Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:06
Bolis schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:37:
[...]

Kan jij tessellation aan en uit zetten? En maakt dat verschil in de render? Zo ja dan is het gewoon dx11. Zo nee dan draai je dx10. Tessellation is namelijk ALLEEN voor dx11

hier het merkbare verschil:
Dat kan ik aanzetten in het programma ja. Maar dat kon met mn GTX280 ook, dus je kunt blijkbaar van alles aanzetten maar het werkt uiteraard alleen als het goed ondersteund wordt. Ik zie ook geen enkel verschil tussen DX10 en DX11 dus het iig duidleijk dat het bij mij niet werkt...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
anathema schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:32:
[...]

Dat kan ik aanzetten in het programma ja. Maar dat kon met mn GTX280 ook, dus je kunt blijkbaar van alles aanzetten maar het werkt uiteraard alleen als het goed ondersteund wordt. Ik zie ook geen enkel verschil tussen DX10 en DX11 dus het iig duidleijk dat het bij mij niet werkt...
Oke maar zie je ook het verschil in hoe alles eruit ziet? Het maakt een enorm verschil. Vooral in dx11. Het verschil moet echt heel erg opvallen. Vooral in de ronde vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bolis schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:35:
[...]

Oke maar zie je ook het verschil in hoe alles eruit ziet? Het maakt een enorm verschil. Vooral in dx11. Het verschil moet echt heel erg opvallen. Vooral in de ronde vormen.
Nee, het werkt namelijk niet bij mij. Hoop dat iemand nog een tip heeft om DX11 werkend te krijgen..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
DX10
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:cJdVrd8PuQJCNM:http://www.pcgameshardware.com/screenshots/original/2009/09/Unigine-DirectX-11-Tessellation-l.jpg

DX11
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:fZIQnZzIKZTZUM:http://www.centrale3d.com/IMG/jpg/Unigine-DirectX-11-Tessellation-h.jpg

Dit verschil moet je zien in de unigine benchmark

volgens de site unigine
Software requirements:
.NET framework 2.0 (Windows version only, optional)
OpenAL (included into Windows installer)
Latest stable video drivers
http://unigine.com/download/

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 06-11-2009 18:22 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Idd en dat zie ik duidelijk. En met tesselation aan zie je allemaal lijnen enzo hoe het in elkaar zit zoals dit
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2650/39456811.jpg

Edit

Rara welke game? Die ga ik serieus kopen in 2010 feb

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 06-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 11:10
Dat is van Aliens vs Predator 2 obviously..

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 06-11-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Jeps ik denk ok dat deze game ontworpen word is of iig afgemaakt met ati ondersteuning lijkt mij.
Eerder was bekent dat het nvidia physx aan boord zou krijgen maar dat zal wel niet meer door gaan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
anathema schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:37:
[...]

Nee, het werkt namelijk niet bij mij. Hoop dat iemand nog een tip heeft om DX11 werkend te krijgen..
Oke dus je bent er nu zeker van dat dx11 het niet doet. Je hebt een hd5870? Drivers heb je al opnieuw geinstalleerd... Download eens de losse dx11: *fake DX11 link weggemeukt*

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2009 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 14:16
Sinds wanneer moet je gaan sms'en om DirectX 11 te installeren!? Het moet niet veel erger worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wel geinig die Nv logo erbij, op de dx11 site :o

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
TheDukemaster schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:23:
Sinds wanneer moet je gaan sms'en om DirectX 11 te installeren!? Het moet niet veel erger worden...
Oh mijn god ik googlede ff snel en heb natuurlijk niet hem echt gedownload. Jezus wat een naaierij. Ik zit nu te zoeken op internet (en ook de microsoft site), maar ik kan een losse versie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Voor degene waarbij de DXD11 platform update Vista niet werkte .
MS heeft een RTM versie nu die op alle talen zou moeten werken.
check dxdiag ik was verrast dx11 te zien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Even gekaapt van het ati topic
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:33:

First DirectCompute Benchmark Released

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2009/11/05/DirectCompute_Benchmark_v0.15_01.jpgJust after the first DirectX 11 benchmark developed by Unigine Corporation made its debut, we’ve got the first DirectCompute benchmark now.

The DirectCompute Benchmark v0.15 can be used to test the GPGPU capabilities by calculating FFT-like data and some memory transfers. The good news is, in addition to DirectX 11 hardware, DX10 and DX10.1-class AMD & NVIDIA graphics cards also support the benchmark.

Besides, the developer recommends using the latest display drivers to run this benchmark. Those who’re interested can click here to download the DirectCompute Benchmark v0.15 from NGOHQ.com.
toon volledige bericht
readme
Benchmark v0.25 Readme
-----------------------

**** Version 0.xx means the tool is NOT completed, may be buggy or unstable. ****

First of all:
1) You NEED DirectX 11 installed it means you need Vista SP2+ or Windows 7.
2) You DON'T need DX11 hardware, DirectCompute is supported on DX10 class devices if only drivers support it (forceware >= 190.62, Catalyst currently doesn't support DirectCompute on DX10/10.1 GPUs)

If you find any bug or you think your score is a bug, write me a private message. You can find me somewhere here:
http://www.ngohq.com/grap...i-card-is-present-59.html

NOTE:
1) If you get a message like "Could not find d3dx11_42.dll" update your DirectX (web updater included)
2) Please try the latest (not beta) drivets before sending me a bug report.
3) You CAN compare GPU and CPU "M"-results as the codepath is the same and both units do the same job.
"S" result for CPU means singlethreaded codepath while "S" for GPU only means using "D3D11_CREATE_DEVICE_SINGLETHREADED" flag for DirectX11 device. It does NOT mean that the GPU executes only one thread.

**** WARNING ****
Benchmarking stresses components. Some components may fail if they have any weaknesses.

Sample results:

GPU scores:
-----------
GeForce 9800GT OC (740/1800/1010) : M16922/S9938
GeForce 9800GT ECO (550/1375/900) : M11994/S8011

CPU scores:
-----------
Intel Core i7 920 @ 3.33GHz : M2960/S490

S- (GPU) DX11 SINGLETHREADED flag set / (CPU) 1 thread
M- (GPU) default dx11 device settings / (CPU) 12 threads

Pat.
toon volledige bericht
Mijn score
HD5850 @stock : M28660/S28626
cpu core i7 @3.2Ghz : M1759/S443 (HT/Turbo uit)
cpu core i7 @3.8Ghz : M1951 (HT/Turbo uit)

Trouwens tijdens de gpu benchmark blijft mijn 5850 op 2d clock staan.
Waarschijnlijk zal de cpu score omhoog gaan als HT aan staat?

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 07-11-2009 00:13 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:03:
Waarschijnlijk zal de cpu score omhoog gaan als HT aan staat?
Aangezien het programma tot 12 threads gaat zou je dat wel denken ja. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 14:16
Die DirectCompute benchmark doet het niet bij mij, hij geeft aan No Directcompute support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
TheDukemaster schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:56:
Die DirectCompute benchmark doet het niet bij mij, hij geeft aan No Directcompute support.
@Anathema
Heb je ook problemen met die bench? Je had toch ook zo'n hoge score in die Heaven demo bench (dx11)

[ Voor 11% gewijzigd door Bullus op 07-11-2009 00:14 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:02:
[...]

@Anathema
Heb je ook problemen met die bench? Je had toch ook zo'n hoge score in die Heaven demo bench (dx11)
Hij geeft bij mij ook: "no Directcompute support, will continue on CPU"
Er staat ook een DX 11 folder onder de directcompute benchmark folder, maar als ik die aanklik zegt hij dat mijn huidige versie van DX nieuwer is dan die versie en installeren niet nodig is. Dat zegt hij overigens bij elke DX11 SDK die ik probeer te downloaden en te installeren. Ik gebruik dus windows 7 RC (build 7100) met 9.10 drivers en een i7 CPU.
Ik had inderdaad ook een hoge score in die heaven benchmark, dus ik denk dat bij dukemaster en ik beide op een of andere manier DX11 niet goed geinstalleerd is...terwijl DXdiag dus wel aangeeft dat ik dx11 heb.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik had toen ook de windows 7 rc build7100 draaien en scoorde toen wel de "goede" FPS met de heaven demo op dx11, wel met de 9.11beta drivers.

Heb je deze software wel geinstalleerd?

Software requirements:

Laatste oplossing zal denk ik toch windows 7 clean installen :|

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 07-11-2009 00:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:29:
Ik had toen ook de windows 7 rc build7100 draaien en scoorde toen wel de "goede" FPS met de heaven demo op dx11, wel met de 9.11beta drivers.

Heb je deze software wel geinstalleerd?

Software requirements:

Laatste oplossing zal denk ik toch windows 7 clean installen :|
Ja, framework 2.0 zat al in windows 7 RC en openAL heb ik ook geinstalleerd. Het enige wat ik nog kan bedenken is de HDMI audio driver die ik bij het installeren van 9.10 niet heb geselecteerd omdat ik dat toch niet gebruik.... Maar voor de rest kan ik erg weinig over vinden. Die directcompute benchmark geeft ook DX10.1 aan bij feature level en geen DX11.
Eerst maar es op bed, ben al weer een uur aan het googlen/kloten hiermee. Misschien toch maar es windows 7 OEM-etje bestellen voor een nieuwe install, die RC gaat ook niet voor eeuwig mee...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Pff, ik geloof dat ik weet waar het aan ligt....: MSI Afterburner!
Net toch even driver 9.11 geinstalleerd namelijk en toen zag ik wel DX11 staan bij supported features in die directcompute feature list. Daarna MSI afterburner opstarten voor mn overclock en toen was het weer DX10.1. Niet meer goed te krijgen tot ik weer een re-install deed van de driver. Nu afterburner niet meer opgestart en de heaven benchmark geeft wel de juiste score.
Vaag....maar goed, wel jammer. Moet ik wellicht toch het niet zo prettige asus smartdoctor gebruiken voor overclocken/volten.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman vind het trouwens hoog tijd voor een nieuwe topicstart.

Een Deel 2 met daarin de huidige stand van zaken en ervaringen/tips die vaak terugkomen.
Nou heb ik de huidige topicstarter, Vos, al een tijdje niet gezien hier. Dus misschien dat hij zegt dat iemand anders het mag doen. Heb even een DM zijn kant op gedaan daarover.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2009 02:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
anathema schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 02:07:
Pff, ik geloof dat ik weet waar het aan ligt....: MSI Afterburner!
Net toch even driver 9.11 geinstalleerd namelijk en toen zag ik wel DX11 staan bij supported features in die directcompute feature list. Daarna MSI afterburner opstarten voor mn overclock en toen was het weer DX10.1. Niet meer goed te krijgen tot ik weer een re-install deed van de driver. Nu afterburner niet meer opgestart en de heaven benchmark geeft wel de juiste score.
Vaag....maar goed, wel jammer. Moet ik wellicht toch het niet zo prettige asus smartdoctor gebruiken voor overclocken/volten.
Hmm vaag, want ik gebruik ook gewoon MSI afterburner om mijn voltage te verhogen en CCC om over te clocken.
Maar goed dat je weet waar het probleem zit. ;)
Heb je trouwens de nieuwste Afterburner 1.3.0. gedownload?

edit;
er is al een 1.4.0.beta 3 te downloaden
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=308442

Probeer eens alles te uninstallen (drivers+afterburner ook je instellingen) evt met driversweaper
En daarna eerst automatisch de drivers door windows installeren
rebooten
ati drivers installeren
rebooten
dan pas afterburner installeren.
Kijken of dat werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 07-11-2009 11:44 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Toen ik vanmorgen opstarte stond er weer DX10.1, dus het is niet alleen afterburner. Nu heb ik na een cold boor sowieso wat problemen, aangezien de driver soms crasht of er strepen door mn beeld zijn. Na een reboot of een game te starten en te sluiten werkt alles dan wel weer prima.

Maar goed heb inderdaad alles uninstalled, driver geherinstalleerd en MSI afterburner 1.4 clean geinstalleerd en vooralsnog werkt DX11 wel, ook met afterburner aan. Het zal toch wel een probleem zijn met verrotte windows installatie/oude drivers etc. maar hoop dat t nu blijft werken eerst.

edit: Heb nu met de Heaven benchmark op 1680X1050 4XAA/16XAF, alles high met HD5870@950/1300: 33.8 fps, score 851.
Lijkt te kloppen :)

[ Voor 10% gewijzigd door anathema op 07-11-2009 12:17 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vos heeft aangegeven geen tijd te hebben om een nieuw deel aan te maken en de topicstart te voorzien van nuttige vulling.
Zijn er hier geïnteresseerden die de fakkel over willen nemen om een mooi nieuw deel neer te zetten met opgedane ervaringen en tips in de TS? DM mij even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
anathema schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:10:
Toen ik vanmorgen opstarte stond er weer DX10.1, dus het is niet alleen afterburner. Nu heb ik na een cold boor sowieso wat problemen, aangezien de driver soms crasht of er strepen door mn beeld zijn. Na een reboot of een game te starten en te sluiten werkt alles dan wel weer prima.

Maar goed heb inderdaad alles uninstalled, driver geherinstalleerd en MSI afterburner 1.4 clean geinstalleerd en vooralsnog werkt DX11 wel, ook met afterburner aan. Het zal toch wel een probleem zijn met verrotte windows installatie/oude drivers etc. maar hoop dat t nu blijft werken eerst.

edit: Heb nu met de Heaven benchmark op 1680X1050 4XAA/16XAF, alles high met HD5870@950/1300: 33.8 fps, score 851.
Lijkt te kloppen :)
Zal waarschijnlijk nog oude verrotte drivers/profielen ofzo aanwezig zijn. Maar goed dat je het tijdelijk opgelost hebt. ;)
Score lijkt nu wel te kloppen. d:)b Zag je nu wel het verschil op de dakpannen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-03 12:48
ff een kort vraagje .

Hoe werkt msi afterburner eigenlijk. als ik de mhz een beetje verschuif dan op
apply springt die weer terug naar 775 mhz wat ik heb ingesteld in ccc.
Als ik onderaan appy overclocking at system startup doe na de mhz te verschuiven
en me pc opnieuw opstart staat die ook weer op 775 mhz . save heeft ook geen enkele zin
. AMD gpu clocktool gebruikt werkt goed alleen na het overklokken staat die niet meer
in de zuinige stand . en blijft die constant die mhz draaien wat ik instel .
Nu 157 mhz en geheugenklok op 300 mhz . alleen alles max gezet in ccc
WIl wat verder dan die 775 en 1125 mhz maar ook natuurlijk die zuinige modus nog hebben.
iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:24:
[...]

Score lijkt nu wel te kloppen. d:)b Zag je nu wel het verschil op de dakpannen?
Ja, ik zag het nu wel :) Es kijken of het na de volgende cold boot ook nog werkt.
Thx voor je hulp in ieder geval!
martijn24 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:12:
ff een kort vraagje .

Hoe werkt msi afterburner eigenlijk. als ik de mhz een beetje verschuif dan op
apply springt die weer terug naar 775 mhz wat ik heb ingesteld in ccc.
Als ik onderaan appy overclocking at system startup doe na de mhz te verschuiven
en me pc opnieuw opstart staat die ook weer op 775 mhz . save heeft ook geen enkele zin
. AMD gpu clocktool gebruikt werkt goed alleen na het overklokken staat die niet meer
in de zuinige stand . en blijft die constant die mhz draaien wat ik instel .
Nu 157 mhz en geheugenklok op 300 mhz . alleen alles max gezet in ccc
WIl wat verder dan die 775 en 1125 mhz maar ook natuurlijk die zuinige modus nog hebben.
iemand idee?
Kun je overdrive niet gewoon uitzetten in CCC? Ik heb dat nog helemaal niet gebruikt en doe alles met MSI afterburner. Ik heb ook wel es dat na rebooten afterburner de overklok niet pakt, maar ik heb mn settings gesaved in een profiel en die selecteer ik dan.

[ Voor 62% gewijzigd door anathema op 07-11-2009 14:53 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:36
Hallo

Ten eerste: Ik heb aangenomen dat hier ook berichten over de 5770 geplaatst mogen worden, omdat het om een [5xxx] forum gaat.

Ik heb een XFX 5770 in een systeem gebouwd. Nu krijg ik met de nieuwste drivers om de aantal minuten na het opstarten van de computer een grijs scherm. Hier is niet meer vandaan te komen. De enige mogelijkheid is daarna een reset.

Nieuwe drivers via de site van ATI werken niet, evenals de drivers op de cd-rom. Wanneer er geen drivers geinstalleerd zijn, werkt het systeem 'naar behoren', voor zover dat kan zonder drivers.

Voor de volledigheid even het systeem:

Cooler Master CoolerMaster MidiTower CM-690 Black
Samsung 1000GB Samsung HD103SJ
AMD CPU Phenom II X3 720 95Watt. Socket AM3. Triple core. 2.8GHZ. 7.5MB. Black Edition.
Cooler Master CoolerMaster CPU Cooler Hyper TX3
Cooler Master CoolerMaster Real Power Series Power Supply 520 watt
Samsung SHS223B
Microsoft Win Home Prem 7 64-bit Dutch
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3 790X
OCZ DDR3 High Performance Memory 4GB

Nu heb ik gezocht naar oplossingen voor dit probleem, op o.a. de forum site's van ATI. Helaas is er geen oplossing voor mijn probleem. Wat heb ik geprobeerd:
-Geen drivers
-CD Drivers
-Internet Drivers
-Beta Drivers (ATI deveoloperssite)

Ook in dit topic is er volgens mij niets over behandeld.

Hebben jullie dit probleem ook ervaren, en zoja, wat hebben jullie als oplossing toegepast. Of is dit echt een probleem wat zich alleen maar bij mij afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
MaZeLe schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:30:
Hallo

Ten eerste: Ik heb aangenomen dat hier ook berichten over de 5770 geplaatst mogen worden, omdat het om een \[5xxx] forum gaat.

Ik heb een XFX 5770 in een systeem gebouwd. Nu krijg ik met de nieuwste drivers om de aantal minuten na het opstarten van de computer een grijs scherm. Hier is niet meer vandaan te komen. De enige mogelijkheid is daarna een reset.

Nieuwe drivers via de site van ATI werken niet, evenals de drivers op de cd-rom. Wanneer er geen drivers geinstalleerd zijn, werkt het systeem 'naar behoren', voor zover dat kan zonder drivers.

Voor de volledigheid even het systeem:

Cooler Master CoolerMaster MidiTower CM-690 Black
Samsung 1000GB Samsung HD103SJ
AMD CPU Phenom II X3 720 95Watt. Socket AM3. Triple core. 2.8GHZ. 7.5MB. Black Edition.
Cooler Master CoolerMaster CPU Cooler Hyper TX3
Cooler Master CoolerMaster Real Power Series Power Supply 520 watt
Samsung SHS223B
Microsoft Win Home Prem 7 64-bit Dutch
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3 790X
OCZ DDR3 High Performance Memory 4GB

Nu heb ik gezocht naar oplossingen voor dit probleem, op o.a. de forum site's van ATI. Helaas is er geen oplossing voor mijn probleem. Wat heb ik geprobeerd:
-Geen drivers
-CD Drivers
-Internet Drivers
-Beta Drivers (ATI deveoloperssite)

Ook in dit topic is er volgens mij niets over behandeld.

Hebben jullie dit probleem ook ervaren, en zoja, wat hebben jullie als oplossing toegepast. Of is dit echt een probleem wat zich alleen maar bij mij afspeelt.
toon volledige bericht
Stomme vraag hoor, maar heb je alle kabels goed aangesloten? Check of de videokaart in de goede slot zit en of hij goed aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Bolis schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:38:
[...]

Stomme vraag hoor, maar heb je alle kabels goed aangesloten? Check of de videokaart in de goede slot zit en of hij goed aangesloten is.
Videokaart zit in het bovenste PCI-E slot en er is 1x stroom(6 pins) aangesloten. Alles is mij inziens dus goed aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door MaZeLe op 07-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem. draaide in het begin als een tierelier, maar op een of andere manier is de grafische performance ineens enorm gedaald.
Ik draaide eerst nfs shift op 1920x1200 met alle settings maxed out zonder één enkele framedrop.
ook gaf de windows prestatie-index voor grafische weergave voor spellen een 7,6 op een schaal van 7,9

tegenwoordig heb ik superveel last van framedrops bij zowel NFS Shift als alle andere spellen die ik voorheen zonder enkel probleem speelde.
in de prestatie index heb ik nu nog maar een score van 6,0 ipv 7,6
toch draait de "Heaven benchmark" nog wel gewoon netjes 20 fps bij 1920 x 1200 + alles maxed out
ook de far cry 2 benchmark wordt netjes doorploegd tussen de 60 en 130 fps

Kan dit komen door de ati catalyst driver 9.10?

mijn systeem:

Kast: Coolermaster 590
Processor: core i7 860 @ 2.93 Ghz
Processor cooling: Scythe Kabuto
GPU: Ati radeon HD 5850 (gigabyte)
DRAM: GEIL DDR3 PC-12800 CL8 1.6V 2x2gig
Moederbord: Gigabyte p55 UD4
HDD; Seagate Barracuda 1T
Voeding: Sharkoon Rushpower 600watt

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
anathema schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:29:
[...]

Ja, ik zag het nu wel :) Es kijken of het na de volgende cold boot ook nog werkt.
Thx voor je hulp in ieder geval!

[...]

Kun je overdrive niet gewoon uitzetten in CCC? Ik heb dat nog helemaal niet gebruikt en doe alles met MSI afterburner. Ik heb ook wel es dat na rebooten afterburner de overklok niet pakt, maar ik heb mn settings gesaved in een profiel en die selecteer ik dan.
ccc uitgezet afterburner werkt nu wel alleen kan ik niet verder dan 775 en 1125 mhz . Heel erg vreemd
ik kan gewoon alles lager dan die settings vast zetten geen probleem maar hoger dan dat springt die terug.
De spaarmodus in ccc staan nu wel goed als ik grafisch niks doe. alleen wil ik verder dan die 775 mhz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
martijn24 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:16:
[...]

ccc uitgezet afterburner werkt nu wel alleen kan ik niet verder dan 775 en 1125 mhz . Heel erg vreemd
ik kan gewoon alles lager dan die settings vast zetten geen probleem maar hoger dan dat springt die terug.
De spaarmodus in ccc staan nu wel goed als ik grafisch niks doe. alleen wil ik verder dan die 775 mhz .
Maar je overdrive in CCC kan ook niet verder dan dat? dan is het zeker limiet van de bios ofzo.
Ik heb de Asus HD5870 en die heeft veel ruimere overdrive limieten dan een standaard HD5870 zodat ik daar altijd binnen blijf, misschien is dat t...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
anathema schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:21:
[...]

Maar je overdrive in CCC kan ook niet verder dan dat? dan is het zeker limiet van de bios ofzo.
Ik heb de Asus HD5870 en die heeft veel ruimere overdrive limieten dan een standaard HD5870 zodat ik daar altijd binnen blijf, misschien is dat t...
ja de overdrive kan niet verder dan die 775 en 1125 . Maar als ik terug lees in deze forum
zie ik genoeg mensen die het wel gelukt is om de sapphire 5850 te overklokken naar
een standaard 5870 settings. Dus dan moet dat hiero ook lukken aan de temps mag het niet
baten deze zijn zeer laag. deze mensen hebben toch owk gewoon overklokt met afterburner
of mischien een andere programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
* LosGieros heeft de asus 5770 aangeschaft. Start mn bf2 niet meer op in xp?? In windows 7 starten de geinstalleerde spellen zoals crysis/dragon rising en wolfenstein goed op. Maar in xp mn bf2 naar de klote :S

Drivers drivers drivers...kijk ik op de amd/ati site..geen drivers voor de 5770 serie in XP!

[ Voor 17% gewijzigd door LosGieros op 07-11-2009 21:37 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@Anathema
no tnx
martijn24 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:54:
[...]

ja de overdrive kan niet verder dan die 775 en 1125 . Maar als ik terug lees in deze forum
zie ik genoeg mensen die het wel gelukt is om de sapphire 5850 te overklokken naar
een standaard 5870 settings. Dus dan moet dat hiero ook lukken aan de temps mag het niet
baten deze zijn zeer laag. deze mensen hebben toch owk gewoon overklokt met afterburner
of mischien een andere programma ?
@martijn24
1] Je kan een unlocked msi bios downloaden en erin flashen ,waardoor de max settings van je core/mem verhoogd worden in CCC.
Hierdoor kun je in CCC /afterburner verder overklokken dan 725/1125

2] Ook kan je AMD gpu clocktool gebruiken om over te klokken, hier ben je niet beperkt tot de max van CCC.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 23:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb sinds een week een 5770 hier staan, (iemand interesse in de Dirt2-coupon, a 20 Euro?) En ik moet zeggen; zijn best doet ie...

Ik ben niet overal blij mee; gisteren haalde ik in Win7 (Maar ook XP) best slechte FPS vond ik. Vandaag doet alles het ineens een stuk beter. Gister was alles ver Overclocked, vandaag heb ik alles op default gezet; hieronder mijn Benchmarks.

Wanneer ik en cold boot start initieer, komt het vaak voor dat de PC niet POST, zelfs BIOS verschijnt dan niet. :/

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 19.8
Scores: 499

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Xeon(R) CPU E3110 @ 3.00GHz
CPU flags: 3005MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5700 Series 8.660.6.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1920x1080 2xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 25.7
Scores: 648

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Xeon(R) CPU E3110 @ 3.00GHz
CPU flags: 3005MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5700 Series 8.660.6.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 8x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Ik heb eigenlijk wel een beetje spijt dat ik geen 5850 gekocht heb... Kost maar 70 Euro meer, maar ja zo kun je wel door blijven gaan; ik wacht liever totdat de GT3** en de rest van AMD uit is; dan heb je voor 200 euro een NOG betere kaart. Tot die tijd: MSI Afterburner+5770+Geduld. B-)

[ Voor 26% gewijzigd door SalimRMAF op 07-11-2009 22:06 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Voor de mensen met een 5770: Geen last van grijze schermen? Welke drivers gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Bullus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:36:
@Anathema
no tnx

[...]

@martijn24
1] Je kan een unlocked msi bios downloaden en erin flashen ,waardoor de max settings van je core/mem verhoogd worden in CCC.
Hierdoor kun je in CCC /afterburner verder overklokken dan 725/1125

2] Ook kan je AMD gpu clocktool gebruiken om over te klokken, hier ben je niet beperkt tot de max van CCC.
bedankt voor je reactie ,
waar kan ik de unlocked msi bios vinden?
en als ik de amd gpu tool gebruik dan is me idle stand niet meer zo zuinig
als ik geen grafische dingen doe op me pc. Wat ik natuurlijk wel wil hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MaZeLe schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:13:
Voor de mensen met een 5770: Geen last van grijze schermen? Welke drivers gebruiken jullie?
Geen grijze schermen gehad met de bijgeleverde drivers van asus, wel dat sommige spellen gewoon niet opstarten in xp :S

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb nu 1 week een 5850 van XFX.

Heb diverse drivers getest maar met CCC kan ik niet overclocken. Ik kan de waardes zetten maar met GPU-z zijn ze niet te zien. Met de AMD tool kan ik wel overclocken alleen ik haal bij lange na de 5870 settings niet, dan loopt mijn pc vast. De temps zijn niet te hoog.

Hoe krijg ik het CCC wel werkend? Heb het hele internet al afgestruind maar nerhgens een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
wakuwakuhullie schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:36:
Ik heb nu 1 week een 5850 van XFX.

Heb diverse drivers getest maar met CCC kan ik niet overclocken. Ik kan de waardes zetten maar met GPU-z zijn ze niet te zien. Met de AMD tool kan ik wel overclocken alleen ik haal bij lange na de 5870 settings niet, dan loopt mijn pc vast. De temps zijn niet te hoog.

Hoe krijg ik het CCC wel werkend? Heb het hele internet al afgestruind maar nerhgens een oplossing gevonden.
als je de settings instelt en daarna op toepassen drukt moet hij ze onthouden, ik zou niet gpu-z gebruiken om te checken of het helpt, dit zou ik in benchmarks checken.

daarbij haal je echt niet zomaar 5870 clocks, dan zul je met msi afterburner toch echt wel heel wat meer v op je gpu moeten zetten. mensen hier zijn er dagen mee bezig zo ver te overklokken, moet je niet denken dat jij even de schuif verzet en ok drukt en klaar..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
LosGieros schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:14:
[...]

Geen grijze schermen gehad met de bijgeleverde drivers van asus, wel dat sommige spellen gewoon niet opstarten in xp :S
Kun jij achterhalen welke driverversie jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
nedernakker schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:54:
[...]

als je de settings instelt en daarna op toepassen drukt moet hij ze onthouden, ik zou niet gpu-z gebruiken om te checken of het helpt, dit zou ik in benchmarks checken.

daarbij haal je echt niet zomaar 5870 clocks, dan zul je met msi afterburner toch echt wel heel wat meer v op je gpu moeten zetten. mensen hier zijn er dagen mee bezig zo ver te overklokken, moet je niet denken dat jij even de schuif verzet en ok drukt en klaar..
Nee dat snap ik ook wel, ik overclock al meer dan 10 jaar dus weet wel dat er meer bij komt kijken. Als ik in de AMD tool overclock worden de settings wel gezet, dat is zo raar. In Afterburner kan ik alleen de fan aanpassen, kan daar ook geen gpu of mem overclocken.

Als ik benchmarks draai dan zie ik ook dat met het ccc de oveclock niet vastgehouden wordt. Draai ik de benches nadat ik de amd tool geb gebruikt, ik kom dan tot 830 / 1150 max, dan scheelt dat zeker 1200 punten in Vantage op de performance setting.

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat ik overal in de reviews lees dat ze de 5850 zonder enige aanpassingen kunnen overclocken naar 850 /1200 of soms nog veel hoger. Dan moet het mij toch ook lukken, de kaarten zijn allemaal hetzelfde. Het heeft niks met temps te maken, die heb ik gelogd en hij wordt onder belasting niet warmer dan 64 graden.

Ik weet ook dat het ccc niet ver kan overclocken omdat de bios van de kaart het niet toestaat, vind het gewoon raar dat de settings niet vastgehouden worden en door de amd tool wel.

Ik heb overigens de 9.1 drivers van zowel xfx als amd zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

@ wakuwakuhullie;

De kaarten zijn tot nu toe misschien hetzelfde, maar de gpus die erop zitten natuurlijk niet. Ik heb bv 2 5850's en geen van beide vinden 850Mhz leuk zonder voltageverhoging. Beide draaien echter makkelijk 975mhz op de core met voltageverhoging, maar toch heeft de 1 veel meer volt nodig dan de ander. (en is ook op stock warmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Anoniem: 264799 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:49:
@ wakuwakuhullie;

De kaarten zijn tot nu toe misschien hetzelfde, maar de gpus die erop zitten natuurlijk niet. Ik heb bv 2 5850's en geen van beide vinden 850Mhz leuk zonder voltageverhoging. Beide draaien echter makkelijk 975mhz op de core met voltageverhoging, maar toch heeft de 1 veel meer volt nodig dan de ander. (en is ook op stock warmer)
Ah ok ik was van menign dat de gpu gelijk was.

Met welke tool, verhoog jij je voltage? Het blijft wel een raadsel waarom ccc bij mij de setings niet wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
misschien is je os een beetje vervuild? probeer eens alle drivers te verwijderen en daarna een driver sweeper er overheen. installeer dan de 9.10 drivers weer van de amd site.

heej no offence, maar als jij je uileg over wat je wel en niet hebt geprobeerd niet duidelijk genoeg maakt, kan ik niet ruiken of je wel of geen ervaring hebt, er komen hier meer noob dan pro vragen voor dus vandaar..

met MSI afterburner kun je het voltage van je core verhogen.

nu even over mezelf: vandaag van een medetweaker een 2e 5870 gekocht.. leuk speelgoed zo'n cfx setupje met deze kaarten, nu mijn nieuwe i7 even flink kietelen om hem een zo klein mogelijke bottleneck te laten zijn. wel gaaf om cod 4 op 1920 x 1200 met alles gemaxed 450+ fps te zien doen.
en crysis warhead op enthusiast1920 x 1200 met 60 fps steady.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
martijn24 schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:45:
[...]

bedankt voor je reactie ,
waar kan ik de unlocked msi bios vinden?
en als ik de amd gpu tool gebruik dan is me idle stand niet meer zo zuinig
als ik geen grafische dingen doe op me pc. Wat ik natuurlijk wel wil hebben .
ff gezocht op dit topic en tadaa
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32805676

Handige tip voor het volgende deel in de startpost ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
nedernakker schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:59:
misschien is je os een beetje vervuild? probeer eens alle drivers te verwijderen en daarna een driver sweeper er overheen. installeer dan de 9.10 drivers weer van de amd site.
Als 4x een clean install gedaan. Windows 7 geinstallleerd --> Driver mobo geinstalleerd --> Driver GPU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Bullus schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:02:
[...]

ff gezocht op dit topic en tadaa
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32805676

Handige tip voor het volgende deel in de startpost ;)
ty , ik had gehoord als ik dit ga gebruiken dat me garantie wegvalt dus ik laat het
zo de hoogste settings in ccc voor me sapphire 5850 . Als ik later een spel niet goed
aankan dan koop ik er nog 1 bij voor crossfire . Nu alle spellen op high geen problemen .
als ik maar hoger dan 30 fps heb ben ik al tevreden .

Ooit moet je tevreden zijn anders kunnen we bezig blijven 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn24 schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:14:
ik had gehoord als ik dit ga gebruiken dat me garantie wegvalt
De garantie ben je al kwijt toen je begon met overklokken, dus dat vind ik wel een slecht excuus. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
-The_Mask- schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:11:
[...]

De garantie ben je al kwijt toen je begon met overklokken, dus dat vind ik wel een slecht excuus. :P
Dat is niet waar. Tevens overklokken word softwarematig toegepast. Dus qua garantie heb je geen problemen (tenzij je hem laat doorbranden door hardwarematige aanpassingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
nedernakker schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:59:

heej no offence, maar als jij je uileg over wat je wel en niet hebt geprobeerd niet duidelijk genoeg maakt, kan ik niet ruiken of je wel of geen ervaring hebt, er komen hier meer noob dan pro vragen voor dus vandaar..

met MSI afterburner kun je het voltage van je core verhogen.

nu even over mezelf: vandaag van een medetweaker een 2e 5870 gekocht.. leuk speelgoed zo'n cfx setupje met deze kaarten, nu mijn nieuwe i7 even flink kietelen om hem een zo klein mogelijke bottleneck te laten zijn. wel gaaf om cod 4 op 1920 x 1200 met alles gemaxed 450+ fps te zien doen.
en crysis warhead op enthusiast1920 x 1200 met 60 fps steady.
Klopt ja sorry, ik stelde de vraag wel een beetje als een noob lol.

Mijn W7 Ultimate is helemaal vers, net een Postville erin gezet met W7 Ultimate erop. Alleen de 9.10 drivers hebben er dus op gestaan. Misschien toch ergens een conflict met geinstalleerde software, dan denk ik aan Drivecrypt, er draait een service van die applicatie ik ga eens testen of het wel lukt als ik die service kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 10:38

Darkasantion

Just keep swimming!

Deeltje 2 is gemaakt, moet nog wat dingen aanpassen/toevoegen, maar graag hier verder:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1377664

En graag ook uitleg/tips over hoe ik de plaatjes in de TS aan de praat krijg :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Darkasantion schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:28:
En graag ook uitleg/tips over hoe ik de plaatjes in de TS aan de praat krijg :+
Suggesties en tips dan wel in DM of mail aub ;)

Maak ik deze dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 08-11-2009 21:47 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is op zoek naar een lieve Tweaker (m/v) die haar kan verzorgen.
Ze wil graag een nieuw deel en voorzien worden van een topicstart met bijgewerkte ervaringen, tips en trucs.
Kun jij haar de baas?

Stuur dan even een DM naar Ultraman en grijp je kans!