Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Bij aternate hebben ze zowat alle merken op voorraad. En ik geloof allemaal 369 euro

EDIT - net te laat. En wat jij zegt van 70 euro teveel is %^$#@-shit. Het is gewoon vraag en aanbod.
Wil je NU een kaart, moet je betalen, wil je voor een dubbeltje op eerste rang zul je moeten wachten tot ze overal op voorraad zijn en dat gaat waarschijnlijk wel even duren zolang Nvidia geen alternatief heeft. De vraag is gewoon te groot en de yields te klein.

[ Voor 68% gewijzigd door MaxBlast_NL op 21-10-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik kan me nog herinneren dat een aantal weken geleden mensen zeiden ach ik wacht wel even voor die 50 euro dat ik hem goedkoper heb :)

Diezelfde mensen hebben nu nogsteeds geen kaart.... :P (oke misschien een enkeling die net geluk had)

Zoals al werd gezegd, wil je er nu een hebben betaal je gewoon 350 euro en daar moet je je dan gewoon bij neerleggen of verder kijken en niet zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:56:
Morgen driver 9.10. Ik hoop dat ATi meteen flinke performances doorvoert. En dat het geen saaie driver wordt. Die alleen maar stabiliteit brengt. :P
Hehe leuk om te weten kunnen we weer wat gaan testen.
Ik neem trouwens trug dat ik ooit zij dat de drivers van nvidia veel beter zijn.
Mischien iets beter maar niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Sc0rPi0N schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:00:
Leuk dat "Waar te koop topic" maar dat is gesloten door een mod.

Ben toch wel benieuwd waar hij 'goed' te krijgen is.
Desnoods via een gewone winkel.
Als je zijn post gelezen had ging het er niet om om een vraag te stellen eigenlijk, in dat topic staan dat soort dingen allemaal namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
peakaboo schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:21:
Ik kan me nog herinneren dat een aantal weken geleden mensen zeiden ach ik wacht wel even voor die 50 euro dat ik hem goedkoper heb :)

Diezelfde mensen hebben nu nogsteeds geen kaart.... :P (oke misschien een enkeling die net geluk had)

Zoals al werd gezegd, wil je er nu een hebben betaal je gewoon 350 euro en daar moet je je dan gewoon bij neerleggen of verder kijken en niet zeuren ;)
Ik wil er nu 1 hebben maar ik betaal géén 350 euro :+

(maw: ik wacht nog een tijdje :P )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff van een ander forum geplukt maar er komt een hele leuke waterkoel setje uit voor
de 58** series. Voor de looks zou ik hem al toeppassen, maar eingelijk zat ik altijd al te wachten op dit soort vga waterkoel setjes. Voordeel is dat het boeldje apart gekoeld word en niet de hele mikmak zoals cpu en NB.
Het gaat hier om het merk coolIt http://www.coolitsystems.com/

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/coolit_radeon_hd_5870_lc_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/coolit_radeon_hd_5870_lc_02.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Misschien leuk dat ie apart gekoeld wordt, maar waar laat je de rad inbouwen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kast waar de rad in past? Ik kan nog 2 exta 240 rad's (gezien dit een 240 rad is) kwijt in mijn kast en er zit al
1x360 rad in (alleen voor de cpu :9 )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
@Luppie: Dat lijkt mij ook een interessant ding. Ze beweren (of althans het T.net artikel beweerde) dat het geen onderhoud nodig heeft. Dit lijkt mij, zelfs bij een gesloten systeem, echter sterk. Heeft iemand hier andere gedachten over?

Daarnaastzou een gesloten systeem ook jammer zijn aangezien ik de rad buiten mijn kast achter mijn outtake fans zou willen hangen. Indien het echter een gesloten systeem is gaat dit niet en moet het binnen in de kast (wat bij mij dan dicht bij de CPU is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb liever een fullcover blok met dikke slangen erop, zoals de EK en niet van die dunne darmpjes :P
Trouwens hier ook 1x360 rad alleen voor de cpu :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 21-10-2009 18:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 23:38
Zijn er al een aantal tweakers die de 5850 (of 5870) hebben aangesloten op een fullHD tv via HDMI? Ik ben er veel mee aan het stoeien gegaan, maar het beeld spreid zich niet goed uit. De aspect ratio (of zoiets) is dus niet goed. Ik heb veel geprobeerd, o.a. restart, tv instellingen allemaal nagelopen, resolutie en refresh veranderd en Catalyst control centre zelf laten detecteren. Dit allemaal heeft niet geholpen.

Ook krijg ik het niet voor elkaar 5.1 geluid op mijn receiver te ontvangen. Windows blijft aangeven dat er maar 2 speakers aangesloten zijn. Als ik dolby digital aanvink geeft die aan deze niet te kunnen afspelen en weer uit zet. Ik heb ook al de Realtek ATI HDMI drivers geïnstalleerd maar zonder succes.

Via mijn PS3 werkt alles wel naar behoren via de opstelling, zowel het beeld als 5.1 geluid. Dus de tv en receiver kunnen wel Fullhd beeld en 5.1 geluid via HDMI ontvangen/verwerken.

Helaas ben ik nu gedwongen mijn tv via VGA aan te sluiten, de kwaliteit bevalt me nog goed, maar het zal mooier zijn als alles via 1 HDMI kabeltje loopt. Ik hoop een aantal ervaringen van andere gebruikers te horen dat deze opstelling wel/niet werkt, en wat ze hier aan gedaan hebben.

Specs:
Windows Vista Ultimate
VGA XFX Radeon 5850 1GB PCI-E
Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD
Sony Home Cinema Systeem zonder DVD Speler HTSS100
De drivers voor mijn 5850 heb ik hier vandaan: http://support.amd.com/us...mendedgraphicsdriver.aspx

Opstelling
PC [hdmi kabel] Receiver [hdmi kabel] TV
Voor het eerste probleem heb ik ook de tv direct op de videokaart aangesloten. Dit gaf echter zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/21/1256138152-310.png
Al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
BLACK SPIDER NL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:22:
Zijn er al een aantal tweakers die de 5850 (of 5870) hebben aangesloten op een fullHD tv via HDMI? Ik ben er veel mee aan het stoeien gegaan, maar het beeld spreid zich niet goed uit. De aspect ratio (of zoiets) is dus niet goed. Ik heb veel geprobeerd, o.a. restart, tv instellingen allemaal nagelopen, resolutie en refresh veranderd en Catalyst control centre zelf laten detecteren. Dit allemaal heeft niet geholpen.

Ook krijg ik het niet voor elkaar 5.1 geluid op mijn receiver te ontvangen. Windows blijft aangeven dat er maar 2 speakers aangesloten zijn. Als ik dolby digital aanvink geeft die aan deze niet te kunnen afspelen en weer uit zet. Ik heb ook al de Realtek ATI HDMI drivers geïnstalleerd maar zonder succes.

Via mijn PS3 werkt alles wel naar behoren via de opstelling, zowel het beeld als 5.1 geluid. Dus de tv en receiver kunnen wel Fullhd beeld en 5.1 geluid via HDMI ontvangen/verwerken.

Helaas ben ik nu gedwongen mijn tv via VGA aan te sluiten, de kwaliteit bevalt me nog goed, maar het zal mooier zijn als alles via 1 HDMI kabeltje loopt. Ik hoop een aantal ervaringen van andere gebruikers te horen dat deze opstelling wel/niet werkt, en wat ze hier aan gedaan hebben.

Specs:
Windows Vista Ultimate
VGA XFX Radeon 5850 1GB PCI-E
Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD
Sony Home Cinema Systeem zonder DVD Speler HTSS100
De drivers voor mijn 5850 heb ik hier vandaan: http://support.amd.com/us...mendedgraphicsdriver.aspx

Opstelling
PC [hdmi kabel] Receiver [hdmi kabel] TV
Voor het eerste probleem heb ik ook de tv direct op de videokaart aangesloten. Dit gaf echter zelfde probleem.
Misschien heb je hier wat aan
http://support.amd.com/us...ATALYSTControlCenter.aspx

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn nieuwe systeem met de XFX 5870 erin, bevalt tot nu toe erg goed.
Zijn er hier mensen die 3 beeldschermen hebben aangesloten?
Misschien ook nog met speciale games die hiermee overweg kunnen, of zijn deze er nog niet?
Dit is me nog niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
@ vipeax: die optie komt er niet tussen te staan als ik via HDMI aangesloten heb. Waarschijnlijk herkend die dit zelf. (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/427/atiyj.th.jpg

@ Bullus: Die control centre ziet er compleet anders uit, en ik kan die opties nergens terug vinden in die van mij. (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8040/ati2r.th.jpg

Eigenlijk moet ik iets als dit hebben wat in de link van Bullus staat: Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/f/674/9448/1m/www2.ati.com/parature/support/images2/737-18883-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:49:
Misschien ook nog met speciale games die hiermee overweg kunnen, of zijn deze er nog niet?
FlightSimulator kan dit, je moet er wel van houden.
Ik heb ook gelezen dat Supreme Commander dual screen support heeft, 3 schermen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Eyefinity is nog niet mogelijk, het moet door een driver geactiveerd worden,die morgen uit komt :) (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@Blackspider
Ja klopt , link is wat verouderd, het is nog met de oude layout van CCC. :(

Hoe heb je de monitor, tv aangesloten?
Zie nl dat je 2 beeldschermen hebt aangesloten, 2e(tv) als extended.
Probeer eens wat Vipeax heeft gepost, dus als single desktop type.

Als je 2 beeldschermen hebt aangesloten, probeer je monitor op de 2e dvi aan te sluiten(onderste dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=20294

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4gick schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:57:
[...]

Eyefinity is nog niet mogelijk, het moet door een driver geactiveerd worden,die morgen uit komt :) (volgens mij)
Ok super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
Bullus schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:13:
@Blackspider
... Hoe heb je de monitor, tv aangesloten?
Zie nl dat je 2 beeldschermen hebt aangesloten, 2e(tv) als extended.
Probeer eens wat Vipeax heeft gepost, dus als single desktop type. ...
Ik had inderdaad een monitor met DVI aangesloten, en de tv via HDMI. Als ik nu enkel de TV aangesloten heb, blijft het probleem nog steeds bestaan, er zijn nog flinke randen aan de zijkant en onderkant. Het lijkt er ongeveer op dat de resolutie van 1920x1080 weergegeven wordt op 1900x1040 pixels..
De oorzaak ligt duidelijk aan een instelling op de pc, aangezien VGA wel goed werkt, en mijn PS3 via HDMI ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dus jij probeert nu net te zeggen dat Eyefinity nog niet mogelijk is terwijl ik toch al tientallen setups heb gezien die Eyefinity wel werkend hebben? :?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Dus jij probeert nu net te zeggen dat Eyefinity nog niet mogelijk is terwijl ik toch al tientallen setups heb gezien die Eyefinity wel werkend hebben?
Ik zou het niet weten hoor maar als dat op youtube was kan dat zeker ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[...]
Werkt wel degelijk... :)
Zat, zowat alle bekende spellen scalen lekker met extra-whide setups. Jammer genoeg kon ik de converter niet te lang lenen van mijn oom... maar zonder 2GB aan videogeheugen is het niet leuk (geen hoge grafische settings), dus ik wacht met die converter voor een 5870 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
BLACK SPIDER NL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:34:
[...]

Ik had inderdaad een monitor met DVI aangesloten, en de tv via HDMI. Als ik nu enkel de TV aangesloten heb, blijft het probleem nog steeds bestaan, er zijn nog flinke randen aan de zijkant en onderkant. Het lijkt er ongeveer op dat de resolutie van 1920x1080 weergegeven wordt op 1900x1040 pixels..
De oorzaak ligt duidelijk aan een instelling op de pc, aangezien VGA wel goed werkt, en mijn PS3 via HDMI ook goed werkt.
Tv-formaat aanpassen werkt ook niet? Full screen/16:9/...
In CCC de refresh rate aanpassen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Vandaag een 5850 (XFX) gehaald bij CDROMLAND en draait nu prima en is aangesloten via Displayport! Scherm wordt goed herkend en de kleuren en contrasten zijn voor mn gevoel iets prettiger dan met DVI; echter dit kan net zo goed komen door de overstap van nVidia naar ATI/AMD (terug op het oude nest! :*) )
Van de week eens de fik erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
MaxBlast_NL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:06:

EDIT - net te laat. En wat jij zegt van 70 euro teveel is %^$#@-shit. Het is gewoon vraag en aanbod.
Wil je NU een kaart, moet je betalen, wil je voor een dubbeltje op eerste rang zul je moeten wachten tot ze overal op voorraad zijn en dat gaat waarschijnlijk wel even duren zolang Nvidia geen alternatief heeft. De vraag is gewoon te groot en de yields te klein.
Ze staan voor 300 euro in de pricewatch in veel winkels en ik moet 369 betalen, 69 teveel dus.
Ik snap ook wel waar dat door komt, maar ik koop hem daarom dus nog niet. De club3D van dollarshop zou er over over 4 dagen moeten zijn voor 309 euro en meer winkels verwachten voorraad. Ik denk dat over een weekje er hier en daar wel wat te koop is voor de juiste prijs.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Darkasantion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:48:
Ik kan 1010MHz 3DMark stabiel krijgen, dat geeft meestal wel aan of het stabiel is of niet :P Dat is met 1.225V erop. Erboven nog niet geprobeerd, 1.237V en 1020 gaaf crash in 3DMark :( VRM's wouden dat niet :( Zelfs met Fan op 100%. Maargoed, volgende week veel vrij + EK waterblok, dus dan gaat 1.1Ghz wel gehaald worden :+

[...]

Heb ik ook last van, nog geen fix voor gevonden. Lijkt wel erop dat hij het alleen doet als de VGA belast wordt op het andere scherm, als ik bijvoorbeeld Limewire open heb, heb ik die strepen, Limewire dicht, heb ik niks. :/
Ik heb ook dat zelfde probleem.
Hopenlijk word dit opgelost in de volgende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie pagina 23 in dit topic.
Quote:
Voor wat foto's:
http://www.hoekstras.nl/eyefinity/index.html

En filmpjes van de intro van Racedriver Grid in portrait 3600*1920 en landscape 1200*5760
http://www.youtube.com/watch?v=MsfY62rYtak
http://www.youtube.com/watch?v=_77AJ7eAvRg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
Bullus schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

Tv-formaat aanpassen werkt ook niet? Full screen/16:9/...
In CCC de refresh rate aanpassen?
Nope :| beide al geprobeert, tv staat standaard op 16x9, maar als ik widescreen of zoom op zet, worden de zwarte randen alleen maar erger.
Ik leg het er maar even bij neer totdat er nieuwe drivers uit zijn, en wie weet meerdere mensen dit probleem krijgen (hopelijk voor hun niet natuurlijk). Mocht iemand over enkele dagen of later nog tips hebben, pm me. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
BLACK SPIDER NL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:28:
[...]

Nope :| beide al geprobeert, tv staat standaard op 16x9, maar als ik widescreen of zoom op zet, worden de zwarte randen alleen maar erger.
Ik leg het er maar even bij neer totdat er nieuwe drivers uit zijn, en wie weet meerdere mensen dit probleem krijgen (hopelijk voor hun niet natuurlijk). Mocht iemand over enkele dagen of later nog tips hebben, pm me. :>
Je kunt ook ff een ticket aanmaken bij AMD/ATI met je probleem.
http://www.amdsurveys.com/se.ashx?s=5A1E27D27E29B0E3

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste resultaten van mijn blik op de frametimes van 5850 in Crossfire: (5850's op stock, cpu op 3.4Ghz)
UT3 maxed out met 16xAA geeft het volgende beeld:

http://img94.imageshack.us/img94/7650/ut3frametimestest1.jpg

Ziet er erg netjes uit en dat zie je ook in de game, het is vloeiend. (voor zover 60fps dat kan zijn)
De pieken die je ziet zijn frames die dus (veel) te laat op het beeld komen (per piek 1 frame).
De rest van de grafiek ziet er net zo uit als het stuk van frame #2388 tot frame #4093.

Vanavond wil ik FC2, Operation Flashpoint Dragon Rising, Shift en nog een paar andere games testen.
(En als ik er tijd voor heb ook met SuperSampling result erbij)

Vandaag nieuwe driver toch? Hmmm, misschien dat ik dan eerst een paar andere tests doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ja ik zou ff wachten met testen inderdaad, misschien is eht vanmiddag wel beter, zit al af en toe de driver page op amd.com te refreshen :) Of komt ie daar niet als eerste tevoorschijn?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:52:
Ja ik zou ff wachten met testen inderdaad, misschien is eht vanmiddag wel beter, zit al af en toe de driver page op amd.com te refreshen :) Of komt ie daar niet als eerste tevoorschijn?
Volgens mij komt de driver vaak ergens tussen 20:00 en 21:00 online op de amd site idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Volgens mij komt de driver vaak ergens tussen 20:00 en 21:00 online op de amd site idd.
Ja, altijd in de avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
iemand al een beetje nieuws invm de nieuwe driver van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

martijn24 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:05:
iemand al een beetje nieuws invm de nieuwe driver van vandaag?
Het enige wat we weten is, dat Eyefinity met driver 9.10 officieel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ff een vraagje voor de instellingen bij ccc

dit is wat ik heb

anti aliasing = beheerde toepassing
anisitropische filtering= beheerde toepassing
detailniveau mipmap= hoge kwaliteit
anti-aliasmodus= super sample AA

vraag me af als de instellingen beetje goed zijn voor de beste graphics.

Of is het beter de standaardinstellingen gebruiken optimale kwaliteit

[ Voor 10% gewijzigd door CallmeGod op 22-10-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:20:
ff een vraagje voor de instellingen bij ccc

dit is wat ik heb

anti aliasing = beheerde toepassing
anisitropische filtering= beheerde toepassing
detailniveau mipmap= hoge kwaliteit
anti-aliasmodus= super sample AA

vraag me af als de instellingen beetje goed zijn voor de beste graphics.

Of is het beter de standaardinstellingen gebruiken optimale kwaliteit
Ligt aan de game, bovendien is supersampling heel erg zwaar en zal je dat zeker met 4xaa niet goed kunnen draaien op 1 kaart. Zelf zet ik alles op app controlled en in de game gewoon alles op maximum. Als je dan geen aa opties in de game hebt kan je gaan spelen met de aa opties van ccc. Kies degene die je het mooist vind en goed draait zou ik zeggen.

VB->UT3 kan ik wel met multisampling AA op 16x draaien en dat is erg vloeiend te draaien op mijn 5850CF set. (multisampling = standaard) Supersampling draait niet vloeiend boven de 4xSSaa en zelfs met 'slechts' 4x loopt het lang niet zo vloeiend als met 16xAA multisampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
bedankt heb alles terug gezet naar app controled. de detailniveau op hoge kwaliteit.
en anti aliasmodus nu op multisample AA .

wat is eigenlijk open gl instellingen . moek die aanvinken ofniet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anisotropische filtering zou ik sowieso forceren met 16x. Wordt het *praktisch* altijd toegepast en dat is best prettig voor de beeldkwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
oke , ik heb x16 toegepast , maar bij elke game zet ik de instellingen altijd op max .
Als niet vloeind loopt dan zet ik het beetje terug. Ik wil niet elke keer voordat ik spel goed wil spelen
niet in ccc zijn om de instellingen aantepassen . Dus ik neem aan dat de instellingen nu goed zijn
en dat ik nu alleen maar in de games de opties moet selecteren of zie ik dat nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Jejking schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:02:
Anisotropische filtering zou ik sowieso forceren met 16x. Wordt het *praktisch* altijd toegepast en dat is best prettig voor de beeldkwaliteit ;)
Ik heb dat onlangs eens grondig getest, en ik zag geen verschil in beeldkwaliteit. Alleen de frames gingen omlaag. Dus heb ik 'm gewoon op application controlled gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
BLACK SPIDER NL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:28:
[...]

Ik had dit ook, na een uur zoeken in mijn TV en CCC had ik het gevonden:

Open CCC -> DVI (#) (dit moet de tv zijn) -> Scaling Options -> Overscan balk naar 0% schuiven.

Heel debiele optie, gemaakt voor Analoge TV's toendertijd, en ik hoop dat ze dit er ASAP eruit slopen. Want zodra ik een spel opstart met een alternatieve refreshrate (die niet ingesteld kan worden ofzo), heb ik die borders weer teruig.

Bovendien staat je DM uit, dus pm'en gaat helemaal niet 8)7 .

[ Voor 19% gewijzigd door SirNobax op 22-10-2009 14:31 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:44:
[...]

Ligt aan de game, bovendien is supersampling heel erg zwaar en zal je dat zeker met 4xaa niet goed kunnen draaien op 1 kaart. Zelf zet ik alles op app controlled en in de game gewoon alles op maximum. Als je dan geen aa opties in de game hebt kan je gaan spelen met de aa opties van ccc. Kies degene die je het mooist vind en goed draait zou ik zeggen.

VB->UT3 kan ik wel met multisampling AA op 16x draaien en dat is erg vloeiend te draaien op mijn 5850CF set. (multisampling = standaard) Supersampling draait niet vloeiend boven de 4xSSaa en zelfs met 'slechts' 4x loopt het lang niet zo vloeiend als met 16xAA multisampling.
ik heb ff net een snel testje gemaakt standaard instellingen op optimale kwaliteit.
dus de supersamling aan .en anti aliasing x4 . En moet zeggen dat dit wel degelijk goed
draait met 1x 5850 fraps aangezet continue 60 fps. wat ik toch goed vind.
De spellen waar ik op heb getest zijn need for speed shift, en operation flashpoint 2009.
allenbei in game de settings op z,n hoogste en resolutie op 1920x1200
bij need for speed was laagste 50 fps. maar sprong ook gelijk weer naar de 60 fps .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@martijn, heb het nu even te druk, ik kom er vanavond op terug. Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nou, waar blijven die Cat's 9.10? :O

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 22-10-2009 14:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Gedult gedult, ze staan in de VS (tenminste denk dat het daar ontwikkeld wordt?) 6 uur later op als ons, me werkgever staat nu net ongeveer op en die zit ook daar dus ze hebben nog ene hele dag voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

watercoolertje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:17:
Gedult gedult, ze staan in de VS (tenminste denk dat het daar ontwikkeld wordt?) 6 uur later op als ons, me werkgever staat nu net ongeveer op en die zit ook daar dus ze hebben nog ene hele dag voor zich :)
Canada. ;) Gewoon tot vanavond wachten. Rond 19:30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Lol ook daar is het tijdverschil ongeveer gelijk (hangt van de plaats af, net als VS verdeeld in 5 tijdzones geloof ik)...

Ben benieuwd, iemand enig idee wat er verder allemaal gefixed is of is er ook nog geen changlog uitgelekt? Viss? :P

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 22-10-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
SirNobax schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Ik had dit ook, na een uur zoeken in mijn TV en CCC had ik het gevonden:

Open CCC -> DVI (#) (dit moet de tv zijn) -> Scaling Options -> Overscan balk naar 0% schuiven.

Heel debiele optie, gemaakt voor Analoge TV's toendertijd, en ik hoop dat ze dit er ASAP eruit slopen. Want zodra ik een spel opstart met een alternatieve refreshrate (die niet ingesteld kan worden ofzo), heb ik die borders weer terug...
Heel erg bedankt voor deze reactie ;) , ik heb de "geheime"/debiele opties gevonden in ccc. Nu ik weet waar ik dat kan vinden voel ik me best wel een beetje dom 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8371/atiopties.jpg
(De bovenste triangle geeft andere opties weer als de onderste. De onderste is de enige manier om bij de uitgebreidere opties van het scherm te komen.)

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6325/atiopties2.jpg
Overdrive op 0% gezet, mijn tv op "Just Scan" gezet. En dan heb ik pas een goede resolutie die het scherm volledig vult. (Mis alleen nog 1 pixel rand links en rechts, en boven en onder valt er 1 weg, maar dit is te verwaarlozen)

Nu alleen het 5.1 geluid nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
Ik weet niet wie er nog op de Sapphire HD 5850 van MaxICT zit te wachten, maar ik kreeg net het bericht binnen dat hun leverancier die maandag binnen heeft en ik de levering dinsdag of woensdag (27/10 & 28/10) mag verwachten (levering in België).
PS: Dat is de Sapphire HD5850 die te koop stond voor 200€ incl btw. Ik bestelde deze op 1 oktober.

Dit wordt een leuke vervanging voor mijn nvidia 8600gt, die verhuist naar mn media centre (want is passief gekoeld en de huidige gpu in dit mediacentre is een luidruchtige nvidia 7600).

1 vraagje: Zou mijn CPU nu de bottleneck kunnen vormen in de zwaardere games? Ik heb een Intel C2D E6750 op stock speed (2.66Ghz) & 4GB DDR2 geheugen (667mhz). Ik zou eventueel nog kunnen overclocken moest deze voor problemen zorgen.

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Catalyst 9.10 heeft dus mooi mijn probleem verholpen.
Ik kon met ccc de tweede kaart niet uitlezen of overklokken. Dat is nu gefixed.

Ook kon ik als crossfire aanstond in AMD gpu tool geen 2e kaart zien, maar als CF uitstond wel. Dat is nu ook gefixed. Ik kan dus in ieder geval beide kaarten rustig op ~900/1200 zetten met behulp van AMD gpu tool en MSI afterburner. :)

Edit:Dit met Windows 7 64 bit RC

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 20:29 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:37:
@martijn, heb het nu even te druk, ik kom er vanavond op terug. Wat zijn je specs?
sapphire 5850 . beetje overklokt 775 mhz en geheugenklok 1125
i7 920 @ 3.8 mhz 6 gigabyte ram, en speel 1920x1200

de optimale settings dus super AA gaat hier makkelijk .Maar dan snap ik dat
niet als jij 2 ati 5850,s hebt dat jij het dan zwaar hebt .heb je een bottleneck van je cpu dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

sapphire 5850 . beetje overklokt 775 mhz en geheugenklok 1125
i7 920 @ 3.8 mhz 6 gigabyte ram, en speel 1920x1200

de optimale settings dus super AA gaat hier makkelijk .Maar dan snap ik dat
niet als jij 2 ati 5850,s hebt dat jij het dan zwaar hebt .heb je een bottleneck van je cpu dan ?
Dat kan niet. Als het met supersampling ineens niet gaat dan ligt het duidelijk aan de vga ;)
Zoals in mijn sig draai ik een Q9550 op 3.8Ghz, lijkt me voldoende.

Het ging me ook vooral om shift, misschien heb je wel gelezen van de problemen die mensen met een 5870 hebben met die game? (en dat zonder supersampling)

Edit:Ik ga het nu nog eens met 1 en 2 5850's testen en cat 9.10. Ook kan ik een 5850 op 1Ghz/1320 ram draaien, maar eerdere testen gaven aan dat dat niet de oplossing was.

Welk settingsnummer heb je in shift? Heb je Vsync in de game aan?
Damn ik wil ook min 60 fps met ssaa :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ik nog wat ik eigelijk wou zeggen:edge detect! Dat vind ik de mooiste, liefst op 24x. (8xaa+edge detect)
Left4Dead draait super op die settings bv.

Dit kost zeker in elke game (mits het werkt) veel fps, maar als het werkt is het heeeeel mooi. (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

Dat kan niet. Als het met supersampling ineens niet gaat dan ligt het duidelijk aan de vga ;)
Zoals in mijn sig draai ik een Q9550 op 3.8Ghz, lijkt me voldoende.

Het ging me ook vooral om shift, misschien heb je wel gelezen van de problemen die mensen met een 5870 hebben met die game? (en dat zonder supersampling)

Edit:Ik ga het nu nog eens met 1 en 2 5850's testen en cat 9.10. Ook kan ik een 5850 op 1Ghz/1320 ram draaien, maar eerdere testen gaven aan dat dat niet de oplossing was.

Welk settingsnummer heb je in shift? Heb je Vsync in de game aan?
Damn ik wil ook min 60 fps met ssaa :(
ja Vsync staat aan . welke settingsnummer in shift hoe bedoel je ?
heb net ff shift gespeeld laagste fps is 50 maar meestal strakke lijn 60 fps. ik zal eens
andere banen proberen . Maar oa operation flashpoint op ccc optimal settings constant 60 fps.
Dus ik laat de ccc settings mooi staan op optimale kwaliteit . zodra een game moeilijk doet dus onder de
30 fps dan gaat die wat naar beneden . En ga nu owk ff de nieuwe drivers proberen . kijken als er een verschil is .

edit : nieuwe drivers erop gezet . en de instellingen van shift nagekeken alles staat aan .
1920x1200 vsync aan , 8x aa, en ccc optimale kwaliteit standaard settings .
fps 60 en zakt soms terug naar 55 . Zoals ik al zei gaat hij niet lager als 50. en heb verschillende
banen geprobeerd allenmaal hetzelfde .
gta4 getest, gemiddeld 50 en laagste 30 en hoogste 60 fps

als jij bedoelt settingsnummer , de resolutie nummer heb ik op 99 staan . en dat is ook de hoogste wat
ik kan kien .

[ Voor 15% gewijzigd door CallmeGod op 22-10-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Gamer

mobile

Officiele drivers zijn er :
http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx
lossen het probleem van 3 of 4 kaartjes op.

Te laat, sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamer op 22-10-2009 21:22 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:28:
Mooi! Catalyst 9.10 heeft dus mooi mijn probleem verholpen.
Ik kon met ccc de tweede kaart niet uitlezen of overklokken. Dat is nu gefixed.

Ook kon ik als crossfire aanstond in AMD gpu tool geen 2e kaart zien, maar als CF uitstond wel. Dat is nu ook gefixed. Ik kan dus in ieder geval beide kaarten rustig op ~900/1200 zetten met behulp van AMD gpu tool en MSI afterburner. :)

Edit:Dit met Windows 7 64 bit RC
Ik draai de 9.11beta en daar kon ik wel gewoon mijn 2e kaart via CCC overklokken ook met AMD gpu tool.
Goed dat het met 9.10 nu opgelost is.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Was eumh dit al voorbij gekomen?

Danger Den 5870X2 Copper Base Complete
Afbeeldingslocatie: http://photos.dangerden.com/photos/688395732_tWG5m-M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dangerden.com/photos/688395656_sbQVG-M.jpg

Bron:
http://www.dangerden.com/...r-block.html?&cat=0&page=

[ Voor 45% gewijzigd door peakaboo op 23-10-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
peakaboo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:06:
Was eumh dit al voorbij gekomen?

Danger Den 5870X2 Copper Base Complete
[afbeelding]

[afbeelding]

Bron:
http://www.dangerden.com/...r-block.html?&cat=0&page=
En dat voor maar $1 ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bullus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:00:
[...]

Ik draai de 9.11beta en daar kon ik wel gewoon mijn 2e kaart via CCC overklokken ook met AMD gpu tool.
Goed dat het met 9.10 nu opgelost is.
Waar kunnen we de 9.11beta downloaden?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

9.10 heeft bij mij opgelost dat ik geen beeld had tijdens het booten van Win XP :)

**wilt snel naar W7**

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt echt mooi uit ik krijg straks windows 7 binnen (64bit) en nu zijn die nieuwe drivers er ook gelijk bij
Ik ga een clean instaldoen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Is ook mijn plan. Gisteren mijn gratis Windows 7 upgrade besteld dus die hoop ik volgende week voor het weekend binnen te hebben. Dan even een clean install met de 9.10 drivers.

Hoe zit het eigenlijk in andere gevallen. Moet je eerst CCC uninstallen vooordat je een nieuwe kunt installen of kan het ook gewoon over de oude install? Is het daarnaast aan te raden CCC opnieuw te installeren of alleen de drivers te updaten?

[ Voor 0% gewijzigd door Peter 1981 op 23-10-2009 12:17 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uninstall gedaan via de install van ccc. Blijkbaar werkt dat ook gewoon goed.
Ik zou hem wel gewoon uninstalleren om safe te spelen, of safe anders blijf je maar bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter 1981 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:16:
Is ook mijn plan. Gisteren mijn gratis Windows 7 upgrade besteld dus die hoop ik volgende week voor het weekend binnen te hebben. Dan even een clean install met de 9.10 drivers.
Clean install met een upgrade :? :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:12:
[...]

ja Vsync staat aan . welke settingsnummer in shift hoe bedoel je ?
heb net ff shift gespeeld laagste fps is 50 maar meestal strakke lijn 60 fps. ik zal eens
andere banen proberen . Maar oa operation flashpoint op ccc optimal settings constant 60 fps.
Dus ik laat de ccc settings mooi staan op optimale kwaliteit . zodra een game moeilijk doet dus onder de
30 fps dan gaat die wat naar beneden . En ga nu owk ff de nieuwe drivers proberen . kijken als er een verschil is .

edit : nieuwe drivers erop gezet . en de instellingen van shift nagekeken alles staat aan .
1920x1200 vsync aan , 8x aa, en ccc optimale kwaliteit standaard settings .
fps 60 en zakt soms terug naar 55 . Zoals ik al zei gaat hij niet lager als 50. en heb verschillende
banen geprobeerd allenmaal hetzelfde .
gta4 getest, gemiddeld 50 en laagste 30 en hoogste 60 fps

als jij bedoelt settingsnummer , de resolutie nummer heb ik op 99 staan . en dat is ook de hoogste wat
ik kan kien .
Ok, ik speel op 142. Dan zal dat wel het verschil zijn. Op mijn resolutie kan ik geen 8xaa kiezen, kan wel in de driver, maar op mijn resolutie maakt dat weinig (zichtbaar) uit qua IQ.
Ik heb zojuist nog even getest met beide 5850's op 925/1200 en nog steeds drops naar 39 fps. avg is wel 108fps dus het speelt wel goed, maar die enkele keer dat het onder de 60 dropt is goed merkbaar, dus dat kan volgens mij opgelost worden door een patch van ea. Als ik kijk naar usage zie ik dat de gpu's beide slapen, ze komen niet boven de 50% uit, cpu staat ook te dromen op max 50% voor 2 cores, de andere 2 staan op 20%. Resources genoeg lijkt me, game gebruikt het gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Dus die 9.11 beta zijn beter dan de WHQL 9.10 die net uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Laatst online: 04-11-2024
Hier is de eerste DirectX 11 benchmark te downloaden van Unigine genaamd "Heaven": http://unigine.com/

Me is downloading :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Heb de 5850 binnen. Heerlijk stil vergeleken met mijn HD4890 1000-1100.

Performance is ook stock al beter. 36.4 vs 44.7 FPS avg in DOWII.

OC al even getest 900-1000 is mogelijk maar 900-1200 niet. Draai nu even 825-1100 om te gamen straks verder testen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 28.3
Scores: 713

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 4009MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.661.0.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1920x1200 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Ik vind het werkelijk om te :9~ die graphics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
@peakabo, kan je deze ook op 1280x1024 draaien en je score posten ;)
Dan komt die van mij over een tel ook.
FPS: 31.2
Scores: 785

Hardware
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
CPU flags: 2855MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.670.0.0 1024Mb

Settings
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Ik heb alleen 8xAA aan ipv bij peakabo 4xAA @ 1920x1200.
Dit waren de hoogste settings die ik kon instellen met het programma, echt een geweldig Worms3D level zou dit zijn :P

[ Voor 83% gewijzigd door srdevil op 23-10-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

Clean install met een upgrade :? :P
Yep, dat kan als het goed is (zie bijvoorbeeld link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ook op 1680x1050 ;)
Zal de mijne ook zo posten met 9.11beta drivers

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:49:
Heb de 5850 binnen. Heerlijk stil vergeleken met mijn HD4890 1000-1100.
Zei het toch... de geluidsproductie is echt lovely in vergelijking met de high-end van de afgelopen 2 jaar. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Gebenched met 9.11 beta driver (display driver is nieuwer dan de 9.10WHQL)
XFX 5870 stock speed
i7 920 @ 4ghz

Unigine met reso 1280x1024
Heaven Demo v1.0
FPS: 36.8
Scores: 926

Hardware

Settings
Mode: 1280x1024 4xAA fullscreen

Unigine met reso 1680x1050
Heaven Demo v1.0

Hardware

Settings
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen

Unigine met reso 1920x1200
Heaven Demo v1.0
FPS: 28.1
Scores: 709

Hardware

Settings

[ Voor 150% gewijzigd door peakaboo op 23-10-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
FPS: 36.8
Scores: 926

Hardware
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
CPU flags: 2855MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT

Settings
Mode: 1280x1024 4xAA fullscreen
Precies dezelfde scoren als peakabo met dezelfde instellingen :+

Specs:
XFX HD5870 stock
Core i7 860 @ 2.85GHz
2x2GB DDR3 2133 GeIL BlackEvo

[ Voor 6% gewijzigd door srdevil op 23-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
srdevil schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Precies dezelfde scoren als peakabo met dezelfde instellingen :+

Specs:
XFX HD5870 stock
Core i7 860 @ 2.85GHz
2x2GB DDR3 2133 GeIL BlackEvo
Klopt want de videokaart wordt volledig belast, CPU doet niet veel in deze benchmark, dat is het mooie ervan :) Kga nu benchen met 5870 @ 900/1300 OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
peakaboo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:15:
Gebenched met 9.11 beta driver (display driver is nieuwer dan de 9.10WHQL)
XFX 5870 stock speed
i7 920 @ 4ghz
Unigine met reso 1680x1050
Heaven Demo v1.0

Hardware

Settings
MSI 5850 @stock Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 25.7
Scores: 646

Hardware
Operating system: Windows 7 (build 7100, Service Pack 2) 64bit
CPU flags: 3830MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce 9600 GT 8.16.11.9107 512Mb :o :+ :+

Settings

Ik had al 2x gebenched, totdat ik doorhad dat je een 5870 had. 8)7

edit;
Met OC 950/1200
Heaven Demo v1.0
FPS: 31.9
Scores: 803

Dus op deze clocks, heb ik ong. de performance van een stock 5870 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 23-10-2009 15:53 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maar eens een benchmark gedraaid met cfx 2 kaarten
Core i7 920 @ 4000mhz
2x hd 5870 @ stock
Win 7 Home premium NL 64bit

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 50.3
Scores: 1266

Hardware
CPU flags: 4010MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT

Settings

Unigine Corp. © 2005-2009

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:40:
[...]
Ik had al 2x gebenched, totdat ik doorhad dat je een 5870 had. 8)7
_O-

Oke hier met 5870 OC 900/1300

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 29.8
Scores: 752

Hardware

Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Even voor de vergelijking met gtx 295

Heaven Demo v1.0

FPS:
31.5
Scores:
794
Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags:
2666MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model:
NVIDIA GeForce GTX 295 8.16.11.9107 896Mb
Settings

Render:
direct3d10
Mode:
1920x1080 4xAA fullscreen

Moest helaas wel dx10 gebruike mrgoed.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenomorphh op 23-10-2009 15:58 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:57:

Heaven Demo v1.0

FPS:
31.5
Scores:
794
Hardware

Binary:
Operating system:
CPU model:
CPU flags:
GPU model:
NVIDIA GeForce GTX 295 8.16.11.9107 896Mb
Settings

Render:
direct3d10
Mode:

Kun jij sli eens uitschakelen? Dan kun je ff zien of sli wel werkt.
Ik zal ook eens dx10 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Xenomorphh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:57:

Heaven Demo v1.0

1920x1200 ;)

Op DX10:

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 46.0
Scores: 1159

Hardware

Settings
Render: direct3d10

[ Voor 51% gewijzigd door peakaboo op 23-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:41:
Ok maar eens een benchmark gedraaid met cfx 2 kaarten
Core i7 920 @ 4000mhz
2x hd 5870 @ stock
Win 7 Home premium NL 64bit

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 50.3
Scores: 1266

Hardware

Settings

En hier dezelfde instellingen maar dan met dx10
Ik moet zeggen dat er verschil te zien is tussen dx10 en dx11 Voorbeeld hier van zijn
kei stenen op de grond. Met dx11 komen ze er helemaal 3d uit

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 75.2
Scores: 1893

Hardware

Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

peakaboo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

1920x1200 ;)

Op DX10:

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 46.0
Scores: 1159

Hardware

Settings
1920x1200 gaat hem niet worden ondersteunt me monitor niet :p en alsk die bij die bench selecteer ziet het er niet uit. En ik heb t gevoel dat mn GTX295 een beetje onder presteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenomorphh op 23-10-2009 16:19 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zij ik zet sli eens uit om te kijken of deze demo ook sli ondersteund ik heb zo'n gevoel van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Ligt het slechtere presteren van de 295 niet aan het feit dat die op dx10.0 path draait en niet op 10.1 of 11 waar de paths beter zouden zijn voor tesselation ?

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn post boven jou'n post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

FPS:
25.5
Scores:
643
Hardware

Binary:
Operating system:
CPU model:
CPU flags:
GPU model:NVIDIA GeForce GTX 295 8.16.11.9107 896Mb

Settings
Render:
direct3d10
Mode:1920x1080 4xAA fullscreen
Shaders:high
Textures:high
Filter:trilinear
Anisotropy:16x
Volumetric:enabled

Run met SLI uit. Hmm SLI aan lijkt tog een betere score te geven miss dat me CPU hem nekt vanavond maar is even een overclock op draaien om te zien of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bullus schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:40:
[...]
edit;
Met OC 950/1200
Heaven Demo v1.0

Dus op deze clocks, heb ik ong. de performance van een stock 5870 ;)
Mmm, lijkt erop dat geheugen overclocks meer benefit geeft dan een core overclock...
1030 / 1170
FPS:
31.4
Scores:
791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hardware
CPU flags: 3830MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce 9600 GT 8.16.11.9107 512Mb :o :+ :+

Settings
MSI 5850 @ 725/1000
Heaven Demo v1.0
FPS: 25.7
Scores: 646

Met OC 850/1200 @5870 clocks
Heaven Demo v1.0
FPS: 30.1 = -3.6% tov 5870
Scores: 758

Met OC 950/1200
Heaven Demo v1.0

Met OC 950/1200 + DX10
Heaven Demo v1.0
FPS: 49.5 = + 55% tov DX11
Scores: 1248
Settings

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29

UTM

Een (wellicht simpel) vraagje. Ik ondervind net als vele van jullie een lange leveringstijd voor de 5xxx serie. De door mij beoogde kaart, een Club 3D 5850, is bij veel winkels binnen 14 dagen niet leverbaar. Daarom vind ik het opvallend dat Alternate een aantal 5850's op voorraad heeft, zoals Sapphire en XFX. Zijn er behoudens het prijsverschil (deze twee merken zijn ong. 40euro duurder) nog andere verschillen tussen deze merken? Of leveren ze allemaal dezelfde kwaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zelfde kwaliteit.... Alternate heeft heel lang ook Club3D 5850s voor 239 verkocht (met voorraad), maar die zijn nu dus op zo te zien.
Ze zijn bij Alternate duurder, omdat zij optimaal gebruik maken van de hoge vraag naar de kaarten i.c.m. hun lage aanbod/voorraad (er zijn best veel mensen die wilden wachten op prijsverlagingen maar uiteindelijk toch de hogere prijs hebben betaald, omdat ze gewoon nog altijd moeilijk voor minder dan 240 euro te krijgen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dan ook maar even :P (925Mhz Core,1150Mhz ram, 5850CF)

Heaven Demo v1.0
FPS: 51.9
Scores: 1307

Hardware
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
CPU flags: 3399MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.661.0.0 1024Mb Catalyst 9.10 WHQL

Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Leuk, krijg Dx11 maar niet aan de praat..... Tool van Tom's Hardware geinstalleerd, SP2 erop gedaan, en ngo steeds zegt DxDiag dat ik DX10 heb.... Zelfs nadat ik de Dx Update van Agustus erop heb gezet :S

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Eerst SP2 en daarna die patch van ome Tom? Of heb je het andersom gedaan?

Ik ben daar nu ook net mee bezig. Ik laat wel horen hoe het afloopt. :D

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is op zoek naar een lieve Tweaker (m/v) die haar kan verzorgen.
Ze wil graag een nieuw deel en voorzien worden van een topicstart met bijgewerkte ervaringen, tips en trucs.
Kun jij haar de baas?

Stuur dan even een DM naar Ultraman en grijp je kans!