• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
Xmasjos schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:22:
[...]

Sorry, maar ik snap je quote niet helemaal... Ik heb het in die post niet over een programma.
Daarnaast heeft de browser het bij mij altijd prima gedaan en heb ik geen accu-problemen (na een beetje onderzoek en het goed behandelen van dat ding).
Je hebt het toch over Whatsapp? Volgens mij is een app gewoon een programma, sorry voor het ouderwetsche nederlandsche woord...

Er zijn in het verleden nog wel wat problemen mee geweest, zoals browsen en andere apps of programma's... Daarom mijn reactie. Ik wil eerst eens weten of het nu wel beter is dmv wat SW-updates... maar daar ga ik nog wel een studie aan wijden...

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
kaydecop schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:52:
[...]

Je hebt het toch over Whatsapp? Volgens mij is een app gewoon een programma, sorry voor het ouderwetsche nederlandsche woord...

Er zijn in het verleden nog wel wat problemen mee geweest, zoals browsen en andere apps of programma's... Daarom mijn reactie. Ik wil eerst eens weten of het nu wel beter is dmv wat SW-updates... maar daar ga ik nog wel een studie aan wijden...
Du hast recht. Ik heb zelf niet goed gelezen. Krijg je ervan als je veel reacties plaatst en dan ook alles snel doorleest 8)7 . Sorry daarvoor.
WhatsApp schijnt nu nog maar weinig effect te hebben op de accu, dus je kunt het proberen ;)

• kaydecop
Xmasjos schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:30:
[...]

Du hast recht. Ik heb zelf niet goed gelezen. Krijg je ervan als je veel reacties plaatst en dan ook alles snel doorleest 8)7 . Sorry daarvoor.
WhatsApp schijnt nu nog maar weinig effect te hebben op de accu, dus je kunt het proberen ;)
Had jij nog iets van een changelog gevonden eigenlijk?

• Xmasjos
kaydecop schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:30:
[...]

Had jij nog iets van een changelog gevonden eigenlijk?
Helaas... Ze hebben er blijkbaar gewoon niets over online gezet... Ik kan niet eens makkelijk oudere changelogs vinden, dusch het lijkt erop dat ze dat niet doen.

Iemand al meer info over de nieuwe interface van Symbian^3?

• kaydecop
Xmasjos schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:34:
[...]

Helaas... Ze hebben er blijkbaar gewoon niets over online gezet... Ik kan niet eens makkelijk oudere changelogs vinden, dusch het lijkt erop dat ze dat niet doen.

Iemand al meer info over de nieuwe interface van Symbian^3?
Diep in mijn gedachte vind ik het ook nog steeds een vage Apple-app die omgekat is voor andere OS-en...

Interface ziet er leuk uit, denk alleen niet dat ze nog iets leuks voor de n97 gaan doen... hopelijk doen de CFW-koningen er wat mee!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
kwaK1983 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:03:
[...]

En de makkelijke (en enigszins te verwachten) reactie van The Phonehouse:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik vind het spijtig om te horen dat u niet tevreden bent met uw toestel. U geeft aan direct na aanschaf problemen te hebben met uw toestel. Ik vind het dan ook erg jammer dat u zich na een jaar meldt bij ons met uw klachten. Aangezien het toestel een jaar geleden is aangeschaft, kunnen wij u alleen adviseren uw telefoon via een winkel van de Phone House ter reparatie aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
The Phonehouse Nederland
Naast de e-mail had ik ook nog een brief gestuurd, waar wel iets mee gedaan is.
Zie hier het verschil tussen analoge en digitale communicatie ("iets tastbaars" (geschreven, ok ok getypte brief) leg je minder makkelijk naast je neer)......bizar maar waar.
De medewerker van The Phone House die de brief heeft ontvangen is erachteraan gegaan en heeft via Nokia kunnen regelen dat mijn Nokia N97 omgeruild kan worden voor een Nokia N97 mini.
Niet dat ik hier heel veel mee opschiet, aangezien ik ook bekend ben met de problemen van dit toestel, maar misschien dat ik hem in de doos laat en direct kan doorverkopen.
Hulde voor deze begripvolle medewerkster en mocht iemand interesse hebben in een N97 mini ;)

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Waarom is dit toch zo'n klaagtopic? Ok, de Nokia N97 heeft gewoon veel fouten in zich en ik snap dat iedereen soms even zijn ei kwijt moet, maar waarom doet iedereen zo depressief en probeert men er niet het beste van te maken? Denk niet dat ik graag met jullie negatievelingen op een eiland wil zitten.

Kan er niet eens gepraat worden over de dingen die de N97 wél kan? Welke leuke apps zijn er? Zijn er nog leuke widgets voor op het homescreen? Welke websites heeft leuke downloads en welke dan?

Denken jullie dat door dat geklaag jullie telefoon het opeens wel weer gaat doen? Een excuus is geweest van Nokia en meer hoeven we niet te verwachten. Dat jullie allemaal geen Nokia meer kopen weet nu ook iedere panfluit, moet dat 100x herhaald worden?

Geef toch eens tips ipv alles af te kraken en doe niet zo negatief. Ik vind het af en toe ook een rottelefoon maar probeer er in ieder geval nog het beste van te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Donatelloo op 26-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Echt veel interessante apps zijn er niet voor de N97. Ja, Joikuspot zodat ik kan internetten op m'n iPod Touch. Ik gebruik m'n N97 alleen voor bellen, whatsapp en af en toe een sms. Ik heb aardig wat apps op m'n N97 staan, maar gebruik ze zelden omdat het gewoon veel fijner werkt op m'n iPod Touch. Voor twitter heb ik bijvoorbeeld Tweets60 Pro staan op m'n N97, maar het is allemaal heel basic.

Ik ben nooit een Apple fan geweest en dat ben ik nog steeds niet, maar iOS werkt echt super. Twitter, Facebook, Hyves, Browsen e.d. werken vele malen fijner op m'n iPod Touch dan m'n N97. Voor mij geen Nokia meer, geef mij maar iOS of Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Is er al een alternatief voor Skyfire? Gebruikte die destijds voor dumpert filmpjes, maar die zijn er blijkbaar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Leuke apps? alvast excuses als het niet toegestaan is deze link te posten maar de enige plek voor apps waar je dat kreng een beetje mee kan opfleuren is (even googelen) ipmartforum.

Ovi store zou men moeten verbieden, die onzin die daarop te vinden is, daar moet een onwetend persoon eigenlijk voor beschermd worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
knakker2 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 02:04:
Leuke apps? alvast excuses als het niet toegestaan is deze link te posten maar de enige plek voor apps waar je dat kreng een beetje mee kan opfleuren is (even googelen) ipmartforum.

Ovi store zou men moeten verbieden, die onzin die daarop te vinden is, daar moet een onwetend persoon eigenlijk voor beschermd worden......
Er zijn ook zeker goede apps in de ovi store. Revival deluxe is gratis te downloaden op het moment bijvoorbeeld.

Dat forum wordt hier op het werk geblocked door de firewall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Probeer een googlesearch naar "Opda"..zelfde materiaal aanwezig daar ;-)

OVI heeft natuurlijk wel wat, maar als je naar het geheel kijkt is het bar weinig. Als je eenmaal bekend bent bij websites waar je echt alles kan halen zal je hetzelfde gaan denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
knakker2 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:11:
Probeer een googlesearch naar "Opda"..zelfde materiaal aanwezig daar ;-)

OVI heeft natuurlijk wel wat, maar als je naar het geheel kijkt is het bar weinig. Als je eenmaal bekend bent bij websites waar je echt alles kan halen zal je hetzelfde gaan denken :P
Bij een aantal websites ben ik al bekend, alleen heb ik uiteindelijk toch te weinig tijd om daarmee bezig te zijn, dus dan is het wel handig om daar weer op te worden gewezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Donatelloo schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:18:
Kan er niet eens gepraat worden over de dingen die de N97 wél kan? Welke leuke apps zijn er? Zijn er nog leuke widgets voor op het homescreen? Welke websites heeft leuke downloads en welke dan?
Ik weet niet hoe lang jij al in het bezit bent van je N97, maar ik heb hem al sinds de release en ben er maanden lang actief mee bezig geweest. Ik denk dat ik gewoon uitgekeken ben op de N97 en zo ongeveer alles al geprobeerd heb met het ding wat mogelijk is. Op den duur moet je natuurlijk ook kritisch worden op een toestel en zeker als het zo een hoge aanschafprijs heeft. Verder kan ik al zeker een half jaar niks noemenswaardigs met het toestel, dus dat is mogelijk ook de rede dat er zo weinig over apps wordt gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Zygivt schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:04:
[...]

Ik weet niet hoe lang jij al in het bezit bent van je N97, maar ik heb hem al sinds de release en ben er maanden lang actief mee bezig geweest. Ik denk dat ik gewoon uitgekeken ben op de N97 en zo ongeveer alles al geprobeerd heb met het ding wat mogelijk is. Op den duur moet je natuurlijk ook kritisch worden op een toestel en zeker als het zo een hoge aanschafprijs heeft. Verder kan ik al zeker een half jaar niks noemenswaardigs met het toestel, dus dat is mogelijk ook de rede dat er zo weinig over apps wordt gepost.
Dat ding is afgeschreven.... men gebruikt het nog omdat men dat ding in zijn/haar bezit heeft, verder dan bellen en datgene wat al heel wat maanden aanwezig is aan apps e.d. komt men niet. Nieuwe updates? lijkt mij van niet. Ik vraag me nog steeds af wat precies de reden is geweest van Nokia om een Mini uit te brengen....want ook die voegt nu niets meer toe. Het zijn nu al antieke apparaten wat natuurlijk bezopen is voor de prijs. Bij mij valt ie half uit elkaar, doet het verder half en daar heb ik bijna 500 eur voor moeten neerleggen. En Nokia heeft me toch een lol....die keert zich de rug toe en komt snel met een zooitje andere N toestellen en vind het wel best

Heerlijk, bitchen over de n97 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

MrN

Mijn Nokia N97 van 1,5 jaar oud doet het niet meer goed.
De telefoon laadt niet meer goed op, die ingang is verdraaid ofzo.

Vandaag was ik bij Thephonehouse die hem wel konden repareren maar dan was ik de telefoon minimaal 3 weken kwijt.
Weet iemand een snellere manier voor een dergelijke reparatie. bijvoorbeeld direct contact met nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

MrN schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:42:
Mijn Nokia N97 van 1,5 jaar oud doet het niet meer goed.
De telefoon laadt niet meer goed op, die ingang is verdraaid ofzo.

Vandaag was ik bij Thephonehouse die hem wel konden repareren maar dan was ik de telefoon minimaal 3 weken kwijt.
Weet iemand een snellere manier voor een dergelijke reparatie. bijvoorbeeld direct contact met nokia?
Nokia Service Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al 2 maanden mijn N97 mini kwijt voor een reparatiegeval aan het touchscreen, 1e keer gefixt tot ik thuis was en de ellende alweer begon.

Zit nu dus met een simpel telefoontje die ik nog had en waar geen internet mogelijkheid op zit, Nokia service punt had geen leentelefoon :F .

Vind dit wel erg bizar dat het zo lang duurd en ik wacht nu op een telefoon die ik eigelijk niet meer wil hebben, zit nog een ruim jaar aan me abonnement vast en zou toch graag mijn abonnement eerder op willen zeggen.

Wat denken jullie is er een mogelijkheid om mijn abo eerder op te kunnen zeggen omdat ik nu al 2 maanden zonder telefoon zit waar ik mijn abo op heb uitgekozen ? Ik betaal nu voor iets wat ik niet heb :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:04:
Ben nu al 2 maanden mijn N97 mini kwijt voor een reparatiegeval aan het touchscreen, 1e keer gefixt tot ik thuis was en de ellende alweer begon.

Zit nu dus met een simpel telefoontje die ik nog had en waar geen internet mogelijkheid op zit, Nokia service punt had geen leentelefoon :F .

Vind dit wel erg bizar dat het zo lang duurd en ik wacht nu op een telefoon die ik eigelijk niet meer wil hebben, zit nog een ruim jaar aan me abonnement vast en zou toch graag mijn abonnement eerder op willen zeggen.

Wat denken jullie is er een mogelijkheid om mijn abo eerder op te kunnen zeggen omdat ik nu al 2 maanden zonder telefoon zit waar ik mijn abo op heb uitgekozen ? Ik betaal nu voor iets wat ik niet heb :-(
Ze zijn verplicht je een vervangende telefoon te geven met de functionaliteit die jij nodig hebt. Dat staat in hun eigen servicevoorwaarden. Een simpele telefoon hoef je dus geen genoegen mee te nemen. Ze hebben vast nog wel een 'nieuwe' smartphone achter liggen die al een tijdje geleden uit is gekomen oid.
Helaas heb je hierbij geen recht om je abo op te zeggen, omdat je via Nokia bent gegaan ipv je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je hebt sowieso geen recht, om je abo op te zeggen, enkel en alleen, omdat je een tijdje geen beschikking hebt over je telefoon. Je abo doet 't immers ?
Wanneer je je internetbundel achteraf hebt aangezet, zou je hem tijdelijk kunnen uitzetten, maar meestal neemt men internet voor de gehele periode, omdat de toestelkorting in dat geval hoger is en dan kun je de bundel niet tussentijds uitzetten.
Indien het toestel via de provider werd opgestuurd, geven sommige providers, wanneer 't heel lang duurt, uit coulance weleens korting op de internetbundel, maar hiertoe zijn ze niet verplicht. En dit geldt ook niet, wanneer 't toestel via Nokia is opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:34
Xmasjos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:33:
[...]

Ze zijn verplicht je een vervangende telefoon te geven met de functionaliteit die jij nodig hebt. Dat staat in hun eigen servicevoorwaarden.
Wie is ze?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nokia, waar je je telefoon hebt ingeleverd. Zo uit mijn hoofd is het volgens mij zelfs wettelijk verplicht om een soortgelijk vervangend toestel te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Xmasjos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:21:
[...]

Nokia, waar je je telefoon hebt ingeleverd. Zo uit mijn hoofd is het volgens mij zelfs wettelijk verplicht om een soortgelijk vervangend toestel te leveren.
Ik denk dat je die "volgens mij" even uit moet zoeken.

In eerste plaats heb je niks met Nokia te maken maar met je verkooppunt.
Dit verkoopunt moet alles doen om zoveel mogelijk de overlast te verhinderen, door bijv de repartietijd zo kort mogelijk te houden.
Een eventueel vervangend toestel is hooguit service vanuit het verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Driek schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat je die "volgens mij" even uit moet zoeken.

In eerste plaats heb je niks met Nokia te maken maar met je verkooppunt.
Dit verkoopunt moet alles doen om zoveel mogelijk de overlast te verhinderen, door bijv de repartietijd zo kort mogelijk te houden.
Een eventueel vervangend toestel is hooguit service vanuit het verkooppunt.
Die 'volgens mij' hoef ik op dit moment niet uit te zoeken, want ik zit niet in die situatie ;)

Als jij naar een NSP gaat heb je welzeker wat met Nokia te maken. In de eerste plaats hoor je wel naar je verkooppunt te gaan, maar helaas werkt dat vaak niet goed (webshop e.d.). Je krijgt gewoon een vervangend toestel omdat dit in de voorwaarden van Nokia Nederland staat. Dit is ook wat men mij bij 2 verschillende service points heeft verteld (zijn ook 2 verschillende winkelketens), dus ik heb het niet alleen maar van papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Xmasjos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:48:
[...]

Die 'volgens mij' hoef ik op dit moment niet uit te zoeken, want ik zit niet in die situatie ;)

Als jij naar een NSP gaat heb je welzeker wat met Nokia te maken. In de eerste plaats hoor je wel naar je verkooppunt te gaan, maar helaas werkt dat vaak niet goed (webshop e.d.). Je krijgt gewoon een vervangend toestel omdat dit in de voorwaarden van Nokia Nederland staat. Dit is ook wat men mij bij 2 verschillende service points heeft verteld (zijn ook 2 verschillende winkelketens), dus ik heb het niet alleen maar van papier ;)
Ik ben dan erg benieuwd naar deze voorwaarden.
Ben bij verschillende NSP's geweest, en nog nooit een vervangend toestel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Driek schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:53:
[...]

Ik ben dan erg benieuwd naar deze voorwaarden.
Ben bij verschillende NSP's geweest, en nog nooit een vervangend toestel gehad.
Vraag er eens om dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Steeds gevraagd, maar het is niet standaard dat ze dat doen.

Daarom ben ik erg benieuwd naar de voorwaarden die jij gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Iemand nog tips om het toestel direct bij Nokia te kunnen aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Driek schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:52:
Steeds gevraagd, maar het is niet standaard dat ze dat doen.

Daarom ben ik erg benieuwd naar de voorwaarden die jij gelezen hebt.
Ik heb nog nooit een vervangend toestel gekregen. In ieder geval niet een smartphone. Wel kon ik een gewone gsm lenen, met een borg van €50. Ik heb nog nooit iets gelezen dat zoiets wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
@MrN: Je vraag werd gisteren al beantwoord ;), maar dan ben je 't toestel waarschijnlijk evengoed een paar weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Snap ik maar die service points zijn alleen bij winkels als phonehouse en belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
MrN schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:41:
Snap ik maar die service points zijn alleen bij winkels als phonehouse en belcompany.
Een service point is direct van Nokia (meestal ook een aantal andere telefoonmerken, maar dat doet er niet toe voor jou). Dichterbij kun je in principe niet komen, of je moet naar het hoofdkantoor in Rijswijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:17
Xmasjos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:11:
[...]

Een service point is direct van Nokia (meestal ook een aantal andere telefoonmerken, maar dat doet er niet toe voor jou). Dichterbij kun je in principe niet komen, of je moet naar het hoofdkantoor in Rijswijk gaan.
Servicepoint zijn helemaal niet van Nokia, het is meer een soort franchise constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 24-07 08:44
Iemand interesse in mijn N97? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een reacties haha.

Nou ik werd dus door het verkooppunt van Telfort doorgestuurd naar het Nokia service punt aangezien dat dan sneller zou gaan omdat hun de telefoon ook naar het nokia service punt opsturen.

Bij nokia vertelden ze me dat mijn telefoon naar het buitenland gestuurd werd omdat het daar goedkoper te fixen zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
Goedenavond allemaal,

Ik krijg nu al zo een 2 weken bijna om de dag een mailtje van noreplay@nokia.com.

Beste Nokia Messaging klant,

Vanwege veiligheidsredenen vereist Microsoft dat u uw wachtwoord elke 365 dagen opnieuw voor uw Windows Live Hotmail-account opgeeft. Als u dat hebt gedaan, wordt uw E-mail weer naar u doorgestuurd.

Ga naar <b>Opties -> Extra -> Instellingen -> (mijn email-adres) -> E-mailwachtwoord</b> en geef uw wachtwoord opnieuw op. Hierna moet u na enige tijd weer E-mails op uw telefoon kunnen ontvangen.

Dat doe ik elke keer weer, anders kan ik geen mail meer ontvangen, maar dan kan ik ook niet meer op internet browsen, vraagt ook elke keer om wachtwoord, voer ik het daar in, vraagt die gewoon weer om... nogal zwaar irritant.
Ik heb op andere sites gelezen waar andere mensen dit ook hadden en na een keer wachtwoord opnieuw invoeren was het opgelost, maar bij mij niet.
Iemand nog een tip voor mij?

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
mjoey schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:28:
Goedenavond allemaal,

Ik krijg nu al zo een 2 weken bijna om de dag een mailtje van noreplay@nokia.com.

Beste Nokia Messaging klant,

Vanwege veiligheidsredenen vereist Microsoft dat u uw wachtwoord elke 365 dagen opnieuw voor uw Windows Live Hotmail-account opgeeft. Als u dat hebt gedaan, wordt uw E-mail weer naar u doorgestuurd.

Ga naar <b>Opties -> Extra -> Instellingen -> (mijn email-adres) -> E-mailwachtwoord</b> en geef uw wachtwoord opnieuw op. Hierna moet u na enige tijd weer E-mails op uw telefoon kunnen ontvangen.

Dat doe ik elke keer weer, anders kan ik geen mail meer ontvangen, maar dan kan ik ook niet meer op internet browsen, vraagt ook elke keer om wachtwoord, voer ik het daar in, vraagt die gewoon weer om... nogal zwaar irritant.
Ik heb op andere sites gelezen waar andere mensen dit ook hadden en na een keer wachtwoord opnieuw invoeren was het opgelost, maar bij mij niet.
Iemand nog een tip voor mij?
Dat probleem is vaker voorgekomen binnen dit topic. Volgens mij was er niet echt een oplossing voor buiten resetten, maar daar moet je even op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:57
Xmasjos schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:53:
[...]

Dat probleem is vaker voorgekomen binnen dit topic. Volgens mij was er niet echt een oplossing voor buiten resetten, maar daar moet je even op zoeken.
Ga der even vanuit dat je Nokia Mail geinstalleerd heb. Dan kan je de volgende oplossing gebruiken zonder te resetten. Deinstalleer Nokia mail en daarna opnieuw en opnieuw instellen!
Het probleem is dan weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
@ Chris89

Ja daar had ik even niet aan gedacht natuurlijk, had wel mijn email adres een paar keer verwijdert en opnieuw op gezet, ik zal het vanavond proberen, dankjewel iig.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 12-09 16:00
Iemand hier ervaring met Voyager Home Screen? Is te vinden in OVI Store en vervangt je home screen en het menu door een groot aantal home screens! Op het eerste scherm staat o.a. een klok zoals bij HTC, op de overige schermen al je applicaties. Door veegbeweging naar links of naar rechts kun je bladeren door de schermen. Achtergrond kun je zelf instellen.

Zelf heb ik het net geinstalleerd en het werkt perfect, is absoluut beter dan standaard menu. Moet nog even kijken of het op de lange duur ook prettig werkt, zal wellicht m'n e-mail widget gaan missen. Icoontjes kun je trouwens verplaatsen door lang te drukken, rode toets ter bevestiging.

Hierbij wat info:
http://www.nokias60v5.com...for-nokia-s60v53-mobiles/

[ Voor 13% gewijzigd door Tweade op 06-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Filmpje van Voyager Home screen op N8, is (bijna?) identiek aan S60v5:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-kUC32f8zkA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Dat is op het moment nog fijnste programma dat ik draai (vanwege jouw tip ;)) en beter dan alle andere shells. Op het moment heb ik alleen geen task-manager geïnstalleerd, dus ik kan niet kijken hoe efficiënt 'ie is. Daar kijk ik later wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Xmasjos schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:00:
Dat is op het moment nog fijnste programma dat ik draai (vanwege jouw tip ;)) en beter dan alle andere shells. Op het moment heb ik alleen geen task-manager geïnstalleerd, dus ik kan niet kijken hoe efficiënt 'ie is. Daar kijk ik later wel naar.
Kan je nog wel Nokia Email gebruiken met dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
sonsan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Kan je nog wel Nokia Email gebruiken met dit programma?
Jawel, alleen je widget ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Nog een alternatief, N-Desk. Ook beschikbaar via OVI Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
df$#@$!

Ik kan niet meer bij m'n geinstalleerde toepassingen, krijg alleen een zwart scherm.

Dat wordt dus weer een hard reset, wil toch echt van Whatsapp af. Kom niet eens de dag door zonder opladen en kan &%$#@#! Whatsapp niet eens afsluiten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Tweade schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:07:
[...]

Jawel, alleen je widget ben je kwijt.
Wat bedoel je daarmee? Nokia Email is toch een progje die achteraf erop kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:02
Tweade schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:06:
Iemand hier ervaring met Voyager Home Screen? Is te vinden in OVI Store en vervangt je home screen en het menu door een groot aantal home screens! Op het eerste scherm staat o.a. een klok zoals bij HTC, op de overige schermen al je applicaties. Door veegbeweging naar links of naar rechts kun je bladeren door de schermen. Achtergrond kun je zelf instellen.

Zelf heb ik het net geinstalleerd en het werkt perfect, is absoluut beter dan standaard menu. Moet nog even kijken of het op de lange duur ook prettig werkt, zal wellicht m'n e-mail widget gaan missen. Icoontjes kun je trouwens verplaatsen door lang te drukken, rode toets ter bevestiging.

Hierbij wat info:
http://www.nokias60v5.com...for-nokia-s60v53-mobiles/
Eindelijk een nuttige bijdrage in dit topic :P
Mooie app, werkt goed al heb ik het idee dat het batterij slurpt. Paar minpunten waardoor ik het nog niet zal gebruiken, denk ik:

* Nieuwe berichten zie je heel mooi in het icoontje, dat er iets nieuws is. Voor Whatsapp geldt dat nog niet. Ik moet dus whatsapp openen voor ik zie of er een nieuw bericht is.
* Snelkoppelingen naar websites zijn niet meer mogelijk. Ik had altijd een snelkoppeling naar Livescore, die is nu niet meer mogelijk
* Ik kan mijn mails niet meer zien, de widget is er niet meer, zoals gezegd. Zelfde geldt voor Calender Outlook, mijn afspraken. Deze app laat nog maar één afspraak zien.
* Twitter gebruik ik niet, dus die vermelding op homescreen is voor mij overbodig. Zelfde geldt voor de newsfeeds. Geen interessante voor mij zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sonsan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:45:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Nokia Email is toch een progje die achteraf erop kunt zetten?
Ja, maar met de normale homescreen heb je een widget voor Nokia E-mail, maar binnen deze shell (ander homescreen zegmaar) is die niet meer zichtbaar.
Tweade schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:40:
Nog een alternatief, N-Desk. Ook beschikbaar via OVI Store.
NDesk is toch minder fijn. In de eerste plaats omdat er totaal geen widgets zijn en verder omdat ik mijn netjes in had gedeeld en na het restarten alles weer stond voordat ik het had ingedeeld...
AjaxArena schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:47:
[...]
* Ik kan mijn mails niet meer zien, de widget is er niet meer, zoals gezegd. Zelfde geldt voor Calender Outlook, mijn afspraken. Deze app laat nog maar één afspraak zien.
* Twitter gebruik ik niet, dus die vermelding op homescreen is voor mij overbodig. Zelfde geldt voor de newsfeeds. Geen interessante voor mij zelf...
Afspraken is inderdaad wel jammer. Verder gebruik ik de newsfeeds wel, maar is het niet mogelijk om een andere in te stellen dan die die er standaard in staan...

[ Voor 29% gewijzigd door Xmasjos op 08-03-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Ik zag net dat dat Layar nu ook beschikbaar is voor Nokia en zelfs voor de N97 :)
http://store.ovi.com/content/73554

[ Voor 44% gewijzigd door Tweade op 11-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Tweade schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:16:
Ik zag net dat dat Layar nu ook beschikbaar is voor Nokia en zelfs voor de N97 :)
http://store.ovi.com/content/73554
Pak dan wel de goede voor de N97 in dit topic hè ;)

http://store.ovi.com/content/75190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet je het zeker?
Ik krijg deze melding:
"Sorry, this item is not available for the Nokia N97."

EDIT: Thanks Xmasjos, die werkt wel

[ Voor 16% gewijzigd door priemt op 11-03-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb net Layar geïnstalleerd op de Mini, maar deze heeft toch helemaal geen kompas? :? (of ligt het dan toch aan mijn locatie met vrijwel geen bereik, waardoor ik geen resultaten krijg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Magic6399 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:05:
Heb net Layar geïnstalleerd op de Mini, maar deze heeft toch helemaal geen kompas? :? (of ligt het dan toch aan mijn locatie met vrijwel geen bereik, waardoor ik geen resultaten krijg?)
die heeft wel een kompas... de mijne in elk geval wel.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Beste heren en ongetwijfeld ook dames,

Bij dezen ga ik afscheid nemen van dit topic. Ik ben altijd redelijk tevreden geweest over mijn N97 mini, in het begin meer dan op het einde. Ik heb hem ongeveer een jaar gehad en het laatste half jaar heeft ie alleen maar in reparatie gezeten. Na 10 reparaties (waar de telefoon iedere keer slechter van terug kwam dan dat ie er naartoe ging) heeft Vodafone mij een andere telefoon aangeboden. Ik had gehoopt op de E7, maar die vonden ze een beetje te duur, dus heb ik uiteindelijk maar Xperia X10i gepakt.

Het grote scherm is best fijn, alleen jammer dat dat ook direct het tobo is. Dat is iets wat ik nog het meeste aan mijn N97 mini ga missen. Het bereik niet, want nu voor het eerst kan ik bij mij binnen redelijk tot goed bellen. OVI maps ga ik dan wel weer missen, nu heb ik alleen google maps. Welke ik an sich fijner vind, maar niet in het buitenland.

Ik wil jullie bij deze dan ook bedanken voor het posten van jullie ervaringen, tips, workarounds (al is die van mij nog steeds branded....) en al het andere. Ik hoop van harte dat jullie nog vele jaren plezier van jullie telefoon hebben en op zijn minst 10 keer minder problemen (1 keer per jaar voor reparatie aanbieden is toch wel de max).

Groetjes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
m@fkeez schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:35:
N97 prima toestel als alles werkt zoals het moet. ;)

Die van mij heb ik gisteren opgehaald van de 2e reparatie in 3 maand tijd. Touchscreen reageerde weer slecht, de toetsvergrendeling werkte te goed (kon geen telefoontjes meer aannemen) en wederom overbelichting van de foto's.
Na 4 uur is die alweer kapot. Dit keer eerst strepen en flikkeren van het scherm bij het openklappen en even later ook als het toetsenbord ingeklapt is. :( Binnen een paar uur heb ik hem al weer moeten resetten.

Ding maar weer retour winkel doen en weer een paar weken terug naar de n82.
Ben er nu wel een beetje klaar mee. |:( De laatste keer Nokia denk ik.

En Nokia heeft het inderdaad niet slim aangepakt. Een goede ervaring vertel je 3 keer door en een slechte ongeveer 20x.

Bij de 3e reparatie in een paar maand moet je toch wel een nieuwe of geld terug kunnen eisen of niet? (tel is van september 2009)
Telefoon weer terug van reparatie gekregen.
Nog steeds slecht reagerend touchscreen, en flikkeren van beeld.
Hij is nu op gestuurd naar nokia voor creditering.

Iemand een idee hoe lang dat gaat duren?
Belcompany kon me dit niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Zygivt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:57:
Wat bevindingen van mij de afgelopen maanden.

Ik heb een N97 uit de 1ste batch. Weinig tot geen problemen gehad.
Ik mag binnekort weer een nieuw toestel uitzoeken, dus dacht ik mijn telefoon van zijn garantie te laten genieten en alle problemen te laten verhelpen.

Begin december de telefoo weg gebracht in Arnhem. Ik kreeg toen artifacts op me scherm. Na een uur het toestel terug te ontvangen bleken de problemen niet te zijn verholpen. Dag later terug gegaan en weer me toestel overhandig. Dit keer was na een 30-tal minuten het probleem verholpen. Nu had ik echter stof achter me venster. Erg irritant op lichte achtergronden. Weer contact gezocht en nu maar meten gevraagd of ze die lenscover konden vervangen. Dit onderdeel lag niet op voorraad en zou eind december binnen zijn. Ik zou dan terug worden gebeld.

Uiteindelijk ben ik half januari nog steeds niet terug gebeld. Nu kreeg ik problemen met me usb connector. Verbinden met de pc ging allemaal prima, maar het laden van de telefoon middels de telefoonlader ging alleen nog goed als ik het toestel liet hangen. Dit maal de telefoon weg gebracht in Apeldoorn, omdat zowel in Arnhem als in Apeldoorn het toestel opgestuurd moest worden. Venster moest worden schoon gemaakt, usb connector moest opnieuw worden gesoldeerd en de lenscover mocht vervangen worden. 2 weken zonder N97 blijken best lang te zijn.

Afgelopen vrijdag me toestel weer kunnen ophalen. En blij toe. Even vlug naar gekeken, want ik had een druk weekend. Het laden ging prima, de lenscover was vervangen. Ik had nieuwe firmware erop gekregen, maar gvd nog steeds die irritante stof achter me venster. Afijn. Dinsdag naar het museum geweest en met de telefoon foto's gemaakt voor me schoolopdrachten. Bij thuiskomst de telefoon aan de pc gekoppeld en wat bleek geen apparaat herkend. Ok, andere kabel. Ook geen resultaat. Ok, andere usb-poort. Wederom geen reactie. Laptop opgestart en nog maar eens geprobeerd. Nog steeds geen apparaat herkend. Per slot van rekening loopt niet veel later me telefoon vast en zal die niet meer aan gaan. Nou zo link ben ik nog nooit geworden van een stuk techniek.

vandaag de telefoon terug gebracht ze vroegen me al of ik geinteresseerd was in een klantenkaart, maar daar zag ik op dat moment de humor niet van in. Per slot van rekening is de werknemer in kwestie met vakantie, dus zal me telefoon pas maandag worden verstuurd.

wat een ramp
Toestel is dus weer naar Nokia geweest en afgelopen donderdag mocht ik hem weer ophalen. Vrijdag dus het toestel opgehaald en wat bleek hij startte niet. De medewerker liet weten dat ik hem thuis volledig moest laten laden. Thuis aangekomen de telefoon aan de lader gegooid en je raad het al de telefoon reageerde nog niet. Er was gelukkig wel een lichtpuntje: het indicatielampje.

Nog een weekend zonder mijn N97 en mijn reserve Omnia II begint me nu toch al echt de keel uit te hangen. Ik vandaag uiteraard meteen naar een NCP gerend en daar konden ze me vertellen dat de accu leeg was en waarschijnlijk zo leeg, dat de telefoon niet wilde laden (dit probleem heb ik met andere elektronische apparaten gehad, dus dit geloofde ik wel). De accu zou aan een externe lader worden gelegd en na 15 min zou het zijn opgelost. Ik kreeg na 15 minuten een werkende N97 in handen. Ik heb de beste man gevraagd mijn telefoon nu nog eens aan de lader te gooien op de gebruikelijke manier om te controleren of hij nu wel naar behoren werkt. Na 2 min. kwam hij al weer met antwoord. Mijn laadpunt was nog steeds stuk.

Flink chagarijnig dus, maar positieve aan alles is dat hij na 2 reparaties niet meer gerepareerd wordt, maar direct word vervangen. Ik wil binnenkort naar een E7, dus maar eens met de provider gebeld wanneer ik me abonnement kon verlengen. Dit kon al miv 5 april a.s. Ik weer helemaal blij. Ik krijg dus een nieuwe N97 en een E7 opgestuurd over ruim 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Toestel is dus weer naar Nokia geweest en afgelopen donderdag mocht ik hem weer ophalen. Vrijdag dus het toestel opgehaald en wat bleek hij startte niet. De medewerker liet weten dat ik hem thuis volledig moest laten laden. Thuis aangekomen de telefoon aan de lader gegooid en je raad het al de telefoon reageerde nog niet. Er was gelukkig wel een lichtpuntje: het indicatielampje.

Nog een weekend zonder mijn N97 en mijn reserve Omnia II begint me nu toch al echt de keel uit te hangen. Ik vandaag uiteraard meteen naar een NCP gerend en daar konden ze me vertellen dat de accu leeg was en waarschijnlijk zo leeg, dat de telefoon niet wilde laden (dit probleem heb ik met andere elektronische apparaten gehad, dus dit geloofde ik wel). De accu zou aan een externe lader worden gelegd en na 15 min zou het zijn opgelost. Ik kreeg na 15 minuten een werkende N97 in handen. Ik heb de beste man gevraagd mijn telefoon nu nog eens aan de lader te gooien op de gebruikelijke manier om te controleren of hij nu wel naar behoren werkt. Na 2 min. kwam hij al weer met antwoord. Mijn laadpunt was nog steeds stuk.

Flink chagarijnig dus, maar positieve aan alles is dat hij na 2 reparaties niet meer gerepareerd wordt, maar direct word vervangen. Ik wil binnenkort naar een E7, dus maar eens met de provider gebeld wanneer ik me abonnement kon verlengen. Dit kon al miv 5 april a.s. Ik weer helemaal blij. Ik krijg dus een nieuwe N97 en een E7 opgestuurd over ruim 3 weken :)
Misschien kun je beter nog eerst even wachten met de E7 totdat daar ook de kinderziektes van opgelost zijn.
Ik moet nog door tot eind mei, maar eigenlijk is dat niet zo'n heel probleem. Dan is 'ie toch wat beter uitgewerkt denk ik.

Mijn n97 bevalt me op zich prima, maar helaas heb ik weer ruzie met het scherm. Het lijkt erop dat de sensor niet goed werkt bij koud weer oid. Iemand anders daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47
Xmasjos schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:50:
[...]

Misschien kun je beter nog eerst even wachten met de E7 totdat daar ook de kinderziektes van opgelost zijn.
Ik moet nog door tot eind mei, maar eigenlijk is dat niet zo'n heel probleem. Dan is 'ie toch wat beter uitgewerkt denk ik.

Mijn n97 bevalt me op zich prima, maar helaas heb ik weer ruzie met het scherm. Het lijkt erop dat de sensor niet goed werkt bij koud weer oid. Iemand anders daar ervaring mee?
Heb er meer over gehoord in dit topic. Zelf heb ik 't standaard als ik buiten ben tegenwoordig. Zwaar irritant. Na een seconde of 30-40 is ie pas bruikbaar. Ook fijn als je gebeld wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Eddoow schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:09:
[...]

Heb er meer over gehoord in dit topic. Zelf heb ik 't standaard als ik buiten ben tegenwoordig. Zwaar irritant. Na een seconde of 30-40 is ie pas bruikbaar. Ook fijn als je gebeld wordt. ;)
Ik heb er een jaar geleden ongeveer ook last van gehad... Toen ben ik naar een service point gegaan en hebben ze het beeldscherm vervangen. Toen was ik 'm twee weken kwijt. Ik denk dat ik dat maar ga doen als ik een nieuwe tel binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47
Xmasjos schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:06:
[...]

Ik heb er een jaar geleden ongeveer ook last van gehad... Toen ben ik naar een service point gegaan en hebben ze het beeldscherm vervangen. Toen was ik 'm twee weken kwijt. Ik denk dat ik dat maar ga doen als ik een nieuwe tel binnen heb.
Hmm, dat ga ik misschien ook maar eens doen, want dit is af en toe echt heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Laatst online: 14-08 12:17
Ook ik neem afscheid van het N97 topic. Ik heb nu sinds afgelopen donderdag een HTC Incredible S ipv mijn N97 waar ik ontzettend veel problemen mee heb gehad. Dit is uitgebreid hier besproken. Ik zal de tijd die ik in dit topic heb meegemaakt niet vergeten. Ik heb hier een hoop informatie kunnen opdoen en mogelijk ook nog andere opweg geholpen met het eea. Door alle problemen die er met dit toestel zijn geweest heb ik het initiatief genomen om een brief op te stellen over Nokia voor Tros Radar etc, hier heb ik zeer veel input mogen ontvangen van de trouwe bezoekers van het topic, er hadden zich zelfs mensen aangemeld die alleen die topic lezen en geen member zijn, wat ik toch wel vind aangeven dat het echt een rampzalig toestel is geweest.
Verder heb ik de brief opgestuurd maar er verder nooit meer een reactie opgehoord, inmiddels een kleine 2 maanden geleden vermoed ik, op een ontvangstbevestiging na. Helaas heeft dit niet kunnen helpen.
Misschien is het leuk voor andere om te weten hoe ik aan mijn nieuwe telefoon ben gekomen. Ik heb mijn provider vorige week gebeld dat ik schrok van het feit dat ik mijn abonnement pas in Mei kon verlengen en dergelijk. Er bleek dat de provider iets had aangepast dat je nog maar 2 maanden van te voren kon verlengen, dit kan je aanpassen door Nee te smsen naar een bepaald nummer, zoek hier even naar op Google oid of bel je provider. Nadat dat aangepast was kan je 4 maanden van te voren je abonnement aanpassen. Hierop ben ik dezelfde avond nog naar de BC geweest en mijn verhaal verteld, zij vertelden mij dat ik niet kon verlengen maar wel kon overstappen naar een andere provider. Dit was ook mijn idee omdat ik niet tevreden was met mijn huidige provider en toen heb ik dus meteen een nieuw toestel meegekregen, waar ik erg tevreden mee ben. Heb nu het idee dat ik echt een smartphone heb, wat een monster! Kan hem iedereen aanraden. :)

Nogmaals iedereen bedankt en tot in andere topics? Zal hier nog wel af en toe kijken maar niet meer heel actief, iets wat de afgelopen tijd al een beetje afzwakte. Ik had erg last van Nokia (N97) moeheid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Xmasjos schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:36:
[...]

Komt me bekend voor. Bij mij is die ook "gerepareerd", maar het probleem bleef.
Niet alleen bij koud weer had ik last van een "te goed" werkende toetsvergrendeling, maar iedere keer bij het uit mijn broekzak halen van de telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door m@fkeez op 15-03-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies hetzelfde probleem bij mij, eerst dacht ik dat het kwam doordat ik mijn telefoon een keer in de regen had laten liggen. maar toen ik een nieuwe telefoon kreeg trad het probleem na een half jaar alweer op!
het heeft trouwens niets met het touchscreen te maken, mijn homeknopje doet het namelijk ook niet en mijn toetsenbord ook niet.
gewoon een pieperdepiep telefoon. ik snap niet dat nokia hier mee weg komt.

edit: hiermee? overal mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:12:
precies hetzelfde probleem bij mij, eerst dacht ik dat het kwam doordat ik mijn telefoon een keer in de regen had laten liggen. maar toen ik een nieuwe telefoon kreeg trad het probleem na een half jaar alweer op!
het heeft trouwens niets met het touchscreen te maken, mijn homeknopje doet het namelijk ook niet en mijn toetsenbord ook niet.
gewoon een pieperdepiep telefoon. ik snap niet dat nokia hier mee weg komt.

edit: hiermee? overal mee!
Het heeft welzeker met het scherm te maken, want hij deed het bij mij een jaar weer na de vervanging van het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Mijn Nokia N97 laadt moeilijk op het ligt aan de ingang van de telefoon zelf.
Kent iemand dit probleem en weet iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Xmasjos schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Het heeft welzeker met het scherm te maken, want hij deed het bij mij een jaar weer na de vervanging van het scherm ;)
Wat bij mij heeft geholpen is het vervangen van de flatcable en het touchscreen. Daar zit dan ook gelijk het toetsenbord en de compleet afgebladderde rand bij. Problemen met het niet reageren van het scherm heb ik nu niet meer!

Gewoon klagen dat je scherm na het op schermbeveiling springen niet meer wil reageren en dat je regelmatig geen gesprekken kunt opnemen door het falen van het scherm.

Bijkomend voordeel: de telefoon ziet er nu weer als nieuw uit (wat ie op de printplaat na ook is...).
Enige verschil is de kleur van de chroomrand van het scherm. Die is nu donkerder dan de eerste 5 schermen die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
MrN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:44:
Mijn Nokia N97 laadt moeilijk op het ligt aan de ingang van de telefoon zelf.
Kent iemand dit probleem en weet iemand een mogelijke oplossing?
Onder garantie laten repareren.

[ Voor 80% gewijzigd door Marly op 16-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NSU1200C schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:05:
[...]

Wat bij mij heeft geholpen is het vervangen van de flatcable en het touchscreen. Daar zit dan ook gelijk het toetsenbord en de compleet afgebladderde rand bij. Problemen met het niet reageren van het scherm heb ik nu niet meer!

Gewoon klagen dat je scherm na het op schermbeveiling springen niet meer wil reageren en dat je regelmatig geen gesprekken kunt opnemen door het falen van het scherm.

Bijkomend voordeel: de telefoon ziet er nu weer als nieuw uit (wat ie op de printplaat na ook is...).
Enige verschil is de kleur van de chroomrand van het scherm. Die is nu donkerder dan de eerste 5 schermen die ik heb gehad.
Bij mij zijn de kabel en het beeldscherm ook vervangen (zoals een behoorlijk stukje terug wel te vinden), maar blijkbaar komen de problemen na een tijd weer terug, en weer als het koud is (kan toeval zijn natuurlijk ;))

Waar ben je btw geweest om dit te laten doen? En hoe snel kreeg je 'm weer terug?

[ Voor 4% gewijzigd door Xmasjos op 16-03-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Marly schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Onder garantie laten repareren.
Dat is leuk maar mogelijk ben ik de telefoon dan weken kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Laatst online: 14-08 12:17
Dit wil ik jullie niet laten ontgaan:
http://www.engadget.com/2...e-in-beta-lets-you-updat/
Whahaha een plaatje dat je nokia kan updaten onder mac os x! Een N97 die geupdate wordt naar FW22.. Volgens mij hebben ze gewoon het plaatje bewerkt en de Windows GUI vervangen door die van de Mac. :)

@MrN, als je hem laat repareren ben je hem even kwijt maar wel weer tijdelijk van je problemen af, zodra je problemen hebt meteen weer laten fixen, ik geloof dat je na 3x een nieuw toestel krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
BaszCore schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:28:
Whahaha een plaatje dat je nokia kan updaten onder mac os x! Een N97 die geupdate wordt naar FW22.. Volgens mij hebben ze gewoon het plaatje bewerkt en de Windows GUI vervangen door die van de Mac. :)

@MrN, als je hem laat repareren ben je hem even kwijt maar wel weer tijdelijk van je problemen af, zodra je problemen hebt meteen weer laten fixen, ik geloof dat je na 3x een nieuw toestel krijgt. :)
Je kunt je firmware downgraden, dus waarschijnlijk hebben ze serieus een telefoon geupdate ;) Verder staat de applicatie gewoon in betalabs, dus iedereen kan het nu al gebruiken (al is het twijfelachtig om te doen, want het is een beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Ov huh je krijgt een se x10 voor je n97 mini omdat hij het niet deed ?
wat ik wil weten is had je een extra garantie ofzo om zoiets te regelen.
ik heb zelf de x6 maar als ik bel en het op het hardst zet hoor ik veel storing (buiten hoor ik dus nooit goed)
voor de rest werk hij wel. ik wil hem wel laten repareren maar wil hem niet een maandje kwijt zijn.
weten jullie of tmobile ook hiermee goed omgaat (garanties en reperaties enz)
btw nice geregeld met de se x10
als de mijne neit te repareren valt wil ik wel de c7 c6-01 of de se x10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
BaszCore schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:28:

Als je na de 3e keer hetzelfde probleem als melding hebt gegeven en dat probleem dan nog steeds bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xmasjos schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Nee ik weet wat ik mezelf op de hals haal, door in een vroeg stadium telefoons aan te schaffen, maar ik vind het gewoon slordig dat een toestel niet uitvoerig word getest voordat hij de status "gerepareerd" krijgt.
Xmasjos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Als je na de 3e keer hetzelfde probleem als melding hebt gegeven en dat probleem dan nog steeds bestaat.
Het is de 4de keer dat je het toestel opstuurt en dus 3 x met het zelfde probleem rond loopt. Dit process kun je wel verkorten door de nokia helpdesk te bellen (nummer 10 min geleden weg gegooid helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Lees net dat de N97 mini in Q2 een update krijgt:

"Hi all,

we're working on PR2.0 for the n97mini and will release in Q2 2011 still. I'll update you as soon as we have the official release date!

BR,

Yvonne"

Zie: http://discussions.europe...-t0-v2x-x-xxx/td-p/862891

Betreft een bericht van een Nokia medewerker, die eerder ook informatie gaf over de uitrol van de N8 updates. Kennelijk wordt Nokia toch wat opener over hun updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Tweade schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:16:
Lees net dat de N97 mini in Q2 een update krijgt:

"Hi all,

we're working on PR2.0 for the n97mini and will release in Q2 2011 still. I'll update you as soon as we have the official release date!

BR,

Yvonne"

Zie: http://discussions.europe...-t0-v2x-x-xxx/td-p/862891

Betreft een bericht van een Nokia medewerker, die eerder ook informatie gaf over de uitrol van de N8 updates. Kennelijk wordt Nokia toch wat opener over hun updates.
zou tijd worden. misschien dat ze dan eindelijk de geheugenproblemen gaan tackelen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

* slaakt grote zucht van verlichting

Ik moet nog meer als een jaar met mijn N97 mini en opzich bevalt ie maar die nukken zijn zo balen.

Vastlopen, geheugen vol, slecht of niet opladen en TRAAG.

Als dat opgelost wordt is het een fijn toestel!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals in dat topic ook staat, is er een update voor de Internet Radio (v2.2). Het stottert nu een stuk minder als je tegelijk andere apps gebruikt :) (maar is niet helemaal weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Zygivt schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Nee ik weet wat ik mezelf op de hals haal, door in een vroeg stadium telefoons aan te schaffen, maar ik vind het gewoon slordig dat een toestel niet uitvoerig word getest voordat hij de status "gerepareerd" krijgt.

[...]

Het is de 4de keer dat je het toestel opstuurt en dus 3 x met het zelfde probleem rond loopt. Dit process kun je wel verkorten door de nokia helpdesk te bellen (nummer 10 min geleden weg gegooid helaas).
Bij veel problemen zou ik dat direct doen. Voor je het weet zit je op de normale manier 3 tot 4 maand zonder toestel...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Xmasjos schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Bij mij zijn de kabel en het beeldscherm ook vervangen (zoals een behoorlijk stukje terug wel te vinden), maar blijkbaar komen de problemen na een tijd weer terug, en weer als het koud is (kan toeval zijn natuurlijk ;))

Waar ben je btw geweest om dit te laten doen? En hoe snel kreeg je 'm weer terug?
Ik ben bij KPN bs in A'dam geweest. Van der Madeweg. Begin van de middag gebracht en drie uur later opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NSU1200C schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:18:
[...]

Ik ben bij KPN bs in A'dam geweest. Van der Madeweg. Begin van de middag gebracht en drie uur later opgehaald.
Oké. Helaas heb ik daar weinig aan :( Ik woon in het oosten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Iemand de nieuwe opera mobile (11) al gezien? Ziek snel, zoomen gaat perfect (resized zelfs de tekst na het zoomen!) en nog geen geheugenprobleem gevonden (3 tabs open)! Verder werkt de copy-paste nu samen met die van het systeem merk ik en kun je 'm als standaard browser instellen.

Er is ook een nieuwe opera mini uit, maar dat is natuurlijk wat minder interessant ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Xmasjos op 22-03-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Xmasjos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:50:
Iemand de nieuwe opera mobile (11) al gezien? Ziek snel, zoomen gaat perfect (resized zelfs de tekst na het zoomen!) en nog geen geheugenprobleem gevonden (3 tabs open)! Verder werkt de copy-paste nu samen met die van het systeem merk ik en kun je 'm als standaard browser instellen.

Er is ook een nieuwe opera mini uit, maar dat is natuurlijk wat minder interessant ;)
Heb hem zojuist geïnstalleerd, ben benieuwd!
Was sowieso al erg tevreden met 10 in vergelijking met de standaard Nokia-browser.
De optie om hem als standaard browser in te stellen is echt een uitkomst, evenals copy-paste........middeleeuws overtypen door de gare Nokia-browser is er hopelijk nu niet meer bij.

Had van tevoren wat apps verwijderd (blijf altijd rond de 10,0 Mb hangen, cache leeg ik dagelijks), maar dat bleek na het downloaden niet eens nodig, want je krijgt de keuze waar je hem wilt installeren........ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
kwaK1983 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:17:
... je krijgt de keuze waar je hem wilt installeren........ :P
Als Nokia dat zelf bij een aantal andere apps ook had gedaan had ik geen geheugenproblemen... Jammer dat daar hoogstwaarschijnlijk nooit meer iets aan gedaan zal worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

m@fkeez schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:16:
[...]
Bij veel problemen zou ik dat direct doen. Voor je het weet zit je op de normale manier 3 tot 4 maand zonder toestel...... |:(
Ik kom niet verder dan 1.5 maand en krijg het toestel nu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Heb deze gister ook geïnstalleerd. Opstarten lijkt niet heel veel sneller te gaan, maar werkt voor de rest wel een stuk sneller en soepeler dan de standaard browser :)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Ik kom niet verder dan 1.5 maand en krijg het toestel nu vervangen.
Voor mij zou over anderhalve maand dus niet heel veel zin meer hebben ;)
Trouwens, volgens mij kunnen de meeste mensen die vanaf het begin in dit topic zitten hun abo rond dezelfde tijd verlengen als ik... Allemaal tegelijk naar het E7-topic? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
NSU1200C schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Als Nokia dat zelf bij een aantal andere apps ook had gedaan had ik geen geheugenproblemen... Jammer dat daar hoogstwaarschijnlijk nooit meer iets aan gedaan zal worden :-(
En met jou de rest van de N97-gebruikers, toch bijzonder dat 3rd party software als Opera Mobile wel de keuze geeft. 8)7
..............en kun je 'm als standaard browser instellen.
Heb hem inderdaad als standaardbrowser ingesteld bij Instellingen --> Telefoon --> Toepassingsinst. --> Std. toepassingen en dan Surfen op internet (ook bij opties; geavanceerde opties "alles" op Opera Mobile gezet), maar links vanuit E-mail for Nokia worden gewoon in de standaardbrowser getoond ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm raar ik zie wel de nieuwe opera browser (opera mobile tog ?) in de ovi.maar heb zegt dat ik het al heb, neit dus want ik heb opere 10. Dus heb ik opera 10 gewist en opera mobile gedownload. wat krijg ik: opera 10 :P
ik zou graag opera mobile 11 willen proberen maar hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:31:
hmm raar ik zie wel de nieuwe opera browser (opera mobile tog ?) in de ovi.maar heb zegt dat ik het al heb, neit dus want ik heb opere 10. Dus heb ik opera 10 gewist en opera mobile gedownload. wat krijg ik: opera 10 :P
ik zou graag opera mobile 11 willen proberen maar hoe
Via de link die ik hier al had gepost misschien? Een store loopt meestal een paar dagen achter, dus rechtstreeks van de maker downloaden is altijd het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht altijd dat opera gewoon een baggerbrowser was, nu toch maar eens geinstalleerd, potverdikkeme dat is echt een stuk beter dan standaard, had ik een jaar geleden moeten weten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:31:
Ik dacht altijd dat opera gewoon een baggerbrowser was, nu toch maar eens geinstalleerd, potverdikkeme dat is echt een stuk beter dan standaard, had ik een jaar geleden moeten weten :S
Opera mobile 10 was niet geschikt voor de N97, omdat je er een gigantisch geheugenprobleem mee had. Nu is dat opgelost en werkt het dus wel goed ;) Trouwens, nooit zomaar afgaan op een vooroordeel. Ik vond opera voor desktop eerst ook onzin, maar nu wil ik niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:37:
[...]

Opera mobile 10 was niet geschikt voor de N97, omdat je er een gigantisch geheugenprobleem mee had. Nu is dat opgelost en werkt het dus wel goed ;) Trouwens, nooit zomaar afgaan op een vooroordeel. Ik vond opera voor desktop eerst ook onzin, maar nu wil ik niet anders :)
uitgaan op een vooroordeel heb ik nu wel afgeleerd idd :P misschien ook maar eens op mn macbook plempen kijken of het beter is dan safari. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt heb het via de site gedaan idd een erg goede browser.
Ik zie veel verbeterimg twn opzichte van 10, maarheb zelfde x6 en had op deze wel de muli touch gehoopt jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:45:
bedankt heb het via de site gedaan idd een erg goede browser.
Ik zie veel verbeterimg twn opzichte van 10, maarheb zelfde x6 en had op deze wel de muli touch gehoopt jammer
Zou je iets beter ABN willen proberen te schrijven? Ik snap zo nl. niet helemaal wat je bedoelt.

Als je geen multitouch hebt, ligt dit niet aan Opera, maar aan je telefoon die dat niet aankan. Het touchscreen van de n97 bv. is een ouderwets type scherm. Dit omdat de resistieve multitouch schermen veel te duur zijn en men daarom tegenwoordig allemaal goedkope capacitieve schermen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het is inderdaad erg verwarrend wat ik zeg.
Ik heb zelf de nokia x6 (capacetive) maar de forum daar is een beetje dood :P.
Dus op sommige toestellen hadden eerst ook geen multi-touch (se x10, htc g1 ook capacetive natuurlijk) maar hadden dat later toch erbij gekregen.
En nu kwam opera met de melding dat de nieuwe browser multi touch heeft, en hoopte dat ik met mijn x6 multi touch had maarja :P.
nog steeds erg goede browser. enige minpunt is dat youtube op opera geen filmpjes op de site zelf afspeelt maar op divx, de s60v5 browser op mijn x6 speelt gewoon filmpjes direct speelt op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook weer wat leuks, ik heb gisteren opera geinstalleerd. Helemaal blij mee.. Ik hang vandaag mn telefoon aan de usb lader. Poef! Opera weg.. Haal ik hem uit de lader dan is opera ineens weer terug en ik bedoel niet dat opera word afgesloten, maar de hele app verdwijnt gewoon alsof deze ineens niet meer op mn telefoon staat... Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad/van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:24:
Ik heb sinds vandaag ook weer wat leuks, ik heb gisteren opera geinstalleerd. Helemaal blij mee.. Ik hang vandaag mn telefoon aan de usb lader. Poef! Opera weg.. Haal ik hem uit de lader dan is opera ineens weer terug en ik bedoel niet dat opera word afgesloten, maar de hele app verdwijnt gewoon alsof deze ineens niet meer op mn telefoon staat... Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad/van gehoord?
geinstalleerd op de geheugenkaart? en verbinding gemaakt in mass stoage mode? dan herkent je telefoon de sd kaart niet meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
reyals schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:34:
[...]

geinstalleerd op de geheugenkaart? en verbinding gemaakt in mass stoage mode? dan herkent je telefoon de sd kaart niet meer namelijk.
Of alleen geïnstalleerd in het massageheugen en gewoon je kabel tussen je tel en de pc gelegd, dan is er een rechtstreekse verbinding tussen de pc en je massageheugen en kan je tel er niet meer bij.
Pagina: 1 ... 60 ... 64 Laatste