Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulltje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:25:
Weer een nieuwe bug gevonden volgens mij, hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. :)

Tijdens het versturen van een smsje is er iets mis gegaan waardoor het smsje in outbox blijft hangen. Is ook niet te verwijderen, verplaatsen of annuleren, 'bewerking niet toegestaan' oid staat er dan. Back-up gemaakt, e:\ geformatteerd en via *#7370# reset gedaan en back-up teruggezet zonder instellingen, programma's en berichten. Vervolgens als ik mijn berichten van het (standaard) c:\ geheugen weer naar e:\ wil zetten, krijg ik hetzelfde smsje weer in de outbox staan terwijl de rest leeg is.. Iemand een idee? Heb nu mijn berichten maar weer op c:\ gezet zodat ie er niet staat, maar je zou verwachten dat na een hard reset zoiets wel verholpen zou zijn.. :/
Probeer het eens met Nokia PC Suite.
Misschien kun je het smsje daar aan, en verwijderen.

Via NPCS heb ik zelf voorheen al mijn smsjes van C: naar E: gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:30
kwaK1983 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:30:
[...]

Welke carkit gebruik je, en draait deze op de nieuwste firmware?
Wat betreft je software versie, heb hier ook maanden mee gezeten terwijl de halve wereld al over was op een nieuwere versie of zelfs versies (ik ging van v20 naar v22), misschien dat een update van je firmware het probleem op kan lossen, zie eerdere post met link naar beschrijving:

[...]

...knip...
Gebruik een Kenwood KCA-BT100 bluetooth adapter naar een Kenwood multimedia bak in de auto, volgens compatibiliteitsmatrix is er niet aangegeven dat een n97 zou kunnen werken, echter ding is uit 2007, toen was nokia nog niet verder dan een n93, heeft overigens wel gewoon gewerkt.

Kleptop is een Lenovo T61, heeft 't ook gewoon mee gewerkt :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:26:
[...]

Probeer het eens met Nokia PC Suite.
Misschien kun je het smsje daar aan, en verwijderen.

Via NPCS heb ik zelf voorheen al mijn smsjes van C: naar E: gezet.
Thanks, werkt helaas niet maar was te proberen! :) Misschien maar een keer vulcan death grip doen en dan alleen contacten en agenda terugzetten..

Edit: Net met PC-Suite back-up gemaakt, daarin kan je afzonderlijk kiezen voor contacten, agenda, favorieten etc. zonder dat ie de berichten meeneemt. Daarna vulcan death grip gedaan, back-up terug gezet en probleem (smsje in outbox dat bleef hangen) verholpen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bulltje op 07-08-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
Een aantal weken terug was ook bij mijn Nokia N97 het vergrendelknopje aan de zijkant afgebroken. Toestel opgestuurd via Hi naar Teleplan. Vervolgens kreeg ik bericht terug dat het niet onder garantie zou vallen. hierop het toestel maar terug laten sturen maar het zat mij toch niet lekker.

Toestel voor de 2e maal opgestuurd aangezien ik op internet hier meer berichten over las. Reparatie weer afgekeurd. Vervolgens contact gezocht met Teleplan en die wisten mij te melden dat het stoot of val schade zou betreffen. Nou weet ik zelf wel dat dit absoluut niet het geval is waarop ik Nokia Care gebeld heb.

Vandaag te horen gekregen dat het inderdaad onder garantie gerepareerd gaat worden. Zou gaan dit doorgeven aan Nokia. Als je dus wat minder mondig bent wordt je gewoon afgewimpelt bij zowel Teleplan als Nokia in eerste instantie. Na veel doorzeuren zijn ze het gaan uitzoeken.

Net teleplan weer aan de lijn gehad, ze hadden nog niks binnen van Nokia maar de medewerker aan de telefoon klonk erg verast.

Iedereen die hier last van heeft zou ik dan ook aanraden om contact op te nemen met Nokia Care als je er met de reparateur niet uitkomt.

Mogelijk is dit iets om in de beginpost van dit topic op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
__Erik__ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:53:
[...]

Gebruik een Kenwood KCA-BT100 bluetooth adapter naar een Kenwood multimedia bak in de auto, volgens compatibiliteitsmatrix is er niet aangegeven dat een n97 zou kunnen werken, echter ding is uit 2007, toen was nokia nog niet verder dan een n93, heeft overigens wel gewoon gewerkt.

Kleptop is een Lenovo T61, heeft 't ook gewoon mee gewerkt :)
Hmmmz zou je toch weer aan de telefoon gaan denken.
Zou deze toch van een update voorzien om dat nog even uit te sluiten iig.

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41
DeV0uReR schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:02:
Een aantal weken terug was ook bij mijn Nokia N97 het vergrendelknopje aan de zijkant afgebroken. Toestel opgestuurd via Hi naar Teleplan. Vervolgens kreeg ik bericht terug dat het niet onder garantie zou vallen. hierop het toestel maar terug laten sturen maar het zat mij toch niet lekker.

Toestel voor de 2e maal opgestuurd aangezien ik op internet hier meer berichten over las. Reparatie weer afgekeurd. Vervolgens contact gezocht met Teleplan en die wisten mij te melden dat het stoot of val schade zou betreffen. Nou weet ik zelf wel dat dit absoluut niet het geval is waarop ik Nokia Care gebeld heb.

Vandaag te horen gekregen dat het inderdaad onder garantie gerepareerd gaat worden. Zou gaan dit doorgeven aan Nokia. Als je dus wat minder mondig bent wordt je gewoon afgewimpelt bij zowel Teleplan als Nokia in eerste instantie. Na veel doorzeuren zijn ze het gaan uitzoeken.

Net teleplan weer aan de lijn gehad, ze hadden nog niks binnen van Nokia maar de medewerker aan de telefoon klonk erg verast.

Iedereen die hier last van heeft zou ik dan ook aanraden om contact op te nemen met Nokia Care als je er met de reparateur niet uitkomt.

Mogelijk is dit iets om in de beginpost van dit topic op te nemen?
Je kunt ook veel beter gewoon naar een Nokia Service Point gaan om alles te laten repareren. Is sneller, en dan weet je zeker dat het onder de garantie valt. Ik had namelijk hetzelfde, heb hem erheen gebracht, en kon hem een dag later weer ophalen met een nieuw knopje, nieuwe GPS module en nieuwe back-cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Mijn N97 Mini heb ik nu een paar maand, redelijk tevreden op hier en daar wat traag reageren na.

De standaard folie op het scherm heb ik in eerste instantie laten zitten als "screenprotector". Omdat ik dacht dat hier een kleine beschadiging in zat heb ik de folie er vandaag af gehaald, maar nu blijkt het in het midden van het scherm een klein vlekje onder het display te zijn. Erg storend, en ik wil hier graag van af.

Kan ik hier mee naar een Service Point en verhelpen zij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
sinds de update naar 22 is de telefoon er hier niet beter op geworden. N was het al een brak toestel (eerste kwartaal 2009) maar sinds de update reageert het touchscreen soms pas na een minuut, start hij ui tzichzelf opnieuw op en laats deed de telefoon dit tijdens het bellen... pffff
daarnaast krijg ik regelmatig de melding dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
@ liffey
Heb je al een hard reset uitgevoerd? Na de update en een hard reset werkt het hier weer als voorheen (Nokia N97 mini), al had ik na de update andere "problemen" (continue verzoek internetverbinding te maken).

Wel jammer dat er met deze update geen verbeteringen zijn doorgevoerd, zoals (daar gaan we weer):
- dubbel vs enkel klikken om menu te selecteren
- meer snelkoppelingen op homescreen, bijvoorbeeld door scrollbare widget
- toevoegen screensaver
- uit = uit (dus geen lichtgevend scherm, brandend led lampje of gepiep tijdens opladen)
- applicaties automatisch in juiste map (spelletjes bij spelletjes)
- snellere foto-browser (het kan wel, zie nokia image exchange)
- mfe 3.0
- gebruik "enter" bij zoeken in OVI store
- etc.

Overigens ben ik na de nodige frustraties in het begin inmiddels best tevreden over m'n toestel. Dat is begonnen toen ik de standaard applicaties ging vervangen door werkende applicaties. Het heeft soms wat geld gekost (Profimail) maar het scheelt een boel frustratie. Belangrijkste verbeteringen waren het vervangen van Nokia Messaging door Profimail (al m'n duizenden mailtjes op E), installeren Opera Mobile / Mini, het kiezen van een fris thema (MySymbian3 Rugge) en het installeren van Nokia Image Exchange (beta) om foto's te kunnen tonen zonder eeuwig te moeten wachten. Wie weet hebben jullie er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Edit: via Opera kreeg ik de melding "niet geschikt" maar met native browser werkt de link inderdaad. Ga zo even testen. Bedankt.

[ Voor 51% gewijzigd door Tweade op 07-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Tweade schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:49:
@ liffey
Heb je al een hard reset uitgevoerd? Na de update en een hard reset werkt het hier weer als voorheen (Nokia N97 mini), al had ik na de update andere "problemen" (continue verzoek internetverbinding te maken).
Heb dit inderdaad maar weer gedaan.... wat een gedoe iedere keer om van deze telefoon gebruik te kunnen maken. Als ie het dan weer doet is het een prima toestel, maar wel erg vervelend dat je je mobiel nog zo moet tunen voordat ie het doet. De iphone is wel 2x zo duur maar doet het wel gewoon... en de reactiviteit van dat touchscreen.......

Ben echter geen iphoneboy, hoop van harte dat deze zaken opgelost worden dan is de n8 mijn volgende, maar als die ook weer slechte gebruikers reviews krijgt dat wordt het een htc op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
liffey schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:37:
[...]

Heb dit inderdaad maar weer gedaan.... wat een gedoe iedere keer om van deze telefoon gebruik te kunnen maken. Als ie het dan weer doet is het een prima toestel, maar wel erg vervelend dat je je mobiel nog zo moet tunen voordat ie het doet. De iphone is wel 2x zo duur maar doet het wel gewoon... en de reactiviteit van dat touchscreen.......

Ben echter geen iphoneboy, hoop van harte dat deze zaken opgelost worden dan is de n8 mijn volgende, maar als die ook weer slechte gebruikers reviews krijgt dat wordt het een htc op android.
Heb je het over de IPhone 4? Lees dan dit ff: http://webwereld.nl/nieuw...tent=Google+International.

De iphone 4 is bijna net zo'n flop als de N97. Daarom is de CEO van Nokia ook ontslagen ;) Waarschijnlijk wordt het wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Wel jammer dat er met deze update geen verbeteringen zijn doorgevoerd, zoals (daar gaan we weer):
- toevoegen screensaver
- uit = uit (dus geen lichtgevend scherm, brandend led lampje of gepiep tijdens opladen)
- mfe 3.0
- etc.
Ken er nog wel een paar..
- Ovi Maps standaard op E:
- Rijen met 4 icoontjes in het menu structuur, ziet er beter uit en werkt makkelijker/sneller.
- Virtual Memory (vereiste want het toestel werkt nu voor geen meter).
- Tijd screensaver, die mis ik gewoon en dat is gewoon iets Nokia's en handig.
- Melding na het loskoppelen van oplader, usb kabel (haal uw oplader uit het lichtnet bla bla.) vrij kansloze melding.
- Batterij indicator waar geen reet van klopt en niet goed werkt. Van 4 streepjes naar 1 in een tijdsbestek van 2 a 3 uur.
- Mogelijkheid van het verwijderen van de standaard geinstalleerde apps die zitten ingebakken in de firmware. Bloomberg, Qik, etc.
- Taskmanager ontbreekt. Wel via andere apps op te lossen maar hoort er standaard in te zitten bij een smartphone vind ik.

Nog meer mensen met ideeën? Het zou mooi wezen als al deze punten meegenomen worden in FW30.. Al heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik heb een nieuwe Laptop aangeschaft (Acer) dus wilde ik mijn N97 met Blue Tooth eventjes koppelen. Maar dat schijn niet te kunnen :( , wat ik ook doe ik krijg de melding "Kan telefoon niet verifieren". 8)7
Even mijn oude N96 erbij gehaald, en dat werkte probleemloos.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Barock schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:20:
Ik heb een nieuwe Laptop aangeschaft (Acer) dus wilde ik mijn N97 met Blue Tooth eventjes koppelen. Maar dat schijn niet te kunnen :( , wat ik ook doe ik krijg de melding "Kan telefoon niet verifieren". 8)7
Ovi Suite geinstalleerd? Ook geprobeerd met USB kabel? Verstandig om dat eerst te doen.
Mogelijk bluetooth drivers nog eens updaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Barock schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:20:
Waarschijnlijk is je type telefoon te nieuw voor de driver. Dan heeft 'ie dus geen idee met wat voor telefoon 'ie te maken heeft en geeft hij een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Waarschijnlijk is je type telefoon te nieuw voor de driver. Dan heeft 'ie dus geen idee met wat voor telefoon 'ie te maken heeft en geeft hij een foutmelding.
Dat zou bijzonder zijn, heb een 6 ( ;( )jaar oude NEC laptop en het koppelen met de N97 gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

Dat zou bijzonder zijn, heb een 6 ( ;( )jaar oude NEC laptop en het koppelen met de N97 gaat prima.
Als de driver per se de telefoon wil herkennen, dan zal hij een error geven wanneer dat niet lukt. Die oude laptop interesseert het blijkbaar niet wat voor apparaat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kan iemand mij vertellen waarom ik een n97 mini moet kopen als er een c6 is die precies hetzelfde is alleen dan van plastic en 100 euro goedkoper en mist de 8 gb geheugen maar heeft 2 gb ?

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 09-08-2010 16:08 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NeoMe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:48:
Kan iemand mij vertellen waarom ik een n98 mini moet kopen als er een c6 is die precies hetzelfde is alleen dan van plastic en 100 euro goedkoper en mist de 8 gb geheugen maar stop er los wel wat in ?
Je bedoelt N97 mini. Verder zitten er genoeg verschillen tussen. Oriënteer jezelf eerst maar wat beter voordat je zulke posts gaat rondstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Xmasjos schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:49:
[...]
Je bedoelt N97 mini. Verder zitten er genoeg verschillen tussen. Oriënteer jezelf eerst maar wat beter voordat je zulke posts gaat rondstrooien.
Ik heb net vergeleken op nieuwemobiel.nl en dan beide toestellen invoeren. Verder via google n97 mini vs c6 gelezen, en die hadden ook als conclusie dat je net zo goed een c6 kunt kopen. Daarom vraag ik het hier, aangezien jullie de n97 mini gebruiken.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NeoMe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb net vergeleken op nieuwemobiel.nl en dan beide toestellen invoeren. Verder via google n97 mini vs c6 gelezen, en die hadden ook als conclusie dat je net zo goed een c6 kunt kopen. Daarom vraag ik het hier, aangezien jullie de n97 mini gebruiken.
Onderzoek het even lekker zelf met de specs die Nokia zelf geeft. Verder is er altijd nog google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Xmasjos schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:05:
[...]
Onderzoek het even lekker zelf met de specs die Nokia zelf geeft. Verder is er altijd nog google.
Wederom zelfde uitkomst op nokia site, dus als jij nog verschillen weet ipv bijdehand te doen mag je me ze even voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik zie wel verschillen, maar kunnen die €100 rechtvaardigen. De verschillen zijn in mijn ogen 'details' en geen verschillen. Lees hier al een tijdje mee, daarom vraag ik gewoon naar jullie ervaringen.

[ Voor 23% gewijzigd door NeoMe op 09-08-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Xmasjos schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Als de driver per se de telefoon wil herkennen, dan zal hij een error geven wanneer dat niet lukt. Die oude laptop interesseert het blijkbaar niet wat voor apparaat het is.
Wat ik ook probeer... het wil niet vlotten, via USB kabel geen probleem.
Spec:
Acer 5741G met 8Gb int. Windows 7 (64bit) Intel Core i5
Sitecom USB Micro adapter Bluetooth V. 2.1 Met de laatste Bluetooth stack van Toshiba v.7.00.11
Microsoft BT mouse werkt zonder problemen
blumax GPS muis zonder problemen gekoppeld
Nokia N96 zonder problemen met zowel PCSuite als Nokia Ovi

'k weet het niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
NeoMe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:20:
Ik zie wel verschillen, maar kunnen die €100 rechtvaardigen. De verschillen zijn in mijn ogen 'details' en geen verschillen. Lees hier al een tijdje mee, daarom vraag ik gewoon naar jullie ervaringen.
Plastic vs metaal lijkt mij niet zo spannend. Wel een relevant verschil is dat de N97 een schuin tiltend screen heeft tov het toetsenbord. Vind ik persoonlijk handig. En je zult bij de 100 euro verschil wel moeten incalculeren dat je bij de C6 zelf meer geheugen moet bijkopen voor dezelfde omvang aan geheugen. Ik weet niet hoeveel geheugen je graag in je telefoon wilt hebben? De c6 lijkt er wat minder aan te kunnen omdat het maar 1 slot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dankjewel, heb vanuit kosten oogpunt mijn abbo verlengd met de c6. Betaal gemiddeld 25 euro per maand voor 190min/sms en internet en het is een éénjarig abbo. Verder geen overige kosten en dat was me met de n97 mini niet gelukt. De telefoon kost los evenveel dus dies echt gratis of bel gratis ... en na jaar nog restwaarde als ik hem verkoop.

@hieronder: ik zit bij T-Mobile, en als ik naar een andere provider ga is het alleen Vodafone vanwege snelle internet. Maar die is stuk duurder, dus vandaar deze keus. Betaal nu ook geen aansluitkosten en verzendskosten en dat soort ongein.

[ Voor 46% gewijzigd door NeoMe op 10-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
NeoMe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:42:
Dankjewel, heb vanuit kosten oogpunt mijn abbo verlengd met de c6. Betaal gemiddeld 25 euro per maand voor 190min/sms en internet en het is een éénjarig abbo. Verder geen overige kosten en dat was me met de n97 mini niet gelukt. De telefoon kost los evenveel dus dies echt gratis of bel gratis ... en na jaar nog restwaarde als ik hem verkoop.
ik verleng mijn abo maar met een hi online 20: 120 minuten/240sms incl. xtrasnel eindeloos online. kosten per maand 22,20. prijs toestel bij 1 jarig abo 39,95. dus per maand na verdeling van kosten voor het toestel 25,53.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Afgelopen weekend is de blokkeringstoets van mijn N97 gevallen (afgebroken?) zonder dat er kracht op werd uitgeoefend. De-blokkeren kan nu alleen nog door het toetsenbord uit te klappen, blokkeren door indrukken de 'power' knop bovenop en selectie van de (tweede) optie "Scherm/toetsen vrgrndln" of simpelweg door te wachten totdat het scherm en de toetsen automatisch wordt vergrendeld.

Hopelijk kan dit door een Nokia servicepunt in de buurt kostenloos en liefst klaar terwijl ik wacht worden gerepareerd. Nadien kan het toestel op Marktplaats, want ik heb er inmiddels helemaal genoeg van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Kreeg net een bericht van Nokia over "Nokia Home Media". Heb een N97 maar volgens mij is dit helemaal niet beschikbaar op de N97 (DLNA, UpNP). Echt lomp overigens van Nokia om het in de oudere toestellen wel te hebben, maar op hun "flagship" device N97 niet. Of zijn ze toch bezig om dit te gaan integreren in de nieuwe FW?

Tweede wat ik erg lomp vind is dat de 5800 bijna elke twee maanden een update krijgt, en de bezitters van de crashende, langzame en slechte N97 (mini) erg lang moeten wachten. Voor mij voorlopig geen Nokia meer, maar helaas loopt mijn abbo nog tot volgend jaar september.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
@ Amiet01

Alsof je het over de duivel hebt, er is vandaag weer een update voor de 5800:
meuk: Nokia 5800 XpressMusic 51.0.006

Nog even gekeken, maar er is geen update voor de N97 mini. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Tweade schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:48:
@ Amiet01

Alsof je het over de duivel hebt, er is vandaag weer een update voor de 5800:
meuk: Nokia 5800 XpressMusic 51.0.006

Nog even gekeken, maar er is geen update voor de N97 mini. :(
Haha ik ben gewoon psychic :p. Nee mijn broertje heeft een 5800 en heeft hem gisteren geupdate. Vandaar dat ik het wist. Nu de N8 er bijna is heb ik weinig hoop voor de N97. Ik denk dat we hoogstens één update kunnen verwachten (v30) met misschien nog één kleine fix.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Amiet01 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:43:
[...]

Haha ik ben gewoon psychic :p. Nee mijn broertje heeft een 5800 en heeft hem gisteren geupdate. Vandaar dat ik het wist. Nu de N8 er bijna is heb ik weinig hoop voor de N97. Ik denk dat we hoogstens één update kunnen verwachten (v30) met misschien nog één kleine fix.
We krijgen echt nog wel een aantal bugfixes, dat is niet het punt. Het punt is dat we niet een volwaardig product hebben gekregen. Ik begin het idee te krijgen dat we misschien wel een deel van ons geld terug kunnen eisen... Dit is niet wat ons werd verteld wat we zouden krijgen, dus je kan er een schadevergoeding uit eisen. Ik zal het eventjes napluizen (misschien hadden we eerder moeten zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Amiet01 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:43:
[...]

8)7 Had het kunnen weten.

Maar ik heb het idee dat alle N97 (mini) ontwikkelaars vertrokken zijn. Jammer, twijfel daarom sterk of ik hierna weer een duurdere Nokia koop. Om de vergelijking toch maar te maken: bij de maker van de fruitphone heb je nog het idee dat ze eventuele problemen en klachten snel op willen lossen. Bij Nokia slapen ze er eerst een half jaartje over en doen vervolgens niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:47:
We krijgen echt nog wel een aantal bugfixes, dat is niet het punt. Het punt is dat we niet een volwaardig product hebben gekregen. Ik begin het idee te krijgen dat we misschien wel een deel van ons geld terug kunnen eisen... Dit is niet wat ons werd verteld wat we zouden krijgen, dus je kan er een schadevergoeding uit eisen. Ik zal het eventjes napluizen (misschien hadden we eerder moeten zijn...)
Ja dat is mogelijk nog de enige optie een schadevergoeding of ze moeten iedereen de mogelijkheid geven zijn contract op te zeggen zonder extra kosten. Kan iedereen gelijk over naar een nieuwe telefoon en dan moet Nokia zo slim wezen om de N97 en Mini meteen uit de schappen te halen, al hoewel de Mini minder problemen heeft volgens mij.
Maar ik join wel! Ik vermoed dat als we massaal met zijn allen gaan beginnen we veel sterker staan dan dat je in je eentje gaat. Dan is het vast stuur maar op en wacht minimaal 3 weken en je toestel is gefixed. Niet dat er veel valt te fixen en dan kan je weer opnieuw gaan beginnen.

We kunnen al wel gaan beginnen hier met het verzamelen van punten waar we ons mateloos aan irriteren. Er zijn al een aantal punten makkelijk te bewijzen in de praktijk. Als je het promotie filmpje bekijkt van Nokia over de N97 dan werkt alles opvallend snel en goed, iets wat ik in de praktijk nog nooit heb gezien bij iemand. Allemaal dit soort punten.
Een lijstje hebben we trouwens al een beetje. Paar pagina's terug staat een lijstje met punten wat verbeterd moet worden, dit zijn meteen ook tekortkomingen aan het toestel! Ik ga hem even zoeken.
- toevoegen screensaver
- mfe 3.0
- etc.
BaszCore zelf schreef daarbij :P
Ken er nog wel een paar..
- Ovi Maps standaard op E:
- Rijen met 4 icoontjes in het menu structuur, ziet er beter uit en werkt makkelijker/sneller.
- Virtual Memory (vereiste want het toestel werkt nu voor geen meter).
- Tijd screensaver, die mis ik gewoon en dat is gewoon iets Nokia's en handig.
- Melding na het loskoppelen van oplader, usb kabel (haal uw oplader uit het lichtnet bla bla.) vrij kansloze melding.
- Batterij indicator waar geen reet van klopt en niet goed werkt. Van 4 streepjes naar 1 in een tijdsbestek van 2 a 3 uur.
- Mogelijkheid van het verwijderen van de standaard geinstalleerde apps die zitten ingebakken in de firmware. Bloomberg, Qik, etc.
- Taskmanager ontbreekt. Wel via andere apps op te lossen maar hoort er standaard in te zitten bij een smartphone vind ik.
Van elk punt valt wel iets te maken vind ik. Ohwja die belofte van Nokia dat er binnenkort leuke zouden komen voor de N97/Mini is mij ook in het verkeerde keelgat geschoten want je moet zorgen dat zo'n toestel meteen leuk! :( En die belofte is ook alweer een paar maanden oud..

[ Voor 34% gewijzigd door BaszCore op 11-08-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 10:31
Ik heb anders niet veel te klagen over de N97
Enige minpunt die ik snel kan zeggen is het GPS signaal. Late fix en niet nauwkeurig.
Voor de rest werkt hij wel goed. is snel zat met openen van dingen. Plaatjes verlopen redelijk vloeiend, al denk ik dat het aantal plaatjes ook een rol spelen. Daarnaast is de accu indicator van mij dik in orde. Loop er vaak 3 a4 dagen mee zonder op te laden. Wat ik er mee doe is dan als volgt: Internetten (veelal wifi), mails ophalen. Veel smsen misschien 2a3 uur bellen bij elkaar.

.
Xmasjos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Schadevergoeding zal niet lukken lijkt me. Wat wil je dan laten vergoeden? Een product wat niet 100% af is volgens promotie films? Product ziet er altijd leuker en beter uit in promotie films dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Ben sinds een dikke week in bezit van N900 omdat deze naar mijn inziens toch net wat meer mogelijkheden heeft dan de N97. Wat ik daar mee bedoel is dat je toch vast hangt aan een gesloten phone OS, symbian in dit geval. Buiten dat de accu nog niet echt sterk genoeg is bijna 2 dagen zonder te laden. Vind ik het stukken fijner dan de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
BaszCore schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:55:
[...]

Ja dat is mogelijk nog de enige optie een schadevergoeding of ze moeten iedereen de mogelijkheid geven zijn contract op te zeggen zonder extra kosten. Kan iedereen gelijk over naar een nieuwe telefoon en dan moet Nokia zo slim wezen om de N97 en Mini meteen uit de schappen te halen, al hoewel de Mini minder problemen heeft volgens mij.
Maar ik join wel! Ik vermoed dat als we massaal met zijn allen gaan beginnen we veel sterker staan dan dat je in je eentje gaat. Dan is het vast stuur maar op en wacht minimaal 3 weken en je toestel is gefixed. Niet dat er veel valt te fixen en dan kan je weer opnieuw gaan beginnen.

We kunnen al wel gaan beginnen hier met het verzamelen van punten waar we ons mateloos aan irriteren. Er zijn al een aantal punten makkelijk te bewijzen in de praktijk. Als je het promotie filmpje bekijkt van Nokia over de N97 dan werkt alles opvallend snel en goed, iets wat ik in de praktijk nog nooit heb gezien bij iemand. Allemaal dit soort punten.
Een lijstje hebben we trouwens al een beetje. Paar pagina's terug staat een lijstje met punten wat verbeterd moet worden, dit zijn meteen ook tekortkomingen aan het toestel! Ik ga hem even zoeken.

[...]

[...]

Van elk punt valt wel iets te maken vind ik. Ohwja die belofte van Nokia dat er binnenkort leuke zouden komen voor de N97/Mini is mij ook in het verkeerde keelgat geschoten want je moet zorgen dat zo'n toestel meteen leuk! :( En die belofte is ook alweer een paar maanden oud..
Goed idee, ben zelf bezig met het opstellen van een brief met daarin de mankementen van deze frustrerende telefoon gericht aan:

NOKIA NEDERLAND B.V.
Division Mobile Phones
PO Box 3088
2280 GB Rijswijk (ZH)

Het is altijd moeilijk om jezelf als enkeling te laten horen, en als groep sta je duidelijk sterker.
Misschien een idee om http://www.consumentenbond.nl/ in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Een aantal van die 'klachten' gaan natuurlijk niet op hè. Het grootste probleem is het C-geheugen en het Ram-geheugen. Dit heeft weer met elkaar te maken, want de telefoon gebruikt virtueel geheugen van de c-schijf.

- Volle C-schijf die de telefoon bijna onbruikbaar maakt;
- Weinig RAM-geheugen;
- Beloofde interface-verbeteringen (bron iemand?);
- Bugs (automatisch terugschakelen van massageheugen naar C van de berichten bij het verbinden met de pc bijvoorbeeld, evenals het terugspringen van de app's uit de mappen, wat nog steeds af en toe gebeurt);
- Beeldscherm dat een tijdje blijft branden na het locken;
- GPS-probleem (slecht signaal);

Nog andere punten iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Flexmaster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:46:
...
Schadevergoeding zal niet lukken lijkt me. Wat wil je dan laten vergoeden? Een product wat niet 100% af is volgens promotie films? Product ziet er altijd leuker en beter uit in promotie films dan dat ze daadwerkelijk zijn.
...
ja alsof je na het drinken van een redbull zou kunnen vliegen. marketing werkt nou eenmaal op die manier. het enige wanneer wat je zou kunnen doen is als de feitelijke specs niet kloppen daarover gaan zeuren.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Flexmaster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:46:
Ik heb anders niet veel te klagen over de N97
Enige minpunt die ik snel kan zeggen is het GPS signaal. Late fix en niet nauwkeurig.
Voor de rest werkt hij wel goed. is snel zat met openen van dingen. Plaatjes verlopen redelijk vloeiend, al denk ik dat het aantal plaatjes ook een rol spelen. Daarnaast is de accu indicator van mij dik in orde. Loop er vaak 3 a4 dagen mee zonder op te laden. Wat ik er mee doe is dan als volgt: Internetten (veelal wifi), mails ophalen. Veel smsen misschien 2a3 uur bellen bij elkaar.

.
[...]

Ben sinds een dikke week in bezit van N900 omdat deze naar mijn inziens toch net wat meer mogelijkheden heeft dan de N97. Wat ik daar mee bedoel is dat je toch vast hangt aan een gesloten phone OS, symbian in dit geval. Buiten dat de accu nog niet echt sterk genoeg is bijna 2 dagen zonder te laden. Vind ik het stukken fijner dan de N97.
Daarom geef ik ook aan wat de klachten zijn. Nokia heeft gewoon een product op de markt gezet dat niet naar behoren werkt. Verder hebben ze ook een aantal interface-verbeteringen beloofd die er nu nog steeds niet zijn. Ik weet zo alleen niet meer waar ik dat vandaan heb, dus dat kunnen we nu niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:54:
Daarom geef ik ook aan wat de klachten zijn. Nokia heeft gewoon een product op de markt gezet dat niet naar behoren werkt. Verder hebben ze ook een aantal interface-verbeteringen beloofd die er nu nog steeds niet zijn. Ik weet zo alleen niet meer waar ik dat vandaan heb, dus dat kunnen we nu niet gebruiken.
Denk dat het gewoon verstandig is om met z'n allen dan die brief te versturen. Denk dat 20 brieven beter overkomt dan 1. 1tje valt nog wel makkelijk te negeren van ohw niet ontvangen maar als het er een stuk of 20 zijn, kunnen ze dat moeilijker zeggen.
Maar heb nu geen tijd om me erin te verdiepen zit ook op het werk nu :)
Het is goed dat er nu concrete plannen zijn om actie te ondernemen, alleen hadden we dat niet eerder moeten? Naja maakt ook niet uit, product is al meer dan een jaar oud en functioneert nog steeds zoals ze het hadden beloofd :) Extra aanmoediging om dus te gaan schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een N97 mini en ga vanavond op vakantie. Is er een manier om het internet uit te zetten? Ik krijg mn mail binnen op mn telefoon en ben bang dat ik straks een fikse rekening tegemoet ga zien..

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
BakkerM schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:55:
Ik heb een N97 mini en ga vanavond op vakantie. Is er een manier om het internet uit te zetten? Ik krijg mn mail binnen op mn telefoon en ben bang dat ik straks een fikse rekening tegemoet ga zien..
Automatisch mail ophalen uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
kwaK1983 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

Hmmmz zou je toch weer aan de telefoon gaan denken.
Zou deze toch van een update voorzien om dat nog even uit te sluiten iig.
Heb 'm aangeboden bij de telco, die heeft geconstateerd dat de bluetooth module stuk is, telefoon is nu dan ook opgestuurd naar Nokia ter reparatie.

Moet nog ff geduld hebben, duZzz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Ik ga mijn N97 zeer binnenkort aanbieden bij een Nokia Servicepunt en wil vooraf alle contacten en agenda-items overzetten naar een oude N70. Dit overzetten lijkt nogal wat voeten in aarde te hebben, althans voor een Mac-gebruiker.

Via bluetooth kunnen beide 'boekhoudingen' rechtstreeks zonder tussenkomst van een computer worden overgezet van een N70 naar een N97 (bij in gebruikname van de N97 met succes uitgevoerd), maar omgekeerd werkt dat helaas niet ;-).

Heb vervolgens getracht met een bijgewerke versie van iSync de handel eerst over te zetten van de N97 naar de iMac, om vervolgens met hetzelfde programme de handel weer op de (schone) N70 te zetten. Van N97 naar iMac werkt wel, van iMac naar N70 geeft foutmelding dat de datakabel niet verbonden is (via bluetooth zou ook moeten werken, maar werkt evenmin en geeft vreemd genoeg zelfde foutmelding).

Het lijkt er op dat ik Windows-software (PC Suite en/of OVI Suite) moet gebruiken om de gegevens via een computer van de N97 over te zetten naar de N70. Moet dat echter nog wel proberen en weet ook niet of de oude N70 werkt met de nieuwe OVI Suite of de relatief nieuwe N97 overweg kan met de Nokia PC Suite.

Is er werkelijk geen andere, eenvoudigere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
BaszCore schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:27:
[...]

Denk dat het gewoon verstandig is om met z'n allen dan die brief te versturen. Denk dat 20 brieven beter overkomt dan 1. 1tje valt nog wel makkelijk te negeren van ohw niet ontvangen maar als het er een stuk of 20 zijn, kunnen ze dat moeilijker zeggen.
Maar heb nu geen tijd om me erin te verdiepen zit ook op het werk nu :)
Het is goed dat er nu concrete plannen zijn om actie te ondernemen, alleen hadden we dat niet eerder moeten? Naja maakt ook niet uit, product is al meer dan een jaar oud en functioneert nog steeds zoals ze het hadden beloofd :) Extra aanmoediging om dus te gaan schrijven..
Denk dat meerdere brieven ook beter is.
Hoofdpunten zijn wat mij betreft:
gps fix die geen 10 km vast is.
Memory problemen: opeens afsluitende browser, opeens opnieuw opstartende telefoon (zelfs tijdens het bellen!) en programma's die niet opstarten wegens onvoldoende geheugen terwijl er niks draait verder (probleem kwam de afgelopen 2 weken meerdere keren voor bij fotó gallary openen en video schieten en mv guider).

Overige problemen vindt ik kleine softwarebugs waar je weinig mee kan.

Bellen in mijn linkerhand doe ie uitstekend overigens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
vtpeters schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:06:
Ik ga mijn N97 zeer binnenkort aanbieden bij een Nokia Servicepunt en wil vooraf alle contacten en agenda-items overzetten naar een oude N70. Dit overzetten lijkt nogal wat voeten in aarde te hebben, althans voor een Mac-gebruiker.

Via bluetooth kunnen beide 'boekhoudingen' rechtstreeks zonder tussenkomst van een computer worden overgezet van een N70 naar een N97 (bij in gebruikname van de N97 met succes uitgevoerd), maar omgekeerd werkt dat helaas niet ;-).

Heb vervolgens getracht met een bijgewerke versie van iSync de handel eerst over te zetten van de N97 naar de iMac, om vervolgens met hetzelfde programme de handel weer op de (schone) N70 te zetten. Van N97 naar iMac werkt wel, van iMac naar N70 geeft foutmelding dat de datakabel niet verbonden is (via bluetooth zou ook moeten werken, maar werkt evenmin en geeft vreemd genoeg zelfde foutmelding).

Het lijkt er op dat ik Windows-software (PC Suite en/of OVI Suite) moet gebruiken om de gegevens via een computer van de N97 over te zetten naar de N70. Moet dat echter nog wel proberen en weet ook niet of de oude N70 werkt met de nieuwe OVI Suite of de relatief nieuwe N97 overweg kan met de Nokia PC Suite.

Is er werkelijk geen andere, eenvoudigere manier?
In ieder geval werkt de 97 wel met de de PC Suite, gebruik die dagelijks om bijvoorbeeld met Outlook te synchroniseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way: diegene die hier ook problemen had met flickr:

Het lijkt sinds deze week volledig opgelost na al die jaren :)
Alle foto's worden 1x verstuurd en krijgen netjes de 'Sent' status.

Bij jullie ook?

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:02:
By the way: diegene die hier ook problemen had met flickr:

Het lijkt sinds deze week volledig opgelost na al die jaren :)
Alle foto's worden 1x verstuurd en krijgen netjes de 'Sent' status.

Bij jullie ook?
Zal het komende dagen eens een paar keer proberen, zal me benieuwen...

Verwijderd

Nou eindelijk voor de mensen met een N97 bij Hi, die nog niet naar een servicepunt zijn geweest, versie 21 is te downloaden via software updater op computer..... eindelijk. Eerst over mijn oude versie heengezet, helaas maar 13 mb vrij op c. Na een harde reset gelukkig de beloofde 50 mb.....

• BaszCore
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:41:
Nou eindelijk voor de mensen met een N97 bij Hi, die nog niet naar een servicepunt zijn geweest, versie 21 is te downloaden via software updater op computer..... eindelijk. Eerst over mijn oude versie heengezet, helaas maar 13 mb vrij op c. Na een harde reset gelukkig de beloofde 50 mb.....
Eindelijk? Ik draai al op 22.. Kwestie van productcode aanpassen en je hoeft nergens meer op te wachten hoor.. :X
Moet je maar ff door het topic zoeken hoe dit te doen want daar staat het inmiddels ook al 80x in.

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
is in plaats van een brief iets in de vorm van een goed onderbouwd verhaal met online petitie niet iets? Verhaal in het engels en je pakt meteen de hele wereld mee die zich ervoor aanmelden...

Ik noem maar een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
kaydecop schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:38:
is in plaats van een brief iets in de vorm van een goed onderbouwd verhaal met online petitie niet iets? Verhaal in het engels en je pakt meteen de hele wereld mee die zich ervoor aanmelden...

Ik noem maar een ideetje...
Ik weet mij te herinneren dat er al eens een online petitie heeft plaatsgevonden. Veel meer hiervan weet ik niet, ook geen idee hoe dit is afgelopen. Het is namelijk ook alweer een tijdje geleden, het had wel duidelijk te maken met het feit dat mensen niet zoo blij waren met hun n97!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind trouwens dat het met v22 geen haar beter is geworden met betrekking tot de memory leak op C:. Ik begon na de update met 40MB vrij, nu een week later zit ik alweer op 10MBvrij. Wat gaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Nokia is in NL ook te vinden op Twitter: @NokiaNL wellicht dat zij wat meer kunnen zeggen over de firmware releases?

Ik heb gisteren al de vraag gesteld, wellicht dat als meer mensen dat doen, ze wel antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Sahi_NL schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:38:
Nokia is in NL ook te vinden op Twitter: @NokiaNL wellicht dat zij wat meer kunnen zeggen over de firmware releases?

Ik heb gisteren al de vraag gesteld, wellicht dat als meer mensen dat doen, ze wel antwoorden?
Ik vermoed dat ze dat kanaal vooral gebruiken om te zenden en niet om te antwoorden, maar wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Krijg net (12:20 uur) WEER een SMS van Nokia dat er nieuwe Software beschikbaar is voor mijn N97. :)
Zijn er meer onder jullie? En wat is er dan te downloaden? Ik kan niets nieuws vinden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:24:
Krijg net (12:20 uur) WEER een SMS van Nokia dat er nieuwe Software beschikbaar is voor mijn N97. :)
Zijn er meer onder jullie? En wat is er dan te downloaden? Ik kan niets nieuws vinden! 8)7
Jah ik was ook weer aan de beurt! Ben het wachten zat.... wil hem al 2 maanden een harde reset geven zodat-ie weer wat beter gaat presteren, maar ik dacht ach die update komt binnenkort toch uit dus ik wacht wel even anders moet ik het straks 2 keer doen. Ik krijg een beetje een slappe lul van dat gekloot van Nokia. Het wordt tijd dat ze V30 uitrollen met een wereldwijde marge van 3 weken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Maak van je mobieltje een hotspot, programma is normaal €20,- maar hier is een gratis light versie die precies hetzelfde doet:

http://www.joiku.com/?act...uctdetails&product_id=310

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 13-08-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:02
NeoMe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:05:
Maak van je mobieltje een hotspot, programma is normaal €20,- maar hier is een gratis light versie die precies hetzelfde doet:

http://www.joiku.com/?act...uctdetails&product_id=310
Die joiku rommel staat toch al standaard op mijn telefoon? Is er zelfs niet af te krijgen al zou je het willen..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zou kunnen, ik heb een Nokia C6. En heb in het begin wat dingen weggegooid, misschien zat ie er tussen hahaha. Maar waarom vind je het rommel, is toch ideaal als je ergens bent zonder wifi en laptop bij hebt of iets dergelijks of als iemand anders zonder internetabbo ff iets op zijn mobiel wil doen.

[ Voor 46% gewijzigd door NeoMe op 13-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* We verwachten hier eigen inzet voordat je hier een probleem dumpt.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 14-08-2010 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond een N97 mini overgenomen van een kennis, maar nu blijkt dat ding een heel irritant probleem te hebben: ik hoor niks door de telefoon. Pas als ik hem op de speaker zet, kan ik horen wat degene aan de andere kant van de lijn zegt. Niet handig. Ik heb me al sufgegoogled, maar kan geen vergelijkbare issues vinden :(

Ik heb zo'n beetje alles aan software geupdate wat ik kon vinden, maar niks lijkt te werken. Voordat ik hem terug ga brengen: iemand nog tips? Heb ik per ongeluk ergens intern iets uit staan wat aan moet? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

NeoMe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:19:
Zou kunnen, ik heb een Nokia C6. En heb in het begin wat dingen weggegooid, misschien zat ie er tussen hahaha. Maar waarom vind je het rommel, is toch ideaal als je ergens bent zonder wifi en laptop bij hebt of iets dergelijks of als iemand anders zonder internetabbo ff iets op zijn mobiel wil doen.
Die kan je er niet vanaf gooien bij n97 mini, zit in de rom gebakken en is dus deel van de firmware. Maar jij hebt een c6 wellicht dat je hem er daar niet bij krijgt?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice ik kon me telefoon toch updaten naar V21. Maar niets dan problemen sindsdien. Kan me email niet meer instellen (hij gooit me meteen uit het programma als ik de boel wil instellen) en ik kom niet meer in mijn bestemmingen, krijg dan een systeemfout. Kan ook nog alleen maar een wifi verbinding kiezen bij elke app die ik wil gebruiken, terwijl er wel continue een 3.5G verbinding draait XD. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winewalk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-03 09:54
mad_max234 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:12:
Die kan je er niet vanaf gooien bij n97 mini, zit in de rom gebakken en is dus deel van de firmware. Maar jij hebt een c6 wellicht dat je hem er daar niet bij krijgt?
Zit bij mijn N97 ook ingebakken, maar ik heb Joikuspot Light erbij gezet. Gebruikte dit al op m'n N81 om m'n laptop te gebruiken via m'n mobiel. De light versie is gratis en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:50:
Nice ik kon me telefoon toch updaten naar V21. Maar niets dan problemen sindsdien. Kan me email niet meer instellen (hij gooit me meteen uit het programma als ik de boel wil instellen) en ik kom niet meer in mijn bestemmingen, krijg dan een systeemfout. Kan ook nog alleen maar een wifi verbinding kiezen bij elke app die ik wil gebruiken, terwijl er wel continue een 3.5G verbinding draait XD. Iemand?
Denk dat we zelfde productcode hebben (0587245). Ik heb vandaag ook ge-update. Via de software updater ben ik naar v21 gegaan en bij software update op de N97 zelf kon ik naar v22. Daar sta ik nu op. Ben het nu even aan het testen, maar gaat voorlopig nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:21:
[...]

Denk dat we zelfde productcode hebben (0587245). Ik heb vandaag ook ge-update. Via de software updater ben ik naar v21 gegaan en bij software update op de N97 zelf kon ik naar v22. Daar sta ik nu op. Ben het nu even aan het testen, maar gaat voorlopig nog goed.
Ja idd! Maar jij krijgt niet een systeemfout melding als je je bestemmingen wilt zien? Ik kan ook alleen met whatsapp en me webbrowser gebruik maken van 3g, voor de rest moet ik een wifi verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hyves heeft een widget ontwikkeld voor de N97. Ga naar Hyves.nl met het toestel, onderin staat een download linkje. Werkt echter voor geen meter, widget blijft wit. Is ook maar 5KB, dus geloof niet dat het iets moois is. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Ja idd! Maar jij krijgt niet een systeemfout melding als je je bestemmingen wilt zien? Ik kan ook alleen met whatsapp en me webbrowser gebruik maken van 3g, voor de rest moet ik een wifi verbinding hebben.
Hier werkt het gewoon. Ik kan gewoon bestemmingen inzien, wifi en 3g werkt met alles zover ik kan zien. Had vanochtend wat problemen met het scherm, maar gaat nu prima. Ben voorlopig tevreden. Al blijf ik ontevreden over het toestel in zijn algemeenheid.
Masis schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:41:
Hyves heeft een widget ontwikkeld voor de N97. Ga naar Hyves.nl met het toestel, onderin staat een download linkje. Werkt echter voor geen meter, widget blijft wit. Is ook maar 5KB, dus geloof niet dat het iets moois is. =(
Het is niet echt een widget geloof ik, op de site staat ook "klik hier om de bladwijzer te downloaden". Er was wel een applicatie voor hyves, maar die werkte ook totaal niet. Je moest zelfs bluetooth aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:32
Het is dan eindelijk zover, heb mijn N97 nu ongeveer een half jaar en totaal geen problemen mee gehad, tot vandaag.
Ik wou hem unlocken en spontaan breekt die slider af.
nu is dat gelukkig geen dramatisch probleem, alleen het is vervelend dat ik de telefoon eerst open moet sliden om hem te unlocken. En na het gebruik even moet wachten tot het scherm op zwart gaat voordat ik em gerust in mijn broekzak kan stoppen.

Zal morgen eens informeren bij de NCP hier in groningen, die zit bij The Phonehouse in, of ze ook ter plekke reparaties doen, heb namelijk geen zin om mijn telefoon 3+ week kwijt te zijn o.i.d. en met een bagger leen toestel opgescheept te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

AjaxArena schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:45:
Het is niet echt een widget geloof ik, op de site staat ook "klik hier om de bladwijzer te downloaden". Er was wel een applicatie voor hyves, maar die werkte ook totaal niet. Je moest zelfs bluetooth aanzetten.
Ik heb een hyves applicatie die wel gewoon werkt. Je moet inderdaad je bluetooth aanzetten, maar wat maakt het uit ( wel vreemd ). In het begin werkte het niet, bleef elke keer hangen. Maar na keer of vijf te hebben opgestart deed ie het ineens. Gebruik het eigenlijk niet, want heb voldoende aan de mobiele website versie die ik via Opera Mini open.

Heb inderdaad Joikusoft Light erop gezet, handig als ik ergens ben zonder wifi met mijn laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 15-08-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
thezs schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:43:
Het is dan eindelijk zover, heb mijn N97 nu ongeveer een half jaar en totaal geen problemen mee gehad, tot vandaag.
Ik wou hem unlocken en spontaan breekt die slider af.
nu is dat gelukkig geen dramatisch probleem, alleen het is vervelend dat ik de telefoon eerst open moet sliden om hem te unlocken. En na het gebruik even moet wachten tot het scherm op zwart gaat voordat ik em gerust in mijn broekzak kan stoppen.
Je kan hem ook locken door op de uitschakelknop te drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Masis schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:01:
[...]

Je kan hem ook locken door op de uitschakelknop te drukken!
Ah Thnx! dat lost een deel van het probleem op :P

Kon je hem via deze manier ook unlocken, maarja helaas. morgen maar The Phonehouse bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:11
Ik heb momenteel bij alle programma's en updates die ik download de melding dat het bestand beschadigd is. Iemand die dit weleens eerder heeft meegemaakt en een oplossing heeft? Draai de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
MADG0BLIN schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:47:
Ik heb momenteel bij alle programma's en updates die ik download de melding dat het bestand beschadigd is. Iemand die dit weleens eerder heeft meegemaakt en een oplossing heeft? Draai de laatste firmware.
Nog nooit eerder gehoord. Ik zou als ik jou was even een harde reset uitvoeren, mogelijk dat dit het probleem verhelpt. Iets anders zou ik niet weten.
Kan trouwens evengoed geen kwaad om een harde reset uit te voeren regelmatig. Als je even het topic door spit en gebruik maakt van de zoekfunctie kom je er wel achter hoe dit alles moet. Check ook even de openingspost staat ook veel informatie over. Denk wel aan een backup!

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Probleem heb ik ook gehad na mijn productcode te hebben gewijzigd.
Ben van V20 naar V22 gegaan en toen was die melding er, na een hard reset nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaK1983 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Probleem heb ik ook gehad na mijn productcode te hebben gewijzigd.
Ben van V20 naar V22 gegaan en toen was die melding er, na een hard reset nooit meer gezien.
Inmiddels nog een harde reset gedaan en kon toen ineens upgraden naar V22 en nu heb ik geen problemen meer. Hij draait weer als een zonnetje!

Heeft een van jullie overigens geruchten oid gehoord over Pingchat 2.0 voor symbian of gaat dat nooit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ik blijf maar het probleem houden van de foto's die om de een of andere reden op allemaal verschillende plekken worden neergezet. Een gedeelte staat op de memory card en een grote hoeveelheid staat verborgen op het massa geheugen. Als ik die wil zien moet ik naar bestandsbeheer>E en dan kan ik ze bekijken (gewoon via foto's lukt dat niet) Soms gaat i ineens raar doen en een gemaakte foto lijkt dan niet opgeslagen te zijn :( Vind je 'm uiteindelijk wel terug maar het blijft raar. En dan zijn sommige foto's ook totaal niet te verwijderen, krijg ik een rare foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Vandaag dus m'n N97 naar The Phonehouse gebracht, moest opgestuurd worden, verwachten dat ie begin volgende week weer terug is. Maar konden niet met zekerheid vertellen of het onder de garantie valt (lock knopje afgebroken) dus ik zie het wel.

nu in de tussentijd als leentoestel een brakke nokia van 8 jaar geleden meegekregen :P
Terwijl er nog zo bij hun 'service policy' staat, dat je een 'hoogwaardig leentoestel' meekrijgt, ach zolang het maar belt en smst maar mis nu al de functionaliteit van de N97 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Weet niet hoe lang de garantie op het toestel is (1jr?) Dat afgebroken schuifje bij die van mij werd gewoon onder garantie gemaakt bij de nsp (was na 'n uurtje al klaar dus kan heel snel)

[ Voor 8% gewijzigd door etienne100 op 16-08-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
etienne100 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:25:
Weet niet hoe lang de garantie op het toestel is (1jr?) Dat afgebroken schuifje bij die van mij werd gewoon onder garantie gemaakt bij de nsp (was na 'n uurtje al klaar dus kan heel snel)
Ik heb het toestel nu nog maar een halfjaar, hij is nu door The Phonehouse hier naar een NSP gestuurd, mochten ze dan reparatie kosten in rekening willen brengen dan neem ik wel contact met het NSP op.

Enige reden zou kunnen zijn voor verval van de garantie is dat ik de productcode gewijzigd heb, maarja zie het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Was bij mij ook geen probleem. Nsp heeft zelfs de lock en al eraf gehaald dus dat was allemaal in orde.

Heb nu via het toestel versie 22 erop gezet (kan alleen via de telefoon zelf?) Toestel meteen weer trager en bij opstarten gaat i ineens naar berichten>telefoonboek en start zichzelf dan opnieuw op. Ook zoiets raars waar ik vanaf dacht te zijn maar komt gewoon weer terug. En krijg meteen ook de melding dat het geheugen bijna vol is. Dat valt wel mee dus waarom die daar mee komt weet ik ook niet. Vanaf het begin heb ik al van die rare dingen en die gaan maar niet weg met welke update dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
etienne100 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:32:
Was bij mij ook geen probleem. Nsp heeft zelfs de lock en al eraf gehaald dus dat was allemaal in orde.

Heb nu via het toestel versie 22 erop gezet (kan alleen via de telefoon zelf?) Toestel meteen weer trager en bij opstarten gaat i ineens naar berichten>telefoonboek en start zichzelf dan opnieuw op. Ook zoiets raars waar ik vanaf dacht te zijn maar komt gewoon weer terug. En krijg meteen ook de melding dat het geheugen bijna vol is. Dat valt wel mee dus waarom die daar mee komt weet ik ook niet. Vanaf het begin heb ik al van die rare dingen en die gaan maar niet weg met welke update dan ook.
Heb je na de update wederom een hardreset gedaan? Ik heb als eerste mijn E geformatteerd, daarna hardrest gedaan, toen 21 erop gezet. Weer een hardrest, 22 erop gezet en toen weer een hardreset. Ik moet zeggen dat het prima gaat nu. Ik kon eerst niet eens teletekst opstarten zonder dat opera mobile eruit vloog. Verder gaat alles wat vloeiender dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Uit pure nieuwsgierigheid: waarom zou je E: formatteren na een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er een behoorlijk aantal apps op geinstalleerd worden. Sommige apps veroorzaken hele vreemde problemen. Ik heb het ook gedaan toen ik zoveel problemen had in V21. Nu draait alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
AjaxArena schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Heb je na de update wederom een hardreset gedaan? Ik heb als eerste mijn E geformatteerd, daarna hardrest gedaan, toen 21 erop gezet. Weer een hardrest, 22 erop gezet en toen weer een hardreset. Ik moet zeggen dat het prima gaat nu. Ik kon eerst niet eens teletekst opstarten zonder dat opera mobile eruit vloog. Verder gaat alles wat vloeiender dan eerst.
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Wilde inderdaad die harde reset nog doen om te kijken of dat scheelt. Maar ik haal daarna alles weer terug via de backup dus dan haal je "E" (die apps)in principe toch ook weer terug? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
etienne100 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:48:
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Wilde inderdaad die harde reset nog doen om te kijken of dat scheelt. Maar ik haal daarna alles weer terug via de backup dus dan haal je "E" (die apps)in principe toch ook weer terug? Of zie ik dat verkeerd.
Het enige wat je terug moet zetten van een backup is je berichten en contacten. Meer niet!!!! Absoluut geen instellingen etc. Dan kan je meteen weer een reset uitvoeren.
Apps moet je gewoon weer opnieuw downloaden in de ovi store of waar dan ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Ok, ga ik dat maar eens proberen. Ben voor de zekerheid maar ff handmatig de boel aan het kopieren naar de pc. Als ik m aansluit op de pc dan is het echt een zooitje in die telefoon. Foto's zijn op allemaal verschillende plekken terecht gekomen :( Soms dubbel maar ook foto's die maar op 1 plek staan en niet zichtbaar zijn bij foto's. Is ergens nog aan te geven waar gemaakte foto's heen moeten? Of moet het toestel dit normaal gesproken vanzelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Waarom kan ik nergens ovi maps installeren? Ik word constant doorverwezen naar de OVi suite, maar daar kan ik geen ovi maps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Heb de N97 nu voor de 2e keer op laten sturen, na weer een hoop gezeik met GPS, het corrupt opslaan van foto's en filmpjes etc. Jammer dat alle bezoekjes van 30 min niet meetellen bij KPN Business Center.

Na 3x opsturen mag je er vanaf als ik het goed begrepen heb, ik streef ernaar om die 3e x zo snel mogelijk te halen, ben dit toestel onderhand wel zo gruwelijk beu. Eerste Nokia, meteen ook echt de allerlaatste |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Automatisch mail ophalen uitschakelen?
...en Toegangspunt gebruiken, wijzigen in "Na bevestiging"

Hoe?

- Toestel offline zetten
- Menu
- Instellingen
- Connectiviteit
- Bestemmingen
- Internet
- Toegangspunt wijzigen (in mij geval Vodafone)

Ik ben zojuist thuisgekomen van een reis naar Rusland en Finland.
Heb net mijn verbruik bij Vodafone bekeken, en die was redelijk. Kunnen alleen maar wat belkosten zijn, welke ik in Finland heb gemaakt.

Om de belkosten te beperken, heb ik in Rusland een Russische simkaart gekocht, met een tegoed van 150 roebel (+/- €5.50), en daar heb ik nog €2.90 van over.

Werkt prima dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Ik had net wat leuks in de trein. Ik wil even fijn het nieuws lezen, telegraaf, nu, teletekst etc. Het hele handeltje, eerst gaat ie vragen bij welke pagina ik ook oproep uit mijn favorieten om een gebruikersnaam en wachtwoord! Ik denk wtf is dit nou weer? Moet je tegenwoordig al een account hebben voor de telegraaf? Had hier wel wat over gehoord/gelezen maar niet echt goed. Toen Nu.nl maar proberen, precies hetzelfde. Toen was ik helemaal met stomheid geslagen, dus ik denk naa dan maar de teletekst app. Komt ie ook weer met die melding, toen snapte ik er echt helemaal geen reet meer van. Toen maar toestel herstart en toen deed alles het prima ineens.
Echt de wonderen zijn de wereld nog niet uit met dit toestel. Krijg er steeds meer kotsneigingen van. Ik ben blij als het maart is, mag het toestel eindelijk weg!!
Wie is er hier trouwens wel blij met zijn N97 en zeker weet dat zijn/haar volgende toestel weer een Nokia wordt? Echt ik raadt het iedereen af om een Nokia te nemen en tot nu toe met succes! Ben helemaal klaar met dat bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
BaszCore schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:53:
Ik had net wat leuks in de trein. Ik wil even fijn het nieuws lezen, telegraaf, nu, teletekst etc. Het hele handeltje, eerst gaat ie vragen bij welke pagina ik ook oproep uit mijn favorieten om een gebruikersnaam en wachtwoord! Ik denk wtf is dit nou weer? Moet je tegenwoordig al een account hebben voor de telegraaf? Had hier wel wat over gehoord/gelezen maar niet echt goed. Toen Nu.nl maar proberen, precies hetzelfde. Toen was ik helemaal met stomheid geslagen, dus ik denk naa dan maar de teletekst app. Komt ie ook weer met die melding, toen snapte ik er echt helemaal geen reet meer van. Toen maar toestel herstart en toen deed alles het prima ineens.
Echt de wonderen zijn de wereld nog niet uit met dit toestel. Krijg er steeds meer kotsneigingen van. Ik ben blij als het maart is, mag het toestel eindelijk weg!!
Wie is er hier trouwens wel blij met zijn N97 en zeker weet dat zijn/haar volgende toestel weer een Nokia wordt? Echt ik raadt het iedereen af om een Nokia te nemen en tot nu toe met succes! Ben helemaal klaar met dat bedrijf!
Amen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij met mijn toestel en neem gewoon weer een Nokia (A) Als ze tenminste met een mooi qwerty model komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
BaszCore schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:53:
tja.... Blij is een erg groot woord, er zitten een aantal erg vervelende bugs in de n97 die allang opgelost hadden moeten zijn.
Ik mag sinds deze week een nieuw toestel uit gaan zoeken maar wacht toch even op de n8.
Die ga ik dan vergelijken met de htc desire hd en dan zien we verder.
Met name camera van htc is zeer brak en je moet je oplader overal bij je hebben.
Een iphone is geen optie, veels te duur voor slecht bellende mogelijk ontploffende en kansloze foto's makende telefoon.
Dus ik overweeg toch weer een nokia. Eerste gebruikersfimpljes laten zien dat die n8 veel problemen heeft opgelost, en die camera :9~. Ook het touchscreen is erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
liffey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:39:
[...]

tja.... Blij is een erg groot woord, er zitten een aantal erg vervelende bugs in de n97 die allang opgelost hadden moeten zijn.
Ik mag sinds deze week een nieuw toestel uit gaan zoeken maar wacht toch even op de n8.
Die ga ik dan vergelijken met de htc desire hd en dan zien we verder.
Met name camera van htc is zeer brak en je moet je oplader overal bij je hebben.
Een iphone is geen optie, veels te duur voor slecht bellende mogelijk ontploffende en kansloze foto's makende telefoon.
Dus ik overweeg toch weer een nokia. Eerste gebruikersfimpljes laten zien dat die n8 veel problemen heeft opgelost, en die camera :9~. Ook het touchscreen is erg soepel.
daarom heb ik maar even een jaarabo afgesloten met een n97 mini, dan volgend jaar (als de kinderziektes uit symbian ^3/^4 zijn) weer eens kijken hoe de n8/n9 zich gedraagt bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
reyals schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

daarom heb ik maar even een jaarabo afgesloten met een n97 mini, dan volgend jaar (als de kinderziektes uit symbian ^3/^4 zijn) weer eens kijken hoe de n8/n9 zich gedraagt bij dagelijks gebruik.
Die n97 mini doet het trouwens een stuk beter dan de n97 vind ik. Fijn toestel zou ik bijna zeggen!
Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste