Aaaaah bedankt, ik zie dat ik het bij m'n Popcorn Hour C-200 wel heb!! Via PC aangesloten had ik alleen de optie "PC mode", met inderdaad slechtere zwartwaarden, maar op "Video" geen "Dot-by-Dot" mode dus altijd overscan.Jolly_Jumper schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:00:
Dot by dot zit als ik zo rond Google ook op de LX5090H. Met de knop waarmee je 't formaat aanpast (16:9, 4:3, zoom, volledig etc) moet je 'm op dot by dot kunnen zetten, althans bij m'n 500a.
Edit: overigens heb je dit alleen bij de input kanalen (en PC wellicht), maar niet als je 'normaal' tv kijkt (althans, niet als je analoog tv kijkt).
Gelukkig kan ik nu dus kijken met goede zwartwaardes zonder overscan
Denk doordat het is omdat de PCH YUV over HDMI stuurt en geen RGB... Maar voor een HTPC is Video mode zonder overscan niet te doen dus.

Ik bedoelde dus dit plaatje voor het brilletje, maar het is inderdaad minder belangrijk dan de juiste contrast/brightness:Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:45:
[...]
Kalibreren kan prima zonder brilletje, of kijk jij je films ook met dat brilletje
Maar ff serieus, het gaat erom om de grijswaarden goed te hebben, want dat betekent dat je kleuren in balans zijn. Met zo'n dvd'tje moet dat lukken.

Ik zou kalibreren op de Rec. 709 HD standaard voor films, de troep van TV zenders boeit mij natuurlijk nietOscar Mopperkont schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:45:
En dan heb je als laatste nog je bron, die zijn ook niet allemaal hetzelfde afgesteld. Dat zie je wel bij voetbalwedstrijden die op meerdere zenders worden uitgezonden. Op de ene zender is het veld veel groener, terwijl het toch echt dezelfde wedstrijd is die met dezelfde camera wordt opgenomen.