oscar :P </edit>). Onder lichte omstandigheden reflecteert het echter wel licht... grijs licht om precies te zijn a.k.a. de panelkleur zelf :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 10-11-2009 00:55 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:58:
[...]
Neem aan dat dit soort waarden wordt gemeten in een compleet verduisterde ruimte, maar correct me if I'm wrong! :)
Uiteraard. In een geheel verduisterde ruimte is het paneel (als ie uit staat ;)) zwart. Als de tv aan staat is ie gewoon zoals elke andere goede plasma (heel) donkergrijs, in een lichte ruimte is het paneel gewoon grijs. Helemaal zwart is een Kuro ook niet. Het blijft een lichtgevend paneel, ook zonder content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Het scherm van mijn 428XD oogt echt zwart vergeleken met het groenige grijs van mijn P42X10. Dat was het eerste wat me opviel toen de 428XD op z'n plekje stond. OK de zijkanten zijn zwarter, maar vergeleken met een X10 is het scherm gewoon zwart, ook overdag.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Een 428XD is ook gewoon grijs, zwart is echt iets héél anders. Als er licht/zon op staat is het zelfs lichtgrijs. Enkel in een verduisterde ruimte met de tv uit is het paneel zwart. Of als er content op te zien is, waardoor ons oog "denkt" dat het zwart is, maar het nog steeds wel degelijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cheetah schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:50:
[...]
Onze definities van 'inktzwart' verschillen blijkbaar nogal ;)

Pioneers eigen 5090H productfoto:

[afbeelding]

Ter referentie: de randen en de voet zijn inktzwart ;)

[...]
Dat is de zwartwaarde bij 0 omgevingslicht, ofwel in het donker. Het panel zelf straalt nauwelijks licht uit, waardoor het onder donkere omstandigheden zo goed als zwart is (<edit> spuit11 Oscar :P </edit>). Onder lichte omstandigheden reflecteert het echter wel licht... grijs licht om precies te zijn a.k.a. de panelkleur zelf :)
Klopt, ik zag ook foto's van 5090's met een grijs paneel. Ik heb een krp600 en die is zwart ;)
Ik zag ook andere foto's van 5090's en die waren ook zwart.

Bij Smits stond de nieuwe Pana G10 naast een Pio en bij de Pana zag je ook een grijs paneel. Raar, want zowel mn PX80 als mn PV70 hadden toch echt een diepzwart paneel.
Echter: ik heb vanmiddag ff een stukje Sunshine op blu-ray gekeken (de eerste scene waarbij de zon op die koepel schijnt en dan draait)...ongelooflijk gewoon. Zó zwart!

Fotootje met mn hatsaflats camera. Dat ding heeft nogal moeite met mn donkere kamer.
Ik zit voor de kijker rechts naast de Pio, die vent met t masker ben ik niet :+

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pioneer4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pioneer2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 10-11-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:02:
Klopt, ik zag ook foto's van 5090's met een grijs paneel. Ik heb een krp600 en die is zwart ;)
De KRP's hebben ook gewoon een grijs panel, net als de overige 9G panels.

Afbeeldingslocatie: http://www.televisions.com/Images/Reviews/Televisions/2008/Pioneer/pics_rev_001/500/REV_001_pio_krp500_design_05.jpg

Maak maar een foto van je scherm met een lichtbron voor het schem. Of: flitsen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 10-11-2009 19:20 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Black is in the eye of the beholder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:02:
Ze hebben allemaal zelfde panelen, enige verschil is de electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Waarschijnlijk heb je wel gelijk en wordt het scherm lichter als je flitst of er licht op schijnt. Dat zie ik zelf ook wel als ik flits.

Ik heb een verduisterde ruimte dus ik zie zwart. Overigens wordt volgens mij het scherm niet lichter als je m aanzet. Eerst springt die aan en wordt die lichter, maar 1 sec erna gaat t beeld weer op zwart.
Ik check t vanavond ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:23:
Overigens wordt volgens mij het scherm niet lichter als je m aanzet. Eerst springt die aan en wordt die lichter, maar 1 sec erna gaat t beeld weer op zwart.
Wel degelijk geeft 'ie licht. Ook een x090H is geheel niet zwart. Door de ready-state van de plasma cellen heb je altijd een kleine vorm van lichtopbrengst, ook bij het weergeven van geen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
Het paneel van mijn kuro is wel degelijk grijs.Het absorbeerd namelijk gewoon licht, net als alle plasma's doen. Maar zoals ferry zegt, zodra je de TV aanzet word het gewoon zwart. En in een absoluut donkere kamer, met een volledig zwart beeld, is het moeilijk te zien of de TV nu wel of niet aanstaat

[ Voor 12% gewijzigd door Kruiwagen op 11-11-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kruiwagen schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:07:
Het paneel van mijn kuro is wel degelijk grijs.Het absorbeerd namelijk gewoon licht, net als alle plasma's doen. Maar zoals ferry zegt, zodra je de TV aanzet word het gewoon zwart
Dus het paneel wordt opeens zwartER op het moment dat je hem aanzet? Dan treedt er een soort van zwart gat-functie in werking of zo waarbij licht niet meer kan ontsnappen? ;)

Het paneel wordt niéts donkerder zodra je hem aanzet hoor, dat is niet mogelijk. Enkel als er content zichtbaar is lijkt het donkergrijs opeens zwarter te worden. Het paneel dimt niet als je hem aanzet.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 11-11-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heel magisch! Maar wat er wel gebeurt is dat het scherm bij aanzetten een beetje oplicht en dus lichter grijs wordt en daarna weer donkerder wordt. Zo donker als dat hij uitstaat wordt hij echter nooit, omdat de cellen een ready state hebben waarbij er een lichte spanning op de cellen staat. Dus even heel overdreven:
uit: heel donkergrijs;
bij aanzetten (geen content nog zichtbaar): lichtgrijs
paar sec na aanzetten (nog steeds geen content zichtbaar): donkergrijs

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
Er word hier overdag en 's avonds met elkaar vergeleken.

Het paneel is gewoon (net als alle plasma's) donkergrijs. 's avonds wanneer er weinig licht op valt zie je zwart. Overdag, of bij ander omgevingslicht zie je iets lichter zwart aangezien er iets gereflecteerd word van het paneel.
Wanneer het paneel net aan gaat geeft hij een paar seconden 0.7cd/m2 weer, dit waarschijnlijk op de plasma cellen op te warmen. Na een paar seconden gaat het naar 0.003cf/m2. In het donker komt er dus heel weinig licht van het paneel zelf af (bij zwart beeld). Daarom is het op een Kuro 's avonds een film kijken zo fantastisch, zwart is dan echt diep zwart. Zo zat ik gisteren de bluray van Star Trek te kijken en dat was :9~

Maar twijfel niet, wil je het mooiste scherm, koop een Pioneer Kuro plasma.

[ Voor 13% gewijzigd door Chilly_Willy op 12-11-2009 11:01 ]

Coïtus ergo sum

• Ferry34
Precies, zo gebeurt dat.

Ik zit in een verduisterde kamer met grijs/zwart behang en zwart plafond, dus zal dat anders zijn dan iemand die m in n zonnige huiskamer zit.

De tv licht inderdaad iets op bij t aanzetten en daarna schakelt die weer terug naar zwart. Ik denk steeds dat die uitgaat en net als ik denk wtf? verschijnt er beeld.
(het begint dan te waaien en voor mn ogen onstaat een black hole, waaruit licht, tijd en ruimte niet meer kunnen ontsnappen inderdaad ;) ).
Het zwart is 0,0031 en geen 0,0 maar in een verduisterde kamer is t niet te zien. Er is nog geen tv die dit kan (nee de local dimming leds ook niet), maar t is een stuk zwarter dan mn isf Pana.
Het zal niet lang duren voordat 0,0 gehaald wordt. Pioneer had daar al n prototype van dus zal Panasonic daar mee gaan komen. Het wordt steeds mooier :)

Gisteren Transformers afgekeken. Echt ongelooflijk. Geloof mn ogen gewoon bijna niet. Ben er echt heel blij mee en dan heb ik nauwelijks aan de instellingen gezeten.
Wat ik echt opvallend vind is de totale afwezigheid van image retention, al heeft mn PX80 daar ook helemaal geen last van.
Dus ook niet als t scherm op zwart/geen content schakelt.

Ben heel benieuwd naar Star Trek. Altijd fan van geweest. Als kind zelfs al gekeken naar de originele serie. Bleven we echt voor thuis!

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 12-11-2009 12:50 ]

Anoniem: 44189

Is het mogelijk om met DNLA functie van pioneer. xvid of .mkv bestanden te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen, maar nu is het concreet: een demomodel 5090H met maximaal 3000 uren. Voor welke prijs moet ik happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

3000 uur vind ik behoorlijk wat. Als je gemiddeld 3u tv kijkt per dag (hetgeen best al wel wat is, aangezien je niet elke dag thuis bent, al was het maar omdat je op vakantie bent ofzo), zit je aan 1000u per jaar. Dus het is dan een behoorlijk 2e handsje. De nieuwprijs is iets van EUR 1900,-. Dus ik zou zeggen hap als je hem voor iets van EUR 1000,- kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik zou er niet meer dan 1500 euro voor over hebben (als 't bij een Pioneer Vision Dealer is). Bij een niet-Pioneer Vision Dealer nog iets minder. Nieuwprijs bij een Pioneer Vision Dealer is nu overigens 2199 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Jolly_Jumper op 18-11-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3000 uur is wel het maximum. Model zou 4 maanden in de showroom hebben gestaan, bij 24 uur per dag komt het (bijna) op 3000.
3 jaar aan huis garantie, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zou ook even checken of het wel een dynamisch beeld is geweest die drie maanden. Tenzij je een MTV logootje in een hoekie bijzonder mooi vindt, dan is het minder belangrijk ;)

• Cheetah

Cheetah

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:01:
3000 uur vind ik behoorlijk wat. Als je gemiddeld 3u tv kijkt per dag (hetgeen best al wel wat is, aangezien je niet elke dag thuis bent, al was het maar omdat je op vakantie bent ofzo), zit je aan 1000u per jaar. Dus het is dan een behoorlijk 2e handsje. De nieuwprijs is iets van EUR 1900,-. Dus ik zou zeggen hap als je hem voor iets van EUR 1000,- kan krijgen?
De gewone 5090 is 1900, niet de H toch? Verder begrijp ik dat het een showroommodel is geweest. Geen enkele zaak die ik ken met een showroom zou een 5090H voor minder dan ~1800,- van de hand doen, eerder meer. Ze weten ook dat hij schaars en veelgevraagd is. Geen leuke combi bij prijsdeals voor klanten. Bij MediaMarkt staat hij nu nog voor 3000,- bijvoorbeeld, en die halen er nooit zoveel vanaf, zelfs met schade niet.

Met 3 jaar onsite garantie en een halfwaardetijd van iets van 60.000 uur (ofzo) kun je je m.i. vrij weinig buil vallen trouwens. Ik betwijfel ook dat ie 24/7 heeft gedraaid, winkels denken tegenwoordig ook aan hun energiekosten. Reken eerder op 9-12 uur brandtijd per dag, 6dgn p/wk (afhankelijk van welke zaak). 4mnd = ~1000-1300 uur.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 12:15
yspriem schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:11:
Ik kan niet zeggen dat ik er veel wijzer van wordt. Van jullie elkaar tegensprekende berichten. Wel zwart , niet zwart. Wel goedkoop, nog te duur. En waar zijn ze dan nu voordelig tekoop? Hier op tweakers wordt de actuele laagste prijs niet meer weer gegeven. Bij smits in arnhem kost de 5090H 2000euro. Is dat een laagste prijs of kan het beter?
Ik heb even geïnformeerd daar, het toestel dat 1980 euro kost is de 5090 en de 5090H kost daar 2299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

atomic frogger schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:51:
[...]

Ik heb even geïnformeerd daar, het toestel dat 1980 euro kost is de 5090 en de 5090H kost daar 2299 euro.
De 5090 is daar inmiddels uitverkocht, de prijs voor de 5090H is verhoogd naar 2399,-

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Ik heb nu al vier jaar een Pioneer plasma... Toen keiduur. 5000 euro voor een 43 inch.
Maar idd, het beste beeld dat je kan kopen.
Nu, na 4 jaar, nog altijd 100% tevreden met mijn Pio.
Heb ook spijt dat ze stoppen... Betere zul je helaas nooit meer vinden.
Hopelijk gaat Panasonic nu de boel overnemen;

• Brad Pitt
micd33 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:39:
Betere zul je helaas nooit meer vinden.
De tijd/ontwikkeling gaat gewoon door hoor. Over een paar jaar koop je een LG die beter is dan een Pioneer.
Hopelijk gaat Panasonic nu de boel overnemen;
U volgt het nieuws niet echt op de voet hè? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-11-2009 09:27 ]

Anoniem: 44189

Inderdaad.. Heel veel mensen hier staren zich nu blind op deze televisie. Natuurlijk is het op dit moment de beste tv op de markt. Vergeet niet dat over 1 of 2 jaar er tv's zijn die NOG beter presteren. Wachten is dus ook een optie.

• micd33
Ja, ik volg het nieuws wel... Pio heeft de Kuro technologie aan Pana verkocht... Daarom schreef ik dit.
En weet idd wat er te koop is.
Op dit moment... Is Pio nog altijd marktleider met z'n plasma. Daarom zei ik ook dat je betere beeldkwaliteit heden ten dage niet kan vinden of 't zou Pio moeten zijn. :)

Tuurlijk kunnen er over een paar jaar betere plasma's komen, en kan LG misschien beter worden dan een Pioneer nu, alles kan. Maar goed ook...
De toekomst zal het uitwijzen...
In iedergeval het is waar dat 't als maar beter wordt. En gelukkig ook goedkoper wordt.

• Kruiwagen
Pioneer had al een nieuwe 10G Kuro klaar liggen voor productie. Deze zou ook de 0,0 zwartwaardes moeten halen. Absoluut zwart dus. Verder had hij nog betere image processing. Hij had de codenaam Fuga.
Jammer dat deze er niet meer komt. hopen dat Panasonic deze techniek volledig zal overnemen, maar belangrijker, volledig zal benutten. (over dat laatste heb ik trouwens nog enige twijfel, denk aan de 3D plasma)

[ Voor 10% gewijzigd door Kruiwagen op 26-11-2009 21:41 ]

• Jolly_Jumper
Uiteraard ook nog hopen dat Panasonic dan ook het design van Pioneer overneemt, aangezien niemand daar aan kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Idd, het design en gebruiksgemak van Pioneer is nog zo iets...
Prachtig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Pioneer LX5090 inmiddels besteld voor 2200,- incl. bij Plasma-discount O+

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
nog even een wake up call! De nieuwe genetatie panasonic's voor 2010 gaan de Kuro's overtreffen ;)
Niet dat Pioneer's slecht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nog een wake up call, de generaties daarna gaat nog beter zijn! ;)
Niet dat de volgende generatie Panasonics slecht zullen zijn...

Maar ff serieus. Het is ook nog even afwachten hoe het design zal zijn. De Kuro spreekt ook erg aan qua design en de meeste Pana's scoren daar minder op. Niet dat ze lelijk zijn, maar de Kuro ziet er juist wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Iedere generatie zal beter zijn...
Dan zullen we in de toekomst Pana ipv Pio moeten kopen om 't beste te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Samsung en LG kunnen natuurlijk ook grote sprongen maken hè, dat Panasonic het beste zal worden is geen gegeven. Een huidige Samsung 850 vind ik al een bijzonder mooi beeld geven bijvoorbeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molecom
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
De wake up call geldt overigens ook voor de Pioneer LCD's. Ik heb gisteren bij BCC Oosterhout een Kuro KDL-37V aangeschaft (€899). Dat was de laatste, op 't demo model na.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:20: Het is ook nog even afwachten hoe het design zal zijn. De Kuro spreekt ook erg aan qua design en de meeste Pana's scoren daar minder op. Niet dat ze lelijk zijn, maar de Kuro ziet er juist wel mooi uit.
Helemaal mee eens. Ik heb danwel geen Kuro Plasma maar ook het design van de Kuro LCD vind ik vele malen mooier dan de glimmende plastic pana's etc. De Kuro sprong er kwa design echt uit in de winkel. Daarnaast was het beeld ook rustiger dan de andere LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
freedzed6 schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:45:
nog even een wake up call! De nieuwe genetatie panasonic's voor 2010 gaan de Kuro's overtreffen ;)
Niet dat Pioneer's slecht zijn...
Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Dinsdag wordt m'n Pioneer PDP-LX5090H Kuro 50 inch plasma gelevert :D
Als ik diverse settings heb teruggeschroeft voor de burn-in periode.. enige tips hoe je het beste de burn-in periode kan gebruiken om het panel maximaal te sparen?
Ik heb van een vriend vernomen (hij heeft de LX5090) dat je bepaalde beeld patronen kunt gebruiken die van bepaalde kleur paletten gebruikt maakt om zo efficient mogelijk het scherm klaar te maken voor calibratie na 100+ branduren.
Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aurora_71 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:19:
Ik heb van een vriend vernomen (hij heeft de LX5090) dat je bepaalde beeld patronen kunt gebruiken die van bepaalde kleur paletten gebruikt maakt om zo efficient mogelijk het scherm klaar te maken voor calibratie na 100+ branduren.
Iemand hier bekend mee?
Dit heb ik ook gedaan, en letterlijk honderen uren laten loopen, en nog steeds (mega) retentie hoor. Ik denk niet dat je de specifieke negatieve plasma-eigenschappen eventjes kunt verhelpen met zo'n inspeel-methode ;)

Als het je puur gaat om zo snel mogelijk op een "veilige" manie een x-aantal uur op de teller te krijgen om zodoende eerder te kunnen calibreren kan je dat uiteraard wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Brad Pitt schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:58:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, en letterlijk honderen uren laten loopen, en nog steeds (mega) retentie hoor. Ik denk niet dat je de specifieke negatieve plasma-eigenschappen eventjes kunt verhelpen met zo'n inspeel-methode ;)

Als het je puur gaat om zo snel mogelijk op een "veilige" manie een x-aantal uur op de teller te krijgen om zodoende eerder te kunnen calibreren kan je dat uiteraard wel doen.
Dat is idd mijn bedoeling ;)
Die test patronen op een usb stick zetten en 's nachts als je naar bed gaat laten lopen om extra uren te klokken.
Zoveel mogelijk full screen kijken, lieftst al het oude 4:3 materiaal vermijden.
M'n Blu-ray kollektie met rust laten totdat er minimaal een DYI (via controlcal) of uiteindelijk een ISF calibratie uitgevoerd is zal pijnlijk zijn maar dat gaat me wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aurora_71 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:09:
M'n Blu-ray kollektie met rust laten totdat er minimaal een DYI (via controlcal) of uiteindelijk een ISF calibratie uitgevoerd is zal pijnlijk zijn maar dat gaat me wel lukken.
Tussendoor even een filmpje kijken gaat 'ie echt niet kapot van hoor! Je moet wel kunnen genieten vind ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik blijf me verbazen over het totaal niet aanwezig zijn van ook maar een spoortje van image retention op mn Pioneer!

Ik speel bijzonder veel Battlefield1943 (sta 27ste van de wereld :) ) en daar heb je continu een balkje in beeld.
Ik hou t strak in de gaten en voordat ik afsluit draai ik nog ff een filmtrailer (tegenwoordig kan je 1080p films streamen op de xbox), maar ik zie niks.
Orbiter staat op 2.

Zelfs op mn 2 jaar oude 50 inch Pana zag ik image retention, maar op onze PX80 is t ook totaal afwezig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 06-12-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Goed om te horen :)
Ik weet nog niet exact welke burn-in stappen ik ga uitvoeren.
zie: http://archive2.avsforum....p?p=7052848&&#post7052848
Ik denk dat ik de hardcore break in ga doen (geleidelijk aan middels warm-up/cool down cycles).
2 uur aan, 1 uur uit, 3 uur aan, 1 uur uit, 4 uur aan, 2 uur uit etc.
Het gebruiken van een volledig wit 100 IRE patroon zou ik ook kunnen gebruiken (moet enkel dan de DVE van iemand lenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aurora_71 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:57:
Ik weet nog niet exact welke burn-in stappen ik ga uitvoeren.
Dit maakt niet uit hoor, retentie zal je sowieso houden, of men dat nu (goed) zichtbaar vindt of niet ;) De een vind het zwart zwart, de ander donkergrijs. De een ziet nul retentie, de ander gewoon wel. Allemaal perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

freedzed6 schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:45:
Dat valt nog te bezien, en indien inderdaad het geval valt het nog te bezien tegen welke prijs ;)

De 5090H heeft me 1895 Euro gekost, en geeft dermate diep zwart dat er behoorlijk weinig aan te overtreffen valt... ja, op papier misschien, of je er ook serieus veel van ziet is een volgende ;)
Tevens zie ik de Pana's die de 5090H moeten overtreffen nog niet in die prijsklasse verschijnen als we naar Pana's huidige prijsstrategie kijken. Plus het design van de Pio past gewoon perfect in mijn strak/modern interieur. En wat betreft wachten: tja, je kunt eeuwig blijven wachten. Wanneer de 2010 Pana generatie uitkomt - waarvan we nog moeten zien of en zo ja in hoeverre deze de 9G's overtreffen - geniet ik alweer zo'n 10 maanden van mijn 5090H :)

Enige verbeterpunt zou zo'n zwart anti-reflectiefilter als van de huidige Samsung B850 plasma serie zijn, waardoor hij ook overdag en bij omgevingslicht mooie optische zwartwaarden geeft. Als ze dat voor mekaar krijgen ben ik misschien nog wel om te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 07-12-2009 13:44 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben trouwens benieuwd of Pioneer met de Kuro nog met de Gouden Steeksleutel aan de haal gaat. Als dat gebeurt, is het denk ik helemaal snel gedaan met de voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ach, de kenners hoeven niet eens daardoor overtuigd te worden ;). Die hebben allemaal al zo'n schermpie in huis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:47:
Ben trouwens benieuwd of Pioneer met de Kuro nog met de Gouden Steeksleutel aan de haal gaat. Als dat gebeurt, is het denk ik helemaal snel gedaan met de voorraad ;)
Aangezien men meestal wat men heeft gekocht het beste vindt en alles wat eventueel nóg beter is als "niet nodig" of "zie ik niet" bestempeld ga ik er vanuit dat een ander, meer verkocht, merk ermee aan de haal gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je vergeet de prijs/kwaliteitverhouding. Ondanks dat je een LX-5090 voor EUR 1899,- hebt, is het bizar duur voor een high-end 50" TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:06:
Je vergeet de prijs/kwaliteitverhouding. Ondanks dat je een LX-5090 voor EUR 1899,- hebt, is het bizar duur voor een high-end 50" TV ;)
Ik vind het echt bizar goedkoop zelfs, serieus. Als je ziet wat je voor hetzelfde geld eventjes hiervoor kon kopen is dit echt bijzonder netjes. M'n 36 inch Philips CRT was 6500 gulden. Dat was toen zo'n beetje de top. Als je nu voor nog geen 2000 Euro een 50 inch tv hebt die ook bij de top behoort vind ik dat voor het formaat echt netjes.

Bij zo'n beetje alle andere produkten betaal je in verhouding nog véél meer voor een high-end produkt. Als je een high-end audio systeem wilt, of horloge, of auto, of whatever, ligt de verhouding normaal/super vaak veel verder uiteen dan wat je hier ziet, da's "maar" een factor van anderhalf/twee of zo, misschien wel minder.

Voor 1600 Euro heb je een 50 inch Panasonic die 10x minder mooi is (qua materiaal/apparaat zelf). Wat is dan bizar duur? Het is inderdaad relatief veel geld, dat wel, maar bizar duur vind ik deze tv's echt absoluut niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn post was ironisch bedoeld, ik had er vorig jaar zelf EUR 2199,- voor over :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-12-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Brad Pitt schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:19:
Ik vind het echt bizar goedkoop zelfs, serieus. Als je ziet wat je voor hetzelfde geld eventjes hiervoor kon kopen is dit echt bijzonder netjes. M'n 36 inch Philips CRT was 6500 gulden. Dat was toen zo'n beetje de top. Als je nu voor nog geen 2000 Euro een 50 inch tv hebt die ook bij de top behoort vind ik dat voor het formaat echt netjes.
[...]
Voor 1600 Euro heb je een 50 inch Panasonic die 10x minder mooi is (qua materiaal/apparaat zelf). Wat is dan bizar duur? Het is inderdaad relatief veel geld, dat wel, maar bizar duur vind ik deze tv's echt absoluut niet ;)
Ik wou net zeggen, zelfs als je kijkt wat er nu te koop is dan is 1899 'goedkoop' te noemen :)
Zo ongeveer alle 52" LCD schermen die acceptabel beeld geven - dat nog steeds minder goed is dan een 5090 - zijn duurder. Same goes voor Panasonic's V serie, never mind de Z die eindelijk 's behoorlijk in de buurt komt van Kuro 9G qua beeldkwaliteit en design... die is gewoon 2x dat bedrag ;)

Enige waar ik wat 'spijt' van heb is dat ik geen 60" 9G gehaald heb... maar die waren niet meer leverbaar bij de dealer waar ik de 5090H kocht (en ik vond de 1400 Euro prijsverschil met de 50" toen te hoog).

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ben blij dat ik de 60 inch nog net kon vinden, een paar weken geleden.
Ben al helemaal gewend aan de grootte, want ik vond de 50 inch al klein ;)
De impact toen ik van 30 inch naar 50 inch ging was veel groter. Logisch want dat scheelde niet alleen 20 inch, maar was procentueel ook n veel grotere stap.

het prijsverschil tussen een 50 en 60 inch is idd absurd, maar ook wel weer te verklaren.
Toen ik mn vorige 50 inch Pana kocht, was dat formaat ook zeldzaam en moest toen €2300 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Prijs van de 6090H is alweer omhoog van ~3300 naar ~3900... the end is nu echt in zicht ;)
Het stomme is dat ik 't geld voor een 6090H ook gewoon had toen... oh well... :P

Als ik nog tegen een mooie 600M / 6090H ofzo zou aanlopen voor een goede prijs zou ik wel omgaan denk ik...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zeer jammer dan Pioneer eruit stapt. Het lijkt er steeds meer op dat het inferieure LCD aan de winnende hand is.

We hebben gelukkig nog Panasonic, die waarschijnlijk op den duur met modellen zal komen die de nieuwe referentie zal worden in de TV markt. LG is toch iets minder qua plasma's vind ik, maar nog altijd mijlen voor op iedere LCD.

Moet je eens voorstellen dat er geen plasma's meer gemaakt zouden worden, dat film-liefhebbers het met LCD's moeten doen, een angstig toekomstbeeld :/ Laten we maar hopen dat Panasonic nooit opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nou nou. LCD is tegenwoordig gewoon goed en de betere modellen leveren gewoon echt goed beeld. LCD is op bepaalde punten ook gewoon beter dan plasma. De toekomst ziet er dus ook met LCD niet verkeerd uit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

LCD's doen het tegenwoordig ook heel goed inderdaad, m.n. de LED backlit varianten.
Enige probleem is nog dat local dimming dat niet optimaal werkt. Wie weet tackelen ze dat met de 2010 lineup.

Ik ben ook erg benieuwd naar Samsung's 2010 plasma line-up. Als ze de zwartwaarden goed onder controle krijgen bij de opvolger van de B850 plasma lijn kan dat nog wel eens vuurwerk gaan worden... vooral omdat die B850's een coating hebben die overdag ook mooi zwart geeft :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:55:Nou nou. LCD is tegenwoordig gewoon goed en de betere modellen leveren gewoon echt goed beeld. LCD is op bepaalde punten ook gewoon beter dan plasma. De toekomst ziet er dus ook met LCD niet verkeerd uit ;)
Ehm... nee bedankt. Zolang een LCD zo'n "overdigitaliserend" beeld heeft en brakke kijkhoeken is het voor mij een no-go !! Heb niet zomaar nog steeds CRT's aan mijn PC hangen :P O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zit zelf zelden zo schuin voor een LCD dat ik last heb van de kijkhoek. Als ik in de winkels kijk dan valt mij dat bij de huidige LCD's ook helemaal niet meer op, ook als ik behoorlijk schuin inkijk (goedkope verouderde modellen nagelaten).

Verder heeft LCD geen last van reflectie en een hogere lichtopbrengst. Dat het er iets scherper uitziet, komt volgens mij door die subfield drive techniek van plasma. Dat is dus eigenlijk eerder een tekortkoming van plasma dat het er iets onscherper uitziet, want het beeld heeft nl wel de ogenschijnlijke scherpte die lcd's laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zit er elke dag schuin naar te kijken : Eten of in de keuken staan = Schuin TV kijken :) In de zomer zelfs vanuit de tuin :+

Hogere lichtopbrengst was toch juist van LCD's ?? Daarom doet alles wat wit is zo pijn aan je ogen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Die hogere lichtopbrengst is ook al niet echt meer zo ;)

ik had bij t overdag gamen op de PX80 last van zonlicht (3 grote ramen èn een glazen wand met deur naar mn balkon) en moest ik dus een gordijn dichtdoen.
Totdat ik de ECO stand ontdekte! Ik dacht eerst dat dit de energiestand was, maar dat is dus niet zo.

De tv meet dan de hoeveelheid omgevingslicht en past t beeld hierop aan. Ik meen het echt: het beeld is dan net alsof je naar een lcd zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

M'n 5090H is eindelijk geleverd _/-\o_
Ik ga um vanavond wall mounten (hopelijk kan ik de schroeven/bouten van m'n huidige muurbeugel ook voor de Pio gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:20:
Die hogere lichtopbrengst is ook al niet echt meer zo ;)
Natuurlijk wordt het steeds beter, maar ik ben nog geen plasma tegengekomen die een volledig wit scherm zo fel kan weergeven als LCD.

Dat is trouwens ook een nadeel van plasma, hoe meer wit op het scherm, hoe donkerder hij het wit weergeeft. Van de Kuro is daar ook een mooi filmpje van dat iemand de grootte van een verkenner venster groter en kleiner maakt, dan zie je te realtime gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 18:01
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:26:
[...]
Natuurlijk wordt het steeds beter, maar ik ben nog geen plasma tegengekomen die een volledig wit scherm zo fel kan weergeven als LCD.

Dat is trouwens ook een nadeel van plasma, hoe meer wit op het scherm, hoe donkerder hij het wit weergeeft. Van de Kuro is daar ook een mooi filmpje van dat iemand de grootte van een verkenner venster groter en kleiner maakt, dan zie je te realtime gebeuren.
Het bewuste filmpje heb ik net op YouTube gezet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:26:
[...]
Niet bepaald een voordeel. Bij LCD's knijp ik altijd mijn ogen dicht omdat het zo vel is dat je als het ware gewoon regelrecht in een lamp kijkt. Bij LCD monitoren aan de PC heb ik ze ook vaak op 10% brightness staan ofzo. Sommige lui die hebben hun LCD zo fel staan dat het al beperkte bereik in kleur gradaties nog slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:20
matthijsln schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:21:
[...]

[video]
Grappig, de deurtjes van de kast en de muur wordt ook donkerder als je het venster groot maakt. Volgens mij is het meer de iris van de camera die je ziet sluiten omdat het beeld helemaal wit wordt en anders de sensor van je camera overbelicht wordt.

Kun je de sluitertijd en het diafragma van je camera niet vastzetten en dan de zelfde test doen? In dat geval ben ik benieuwd hoe groot het effect nog is dat je nu beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien je het desgewenst lager kan zetten, vind ik dat geen nadeel.

Maar goed, heb zelf een Kuro hoor, alleen vind ik het wat overdreven om LCD weg te zetten als compleet inferieur. Overall vind ik plasma beter, maar LCD is op sommige punten beter en er zullen in de (nabije) toekomst echt wel LCD's komen die beter beeld leveren dan de Kuro's (al was het maar omdat de Kuro een vrij brakke IFC kent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
tm030614 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:04:
Grappig, de deurtjes van de kast en de muur wordt ook donkerder als je het venster groot maakt. Volgens mij is het meer de iris van de camera die je ziet sluiten omdat het beeld helemaal wit wordt en anders de sensor van je camera overbelicht wordt.

Kun je de sluitertijd en het diafragma van je camera niet vastzetten en dan de zelfde test doen? In dat geval ben ik benieuwd hoe groot het effect nog is dat je nu beschrijft.
Klopt, het is ook maar met mijn telefoon opgenomen dus qua aanpassingen had ik niet veel opties. Ik heb het bij de beschrijving er ook bijgezet: "Note that although the camera is adjusting recording for brightness, the effect is as noticeable as in this video". Het is mij natuurlijk eerst opgevallen en zelfs zodanig dat ik het nodig vond er een filmpje van te maken :) Dit effect kende ik namelijk nog niet voordat ik m'n plasma had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In dit plaatje van een 600Hz subfield-drive (ws Panasonic) is te zien dat het niet alleen aan je telefoon ligt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/600hz.jpg

Uitleg graag aan Brad Pitt vragen, die weet het beter dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:41:
Uitleg graag aan Brad Pitt vragen, die weet het beter dan ik :P
Of gebruik de zoek-functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar denk je dat ik dit plaatje vandaan heb ;)

Wilde alleen niet al je teksten gaan jatten :P

[ Voor 44% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-12-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:52:
Waar denk je dat ik dit plaatje vandaan heb ;)
Ohhh maar had het ook niet tegen jóu hoor! :) Gewoon tegen die mensen die eventueel wat zouden vragen :P

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Iemand tips wie ik kan inhuren voor een ISF cali in de Almere omgeving?
Heb m'n 5090H sinds gisterenavond hangen en het duurt zeker een weekje of 2 a 3 om op de minimale 225 bed-in uren te komen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jezelf en duw een calibratie DVD in je dvd-speler. Scheelt een hoop geld!

• matthijsln
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:15:
Jezelf en duw een calibratie DVD in je dvd-speler. Scheelt een hoop geld!
Voor de zwart-witte blokjes gaat dat wel, maar voor zo'n kleurenkalibratiescherm heb je dan toch nog wel zo'n brilletje nodig? Die zat niet bij m'n download 8)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijsln op 10-12-2009 14:44 ]

• Brad Pitt
Aurora_71 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:41:
Heb m'n 5090H sinds gisterenavond hangen en het duurt zeker een weekje of 2 a 3 om op de minimale 225 bed-in uren te komen.
Ook echt 225 hè, bij 220 kán het echt niettttt ;)

Laat je hem toch constant aan staan met allemaal leuke kleurschermpjes in een loopje? Ben je klaar binnen 10 dagen. Heb ik hier ook gedaan, uurtje of 400 geloof ik. Nog steeds mega retentie, dus helpen doet het sowieso niet. Maar het geeft je wel een veiliger gevoel, dat had ik in het begin inderdaad ook wel ja :)

Anoniem: 275003

matthijsln schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:21:
[...]

[video]
Volgens mij is dit gewoon de camera die aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht. Deze neemt toe als het witte venster wordt vergroot waarop de camera/lens zich aanpast. Kijk maar naar de overige elementen om de tv heen. De muur en het kastje worden ook donkerder als het venster wordt vergroot...

Kan natuurlijk ook omdat de pio zoveel stroom trekt bij wit weergave dat de lampen in de kamer uit gaan :)

Sorry... was al opgemerkt natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 275003 op 10-12-2009 19:09 ]

• Brad Pitt
Anoniem: 275003 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:06:
Volgens mij is dit gewoon de camera die aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht.
Nee hoor, elke plasma doet dit, om de voeding niet te overbelasten. Wit wordt minder fel naarmate er meer lichte content op het scherm is.

Ook maar strepen dan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 10-12-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik had een probleempje met de zwartwaarden op mijn Kuro. Over HDMI kon ik die namelijk nooit zo zwart krijgen als over component (mijn xbox), het leek eigenlijk wat lcd-achtig. Aangezien ik nog maar één HDMI afspeler heb, mijn laptop, dacht ik dus dat het aan een instelling op mijn pc lag en maakte me dan ook weinig zorgen. Ik zou het wel eens uitzoeken als ik mij echt een dedicated HTPC zou aanschaffen

Toevallig al prutsen in het optiemenu met mijn pc aangesloten, zette ik onder menu - optie - hdmi in - de tweede optie van pc naar video. Dit maakte de zwartwaarden plots wel naar behoren.
Nu begrijp ik eigenlijk totaal niet wat deze instelling met zwartwaarden heeft te maken. Ik dacht dat deze instelling juist de keuze gaf tussen ofwel overscan, ofwel pixelperfect afbeelden (voor een pc dus).

Nu verkies ik eigenlijk de pc-instelling, dus het pixelperfecte, maar ik wil uiteraard ook de zwartwaardes behouden. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Ik zie eigenlijk totaal niet in wat het éne met het andere te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PC-mode zet de meeste/alle image processing dingen uit. Ook kleuraanpassingen. De kleuren zullen daarom in die stand ook geheel niet nauwkeurig zijn.
Dot-by-dot mode is pixelperfecte weergave, ook bij gebruik van de Video-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
Bedankt voor de wel zeer snelle reactie ;) , maar in welk menu kan ik dat juist instellen? Ik heb het hele optiemenu zowat afgelopen en vind daar niet onmiddellijk iets van terug. Ook in de handleiding heb ik dit niet onmiddellijk gevonden. Kijk ik er nu echt over?

EDIT: ik heb eens gezocht op de site van Pioneer zelf in de Engels handleiding. Ik denk dat ik wel iets gevonden heb wat me kan helpen. Het is blijkbaar met een knop dat ik dit moet instellen, en niet in het optiemenu. Toch bedankt voor de gouden tip!

[ Voor 32% gewijzigd door Oli469 op 13-12-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ik ben ook wel benieuwd hoe je Dot-By-Dot mode kan aanzetten? Of zit dat niet op een LX5090H maar alleen op de KRP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Dot by dot zit als ik zo rond Google ook op de LX5090H. Met de knop waarmee je 't formaat aanpast (16:9, 4:3, zoom, volledig etc) moet je 'm op dot by dot kunnen zetten, althans bij m'n 500a ;).

Edit: overigens heb je dit alleen bij de input kanalen (en PC wellicht), maar niet als je 'normaal' tv kijkt (althans, niet als je analoog tv kijkt).

[ Voor 34% gewijzigd door Jolly_Jumper op 13-12-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

matthijsln schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:43:
[...]

Voor de zwart-witte blokjes gaat dat wel, maar voor zo'n kleurenkalibratiescherm heb je dan toch nog wel zo'n brilletje nodig? Die zat niet bij m'n download 8)
Kalibreren kan prima zonder brilletje, of kijk jij je films ook met dat brilletje ;)

Maar ff serieus, het gaat erom om de grijswaarden goed te hebben, want dat betekent dat je kleuren in balans zijn. Met zo'n dvd'tje moet dat lukken. Natuurlijk zal het professioneel nog beter zijn, maar dan betaal je mijns inziens onevenredig veel geld om het nog maar een heel klein beetje beter te krijgen. En dan nog vraag ik me af of je het echt nog ziet. Je zult misschien verschil zien als je verschillend gekalibreerde tv's naast elkaar hebt staan, maar kun je ook aanwijzen welke "beter" is? En nog moeilijker, zou je ook kunnen zeggen of de tv professioneel gekalibreerd is als de ongekalibreerde er niet naast staat, want dat zal het geval zijn. En dan heb je als laatste nog je bron, die zijn ook niet allemaal hetzelfde afgesteld. Dat zie je wel bij voetbalwedstrijden die op meerdere zenders worden uitgezonden. Op de ene zender is het veld veel groener, terwijl het toch echt dezelfde wedstrijd is die met dezelfde camera wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
@matthijsln: dot by dot werkt alleen voor een 1080i of 1080p invoersignaal en activeer je door rechts onderaan op de toets met het pijltje naar links en het pijltje naar rechts te duwen. Je kan het ook nog eens nalezen in de handleiding op pagina 53.
Pagina: 1 2 3 Laatste