En for the fact... dan komt je kast 5 cm van de grond bij 100% en waai jij je kamer uit, of...?Fuzzynl schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:48:
Voor de 100% speelde ik CoD:WaW met alles op high. Idle temp is 40 graden. Als ik de fan 100% zet komt de temp niet boven de 55 uit.
100 % fanspeed , mijne komt alles op high niet eens over de 30 % . en blijft lager als 65 graden .
sapphire 5850. mijn big tower zal opstijgen met 100 % fanspeed
sapphire 5850. mijn big tower zal opstijgen met 100 % fanspeed
Ik heb met mn HD5870 na een cold boot vaak allemaal strepen door mn desktop lopen, als ik dan een spel start en weer sluit is het weer weg en blijft het ook weg...Vreemd. Komt iemand dit bekend voor? (dit is met windows 7 ultimate RC 64 bit)
anathema
Vreemd ik hem heb ook 1,5 week geleden besteld maar tegen mij wordt er gezegd dat ze pas op 6-11 binnen komen.Fuzzynl schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:48:
[...]
Club3D bij Cool-Prices, heb hem 1,5 week geleden besteld.
De status is ook niet gewijzigd geweest in de tussentijd.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ja zo ongeveer, ik denk inderdaad dat het te maken heeft met de airflow maar zo dat echt zo'n ~25 graden uitmaken?Jejking schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:57:
[...]
En for the fact... dan komt je kast 5 cm van de grond bij 100% en waai jij je kamer uit, of...?
Als het tijdens de boot is dan zal het denk ik aan je kaart liggen, heb dit ook ooit eens gehad met een hd4850 en toen heb ik hem op termijn terug mogen sturen want het was zodanig erg aan het worden dat ik niet meer zag wat ik deed.anathema schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:42:
Ik heb met mn HD5870 na een cold boot vaak allemaal strepen door mn desktop lopen, als ik dan een spel start en weer sluit is het weer weg en blijft het ook weg...Vreemd. Komt iemand dit bekend voor? (dit is met windows 7 ultimate RC 64 bit)
@fuzzynl: dat is toch erg warm moet ik zeggen... Met gamen kom ik op max 70 maakt niet uit welke game, dit is wel met een behoorlijke OC op de core en met meer voltage... Furmark laat de temp naar 82 graden stijgen.
Mijn fan is nog nooit boven de 33% geweest, behalve als ik handmatig wat anders heb ingesteld (hij staat altijd op auto).
Mijn fan is nog nooit boven de 33% geweest, behalve als ik handmatig wat anders heb ingesteld (hij staat altijd op auto).
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Een soort van stippellijntjes? Dat heb ik ook op mijn 2de monitor, als ik vervolgens CCC opstart, dan lijkt het wel of hij de refreshrate aanpast en dan is het weer voorbij.anathema schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:42:
Hopelijk komt zaterdag mijn nieuwe kast. Ben benieuwd of hij daar minder warm wordt.watercoolertje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:41:
@fuzzynl: dat is toch erg warm moet ik zeggen... Met gamen kom ik op max 70 maakt niet uit welke game, dit is wel met een behoorlijke OC op de core en met meer voltage... Furmark laat de temp naar 82 graden stijgen.
Zoals ik al eerder zei heb ik op de chat gezeten met een medewerker. Toen gevraagd naar welke kaart er snel te leveren was. Maar voor vrijwel alle kaarten is een wachtlijst.madmaus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:02:
[...]
Vreemd ik hem heb ook 1,5 week geleden besteld maar tegen mij wordt er gezegd dat ze pas op 6-11 binnen komen.
De status is ook niet gewijzigd geweest in de tussentijd.
Volgens hem is er een max van 8 kaarten per bestelling en als er 12 bestellingen zijn dan moeten de laatste vier wachten op de volgende lading.
Geldt voor Gigabyte/XFX/Club3D/Sapphire kaarten. Toen had hij eea nagevraagd en toen bleek de Asus kaart de volgende dag binnen te komen (12 stuks) en die had niemand besteld. Toen heb ik er zelf een besteld (omdat hij toen aangaf dat de prijs omhoog ging naar 380 euro p/s, maar dan kan ook een verkooppraatje zijn geweest)
edit:
Ik zie dat ze allemaal weg zijn
Ik zie dat ze allemaal weg zijn
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ja, maar waarom alleen dan? Als ik weer re-boot is het goed, tijdens elke game is het goed. overclocken gaat prima. Zou het niet eerder een driver probleem zijn ofiets met die Windows 7 RC versie?glennvho schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:03:
[...]
Als het tijdens de boot is dan zal het denk ik aan je kaart liggen, heb dit ook ooit eens gehad met een hd4850 en toen heb ik hem op termijn terug mogen sturen want het was zodanig erg aan het worden dat ik niet meer zag wat ik deed.
anathema
Verwijderd
Vandaar dat ik ook verbaasd was dat een admin het "58xx beschikbaarheid en prijzen"-topic gesloten heeft met de melding dat de pricewatch wel voldeed, terwijl er nog altijd heel veel mensen zijn die zich rotzoeken, elkaar helpen mag dus niet hier? Kan iemand misschien een deel 2 aanmaken zodat de prijzen en levertijdposts niet in het nieuwsdiscussietopic of hier in het ervaringentopic terecht komen?
Verwijderd
Viss idd mooie score alleen jij hebt zo veel meer kracht dan mij in 3dm06 alleen de punten zeggen dat niet.
Of is er super veel kracht nodig om meer dan 30k punten te halen in 3dm06 ?
Edit
ik zie het al jij gebruikt 1 kaart
Of is er super veel kracht nodig om meer dan 30k punten te halen in 3dm06 ?
Edit
ik zie het al jij gebruikt 1 kaart
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 10:51 ]
Windows tweaken scheeld ook wat(schone install/defragmentatie/geen buroblad enz...)
|2600k|Asus 290|
Ik ben echt gek, Maxict mailde mij net dat ze nog 2 Powercolor HD5850's had liggen, voor +-270 euro, en dat ze mij voorrang zouden geven op één van die kaarten. Nou heb ik dus 100 euro extra betaald, omdat ik het wachten zat ben
Ik zit nou al 2 week met een gloednieuwe computer waar ik steeds een videokaart in moet stoppen die ik van mijn moeder's computer 'leen'...

100,- extra ,die is gek.
Had hem eerder geannuleerd, dan zoveel bijbetalen.

|2600k|Asus 290|
Naja, het probleem is, ik had daar een Gigabyte voor 177 euro gevonden. Ergens anders bestellen zou betekenen dat ik sowieso 210+ verzendkosten moeten betalen, en weer langer wachten... Nu heb ik er 1 voor 270 inc. verzendkosten. Nog steeds 50 euro verschil, dat welBullus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:09:
100,- extra ,die is gek.Had hem eerder geannuleerd, dan zoveel bijbetalen.
edit: mocht iemand nog (snel) een HD5850 willen, en er 270 voor over heeft
[ Voor 8% gewijzigd door TrekDude101 op 30-10-2009 11:21 ]
Geen idee of het aan je driver i.c.m. de rc ligt, kan zijn. Kun je de kaart niet eens in een andere pc steken om te kijken of dat het probleem is?anathema schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:59:
[...]
Ja, maar waarom alleen dan? Als ik weer re-boot is het goed, tijdens elke game is het goed. overclocken gaat prima. Zou het niet eerder een driver probleem zijn ofiets met die Windows 7 RC versie?
En waarom maak je zelf niet dat nieuwe topic aan?Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:42:
Vandaar dat ik ook verbaasd was dat een admin het "58xx beschikbaarheid en prijzen"-topic gesloten heeft met de melding dat de pricewatch wel voldeed, terwijl er nog altijd heel veel mensen zijn die zich rotzoeken, elkaar helpen mag dus niet hier? Kan iemand misschien een deel 2 aanmaken zodat de prijzen en levertijdposts niet in het nieuwsdiscussietopic of hier in het ervaringentopic terecht komen?
Verwijderd
Ik zou zo een topic ook erg waarderen.Gurneyhck schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:50:
[...]
En waarom maak je zelf niet dat nieuwe topic aan?
Verwijderd
Nouja pricewatch kan zeker voor een groot deel helpen. Maar het is handig om bijv te weten dat:
- ik eergister een medewerker van CoolPrices aan de lijn had, die mij vertelde dat over een dag een flinke batch 5870's binnenkomt van ASUS.
Dat soort info haal je niet uit de pricewatch, en zou handig zijn om een topic te hebben waar Tweakers deze 'elite insider' (
) info kunnen delen.
- ik eergister een medewerker van CoolPrices aan de lijn had, die mij vertelde dat over een dag een flinke batch 5870's binnenkomt van ASUS.
Dat soort info haal je niet uit de pricewatch, en zou handig zijn om een topic te hebben waar Tweakers deze 'elite insider' (
het kan nog erger 
7 oktober een bestelling gedaan. Vanmiddag de volgende mail gekregen:
We wachten bij uw bestelling op:
Sapphire ATI HD5850,1GB
Deze zijn nog in bestelling maar doordat deze dusdanig gewild is kan onze leverancier niet zeggen wanneer hij deze precies te kunnen leveren, dit is voor ons ook nog afwachten maar we houden een levertijd aan van half november.
Zit je gewoon ff 5 weken op een kaart te wachten.... als het meezit
Sapphire ATI HD5850,1GB
Deze zijn nog in bestelling maar doordat deze dusdanig gewild is kan onze leverancier niet zeggen wanneer hij deze precies te kunnen leveren, dit is voor ons ook nog afwachten maar we houden een levertijd aan van half november.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
die levertijd zie ik bij meerdere online shops staan (zit te kijken naar een 5870, merk boeit niet heel erg veel zolang het maar zo goedkoop mogelijk isthewizard2006 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:35:
het kan nog erger
Sapphire ATI HD5850,1GB
Had in het begin af en toe behoorlijk erge beeldcorruptie met mijn kaart onder W7 x64 RTM ultimate.anathema schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:42:
Deze install was wel erg vervuild met verschillende drivers, ook van nVidia.
Na verse w7 x64 install met de 9.10whql komt het eigenlijk nauwelijks meer voor. Wellicht zijn het de drivers, misschien hardware. Heb er nog te weinig last van om nu al te reclameren, kijk het nog wel ff aan. Heb voorlopig nog wel even garantie.
Als je een pic weet te maken en hier post kan ik ff kijken of het dezelfde corruptie is.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk ook dat een dergelijk topic niet zomaar zou mogen, maar wellicht moet de mod die het vorige topic gesloten heeft even gemailt worden om te kijken of het misschien mag. Ik heb de afgelopen dagen hier veel berichten gezien over leveringen van verschillende winkels dus kennelijk bestaat er nog steeds veel twijfel bij mensen en hebben verschillende Tweakers inside information die inderdaad niet in de Pricewatch te vinden is. Daarnaast is het misschien ook zo dat indien de Pricewatch zegt dat iets op voorraad is het misschien al weer uitverkocht is. Ik kan het mij derhalve wel voorstellen dat er behoefte is aan een dergelijk topic.glennvho schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:23:
Als zo'n topic de vorige keer niet mocht dan zal het nu ook wel niet mogen denk ik.
Ik zou het trouwens ook zeer op prijs stellen indien deze posts naar een ander topic worden verplaatst en dit topic echt wordt gebruikt voor de ervaringen.
Pre-order van: Sapphire ATI Radeon HD 5870 Vapor-X 1024MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card @ £378.99 inc VAT --> beetje aan de dure kant, nog even de vraag wanneer die in NL uberhaupt te bestellen is.
ETA: 04/11/09, en niet veel exemplaren ...
Iets hogere clocks. Lijkt me wel een erg mooi ding.
Core Clock: 870MHz
Memory Clock: 5000MHz (Effective)
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18072910
[ Voor 6% gewijzigd door JanvdH op 30-10-2009 16:09 ]
Ik heb nog een ander probleempje, als ik een vinkje in ATI overdrive zet om mijn fanspeed te regelen gaat mijn scherm heel erg flikkeren. Enig idee hoe dit komt? Het is dus alleen als ik daar een vinkje zet.
[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzynl op 30-10-2009 16:26 ]
Bij een volgende cold boot zal ik dat es doen. Ik heb net mn PC weer aangezet en zo gauw mn windows desktop tevoorschijn komt weer een aantal horizontale witte strepen door mn beeld heen, af en toe veranderend van positie. Ff UT3 opstarten en gelijk weer sluiten en als sneeuw voor de zon verdwenen...Help!!!! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:15:
[...]
Na verse w7 x64 install met de 9.10whql komt het eigenlijk nauwelijks meer voor. Wellicht zijn het de drivers, misschien hardware. Heb er nog te weinig last van om nu al te reclameren, kijk het nog wel ff aan. Heb voorlopig nog wel even garantie.
VLC player geeft bij mij trouwens ook artefacts, kleine zwarte blokjes door mn beeld. Windows media player met windows 7 codec pack werkt gelukkig wel goed.
Beetje jammer allemaal dit...Lees op fora dat voor het eerste probleem powerplay ook wel es een oorzaak zou kunnen zijn, ik neem vooralsnog maar aan dat het een driver issue is.
anathema
Verwijderd
Nice ding! Jammer dat het omgerekend naar euro's zo een 100 euro duurder is voor een vapor-X koeler. Dus nog een beetje aan de dure kant iddJanvdH schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:08:
Pre-order van: Sapphire ATI Radeon HD 5870 Vapor-X 1024MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card @ £378.99 inc VAT --> beetje aan de dure kant, nog even de vraag wanneer die in NL uberhaupt te bestellen is.
http://www.fudzilla.com/content/view/16217/34/
Zal met slechte levering te maken kunnen hebben en dat het voorlopig niet beter wordt
Zal met slechte levering te maken kunnen hebben en dat het voorlopig niet beter wordt
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
Ik heb net mijn Sapphire om mogen ruilen voor XFX 5870,ik had enge artifacs in LadyBug en diverse games.
In de winkel hebben ze niets kunnen vinden, maar hebben in ieder geval de mogenlijkheid gehad een leuk potje GRID te kunnen spelen heb ik begrepen
.
Zij denken dat het toch driver gerelateerd ,ze hebben overigens niet de Demo getest omdat win7 rtm niet geinstalleerd was !
Heel moeilijk idd om een beslissing te nemen je weet je kaart is splinter nieuw de drivers unmature ,maar de onzekerheid een bijna 400 euro rotte kaart in je pc
.
Bovendien heb ik de kaart grondig getest op 2 andere borden met alle verschillende HW der op,alle beschikbare drivers en fresh installs .
De XFX voel zich duidelijk beter in mijn systeempje want de LadyBug demo DRAAIT als een zonnetje.
De RPM zijn iets minder en de kaart is graad of 3 koeler idle dan de Sapphire was en nog wat stiller ook!
Er zijn nog wel dingetjes hier en daar ,GRID is er toch weer keer uit geklapt, maar er werkt aanzienlijk meer als bij de Sapphire het geval was.
In de winkel hebben ze niets kunnen vinden, maar hebben in ieder geval de mogenlijkheid gehad een leuk potje GRID te kunnen spelen heb ik begrepen
Zij denken dat het toch driver gerelateerd ,ze hebben overigens niet de Demo getest omdat win7 rtm niet geinstalleerd was !
Heel moeilijk idd om een beslissing te nemen je weet je kaart is splinter nieuw de drivers unmature ,maar de onzekerheid een bijna 400 euro rotte kaart in je pc
Bovendien heb ik de kaart grondig getest op 2 andere borden met alle verschillende HW der op,alle beschikbare drivers en fresh installs .
De XFX voel zich duidelijk beter in mijn systeempje want de LadyBug demo DRAAIT als een zonnetje.
De RPM zijn iets minder en de kaart is graad of 3 koeler idle dan de Sapphire was en nog wat stiller ook!
Er zijn nog wel dingetjes hier en daar ,GRID is er toch weer keer uit geklapt, maar er werkt aanzienlijk meer als bij de Sapphire het geval was.
btw, de laatste tray tools versie werkt met de HD5870 serie.
Ik draai nu veel games met SSAA en met een LOD van -1 en het iq is om te
Niet op voorraad.
Heb je AUB een link naar de laatste versie? (vind Guru3D zo onwijs omslachtig werken...).
Heb zojuist mijn HD5870 mogen ontvangen.
Wat een bakbeest zeg... nog groter dan mijn HD4870 en voorgaande 8800GTX!
Merk nu echter wel dat de kaart goed warm word tijdens het gamen (maar dat deed zijn voorganger ook).
Performance is echt niet normaal. ATT werkt niet meer dus heb nog geen continu fps meter in beeld, maar ik voel gewoon het verschil al in games als Wolfenstein.
Heb zojuist mijn HD5870 mogen ontvangen.
Wat een bakbeest zeg... nog groter dan mijn HD4870 en voorgaande 8800GTX!
Merk nu echter wel dat de kaart goed warm word tijdens het gamen (maar dat deed zijn voorganger ook).
Performance is echt niet normaal. ATT werkt niet meer dus heb nog geen continu fps meter in beeld, maar ik voel gewoon het verschil al in games als Wolfenstein.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Maak eens wat pics dan....edward2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:29:
Hmmm ATT hit nu direct op Google merk ik... een stuk minder omslachtig. 
* Edit *
Hier stond een link, maar de laatste versie die je daar kan downloaden komt uit 2007... dus dat lijkt me niet de juiste.
* Edit2 *
Deze versie is van 28-10-09 dus dat lijkt me beter: http://majorgeeks.com/ATI_Tray_Tools_d4569.html
(Uitproberen op eigen risico).
* Edit *
Hier stond een link, maar de laatste versie die je daar kan downloaden komt uit 2007... dus dat lijkt me niet de juiste.
* Edit2 *
Deze versie is van 28-10-09 dus dat lijkt me beter: http://majorgeeks.com/ATI_Tray_Tools_d4569.html
(Uitproberen op eigen risico).
[ Voor 66% gewijzigd door Da_maniaC op 30-10-2009 20:38 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Werkt makkelijker: http://atitraytools.tk/Da_maniaC schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:34:
Hmmm ATT hit nu direct op Google merk ik... een stuk minder omslachtig.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ja je moet die van 28-10 hebben 
Zal wel eens wat SS maken.
edit, op ss's is het eigenlijke voordeel tov MSAA niet geoed te zien, nl het shimmeren door speculair aliasingen die je met SSAA niet niet meer hebt,maar goed zal er later een paar uploaden imageshack is nu veel te traag.
Zal wel eens wat SS maken.
edit, op ss's is het eigenlijke voordeel tov MSAA niet geoed te zien, nl het shimmeren door speculair aliasingen die je met SSAA niet niet meer hebt,maar goed zal er later een paar uploaden imageshack is nu veel te traag.
[ Voor 64% gewijzigd door edward2 op 30-10-2009 21:34 ]
Niet op voorraad.
Zal dadelijk ook wel screens maken, denk aan Crysis, HAWX en Far Cry 2
Nog meer wensen
? Owja, NFS Shift en Grid
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ach, de letterlijke omrekening naar euro's gaat toch vrijwel nooit op. 100 euro duurder is natuurlijk zeer onredelijk. Er zit niets anders op dan afwachten wat betreft de prijsstelling. Ik ga er wel vanuit dat het een vergelijkbaar verschil zal zijn als bij de HD4xxx-serie.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:15:
Nice ding! Jammer dat het omgerekend naar euro's zo een 100 euro duurder is voor een vapor-X koeler. Dus nog een beetje aan de dure kant idd
bedankt daarvoor, dat kan zeker helpen bij mij! Wilde vandaag namelijk een pc bestellen met een sapphire hd5870 maar als cool-prices binnenkort asus versies binnenkrijgt switch ik maar naar die. Hoop ik wel dat ze daar ongeveer hetzelfde voor vragen als voor de sapphire...Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:25:
Nouja pricewatch kan zeker voor een groot deel helpen. Maar het is handig om bijv te weten dat:
Dat soort info haal je niet uit de pricewatch, en zou handig zijn om een topic te hebben waar Tweakers deze 'elite insider' () info kunnen delen.
Een andere sticker.
En "voltage tweak".
En "voltage tweak".
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Edit: gaat niet echt lekker, posten vanaf mn MDA

[ Voor 80% gewijzigd door Heintzer op 31-10-2009 11:43 ]
Heintzer schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:33:
Edit: gaat niet echt lekker, posten vanaf mn MDA

[ Voor 35% gewijzigd door Bullus op 31-10-2009 11:46 ]
|2600k|Asus 290|
Een ander stickertje...Heintzer schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:33:
Wat heeft de Asus kaart wel wat de Sapphire niet heeft eigenlijk?
AMD Nieuwsdiscussie
Kan iemand mij het IQ voordeel van SSAA uitleggen tegenover Adaptive Multi-sample AA? Enigste wat ik zie is dat het allemaal blurrier wordt met SSAA tegenover AMAA, en dat de strakke lijnen ook verdwijnen, wat ik juist niet wil
Maar als je ver weg kijkt, is het beeld wel weer mooier, dan zie jet met AMAA "kartelingen" die je met SSAA niet ziet, klein detail, maar om er zoveel FPS voor te betalen?
[ Voor 27% gewijzigd door Darkasantion op 31-10-2009 12:33 ]
Verwijderd
Het ziet er nog strakker uit teminste bij mij in cod4 wel alleen vind ik
het bijna niet te zien vergeleken bij gewoone AA dus maak ik er maar geen gebruik van want
de fps dropt wel een eind naar beneden
het bijna niet te zien vergeleken bij gewoone AA dus maak ik er maar geen gebruik van want
de fps dropt wel een eind naar beneden
Met supersampling wordt op ELK oppervlakte AA toegepast die je ziet. Met MSAA of Adaptive AA is dit niet zo.Darkasantion schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:30:
Kan iemand mij het IQ voordeel van SSAA uitleggen tegenover Adaptive Multi-sample AA? Enigste wat ik zie is dat het allemaal blurrier wordt met SSAA tegenover AMAA, en dat de strakke lijnen ook verdwijnen, wat ik juist niet wilMaar als je ver weg kijkt, is het beeld wel weer mooier, dan zie jet met AMAA "kartelingen" die je met SSAA niet ziet, klein detail, maar om er zoveel FPS voor te betalen?
Supersampling is de ultieme AA. Als je hoge SSAA settings gebruikt is het superieur tov elke andere vorm van AA die er is. Dat blur probleem kun je zo oplossen:
Supersampling AA:edward2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:29:
http://www.computerbase.d...anti-aliasing_ati_nvidia/
En dan met name dit:
http://www.computerbase.d...abschnitt_msaa_gegen_ssaa
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Net 2 kaartjes zitten in mijn PC en bij het installeren van GPU-z merkte ik toch iets vreemd op:
http://gpuz.techpowerup.com/09/10/31/eg9.png
Waarom loopt die nu op PCI 2.0 X 4 ? De andere kaart loopt op X 16 ..
Moederbord is een P6T ( asus )
De ene kaart idle 38 en de andere 54 ..
Kaart 1: http://gpuz.techpowerup.com/09/10/31/fsm.png
Kaart 2: http://gpuz.techpowerup.com/09/10/31/bhz.png
Iemand enig idee vanwaar deze verschillen zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Alexis555 op 31-10-2009 12:49 ]
Verwijderd
Kun je niet iets in de bios veranderen ofzo ?
Eneble mgpu ofzo iets?
Ze horen bijde geloof ik op 16x te lopen.
Ojah heb jij hem wel in het goede slot ?
Het kan zijn dat hij een slot lager of hoger moet dus test dat maar eens
Eneble mgpu ofzo iets?
Ze horen bijde geloof ik op 16x te lopen.
Ojah heb jij hem wel in het goede slot ?
Het kan zijn dat hij een slot lager of hoger moet dus test dat maar eens
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 12:56 ]
dubbelpost
[ Voor 93% gewijzigd door Bullus op 31-10-2009 12:57 ]
|2600k|Asus 290|
Kaart 1 loopt op een lagere VDDC dan kaart 2, daar zal het verschil zijn in temps.Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:45:
Net 2 kaartjes zitten in mijn PC en bij het installeren van GPU-z merkte ik toch iets vreemd op:
Op welke clocks lopen ze beide in idle?
Toevallig 2 monitoren op 1 kaart aangesloten?
|2600k|Asus 290|
Je hebt hem in het onderste PCIe slot zitten of niet?Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:45:
Dat is een PCIe 2.0 x16 slot met 4 lanes beschikbaar volgens Asus.
AMD Nieuwsdiscussie
Idle staat kaart 1: GPU Core: 157 mhz, Mem core: 300 mhz
Idle staat kaart 2: GPU Core: 850 mhz Mem core: 1200mhz
En waarom past hij auto zelf die VDDC aan?
Ja, ik heb 2 monitoren op 1 kaart aangesloten, is dat een deel van het probleem?
Ze zitten allebei net onder elkaar, van boven te beginnen dus hij zit niet onderaan in die slot.
Idle staat kaart 2: GPU Core: 850 mhz Mem core: 1200mhz
En waarom past hij auto zelf die VDDC aan?
Ja, ik heb 2 monitoren op 1 kaart aangesloten, is dat een deel van het probleem?
Ze zitten allebei net onder elkaar, van boven te beginnen dus hij zit niet onderaan in die slot.
[ Voor 7% gewijzigd door Alexis555 op 31-10-2009 13:02 ]
Wel in de twee blauwe sloten dus?Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:01:
AMD Nieuwsdiscussie
Alhoewel .. in de bovenste zit eigenlijk die X-FI soundcard ..
Dusja zit wrs toch in die slot dan, gaat die ene nu bottleneck gaan zijn voor de andere?
Dusja zit wrs toch in die slot dan, gaat die ene nu bottleneck gaan zijn voor de andere?
[ Voor 97% gewijzigd door Alexis555 op 31-10-2009 13:09 ]
Als je 2 monitoren heb aangesloten, zouden ze op een wat hogere 2d clocks draaien bv 300/600 ipv 157/300.
Correct me if i'm wrong
Dat doet de 2e kaart ook niet.
Probeer eens cat.9.10 nog 1 keer te installeren, misschien dat het helpt voor je 2e kaart.
Misschien kan Luppie wat posten ,wat hij heeft, hij heeft nl ook 2x 5870
Correct me if i'm wrong
Dat doet de 2e kaart ook niet.
Probeer eens cat.9.10 nog 1 keer te installeren, misschien dat het helpt voor je 2e kaart.
Misschien kan Luppie wat posten ,wat hij heeft, hij heeft nl ook 2x 5870
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 31-10-2009 13:15 ]
|2600k|Asus 290|
Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:07:
Doe de videokaarten gewoon in de blauwe PCIe sloten en de X-Fi in de witte.Dusja zit wrs toch in die slot dan, gaat die ene nu bottleneck gaan zijn voor de andere?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Je hebt het p[robleem dus al gevonden.Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:07:
Omdraaien dus !!
Ik ga Windows 7 installeren op mn pc en aangezien ik dan toch bezig ben heb ik besloten om toch maar een keer mn videokaart verder te upgraden zodat ik de nieuwere spellen goed kan spelen.
Op dit moment heb ik een XFX GeForece 8600GT 256mb en heb een beetje lopen te kijken op internet, ik wil zeer waarschijnlijk een ATI 5750 doen aangezien ATI stukken beter is op dit moment (als ik het een beetje goed volg) en de nieuwe 5850 en 5870 toch best duur zijn met meer dan 200 euro.
Mijn pc:
Moederboard: Intel Dragontailpeak P35 ATX
Processor: Intel Core2Quad Q660 4x2.4 8m
Ram: 4x 1024 MB Nanya DDR2/800 Dimm
Voeding: 500 watt
Cherm: Iiyama 22 ince
Ik zou graag willen weten of een ATI 5750 een goede kaart is voor dit systeem, of het systeem het kaart volop gebruikt, maar aan de andere kant dat ik mn pc niet verspeel met deze videokaart.
Ook heb ik weinig idee met al die verschillende merken: XFX, Sapphire, Open 3d, MSI, ASUS, Powercolor enzo, geen idee welke nu echt het beste is voor de 5750.
Ik heb in ieder geval het idee dat de Sapphire versie net zo goed is als de anderen, maar dan goedkoper, klopt dit?
Op dit moment heb ik een XFX GeForece 8600GT 256mb en heb een beetje lopen te kijken op internet, ik wil zeer waarschijnlijk een ATI 5750 doen aangezien ATI stukken beter is op dit moment (als ik het een beetje goed volg) en de nieuwe 5850 en 5870 toch best duur zijn met meer dan 200 euro.
Mijn pc:
Moederboard: Intel Dragontailpeak P35 ATX
Processor: Intel Core2Quad Q660 4x2.4 8m
Ram: 4x 1024 MB Nanya DDR2/800 Dimm
Voeding: 500 watt
Cherm: Iiyama 22 ince
Ik zou graag willen weten of een ATI 5750 een goede kaart is voor dit systeem, of het systeem het kaart volop gebruikt, maar aan de andere kant dat ik mn pc niet verspeel met deze videokaart.
Ook heb ik weinig idee met al die verschillende merken: XFX, Sapphire, Open 3d, MSI, ASUS, Powercolor enzo, geen idee welke nu echt het beste is voor de 5750.
Ik heb in ieder geval het idee dat de Sapphire versie net zo goed is als de anderen, maar dan goedkoper, klopt dit?
Verwijderd
Elke 5750 is hetzelfde, op wellicht de cooler na. En ook hier verschillen ze niet veel van elkaar in prijs, geluid of temperatuur. Ik denk dat een 5750 niet teveel zal zijn voor je systeem. De Q6600 kun je altijd nog naar 3 gigahertz tillen, maar ik denk niet dat dit nodig zal zijn.
Ik heb de Asus Onboard Soundcard eruit geflikkerd, en er een Creative X-Fi titanium in gestopt.. het werkt gewoon.Alexis555 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:07:

Nog 2 weekjes w8en totdat de 5770 voor 120 euro te koop staan.
Gulfstream G650
Verwijderd
Gozer er is grote kans dat de Fermi van Nvidia dik tegen gaat vallen op gaming gebied, omdat er nu teveel GPGPU geheugen en optimalisaties zijn doorgevoerd. Zodra dat gebeurd zal AMD natuurlijk niet gaan zakken met hun prijzen!
Verwijderd
Dacht het niet hoor. Je weet blijkbaar weining af van de prestaties van nvidia ze gaan tegewoordig voor prestatie en dat is dan ook erg te merken met single gpu kaarten. Verbaast mij dus niets dat hij sneller zal zijn dan de 5870Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:22:
Gozer er is grote kans dat de Fermi van Nvidia dik tegen gaat vallen op gaming gebied, omdat er nu teveel GPGPU geheugen en optimalisaties zijn doorgevoerd. Zodra dat gebeurd zal AMD natuurlijk niet gaan zakken met hun prijzen!
Verwijderd
Hebben mensen die Windows 7 + 9.10 + HD 57xx/58xx gebruiken ook last van de muis aanwijzer zomaar super groot wordt?
Alleen is het probleem dat nv met de fermi voornamelijk op GPGPU gaat richten, dus is het toch echt afwachten.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:54:
[...]
Dacht het niet hoor. Je weet blijkbaar weining af van de prestaties van nvidia ze gaan tegewoordig voor prestatie en dat is dan ook erg te merken met single gpu kaarten. Verbaast mij dus niets dat hij sneller zal zijn dan de 5870
Verwijderd
Een van mijn 5870 kaarten is trouwens rma gegaan gisteren.
Ik weet zelf niet wat het probleem was maar hij deed het in eens niet meer.
Ik heb verder niet overgeklokt en de kaart werd verder ook niet te warm (eerder te koud lol)
Ik hoop dat ik hem snel weer trug krijg of een nieuwe opgestuurd krijg. Ach kan gebeuren
dat een kaart defect raakt dus ik ga er verder geen probleem van maken. Dit is trouwens de 2e keer
in mijn leven dat bij mij hardware defect raakt.
Ik heb verder niet overgeklokt en de kaart werd verder ook niet te warm (eerder te koud lol)
Ik hoop dat ik hem snel weer trug krijg of een nieuwe opgestuurd krijg. Ach kan gebeuren
dat een kaart defect raakt dus ik ga er verder geen probleem van maken. Dit is trouwens de 2e keer
in mijn leven dat bij mij hardware defect raakt.
Weet je zeker dat je geen troll bent?Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:04:
Hebben mensen die Windows 7 + 9.10 + HD 57xx/58xx gebruiken ook last van de muis aanwijzer zomaar super groot wordt?
kon het niet laten
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Verwijderd
Hehehe niet bij mij iig lol. Klnkt wel erug vaag
Waar ik wel last van heb zijn screen shots die worden dubbel over elkaar heen geplakt maar dat is niet zo erg vind ik
Waar ik wel last van heb zijn screen shots die worden dubbel over elkaar heen geplakt maar dat is niet zo erg vind ik
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 20:00 ]
Zowel met als zonder crossfire, beide sloten, andere PCI-E pins etc?Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:14:
Een van mijn 5870 kaarten is trouwens rma gegaan gisteren.
Je hebt er 2 dus in principe niet echt een probleem natuurlijk, maar wel jammer & raar.
Verwijderd
Alles geprobeerd idd maar goed. Dit kan gebeuren als is de kans heel klein.
Ik weet zeker dat ik een nieuwe kaart krijg of hij word gemaakt als het kan.
Ik mag verder ook niet klagen want heb er idd 2 waar van ik nu nog één van heb waar mee ik
prima kan gamen als ik wil (speel op dit moment alleen maar cod4 en nfs shift)
Ik weet zeker dat ik een nieuwe kaart krijg of hij word gemaakt als het kan.
Ik mag verder ook niet klagen want heb er idd 2 waar van ik nu nog één van heb waar mee ik
prima kan gamen als ik wil (speel op dit moment alleen maar cod4 en nfs shift)
Ik heb momenteel een Q6600 (3,2ghz) en een 8800GT, gekocht ten tijde van de hype zo'n twee jaar terug. Deze kaart heeft zijn beste tijd wel gehad, hij wordt steeds sneller warm waardoor ik zelfs bij half-life 2 een ventilator op 100% heb draaien
Echter, ik ben het overzicht behoorlijk kwijt, en als student wil ik relatief weinig geld uitgeven aan een opvolger. Nu is de vraag dan ook; de 5770 en de 5750, hoeveel procent 'winst' kan ik verwachten? Door al die versies en nummeringen ben ik de tel kwijt en misschien zitten er hier nog wel meer mensen die van de 8800GT hype geinteresseerd zijn in een nieuwe, snelle en vooral goedkopere kaart
ps: ik draai 1920x1280 native

Echter, ik ben het overzicht behoorlijk kwijt, en als student wil ik relatief weinig geld uitgeven aan een opvolger. Nu is de vraag dan ook; de 5770 en de 5750, hoeveel procent 'winst' kan ik verwachten? Door al die versies en nummeringen ben ik de tel kwijt en misschien zitten er hier nog wel meer mensen die van de 8800GT hype geinteresseerd zijn in een nieuwe, snelle en vooral goedkopere kaart
ps: ik draai 1920x1280 native
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Zo, even een screentje van GRID met SSAA en LOD -1 
Ik heb trouwens een mod erop zitten waardoor de auto's mooier zijn, dus kijk daar niet van op
Ik heb trouwens een mod erop zitten waardoor de auto's mooier zijn, dus kijk daar niet van op

Vraagje: De hoogte van je AA setting heeft dit ook invloed op de rest van je systeem of wordt alleen je gpu belast?
Darkasantion schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:25:
Zo, even een screentje van GRID met SSAA en LOD -1
[afbeelding]
offtopic:
Welke mod? GRID vind ik nog vrij grof qua modelling eigenlijk dus ik dirk het graag op
Welke mod? GRID vind ik nog vrij grof qua modelling eigenlijk dus ik dirk het graag op
Enkel de GPU want die moet er meer werk door verrichtenRemco Tr schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:17:
Vraagje: De hoogte van je AA setting heeft dit ook invloed op de rest van je systeem of wordt alleen je gpu belast?
Hoe kan het dan dat ik een erg dikke frame drop krijg als ik van adaptive MSAA8x naar SMAA2x ga?Jejking schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
Enkel de GPU want die moet er meer werk door verrichten
En wat is de oorzaak als textures niet snel genoeg worden geladen. (eerst wit dan ingevuld)
(in FSX met HD5850)
[ Voor 14% gewijzigd door Remco Tr op 31-10-2009 21:33 ]
Weet ik niet meerJejking schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Moet je es kijken op het AMD game topic !!Ben dat probleem verschillende keren tegen gekomen .Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:04:
Maar ik had andere troubles heb me daar dus niet echt op gefocused kijk zelf ff als je wilt...
Het is toch wel vreemd hoor met die HD5870. Na een cold boot veel horizontale witte strepen (wou screenshot maken maar mijn snipping tool is op mysterieuze manier verdwenen, iemand alternatief?) en zelfs een blauw scherm zodat ik moest rebooten. GPU temp was zo'n 29C direct na de boot.. Even herstarten (of een game starten) en probleem weg en alles draait alles vrolijk op 950/1300@1.25 volt. Zou de GPU niet goed functioneren bij te lage temperatuur? Wel es iets over gelezen op fora maar kan er niet veel over vinden. Maar om m hier nou om te RMA'en...
anathema
BTW, als je in Crysis Warhead SSAA wil, dan moet je in dx9 draaien (geld voor alles eigenlijk) en AA op app zetten en in het onderste tabje op SSAA, vervolgens de (voorlopige) correctie met LOD -1.
In game dan naar behoefte de AA instellen.
In game dan naar behoefte de AA instellen.
Niet op voorraad.
Start je hem automatisch op met die oc 930/1300 @1.25V? Met welk software?anathema schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:12:
Het is toch wel vreemd hoor met die HD5870. Na een cold boot veel horizontale witte strepen (wou screenshot maken maar mijn snipping tool is op mysterieuze manier verdwenen, iemand alternatief?) en zelfs een blauw scherm zodat ik moest rebooten. GPU temp was zo'n 29C direct na de boot.. Even herstarten (of een game starten) en probleem weg en alles draait alles vrolijk op 950/1300@1.25 volt. Zou de GPU niet goed functioneren bij te lage temperatuur? Wel es iets over gelezen op fora maar kan er niet veel over vinden. Maar om m hier nou om te RMA'en...
Kan misschien dat ie ff in de war is dat ie geen powerplay heeft. Als je hem overklokt met MSI afterb./ AMD gpu-clocktool dan heeft ie geen 2d clocks meer volgens mij.
Probeers eens op default een cold boot te doen, denk dat je dan geen witte strepen meer hebt.
[ Voor 49% gewijzigd door Bullus op 31-10-2009 22:19 ]
|2600k|Asus 290|
MSI afterburner gebruik ik. Powerplay werkt daar mee gewoon hoor, loopt nu op 157 core 300 mem in 2D.Bullus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:19:
[...]
Start je hem automatisch op met die oc 930/1300 @1.25V? Met welk software?
Kan misschien dat ie ff in de war is dat ie geen powerplay heeft. Als je hem overklokt met MSI afterb./ AMD gpu-clocktool dan heeft ie geen 2d clocks meer volgens mij.
Probeers eens op default een cold boot te doen, denk dat je dan geen witte strepen meer hebt.
Het zou me niks verbazen dat powerplay zelf het probleem is, dat die lage 2D clock met lage temperatuur niet helemaal lekker gaat.
Maar ik al inderdaad alles es terugklokken en op stock booten morgenochtend. En daarna wellicht met ati tray tools es een ander 2D profiel aanmaken met wat hogere clocks, kijken of dat scheelt.
Ik zie dat ik nog niet kan overvolten met ati tray tools, anders zou ik dat programma voor alles gebruiken. Echt goed programma als de ondersteuning voor nieuwe kaarten optimaal is.
anathema
Verwijderd
Ja ik ben een troll.Allubz schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:57:
[...]
Weet je zeker dat je geen troll bent?
kon het niet laten
http://techreport.com/discussions.x/17819
Dacht dat mensen hier ook hetzelfde probleem hebben en/of een oplossing hebben gevonden.
Ook last van & nog geen echte oplossing..Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:41:
[...]
Ja ik ben een troll.![]()
http://techreport.com/discussions.x/17819
Dacht dat mensen hier ook hetzelfde probleem hebben en/of een oplossing hebben gevonden.
Ze zeggen dat het met de officiële 9.11 opgelost zal zijn, maar met de 9.11 Beta die ik nu gebruik is het er nog steeds, maar wel al een stuk minder. Ik bedoel, met 9.9 & 9.10 moest ik rebooten om het weer normaal te krijgen, nu springt'ie vanzelf weer terug.. ben er alleen nog niet precies achter wat het triggert...
Kepi_nl
Verwijderd
Bij mij is het gamen aan doen en daarna uit doen. Ook windowed mode helpt niet.rabor schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:10:
[...]
Ook last van & nog geen echte oplossing..
Ze zeggen dat het met de officiële 9.11 opgelost zal zijn, maar met de 9.11 Beta die ik nu gebruik is het er nog steeds, maar wel al een stuk minder. Ik bedoel, met 9.9 & 9.10 moest ik rebooten om het weer normaal te krijgen, nu springt'ie vanzelf weer terug.. ben er alleen nog niet precies achter wat het triggert...
Nieuwe versie van ATT: 1433
http://cid-a50350ea7a969f...esId/A50350EA7A969F0C!776
of
http://cid-a50350ea7a969f0c.profile.live.com/
http://cid-a50350ea7a969f...esId/A50350EA7A969F0C!776
of
http://cid-a50350ea7a969f0c.profile.live.com/
[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2009 12:35 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zit nu met een 2900XT en geen enkele game wil goed spelen op Windows 7 64bit met 9.10 driver, Crysis en Crysis Warhead (laatste via Steam) lopen vaak al vast op de intro logo's. C&C 3 wil niet starten omdat DX9 niet in orde zou zijn (
). Ik wordt er een beetje moedeloos van, is de 2900XT gewoon slecht ondersteund tegenwoordig? Ik denk erover om te upgraden naar een 5750 of 5770, iemand een idee of dit het kan verhelpen of dat er ergens anders iets mis is? Google wil me niet echt helpen, ik ben blijkbaar de enige met Windows 7 64bit met een 2900XT 
edit: compability modes en aero uitschakelen wil niet helpen trouwens.
edit2: vastlopen is: game loopt vast en klapt eruit met een melding over de driver.
edit2: vastlopen is: game loopt vast en klapt eruit met een melding over de driver.
[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 01-11-2009 12:59 ]
Is voltageverhoging mogelijk met ATT? Zoniet, is er iemand die ATT gebruikt en voltageverhoging doet met behulp van een andere programma?
anathema
Iemand enig idee waarom mijn scherm gaat flikkeren als ik ATI Overdrive enable?
Ik gebruik een Club3D HD5850.
Wat voor aansluiting gebruik je? Toevallig met een adapter, vga-->dvi?Fuzzynl schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:46:
Iemand enig idee waarom mijn scherm gaat flikkeren als ik ATI Overdrive enable?
Kunt ook proberen een service uitschakelen van ati
http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=114495I'm not sure this is related to the issue i've had for months, but i've finally managed to fix it recently.
My screen was flickering a lot as well, my monitor is brandnew (had it sent back twice thinking it was the monitor failing), it only has VGA input so i'm obligated to use a vga-dvi connector.
Anyway, i came across a few posts on the web claiming the 'ati hotkey poller' service could be causing flicker on some monitors (this service is now called AMD external events utility' or something along those lines.
Its a service primairely used for hotkey switching between multiple monitors & such, though some claimed overdrive uses it as well (in my case, overdrive still works fine after disabling this service, so i'm not sure wether that info is correct in the current drivers)
Try going into your services list (type services.msc in start->run or open it trough your configuration panel) and look for the service, stop is & disable it from running, then reboot afterwards.
That fixed the flicker issue in my case & i can't say i've gotten any other issues from disabling that service.
I'm not sure it'll be the same in your case but it might be worth a try.
All that said & done i'm still looking for proper confirmation on *why* this service is causing a flicker, i'm really wondering about the cause of it.
[ Voor 72% gewijzigd door Bullus op 01-11-2009 14:57 ]
|2600k|Asus 290|
Ik dacht dat jij een ASUS had? Daar zit toch "voltage tweak" op of bij?anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:01:
[...]
Is voltageverhoging mogelijk met ATT? Zoniet, is er iemand die ATT gebruikt en voltageverhoging doet met behulp van een andere programma?
Ja klopt, maar ik vind ATT een prettig programma om te gebruiken en hoop daarmee iets te doen aan die cold boot issue (2D clock wat verhogen).RappieRappie schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:36:
[...]
Ik dacht dat jij een ASUS had? Daar zit toch "voltage tweak" op of bij?
Ik gebruikte sowieso asus smartdoctor niet...Hopeloos programma, onthoudt voltages enzo ook niet. MSI afterburner is echt veel beter. Ook fanspeedprofiel werkt erg mooi met afterburner (en moet ook want de kaart vindt temperaturen van 85C niet leuk als je 1.25 volt gebruikt...)
anathema
Zo, zit nu op Windows 7, wat erg veel lijkt op Vista, wat weer erg leek op XP
Even paar problemen met ATT en andere programma's gehad, maar voor de rest draait het goed, ik heb nu Dx11 en de games draaien goed
Die is nieuw voor mij, volgens mij gebeurd er weinig hoor op 85C Voor een CPU veel, voor een GPU aanvaardbaar(en moet ook want de kaart vindt temperaturen van 85C niet leuk als je 1.25 volt gebruikt...)
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Op stock setting klopt dit inderdaad ook. Maar met 1.25 volt/950 Mhz krijg ik crashes als ik over de 80C ga....Daarom heb ik een fan profiel aangemaakt waarbij ik hem niet boven de 75C laat komen, 50% fanspeed is daarvoor genoeg, en de kaart werkt dan foutloos.watercoolertje schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:42:
[...]
Die is nieuw voor mij, volgens mij gebeurd er weinig hoor op 85C Voor een CPU veel, voor een GPU aanvaardbaar(just my 2 cents)
anathema
Ah op die fiets, wel apart dat datkan maar het sloeg niet op 'de HD5850' maar op 'mijn kaart' (wat ik dus verkeerdbegreep). Ik heb er bijvoorbeeld geen last van.
Ben jij ook aan het overvolten dan? Ik lees niet zoveel hier over mensen die dat doen.watercoolertje schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:01:
Ah op die fiets, wel apart dat datkan maar het sloeg niet op 'de HD5850' maar op 'mijn kaart' (wat ik dus verkeerdbegreep). Ik heb er bijvoorbeeld geen last van.
Een HD5850 zal ook wel wat anders reageren dan mn HD5870 op temperatuur.
anathema
Hell yeah
ik zit ook op 1.25V, hoger wel geprobeerd maar kom niet verder dan 1ghz core (ook niet met fan op 100%)... 1090Mhz begint vantage wel alleen loopt na 30 sec vast... Ik zit een beetje vast dus
[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 01-11-2009 20:07 ]
Probeer eens de directx websetup te runnen, dat zou meldingen over directx 9 moeten oplossen.Cartman! schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:58:
Ik zit nu met een 2900XT en geen enkele game wil goed spelen op Windows 7 64bit met 9.10 driver, Crysis en Crysis Warhead (laatste via Steam) lopen vaak al vast op de intro logo's. C&C 3 wil niet starten omdat DX9 niet in orde zou zijn (). Ik wordt er een beetje moedeloos van, is de 2900XT gewoon slecht ondersteund tegenwoordig? Ik denk erover om te upgraden naar een 5750 of 5770, iemand een idee of dit het kan verhelpen of dat er ergens anders iets mis is? Google wil me niet echt helpen, ik ben blijkbaar de enige met Windows 7 64bit met een 2900XT
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is op zoek naar een lieve Tweaker (m/v) die haar kan verzorgen.
Ze wil graag een nieuw deel en voorzien worden van een topicstart met bijgewerkte ervaringen, tips en trucs.
Kun jij haar de baas?
Stuur dan even een DM naar Ultraman en grijp je kans!
Dit topic is op zoek naar een lieve Tweaker (m/v) die haar kan verzorgen.
Ze wil graag een nieuw deel en voorzien worden van een topicstart met bijgewerkte ervaringen, tips en trucs.
Kun jij haar de baas?
Stuur dan even een DM naar Ultraman en grijp je kans!