Trukz - A Trucking Simulation Game Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik ben ook al 1 keer van Aarhus naar Rennes geweest en ben nu weer op weg naar Aarhus. In 2 dagen moeten dit soort contracten welk gehaald kunnen worden. Ben benieuwd, volgens mij als je het "team" opsplitst in 2 groepen, kan je toch ook vrij snel 2 contracten naast elkaar rijden. (mits je de contracten natuurlijk voor elkaar krijgt).
Op die manier kunnen mensen langer op 1 contract rijden, wat het geheel van "wisselen van locatie" ook wat rustiger maakt. Daarnaast hoeven jullie dan 1 keer per 4 dagen (ongeveer) 2 contracten te hebben gevonden (iets meer rust) dan om de dag.

Het laatste (but not least) voordeel is dat er zonder dat jullie heel snel veel meer moeten regelen, gemakkelijker om meer members binnen de business te krijgen. (zegge: zonder dat je elke dag nieuwe contracts nodig hebt)

Misschien opsplitsen in een "southern" en "northern" europe team oid? (ik weet niet of zoiets helemaal mogelijk is, maar het dient ook slechts als een voorbeeld) Wel natuurlijk allemaal hetzelfde bedrijf, maar wanneer je 2 "teams" hebt, en voor beide teams een soort van leider, die ook contracten kan/ mag regelen voor dat team, (in overleg) is het ook allemaal meer manageble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
was die vraag aan mij gericht?
Het levert 1.59 ppm op voor 'heen en weer' tegenover 1.49 ppm voor de aarhus-rennes-aarhus 'return trip'
Als ik alles goed berekend heb, want dat heb ik vandaag dus voor het eerst gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

de return rit via hamburg levert je bruto USD 1,03 per mijl op ipv 0.6x dus ruim 40 procent meer - niet rekening houdend met de extra stops tgv net niet steeds helemaal uitkomen van een route (je houdt miles over zegmaar).
Netto hangt eea nogal af van je truck, verbruik, het weer etc.

De bruto opbrengst heb ik zo uitgerekend, de netto bereking is al een heel excel spreadsheet geworden.

Dus elke regel is een stuk van de route, de laatste zijn de totalen en gemiddelde opbrangst:
DISTPPMOprengst per sub-route
4550.60273
303 2.40727.2
21500
9731.031000.2

Je doet er wel een paar uur langer over maar netto haal ik het er ook nog goed uit, ga 'm zo ook rijden.
edit:// nu reken ik 'm netto weer een keer door en kan het niet uit - ik word gek.
Edit2:// Copy pate is altijd levensgevaarlijk in een spreadsheet :+ Netto per mijl wordt 1.30 bij omrijden met kleding tegenover 1.12 direct heen en weer ex afschrijvingen, boetes, slecht weer en nood-reparaties onderweg.

Wie interesse heeft om er verder mee te klooien stuurt maar een PM voor de spreadsheet.

[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 23-10-2009 00:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Ook maar eens aangemeld en eens kijken of het wat is.. ondertussen nog onderweg richting Aarhus om weer richting Rennes te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
misschien een idee om een spreadsheet met rekenmogelijkheden beschikbaar te stellen als download oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
jbdeiman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:52:
Ik ben ook al 1 keer van Aarhus naar Rennes geweest en ben nu weer op weg naar Aarhus. In 2 dagen moeten dit soort contracten welk gehaald kunnen worden. Ben benieuwd, volgens mij als je het "team" opsplitst in 2 groepen, kan je toch ook vrij snel 2 contracten naast elkaar rijden. (mits je de contracten natuurlijk voor elkaar krijgt).
Op die manier kunnen mensen langer op 1 contract rijden, wat het geheel van "wisselen van locatie" ook wat rustiger maakt. Daarnaast hoeven jullie dan 1 keer per 4 dagen (ongeveer) 2 contracten te hebben gevonden (iets meer rust) dan om de dag.

Het laatste (but not least) voordeel is dat er zonder dat jullie heel snel veel meer moeten regelen, gemakkelijker om meer members binnen de business te krijgen. (zegge: zonder dat je elke dag nieuwe contracts nodig hebt)

Misschien opsplitsen in een "southern" en "northern" europe team oid? (ik weet niet of zoiets helemaal mogelijk is, maar het dient ook slechts als een voorbeeld) Wel natuurlijk allemaal hetzelfde bedrijf, maar wanneer je 2 "teams" hebt, en voor beide teams een soort van leider, die ook contracten kan/ mag regelen voor dat team, (in overleg) is het ook allemaal meer manageble.
We proberen eigenlijk contracten op elkaar aan te laten sluiten (zo goed als) maar dat is vandaag en gisteren helaas niet mogelijk. Hopelijk morgen ander wordt het gewoon een willekeurig ander contract waarvan de supplier niet te ver van rennes af zit. Dat contracten er snel doorheen gaan maakt verder niet uit,

Twee teams zou kunnen, maar dat is lastig te organiseren denk ik en op de manier waarop we het nu doen kunnen we de grootste contracten uit het spel aan waar minder concurrentie op is bij het bieden (tot nu toe hebben we alleen kleinere contracten verloren bij het bieden). Het heeft dus zeker voordelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[b][message=32787100,noline]
Je doet er wel een paar uur langer over maar netto haal ik het er ook nog goed uit, ga 'm zo ook rijden.
edit:// nu reken ik 'm netto weer een keer door en kan het niet uit - ik word gek.
Edit2:// Copy pate is altijd levensgevaarlijk in een spreadsheet :+ Netto per mijl wordt 1.30 bij omrijden met kleding tegenover 1.12 direct heen en weer ex afschrijvingen, boetes, slecht weer en nood-reparaties onderweg.

Wie interesse heeft om er verder mee te klooien stuurt maar een PM.
Dat is toch rennes - rotterdam - hamburg - aarhus?
Dan doe ik die morgen ook.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

yep!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Even een vraagje.. ik zit nog zeker 10 legs van Rennes af en als ik daar kom krijg ik zo'n $2100. Ik heb nog zo'n $200 en moet ook nog minimaal 1x tanken voor ik weer verder kan rijden. Daarnaast heb ik ook al een lening lopen van $700.

Nu zit ik met de vraag of ik zodadelijk een lening van $1000 af moet sluiten zodat ik de betere banden kan kopen.. is dit de gok waard en verdien ik dat snel genoeg terug of kan ik beter nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
beste kun je doorsparen voor de 13K truck
dat is iig wat de meeste gedaan hebben

gaat nu erg langzaam met de volvo maar heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

la_fusion, ik heb geleend om new tires te kunnen kopen voor de volvo.
Het geld dat je eruit haalt doordat je sneller ritten kan doen compenseert de waardevermindering van de banden tegen dat je de 13k truck koopt.

Kijk gewoon wanneer je geld + truck resell + waarde items (in jouw geval dus mss banden) = 13k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
* Racemol is de trotse eigenaar van de 1998 Peterbilt 379 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
owwww drama die oude Freightliner alles gaat stuk als ik in rennes ben eerst verkopen en een nieuwe kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tijd voor een nieuw topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Hmm... Men truck verkocht en men banden vergeten :(

2500 down the drain :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
Tharulerz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:16:
Hmm... Men truck verkocht en men banden vergeten :(

2500 down the drain :(
Kun je nog lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hij bedoelt denk ik dat hij voor het verkopen van zijn truck vergeten is om eerst zijn banden (los dus) te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:25
Broem broem, sollicitatie gedaan. Is kijken of ik er wat van bak :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Aan de planners van onze groep:

Ik heb mijn truck een week aan de kant staan. Groot technisch onderhoud in Rennes in de planning staan.
Helaas dus 1 vrachtwagen minder om de contracten te rijden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Marzman kan ik company clown worden.

Vind ik wel een aardige titel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben nu in Rennes met FP10.
Er zijn nog maar weinig loads nodig. Kan ik beter hier wachten op het nieuwe contract of beter naar Aarhus gaan?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Misschien is het leuk om te proberen een interne competitie op te zetten? Zo van, wie heeft de eerste vracht voor een nieuw contract gereden + wie heeft het meeste vracht vervoerd?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
over 10 uur is het 23.00
om 7 uur morgen vroeg zijn de nieuwe contracten bekend (als we iets hebben)
dus dan zou je na je 10 uur rust nog 8 uur moeten wachten
die extra 8 uur is zonde van je tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je red Aarhus waarschijnlijk nog wel op tijd. Sowieso moeten we bij de contracten die we op het oog hebben een stukje rijden, dus het maakt niet zo veel uit.

Gewoon lekker doorrijden :)

Als je in aarhus op tijd komt, haak dan meteen even een lading aan als het contract bijna completed is, dan krijg je misschien wel een boete omdat je officieel te laat bent, maar dan verdien je meer dan als je hem eventueel op non-contract basis zou rijden.

Maar goed, morgenochtend weten we al meer over de contracten :)

[ Voor 48% gewijzigd door Hooglander1 op 23-10-2009 12:57 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
ik sta nu in Rennes, doorrijden naar Aarhus of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:53:
Misschien is het leuk om te proberen een interne competitie op te zetten? Zo van, wie heeft de eerste vracht voor een nieuw contract gereden + wie heeft het meeste vracht vervoerd?
Eerste vracht voor een nieuw contract rijden is niet zo'n goed idee, want dan ga je mensen hebben die voortijdig een oud contract verlaten om al in de beginstad van het nieuwe contract te zijn voor de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Hooglander1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:56:
Als je in aarhus op tijd komt, haak dan meteen even een lading aan als het contract bijna completed is, dan krijg je misschien wel een boete omdat je officieel te laat bent, maar dan verdien je meer dan als je hem eventueel op non-contract basis zou rijden.
Valt wel mee denk ik, zelfs als je 10fp hebt zou je het nog makkelijk binnen de tijd moeten kunnen redden. :)
Hooglander1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:56:Sowieso moeten we bij de contracten die we op het oog hebben een stukje rijden, dus het maakt niet zo veel uit.
Mag ik hieruit concluderen de we de komende periode de keuze hebben tussen meerdere contracten? :D

[ Voor 25% gewijzigd door daan! op 23-10-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
daan! schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:20:
[...]
Mag ik hieruit concluderen de we de komende periode de keuze hebben tussen meerdere contracten? :D
Nou ja, keuze. Het is een rondje als we de contracten ook krijgen.
Wii4all schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:42:
Marzman kan ik company clown worden.

Vind ik wel een aardige titel.
Dat is eigenlijk Phoenix zijn titel, dus allee als die er geen problemen mee heeft ;)
Dat lijkt me ook wel leuk. En dan als prijs een korting op de collection rate voor een bepaalde periode. Maar met het volgende contract is dat even niet zo handig.

[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 23-10-2009 13:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:37:
[...]

Nou ja, keuze. Het is een rondje als we de contracten ook krijgen.
Nog beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

rondjes zijn leuk \o/
* franssie hoopt dat het gaat lukken maar eerst nog even 20-ton het koe-extract lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor beiden moet je een zo snel mogelijke truck hebben of zo veel mogelijk geld al hebben, zodat je meer kan meenemen.

Om er als eerste te zijn moet je het oude contract heel snel verlaten en dat is niet de bedoeling.

Leuk idee, maar het lijkt mij een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Hooglander1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Voor beiden moet je een zo snel mogelijke truck hebben of zo veel mogelijk geld al hebben, zodat je meer kan meenemen.

Om er als eerste te zijn moet je het oude contract heel snel verlaten en dat is niet de bedoeling.

Leuk idee, maar het lijkt mij een no-go.
Je zou een klasse tot de Volvo en een klasse vanaf de Volvo kunnen maken. Wat je meeneemt maakt dan niet zo veel uit het gaat dan om hoe vaak je in die contractplaats bent geweest. Het idee op zich is wel leuk het moet alleen inderdaad passen voor het moment. En dat is nu niet helemaal het geval inderdaad omdat het oude contract ook gedaan moet worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Laatst online: 09:05
[...]

Dat is eigenlijk Phoenix zijn titel, dus allee als die er geen problemen mee heeft ;)
Ik ben nu VP dus die titel staat sowieso al niet meer bij mijn naam, de enige voorwaarde die ik er aan stel is dat ik nog steeds gratis kievse gehaktballen krijg :)
[...]

Dat lijkt me ook wel leuk. En dan als prijs een korting op de collection rate voor een bepaalde periode. Maar met het volgende contract is dat even niet zo handig.
lijkt je dat verstandig? Zo stimuleer je alleen maar om de laatste ritten van een contract niet te maken.

BTW, ik denk dat we na het weekend een keer een nieuw topic krijgen, moet de layout nog ff in elkaar zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Je zou een klasse tot de Volvo en een klasse vanaf de Volvo kunnen maken. Wat je meeneemt maakt dan niet zo veel uit het gaat dan om hoe vaak je in die contractplaats bent geweest. Het idee op zich is wel leuk het moet alleen inderdaad passen voor het moment. En dat is nu niet helemaal het geval inderdaad omdat het oude contract ook gedaan moet worden.
Vanaf de Volvo zijn er ook nog verschillen in snelheid hoor. Ik heb best een rappe wagen, maar ik kan nog steeds soms stukken rijden op max 85.

Daarnaast stimuleer je te hard rijden en doorrijden op de FP, wat boetes en DR kost en dat wil je ook nog niet als beginnende rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Phoenix1337 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
lijkt je dat verstandig? Zo stimuleer je alleen maar om de laatste ritten van een contract niet te maken.
Of juist wel, alleen dan van dat competitiecontract. Als je van elk contract een competitie maakt worden ze dus afgemaakt.

Maar daar hebben we het dan nog wel een keer over of het wel of niet wat is. Ik vind het een leuk idee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Er zijn nu al reeds 60 man onderweg van aarhus naar rennes.

Er hoeven slechts +/- 10 man terug naar aarhus te gaan om aan het contract te voldoen.

Ik zit nu in Rdam op weg naar hamburg.

Ik kijk vandaar nog of ik doorga naar aarhus.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Een aantal dingen:
Dan heeft diegene die op een bepaalde locatie staat en net is aangekomen (dus heeft FP) pech ten opzichte van iemand die daar wat eerder is aangekomen, en dus minder FP heeft.
Op die manier kan je er nooit een eerlijke competitie van maken en dan wordt het dus ook niet leuker voor diegenen die "elke keer later zijn"...
Het stimuleert het "doorgaan na een contract afronding", totaal niet terwijl dat denk ik wel iets belangrijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Als je het contract niet af rijdt haal je zeer waarschijnlijk ook de award voor meeste lading niet. Om dat te krijgen moet je het contract juist zo lang mogelijk doorrijden.
Dat FP en snelheidsboetes dat is een risico waarvan je zelf moet kiezen of dat het waard is of niet.Lijkt me dat iedereen volwassen genoeg is om daarin een afweging te maken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Zo, ook mijn sollicitatie ingestuurd; dotmac. Eens kijken wat we er van bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
aantal heen en weer ritjes binnen contract in combinatie met de top snelheid van je truck

3x op en neer top snelheid 70mph

3/70 = wie het hoogst heeft wint

ofzo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grrr Denk je eens een leuk spelletje voor op werk te hebben..............
kan ik al 2 dagen niks doen door die stomme banner van heineken.
Trekt heel me citrix sessie overhoop :(
creon schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:16:
aantal heen en weer ritjes binnen contract in combinatie met de top snelheid van je truck
3x op en neer top snelheid 70mph
3/70 = wie het hoogst heeft wint
ofzo iets
Ben er achter gekomen dat zodra je je 2e truck gekocht hebt, de snelheid meer bepaalt word door de rij-omstandigheden dan door je topsnelheid. Schiet al met al niet echt op dus..........

[ Voor 56% gewijzigd door heuveltje op 23-10-2009 14:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Klopt, daarom noemde ik twee klasses. Maar na wat overleg lijk ik de enige te zijn die het een leuk idee vind dus we doen het nog even niet. Misschien op een later moment als iedereen ook een beetje doorheeft hoe belangrijk driverrating is en beter afwegingen kan maken. Het moet ook geen crash-race worden ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Om eerlijk te zijn doen dat soort competities mij niets. Laten we dan als bedrijf kijken welke andere bedrijven we kunnen "inhalen" en daar vervolgens naar toe werken. Al heb ik nog geen idee hoe we dat zouden moeten toetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Doorgaan met wat we nu doen. De sortering is op geld :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
De competitie met de concurrentie lijkt me veel leuker (zoals Racemol noemt), proberen op gelijke hoogte te komen met andere bedrijven die al langer bestaan, dus eigenlijk -> Meer mensen proberen te trekken en zo sneller groeien/ geld binnen halen/ verschillende contracten rijden/ meer miles rijden dan de concurrentie.

Zou wel cool zijn.

Dit laatste gaat overigens in het spel op "Money" maar we kunnen natuurlijk ook proberen om snel meer contracten te rijden, en zo ook hoger in de ranking te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door jbdeiman op 23-10-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:15

_Z3

Racemol schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:04:
Om eerlijk te zijn doen dat soort competities mij niets. Laten we dan als bedrijf kijken welke andere bedrijven we kunnen "inhalen" en daar vervolgens naar toe werken. Al heb ik nog geen idee hoe we dat zouden moeten toetsen..
Hier sluit ik me bij aan. Is er bv een optie om andere company's over te nemen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Bedrijven overnemen zit niet in de gameplay, maar af en toe gebeurd het wel eens via de forums.

We kunnen wel recruten op nieuwe drivers die nog geen company hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:34:
Bedrijven overnemen zit niet in de gameplay, maar af en toe gebeurd het wel eens via de forums.

We kunnen wel recruten op nieuwe drivers die nog geen company hebben.
Klopt, ik had heel snel een paar mailtjes in de box om me aan te melden bij verschillende bedrijven toen ik aanmelde by Trukz. Vroeg me af hoe ze dat zo snel kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Bij all drivers kun je selecteren op datum.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ben in Aarhus, maar met effe rusten voordat ik weer ga rijden.

Als ik nu de truk oplaad, blijf ik dan wel de contract prijs behouden ook al is het contract misschien al klaar als ik aankom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
freak-ish schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:10:
Ben in Aarhus, maar met effe rusten voordat ik weer ga rijden.

Als ik nu de truk oplaad, blijf ik dan wel de contract prijs behouden ook al is het contract misschien al klaar als ik aankom?
Yep alleen moet je er even rekening mee houden dat je op tijd aankomt. je hebt geloof ik 23 uur om aan te komen dus dan moet je eve rekening of je dat red met je fp

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Het is met de volvo 16-17 uur rijden, dus dat moet kunnen in 23 uur.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Marmot84 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Yep alleen moet je er even rekening mee houden dat je op tijd aankomt. je hebt geloof ik 23 uur om aan te komen dus dan moet je eve rekening of je dat red met je fp
Weet je dat zeker? Ik dacht dat als het contract vol zit, dat je dan gewoon het normale bedrag krijgt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Marmot84 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Nou ja, heb de trip effe gecancelled, ik start hem pas vanavond, dan de rest morgenvroeg...

Ps. Kunnen ze niet een .mobi versie van de site maken.. :+ Wat makkelijk met werk of in de file >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zodra je select route doet wordt het bedrag bepaald.
Als het contract in die tijd afgemaakt wordt krijg je nog steeds het volle pond.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er al bekend op welke contracten we geboden hebben?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
morgen 7:55

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Laatst online: 09:05
Morgenvroeg moet er geboden worden, we kunnen helaas niet publiekelijk ( waar andere bedrijven mee kunnen lezen ) gaan posten op welke we gaan bieden ;) als je meer wilt weten moet je naar irc komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
freak-ish schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Ps. Kunnen ze niet een .mobi versie van de site maken.. :+ Wat makkelijk met werk of in de file >:)
idd.. desnoods alleen met een next-leg knopje 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
frankivo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:00:
[...]

idd.. desnoods alleen met een next-leg knopje 8)
Als je bij edit driver het fancy dashboard uitzet dan werkt het prima op een mobiel hoor :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
met mijn opera browser op windows mobile, kan ik niet eens inloggen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wii4all schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:10:
Je moet wachten tot de hele pagina geladen is of op dat rode kruis klikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wii4all schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:10:
Bij mij op het werk vernaggelt 1 banner de hele pagina.
CTRL-F5 net zolang tot ik geen heineken heb en alles werkt weer :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

heuveltje schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:18:
[...]

ik zou zeggen: probeer het eens met portable firefox en adblock

edit:

Ik haat random mechanical failures :(
Afbeeldingslocatie: http://www.qonvert.com/wp-content/uploads/2008/12/haat-smurf-150x150.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door E-Rick op 23-10-2009 18:03 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
heuveltje schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:18:
[...]

Zo inderdaad, zelfs mijn pc thuis trekt die banner slecht :O
In elk geval net mijn 2e ritje naar Rennes volbracht en maar ff nieuw barrel gekocht, de Daf CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Damn, rijd ik 1 keer te snel en al meteen betrapt :(
Nu ja, dan maar wat langer wachten op de verhoging van mijn legaal limiet.
Waarschijnlijk zijn we morgen klaar met het contract.
Enig idee waaraan het geld gaat besteed worden?
Truck item of een nieuwe terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hangt er een beetje vanaf wat de terugverdien tijd van zo'n investering is. Zelf ben ik voor terminals omdat je dan via minder FP kosten (tgv repairs en tanken wat ik liefst bij zowat elk eindpunt met een terminal doe) omdat ik dan meer geld rijdend kan verdienen.
Zeker als er een driehoek mocht komen dan zou dat ideaal zijn, afh van de aftanden op 1 2 of 3 punten (na een tank leeg gereden te hebben wel kunnen tanken en repareren in een terminal is imho het minimum) - de opbrengsten van de rijders zullen met 2FP stijgen, de waarde van een FP hangt af van het contract maar is gelijk aan de gemiddelde gereden snelheid binnen het bedrijf * het gewogen gemiddelde van de opbrengsten per mijl. Dat maal 7% en het aantal actieve contractrijders geeft je een collectieve opbrengst per leg. Je weet hoe groot de contracten zijn dus kun je eenvoudig uitrekenen of het voor het bedrijf uit kan - voor de rijders kan het ws wel uit.
Maar aangezien de terminals dacht ik niet per driver worden betaald zal het ws sneller uitkunnen dan een truck item maar misschien neem ik dat fout aan.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 23-10-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmmzzz, vanavond nog vertrokken vanuit Aarhus naar Rennes met een lading melk. Was geloof niet helemaal nodig. Het levert (als het goed is) nog wel lekker wat geld op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik zit een beetje in dubio. Ik sta nu in Rennes met 9FP, maar ben bang dat ik het niet ga halen om nog een lading melk aan te koppelen voordat het contract is afgelopen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

Nobby

Nuts!

@Coenen, Als je de nieuwe route plant en eerst op calculate drukt zie je hoeveel je verdient. Is dat veel meer dan met andere cargo krijg je je geld wel.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb me aangemeld onder de nick Ojjz. Heb al 1 ritje gemaakt en ben nu op weg naar Porto (en erg moe). Hoop dat ik bij WET kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

Nobby

Nuts!

Ojjorz schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:40:
Ik heb me aangemeld onder de nick Ojjz. Heb al 1 ritje gemaakt en ben nu op weg naar Porto (en erg moe). Hoop dat ik bij WET kan komen!
Kom kijken in ons IRC kanaal: http://irc.tweakers.net/WET

Komt helemaal goed.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Die nieuwe route is geniaal _/-\o_

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mooi contract idd.!

Als ik zo in rennes ben en de 2100 heb gecollecteerd ga ik meteen naar frankfurt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Hm, ik ben pas onderweg vanaf Frankfurt naar Volgograd met de WIA64T.
Ben nu pas - sorry :X - aan het rekenen of ik het uberhaupt wel red, maar kan ik ergens de timezone / locale wijzigen? Alles omrekenen naar GMT+3 (Finland) en am/pm is een beetje zinloos, plus dat ik nergens kan zien waar "fully rested by 10/24/2009 3:37:28 PM. " op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan in je "Route Dashboard" wel zien hoeveel uur je nog te gaan hebt voor je moet arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik kan ook nergens vinden hoe laat het op dit moment is.. En je kan pas zien hoeveel uur je nog hebt als je de lading al aan je truck hebt hangen.

Ik zou graag een optie hebben om de time-zone in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

er zitten wel meer dingen die beter kunnen in het spel. Maar als je de lading hebt hangen en je denkt te weinig tijd te hebben dan koppel je weer los (cancel route) - kost niets!
Ik denk dat feature requests verder beter op het trukz forum geplaatst kunnen worden maar een tijd zone instelling zou idd erg prettig zijn, kijk maar eens naar je dashboard, als het in de VS donker is staan onze lampen aan 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 24-10-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:20
Ik ben gister ook begonnen aan trukz, is best wel een grappig spel. Heb me zojuist ook even aangemeld voor WET (user name: AMrapide). Of Marzman mij wil accepteren?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Heb net gemaakt, alleen ik ehb een company gejoined, monkeyscripts geinstalleerd, alleen ik wil naar de Western European Trucking moet ik echt wachten tot het eind?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
silencedead schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:05:
Ik ben gister ook begonnen aan trukz, is best wel een grappig spel. Heb me zojuist ook even aangemeld voor WET (user name: AMrapide). Of Marzman mij wil accepteren?.
* Bobmeister wil dat wel :)
Accepted!
DJ-Visto schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:25:
Heb net gemaakt, alleen ik ehb een company gejoined, monkeyscripts geinstalleerd, alleen ik wil naar de Western European Trucking moet ik echt wachten tot het eind?..
Je kan toch gewoon bij je company menu op leave my company klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
heeft het eigenlijk zin om meer te vervoeren dan legaal mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
vinpower schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:15:
heeft het eigenlijk zin om meer te vervoeren dan legaal mag?
Je krijgt dan meer geld voor je lading, lijkt me.

Wat is eigenlijk de kans dat je gepakt wordt met teveel lading?
Is het net zoals met snelheid, dat je een bepaalde hoeveelheid extra mee kan nemen zonder dat ze je pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

op een korte route zou je het kunnen doen maar op deze lange ritten lijkt het me onverstandig. Ik neem aan (!) dat er per leg een kansberekening wordt uitgevoerd op boetes. 1 leg iets te snel rijden om een FP uit te sparen doe ik wel eens (met gisteren USD150 boete als gevolg, snik een FP is veel minder waard) maar om alle legs met te veel vracht te rijden daar begin ik niet aan.

just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het is misschien handig om ergens bij te houden wat nou de routes zijn :P

Ik zie nou een contract naar Volgograd en 1 naar Berlijn.

Welke moet eerst van waar naar waar? Ik kom niet zo vaak in dit topic en raak beetje het overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Megamind schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:08:
Het is misschien handig om ergens bij te houden wat nou de routes zijn :P

Ik zie nou een contract naar Volgograd en 1 naar Berlijn.

Welke moet eerst van waar naar waar? Ik kom niet zo vaak in dit topic en raak beetje het overzicht kwijt.
In de company bulletin staat:
The new contracts are Appliances to Volgograd and Lumber to Berlin. With these contracts you can make a long big paying loop. First drive to Frankfurt with something. Drive from Frankfurt to Volgograd with appliances. Pickup lumber in Volgograd and drive to Berlin. Pick up something in Berlin and drive to Frankfurt to start again with the loop. First terminal on the route is placed in Volgograd because this is the most important and difficult part of the contracts. People waiting in Rennes can start the loop driving lumber from Rennes to Berlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

en daarnaast staat in-game [Company Contracts] > [Company, 3e tab] http://trukz.com/contracts_company.asp
ook een overzicht

/edit: je rijdt dus naar de contract plaatsen met de contract lading. Deze kan je oa oppakken in de plaatsen die in het bulletin genoemd zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 24-10-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Wordt de terminal van Rennes naar Frankfurt verplaats of blijft hij in Rennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Of naar berlijn.
Dat zou me wel goed uitkomen met die stomme random mechanical failure van daarnet.. scheelt weer een fp bij repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
ziek... $5000 voor de rit :P tikt lekker aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Zo, de eerste lading Appliances naar Volgograd is afgeleverd, het heeft me 31 legs 8)7 gekost, maar ook bijna 5k opgeleverd. Eens kijken waar ik mijn truck mee ga pimpen, iemand goede ideeën?
En het ritje van Volgograd naar Berlijn gaat ook weer 4k opleveren :D

Edit: mijn ingame naam is TruckerHarley

[ Voor 24% gewijzigd door TweakPino op 25-10-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

TweakPino, wat is je ingame naam?

En new tires en de fuel items zijn altijd goed, aluminium wheels en fuel tank zijn ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
tering....35 legs.....maar geod...bijna 5000.... te collecteren....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Simon Verhoeven schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:29:
TweakPino, wat is je ingame naam?

En new tires en de fuel items zijn altijd goed, aluminium wheels en fuel tank zijn ook handig.
tires zijn zeker aan te raden !
Mwah. fuel items helpen wel, maar in verhouding kost fuel niet zoveel.
Aangezien op zeker 40% van mijn legs ik door weersomstandigheden maar 50 kan rijden, heb ik maar foglites gekocht, meer pedal to the metal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Is er een ETA op de truckkorting? Kan iemand inschatten wanneer die er ongeveer komt?

Stel dat alle 150 van de 185 actieve truckers binnen een week de truck van $30k wil kopen, dan scheelt dat $450.000, als we de korting krijgen!

Niet in de laatste plaats vraag ik dit, omdat ik zelf bijna toe ben aan een nieuwe truck :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn truck loopt nu iets van 77 mph, maar vaak zat dat je vanwege het weer langzamer moet. Dus die fog lights ga ik ook aanschaffen. Net 6 mile boven de speedlimit gereden, gelijk een boete. Ik dacht dat kan wel een keertje, niet dus. +5 is ok, +6 no go.
Nog 1200+ miles voor dat ik in Volgograd ben, pfff wat een eind rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Coenen op 25-10-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:29
PromWarMachine schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:14:
Is er een ETA op de truckkorting? Kan iemand inschatten wanneer die er ongeveer komt?

Stel dat alle 150 van de 185 actieve truckers binnen een week de truck van $30k wil kopen, dan scheelt dat $450.000, als we de korting krijgen!

Niet in de laatste plaats vraag ik dit, omdat ik zelf bijna toe ben aan een nieuwe truck :+
Op dit moment hebben we de Fuel discount. Deze brengt op het moment meer op met die lange ritten. Dit neemt niet weg dat die Truck Discount er in de toekomst waarschijnlijk wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

MuddyMagical schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:10:
[...]

Op dit moment hebben we de Fuel discount. Deze brengt op het moment meer op met die lange ritten. Dit neemt niet weg dat die Truck Discount er in de toekomst waarschijnlijk wel komt.
Werk jij in de politiek? :+
Je geeft wel een antwoord, maar ontwijkt de vraag. :P

Anyway, kan ik uit je antwoord opmerken dat jij ook niet weet wanneer deze komt?
Ten tweede, kun je maar één "discount" tegelijk hebben?

Verder lijkt het me sterk dat de fuel discount meer oplevert dan $450.000 in een week tijd.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:32
PromWarMachine schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

Anyway, kan ik uit je antwoord opmerken dat jij ook niet weet wanneer deze komt?

Verder lijkt het me sterk dat de fuel discount meer oplevert dan $450.000 in een week tijd.
Het lijkt mij vooral sterk dat iedereen tegelijk gaat upgraden naar de 30k truck in een week tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
PromWarMachine schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

Die fueldiscount scheelt gigantisch. We kunnen zien wat er per dag en per driver ontvangen wordt met die rate min de ondersteuningen en dat is flink gestegen sinds de fueldiscount (zeg maar verviervoudigd).

Als er vandaag genoeg mensen in Volgo aankomen zitten we al wel weer op genoeg geld voor het volgende item.

Truck Purchase Discount - $88,800.00 - Provides a 10% company wide discount on truck purchases for all company members. Good until 3/24/2010.
Repair Discounts - $88,800.00 - Provides a 10% company wide discount on repair fees for all company members. Good until 3/24/2010.
Item Purchase Discounts - $88,800.00 - Provides a 10% company wide discount for all driver item purchases for all company members. Good until 3/24/2010.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 25-10-2009 12:09 ]

/▌

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor je iets vraagt eerst de beginnersgids van Admiral Freebee, aangezien hier veel vragen in beantwoord worden. Deze is hier te vinden.