Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 14:55
Chris89 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:16:
[...]

Wil je over een maand nog wel eens horen, draai momenteel al een half jaar al customrom maar de sommige problemen los der niet mee op.... Alleen ik draai deze versie:
PIRATED v5 Firmware (Moet jezelf maar even op googlen)
Grootste voordeel is dat je alles kan beheren en programma's die hangen kan verwijderen zonder je telefoon te resetten _/-\o_
Heb ik ook naar gekeken maar HeGazy zag er voor mij toch wat beter uit :)
Tsjah het lost in ieder geval space-problemen op van je RAM en C-schijf. Dat vind ik al heel wat. En alles werkt een stuk sneller en beter. We zien wel, veel brakker kan het in ieder geval niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Crusher77 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:20:
Heb ik ook naar gekeken maar HeGazy zag er voor mij toch wat beter uit :)
Tsjah het lost in ieder geval space-problemen op van je RAM en C-schijf. Dat vind ik al heel wat. En alles werkt een stuk sneller en beter. We zien wel, veel brakker kan het in ieder geval niet worden :+
Een tijd geleden heb ik me bezig gehouden hiermee en een hoop uitgehaald. Echter bevind ik me een situatie waarin ik mezelf acht dit niet te kunnen uitvoeren ivm de brief. Tijd terug ook mail gestuurd naar Nokia, daar heb ik eindelijk reactie op gehad zojuist.
Enige wat daarinstond is dat mijn klacht hogerop behandeld gaat worden en ik van een hoger persoon binnen de Nokia organisatie antwoord zal ontvangen. Ben benieuwd, hoop niet dat dit ook weer een kleine 2 weken in beslag gaat nemen. Ik wacht het even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
BaszCore schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:04:
[...]

Een tijd geleden heb ik me bezig gehouden hiermee en een hoop uitgehaald. Echter bevind ik me een situatie waarin ik mezelf acht dit niet te kunnen uitvoeren ivm de brief. Tijd terug ook mail gestuurd naar Nokia, daar heb ik eindelijk reactie op gehad zojuist.
Enige wat daarinstond is dat mijn klacht hogerop behandeld gaat worden en ik van een hoger persoon binnen de Nokia organisatie antwoord zal ontvangen. Ben benieuwd, hoop niet dat dit ook weer een kleine 2 weken in beslag gaat nemen. Ik wacht het even af...
Nokia heeft het bij mij verprutst. Ik heb lang gewacht op een firmware-upgrade die in ieder geval de grootste problemen verhelpt, maar voor zover ik kan zien zijn ze gewoon gestopt met de firmware voor de N97.
Over 5 maand kan ik een nieuwe telefoon uitzoeken, en ik kan ze verzekeren dat dat geen Nokia gaat worden. Tot die tijd probeer ik er gewoon het beste van te maken met custom firmware, en tsjah, als de telefoon er dan een keer mee ophoudt straks is 't jammer, maar dan heb ik er voor mezelf in ieder geval uit gehaald wat er in zit.
Ze kunnen me onderhand wat bij Nokia... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
En eindelijk ben ik van de N97 af. Wat een drama was dat zeg. Nooit meer nokia voor mij en al helemaal geen Symbian.
Ben nu een trotse bezitter van een Desire HD met android, en echt: het is het geld 1000x waard. Jeetje wat een verschil is dit zeg. Dagelijks irriteerde ik me kapot aan dat symbian, en nu: ik ben zo blij als een kind.
Ik zie nu dat nokia niet een klein beetje achter de feiten aanloopt, maar het verschil met android is echt gigantisch te noemen. Wat werkt dat android goed zeg... Ik had nooit verwacht dat het verschil zo groot was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Toch nog uitzicht op een nieuwe (grote) update:

Nokia N97 Mini PR2 and Nokia N97 PR3 Firmware Update Coming?

Zou een grote update worden, bug fixes, betere performance, QT integratie en toevoeging van Ovi Chat. Helaas nog geen datum genoemd. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:57
serge75 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:54:
Toch nog uitzicht op een nieuwe (grote) update:

Nokia N97 Mini PR2 and Nokia N97 PR3 Firmware Update Coming?

Zou een grote update worden, bug fixes, betere performance, QT integratie en toevoeging van Ovi Chat. Helaas nog geen datum genoemd. Ben benieuwd...
Deze geruchten gaan al sinds half december.... en gaat dagelijk over het twitter medium voorbij!
Dus denk dat hij niet eens gaat komen want anders was hij er al geweest! Ik ben niet eerder tevree voordat de firmware uitgerold is en echt verbeter! Tegen die tijd nog steeds lekker custom firmware! Bevalt me heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
crusher77, wil jij je pm eens aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:57
kaydecop schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:52:
crusher77, wil jij je pm eens aanzetten?
Custom firmware zeker? PM me maar als je wat wil weten, draai het namelijk ook ;)
*Niet naar de bekende weg vragen, eerst zelf proberen en dan vragen graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik heb dit weekend eindelijk tijd gehad om de "nieuwe" software erop te zetten, ik doel op 21.0.045. Ook heb ik de nieuwe Nokia messaging erop gezet.
Sindsdien is ie wel wat stabieler en sneller tussen de menu's door, maar ik kan nu geen e-mail meer ontvangen...

Als ik naar de mail ga, vraagt ie ( zoals gewoonlijk ) om verbinding te maken, ik druk op ja, dan springt ie na 2 seconden weg en er gebeurt verder niks.
Ik kan ook niet meer in Opties > Emailinstellingen. Er gebeurt dan gewoon niks...

Iemand bekend hiermee, of iemand die me kan helpen? Als dit ding nu ook niet meer kan e-mailen heb ik echt zo goed als niks meer aan dat kreng :(

-edit-
Ik merk nu ook dat als ik naar Bestemmingen ga en op Geen Categorie klik ( om een toegangspunt in te kunnen stellen ), dat de telefoon dan nergens meer op reageert behalve de rode "opleg" toets.

Als ikde browser opstart, kan ik wel internetten, dus met de verbinding zelf is niks mis.

[ Voor 21% gewijzigd door metallicattim op 10-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Je hebt naja ik wou bijna zeggen inmiddels, maar dat laten we maar achterwegen hahah. Er is al een tijd fw22, hier zijn weinig veranderingen maar je kan kijken of je hier minder problemen mee ondervind. Mocht je niet kunnen updaten dan kan je je productcode aanpassen, moet je maar ff zoeken in het topic, staat genoeg over in.

Ondertussen heb ik trouwens nog steeds geen reactie gehad op mijn email van nokia ondanks dat mij is beloofd dat deze spoedig beantwoord zou worden.. Inmiddels ook alweer een week geleden, dus ik ga hem zo maar weer eens beantwoorden dat ik voor het eind reactie wil hebben en anders de hele handel de deur uitgaat aan brieven etc! :)

Trouwens quoten op de ipad van een reactie werkt heel fijn, kan niet onder je bericht komen ;) vandaar de reactie hierboven :)
metallicattim schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:22:
Ik heb dit weekend eindelijk tijd gehad om de "nieuwe" software erop te zetten, ik doel op 21.0.045. Ook heb ik de nieuwe Nokia messaging erop gezet.
Sindsdien is ie wel wat stabieler en sneller tussen de menu's door, maar ik kan nu geen e-mail meer ontvangen...

Als ik naar de mail ga, vraagt ie ( zoals gewoonlijk ) om verbinding te maken, ik druk op ja, dan springt ie na 2 seconden weg en er gebeurt verder niks.
Ik kan ook niet meer in Opties > Emailinstellingen. Er gebeurt dan gewoon niks...

Iemand bekend hiermee, of iemand die me kan helpen? Als dit ding nu ook niet meer kan e-mailen heb ik echt zo goed als niks meer aan dat kreng :(

-edit-
Ik merk nu ook dat als ik naar Bestemmingen ga en op Geen Categorie klik ( om een toegangspunt in te kunnen stellen ), dat de telefoon dan nergens meer op reageert behalve de rode "opleg" toets.

Als ikde browser opstart, kan ik wel internetten, dus met de verbinding zelf is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Even het topic doorgelezen en toch wel erg veel negatiefs gelezen :+ .

Ik heb vandaag ook een N97 gekregen (niks voor betaald overigens, was een defecte van me pa die ik opgestuurd had en gerepareerd werd).

Tot zover me email ingesteld en Whatsapp geinstalleerd, ook laat ik de contacten synchroniseren met Gmail via MFE.

Alles lijkt goed te werken tot dusver. Zal over een poosje weer eens posten of ik problemen ga ondervinden met het toestel.

Weet iemand toevallig of de meeste problemen zijn opgelost met de nieuwste firmware? Ik kom zelf van een Windows 6.1 toestel, ook veel negatiefs over gehoord maar kon er zelf op zich wel prima mee werken (moet ik toegeven dat ik ook niet zon intensieve gebruiker ben).

Nog 1 maandje wachten tot ik een nieuw toestel kan uitzoeken dus als hij echt zo rampzalig is als men hier zegt dan zoek ik gewoon een android uit. Jammer dat het voor veel mensen een beetje een lemon (misaankoop) blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
BaszCore schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:32:
Je hebt naja ik wou bijna zeggen inmiddels, maar dat laten we maar achterwegen hahah. Er is al een tijd fw22, hier zijn weinig veranderingen maar je kan kijken of je hier minder problemen mee ondervind. Mocht je niet kunnen updaten dan kan je je productcode aanpassen, moet je maar ff zoeken in het topic, staat genoeg over in.

Ondertussen heb ik trouwens nog steeds geen reactie gehad op mijn email van nokia ondanks dat mij is beloofd dat deze spoedig beantwoord zou worden.. Inmiddels ook alweer een week geleden, dus ik ga hem zo maar weer eens beantwoorden dat ik voor het eind reactie wil hebben en anders de hele handel de deur uitgaat aan brieven etc! :)

Trouwens quoten op de ipad van een reactie werkt heel fijn, kan niet onder je bericht komen ;) vandaar de reactie hierboven :)

[...]
zucht... Fw22... Waarom update ovi niet meteen met de allernieuwste versie? Ik heb zelfs nog eerst de ovi suite geupdate! Maargoed, ik zal eens op zoek gaan. Thx!

Overigens, nieuwe ontwikkeling: hij doet wel automatisch mijn mail ophalen zoals ik dat altijd al had ingesteld, maar zodra ik de mail wil openen doet ie zoals hierboven beschreven... Vind het maar vreemd en het zal geheid een software fout zijn... Misschien eens op zoek naar een beter emailprogramma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
installeer mobile documents uit de ovi store voor betere emailsupport!
hegazy custom firmware tot nu toe groot succes trouwens, oogt flitsend en werkt vlot als ook meer C space beschikbaar.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de n97 en m'n vergrendel-schuif-ding aan de zijkant was op de een of andere manier stuk en verdwenen, was ergens heen geweest en ik had me mobiel in een tas en dat ding ben ik dus kwijt. :/ wat moet ik nou doen om (als het kan) snel dat vergrendelknoppie aan de zijkant weer te krijgen. ???,Moet ik me garantie enzovoorts meenemen als ik naar de winkel zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:33:
Heb de n97 en m'n vergrendel-schuif-ding aan de zijkant was op de een of andere manier stuk en verdwenen, was ergens heen geweest en ik had me mobiel in een tas en dat ding ben ik dus kwijt. :/ wat moet ik nou doen om (als het kan) snel dat vergrendelknoppie aan de zijkant weer te krijgen. ???,Moet ik me garantie enzovoorts meenemen als ik naar de winkel zou gaan?
Heb ik ook al gehad. Gewoon naar NSP gegaan en laten repareren, had zelf toen verder geen bewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ofzo :/ ik kom er nu pas achter dat het om een service punt gaat van nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Mensen, ik heb Email for Nokia gedownload, moest hem ook opnieuw starten, dus ik denk gaat goed!
Maar als ik nu op email config klik, vraagt ie om toestemming tot het netwerk, klik ik ja, springt alles weg. Klik ik nee, springt alles weg.... Open ik het programma zelf, vraagt ie wederom om toestemming en hetzelfde verhaal...

Grote dikke diepe vette zware zucht...

-edit-
Ook Emoze geprobeerd, bij het opstarten zegt ie "No acces point found"

[ Voor 10% gewijzigd door metallicattim op 12-01-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
metallicattim schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:55:
Mensen, ik heb Email for Nokia gedownload, moest hem ook opnieuw starten, dus ik denk gaat goed!
Maar als ik nu op email config klik, vraagt ie om toestemming tot het netwerk, klik ik ja, springt alles weg. Klik ik nee, springt alles weg.... Open ik het programma zelf, vraagt ie wederom om toestemming en hetzelfde verhaal...

Grote dikke diepe vette zware zucht...

-edit-
Ook Emoze geprobeerd, bij het opstarten zegt ie "No acces point found"
Nokia email blijven proberen, ik ben ook twee dagen bezig geweest om een verbinding te krijgen zodat hij een stap verder ging dan het valideren van wachtwoord e.d.

Wist ik van de vorige keer dat het lang kan duren, ook de website van email.nokia.com loopt nog wel eens te kloten... Als het werkt is het ok, het heeft alleen tijd nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb het wel langzaam gehad met dit toestel.... Het is dat ik zo'n rottig duur ( 48 p/m ) abonnement heb, anders was ik allang voor iets anders gaan kijken!

Maargoed, ik blijf het maar proberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Tot dusver nog geen problemen gehad met de N97 sinds hij gerepareerd is (althans niet de problemen die mijn pa met het toestel had).

Ik gebruik softwareversie: 22.0.110.c01.01
Email: Werkt goed (niet standaard app maar een aparte)
Whatsapp: Werkt goed
SMS + opslaan op massageheugen: Werkt goed
Camera: Flitser doet het niet (meer mensen die dit hebben?)
Internet: Werkt goed
Syncen met Gmail Contacts: Werkt goed
Batterijduur: 1 ` 2 dagen met regelmatig gebruik

Staat tevens bij de software dat het een aangepaste versie is? Misschien dat het reparatiebedrijf er een aparte versie op heeft gezet of zo. Moet ook zeggen dat het nieuwe scherm wat er op zit echt véle malen beter en reactiever is als het oude scherm, hoewel dit ook een software update kan zijn. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
De mijne begint juist het ene euvel na het andere te krijgen nu...

Er staat een "belangrijke telefoonsoftware" update in de lijst, maar als ik het downloaden, gebeurt er niks...
Als ik op productcode zoek heb ik wel de nieuwste beschikbare versie.

Ondanks dat ik de lenscover al heb laten vervangen paar maanden terug, heb ik ALWEER een witte waas links in beeld door de flitser... kan dus alweer geen fatsoenlijke foto's maken in het donker.

Email werkt nu voor geen ene meter meer

Internet is gewoon traag t.o.v. andere toestellen die ik wel eens gebruik.

Touchscreen voelt gewoon niet lekker in de bediening, maar dat is meer een smaakkwestie denk ik.

Als ik bv gesurft heb en ik sluit de browser af en klap het toestel dicht, duurt het vaak 10-15 seconde voordat het scherm zich "hersteld" heeft en ik de foon op blokkering kan zetten.

Ik kan geen enkele instelling meer doen in mijn internetverbinding, er gebeurt gewoon niks in de menu's.

Ik heb al ongeveer sinds ik de foon aangezet heb een dik jaar geleden een email icoon boven in beeld staan ondanks dat ik toch geregeld een lege inbox heb.

Het enige wat goed werkt is de wekker en agenda functie LOL.
Ohja, bellen doet ie ook soms wel, zolang het schuiven werkt bij opnemen, want zo heb ik ook al menig gesprek gemist dat ie gewoon niet wil opnemen, hoe hard/zacht je ook schuift om te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:09:
De mijne begint juist het ene euvel na het andere te krijgen nu...

Er staat een "belangrijke telefoonsoftware" update in de lijst, maar als ik het downloaden, gebeurt er niks...
Als ik op productcode zoek heb ik wel de nieuwste beschikbare versie.

Ondanks dat ik de lenscover al heb laten vervangen paar maanden terug, heb ik ALWEER een witte waas links in beeld door de flitser... kan dus alweer geen fatsoenlijke foto's maken in het donker.

Email werkt nu voor geen ene meter meer

Internet is gewoon traag t.o.v. andere toestellen die ik wel eens gebruik.

Touchscreen voelt gewoon niet lekker in de bediening, maar dat is meer een smaakkwestie denk ik.

Als ik bv gesurft heb en ik sluit de browser af en klap het toestel dicht, duurt het vaak 10-15 seconde voordat het scherm zich "hersteld" heeft en ik de foon op blokkering kan zetten.

Ik kan geen enkele instelling meer doen in mijn internetverbinding, er gebeurt gewoon niks in de menu's.

Ik heb al ongeveer sinds ik de foon aangezet heb een dik jaar geleden een email icoon boven in beeld staan ondanks dat ik toch geregeld een lege inbox heb.

Het enige wat goed werkt is de wekker en agenda functie LOL.
Ohja, bellen doet ie ook soms wel, zolang het schuiven werkt bij opnemen, want zo heb ik ook al menig gesprek gemist dat ie gewoon niet wil opnemen, hoe hard/zacht je ook schuift om te beantwoorden...
amen, met toevoeging, touchscreen doet het bij mij alleen als hij 10 tot 20 seconden uit mijn broekzak is geweest.(dus ook met opnemen van de telefoon) 8)7 iets met warmte verschil denk ik? mijn vorige n97 had dit ook, nieuwe gekregen van verzekering, de nieuwe goed, maar nu weer precies hetzelfde probleem..... @$%##@:X%$#%@#$%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:51
na een tijdje aanzien met de nokia n97 heb ik gisteren maar een iphone 3gs gehaald. pff wat een verbetering schem wat goed reageert, email die meteen goed werkt na syncen met outlook enz.
sorry nokia na bijna 9 jaar nokia is voor mij een ding duidelijk de volgende wordt weer een iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Oh, er is tevens vandaag een update gekomen van Whatsapp, je kunt nu ook foto's, audio en video versturen met je N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:16
Annihilism schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:47:
Oh, er is tevens vandaag een update gekomen van Whatsapp, je kunt nu ook foto's, audio en video versturen met je N97
Die is er al zeker een week of langer. Kreeg vorige een bericht van de server dat er een nieuwe versie was. Maar goed, boeit ook niet, het is een super handige app :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
en vreet batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
niet als je het whatsapp process afsluit (met Jbak taskman of Netqin Mobile Guard) dan sluit ook je verbinding

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Tja, dan laad je je phone elke nacht op. No big deal voor mij. En inderdaad, het WhatsApp proces afsluiten doe ik uit en scheelt zeker.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
phone elke nacht opladen moet toch wel, maar ik mis even het nut van whatsapp als je hem elke keer af moet sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

na jarenlang bij nokia te zijn gebleven (echt vanaf mn 17e niets anders gehad) ben ik de N97 nu ook zat aan het worden.
- hij begint uit elkaar te vallen. (chromen rand raakt los door de tik die die steeds krijgt tijdens het openklappen)
- de unlocktoets wordt gammel en reageert sloom
- de telefoon loopt bijna wekelijks vast (scherm valt weg en herstart)
- opnemen of gesprekken weigeren lukt niet altijd direct omdat de unlockkey en touchscherm niet direct reageren
- foto's met flits resulteerd in een foto die voor meer als de helft wit is doordat de flits in de lens weerkaatst oid
- complete factory reset en herinstallatie nieuwe firmware haalt niets uit direct erna weer problemen

Volgende wordt overduidelijk geen Nokia meer. ws iets van HTC :) Symbian heeft in mijn ogen de beste tijd gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 13-01-2011 18:26 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
kaydecop schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:04:
phone elke nacht opladen moet toch wel, maar ik mis even het nut van whatsapp als je hem elke keer af moet sluiten..
Je kan dan nog steeds berichten krijgen hoor ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
nadroJ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:52:
[...]

Die is er al zeker een week of langer. Kreeg vorige een bericht van de server dat er een nieuwe versie was. Maar goed, boeit ook niet, het is een super handige app :)
Ah ok, dit wist ik niet :P.

Heb Whatsapp net 2 dagen en kreeg gister het bericht.

Qua batterijen vreten vind ik het wel meevallen, elke dag opladen vind ik geen probleem want dit moet zowieso bij de meeste smartphones.

Superhandig programma verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Omdat mijn HTC Hero stuk is moet ik het helaas met een N97 mini doen die ik ooit in een opwelling gekocht heb. Maar ik heb hier een probleem mee, ik kan geen enkele app verwijderen, zodra ik naar de installatiebestanden ga keert deze gewoon weer terug naar het hoofdmenu.
Alle apps afsluiten helpt niet, rebooten niet, dus zit er zeker niks anders op dan een hardreset om deze functie weer terug te krijgen? :(

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
netblade schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:46:
Omdat mijn HTC Hero stuk is moet ik het helaas met een N97 mini doen die ik ooit in een opwelling gekocht heb. Maar ik heb hier een probleem mee, ik kan geen enkele app verwijderen, zodra ik naar de installatiebestanden ga keert deze gewoon weer terug naar het hoofdmenu.
Alle apps afsluiten helpt niet, rebooten niet, dus zit er zeker niks anders op dan een hardreset om deze functie weer terug te krijgen? :(
Kan je hem het beste even een reset geven en met een schone lei beginnen.. Laatst ook gedaan met mijn N97, sindsdien weinig problemen meer gehad op de standaard shit na.. Nu alleen teletekst, whatsapp en x-plore erop, meer gebruik ik tegenwoordig niet meer omdat hij anders overspannen raakt.
Verwacht op korte termijnen wel weer problemen aangezien hij na verloop van tijd toch weer verziekt ook al doe je niet meer dan teletekst, whatsapp, internetten, smse en bellen. Het is alleen even wachten tot de problemen weer optreden.
Ondertussen nog geen reactie gehad van Nokia. Dus ik zal me aan mn woord houden en de brief afronden en digitaal versturen naar Tros Radar en de Consumentenbond, ze hebben tijd genoeg gehad om met een fatsoenlijk antwoord te komen, heb nadrukkelijk gevraagd om met een goed antwoord te komen, ze hebben in principe vandaag nog maar heb er een hard hoofd in.. Hopen dat de andere partijen iets voor ons kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hm het moet dan maar, voor de standaard gein is dit ding inderdaad perfect, maar je moet er niet meer mee willen doen dan het geen wat er eigenlijk standaard opstaat anders wordt zelfs de N97mini overspannen.
Ik hoop maar dat die rumors over nieuwe firmware waar zijn, misschien dat dit toestel dan wel een beetje meer het toestel wordt wat ik er van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Waarschijnlijk staat er ergens in deze 230 pagina's wel iets over mijn problemen met deze 'geweldige' telefoon (en dus ook mijn laatste Nokia), maar na al een stuk of 30 pagina's te hebben doorgenomen heb ik het nog niet gevonden... Mijn excuses alvast als ik in herhaling val.

Volgens mij heb ik een echt maandagochtend-toestel, er mankeert van alles aan. Het is me eindelijk gelukt om hem weer helemaal te updaten deze week (na zo ongeveer driekwart jaar niks), want hij reageerde niet zoals het hoort op de usb-kabel en de toepassing 'sw-update' heeft alleen de eerste paar maanden gewerkt. De tientallen mankementen die ik had zijn verdwenen, dat is fijn. Het vervelende is alleen dat ik nu elke dag weer nieuwe mankementen tegenkom:
- een probleem dat ik altijd al heb: het c: geheugen raakt altijd vol. Ik heb ALLES hieruit al naar het e: geheugen gekopieerd, foto's/sms/enz gaat al automatisch op de e: en bij bestandsbeheer kan ik ook niets vinden in het c: geheugen (alle mappen zijn leeg). Hij blijft maar volraken, maar geen idee hoe te wissen. Uiteindelijk eindigt het er altijd mee dat ineens de mail stopt met werken, ik continu meldingen krijg dat het c: geheugen vol is en dan na een aantal dagen de hele telefoon vastloopt, hij uren/een dag amper te gebruiken is, zelf uit en aan gaat en ineens alles weer werkt. Dan is het c: geheugen op miraculeuze wijze een stuk leger...
- de emailtoepassing werkt niet naar behoren. Ik heb ingesteld dat hij elke 30 minuten mail moet ophalen, maar hij blijkt gewoon constant email op te halen (hallo elke dag opladen!), dit kan ik niet veranderen want de instellingen zijn gewoon goed. Ook kan ik geen nieuwe mailbox invoeren, terwijl er max 10 moeten kunnen (als ik aanklik dat ik een nieuwe mailbox wil instellen wordt het beeld even zwart en kom ik gewoon weer terug waar ik gebleven was, hij doet niets).
- bijna elke keer dat ik iets met het internet doe moet ik aangeven of ik Wlan of een andere verbinding wil kiezen, wat bijzonder is omdat ik Wlan heb uitgeschakeld.
- de youtube toepassing werkt niet meer, want daar moet ik ook een verbinding instellen, maar als ik dat wil doen... wordt het beeld even zwart, kom ik weer terug bij de toepassing en begint het verhaal weer opnieuw...

Weet iemand hier oplossingen voor? Ik ben in elke instelling en in elke optie al zo ongeveer drie keer geweest, van alles geprobeerd, maar ik kan het niet oplossen.

Als er iemand is die me kan helpen, heel erg graag! Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@netblade
Ik heb precies hetzelfde via toepassingsbeheer kan ik niks verwijderen en kom ik weer terug op het homescreen. Maar als ik het menu in ga en dan opties-> indelen kies, daarna op het te verwijderen programma ga staan weer opties kies dan kan ik hem met verwijderen wel verwijderen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:21:
@netblade
Ik heb precies hetzelfde via toepassingsbeheer kan ik niks verwijderen en kom ik weer terug op het homescreen. Maar als ik het menu in ga en dan opties-> indelen kies, daarna op het te verwijderen programma ga staan weer opties kies dan kan ik hem met verwijderen wel verwijderen ;) .
Hier idem op mijn mini.

lijkt te maken te hebben met teveel geinstalleerde programma's. het gaat een hele tijd goed maar als je teveel hebt geinstalleerd (en evt verwijderd) dan gaat het fout. zal het nog eens na gaan vragen bij Nokia of dit niet opgelost kan worden.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:21:
@netblade
Ja dit gebeurt als er veel applicaties geïnstalleerd staan, het toepassingsbeheer springt dan terug naar het hoofdscherm of geeft een melding dat applicaties afgesloten moeten worden wegens geheugengebrek. Na via opties->indelen een aantal applicaties verwijderd te hebben, werkt toepassingsbeheer weer. Hopelijk fixt Nokia deze bug ooit eens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
nadroJ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:52:
[...]

Kan ik een melding in beeld krijgen bij een nieuw berichtje. Dus niet alleen signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmgn231 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:04:
[...]

Kan ik een melding in beeld krijgen bij een nieuw berichtje. Dus niet alleen signaal?
Je krijgt rechtsbovenin een chaticoontje (op dezelfde plek als je sms- en oproepgemisticoon) en onderin je scherm krijg je een boodschap a la "1 new message."

Deze app te samen met Gravity maakt dat ik de n97 vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Je krijgt rechtsbovenin een chaticoontje (op dezelfde plek als je sms- en oproepgemisticoon) en onderin je scherm krijg je een boodschap a la "1 new message."

Deze app te samen met Gravity maakt dat ik de n97 vol kan houden.
Helaas ondersteund spb mobile shell dit niet... Wanneer ik dit afsluit zie ik wat je bedoeld.
Hopelijk komt SPB hierdoor met een udpate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de n97 precies een jaar en ik heb echt wat klachten

-Als ik het toestel op een tafel neerleg ookal staatie beveiligd met dat deblokeringsding aan de linkerkant flikkert het schermpie gewoon opeens aan
-Als ik het toeste gebruik soms dan krijg ik opeens het schermpje dat net lijkt alsof hij opnieuw start maar daarna gaatie gewoon verder
-Als ik 2 applicaties gebruik en bijv eentje doe ik op de achtergrond en ik ga bij een andere kijken gaat die op de achtergrond opeens dicht
-tijdje terug had ik last van dat de standaard internet browser wel wou startten maar daarna opeens weer zichzelf sloot. :+
- het silverachtig spul van het mobiel is bijna helemaal versleten.
-dat deblokerings ding is stuk.

Ik denk echt dati kvan toestel ga veranderen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 jaar lang een n97 gehad en constant problemen, ding is 3 keer weg geweest voor reparatie en na de laatste keer niet eens meer de moeite genomen om het te testen, gelijk de deur uit met dat ding en voor mij nooit geen nokia weer.
heb nu 2 maanden een iphone 4 en nog niet 1 probleem gehad en er draaien toch al meer dan 100 apps op en niet 1 app die weigert, uitvalt of een melding geeft.
misschien moeten ze bij nokia eens een paar medewerkers van apple overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Nou, alleen nog minor updates dus...

Nokia N97 to Get Only Minor Updates on 2011 No Major Updates (V25)

[ Voor 21% gewijzigd door Crusher77 op 16-01-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Ziet er ontzettend onbetrouwbaar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

pkwakman schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:57:
[...]

Ja dit gebeurt als er veel applicaties geïnstalleerd staan, het toepassingsbeheer springt dan terug naar het hoofdscherm of geeft een melding dat applicaties afgesloten moeten worden wegens geheugengebrek. Na via opties->indelen een aantal applicaties verwijderd te hebben, werkt toepassingsbeheer weer. Hopelijk fixt Nokia deze bug ooit eens ...
Hmm dat was het dus, nouja heb nu alleen het hoognodige erop staan, gooi er eventuueel nog even whatsapp op en daarmee vind ik het wel goed. Streamen doe ik amper meer, en ik zal hier wel even moeten doen omdat ik bang ben dat T-Mobile wel weer een of ander loos excuus vind om mijn normale toestel (Htc hero) niet meer te repareren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

we kunnen inmiddels wel concluderen dat de N97 de meest onbetrouwbare/ondegelijke nokia ooit is.
in het begin een heerlijk toestel, maar je moet er niet lang mee willen doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 17-01-2011 11:39 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Nou...
Naast het probleem dat (door een lichte val) het scherm alleen maar in landscape werkt (na het opstarten schakelt deze gelijk door naar landscape, ongeacht hoe ik de telefoon vasthoud) en dat wanneer iemand mij opbelt ik EERST de speakerfunctie moet uitschakelen anders kan iedereen meegenieten komt nu ook de chrome rand los... dat gaat niet lang duren of hij is er helemaal vanaf en het ziet er niet uit

Wat een bagger toestel. Ondanks ie al 1.5 jaar oud is mag je verwachten dat een toestel wat ik voor 450 eur heb gekocht (losse verkoop) wel iets langer mee mag gaan.

Dat landscape probleem laat ik zo maar tot dat apparaat het gewoon helemaaal niet meer doet, ik ga niets repareren. Helaas... ik mag hem dan nog hebben/gebruiken maar hij ligt al voor het gevoel in de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
kan je het automatisch draaien niet uitzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik was het helemaal zat. Het volgende heb ik naar Nokia gestuurd:

--------
Beste Nokia,

Ik vind het niet leuk om op deze manier contact op te nemen, maar ik voel mij bedrogen.

De N97 werd door Nokia gepresenteerd als het "nieuwe vlaggenschip" en kreeg bijbehorende reclamecampagne met filmpjes van een vloeiende en snelle interface. Jullie bouwden op jullie (terecht) goede reputatie en vroegen bijbehorende hoge prijs voor dit toestel. Na veel goede ervaringen met een écht vlaggenschip, de N95, kon ik niet wachten op de N97, en heb deze direct besteld. Een keuze die minder goed uitpakte dan dat Nokia mij beloofde.

Deze telefoon is een compleet misbaksel, en jullie weten het. Fora stromen over van klachten, het toestel vertoont vele, vele mankementen en wat mij echt aanzette tot het sturen van deze klacht was het rechtuit liegen over verbeterde software in de toekomst.

Het toestel vertoont de volgende mankementen:
Hardware:
- Flitser weerkaatst in eigen cover, foto's met flits mislukken allemaal
- Het "Lock" knopje is tot 3 maal van het toestel gevallen en wiebelt constant
- De "Haptic feedback" is niet goed bevestigd en maakt een rammelend geluid bij elke input
- De GPS is traag en onnauwkeurig
- De chromen rand en knoppen van het toestel begonnen na 2 weken al af te bladeren

Software:
- Toestel reset regelmatig zomaar (Ook tijdens het bellen!)
- Toestel is met grote regelmaat zeer traag (1 minuut wachten op het openen van de fotogallerij is geen uitzondering)
- Applicaties op de achtergrond worden zonder melding afgesloten
- Het C: geheugen is constant vol, hier wordt constant melding van gemaakt
- Na aansluiten USB is verkeerde geheugen voor berichten geselecteerd, dit moet na elke keer aansluiten in de instellingen weer terug worden gezet
- Constant "nog ongelezen berichten"-melding, al zijn er geen ongelezen berichten
- Interface reageert trager en met beduidend minder effecten dan geadverteerd
- Applicaties aanwezig op het toestel die niet te verwijderen zijn, maar wel het toestel vertragen

Nokia zelf:
- Voorliegen over het flitserprobleem, dit zou "met een software-update" worden opgelost, terwijl dat niet kán, dit is een hardwareprobleem (dat nogsteeds bestaat)
- Hetzelfde geldt voor het GPS probleem
- Langzaam uitbrengen van updates, met minimale verbeteringen

En het ergste van allemaal:
Nokia heeft zich meer dan 6 maanden geleden officieel verontschuldigd voor de problemen met de N97. Ze beloofden betering in de vorm van "Een grote software-update" die een einde zou brengen aan alle softwareproblemen. Na meer dan 6 maanden wachten zonder iets te horen komt nu naar buiten dat er slechts een kleine update zal zijn met een paar bug-fixes, en hierna geen updates meer. Hierdoor moet ik de laatste hoop op het degelijk functioneren van het toestel laten varen en staat na anderhalf jaar ergernis vast dat dit toestel een totale miskoop is.

Na lang wachten staat nu dus vast dat dit toestel met mankementen bijft zitten die onacceptabel zijn voor elke telefoon, laat staan een vlaggenschip waar ik meer dan 500 voor betaald heb.

Wegens het:
- niet nakomen van beloftes,
- het leveren van een ondeugdelijk toestel,
- het liegen tegenover de consument over verbeteringen die nog zouden komen
- en een toestel verkopen dat niet aan de door Nokia geschetste verwachttingen voldoet,
wil ik dat Nokia dit toestel terug neemt tegen de huidige straatprijs van €140.

Mocht er geen deudgelijk antwoord van Nokia komen voel ik mij genoodzaakt andere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Niels Voorbij

P.S. Dit is niet een aanval op de servicedesk, welke vaak binnen redelijke termijn antwoord, maar op Nokia, die de consument opscheept en op kosten jaagt door hun eigen geblunder.
--------

Ze zeggen binnen 48 uur te antwoorden, dus ik ben benieuwd. Ik zal het antwoord ook hier posten, voor jullie vermaak.

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik ben zeer benieuwd wat je terug krijgt, maar ze gaan hem echt niet terug nemen, want dan krijgen ze er 10.000en terug!!

Ik heb de mijne te koop gezet, tussen de andere 500 op Marktplaats, dus kleine kans dat je het ding verkoopt... Enige optie is nog die telefooninruil sites, dan krijg je er 101 euro voor.

Ik voel me net als truekami, behoorlijk bedrogen met dit toestel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Weet iemand hoe je pop ups uit kan schakelen, hetzij via een patch of anders een progje.. zoals die ene dat je de lader uit de muur moet trekken nadat je de usb eruitgehaald hebt...

Ook wil ik alles van ovi maps verwijderen, maar weet niet welke mappen het allemaal precies zijn, had er wel een paar verwijderd, maar er is meer volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
kaydecop schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:08:
kan je het automatisch draaien niet uitzetten dan?
wat ik ook doe, als de telefoon aan staat, staat het scherm op landscape. Maak niet uit wat ik aan of uit heb staan. De locktoets aan de zijkant werkt niet meer. Schermblokkering alleen aan te zetten als ik op de powerknop druk en daar de toetsblokkering in dat rijtje met opties (Switch off, Lock Keys, General, Silent etc) gebruik.

Als mn telefoon over gaat moet ik na het opnemen snel de speakerphone uitzetten, anders geniet iedereen mee..

Denk een hardware defect aan de - hoe je het ook moge noemen - accelerometer functie?

klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
kaydecop schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:13:
Weet iemand hoe je pop ups uit kan schakelen, hetzij via een patch of anders een progje.. zoals die ene dat je de lader uit de muur moet trekken nadat je de usb eruitgehaald hebt...

Ook wil ik alles van ovi maps verwijderen, maar weet niet welke mappen het allemaal precies zijn, had er wel een paar verwijderd, maar er is meer volgens mij..
Ik weet niet hoe je die popup van de lader weg kunt halen, maar je kunt wel het nokia notifications widget op je homescreen zetten (te downloaden in Ovi store) en dan krijg je geen popups meer van gemiste oproepen en sms.

Om Ovi Maps te verwijderen kun je de cities folder en het qf bestand op E: verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik krijg tegenwoordig ook al een "spinnend" geluid, alsof de harde schijf aan het draaien is bij het binnenkomen van berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
pkwakman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ik weet niet hoe je die popup van de lader weg kunt halen, maar je kunt wel het nokia notifications widget op je homescreen zetten (te downloaden in Ovi store) en dan krijg je geen popups meer van gemiste oproepen en sms.

Om Ovi Maps te verwijderen kun je de cities folder en het qf bestand op E: verwijderen.
notifications heb ik inderdaad, ideaal. Gaat mij om die stomme lader, maar ook het packetgegevens actief verhaal en nog een paar van die extra "weet u het zeker" dingen...

cities en QF ga ik eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
trueKAMi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:04:
Ze zeggen binnen 48 uur te antwoorden, dus ik ben benieuwd. Ik zal het antwoord ook hier posten, voor jullie vermaak.
Allereerst mijn complimenten voor de "mooie" brief, ik heb ze een vergelijkbare mail gestuurd, hier kreeg ik reactie op na een kleine 2 weken, dus die 48uur kan je wel vergeten, mijn klacht zou doorgestuurd worden naar een supervisor en die zou mij reactie geven. Deze heeft echter nog steeds niet gereageerd, inmiddels ook al 2 weken terug. Vorige week dus maar weer een email gestuurd dat ik voor het eind van de vorige week reactie wou hebben voordat ik verder actie zou ondernemen. Aan deze termijn hebben ze zich niet gehouden dus ben genoodzaakt om nu verder actie te ondernemen (lees: brief versturen). :) Doel is gesteld om dat deze week te doen. Ook al krijg ik nog een reactie van ze, ze zijn te laat, jammer voor ze :) Ze hebben meer dan genoeg tijd gehad om de kinderziektes op te lossen en dat hebben ze niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zie nu bijna dagelijks het fenomeen voorbij komen dat er bij opstarten van de browser om gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Opera werkt dan wel, maar programma's als FourSquare en Tweets60 niet.
Moet de telefoon nu bijna iedere dag een keer opnieuw opstarten om dit te omzeilen. Tot nu heb ik wel aanmerkingen op de telefoon gehad, maar geen echte klachten. De N97 moet toch echt nog even mee, want contract loopt nog door tot november.

[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 18-01-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Muse schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:41:
Ik zie nu bijna dagelijks het fenomeen voorbij komen dat er bij opstarten van de browser om gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Opera werkt dan wel, maar programma's als FourSquare en Tweets60 niet.
Moet de telefoon nu bijna iedere dag een keer opnieuw opstarten om dit te omzeilen. Tot nu heb ik wel aanmerkingen op de telefoon gehad, maar geen echte klachten. De N97 moet toch echt nog even mee, want contract loopt nog door tot november.
Zelfde probleem had ik ook tijden, toch maar voor gekozen op een hard reset uit te voeren en alles weer opnieuw erop te zetten, sindsdien weinig problemen meer gehad. Je moet alleen niet meer dan nodig willen doen op het toestel want dan flipt hij em de pan uit.. Give it a try, zou ik zeggen. Een echte oplossing is het niet, maar op dit moment is het wel de enige manier om het toestel een beetje werkend te krijgen voor even. De enige manier op alle problemen op te lossen is nieuwe firmware omdat vrijwel alle problemen daardoor komen, alleen werkt Nokia hier dus niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou, die hard reset ga ik komend weekend dan maar eens uitvoeren, want gisteravond weigerde internet en op dit moment ben ik ook weer de telefoon opnieuw aan het opstarten. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Weer een probleem erbij... hij doet nu niet meer updaten... Er staan 2 updates die ik graag wil doen "Belangrijke telefoonsoftware" en "Nokia messaging 10.2".
Aangezien ik mijn mail al een week lang niet meer aan de praat krijg, dacht ik, hé een update, misschien dat dat gaat helpen, maar hij geeft gewoon domweg aan: Update mislukt.

Opnemen gaat ook steeds lastiger... Dan kun je schuiven over het scherm totdat je een ons weegt, hij doet gewoon niks... met de nagel, met de vingertop, niks... je krijgt dan een melding "geweigerd" o.i.d.

Ik word ZIEK van dat toestel!!

[ Voor 22% gewijzigd door metallicattim op 19-01-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Heb onlangs wat ingebouwde tools en apps bijgewerkt naar de nieuwste versies. Nadeel is dat je dan alles op C krijgt en niet meer in de ROM.

Gevolg: 1.5MB vrij geheugen :(

Maar gelukkig wel een werkende PDF reader en ook Quickoffice heeft een gratis licentie gekregen.

Nu kan ik eindelijk een PDF attachment openen in de mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Sansar schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:18:
Heb onlangs wat ingebouwde tools en apps bijgewerkt naar de nieuwste versies.

[...]

Nu kan ik eindelijk een PDF attachment openen in de mail client.
Goeie tip! Net ook bijgewerkt, had verwacht dat update via SW update zou lopen... Eindelijk pdfjes openen.

Gisteren ook Photo's (of Foto's) bijgewerkt, je kunt nu zowaar binnen een halve minuut je foto's bekijken! (binnen paar seconden zelfs)

Toch twee belangrijke manco's opgelost, wie had dat nog verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Hoe kun je Foto's eigenlijk bijwerken?Via SW-update lukt het niet (staat niet in het lijstje) en binnen de Foto-viewer zelf is er ook geen optie om te updaten. Een update met versnelling zou wel heel erg welkom zijn.

PDF-viewer updaten is wel gelukt en werkt prima, dank voor de tip. Ik had al AlternateReader geinstalleerd, werkt ook heel netjes, maar kan helaas niet als standaard PDF-app worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
serge75 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:02:
Hoe kun je Foto's eigenlijk bijwerken?Via SW-update lukt het niet (staat niet in het lijstje) en binnen de Foto-viewer zelf is er ook geen optie om te updaten. Een update met versnelling zou wel heel erg welkom zijn.

PDF-viewer updaten is wel gelukt en werkt prima, dank voor de tip. Ik had al AlternateReader geinstalleerd, werkt ook heel netjes, maar kan helaas niet als standaard PDF-app worden ingesteld.
Toch moet ie bij Software-updates staan. Heet Photos 1.0. En inderdaad, werkt bijzonder snel, veel sneller dan de rest van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
onding is het ook :(

nu werkt de facebook app ineens niet meer omdat hij beweert dat er geen internet is. niks verandert en alle andere programma's die internet gebruiken doen het wel nog gewoon.

het vervelende is dat het spontaan gebeurt en je er zelf vrij weinig aan kunt doen. oplossen is vaak een pokkewerk als het met aan/uitzetten niet gefixed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

El_V schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:55:

nu werkt de facebook app ineens niet meer omdat hij beweert dat er geen internet is. niks verandert en alle andere programma's die internet gebruiken doen het wel nog gewoon.

het vervelende is dat het spontaan gebeurt en je er zelf vrij weinig aan kunt doen. oplossen is vaak een pokkewerk als het met aan/uitzetten niet gefixed is
Heb hetzelfde gehad.

Heb ondertussen een iPhone abbo afgesloten. De eerste 10 jaar geen Nokia meer voor mij.
Wat een teleurstelling, ik heb een N95 gehad, ding steeds kapot of traag. Na verschillende updates draaide die naar een jaar pas goed.
Toen de N97, nog steeds langzaam, traag, snel vol, weinig updates, weinig mogelijkheden. Verschrikkelijk!
Ik was helemaal geen iPhone persoon, echter nu ik er 1 heb weet je pas echt wat een smartphone is,

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Kecin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:59:
[...]

Heb hetzelfde gehad.

Heb ondertussen een iPhone abbo afgesloten. De eerste 10 jaar geen Nokia meer voor mij.
Wat een teleurstelling, ik heb een N95 gehad, ding steeds kapot of traag. Na verschillende updates draaide die naar een jaar pas goed.
Toen de N97, nog steeds langzaam, traag, snel vol, weinig updates, weinig mogelijkheden. Verschrikkelijk!
Ik was helemaal geen iPhone persoon, echter nu ik er 1 heb weet je pas echt wat een smartphone is,
Die foto-update zie ik ook nergens staan...
Ik heb een Iphone 3gs in handen gehad en die vind ik niet bijzonder fijn. Je kunt er eigenlijk maar heel weinig mee... Je kunt geeneens muziek aanzetten, iets downloaden en dan nog browsen, wat op mijn N97 dus wel kan... Verder kun je maar weinig instellingen veranderen en is alles tot op het bot toe beveiligd, dus je mag niks.
De Iphone 4 moet ik nog bekijken, maar daar heb ik ook niet zulke hoge verwachtingen van. Alleen voor 'normale' gebruikers zijn Iphone's goed vanwege de 'mooie' (subjectief) gebruikersinterface.
De N8 daarentegen is wel ontzettend fijn. Ik mis alleen een toetsenbord, maar verder is het eigenlijk wat ik van de N97 had verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Xmasjos schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:30:
[...]
De N8 daarentegen is wel ontzettend fijn. Ik mis alleen een toetsenbord, maar verder is het eigenlijk wat ik van de N97 had verwacht...
Wacht op de N9, komt binnen enkele maanden. De vraag is of dat WEL wat wordt i.t.t. de N97...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Crusher77 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:12:
[...]

Wacht op de N9, komt binnen enkele maanden. De vraag is of dat WEL wat wordt i.t.t. de N97...
De N9 krijgt Maemo 6 met een tintje MeeGo, dus dat kost waarschijnlijk vrij veel accu. De E7 schijnt daarentegen meer op de N8 te gaan lijken met Symbian^3 en ongeveer dezelfde hardware mèt toetsenbord, dus ik kijk nog even wat ik ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Ok.. ik heb hem nu een poosje in gebruik en ik moet zeggen dat veel van de opmerkingen in dit topic gewoon kloppen. Wat een ***ding die telefoon... Loopt vaak vast en het geheugen zit zelfs met de kleinste apps nog vol...
En die ovi software is helemaal dikke rommel, loopt gewoon vast als je contacten probeert te synchroniseren.

Het is nu zelfs zo ver dat ik het Contacten menu niet meer kan openen omdat hij zegt dat het geheugen vol zit...

Blij dat ik volgende week een Galaxy S krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Mijn moeder heeft ook een Nokia N97, ze heeft deze al enkele maanden, maar plotseling kan ze haar mail niet meer verwijderen. Ze krijgt dan de melding "Mail kan niet worden verwijderd". Ik heb in de handleiding gekeken (http://qelp.hi.nl/files/M...97_Gebruiksaanwijzing.pdf) Maar ook daar zie ik geen oplossing voor het probleem.

Hebben jullie toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
G33st schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:31:
Mijn moeder heeft ook een Nokia N97, ze heeft deze al enkele maanden, maar plotseling kan ze haar mail niet meer verwijderen. Ze krijgt dan de melding "Mail kan niet worden verwijderd". Ik heb in de handleiding gekeken (http://qelp.hi.nl/files/M...97_Gebruiksaanwijzing.pdf) Maar ook daar zie ik geen oplossing voor het probleem.

Hebben jullie toevallig een idee?
Eén specifieke mail of alle mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 23:44
Xmasjos schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Eén specifieke mail of alle mails?
Bij alle mails, ik heb zojuist de update van Exchange uitgevoerd, en nu doet hij als ik op verwijderen klik eigenlijk helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg telkens als ik iets wil openen dat het geheugen vol is, waar kan je dit wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:
ik krijg telkens als ik iets wil openen dat het geheugen vol is, waar kan je dit wissen?
heb ik nog nooit iemand over gehoord, maar ja ik lees dit forum dan ook niet.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:
Emmertje water doet wonderen ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithiumion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Wat is dit voor onzin nu weer... m'n mini zit nu ongevraagd steeds om de 2 min te verbinden met draadloze netwerken. Ook al sluit ik alle applicaties, zet ik wifi uit en doe hem in standby, verbind hij weer met netwerken.

Dit probleem is sinds gister op komen dagen nadat ik whatsapp had geïnstalleerd. Ook al is dit programma afgesloten blijf ik de problemen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:31
Lithiumion schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:57:
Wat is dit voor onzin nu weer... m'n mini zit nu ongevraagd steeds om de 2 min te verbinden met draadloze netwerken. Ook al sluit ik alle applicaties, zet ik wifi uit en doe hem in standby, verbind hij weer met netwerken.

Dit probleem is sinds gister op komen dagen nadat ik whatsapp had geïnstalleerd. Ook al is dit programma afgesloten blijf ik de problemen houden.
Whatsapp is een "altijd online" app ook al sluit je hem af!

Als dit een probleem is voor je moet je Whatsapp verwijderen van de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithiumion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Het programma is ook actief met "open toepassingen" --> Whatsapp -> "afsluiten" ? Raar, wifi zal m'n batterij niet ten goede komen en die is al onbetrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
El_V schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:55:

Ik had hetzelfde met de E-mail. Werkt sinds een paar weken niet meer en ik krijg het totaal niet meer aan de praat, ook niet d.m.v. andere E-mail programma's, die willen nog niet eens installeren!

Ik denk er sterk over na om het ding naar zonzoo.nl op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook het probleem dat bij de update (telefoonsoftware, belangrijk !) meteen de melding "Sync Problem" komt? bij de andere updates gebeurd dit niet.

(updaten via telefoon)
via ovi ziet hij de update niet.

nog een updateprobleem. de ovi-suite kan niet updaten omdat de ovi site een heeeeele slechte download heeft. (volgens mij) ook het hele pakket downloaden van de site gaat erg traag. kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:14:
Iemand ook het probleem dat bij de update (telefoonsoftware, belangrijk !) meteen de melding "Sync Problem" komt? bij de andere updates gebeurd dit niet.

(updaten via telefoon)
via ovi ziet hij de update niet.

nog een updateprobleem. de ovi-suite kan niet updaten omdat de ovi site een heeeeele slechte download heeft. (volgens mij) ook het hele pakket downloaden van de site gaat erg traag. kan iemand dit bevestigen?
Ik heb ook problemen met het downloaden van updates via de Software Update applicatie. Volgens mij hebben de update servers bij nokia problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
pkwakman schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook problemen met het downloaden van updates via de Software Update applicatie. Volgens mij hebben de update servers bij nokia problemen.
Als er een nieuwe update is zou me dat niets verbazen ;) Iedereen met een N97 gaat dan ovi-suite downloaden en updaten zoveel het maar kan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik ga mijn N97 maar eens weg doen.. Het word er maar niet beter op met alle problemen en nu heeft de Mediamarkt wel een leuke actie. Ze werken samen met zonzoo dus ik krijg nog een redelijke prijs voor mijn N97 daar. Daarnaast start er morgen een actie dat Mediamarkt de BTW voor je betaalt dus op een nieuw toestel wat je daar koopt krijg je dus 19% korting. Ik ga dus maar om een HTC Desire HD denk ik.. Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Scorp2111 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:20:
Ik ga mijn N97 maar eens weg doen.. Het word er maar niet beter op met alle problemen en nu heeft de Mediamarkt wel een leuke actie. Ze werken samen met zonzoo dus ik krijg nog een redelijke prijs voor mijn N97 daar. Daarnaast start er morgen een actie dat Mediamarkt de BTW voor je betaalt dus op een nieuw toestel wat je daar koopt krijg je dus 19% korting. Ik ga dus maar om een HTC Desire HD denk ik.. Goede keuze?
misschien eens in het HTC Topic navragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

trueKAMi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:04:
[..]
Het toestel vertoont de volgende mankementen:
Hardware:
- Flitser weerkaatst in eigen cover, foto's met flits mislukken allemaal
- Het "Lock" knopje is tot 3 maal van het toestel gevallen en wiebelt constant
- De "Haptic feedback" is niet goed bevestigd en maakt een rammelend geluid bij elke input
- De GPS is traag en onnauwkeurig
- De chromen rand en knoppen van het toestel begonnen na 2 weken al af te bladeren

Software:
- Toestel reset regelmatig zomaar (Ook tijdens het bellen!)
- Toestel is met grote regelmaat zeer traag (1 minuut wachten op het openen van de fotogallerij is geen uitzondering)
- Applicaties op de achtergrond worden zonder melding afgesloten
- Het C: geheugen is constant vol, hier wordt constant melding van gemaakt
- Na aansluiten USB is verkeerde geheugen voor berichten geselecteerd, dit moet na elke keer aansluiten in de instellingen weer terug worden gezet
- Constant "nog ongelezen berichten"-melding, al zijn er geen ongelezen berichten
- Interface reageert trager en met beduidend minder effecten dan geadverteerd
- Applicaties aanwezig op het toestel die niet te verwijderen zijn, maar wel het toestel vertragen

[..]
Ik wil niet vervelend doen hoor en vindt het goed dat je deze brief schrijft, want de ondersteuning die Nokia voor de N97 geeft is zwaar slecht. En dat ondanks dat ze 6 maanden geleden inderdaad aangaven dat er een grote update kwam. Dat was de directeur zelf nota bene! Als je ziet waar bijvoorbeeld de 5800 al staat met software-updates, dan lijkt het wel of ze het bestaan van de N97 proberen te verbergen. Maar de punten die jij aangeeft, waarop zijn die gebaseerd?

Het enige waar ik last van heb, is:
- Het na een +/- 1 jaar heel lanzaam afbladderen van de lak van het chromen randje. Dat is nou toch niet echt overdreven, aangezien ik geen hoesje gebruik.
- Het 2x moeten locken van de telefoon, omdat anders het scherm blijft branden.
- Interface die niet doet wat werd beloofd, maar traag? Dat valt wel mee...

Dus het is overduidelijk dat niet alle N97's er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:24:
[...]

Ik wil niet vervelend doen hoor en vindt het goed dat je deze brief schrijft, want de ondersteuning die Nokia voor de N97 geeft is zwaar slecht. En dat ondanks dat ze 6 maanden geleden inderdaad aangaven dat er een grote update kwam. Dat was de directeur zelf nota bene! Als je ziet waar bijvoorbeeld de 5800 al staat met software-updates, dan lijkt het wel of ze het bestaan van de N97 proberen te verbergen. Maar de punten die jij aangeeft, waarop zijn die gebaseerd?

- Het na een +/- 1 jaar heel lanzaam afbladderen van de lak van het chromen randje. Dat is nou toch niet echt overdreven, aangezien ik geen hoesje gebruik.
- Het 2x moeten locken van de telefoon, omdat anders het scherm blijft branden.
- Interface die niet doet wat werd beloofd, maar traag? Dat valt wel mee...

Het aantal mensen dat er last van heeft is ZEER groot. Dit is eenvoudig terug te vinden als je even zoekt op dit forum en de rest van het internet.

Het ding is gewoon verkeerd ontworpen, als je het niet intensief gebruikt loop je wellicht niet tegen de beperkingen aan, maar als je het gebruikt waarvoor het bedoeld is dan loop je er continu tegenaan.

Het aantal fouten in het toestel is gewoon belachelijk. Let wel dat dit geen budget telefoontje is, maar het een lange tijd het vlaggeschip van Nokia was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:02
En het ergste is dat ie niet doet waar het in essentie voor bedoeld is: telefoneren.
Ik heb vandaag 2x een telefoontje gemist omdat ik gewoon niet kon opnemen. Het scherm reageerde niet op de schuifbeweging. En dit is zeker niet de eerste keer, sterker nog: ik ga er vanuit dat ik elke keer weer problemen heb met opnemen, wat in 8 van de 10 gevallen ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
AjaxArena schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:39:
En het ergste is dat ie niet doet waar het in essentie voor bedoeld is: telefoneren.
Ik heb vandaag 2x een telefoontje gemist omdat ik gewoon niet kon opnemen. Het scherm reageerde niet op de schuifbeweging. En dit is zeker niet de eerste keer, sterker nog: ik ga er vanuit dat ik elke keer weer problemen heb met opnemen, wat in 8 van de 10 gevallen ook zo is...
Welcome to the club...

Wat ook zo leuk is: als het scherm opengeklapt is en de schermbeveiliging gaat aan reageert daarna het touchscreen niet meer. Soms ook het licht niet meer. Eerst dichtklappen, locken, unlocken en dan weer openklappen. Heel gebruiksvriendelijk! Morgen maar weer eens naar het servicecentre.

[ Voor 0% gewijzigd door NSU1200C op 27-01-2011 13:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
NSU1200C schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:17:
Wat ook zo leuk is: als het scherm opengeklapt is en de schermbeveiliging gaat aan reageert daarne het toeuchscreen niet meer. Soms ook het licht niet meer. Eerst dichtklappen, locken, unlocken en dan weer openklappen. Heel gebruiksvriendelijk! Morgen maar weer eens naar het servicecentre.
Dat is vreemd, bij de mijne gaat 't scherm ook weleens op zwart, wanneer ik, met opengeklapt toestel een lange email of iets op internet aan 't lezen ben, maar dan druk ik op de spatiebalk en dan is 't scherm meteen weer actief.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 27-01-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Wat betreft het schermbeveiliging, hij gaat bij mij altijd op zwart tijdens navigeren..!
Is natuurlijk sowieso niet wenselijk!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Het scherm zou bij typen inderdaad weer actief moeten worden. En inderdaad bij navigeren niet op zwart moeten springen. Tussen zouden en doen zit echter veel verschil bij Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

@NSU1200C heb jij ook last van navigeren, dat hij op zwart gaat?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Het aantal mensen dat er last van heeft is ZEER groot. Dit is eenvoudig terug te vinden als je even zoekt op dit forum en de rest van het internet.

Het ding is gewoon verkeerd ontworpen, als je het niet intensief gebruikt loop je wellicht niet tegen de beperkingen aan, maar als je het gebruikt waarvoor het bedoeld is dan loop je er continu tegenaan.

Het aantal fouten in het toestel is gewoon belachelijk. Let wel dat dit geen budget telefoontje is, maar het een lange tijd het vlaggeschip van Nokia was.
Ik wil ook niks ontkennen, ben gewoon benieuwd of er nou echt zo veel mensen last van hebben. Zoals jij dat zegt is dat blijkbaar dus ook zo. Maar daarvoor ga ik het internet niet afzoeken...is gewoon een vraag namelijk.

Wat ik even duidelijk wil hebben: wil je nou zeggen dat ik mijn telefoon niet intensief gebruik en dat ik daarom geen last zou hebben van die fouten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik kan alles beamen wat hier staat. Wat een baggertelefoon is dit zeg!
Geloof me: koop heel snel een ander en geniet van de smartphone zoals hij bedoeld is. Begin met een iPhone, maar ik zou Android aanraden. Als je ziet hoe het ook kan, dan wil je nooit meer terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Quad schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:59:
@NSU1200C heb jij ook last van navigeren, dat hij op zwart gaat?
Da's een van zeer weinige problemen die ik niet ondervind (vooropgesteld dat de telefoon in de houder zit met het scherm niet opgengeklapt en aan externe voeding hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
RV schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:24:
[...]
...

Inderdaad, een significant deel van de N97's (de jouwe) heeft deze problemen niet 8)7
Pagina: 1 ... 58 ... 64 Laatste