Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dat is hier andersom...liffey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:00:
[...]
Die n97 mini doet het trouwens een stuk beter dan de n97 vind ik. Fijn toestel zou ik bijna zeggen!

Drie maanden geleden was de batterij leeg en vervolgens was het toestel voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Gevolg zes weken kwijt doordat hij werd opgestuurd.
Vervolgens enkele weken terug: de telefoon wil niet meer opladen. Weer naar het NSP en wederom de telefoon een paar weken kwijt. Vandaag werd ik gebeld dat mijn telefoon klaar was, bij het NSP werd medegedeeld dat er een onderdeel was vervangen. Kom ik thuis, disconnect de lader bij het minste of geringste en nadat de lader is verwijderd blijft de telefoon aangeven dat de batterij word opgeladen. Dus ik weer terug naar het NSP en daar even flink lopen zeiken. Als het goed is krijg ik nu een nieuw toestel of cashback maar dat hangt van nokia af.
Ik heb het toestel nu zes maanden waarvan meer dan twee maanden in reparatie
Nou hoop voor je dat je je geld terug krijgt! Al zou je wel een "werkend" toestel krijgen dan is het evengoed een kut telefoon! Maar omdat het van Nokia afhangt zal je wel een nieuwe krijgen, ze zien dat natuurlijk liever dan dat je een andere telefoon neemt van een andere telefoonmaker! Zouden we tenslotte allemaal zo doen denk ik in die positie! Alleen zou ik in dat geval ook mn verantwoordelijkheden genomen hebben en excuses hebben gemaakt voor zo'n kut toestel en iedereen de mogelijkheid geven om het toestel om te ruilen voor een andere telefoon en het toestel verder uit de schappen te halen. Zie ik ze daar in Finland helaas niet doenMister_Gaus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:49:
Nou Nou wat een fantastisch toestel...![]()
Drie maanden geleden was de batterij leeg en vervolgens was het toestel voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Gevolg zes weken kwijt doordat hij werd opgestuurd.
Vervolgens enkele weken terug: de telefoon wil niet meer opladen. Weer naar het NSP en wederom de telefoon een paar weken kwijt. Vandaag werd ik gebeld dat mijn telefoon klaar was, bij het NSP werd medegedeeld dat er een onderdeel was vervangen. Kom ik thuis, disconnect de lader bij het minste of geringste en nadat de lader is verwijderd blijft de telefoon aangeven dat de batterij word opgeladen. Dus ik weer terug naar het NSP en daar even flink lopen zeiken. Als het goed is krijg ik nu een nieuw toestel of cashback maar dat hangt van nokia af.
Ik heb het toestel nu zes maanden waarvan meer dan twee maanden in reparatie

nee hoor net geupload en gewoon weer blijven uploaden die foto, dus dezelfde ellende is er nog steeds.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:02:
By the way: diegene die hier ook problemen had met flickr:
Het lijkt sinds deze week volledig opgelost na al die jaren
Alle foto's worden 1x verstuurd en krijgen netjes de 'Sent' status.
Bij jullie ook?
Hier precies hetzelfde met de gebruikersnaam en wachtwoord. Snapte ook niet wat ik daarmee moest. Na een reset ook verdwenen, maar hebben meer gebruikers daar geen last van gehad vandaag?BaszCore schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:53:
Ik had net wat leuks in de trein. Ik wil even fijn het nieuws lezen, telegraaf, nu, teletekst etc. Het hele handeltje, eerst gaat ie vragen bij welke pagina ik ook oproep uit mijn favorieten om een gebruikersnaam en wachtwoord! Ik denk wtf is dit nou weer? Moet je tegenwoordig al een account hebben voor de telegraaf? Had hier wel wat over gehoord/gelezen maar niet echt goed. Toen Nu.nl maar proberen, precies hetzelfde. Toen was ik helemaal met stomheid geslagen, dus ik denk naa dan maar de teletekst app. Komt ie ook weer met die melding, toen snapte ik er echt helemaal geen reet meer van. Toen maar toestel herstart en toen deed alles het prima ineens.
Echt de wonderen zijn de wereld nog niet uit met dit toestel. Krijg er steeds meer kotsneigingen van. Ik ben blij als het maart is, mag het toestel eindelijk weg!!
Wie is er hier trouwens wel blij met zijn N97 en zeker weet dat zijn/haar volgende toestel weer een Nokia wordt? Echt ik raadt het iedereen af om een Nokia te nemen en tot nu toe met succes! Ben helemaal klaar met dat bedrijf!
Zoals je op de vorige pagina misschien gelezen hebt, hoop ik binnenkort de 3e keer opsturen te halen, dan hoef ik hem helemaal niet meer terug. Maar ik begrijp dus dat Nokia bepaald of ik een nieuwe Nokia krijg of dat ik mag overstappen naar een ander merk?BaszCore schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:01:
[...]
Nou hoop voor je dat je je geld terug krijgt! Al zou je wel een "werkend" toestel krijgen dan is het evengoed een kut telefoon! Maar omdat het van Nokia afhangt zal je wel een nieuwe krijgen, ze zien dat natuurlijk liever dan dat je een andere telefoon neemt van een andere telefoonmaker! Zouden we tenslotte allemaal zo doen denk ik in die positie! Alleen zou ik in dat geval ook mn verantwoordelijkheden genomen hebben en excuses hebben gemaakt voor zo'n kut toestel en iedereen de mogelijkheid geven om het toestel om te ruilen voor een andere telefoon en het toestel verder uit de schappen te halen. Zie ik ze daar in Finland helaas niet doen
Ik had eigenlijk de hoop meteen een nieuwe Samsung Galaxy te scoren. Als ik een nieuwe Nokia krijg verkoop ik die maar en koop ik die Galaxy wel, nooit meer zo'n gaar wanproduct voor mij

succes met je samsung dan, ik heb er een paar gehad, en de service van samsung is echt slecht te noemenpartyondude schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:39:
[...]
Zoals je op de vorige pagina misschien gelezen hebt, hoop ik binnenkort de 3e keer opsturen te halen, dan hoef ik hem helemaal niet meer terug. Maar ik begrijp dus dat Nokia bepaald of ik een nieuwe Nokia krijg of dat ik mag overstappen naar een ander merk?
Ik had eigenlijk de hoop meteen een nieuwe Samsung Galaxy te scoren. Als ik een nieuwe Nokia krijg verkoop ik die maar en koop ik die Galaxy wel, nooit meer zo'n gaar wanproduct voor mij
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Hoi, veel problemen gehad vandaag. Kan geen zaken downloaden op de n97 vanuit de ovistore. Geeft steeds aan dat er geen verbinding met de server te maken is. Internet doet het wel gewoon. Ik hep een app besteld, NOS teletekst, ontvang de sms met de link, klik er op en het gaat mis. Snap er niets van..... Probleem bij Nokia? Help.sonsan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:38:
[...]
Hier precies hetzelfde met de gebruikersnaam en wachtwoord. Snapte ook niet wat ik daarmee moest. Na een reset ook verdwenen, maar hebben meer gebruikers daar geen last van gehad vandaag?
Jan
Heb eerder BestProfiles op m'n toestel gehad, dat was voor de laatste firmware update (en hard reset). Maar toen geen problemen ondervonden, programma werkte prima. BTSwitch gebruik ik niet.reyals schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:35:
even een vraagje voor de n97 mini gebruikers: wie heeft er BestProfiles op zijn toestel? En gebruikt daarnaast ook nog BTSwitch, na installatie van bestprofiles krijg ik een reeks van panics zoals user32-cbase42 enkern-exec fouten tijdens het surfen op internet. Ik zou graag wat ervaringen hebben van mensen om eens te kijken waar dit probleem ontstaat. En of ze er ook zijn zonder btswitch. De problemen zijn bij mij ineens weg als ik bestprofiles verwijder.
ik leg de vraag ook nog eens neer bij de makers van de software. Btswitch gebruik ik vanaf m'n homescreen om snel mijn bluetooth aan te zetten zonder 6 stappen te moeten doorlopen en ik mijn telefoon met mijn carkit kan verbinden. Komt vast wel goed met een nieuwere versie.Tweade schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:12:
[...]
Heb eerder BestProfiles op m'n toestel gehad, dat was voor de laatste firmware update (en hard reset). Maar toen geen problemen ondervonden, programma werkte prima. BTSwitch gebruik ik niet.
edit: zelfs zonder btswitch werkt best profiles niet naar behoren (versie 2.01=laatste en firmware 12.0.110=ook laatste) als ik op de shift of het oranje pijltje druk terwijl ik op google een zoekopdracht invoer bijvoorbeeld dan krijg ik op het scherm een vak te zien met daar FnKeystate=xxxx
dus het ligt echt aan bestprofiles. ik mail smartphoneware er wel over.
edit2: blijkbaar is er iets mis met die versie 2.01, ik heb een oudere versie 2.00 gedownload en bij die trial gaat alles wel goed. vaag probleem dus
[ Voor 30% gewijzigd door reyals op 18-08-2010 23:46 ]
Ik heb al een week problemen met de Ovi Store. Duurt al ellendig lang met het laden van de Store, vervolgens is het hartstikke traag en als je wat wilt downloaden dan stopt ie ermee. Laatst 5 minuten bezig geweest om een app proberen te downloaden. Hierna de moed maar opgegeven en sindsdien doe ik er geen moeite meer voor. Opzouten met dat kut ding!!Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:24:
Hoi, veel problemen gehad vandaag. Kan geen zaken downloaden op de n97 vanuit de ovistore. Geeft steeds aan dat er geen verbinding met de server te maken is. Internet doet het wel gewoon. Ik hep een app besteld, NOS teletekst, ontvang de sms met de link, klik er op en het gaat mis. Snap er niets van..... Probleem bij Nokia? Help.
Jan
Verwijderd
Ik netjes PC suite installeren, volg de stappen op, blabla, niets. Eerst kreeg ik nog een melding dat hij niet in de goede USB-modus was aangesloten (was hij wel), maar nu krijg ik helemaal niets meer.
Ik heb al opnieuw opgestart, andere USB-poort, kabeldriver vervangen, PC suite vervangen... Maar niets lijkt te werken. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
En ja, ik heb dit topic al doorgelezen, en ik heb al gegoogled.
Verwijderd
Als je je Bluetooth snel aan wilt zetten moet je in je homescreen gewoon op de batterij drukken, en vervolgens op het connectiviteitsknopje in het popup scherm. Dan zit je al in je bluetooth menu.reyals schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:38:
[...]
ik leg de vraag ook nog eens neer bij de makers van de software. Btswitch gebruik ik vanaf m'n homescreen om snel mijn bluetooth aan te zetten zonder 6 stappen te moeten doorlopen en ik mijn telefoon met mijn carkit kan verbinden. Komt vast wel goed met een nieuwere versie.
edit: zelfs zonder btswitch werkt best profiles niet naar behoren (versie 2.01=laatste en firmware 12.0.110=ook laatste) als ik op de shift of het oranje pijltje druk terwijl ik op google een zoekopdracht invoer bijvoorbeeld dan krijg ik op het scherm een vak te zien met daar FnKeystate=xxxx
dus het ligt echt aan bestprofiles. ik mail smartphoneware er wel over.
edit2: blijkbaar is er iets mis met die versie 2.01, ik heb een oudere versie 2.00 gedownload en bij die trial gaat alles wel goed. vaag probleem dus
dan is dusVerwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:41:
[...]
Als je je Bluetooth snel aan wilt zetten moet je in je homescreen gewoon op de batterij drukken, en vervolgens op het connectiviteitsknopje in het popup scherm. Dan zit je al in je bluetooth menu.
1x batterij klikken
1x connectiviteitsknop
1x bluetooth menu
1x bluetooth inschakelen.
met btswitch is het gewoon 1 programma-knop op je homescreen. er is geen ui en het programma wisselt iedere keer dat je het start de status van je bluetooth. dus 1x klik is aan. als je hem uit wilt zetten is 1x een klik en het is weer uit.
meer info:Now Bt Switch is a similar application but for symbian 3rd/5th edition! it's very easy to use, has no user interface, just click on the icon and the bluetooth changes to ON or OFF - asign the app to a hot key and you can toggle the bluetooth state with one click! (normally takes 2-3 clicks).

http://thenokian97.com/be...lications-day-4-btswitch/
Die is inderdaad handig. Heb die al sinds mijn N95... Net als Reboot. 1x drukken en hij restart zonder dat je pin hoeft in te drukken. Dus is die weer lekker vers in 1 minuut.reyals schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:14:
[...]
dan is dus
1x batterij klikken
1x connectiviteitsknop
1x bluetooth menu
1x bluetooth inschakelen.
met btswitch is het gewoon 1 programma-knop op je homescreen. er is geen ui en het programma wisselt iedere keer dat je het start de status van je bluetooth. dus 1x klik is aan. als je hem uit wilt zetten is 1x een klik en het is weer uit.
[...]
meer info: [afbeelding]
http://thenokian97.com/be...lications-day-4-btswitch/
Weet allen niet of die nou gesigned moest worden, of op een gehackte phone of direct werkt...
http://rapidshare.com/files/35884945/Reboot.SIS
Je hoeft ook geen phyton of zoeits te hebben, zoals vele andere varianten. Ohja en niet schrikken... Je ziet het scherm uitvalleen door de restart. Maar dat is niks ernstigs.
[ Voor 31% gewijzigd door Mau_Maus op 19-08-2010 11:50 ]
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem wat betreft syncen met Ovi.com.
Vanwege een hardnekkig probleem, het toestel draait niet mee naar 'portrait' als je je scherm dichtklapt, een hard reset uitgevoerd, dit probleem is enigzins verholpen alleen ben nu wel mijn contacten kwijt. Ik dus syncen, telefoon geeft melding van synchronisatie (dat deze correct is verlopen) alleen Ovi.com dus niet.
Het geeft dat ik de synchronisatie gedeeltelijk heb uitgevoerd. 'Your device is partially configured. Please complete the configuration by synchronizing the device or remove it to add another' voor de volledigheid.
Die mededeling begrijp ik niet. Ik kan dus de contacten bij Ovi.com niet terugzetten op mijn telefoon.
Iemand een idee dit op te lossen, zonder die hard reset weer uit te voeren? Ik was namelijk 2 uur bezig om mijn telefoon weer oorlogsklaar te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:04 ]
Kon het toch niet laten en heb een opzetje voor een brief aan Nokia gemaakt.kwaK1983 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:24:
Heeft iemand trouwens weleens een brief aan Nokia zelf gericht met daarin zijn/haar problemen erin vermeld en wat is daar uitgekomen? (eventueel met een ander(e) probleem/telefoon)
Baal steeds meer van dit toestel en sommige klachten lijken gewoon niet te verhelpen (GPS i.c.m. Ovi Maps en de vage problemen (reboots, systeemfout, geheugenmeldingen).
Ben benieuwd hoe Nokia daar zelf op zou reageren.
Als iemand nog ideeën/aanmerkingen heeft, hoor ik het graag:
Adres/datum bla bla
Betreft: mankementen Nokia N97
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van vele technische problemen met de Nokia N97 heb ik besloten om de klacht(en) formeel bij u te melden.
Sinds januari 2010 ben ik in het bezit van deze telefoon met IMEI-nummer (puntje puntje) en sindsdien heb ik er (bekende) problemen mee.
Deze heb ik tot op heden echter niet gemeld, omdat ik verwacht had dat dit kinderziektes van een nieuwe telefoon zouden zijn en met eventuele softwareversie-updates zouden worden verholpen.
Helaas hebben meerdere updates niet geleid tot een goed functionerend toestel.
De voornaamste klacht was het veroorzaken van krassen op de lens door het schuiven van de lenscover plus de “witte waas” over foto’s gemaakt met de flitser.
Deze door Nokia erkende designfout is verholpen door het plaatsen van een nieuwe lenscover door Nokia Care Point Nemesys ICT te Oud-Beijerland op 29 juni 2010.
Een andere klacht was het traag en soms zelfs helemaal niet reageren van het touchscreen.
Dit is ook door Nemesys ICT verholpen door het oude touchscreen te vervangen door een nieuw touchscreen.
Ook het navigeren met Ovi Kaarten via GPS werkt niet, terwijl ik wel op internet kan of mijn mail op kan halen en er dus geen verbindingsproblemen zijn.
Uiteraard draait mijn telefoon op de laatst beschikbare versie van Ovi Kaarten die voor mijn productcode beschikbaar is.
Ook de indicator van het bereik van 3G of 3,5G geeft voldoende streepjes aan.
Vaak krijg ik dan geen signaal met GPS en als er eenmaal een signaal gevonden is, dan valt deze weg of loopt de navigatie secondenlang achter.
Wanneer ik navigeer via Ovi Kaarten op de snelweg, geeft het programma zelfs af en toe aan dat ik af moet slaan als er geen enkele afslag in de buurt is, omdat er verwacht wordt dat ik op een parallelweg rij.
Nemesys ICT heeft gekeken naar het design van de antenne en heeft hier niks vreemds in kunnen vinden, maar het functioneert toch nog steeds niet naar behoren.
Vervelender is nog eigenlijk het geheugenprobleem op de C:\-schijf van de telefoon wat vreemde foutmeldingen veroorzaakt bij diverse toepassingen.
Daarbij zijn er ook nog de “spontane reboots”, die ik niet anders zou weten te omschrijven.
Hierbij start het toestel uit zichzelf en zonder (logische) oorzaak opnieuw op.
Het toestel heb ik al meerdere keren met een “hard reset” terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen, omdat het toestel nergens meer op reageerde.
Ik heb sterk het gevoel dat de Nokia N97-gebruiker als een veredelde testgebruiker wordt gezien en er niet (genoeg) naar de gebruikers geluisterd wordt en updates niet tijdig genoeg worden uitgerold.
Op uw eigen Nokia Support Discussions staat het bol van de Nokia N97-gebruikers die problemen ondervinden met dit toestel.
Zelf heb ik meerdere apparaten van Nokia met veel plezier in gebruik gehad, maar ik begin sterk te twijfelen om over te stappen op een andere aanbieder mocht u geen daadkrachtige oplossing kunnen bieden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op deze brief.
Afsluiter bla bla
PSN ID: kwaK1983
Ben blij dat ie zo snel terug was, begon al afkick verschijnselen te vertonen
dat je dan naast de weg rijd ligt eraan dat de kaart niet klopt. de kaart gaat dan nog uit van de oude situatie. zodra er een keer een kaartupdate is geweest zou dit opgelost moeten zijn. bij sygic staat de situatie rond eindhoven er nu goed in op de nieuwste kaartTweade schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:52:
Klopt mijn vermoeden dat het GPS probleem en het geheugenprobleem toch vooral optreden bij de N97 en niet bij de N97 mini? Ik heb zelf een N97 mini maar GPS werkt prima, alleen bij wegwerkzaamheden rijd ik volgens m'n GPS soms naast de weg. En geheugenproblemen treden zelden op...
Ervaar het "probleem" zelf met name op het nieuwe stuk A2 tussen A'dam en Uitrecht maar ook bij de ring Eindhoven. Maar ook bijvoorbeeld in Duitsland, daar wordt momenteel flink aan de weg gewerkt. Binnenkort maar weer eens kijken of er een update is. (Edit: van de kaart dus.)reyals schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:
[...]
dat je dan naast de weg rijd ligt eraan dat de kaart niet klopt. de kaart gaat dan nog uit van de oude situatie. zodra er een keer een kaartupdate is geweest zou dit opgelost moeten zijn. bij sygic staat de situatie rond eindhoven er nu goed in op de nieuwste kaart
Ja das toch logisch dat je op de A2 het probleem hebt? Die weg is pas net klaar. Die zit in nog geen enkele navigatie volgens mij die nieuwe situatie met 2x 5 rijbanen!Tweade schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:03:
Ervaar het "probleem" zelf met name op het nieuwe stuk A2 tussen A'dam en Uitrecht maar ook bij de ring Eindhoven. Maar ook bijvoorbeeld in Duitsland, daar wordt momenteel flink aan de weg gewerkt. Binnenkort maar weer eens kijken of er een update is.
Maar ze zijn overal bezig met de weg op het moment, is het niet een snelweg dan is het wel een provinciale weg. Kunnen ze net zo goed elke week een nieuwe update uitbrengen, zou voor het goede natuurlijk wel moeten maar dit is natuurlijk nooooit te doen! Daarbij dat de A2 wel overzichtelijk is met voldoende borden en heel veel is er niet veranderd behalve een paar heftige lappen asfalt erbij dus zou je sowieso bij je bestemming moeten kunnen komen.
Sansar schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:28:
Nice, goede brief!
Zal uiteraard de reactie van Nokia hier posten.........partyondude schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:36:
Houd ons op de hoogte, ben meer dan benieuwd naar de reactie erop!
Na een dagje (van de oplader om 07.15) is ie om 15.00 al op 4 streepjes en mijn ervaring is dat het dan hard gaat.
Wat heb ik dan gedaan?
telefoon staat aan, jawel, ik kan de hele dag door gebeld worden!
telefoon haalt email op met nokia messenger, jawel ik haal de hele dag mail op.
Er is 2 uur mp3 afgespeeld om 30% volume.
geen navigatie, geen webbrower aan...
Dat lijkt mij allemaal iets te rap gaan, voorheen trok die dit met gemak een dag en nu sinds afgelopen weekend gaat ie echt heel hard, check voortdurend of er iets loopt in de achtergrond maar noppes extra...
iemand ook zulke ervaringen?
wacht nog tot oktober dan nieuw mobieltje uitzoeken joepie! n8 of desire hd denk ik!
Yeb! Moet nu om de dag in de oplader. Enige wat hij doet normaal gesproken is internetten in de trein (nieuwslezen, teletekst app), spelletje. Ben max een uur onderweg inclusief paar keer over stappen dus zit niet eens een vol uur op internet of spelletje te doen. Mail wordt om het kwartier opgehaald tussen 7:00uur 's ochtends en 23:00uur 's avonds. Alles in de tussentijd is toch niet van belang, in ieder geval niet prive. Werk hebben we een andere telefoon voor. Verder heb ik whatsapp geinstalleerd die constant verbinding met internet maakt. De enige reden die ik kan bedenken is dat de internet verbinding dus dag en nacht in gebruik is. Verder viel het me al op dat het batterijcapaciteit voor ik whatsapp ben gebruiken drastisch naar beneden naar is gegaan. Verder last van de indicator die zomaar van 3 streepjes naar 1 streepje gaat met de melding leeg in een tijdsbestek van 2 a 3uur. Dit heb ik nou al regelmatig mee gemaakt. Batterij houd het goed een jaar vol (heb mn n97 sinds juli 2009 vanaf de release) daarna wordt het bagger!liffey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:48:
heb de n97 inmiddels 1 jaar en 6 weken. de batterij is sinds deze week behoorlijk in coma, ben bang dat ze niet meer wakker wordt.
Na een dagje (van de oplader om 07.15) is ie om 15.00 al op 4 streepjes en mijn ervaring is dat het dan hard gaat.
Wat heb ik dan gedaan?
telefoon staat aan, jawel, ik kan de hele dag door gebeld worden!
telefoon haalt email op met nokia messenger, jawel ik haal de hele dag mail op.
Er is 2 uur mp3 afgespeeld om 30% volume.
geen navigatie, geen webbrower aan...
Dat lijkt mij allemaal iets te rap gaan, voorheen trok die dit met gemak een dag en nu sinds afgelopen weekend gaat ie echt heel hard, check voortdurend of er iets loopt in de achtergrond maar noppes extra...
iemand ook zulke ervaringen?
wacht nog tot oktober dan nieuw mobieltje uitzoeken joepie! n8 of desire hd denk ik!
Ben blij als het maart is volgend jaar! Eindelijk van dit kut toestel af.
Ik moet ook geen Nokia meer hierna ben er helemaal klaar mee, dus zou lekker voor een desire hd gaan als ik jou was! Ondanks dat de N8 er goed uitziet, was ook met de N97 zo, ik voel een herhaling aankomen....
Heb ook de telefoon sinds juli 2009, dus eerste lichting.BaszCore schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:50:
[...]
Ik moet ook geen Nokia meer hierna ben er helemaal klaar mee, dus zou lekker voor een desire hd gaan als ik jou was! Ondanks dat de N8 er goed uitziet, was ook met de N97 zo, ik voel een herhaling aankomen....
Ik wacht nu gebruikerservaringen af mbt de n8, en de specs van de desire hd :-)
Verwijderd
Voor een paar tientjes heb je een nieuwe batterij, lijkt me niet de moeite waard daar zo'n probleem van te maken.BaszCore schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:50:
[...]
Yeb! Moet nu om de dag in de oplader.
[...]
Batterij houd het goed een jaar vol (heb mn n97 sinds juli 2009 vanaf de release) daarna wordt het bagger!

nieuws: Nokia geeft nieuwe smartphones Qt-ondersteuning
Vraag me wel af hoe dat gaat werken op een N97 met z'n kleine C-drive. Voor m'n mini voorzie ik geen problemen. Nu nog een grote firmware upgrade en ik ben weer helemaal blij.
Voor een paar euro's heb je een nieuwe batterij, kijk maar eens op dealextreme.com.Tweade schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:11:
[...]
Voor een paar tientjes heb je een nieuwe batterij, lijkt me niet de moeite waard daar zo'n probleem van te maken.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik vind het geen probleem dat hij om de dag in de oplader moet, heb gewoon veel problemen ermee, zeker de helft van wat je in dit forum terug leest en dat ik wel een serieus probleem. Alleen koop je niet voor een paar tientjes of euro's een nieuwe desire oid.Tweade schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:11:
Voor een paar tientjes heb je een nieuwe batterij, lijkt me niet de moeite waard daar zo'n probleem van te maken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hier ook geen problemen... wel bij de nieuwe FW update naar 22 nogwat in het begin wat probleempjes, maar sinds een paar maanden probleemloos...Morpheusk schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:46:
Mijn N97 bevalt wel goed. Gebruik dan ook vrijweinig eigenlijk behalve Trackertag, Ovimaps, Whatsapp en een beetje browsen.
Draai sportstracker, maps, X-plore, Nu.nl widget, etc...
Heb gekeken in de app store maar kon niks vinden, of speelt ie echt alleen maar mpeg-4.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik heb de YouTube app gedownload vanuit de Ovi Store en nu wil ik mijn Favorieten, Abonnementen of Afspeellijsten bekijken, maar bij allen krijg ik de melding verbinden en dan geen resultaten.
Uiteraard heb ik op mijn "normale" account wel abonnemente ingesteld en ook mijn credentials kloppen gewoon, want bij Mijn video's staat ook gewoon een eigen filmpje.
Iemand die dit bekend in de oren klinkt en weet hoe dit op te lossen?
Ja, kan wel, maar (voor zover ik weet) alleen via een omweg. Ik heb een .flv bestand op mijn massageheugen staan, en kan dat alleen openen door via bestandsbeheer er naar toe te bladeren en zo te openen. Dan opent de Flashplayer.NeoMe schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:53:
Ik wil graag filmpjes van youtube afspelen als bestand ( .flv ) is dit mogelijk ?
Heb gekeken in de app store maar kon niks vinden, of speelt ie echt alleen maar mpeg-4.
Zou dan ook wel handig wezen je die dan meteen kan koppelen aan Video's. Dat scheelt alweer 20 handelingen zo ongeveer met die telefoon en dus ook een hoop ergernis. Maja het is inmiddels algemeen bekend hier dat het rampentoestel is. Kan me ook niet voorstellen dat jij er blij van wordt als je elke keer naar bestandsbeheer moet gaan om een flvtje af te spelen..serge75 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:47:
[...]
Ja, kan wel, maar (voor zover ik weet) alleen via een omweg. Ik heb een .flv bestand op mijn massageheugen staan, en kan dat alleen openen door via bestandsbeheer er naar toe te bladeren en zo te openen. Dan opent de Flashplayer.

Hebben er trouwen al meer een brief geschreven?
De GPS die slecht werkt is verholpen door het achterklepje te laten vervangen. Ovi Maps doet het echt goed naar mijn mening. Achterklepje moest vervangen worden omdat ook ik - en een maat waarvoor ik de telefoon ook geregeld voor heb - last had van een krasje op de lens.
Ik heb m'n telefoon net vorige week opnieuw geïnstalleerd, maar alweer zegt ie dat 't C: geheugen vol is. De programma's die ik geïnstalleerd heb, heb ik op het massageheugen gezet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
[ Voor 22% gewijzigd door Jokuh op 24-08-2010 01:55 ]
Opzich vermaak ik me wel met mn toestel. Maar inderdaad dat C geheugen, kap toch is. Dan zo'n pauper bug er in dat je sms berichten opeens op de C wordt opgeslagen. Ik weet niet zeker maar ik vermoed dat je mail dan ook op de C wordt opgeslagen.Jokuh schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:52:
Ik ben ook niet echt tevreden over het toestel, vind het gewoon jammer. Het toestel heeft echt wel potentie. Alleen ik word schijt ziek van dat gezeur van het C: geheugen. Ze duwen er verdomme 32 GB in en dan een C schijf die maar enkele tientallen MB's groot is.
De GPS die slecht werkt is verholpen door het achterklepje te laten vervangen. Ovi Maps doet het echt goed naar mijn mening. Achterklepje moest vervangen worden omdat ook ik - en een maat waarvoor ik de telefoon ook geregeld voor heb - last had van een krasje op de lens.
Ik heb m'n telefoon net vorige week opnieuw geïnstalleerd, maar alweer zegt ie dat 't C: geheugen vol is. De programma's die ik geïnstalleerd heb, heb ik op het massageheugen gezet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Volgens mij is dat het wachtwoord wat hoort bij het e-mail adres waarmee je het messaging account aangemaakt hebt. Dus het POP3/IMAP etc. wachtwoord.kaydecop schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:05:
zijn er al mensen die weten welk wachtwoord er bij nokia messaging ingevoerd moet worden, als je de emailclient gebruikt? Er werd gesproken over het messaging account wachtwoord, maar dat werkt niet... Een paar keer aan en uit doen van de tel is ook niet voldoende,...
kak, die weet ik dus niet meer... En ze hebben ook geen "ik ben mijn wachtwoord kwijt" knop voor sukkels...pkwakman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:23:
[...]
Volgens mij is dat het wachtwoord wat hoort bij het e-mail adres waarmee je het messaging account aangemaakt hebt. Dus het POP3/IMAP etc. wachtwoord.
Als je zoekt in dit forum dan kan je ook vinden hoe je sms en email op E massageheugen kan krijgen. Dit kan je namelijk gewoon instellen!lutj schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:07:
Opzich vermaak ik me wel met mn toestel. Maar inderdaad dat C geheugen, kap toch is. Dan zo'n pauper bug er in dat je sms berichten opeens op de C wordt opgeslagen. Ik weet niet zeker maar ik vermoed dat je mail dan ook op de C wordt opgeslagen.
Ik ben ermee naar een Service Point geweest, die gaven aan dat het gehele bovendeel moet worden vervangen en dat dat een duur geintje is.
Ik heb 'm een pas een maar maanden, ik heb geen idee hoe het vlekje er in gekomen kan zijn (lijkt geen stof, meer soort aanslag), en baal er dus flink van.
Heeft iemand nog tips? Is het inderdaad niet schoon te maken, kan ik garantie claimen? En zijn er misschien meer mensen met hetzelfde probleem?
Het hele nieuwe stuk van de A2 bij Eindhoven staat al netjes in de laatste mapupdate van Ovi. Het stuk in Den Bosch dan weer niet.BaszCore schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:45:
[...]
Ja das toch logisch dat je op de A2 het probleem hebt? Die weg is pas net klaar. Die zit in nog geen enkele navigatie volgens mij die nieuwe situatie met 2x 5 rijbanen!
Ik had hetzelfde probleem. Bovendien was er een sterretje ontstaan in de linker bovenhoek. T-Mobile gaf ook aan dat het wel eens erg veel zou kunnen gaan kosten. Bij B2Ctelecom eb ik toen voor 50 euro incl. montage zo'n nieuw frontgedeelte gehaald. Het oude frontje heb ik naar T-Mobile gestuurd in een poging nog wat geld terug te krijgen. Btw. het vlekje zat echt "in" het voorste schermpje. Poetsen aan de achterkant had ook geen zin.serge75 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:43:
Mijn N97 Mini heeft een vlekje, waarschijnlijk tussen het touchscreen en het display. Middenin het scherm, 1 à 2 mm doorsnee en superirritant. Lijkt geen invloed te hebben op de werking van het touchscreen.
Ik ben ermee naar een Service Point geweest, die gaven aan dat het gehele bovendeel moet worden vervangen en dat dat een duur geintje is.
Ik heb 'm een pas een maar maanden, ik heb geen idee hoe het vlekje er in gekomen kan zijn (lijkt geen stof, meer soort aanslag), en baal er dus flink van.
Heeft iemand nog tips? Is het inderdaad niet schoon te maken, kan ik garantie claimen? En zijn er misschien meer mensen met hetzelfde probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 25-08-2010 14:18 ]
Ik heb ook zo'n mooi vlekje op mijn N97 mini. Super irritant!serge75 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:43:
Mijn N97 Mini heeft een vlekje, waarschijnlijk tussen het touchscreen en het display. Middenin het scherm, 1 à 2 mm doorsnee en superirritant. Lijkt geen invloed te hebben op de werking van het touchscreen.
Link: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=21583.0
Edit: iets meer over Pimp Juice. Pimp Juice will:
- Move The Browser cache to D: for PJP6 & E: on PJP 8
- Increase web page render speed
- Practically eliminate Browser crashing
- Improve Camera 1 & 2 image quality
- Speed up kinetic scrolling & Increase sensitivity
- Redirect media to E:\Download\Media
- Remove the boot screen & sound for faster booting,
- Increase the speed of screen rotation.
Wie wil dat niet.
[ Voor 58% gewijzigd door Tweade op 26-08-2010 20:06 ]
Ik ben het dus helemaal zat met deze telefoon. Ga er mee naar een NCP en verwacht dat dit zeker gratis is en dat het niet lang duurt voordat ik een nieuw touchscreen en backcover heb. Ben nu echt aan het overwegen om de telefoon van ellende weg te doen en een nieuwe te kopen... Bah bah en dit moet het flagship voorstellen. Ik dacht dat je als Europese fabrikant verplicht was om een deugdelijk product te leveren. Dat is deze N97 dus echt NIET!!
Als je een beetje handig bent bouw je je eigen firmware met al deze hacks er in, heb me hier eens aan gewaagd maar het is echt een rot klus hahaha. Staat ook op daily mobile hoe dit te doen.Tweade schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:26:
Iemand hier ervaring met Pimp Juice? Ben altijd wat voorzichtig met unsigned applicaties...
Link: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=21583.0
Edit: iets meer over Pimp Juice. Pimp Juice will:
- Move The Browser cache to D: for PJP6 & E: on PJP 8
- Increase web page render speed
- Practically eliminate Browser crashing
- Improve Camera 1 & 2 image quality
- Speed up kinetic scrolling & Increase sensitivity
- Redirect media to E:\Download\Media
- Remove the boot screen & sound for faster booting,
- Increase the speed of screen rotation.
Wie wil dat niet.
Unsigned applicaties zijn opzich niet erg hoor, je moet ze alleen ff signen voordat je ze kan installeren. Hier heb je ook genoeg mogelijkheden voor.
Maar het is toch eigenlijk van de zotten dat je zulke dingen eigenlijk zelf moet aanpassen aan je telefoon voordat het is een keer iets word.. Daarbij dat je er ook een mega tijd mee bezig bent, ronduit schadalig! Misschien dat Nokia zelf maar eens op die website moet gaan kijken om te zien wat er allemaal mogelijk en al die dingen zelf meenemen in hun firmware..
Vind het ook wel weer tijd worden voor nieuwe firmware en dan geen FW23 maar minstens FW30! Versie 2 maakte het toestel beter maar het is nog steeds bagger

Reactie van Nokia Care Backoffice NL op mijn brief per e-mail (!):kwaK1983 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
Kon het toch niet laten en heb een opzetje voor een brief aan Nokia gemaakt.
Als iemand nog ideeën/aanmerkingen heeft, hoor ik het graag:
Adres/datum bla bla
Betreft: mankementen Nokia N97
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van vele technische problemen met de Nokia N97 heb ik besloten om de klacht(en) formeel bij u te melden.
Sinds januari 2010 ben ik in het bezit van deze telefoon met IMEI-nummer (puntje puntje) en sindsdien heb ik er (bekende) problemen mee.
Deze heb ik tot op heden echter niet gemeld, omdat ik verwacht had dat dit kinderziektes van een nieuwe telefoon zouden zijn en met eventuele softwareversie-updates zouden worden verholpen.
Helaas hebben meerdere updates niet geleid tot een goed functionerend toestel.
De voornaamste klacht was het veroorzaken van krassen op de lens door het schuiven van de lenscover plus de “witte waas” over foto’s gemaakt met de flitser.
Deze door Nokia erkende designfout is verholpen door het plaatsen van een nieuwe lenscover door Nokia Care Point Nemesys ICT te Oud-Beijerland op 29 juni 2010.
Een andere klacht was het traag en soms zelfs helemaal niet reageren van het touchscreen.
Dit is ook door Nemesys ICT verholpen door het oude touchscreen te vervangen door een nieuw touchscreen.
Ook het navigeren met Ovi Kaarten via GPS werkt niet, terwijl ik wel op internet kan of mijn mail op kan halen en er dus geen verbindingsproblemen zijn.
Uiteraard draait mijn telefoon op de laatst beschikbare versie van Ovi Kaarten die voor mijn productcode beschikbaar is.
Ook de indicator van het bereik van 3G of 3,5G geeft voldoende streepjes aan.
Vaak krijg ik dan geen signaal met GPS en als er eenmaal een signaal gevonden is, dan valt deze weg of loopt de navigatie secondenlang achter.
Wanneer ik navigeer via Ovi Kaarten op de snelweg, geeft het programma zelfs af en toe aan dat ik af moet slaan als er geen enkele afslag in de buurt is, omdat er verwacht wordt dat ik op een parallelweg rij.
Nemesys ICT heeft gekeken naar het design van de antenne en heeft hier niks vreemds in kunnen vinden, maar het functioneert toch nog steeds niet naar behoren.
Vervelender is nog eigenlijk het geheugenprobleem op de C:\-schijf van de telefoon wat vreemde foutmeldingen veroorzaakt bij diverse toepassingen.
Daarbij zijn er ook nog de “spontane reboots”, die ik niet anders zou weten te omschrijven.
Hierbij start het toestel uit zichzelf en zonder (logische) oorzaak opnieuw op.
Het toestel heb ik al meerdere keren met een “hard reset” terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen, omdat het toestel nergens meer op reageerde.
Ik heb sterk het gevoel dat de Nokia N97-gebruiker als een veredelde testgebruiker wordt gezien en er niet (genoeg) naar de gebruikers geluisterd wordt en updates niet tijdig genoeg worden uitgerold.
Op uw eigen Nokia Support Discussions staat het bol van de Nokia N97-gebruikers die problemen ondervinden met dit toestel.
Zelf heb ik meerdere apparaten van Nokia met veel plezier in gebruik gehad, maar ik begin sterk te twijfelen om over te stappen op een andere aanbieder mocht u geen daadkrachtige oplossing kunnen bieden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op deze brief.
Afsluiter bla bla
Wij hebben uw klacht ontvangen via ons Hoofdkantoor Nederland ,en hebben contact gehad met Nemesys .
Mogen wij vragen om uw toestel via Nemesys op te laten sturen op level 3 , er is een nieuwe software versie beschikbaar bij hen , indien dit geen soelaas zou bieden voor het probleem , hebben zij de mogelijkheid om het volledige moederbord te vervangen/vernieuwen .
Inhoud is me niet geheel duidelijk, dus vandaar dat ik een email teruggestuurd heb.
Verwacht dus dat ik terugmoet naar NCP Nemesys en dat ze daar een (nieuwe) softwareversie erop gaan zetten.
Weet al bijna zeker dat dit dus niet gaat werken, maar goed dan zal ik daarna teruggaan om het moederbord te laten vervangen.
Probleem is dat ik wel over 3 weken op vakantie ga en dus niet phone-loos wil zijn......
De inhoud is ronduit merkwaardig te noemen. Komen verder totaal niet terug op je genoemde klachten en brengen het dus weer onder het feit "je hebt oude firmware" of je moederbord moet vervangen worden. Nou dan kan iedereen zijn n97 wel opsturen om het moederbord te laten vervangen want vrijwel iedereen heeft er problemen mee hier.kwaK1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:39:
Inhoud is me niet geheel duidelijk, dus vandaar dat ik een email teruggestuurd heb.
Verwacht dus dat ik terugmoet naar NCP Nemesys en dat ze daar een (nieuwe) softwareversie erop gaan zetten.
Weet al bijna zeker dat dit dus niet gaat werken, maar goed dan zal ik daarna teruggaan om het moederbord te laten vervangen.
Probleem is dat ik wel over 3 weken op vakantie ga en dus niet phone-loos wil zijn......
Ik neem dat je zelf ook niet gek bent en dus ook al voorzien van de laatste firmware fw22. Als er een nieuwere versie was dan hadden we dat hier allang terug gelezen.
Nee een kromme maar vooral een hele goedkope reactie van Nokia. Erg zwak van ze om niet terug te komen op de genoemde punten, ze weten vast zelf ook wel dat het toestel op elk punt niet voldoet aan de verwachtingen die ze gebracht hebben.
Verwijderd
hoop dat zo blijft!
Edit: Hard reset werkt ook niet, dan heb ik nog steeds de blokkeringscode nodig en ook dan werkt 12345 niet.
[ Voor 14% gewijzigd door thefal op 28-08-2010 18:17 ]
Als je een nieuwe krijgt, krijg je die dan in de verpakking etc?Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:08:
Telefoon is voor de 3de keer opgestuurt geweest.. problemen met touch-screen enzo alle bekende problemen... heb een nieuwe telefoon gekregen.. niet alleen binnenkant ook buitenkant.. en hij werkt nu gewoon goed.. tot nu toe! dus ben er blij meej
hoop dat zo blijft!
Verwijderd
met beschermfolie enzo er weer netjes op
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 21:53 ]
Mocht ik een nieuwe terug krijgen dan trap ik die direct op MP.
Verwijderd
Ik heb een los tooltje hiervoor. PM me je imei even en kijk ofthefal schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:14:
Een "mastercode"die via je IMEI berekend wordt op bepaalde sites werkt ook niet.
de door mij gegenereerde code wel werkt..
Vind het sowieso raar dat er per email op een brief gereageerd wordt, maar dat terzijde.BaszCore schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:19:
[...]
De inhoud is ronduit merkwaardig te noemen. Komen verder totaal niet terug op je genoemde klachten en brengen het dus weer onder het feit "je hebt oude firmware" of je moederbord moet vervangen worden. Nou dan kan iedereen zijn n97 wel opsturen om het moederbord te laten vervangen want vrijwel iedereen heeft er problemen mee hier.
Ik neem dat je zelf ook niet gek bent en dus ook al voorzien van de laatste firmware fw22. Als er een nieuwere versie was dan hadden we dat hier allang terug gelezen.
Nee een kromme maar vooral een hele goedkope reactie van Nokia. Erg zwak van ze om niet terug te komen op de genoemde punten, ze weten vast zelf ook wel dat het toestel op elk punt niet voldoet aan de verwachtingen die ze gebracht hebben.
Er is ook totaal niet op de klachten ingegaan, wat ik erg jammer vind.
Omdat ik het wachten beu was met mijn productcode heb ik zelf de productcode veranderd en inderdaad draai ik op fw22.
Heb nog maanden op fw20 gezeten, terwijl ik hier las dat "iedereen" al op fw22 zat, ook zoiets raars.
Heb het al vaker gelezen en gehoord, de marketing-afdeling van Nokia verstaat zijn werk, alleen jammer dat het eindproduct niet aan de verwachtingen kan voldoen (en ook niet meer gaat voldoen).
Mijn vertrouwen in Nokia is in ieder geval naar een dieptepunt gekelderd en ik zal na dit toestel toch flink gaan twijfelen om uberhaupt nog voor een Nokia te kiezen ondanks dat er toch wel weer erg strakke telefoontjes uit gaan komen.
Heb via mijn broer een toestel kunnen lenen, dus ik ga maar gewoon weer terug naar Nemesyc ICT voor de softwareupdate en anders voor de aangedragen oplossing van het vervangen van het moederbord.
Zal me verbazen als het GPS-verhaal dan wel gaat werken, maar ja, time will tell.......
Dat er nog aan twijfelt verbaasd mij een beetje, na zoveel gezeik om toch nog ergens te overwegen weer een Nokia te nemen? Ik ben er helemaal klaar mee en mij zullen ze ook niet meer als klant hebben. Die keuze staat voor mij al enkele maanden vast.kwaK1983 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:09:
Mijn vertrouwen in Nokia is in ieder geval naar een dieptepunt gekelderd en ik zal na dit toestel toch flink gaan twijfelen om uberhaupt nog voor een Nokia te kiezen ondanks dat er toch wel weer erg strakke telefoontjes uit gaan komen.
Zit er alleen nog over te twijfelen om mijn getransformeerde n97 naar jabulani na een heftige voetbalpartij terug te sturen naar Nokia. Zie het verschil namelijk niet. Helaas moet ik nog tot maart wachten tot ik deze actie kan gaan uitvoeren maar het jeukt ontzettend om deze actie uit te voeren.
Verder geen applicaties geinstalleerd sinds je vakantie? Er zal wel iets verbinding maken met internet? Heb je whatsapp erop staan? Deze maakt continu verbinding met internet ook al draaid het programma niet eens. Mogelijk een widget, accuweather bijv. Deze verbind ook constant met internet. Eventueel iets anders wat je geinstalleerd hebt gewoon terug denken.mrpink83 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding. Deze blijft constant aan staan, als het niet via wifi is (thuis) dan wel via gprs (buiten het bereik van mijn router). Ik kan het wel uitzetten, maar dan wordt er binnen een paar seconden weer verbinding gezocht. Email instellingen staan om het half uur en ik zie geen andere programma's aanstaan. Dit probleem doet zich voor sinds ik terug ben van vakantie. Ik draai wel SPB shell, maar dat deed ik ook al voor mijn vakantie. Soft reset heb ik al gedaan en probeer een hard reset te voorkomen.
Snap je reactie volkomen!BaszCore schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Dat er nog aan twijfelt verbaasd mij een beetje, na zoveel gezeik om toch nog ergens te overwegen weer een Nokia te nemen? Ik ben er helemaal klaar mee en mij zullen ze ook niet meer als klant hebben. Die keuze staat voor mij al enkele maanden vast.
Zit er alleen nog over te twijfelen om mijn getransformeerde n97 naar jabulani na een heftige voetbalpartij terug te sturen naar Nokia. Zie het verschil namelijk niet. Helaas moet ik nog tot maart wachten tot ik deze actie kan gaan uitvoeren maar het jeukt ontzettend om deze actie uit te voeren.
Heb zelf meerdere Nokia-modellen gehad en nooit problemen ermee gehad, sterker nog, altijd tevreden mee geweest.
Dit is mijn 1e "smart"phone en helaas niet wat ik (en velen met mij) ervan verwacht had(den).
Nokia heeft dit zelf ook erkend (toch nog iets) en haar (soort van) excuses aangeboden, zie http://tweakers.net/nieuw...s-voor-n97-problemen.html
En hoop dat ze met een nieuwe CEO (http://tweakers.net/nieuws/68673/nokia-wil-andere-ceo.html) weer de goede kant op gaan.
Ik zal sowieso eerst de overstap naar een ander merk gaan bekijken, voordat ik een Nokia overweeg.
Het is zeer jammer dat het met deze telefoon zo gelopen is en heeft mij dan ook de nodige (!!!!) frustraties bezorgd en moet er nu nog 1,5 jaar mee doen....

Ja ik hoop het ook voor ze, des ondanks staat mijn keuze vast. Misschien over een x aantal jaar weer, moet ik eerst een paar telefoons verder zijn en hun ook een hele boel ervaringen voordat ik weer een Nokia koop op dit moment zeer zeker niet. Ze luisteren voor geen meter naar hun klanten waarvan ze het moeten hebben. Leuk voor huis-tuin en keuken telefoontjes hoor Nokia maar op smartphone gebied komen ze echt mega te kort.. De groeten voor ze!kwaK1983 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:14:
Snap je reactie volkomen!
Heb zelf meerdere Nokia-modellen gehad en nooit problemen ermee gehad, sterker nog, altijd tevreden mee geweest.
Dit is mijn 1e "smart"phone en helaas niet wat ik (en velen met mij) ervan verwacht had(den).
Nokia heeft dit zelf ook erkend (toch nog iets) en haar (soort van) excuses aangeboden, zie http://tweakers.net/nieuw...s-voor-n97-problemen.html
En hoop dat ze met een nieuwe CEO (http://tweakers.net/nieuws/68673/nokia-wil-andere-ceo.html) weer de goede kant op gaan.
Ik zal sowieso eerst de overstap naar een ander merk gaan bekijken, voordat ik een Nokia overweeg.
Het is zeer jammer dat het met deze telefoon zo gelopen is en heeft mij dan ook de nodige (!!!!) frustraties bezorgd en moet er nu nog 1,5 jaar mee doen....
opties > instellingen > algemeen > geschiedenislijst op "uit" zetten
bijna 200 pagina's dit forum. Tijd voor deel 4?
[ Voor 7% gewijzigd door liffey op 30-08-2010 14:23 ]
Is niet nodig hoor, tenzij je een compleet nieuwe bijgewerkte topicstart uit de grond wil stampen.liffey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:22:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nokia email zou het kunnen zijn. Heb ik weleens vaker gehad, maar dat loste op met het opnieuw installeren. Daarnaast is dit toch iets anders. Ook als email uit staat gebeurt het en het is nogal hardnekkig. Bijna meteen als ik de verbinding uitzet, maakt hij opnieuw verbinding, zonder het te vragen. Zoals nu met wlan en buiten gprs, en soms zelfs allebei tegelijk.Xmasjos schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:03:
Als je nokia e-mail erop hebt staan kan het wel zijn dat hij na het afsluiten ervan nog steeds de verbinding open wil hebben. Ik heb zo wel een idee waar dat aan kan liggen, maar dat moet in de firmware op worden gelost. Je kunt je tel op off-line zetten en elke keer geen toestemming geven om die verbinding aan te gaan. Als 'ie dan na 5 keer nog niet ophoud, probeer het dan eens met alle verbindingen eruit te gooien (lettertje veranderen etc).
Geen applicaties erop gezet. Whatsapp heb ik niet meer. SPB heeft een weather app, maar die doet het als het goed is om de 2 uur.BaszCore schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:26:
[...]
Verder geen applicaties geinstalleerd sinds je vakantie? Er zal wel iets verbinding maken met internet? Heb je whatsapp erop staan? Deze maakt continu verbinding met internet ook al draaid het programma niet eens. Mogelijk een widget, accuweather bijv. Deze verbind ook constant met internet. Eventueel iets anders wat je geinstalleerd hebt gewoon terug denken.Dan moet je er wel achter zien te komen.
[ Voor 7% gewijzigd door mrpink83 op 30-08-2010 14:40 ]
[...]
Nokia email zou het kunnen zijn. Heb ik weleens vaker gehad, maar dat loste op met het opnieuw installeren. Daarnaast is dit toch iets anders. Ook als email uit staat gebeurt het en het is nogal hardnekkig. Bijna meteen als ik de verbinding uitzet, maakt hij opnieuw verbinding, zonder het te vragen. Zoals nu met wlan en buiten gprs, en soms zelfs allebei tegelijk.
[...]
Heb hier exact hetzelfde, heb ook geen idee welke applicatie er binnen 2 seconden weer connecties legt.
Tip van de maand! Jemig wat handig, eindelijk die frustratie van die irritante terug-knop weg!liffey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:22:
eventjes een tip die ik in het n8 forum tegenkwam. Betreft het vervelende van de terug knop in de browser. Als je wilt dat deze gewoon naar de vorige pagina gaat ipv de keuze uit je bezochtte pagina's dan doe je het volgende:
opties > instellingen > algemeen > geschiedenislijst op "uit" zetten
Als je Nokia Messaging gebruikt, dan opent hij links standaard met de standaard ingebakken browser.Jelte schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:21:
Of je installeert Opera...
Zelf gebruik ik ook liever Opera (Mobile 10), is deze ergens als standaard in te stellen?
Ik kan nergens een optie hiervoor vinden
Zo ja, kun je deze dan ook synchroniseren (favorieten/bladwijzers) met Ovi Suite.
Vind het op zich leuk dat je met de standaardbrowser kunt synchroniseren, maar ik gebruik hem dus enkel als ik links open vanuit Nokia Messaging.
Verwijderd
Thanks, maar zo staat hij ook ingesteld bij mijJelte schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:18:
Instellingen/Telefoon/Toepassingsinstellingen/Std. Toepassingen
Instellingen staan op: Surfen op internet: Opera Mobile, maar toch opent hij met de standaard browser....
Kwam dit tegen op de Nokia Support Discussions: http://discussions.europe...rowsers-on-N97/m-p/678097
[ Voor 19% gewijzigd door kwaK1983 op 31-08-2010 13:41 . Reden: Bekend probleem dus... ]
Idem hier, ook linkjes uit smsjes/mails enzo met standaard browser ...kwaK1983 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:34:
[...]
Thanks, maar zo staat hij ook ingesteld bij mij![]()
Instellingen staan op: Surfen op internet: Opera Mobile, maar toch opent hij met de standaard browser....
Ik gebruik al een tijdje Gravity, denk dat dit de beste Symbian app is. Overigens geen problemen met username/password...Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:38:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Gravity (twitterapp)? Ik krijg continue een wrong username/password error terwijl mijn instellingen goed staan.
Wat vinden jullie de beste spelletjes voor de n97. met name spelletjes waarbij het touchscreen gewoon goed werkt en de letterjes en buttons niet achterlijk klein zijn.
Zelf vind ik Zum-Zum een goede interface hebben, waarbij je n97 in een spelcomputertjes veranderd. (te downloaden in ovi-store)
Armaggedon Squadron vind ik tot nu toe de beste van allen.liffey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
eventjes een spelletjes onderzoek:
Wat vinden jullie de beste spelletjes voor de n97. met name spelletjes waarbij het touchscreen gewoon goed werkt en de letterjes en buttons niet achterlijk klein zijn.
Zelf vind ik Zum-Zum een goede interface hebben, waarbij je n97 in een spelcomputertjes veranderd. (te downloaden in ovi-store)
Speel alleen bejeweled twist in de trein. Verder beetje internetten, heb er verder ook geen spelletjes opstaan omdat er naar mijn mening ook geen ruk te downloaden voor valt. Kan wel fifa erop gaan zetten ofzo maar dan pak ik wel mn psp die meestal ook in mn tas zitliffey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
Mijn spelletjes met persoonlijke beoordeling:liffey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
Fieldrunners: 8+ (leuk strategisch spel)
California Gold Rush: 5 (beetje saai)
Anno: 7 (vergelijkbaar met versie op PC, iets simpeler uiteraard)
Climate Mission: 6 (losse spelletjes)
Cube Touch: 8+ (simpel maar zeer vermakelijk spel)
ASquadron: 7,5 (goede kwaliteit vliegspel, ben er alleen niet zo goed in)
Exclusion: 7,5 (leuk tijdsverdrijf)
Tic Tac Toe: 6 (gewoon boter kaas en eieren)
SPB Quads: 6,5 (beetje vergelijkbaar met Cube Touch)
Solitaire: 6 (net als in Windows)
SpaceImpact: 6 (schietspel, maakt gebruik van kompas. Leuk om te proberen.)
Maps Racing: 6 (zelf parcours maken en racen)
Labyrinth Lite: 6,5
Minesweeper: 6,5
Een aantal van bovengenoemde spelletjes is gratis, de overige heb ik als aanbieding gekocht. Alleen Anno was duur.
edit: toch al gemeld dus. Ach, voor de mensen die het gemist hebben dan maar...
[ Voor 11% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 31-08-2010 23:07 ]
Ovi Maps 3.4
Bedankt voor je 'voorzet' brief. Vooral omdat ik hiermee op het spoor gezet ben om bij een NCP in de buurt ook maar eens het touchscreen te laten vervangen. De backcover en GPS antenne zijn onlangs vervangen, maar dat heeft geen goed werkende GPS 'fix' opgeleverd. Maar dat beschouw ik als extra feature. Veel belangrijker vind ik het, dat een aantal basisvoorzieningen van een telefoon werken. Zoals een touchscreen, waarmee je het toestel moet bedienen ...BaszCore schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Dat er nog aan twijfelt verbaasd mij een beetje, na zoveel gezeik om toch nog ergens te overwegen weer een Nokia te nemen? Ik ben er helemaal klaar mee en mij zullen ze ook niet meer als klant hebben. Die keuze staat voor mij al enkele maanden vast.
Dat touchscreen regeert vaker niet (of erg laat) dan wel, waardoor ik o.a. oproepen mis of erg lang moet wachten totdat ik ook maar iets met het toestel kan doen. Als het scherm dan eindelijk reageert, dan zit-ie er ook nog eens regelmatig (ver) 'naast' bij de selectie van een optie of menu. En er vinden regelmatig 'spook' druk- of toetsacties plaats zonder dat ik het touchscreen aanraak. Het herhaaldelijk (her)kalibreren van het touchscreen verbetert hieraan niets, evenmin het (hard) resetten van het toestel. Ik draai de meest recente firmware die beschikbaar is (v22) en na het binnenhalen van de OVI Kaarten update (die op C: worden gezet) heb ik nog maar 35,2 MB basisgeheugen vrij.
Heb net als jij en zoveel andere (gefrustreerde) gebruikers van de N97 de balen van dit toestel. De voorganger van de N97, de N96, was ook al een misser eerste klas als ik de berichten hierover mag geloven. De N900 (een ander prijzig appraat die je smartphone zou kunnen noemen) is als enige toestel ter wereld voorzien van het inmiddels door Nokia zelf doodverklaarde besturingsysteem Maemo en de opvolger van de N900 heeft weer een eigen linux-achtig OS gekregen i.p.v. bijvoorbeeld Android. Weer andere nieuwe smartphones van Nokia gaan Symbian gebruiken. Als men niet zoekende is, dan lijkt men toch in elk geval op meerdere paarden te wedden zonder dat er prijzen gewonnen worden.
Nokia is blijkbaar de weg (al enige tijd) kwijt en is naarstig zoekende naar een manier om in de smartphone markt een rol van enige betekenis te kunnen spelen. De klant is hiervan de dupe en krijgt telkens een 'high end' telefoon die achteraf niet aan de door Nokia zelf gewekte verwachtingen voldoet. Tot het moment waarop 'men' er Nokia uit is stap ik over op een andere merk en het zal nog wel even duren voordat ik een toestel van Nokia overweeg (laat staan koop) ...
[ Voor 19% gewijzigd door vtpeters op 01-09-2010 11:50 ]
Graag gedaan hoor het voorzetje, misschien kunnen we het met zn allen uitvoeren? Dat lijkt me nou wel weer grappig als ze straks tegelijk 100 kapot getrapte N97's binnen krijgen.vtpeters schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:03:
Nokia is blijkbaar de weg (al enige tijd) kwijt en is naarstig zoekende naar een manier om in de smartphone markt een rol van enige betekenis te kunnen spelen. De klant is hiervan de dupe en krijgt telkens een 'high end' telefoon die achteraf niet aan de door Nokia zelf gewekte verwachtingen voldoet. Tot het moment waarop 'men' er Nokia uit is stap ik over op een andere merk en het zal nog wel even duren voordat ik een toestel van Nokia overweeg (laat staan koop) ...
Maar Nokia is de weg niet kwijt, ze zijn compleet verdwaald!! Dat zeilmeisje heeft haar koers nog beter in kaart in dr kleine zeilboot op de grote oceaan dan Nokia zijn koers weet in de smartphone sector.
Ze weten zelf ook niet meer wat ze moeten doen zoals ze mogelijk onbewust aangaf. s60v5 is totally dood, de N900 is leuk maar na 1 telefoon alweer een OS afschrijven, ok, ze zijn samen gegaan met een bedrijf om samen een OS te maken maargoed dat is echt niet stimulerend voor mensen om zo'n toestel te kopen, laat staan apps te ontwikkelen.
Nee de groeten met ze, neem wel lekker een android hierna! Heb het helemaal gehad met ze. En dan een paar maanden geleden nog roepen er komt binnenkort een update met "leuke" vernieuwingen en toevoegingen etc. Rot op, nog minder mem vrij.. Als iets binnenkort gereleased word is dat met een paar weken en niet een paar maanden!!
Als ik ontwikkelaar van software voor smartphones zou zijn, dan richtte ik mijn pijlen inderdaad op Android of iOS (iPad/iPhone/iPod Touch). Nu ligt bij Android wel het gevaar op de loer van 'achterblijvende' Android versies met nog niet-bestaande feature op de verschillende merken en modellen telefoons, maar dat is altijd nog beter dan het ontwikkelen van software voor één specifiek merk en type toestel.BaszCore schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:34:
[...]
Graag gedaan hoor het voorzetje, misschien kunnen we het met zn allen uitvoeren? Dat lijkt me nou wel weer grappig als ze straks tegelijk 100 kapot getrapte N97's binnen krijgen.
Maar Nokia is de weg niet kwijt, ze zijn compleet verdwaald!! Dat zeilmeisje heeft haar koers nog beter in kaart in dr kleine zeilboot op de grote oceaan dan Nokia zijn koers weet in de smartphone sector.
Ze weten zelf ook niet meer wat ze moeten doen zoals ze mogelijk onbewust aangaf. s60v5 is totally dood, de N900 is leuk maar na 1 telefoon alweer een OS afschrijven, ok, ze zijn samen gegaan met een bedrijf om samen een OS te maken maargoed dat is echt niet stimulerend voor mensen om zo'n toestel te kopen, laat staan apps te ontwikkelen.
Nee de groeten met ze, neem wel lekker een android hierna! Heb het helemaal gehad met ze. En dan een paar maanden geleden nog roepen er komt binnenkort een update met "leuke" vernieuwingen en toevoegingen etc. Rot op, nog minder mem vrij.. Als iets binnenkort gereleased word is dat met een paar weken en niet een paar maanden!!
Overigens is het touchscreen niet het enige manco aan mijn appraat, want de enig overgebleven 'harde' toets aan de voorkant van het appraat (de zilverkleurige menu-toets) reageert zo mogelijk nog later dan het touchscreen. Ik heb Contacten rechtonderaan in het touchscreen staan en deze reageert nog erg vlot vergeleken bij de menutoets. Ik vrees dat vervanging van het touchscreen het probleem niet oplost.
Maar het gaat mij niet zozeer om eventuele extra toepassingen (naast de standaard beschikbare functionaliteit). De telefoon moet gewoon goed werken en gebruiksvriendelijk zijn. Wat dat betreft scoort de iPhone ook erg hoog en blijft die voor mij de eerste kandidaat als ik eind dit jaar mijn nieuwe abo afsluit. Maar dat hangt natuurlijk ook af van de beschikbaarheid van het toestel bij een andere aanbieder dan T-Mobile, want daar is de dekking van het netwerk weer zwaar onder de maat. Als alternatief een Android toestel, als blijkt dat Vodafone eind dit jaar toch niet de iPhone gaat aanbieden ...
[ Voor 12% gewijzigd door vtpeters op 01-09-2010 13:02 ]
Verwijderd
We kunnen elkaar de hand schudden. Ff sparen nog en dan schop ik de N97 marktplaats op en koop ik een HTC Desire. Wat een kansloos drama apparaat is de N97 toch.BaszCore schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:34:
Nee de groeten met ze, neem wel lekker een android hierna!
SPB Brain Evolution Free Promoliffey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
http://store.ovi.com/content/22719
Buttons zijn weliswaar wat klein, maar met mijn nagel is het goed te doen.
De promo versie is gratis, maar de 4 mini-games werken gewoon prima.
Voor de andere 6 mini-games moet je betalen.
Marble Maze Classic
http://store.ovi.com/content/34986
Werkt aardig, maar de G-sensor is naar mijn idee niet echt gevoelig.
[ Voor 8% gewijzigd door Supremo op 01-09-2010 14:13 ]
Het touchscreen is een scherm met een fout. Breng 'm naar een service point met die klacht en je krijgt een nieuw touchscreen (na +/- 2 weken). Dat scherm geeft veel door dat er wordt 'geklikt' terwijl dat niet zo is, dus krijgt je menuknop er ook geen speld tussen. Verder gaan je 'normale' hardware-toetsen via een andere thread, dus dat pakt 'ie wel.vtpeters schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:45:
[...]
Als ik ontwikkelaar van software voor smartphones zou zijn, dan richtte ik mijn pijlen inderdaad op Android of iOS (iPad/iPhone/iPod Touch). Nu ligt bij Android wel het gevaar op de loer van 'achterblijvende' Android versies met nog niet-bestaande feature op de verschillende merken en modellen telefoons, maar dat is altijd nog beter dan het ontwikkelen van software voor één specifiek merk en type toestel.
Overigens is het touchscreen niet het enige manco aan mijn appraat, want de enig overgebleven 'harde' toets aan de voorkant van het appraat (de zilverkleurige menu-toets) reageert zo mogelijk nog later dan het touchscreen. Ik heb Contacten rechtonderaan in het touchscreen staan en deze reageert nog erg vlot vergeleken bij de menutoets. Ik vrees dat vervanging van het touchscreen het probleem niet oplost.
Maar het gaat mij niet zozeer om eventuele extra toepassingen (naast de standaard beschikbare functionaliteit). De telefoon moet gewoon goed werken en gebruiksvriendelijk zijn. Wat dat betreft scoort de iPhone ook erg hoog en blijft die voor mij de eerste kandidaat als ik eind dit jaar mijn nieuwe abo afsluit. Maar dat hangt natuurlijk ook af van de beschikbaarheid van het toestel bij een andere aanbieder dan T-Mobile, want daar is de dekking van het netwerk weer zwaar onder de maat. Als alternatief een Android toestel, als blijkt dat Vodafone eind dit jaar toch niet de iPhone gaat aanbieden ...
Verwijderd
Zijn er mensen hier die studeren bij Saxion in Deventer of Enschede.
Ben weer begonnen met de studie en kan helaas geen gebruik meer maken van de wifi.
Voorheen kon ik wel gewoon gebruik van maken.
Mijn instellingen zijn als volgt:
naam verbinding: saxion
Gegevensdrager: WLAN
WLAN-netwerknaam: saxion
Netwerkstatus: Openbaar
Wlan-netwerkmodus: Infrastructuur
Wlan-beveiligingsmodus: WPA/WPA2
EAP-LEAP
Hij kan wel verbinden, maar dan geeft die dus aan dat je bij een beveiligde gedeelte komt en komt de melding: Web: kan toepassing niet uitvoeren.
Ze hebben trouwens het certificaat veranderd naar:
AddTrust External CA Root
Probeer het eens met EAP-PEAP. Die zal het waarschijnlijk wel doen
Verder in het certificaat EAP-MSCHAPv2 instellen. Dat heeft het netwerk automatisch op mijn laptop gedaan.
Edit: Certificaat kan ik op geen enkele manier in mijn tel krijgen. Via 'LEAP' (zoals je het had staan), moet 'ie wel werken. Heb je al naar je gebruikersnaam etc gekeken? Het wachtwoord moet elke 10 maanden worden veranderd.
[ Voor 80% gewijzigd door Xmasjos op 02-09-2010 13:19 ]
Verwijderd
Ik was al bij een medewerker geweest bij de ballie maar die wou geen enkele vraag beantwoorden voor een mobiele telefoon. Verder zei die dat er niks aan veranderd was, maar dat is dus wel het geval!