Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

bkah schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:02:
[...]

Inderdaad, een significant deel van de N97's (de jouwe) heeft deze problemen niet 8)7
Ik zag dat je 22 posts heb gemaakt sinds 2007...nou als je zo weinig posts maakt en dan nog met zo'n onzin bericht komt, waarom neem je dan nog de moeite om te reageren? Je kunt ook gewoon normaal doen, ik vraag namelijk gewoon hoeveel mensen er last van hebben en ik geef aan waar ik last van heb. Aangezien er toevallig veel mensen zijn die klachten heb, leek het jou wel makkelijk om een domme reactie te maken richting mij, omdat ik die problemen niet heb? Als je zo denkt, kan je beter weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
RV schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:32:
[...]
...ik vraag namelijk gewoon hoeveel mensen er last van hebben
Die tekst is niet te vinden in jouw oorspronkelijke bericht.

Lees lees je bericht nog eens door en vraag je af hoe het bericht over komt voor mensen die niet weten wat je bedoelt maar alleen wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

bkah schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:19:
[...]

Die tekst is niet te vinden in jouw oorspronkelijke bericht.

Lees lees je bericht nog eens door en vraag je af hoe het bericht over komt voor mensen die niet weten wat je bedoelt maar alleen wat er staat.
Ik heb eigenlijk weinig zin om me te gaan verdedigen, maar goed:
Maar de punten die jij aangeeft, waarop zijn die gebaseerd?
Daarmee bedoel ik dus op welke aantallen. Wat denk je dat ik anders zou bedoelen? Als je een andere redenatie hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

JoSchaap

Had a life, got a modem..

wie zou er meer geven voor een N97 Zonzou of die nieuwe telefoon opstuurdienst die nu adverteerd op tv? :)

en inderdaad een enkeling heeft geen probleem met de N97 maar het meerendeel wel.

in mijn vriendenkring ken ik 10 mensen die m hebben, waarvan 5 m al weggedaan hebben, en 3 zitten te wachten tot hun abbonement verloopt.

stuk voor stuk mensen die net als ik jarenlang altijd bij nokia zweerden.. maar je zegt het correct want 2 ervan zeggen nergens last van te hebben.
waarvan 1 zn telefoon nooit aanheeft (altijd leeg) en de ander m als huistelefoon gebruikt en dus nooit foto's maakt, apps gebruikt enz.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Als ik het zo hoor hebben inderdaad veel mensen last van problemen dan...iedereen die ik ken en een N97 of mini heeft, zijn allemaal tevreden. Ik heb lang niet alle problemen die genoemd worden, maar ben ook geen simpele gebruiker. Het is wel echt klote voor mensen die hem hebben en waarbij hij niet werkt, en zeker als het er zoveel zijn. Slechte zaak van Nokia. Ondersteuning is ook echt niet wat ik van ze gewend ben.

[ Voor 8% gewijzigd door RV op 30-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
RV schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:00:
Daarmee bedoel ik dus op welke aantallen. Wat denk je dat ik anders zou bedoelen? Als je een andere redenatie hebt hoor ik het graag!
Nou, omdat je zo aandringt :)

Zoals je zegt, je bedoelt aantallen maar dat staat er niet. Dus moeten we uit de context de bedoeling raden:
- "ik wil niet vervelend zijn hoor ... maar"
- "... waarop zijn die gebaseerd"
- lijstje met slechts een paar puntjes waar jij last van hebt
- "Het is overduidelijk dat..."

De vraag waarop iemand iets gebaseerd heeft kan prima opgevat worden als het in twijfel trekken of bagatelliseren van diens bewering. Dit wordt naar mijn gevoel onderstreept door andere uitspraken, met name de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

bkah schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Nou, omdat je zo aandringt :)

Zoals je zegt, je bedoelt aantallen maar dat staat er niet. Dus moeten we uit de context de bedoeling raden:
- "ik wil niet vervelend zijn hoor ... maar"
- "... waarop zijn die gebaseerd"
- lijstje met slechts een paar puntjes waar jij last van hebt
- "Het is overduidelijk dat..."

De vraag waarop iemand iets gebaseerd heeft kan prima opgevat worden als het in twijfel trekken of bagatelliseren van diens bewering. Dit wordt naar mijn gevoel onderstreept door andere uitspraken, met name de laatste.
Tjah ik weet wat ik bedoel en moet je gelijk geven, anderen kunnen dat niet raden. Ik wil niemand tekort doen hoor want natuurlijk lees ik ook vaak negatieve berichten. Maar goed, genoeg over gesproken. Succes met de brief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:05:
Als ik het zo hoor hebben inderdaad veel mensen last van problemen dan...iedereen die ik ken en een N97 of mini heeft, zijn allemaal tevreden. Ik heb lang niet alle problemen die genoemd worden, maar ben ook geen simpele gebruiker. Het is wel echt klote voor mensen die hem hebben en waarbij hij niet werkt, en zeker als het er zoveel zijn. Slechte zaak van Nokia. Ondersteuning is ook echt niet wat ik van ze gewend ben.
Ook ik ben jaren Nokia gebruiker geweest.
3310,7250,N82,N97 maar geloof me, die laatste heeft alle goodwill ineens door de plee gespoeld.
Ik heb nog nooit zo'n triest apparaat gezien wat zo duur was en zo'n bagger.
Na 5 maand van de 24 heb ik m alweer van de hand gedaan en heb een HTC Desire aangeschaft.
Rib uit m'n lijf maar liever dat dan mij nog anderhalf jaar ergeren aan een mega-wanprestatie uit Finland.
Daarbij komt er echt ook nooit meer een Nokia in huis. De N82 die het nog steeds prima doet is de laatste van het uitstervende ras.
[/dramatische mode off]
Dat jouw toestel het goed doet mag je blij om zijn, als ie het al eens goed deed was het best een prima toestel. Maar helaas te vaak liet ie het afweten op batterijverbruik, niet meer aan te krijgen, de standaard fouten zoals de camera.
Als je je vaker loopt te ergeren dan dat je tevreden bent met je toestel dan wordt het tijd om afscheid te nemen. En teveel mensen hier hebben dezelfde ervaring, dus is de prijs/prestatie totaal verkeerd en dus heeft Nokia een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:09:
[...]

Ook ik ben jaren Nokia gebruiker geweest.
3310,7250,N82,N97 maar geloof me, die laatste heeft alle goodwill ineens door de plee gespoeld.
Ik heb nog nooit zo'n triest apparaat gezien wat zo duur was en zo'n bagger.
Na 5 maand van de 24 heb ik m alweer van de hand gedaan en heb een HTC Desire aangeschaft.
Rib uit m'n lijf maar liever dat dan mij nog anderhalf jaar ergeren aan een mega-wanprestatie uit Finland.
Daarbij komt er echt ook nooit meer een Nokia in huis. De N82 die het nog steeds prima doet is de laatste van het uitstervende ras.
\[/dramatische mode off]
Dat jouw toestel het goed doet mag je blij om zijn, als ie het al eens goed deed was het best een prima toestel. Maar helaas te vaak liet ie het afweten op batterijverbruik, niet meer aan te krijgen, de standaard fouten zoals de camera.
Als je je vaker loopt te ergeren dan dat je tevreden bent met je toestel dan wordt het tijd om afscheid te nemen. En teveel mensen hier hebben dezelfde ervaring, dus is de prijs/prestatie totaal verkeerd en dus heeft Nokia een probleem
Ja daar heb je helemaal gelijk in! Op het begin had ik ook problemen hoor...tot de GPS-fix en het cameralenskapje waren vervangen. Dat was volgens mij een fout van alle vroege Nokia's N97. Daarna nergens meer last van gehad. En toevallig is dat niet bij 1 toestel gebleven. Mijn binnenwerk moest een keer helemaal vervangen worden en ook daarna nergens last van gehad. Misschien heb ik wel gewoon geluk. Heb hiervoor ook de N82 gehad en dat was zeker een fijn telefoontje ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
RV schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:26:
[...]

Ja daar heb je helemaal gelijk in! Op het begin had ik ook problemen hoor...tot de GPS-fix en het cameralenskapje waren vervangen. Dat was volgens mij een fout van alle vroege Nokia's N97. Daarna nergens meer last van gehad. En toevallig is dat niet bij 1 toestel gebleven. Mijn binnenwerk moest een keer helemaal vervangen worden en ook daarna nergens last van gehad. Misschien heb ik wel gewoon geluk. Heb hiervoor ook de N82 gehad en dat was zeker een fijn telefoontje ja! :)
Ja inderdaad die n82! Bijzonder dat de 2 sterke punten, de goede gps en uitstekende camera de 2 zwakste schakels bij de opvolger bleken te zijn.
De n8 heeft deze overigens weer in ere hersteld. Een erg fijn telefoontje die n8 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
kwaK1983 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:06:
Ben wederom bezig met het opstellen van een brief, ditmaal richting The Phonehouse, welke ik hier zal gaan posten.
Iemand enig idee hoeveel software updates er na het "excuus-bericht" (nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen) zijn uitgekomen?
Ik dacht 0, maar wil dit even zeker weten......

@BaszCore: goed om te horen dat er toch nog leven in de brief zit en ondanks dat het even duurt (waar ik overigens alle begrip voor heb) bestaat er ook nog zoiets als "beter laat dan nooit".
Zoals beloofd, vandaag (per e-mail en schriftelijk) verstuurd:

Sinds januari 2010 ben ik in het bezit van een Nokia N97, welke ik online op www.thephonehouse.nl besteld heb.|
Sinds dat ik het toestel in bezit heb, heb ik problemen met dit toestel en na dik een jaar wil ik toch mijn problemen schriftelijk bekendmaken.
De reden dat ik voor dit toestel heb gekozen is de mooie promotie-film van Nokia zelf, waarin het toestel vlekkeloos werkte en er met bepaalde functionaliteiten (Skype)s geadverteerd werd, maar die uiteindelijk niet in het toestel zelf zaten.
De vlekkeloze werking komt absoluut niet overeen met de werking van de telefoon in de realiteit.
Zoals ongetwijfeld bekend is bij jullie heeft het toestel een veel te klein RAM-geheugen van 128 MB en een intern geheugen van 32 GB.
De eerste problemen met het toestel kwamen naar boven toen ik de camera van deze telefoon wilde gaan proberen.
Ten eerste viel het me op hoe stroef de lenscover over de lens schoof en daarbij krassen achterliet.
Bij het fotograferen met de flitser ingeschakeld viel op dat ik na het openen van de zojuist gemaakte afbeelding een witte "waas" aan de linkerkant van de foto kreeg te zien.
Al heel snel na het installeren van een nieuwe versie van Ovi Kaarten, kreeg ik bij diverse programma's constant foutmeldingen van het geheugen te zien.
Dit bleek alleen op te lossen door de telefoon uit en weer aan te zetten, overigens heb ik ook vaak last van "spontane" reboots gehad zonder aanwijsbare reden.
Ovi Kaarten zelf i.c.m. de GPS-module van dit toestel werkt ook niet naar behoren, het programma loopt achter en navigeert soms zelfs op de snelweg naar een parallelweg en geeft dan aan dat er afgeslagen dient te worden, terwijl er geen afslag te bekennen is.

Met deze problemen ben ik 29 juni 2010 tevens naar een Nokia Care Point geweest, namelijk Nemesys Telecom & ICT te Oud-Beijerland, waar ik de problemen voorgelegd heb en gevraagd of er meer van dit soort problemen voorkwamen.
De medewerker alhier, Manager Business Center / Service & Repair Erwin van der Heijden, wist mij te vertellen dat het probleem met de lenscover en "witte waas" over foto's een bekend issue was en dat dit verholpen kon worden met een nieuwe lenscover en een software update.
Met deze software update zou ook de navigatie beter moeten functioneren, waarna de GPS-antenne zelf ook nog een keer is nagelopen en goed bevonden werd.
Na deze reparatie heb ik direct de navigatie via Ovi Kaarten geprobeerd te gebruiken, maar direct kreeg ik dezelfde foutieve danwel constant vertraagde navigatie te horen/zien.
Ook fotograferen met de flitser gaf dezelfde "witte waas" op foto's.
Gelukkig was met het vervangen van de lens en de lenscover het probleem met het bekrassen van de lens wel verholpen, dus de autorit van 13 km was dus toch niet helemaal voor niets geweest.

Nadat ik deze klachten zelf heb ondervonden heb ik op internet ook wat onderzoek gedaan en kwam ik tot de conclusie dat er gigantisch veel problemen waren (en nog steeds zijn) met dit type toestel van Nokia.
Op diverse websites en fora zijn talloze problemen te vinden.
Een forumonderwerp waar ik ook actief aan deelneem is te vinden op de hoog aangeschreven website Tweakers.net, zie: Nokia N97 - Deel 3
Hier komen bijzonder veel klachten door over dit toestel en veel mensen hebben zelfs de telefoon helemaal van de hand gedaan, omdat het toestel niet meer fatsoenlijk te gebruiken was.
Op dit forum is ook een gebruiker die een brief gaat opstellen met de bekende klachten opgesomd en dan de namen van gebruikers eronder, om maar aan te geven dat er een hoop mis is met het toestel.

Na een mailwisseling waarin ik mijn problemen bij de Nokia Care Backoffice NL heb uitgelegd, kwam eruit dat ik het toestel mocht laten swappen/moederbord mocht laten vervangen bij Nemesys ICT.
Op 20 oktober ben ik hiervoor dan ook naar Nemesys ICT gegaan en daar is deze swap dan ook uitgevoerd evenals een software update.
Ovi Kaarten functioneerde hierna wel stukken beter, maar nog steeds loopt deze achter en geeft parallelwegen aan.
Helaas bleken de problemen met de "witte waas" op foto's en de op onverklaarbare wijze steeds terugkerende geheugen-meldingen en spontane reboots nog steeds te bestaan.
Na meerdere post op diverse fora te lezen bleek dat er gewoon geen "echte" oplossing voor de problemen zijn en dat er sprake is van serieuze ontwerp-fouten.

Ook heeft Nokia op 23 februari 2010 publiekelijk zijn excuses aangeboden voor de softwareproblemen op de Nokia N97 en beloofden zij beterschap, zie: nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen
Deze belofte zijn zij nooit nagekomen en er is sindsdien nog maar 1 update uitgekomen waarna de problemen nog steeds bestonden.

Ik begrijp goed dat dit niet direct een probleem van jullie is, maar het is duidelijk dat de Nokia N97 gewoon een wanproduct is gebleken.
Nokia blijft in hun ivoren toren zitten en reageren niet of nauwelijks op de klachten/problemen.
Helaas heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij jullie en zit ik nog een klein jaar vast aan dit (wan)toestel.
Hopelijk kunnen jullie nog iets voor mij betekenen.

Ga sowieso Nokia nog maar een x mailen met de mededeling dat de swap/moederbordvervanging tot geen beter toestel geleid heeft..........

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga hopelijk vanavond of morgen een iPhone 3gs ophalen die ik ga gebruiken totdat mn abonnement in december afloopt en ik een nieuwe ( non-nokia) GSM kan kiezen.

Ik kreeg een bod van 140 op mijn N97, dat heb ik nu nog eff afgewezen, want 175 euro moet toch wel te krijgen zijn. In het allerergste geval krijg je er nog 101 euro voor bij zonzoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
Mijn N97mini laadt niet meer op!
Ik had een nieuwe batterij besteld, en deze deed het ook goed.
Toen hij nog aanstond had ik hem ook opgeladen en dat ging prima,
maar sinds hij 1x leeg was laadt hij niet meer op.
Het witte indicatorlampje brandt nog wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jep, wegmikken en een HTC of iPhone kopen.
bespaar jezelf het leed dat nokia heet. Onderbouwing niet nodig, lees de laatste 3 pagina's hier maareens terug :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb dat inderdaad gedaan! Half uur geleden een iPhone 3GS 32gb voor 269 euro gewonnen op ebay, dus mijn N97 gaat nu definitief weg! 160 euro en ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 17:34
opposite schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:57:
Mijn N97mini laadt niet meer op!
Ik had een nieuwe batterij besteld, en deze deed het ook goed.
Toen hij nog aanstond had ik hem ook opgeladen en dat ging prima,
maar sinds hij 1x leeg was laadt hij niet meer op.
Het witte indicatorlampje brandt nog wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb dit ook weleens.
batterij eruit en opnieuw aan de lader hangen leek de enige oplossing.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

JoSchaap schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:36:
jep, wegmikken en een HTC of iPhone kopen.
bespaar jezelf het leed dat nokia heet. Onderbouwing niet nodig, lees de laatste 3 pagina's hier maareens terug :')
Je kan ook een beetje normaal reageren :X Nokia heeft altijd goede telefoons gemaakt! Dat ze nu met de N97 een miskleun hebben, in de ogen van veel mensen, wil niet zeggen dat Nokia maar helemaal genegeerd zou moeten worden. Laat mensen dat lekker zelf bepalen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

lol grote tenen zeker? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Nee hoor ;) maar je kan ook overdrijven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:15:
[...]

Nee hoor ;) maar je kan ook overdrijven... :+
Overdrijven doen alleen wolken ;)
.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:25:
[...]

Je kan ook een beetje normaal reageren :X Nokia heeft altijd goede telefoons gemaakt! Dat ze nu met de N97 een miskleun hebben, in de ogen van veel mensen, wil niet zeggen dat Nokia maar helemaal genegeerd zou moeten worden. Laat mensen dat lekker zelf bepalen |:(
Vol eens met JoSchaap: Weg die rommel en gewoon HTC of Apple erin, doet je leven wonderen ;)

En ik spreek uit ervaring.

Ik gebruik de N97 nu als muziek player, en zelfs daar heb ik er problemen mee. Laatst wou ik nog even browsen ermee, maar doordat ik de browser al een tijdje niet meer heb gebruikt werkt ineens blijkbaar de 3G niet meer (kan em niet kiezen als accesspoint). dus dat werkt ook niet.
M'n muziek library werkt niet fatsoenlijk, die reset regelmatig compleet waarna ie eeuwig doet om em weer op te bouwen.
Ik had een eigen HTML e-mail app erop staan omdat Nokia dat zelf niet had gedaan, die is bij een update ook stuque gegaan (gewoon RoadSync dus ligt 100% zeker niet aan de app, gewoon de Nokia die bij een update z'n settings naar de hell helpt).

Het rotste is dus dat je wel moet updaten, anders krijg je continu meldingen dat je moet updaten en is het toestel ook niet echt lekker te gebruiken. Bij iedere update gaat het brakker en brakker worden met dat ding.

Ik ben echt zo blij met mijn iPhone 4, hij doet gewoon alles wat ik wil. Mensen klagen over dat er weinig aan de instellingen te wijzigen is bij de iPhone, maar ik vind het nogal meevallen. Vooral omdat ik helemaal niet de behoefte heb om de instellingen te veranderen, vrijwel alles werkt zoals ik wil dat het werkt out of the box. Daar kunnen ze bij Nokia nog wat van leren. Als ik wel iets wil wijzigen dat zit het tot nu toe altijd wel ergens op een logische plek in een menu. Mocht ik echt iets in de core willen wijzigen dan kan ik em altijd jailbreaken en dan alsnog toegang tot veel meer settings dan de N97 ooit had krijgen.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat de N97 eigenlijk ook vrij dicht zat qua settings. Voor vrij simpele dingen moest je vaak ingewikkelde hacks uitvoeren, en meestal werkte het bij mij dan nog niet fatsoenlijk. 1 ding wat ik bijvoorbeeld niet in de settings gefixed krijg (maar uberhaupt niet te fixen is tenzij je custom firmware gebruikt) is dat als je een koptelefoon erin prikt je gewoon een 30 a 45 sec naar een grijs scherm zit te staren met de melding dat je een koptelefoon erin hebt geprikt. Dit scherm is niet weg te klikken en je kunt niets anders totdat het vanzelf (haperend) weer weg gaat. IK WEET TOCH FUCKING WEL DAT IK EEN KOPTELEFOON ERIN PRIK?!?!?!??!! Het was m'n eigen fucking hand die dat kreng in het gaatje propte...

Ik zweer het je, iedere keer als ik dat scherm zie (en dan niet door kan klikken om daadwerkelijk de muziek te starten) krijg ik zwaar de neiging om het ding hard tegen een muur te keilen. Maar stiekum is dat nog te goed voor deze bar stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
kwaK1983 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:33:
[...]

Zoals beloofd, vandaag (per e-mail en schriftelijk) verstuurd:

Sinds januari 2010 ben ik in het bezit van een Nokia N97, welke ik online op www.thephonehouse.nl besteld heb.|
Sinds dat ik het toestel in bezit heb, heb ik problemen met dit toestel en na dik een jaar wil ik toch mijn problemen schriftelijk bekendmaken.
De reden dat ik voor dit toestel heb gekozen is de mooie promotie-film van Nokia zelf, waarin het toestel vlekkeloos werkte en er met bepaalde functionaliteiten (Skype)s geadverteerd werd, maar die uiteindelijk niet in het toestel zelf zaten.
De vlekkeloze werking komt absoluut niet overeen met de werking van de telefoon in de realiteit.
Zoals ongetwijfeld bekend is bij jullie heeft het toestel een veel te klein RAM-geheugen van 128 MB en een intern geheugen van 32 GB.
De eerste problemen met het toestel kwamen naar boven toen ik de camera van deze telefoon wilde gaan proberen.
Ten eerste viel het me op hoe stroef de lenscover over de lens schoof en daarbij krassen achterliet.
Bij het fotograferen met de flitser ingeschakeld viel op dat ik na het openen van de zojuist gemaakte afbeelding een witte "waas" aan de linkerkant van de foto kreeg te zien.
Al heel snel na het installeren van een nieuwe versie van Ovi Kaarten, kreeg ik bij diverse programma's constant foutmeldingen van het geheugen te zien.
Dit bleek alleen op te lossen door de telefoon uit en weer aan te zetten, overigens heb ik ook vaak last van "spontane" reboots gehad zonder aanwijsbare reden.
Ovi Kaarten zelf i.c.m. de GPS-module van dit toestel werkt ook niet naar behoren, het programma loopt achter en navigeert soms zelfs op de snelweg naar een parallelweg en geeft dan aan dat er afgeslagen dient te worden, terwijl er geen afslag te bekennen is.

Met deze problemen ben ik 29 juni 2010 tevens naar een Nokia Care Point geweest, namelijk Nemesys Telecom & ICT te Oud-Beijerland, waar ik de problemen voorgelegd heb en gevraagd of er meer van dit soort problemen voorkwamen.
De medewerker alhier, Manager Business Center / Service & Repair Erwin van der Heijden, wist mij te vertellen dat het probleem met de lenscover en "witte waas" over foto's een bekend issue was en dat dit verholpen kon worden met een nieuwe lenscover en een software update.
Met deze software update zou ook de navigatie beter moeten functioneren, waarna de GPS-antenne zelf ook nog een keer is nagelopen en goed bevonden werd.
Na deze reparatie heb ik direct de navigatie via Ovi Kaarten geprobeerd te gebruiken, maar direct kreeg ik dezelfde foutieve danwel constant vertraagde navigatie te horen/zien.
Ook fotograferen met de flitser gaf dezelfde "witte waas" op foto's.
Gelukkig was met het vervangen van de lens en de lenscover het probleem met het bekrassen van de lens wel verholpen, dus de autorit van 13 km was dus toch niet helemaal voor niets geweest.

Nadat ik deze klachten zelf heb ondervonden heb ik op internet ook wat onderzoek gedaan en kwam ik tot de conclusie dat er gigantisch veel problemen waren (en nog steeds zijn) met dit type toestel van Nokia.
Op diverse websites en fora zijn talloze problemen te vinden.
Een forumonderwerp waar ik ook actief aan deelneem is te vinden op de hoog aangeschreven website Tweakers.net, zie: Nokia N97 - Deel 3
Hier komen bijzonder veel klachten door over dit toestel en veel mensen hebben zelfs de telefoon helemaal van de hand gedaan, omdat het toestel niet meer fatsoenlijk te gebruiken was.
Op dit forum is ook een gebruiker die een brief gaat opstellen met de bekende klachten opgesomd en dan de namen van gebruikers eronder, om maar aan te geven dat er een hoop mis is met het toestel.

Na een mailwisseling waarin ik mijn problemen bij de Nokia Care Backoffice NL heb uitgelegd, kwam eruit dat ik het toestel mocht laten swappen/moederbord mocht laten vervangen bij Nemesys ICT.
Op 20 oktober ben ik hiervoor dan ook naar Nemesys ICT gegaan en daar is deze swap dan ook uitgevoerd evenals een software update.
Ovi Kaarten functioneerde hierna wel stukken beter, maar nog steeds loopt deze achter en geeft parallelwegen aan.
Helaas bleken de problemen met de "witte waas" op foto's en de op onverklaarbare wijze steeds terugkerende geheugen-meldingen en spontane reboots nog steeds te bestaan.
Na meerdere post op diverse fora te lezen bleek dat er gewoon geen "echte" oplossing voor de problemen zijn en dat er sprake is van serieuze ontwerp-fouten.

Ook heeft Nokia op 23 februari 2010 publiekelijk zijn excuses aangeboden voor de softwareproblemen op de Nokia N97 en beloofden zij beterschap, zie: nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen
Deze belofte zijn zij nooit nagekomen en er is sindsdien nog maar 1 update uitgekomen waarna de problemen nog steeds bestonden.

Ik begrijp goed dat dit niet direct een probleem van jullie is, maar het is duidelijk dat de Nokia N97 gewoon een wanproduct is gebleken.
Nokia blijft in hun ivoren toren zitten en reageren niet of nauwelijks op de klachten/problemen.
Helaas heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij jullie en zit ik nog een klein jaar vast aan dit (wan)toestel.
Hopelijk kunnen jullie nog iets voor mij betekenen.

Ga sowieso Nokia nog maar een x mailen met de mededeling dat de swap/moederbordvervanging tot geen beter toestel geleid heeft..........
En de makkelijke (en enigszins te verwachten) reactie van The Phonehouse:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik vind het spijtig om te horen dat u niet tevreden bent met uw toestel. U geeft aan direct na aanschaf problemen te hebben met uw toestel. Ik vind het dan ook erg jammer dat u zich na een jaar meldt bij ons met uw klachten. Aangezien het toestel een jaar geleden is aangeschaft, kunnen wij u alleen adviseren uw telefoon via een winkel van de Phone House ter reparatie aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
The Phonehouse Nederland
RV schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:25:
[...]

Ik vind het een vrij logische reactie.
Las in jouw posts dat je geen echte problemen met de N97 hebt gehad, maar ik kan je vertellen dat het echt een wantoestel is gebleken bij velen, waaronder ikzelf.
Nokia negeert de problemen sinds er verontschuldigingen zijn aangeboden door de toenmalige CEO en dat is al vaker gebleken niet de beste manier om klanten te binden.
Je hebt gelijk dat Nokia altijd goede telefoons gemaakt heeft (jarenlang Nokia-telefoons gehad), maar door dit wanproduct en de arrogante houding van Nokia hebben ze alle goodwill bij mij verloren en ga ik de eerstkomende jaren Nokia niet eens meer overwegen bij een aanschaf.
Ze hadden gewoon hun verlies moeten nemen en de telefoons terug moeten nemen of een voucher met korting voor een volgende aanschaf aan moeten bieden of iets in die zin, maar het negeren van de klanten gaat ze miljoenen klanten kosten.
Mond-op-mond reclame zal zijn werk in deze goed gaan doen.
Bij aanschaf van mobiele telefoons word ik regelmatig geraadpleegd en mijn eerste reactie is dan direct.....neem absoluut geen Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
N97 prima toestel als alles werkt zoals het moet. ;)

Die van mij heb ik gisteren opgehaald van de 2e reparatie in 3 maand tijd. Touchscreen reageerde weer slecht, de toetsvergrendeling werkte te goed (kon geen telefoontjes meer aannemen) en wederom overbelichting van de foto's.
Na 4 uur is die alweer kapot. Dit keer eerst strepen en flikkeren van het scherm bij het openklappen en even later ook als het toetsenbord ingeklapt is. :( Binnen een paar uur heb ik hem al weer moeten resetten.

Ding maar weer retour winkel doen en weer een paar weken terug naar de n82.
Ben er nu wel een beetje klaar mee. |:( De laatste keer Nokia denk ik.

En Nokia heeft het inderdaad niet slim aangepakt. Een goede ervaring vertel je 3 keer door en een slechte ongeveer 20x.

Bij de 3e reparatie in een paar maand moet je toch wel een nieuwe of geld terug kunnen eisen of niet? (tel is van september 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn n97mini. Ik heb hem al in een ander topic gezet, maar wellicht is dit topic beter.

Het bericht icoontje bleef knipperen daarop besloot ik opnieuw de software te installeren. Nu geeft hij iedere keer aan dat de verbinding met het apparaat verbroken is waardoor de installatie dus nooit voltooid raakt. Ik heb DEP al uitgeschakeld wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:06:
Ik heb een probleem met mijn n97mini. Ik heb hem al in een ander topic gezet, maar wellicht is dit topic beter.

Het bericht icoontje bleef knipperen daarop besloot ik opnieuw de software te installeren. Nu geeft hij iedere keer aan dat de verbinding met het apparaat verbroken is waardoor de installatie dus nooit voltooid raakt. Ik heb DEP al uitgeschakeld wat kan ik nog doen?
De verbinding wordt ook af en toe verbroken. Dat hoort namelijk zo (wordt ook netjes aangegeven). Heb je gewoon ongeveer een half uur gewacht op het installeren of heb je de kabel er tussenuit getrokken? In het laatste geval heb je je tel waarschijnlijk gebricked en kan je er niets meer mee. Dan moet je naar een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaf aan dat ik hem opnieuw moest aansluiten, stekker eruit batterij eruit en weer opnieuw proberen. Dit heb ik een paar keer gedaan, maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Na 1 dag een iPhone in bezit te hebben, zeg ik: NOOIT meer een Nokia!

Met een iPhone in handen merk je pas wat een echte smartphone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
metallicattim schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:46:
Na 1 dag een iPhone in bezit te hebben, zeg ik: NOOIT meer een Nokia!

Met een iPhone in handen merk je pas wat een echte smartphone is.
En ook de zoveelste keer: Ik heb al een aantal keren iphones in handen gehad. Afgelopen week ook de ipad. Er is toch echt niets bijzonders buiten de gebruikersvriendelijkheid, dus wat jij zegt is ontzettend subjectief. De meeste mensen zullen 'm inderdaad fijn vinden, maar dat komt dus om eerder genoemde reden en niet omdat er zoveel meer mee kan oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:06
Xmasjos schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:04:
[...]

En ook de zoveelste keer: Ik heb al een aantal keren iphones in handen gehad. Afgelopen week ook de ipad. Er is toch echt niets bijzonders buiten de gebruikersvriendelijkheid, dus wat jij zegt is ontzettend subjectief. De meeste mensen zullen 'm inderdaad fijn vinden, maar dat komt dus om eerder genoemde reden en niet omdat er zoveel meer mee kan oid...
Eensch! Hier wel redelijk tevreden N97 gebruiker overigens. Uiteraard zou ik de iPhone willen hebben, alleen vind ik het gewoon te duur. Geweldig apparaatm dat voor de volle 100%. Genoeg familie/vrienden/collega's die 'm hebben, maar in feite kan een willekeurige Nokia (met Symbian) meer. Als je een echte smartphone wilt kan je imho momenteel het beste de Samsung Galaxy S of de HTC Desire HD aanschaffen.

Overigens de meest vette apps worden doorgaans als eerst voor iPhone (iOS) en Android gemaakt. Vervolgens voor de BlackBerry en als laatst voor Symbian en laten de apps nou heel belangrijk zijn voor de beleving van de telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 06-02-2011 02:13 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:04:
[...]

Uhm... een telefoon die je dagelijks tientallen keren gebruikt, vastgeplakt zit aan je lichaam en for all intents and purposes een gebruiksvoorwerp. Gebruikersvriendelijkheid is ALLES!

De N97 kan ook echt wel alles wat een smartphone kan, sterker nog, we hebben al jaren smartphones die dit kunnen. Gebruikersvriendelijkheid en design zijn de enige verschillen tussen de verschillende telefoons. Design is zwaar persoonlijk dus daar valt niets over te zeggen, de N97 heeft echt geen lelijk design, al is de iPhone 4 toch ook wel erg NICE imho.

Gebruikersvriendelijkheid is key, de N97 is niet gebruikersvriendelijk vanwege de verschillende problemen (naast de onbetrouwbare hardware en software).

Neem een Android of iOS telefoon en de gebruikersvriendelijkheid zit snor.

Daarnaast is de N97 natuurlijk alweer wat ouder en maakt de software niet bepaald optimaal gebruik van de rekenkracht. Een nieuwe 1+ ghz telefoon is gewoon zoveel sneller wat sowieso al een fijnere ervaring is.

Dus nee, een iPhone is niet the second coming, maar qua gebruikersvriendelijkheid gewoon top en daar gaat het om bij telefoons. Hardware en software werken goed samen, beide kwalitatief zeer goed (op de wekker na :+).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:38:
[...]

Uhm... een telefoon die je dagelijks tientallen keren gebruikt, vastgeplakt zit aan je lichaam en for all intents and purposes een gebruiksvoorwerp. Gebruikersvriendelijkheid is ALLES!

De N97 kan ook echt wel alles wat een smartphone kan, sterker nog, we hebben al jaren smartphones die dit kunnen. Gebruikersvriendelijkheid en design zijn de enige verschillen tussen de verschillende telefoons. Design is zwaar persoonlijk dus daar valt niets over te zeggen, de N97 heeft echt geen lelijk design, al is de iPhone 4 toch ook wel erg NICE imho.

Gebruikersvriendelijkheid is key, de N97 is niet gebruikersvriendelijk vanwege de verschillende problemen (naast de onbetrouwbare hardware en software).

Neem een Android of iOS telefoon en de gebruikersvriendelijkheid zit snor.

Daarnaast is de N97 natuurlijk alweer wat ouder en maakt de software niet bepaald optimaal gebruik van de rekenkracht. Een nieuwe 1+ ghz telefoon is gewoon zoveel sneller wat sowieso al een fijnere ervaring is.

Dus nee, een iPhone is niet the second coming, maar qua gebruikersvriendelijkheid gewoon top en daar gaat het om bij telefoons. Hardware en software werken goed samen, beide kwalitatief zeer goed (op de wekker na :+).
De iphone4 is dan ook niet met de N97 te vergelijken (zie alleen al release-date). Verder ben ik ook niet zo superblij met mijn N97 als ik had gehoopt (met name geheugenprobleem en een aantal bugs), maar ik kan er wel bijna alles mee wat ik wil (wat ik met veel andere telefoons niet fatsoenlijk kan). Ik heb vandaag nog in de winkel met de N8 en de iphone4 zitten spelen en de N8 komt in mijn geval toch echt weer beter uit... Gebruikersvriendelijkheid staat bij mij namelijk niet zo hoog als bij 90% van de Nederlanders. Ik vind t alleen al heerlijk als ik moet zoeken voor een instelling (tot op bepaalde hoogte natuurlijk) en als ik ook alles uit kan zetten of gewoon simpelweg root-acces wil tot mijn telefoon (want ik wil nogal eens een tweak uitvoeren die dat nodig heeft). De N97 hoef je daar niet voor te hacken. Bij bijna elke telefoon die geen Symbian heeft moet dat wel...

Edit: De Iphone4 is zeker niet lelijk en ook echt wel fijn om mee te werken, maar mijn conclusie is dus dat 'ie voor mij niet de beste telefoon is, in tegenstelling tot het gros mensen die geen tweaker zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Xmasjos op 06-02-2011 02:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:48:
[...]

Vol eens met JoSchaap: Weg die rommel en gewoon HTC of Apple erin, doet je leven wonderen ;)

En ik spreek uit ervaring.

Ik gebruik de N97 nu als muziek player, en zelfs daar heb ik er problemen mee. Laatst wou ik nog even browsen ermee, maar doordat ik de browser al een tijdje niet meer heb gebruikt werkt ineens blijkbaar de 3G niet meer (kan em niet kiezen als accesspoint). dus dat werkt ook niet.
M'n muziek library werkt niet fatsoenlijk, die reset regelmatig compleet waarna ie eeuwig doet om em weer op te bouwen.
Ik had een eigen HTML e-mail app erop staan omdat Nokia dat zelf niet had gedaan, die is bij een update ook stuque gegaan (gewoon RoadSync dus ligt 100% zeker niet aan de app, gewoon de Nokia die bij een update z'n settings naar de hell helpt).

Het rotste is dus dat je wel moet updaten, anders krijg je continu meldingen dat je moet updaten en is het toestel ook niet echt lekker te gebruiken. Bij iedere update gaat het brakker en brakker worden met dat ding.

Ik ben echt zo blij met mijn iPhone 4, hij doet gewoon alles wat ik wil. Mensen klagen over dat er weinig aan de instellingen te wijzigen is bij de iPhone, maar ik vind het nogal meevallen. Vooral omdat ik helemaal niet de behoefte heb om de instellingen te veranderen, vrijwel alles werkt zoals ik wil dat het werkt out of the box. Daar kunnen ze bij Nokia nog wat van leren. Als ik wel iets wil wijzigen dat zit het tot nu toe altijd wel ergens op een logische plek in een menu. Mocht ik echt iets in de core willen wijzigen dan kan ik em altijd jailbreaken en dan alsnog toegang tot veel meer settings dan de N97 ooit had krijgen.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat de N97 eigenlijk ook vrij dicht zat qua settings. Voor vrij simpele dingen moest je vaak ingewikkelde hacks uitvoeren, en meestal werkte het bij mij dan nog niet fatsoenlijk. 1 ding wat ik bijvoorbeeld niet in de settings gefixed krijg (maar uberhaupt niet te fixen is tenzij je custom firmware gebruikt) is dat als je een koptelefoon erin prikt je gewoon een 30 a 45 sec naar een grijs scherm zit te staren met de melding dat je een koptelefoon erin hebt geprikt. Dit scherm is niet weg te klikken en je kunt niets anders totdat het vanzelf (haperend) weer weg gaat. IK WEET TOCH FUCKING WEL DAT IK EEN KOPTELEFOON ERIN PRIK?!?!?!??!! Het was m'n eigen fucking hand die dat kreng in het gaatje propte...

Ik zweer het je, iedere keer als ik dat scherm zie (en dan niet door kan klikken om daadwerkelijk de muziek te starten) krijg ik zwaar de neiging om het ding hard tegen een muur te keilen. Maar stiekum is dat nog te goed voor deze bar stront.
Zo'n lap tekst. Eigenlijk te gek om te reageren. Maar goed. Ik zal beginnen:

-De N97 als muziekplayer? Geen probleem. Hangt nooit, werkt perfect. Heb ermeer dan 10gb op staan, en alles werkt prima.
-Koptelefoon erin? Geen probleem. Ik doe de stekker erin, hij werkt. Binnen 10 seconden.
-Je eigen HTML-app en die werkt niet? Geen probleem. Dat kun je verwachten. Jou website ziet erin IE6 ook niet hezelfde uit als IE9.

Ik ga niet eens verder. Ik weet niet wat jij met je telefoon doet, maar daar heb ik geen last van. En nee, ik werk niet bij Nokia o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Volgend probleem... ik wil mijn contacten kopieëren naar de SIM kaart, maar hij zegt dat Contacten al in gebruik zijn... Ik kan ze dus niet kopieëren... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Sinds vandaag: Geheugen vol, sluit toepassingen en probeer opnieuw.
Erg geweldig!
Kan niet sms-en kan niet op safari, kan niet in bestandsbeheer eigenlijk niks...
Niet bereikbaar, want smsjes komen niet aan, whatsapp berichten komen na 2 uur een keer binnen.
En bellen doet hij dus ook niet (K).
Heerlijk, de lang verwachte rust...

not.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overgestapt op Blackberry en wat een verademing. Dat had ik veel eerder moeten doen. Stabiel, geen gekloot met 'geheugen vol' meldingen, veel betere accu, degelijke bouwkwaliteit. Nokia is mij als klant voorgoed kwijt (en ik was best een trouwe...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:48:
[...] als ik ook alles uit kan zetten of gewoon simpelweg root-acces wil tot mijn telefoon (want ik wil nogal eens een tweak uitvoeren die dat nodig heeft). De N97 hoef je daar niet voor te hacken. Bij bijna elke telefoon die geen Symbian heeft moet dat wel...
[...]
Wat bedoel je dan met "root access"? Toegang tot systeembestanden? Dat kan inderdaad -tot op zekere hoogte- met een app zoals Y-Browser. Maar wil je op laag niveau wijzigingen doorvoeren in Symbian (ofwel de system ROM), dan moet je toch een "hack" toepassen (zoals HelloOX). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ah

zonzoo geeft er 101 euro voor in huidige staat
en mocht ik m eerst platrijden met de trekker, is mn n97 er nog 40 euro waard :Y)

toch nog goed nieuws dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn n97 nog nooit kapot is gegaan. Hijs alleen op zijn tijd bagger traag maar dat was het. Persoonlijk erg jammer. Design is prima. Bouw kwaliteit ook. Als ze nou gewoon toendertijd voor een rappere processor met een dedicated-gpu dan kon deze telefoon een stuk beter worden als die was. Zonde. Het gaat inprincipe berg afwaards met nokia. Mijn n95 was toen die uitkwam egt een high-end toestel. Goede bouw kwaliteit en hardware. De n96 die ik erna had werd al wat slomer, mindere kwaliteit etc. Had mijn hoop egt op de n97 gevestigd. Heb ze zelfs de kans gegeven voor een goede update ( heb em 2 jaar nu ) Maar mijn blackberry is onderweg. never nooit meer een NOKIA SMARTPHONE voor mij. Helaas! Want met de andere nokia toestellen zoals de E of C serie is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NetAmp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Wat bedoel je dan met "root access"? Toegang tot systeembestanden? Dat kan inderdaad -tot op zekere hoogte- met een app zoals Y-Browser. Maar wil je op laag niveau wijzigingen doorvoeren in Symbian (ofwel de system ROM), dan moet je toch een "hack" toepassen (zoals HelloOX). :?
Dat heeft te maken met read/write-acces. Dat is in principe niet beschermd, dus als je simpelweg de bestanden edit met een editor die dat negeert kan het prima. Dit doe ik met mijn eigen editor (ICT'er he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:08:
[...]
Dat heeft te maken met read/write-acces. Dat is in principe niet beschermd, dus als je simpelweg de bestanden edit met een editor die dat negeert kan het prima. Dit doe ik met mijn eigen editor (ICT'er he ;))
Handig :) ik heb de drempel nooit overwonnen om Symbian C++ apps te gaan maken.
Mijn hoop was gevestigd op de Qt SDK... maar toen die bleek wegens (met name geheugen-)beperkingen niet te kunnen draaien op de N97, gaf ik het maar op :'(

Iets anders: is de N97 ook officieel "end-of-life" verklaard door Nokia? Ik las hier op tweakers dat dit voor de N900 nu wel zo is. En verwacht voor N97 ook geen updates meer :| Nokia's pijlen zijn (voor nu althans) allemaal gericht op Symbian^3 (en MeeGo... zou je verwachten... al schiet dat niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NetAmp schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:53:
[...]

Handig :) ik heb de drempel nooit overwonnen om Symbian C++ apps te gaan maken.
Mijn hoop was gevestigd op de Qt SDK... maar toen die bleek wegens (met name geheugen-)beperkingen niet te kunnen draaien op de N97, gaf ik het maar op :'(

Iets anders: is de N97 ook officieel "end-of-life" verklaard door Nokia? Ik las hier op tweakers dat dit voor de N900 nu wel zo is. En verwacht voor N97 ook geen updates meer :| Nokia's pijlen zijn (voor nu althans) allemaal gericht op Symbian^3 (en MeeGo... zou je verwachten... al schiet dat niet op).
Het blijkt vrij simpel te zijn, net als JavaME. Ze hebben voor beiden een volledig framework gemaakt om in te werken, zodat je een virtuele machine hebt om op te testen en je ook meteen alle mogelijkheden kunt vinden.
QT is wel beschikbaar voor de N97! Ze ondersteunen het alleen niet, dus er kunnen fouten in voorkomen, waardoor je mobiel crasht bijvoorbeeld ;)
Daarnaast heeft Nokia minor updates beloofd voor de N97, al betwijfel ik of ze dit waar gaan maken... Er is al wel een update geweest voor de Foto-applicatie (die wij blijkbaar niet hebben gekregen :'( ), want velen hebben het daarover op fora. Verder verwacht ik nog een update van de browser, want daar hoor ik ook veel over (het bericht waar ik het vandaan heb gaat over S^3, maar dan nog).
Over een half jaartje maar een nieuwe. Hopen dat de N9 dan fatsoenlijk uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:25:
[...] Hopen dat de N9 dan fatsoenlijk uit is ;)
Ja! :o
offtopic:
Als er dit kwartaal nog geen duidelijkheid komt, ben ik geneigd om over te stappen op een HTC Desire Z (aangezien die, verwacht/hoop ik, toch wel goedkoper zal gaan worden met alle aankondigen van nieuwe toestellen - dat zou me goed uitkomen) :X

/me wacht met enige spanning a.s. zondag af; de persconferentie van Nokia bij het MWC in Barcelona...

Qt heb ik eens geprobeerd te installeren op mijn N97. Maar liep tegen het probleem aan dat hij alles ging installeren op C: 8)7 terwijl daar absoluut geen ruimte voor is. En ik had aangegeven dat alles op E: (massa opslag) moest, maar kon dat verder niet afdwingen.

[ Voor 20% gewijzigd door NetAmp op 08-02-2011 10:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NetAmp schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Ja! :o
offtopic:
Als er dit kwartaal nog geen duidelijkheid komt, ben ik geneigd om over te stappen op een HTC Desire Z (aangezien die, verwacht/hoop ik, toch wel goedkoper zal gaan worden met alle aankondigen van nieuwe toestellen - dat zou me goed uitkomen) :X

/me wacht met enige spanning a.s. zondag af; de persconferentie van Nokia bij het MWC in Barcelona...

Qt heb ik eens geprobeerd te installeren op mijn N97. Maar liep tegen het probleem aan dat hij alles ging installeren op C: 8)7 terwijl daar absoluut geen ruimte voor is. En ik had aangegeven dat alles op E: (massa opslag) moest, maar kon dat verder niet afdwingen.
QT moet per se op de c-schijf worden gezet, omdat het een runtime is. Verder heb je het probleem dat de meeste qt-apps dat ook erg graag willen, dus vandaar wordt de N97 niet ondersteund. Het is zo goed als onmogelijk om QT op dit apparaat te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:32:
[...]
QT moet per se op de c-schijf worden gezet, omdat het een runtime is. Verder heb je het probleem dat de meeste qt-apps dat ook erg graag willen, dus vandaar wordt de N97 niet ondersteund. Het is zo goed als onmogelijk om QT op dit apparaat te gebruiken.
Inderdaad 8)7 Ik heb nog weleens gedacht of het mogelijk zou zijn om de opslagruimte van de "C-schijf"/partitie te vergroten (en zo de 32GB massa-opslag te verkleinen)... maar waarschijnlijk is het fysiek apart geheugen. Anders hadden ze bij Nokia zelf wel zo'n oplossing kunnen bedenken :P

Jammer... dit probleem is een feit, ze geven het zelfs openlijk toe, maar dat maakt het niet minder vervelend :(

Alleen met een 'custom ROM', heb ik eens gelezen, kan je bepaalde systeembestanden (zoals de browser cache) verplaatsen naar E: [correct me if i'm wrong]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NetAmp schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:22:
[...]

Inderdaad 8)7 Ik heb nog weleens gedacht of het mogelijk zou zijn om de opslagruimte van de "C-schijf"/partitie te vergroten (en zo de 32GB massa-opslag te verkleinen)... maar waarschijnlijk is het fysiek apart geheugen. Anders hadden ze bij Nokia zelf wel zo'n oplossing kunnen bedenken :P

Jammer... dit probleem is een feit, ze geven het zelfs openlijk toe, maar dat maakt het niet minder vervelend :(

Alleen met een 'custom ROM', heb ik eens gelezen, kan je bepaalde systeembestanden (zoals de browser cache) verplaatsen naar E: [correct me if i'm wrong]
Het is fysiek apart geheugen. Onder Windows zou je die samen kunnen voegen, maar helaas onder Symbian niet. Verder ondersteunt Symbian niet meer dan een bepaalde grootte (kan zo niet terugvinden hoeveel) aan MB's als hoofdschijf. Vandaar dat er een andere bij in zit.
Het 'verplaatsen' van die bestanden is ook vrij simpel, maar helaas maakt het je telefoon trager, omdat het E-geheugen gewoon minder snel te benaderen is. Ik heb zelf wel een custom-rom draaien die dat inderdaad doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
NetAmp schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:22:
[...]

Idd, custom firmware, ideaal!! Geen problemen meer met browsen, bladeren tussen menu's, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:56
Al sinds 1998 had ik een Nokia met als hoogtepunt de N95, een heerlijk toestel voor zijn tijd.
Maar sinds de N97 is liefde omgezet in pure ergernis.
Gelukkig had ik een abonnement voor 1 jaar afgesloten dus mocht ik per 6 december op zoek naar een nieuw toestel.
Het is de iPhone4 32GB geworden en ik ben totaal om en wil nooit meer iets anders.
Wat een verademing en wat een gebruikersvriendelijkheid, snelheid, alles.

Mijn vrouw heeft nu de N97 en na alle extra's van het toestel te hebben verwijderd loopt ie redelijk. Nog maar 2 fatale vastlopers per dag! Da's voor een N97 een heel schappelijke score.
Nokia heeft grote fouten gemaakt en de nieuwe CEO heeft Nokia dan ook vergeleken met een zinkend schip.
Volgens mij snapt die man het wel.
Nokia is van een stabiel en degelijk merk verworden tot te snel, een te slecht product op de markt brengen met maar 1 slachtoffer: de consument.
Inmiddels is het bedrijf zelf ook stervende en ergens is dat doodzonde, ik was echt een trouwe klant en Nokia liefhebber.
Maar ze hebben hun meest trouwe klanten totaal vernederd met wanproducten zoals de N97.
Het einde is vrees ik onafwendbaar, ik zal nooit meer een Nokia aanschaffen en sinds de iPhone4 is het alternatief ook dodelijk simpel.
Nokia is over en voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
dolfg schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:38:
Al sinds 1998 had ik een Nokia met als hoogtepunt de N95, een heerlijk toestel voor zijn tijd.
Gelukkig had ik een abonnement voor 1 jaar afgesloten dus mocht ik per 6 december op zoek naar een nieuw toestel.
Het is de iPhone4 32GB geworden en ik ben totaal om en wil nooit meer iets anders.

Mijn vrouw heeft nu de N97 en na alle extra's van het toestel te hebben verwijderd loopt ie redelijk. Nog maar 2 fatale vastlopers per dag! Da's voor een N97 een heel schappelijke score.
Nokia heeft grote fouten gemaakt en de nieuwe CEO heeft Nokia dan ook vergeleken met een zinkend schip.
Nokia is van een stabiel en degelijk merk verworden tot te snel, een te slecht product op de markt brengen met maar 1 slachtoffer: de consument.
Inmiddels is het bedrijf zelf ook stervende en ergens is dat doodzonde, ik was echt een trouwe klant en Nokia liefhebber.
Maar ze hebben hun meest trouwe klanten totaal vernederd met wanproducten zoals de N97.
Het einde is vrees ik onafwendbaar, ik zal nooit meer een Nokia aanschaffen en sinds de iPhone4 is het alternatief ook dodelijk simpel.
Als je 'm reset (vulcan death grip, startpost), zal de tel het weer een paar maand goed doen (zolang je niet teveel installeert). Zo niet, dan mag je wel naar een NSP gaan, want dat moet sowieso goed gaan. Verder kun je altijd een custom rom installeren. Officieel gaat hiermee je garantie verloren, maar ik ben nog niemand tegengekomen die dat probleem heeft gehad, zolang ze de originele firmware terugzetten als ze naar een NSP gaan.
Voor meer info - Stuur me een PM (mogen geen links worden geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29

Nou ja.. over en voorbij. Op de budgetmarkt doet nokia het nog steeds goed hoor. Zelfs op de smartphone markt hebben ze nog een redelijk hoog aandeel (zie frontpage tweakers). De E serie toestellen en de toestellen in het lagere segment zijn meestal nog erg goed. En dat de N97 niet zo succesvol was wil ook echt niet zeggen dat gelijk alle telefoons waardeloos zijn. De N8 doet het behoorlijk goed en waarschijnlijk gaat Nokia ergens deze of volgende week aankondigen dat ze met Windows Phone 7 en/of Android verdergaan. En natuurlijk hoor je op fora bijna alleen maar de negatieve berichten, de mensen waar een toestel goed bij werkt die hoor je vaak niet. En als je goed zoekt heeft elke telefoon wel tekortkoming, zo heeft de Iphone 4 ook bugs zoals de deathgrip en gele vlekken achter het scherm na enige tijd van gebruik, maar als je zo gaat kijken heeft elke telefoon wel een gebrek.

Ik snap de frustratie van mensen die een Nokia N97 hebben gehad, en ik ben na dit toestel ook niet bepaald een fanboy van Nokia geworden. Maar sommige mensen willen Nokia wel heel erg afbranden en doen net alsof ineens alles wat Nokia uitbrengt bagger is.

• Xmasjos
Annihilism schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:48:
[...]

Nou ja.. over en voorbij. Op de budgetmarkt doet nokia het nog steeds goed hoor. Zelfs op de smartphone markt hebben ze nog een redelijk hoog aandeel (zie frontpage tweakers). De E serie toestellen en de toestellen in het lagere segment zijn meestal nog erg goed. En dat de N97 niet zo succesvol was wil ook echt niet zeggen dat gelijk alle telefoons waardeloos zijn. De N8 doet het behoorlijk goed en waarschijnlijk gaat Nokia ergens deze of volgende week aankondigen dat ze met Windows Phone 7 en/of Android verdergaan. En natuurlijk hoor je op fora bijna alleen maar de negatieve berichten, de mensen waar een toestel goed bij werkt die hoor je vaak niet. En als je goed zoekt heeft elke telefoon wel tekortkoming, zo heeft de Iphone 4 ook bugs zoals de deathgrip en gele vlekken achter het scherm na enige tijd van gebruik, maar als je zo gaat kijken heeft elke telefoon wel een gebrek.

Ik snap de frustratie van mensen die een Nokia N97 hebben gehad, en ik ben na dit toestel ook niet bepaald een fanboy van Nokia geworden. Maar sommige mensen willen Nokia wel heel erg afbranden en doen net alsof ineens alles wat Nokia uitbrengt bagger is.
Het probleem is vooral dat de N95 en N96 in eerste instantie (vrij lange tijd ook) niet goed waren. En dat ook niet maar een klein beetje. Als dat niet was gebeurd, waren de meeste mensen niet zo hard afgeknapt op de N97. Ik heb bv een (relatief) goede Nokia gehad hiervoor (N73, was al even uit) en daarom heb ik nu niet zo'n probleem met deze telefoon. Ik hoop dat Nokia dit jaar voor oktober nog een goede telefoon uitbrengt die geschikt is voor mij (N8 met tobo of misschien nog met ander besturingssysteem ^^ ).

• Annihilism
Xmasjos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:13:
[...]

Het probleem is vooral dat de N95 en N96 in eerste instantie (vrij lange tijd ook) niet goed waren. En dat ook niet maar een klein beetje. Als dat niet was gebeurd, waren de meeste mensen niet zo hard afgeknapt op de N97. Ik heb bv een (relatief) goede Nokia gehad hiervoor (N73, was al even uit) en daarom heb ik nu niet zo'n probleem met deze telefoon. Ik hoop dat Nokia dit jaar voor oktober nog een goede telefoon uitbrengt die geschikt is voor mij (N8 met tobo of misschien nog met ander besturingssysteem ^^ ).
Ik snap je frustratie helemaal hoor, ik was ook echt niet blij met de N97. Maar sommige mensen vergeten dat Nokia naast een paar baggerproducten ook goeie maakt. Ik had ook een Samsung SGH-G810 die er na een half jaar al mee ophield. En dit topic begint langzamerhand van een N97 topic naar een Nokia bash topic te gaan :+ .

• Quad

Quad

Doof

Annihilism schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:17:
[...]

En dit topic begint langzamerhand van een N97 topic naar een Nokia bash topic te gaan :+ .
Was dat al niet zo?

PVOutput☀️

• Xmasjos
Het eerste deel zeker niet. Het tweede deel begon er al op te lijken en het derde deel is het nu half, vooral ook omdat iedereen die hier komt alleen maar klachten heeft.
Gelukkig zijn er nog 'normale' tweakers die niet verknocht zijn aan gebruikersvriendelijkheid maar aan functionaliteit (ook om dat laatste punt ben ik niet heel blij met de N97, maar ik kan nog steeds meer dan met een IPhone).

Verwijderd

Xmasjos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:39:
[...]
maar ik kan nog steeds meer dan met een IPhone).
Dat roep je wel steeds, maar concrete voorbeelden hebben we nog niet gehoord...

Bij de iPhone (en vrijwel iedere moderne smartphone, zeker de zakelijke modellen wat de N97 toch wel is) kun je out-of-the-box HTML e-mail weergeven (basis functionaliteit wat mij betreft). ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 11:52 ]

• Annihilism
Maar goed, het lijkt me een goed idee om niet alles wat al 100X gezegd is telkens te herhalen, iedereen weet nu wel dat de N97 niet zon goed toestel is maar dat is nu eenmaal zo. Het heeft geen nut dat pietje, sjakie en jan allemaal hun verhaal gaan posten over hoe waardeloos nokia wel niet is en wat voor waardeloos toestel de N97 wel niet is.

Het is ook wel leuk om te weten wat voor apps mensen gebruiken of gewoon handige dingen voor het toestel. Of bijvoorbeeld handige tweaks.

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:51:
[...]

Dat roep je wel steeds, maar concrete voorbeelden hebben we nog niet gehoord...

Bij de iPhone (en vrijwel iedere moderne smartphone, zeker de zakelijke modellen wat de N97 toch wel is) kun je out-of-the-box HTML e-mail weergeven (basis functionaliteit wat mij betreft). ;)
Out-of-the-box is gebruikersvriendelijkheid. Er zijn genoeg (gratis of niet) programma's te vinden voor de N97 die dit ook kunnen. Zelfs indien dit niet het geval is kon ik deze zelf maken. HTML-email is nou niet meteen het moeilijkste wat bestaat.
Het grootste punt is en blijft dus inderdaad de gebruikersvriendelijkheid. Dat heeft de N97 gewoon niet en dat is ook niet het meest belangrijke punt met Symbian (ookal willen ze het nu wel hoger op de agenda).
Annihilism schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:20:
Maar goed, het lijkt me een goed idee om niet alles wat al 100X gezegd is telkens te herhalen, iedereen weet nu wel dat de N97 niet zon goed toestel is maar dat is nu eenmaal zo. Het heeft geen nut dat pietje, sjakie en jan allemaal hun verhaal gaan posten over hoe waardeloos nokia wel niet is en wat voor waardeloos toestel de N97 wel niet is.

Het is ook wel leuk om te weten wat voor apps mensen gebruiken of gewoon handige dingen voor het toestel. Of bijvoorbeeld handige tweaks.
Hier heb je helemaal gelijk in. Eveneens is het net zo onzinnig om te zeggen hoe goed Nokia wel niet is of wat dan ook. Fouten die al tig keer genoemd zijn zijn ook niet interessant meer, want die roepen ook telkens dezelfde reacties op en zo kom je in een neerwaartse spiraal.

Is iemand anders hier toevallig actief op Nokia betalabs? Nokia situations en Nokia reader zijn wel erg handig. Reader zorgt ervoor dat de RSS-feeds nu wel automatisch eens in de zoveel tijd kunnen worden gedownload (als basisfunctionaliteit) en Situations zorgt voor een automatische schakeling in profielen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (tijd, dag, WIFI in bereik, GPS en dergelijke).

[ Voor 43% gewijzigd door Xmasjos op 10-02-2011 23:55 . Reden: Toevoeging quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Xmasjos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:49:
[...]

Out-of-the-box is gebruikersvriendelijkheid. Er zijn genoeg (gratis of niet) programma's te vinden voor de N97 die dit ook kunnen. Zelfs indien dit niet het geval is kon ik deze zelf maken. HTML-email is nou niet meteen het moeilijkste wat bestaat.
Het grootste punt is en blijft dus inderdaad de gebruikersvriendelijkheid. Dat heeft de N97 gewoon niet en dat is ook niet het meest belangrijke punt met Symbian (ookal willen ze het nu wel hoger op de agenda).

[...]

Hier heb je helemaal gelijk in. Eveneens is het net zo onzinnig om te zeggen hoe goed Nokia wel niet is of wat dan ook. Fouten die al tig keer genoemd zijn zijn ook niet interessant meer, want die roepen ook telkens dezelfde reacties op en zo kom je in een neerwaartse spiraal.

Is iemand anders hier toevallig actief op Nokia betalabs? Nokia situations en Nokia reader zijn wel erg handig. Reader zorgt ervoor dat de RSS-feeds nu wel automatisch eens in de zoveel tijd kunnen worden gedownload (als basisfunctionaliteit) en Situations zorgt voor een automatische schakeling in profielen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (tijd, dag, WIFI in bereik, GPS en dergelijke).
Echt actief op Nokia Betalabs ben ik niet, maar heb het filmpje en de uitleg over Situations wel gezien/gelezen, dat zag er toch wel erg gaaf uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

kan iemand mij helpen aan het standaard alarm geluid van de N97 (in volume toenemend alarm), ben namelijk overgestapt op een htc, maar wil graag dat alarm geluid hebben, het is zo lekker om daar rustig mee wakker te worden ????

Alvast bedankt voor de eventuele moeite !!

Mvg Robotjoek

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
kwaK1983 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:00:
[...]

Echt actief op Nokia Betalabs ben ik niet, maar heb het filmpje en de uitleg over Situations wel gezien/gelezen, dat zag er toch wel erg gaaf uit.......
ik vind het jammer dat ik deze (http://nokia-n97-software.smartphoneware.com/profiles.php) al in gebruik heb en die werkt ook perfect, anders had ik situations wel eens gebruikt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
robotjoek schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:58:
kan iemand mij helpen aan het standaard alarm geluid van de N97 (in volume toenemend alarm), ben namelijk overgestapt op een htc, maar wil graag dat alarm geluid hebben, het is zo lekker om daar rustig mee wakker te worden ????

Alvast bedankt voor de eventuele moeite !!

Mvg Robotjoek
Als je je N97 nog hebt kun je 'm er wel op vinden hoor ;) Moet je alleen eventjes in het bestandssysteem zoeken. Ik weet zo nl niet meer waar 'ie ook alweer staat (ben 'm laatst nog tegengekomen).
reyals schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:09:
[...]

ik vind het jammer dat ik deze (http://nokia-n97-software.smartphoneware.com/profiles.php) al in gebruik heb en die werkt ook perfect, anders had ik situations wel eens gebruikt
Die heb ik ook eventjes geprobeerd en die is wel redelijk wat fijner, maar helaas niet (legaal) gratis, dus daarom kies ik voor situations.

[ Voor 26% gewijzigd door Xmasjos op 13-02-2011 01:01 . Reden: Toevoeging quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

[quote]Xmasjos schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:58:
[...]

Als je je N97 nog hebt kun je 'm er wel op vinden hoor ;) Moet je alleen eventjes in het bestandssysteem zoeken. Ik weet zo nl niet meer waar 'ie ook alweer staat (ben 'm laatst nog tegengekomen).

Das probleem nou juist, heb geen n97 meer en ben vergeten alarm tone eraf te halen !!!

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
robotjoek schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:45:
[...]

Das probleem nou juist, heb geen n97 meer en ben vergeten alarm tone eraf te halen !!!
Dan kan ik je helaas niet helpen, want vraag je om beschermde bestanden ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Xmasjos op 14-02-2011 02:46 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo is het maar net, kan me daar helemaal bij aansluiten. Na ruim 10 jaar is Nokia ook mij kwijt als klant na vele frustraties met de N97. Wat een dag en nacht verschil tussen de N97 en Iphone 4.
Met mijn iphone:

- Nooit problemen tussen schakelen van wifi naar G3
- Veel luider geluid dan de N97
- veel betere spraakkwaliteit
- veel beter touchscreen
- geen geheugenprobleem
- steeds de nieuwste apps
- Tomtom kan erop gedraaid worden en werkt echt perfect
- geen gps problemen meer
- super eenvoudige instellingen
- alles werkt meteen zonder uren geklooi
- Veel betere internetbrowser die bijna alle websites probleemloos opent
- kwalitatief veel beter
enz enz enz enz

oke,toch 1 klein minpuntje kunnen vinden, bluetooth werkt niet met andere telefoons, nou ja, dat heb je ook echt niet meer nodig want email en internet werkt altijd perfect en een bestandje is even snel gemaild als attachment. Weegt echt niet op tegen alle voordelen.
zo kan ik nog wel even doorgaan, kom alsjeblieft niet aan met het verhaal dat de N97 veel meer kan, misschien wel maar alleen werkt het allemaal niet zoals het zou moeten werken.

Nou ja de N97 heeft nog wel een voordeel (voor mijn dochter), op marktplaats krijg je er nog amper 100 Euro voor daarom heb ik besloten mijn 11 jarige dochter er blij mee te maken, voor een kind is ie wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:09:
[...]

En zo is het maar net, kan me daar helemaal bij aansluiten. Na ruim 10 jaar is Nokia ook mij kwijt als klant na vele frustraties met de N97. Wat een dag en nacht verschil tussen de N97 en Iphone 4.
Met mijn iphone:

bla bla bla
enz enz enz enz

oke,toch 1 klein minpuntje kunnen vinden, bluetooth werkt niet met andere telefoons, nou ja, dat heb je ook echt niet meer nodig want email en internet werkt altijd perfect en een bestandje is even snel gemaild als attachment. Weegt echt niet op tegen alle voordelen.
zo kan ik nog wel even doorgaan, kom alsjeblieft niet aan met het verhaal dat de N97 veel meer kan, misschien wel maar alleen werkt het allemaal niet zoals het zou moeten werken.
Aanschaf prijzen en release date maken deze vergelijking volledig brak.
Moet je over 2 jaar je telefoon eens vergelijken met met een telefoon die 2x zo duur als je iphone 4 nu kost... (bestaat dat eingelijk? een duurdere telefoon dan de iphone?)

werken de flashwebsites eigenlijk op een iphone? (geen verstand van apple producten, te duur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:49:
[...]
Nokia Reader zorgt ervoor dat de RSS-feeds nu wel automatisch eens in de zoveel tijd kunnen worden gedownload (als basisfunctionaliteit) en Situations zorgt voor een automatische schakeling in profielen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (tijd, dag, WIFI in bereik, GPS en dergelijke).
RSS-feeds automatisch (met een vast tijds-interval) bijwerken, kon toch altijd al :X via de Browser.

Maar nu dan met "push notifications" (i.p.v. pull/poll voor het periodiek ophalen) en een "content directory" met nieuwsbronnen. Hmz.. niet verkeerd opzich. Ook handig dat het een aparte applicatie is want de andere RSS/'webfeeds' module zit dus ingebouwd in de browser, zodat je lastig kan "multi-tasken" tussen RSS en web surfen. (Wanneer je dat zou willen doen? Gewoon, omdat het kan... terwijl bijv. een feed aan het vernieuwen is en je wilt tegelijk alvast een webpagina laden)

Ik zal het weleens uitproberen :) Situations gebruik ik nu al een tijdje, ben er best tevreden mee :*)

Leuke (en gratis) uitbreidingen van de N97 functionaliteit.
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:09:
[...]
Nou ja de N97 heeft nog wel een voordeel (voor mijn dochter), op marktplaats krijg je er nog amper 100 Euro voor daarom heb ik besloten mijn 11 jarige dochter er blij mee te maken, voor een kind is ie wel goed genoeg.
En waarom geef je een kind (van 11) een smartphone :? Vooral ook omdat je zelf aangeeft dat de gebruiksvriendelijkheid te wensen overlaat. (Sorry hoor, misschien begrijp ik 't nog niet helemaal... mijn zoon is pas 2 jaar jong, dus nog lang niet toe aan een 'mobieltje', maar toch. Tegen die tijd kan hij nog best een wat eenvoudiger telefoontje gebruiken - indien nodig voor de bereikbaarheid en omdat 't dan wel helemaal "normaal" zal zijn op die leeftijd, voorzover 't dat nog niet is nu in 2011)

[ Voor 26% gewijzigd door NetAmp op 14-02-2011 14:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
te grappig:
De nieuwe en goedkopere iPhone van Apple komt deze zomer uit in de Verenigde Staten. Dit meldt The Wall Street Journal maandag op basis van anonieme bronnen.
De nieuwe smartphone staat voorlopig bekend onder de naam N97.

bron:
http://www.nu.nl/gadgets/...phone-komt-zomer-uit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hmm..
Mijn N97 mini start niet meer op..
Vanmorgen deed hij het nog keurig als wekker, maar toen viel mij op dat hij nog maar slechts 2 streepjes had.
Heb het gisteravond hele avond aan de oplader gehad.
Dus direct voor 2 uur lang vanmorgen aan oplader gezet, kwam niet hoger dan 4 streepjes.
Ik ga even weg, kom terug en telefoon is uit.
Als ik hem aan wil doen, doet hij 1x een trilletje, maar voor de rest niks.
Aansluiten op de USB van de laptop gebeurt er ook niks, zelfs het lampje gaat niet branden.
Zou hij dood zijn?
In elk geval, ik ga contact opnemen met Hi, daar heb ik hem tenminste vandaan (nog geen 5 maanden oud..).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Quad schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:24:
Hmm..
Vanmorgen deed hij het nog keurig als wekker, maar toen viel mij op dat hij nog maar slechts 2 streepjes had.
Dus direct voor 2 uur lang vanmorgen aan oplader gezet, kwam niet hoger dan 4 streepjes.
Aansluiten op de USB van de laptop gebeurt er ook niks, zelfs het lampje gaat niet branden.
Zou hij dood zijn?
In elk geval, ik ga contact opnemen met Hi, daar heb ik hem tenminste vandaan (nog geen 5 maanden oud..).
Probeer eens de telefoon aan de oplader te leggen zonder accu... Volgende keer eerst ff zoeken, want dit is al een aantal keren voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Joh, ruim 200 pagina's doorlezen..?
Ik heb verder nog niet kunnen testen namelijk, omdat ik anders de trein ging missen ;).
Ik laat het wel weten hoe en wat als ik thuis ben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:51
Quad schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:24:
Hmm..
Zou hij dood zijn?
Probeer eens het toestel te hard-resetten door shift+spatiebalk+backspace in te drukken en dan de power knop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Quad schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:35:
Joh, ruim 200 pagina's doorlezen..?
Ik heb verder nog niet kunnen testen namelijk, omdat ik anders de trein ging missen ;).
Ik laat het wel weten hoe en wat als ik thuis ben.
Lang leve de zoek-functie!!
Daarbij staat het 2 pagina's terug nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb een andere batterij geprobeerd uit mn zusjes N97 mini.
En voila hij doet het.
Heb naar Hi gebeld en krijg morgen al een nieuwe batterij binnen, dus wel lekkere service.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Quad schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:49:
Ik heb een andere batterij geprobeerd uit mn zusjes N97 mini.
En voila hij doet het.
Heb naar Hi gebeld en krijg morgen al een nieuwe batterij binnen, dus wel lekkere service.
De batterij is niet kapot, maar gewoon helemaal leeg. Waarschijnlijk omdat je hebt geprobeerd de tel aan te doen (meerdere keren) terwijl hij uit was gevallen vanwege te lage accuspanning. Al geprobeerd wat ik had gezegd? Dat werkt nl ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb de telefoon met accu aan netspanning gehad.
Maar dan brand er geen lampje, niks en hij doet t ook niet.
De andere accu doet hij het wel mee :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Quad schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:10:
Heb de telefoon met accu aan netspanning gehad.
Maar dan brand er geen lampje, niks en hij doet t ook niet.
De andere accu doet hij het wel mee :).
Ik zeg toch: Telefoon zonder accu aan netspanning, dan aandoen en dan doet 'ie het wel... Dan kun je de accu erin doen en doet 'ie het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41
Komen er überhaupt nog firmware updates uit, al zijn het maar minor updates?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Wietsee. schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:56:
Komen er überhaupt nog firmware updates uit, al zijn het maar minor updates?
Daar is helaas niet echt duidelijkheid over... Gezien Elop nu zo 'aan de macht' is denk ik dat er misschien wel helemaal geen updates meer komen. Ik krijg nu zin om Nokia uit te hollen, zodat wij er ook nog wat aan hebben en niet alleen Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Five reasons to get excited about a Microsoft partnership -O-

Voor de N97 verwacht ik ook geen updates meer... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Helaas denk ik ook dat Nokia geen energie meer gaat steken in Symbian. Alle pijlen zijn nu gericht op Windows. Triest dat ze hun (voormalig) vlaggeschip nu zo laten zinken.
Nog een half jaartje aanmodderen en dan toch maar de overstap naar een IPhone.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Zojuist ook weer een onhandigheid ontdekt. Voor een tijdelijk usenet account moest ik een betaalnummer bellen en een nummer code doorgeven, net als je wel eens bij een telefonische helpdesk een keuze moet maken met een nummer. Echter kreeg ik het niet voor elkaar die code in te typen terwijl ik dat nummer belde. Hoppa, 3 euro kwijt.

Heeft iemand enig idee hoe dat normaal wel moet?

• nadroJ
  • Laatst online: 01:06
Tijdens een oproep staat rechtsonderaan Toetsenbl. als je daarop klikt krijg je cijfers te zien.

Sowieso schrijf je zo!

• RV

RV

®

nadroJ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:44:
Tijdens een oproep staat rechtsonderaan Toetsenbl. als je daarop klikt krijg je cijfers te zien.
Inderdaad! Maar het is wel verwarrend hoor want ik dacht eerst dat daarmee bedoeld werd dat het toetsenblok geblokkeerd moest worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Raar dingetje met m'n Mini: de klok loopt ineens elke dag minstens twee minuten achter. Zou dit kunnen komen door V-Menu :? Dat is namelijk de laatste wijziging die ik heb aangebracht en daarvoor is het me nooit opgevallen.

Ik weet dat ik, door V-menu te deïnstalleren, dit misschien zelf uit kan zoeken, maar ben toch benieuwd of ik de enige ben. En het kan natuurlijk van alles zijn ... Maar ik weet niet wat :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Misschien dat ie ingesteld stond/staat dat hij automatisch moet synchroniseren met atoomklok?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mp3-speler is recent kapot gegaan, en dus wilde ik eens kijken naar de mogelijkheden om mijn nokia n97 mini als muziekspeler te gaan gebruiken. Nu ben ik niet erg enthousiast over het geluid van de standaard oortjes die geleverd worden. Heeft iemand (goede) ervaringen met andere headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Quad schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:23:
Misschien dat ie ingesteld stond/staat dat hij automatisch moet synchroniseren met atoomklok?
Je bedoelt met het netwerk hoop ik toch? De n97 kan echt niet zomaar met een atoomklok synchroniseren...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:23:
Mijn mp3-speler is recent kapot gegaan, en dus wilde ik eens kijken naar de mogelijkheden om mijn nokia n97 mini als muziekspeler te gaan gebruiken. Nu ben ik niet erg enthousiast over het geluid van de standaard oortjes die geleverd worden. Heeft iemand (goede) ervaringen met andere headphones?
Hiervoor moet je niet in dit topic zijn. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden... De uitgang is gewoon een normale plug.

[ Voor 46% gewijzigd door Xmasjos op 19-02-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Bij whatsapp op Andoid zitten van die leuke emoticons, voor de iphone kun je ze installeren.
Weet iemand hoe ik ze op de N97 krijg in whatsapp?
Als iemand me nu een emoticon stuurt zie ik een blokje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Force schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:04:
Bij whatsapp op Andoid zitten van die leuke emoticons, voor de iphone kun je ze installeren.
Weet iemand hoe ik ze op de N97 krijg in whatsapp?
Als iemand me nu een emoticon stuurt zie ik een blokje namelijk.
Kan volgens mij niet! Ik kreeg vandaag trouwens een bericht dat ik mn whatsapp moest updaten naar versie 2.2.33. Wie kan mij vertellen wat er veranderd is ten opzichte van de voorgaande versie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:03:
[...]

Kan volgens mij niet! Ik kreeg vandaag trouwens een bericht dat ik mn whatsapp moest updaten naar versie 2[u].2.33. Wie kan mij vertellen wat er veranderd is ten opzichte van de voorgaande versie???
Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Heb ik ook al geprobeerd, maar ik kon het zo niet vinden. Verder hebben ze zelf ook bijzonder weinig info op hun site staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was dan zover. Mijn N97mini, na ruim 8 maanden gebruik, gaat zijn eerste irritaties laten zien.
Mijn batterij is half vol en werd gebeld, ging me toestel ineens uit. Ik gewoon weer aanzetten, niet gelukt. Batterij erin en eruit, en hij gaat weer aan en kan ik gewoon weer bellen. Dit heeft hij nog een keer gedaan. Belt iemand mij, gaat die opeens uit.
Ik dacht, ik ga nog maar eens proberen om een firmware update te doen. Tot de dag van vandaag, nog steeds geen updates beschikbaar :s. Terwijl die er echt zijn. Ik heb namelijk firmware: 11.0.102 type: rm-555

Ik heb via Ovisuite geprobeerd, geen succes. Via softwareupdater van nokia, ook zonder succes.
Ik heb geen internet op me tel.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:20:
Het was dan zover. Mijn N97mini, na ruim 8 maanden gebruik, gaat zijn eerste irritaties laten zien.
Mijn batterij is half vol en werd gebeld, ging me toestel ineens uit. Ik gewoon weer aanzetten, niet gelukt. Batterij erin en eruit, en hij gaat weer aan en kan ik gewoon weer bellen. Dit heeft hij nog een keer gedaan. Belt iemand mij, gaat die opeens uit.
Ik dacht, ik ga nog maar eens proberen om een firmware update te doen. Tot de dag van vandaag, nog steeds geen updates beschikbaar :s. Terwijl die er echt zijn. Ik heb namelijk firmware: 11.0.102 type: rm-555

Ik heb via Ovisuite geprobeerd, geen succes. Via softwareupdater van nokia, ook zonder succes.
Ik heb geen internet op me tel.

Hoe kan ik dit oplossen?
Reset / firmware opnieuw installeren.

Zie Vulcan-Death-Grip in start-post. Anders met nokia software updater je firmware opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik die reset volgens het vulcan-death-grip methode heb uitgevoerd, moet ik daarna een nieuwe firmware installeren? Ik neem aan eerst de fabrieksaf firmware en daarna de nieuwste firmware binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:08:
Wanneer ik die reset volgens het vulcan-death-grip methode heb uitgevoerd, moet ik daarna een nieuwe firmware installeren? Ik neem aan eerst de fabrieksaf firmware en daarna de nieuwste firmware binnenhalen?
Nopez, maar jouw probleempje was er een die ik ook heb gehad. Waar het precies door kwam weet ik niet, maar het was niet opgelost na alles te deïnstalleren en daarnaast een format van het e-geheugen te doen. Daarom heb ik 'm toen gereset en werkte hij weer. Waarschijnlijk heb jij 't probleem na het resetten ook niet meer.
Als er daarna nog geen update beschikbaar is kun je 't beste even langs een service point gaan en daar vragen of ze 'm erop willen zetten. Dan is er waarschijnlijk nl iets met je productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het even thuis proberen. Ik moet eerst ff een bakc up maken ;).
Ik zal zodra het gelukt is, hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Xmasjos schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd, maar ik kon het zo niet vinden. Verder hebben ze zelf ook bijzonder weinig info op hun site staan...
ik ben benieuwd of ze dat programma al zo goed hebben dat de rest van mijn telefoon er ook mee om kan gaan, d.w.z. geen accu-problemen en geen problemen met andere draaiende progs, zoals internet...

Als dat allemaal over is, wil ik het misschien wel (weer) downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:31
Heb Whatsapp nu al een paar weken geïnstalleerd op de N97 mini van mijn dochter en moet zeggen dat het heel goed werkt. Heel stabiel ook geen problemen met de rest van de telefoon. Ook batterij verbruik valt hier 100% mee. Toestel gaat hier wel elke nacht aan de oplader, maar dat deden wij ook al zonder whatsapp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
kaydecop schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:58:
[...]

ik ben benieuwd of ze dat programma al zo goed hebben dat de rest van mijn telefoon er ook mee om kan gaan, d.w.z. geen accu-problemen en geen problemen met andere draaiende progs, zoals internet...

Als dat allemaal over is, wil ik het misschien wel (weer) downloaden
Sorry, maar ik snap je quote niet helemaal... Ik heb het in die post niet over een programma.
Daarnaast heeft de browser het bij mij altijd prima gedaan en heb ik geen accu-problemen (na een beetje onderzoek en het goed behandelen van dat ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Wat bevindingen van mij de afgelopen maanden.

Ik heb een N97 uit de 1ste batch. Weinig tot geen problemen gehad.
Ik mag binnekort weer een nieuw toestel uitzoeken, dus dacht ik mijn telefoon van zijn garantie te laten genieten en alle problemen te laten verhelpen.

Begin december de telefoo weg gebracht in Arnhem. Ik kreeg toen artifacts op me scherm. Na een uur het toestel terug te ontvangen bleken de problemen niet te zijn verholpen. Dag later terug gegaan en weer me toestel overhandig. Dit keer was na een 30-tal minuten het probleem verholpen. Nu had ik echter stof achter me venster. Erg irritant op lichte achtergronden. Weer contact gezocht en nu maar meten gevraagd of ze die lenscover konden vervangen. Dit onderdeel lag niet op voorraad en zou eind december binnen zijn. Ik zou dan terug worden gebeld.

Uiteindelijk ben ik half januari nog steeds niet terug gebeld. Nu kreeg ik problemen met me usb connector. Verbinden met de pc ging allemaal prima, maar het laden van de telefoon middels de telefoonlader ging alleen nog goed als ik het toestel liet hangen. Dit maal de telefoon weg gebracht in Apeldoorn, omdat zowel in Arnhem als in Apeldoorn het toestel opgestuurd moest worden. Venster moest worden schoon gemaakt, usb connector moest opnieuw worden gesoldeerd en de lenscover mocht vervangen worden. 2 weken zonder N97 blijken best lang te zijn.

Afgelopen vrijdag me toestel weer kunnen ophalen. En blij toe. Even vlug naar gekeken, want ik had een druk weekend. Het laden ging prima, de lenscover was vervangen. Ik had nieuwe firmware erop gekregen, maar gvd nog steeds die irritante stof achter me venster. Afijn. Dinsdag naar het museum geweest en met de telefoon foto's gemaakt voor me schoolopdrachten. Bij thuiskomst de telefoon aan de pc gekoppeld en wat bleek geen apparaat herkend. Ok, andere kabel. Ook geen resultaat. Ok, andere usb-poort. Wederom geen reactie. Laptop opgestart en nog maar eens geprobeerd. Nog steeds geen apparaat herkend. Per slot van rekening loopt niet veel later me telefoon vast en zal die niet meer aan gaan. Nou zo link ben ik nog nooit geworden van een stuk techniek.

vandaag de telefoon terug gebracht ze vroegen me al of ik geinteresseerd was in een klantenkaart, maar daar zag ik op dat moment de humor niet van in. Per slot van rekening is de werknemer in kwestie met vakantie, dus zal me telefoon pas maandag worden verstuurd.

wat een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gereset. Dit heeft niet geholpen.
Ik heb veel nokia's gehad. Bij de n-85 en deze heb ik veel problemen gehad. Symbian, dat is voor mij slechtste OS.
Nou moet ik hem zeker naar de nokia service point brengen. Handig, de ene waar ik altijd heen ging is geen nokia care point meer.
Pagina: 1 ... 59 ... 64 Laatste