Xmasjos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:47:
We krijgen echt nog wel een aantal bugfixes, dat is niet het punt. Het punt is dat we niet een volwaardig product hebben gekregen. Ik begin het idee te krijgen dat we misschien wel een deel van ons geld terug kunnen eisen... Dit is niet wat ons werd verteld wat we zouden krijgen, dus je kan er een schadevergoeding uit eisen. Ik zal het eventjes napluizen (misschien hadden we eerder moeten zijn...)
Ja dat is mogelijk nog de enige optie een schadevergoeding of ze moeten iedereen de mogelijkheid geven zijn contract op te zeggen zonder extra kosten. Kan iedereen gelijk over naar een nieuwe telefoon en dan moet Nokia zo slim wezen om de N97 en Mini meteen uit de schappen te halen, al hoewel de Mini minder problemen heeft volgens mij.
Maar ik join wel! Ik vermoed dat als we massaal met zijn allen gaan beginnen we veel sterker staan dan dat je in je eentje gaat. Dan is het vast stuur maar op en wacht minimaal 3 weken en je toestel is gefixed. Niet dat er veel valt te fixen en dan kan je weer opnieuw gaan beginnen.
We kunnen al wel gaan beginnen hier met het verzamelen van punten waar we ons mateloos aan irriteren. Er zijn al een aantal punten makkelijk te bewijzen in de praktijk. Als je het promotie filmpje bekijkt van Nokia over de N97 dan werkt alles opvallend snel en goed, iets wat ik in de praktijk nog nooit heb gezien bij iemand. Allemaal dit soort punten.
Een lijstje hebben we trouwens al een beetje. Paar pagina's terug staat een lijstje met punten wat verbeterd moet worden, dit zijn meteen ook tekortkomingen aan het toestel! Ik ga hem even zoeken.
Tweade schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:49:
Wel jammer dat er met deze update geen verbeteringen zijn doorgevoerd, zoals (daar gaan we weer):
- dubbel vs enkel klikken om menu te selecteren
- meer snelkoppelingen op homescreen, bijvoorbeeld door scrollbare widget
- toevoegen screensaver
- uit = uit (dus geen lichtgevend scherm, brandend led lampje of gepiep tijdens opladen)
- applicaties automatisch in juiste map (spelletjes bij spelletjes)
- snellere foto-browser (het kan wel, zie nokia image exchange)
- mfe 3.0
- gebruik "enter" bij zoeken in OVI store
- etc.
BaszCore zelf schreef daarbij

Ken er nog wel een paar..
- Ovi Maps standaard op E:
- Rijen met 4 icoontjes in het menu structuur, ziet er beter uit en werkt makkelijker/sneller.
- Virtual Memory (vereiste want het toestel werkt nu voor geen meter).
- Tijd screensaver, die mis ik gewoon en dat is gewoon iets Nokia's en handig.
- Melding na het loskoppelen van oplader, usb kabel (haal uw oplader uit het lichtnet bla bla.) vrij kansloze melding.
- Batterij indicator waar geen reet van klopt en niet goed werkt. Van 4 streepjes naar 1 in een tijdsbestek van 2 a 3 uur.
- Mogelijkheid van het verwijderen van de standaard geinstalleerde apps die zitten ingebakken in de firmware. Bloomberg, Qik, etc.
- Taskmanager ontbreekt. Wel via andere apps op te lossen maar hoort er standaard in te zitten bij een smartphone vind ik.
Van elk punt valt wel iets te maken vind ik. Ohwja die belofte van Nokia dat er binnenkort leuke zouden komen voor de N97/Mini is mij ook in het verkeerde keelgat geschoten want je moet zorgen dat zo'n toestel meteen leuk!

En die belofte is ook alweer een paar maanden oud..
[
Voor 34% gewijzigd door
BaszCore op 11-08-2010 07:59
]