Supremo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:31:
[...]
Ik snap je teleurstelling, maar je moet geen onzin gaan schrijven. De N97 is wel degelijk een flagship, maar Nokia heeft problemen met de firmware (die twee staan los van elkaar).
Mijn grootste klacht is GPS. Erg instabiel. Soms werkt het top, soms geen signaal terwijl ik buiten ben en online ben.
Verder was voor mij de belangrijkste reden Skype, wat helaas nog steeds op zich laat wachten, maar met Fring gaat het prima (alleen geen video). En met de hardware keyboard vind ik het prima chatten.
De telefoon is zeker niet af, maar de wel degelijk een flagship (die in de steigers staat).
Een flagship... Kan geen fatsoenlijke foto in het donker maken, want dan heb ik een waas over de helft van me foto heen. Door de cameralens kun je ondertussen niet meer kijken zoveel krassen zitten er op en met de navigatie rijden is onmogelijk, omdat als je op de snelweg rijdt, volgende de navigatie meer op de wegen er naast zit dan op de snelweg zelf... Als ik een rotonde 500 meter voorbij ben, denk de navigatie dat ik er nog voorbij moet komen. Een C: schijf die binnen no-time vol is, RAM geheugen dat met 5 applicaties tegelijk vol is, een unlock knopje dat er gok... over een maandje of 2-3 ook niet meer op zit zo gammel voelt het aan, en 2 maanden na de N97 de N900 aankondigen???? Dus ik weet niet over welk flagship jij het hebt.
Als bovenstaande problemen er allemaal niet waren geweest, en de N97 snel van nieuwe software wordt voorzien geef ik je gelijk. Maar niet met alle problemen die er op dit moment zijn. Ik heb dit toestel voor 599 euro los gekocht, en voor dat geld had ik toch graag wat meer kwaliteit verwacht. Ik heb hiervoor met heel veel plezier een jaar lang een E71 gebruikt daarvoor 1,5 jaar lang een N95, maar ik ben bang dat me N97 het geen jaar lang gaat volhouden. Hoop echt dat Nokia bovenstaande problemen allemaal snel gaat oplossen. Want op dit moment heb ik wel spijt van mijn aankoop.