Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Jolly_Jumper schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:00:
Dot by dot zit als ik zo rond Google ook op de LX5090H. Met de knop waarmee je 't formaat aanpast (16:9, 4:3, zoom, volledig etc) moet je 'm op dot by dot kunnen zetten, althans bij m'n 500a ;).

Edit: overigens heb je dit alleen bij de input kanalen (en PC wellicht), maar niet als je 'normaal' tv kijkt (althans, niet als je analoog tv kijkt).
Aaaaah bedankt, ik zie dat ik het bij m'n Popcorn Hour C-200 wel heb!! Via PC aangesloten had ik alleen de optie "PC mode", met inderdaad slechtere zwartwaarden, maar op "Video" geen "Dot-by-Dot" mode dus altijd overscan.

Gelukkig kan ik nu dus kijken met goede zwartwaardes zonder overscan :D

Denk doordat het is omdat de PCH YUV over HDMI stuurt en geen RGB... Maar voor een HTPC is Video mode zonder overscan niet te doen dus.

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/dotbydot.jpg
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:45:
[...]

Kalibreren kan prima zonder brilletje, of kijk jij je films ook met dat brilletje ;)

Maar ff serieus, het gaat erom om de grijswaarden goed te hebben, want dat betekent dat je kleuren in balans zijn. Met zo'n dvd'tje moet dat lukken.
Ik bedoelde dus dit plaatje voor het brilletje, maar het is inderdaad minder belangrijk dan de juiste contrast/brightness:

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/thxcolortint.jpg
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:45:
En dan heb je als laatste nog je bron, die zijn ook niet allemaal hetzelfde afgesteld. Dat zie je wel bij voetbalwedstrijden die op meerdere zenders worden uitgezonden. Op de ene zender is het veld veel groener, terwijl het toch echt dezelfde wedstrijd is die met dezelfde camera wordt opgenomen.
Ik zou kalibreren op de Rec. 709 HD standaard voor films, de troep van TV zenders boeit mij natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Aurora_71 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:41:
Iemand tips wie ik kan inhuren voor een ISF cali in de Almere omgeving?
Heb m'n 5090H sinds gisterenavond hangen en het duurt zeker een weekje of 2 a 3 om op de minimale 225 bed-in uren te komen.
Een goede calibrateur is Frank Doorhof van ITC (Emmeloord). Zie http://www.hometheater.nl. Je kan je inschrijven voor zogenoemde tours op www.htforum.nl. Dan komt Frank bij je langs voor de ISF calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Topkerel met heel veel kennis en ervaring. Die man weet echt waar die mee bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Ferry34 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:
Topkerel met heel veel kennis en ervaring. Die man weet echt waar die mee bezig is!
Heb me idd al aangemeld voor een tour en wacht op een afspraaksbevestiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Frank heeft gisteren nieuwe Tour dates aangekondigt!
16 februari ben ik aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Meteen voor 2011 en 2012 vastgelegd? 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Frank komt a.s. dinsdag bij mij langs voor m'n 500a :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Nog updates/ervaring van mensen met een pioneer Kuro ?

Die van mij werkt nog altijd perfect, en het word langzaam tijd voor een ISF calibratie :)
Het viel me trouwens op dat per 01-03-2010 de pioneer TV's meteen van de nederlandse pioneer website zijn verdwenen :( (dit is ook de datum dat ze officieel uit de tv markt stapten). Jammer, vind ik het nog altijd. Er zou namelijk ook een 10G Kuro op de planken staan. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Kruiwagen schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:56:
Nog updates/ervaring van mensen met een pioneer Kuro ?

Die van mij werkt nog altijd perfect, en het word langzaam tijd voor een ISF calibratie :)
Het viel me trouwens op dat per 01-03-2010 de pioneer TV's meteen van de nederlandse pioneer website zijn verdwenen :( (dit is ook de datum dat ze officieel uit de tv markt stapten). Jammer, vind ik het nog altijd. Er zou namelijk ook een 10G Kuro op de planken staan. Klik
Ik zou toch niet meer hopen dat dat Pioneer in de nabije toekomst weer met hun Kuro plasma lijn terugkomt. Ze hebben hun techniek verkocht aan Panasonic. Het enige wat we kunnen hopen is dat Panasonic deze techniek werkelijk gaat gebruiken zodat we eindelijk weer een nieuwe plasma kunnen kopen die minstens de zwart waaden van een 9G Kuro heeft. Misschien volgend jaar (hebben ze kleine twee jaar gehad om het te verwerken in een nieuwe product)? Zou het eigenlijk raar vinden dat een fabrikant geld uit geeft om het dan maar de in koelkast te zetten bij grote concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb begrepen dat Pana maar een aantal van de Kuro patenten van Pioneer heeft, niet alle.
Wel heeft Pana daarnaast een aantal belangrijke Kuro engineers overgenomen van Pio.

Dit jaar lijkt het er niet op, dus hopelijk over een jaar wat meer vuurwerk idd. Alleen ben ik bang dat die technologie volgend jaar voorbehouden zal zijn aan hun (ultra) high-end modellen en pas over 2 of 3 jaar in de betaalbaarder mainstream modellen terecht komt.
Samsung schijnt ook ietwat droevig te zijn qua zwartwaarden dit jaar: sterke geruchten gaan - afkomstig van behoorlijk betrouwbare personen in de kalibratiewereld - op AVforums dat hun nieuwe high-end modellen zelfs juist mindere zwartwaarden hebben t.o.v. hun panels van afgelopen jaar.

Ik heb trouwens zo'n beetje 1 van de laatste 6090's weten te bemachtigen (lucky), mijn 5090H gaat dus eruit :)
Heb 't ff aangekeken met Pana en zie 't gewoon niet gebeuren dit jaar dat iets van ze in de buurt gaat komen, en zeker niet onder de 4000 Euro. Plus die na ~400 en ~1000 uur sterk verblekende zwartwaarden van hun 2009 panels zag ik absoluut niet zitten... nog geen bevestiging dat dit definitief de wereld uit is, alleen dat het nu 'subtieler' zou moeten gaan. Well: no thanx...

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 16-04-2010 01:06 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mn prachtige KRP600 is dinsdag door Frank gecalibreerd, maar heb nog niet veel kunnen testen.
(tot nu toe alleen maar zitten gamen! ;) )
Afgelopen nacht ff n stukje van de film Sunshine op blu-ray bekeken en ik zag meer detail in t ruimteschip bij die fantastische openingsscène.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand hier nog een adresje waar een recente nieuwe Kuro 50" te krijgen is voor weinig :? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 18-04-2010 17:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:35:
Mn prachtige KRP600 is dinsdag door Frank gecalibreerd, maar heb nog niet veel kunnen testen.
Wat kost zo'n ISF kalibratie eigenlijk? En hoeveel beter is het nu eigenlijk dan 'gewoon' de ISF instellingen van een kalibrator overnemen van internet (AVSforums bijv)?
Help!!!! schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:09:
Weet iemand hier nog een adresje waar een recente nieuwe Kuro 50" te krijgen is voor weinig :? :P
Volgens mij heeft alleen Stassen nog voorraad en nieuwe voorraad komt ook niet meer binnen. Zij vragen 3150,- voor de gewone LX5090 en 3450,- voor de LX5090H. Uit betrouwbare bron - de Pio sound&vision dealer die me aan hun allerlaatste Kuro (LX6090) heeft geholpen na een afzegging - zijn de allerlaatste Kuro's december '09 uitgeleverd door Pio, toen alleen op allocatie, en vrijwel alles daarvan was al afbesteld door klanten.

Eind deze week gaat de 6090 aan de muur ter vervanging van m'n 5090H (heb net de wandbeugel binnen).
Mocht je interesse hebben in de laatste dan moet je me even een mailtje of dm doen :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De calibratie kost €225 als hij bij je thuis moet komen en €80-€100 als je met je tv naar Emeloord komt.
De calibrateur is de bekende Frank Doorhof http://www.hometheater.nl/

Het overnemen van de calibratiewaardes van een ander toestel heeft werkelijk 0,00% zin. Sterker nog: dit is dé manier om het beeld om zeep te helpen.

Iedere tv heeft een andere afwijking, ook al zijn ze op dezelfde dag gemaakt. Mn primaire kleuren weken toch redelijk af. Laten we zeggen dat de primaire kleur blauw te hoog staat en jij deze calibratiegetallen overneemt.
Bij het gecalibreerde toestel is deze kleur dan lager gezet waardoor die goed staat. Wanneer jouw tv een te hoog rood heeft (te warm beeld), dan wordt dit na overname van de getallen nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ferry34 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:28:
Het overnemen van de calibratiewaardes van een ander toestel heeft werkelijk 0,00% zin. Sterker nog: dit is dé manier om het beeld om zeep te helpen.
Dat een kalibratie waarbij rekening wordt gehouden met het specifieke exemplaar beter is kan ik begrijpen, maar kalibratiewaarden van exact hetzelfde toesteltype overnemen 0,00% zin??
Heel wat mensen op AVS zijn erg tevreden met de kalibratie-instellingen die daar o.m. door D-nice op geplaatst zijn en melden een zeer merkbare verbetering t.o.v. de standaardinstellingen. Ik neem aan dat bij een consequent productieproces de afwijkingen tussen de toestellen vrij minimaal zullen zijn.

Heb jij zelf eerst dergelijke kalibratiewaarden overgenomen/uitgeprobeerd voordat je een ISF liet doen?? Want dat zou me echt bruikbare input geven... Maargoed, ik zal het gewoon proberen, ook met een kalibratiedisc ernaast, en zie daarna wel of ik alsnog een ISF kalibratie laat uitvoeren :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Stassen in Tegelen die hebben ze nog een aantal Pioneer plasma schermen staan , ben zelf eventueel geïnteresseerd in de Pioneer PDP-LX5090 of de Pioneer PDP-LX5080D.

Zitten rond de 3100 en 2900 euro , ik moet helemaal uit Rotterdam komen daarom graag input tav Stassen of het de moeite waard is om zo,n reis te maken is er daar nog te onderhandelen over de prijs en hoe weet ik of het om NL modellen gaat .

Als iemand nog een ander adres weet tav deze toestellen hoor ik ook graag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
offtopic:

heeft iemand op de monitors gelet bij de NOS tijdens het WK voetbal? Ik vind ze verdacht veel op een pioneer kuro lijken :). De iets dikkere lijst met piano lak. De weerspiegeling van personen in de monitor verraad dat het plasma monitors zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik weet niet of het gewaardeerd wordt dat ik dit topic omhoog trap maar ik weet niet waar ik het anders moet posten. Ik heb sinds een jaartje ofzo de 50" versie van de laatste generatie Pioneer (500A?), maar de laatste maanden krijg ik steeds meer last van paarse pixels tegen voornamelijk lichte achtergronden. Ik denk dat het inbranding is aangezien ik nu ligt het RTL5 teken zie staan. Ik vind dit heel vreemd aangezien er niks aan de instellingen veranderd is, het contrast niet te hoog staat en helemaal omdat dit pas na een jaar gebeurd en niet in de 1e maanden. Daarnaast heb ik al de 3 eerdere versie gehad, 5070, 5080, 5090 en nooit problemen met inbranding gehad.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit oplos? Of moet ik gebruik gaan maken van de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Help!!!! schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:09:
Als er nog geintresseerden zijn in de Kuro 5090H kijk even in 'vraag en aanbod' daar heb ik er een geplaatst. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste