nedernakker schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:54:
[...]
als je de settings instelt en daarna op toepassen drukt moet hij ze onthouden, ik zou niet gpu-z gebruiken om te checken of het helpt, dit zou ik in benchmarks checken.
daarbij haal je echt niet zomaar 5870 clocks, dan zul je met msi afterburner toch echt wel heel wat meer v op je gpu moeten zetten. mensen hier zijn er dagen mee bezig zo ver te overklokken, moet je niet denken dat jij even de schuif verzet en ok drukt en klaar..
Nee dat snap ik ook wel, ik overclock al meer dan 10 jaar dus weet wel dat er meer bij komt kijken. Als ik in de AMD tool overclock worden de settings wel gezet, dat is zo raar. In Afterburner kan ik alleen de fan aanpassen, kan daar ook geen gpu of mem overclocken.
Als ik benchmarks draai dan zie ik ook dat met het ccc de oveclock niet vastgehouden wordt. Draai ik de benches nadat ik de amd tool geb gebruikt, ik kom dan tot 830 / 1150 max, dan scheelt dat zeker 1200 punten in Vantage op de performance setting.
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat ik overal in de reviews lees dat ze de 5850 zonder enige aanpassingen kunnen overclocken naar 850 /1200 of soms nog veel hoger. Dan moet het mij toch ook lukken, de kaarten zijn allemaal hetzelfde. Het heeft niks met temps te maken, die heb ik gelogd en hij wordt onder belasting niet warmer dan 64 graden.
Ik weet ook dat het ccc niet ver kan overclocken omdat de bios van de kaart het niet toestaat, vind het gewoon raar dat de settings niet vastgehouden worden en door de amd tool wel.
Ik heb overigens de 9.1 drivers van zowel xfx als amd zelf geprobeerd.