Je moet shift+backspace+space tijdens het opstarten ingedrukt houden. Net zoiets als 'del' op je pc om naar de bios te gaan ofzoVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:19:
ik probeer de harde reset te doen maar er gebeurd niks.. wat doe ik fout?
ik druk left shift, space, backspace en aan uit. heb ze tegelijk en achter elkaar geprobeerd maar hij schakelt
enkel uit, daarna start je hem en alles doet t weer..
wat gaat er mis? thanks allready
Kreuze heb ik gebeld, doen alleen maar E series.
Petit telecom in Nuth ook gebeld, onderdelen niet op voorraad. zouden terugbellen als ze ze op voorraad hebben.
Petit telecom in Nuth ook gebeld, onderdelen niet op voorraad. zouden terugbellen als ze ze op voorraad hebben.
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:56:
Probeer bij KREUZE in beek.Ik heb net een email gedaan om te vragen of ze die covers hebben.Tis net over de grens in maasmechelen.
Zou je hier even het antwoord willen plaatsen? Mochten ze het daar kunnen verhelpen, dan ga ik eens een belletje plegen voor een afspraak. Een dagje zonder N97 kan ik nog wel =)Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:56:
Probeer bij KREUZE in beek.Ik heb net een email gedaan om te vragen of ze die covers hebben.Tis net over de grens in maasmechelen.
Nu al paar keer meegemaakt met v20 firmware. Als ik iemand bel valt de telefoon daarna gewoon uit
.
Iemand die dit ook heeft of een fix weet want dit wordt toch wel irritant.
Iemand die dit ook heeft of een fix weet want dit wordt toch wel irritant.
Verwijderd
als je hem dus aanzet en hij geeft een vibratie dan gelijk al als het scherm nog zwart is of als je de twee handjes van nokia naar elkaar ziet gaan? en moet ik dan ook de aan uit knop gebruiken of alleen shift+space+backspace? want heb t al geprobeerd maar t werkt nog niet...
thanks man
thanks man
Verwijderd
als je hem dus aanzet en hij geeft een vibratie dan gelijk al als het scherm nog zwart is of als je de twee handjes van nokia naar elkaar ziet gaan? en moet ik dan ook de aan uit knop gebruiken of alleen shift+space+backspace? want heb t al geprobeerd maar t werkt nog niet...Xmasjos schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:23:
[...]
Je moet shift+backspace+space tijdens het opstarten ingedrukt houden. Net zoiets als 'del' op je pc om naar de bios te gaan ofzo
thanks man
Verwijderd
Lol professionele review.
Is een aardige gast, heb net nog met hem gechat maar reviews moet hij achterwege laten:p
Vanaf dat ie aangaat shift+space+backspace. Alledrie tegelijk inhouden. Als het goed is installeert ie m dan 'clean'. Hij vraagt je dan de tijd in te stellen etc.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:40:
[...]
als je hem dus aanzet en hij geeft een vibratie dan gelijk al als het scherm nog zwart is of als je de twee handjes van nokia naar elkaar ziet gaan? en moet ik dan ook de aan uit knop gebruiken of alleen shift+space+backspace? want heb t al geprobeerd maar t werkt nog niet...
thanks man
Verwijderd
helemaal gelukt, thanks!Xmasjos schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:47:
[...]
Vanaf dat ie aangaat shift+space+backspace. Alledrie tegelijk inhouden. Als het goed is installeert ie m dan 'clean'. Hij vraagt je dan de tijd in te stellen etc.
Verwijderd
Ja doe ik, maar meestal moet je er op wachten.Ze kregen van mij al een warme douche met me n95(slider probleem).Razer schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:27:
[...]
Zou je hier even het antwoord willen plaatsen? Mochten ze het daar kunnen verhelpen, dan ga ik eens een belletje plegen voor een afspraak. Een dagje zonder N97 kan ik nog wel =)
Mijn N97 geeft de melding dat de geheugen vol is en de melding dat de geheugen vol is en applicaties moet sluiten terwijl ik geen applicaties aan heb staan.
Opeens deed ie gister avond terwijl ik er verder niets heb opgezet.
Ik wil best geloven dat mijn geheugen vol is maar het probleem is dat ik niets kan verwijderen want applicaties opent hij niet. Kan dus ook niet de software updater openen om nieuwe firmware te installeren.
Ook kan ik het niet aansluiten aan mijn PC of laptop (ook verschillende kabels geprobeerd) want die aansluiting pakt de N97 niet meer.
Wat kan ik nu nog doen? Ik las hier boven shift+backspace+space maar dan gebeurd er niets.
En als ik het opnieuw installeer op een of andere manier, behoud ik mijn smsjes en contacten nog wel?
Alvast bedankt.
Opeens deed ie gister avond terwijl ik er verder niets heb opgezet.
Ik wil best geloven dat mijn geheugen vol is maar het probleem is dat ik niets kan verwijderen want applicaties opent hij niet. Kan dus ook niet de software updater openen om nieuwe firmware te installeren.
Ook kan ik het niet aansluiten aan mijn PC of laptop (ook verschillende kabels geprobeerd) want die aansluiting pakt de N97 niet meer.
Wat kan ik nu nog doen? Ik las hier boven shift+backspace+space maar dan gebeurd er niets.
En als ik het opnieuw installeer op een of andere manier, behoud ik mijn smsjes en contacten nog wel?
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mangafan2 op 09-11-2009 22:39 ]
Kreuze hoef je niet te bellen. Heb ik vanmorgen gebeld en toen vertelden ze me dat ze alleen nog E Series (zakelijk) deden repararen en geen andere Nokia's.
Je zou Vodafone Maastricht of KPN Business Center in Nuth kunnen proberen. Deze heb ik nog niet gebeld.
Je zou Vodafone Maastricht of KPN Business Center in Nuth kunnen proberen. Deze heb ik nog niet gebeld.
Nee die optie heb ik al uitgezet dus als het goed is staat hij niets te doen. Anders zal ik ovi maar opnieuw moeten installeren. Kan nu dus geen back up maken want die ik gemaakt heb met de oude ovi versie is dus blijkbaar gewoon verdwenen als je de nieuwe installeert. Ook een beetje vreemdVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:00:
[...]
Volgens mij is hij dan bezig je fotos en muziek te syncroniseren en daar moet je dan op wachten.Of je moet bij opties het syncroniseren uitzetten als je ovi start.
Verwijderd
Er is ook nog Typhone in Nuth. Daar komt mijn n97 vandaan. Heb nog geen tijd gehad om te bellen.djberry schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:26:
Kreuze heb ik gebeld, doen alleen maar E series.
[...]
klein vraagje tussendoor.
ik heb gisteren een n97 mini gekocht.
maar na een hardreset heb ik de accuweather widget niet meer.
ik kan hem nergens meer vinden.
ovistore kan ik hem ook niet vinden voor de n97 mini.
iemand een idee???
iemand een idee???
Weet iemand of Ricom die nieuwe (gps/cam) setjes al binnen heeft?
Verder werkt de V20 op 0587245 prima hier
Verder werkt de V20 op 0587245 prima hier
[ Voor 26% gewijzigd door Bulltje op 10-11-2009 10:32 ]
Verwijderd
Uit ervaring kan ik melden dat de OVI store geen ene reet vindt. Je zult hem zelf even moeten zoeken op de OVI. Hij staat meestal wel tussen de populairste widgets!firefighter2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:00:
klein vraagje tussendoor.
iemand een idee???
Hallo,
Ik heb net mijn telefoon ge-update, zonder enig probleem, Maar nu gaat ie niet meer aan? ik zie ook helemaal niets het scherm blijft gewoon zwart. Als ik de batterij eruithaal en er weer terug indoe voel ik m trillen als ik m aanzet, en meer doet ie niet.
Weet iemand hier iets op?
Alvast bedankt!
Ik heb net mijn telefoon ge-update, zonder enig probleem, Maar nu gaat ie niet meer aan? ik zie ook helemaal niets het scherm blijft gewoon zwart. Als ik de batterij eruithaal en er weer terug indoe voel ik m trillen als ik m aanzet, en meer doet ie niet.
Alvast bedankt!
Net ff alle NSP's in Den Haag gebeld, maar die weten niets van een GPS fix behalve dan de software te reflashen. Kunnen jullie misschien een lijstje maken met NSP's (het liefst zo dicht mogelijk bij Den Haag in de buurt) waar jullie je N97 GPS probleem hebben laten fixen of waarvan jullie weten dat je het daar kan laten fixen?
Master_A
Omdat de nieuwe ovi versie niet goed werkte heb ik de gewone nokia pc suite gedownload. Back up maken kon hierbij wel. Ook vond deze wel de 20 sw versie. Alleen nou is deze vastgelopen tijdens de update 
Krijg de melding dat de software updater een probleem had. Ik zit nou al 10 minuten te kijken naar de melding dat de sw updater probeert veilig te voltooien ik ik op "doorgaan"moet klikken zodra deze optie komt. Kan 15 minuten duren maar die zijn al bijna voorbij.
Ik zag de telefoon wel een paar keer een soort vn opstarten (local mode) en dat de versie 20. was (volgens mij stond er 019 achter)
Alleen staat de verbinding nu in een niet compatibele usb modus (zegt het icoontje rechts onderin)
Iemand enig idee wat nu te doen?
Krijg de melding dat de software updater een probleem had. Ik zit nou al 10 minuten te kijken naar de melding dat de sw updater probeert veilig te voltooien ik ik op "doorgaan"moet klikken zodra deze optie komt. Kan 15 minuten duren maar die zijn al bijna voorbij.
Ik zag de telefoon wel een paar keer een soort vn opstarten (local mode) en dat de versie 20. was (volgens mij stond er 019 achter)
Alleen staat de verbinding nu in een niet compatibele usb modus (zegt het icoontje rechts onderin)
Batterij eruit en erin. Als dat nog niet helpt een hard reset uitvoeren.etienne100 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:07:
Omdat de nieuwe ovi versie niet goed werkte heb ik de gewone nokia pc suite gedownload. Back up maken kon hierbij wel. Ook vond deze wel de 20 sw versie. Alleen nou is deze vastgelopen tijdens de update
Alleen staat de verbinding nu in een niet compatibele usb modus (zegt het icoontje rechts onderin)![]()
Ok, dank je. Heb ik gedaan en opgestart. Als ik kijk wel sw erop staat geeft i aan 20.0.019 te hebben.GKW schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:31:
[...]
Batterij eruit en erin. Als dat nog niet helpt een hard reset uitvoeren.
Als ik de foutmelding van de updater weg wil klikken zegt i dat hij niet kan verbreken omdat anders het apparaat beschadigd kan raken.
Hoe kan ik de update opnieuw uitvoeren? Toch verbreken en opnieuw doen?
Edit;
Pc toch maar opnieuw opgestart en nogmaals de update gedaan. Hij gaf al aan dat ik de nieuwste versie had maar voor de zekerheid toch maar opnieuw. Werd nu wel goed afgerond (en na de update veranderd er blijkbaar wat in de verbinding want hij gaf daarna weer aan dat hij verbonden was in een niet compateble usb mode)
Voor de 0587371 is de 20.0.19 dus ook uit.
[ Voor 27% gewijzigd door etienne100 op 10-11-2009 13:51 ]
Verwijderd
Hallo
Ik heb sinds gisteren de N97. Ik ben er erg blij mee, maar ben al behoorlijk aan het zoeken geweest. Eerst met de nummer die niet herkend worden (probleem inmiddels opgelost) en nu loop ik tegen het volgende aan: bij mijn contacten heb ik de verjaardagen toegevoegd. Nu wil ik graag dat deze verjaardagen automatisch in mijn agenda zichtbaar worden. Dit gebeurd blijkbaar niet automatisch, maar ik kan niet vinden hoe ik dit wel kan regelen.
Heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Ik heb sinds gisteren de N97. Ik ben er erg blij mee, maar ben al behoorlijk aan het zoeken geweest. Eerst met de nummer die niet herkend worden (probleem inmiddels opgelost) en nu loop ik tegen het volgende aan: bij mijn contacten heb ik de verjaardagen toegevoegd. Nu wil ik graag dat deze verjaardagen automatisch in mijn agenda zichtbaar worden. Dit gebeurd blijkbaar niet automatisch, maar ik kan niet vinden hoe ik dit wel kan regelen.
Alvast bedankt.
Dat kan alleen met 3rd party programma's zoals BBirthday (Best birthday) Het nadeel van dat programma is dat je ze alleen in je kalender kunt krijgen, wanneer je er ook een alarm aan koppelt. Als je dus niet wil dat je telefoon op een bepaalde tijd (bijv 13u) af gaat, moet je een ander programma zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:32:
Hallo
Alvast bedankt.
gewoon verbreken, opnieuw opstarten en kijken wat er dan voor een melding komt.etienne100 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:53:
[...]
Ok, dank je. Heb ik gedaan en opgestart. Als ik kijk wel sw erop staat geeft i aan 20.0.019 te hebben.
Als ik de foutmelding van de updater weg wil klikken zegt i dat hij niet kan verbreken omdat anders het apparaat beschadigd kan raken.
Anders kan je hem altijd opnieuw installeren via PC-Suite.
Aah lol in v20 zit volgens mij een bug.
Als ik meerdere malen dus op rode telefoon-icoontje druk na een telefoongesprek valt de telefoon uit en gaat ie rebooten. Niet zo prettig eigenlijk of hoort dit ook zo te zijn. Nu al paar keer geprobeerd en het is gewoon uitlokbaar.
Iemand meer?
Als ik meerdere malen dus op rode telefoon-icoontje druk na een telefoongesprek valt de telefoon uit en gaat ie rebooten. Niet zo prettig eigenlijk of hoort dit ook zo te zijn. Nu al paar keer geprobeerd en het is gewoon uitlokbaar.
Iemand meer?
[ Voor 5% gewijzigd door mklcln op 10-11-2009 15:27 ]
Net naar de NSP in Uden geweest ivm met de wel bekende krasjes op de lenscover en de haperende gps ontvanger,jammer er waren nog geen onderdelen om de problemen op te lossen kon nog wel een paar weken duren.Maar de problemen waren bekend en word tzt onder garantie opgelost,dus nog maar ff wachten dan.
Na het lezen van jou bericht heb ik vanochtend even gebeld met Teunis Telecom in Rijssen. Omdat ik er toch bijna iedere dag langs rij. Ik kon gelijk 's middags langskomen en het heeft nog geen 15 minuten geduurd en toen kreeg ik me telefoon al weer terug.BastiaanN schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:59:
[...]
Teunis in Rijssen
Voor de zwarte CV van nederland (0587245) is overigens versie 20 nu ook beschikbaar, ben op dit moment aan het updaten
Prima service daar en hij zit vlak achter het station (voor de treinreizegers onder ons
*owja in me backcover zat eerst wat speling en dat is nu ook weg.. leuke bijkomstigheid
[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 10-11-2009 16:43 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Zucht... En nog altijd niks voor 0587246.etienne100 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:53:
[...]
Ok, dank je. Heb ik gedaan en opgestart. Als ik kijk wel sw erop staat geeft i aan 20.0.019 te hebben.
Edit;
Pc toch maar opnieuw opgestart en nogmaals de update gedaan. Hij gaf al aan dat ik de nieuwste versie had maar voor de zekerheid toch maar opnieuw. Werd nu wel goed afgerond (en na de update veranderd er blijkbaar wat in de verbinding want hij gaf daarna weer aan dat hij verbonden was in een niet compateble usb mode)
Voor de 0587371 is de 20.0.19 dus ook uit.
Super om te lezen dat de oplossingen inderdaad goed zijn voor beide problemen!Morpheusk schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:39:
[...]
Na het lezen van jou bericht heb ik vanochtend even gebeld met Teunis Telecom in Rijssen. Omdat ik er toch bijna iedere dag langs rij. Ik kon gelijk 's middags langskomen en het heeft nog geen 15 minuten geduurd en toen kreeg ik me telefoon al weer terug.GPS is nu echt goed, zelfs in de trein continu een fix. Ik had nog niet echt krassen op me camera, maar die vervangen ze ook gelijk.
Prima service daar en hij zit vlak achter het station (voor de treinreizegers onder ons)
*owja in me backcover zat eerst wat speling en dat is nu ook weg.. leuke bijkomstigheid
Hoop dat er ook snel een setje covers e.d. in de randstad geleverd wordt :-)
Zat in de oude firmware ook al, ik heb iig hetzelfde 'probleem' gehad met firmware versie 12.dpz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:27:
Aah lol in v20 zit volgens mij een bug.
Iemand meer?
Nou, ik heb vandaag voor de grap eens Ovi Maps geprobeerd i.p.v. Sygic Mcguider. Wat is dat een draak van een stuk software zeg. Ik rijdt mijn route naar de opleiding altijd iets anders in de spits omdat ik anders een dik uur in de file staat... die software heeft zowat de hele weg lopen herberekenen met u-bochten midden op de weg maar mijn eigen route oppakken? Ho maar! terwijl die uiteindelijk maar 1km langer is ofzo.
Overigens heeft de GPS zich wederom weer netjes gedragen terwijl het toch heel slecht weer was. Ovi maps had 1 keer een hickup met als resultaat dat hij mij op de verkeerde weg plaatste voor een paar seconden tijdens een reis van 100km, ik ben tevreden
Voor mij geen Ovi maps meer iig
Overigens heeft de GPS zich wederom weer netjes gedragen terwijl het toch heel slecht weer was. Ovi maps had 1 keer een hickup met als resultaat dat hij mij op de verkeerde weg plaatste voor een paar seconden tijdens een reis van 100km, ik ben tevreden
Voor mij geen Ovi maps meer iig
[ Voor 21% gewijzigd door BastiaanN op 10-11-2009 18:41 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Hmm sinds vanmiddag kan ik meer op internet met mijn telefoon. Ik krijg de melding packet-gegevensverbinding niet beschikbaar'. Ik heb zojuist contact gehad met Tele2 (waar mn contract nog 2 maanden van loopt) daar staat internet gewoon inschakeld voor mijn telefoon. Gisteren deed internet het ook nog gewoon.
Als ik onder connectiviteit kijk staat er bij newerk: T-mob....in gebruik, dit lijkt mij niet normaal. Eerste stond er gewoon T-mobile (Tele2 maakt gebruik van het newerk van T-mobile)
Ik heb zojuist ook een hardreset uitgevoerd, dit mocht ook niet baten. Het probleem deed zich voor op firmware versie 12 (vanmiddag) en op de huidige firmware versie 20.
Als ik onder connectiviteit kijk staat er bij newerk: T-mob....in gebruik, dit lijkt mij niet normaal. Eerste stond er gewoon T-mobile (Tele2 maakt gebruik van het newerk van T-mobile)
Ik heb zojuist ook een hardreset uitgevoerd, dit mocht ook niet baten. Het probleem deed zich voor op firmware versie 12 (vanmiddag) en op de huidige firmware versie 20.
Ik heb een probleem. Ik heb eindelijk ook de update naar V20 gedaan. Na de update werkte alles netjes, maar ik had maar 4MB vrij op C:. Ik had geen zin om alles 1 voor 1 te uninstallen, dus ik heb een hard reset gedaan. Dit leverde 57MB vrij op, best netjes. Alleen na de eerste keer opstarten (na de hard reset) gaf ie aan "installing". Waarschijnlijk zijn dat de applicaties van het massageheugen. Op de achtergrond stond een venstertje dat gegevens van mij vroeg (een serial). Ik kon daar niets invullen door het installing schermpje. Ik kon eigenlijk helemaal niets meer. Telefoon gereset, probleem over.
Alleen nu zijn de meeste applicaties die op mijn massageheugen staan niet meer beschikbaar (kan geen icoontjes er naar vinden). En ik weet niet hoe ik mijn n97 zover krijg om nogmaals die e-schijf te gaan scannen. Ik ben overigens wel bang voor hetzelfde probleem dan, maar goed dat zie ik dan wel weer. Accuweather bijv. staat er ook niet meer op en ik kan het niet eens meer installeren (geeft een fout).
Heeft iemand een goed idee, buiten de hele e-schijf formatteren?
Oh ja, m'n joikuspot premium is ineens geen premium meer!
Alleen nu zijn de meeste applicaties die op mijn massageheugen staan niet meer beschikbaar (kan geen icoontjes er naar vinden). En ik weet niet hoe ik mijn n97 zover krijg om nogmaals die e-schijf te gaan scannen. Ik ben overigens wel bang voor hetzelfde probleem dan, maar goed dat zie ik dan wel weer. Accuweather bijv. staat er ook niet meer op en ik kan het niet eens meer installeren (geeft een fout).
Heeft iemand een goed idee, buiten de hele e-schijf formatteren?
Oh ja, m'n joikuspot premium is ineens geen premium meer!
Tip: Er is een nieuwe Windows Live Messenger uit, te vinden in de Ovi store. Installatie lukte bij mij niet in een keer, ik moest hem zo installeren: Menu>Instellingen>Toepassing-instellingen>Installatiebestanden>WLM.
Wel handig, met Hotmail synchronisatie, MSN-contacten in een nieuwe tabblad onder Contacten etc.
Mijn N97 is de laatste tijd een beetje instabiel, is al 2x uit zichzelf opnieuw opgestart, hij viel langzaam uit, scherm werd zwart met rode lijntjes.....
Tja, laten we hopen dat dit allemaal ook opgelost zal worden in V30. Overigens is vandaag de release van de N900.
Wel handig, met Hotmail synchronisatie, MSN-contacten in een nieuwe tabblad onder Contacten etc.
Mijn N97 is de laatste tijd een beetje instabiel, is al 2x uit zichzelf opnieuw opgestart, hij viel langzaam uit, scherm werd zwart met rode lijntjes.....
Tja, laten we hopen dat dit allemaal ook opgelost zal worden in V30. Overigens is vandaag de release van de N900.
Heeft iemand dit al meegemaakt? ik ben namelijk vrij afhankelijk van me telefoon!Kohnee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:02:
Hallo,
Alvast bedankt!
thnx, ik wilde komende week daar ook langs gaan maar kan dus nog nieterp833 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:44:
Net naar de NSP in Uden geweest ivm met de wel bekende krasjes op de lenscover en de haperende gps ontvanger,jammer er waren nog geen onderdelen om de problemen op te lossen kon nog wel een paar weken duren.Maar de problemen waren bekend en word tzt onder garantie opgelost,dus nog maar ff wachten dan.
Keep me updated als je het bent kunnen laten maken
Erg vaag punt dit, aangezien ik hier ook over had geklaagd. Tot ik een paar weken tot mijn verbazing de verjaardagen gewoon in mijn agenda zag staan, zonder tussenkomst van 3d party apps. Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar blijkbaar pakt ie ze toch. Vervelende is wel dat er allemaal verschillende alarm-alerts in staan. De 1 staat ingesteld op 23:45 de dag ervoor, de andere om 14:00 uur op de dag zelf. Erg willekeurig allemaal. Maar allang blij dat ze er nu staan. Wel jammer dat Coming Next, de agenda widget de verjaardagen niet toont op de dag van de verjaardag zelf. Als iemand de 15e jarig is, zie je dat tot en met de 14e in je Coming Next staan, maar op de 15e zelf is deze weg.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:32:
Hallo
Alvast bedankt.
Nu maar eens updaten naar v20 en helemaal leeg beginnen. De eerste hard-reset.
Verwijderd
Ik had dat ook precies hetzelfde, update gedaan, daarna wilde telefoon echt niet meer aan. Blijven proberen en ineens deed íe het weer. Heb denk ik wel stuk of 6x of meer batterij eruit gehad, aan oplader gehangen via stopcontact, aan pc gekoppeld en ineens deed íe het toch echt weer.Kohnee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:25:
[...]
Heeft iemand dit al meegemaakt? ik ben namelijk vrij afhankelijk van me telefoon!
Even bezig geweest maar echt veel verandering zie ik zo op het eerste gezicht ook niet met de 20.0.019. Wat is er anders met het scrollen dan? Ik scroll hetzelfde dan eerst volgens mij.
Als ik naar de SW update ga geeft die nog steeds een update telefoongeheugen (7.1) aan. Is dit nog noodzakelijk om te doen of zit dit al in de nieuwste versie en staat dit nog gewoon in de lijst? (na de update stond alles namelijk nog in de telefoon dus dit zou ook een oude melding kunnen zijn)
Als ik naar de SW update ga geeft die nog steeds een update telefoongeheugen (7.1) aan. Is dit nog noodzakelijk om te doen of zit dit al in de nieuwste versie en staat dit nog gewoon in de lijst? (na de update stond alles namelijk nog in de telefoon dus dit zou ook een oude melding kunnen zijn)
Verwijderd
Ben op zich erg tevreden over de N97 maar heb de laatste 2 nu al 3x een harde reset moeten uitvoeren.Wanneer ik de gsm opnieuw start komt hij niet meer verder dan het witte "nokia scherm".
Ik heb echter vrij veel 3rd party software geïnstalleerd (voornamelijk uit de OVI store) en ben bang dat hier de oorzaak ergens in zit.
Ik maak bijvoorbeeld gebruik van:
- Joikuspot light (vermoed zelf dat het hieraan ligt)
- Sygic
- Spb TV
- Youtube player
- nokia mail
- Mobile webserver
- Windows live messenger
- Shazam
en een stuk of 10 spellen uit de OVI store
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en software vonden die dit veroorzaakte?
Ik heb echter vrij veel 3rd party software geïnstalleerd (voornamelijk uit de OVI store) en ben bang dat hier de oorzaak ergens in zit.
- Sygic
- Spb TV
- Youtube player
- nokia mail
- Mobile webserver
- Windows live messenger
- Shazam
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en software vonden die dit veroorzaakte?
Heb dit ook al tig keer gedaan maar mocht bij mij nog niet batenVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:00:
[...]
Ik had dat ook precies hetzelfde, update gedaan, daarna wilde telefoon echt niet meer aan. Blijven proberen en ineens deed íe het weer. Heb denk ik wel stuk of 6x of meer batterij eruit gehad, aan oplader gehangen via stopcontact, aan pc gekoppeld en ineens deed íe het toch echt weer.
Verwijderd
sd kaartje er even uit halen en dan opnieuw opstarten wil ook nog wel eens helpen. evt. formatteren
edit: nevermind
[ Voor 105% gewijzigd door BlisterAMG op 10-11-2009 21:24 ]
0587245, voor het upgraden naar V20 heb ik een harde reset gedaan.
Vrije geheugen was toen 62,2 MB
Na de update 61,1 MB
Ik ben nu de backup stap voor stap aan het terugzetten en zal kijken hoeveel vrij geheugen er over blijft.
Edit: na het terugzetten van de backup (alleen de data, geen progs) heb ik Nokia Messaging, N-Gage en Ovi Contacts opnieuw geïnstalleerd en heb ik op C: nog 48.5 MB over.
Vrije geheugen was toen 62,2 MB
Na de update 61,1 MB
Ik ben nu de backup stap voor stap aan het terugzetten en zal kijken hoeveel vrij geheugen er over blijft.
Edit: na het terugzetten van de backup (alleen de data, geen progs) heb ik Nokia Messaging, N-Gage en Ovi Contacts opnieuw geïnstalleerd en heb ik op C: nog 48.5 MB over.
[ Voor 27% gewijzigd door Sansar op 11-11-2009 00:05 ]
Vreemd, ik heb ook Coming Next en een vriend van mij is vandaag jarig. Staat keurig in de widget.AjaxArena schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:53:
[...]
Erg vaag punt dit, aangezien ik hier ook over had geklaagd. Tot ik een paar weken tot mijn verbazing de verjaardagen gewoon in mijn agenda zag staan, zonder tussenkomst van 3d party apps. Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar blijkbaar pakt ie ze toch. Vervelende is wel dat er allemaal verschillende alarm-alerts in staan. De 1 staat ingesteld op 23:45 de dag ervoor, de andere om 14:00 uur op de dag zelf. Erg willekeurig allemaal. Maar allang blij dat ze er nu staan. Wel jammer dat Coming Next, de agenda widget de verjaardagen niet toont op de dag van de verjaardag zelf. Als iemand de 15e jarig is, zie je dat tot en met de 14e in je Coming Next staan, maar op de 15e zelf is deze weg.
Nu maar eens updaten naar v20 en helemaal leeg beginnen. De eerste hard-reset.
Alarm-alerts kan je natuurlijk gewoon aanpassen in Outlook, daarna syncroniseren.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Misschien had ik een oudere variant dan, ik zal het zo eens proberen als ik eindelijk ge-update heb.PinokkioTV schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:38:
[...]
Vreemd, ik heb ook Coming Next en een vriend van mij is vandaag jarig. Staat keurig in de widget.
Alarm-alerts kan je natuurlijk gewoon aanpassen in Outlook, daarna syncroniseren.
Weet iemand hoe je makkelijk een mapstructuur in je foto gedeelte kan zien? Ik heb al mijn foto's, wallpapers e.d. altijd netjes in mappen gezet (want dat werkt goed met windows mobile) maar de nokia gooit alle afbeeldingen onder één kopje, waardoor het een zooi is.
Het apparaat heeft blijkbaar ook moeite met veel data. 20GB aan muziek (3000 nummers) zijn er blijkbaar te veel, wat bij 750 vind de telefoon het wel genoeg. Laden doen ze ook niet want hij loopt gewoon vast. Tot nu toe vind ik het een best slecht toestel...
Om nog maar niet te beginnen over die ovi software
Het apparaat heeft blijkbaar ook moeite met veel data. 20GB aan muziek (3000 nummers) zijn er blijkbaar te veel, wat bij 750 vind de telefoon het wel genoeg. Laden doen ze ook niet want hij loopt gewoon vast. Tot nu toe vind ik het een best slecht toestel...
Om nog maar niet te beginnen over die ovi software

[ Voor 88% gewijzigd door Gisae op 10-11-2009 23:28 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Zou Ovi Maps niet gerestyled worden? Ik heb V20 sinds vandaag, maar geen verandering te zien in Ovi Maps. Ik kan volgens SW update Ovi Maps 3.1 downloaden die 5 mb groot is, maar ik kan het niet downen. Ik heb 10 mb vrij telefoongeheugen.
Daarnaast zou de telefoonlijst ala Iphone worden gerestyled, dus dat hoofdletters te zien zijn tijdens het scrollen.
Iemand een idee waarom het bij mij niet is doorgevoerd?
Daarnaast zou de telefoonlijst ala Iphone worden gerestyled, dus dat hoofdletters te zien zijn tijdens het scrollen.
Iemand een idee waarom het bij mij niet is doorgevoerd?
Hmm, ik zit met een klein probleem, ik kon eindelijk V20 erop zetten. En ik had hem gewoon aan de pc gehangen en begonnen met de update. Maar hij hangt nu al de hele avond op: nog 12 minuten. En ik mag de kabel er niet uittrekken, en de updater kan ik niet beeindigen. Wat moet ik doen?
Soms knal ik bepaalde websites zonder reden uit. Bijvoorbeeld Ikariam, of als m'n mail het niet doet de webmail van Ziggo. Iemand enig idee hoe het komt dat ik na de beveiligingswaarschuwing de pagina verlaat?
Ik krijg via pc suite nu de nieuwe fw binnen 
Met dit serienummer: 0587245
[ Voor 25% gewijzigd door partyondude op 11-11-2009 00:03 ]
De eersten konden dat op dinsdagochtend al, dacht ik. Ik heb hem vanavond ook geïnstalleerd.partyondude schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:03:
Ik krijg via pc suite nu de nieuwe fw binnen
In eerste instantie lijkt het of je het spel Guitar Hero kwijt bent, maar de installatiebestanden staan nog op E: dus je kunt het opnieuw installeren.
Ben benieuwd hoe de GPS werkt met de Maps versie die in de ROM zit. Ik heb dus niet alle navi updates gedaan, morgen eerst maar kijken hoe de ROMversie zich gedraagt.
Zo, van 10 mb op de c schijf naar 61 mb gegaan, na de hard reset, das een flink verschil
Zijn er mensen die ovi suite gebruiken om muziek over te zetten?
Is het normaal dat het programma resources vreet en een half uur doet over een 50 tal nummers uit de bibliotheek gooien?
Is het normaal dat het programma resources vreet en een half uur doet over een 50 tal nummers uit de bibliotheek gooien?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Vreemd, kom internet niet meer op. Gebruik als verbindingspunt altijd mail en java, werkt nu niet.
Ik zie dat veel mensen problemen hebben met lens cover en de gps. Uit het artikel zou het gaan om toestellen die voor juli dit jaar zijn gemaakt. Klopt dat? Zijn er mensen die helemaal geen last hebben van de deze problemen?
Ik ben dus benieuwd naar de datum van aankoop van de mensen met het lens cover en gps probleem.
Ik ben dus benieuwd naar de datum van aankoop van de mensen met het lens cover en gps probleem.
Gewoon overzetten via windows (niet via ovi), net als bij windows mobile :-)Gisae schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:54:
Zijn er mensen die ovi suite gebruiken om muziek over te zetten?
Verwijderd
Dank je wel voor je reactie, had ik eigenlijk wel zelf uit kunnen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:48:
Als je met het balkje scrollt komt er wel een letter in het beeld.
Gr.

Weet jij toevallig waarom Ovi Maps niet is gerestyled? Ik heb volgens mij op een Youtube filmpje gezien dat het hele menu grafisch op de schop ging etc. Heb Ovi Maps 3.1 nu, maar geen veranderingen.
Verder thuis getest, GPS fix binnen een paar seconden, dus dat is positief aan de nieuwe FW.
Wanneer stoppen mensen nou is met dat software of firmware het GPS signaal kan verbeteren!
Het maakt echt niks uit welke software of firmware je hebt. Het gaat er wel om wat voor GPS-chipset het is, en waar die zit in de telefoon. Ook gaat Sygic anders om met het signaal dan bijvoorbeeld Garmin. Bij Sygic is de kans groter dat hij opeens aangeeft dat je op een paralelle weg zit dan bij Garmin. Dat is gewoon een kwestie van hoe de Routing is geprogrammeerd in de applicatie.
Maar de snelheid van het krijgen van een fix, ligt echt alleen aan de hardware en natuurlijk aan hoe de satellieten staan.
Bij de N95 moest je bijvoorbeeld altijd de slider open hebben. Tegenwoordig heb je niet meer die slider bij de nieuwe N-series en daar werkt het GPS signaal gewoon goed, ongeacht welke software/firmware er wordt gebruikt.
Wat er nu aan de hand is met de GPS-chipset van de N97, is dat er 1 of andere sticker een deel van het GPS signaal blokkeert. Ook heb ik het idee dat de lenscover meespeelt bij het goed krijgen van een signaal wat ik gisteren ontdekte, maar dat kan toeval zijn.
Verder vind ik alle testjes van hoe snel er een fix gevonden kan worden niet goed. De telefoon onthoud de standen van de satelietten nadat je een fix hebt gekregen. Deze standen veranderen binnen 1 dag alweer. Hier heb je dus wat aan als je binnen een dag weer de GPS gebruikt. Je zult dan merken dat je veel eerder een fix hebt.
Als je dus een GPS test gaat doen met telefoon A die dezelfde dag nog een fix had, met telefoon B die al 2 dagen geen GPS meer heeft gebruikt, is het logisch dat telefoon A veel eerder een fix heeft en het dus lijkt alsof er iets mis is met de GPS van telefoon B, wat dus niet zo is!
De reden dat sommige mensen ALTIIJD een snelle fix hebben, is dat ze A-GPS gebruiken. Die zorgt ervoor dat de standen van de satellieten gelijk gedownload wordt en zo weet de telefoon altijd de actuele standen van de satelliet en krijg je veel eerder een fix.
Het maakt echt niks uit welke software of firmware je hebt. Het gaat er wel om wat voor GPS-chipset het is, en waar die zit in de telefoon. Ook gaat Sygic anders om met het signaal dan bijvoorbeeld Garmin. Bij Sygic is de kans groter dat hij opeens aangeeft dat je op een paralelle weg zit dan bij Garmin. Dat is gewoon een kwestie van hoe de Routing is geprogrammeerd in de applicatie.
Maar de snelheid van het krijgen van een fix, ligt echt alleen aan de hardware en natuurlijk aan hoe de satellieten staan.
Bij de N95 moest je bijvoorbeeld altijd de slider open hebben. Tegenwoordig heb je niet meer die slider bij de nieuwe N-series en daar werkt het GPS signaal gewoon goed, ongeacht welke software/firmware er wordt gebruikt.
Wat er nu aan de hand is met de GPS-chipset van de N97, is dat er 1 of andere sticker een deel van het GPS signaal blokkeert. Ook heb ik het idee dat de lenscover meespeelt bij het goed krijgen van een signaal wat ik gisteren ontdekte, maar dat kan toeval zijn.
Verder vind ik alle testjes van hoe snel er een fix gevonden kan worden niet goed. De telefoon onthoud de standen van de satelietten nadat je een fix hebt gekregen. Deze standen veranderen binnen 1 dag alweer. Hier heb je dus wat aan als je binnen een dag weer de GPS gebruikt. Je zult dan merken dat je veel eerder een fix hebt.
Als je dus een GPS test gaat doen met telefoon A die dezelfde dag nog een fix had, met telefoon B die al 2 dagen geen GPS meer heeft gebruikt, is het logisch dat telefoon A veel eerder een fix heeft en het dus lijkt alsof er iets mis is met de GPS van telefoon B, wat dus niet zo is!
De reden dat sommige mensen ALTIIJD een snelle fix hebben, is dat ze A-GPS gebruiken. Die zorgt ervoor dat de standen van de satellieten gelijk gedownload wordt en zo weet de telefoon altijd de actuele standen van de satelliet en krijg je veel eerder een fix.
Ik weet niet waar het door komt maar na de update heb ik een aantal app's geinstalleerd. Kreeg meteen allerlei meldingen van een vol geheugen en bijna niets kreeg ik meer aan de gang. Zou niet weten of het door 1 ding komt maar krijg het idee dat het gewoon aan het toestel ligt. Toestel is toch al aardig van de kaart na de update want na een tijdje aan de usb kabel wordt de verbinding verbroken en word het toestel niet meer herkend. Moet ik 'm opnieuw opstarten. Na het opstarten schiet hij meteen door naar de foto's, dan naar de contactenlijst en herstart hij zichzelf. Denk dat een harde reset nodig is want zo gaat 't niet echt geweldig.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:34:
Ben op zich erg tevreden over de N97 maar heb de laatste 2 nu al 3x een harde reset moeten uitvoeren.Wanneer ik de gsm opnieuw start komt hij niet meer verder dan het witte "nokia scherm".
- Sygic
- Spb TV
- Youtube player
- nokia mail
- Mobile webserver
- Windows live messenger
- Shazam
Toestel heb ik in juli 2009 ontvangen (vodafone), volgens mij een van de eerste partijen. Gps heb ik niet echt een probleem mee (kan wel eens ff duren voor er een fix is maar daar blijft het dan bij) Na de update is hij trouwens wel sneller geworden met het fixen.mrpink83 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:50:
Ik zie dat veel mensen problemen hebben met lens cover en de gps. Uit het artikel zou het gaan om toestellen die voor juli dit jaar zijn gemaakt. Klopt dat? Zijn er mensen die helemaal geen last hebben van de deze problemen?
Lens cover helemaal geen problemen mee. Geen krassen te zien en foto's maken gaat goed.
Zou iemand mij in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen hoe het nou zit met internet en WLAN, want ik snap er geen hout van.
Gisteren de nieuwe fw erop gezet (2.0). Daarna geen verbinding meer met internet. Heb de wizard van de telefoon gebruikt en ik kom gewoon weer online, behalve m’n mail, waarbij er aangegeven wordt geen verbinding te hebben.
Ik heb begrepen dat je met een vast toegangspunt dient te werken? Welk punt dien ik te gebruiken om met alles online te kunnen? Dus internet, mail en navigatie? Dat laatste heeft sowieso heel slecht gewerkt, ik ga niet automatisch online ook al heb ik dat wel ingesteld.
Welke prioriteit moet ik aan welke verbindingsvorm geven om gewoon zonder problemen online te komen?
Het zal vast eenvoudig zijn, maar ik vind het boekje van de N97 sowieso onduidelijk en de help functie van de tel. maakt me ook niet veel wijzer.
Wie kan mij wat wijzer maken?
Gisteren de nieuwe fw erop gezet (2.0). Daarna geen verbinding meer met internet. Heb de wizard van de telefoon gebruikt en ik kom gewoon weer online, behalve m’n mail, waarbij er aangegeven wordt geen verbinding te hebben.
Ik heb begrepen dat je met een vast toegangspunt dient te werken? Welk punt dien ik te gebruiken om met alles online te kunnen? Dus internet, mail en navigatie? Dat laatste heeft sowieso heel slecht gewerkt, ik ga niet automatisch online ook al heb ik dat wel ingesteld.
Welke prioriteit moet ik aan welke verbindingsvorm geven om gewoon zonder problemen online te komen?
Het zal vast eenvoudig zijn, maar ik vind het boekje van de N97 sowieso onduidelijk en de help functie van de tel. maakt me ook niet veel wijzer.
heb ik ook gehad met mijn n97 mini.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:34:
- Sygic
- Spb TV
- Youtube player
- nokia mail
- Mobile webserver
- Windows live messenger
- Shazam
na een harde reset en opnieuw alles geinstalleerd te hebben werk het tot nu toe weer naar behoren.
veel software geprobeerd en ik denk dat het daar inderdaad mee te maken heeft.
als ik weer dit probleem ondervind laat ik het weten.
groeten
Net Nokia Care Point (gsm-shop.nl) gebeld in Utrecht. Daar werken mensen die goed verstand hebben van telefoons en ik vroeg of ze ter plekke het GPS probleem konden oplossen. Dat kunnen ze wel als ze de onderdelen hebben, waar ze nog op wachten.
Ook vertelde hij dat ze de telefoon voor mij kunnen updaten. Ik zei dat ik al de nieuwste versie erop heb staan. Toen zei hij, 99% van de updates die via NSU gaan zijn corrupt. WTF!!! Dat is nieuw...
Dus ik vroeg of zij het met Phoenix doen. Dat antwoord was ja. Aangezien ik het zelf ook met Phoenix kan doen, ga ik dat toch eerst zelf doen en kijken of dat uitmaakt voor het GPS signaal. Alsnog ben ik van mening dat software/firmware niks kan doen met het GPS signaal maar wellicht is het wel verstandig om voor de telefoon zelf.
Ook vertelde hij dat ze de telefoon voor mij kunnen updaten. Ik zei dat ik al de nieuwste versie erop heb staan. Toen zei hij, 99% van de updates die via NSU gaan zijn corrupt. WTF!!! Dat is nieuw...
Dus ik vroeg of zij het met Phoenix doen. Dat antwoord was ja. Aangezien ik het zelf ook met Phoenix kan doen, ga ik dat toch eerst zelf doen en kijken of dat uitmaakt voor het GPS signaal. Alsnog ben ik van mening dat software/firmware niks kan doen met het GPS signaal maar wellicht is het wel verstandig om voor de telefoon zelf.
De firmware kan zeker wel wat aan het slechte GPS signaal doen.. De firmware moet deze namelijk als eerste verwerken, als dit niet helemaal goed gaat krijg je dus een slecht GPS signaal.lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:05:
Net Nokia Care Point (gsm-shop.nl) gebeld in Utrecht. Daar werken mensen die goed verstand hebben van telefoons en ik vroeg of ze ter plekke het GPS probleem konden oplossen. Dat kunnen ze wel als ze de onderdelen hebben, waar ze nog op wachten.
Dank je wel, etienne100. Krijg als het goed is een n97 (via mp) binnen. Ben heel benieuwd naar de n97 (kom van een n95 en 5800)
Is dat die gsm-shop die in Hoog Catharijne zit? Mooi, is lekker dichtbij.
Is dat die gsm-shop die in Hoog Catharijne zit? Mooi, is lekker dichtbij.
Ik heb sinds Vrijdag de N97. Gisteren mooi kunnen updaten naar versie 20.0.019, bij mij blijft (ook na de software update) de e-mail installatie wizard opstarten bij het inschakelen van het toestel. Heeft iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen?
Overigens zat bij mijn toestel een foldertje dat het toestel met Drive- en Walk Navigation geleverd wordt. In het foldertje staan instructies, echter als ik die opvolg is er geen licentie beschikbaar. Hebben meer mensen hier problemen mee?
Overigens zat bij mijn toestel een foldertje dat het toestel met Drive- en Walk Navigation geleverd wordt. In het foldertje staan instructies, echter als ik die opvolg is er geen licentie beschikbaar. Hebben meer mensen hier problemen mee?
[ Voor 32% gewijzigd door Sahi_NL op 11-11-2009 11:37 . Reden: Toevoeging nav. licentie ]
Ben het niet met je eens. Voordat ik versie 20 had lukte het niet om een gps fix te krijgen, of duurde het minuten (lukte dan enkel buiten, als ik stil stond).lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:27:
Wanneer stoppen mensen nou is met dat software of firmware het GPS signaal kan verbeteren!
*heel verhaal*
Nu met v20 heb ik binnen een minuut een fix, binnen en buiten. Dit was simpelweg niet eerder zo, dus moet de update wel het verschil hebben gebracht. Kan gewoon niet anders.
Verwijderd
Ik spreek uit eigen ervaring met betrekking tot de GPS fix, het valt me gewoon op dat ik seconden sneller een fix heb, dus dan ligt het voor de hand dat het aan de FW ligt aangezien de hardware etc. onveranderd is gebleven.
http://www.youtube.com/watch?v=7v37AKjAZ14
Bij 4.40 zie je dat de Nokia man over Ovi Maps begint, het menu is helemaal veranderd. Waarom zie ik dit niet terug op mijn N97, lijkt me onwaarschijnlijk dat men dit alleen heeft voorbehouden voor de N97 Mini.
Iemand een idee?
Bij 4.40 zie je dat de Nokia man over Ovi Maps begint, het menu is helemaal veranderd. Waarom zie ik dit niet terug op mijn N97, lijkt me onwaarschijnlijk dat men dit alleen heeft voorbehouden voor de N97 Mini.
Iemand een idee?
Dit is de beta versie van Maps 3.03. Check op betalabs.nokia.com!Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:34:
Ik spreek uit eigen ervaring met betrekking tot de GPS fix, het valt me gewoon op dat ik seconden sneller een fix heb, dus dan ligt het voor de hand dat het aan de FW ligt aangezien de hardware etc. onveranderd is gebleven.
Iemand een idee?
Hoe verklaar je dan dat ik eerst met firmware 12 sneller een GPS fix had dan nu met firmware 20?Lydus schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:29:
[...]
Ben het niet met je eens. Voordat ik versie 20 had lukte het niet om een gps fix te krijgen, of duurde het minuten (lukte dan enkel buiten, als ik stil stond).
Nu met v20 heb ik binnen een minuut een fix, binnen en buiten. Dit was simpelweg niet eerder zo, dus moet de update wel het verschil hebben gebracht. Kan gewoon niet anders.
Ik kan nog steeds de update niet vinden met mijn N97, mijn versie is 0587246. De Nederlandse witte dus. Ben een paar dagen in Engeland geweest en ik kreeg ineens een sms van een maat van me die de zwarte N97 heeft dat hij de update binnen had, zijne is ook gewoon Nederlands (0587245) en hij zit ook bij Hi. Zou ik iets verkeerd doen of is hij er gewoon nog niet voor de witte versie die ik heb? Heb software update geprobeerd via m'n telefoon zelf, via de NSU en Nokia PC Suite.
Verwijderd
Dank je wel voor je reactie, ik ga na het werk kijken. Weet je toevallig of deze versie ook Nederlandse taal ondersteund?lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:37:
[...]
Dit is de beta versie van Maps 3.03. Check op betalabs.nokia.com!
Maar ik heb als het goed is Ovi Maps 3.1 gisteren gedownd via FOTA, alles is in orde, update gelukt, maar daar zie je de nieuwe opzet niet meer terug.
Zijn ze er toch maar vanaf gestapt? Lijkt me niet, toch?
Had je misschien A-GPS aanstaan bij firmware 12 en staat hij bij 20 uit?lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:37:
[...]
Hoe verklaar je dan dat ik eerst met firmware 12 sneller een GPS fix had dan nu met firmware 20?
Tsja, niet. Net als dat jij niet kan verklaren dat ik nu wel eenvoudig een fix kan krijgen...lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:37:
[...]
Hoe verklaar je dan dat ik eerst met firmware 12 sneller een GPS fix had dan nu met firmware 20?
Nokia is gewoon wat raar
Verwijderd
Ik heb de tel geupdate naar v20 (v20.0.019), maar nog steeds geen fix.
Wat zijn de juiste instellingen, misschien staan mijn instellingen wel verkeerd.
Provider is Tmobile.
N97
RM-505
0587245
Wat zijn de juiste instellingen, misschien staan mijn instellingen wel verkeerd.
Provider is Tmobile.
N97
RM-505
0587245
Het lijkt er op dat alleen in Rijssen we onze n97 nog maar kunnen updaten! Ongelooflijk...lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:05:
Ik heb net gebeld met Amersfoort daar hadden ze nog geen nieuwe onderdelen. De vestiging in Ede repareert geen toestellen meer. Ik heb met nokia gebeld maar daar verbrak de verbinding, zal ook wel een N97 probleem zijn ofzo...
Maargoed. Wie weet waar nog meer de onderdelen beschikbaar zijn?
Helaas is dit niet helemaal waar. Het filteren van het GPS signaal, ont-ruisen, is wel degelijk een stukje software. Bij een zwak signaal, wat door een designfout wordt veroorzaakt, zou kunnen profiteren van een andere filtertechniek. Ik ben het met je eens dat dit in de marge zal spelen.lauw8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:27:
Oh? Dit was een van de eerste dingen die ik gecontroleerd heb maar sinds mijn aankoop eind augustus heb ik maximaal 10 (!) ritten kunnen plannen. Nu het weer langzaam slechter wordt kun je merken dat het GPS signaal steeds minder sterk doorkomt. Ik heb nu bijna een week al geen fix meer met AGPS enabled. Als een signaal te zwak is zal ook het effectief weten van de posities niet veel helpen.De reden dat sommige mensen ALTIIJD een snelle fix hebben, is dat ze A-GPS gebruiken. Die zorgt ervoor dat de standen van de satellieten gelijk gedownload wordt en zo weet de telefoon altijd de actuele standen van de satelliet en krijg je veel eerder een fix.
... gecensureerd ...
Ik wacht ook al 2 maanden op nieuwe covers. De NSP in Eindhoven heeft ze ook nog niet... ben eerlijk gezegd moe van het wachten. Wat ik niet snap is waarom Rijssen ze wel heeft en de andere NSP's in NL niet????lutj schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:19:
[...]
Het lijkt er op dat alleen in Rijssen we onze n97 nog maar kunnen updaten! Ongelooflijk...
Ik heb net gebeld met Amersfoort daar hadden ze nog geen nieuwe onderdelen. De vestiging in Ede repareert geen toestellen meer. Ik heb met nokia gebeld maar daar verbrak de verbinding, zal ook wel een N97 probleem zijn ofzo...
Maargoed. Wie weet waar nog meer de onderdelen beschikbaar zijn?
Logistiek wel heel slecht geregeld van NOkia....
Niemand enig idee, gezien er makkelijk overheen word gelezen. Moet ik nu naar nokia service point gaan en doen ze er dan wel wat aan? Me computer herkent m niet meer. En nu trilt ie ook niet meer als ik m aan wil zetten, Enige dat ie doet is dat het witte lichtje aa nde linkerkant aangaat wanneer je de usb kabel of de oplader inplugd.Kohnee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:02:
Hallo,
Alvast bedankt!
Dat ligt totaal niet aan Nokia, NSP's moeten deze onderdelen zelf bestellen en ik denk dat de meesten nog de oude covers hebben en deze dus eerst op willen maken voordat ze nieuwe bestellen.dkawa schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:00:
[...]
Ik wacht ook al 2 maanden op nieuwe covers. De NSP in Eindhoven heeft ze ook nog niet... ben eerlijk gezegd moe van het wachten. Wat ik niet snap is waarom Rijssen ze wel heeft en de andere NSP's in NL niet????
Logistiek wel heel slecht geregeld van NOkia....
Al een hard reset gedaan?Kohnee schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:09:
[...]
Niemand enig idee, gezien er makkelijk overheen word gelezen. Moet ik nu naar nokia service point gaan en doen ze er dan wel wat aan? Me computer herkent m niet meer. En nu trilt ie ook niet meer als ik m aan wil zetten, Enige dat ie doet is dat het witte lichtje aa nde linkerkant aangaat wanneer je de usb kabel of de oplader inplugd.
Ik had ook wat problemen na het updaten, hard reset deed wonderen. Ik hoop wel dat je een back-up hebt gedaan voor de update, ik was namelijk al mijn contacten kwijt en wat apps.
Anyway, om een hard reset te doen moet je de powerknop, shift, spatiebalk en backspace tegelijkertijd ingedrukt houden (als hij uit staat).
Zie ook http://mynokiablog.com/20...ard-reset-your-nokia-n97/
Hey misschien een stomme vraag maar ik heb een aantal spellen (jar) die niet werken zoals ik wil. Ik krijg dan van die besturingsknoppen over de helft van mijn scherm (die ik helemaal niet wil). Hoe kan ik deze uitschakelen??
Kan het namelijk niet echt vinden
Verwijderd
Ga naar instellingen, geinstalleerde toepassingen, zoek de betreffende game en klik dan op opties -> suite instellingen.dbleliev schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:25:
Hey misschien een stomme vraag maar ik heb een aantal spellen (jar) die niet werken zoals ik wil. Ik krijg dan van die besturingsknoppen over de helft van mijn scherm (die ik helemaal niet wil). Hoe kan ik deze uitschakelen??
hier vind je een tab mbt virtual keyboard, deze zet je op uit
Weet toevallig iemand een alternatief voor Free-iSMS of een applicatie die de smsjes laten zien als een iphone weergave. (ja sorry, vind dat toch echt fijn) 
Enige waar ik na wat zoeken opstuite was:
vito sms-chat
Toevallig iemand al iets anders geprobeerd?
vito sms-chat
Waarom installeer je Fee i-SMS dan niet gewoon? Oke, het kost wat moeite om hem gesignd te krijgen, maar dan heb je wel wat je wil.En zo moeilijk is het niet hoor, zijn een boel duidelijk tutorials op internet te vinden, met screenshots en alles.m.lammers schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:45:
Weet toevallig iemand een alternatief voor Free-iSMS of een applicatie die de smsjes laten zien als een iphone weergave. (ja sorry, vind dat toch echt fijn)
vito sms-chat
Ben vandaag ook bij Teunis in Rijssen geweest. Ze hebben het ff in 10 minuutjes ofzo vervangen. Heel goede service!
Daar heb ik ook al naar gezocht. Er zijn er nog meer, maar die werken niet echt lekker. Het zijn:m.lammers schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:45:
vito sms-chat
SMSChat
ThreadSMS
Conversation
Free-iSMS is prima, maar het zou wel prettig zijn als ze het soepel scrollen voor smsjes is voor elkaar krijgen in de volgende versie!
Verwijderd
Code verschilt met 1 cijfer (5 om 6). Ik heb zelf ook 245 en daarvoor is de update uit (zwarte versie). Mijn vriendin heeft de witte versie (246) en die kan nog niet updaten. Dus de update voor de witte versie is nog niet vrijgegeven, maar die kun je binnen nu en een weekje wel verwachten denk ik zo.Scorp2111 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:40:
Ik kan nog steeds de update niet vinden met mijn N97, mijn versie is 0587246. De Nederlandse witte dus. Ben een paar dagen in Engeland geweest en ik kreeg ineens een sms van een maat van me die de zwarte N97 heeft dat hij de update binnen had, zijne is ook gewoon Nederlands (0587245) en hij zit ook bij Hi. Zou ik iets verkeerd doen of is hij er gewoon nog niet voor de witte versie die ik heb? Heb software update geprobeerd via m'n telefoon zelf, via de NSU en Nokia PC Suite.
Verwijderd
Vraag...
na update na versie 20 en opnieuw installeren van de Nokia email... zoals in het verleden opgegeven in Ovi
van 1 van de geinstalleerde accounts haalt hij 2 x de mail op... krijg dus alles dubbel binne.
Iemend een idee hoe dat aan te passen?
na update na versie 20 en opnieuw installeren van de Nokia email... zoals in het verleden opgegeven in Ovi
van 1 van de geinstalleerde accounts haalt hij 2 x de mail op... krijg dus alles dubbel binne.
Iemend een idee hoe dat aan te passen?
Oke zoiets vermoedde ik al ja, dat de update voor de witte versie er nog niet is. Maar bedankt iig.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:01:
[...]
Code verschilt met 1 cijfer (5 om 6). Ik heb zelf ook 245 en daarvoor is de update uit (zwarte versie). Mijn vriendin heeft de witte versie (246) en die kan nog niet updaten. Dus de update voor de witte versie is nog niet vrijgegeven, maar die kun je binnen nu en een weekje wel verwachten denk ik zo.
Verwijderd
Wat irritant dat Nokia echt nog steeds de kans geeft aan providers om de firmware software aan te passen! Ik wacht nu al 2 weken om over te stappen naar V2.
Iel!
Iel!
Anybody? Mail werkt nog steeds niet, internet wel. Heb nog geen toegangspunt met prio 1 ingesteld.partyondude schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:03:
Zou iemand mij in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen hoe het nou zit met internet en WLAN, want ik snap er geen hout van.
Gisteren de nieuwe fw erop gezet (2.0). Daarna geen verbinding meer met internet. Heb de wizard van de telefoon gebruikt en ik kom gewoon weer online, behalve m'n mail, waarbij er aangegeven wordt geen verbinding te hebben.
Verwijderd
Even in Rijssen nagevraagd wat ze precies doen:
- ze vervangen het middlecover black door de een nieuwere versie van dit frame met daarop het nieuwe schuifgedeelte en een verbeterd techniek om de gps antenne contact te laten maken met de gps op het moederbord (antenne is hetzelfde gebleven)
- het lens gedeelte op het moederbord wordt wat verder afgeschermd, zodat het signaal van de gps verbetert
- als je zelf iets aangepast hebt aan de oude versie, dan is de garantie vervallen. (ze moeten nl. het oude frame terugsturen naar nokia)
- ze vervangen het middlecover black door de een nieuwere versie van dit frame met daarop het nieuwe schuifgedeelte en een verbeterd techniek om de gps antenne contact te laten maken met de gps op het moederbord (antenne is hetzelfde gebleven)
- het lens gedeelte op het moederbord wordt wat verder afgeschermd, zodat het signaal van de gps verbetert
- als je zelf iets aangepast hebt aan de oude versie, dan is de garantie vervallen. (ze moeten nl. het oude frame terugsturen naar nokia)
Verwijderd
Hoe zit het wanneer je een aanpassing maakt aan de lenscover? Ik heb er zelf krassen op en wil hem vervangen, heb zelf niks aangepast, maar je kon op Youtube filmpjes zien hoe je zelf de lenscover kunt aanpassen (blauwe beschermlaag verwijderen of iets dergelijks).Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:03:
Even in Rijssen nagevraagd wat ze precies doen: