Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Op deze manier is het wel heel makkelijk allemaal.
Kunnen we niet standaard meer contracten regelen, bijvoorbeeld in een driehoek of vierkant, of twee heen-en-weer routes?
Choose life
edit: clothing is overigens binnen \o/ of juist

[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 20-10-2009 20:18 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Klopt, maar ik had natuurlijk liever in Rotterdam nog een lading kleding op willen pikken. vanuit Århus naar Rotterdam met katoen gaat wel lukkenfranssie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:16:
Arhus naar RTD is dacht ik cotton en dat contract is nog niet vol?
[..]
Choose life
Dan kan je ook op het laatste moment beslissen waar je naartoe gaat.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waarom echter niet de truck korting? Of is dat iets anders?
@Tharulerz; Ik denk dat je meer aan fuel korting dan aan truck korting hebt.. zo vaak koop je ook weer geen nieuwe truck.
ja uitrusten kan je doen maar dan moet je pas laden als je uitgerust bent. Als je op een rit van 8 legs en een levertijd van 12 uur eerst 10 uur gaat rusten dan lukt het niet omdat je maar 4 uur netto rijdtijd over hebt terwijl het 8 uur duurt.Megamind schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:23:
Ik weet niet of het slim is, maar omdat een keer een penalty kreeg voor het niet optijd afleverenspaar ik nu al mijn FP op totdat ik genoeg heb om de rit in 1x te maken, als dat kan.
Dan kan je ook op het laatste moment beslissen waar je naartoe gaat.
Als je geladen hebt verwacht het spel (best realistisch) dat je gaat rijden.
En ik weet dit omdat ik die inschattingsfout ook maakte
edit:// yeah united western euro trucking kortingspas voor de diesel

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 20-10-2009 21:18 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Truck condition is 76.9% maar lampje van oliedruk brandt al. Repair nodig?
Regelmatig repairen is wel handig, aangezien je dan je maximum snelheid beter blijft behouden. Je kan trouwens best WET joinen (als je dat nog niet gedaan had) en contractroutes gaan rijden. Kijk daarvoor bij de company bulletins. Die routes leveren véél meer op.Hurtebise schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:42:
Pas gestart. Heb eerste rit Madrid-Marseilles erop zitten. Slechts 350$ eraan verdiend.
Truck condition is 76.9% maar lampje van oliedruk brandt al. Repair nodig?
Lees overigens ook de beginnersgids!
Hamburg-Aarhus is slechts 215 miles, dus die route is onmogelijkTweakPino schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:44:
Wanneer je in Rotterdam bent, en je wilt naar Aarhus om cotton weer naar Rotterdam te brengen, rij dan even via Hamburg met clothing, dat levert je $500 extra op.
Maar Rotterdam - Hamburg levert nu $711 op, veel meer dan Rotterdam - Aarhus doet.Cornelis18 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:47:
[...]
Hamburg-Aarhus is slechts 215 miles, dus die route is onmogelijk
Edit:// ja dus dat lijkt me wel een verantwoordelijke detour maar ik zal het later nog wel even doorrekenen want het gaat om maximalisatie van de opbrengst per leg (spel-uur) en omrijden kost je ook weer wat tijd dus het is even uitrekenen welke kant het kwartje opvalt - intuitief moet het kunnen : 215 mijl is 4 uur, en dat is op de rit van 8 a 9 uur wel ver omrijden dus de opbrengst moet zeker meer dan 2,5 (diesel etc) zo hoog zijn dan direct naar Aarshuis rijden. Omrijden zou een contract in gevaar kunnen brengen maar met ons aantal in verhouding tot de deadline lijkt me dat verwaarloosbaar (althans, 8+8= 16 wordt 8+8+4 oid. dus van 16 naar 20 uur per contractrit is een afname van ca 20+ procent), en van de extra verdiensten krijgt de Mij ook 7%...
Ik heb hier een spreadsheet voor en als ik er vandaag nog de tijd vor heb reken ik het door.
[ Voor 79% gewijzigd door franssie op 20-10-2009 22:01 ]
Ik ben benieuwd welke kant het kwartje op valt. Het stukje van rotterdam naar aarhuus levert 300,41 op, dus dan verdien je voor de 3 extra legs 400 euro, misschien de moeite waard idd.
Ik kan het weten, want op de terugweg sta ik nu in hamburg met FP 10(ben van plan vanacht nog even door te gaan
contract route direct = 8 legs voor 1000 = 125 per leg + terug is 8 legs voor 300 = 66 per leg, 191/2=95 per leg opbrengst.
contract route indirect = 8 legs voor 1000 = 125 per leg + hamburg = x legs voor 500 = 500/x per leg + 4 legs met negatief resultaat (diesel en repair kosten) =1500/(12+x) = opbrengst. Als x 0 is zou de opbrengst per leg 125 zijn, is x gelijk aan 10 dan is de opbrengst ook 95 per leg. aangezien het ws minder dan 10 legs is naar Hamburg kan het denk ik wel uit mits het contract niet in gevaar komt. Let wel - dit is een zeer ruwe berekening type "achterkant sigarendoos" en ik hou hier geen rekening met afschrijving op truck, gemiste repair en tank kortingen per leg en verhoogde kans op truck faillure door langer rijden en andere kosten (diesel van leeg rijden die niet gecompenseerd wordt door prut-lading).
Maar arm zal je er niet van worden door over hamburg te rijden, heel erg rijk ook niet maar het is wel leuk om dit soort driehoekjes te bekijken!
edit:// als ik hierboven lees dat het hooguit 1 of 2 FP (leg) kost en de meeropbrengst ca 500 is moet iedereen dat doen lijkt me? Kan voor de Mij ook wel uit denk ik zo obv afdracht 7% aangezien de gezamenlijke opbrengsten meer dan 7% zullen stijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 20-10-2009 23:05 ]
Very nice!Marzman schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:32:
Eerder dan verwacht, maar WET heeft de fuel korting gekocht als company item.
Ben momenteel op weg naar R'dam met Cotton...
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
http://trukz.com/contracts_company.aspNobby schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:46:
Ik ben op weg naar Aarhus om Cotton te kopen voor R'dam morgen vroeg. Hopelijk ben ik nog op tijd.
Cargo Type: Cotton
Destination: Rotterdam - South Holland - Netherlands
Tons Required: 5,458 (Approx. 273 Loads)
Tons Hauled: 3,548 (Approx. 96 Loads Left)
Contract Dates: 10/20/2009 - 10/27/2009
Low Bid: $1.98
het contract naar RTM is nog open, terug naar AAR kan je evt via HHI (Hamburg) rijden met een non-contract load die wel redelijk betaald, als het contract (aar>trm) er dan nog is maar 96 loads moet je kunnen halen (zeg 200 rijders en 90 contracten en aanname dat de helft elke kant oprijdt....) maar damn wat gaat het hard - met hoevelen rijden we nu zo ongeveer eigenlijk)
Dus in RTM even nadenken wat te doen, en de contract pagina controleren of het nog zin heeft een lading in AAR op te halen (al dacht ik dat die zonder contract ook rendabel was of een ander).
[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 21-10-2009 01:02 ]
Je kan eventueel stoppen in hamburg dat levert je 700 op.
Alleen vanuit hamburg is er niks om naar arhus te vervoeren.
Burp
Dan heb je dus een stukje dead-head via Hamburg, dus of dat nou echt rendabel is, tenminste dat heb ik net van iemand anders begrepen ik heb zelf niet de afstanden opgezocht.franssie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:32:
[...]
het contract naar RTM is nog open, terug naar AAR kan je evt via HHI (Hamburg) rijden met een non-contract load die wel redelijk betaald, als het contract (aar>trm) er dan nog is maar 96 loads moet je kunnen halen (zeg 200 rijders en 90 contracten en aanname dat de helft elke kant oprijdt....) maar damn wat gaat het hard - met hoevelen rijden we nu zo ongeveer eigenlijk)
Dus in RTM even nadenken wat te doen, en de contract pagina controleren of het nog zin heeft een lading in AAR op te halen (al dacht ik dat die zonder contract ook rendabel was of een ander).
/▌
eindelijk mijn DAF CF kleine lening van $500, maar die heb ik zo afbetaald nu maar gassen met de vlammen in de pijp!
apt-get moo
Voor mij is het 6 of 7 legs (meestal 7) en duurt het via hamburg 9. Dat scheelt dus 2 legs die ik eerder voor de contractprijs rijdt ipv de rdam-hamburgprijs. Dat staat niet in je berekening.franssie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:20:
het idee is simpel:
contract route direct = 8 legs voor 1000 = 125 per leg + terug is 8 legs voor 300 = 66 per leg, 191/2=95 per leg opbrengst.
contract route indirect = 8 legs voor 1000 = 125 per leg + hamburg = x legs voor 500 = 500/x per leg + 4 legs met negatief resultaat (diesel en repair kosten) =1500/(12+x) = opbrengst. Als x 0 is zou de opbrengst per leg 125 zijn, is x gelijk aan 10 dan is de opbrengst ook 95 per leg. aangezien het ws minder dan 10 legs is naar Hamburg kan het denk ik wel uit mits het contract niet in gevaar komt. Let wel - dit is een zeer ruwe berekening type "achterkant sigarendoos" en ik hou hier geen rekening met afschrijving op truck, gemiste repair en tank kortingen per leg en verhoogde kans op truck faillure door langer rijden en andere kosten (diesel van leeg rijden die niet gecompenseerd wordt door prut-lading).
Maar arm zal je er niet van worden door over hamburg te rijden, heel erg rijk ook niet maar het is wel leuk om dit soort driehoekjes te bekijken!
edit:// als ik hierboven lees dat het hooguit 1 of 2 FP (leg) kost en de meeropbrengst ca 500 is moet iedereen dat doen lijkt me? Kan voor de Mij ook wel uit denk ik zo obv afdracht 7% aangezien de gezamenlijke opbrengsten meer dan 7% zullen stijgen.
Het is dus 7 legs + 2 contractlegs vs. 9 legs op de route via hamburg voor een berekening.
/▌
Klopt, je moet sowieso naar aarhus voor de volgende rit, dus je kan altijd proberen nog een volgende lading cotton te pakken. Het is echter niet de bedoeling dat er al iemand aan het milk contract begintWii4all schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:27:
Je moet wel terug naar aarhus. die hebben milk voor rennes.
Je kan eventueel stoppen in hamburg dat levert je 700 op.
Alleen vanuit hamburg is er niks om naar arhus te vervoeren.
Liefst rond 18u, ik moet nog tanken in Rotterdam.
Maar het levert wel aardig wat op. Dat moet ook want wil een nieuwe vrachtwagen het gaat me te langzaam.
Dat wordt tanken in Aarhus. Dat is nu ons HQ (was de goedkoopste optie om twee terminals op de nieuwe route te zetten).PromWarMachine schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:55:
Hoe laat wordt de HQ verplaatst?
/▌
Wat je kan doen is net genoeg tanken om in aarhus te komen, en dan daar tankenPromWarMachine schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:55:
Hoe laat wordt de HQ verplaatst?
Burp

Bereken de route eens in Google maps, de lijntjes lopen dan hetzelfde.TKing schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:50:
Die GPS is wel belabberd, zegEr staan een paar rechte lijnen en that's it. Ik had het eigenlijk helemaal Google Maps style verwacht met blauwe lijntjes precies over de wegen en zo. Ach ja, het ziet er wel leuk uit
/▌
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nou, dan staan ze wél precies op de wegen, nu zijn het rechte lijnen over een paar knooppunten.Marzman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:55:
[...]
Bereken de route eens in Google maps, de lijntjes lopen dan hetzelfde.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
als je klikt op calculate zie je wat het oplevert
Dat bedoel ik dus. Als ze de maps van Google Maps halen, kunnen ze de routes net zo goed meenemen.Hooglander1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
Nou, dan staan ze wél precies op de wegen, nu zijn het rechte lijnen over een paar knooppunten.
Ik heb nu New Air Filter, New Fuel Filter, New Fuel Injectors, New Tires & Aluminum Wheels. Dat betekent een MPG van 8.53. Om een lang verhaal kort te maken, red ik het makkelijk om nu naar Rotterdam te komen en dan door te rijden naar Aarhus, om daar weer te tanken.Marzman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Dat wordt tanken in Aarhus. Dat is nu ons HQ (was de goedkoopste optie om twee terminals op de nieuwe route te zetten).
Wat zou ik verder nog up kunnen graden aan m'n $13k truck? Ik twijfel tussen High Gear Ratio & Super Charger. Sparen voor een nieuwe truck of een endorsement is ook een optie natuurlijk.
Of je rijdt direct naar aarhus en je collecteert +/- 400Geckoo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:55:
als je nu in r'dam bent met een lege lading, wat is het beste om te doen?
Of je gaat via hamburg dan collecteer je +/- 700 (het kost je dan alleen nog wel 3 of 4 legs extra om naar aarhus te gaan (leeg)
It's up to you.
Burp
Hauling 40,000 pounds of Milk from Aarhus to Rennes will earn your driver $2.31 per mile, a total of $2072.53 for the entire route. If you are late you will be fined $50.00 per day that you are late.
Normaal staat er zoiets bij dat your company specializes in Milk blablabla en dat er een x bedrag naar de company gaat. Ik vraag me af of dit nou klopt?
Of is nog steeds niet de bedoeling (zoals Phoenix1337 eerder aangaf) om Milk te gaan rijden? Er is alleen nog maar een milk contract en ik sta in Aarhus, dus het lijkt me dat ik Milk zou moeten rijden. Anyway, ik heb 6FP dus ik hoef niet gelijk weg.
Verwijderd
Maargoed, wijze les voor de toekomst: als het contract er bijna opzit, NIET meer gaan rijden want WET vertrekt op het moment dat de laatste lading opgehaald is. Voortaan ga ik dan wel ff zorgen dat m'n FP op 0 komen en daarna aan het nieuwe contract beginnen. Stukje efficiency.....
Persoonlijk zou ik juist het ophalen van de laatste contract-loads stimuleren, maar op dit moment stimuleren wij om op het laatst even "de kat uit de boon te kijken".
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 12:52 ]
Hij staat nu namelijk nog op Cotton.
@BazzH: Ik denk dat het gewoon een afweging is wie er het meeste uit haalt. Als nog maar 10% van je drivers opweg is naar Rotterdam, en 90% is al onderweg van Aarhus naar Rennes, dan is het voor het gehele bedrijf beter dat de terminal verplaatst wordt. Lijkt wel of we in een guild zitten bij een random MMORPG, daar heb je ook altijd dit "gezeur"
(dit zijn geen echte cijfers, ik heb ze niet gecontroleerd)
[ Voor 61% gewijzigd door Racemol op 21-10-2009 12:54 ]
dat komt omdat de preferred cargo nog niet op milk ingesteld staat. Dat kan morgen pas weer.Coenen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:38:
Normaal staat er zoiets bij dat your company specializes in Milk blablabla en dat er een x bedrag naar de company gaat. Ik vraag me af of dit nou klopt?
Dat komt omdat wij er vanuit zijn gegaan dat iedereen 3 tripjes op een tank wel moet kunnen redden. Als dat niet zo was hadden we de terminal ook nog niet verplaatst. Wat je nu kan die is een klein beetje tanken om in aarhus te komen ( aanpassen kan via edit my driver ) en dan in aarhus nog een keer tanken, maar dan de hele tank vol.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:
OK, dat was dus de laatste keer dat ik voor 1 van de laatste ladingen van een contract ga. Ik ben nu bijna met mijn laatste contract-lading Cotton in Rotterdam, maar WET is daar alweer lang en breed vertrokken. Het was wel prettig geweest om, na de laatste contract-lading, in ieder geval nog even te kunnen tanken met 25% korting....
Maargoed, wijze les voor de toekomst: als het contract er bijna opzit, NIET meer gaan rijden want WET vertrekt op het moment dat de laatste lading opgehaald is. Voortaan ga ik dan wel ff zorgen dat m'n FP op 0 komen en daarna aan het nieuwe contract beginnen. Stukje efficiency.....
Ja, een keer per 2 dagen.Racemol schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:
Hoe werkt het wijzigen van preferred cargo? Kan dat eens in de zoveel dagen en kost dat geld?
/▌
Rotterdam is je home-town en dus kan je daar FP-loos tanken als het goed is.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:
OK, dat was dus de laatste keer dat ik voor 1 van de laatste ladingen van een contract ga. Ik ben nu bijna met mijn laatste contract-lading Cotton in Rotterdam, maar WET is daar alweer lang en breed vertrokken. Het was wel prettig geweest om, na de laatste contract-lading, in ieder geval nog even te kunnen tanken met 25% korting....
Persoonlijk zou ik juist het ophalen van de laatste contract-loads stimuleren, maar op dit moment stimuleren wij om op het laatst even "de kat uit de boon te kijken".
Daarnaast ontvang je idd 25% korting, maar dan hebben we het over 40 dollar verschil oid? Het feit dat we de locaties optimaliseren zorgt er voor dat we sneller de 10% company fueldiscount hebben kunnen regelen bijvoorbeeld.
Het is nu even lastig, maar uiteindelijk hebben we hier meer profijt van, maar je hebt wel gelijk dat we het in de toekomst moeten voorkomen.
Verwijderd
Ja, maar de chauffeurs zijn niet en gek en hebben (net als ik) natuurlijk prima door dat je dan dus beter niet voor de laatste loads van een contract kunt gaan. Resultaat: de laatste loads van een contract blijven liggen (of gaan een stuk langzamer), omdat mensen dit risico gaan incalculeren.Racemol schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:
Hoe werkt het wijzigen van preferred cargo? Kan dat eens in de zoveel dagen en kost dat geld?
@BazzH: Ik denk dat het gewoon een afweging is wie er het meeste uit haalt. Als nog maar 10% van je drivers opweg is naar Rotterdam, en 90% is al onderweg van Aarhus naar Rennes, dan is het voor het gehele bedrijf beter dat de terminal verplaatst wordt. Lijkt wel of we in een guild zitten bij een random MMORPG, daar heb je ook altijd dit "gezeur".
(dit zijn geen echte cijfers, ik heb ze niet gecontroleerd)
Daarom zou er "beleid" moeten zijn op dit gebied.
Er zal altijd wel iemand zijn die minder profiteert van wijzigingen als deze. Dat hou je altijd en je moet 'gewoon' leren om globaal te kijken, ipv individueel. So be it.Hooglander1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:55:
[...]
Rotterdam is je home-town en dus kan je daar FP-loos tanken als het goed is.
Daarnaast ontvang je idd 25% korting, maar dan hebben we het over 40 dollar verschil oid? Het feit dat we de locaties optimaliseren zorgt er voor dat we sneller de 10% company fueldiscount hebben kunnen regelen bijvoorbeeld.
Het is nu even lastig, maar uiteindelijk hebben we hier meer profijt van, maar je hebt wel gelijk dat we het in de toekomst moeten voorkomen.
Overigens kan je met de beginners truck (WIA64T) slechts een keer van Rotterdam naar Aarhus en terug op een volle tank, dan is deze practisch leeg.
We gaan er beter op letten
Overigens moet je als je voor het geld wilt rijden ook niet echt bij WET zijn, want zo heel goed zijn onze percentages nu ook weer niet.
Wél heb je bij ons het tweaker gevoel en heb je nog eens dat 12 mensen zich opofferen om een contract te redden. Ik noem een mobile home contract
Daar ben ik als trucker ook niet beter van geworden, maar daar speel ik dit spelletje ook niet om. Als je alles hebt, lijkt het mij toch niet meer leuk
[ Voor 54% gewijzigd door Hooglander1 op 21-10-2009 13:06 ]
Er is beleid op dat gebied. We zijn er dus vanuit gegaan dat iedereen het wel zou redden met de fuel die ze nu hadden. Dat is dus helaas niet het geval.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:56:
[...]
Ja, maar de chauffeurs zijn niet en gek en hebben (net als ik) natuurlijk prima door dat je dan dus beter niet voor de laatste loads van een contract kunt gaan. Resultaat: de laatste loads van een contract blijven liggen (of gaan een stuk langzamer), omdat mensen dit risico gaan incalculeren.
Ik sta btw zelf nu ook in rotterdam.
We hadden het idee dat iedereen wel 3 ritjes kon doen en in Aarhus kon tanken. Dit is dus niet het geval met Volvo. Dit is dus een verkeerde inschatting geweest, anders was het HQ later vanmiddag verhuist.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:56:
[...]
Ja, maar de chauffeurs zijn niet en gek en hebben (net als ik) natuurlijk prima door dat je dan dus beter niet voor de laatste loads van een contract kunt gaan. Resultaat: de laatste loads van een contract blijven liggen (of gaan een stuk langzamer), omdat mensen dit risico gaan incalculeren.
Het schuiven met terminals en het HQ is gedaan omdat dit de goedkoopste manier is. We hebben 1 terminal en 1 HQ. Door het HQ te verhuizen naar Aarhus en de terminal in Rdam te verkopen is Rennes nu de eerste terminal (wat de helft kost van een tweede terminal). We sparen nu voor de company items, als we die hebben zal het waarschijnlijk minder een probleem worden terminals wat langer te laten staan.
/▌
Je terminal's/hq's plaats je gewoon daar waar de meesten er profijt van hebben. Als 70% + op Aarhus-Rennes zit, dan is dat gewoon logisch. En dan nog, it's a game!
En damn, wat gaat WET hard, top 5 kwa grote in het spel, de contracten gaan ons goed af. De voorzieningen worden steeds beter en je ziet iedereen zijn rating en groei mbt middelen (nieuwe trucks) behoorlijk snel stijgen... Laten we die lijn zo doorzetten!
"Mekker, blaat"
Ik dacht eigenlijk dat dit door het spel uitgerekend werd, door te kijken naar wat er in totaal het meest vervoerd is door een bedrijf. Maar maakt dit nog wat uit voor de inkomsten, of niet?
/▌
Phoenix1337 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:54:
[...]
dat komt omdat de preferred cargo nog niet op milk ingesteld staat. Dat kan morgen pas weer.
[...]
Ok, onderweg van Aarhuus, naar Rennes met Milk. Ben al ongeveer halverwege.Hooglander1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:39:
Ja, je moet milk rijden. En het bedrag klopt wel aardig hoor.
Ik heb nog getwijfeld of ik al moest laden en wachten tot mijn FP weer laag genoeg waren om te gaan rijden (stond op 10) om het contract af te maken.
Ik moest toch hoe dan ook wachten dus maar besloten om vanavond te kijken als ik weer thuis ben of ik nog moest rijden (nog niet wetende dat we een nieuw contract hadden met melk
Ik vind dat we zeker nu nog geen modder moeten gaan gooien voor het mislopen van maximaal $100,-- en 1 FP om te tanken.
Iedereen is nieuw in dit spel (op Marzman na, en die is weer nieuw in deze functie) en persoonlijk ben ik zeer te spreken over hoe de mensen die zich bij Marzman gemeld hebben het tot nu toe doen.
Dan denk ik alleen maar in je vrij weekend om half zeven in de ochtend achter je pc zitten om een contract te kunnen afsluiten!
Dan heb ik het nog niet over andere beslissingen die er genomen moeten worden.
Als je in 1 keer over 200+ man moet beslissen zullen er altijd een aantal tussen wal en schip vallen. Je kan nooit bij deze aantallen alles exact overzien volgens mij.
Een inschatting maken kan wel maar alles tot 4 cijfers achter de komma doorrekenen is denk ik (nog) niet mogelijk.
Ik ben blij met onze leiding en hoop ook dat deze zo door zal gaan!
Dank je wel daarvoor.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
En hier een boete heeft voor gehad (en zoja, hoeveel bedraagt deze?)
agree!Saffie_time schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:30:
Dan denk ik dat ik blij ben dat ik Aarhus ben blijven staan en nog niet geladen had voor de terugweg naar Rotterdam als dat contract ook weer netjes op tijd klaar is!
Ik heb nog getwijfeld of ik al moest laden en wachten tot mijn FP weer laag genoeg waren om te gaan rijden (stond op 10) om het contract af te maken.
Ik moest toch hoe dan ook wachten dus maar besloten om vanavond te kijken als ik weer thuis ben of ik nog moest rijden (nog niet wetende dat we een nieuw contract hadden met melk).
Ik vind dat we zeker nu nog geen modder moeten gaan gooien voor het mislopen van maximaal $100,-- en 1 FP om te tanken.
Iedereen is nieuw in dit spel (op Marzman na, en die is weer nieuw in deze functie) en persoonlijk ben ik zeer te spreken over hoe de mensen die zich bij Marzman gemeld hebben het tot nu toe doen.
Dan denk ik alleen maar in je vrij weekend om half zeven in de ochtend achter je pc zitten om een contract te kunnen afsluiten!
Dan heb ik het nog niet over andere beslissingen die er genomen moeten worden.
Als je in 1 keer over 200+ man moet beslissen zullen er altijd een aantal tussen wal en schip vallen. Je kan nooit bij deze aantallen alles exact overzien volgens mij.
Een inschatting maken kan wel maar alles tot 4 cijfers achter de komma doorrekenen is denk ik (nog) niet mogelijk.
Ik ben blij met onze leiding en hoop ook dat deze zo door zal gaan!
Dank je wel daarvoor.
Nog maar 600 miles en dan heb ik ook wat koe afgeleverd in Rennes
apt-get moo
Overigens uit het hoofdstuk Mosterd na de maaltijd - het via Hamburg terug rijden naar Aarhus was idd voordeliger, op de hele driehoek gemeten een toename van ca 60 USD per leg naar 80. Scheelde dus een kleine 500 dollar op een dag.
Het levert inderdaad meer op, het zal een hotload zijn momenteel (met een sterretje). Als je van beide routes 9 legs pakt (7 en 9 kun je niet vergelijken) dan scheelt het ongeveer 100 dollar. Omdat je ongeveer 1 keer op en neer kon is dat dan 100 dollar per dag. Als je met 8 en 10 legs rekent zal er een iets ander bedrag uitkomen (thanks to wceend die het uitrekende)franssie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:19:
Overigens uit het hoofdstuk Mosterd na de maaltijd - het via Hamburg terug rijden naar Aarhus was idd voordeliger, op de hele driehoek gemeten een toename van ca 60 USD per leg naar 80. Scheelde dus een kleine 500 dollar op een dag.
/▌
Lijkt me een leuke verfrissende webgame, ben alleen gestart in Australie en zie dat jullie het actiefste zijn in Europa, dus moeten jullie maar even aangeven of ik een trip naar Europa moet nemen
... MMORPG Addict.
In Australië kan je geen contractritten voor WET rijden, en kan je niet genieten van de WET-company-voordeeltjes.CRiMiNaL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:00:
Heb me aangemeld bij WET met de user rme_2001
Lijkt me een leuke verfrissende webgame, ben alleen gestart in Australie en zie dat jullie het actiefste zijn in Europa, dus moeten jullie maar even aangeven of ik een trip naar Europa moet nemen
Ik zou als ik jou was de driver resetten en naar Europa verkassen. Tenzij verkassen zonder reset kan (en zonder vliegticket).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Staat nu in een spreadsheet. Waar ik echter nog steeds wat mee klooi is wat een redelijk gemiddeld verbruik is aangezien dat nogal wisselt afhl van weer, snelheid en random faillures, waarbij die laatste dan ook weer FP kosten.
In elk geval morgen eens kijken of ik een rendabele driehoek kan vinden ipv een directe lijn (afh van het nieuwe aanbod).
Europa is wel vrij essentieel ja. Vliegen is lastig als je net begonnen bent, een ticket kost geld en ook moet je de vrachtwagen verkopen met verlies en een nieuwe kopen. Je kan een beetje rondrijden door Australie en morgen je driver resetten, ik denk dat dit voordeliger is als vliegen.CRiMiNaL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:00:
Heb me aangemeld bij WET met de user rme_2001
/▌
Kater? Eerst water, de rest komt later
die moet je eerst verkopen voordat je je truck verkoopt dat kan ook bij purchase itemsHaan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:26:
Net vertrokken uit Denemarken met melk, nog 6 legs te gaan, maar sta wel met 12 FP omdat ik voor $1.94 kon tanken. Met het geld van deze rit heb ik hopelijk genoeg voor de 13K truckWeet iemand of je nog iets terug krijgt voor een setje nieuwe banden? Was opzich een aardige investering, bracht de topspeed van m'n oude Volvo barrel met 11 MPH omhoog, scheelt toch behoorlijk
apt-get moo
Aarhus zoekt vegetables en paris levert die.
Je kan dus of direct met grain of iron ore van rennes naar aarhus, dan krijg je 500 ofzoeits? Heb dat nieteens berekend.
Als je via paris gaat krijg je er 720 voor.
Parijs is maar 4 of 5 legs.
en daarna is aarhus nog 720 miles.
[ Voor 10% gewijzigd door Wii4all op 22-10-2009 08:40 ]
Burp
Van Rennes naar Parijs is een lege rit en met vegetables van Parijs naar Aarhus is nog geen $500,-Wii4all schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:38:
Misschien nog een tip, ik weet niet of het echt wat oplevert.
Aarhus zoekt vegetables en paris levert die.
Je kan dus of direct met grain of iron ore van rennes naar aarhus, dan krijg je 500 ofzoeits? Heb dat nieteens berekend.
Als je via paris gaat krijg je er 720 voor.
Parijs is maar 4 of 5 legs.
en daarna is aarhus nog 720 miles.
Het was dus niet echt de moeite :-D
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
in aarhus hebben ze nu geen groente meer nodig dus levert de rit ook minder op
weet iemand hoe het werkt met de bonus die je bij Game Statistics - city ziet staan
ben aan het kijken of ik wat kan doen voor de terugreis
Die bonus krijg je extra (?) op je ritje, omdat het een zogenaamde "hot route" is.creon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:05:
klopt want de steden zijn veranderd
in aarhus hebben ze nu geen groente meer nodig dus levert de rit ook minder op
weet iemand hoe het werkt met de bonus die je bij Game Statistics - city ziet staan
ben aan het kijken of ik wat kan doen voor de terugreis
Maar over de terugreis: Voor wat ik zo snel zie, rijd je voor bijna alles flink om...
[ Voor 11% gewijzigd door ritsjert op 22-10-2009 09:16 ]
Cargo Type: Vegetables Route Distance: 720 Miles
Cargo Weight: 40,000 lbs (20 tons) Route Odometer: 194 Miles
Current Temperature: 80˚ F Miles To Go: 526 Miles
Origin City: Paris, France Ticket Fines: $0.00
Destination: Aarhus, Denmark Collect on time: $721.59
Late penalty: $100.00 Daily
[ Voor 68% gewijzigd door Wii4all op 22-10-2009 09:22 ]
Burp
jij was net optijd vertrokkenWii4all schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:21:
Dan is tie zeker net aangepast want ik krijg er 720 voor bij aflevering.
ik zit al een beetje te kijken wat de moeite waard is
over london zou kunnen maar levert niet echt op (wel meer miles

dus nu komt meteen terug naar aarhus nog het beste uit de bus
Ach ja, had ik het zelf maar beter moeten uitzoeken.Wii4all schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:21:
Dan is tie zeker net aangepast want ik krijg er 720 voor bij aflevering.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Want ik heb het om ongeveer 8:30 uitgezocht na mijn aankomst in rennes.
Burp
Maandag was het iets van 8.45 ofzo, dat zal op donderdag wel hetzelfde zijn.Wii4all schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:55:
Om 9:00 op donderdag veranderen ze dan.
Want ik heb het om ongeveer 8:30 uitgezocht na mijn aankomst in rennes.
/▌
nee levert niets opmaarud schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:04:
Is het een idee om dead head naar Bordeaux te rijden en dan met Iron Ore naar Aarhus? Misschien levert dat meer op..
beter om ineens naar aarhus te rijden
(en dat van iemand die graag kijkt of er iets leuks te rijden is
optie zou eventueel zijn voor zolang kleren naar hamburg goed opleverd (zelf in de gaten houden)
aarhus - rennes melk (contract)
rennes - rotterdam maakt niet uit
rotterdam - hamburg kleren
hamburg - aarhus leeg
maar aarhus - rennes - aarhus is makelijker
minder rekenen, minder checken en goed voor het contract
[ Voor 32% gewijzigd door creon op 22-10-2009 11:23 ]
Iemand?Tankiej schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:45:
Als ik het goed heb begrepen zijn de volgende interessante trucks de 1997 Kenworth W900 of 1998 Peterbilt 379 toch? Daar heb ik namelijk geld voor na deze rit, dus dan ga ik overstappen op een andere, dit barrel gaat constant kapot!
/▌
Verwijderd
Ben nu bezig met de terugrit naar Aarhus.
Ik heb zojuist mijn eerste lading naar Rennes gebracht, vanavond terug richting het mooie Denemarken voor de tweede lading.
[ Voor 38% gewijzigd door Racemol op 22-10-2009 15:35 ]
Die doe ik nu.creon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:07:
[...]
optie zou eventueel zijn voor zolang kleren naar hamburg goed opleverd (zelf in de gaten houden)
aarhus - rennes melk (contract)
rennes - rotterdam maakt niet uit
rotterdam - hamburg kleren
hamburg - aarhus leeg
Dit topic is gesloten.
Lees voor je iets vraagt eerst de beginnersgids van Admiral Freebee, aangezien hier veel vragen in beantwoord worden. Deze is hier te vinden.