Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:24:
Vandaag naar een ncp geweest en mijn telefoon ingeleverd, ze herkende me direct en zij dat dit idd de vierde was dat ze er wat mee gingen doen. de vorige keren was het alleen een software update dus ben benieuwd heb er een brief bij gedaan die hieronder staat.

Hallo,

Ik ben al meer dan 15 jaar een tevreden Nokia gebruiker,
Maar sinds ik deze n97 heb is er niks anders dan ergernis over een slecht werkend toestel,
Het toestel is sinds de aanschaf nog niet probleemloos geweest. Hieronder de problemen.
Geen geheugen, sluit enkel toepassingen, dit lukt niet aangezien er niks openstaat ook niet na opnieuw opstarten,
Opslag verandert regelmatig van massaopslag naar telefoongeheugen.
Regelmatig verandert het thema terug naar een standaard thema.
Toestel valt spontaan uit.
Toestel slaat 1 tot 2 keer per dag vast en werkt pas weer na het verwijderen van de accu
Bluetooth verbinding valt weg met carkit of blijft in de telefoon staan na het uitstappen, dit gebeurt met meerdere carkits (carkit werkt prima met een ander toestel)
Touchscreen reageert soms niet.
Display blijft branden na het locken.
Geeft nieuwe sms melding, melding gaat weg en sms staat reeds geopend in de inbox,
Of geeft helemaal geen melding en de sms staat geopend in de inbox.
Speaker kraakt soms en is slecht hoorbaar tijdens bellen.
Toestel wil de accu soms niet laden.
Toestel geeft aan dat de accu laadt terwijl ie niet aan de lader hangt.
Foto geeft een witte waas met flitser.
Krasjes van de camera klep op de lens.
Gps werkt soms na 10 min nog niet en als er een fix is valt ie vaak weg, heeft ook een grote afwijking tijden navigeren.
Internet sluit zomaar af.
Trilalarm werkt soms niet

De n97 komt nu voor de vierde keer naar een service point en ik heb er meer dan genoeg van,
Ik ga deze keer ook niet meer akkoord met een software update dat lost niet al de problemen op want mijn vriendin heeft ook een n97 en die heeft ook tal van problemen met de laatste software.
Als de Nokia na reparatie nog niet goed is zal ik de koop gaan ontbinden op basis van een ondeugdelijk product,
Dit is mijn recht op basis van de consumenten wet.
Dit is bevestigd door mijn contact met de consumentenbond.
Ik verwacht deze keer een goede oplossing voor dit toestel, een probleemloze n97 of een inname van het toestel en een vergoeding daarvoor, ik hoop op een goede afloop aangezien ik graag een Nokia gebruiker blijf en de voorgaande toestellen op een enkel probleem na perfect waren.

Ben benieuwd
Nou dit is gewoon eng!! Dit zijn allemaal punten waar de mijne oook last van had..zelfs dat gekke indicatlielampje van opladen dat blijft branden na het verwijderen van de stekker.

Ik had ook nog het spontaan ophangen tijdens gesprekken ondanks volle dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:34:
Nou dit is gewoon eng!! Dit zijn allemaal punten waar de mijne oook last van had..zelfs dat gekke indicatlielampje van opladen dat blijft branden na het verwijderen van de stekker.

Ik had ook nog het spontaan ophangen tijdens gesprekken ondanks volle dekking.
Dit is niet eng hoor, dit is gewoon "normaal" met een N97. Ben niet voor niets bezig met een brief maken met help van tal andere tweakers! Lees mijn post hierboven ergens maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
BaszCore schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:53:
[...]

Dit is niet eng hoor, dit is gewoon "normaal" met een N97. Ben niet voor niets bezig met een brief maken met help van tal andere tweakers! Lees mijn post hierboven ergens maar. :)
Move move move ;)

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
The_ReVenger schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:37:
[...]
Ja ik ga ook nog niet eens op TRRoads zijn reactie reageren, hij snapt heel goed wat ik bedoel en dan reageert hij zo. Als een telefoon al goed is, wil het nog niet zeggen dat hij niet beter kan...

Bijvoorbeeld door nieuwe features zoals jij het zegt. En bugs? Die halen ze er dan wel weer uit. Daar zou je in ieder geval van uit moeten gaan.

Toch raar dat mensen zo reageren op iets heel normaals wat ik zeg. Nogmaals: dat ik mijn telefoon goed vindt, wil nog niet zeggen dat ik hem niet beter wil zien, bijv. in de vorm van meer features.
Ik hoop voor jou dat eventueel nieuw geïntroduceerde bugs met toekomstige firmware updates verholpen worden. De ervaring met de N97 leert helaas, dat Nokia daarmee niet zo erg vlot is gezien de snelheid waarmee de huidige problemen worden opgelost die met de laatst bekende firmware zijn ontstaan. Daarbij lijkt het toestel met de introductie van z'n opvolger end-of-life en het is maar de vraag hoe lang de support voor dit toestel zal voortduren en of er nog firmware updates/bugfixes zullen verschijnen...

Nogmaals, de keuze is geheel aan jou. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Nokia schijnt de gebruikers van de N97 te willen helpen met hun problemen door aan te geven op welke wijze je verantwoord van je telefoon af kan komen: http://www.nokia.com/envi...s-to-recycling-your-phone

Dat noemen ze dan een mailtje met tips voor het gebruik van je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Iemand al ervaring met het melden van de klacht bij de provider/telecomwinkel.
Ik ben van plan om ook The Phonehouse aan te gaan schrijven mocht mijn telefoon weer niet OK zijn.
Mag hem vandaag weer ophalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
kwaK1983 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:45:
Iemand al ervaring met het melden van de klacht bij de provider/telecomwinkel.
Ik ben van plan om ook The Phonehouse aan te gaan schrijven mocht mijn telefoon weer niet OK zijn.
Mag hem vandaag weer ophalen.....
Na 3 reparaties kun je bij the phonehouse je toestel omruilen voor een ander. Je krijgt dan de dagwaarde van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Kalua schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:11:
[...]

Na 3 reparaties kun je bij the phonehouse je toestel omruilen voor een ander. Je krijgt dan de dagwaarde van het toestel
Dagwaarde daalt rap, was 5 weken geleden nog 157,50, nu nog 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo87
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 10:48
Ik ben ook een N97 gebruiker en heb er ook de nodige problemen mee gehad..

Weet iemand toevallig hoe ik het volgende kan oplossen:

- N97 geeft aan Telefoon moet opnieuw opgestart worden en als hij dat heeft gedaan hoef ik geen pincode in te voeren maar blijft hij in Offline modus hangen ( dus niet bellen ), soms na 10 keer herstarten doet hij het weer maar dit kan ook gerust een dag duren..heb al geprobeerd met accu eruit te halen simkaart eruit maar dit blijkt allemaal weinig te helpen

- N97 geeft aan: Sim registration failure hierdoor kan ik niet bellen of internetten en als ik hem opnieuw opstart komt hij wederom weer in offline modus en dan komt dus weer hetzelfde riegeltje als hierboven

Iemand tips??

[ Voor 8% gewijzigd door Jeronimo87 op 09-11-2010 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Jeronimo87 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 03:04:

- N97 geeft aan Telefoon moet opnieuw opgestart worden en als hij dat heeft gedaan hoef ik geen pincode in te voeren maar blijft hij in Offline modus hangen ( dus niet bellen ), soms na 10 keer herstarten doet hij het weer maar dit kan ook gerust een dag duren..heb al geprobeerd met accu eruit te halen simkaart eruit maar dit blijkt allemaal weinig te helpen

- N97 geeft aan: Sim registration failure hierdoor kan ik niet bellen of internetten en als ik hem opnieuw opstart komt hij wederom weer in offline modus en dan komt dus weer hetzelfde riegeltje als hierboven

Iemand tips??
Heb je al een 'harde reset' uitgevoerd? Even Google'n naar de juiste toetscombinatie die je ingedrukt moet houden tijdens het aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
vtpeters schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:21:
[...]

Heb je al een 'harde reset' uitgevoerd? Even Google'n naar de juiste toetscombinatie die je ingedrukt moet houden tijdens het aanzetten...
Google'n is niet nodig..... het staat gewoon in de topic start ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Alternative op 09-11-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Kalua schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:11:
[...]

Mja, omruilen naar een nieuwe Nokia N97 zie ik dus ook niet zitten, aangezien daar hoogstwaarschijnlijk dezelfde problemen weer van komen.
Eigenlijk van de zotte dat een 2 jaar oude telefoon beter werkt dan dit misbaksel.....evengoed bedankt voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
kwaK1983 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:25:
Vandaag gebeld door NCP.
Moederbord is compleet vervangen, dus in principe zou het volgens de medewerker nu een "nieuwe" telefoon moeten zijn.
Ik ben "benieuwd".........
Gisteren de telefoon opgehaald.
Mooie plakkers op touchscreen, op de zilveren randjes eromheen en op de lens van de camera achter de cover.
Wat gelijk opviel eigenlijk was dat de "afgebladderde" camera- en volumetoetsen aan de rechterkant vervangen, danwel opnieuw gespoten zijn.
Batterij is dezelfde (te zien aan de nagels van het vele loshalen vanwege de vastlopers), maar daar had ik ook verder geen problemen mee.
Productcode (0587245) en type van het toestel zijn gelijk gebleven, net als alle overige gegevens die je aan de binnenkant kunt vinden, enkel het IMEI-nummer is veranderd volgens het begeleidende reparatieoverzicht (gecheckt met *#06#).
Het geheugenprobleem zal uiteraard vanzelf wel weer terugkomen, ondanks dat ik "alles" vanuit de Ovi-Store standaard op het massageheugen laat installeren evenals de berichten/e-mail die ik op het massageheugen laat binnenkomen.
Alle programma's werken weer naar behoren en zelfs de eerste test met GPS in combinatie met Ovi Kaarten deed het foutloos en zelfs een aangepaste route was zo gevonden.
Bellen in luidspreker-modus lijkt nu ook goed te gaan.
Testen van de flitser (witte waas) ga ik nog doen én als dat werkt zou het gewoon voor het eerst zijn dat ik alle functionaliteiten die voor mij van belang zijn gewoon kan gebruiken zonder problemen.
Uiteraard zal het geheugenprobleem ook een probleem blijven en zullen daar nog wel de vreemde meldingen vandaan komen, maar voorlopig ben ik (even) tevreden.
De brief aan The Phone House ga ik sowieso nog maken, want het blijft natuurlijk een toestel met (licht uitgedrukt) vele mankementen.
Na 2 reparaties een werkende telefoon is niet helemaal zoals het hoort natuurlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
Netjes dat ze de afgebladderde toetsen en lijsten hebben vervangen. Ik ben al zeker 6 keer bij verschillende NCP's geweest (Nijmegen Schiedam Rotterdam) en geen van alle wilde erkennen dat dit een probleem is van het toestel en niet zozeer gebruikersschade.

Ik hoop voor je dat de n97 nog lang zo goed blijft draaien als ie nu doet!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• kwaK1983
jordy2811 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:32:
Netjes dat ze de afgebladderde toetsen en lijsten hebben vervangen. Ik ben al zeker 6 keer bij verschillende NCP's geweest (Nijmegen Schiedam Rotterdam) en geen van alle wilde erkennen dat dit een probleem is van het toestel en niet zozeer gebruikersschade.

Ik hoop voor je dat de n97 nog lang zo goed blijft draaien als ie nu doet!
Vond het ook bijzonder (netjes) en was ook wel verbaasd, aangezien ik dat de eerste keer aangegeven had bij het NCP en ze zeiden dat hier niks tegen te doen was :)
Misschien de volgende keer (hopelijk voor jou komt die niet) een idee om naar Nemesys ICT (Oud-Beijerland) te gaan.
Hier wordt je goed geholpen en wie weet kunnen ze je hier ook bij helpen.

Hoop ook dat hij het zo blijft doen.
Gister weer bekende geheugenmeldingen gehad, maar daar moeten we maar mee leren leven denk ik....blijft toch bijzonder met een grote schijf naast het intern geheugen :/

Verwijderd

Heb ook een aantal problemen, heb nu ongeveer een half jaar de N97 mini.

Mijn touchscreen ging op gegeven moment raar doen hij deed zomaar wat als ik wilde scrollen of iets wilde aantikken, heb het touchscreen ook nog gekalibreerd maar dat helpt ook niet.

Het is voornamelijk als ik hem net van de toetsenvergrendeling af heb dat hij vaak helemaal niet reageert op geen enkele aanraking van het beeldscherm, laat ik hem even liggen dan doet hij het opeens weer gewoon.

Wat moet ik hier nu mee, terug naar de winkel ermee natuurlijk (zal je net zien doet ie het gewoon weer in de shop).

Iemand hier ook eens problemen mee gehad ?

Heb het liefst meteen een andere telefoon want nu vertrouw ik hem eigelijk niet meer, slechte zaak maar ach ik heb altijd al problemen gehad met touchscreen telefoontjes. Volgende wordt waarschijnlijk toch een BB.

Verwijderd

Ben benieuwd wat de kansen zijn als je nokia voor de rechter sleept op basis van het conformiteitsvereiste. Dit is toch niet wat je van een smartphone mag verwachten. Het reclame filmpje is misleidend, je kan een dik dossier aan papier meegeven met ervaringen van het forum dat repareren geen zin heeft. Ze hebben zelf via de media toegegeven dat het niet is wat ze ervan verwachtte.

het is echt lachwekkend dat zogenaamde switchen in het promo filmpje
YouTube: Vidéo du Nokia N97

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 19:17 ]

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:06:
Mijn touchscreen ging op gegeven moment raar doen hij deed zomaar wat als ik wilde scrollen of iets wilde aantikken, heb het touchscreen ook nog gekalibreerd maar dat helpt ook niet.

Het is voornamelijk als ik hem net van de toetsenvergrendeling af heb dat hij vaak helemaal niet reageert op geen enkele aanraking van het beeldscherm, laat ik hem even liggen dan doet hij het opeens weer gewoon.
Dat heb ik de laatste weken met mijn N97 :( . Moet nog een keer naar een carepoint. Zucht.

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
bkah schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:33:
[...]

Dat heb ik de laatste weken met mijn N97 :( . Moet nog een keer naar een carepoint. Zucht.
Heb ik ook last van met de N97 mini, soms moet ik meerdere keren het toestel ontgrendelen of dicht en weer open klappen, voordat het scherm weer werkt.
Zeker weet ik, dat als ik opengeklapt b.v. chat, dat als het scherm donker word, dat ik pas weer het toetsenbord kan gebruiken als ik de telefoon dicht en open klap. Met het knopje van de vergrendeling afhalen werkt dan niets :(

PS,
Een vriend heeft een N900, en die gebruikt die telefoon alleen voor bellen en SMSen, hij zou zo willen ruilen... Ik denk er heel erg over om dat te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door xippie op 11-11-2010 21:30 . Reden: PS ]

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:14:
Ben benieuwd wat de kansen zijn als je nokia voor de rechter sleept op basis van het conformiteitsvereiste. Dit is toch niet wat je van een smartphone mag verwachten. Het reclame filmpje is misleidend, je kan een dik dossier aan papier meegeven met ervaringen van het forum dat repareren geen zin heeft. Ze hebben zelf via de media toegegeven dat het niet is wat ze ervan verwachtte.

het is echt lachwekkend dat zogenaamde switchen in het promo filmpje
YouTube: Vidéo du Nokia N97
Dan zou je Nokia voor de strafrechter moeten laten slepen, dus dat de overheid de tegenstander wordt. Anders heb je weinig kans dat je iets kunt bereiken, want je hebt geen exclusief recht. Als de strafrechter heeft gewonnen kunnen wij ons geld gaan halen.

• Xmasjos
xippie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:28:
[...]

Heb ik ook last van met de N97 mini, soms moet ik meerdere keren het toestel ontgrendelen of dicht en weer open klappen, voordat het scherm weer werkt.
Zeker weet ik, dat als ik opengeklapt b.v. chat, dat als het scherm donker word, dat ik pas weer het toetsenbord kan gebruiken als ik de telefoon dicht en open klap. Met het knopje van de vergrendeling afhalen werkt dan niets :(
Probeer dan eens je beeldscherm gewoon aan te raken. Die zou dan gewoon moeten reageren.

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Xmasjos schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:35:
[...]

Probeer dan eens je beeldscherm gewoon aan te raken. Die zou dan gewoon moeten reageren.
Tja helaas, probeer ik altijd, maar dicht en open klappen werkt als enige voor mij.
Geen rare programma's, behalve Fring en Bambuser.

Verwijderd

bkah schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:33:
[...]

Ik update me telefoon en sindsdien zie ik alleen maar achteruitgang van me phone, bedankt Nokia.. :F

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:05

Wat moet ik hier nu mee, terug naar de winkel ermee natuurlijk (zal je net zien doet ie het gewoon weer in de shop).

Iemand hier ook eens problemen mee gehad ?

Heb het liefst meteen een andere telefoon want nu vertrouw ik hem eigelijk niet meer, slechte zaak maar ach ik heb altijd al problemen gehad met touchscreen telefoontjes. Volgende wordt waarschijnlijk toch een BB.
Ja heb hier ook last van gehad. Heb hem toen opgestuurd naar typhone. Deze heeft hem doorgestuurd naar Nokia en hier is hij onder garantie gerepareerd. Je kunt hem ook rechtstreeks naar een ncp brengen. Dit scheelt waarschijnlijk reparatietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
Xmasjos schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:35:
[...]

Ghèhèhè, dat is best vaak van toepassing op de N97: "...zou moeten werken" 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Ik heb nu steeds vaker twee leuke probleempjes:

- De telefoon gaat over maar het touchscreen reageert niet. Op geen enkele manier kan ik de oproep beantwoorden.
- Op het scherm is niets vreemds te zien (volledige ontvangst) maar niemand kan me bereiken. Pas als de telefoon uit is geweest en weer aan staat ontvang ik smsjes van de gemiste oproepen.

Ik krijg steeds meer neigingen om het toestel met een 357 Magnum te gaan bedienen... Mocht het zover komen dan maak ik er wel een filmpje van. Kan ik eindelijk een keer genieten van het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 27-08 14:17
Ik heb plotseling precies hetzelfde probleem en het apparaat zaterdag (onder garantie) laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
NSU1200C schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:46:

- De telefoon gaat over maar het touchscreen reageert niet. Op geen enkele manier kan ik de oproep beantwoorden.
- Op het scherm is niets vreemds te zien (volledige ontvangst) maar niemand kan me bereiken. Pas als de telefoon uit is geweest en weer aan staat ontvang ik smsjes van de gemiste oproepen.

Ik krijg steeds meer neigingen om het toestel met een 357 Magnum te gaan bedienen... Mocht het zover komen dan maak ik er wel een filmpje van. Kan ik eindelijk een keer genieten van het toestel...
Volgens mij staat heel youtube over een x aantal maanden vol die hun N97 op een bijzondere manier van het leven hebben beroofd, mijn gedachten om hem als jabulani te gaan gebruiken, kijken of hij ook zo zwabbert.
Blender lijkt me ook wel grappig, vervolgens opsturen naar Nokia met een vriendelijke verzoek of ze er nog iets van kunnen maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 16-09 19:39

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Het lijkt alsof de telefoon 'hangt' en nergens meer op reageert. Het bleek bij mij om een defect scherm te gaan (wat een bekend probleem is volgens de medewerker NCP Nijmegen). Nadat het scherm onder garantie is vervangen werkte alles weer prima. Herinstall was gelukkig niet nodig.

Overigens heb ik nu wel een scherm met enorme backlightbleeding in het midden. Heb trouwens meer n97's met deze bleeding gezien. Vooral te zien bij wit of zwart scherm. Meer mensen met deze kwaal?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronimo87 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 03:04:

Iemand tips??
Mijn gevoel zegt dat beide problemen te maken hebben met een kapotte simkaart of
kapotte simkaart-connectie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb nu een Archos 70 tablet en wil internet delen met mijn N97. Nu heb ik Joikuspot op de N97 gebruikt, maar Android kan niet verbinden met ad-hoc wifi. Ik heb ook geprobeerd met BT, maar daar gebeurt niet veel. Ik krijg ze wel gepaired, maar daar houdt het wel mee op.

De Nokia geeft ook alleen de optie connect to audio device. Ik heb mijn N97 via Telfort, misschien hebben die de boel dicht gegooid? Ik heb ook via Google gezocht, maar daar zie ik alleen de instructies om te pairen. Iemand met suggesties of ideeen voor een volledige hotspot of tetheren via BT op een N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winewalk
  • Laatst online: 02-03 09:54
Supremo schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:27:
Ik heb nu een Archos 70 tablet en wil internet delen met mijn N97. Nu heb ik Joikuspot op de N97 gebruikt, maar Android kan niet verbinden met ad-hoc wifi. Ik heb ook geprobeerd met BT, maar daar gebeurt niet veel. Ik krijg ze wel gepaired, maar daar houdt het wel mee op.

De Nokia geeft ook alleen de optie connect to audio device. Ik heb mijn N97 via Telfort, misschien hebben die de boel dicht gegooid? Ik heb ook via Google gezocht, maar daar zie ik alleen de instructies om te pairen. Iemand met suggesties of ideeen voor een volledige hotspot of tetheren via BT op een N97?
Ik gebruik de voorgeinstalleerde Joikuspot niet, maar Joikuspot Light. Deed ik ook al met m'n N81. Werkt met een Samsung NC-10 en een oude Medion (allebei XP) zonder problemen op de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
winewalk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:19:
[...]

Ik gebruik de voorgeinstalleerde Joikuspot niet, maar Joikuspot Light. Deed ik ook al met m'n N81. Werkt met een Samsung NC-10 en een oude Medion (allebei XP) zonder problemen op de N97.
Mijn laptop ziet Joikuspot ook, maar aan het icoontje kan ik zien dat het een ad-hoc wifi is en dan wil Android niet. Overigens heb ik het nu opgelost via BT. Heb je wel wat gegevens nodig die ik voor NL hier gevonden heb: http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 14:47
Zojuist afscheid genomen van mijn N97 (met dank aan Cash4Mobiles :P), en switch naar de Samsung Galaxy S.
Werd gewoon gek van de problemen met dat toestel, en nadat deze binnen 3 maanden voor de zoveelste keer naar de NCP was geweest, en nadat zij het toestel hadden gerepareerd ik binnen 24 uur weer de melding kreeg dat het geheugen vol zat (plus uiteraard daardoor applicaties die niet startten, etc.), had ik het echt gehad met het toestel.

Verwijderd

NSU1200C schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:46:

Reageren van touchscreen kan verholpen worden door eens in paar weken het scherm te kalibreren.
Menu>instellingen>telefoon>aanraakinvoer>onderin(scherm kalibreren). Wel met een scherp voorwerp doen. mes ofzo.

Helaas is het niet anders. Ik moet zeggen dat dit mij wel geholpen heeft in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Laatst online: 09:05
Ook hier heeft nu het vergrendelingsknopje het begeven. Fijn als ie net terug is van reparatie. Eigenlijk wil ik hem hiervoor niet gaan opsturen omdat ik weet dat ik hem dan weer 3 weken kwijt ben. Ik unlock nu gewoon door open te klappen en vergrendelen doe ik met de aan/uitknop. Is wel weer allemaal een omweg voor iets wat gewoon had moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
Lees net op Symbian-Freak dat er n8 toestellen zijn met serieuze batterij problemen... Volgende wordt toch maar I-phone of Android...Alleen nog een jaar wachten, shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Geachte tweakerts,

Ik zit momenteel met een probleem. Mijn N97 heeft een defect aan het scherm. Ik hoor aan de geluiden dat de tel start en gewoon bruikbaar is (hoor smsjes binnen komen en hoor hem over gaan als ik gebeld word), maar het scherm doet niks. Het licht niet op en er veschijnt ook niks. De bel en ophang toets lichten nog wel op en werken ook gewoon.

nu wil ik mijn nummers op me sim op slaan. Is er toevallig software om via usb het scherm te outputten naar mijn pc of is er een andere mogelijkheid de nummers van me tel over te zetten naar mijn sim?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Zygivt schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:
Geachte tweakerts,

Ik zit momenteel met een probleem. Mijn N97 heeft een defect aan het scherm. Ik hoor aan de geluiden dat de tel start en gewoon bruikbaar is (hoor smsjes binnen komen en hoor hem over gaan als ik gebeld word), maar het scherm doet niks. Het licht niet op en er veschijnt ook niks. De bel en ophang toets lichten nog wel op en werken ook gewoon.

nu wil ik mijn nummers op me sim op slaan. Is er toevallig software om via usb het scherm te outputten naar mijn pc of is er een andere mogelijkheid de nummers van me tel over te zetten naar mijn sim?

bvd.
nokia pcsuite, kun je je hele telefooninhoud back uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ja dat begrijp ik.
En ik heb ook mijn backups wel, maar daarmee krijg ik alsnog niet mijn nummers niet naar mijn sim gekopieerd die standaard op mijn tel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Is misschien de (platte) kabel tussen telefoon en scherm kapot? Mijn vriendin heeft een N97 mini, en na een maand of 3 was die kabel opeens doormidden. Valt niet onder de garantie, reparatiekosten €65. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig want ze heeft er niets raars mee gedaan, maar ze heeft er helaas niet over gediscussieerd..

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Laurenz schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:06:
Is misschien de (platte) kabel tussen telefoon en scherm kapot? Mijn vriendin heeft een N97 mini, en na een maand of 3 was die kabel opeens doormidden. Valt niet onder de garantie, reparatiekosten €65. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig want ze heeft er niets raars mee gedaan, maar ze heeft er helaas niet over gediscussieerd..
Voor zover ik kan zien niet, maar mijn bel en ophang toets doen het nog wel zoals gezegd,
dus denk dat die kebel het enigsinds moet doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Laurenz schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:06:
Ook die 'kabel', zoals je dat noemt, valt onder de garantie, tenzij ze kunnen bewijzen dat het de schuld is van de gebruiker. Zo'n 'kabeltje' (heeft een andere naam, maar daar kan ik zo niet op komen) kost ze nog geen euro en de reparatietijd is nog geen kwartier, dus dat kan nooit zoveel mogen kosten als het überhaupt niet onder de garantie zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xmasjos schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:43:
[...]

Ook die 'kabel', zoals je dat noemt, valt onder de garantie, tenzij ze kunnen bewijzen dat het de schuld is van de gebruiker. Zo'n 'kabeltje' (heeft een andere naam, maar daar kan ik zo niet op komen) kost ze nog geen euro en de reparatietijd is nog geen kwartier, dus dat kan nooit zoveel mogen kosten als het überhaupt niet onder de garantie zou vallen.
Ik weet niet exact wat jij bedoeld, maar als je op flexkabel zoekt,
dan kom ik hem veelal voor rond de 40 euro tegen.

Maar goed, dat is denk ik niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:11:
[...]

Ik weet niet exact wat jij bedoeld, maar als je op flexkabel zoekt,
dan kom ik hem veelal voor rond de 40 euro tegen.

Maar goed, dat is denk ik niet mijn probleem
Daarom zit ook exact zo'n zelfde kabeltje in mijn discman die ooit €15,- heeft gekost... Het is simpelweg een contactkabeltje, een paar koperdraadjes in een stukje plastic. Het zou kunnen dat ze zoveel vragen voor het deel wat daaraan zit, maar het kabeltje zelf heeft echt niets qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
ik heb het probleem dat als ik op opera mobile 10 bijv nu.nl aan klik dat hij een verbindingsfout weergeeft.
Hier staat dan: fout: de dienst is overbelast of Offline.
Als ik dit weg klik en probeer het opnieuw doet hij het wel.
Heeft iemand een oplossing hier voor??

uit het schone drentse land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Xmasjos schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:43:
[...]

Tsja ik was er zelf niet bij. M'n vriendin had al ingestemd met het betalen van de reparatiekosten voordat ik me ermee kon bemoeien :+ Volgens mij is het heel moeilijk aan te tonen dat de gebruiker dit ding gemold heeft, zeker ook omdat de telefoon er nog als nieuw uit ziet. Volgens mij hadden ze gezegd dat ze waarschijnlijk in haar broekzak een (bank)pasje tussen de twee delen van de telefoon had gedrukt, waardoor de kabel gebroken was. Ik vind het maar een onzinverhaal, maar goed 8)7 Misschien kan ik nog ergens zeuren als ze hem terugkrijgt.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:52
hindrik1 schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:54:
ik heb het probleem dat als ik op opera mobile 10 bijv nu.nl aan klik dat hij een verbindingsfout weergeeft.
Hier staat dan: fout: de dienst is overbelast of Offline.
Als ik dit weg klik en probeer het opnieuw doet hij het wel.
Heeft iemand een oplossing hier voor??
Wellicht even opnieuw installeren. Ik heb eerder ook zoiets gehad, eerst dacht ik dat iets in de instellingen niet goed stond maar opnieuw installeren bleek de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Laurenz schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:17:
[...]

Tsja ik was er zelf niet bij. M'n vriendin had al ingestemd met het betalen van de reparatiekosten voordat ik me ermee kon bemoeien :+ Volgens mij is het heel moeilijk aan te tonen dat de gebruiker dit ding gemold heeft, zeker ook omdat de telefoon er nog als nieuw uit ziet. Volgens mij hadden ze gezegd dat ze waarschijnlijk in haar broekzak een (bank)pasje tussen de twee delen van de telefoon had gedrukt, waardoor de kabel gebroken was. Ik vind het maar een onzinverhaal, maar goed 8)7 Misschien kan ik nog ergens zeuren als ze hem terugkrijgt.
Ik ben er zelf met een plectrum langsgegaan om te voelen hoe stevig dat ding is. Je moet er behoorlijk hard tegenaan drukken wil dat kapot gaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Er is ondertussen al wat gedaan aan het probleem.

Gister naar kpn buisness point geweest in arnhem. Prima behandeld en met 20 min stond ik weer buiten.
Helaas kwam ik er thuis achter dat bij een scherm met witte achtergronden er nog steeds artifacts waren.

vandaag terug gegaan en na wederom stond ik na ongeveer 20 minuten buiten. Helaas wederom zonder volledig succes. Ik merk nu op een witte achtergrond dat er een soort "dode" pixels in het scherm zitten.

Ze zijn gelukkig niet super storend, maar nog steeds horen ze daar niet. Eind van de maand afspraak gemaakt om meten de lenscover te vervangen en ze een laatste kans te geven het probleem op te lossen.

Jammer dat ze het probleem niet correct oplossen, want ik werd er uitstekend behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 00:05
is het ook mogelijk om mn n97 mini als toetsenbord voor de pc te gebruiken via bluetooth of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Kan ik een n97 mini gebruiken als prepaid telefoon (zonder internet) of heeft hij perse internet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorchnl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:00:
Kan ik een n97 mini gebruiken als prepaid telefoon (zonder internet) of heeft hij perse internet nodig?
Ik kwam net zelfs achter dat me N97 ook aangaat zonder dat er een sim kaart inzit! :')
Hehe natuurlijk kan je N97 mini gebruiken zonder een data-abonement!

Weet iemand hoe het zit met firmware update (v30)? Of moet ik gewoon me Desire blijf gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:05:
[...]

Ik kwam net zelfs achter dat me N97 ook aangaat zonder dat er een sim kaart inzit! :')
Hehe natuurlijk kan je N97 mini gebruiken zonder een data-abonement!

Weet iemand hoe het zit met firmware update (v30)? Of moet ik gewoon me Desire blijf gebruiken...
moet ik dan nog iets in de telefoon doen voordat dit werkt? die toegangspunten van internet verwijderen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
nmgn231 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:22:
Aarghh!
Ik zoek nog steeds naar de oplossing van het probleem dat ik regelmatig geen signaal krijg wanneer ik een sms ontvang. Ik moet dus regelmatig mijn inbox checken of ik een sms heb ontvangen. De telefoon uit- en aanzetten verhelpt het voor een korte periode. Een software update heeft ook niet geholpen.

Na wat zoeken op internet vind ik alleen maar vragen naar een oplossing voor hetzelfde probleem, maar hoe ik het kan verhelpen is mij nog een raadsel...

Het probleem komt ook voor bij andere Nokia symbian toestellen en ik vermoed dat het iets te maken heeft met het gebruik van ingestelde email inboxen.
Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden door het installeren van SPB Mobile Shell 3.7.1. De spijt dat ik dit toestel heb aangeschaft ebt langzaam weg na het installeren van deze applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
  • Laatst online: 02-06-2022
Opra mobile 10 geinstalleerd maar hoe kan ik er nu bijv nu.nl hierin toevoegen???

uit het schone drentse land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Ik weet niet hoever het met de brief staat maar bij de Wellnes Diary bij Betlabs staat een leuke waarschuwing voor de N97 over het gebrek aan werkgeheugen en de mogelijke problemen voor de toepassing.

• kwaK1983
hindrik1 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:10:
Opra mobile 10 geinstalleerd maar hoe kan ik er nu bijv nu.nl hierin toevoegen???
Open Opera, en hou op het beginscherm zo'n vakje met plusje ingedrukt en druk op Toevoegen, vul bij Adres invoeren www.nu.nl in en voila ;-)
NSU1200C schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:41:
Ik weet niet hoever het met de brief staat maar bij de Wellnes Diary bij Betlabs staat een leuke waarschuwing voor de N97 over het gebrek aan werkgeheugen en de mogelijke problemen voor de toepassing.
Ik ben ook benieuwd naar hoe het met de brief staat, maar vooral naar de reacties hierop ;-)

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik weet dat het hier al meerdere malen is besproken, maar ik zou toch jullie hulp willen !

Sinds een paar weken blijf ik er tegen aan lopen dat mijn C-memory op is, alle sms berichten gaan al naar E:, en gebruik voor mail het nokia mail programma, zelfs als ik van internet alle privacy gegevens wis, kom ik niet hoger uit dan +/- 1 mb vrij geheugen.

Wat kan ik hieraan doen, iemand ideeen ?

En als ik een soft reset doe, wat gebeurt er dan precies en heeft dit zin om meer geheugen vrij te maken ??

Alvast bedankt.

Robotjoek

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

• Trent900
  • Laatst online: 17-12-2022
Edit: laat ook maar :)

[ Voor 92% gewijzigd door Trent900 op 25-11-2010 19:36 ]

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
Het scherm vergrendelings schuifje van mijn n97 is er afgegaan weet niemand wat ik moet doen? garantie?

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
Nikostweak schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:46:
Het scherm vergrendelings schuifje van mijn n97 is er afgegaan weet niemand wat ik moet doen? garantie?
Als je ff gezocht had, had je kunnen lezen dat dit meestal wel een gevalletje garantie is. Maar daar moet je gewoon ff mee naar een Nokia Service Point, dan helpen ze je daar wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
Afgelopen maanden kreeg ik steeds meer problemen met het scherm. Reageerde schokkerig, sprong soms alle kanten op. En steeds vaker leek het toestel dood, het aanraakscherm reageerde na deblokkeren een tijd niet. :'(

Maandag naar NCP in Eindhoven centrum geweest. Ze hebben onderdelen besteld en donderdag een sms dat het spul binnen was. Na 5 kwartier onder garantie gerepareerd. En nu draait mijn n97 weer als een zonnetje. :) Nou ja, binnen de bestaande beperkingen en met een onnauwkeurige gps :( . Maar wat hij kan doet hij weer goed.

SPB Mobile Shell is trouwens best interessant, ik draai momenteel de probeer versie. Jammer dat Nokia zoiets niet zelf maakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff echt alle Nokias hebben de afgelopen week een firmware update gehad (zelfs de 5800), rara wie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Nou ik ben er gelukkig achter, het vollopen van mijn C-memory kwam door Nokia mail, deze eraf gehaald en toen had ik weer 37 mb vrij, maar ja wil wel mail programma op foon, dus iemand een goed alternatief, want kan nokia mail niet op E: laten instaleren, gaat automatisch naar de C: schijf ??!!

Alvast bedankt voor de moeite.
robotjoek schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:07:
Ik weet dat het hier al meerdere malen is besproken, maar ik zou toch jullie hulp willen !

Sinds een paar weken blijf ik er tegen aan lopen dat mijn C-memory op is, alle sms berichten gaan al naar E:, en gebruik voor mail het nokia mail programma, zelfs als ik van internet alle privacy gegevens wis, kom ik niet hoger uit dan +/- 1 mb vrij geheugen.

Wat kan ik hieraan doen, iemand ideeen ?

En als ik een soft reset doe, wat gebeurt er dan precies en heeft dit zin om meer geheugen vrij te maken ??

Alvast bedankt.

Robotjoek

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
robotjoek schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:49:
Nou ik ben er gelukkig achter, het vollopen van mijn C-memory kwam door Nokia mail, deze eraf gehaald en toen had ik weer 37 mb vrij, maar ja wil wel mail programma op foon, dus iemand een goed alternatief, want kan nokia mail niet op E: laten instaleren, gaat automatisch naar de C: schijf ??!!

[...]
Het zijn de mailtjes zelf die op het c-geheugen worden opgeslagen. Als je veel bijlagen hebt en veel mails binnen laat komen, loopt dat geheugen dus idd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Laatst online: 17-09 08:51

[...]
Je kunt Mail for Exchange gebruiken of de standaard e-mail functionaliteit van de N97 (dus niet die Nokia Messaging die je nog los kunt downloaden). Deze bewaren de e-mailtjes op de E: schijf als dat zo ingesteld is in de berichten instellingen (Berichten->Opties->Instellingen->Overige->Gebruikt geheugen).

Nadeel van Mail for Exchange is dat deze alleen verbindt met Exchange servers (al kun je het wel gebruiken met gmail) en nadeel van de standaard e-mail functionaliteit is dat deze geen HTML mail ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade

[...]
Zelf gebruik ik al tijden Profimail, werkelijk top. Pluspunten van Profimail:
- al (!) je mail op je telefoon (op C: of E:)
- html ondersteuning
- threaded view
- widget op homescreen
- verschillende themes (ook native theme)
- native applicatie (moet dan op C: staan meen ik)
- handige bediening (veeg om naar volgend mailtje te gaan, lang drukken voor opties, etc.)
- veel instellingen, bijvoorbeeld voor standaard verbinding en optionele verbinding
- zeer stabiel en snel, ook bij 5000+ mailtjes
- zeer goede ondersteuning door ontwikkelaar
- ook in het Nederlands (zie ik net)

Kortom, volledig vergelijkbaar met gemiddelde desktop e-mailapplicatie. Je kunt trouwens voor zowel het programma als de mailtjes kiezen of je het op C: of E: zet. Zelf heb ik programma op C: en mailtjes + instellingen op E:, na hard reset heb je dan binnen no-time alles weer draaien.

Het programma is een maand gratis te gebruiken, daarna zul je op zoek moeten naar een goedkope aanbieder (zit soms aardig verschil in). Al met al zeer de moeite waard!

O ja, laat je niet afschrikken door de suffe screenshots op de site van Profimail, die staan er al jaren. Wellicht post ik straks nog een paar up to date screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Screenshots Profimail

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/2037/scr000015n.jpg Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/6541/scr000021n.jpg
links: widget
rechts: overzicht e-mailaccounts + instellingen

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8787/scr000017a.jpg Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/2381/scr0000180.jpg
links: overzicht mappen
rechts: inbox met preview (grootte instelbaar) en threaded view

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/5561/scr000019.jpg Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/2548/scr000020h.jpg
links: html mailtje + voorbeeld "long press"
rechts: veeg naar links om naar vorige mailtje te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
kwaK1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:30:
Ik ben ook benieuwd naar hoe het met de brief staat, maar vooral naar de reacties hierop ;-)
Helaas helaas de afgelopen paar weken echt 0,0,0,0,0 tijd gehad. Zelfs geen tijd om uberhaubt in dit forum te kijken/reageren.
Op het werk nu in de belangrijkste periode van het jaar, lange dagen, 's avonds, 's nachts aan het werk. Kortom kom gewoon nergens meer aan toe! Hoop dat ik op korte termijn weer verder kan gaan ermee want het word nu echt wel eens tijd om die brief te versturen anders heeft het weinig zin meer..

Lees inmiddels ff wat dingen terug maar ik zie dat er mensen klagen over het geheugen (en terecht) maar zie ook andere mensen over SPB Mobile Shell praten. SPB Mobile Shell is erg leuk en maakt het allemaal voor het oog wat leuker, echter is dit programma een dusdanige aanslag op het geheugen dat de telefoon helemaal niet meer werkbaar is. Ik raad iedereen die die shell gebruikt en problemen heeft en eigenlijk mensen die zelfs geen problemen ondervinden om die shell te verwijderen. De eigen shell van Nokia blijft namelijk ook nog gewoon actief en dan wordt er een compleet andere shell overheen gedraaid in een aantal schermen. Dit werkt niet echt ideaal en het is dus een gigantische aanslag op je geheugen :) En nee het is geen verplichting natuurlijk maar een tip om het toestel in ieder geval nog een beetje geheugen te gunnen, van het beetje dat hij heeft.. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door BaszCore op 29-11-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Met hierboven ^^^, je moet deze telefoon idd een beetje bij zijn geheugenmanagement helpen, wil je hem, zoals ik, met plezier kunnen gebruiken.
Ik heb zelf alles van mijn N97 afgegooid, wat niet echt nodig is, alleen, wat ik daadwerkelijk gebruik staat erop, ik hoef ook geen eye-candy, ben al lang geen kleuter meer ;). Tevens sla ik geen duizenden smsjes op.
Met dagelijks veel internet en email, soms een foto of filmpje en af en toe ook eens een belletje :) heb ik geen last van geheugenproblemen en ik had in het jaar, dat ik hem nu heb, welgeteld twee keer een vastloper, batterij even eruit, alles weer o.k.
Wel zet ik hem een paar keer per week uit, dit helpt ook tegen het "vollopen" van het geheugen.

Ik zie nu in het topic over de N8, dat enkele mensen, die de telefoon zelf ook pas een paar weken hebben, iedereen aanraden, er meteen bij aanschaf al SPB Mobile Shell op te zetten, hopelijk is het geheugenmanagement van die telefoon beter, anders zien we daar binnenkort dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
BaszCore schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:31:
[...]

Helaas helaas de afgelopen paar weken echt 0,0,0,0,0 tijd gehad. Zelfs geen tijd om uberhaubt in dit forum te kijken/reageren.
Op het werk nu in de belangrijkste periode van het jaar, lange dagen, 's avonds, 's nachts aan het werk. Kortom kom gewoon nergens meer aan toe! Hoop dat ik op korte termijn weer verder kan gaan ermee want het word nu echt wel eens tijd om die brief te versturen anders heeft het weinig zin meer..

[...]
Volgens mij kun je moeilijk nee zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Zijn er hier trouwens meer liefhebbers van Profimail? Ik hoor er zelden iets over, terwijl het imo het beste e-mailprogramma is voor Nokia. Het is natuurlijk relatief duur, maar het neemt veel ergernis weg.*

* Tweade is op geen enkele wijze verbonden aan Profimail, voor iemand dat mocht gaan denken.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweade op 29-11-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 00:05
alexswart schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:06:
is het ook mogelijk om mn n97 mini als toetsenbord voor de pc te gebruiken via bluetooth of wifi?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Tweade schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:39:
Volgens mij kun je moeilijk nee zeggen. :P
Kan ook de handel overdragen aan een ander, maar nee, ik wil het zelf gewoon afmaken :)
Maar het had wel alle schijn van of iets probeert bij te verdienen met je promotie actie ;) hahaha!
Ik heb nog wel een tip voor alle n97 gebruikers: Gebruik hem niet zo vaak, irriteer je je er ook niet zoveel aan.. Goed ik ga even van mn andere hobby genieten, Barcelona - Real :) adioso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Wel eens geprobeerd met een VNC viewer maar dat was niet echt een succes (traag). Maar ben dus ook benieuwd of er zoiets is, lijkt me best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Tweade schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:21:
Zijn er hier trouwens meer liefhebbers van Profimail? Ik hoor er zelden iets over, terwijl het imo het beste e-mailprogramma is voor Nokia. Het is natuurlijk relatief duur, maar het neemt veel ergernis weg.*

* Tweade is op geen enkele wijze verbonden aan Profimail, voor iemand dat mocht gaan denken.
Tot ik in juni over ben gestapt op een Galaxy S met Android heb ik ProfiMail veel gebruikt op m'n Omnia HD i8910.
Inderdaad een TOP app. die geen concurrentie kent _/-\o_

Ik heb van LCC aardig wat apps gekocht en afgerekend via pocketgear.com omdat Samsung nog geen officiële app store had en ook de OVI store niks voorstelde ;)

Nu ben ik inmiddels gewend aan de luxe van heel veel apps voor veel lagere prijzen dan voor Symbian en vind dan wel dat ProfiMail erg duur is. (net zoals de meeste apps voor Symbian trouwens :( )

Ik had ook "Handy Shell + Handy Weather". Gewoon onbegrijpelijk dat ze daar zoveel voor vragen |:(
(en dat ik het er voor betaald heb 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
BaszCore schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:31:
[...]
zie ook andere mensen over SPB Mobile Shell praten. SPB Mobile Shell is erg leuk en maakt het allemaal voor het oog wat leuker
De probeerversie draai nog een paar dagen. Ik moet zeggen dat ik nog op zoek ben naar echte functionaliteiten in SPB. De kalender widget vind ik wel fijn en dat ik niet beperkt ben tot twee widgets met ieder vier links naar programma's op de desktop is ook fijn. Dito met contactpersonen. Meer functionaliteit heb ik nog niet gevonden, de rest is toch meer eye candy. Denk niet dat ik hier de $$$ voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog nieuwe firmware beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
bkah schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:26:
[...]

De probeerversie draai nog een paar dagen. Ik moet zeggen dat ik nog op zoek ben naar echte functionaliteiten in SPB. De kalender widget vind ik wel fijn en dat ik niet beperkt ben tot twee widgets met ieder vier links naar programma's op de desktop is ook fijn. Dito met contactpersonen. Meer functionaliteit heb ik nog niet gevonden, de rest is toch meer eye candy. Denk niet dat ik hier de $$$ voor over heb.
Het is naast het bovengenoemde ook een oplossing voor gebruikers die geen signaal kregen bij het ontvangen van een sms/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
bkah schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:26:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo, ik heb op mijn n8 gewoon 6x 4 koppelingen naar programma's en dit is uit te breiden naar 18x4=72 snelkoppleingen naar programma's.
Contactpersonen widget is erg prima, kun je gewoon 10 favoriete contacten in zetten, die je vanuit de widget met een veegje kunt benaderen.
Daarnaast is de t9 binnen het adresboek natuurlijk geweldig.
ik zie het voordeel van die spb dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:31:
Is er nog nieuwe firmware beschikbaar?
En waarom vraag je dat?
Heeft jou n8 geen knop sw update?
Of heb je pc suite nog niet geinstalleerd met eenzelfde knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
BaszCore schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:52:
[...]

Kan ook de handel overdragen aan een ander, maar nee, ik wil het zelf gewoon afmaken :)
Maar het had wel alle schijn van of iets probeert bij te verdienen met je promotie actie ;) hahaha!
Ik heb nog wel een tip voor alle n97 gebruikers: Gebruik hem niet zo vaak, irriteer je je er ook niet zoveel aan.. Goed ik ga even van mn andere hobby genieten, Barcelona - Real :) adioso
Gelijk heb je, was ook geen pressure-actie of iets, maar ben gewoon heel heel heel heel erg benieuwd naar de reacties! (weet ook dat je niet op mij reageerde ;) )

Geheel off-topic, maar wat een pot he!
Barca is echt van een andere planeet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
liffey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:44:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo, ik heb op mijn n8 gewoon 6x 4 koppelingen naar programma's en dit is uit te breiden naar 18x4=72 snelkoppleingen naar programma's.
Contactpersonen widget is erg prima, kun je gewoon 10 favoriete contacten in zetten, die je vanuit de widget met een veegje kunt benaderen.
Daarnaast is de t9 binnen het adresboek natuurlijk geweldig.
ik zie het voordeel van die spb dus niet zo.
We zitten hier wel in het N97 topic he, niet in het N8 topic? Dus "het is wel zo". Neemt niet weg dat ik SPB tot nu toe slechts beperkt nuttig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
bkah schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:11:
[...]
We zitten hier wel in het N97 topic he, niet in het N8 topic? Dus "het is wel zo". Neemt niet weg dat ik SPB tot nu toe slechts beperkt nuttig vind.
oeps! sorry, haal wat topics door elkaar :o
spb mobile shell is top! (voor de n97!) ;)

heb nog een mini in huis bij een familielid, dacht dat die wel goed was, maar de klachten nemen toe... ben hier dus maar weer aangehaakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Gebruiken jullie wel eens de navigatiefunktie? Iemand een idee waarom gesproken begeleiding (nederlands vrouw bij Per auto funktie) meestal niet functioneert?

Heb al geprobeerd om de kaarten opnieuw te installeren, dat is 't niet.

Ideetje, iemand?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
__Erik__ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:29:
Gebruiken jullie wel eens de navigatiefunktie? Iemand een idee waarom gesproken begeleiding (nederlands vrouw bij Per auto funktie) meestal niet functioneert?

Heb al geprobeerd om de kaarten opnieuw te installeren, dat is 't niet. gaat niet om je kaart maar om je voice file

Ideetje, iemand?
probeer het eens met navigatie met straatnamen.
even in je lijst kijken.
als je eens online geweest ben met je navigatie zou die er nu bij moeten staan.
welke versie van ovimaps gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
kwaK1983 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:17:
Gelijk heb je, was ook geen pressure-actie of iets, maar ben gewoon heel heel heel heel erg benieuwd naar de reacties! (weet ook dat je niet op mij reageerde ;) )

Geheel off-topic, maar wat een pot he!
Barca is echt van een andere planeet.....
Hahaha, ik heb dat ik volgende week weer tijd kan maken, deze week gaat hem niet worden! Moet nog cadeautjes scoren, versieren, dichten etc! Jullie kennen het verhaal wel.
Snap trouwens persoonlijk niet waarom mensen SPB top vinden voor de N97.. Kan de laatste tijd al niet eens fatsoenlijk mn mail ophalen en internetten, moet nu 2x per dag mn telefoon resetten! Of hij vraagt om de bekende vraag "gebruikersnaam en wachtwoord" of hij crasht, beide problemen zijn alleen te verhelpen met een herstart! Echt grrrr! Vanochtend deed weer niets het tijdens de treinreis! Herstart werkte niet, kon gewoon geen verbinding maken (omgeving Amsterdam), nu zou dat nog aan Hi (lees: KPN) kunnen liggen maar ik was bijna zo ver om em kapot te smijten! Elke keer weer wat met die kut ding :(

Nu weer ff off-topic!
Ja was niet normaal dude! Was echt ziekelijk hoog niveau van Barca en tsja Real liet zich weer lekker gaan, ach past wel weer compleet in het beeld van die arrogante club.
Weet nu zeker dat ik volgend jaar naar El Clasico ga in Barcelona O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Alternative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:13:
[...]

probeer het eens met navigatie met straatnamen.
even in je lijst kijken.
als je eens online geweest ben met je navigatie zou die er nu bij moeten staan.
welke versie van ovimaps gebruik je ?
Ok, snap ik, voice files worden toch ook automatisch ge-update als je je kaarten update via OVI data suite?

Nederlands met straatnamen staat er inderdaad bij in het lijstje, ga ik proberen.

Je vraag over de versie is lastiger, wat ik kan vinden via Menu, ?, Productinfo is v3.04 10wk32 b03, mocht je een ander versienummer bedoelen, lees ik dat wel.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@__Erik__
Yep die bedoel ik.
Zelf maak ik gebruik van versie 3.06
Dat is de beta die je hier kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Ok, thanks, ik zal eerst proberen hoe 't functioneert met die andere voice file en dan evt updaten naar de 3.06 beta, laat hier nog wel even weten wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Nou prachtig nieuws, heb even het 1 en ander zitten op zoeken op de Nokia Discussions over eventuele nieuwe firmware. http://discussions.europe...11/highlight/true/page/22

Maar totaal geen reactie van Nokia zelf en wat iemand anders opmerkte het mailtje van Nokia vorige week ofzo met heb je al nagedacht over de vervanging voor je N97, we hebben nu de N8. Naja een email om sowieso van de kotsen naar mijn mening want daar wordt natuurlijk al indirect gezegd dat er niets meer gebeurd aan de N97.
Schijnt overigens ook zo te zijn de de X6 ook inmiddels alweer op V30 draait. Nog even terug naar de N8, daar schijnen ook nog genoeg problemen mee te zijn.
Het is zo verschrikkelijk hopeloos dit Nokia! Echt het is schandalig hoe ze de laatste tijd (lees: jaren) met hun gebruikers/klanten omgaan!
Ik ben er helemaal klaar mee, gelukkig komt Maart steeds dichterbij en ben ik verlost van dit kut ding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:46:
[...]

En waarom vraag je dat?
Heeft jou n8 geen knop sw update?
Of heb je pc suite nog niet geinstalleerd met eenzelfde knop?
Ik vroeg het meer uit verveling. Ik weet heel goed dat Nokia N97 gebruikers aan hun lot over laat. En dat er al tijden geen nieuwe firmware beschikbaar is. Sinds februari/maart of zo? Nou goed, even geduld nog tot april 2011 tot ik mag verlengen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rare vraag mbt vollopen C geheugen.
Agenda items worden ook op C opgeslagen.
Is er een mogelijkheid dit te veranderen zodat dit op E wordt opgeslagen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:54:
[...]

Ik vroeg het meer uit verveling. Ik weet heel goed dat Nokia N97 gebruikers aan hun lot over laat. En dat er al tijden geen nieuwe firmware beschikbaar is. Sinds februari/maart of zo? Nou goed, even geduld nog tot april 2011 tot ik mag verlengen... :/
Helemaal met je eens. Ben het trage gedoe van dit ding wel een beetje zat. En ieder x aantal weken weer Nokia Mail herinstalleren omdat het geheugen vol loopt. Achjah, paar maandjes nog volhouden en dan weer op zoek naar wat nieuws. Weet wel dat Nokia het bij mij compleet verdaan heeft met dit ding en de waardeloze support.
Eigenlijk geeft de gemiddelde inruilwaarde al wel genoeg aan, je kunt er nog zo'n €100,- voor terugkrijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Crusher77 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:53:
Helemaal met je eens. Ben het trage gedoe van dit ding wel een beetje zat. En ieder x aantal weken weer Nokia Mail herinstalleren omdat het geheugen vol loopt.
En het feit dat je vrijwel elke dag je telefoon opnieuw moet opstarten omdat je niet kan internetten op je tel. Elke keer weer gebruikersnaam/wachtwoord vraag! Wordt er echt schijtziek van. Maja alles wend dus heb dit ook al in m'n ochtendritueel ingebouwd in de trein.. Gaaap, vermoeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
@Alternative

Na 't instellen van 'Nederlands met straatnamen' werkt de gesproken begeleiding inderdaad reproduceerbaar.

Echter, ik kan nu - ook reproduceerbaar - de volgende gedragingen onderkennen:

1/ Caddy met een Parrot CK3000: na BT handshake kan ik naar de radio luisteren, onderbroken door de gesproken begeleiding, gedrag zoals verwacht;
2/ Octavia met Kenwood multimedia systeem incl KCA-BT100: na BT handshake kan ik naar de radio luisteren, de telefoon doet geen gesproken begeleiding, niet via BT, niet via eigen speaker, als ik BT verbinding verbreek, schakelt de telefoon de gesproken begeleiding in via de eigen speaker;
3/ Berlingo met Citroën multimedia systeen: gedrag identiek als onder 2/

Logisch? Geen idee, zou eigenlijk overal 't gedrag als onder 1/ verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
__Erik__ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:26:
@Alternative

Na 't instellen van 'Nederlands met straatnamen' werkt de gesproken begeleiding inderdaad reproduceerbaar.

Echter, ik kan nu - ook reproduceerbaar - de volgende gedragingen onderkennen:

1/ Caddy met een Parrot CK3000: na BT handshake kan ik naar de radio luisteren, onderbroken door de gesproken begeleiding, gedrag zoals verwacht;
2/ Octavia met Kenwood multimedia systeem incl KCA-BT100: na BT handshake kan ik naar de radio luisteren, de telefoon doet geen gesproken begeleiding, niet via BT, niet via eigen speaker, als ik BT verbinding verbreek, schakelt de telefoon de gesproken begeleiding in via de eigen speaker;
3/ Berlingo met Citroën multimedia systeen: gedrag identiek als onder 2/

Logisch? Geen idee, zou eigenlijk overal 't gedrag als onder 1/ verwachten :?
Het zou logisch kunnen zijn, het kan natuurlijk goed dat het kenwood en Citroen multimedia systeem alleen oproepen ondersteunen en verder niets. Mogelijk is er nieuwe firmware voor beschikbaar, zo niet zou je het kunnen indienen als suggestie bij dealer, leverancier of maker van het systeem.
Verder is het natuurlijk klasse van Parrot dat ze hier ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
BaszCore schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:01:
[...]

Het zou logisch kunnen zijn, het kan natuurlijk goed dat het kenwood en Citroen multimedia systeem alleen oproepen ondersteunen en verder niets. Mogelijk is er nieuwe firmware voor beschikbaar, zo niet zou je het kunnen indienen als suggestie bij dealer, leverancier of maker van het systeem.
Verder is het natuurlijk klasse van Parrot dat ze hier ook rekening mee houden.
en de kenwood heeft wel een optie bluetooth audio?

mijn sony autoradio onderbreekt enkel de radio/cd voor telefoongesprekken, de rest (muziek streamen, gesproken navigatie) gaat via BT audio. als ik die selecteer op de radio worden wel de instructies weergegeven.

en de parrot is gewoon een heel ander systeem, die onderbreekt de radio voor elk bt-audio signaal

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
reyals schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:46:
en de kenwood heeft wel een optie bluetooth audio?

mijn sony autoradio onderbreekt enkel de radio/cd voor telefoongesprekken, de rest (muziek streamen, gesproken navigatie) gaat via BT audio. als ik die selecteer op de radio worden wel de instructies weergegeven.

en de parrot is gewoon een heel ander systeem, die onderbreekt de radio voor elk bt-audio signaal
Bluetooth audio lijkt me anders dan gesproken navigatie, hoe dit precies in elkaar zit weet ik ook niet, ben niet zo'n bluetooth expert :)
Verder kan ik hier niet meer over kwijt omdat ik er geen kennis van heb.
Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste