Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
telkens als ik de standaard webbrowser opstart sluittie zich zelf na 5/10 seconden weer uit.
Wat moet ik doen?
Ik heb een 12v -> usb adapter maar wanneer ik hier mijn data kabel in steek gebeurt er gewoon niks.
Net nadat ik mezelf al een tijdje had neergelegd bij het feit dat dit na mijn vorige telefoon, de SE G900, wederom een grote miskoop had gedaan (eigenlijk wist ik dit al maaaaaanden) begint de telefoon nog meer kuren te vertonen.
En ik heb niet het idee dat er nog een update gaat volgen voor deze telefoon. Het wordt uitzingen met deze telefoon. En ik moet nog tot september... Nokia staat voor de volgende telefoon heeeeeeel laag op het lijstje. Android it will be.
[ Voor 7% gewijzigd door BlisterAMG op 05-12-2010 22:03 ]
Batterij duur soms half vol naar in 1x naar leeg, erg raar.
Gister SPBShell erop gezet, werkt prima had het ook al op mijn vorige telefoon Samsung omnia Qwerty.
Ik merk wel dat als je het scherm helderheid op laagste zet dat je batterij wel veel langer mee gaat..
Ongeveer een halve tot hele dag extra.
Had hem het eerst op half staan..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gewoon een Nokia oplader, mijn ervaring met universele opladers is niet best.spNk schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:26:
Ik heb ook een vraagje, welke auto lader werkt daadwerkelijk op een n97(mini)?
Ik heb een 12v -> usb adapter maar wanneer ik hier mijn data kabel in steek gebeurt er gewoon niks.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Had problemen met het touchscreen wat niet reageerde of vastzat, nu heb ik het af en toe weer verdomme
Moet nog 1,5 jaar met dit abonnement doen, wil graag overstappen naar een Blackberry torch want ik ben de N97 nu echt zat wordt er gek van.
Ze zieden bij Nokia service punt wel als het probleem terugkwam dat ik misschien een ander toestel kon uitkiezen, punt is dat ik nu geen Nokia zie die ik wil hebben. Heb juist gekozen voor een toetsenbord en touchscreen wat ik perse wilde.
Denken jullie dat er een mogelijkheid is om mijn abonnement te beeindigen omdat ik er niet tevreden mee ben ?
Verwijderd
De komende maanden sparen voor een losse BB Torch en je N97 laten unlocken en verkopen; en dan een losse BB-Torch kopen icm je huidige abbo?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:57:
Heb me N97 mini vorige week teruggekregen, was hem maar 2 dagen kwijt.
Had problemen met het touchscreen wat niet reageerde of vastzat, nu heb ik het af en toe weer verdomme
Moet nog 1,5 jaar met dit abonnement doen, wil graag overstappen naar een Blackberry torch want ik ben de N97 nu echt zat wordt er gek van.
Ze zieden bij Nokia service punt wel als het probleem terugkwam dat ik misschien een ander toestel kon uitkiezen, punt is dat ik nu geen Nokia zie die ik wil hebben. Heb juist gekozen voor een toetsenbord en touchscreen wat ik perse wilde.
Denken jullie dat er een mogelijkheid is om mijn abonnement te beeindigen omdat ik er niet tevreden mee ben ?
Dat Nokia nog op je lijstje staat........AjaxArena schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:02:
..........
En ik heb niet het idee dat er nog een update gaat volgen voor deze telefoon. Het wordt uitzingen met deze telefoon. En ik moet nog tot september... Nokia staat voor de volgende telefoon heeeeeeel laag op het lijstje. Android it will be.
Zat maanden en maanden terug nog hoopvol naar de N8 te kijken, maar ik ben genezen van het Nokia-virus na veel mooie goed werkende toestellen.
Jammer dat ze met zo'n mispeer als de N97 (en vooral de "support", idd welke support!) alles verneukt hebben...
PSN ID: kwaK1983
de N97 is de afgelopen maanden niet slechter geworden, wat is er mis met de n8?kwaK1983 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:59:
[...]
Dat Nokia nog op je lijstje staat........
Zat maanden en maanden terug nog hoopvol naar de N8 te kijken, maar ik ben genezen van het Nokia-virus na veel mooie goed werkende toestellen.
Jammer dat ze met zo'n mispeer als de N97 (en vooral de "support", idd welke support!) alles verneukt hebben...
Dat8 op een lijstje bij iemand staat is helemaal niet raar den denk ik. net als desire hd, samsung en wellicht zelfs een eiphone.
Mijn zusje heeft hem vandaag ook geupdated naar nieuwste versie.Tweade schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:34:
En de Xpressmusic heeft alweer een grote update... blijkt maar weer dat je van Nokia alleen goedkope toestellen moet kopen.
Telefoon is nu zo fijn dat ik nu eigenlijk zo zou willen switchen naar de 5800 xpress music..
Wat als je een brief opstelt naar Nokia met de vraag of ze nog het eea gaan updaten..?
Zoals het auto draaien v.h. scherm is met de 5800 nu echt fijn, maar met mijn N97 is het soms nog verschrikkelijk..!
⏩ PVOutput☀️
Firmware van N97 en 5800 combineren, zal dan wel voornamelijk 5800 software worden met ondersteuning voor het toetsenbord en wat hardware van de N97
De N97 is mijns inziens één groot drama, voornamelijk door het tekort aan geheugen natuurlijk.liffey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:15:
[...]
de N97 is de afgelopen maanden niet slechter geworden, wat is er mis met de n8?
Dat8 op een lijstje bij iemand staat is helemaal niet raar den denk ik. net als desire hd, samsung en wellicht zelfs een eiphone.
Ik heb gewoon teveel problemen gehad met deze telefoon en het wachten op nieuwe firmware die deze problemen zou kunnen (MOETEN) verhelpen laat al te lang op zich wachten en denk eerlijk gezegd ook dat deze niet meer gaat komen, zoals hier al eerder is aangegeven ook.
Maar ook andere functies waar mee geadverteerd werd, werken gewoon met teveel problemen (geheugen), niet of zijn niet eens geïmplementeerd (Skype).
Met de N8 is volgens mij ook verder niet heel veel mis, ondanks dat ik toch een (voor N97 bezitters) "herkenbaar" nieuwsbericht ben tegengekomen, zie: http://tweakers.net/nieuw...html?nb=2010-11-19&u=1500, maar ik ben gewoon klaar met Nokia.
Als je zo'n toestel als de N97 durft uit te geven, je excuses ervoor aanbiedt en verder iedereen in het ongewisse laat over eventuele updates doe je gewoon iets flink verkeerd.
Ik heb tijden lang van Nokia gehouden om zijn stabiele, goede telefoons, maar de koek is echt op na dit misbaksel.
Melding van gebruikersnaam en wachtwoord zie ik na mijn bezoek bij het NCP ook steeds vaker, voorheen nooit gehad........()&#$()#*$-telefoon!BaszCore schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:51:
[...]
Hahaha, ik heb dat ik volgende week weer tijd kan maken, deze week gaat hem niet worden! Moet nog cadeautjes scoren, versieren, dichten etc! Jullie kennen het verhaal wel.
Snap trouwens persoonlijk niet waarom mensen SPB top vinden voor de N97.. Kan de laatste tijd al niet eens fatsoenlijk mn mail ophalen en internetten, moet nu 2x per dag mn telefoon resetten! Of hij vraagt om de bekende vraag "gebruikersnaam en wachtwoord" of hij crasht, beide problemen zijn alleen te verhelpen met een herstart! Echt grrrr! Vanochtend deed weer niets het tijdens de treinreis! Herstart werkte niet, kon gewoon geen verbinding maken (omgeving Amsterdam), nu zou dat nog aan Hi (lees: KPN) kunnen liggen maar ik was bijna zo ver om em kapot te smijten! Elke keer weer wat met die kut ding
Beetje late reactie, maar goed, Real had minimaal 2 rode kaarten extra moeten hebben.Nu weer ff off-topic!
Ja was niet normaal dude! Was echt ziekelijk hoog niveau van Barca en tsja Real liet zich weer lekker gaan, ach past wel weer compleet in het beeld van die arrogante club.
Weet nu zeker dat ik volgend jaar naar El Clasico ga in Barcelona
Elleboogje van Pepe en vechtpartijtje hier en daar......pure frustratie bij die arrogantjes.....
"Geen accessoires gevonden voor het geselecteerde model. "
Tof Nokia, dankjewel.
Dat ligt echt aan jou (of je telefoon) en al die anderen die zogenaamde geheugenproblemen hebben want ik draai echt van alles en heb er nooit last van. Zo blijkt dus maar: het is nogal subjectief.kwaK1983 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
[...]
De N97 is mijns inziens één groot drama, voornamelijk door het tekort aan geheugen natuurlijk.
Ik heb gewoon teveel problemen gehad met deze telefoon en het wachten op nieuwe firmware die deze problemen zou kunnen (MOETEN) verhelpen laat al te lang op zich wachten en denk eerlijk gezegd ook dat deze niet meer gaat komen, zoals hier al eerder is aangegeven ook.
Maar ook andere functies waar mee geadverteerd werd, werken gewoon met teveel problemen (geheugen), niet of zijn niet eens geïmplementeerd (Skype).
Met de N8 is volgens mij ook verder niet heel veel mis, ondanks dat ik toch een (voor N97 bezitters) "herkenbaar" nieuwsbericht ben tegengekomen, zie: http://tweakers.net/nieuw...html?nb=2010-11-19&u=1500, maar ik ben gewoon klaar met Nokia.
Als je zo'n toestel als de N97 durft uit te geven, je excuses ervoor aanbiedt en verder iedereen in het ongewisse laat over eventuele updates doe je gewoon iets flink verkeerd.
Ik heb tijden lang van Nokia gehouden om zijn stabiele, goede telefoons, maar de koek is echt op na dit misbaksel.
Ik heb totaal geen problemen met m'n N97. Vraag me af en toe af hoe mensen zo'n telefoon gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben.
Dat er weinig geheugen in zit ben ik met je eens, maar té weinig? Hij draait goed hoor.
Sommige mensen hebben gewoon geluk... Heel veel hier dus niet.RV schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:24:
[...]
Dat ligt echt aan jou (of je telefoon) en al die anderen die zogenaamde geheugenproblemen hebben want ik draai echt van alles en heb er nooit last van. Zo blijkt dus maar: het is nogal subjectief.
Ik heb totaal geen problemen met m'n N97. Vraag me af en toe af hoe mensen zo'n telefoon gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben.
Dat er weinig geheugen in zit ben ik met je eens, maar té weinig? Hij draait goed hoor.
Verwijderd
De N97 heeft een nieuw doel als mediaplayer en als telefoon heb ik nu een iPhone 4.
Aanrader voor iedereen hier, weg met dat frot ding. Van de week liep ie zelfs vast tijdens het spelen van wat muziekjes, te triest.
N97: Nooit meer
Nokia: Nooit meer!
Ik denk dat ik als IT-er best wel recht van spreken heb, en na 2 bezoeken aan een NCP en nog geen goed werkende telefoon zou je haast gaan denken dat het eventueel wel aan die "zogenaamde geheugenproblemen" van deze telefoon zou kunnen liggen.RV schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:24:
[...]
Dat ligt echt aan jou (of je telefoon) en al die anderen die zogenaamde geheugenproblemen hebben want ik draai echt van alles en heb er nooit last van. Zo blijkt dus maar: het is nogal subjectief.
Denk ook eerlijk gezegd dat heel veel N97-gebruikers dan "gewoon" pech hebben gehad met dit toestel, aangezien er genoeg problemen op dit forum of andere fora voorbij komen waar ik mezelf (en anderen zich) heel goed in kan/kunnen herkennen.
Het kan ook zijn dat jij gewoon erg veel geluk hebt gehad met je telefoon en dat is je gegund, maar de problemen worden er bij andere gebruikers niet minder om ;-)
Daarbij gebruik ik mijn telefoon ook gewoon "normaal".
Ik internet op mijn telefoon, lees mail op mijn telefoon, kijk filmpjes op mijn telefoon en luister muziek op mijn telefoon.
Verder bel/sms ik er weleens mee en maak weleens een notitie.
Niet echt schokkende dingen dus en deze telefoon zou dit gewoon moeten kunnen.
Ik installeer, als ik al iets installeer, op E:, verwijs mijn sms-jes/mail ernaar en toch blijf ik tegen die geheugenproblemen aanhikken.
Als ik meerdere programma's tegelijk open heb staan, is het wachten op een (vreemde) foutmelding, vrijwel altijd gerelateerd aan het geheugen.
Ik sluit me aan bij Kwak! Ben ook IT-er en weet echt wel om te gaan met dit soort apparatuur.RV schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:24:
Als je het topic eens ff goed doorleest vanaf deel 1 t/m deel 3 dit punt zal je zien dat vrijwel meer als de helft van alle mensen die hier reageren problemen heeft met zijn of haar N97. Kijk hierna eens even op de Nokia Discussions waar niemand een goed woord voor dit verschrikkelijk ter beschikking heeft.
Ja het ligt aan ons of aan onze telefoon. Nou schrap het eerste maar want het is gewoon kut ding. Volgens mij is er op dit moment geen andere telefoon die zooo verschrikkelijk slecht is dan de N97.
Ik vraag me eerder af wat jij met je telefoon doet aangezien je nergens last van hebt, dat is veel interessanter om te weten, kunnen wij misschien ook iets mee.
Als ik wil gaan internetten en hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord om verder te kunnen en daarna met telefoon moet resetten om wel te kunnen internetten.. dan..
Als ik mijn mail wil gaan ophalen en hij komt dat er geen geheugen beschikbaar is terwijl er geen 1 applicatie draait en een restart nodig is om wel je mail te kunnen lezen.. dan..
Juist ligt het vast een zeker aan ons? Zijn maar 2 voorbeelden terwijl er 5 van de 7 dagen in een week tijd last van heb. Zonder overdrijven.
Het is gewoon een kut toestel (software en hardware) en dan zeg ik het nog netjes, ben helemaal klaar met dat ding, geen goed woord meer voor over
Mijn klachten:
- 1 vd 2 keer werkt het touchscreen niet na unlocken, nogal lastig wanneer je de telefoon op wilt nemen
- Browser sluit soms zomaar af (te weinig geheugen)
- Mijn scherm piept als hij aanstaat, erg hoge irritante piep
- Mail komt soms wel soms niet binnen
- 2 uur muziek luistern + wat internetten en de batterij is alweer leeg
- Vaak ook binnen 10 minuten van 6 streepjes en dan zomaar leeg
- Super trage fotoviewer
- Random vastlopers
- Trage interface, erger me dood aan het scrollen door het menu/de apps
iSMS en sms preview zorgen ervoor dat smsen ook prettig werkt.
GPS werkt ook ideaal, fix zo gevonden en de maps zijn ook aardig up to date.
Mobiel is toch best stevig, nu al heel wat keren laten vallen maar hij houdt het nog goed vol
Al met al wacht ik gewoon tot het moment dat mijn abuse hem teveel wordt, kijk dan wel weer verder.
To bad voor nokia echter, want ik denk niet dat ik me daar nog aan ga wagen.
Maar als je ff kwartiertje a half uur aan het whatsapp'en bent is hij ook leeg, batterijduur was het eerste jaar erg goed maar daarna dramatisch, vermoed dat als hij 2 jaar is dag & nacht aan de oplader moet om uberhaubt nog aan te kunnen blijven staan zonder iets te doen
Mijn vraag aan jullie.. is dit een bekend euvel bij deze modellen? En hoe te handelen, Nokia bellen? Hij is via een webwinkel gekocht.
Ik vind dit echt niet normaal, als je 'm laat vallen of er slecht mee omgaat kan ik me voorstellen dat er een barst in komt maar toch niet spontaan?
Begrijp me goed, als ik iemand zou zien met zo'n barst zou mijn reactie zijn je hebt 'm laten vallen of veel te hard ingedrukt op het touchscreen maar dat is dus niet het geval hier!
[ Voor 10% gewijzigd door Terrestrial op 11-12-2010 00:08 ]
Ik heb ook last van niet juist functionerende touchscreen... Zelfs nadat ik alles eraf heb gegooid unlocked het toestel nog steeds niet fatsoenlijk.
Ga hem binnenkort even verkopen.. Voor mij geen Nokia meer...
N95 was een prima toestel maar de N97 is werkelijk waar het slechtste toestel wat je kunt krijgen!
Een collega van mij heeft een N97-mini heb hem even getest en ook die werkt slecht. Hij vind hem wel prima werken maar goed... Waarschijnlijk vraagt hij niet zoveel van een toestel als ik
Ik wens de mensen sterkte die het toestel blijven behouden...
PunlArjen
Ja heel leuk. Net of 'jij' de enige bent die 'veel van je toestel vraagt'? Ik vraag ook veel van m'n toestel, maar ik heb nergens last van. Of voel jij je beter? Dat jij overal verstand van hebt m.b.t. de N97? En ik weet niet wat ik met m'n N97 moet doen? Zo komt het namelijk overarjentjuh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:14:
Ook ik ben overgestapt naar Android. De N97 werkt werkelijk waar waardeloos...
Ik heb ook last van niet juist functionerende touchscreen... Zelfs nadat ik alles eraf heb gegooid unlocked het toestel nog steeds niet fatsoenlijk.
Ga hem binnenkort even verkopen.. Voor mij geen Nokia meer...
N95 was een prima toestel maar de N97 is werkelijk waar het slechtste toestel wat je kunt krijgen!
Een collega van mij heeft een N97-mini heb hem even getest en ook die werkt slecht. Hij vind hem wel prima werken maar goed... Waarschijnlijk vraagt hij niet zoveel van een toestel als ik![]()
Ik wens de mensen sterkte die het toestel blijven behouden...

Ik wordt er kotsmisselijk van dat iedereen maar loopt te klagen. Wat voor tests heb je gedaan op de N97 mini? En wat deed je met je eigen N97? En waarom was je touchscreen zo slecht?
Kom eens met argumenten! Het is nogal makkelijk om dingen te roepen zonder ze te onderbouwen...Dus, waar zijn de feiten? Heb je ze wel? Of wil je gewoon populair doen door te roepen, net als de rest, dat hij niet werkt?
Sorry hoor als ik bot over kom, maar denk gewoon even na.
[ Voor 13% gewijzigd door RV op 11-12-2010 02:04 ]
Is die barst ook te zien als je toestel uit is en/of aan het opstarten? Of heeft iemand een geintje uitgehaald en "barstsoftware" geïnstalleerd? Ik heb nog niet eerder zoiets gelezen in verband met een n97(mini).Terrestrial schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:33:
Zie ik ineens een vette barst verschijnen inwendig in dat display, kortom het display is dus geheel kapot en niet meer leesbaar.
Iets anders, swype is er nu ook voor nederlands. Hier de nederlandse taalmodule halen, wel eerst inloggen. Swype schijn je via ovi store te kunnen downloaden. Anders ook via de linkt voor de taalmodule.
Nou ja, wat heb ik getest ook op de mini?RV schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 02:00:
[...]
Ja heel leuk. Net of 'jij' de enige bent die 'veel van je toestel vraagt'? Ik vraag ook veel van m'n toestel, maar ik heb nergens last van. Of voel jij je beter? Dat jij overal verstand van hebt m.b.t. de N97? En ik weet niet wat ik met m'n N97 moet doen? Zo komt het namelijk overIk heb een normale N97. Nergens geen problemen mee.
Ik wordt er kotsmisselijk van dat iedereen maar loopt te klagen. Wat voor tests heb je gedaan op de N97 mini? En wat deed je met je eigen N97? En waarom was je touchscreen zo slecht?
Kom eens met argumenten! Het is nogal makkelijk om dingen te roepen zonder ze te onderbouwen...Dus, waar zijn de feiten? Heb je ze wel? Of wil je gewoon populair doen door te roepen, net als de rest, dat hij niet werkt?
Heel simpel...
Je telefoon is gelocked.
Je unlocked hem.
Vervolgens wil je wat aanklikken (b.v. een Internet icoontje)
Daar klik je op maar er gebeurd niks.
Je klikt nog een keer, en nog een keer nog steeds niks.
Even locken en weer unlocken helpt vaak wel en hij reageert weer.
Dit heb ik o.a. op mijn N97 en had ik ook op de N97 mini van mijn collega...
Overigens vond ik onderbouwen niet meer echt nodig omdat hier al vaak genoeg is gemeld dat mensen er last van hebben zelfs naar een harde reset en zelfs na een nieuw touchscreen...
PunlArjen
hmm, dit gaat veel reacties oproepen RV.RV schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 02:00:
[...]
Ja heel leuk. Net of 'jij' de enige bent die 'veel van je toestel vraagt'? Ik vraag ook veel van m'n toestel, maar ik heb nergens last van. Of voel jij je beter? Dat jij overal verstand van hebt m.b.t. de N97? En ik weet niet wat ik met m'n N97 moet doen? Zo komt het namelijk overIk heb een normale N97. Nergens geen problemen mee.
Er zijn echt veel problemen met de n97, ik heb de mijne ook verkocht, nog een mini elders in huis.
de genoemde problemen in dit forum komen echt veel voor, ik was bij tijd en wijlen ook zeer tevreden met het toestel, maar heb hem ook geregeld uit het raam willen gooien.
foto willen openen en een geheugen probleem krijgen, mail die niet opent, screen dat niet reageert, telefoon die TIJDENS een gesprek opeens reboot, ook op andere momenten maar tijdens een gesprek is wel heel vervelend. GPS die 30% van de route ernaast zit (ja ik ben bij een nsp geweest, hardware vervangen binnenin en zogenoemde b cover). Als jij dit niet hebt dat heb je een goed toestel in de handen die de concurrentie gewoon aankan, maar als je deze problemen wel hebt dan is het een waardeloos toestel.
Ik ben wel bij nokia gebleven, n8, en daar erg mee in mijn nopjes. kleine kinderziekten, maar geen telefoon is perfect.
p.s. Je komt bot over, geen invoelend vermogen en je lijkt erg vanuit je eigen ervaring te redeneren. Of daarover is nagedacht weet ik niet. Ieders interne proces verloopt anders.
Verwijderd
Laat staan een N97 met al die hidden features.

Het enige goede van het afgelopen jaar was het verkopen van die N97.
Ook dat is zo subjectief als de pest. Mijn vrouw heeft een wildfire, en ik vind dat ding simpelweg ruk. Ik kan er nauwelijks behoorlijk op typen, en persoonlijk krijg ik dunne poep van de manier waarop dingen pas behoorlijk lijken te werken als het via google gaat. De N97 heeft zeker een fors aantal tekortkomingen en Nokia doet daar idd te weinig aan, maar een aantal mensen hier lijkt een fors genoegen te vinden in het bedenken van nieuwe manieren om dit toestel af te krakenVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:42:
Echt, ook met een goed functionerende N97 kom je niet in de buurt van een Android.
Laat staan een N97 met al die hidden features.![]()
Het enige goede van het afgelopen jaar was het verkopen van die N97.
( ik moet toegeven dat via de android market een stuk meer/leukere software te vinden is)
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Bekijk de video en luister goed naar wat Andy Rubin zegt over Nokia + Android
Volgens mij als Galaxy S en iPhone 4 gebuiker zou het de allerbeste oplossing zijn voor beide partijen
(ik heb vrijdag m'n i8910HD met Symbian S60v5 die ik sinds juni 2008 had + m'n i8000 met WinMo 6.5 die ik sinds november 2008 had, verkocht dus ik weet hoe Symbian en WinMo 6.5 werkt)
Ik gebruik sinds juni een Galaxy S 16GB en daar kan Symbian toch echt niet meer meekomen.
Ook niet met de custom roms van HyperX die hij voor de i8910HD bakt.
Zelfs Andy (HyperX) is nu bezig met de N8.
Het zal dus afhangen of Nokia de nalatenschap van Symbian wil opgeven en Android wil gaan gebruiken.
Zoals Android Motorola uit hun crisis heeft geholpen (en SonyEricsson) zo kan het ook met Nokia gaan
Andriod is best wel interessant en misschien koop ik ooit weleens een Android telefoon voor "erbij", om te spelen, maar zolang de privacy niet beter geregeld is, voor mijn man en mij geen Android toestel als hoofdzakelijk gebruikte telefoon, want ik zit niet te wachten op Google Ads op mijn telefoon en de mensen, waarvan de telefoonnummers en email-adressen in mijn contactenlijst staan ook niet.
Zou dan een hele aparte ontwikkeling zijn, Nokia heeft immers meerdere malen door verschillende SVP's of zelfs CEO's laten weten NOOIT een Android toestel te gaan maken.catt4u schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:58:
Misschien gloort er hoop aan de horizon voor (teleurgestelde) Nokia (N97) gebruikers.
Bekijk de video en luister goed naar wat Andy Rubin zegt over Nokia + Android![]()
Volgens mij als Galaxy S en iPhone 4 gebuiker zou het de allerbeste oplossing zijn voor beide partijen![]()
(ik heb vrijdag m'n i8910HD met Symbian S60v5 die ik sinds juni 2008 had + m'n i8000 met WinMo 6.5 die ik sinds november 2008 had, verkocht dus ik weet hoe Symbian en WinMo 6.5 werkt)
Ik gebruik sinds juni een Galaxy S 16GB en daar kan Symbian toch echt niet meer meekomen.
Ook niet met de custom roms van HyperX die hij voor de i8910HD bakt.
Zelfs Andy (HyperX) is nu bezig met de N8.
Het zal dus afhangen of Nokia de nalatenschap van Symbian wil opgeven en Android wil gaan gebruiken.
Zoals Android Motorola uit hun crisis heeft geholpen (en SonyEricsson) zo kan het ook met Nokia gaan
Enwat betreft de crisis van Motorola en SE is wel een snelle conclusie: SE schijnt nog altijd geen winst te maken en ze maken notabene ook Flagships met Android 1.6 die pas net geupdate is naar 2.1 terwijl er al 2.3 is. En Motorola doet het ook niet eens zo heel goed buiten de US als ik de berichten lees.
Hoe dan ook, het is wellicht een mooie combo Android en Nokia, maar zou toch liever zien dat MeeGo meer gepushed wordt. Android is IMHO meer een houtje-touwtje oplossing als OS. Door het virtuele karakter van het OS lijkt het mij sneller tegen beperkingen aan te gaan lopen als het uitgebreid moet worden.
Android heeft nu al problemen met batterijduur en dat kan alleen maar slechter worden tenzij er ineens een enorme sprong gemaakt wordt in de techniek.
BTW: niet te vergeten de hele tie-in met Google die Nokia dan krijgt. Gooien ze mooi even een dikke asset als Navteq de deur uit (Maps) daarbij kan je Qt (Trolltech) dus ook weg pleuren. Twee major acquisities die Nokia heeft gedaan de laatste 3 jaar en genoeg perspectief bieden om wat mee te (kunnen) doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Beanie op 12-12-2010 17:05 ]
grappig inderdaad dat mensen hier android ophemelen en tegelijkertijd over batterijduur klagen.Beanie schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:57:
[...]
Android heeft nu al problemen met batterijduur en dat kan alleen maar slechter worden tenzij er ineens een enorme sprong gemaakt wordt in de techniek.
nokia heeft dat aspect aardig voor elkaar. (redelijk belangrijk bij een TELEFOON).
bij een pc niet natuurlijk, dan is het logisch.
nokia verkoopt telefoons, die kunnen bellen en vele dingen meer.
geen lans voor de n97 overigens, mislukt project, snel door, weet niet waar dat is misgegaan, maar combinatie van hardware/software is ruk...(n8, ze kunnen het wel)
meer input voor de discussie android/symbian/ishit.
"liffey schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:45:
[...]
hmm, dit gaat veel reacties oproepen RV.
Er zijn echt veel problemen met de n97, ik heb de mijne ook verkocht, nog een mini elders in huis.
de genoemde problemen in dit forum komen echt veel voor, ik was bij tijd en wijlen ook zeer tevreden met het toestel, maar heb hem ook geregeld uit het raam willen gooien.
foto willen openen en een geheugen probleem krijgen, mail die niet opent, screen dat niet reageert, telefoon die TIJDENS een gesprek opeens reboot, ook op andere momenten maar tijdens een gesprek is wel heel vervelend. GPS die 30% van de route ernaast zit (ja ik ben bij een nsp geweest, hardware vervangen binnenin en zogenoemde b cover). Als jij dit niet hebt dat heb je een goed toestel in de handen die de concurrentie gewoon aankan, maar als je deze problemen wel hebt dan is het een waardeloos toestel.
Ik ben wel bij nokia gebleven, n8, en daar erg mee in mijn nopjes. kleine kinderziekten, maar geen telefoon is perfect.
p.s. Je komt bot over, geen invoelend vermogen en je lijkt erg vanuit je eigen ervaring te redeneren. Of daarover is nagedacht weet ik niet. Ieders interne proces verloopt anders.
Ja klopt helemaal. Het was ook bot. En inderdaad vanuit mijn eigen ervaring. Als ik een niet-werkende N97 had zou ik er ook zeker anders tegen aankijken. Ik doe juist bot omdat mijn telefoon wél werkt en ik gewoon eens wil laten weten dat niet alle N97's klote zijn en niet werken. Door het zo te doen maak ik in ieder geval reacties los
Precies, ik zie de voordelen van Android wel t.o.v. Nokia bijvoorbeeld. Maar het is ook zaak de nadelen te durven noemen. Batterijduur is daar wel een belangrijke van, moet er niet aan denken dat ik nog geen dag met m´n telefoon kan doen.liffey schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:52:
[...]
grappig inderdaad dat mensen hier android ophemelen en tegelijkertijd over batterijduur klagen.
nokia heeft dat aspect aardig voor elkaar. (redelijk belangrijk bij een TELEFOON).
bij een pc niet natuurlijk, dan is het logisch.
nokia verkoopt telefoons, die kunnen bellen en vele dingen meer.
geen lans voor de n97 overigens, mislukt project, snel door, weet niet waar dat is misgegaan, maar combinatie van hardware/software is ruk...(n8, ze kunnen het wel)
meer input voor de discussie android/symbian/ishit.
En dit lees je regelmatig dat dat dus niet kan met de zwaardere Android toestellen.
Maar om even terug te komen op de N97, die is helaas grotendeels ruk. Heb zelf een dan wel een Mini, werkt opzich wel normaal. Internet werkt met Opera Mobile voldoende, bellen is super, heel helder en nooit klachten van vanaf de andere kant. Ter vergelijking; de iPhone (3GS o.a) is wat dat betreft echt slecht.
Desondanks heb ik ook genoeg aanmerkingen op m'n Mini, dubbel-taps is irritant, menu is traag, fotoviewer is enorm traag. In z'n geheel is de software niet solide en consistent, crashes heb ik overigens nooit gehad met normaal gebruik.
Hardware is overigens prima, heb em al 2x flink laten vallen op een betonnen vloer en niks aan de hand.
Dat iemand frustraties heeft met een N97 kan ik goed begrijpen, maar om meteen naar Android te rennen als het nieuwe heilige snap ik niet helemaal. Overweeg zelf nu bijvoorbeeld een N8, Android trekt me helemaal niet door o.a. de overmatige Google tie-in die erin zit en voornamelijk batterijduur en goedkope hardware van een aantal toestellen. (Galaxy S met plastic behuizing bv.)
daar zou ik toch maar mee stoppenBeanie schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:47:
[...]
Hardware is overigens prima, heb em al 2x flink laten vallen op een betonnen vloer en niks aan de hand.
In dat geval zou ik em nog een keer of 300 laten vallen..
Als hij dan eenmaal wel 385693 stukjes ligt bij elkaar ruimen in een plastic zakje en opsturen naar Nokia.
Maargoed ik snap volledig de keus dat mensen geen Nokia meer willen en kijken naar iOS of Android, dat doe ik zelf ook, ik had de neiging om over te stappen op Android en wou eigenlijk een Android tablet, echter heb ik nu een iPad en ben ik wel erg blij mee, 1 van de beste aankopen van dit jaar! Dus waarom dan ook geen telefoon met iOS?
Maar waarom ik snap dat mensen er naar kijken is heel simpel, het toestel werd verkocht als een monster en blijkt feitelijk nog geen schijntje van dat te zijn, vervolgens wordt er een hoop beterschap belooft dmv updates, zijn er geweest (al wel een mega tijd geleden) en het toestel is vervolgens nog steeds kut. Er werd beweerd dat er meer updates zouden met nieuwe features en verbeteringen in de huidige software maar hier is nog niets van gebeurd. Ja je kan mensen wel warm blijven houden maar als er na zo'n tijd inmiddels alweer een jaar geleden, heeft niemand er weinig hoop meer op. Als je zulke uitspraken doet, moet je je mannetje blijven staan en er hoe dan ook voor zorgen dat er actie ondernomen wordt, is niet gebeurd.
Moeten we nu nog hopen dat dit alles nog gefixed gaan worden? Ik heb er welgeteld 0,0% vertrouwen en hoop meer dat er uberhaubt nog 1 update komt voor de N97, komt hij wel dan ik ben stomheid geslagen.
Als ze er echt hun beste beentje voort mee hebben, hadden ze allang al actie ondernomen en een update gebracht.
Ahja, tis een best wel eens een draak van een ding op momenten, maar ik elke telefoon met maximaal een jaar abonnement om juist dit soort teleurstellingen te voorkomen. (ooit met een samsung gehad) 600+ uitgeven voor een losse foon zou ik nooit doen tenzij het echt een topper is, maar zelfs voor een iPhone vind ik het teveel.BaszCore schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:03:
[...]
In dat geval zou ik em nog een keer of 300 laten vallen..
Als hij dan eenmaal wel 385693 stukjes ligt bij elkaar ruimen in een plastic zakje en opsturen naar Nokia.
Maargoed ik snap volledig de keus dat mensen geen Nokia meer willen en kijken naar iOS of Android, dat doe ik zelf ook, ik had de neiging om over te stappen op Android en wou eigenlijk een Android tablet, echter heb ik nu een iPad en ben ik wel erg blij mee, 1 van de beste aankopen van dit jaar! Dus waarom dan ook geen telefoon met iOS?
Maar waarom ik snap dat mensen er naar kijken is heel simpel, het toestel werd verkocht als een monster en blijkt feitelijk nog geen schijntje van dat te zijn, vervolgens wordt er een hoop beterschap belooft dmv updates, zijn er geweest (al wel een mega tijd geleden) en het toestel is vervolgens nog steeds kut. Er werd beweerd dat er meer updates zouden met nieuwe features en verbeteringen in de huidige software maar hier is nog niets van gebeurd. Ja je kan mensen wel warm blijven houden maar als er na zo'n tijd inmiddels alweer een jaar geleden, heeft niemand er weinig hoop meer op. Als je zulke uitspraken doet, moet je je mannetje blijven staan en er hoe dan ook voor zorgen dat er actie ondernomen wordt, is niet gebeurd.
Moeten we nu nog hopen dat dit alles nog gefixed gaan worden? Ik heb er welgeteld 0,0% vertrouwen en hoop meer dat er uberhaubt nog 1 update komt voor de N97, komt hij wel dan ik ben stomheid geslagen.
Als ze er echt hun beste beentje voort mee hebben, hadden ze allang al actie ondernomen en een update gebracht.
Anyway, update zou er wel eens aan zitten kunnen komen, recent is de 5800 geupdate, de E71!! en de X6. Weinig opzienbarends aldaar, maar een X6 is al aardig beter dan een N97 (Mini) qua FW.
Waar Android (en iOS) zeker hun goede punten hebben, zie ook wel meer momentum ontstaan met het nieuwe Symbian. Developers lijken er meer mee te (willen) doen en FW updates zijn ook generiek voor elk device. Her lost een hoop problemen op die de v5 generatie wel hadden. Daarbij is de hardware stukken beter, al is het nog steeds niet helemaal top notch.
Nadeel met Symbian of Nokia is dat je hetzij niet kan kiezen tussen OS of tussen een ander merk. Android wordt door zoveel merken gemaakt door de makkelijke implementatie dat de keus en het aanbod stukken groter is dan Nokia op dit moment ooit kan maken. Symbian is nooit aantrekkelijk geweest als een OS voor andere vendors door de dikke vinger in de pap van Nokia, wat voor die andere vendors dus een concurrent is/was.
Met Android hebben ze daar geen last van en dus is de opmars van dat OS ook verklaard/gegarandeerd.
Nou heb ik twee vragen:
- Is het mogelijk om je e-mail automatisch binnen te halen zonder dat hij alle ouwe meuk ook binnenhaalt? Dus dat je net zoals bij handmatig ophalen een maximum aantal e-mails kan opgeven? Want nu haalt ie 3000 mails op van m'n hotmail en eenzelfde aantal mails op m'n gmail, wat de mail-applicatie zo traag als dikke stront maakt, plus dat het binnenhalen van zoveel mails via 3G (heb een Experiabox, dus WiFi werkt niet) niet echt handig is.
- Hoe kan je in OVI zorgen dat hij berichten synchroniseert aan de hand van de hele naam i.p.v. alleen op de achternaam? Dit probleem had ik ook al met m'n E72, als ik nu synchroniseer dan krijg ik alle mensen met dezelfde achternaam (dus m'n vader, m'n moeder, m'n oma, m'n opa, m'n oom, m'n tante) onder één naam. Ze staan gewoon allemaal op m'n simkaart als "Voornaam Achternaam".
Waarom in godsnaam zoveel mails bewaren??Rick. E schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:50:
Ik heb sinds een aantal dagen een N97 mini, had eerst een E72, maar ik was dat ding echt helemaal zat na een half jaar, dus geruild via marktplaats en tot ik m'n abonnement mag verlengen (half jaartje) deze gebruiken.
Nou heb ik twee vragen:
- Is het mogelijk om je e-mail automatisch binnen te halen zonder dat hij alle ouwe meuk ook binnenhaalt? Dus dat je net zoals bij handmatig ophalen een maximum aantal e-mails kan opgeven? Want nu haalt ie 3000 mails op van m'n hotmail en eenzelfde aantal mails op m'n gmail, wat de mail-applicatie zo traag als dikke stront maakt, plus dat het binnenhalen van zoveel mails via 3G (heb een Experiabox, dus WiFi werkt niet) niet echt handig is.
- Hoe kan je in OVI zorgen dat hij berichten synchroniseert aan de hand van de hele naam i.p.v. alleen op de achternaam? Dit probleem had ik ook al met m'n E72, als ik nu synchroniseer dan krijg ik alle mensen met dezelfde achternaam (dus m'n vader, m'n moeder, m'n oma, m'n opa, m'n oom, m'n tante) onder één naam. Ze staan gewoon allemaal op m'n simkaart als "Voornaam Achternaam".
Maar waarom zou wifi niet werken bij een experiabox?? Die heb ik ook gehad en dat werkte prima hoor...
Bij mij doet de experiabox (Speedtouch 780) het ook niet: zie ongeveer hier. Ik heb het al een paar maanden niet meer geprobeerd en verwacht ook niet dat dit nog ooit gaat werken, maar als je de gouden tip hebt.......kaydecop schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:10:
[...]
Maar waarom zou wifi niet werken bij een experiabox?? Die heb ik ook gehad en dat werkte prima hoor...
Ehh... Gouden tip, nee... Heb ondertussen ook geen experiabox meer, vanwege andere internetprovider.winewalk schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:46:
[...]
Bij mij doet de experiabox (Speedtouch 780) het ook niet: zie ongeveer hier. Ik heb het al een paar maanden niet meer geprobeerd en verwacht ook niet dat dit nog ooit gaat werken, maar als je de gouden tip hebt.......
Ik heb ook familie met een een experiabox, echter heb ik deze wel open te krijgen, het zij met de nodige hulp van internet, moet je maar ff zoeken, het moet te doen staan. Mogelijk staat er al eea op een ander tweakers topicwinewalk schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:46:
Bij mij doet de experiabox (Speedtouch 780) het ook niet: zie ongeveer hier. Ik heb het al een paar maanden niet meer geprobeerd en verwacht ook niet dat dit nog ooit gaat werken, maar als je de gouden tip hebt.......
Nog maar weer eens gezocht, laatste berichten van september/oktober: geen oplossing voor de N97. Handmatig IP-adres etc, MAC adres in router, WPA/WEP wijzigen etc: werkt niet. N81, Iphone, laptops en eeebox werken prima met de experiabox, alleen de N97 niet.BaszCore schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:49:
[...]
Ik heb ook familie met een een experiabox, echter heb ik deze wel open te krijgen, het zij met de nodige hulp van internet, moet je maar ff zoeken, het moet te doen staan. Mogelijk staat er al eea op een ander tweakers topic
Zucht............ Dus opnieuw: wie heeft de gouden tip?
Sinds ik ooit een keer een email weggegooid heb die me uit flink wat ergernis had kunnen redden (lang verhaal) bewaar ik al m'n mails. Het heeft me daarna nog een aantal malen flink geholpen dat ik een oude mail nog kon terugzoeken. Dus alles verwijderen ga ik sowieso niet doen.kaydecop schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:10:
[...]
Waarom in godsnaam zoveel mails bewaren??
Iemand een oplossing voor m'n tweede probleem?
Rick. E schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:50:
Verwijderd
heb nu een iphone4 en die werkt gewoon geweldig, nog niet 1 keer een probleem gehad
en hij werkt zoals hij moet doen.
Bye Bye nokia
Heb je al op je bon gekeken? Misschien dat het op de website van Nokia zelf staat? Uberhaubt zelf wel actie ondernomen? Het wordt hier wel gewaardeerd als mensen zelf ook eerst dingen proberen uit te vinden voordat het gevraagd en anders graag zelf vermelden wat je al zelf hebt gedaan om hier achter te komen.Lithiumion schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:46:
Weet iemand toevallig hoe het zit met garantie bij de accessoires of hoe nokia hier mee omgaat. . Ik vermoed dat er een kabel breuk vlak boven mijn headset plug zit. Want bij elke trap op de fiets hoor ik mijn linker oortje weer even, niet grappig
Maar morgen maar weer eens totale reset van alles doen, formatje van het massageheugen en zoveel mogelijk troep verwijderen en alleen het brood nodige erop.
Doe de laatste niet veel anders meer als bellen, smsen, email lezen, whatsapp en af en toe een potje patience als ik geen zin heb om de iPad te pakken, maar zelf daar kan hij dus al niet eens tegen.
Vanmiddag even te whatsappen met iemand, tussendoor even overstappen en vervolgens willen gaan internetten en hij komt ineeens weer met de bekende gebruikersnaam en wachtwoord! Whatsapp berichten komen vervolgens ook niet aan, echt verdomd irritant en de frustratie stijgt per minuut echt een ramp!
Nou als dit normaal is voor een vlaggenschip die zoveel problemen heeft en vrijwel niets kan, dan mag je me eerst wel een kratje bier of wat voeren wil ik je misschien weer gaan geloven

Terwijl ik het schrijf moet ik er gewoon nog om lachen ook, lachen van verdriet want deze telefoon is echt heel treurig, triest en zielig..
Toch vertrouw ik Whatsapp ook niet echt hoor...BaszCore schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:35:
[...]
Heb je al op je bon gekeken? Misschien dat het op de website van Nokia zelf staat? Uberhaubt zelf wel actie ondernomen? Het wordt hier wel gewaardeerd als mensen zelf ook eerst dingen proberen uit te vinden voordat het gevraagd en anders graag zelf vermelden wat je al zelf hebt gedaan om hier achter te komen.
Maar morgen maar weer eens totale reset van alles doen, formatje van het massageheugen en zoveel mogelijk troep verwijderen en alleen het brood nodige erop.
Doe de laatste niet veel anders meer als bellen, smsen, email lezen, whatsapp en af en toe een potje patience als ik geen zin heb om de iPad te pakken, maar zelf daar kan hij dus al niet eens tegen.
Vanmiddag even te whatsappen met iemand, tussendoor even overstappen en vervolgens willen gaan internetten en hij komt ineeens weer met de bekende gebruikersnaam en wachtwoord! Whatsapp berichten komen vervolgens ook niet aan, echt verdomd irritant en de frustratie stijgt per minuut echt een ramp!
Nou als dit normaal is voor een vlaggenschip die zoveel problemen heeft en vrijwel niets kan, dan mag je me eerst wel een kratje bier of wat voeren wil ik je misschien weer gaan geloven![]()
Terwijl ik het schrijf moet ik er gewoon nog om lachen ook, lachen van verdriet want deze telefoon is echt heel treurig, triest en zielig..
Heb trouwens afgelopen vrijdag ook maar eens de boel opgeschoond en alleen het broodnodige erop gezet. Dit heeft wel goed gedaan! Hij blijft nu rond de 52 mb zitten en dat vind ik wel acceptabel... Ondanks dat wordt het cachegeheugen en dergelijke natuurlijk wel af en toe geleegd.
Hoe is het met de brief? Al wat meer tijd gehad?
Rustig maar.. zelf had ik dit gevonden op de website van nokiaBaszCore schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:35:
[...]
Heb je al op je bon gekeken? Misschien dat het op de website van Nokia zelf staat? Uberhaubt zelf wel actie ondernomen? Het wordt hier wel gewaardeerd als mensen zelf ook eerst dingen proberen uit te vinden voordat het gevraagd en anders graag zelf vermelden wat je al zelf hebt gedaan om hier achter te komen.
Het toestel is al 13 maanden oud en de headset is eigenlijk amper gebruikt. Ik heb dus geen recht meer op garantie maar wellicht weet iemand hoe coulant Nokia met zulke zaken omgaat."Vierentwintig (24) maanden voor de mobiele telefoon en twaalf (12) maanden voor accessoires (hetzij verkocht als één pakket met de mobiele telefoon of als afzonderlijk artikel) met uitzondering van de verbruikbare onderdelen en de accessoires genoemd onder lid (b) en (c) hieronder
zes (6) maanden voor de volgende verbruikbare onderdelen en accessoires (batterijen, opladers, bureaustandaard, hoofdtelefoons, kabels en covers), en"
Ik heb op het toestel van mijn vriendin de nieuwe OVI Maps uit Beta Labs gezet en de navigatie loopt niet meer achter!
Draadloos laden op onze Zon
Verwijderd
In mijn ervaring: Compleet niet. Ze zijn zo ontzettend strikt daar word je gewoon niet lekker van. Ik heb zelf rampzalige garantie ervaringen gehad met mijn Nokia 6600 Fold.Lithiumion schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:10:
[...]
Het toestel is al 13 maanden oud en de headset is eigenlijk amper gebruikt. Ik heb dus geen recht meer op garantie maar wellicht weet iemand hoe coulant Nokia met zulke zaken omgaat.
Ja ik heb ook twijfels bij whatsapp, heb stiekem het vermoeden dat het browser probleem daardoor komt, al weet ik dit niet zeker.kaydecop schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:55:
Toch vertrouw ik Whatsapp ook niet echt hoor...
Heb trouwens afgelopen vrijdag ook maar eens de boel opgeschoond en alleen het broodnodige erop gezet. Dit heeft wel goed gedaan! Hij blijft nu rond de 52 mb zitten en dat vind ik wel acceptabel... Ondanks dat wordt het cachegeheugen en dergelijke natuurlijk wel af en toe geleegd.
Hoe is het met de brief? Al wat meer tijd gehad?
Brief, tsja.. wat zal ik zeggen? Tijd te kort..

Ik heb hem per ongeluk laten stuiteren op de vloer en nu heb ik het scherm enkel in landscape, kan deze niet meer normaal krijgen
Ook als iemand mij opbelt en ik neem op dan gaat deze automatisch op de speaker en moet ik eerst deze uitzetten anders kan iedereen meegenieten. Hardware probleem lijkt mij?
Tijd voor een andere telefoon, maar GEEN Nokia!!
Mis alleen het toetsenbordje, maar dat is een kwestie van wennen.....
Jammer dat dat dan ook het enige is wat echt goed is
Verwijderd
Eens, persoonlijk zou ik graag een Iphone met een N97 toetsenbord willen zien. Misschien dat de N9 mij op andere gedachten kan brengen, ontzettend teleurstellend dat Nokia haar klanten zo in de kou zet. Al die mooie reclamefilmpjes, voor mij is de N97 (hoewel mijn toestel het redelijk doet) echt de grootste zeepbel van dit decennium...knakker2 schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:32:
Toetsenbord is en was het sterkste punt van de N97, echt geweldig...Na een jaar lang intensief zijn alleen de uitsteeksels van de F en de J toets een beetje witachtig....
Jammer dat dat dan ook het enige is wat echt goed is
Verwijderd
Kan iemand mij helpen,
Ik gebruik het email programma van nokia. Volgens mij vreet dit mega veel geheugen. Alle overige instellingen staan op het massageheugen ik heb geen idee hoe ik dat van het email programma op het massa geheugen kan krijgen. Nu krijg ik steeds de meldeing C: is vol verwijder items. Als ik op de C schijf kijk dan staat er helemaal niets bijzonders wat zoveel gheugen verbruikt. Nu ontvang ik geen mail meer omdat alles verbruikt is op de C.
Weet iemand hoe ik dit om kan zetten?? of waar ik deze mails kan wissen die opgeslagen zijn.Want in het programma zelf staan maar 3 mails dus waar het overige geheugen is gebleven??
Thnx iig!
gr stephan
Hoezo wordt je daar niet lekker van? Wat is strikt? Als je op 12 maanden 1 maand te laat bent, is dat genoeg. Natuurlijk zouden ze eventueel uitzonding kunnen maken, maar voor een handset?Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:31:
[...]
In mijn ervaring: Compleet niet. Ze zijn zo ontzettend strikt daar word je gewoon niet lekker van. Ik heb zelf rampzalige garantie ervaringen gehad met mijn Nokia 6600 Fold.
Een telefoon is wat anders. En daar heb je 2 jaar voor.
Taalgebruik is misschien ook niet altijd al te netjes, maar gezegd waar ik last van heb, nu hopen dat ze snel reageren anders is het simpel, deze ook weer in de brief en dan versturen maar! Opzouten met ze! Ben er echt klaar mee. Denk dat ik ze nu wel via mijn email aardig onder druk zet en ze wel met een reactie moeten komen.
Net ook weer Nokia Discussions bekeken, maar daar ook totaal geen reactie van Nokia, daar praten ze nu ook over actie ondernemen tegen Nokia via facebook oid.
Beste Nokia medewerker,
Ik ben vanaf het moment dat de Nokia N97 te koop is (juli 2009) in het bezit van deze telefoon. Dit was volgens jullie marketing de beste telefoon aller tijden. Echter waren hier al snel problemen met het toestel.
Nokia heeft ook erkent dat er problemen zijn met het toestel en beloofde snel beterschap dmv firmware updates. Echter zijn er sinds die tijd maar 2 firmware updates gekomen versie 21 en 22, waarvan versie 22 noodzakelijk was ivm het installeren van de nieuwe ovi maps.
Ondertussen zijn er nog steeds tal van problemen met het toestel.
Zo heb ik vrijwel dagelijks de meldingen tijdens het surfen op internet het verzoek om mijn gebruikersnaam en wachtwoord op te geven om door te gaan. Dit geeft hij aan in de browser, wat hier in gevuld moet worden is mij onbekend maar de enige oplossing is om de telefoon opnieuw op te starten. Ditzelfde geldt voor het ophalen van de mail die komt dan met de melding: het geheugen zit vol, sluit enkele toepassingen. Dan ga ik kijken via de taskmanager welke toepassingen er nog openstaan en dan draait er totaal geen programma!
Op tweakers.net ben ik een actief lid en daar staat het forum ook vol over klachten en problemen die mensen hebben met deze telefoon. Hier ben ik ook een actie begonnen met het maken van een brief naar de Consumentenbond en Tros Radar over uw product. Volgens ons functioneert deze telefoon voor geen enkele manier op de manier waarop de telefoon is gebracht. De manier waarom u met uw klanten omgaat is ook niet altijd even netjes, mensen die geen reactie krijgen of een reactie zonder inhoudelijke antwoorden. Wij kunnen hier niets meer mee. Eigenlijk ben ik gek dat ik jullie eerst nog via deze manier een kans geef.
Graag zou ik van u een reactie ontvangen op bovenstaande punten en willen weten wanneer er nieuwe firmware komt en dan wil ik graag een concreet antwoord ipv we zijn er mee bezig. We wachten nu al te lang en zijn genoodzaakt om in actie te komen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxx
Verwijderd
Nou die topic volg ik ook, moet soms gewoon "lachen" naar verhalen die daar gepost wordt. N97 = Lemon!BaszCore schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:53:
Denk dat ik ze nu wel via mijn email aardig onder druk zet en ze wel met een reactie moeten komen.
Net ook weer Nokia Discussions bekeken, maar daar ook totaal geen reactie van Nokia, daar praten ze nu ook over actie ondernemen tegen Nokia via facebook oid.
Maar goed ik verwacht ook niet meer zo veel van de N97, ze hebben het vern**kt. Nieuwe FW kan de problemen in mijn ogen toch niet oplossen...
Is er iets waar ik mee kan doen met deze actie?BaszCore schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:53:
Nou momenteel weer even tijd, zit ziek thuis. Echter heb ik net iets anders gedaan, ik heb Nokia een email gestuurd met de problemen die er zijn met het toestel en letterlijk gezegd naar mijn mening waar het opstaat.
Taalgebruik is misschien ook niet altijd al te netjes, maar gezegd waar ik last van heb, nu hopen dat ze snel reageren anders is het simpel, deze ook weer in de brief en dan versturen maar! Opzouten met ze! Ben er echt klaar mee. Denk dat ik ze nu wel via mijn email aardig onder druk zet en ze wel met een reactie moeten komen.
[...]
Ik bezit ook de N97 mini, maar ben nu genoodzaakt om de SPBshell te gebruiken, omdat de standaard gewoon prut is.
Batterij duur is ook niet alles, 1 dag..
Ook navigeren is ver onder de maat, je rijdt op de snelweg maar de telefoon geeft aan dat je op de parrallelweg rijdt ?!
⏩ PVOutput☀️
Yeb mailtje sturen naar jebenteenezel(at)hotmail.com met je voornaam, achternaam en nicknameQuad schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:55:
Is er iets waar ik mee kan doen met deze actie?
Ik bezit ook de N97 mini, maar ben nu genoodzaakt om de SPBshell te gebruiken, omdat de standaard gewoon prut is.
Batterij duur is ook niet alles, 1 dag..
Ook navigeren is ver onder de maat, je rijdt op de snelweg maar de telefoon geeft aan dat je op de parrallelweg rijdt ?!
Ze wachten gewoon tot de storm overgewaaid is en dat is het eigenlijk wel al zo'n beetje, met name door de komst van dat nieuwe spul, N8, C6, etc
Ik heb tot op heden nog geen nieuwsberichten gezien van Nokia die toestellen terug neemt, mensen hun geld terug geeft, aangespannen rechtzaken over de N97. dat had in de eerste fase na het uitbrengen van dat kloteapparaat fase moeten gebeuren.
Nokia heeft voor de meest cruciale problemen oplossinkjes gezorgd, o.a. FW update, GPS en kraslens en daarmee was/is het genoeg.
De consument is koning, maakt of breekt een bedrijf tot wat het is, men zou die telefoon door de Nokia0ramen moeten flikkeren, voor de deur gaan, Nokia boycotten maar neeeee,.... Nokia heeft onderhands alweer een zooitje nieuw spul uitgebracht en gaat vrolijk verder en niemand die nog omkijkt naar die N97... kan je nagaan wat een machtspositie die gasten wel niet hebben verworven door de jaren heen. Je Nokia N97 is zoals hij is, en daar verander je geen hol aan...
Helaas......
[ Voor 17% gewijzigd door knakker2 op 21-12-2010 19:25 ]
Verwijderd
Ik gebruikte em nu alleen nog als muziekspeler, maar hij bleef steeds zeuren om nieuwe firmware. Dus maar even aan de PC gehangen om te updaten. Nu ziet de muziekspeler de GB's aan audio niet meer op de telefoon. Via de file browser kan ik de files wel zien, maar natuurlijk niet spelen.
Het zal wel een kwestie zijn van even in het juiste mapje zetten, maar de frustratie was meteen weer compleet bij de N97. Zelfs als muziekspeler zuigt hij zwaar.
Waarschijnlijk is je muziek database corrupt geraakt. Dit kan je oplossen door een aantal files op de massa storage te verwijderen, de database wordt dan opnieuw aangemaakt. Zie de volgende url: http://portablevideo.blog...er-database-problems.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:20:
Kansloos K U T apparaat!
Ik gebruikte em nu alleen nog als muziekspeler, maar hij bleef steeds zeuren om nieuwe firmware. Dus maar even aan de PC gehangen om te updaten. Nu ziet de muziekspeler de GB's aan audio niet meer op de telefoon. Via de file browser kan ik de files wel zien, maar natuurlijk niet spelen.
Het zal wel een kwestie zijn van even in het juiste mapje zetten, maar de frustratie was meteen weer compleet bij de N97. Zelfs als muziekspeler zuigt hij zwaar.
Dank voor de quote, snap alleen niet wat die uitleg met mijn 'probleem' te maken heeft, dus nog maar wat duidelijker proberen uit te leggenreyals schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:58:
emmerx in "Nokia N97 - Deel 3"
met dank aan emmerx voor de uitleg.
Situatie:
Telefoon: N97 met Nokia Maps, gesproken begeleiding aan, nl met straatnamen;
Auto1: Kenwood multimedia bak inclusief KCA-BT100, BT versie 1.2, profielen HFP en OPP;
Auto2: Parrot CK3000, BT versie 1.2, profielen HFP, HSP en OPP;
Met de combinatie Telefoon-Auto2 wordt radio netjes onderbroken voor gesproken begeleiding.
Met de combinatie Telefoon-Auto1 wordt radio niet onderbroken, nog sterker, als ik met de auto uitstaand de navigatie aanzet functioneert de gesproken begeleiding door de speaker van de telefoon, maar bouwt ie geen BT verbinding op als ik de auto start.
Vraag blijft 't zelfde: waarom functioneert combi Tel-auto1 niet identiek aan combinatie Tel-auto2?
Dank voor 't meedenken!
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Nog ff nagedacht - poging gedaan althans - maar waarom bouwt ie geen BT verbinding op als de navigatie al aan staat? Heeft HSP een hogere (en blokkerende) prio ten opzicht van HFP? Of is 't gewoon wie 't eerst komt 't eerst maalt?
BT Phone: de stand waarin ik kan bellen via de radio
BT Audio: al het overige geluid (ook navigatie) alleen in deze stand heb ik geen radio of cd mogelijkheden.
het enige wat inbreekt op radio/cd is de telefoon, navigatie is bij mij stil.
als ik de navigatie op mijn mini aanzet en daarna de radio aanzet wordt de verbinding gewoon tot stand gebracht. als ik de radio echter aan heb staan en schakel daarna BT in op de mini wordt de verbinding niet automatisch gemaakt.
dus hoe het precies zit durf ik je ook niet te zeggen met prio's. bij mijn sony zijn het in elk geval 2 verschillende lijntjes: er staan ook 2 logo's (tel en media, zie ook de 2 logo's bij deze afbeelding: http://brain.pan.e-merchant.com/9/6/05144169/l_05144169.jpg)
Verwijderd
Nokia heeft een fout gemaakt die vele bedrijven gemaakt hebben, ze hebben te lang in hun ivoren toren gezeten en hebben niets gedaan. Ze waren onaantastbaar, jaar na jaar.knakker2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:16:
De consument is koning, maakt of breekt een bedrijf tot wat het is, men zou die telefoon door de Nokia0ramen moeten flikkeren, voor de deur gaan, Nokia boycotten maar neeeee,.... Nokia heeft onderhands alweer een zooitje nieuw spul uitgebracht en gaat vrolijk verder en niemand die nog omkijkt naar die N97... kan je nagaan wat een machtspositie die gasten wel niet hebben verworven door de jaren heen. Je Nokia N97 is zoals hij is, en daar verander je geen hol aan...
Helaas......
Nu ze de laatste tijd aan alle kanten voorbij gestoken worden door Apple en Android raken ze volledig in paniek en brengen onder grote druk allerlei miskleunen op de markt zoals de N97.
Of de N900 met Maemo, die het ook niet terugbracht en dus verder ook niet doorvoeren.
Nokia is van het padje af en voorlopig ook niet terug want er verdwijnen bosjes mensen naar andere merken/besturingssystemen.
Door niet of laks te reageren steken ze hun kop in het zand en wordt het alleen nog erger, de concurrent wil die kop er wel afhakken nml.
Dus met die machtspositie valt het momenteel wel mee, je doet er jaren over om het op te bouwen maar je breekt het binnen een jaar geheid weer af.
Back to the basics Nokia, goede telefoons bouwen en service verlenen (luisteren naar de klant)
Anders komt het echt nooit meer goed met Nokia.
Als je zo met je klanten omgaat, komt het niet meer goed. Heb dinsdag die mail naar ze gestuurd, ondertussen nog geen reactie van ze gehad. Alleen een bevestiging dat hij is aangekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 02:07:
Nokia heeft een fout gemaakt die vele bedrijven gemaakt hebben, ze hebben te lang in hun ivoren toren gezeten en hebben niets gedaan. Ze waren onaantastbaar, jaar na jaar.
Nu ze de laatste tijd aan alle kanten voorbij gestoken worden door Apple en Android raken ze volledig in paniek en brengen onder grote druk allerlei miskleunen op de markt zoals de N97.
Of de N900 met Maemo, die het ook niet terugbracht en dus verder ook niet doorvoeren.
Nokia is van het padje af en voorlopig ook niet terug want er verdwijnen bosjes mensen naar andere merken/besturingssystemen.
Door niet of laks te reageren steken ze hun kop in het zand en wordt het alleen nog erger, de concurrent wil die kop er wel afhakken nml.
Dus met die machtspositie valt het momenteel wel mee, je doet er jaren over om het op te bouwen maar je breekt het binnen een jaar geheid weer af.
Back to the basics Nokia, goede telefoons bouwen en service verlenen (luisteren naar de klant)
Anders komt het echt nooit meer goed met Nokia.
Als je het een beetje op hebt laat je weten wanneer je reageert. Als ik na de kerst nog geen reactie binnen heb stuur ik mijn email gewoon weer opnieuw en dan ben ik klaar mee, dan fix ik die brief en stuur em direct weg naar de consumentenbond, tros radar etc.
Vooral het negeren van je klanten is niet goed te praten, de klanten geven dit ook weer door, soort negatieve mond-op-mond reclame. Wel meer als terecht natuurlijk. Maar ach zonder Nokia, kunnen we ook bellen en doen wat we willen op onze telefoon
de reacties op twitter gaan een stuk sneller, zeker van nokiahelps (fins)BaszCore schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:46:
[...]
Als je zo met je klanten omgaat, komt het niet meer goed. Heb dinsdag die mail naar ze gestuurd, ondertussen nog geen reactie van ze gehad. Alleen een bevestiging dat hij is aangekomen.
Als je het een beetje op hebt laat je weten wanneer je reageert. Als ik na de kerst nog geen reactie binnen heb stuur ik mijn email gewoon weer opnieuw en dan ben ik klaar mee, dan fix ik die brief en stuur em direct weg naar de consumentenbond, tros radar etc.
Vooral het negeren van je klanten is niet goed te praten, de klanten geven dit ook weer door, soort negatieve mond-op-mond reclame. Wel meer als terecht natuurlijk. Maar ach zonder Nokia, kunnen we ook bellen en doen wat we willen op onze telefoonWaarschijnlijk nog beter zelfs, dus naar mijn idee komt het al niet meer goed met ze.

Ok, dat heb ik dan weer niet, lijkt bij de Sony een beetje op 'n 'meerkanaals' oplossing.reyals schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:28:
bij mijn sony autoradio doet hij dat wel gewoon. maar daar heb ik de volgende gegevens:
BT Phone: de stand waarin ik kan bellen via de radio
BT Audio: al het overige geluid (ook navigatie) alleen in deze stand heb ik geen radio of cd mogelijkheden.
het enige wat inbreekt op radio/cd is de telefoon, navigatie is bij mij stil.
als ik de navigatie op mijn mini aanzet en daarna de radio aanzet wordt de verbinding gewoon tot stand gebracht. als ik de radio echter aan heb staan en schakel daarna BT in op de mini wordt de verbinding niet automatisch gemaakt.
dus hoe het precies zit durf ik je ook niet te zeggen met prio's. bij mijn sony zijn het in elk geval 2 verschillende lijntjes: er staan ook 2 logo's (tel en media, zie ook de 2 logo's bij deze afbeelding: http://brain.pan.e-merchant.com/9/6/05144169/l_05144169.jpg)
Nah, ik investeer iig niet meer in een - dure - autonavigatieoplossing, maar ga volgende keer gewoon voor een eenvoudigere radio, met een parrot en de nokia vertelt me dan de weg maar
Toevallig veel vrije tijd volgende week, heerlijk vrij een week, genoeg tijd om de brief dan af te ronden, had hem het liefst allang al af gehad en verstuurd maar dat ging nou eenmaal niet, veel tijd voor sociale contacten was er niet dus de meeste vrije tijd daar aan op, verder heb je thuis ook genoeg te doen. Op het werk veelste druk, 600 winkels de bestellingen gaan doen in deze maanden, sinterklaas en kerst is bij ons de hoogste prioriteit en met de normale 8uur werken per dag kom je er niet.__Erik__ schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:26:
Je doet er weken, zo niet maanden over om een email/brief in elkaar te prutsen en bent dan boos als Nokia niet binnen een paar dagen reageert in de kerstperiodeBijzonder
Klinkt wat mij betreft vrij duidelijk of moet ik me nog meer verantwoorden?
Jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden... Als iemand commentaar heeft op hoe lang het duurt, moet die persoon zelf maar een brief gaan schrijvenBaszCore schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:10:
[...]
Toevallig veel vrije tijd volgende week, heerlijk vrij een week, genoeg tijd om de brief dan af te ronden, had hem het liefst allang al af gehad en verstuurd maar dat ging nou eenmaal niet, veel tijd voor sociale contacten was er niet dus de meeste vrije tijd daar aan op, verder heb je thuis ook genoeg te doen. Op het werk veelste druk, 600 winkels de bestellingen gaan doen in deze maanden, sinterklaas en kerst is bij ons de hoogste prioriteit en met de normale 8uur werken per dag kom je er niet.
Klinkt wat mij betreft vrij duidelijk of moet ik me nog meer verantwoorden?
Verwijderd
Maar het is allemaal mosterd na de maaltijd.Xmasjos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:23:
[...]
Jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden... Als iemand commentaar heeft op hoe lang het duurt, moet die persoon zelf maar een brief gaan schrijvenIk was al van plan je een berichtje te sturen als het dit jaar niet af zou komen, zodat ik 'm dan af zou kunnen maken. Zo te horen hoeft dat dus niet
Mensen zoals ik die zich ergeren aan een toestel waar iedereen hoge verwachtingen van had zijn allang over op een ander merk.
Dus Nokia houdt zich bezig met mensen die hoe dan ook Nokia willen/blijven houden.
In deze wereld boer je volgens mij dan heel hard achteruit.
Prima hoor, zo'n brief (mijn naam staat er ook nog bij dacht ik) maar het komt niet over denk ik.
Die toren van Nokia is zo hard & solide, die laat niets door. Als de wereld ontploft horen ze het niet eens denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 02:55 ]
Na 3 keer hetzelfde probleem krijg je gewoon een nieuwe en voordat die nieuwe weer problemen gaat vertonen ben je weer een tijdje verder..... Denk niet dat hier extreem veel mee op schiet...NSU1200C schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:27:
Ik ga proberen het over een andere boeg te gooien: iedere dag/week terug naar het NSP met dezelfde klachten (of hoe lang het toestel ook weg is). Kijken hoe lang het duurt voordat ze met een oplossing gaan komen. Kan ik nokia in ieder geval nog een beetje op kosten jagen.
Dan concludeer je dat je je het geld beter kan besparen en een ander toestel kan kopenMegalodon_67 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:04:
Sta op het punt om een gebruikte N97 aan te schaffen maar als ik alle reacties hierzo eens lees...
Mijn eigen exemplaar doet 't gewoon prima, hij wordt dagelijks veelvuldig gebruikt, vooral voor internet en email en ik ben er nog steeds tevreden over. Ook geen geheugenproblemen, maar dat ligt er mogelijk ook aan, dat ik op al mijn smartphones nooit overbodig spul installeer, alleen apps, die ik ook daadwerkelijk gebruik.
Met de degelijkheid zit 't wel goed : na ruim een jaar dagelijks veelvuldig openschuiven is de slider nog lekker stevig.
De GPS is wat minder, hij krijgt wel een fix, maar mijn oude N95-1 is sneller en nauwkeuriger, dus die neemt de navigatie nog steeds voor z'n rekening
Wanneer ik dan toch eens bel, kan ik ook niet klagen, ontvangst- en geprekskwaliteit zijn uitstekend, WiFi-ontvangst is ook goed, beter dan die van de N95.
[ Voor 8% gewijzigd door Marly op 02-01-2011 20:55 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
misschien kan nokia die custom firmware eens overnemen en aanpassen naar een reguliere versie (hoef je je telefoon niet te flashen voor hetzelfde resultaat)Beanie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:50:
Het kan dus wel blijkbaar:
Iemand enig idee hoeveel software updates er na het "excuus-bericht" (nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen) zijn uitgekomen?
Ik dacht 0, maar wil dit even zeker weten......
@BaszCore: goed om te horen dat er toch nog leven in de brief zit en ondanks dat het even duurt (waar ik overigens alle begrip voor heb) bestaat er ook nog zoiets als "beter laat dan nooit".
Na dit excuus-bericht is nog update V22 uitgekomen.kwaK1983 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:06:
Ben wederom bezig met het opstellen van een brief, ditmaal richting The Phonehouse, welke ik hier zal gaan posten.
Iemand enig idee hoeveel software updates er na het "excuus-bericht" (nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen) zijn uitgekomen?
Ik dacht 0, maar wil dit even zeker weten......
@BaszCore: goed om te horen dat er toch nog leven in de brief zit en ondanks dat het even duurt (waar ik overigens alle begrip voor heb) bestaat er ook nog zoiets als "beter laat dan nooit".
Verwijderd
Serieus ik riep dit al een jaar geleden, maar helaas.knakker2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:16:
N97 is een fout geweest van Nokia, en dat weten ze maar al te goed.
Kost even tijd maar dan heb je ook wat: HeGazy Ultimate v6.0
Voor meer informatie, zie hier:
http://mynokiablog.com/20...imate-cfw-feature-packed/
Hoe en wat ga ik niet posten, want dan krijg ik zeker ruzie met de modjes
Kan jullie alleen vertellen dat 't een stuk soepeler loopt, en ik 61MB vrij heb op C
Let wel: Het is custom firmware! Met flashen vergaat je garantie! En je hebt de kans dat je je telefoon brickt. Hier ging echter alles goed dus ben nu een stuk meer tevreden

Wil je over een maand nog wel eens horen, draai momenteel al een half jaar al customrom maar de sommige problemen los der niet mee op.... Alleen ik draai deze versie:Crusher77 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:35:
Mag het vast niet posten hier, maar na alle ergernissen heb ik vandaag een custom firmware geinstalleerd.
Kost even tijd maar dan heb je ook wat: HeGazy Ultimate v6.0
Voor meer informatie, zie hier:
http://mynokiablog.com/20...imate-cfw-feature-packed/
Hoe en wat ga ik niet posten, want dan krijg ik zeker ruzie met de modjes![]()
Kan jullie alleen vertellen dat 't een stuk soepeler loopt, en ik 61MB vrij heb op C![]()
Let wel: Het is custom firmware! Met flashen vergaat je garantie! En je hebt de kans dat je je telefoon brickt. Hier ging echter alles goed dus ben nu een stuk meer tevreden
PIRATED v5 Firmware (Moet jezelf maar even op googlen)
Grootste voordeel is dat je alles kan beheren en programma's die hangen kan verwijderen zonder je telefoon te resetten