Inderdaad. Omdat de huidige drivers gewoon (WEER) niet goed geoptimaliseerd zijn voor een hoop games.
Astennu schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:27:
Erg leuk die drivers van nVidia maar ik heb geen zin om voor elk game 4 drivers te gaan testen om te kijken welke ik moet hebben voor me spel. En als je WHQL drivers wilt kun je soms wel 3 maanden wachten bij nVidia. Dat vind ik een hele slechte zaak. Het beste is gewoon een combinatie.
Ik heb liever 4 beta drivers die goed werken dan 1 WHQL die NIET goed werkt. En ik heb ook liever meer keuze qua drivers. Dan bepaal ik zelf wel of een driver goed is of niet.
Mja, als je een WHQL driver krijgt die een bepaald probleem niet fixed, ben je weer een maand verder. WHQL zegt ook niks.
Astennu schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:27:
Ik krijg deze week mijn HD58xx dus dan ga ik het zelf ondervinden. Maar tot nu toe veel ATi gehad. En nooit echt veel last van driver probs gehad. Ik heb tussendoor ook even een 8800 GT gehad. Maar die beviel mij niet zo. Die heb in ingewisseld voor een HD3870 X2.
Ik heb liever nV. De ATi kaarten zijn wel goed, alleen heb je geduld nodig. Het kost allemaal wat meer tijd bij ATi om drivers te tweaken, en het duurt gewoon langer voordat de drivers tegen perfect aanzitten.
Voor NFS Shift bijvoorbeeld had ik AL LANG een hotfix willen zien. En zo zijn er nog wel wat games.
Maar goed, ik kijk het de komende maanden wel aan. Misschien wordt het npg beter. Wel te hopen iig. Anders voor mij écht geen ATi meer.
Wat vind je dan van het feit dat je niks kan forceren Astennu? Ik zie op nVNews screenshots van games met SSAA, Wolfenstein bijvoorbeeld, en dat werkt bij ATi gewoon niet.
Ook is er geen 3rd party tool waarmee het wel werkt. Ook werkt AA forceren niet in Bionic Commando, Wolverine, Risen, Bioshock, GRAW, GRAW 2, STALKER, GTAIV (ja, in welke wél?), werkt AF niet in Assassins Creed, werkt V-Sync forceren niet in bepaalde games,
CCC doet gewoon niet wat je instelt. Forceren werkt bijna nooit. Dat schiet niet op toch?
Ik koop zo'n snelle kaart voor max IQ, maar dat wordt er in heel veel games niet uitgehaald door dat brakke CCC, omdat dat waardeloze programma gewoon niet doet wat je wil. Of omdat ATi niet wil dat je dat instelt.
Mja, je kan me een zeikerd noemen, maar vooral het feit dat je zelf geen absolute controle over de instellingen van de kaart hebt is echt zwaar irritant. Leuk voor amateurs en noobs die niet weten wat wat doet (maar je mag er toch vanuit gaan dat als iemand 300+ euro uitgeeft voor een kaart wat instellingen doen?), die zien toch geen verschil, maar zwaar waardeloos voor mensen die het maximale eruit willen halen. Dat is gewoon onmogelijk met ATi.
Het is niet alleen máár rozengeur en maneschijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Format-C op 21-10-2009 11:41
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX