Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:15

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Nieuws van All About Phones: 'Nokia komt met een eigen Ovi Browser'
Volgens geruchten is Nokia begonnen met het ontwikkelen van een eigen browser genaamd de Ovi Browser. De browser moet ervoor zorgen dat de standaard browser van Symbian vervangen wordt en zo met alle nieuwe standaarden overweg kan.

Producent Nokia lijkt bezig te zijn met een nieuwe browser voor haar telefoons. Op een website van Nokia is een pagina voor de zogenaamde Ovi Browser te vinden echter moet er nog een code ingegeven worden om de applicatie te mogen downloaden. Inmiddels is ook de Twitter-account aangemaakt voor de browser en lijkt een lancering aanstaande te zijn. Er is weinig bekend over de browser zelf maar de verwachting is dat het voor het Symbian OS zal zijn en dat het de standaard Nokia-browser zal gaan vervangen. De verwachting is dat de nieuwe browser een stuk gebruiksvriendelijker zal zijn en beter om kan gaan met webstandaarden.

Niemand weet nog precies wanneer we dit stukje software mogen verwachten echter lijkt Nokia zich voor te bereiden op de aankondiging van de software. De verwachting is dat hij ergens in augustus gratis te downloaden zal zijn voor Nokia-telefoons.
Ik ben benieuwd. Ik vind de oude browser opzich prima werken, omdat ik er redelijk aan gewend ben. Maar als iets beter is... laat maar komen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Jos_M schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:55:

[...]

Ik ben benieuwd. Ik vind de oude browser opzich prima werken, omdat ik er redelijk aan gewend ben. Maar als iets beter is... laat maar komen dan!
Ik geloof het niet... Ik ben even naar die site toegegaan...
(http://browser.ovi.com/)
Vul er maar een random aantal letters in. Dan klik je op continue en krijg je een melding dat het wachtwoord niet klopt. Verder staat het zogenaamde 'wachtwoord' nog steeds in de request-url (navigatiebalk), oftewel: Het is totaal niet veilig. Niets voor Nokia, maar wel iets voor een hobbyist die gewoon even een geintje uit wil halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Een nieuwe browser zou fijn zijn, kan zelf absoluut niet overweg met de standaard browser. Gelukkig zijn er goede alternatieven zoals Opera Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

netblade

Sunrise

Hmm nieuwe firmware voor de N97mini volgens deze http://www.a2phone.com/no...i-rm-555-emea-120110-v403 site. Geen changelog zal vanavond even mijn N97mini aangooien om te kijken of deze updates heeft :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
netblade schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:44:
Hmm nieuwe firmware voor de N97mini volgens deze http://www.a2phone.com/no...i-rm-555-emea-120110-v403 site. Geen changelog zal vanavond even mijn N97mini aangooien om te kijken of deze updates heeft :)
Dezelfde als de update die hier kort voor is gemeld. Deze is via 'Sw-update' via je tel te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
netblade schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:44:
12.0.110 is degene die er al tijdje is... En dit lijkt op de packages die ze bij de service points hebben.e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk de mini n97 binnen gekregen,
ik heb echter 1 vraag hoe kan ik deze op trilstand zetten?
als ik een sms ontvang trilt ie wel maar als ik gebelt wordt niet iemand enige idee mijn profiel ziet erzo uit

beltoon : tnker.aac
beltoontype : stil
Berichtsingaaltoon : tinker.aac

trilsingaal : AAN

bij een sms tril ie wel bij gebelt worden niet

bedank en grtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Laatst online: 15-09 19:00
Ik heb een vraagje over mijn nokia n97 mini.

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe telefoon en een goede opvolger voor mijn n85.
Helaas heeft deze telefoon een mankement. Als ik de time-out verlichting in instellingen -> telefoon -> weergave verander dan slaat hij deze niet op. Dus mijn probleem gaat als volgt. Ik verander de timer van de verlichting naar 30 seconden. Nu sluit ik de instellingen weer af en inderdaad na 30 seconden gaat het licht uit. Na een minuut of 5 of wanneer ik de webbrowser open verandert hij dit automatisch weer terug naar 5 seconden. Dus dit probleem is heel irritant omdat je om de 4 seconden een toets moet aanraken. Vooral met browsen of een spelletje is dit zwaar frustrerend.

Iemand die hetzelfde probleem ondervind? En zo ja? Heeft diegene dan ook de oplossing?

Mvg,

DamianW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
DamianW schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:32:
Ik heb een vraagje over mijn nokia n97 mini.

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe telefoon en een goede opvolger voor mijn n85.
Helaas heeft deze telefoon een mankement. Als ik de time-out verlichting in instellingen -> telefoon -> weergave verander dan slaat hij deze niet op. Dus mijn probleem gaat als volgt. Ik verander de timer van de verlichting naar 30 seconden. Nu sluit ik de instellingen weer af en inderdaad na 30 seconden gaat het licht uit. Na een minuut of 5 of wanneer ik de webbrowser open verandert hij dit automatisch weer terug naar 5 seconden. Dus dit probleem is heel irritant omdat je om de 4 seconden een toets moet aanraken. Vooral met browsen of een spelletje is dit zwaar frustrerend.

Iemand die hetzelfde probleem ondervind? En zo ja? Heeft diegene dan ook de oplossing?

Mvg,

DamianW
Hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Heb je de laatste updates etc?

Verder ben ik iets tegengekomen met het C-geheugen en Nokia-Mail. Als je een bijlage met Nokia-mail hebt gedownload, dan slaat deze de bijlage op in het C-geheugen. De bijlage zelf kun je niet verwijderen en ik kan hem ook niet zo vinden met het doorzoeken van het geheugen (Y-browser). Als iemand de plek kan vinden/weet waar dit allemaal wordt opgeslagen ben ik erg blij. Een tijdelijke oplossing is gewoon het bericht verwijderen. Dan verwijdert 'ie de bijlage ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

netblade

Sunrise

Mau_Maus schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:53:
[...]

12.0.110 is degen die er al tijdje is... En dit lijkt op de packages die ze bij de service points hebben.
Ah ja ik zag het al, ik had deze update al een klein maandje geleden binnen gehad, maar ik was het weer vergeten door de 2.1 update op mijn hero :).

Wel fijn is dat de beltoon nu tenminste vast blijft staan en het niet steeds verandert (of afgaat) met de nokia toon.
Verder merk ik weinig verschil, de N97mini heeft hier altijd wel goed gewerkt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 17-09 21:43
Voor de mensen die hebben geupdate van versie 21... maar versie 22...

Wie heeft er problemen om in het menu bestemmingen te komen? Ik stel deze vraag alvorens ik ga updaten!

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:12:
Voor de mensen die hebben geupdate van versie 21... maar versie 22...

Wie heeft er problemen om in het menu bestemmingen te komen? Ik stel deze vraag alvorens ik ga updaten!

mvg
Totaal geen probleem mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Laatst online: 15-09 19:00
Xmasjos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:21:
[...]

Hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Heb je de laatste updates etc?

Verder ben ik iets tegengekomen met het C-geheugen en Nokia-Mail. Als je een bijlage met Nokia-mail hebt gedownload, dan slaat deze de bijlage op in het C-geheugen. De bijlage zelf kun je niet verwijderen en ik kan hem ook niet zo vinden met het doorzoeken van het geheugen (Y-browser). Als iemand de plek kan vinden/weet waar dit allemaal wordt opgeslagen ben ik erg blij. Een tijdelijke oplossing is gewoon het bericht verwijderen. Dan verwijdert 'ie de bijlage ook.
Heb deze update : 12.0.110. Die 12.2 is voor mij nog niet beschikbaar.. Het is wel raar dat ik daar als enigste dan een probleem mee heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
DamianW schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Heb deze update : 12.0.110. Die 12.2 is voor mij nog niet beschikbaar.. Het is wel raar dat ik daar als enigste dan een probleem mee heb..
Hoe kom je bij versie 12.2? Daar heb ik nog niet van gehoord. Wel is er gepraat over v22, maar dat is de 'normale' N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Xmasjos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Totaal geen probleem mee hier.
Mooi zo, want ik las hierboven dat bepaalde tweakers last hadden van de foutmelding : systeemfout!

En ik heb geen zin in een hard reset aangezien ik dat al bij de vorige update heb gedaan:P!

thnq u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Mooi zo, want ik las hierboven dat bepaalde tweakers last hadden van de foutmelding : systeemfout!

En ik heb geen zin in een hard reset aangezien ik dat al bij de vorige update heb gedaan:P!

thnq u
Je hebt er misschien geen zin in, kan ik best begrijpen want het kost weer een hoop tijd om alles goed te krijgen, maar voor de werking van je telefoon is het wel beter als je het doet. Moet het zelf ook nog steeds doen hoor maar het is wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strange, krijg net een sms dat er nieuwe software uit is voor mijn Nokia 97, volgens mij draai ik al V2.2 aangezien ik hem ooit bij Care Point heb gebracht om de toen meest recente software op de tel te zetten.

Nog meer mensen vandaag een bericht gehad of niet zo heel lang geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:29:
Strange, krijg net een sms dat er nieuwe software uit is voor mijn Nokia 97, volgens mij draai ik al V2.2 aangezien ik hem ooit bij Care Point heb gebracht om de toen meest recente software op de tel te zetten.

Nog meer mensen vandaag een bericht gehad of niet zo heel lang geleden?
Vandaag kreeg ik ook een sms. Ik heb nog v20.0.019 op een 0587245. Volgens de update-pagina kan ik nog altijd niet updaten.

[ Voor 61% gewijzigd door BlisterAMG op 28-07-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
BaszCore schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:46:
[...]

Je hebt er misschien geen zin in, kan ik best begrijpen want het kost weer een hoop tijd om alles goed te krijgen, maar voor de werking van je telefoon is het wel beter als je het doet. Moet het zelf ook nog steeds doen hoor maar het is wel aan te bevelen.
Jep, klopt helemaal wat je zegt ;)!! Voor de werking van je tel is het goed...

Nu het volgende...via suoftware updates op m'n tel zie ik wel telefoonsoftware staan maar bij ovi suite zegt ie dat er geen updates zijn..strange....k wacht wel ff af...m'n tel werkt toch prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbyte2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08-2022
AjaxArena schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:57:
[...]

Vandaag kreeg ik ook een sms. Ik heb nog v20.0.019 op een 0587245. Volgens de update-pagina kan ik nog altijd niet updaten.
Hier precies hetzelfde, is de 2e keer al, draai nog steeds v20.0.0.19, will nu eindelijk ook wel eens updaten !! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Xmasjos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Hoe kom je bij versie 12.2? Daar heb ik nog niet van gehoord. Wel is er gepraat over v22, maar dat is de 'normale' N97.
12.2 is voor Noord-Amerika, Israel, Australie, Argentinie, Brazilie etc.. (RM-553/NAM) en 12.0 is voor o.a. Europese landen (RM-555/EMEA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lol, ik had precies hetzelfde. Maar wordt wel eens tijd want door die memoryleaks is mijn C geheugen bijna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:06:
[...]

Lol, ik had precies hetzelfde. Maar wordt wel eens tijd want door die memoryleaks is mijn C geheugen bijna op.
Niks nieuwe Software!
http://europe.nokia.com/s...e/device-software-update#
Betalen we eigenlijk voor die SMS berichten? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Mijn N97 heb ik enkele weken geleden bijgewerkt naar versie 22.0.110 (RM-505). Mijn grootste ergernis aan dit toestel (het vaak niet of erg laat reageren op het aanraken van het scherm na ontgrendeling) is hiermee nog steeds niet verholpen. Een harde reset heeft ook geen enkel effect gehad op dit storende gedrag. En sinds de update is daar nog nog een ergernis bij gekomen...

De inhoud van het scherm draait automatisch mee met de positie van het toestel, ook als het toetsenbord NIET is uitgeklapt. Het scherm draait al in bijna-liggende positie, bijvoorbeeld ook als je de telefoon tegen je oor houdt tijdens een gesprek. Als je dan het toestel na je gesprek (of tussendoor) even van je oor haalt, dan verspringt het scherm weer van horizontale naar verticale weergave en reageert daardoor korte tijd niet. Bovendien verspringen hierdoor ook de virtuele knoppen op het display naar een andere positie, wat het bedienen ervan bemoeilijkt.

M'n vorige toestel (een iPhone 3G) had ook zo z'n tekortkomingen, maar aan dit toestel erger ik me dagelijks. Mijn abo loopt eind dit jaar af, maar ik denk niet dat mijn N97 het einde van het jaar haalt ...

[ Voor 3% gewijzigd door vtpeters op 29-07-2010 09:45 . Reden: Opmerking over harde reset toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
[...]

Heb ook hele lange tijd op v20.0.019 gezeten totdat ik het zat was dat ik niet kon updaten.
Anderen in dit topic (en daarbuiten waarschijnlijk ook :P ) werkten toen allang op de nieuwste versie.
Productcode zelf veranderen via NSS is echt een eitje en is zo gebeurd, kan het iedereen aanraden.
Kijk in 1 van mijn vorige posts voor een link naar een beschrijving.

[ Voor 7% gewijzigd door kwaK1983 op 29-07-2010 10:16 ]

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:
[...]

thnq u
Ik ben er 1 van ja, erg vervelend aangezien je elke x dat je op internet via WLAN of mobiel internet wilt je een melding krijgt en dus niks kunt gaan instellen
Ik ga kijken of dat idd met een hard reset is op te lossen.
Ben wel vanaf v20 naar v22 gegaan, v21 heb ik overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
kwaK1983 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Ik ben er 1 van ja, erg vervelend aangezien je elke x dat je op internet via WLAN of mobiel internet wilt je een melding krijgt en dus niks kunt gaan instellen
Ik ga kijken of dat idd met een hard reset is op te lossen.
Ben wel vanaf v20 naar v22 gegaan, v21 heb ik overgeslagen.
Hmm oke dat probleem had ik toen ik naar versie 21 ging, hoop niet dat ik dat probleem nu weer tegen ga komen!

En jah met een hard reset kan je dat oplossen, zo had ik dat toendertijd gedaan!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Woehoe kut telefoon! Sinds gisteren weer geen mail opgehaald dus ik net weer verbinden. "Geheugen vol sluit enkele toepassingen af", juist er draait helemaal geen toepassing! Grrrr kut ding! Loopt gewoon vol van het niets doen, kut ding!
Naja maar weer uit- en aanzetten (3 minuten verder...) en dan doet hij het weer. Woehoe..
Zodra ik een nu tel mag uitzoeken in Maart dan transformeert mijn N97 naar een Jabulani vermoed ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32
BaszCore schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:31:
Woehoe kut telefoon! Sinds gisteren weer geen mail opgehaald dus ik net weer verbinden. "Geheugen vol sluit enkele toepassingen af", juist er draait helemaal geen toepassing! Grrrr kut ding! Loopt gewoon vol van het niets doen, kut ding!
Naja maar weer uit- en aanzetten (3 minuten verder...) en dan doet hij het weer. Woehoe..
Zodra ik een nu tel mag uitzoeken in Maart dan transformeert mijn N97 naar een Jabulani vermoed ik!
Had gisteren exact het zelfde, ben toen maar naar het NCP in Deventer geweest, die hebben het toestel binnen een half uur voorzien van nieuwe software, en het werkt weer als een zonnetje. Opeens ook ipv 9 MB vrij op C: rond de 50 MB vrij. Werkt perfect nu. Ben benieuwd hoe lang hij het deze keer uithoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Ladykiller007 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Hmm oke dat probleem had ik toen ik naar versie 21 ging, hoop niet dat ik dat probleem nu weer tegen ga komen!

En jah met een hard reset kan je dat oplossen, zo had ik dat toendertijd gedaan!

gr
Thanks, ga ik dat iig nog even proberen......

Heeft iemand trouwens weleens een brief aan Nokia zelf gericht met daarin zijn/haar problemen erin vermeld en wat is daar uitgekomen? (eventueel met een ander(e) probleem/telefoon)
Baal steeds meer van dit toestel en sommige klachten lijken gewoon niet te verhelpen (GPS i.c.m. Ovi Maps en de vage problemen (reboots, systeemfout, geheugenmeldingen).
Ben benieuwd hoe Nokia daar zelf op zou reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
EDIT schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:34:
Had gisteren exact het zelfde, ben toen maar naar het NCP in Deventer geweest, die hebben het toestel binnen een half uur voorzien van nieuwe software, en het werkt weer als een zonnetje. Opeens ook ipv 9 MB vrij op C: rond de 50 MB vrij. Werkt perfect nu. Ben benieuwd hoe lang hij het deze keer uithoud :P
Mocht je het de volgende keer weer hebben, uit- en aanzetten voldoet ook prima. De software opnieuw erop zetten en vervolgens weer alles moeten synchroniseren (contacten, agenda, etc) is wel een beetje overdreven voor deze melding. Hij komt zeer regelmatig voor, soms om de week..
Ik vind het echt een waardeloos kut toestel, zelfs als je dus niets doet ermee (geen programma's hebt draaien) en je haalt om het kwartier je mail op dan slaagt de N97 er dus nog steeds in om te crashen!

Wat ik overigens ook niet kan uitstaan is waarom het logboek altijd aanstaat als je aan het bellen geslagen bent! Elke keer staat hij weer aan! Sodemieter op als ik in het logboek wil kijken dan doe ik dat zelf wel. Nu moet je hem elke keer weer afsluiten echt zo haatvol. Het is echt te hopen dat ze eens goeie firmware gaan bouwen en op zeer korte termijn uitbrengen!!
We zijn nu echt al een jaar na de release (halverwege juli 2009) en heb hem ook al sinds die tijd en tot op dit moment ben ik niet blij geweest met mn telefoon. Ja de eerste paar dagen en weken ben je trots erop totdat je hem vaak gaat gebruiken..
Nee de jabulani gevoelens worden steeds heftiger...
kwaK1983 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:24:
Heeft iemand trouwens weleens een brief aan Nokia zelf gericht met daarin zijn/haar problemen erin vermeld en wat is daar uitgekomen? (eventueel met een ander(e) probleem/telefoon)
Baal steeds meer van dit toestel en sommige klachten lijken gewoon niet te verhelpen (GPS i.c.m. Ovi Maps en de vage problemen (reboots, systeemfout, geheugenmeldingen).
Ben benieuwd hoe Nokia daar zelf op zou reageren.
Volgens mij heeft niemand dat hier gedaan en de vraag is of het zinvol is. Als er op simpele vragen op de Nokia website al niet eens gereageerd door hun en als je ze mailt en standaard antwoord krijgt van ja heb je de laatste updates al en verder hoor je niets of weinig boeiends.. Tsja kan je het afvragen of het zin heeft.. Is het netjes? Nee maar zoals ik wel vaker heb gezegd, de Marketing afdeling is de enige afdeling van Nokia die het goed doet want de rest van het bedrijf presteert zwaar onder de maat.. En daar zijn ze nu dus zelf ook achter. Ze willen nu hun CEO aanpassen.
Bron: nieuws: 'Nokia wil andere ceo'

[ Voor 27% gewijzigd door BaszCore op 29-07-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
BaszCore schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:38:
[...]

Wat ik overigens ook niet kan uitstaan is waarom het logboek altijd aanstaat als je aan het bellen geslagen bent! Elke keer staat hij weer aan! Sodemieter op als ik in het logboek wil kijken dan doe ik dat zelf wel. Nu moet je hem elke keer weer afsluiten echt zo haatvol. Het is echt te hopen dat ze eens goeie firmware gaan bouwen en op zeer korte termijn uitbrengen!!
We zijn nu echt al een jaar na de release (halverwege juli 2009) en heb hem ook al sinds die tijd en tot op dit moment ben ik niet blij geweest met mn telefoon. Ja de eerste paar dagen en weken ben je trots erop totdat je hem vaak gaat gebruiken..
Nee de jabulani gevoelens worden steeds heftiger...
Begrijp je helemaal, toestel is gewoon te instabiel en het lijkt of foutmeldingen "willekeurig" voorkomen.
Ik heb na bellen nooit dat het logboek openstaat, kan ook geen instellingen vinden onder Telefoon --> Toepassingsinstell. --> Logboek behalve de duur hiervan.
[...]

Volgens mij heeft niemand dat hier gedaan en de vraag is of het zinvol is. Als er op simpele vragen op de Nokia website al niet eens gereageerd door hun en als je ze mailt en standaard antwoord krijgt van ja heb je de laatste updates al en verder hoor je niets of weinig boeiends.. Tsja kan je het afvragen of het zin heeft.. Is het netjes? Nee maar zoals ik wel vaker heb gezegd, de Marketing afdeling is de enige afdeling van Nokia die het goed doet want de rest van het bedrijf presteert zwaar onder de maat.. En daar zijn ze nu dus zelf ook achter. Ze willen nu hun CEO aanpassen.
Bron: nieuws: 'Nokia wil andere ceo'
Ik denk eerlijk gezegd dat het schrijven van een (aangetekende) brief een meerwaarde heeft t.o.v. een e-mail of een post op een forum o.i.d.
De Nokia-medewerker krijgt dan toch iets tastbaars in handen en het lijkt mij moeilijk(er) om de klachten dan te "negeren".
Toch vind ik het het proberen waard...
Er zijn toch (ook met het oog op de vervanging van de CEO) tekenen aan de wand dat het intern niet helemaal jofel loopt bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Goed aangezien ik geen zin heb om het hele forum door te gaan bladeren ga ik gewoon mijn vraag stellen ongeacht of ie al gesteld is.

Nokia N8 is uit met de nieuwste firmware; Symbian^3.
Mijn vraag is als het mogelijk is om je apparaat te upgraden of wordt dit niet ondersteund door de hardware binnen je N97.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Keffie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:10:
Goed aangezien ik geen zin heb om het hele forum door te gaan bladeren ga ik gewoon mijn vraag stellen ongeacht of ie al gesteld is.

Nokia N8 is uit met de nieuwste firmware; Symbian^3.
Mijn vraag is als het mogelijk is om je apparaat te upgraden of wordt dit niet ondersteund door de hardware binnen je N97.
En omdat jij te lui bent zouden we eigenlijk niet hierop moeten reageren. Daarbij heb je een zoekfunctie waarmee je al een heel eind komt. En uiteraard Google nog.. Heel simpel "Symbian^3 n97".
Kom je er zo achter, maargoed aangezien je toch al lui was zal ik het antwoord ook maar geven.. Nee dit wordt niet ondersteund.
En het wordt erg gewaardeerd als je zelf eerst moeite doet om iets op te zoeken ipv het op zo'n manier brengen..

Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Bedankt voor je antwoord, uiteraard had ik die prachtige zoekfunctie kunnen gebruiken maar gewoon ja luiheid sorry ;)

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vtpeters schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:42:
Mijn N97 heb ik enkele weken geleden bijgewerkt naar versie 22.0.110 (RM-505). Mijn grootste ergernis aan dit toestel (het vaak niet of erg laat reageren op het aanraken van het scherm na ontgrendeling) is hiermee nog steeds niet verholpen. Een harde reset heeft ook geen enkel effect gehad op dit storende gedrag. En sinds de update is daar nog nog een ergernis bij gekomen...

De inhoud van het scherm draait automatisch mee met de positie van het toestel, ook als het toetsenbord NIET is uitgeklapt. Het scherm draait al in bijna-liggende positie, bijvoorbeeld ook als je de telefoon tegen je oor houdt tijdens een gesprek. Als je dan het toestel na je gesprek (of tussendoor) even van je oor haalt, dan verspringt het scherm weer van horizontale naar verticale weergave en reageert daardoor korte tijd niet. Bovendien verspringen hierdoor ook de virtuele knoppen op het display naar een andere positie, wat het bedienen ervan bemoeilijkt.

M'n vorige toestel (een iPhone 3G) had ook zo z'n tekortkomingen, maar aan dit toestel erger ik me dagelijks. Mijn abo loopt eind dit jaar af, maar ik denk niet dat mijn N97 het einde van het jaar haalt ...
Neem een samsung Galaxy i9000
Ik heb het toestel nu 1 week en ik kan zeggen grandioos.
Heb ruim 10 jaar nokia gehad waaronder de N97 die is inmiddels de deur uit.
Voor mij geen nokia meer, alleen het scherm prachtig daar is de n97 prularia bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
vtpeters schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:42:

Dat meedraaien van het scherm is een feature en kun je ook uitzetten (kwam hier zelf ook pas na het updaten naar v22 achter en voorheen zat het er niet in).
Ga naar Instellingen --> Telefoon --> Sensorinstell. --> Draaibediening en haal hier het vinkje bij Scherm aut. draaien weg.
Omdat je touchscreen niet lekker werkt zou het kunnen dat hij niet goed gekalibreert is, dit kun je zelf ook nog doen via: Instellingen --> Telefoon --> Aanraakinvoer --> Kalibrat. aanraakscherm.

Zelf heb ik dit probleem ook gehad en ben (met wat andere klachten die overigens nog niet opgelost zijn) naar een NCP gegaan en daar is mijn touchscreen vervangen.
Daar heb ik nu geen problemen meer mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
kwaK1983 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:25:
Dat meedraaien van het scherm is een feature en kun je ook uitzetten (kwam hier zelf ook pas na het updaten naar v22 achter en voorheen zat het er niet in).
Ga naar Instellingen --> Telefoon --> Sensorinstell. --> Draaibediening en haal hier het vinkje bij Scherm aut. draaien weg.
Auto rotate heeft er dus al vanaf het begin af aan in gezeten hoor. Standaard stond het uit en bij FW22 hebben ze het aangezet. Het heeft alleen nog noooit lekker gewerkt op de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaK1983 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:16:
[...]

OK, thanks, ben hem nu met productcode 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black aan het updaten naar versie 22.0.110.
Voor degenen die een beschrijving zoeken, zie http://nokian97forum.nl/index.php?topic=171.0
Tnx, ook geupdate van 20.0.0.nogwat naar v2.2
Alles perfect gelukt, alles staat ook nog gewoon in mijn phone,
Wel belachelijk dat je met zo'n toestel door allerlei beperkingen van de telcom provider die updates niet krijgt.
Anyway, we zijn weer helemaal bij en de N97 werkt nog steeds als een zonnetje.(afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstevy78
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Snap de update niet helemaal...
Mijn toestel werkte vrij goed behalve het C geheugen.
Dus ik blij met de nieuwe update, zal het probleem met het C geheugen wel oplossen.
Nee dus :-(
Ik heb mijn C en E schrijf maar helemaal geformatteerd en jawel dat helpt (voor nu).
Ik heb alleen het idee dat na de update de batterij sneller leeg is...meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
mstevy78 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:02:
Snap de update niet helemaal...
Mijn toestel werkte vrij goed behalve het C geheugen.
Dus ik blij met de nieuwe update, zal het probleem met het C geheugen wel oplossen.
Nee dus :-(
Ik heb mijn C en E schrijf maar helemaal geformatteerd en jawel dat helpt (voor nu).
Ik heb alleen het idee dat na de update de batterij sneller leeg is...meer mensen last van?
Dat idee had ik ook al dat de batterij minder lang mee gaat nu. Ik heb nu ook weer last van de echte standaard Nokia bug.. Batterij indicator. Ging vorige week zaterdag de stad in, had nog 4 streepjes. Kom thuis 2uur later ongeveer en nog maar 1 streepje! Echt typisch Nokia weer! Je zal ergens zijn en je moet met spoed naar iemand bellen omdat er iets aan de hand is en dan kom je erachter dat je tel leeg is terwijl je nog 4 streepjes had toen je weg ging, eerder die dag.
Verder wel alles zoveel mogelijk naar je massageheugen gekopieerd? sms/mail etc. Kan je allemaal op E zetten.
Wat ook aan te bevelen is Y Browser of X-Plore op je telefoon zetten. Soort van verkennertje, dan kan je in alle mappen komen, ook je verborgen systeem mappen!!
Dan moet je naar C:\System. Daar kan je de mappen "cache" & "dmgr" verwijderen! Deze worden gebruikt door de standaard internet browser van de N97 en als deze er niet zijn worden ze weer opnieuw aangemaakt. Ik had het laatst een tijdje niet gedaan en toen bleek achteraf dus dat ik ineens weer 5 mb extra vrij heb op C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Jos_M schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:55:

[...]

De nieuwe Ovi browser wordt voor S40, wordt een soort Opera mini. Meer informatie is te vinden op Nokia Beta Labs:
http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-browser

Op de website (http://browser.ovi.com) zit inmiddels ook geen wachtwoord meer, je kunt de browser daar downloaden via je (S40) telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweade op 01-08-2010 19:53 . Reden: Link gewijzigd n.a.v. opmerking kwaK1983. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:15:
[...]

Tnx, ook geupdate van 20.0.0.nogwat naar v2.2
Alles perfect gelukt, alles staat ook nog gewoon in mijn phone,
Wel belachelijk dat je met zo'n toestel door allerlei beperkingen van de telcom provider die updates niet krijgt.
Anyway, we zijn weer helemaal bij en de N97 werkt nog steeds als een zonnetje.(afkloppen)
Mooi, hoop dat hij als een zonnetje blijft lopen, heeft hij bij mij nooit gedaan......*jaloers*.....
Snap zelf ook niet waarom de telecomproviders je zo kunnen beperken in het gebruik van je mobiele telefoon, en dat voor een beetje reclame op je schermpje, want meer is het volgens mij ook niet.
Kun je nog wel in het menu Bestemmingen komen, zo nee, dan moet je even een hard reset uitvoeren (wel backuppen!) zoals aangegeven door Ladykiller007, dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Tweade schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:52:
[...]

De nieuwe Ovi browser wordt voor S40, wordt soort Opera mini. Meer informatie is te vinden op Nokia Beta Labs:
http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-browser

Op de website (http://browser.nokia.com) zit inmiddels ook geen wachtwoord meer, je kunt de browser daar downloaden via je (S40) telefoon.
De N97 staat niet bij de "supported phones" hier hoor.....website moet denk http://browser.ovi.com zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
kwaK1983 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

De N97 staat niet bij de "supported phones" hier hoor.....website moet denk http://browser.ovi.com zijn?
Dat is niet zo vreemd, de N97 draait geen S40 :)

Bij S40 moet je denken aan telefoons als de Nokia 6700.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
PinokkioTV schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:26:
[...]

Dat is niet zo vreemd, de N97 draait geen S40 :)

Bij S40 moet je denken aan telefoons als de Nokia 6700.
True that haha, S60 ja, was niet helemaal wakker........hebben we ook niks aan als N97 gebruikers dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn Nokia n97 mini gister ge-update heb naar de nieuwste firmware via de nokia updater heb ik er eigenlijk alleen maar problemen mee.

Ik krijg een systeemfout als ik via instellingen naar bestemmingen wil om een netwerkpunt te definiëren. Hij blijft continue vragen om een wireless access point en ik kan niet via vodafone live connecten. Sterker nog, ik kan helemaal niks. En hij vreed opeens gigantisch veel batterij..

geprobeerd te resetten met *#7370# maar dat mocht niet baten..

hoe kan ik vodafone nou weer als toegangspunt krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:57:
...
En hij vreed opeens gigantisch veel batterij..
...
Je kunt proberen de lichtsensor en stuk terug te halen, dit bespaart in mijn geval (N97) ongeveer een a twee dagen extra batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Sinds ik mijn Nokia n97 mini gister ge-update heb naar de nieuwste firmware via de nokia updater heb ik er eigenlijk alleen maar problemen mee.

Ik krijg een systeemfout als ik via instellingen naar bestemmingen wil om een netwerkpunt te definiëren. Hij blijft continue vragen om een wireless access point en ik kan niet via vodafone live connecten. Sterker nog, ik kan helemaal niks. En hij vreed opeens gigantisch veel batterij..

Ik herken het deels, ik heb ook dat mijn telefoon (N97 mini) constant vraagt voor een WLAN :-( zeer lastig

ik draai nu op versie 1.12. Is dit de nieuwste of niet? deze zei de Nokia Software Updater dat dat de nieuwste was. En als dit niet de nieuwste is, hoe kan ik updaten naar de nieuwste (kan ik uberhaupt updaten naar de nieuwste 8)7 )

Een ander probleem (wat ik nog nergens tegen ben gekomen op het internet) is dat ik waar mijn profiel (algemeen, stil) staat op het hoofdscherm, ik regelmatig de tekst REGIO0492(..)(..)0499 ( de (..) staat voor een vierkantje :P ). Ik weet niet waarom of waar dit op slaat. Ik heb het sinds dat ik terug ben van vakantie :/

[ Voor 14% gewijzigd door scorchnl op 01-08-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
scorchnl schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Ik herken het deels, ik heb ook dat mijn telefoon (N97 mini) constant vraagt voor een WLAN :-( zeer lastig

ik draai nu op versie 1.12. Is dit de nieuwste of niet? deze zei de Nokia Software Updater dat dat de nieuwste was. En als dit niet de nieuwste is, hoe kan ik updaten naar de nieuwste (kan ik uberhaupt updaten naar de nieuwste 8)7 )

Een ander probleem (wat ik nog nergens tegen ben gekomen op het internet) is dat ik waar mijn profiel (algemeen, stil) staat op het hoofdscherm, ik regelmatig de tekst REGIO0492(..)(..)0499 ( de (..) staat voor een vierkantje :P ). Ik weet niet waarom of waar dit op slaat. Ik heb het sinds dat ik terug ben van vakantie :/
Gokje... Je woont in/rond Eindhoven? Het is je kengetal van de regio daar. 0499 is van Eindhoven en omstreken. 0492 heb ik niet gecheckt, maar dat zal ook wel daar ergens zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
Xmasjos schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Gokje... Je woont in/rond Eindhoven? Het is je kengetal van de regio daar. 0499 is van Eindhoven en omstreken. 0492 heb ik niet gecheckt, maar dat zal ook wel daar ergens zijn ;)
woont niet in eindhoven maar wel in de buurt ;) ik begreep ook al dat dat de regiocode (of hoe je dat dan ook moet noemen) is maar waarom staat dat nou juist daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Eindhoven is 040.

0492 = Gemert, Handel, Elsendorp, De Mortel, Boekel, Venhorst, Helmond, Lierop, Mierlo, Aarle-Rixtel, Beek en Donk, Bakel, Milheeze, Boerdonk

0499 = Best, Oirschot, Son, Breugel, Lieshout, Mariahout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50
Sinds enige tijd kan ik geen back-up meerr maken op mijn sdhc kaartje in mijn N97. Na enige seconden krijg ik de melding: "Bestandsbeheer: Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw" Maar het geheugenkaartje is juist leeg, ook na het formateren van dit kaartje blijft de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
sonsan schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:47:
Sinds enige tijd kan ik geen back-up meerr maken op mijn sdhc kaartje in mijn N97. Na enige seconden krijg ik de melding: "Bestandsbeheer: Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw" Maar het geheugenkaartje is juist leeg, ook na het formateren van dit kaartje blijft de melding.
Zou het kaartje via de PC proberen te formatteren.....(mocht je dit nog niet geprobeerd hebben)
scorchnl schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Dit is de Cell Broadcast Service volgens mij, denk dat je die via Menu --> Instellingen --> Connectiviteit --> Netwerk --> Weergave info dienst uit kunt zetten....

[ Voor 37% gewijzigd door kwaK1983 op 02-08-2010 10:57 . Reden: quote + reactie erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
[...]

Dit is de Cell Broadcast Service volgens mij, denk dat je die via Menu --> Instellingen --> Connectiviteit --> Netwerk --> Weergave info dienst uit kunt zetten....
aah dankjewel nu is het weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
scorchnl schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

aah dankjewel nu is het weg :D
Toppie!

Na updaten naar de laatste firmware op de "normale" N97 had ik hetzelfde probleem en constant een optiescherm als ik iets met internet wilde doen, erg vervelend....
Bij mij had een hard reset wel het gewenste resultaat.
Je zou de firmware nog een keer kunnen herinstalleren, maar dan de Ovi Suite gebruiken ipv Nokia Software Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Ik heb ineens raar iets.

Wanneer ik de Nokia Messanger start, vraagt hij ineens om een wachtwoord om vervolgens op aanmelden te drukken. Maar welk wachtwoord is dat nou? In ieder geval niet van mijn e-mailadres, want die geeft die de melding onjuist wachtwoord. Oftewel ik kan mijn e-mail niet meer bekijken op mijn telefoon.

Bij iemand toevallig eerder voorgekomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 02-08-2010 16:03 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Morpheusk schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:56:
Ik heb ineens raar iets.

Wanneer ik de Nokia Messanger start, vraagt hij ineens om een wachtwoord om vervolgens op aanmelden te drukken. Maar welk wachtwoord is dat nou? In ieder geval niet van mijn e-mailadres, want die geeft die de melding onjuist wachtwoord. Oftewel ik kan mijn e-mail niet meer bekijken op mijn telefoon.

Bij iemand toevallig eerder voorgekomen?
Een aantal keren. Even telefoon uit en weer aan doen, dat lost het bij mij altijd op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
VariX schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Een aantal keren. Even telefoon uit en weer aan doen, dat lost het bij mij altijd op. :)
Misschien je nokia-messaging-account-wachtwoord? (leuk woord zo :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen jullie mij hier helpen.
Mijn N97 draait ook op de V22.0.110, alleen wil ik die versie verwijderd hebben en terug naar mijn oude software (V21), weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:43:
Mijn N97 draait ook op de V22.0.110, alleen wil ik die versie verwijderd hebben en terug naar mijn oude software (V21), weet iemand of dat kan?
Helaas.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet toch op de een of andere manier mogelijk zijn? Hard reset heb ik al gedaan..
M'n batterij is nu namelijk na een dag al leeg :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:43:
Volgens mij kan het wel via NSS, maar dan ben je officieel wel je garantie kwijt. Als je dat ziet zitten moet je dit topic ff doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
kwaK1983 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:25:
[...]

Omdat je touchscreen niet lekker werkt zou het kunnen dat hij niet goed gekalibreert is, dit kun je zelf ook nog doen via: Instellingen --> Telefoon --> Aanraakinvoer --> Kalibrat. aanraakscherm.

Zelf heb ik dit probleem ook gehad en ben (met wat andere klachten die overigens nog niet opgelost zijn) naar een NCP gegaan en daar is mijn touchscreen vervangen.
Daar heb ik nu geen problemen meer mee......
Bedankt voor de tips. Heb inmiddel het automatisch draaien van het scherm uitgeschakeld en ook het aanraakscherm gekalibreerd. Vraag me echter af of dat laatste ook werkelijk helpt bij het niet of erg laat reageren van het scherm. De tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:57:
Volgens mij kan het wel via NSS, maar dan ben je officieel wel je garantie kwijt. Als je dat ziet zitten moet je dit topic ff doorzoeken.
Het zou ook kunnen met Phoenix, daar kan je sowieso firmware naar je toestel mee sturen, ook custom firmware etc. Weet niet of dit ook met NSS gaat? Alleen is dit vrij ingewikkeld en als je dat verknalt dan heb je dus echt geen garantie meer. Als je weinig kennis hiervan hebt is het dus niet aan te raden om dit te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er inderdaad geen kennis van, weet niet eens wat NSS betekent..
Heeft niemand hier verder last van, dat die batterij zo snel leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:45:
Ik heb er inderdaad geen kennis van, weet niet eens wat NSS betekent..
Heeft niemand hier verder last van, dat die batterij zo snel leeg is?
Batterij is wel sneller leeg sinds de update en ik heb last van de bekende indicator fout zoals wel vaker het geval is met Nokia's. Je gaat weg met 4 streepjes en je komt 2uur later thuis en hij is leeg ineens. Dat soort gevallen.
Heb je soms applicaties aanstaat continu of applicaties die constant verbinden met internet? Bluetooth, Wi-fi scanner, dit kunnen allemaal factoren zijn waardoor je telefoon snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
BaszCore schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:48:
[...]

Batterij is wel sneller leeg sinds de update en ik heb last van de bekende indicator fout zoals wel vaker het geval is met Nokia's. Je gaat weg met 4 streepjes en je komt 2uur later thuis en hij is leeg ineens. Dat soort gevallen.
Heb je soms applicaties aanstaat continu of applicaties die constant verbinden met internet? Bluetooth, Wi-fi scanner, dit kunnen allemaal factoren zijn waardoor je telefoon snel leeg is.
Bij mij is de batterij niet sneller leeg. Het probleem met de indicator (die streepjes dus) is dat hij zich aanpast aan de gebruiker. Hij geeft aan hoeveel er nog over is bij het 'standaard' gebruik. Ze moeten er gewoon een indicator van maken die aangeeft hoeveel accu er nog over is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn telefoon best veel, en vaak heb ik nog de volle streepjes en binnen ene kwartier heb ik nog maar 1 streepje?
Ik heb wel mijn mail en accuweather open staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Als ik Mail for Exchange open heb staan, en deze ieder half uur laat syncen met de server (Gmail) dan is mijn accu ook binnen een dag leeg. Als ik MfE uitzet, dan doe ik zo een dag of 5 a 6 met een accu.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Stampertje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:59:
Als ik Mail for Exchange open heb staan, en deze ieder half uur laat syncen met de server (Gmail) dan is mijn accu ook binnen een dag leeg. Als ik MfE uitzet, dan doe ik zo een dag of 5 a 6 met een accu.
Ik gebruik Nokia Mail en ik sync met 1 server, de nokia server. Die synct nl alles met mijn 3 mailaccounts. Ik heb 'm op constant syncen staan en ik gebruik redelijk wat internet en ik luister een aantal uurtjes muziek per dag. Hij houdt het bij mij zo'n 28 uur vol en dat is vrij lang voor dit soort gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
vtpeters schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:54:
[...]

Bedankt voor de tips. Heb inmiddel het automatisch draaien van het scherm uitgeschakeld en ook het aanraakscherm gekalibreerd. Vraag me echter af of dat laatste ook werkelijk helpt bij het niet of erg laat reageren van het scherm. De tijd zal het leren...
Graag gedaan, vind het zelf wel een handige functie met mail lezen of browsen in Opera Mobile.
Als het nog niet werkt gewoon langs een NCP gaan, is binnen het halfuur (gratis) geregeld, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:53:
Bij mij is de batterij niet sneller leeg. Het probleem met de indicator (die streepjes dus) is dat hij zich aanpast aan de gebruiker. Hij geeft aan hoeveel er nog over is bij het 'standaard' gebruik. Ze moeten er gewoon een indicator van maken die aangeeft hoeveel accu er nog over is...
Dat is wel een hele vreemde constructie. Als ik naar de stad ga met 4 streepjes over en ik kom 2.5uur later thuis en hij heeft ineens nog 1 streepje en zeurt dat de batterij leeg is, klopt er iets niet. Als ik in de stad loop raak ik mijn telefoon niet eens aan. Hij haalt alleen elk kwartier mail op en mocht er dan toevallig in die 2.5uur een mail binnenkomen dan lijkt het me stug dat dat ene mailtje mn hele batterij leeg slurpt.
En de gedachten dat hij zich aanpast van "Ohw Bas gaat de stad met een half volle accu, dan raakt hij mij niet aan dus zorg ik ervoor dat ik 2.5uur later leeg ben!" gaat er bij mij ook niet echt in.. Toen ik voor de laatste update naar 22 nog 2 streepjes over had kon ik nog rustig in de trein bejeweled twist spelen dik een uur en was er niets aan de hand.
Maargoed het is algemeen bekend dat het een *** telefoon is en er vrijwel niets aan deugd behalve het uiterlijk.. De dag dat hij weg kan gaat de vlag uit en geef ik een groot feest! Denk maar een soort MJ feestje.. "This is it..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Xmasjos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Ik gebruik Nokia Mail en ik sync met 1 server, de nokia server. Die synct nl alles met mijn 3 mailaccounts. Ik heb 'm op constant syncen staan en ik gebruik redelijk wat internet en ik luister een aantal uurtjes muziek per dag. Hij houdt het bij mij zo'n 28 uur vol en dat is vrij lang voor dit soort gebruik.
Waar worden de mailtjes standaard opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
BaszCore schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:25:
[...]

Dat is wel een hele vreemde constructie. Als ik naar de stad ga met 4 streepjes over en ik kom 2.5uur later thuis en hij heeft ineens nog 1 streepje en zeurt dat de batterij leeg is, klopt er iets niet. Als ik in de stad loop raak ik mijn telefoon niet eens aan. Hij haalt alleen elk kwartier mail op en mocht er dan toevallig in die 2.5uur een mail binnenkomen dan lijkt het me stug dat dat ene mailtje mn hele batterij leeg slurpt.
En de gedachten dat hij zich aanpast van "Ohw Bas gaat de stad met een half volle accu, dan raakt hij mij niet aan dus zorg ik ervoor dat ik 2.5uur later leeg ben!" gaat er bij mij ook niet echt in.. Toen ik voor de laatste update naar 22 nog 2 streepjes over had kon ik nog rustig in de trein bejeweled twist spelen dik een uur en was er niets aan de hand.
Maargoed het is algemeen bekend dat het een *** telefoon is en er vrijwel niets aan deugd behalve het uiterlijk.. De dag dat hij weg kan gaat de vlag uit en geef ik een groot feest! Denk maar een soort MJ feestje.. "This is it..."
Ik bedoel dat hij elke keer als je 'm gebruikt ziet wanneer je gebruik het hoogst is. Je gebruikt 'm vaak veel als je accu nog heel vol is en weinig als hij al bijna leeg is. Daar past 'ie zich op aan en dus geeft 'ie aan dat je nog zoveel tijd over hebt als je 'm gebruikt zoals je 'm altijd gebruikt. Dat heeft Nokia al jaren zo. Ik meen me zelfs te herinneren dat mijn 3310 het ook al had, maar dat kan ik fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ladykiller007 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:41:
[...]

Waar worden de mailtjes standaard opgeslagen?
Volgens mij helaas op c.

Iemand al iets gedaan met de 'Nokia testing zone'?
http://discoveryzone.nl/w...28x96&lpos=row3_position3

[ Voor 35% gewijzigd door Xmasjos op 03-08-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Xmasjos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:06:
[...]

Volgens mij helaas op c.

Iemand al iets gedaan met de 'Nokia testing zone'?
http://discoveryzone.nl/w...28x96&lpos=row3_position3
Okii...thnxx

Nog een vraagje...de ovi maps navi..geeft die ook flitsers aan enz???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ladykiller007 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:14:
[...]

Okii...thnxx

Nog een vraagje...de ovi maps navi..geeft die ook flitsers aan enz???
Bij mij is 'ie al wel een keer ontzettend gaan piepen en het bleek dat er een flitser in de buurt was, dus volgens mij is het antwoord ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Even een update over mijn N97. Laatst ook naar V22 gegaan. Damn wat heb ik daar een spijt van. :( Ik las hierboven al dat het niet mogelijk is om naar V21 terug te gaan.

Ik hoopte met V22 dat het touchscreen gewoon altijd reageert na het ontgrendelen, zoals het hoort. Maar nee hoor, het is alleen maar erger geworden. :S

Voor sommige hier, blijf bij V21. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Xmasjos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Bij mij is 'ie al wel een keer ontzettend gaan piepen en het bleek dat er een flitser in de buurt was, dus volgens mij is het antwoord ja ;)
Hahaha mooi zo...thnq u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
kwaK1983 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

Graag gedaan, vind het zelf wel een handige functie met mail lezen of browsen in Opera Mobile.
Als het nog niet werkt gewoon langs een NCP gaan, is binnen het halfuur (gratis) geregeld, succes!
Helaas heeft het kallibreren van het aanraakscherm niet mogen baten. Als ik de telefoon de-blokkeer d.m.v. het schuifje aan de zijkant, reageert de telefoon een lange tijd helemaal niet. Ook niet op de zilverkleurige 'harde' menu-toets onder het aanraakscherm. En als ik wordt gebeld, dan regeert het aanraakscherm niet op de schuifbeweging. Dit probleem lijkt groter/dieper in het toestel (de firmware?) te zitten dan alleen het aanraakscherm en als ik de verschillende fora er zo op nalees ben ik niet de enige met dit probleem. De meest recente firmware heeft in elk geval niet geholpen.

Is het verhelpen van een dergelijk probleem een klaar-terwijl-u-wacht 'operatie'?
Moet ik de storing eerst officiëel aanmelden bij Nokia voordat ik het toestel naar een NCP breng?
Moet ik de originele aankoopnota overleggen als ik gratis (want: garantie) geholpen wil worden?
Kan ik de adressen van een NCP in de buurt van Nijmegen op de Nokia site vinden?

Mijn abo loopt eind december af, dus ik vraag me af of ik al die 'moeite' nog moet doen ...

[ Voor 15% gewijzigd door vtpeters op 04-08-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
VariX schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Helaas dit heb ik al een paar keer geprobeerd en bied geen uitkomst.
Xmasjos schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:28:
[...]

Misschien je nokia-messaging-account-wachtwoord? (leuk woord zo :p)
Dat is idd eeen goede, maar via http://email.nokia.com kan ik gewoon inloggen met me account + wachtwoord.
Dit wachtwoord werkt helaas niet op de telefoon zelf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
vtpeters schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:25:
[...]

Helaas heeft het kallibreren van het aanraakscherm niet mogen baten. Als ik de telefoon de-blokkeer d.m.v. het schuifje aan de zijkant, reageert de telefoon een lange tijd helemaal niet. Ook niet op de zilverkleurige 'harde' menu-toets onder het aanraakscherm. En als ik wordt gebeld, dan regeert het aanraakscherm niet op de schuifbeweging. Dit probleem lijkt groter/dieper in het toestel (de firmware?) te zitten dan alleen het aanraakscherm en als ik de verschillende fora er zo op nalees ben ik niet de enige met dit probleem. De meest recente firmware heeft in elk geval niet geholpen.

Is het verhelpen van een dergelijk probleem een klaar-terwijl-u-wacht 'operatie'?
Moet ik de storing eerst officiëel aanmelden bij Nokia voordat ik het toestel naar een NCP breng?
Moet ik de originele aankoopnota overleggen als ik gratis (want: garantie) geholpen wil worden?
Kan ik de adressen van een NCP in de buurt van Nijmegen op de Nokia site vinden?

Mijn abo loopt eind december af, dus ik vraag me af of ik al die 'moeite' nog moet doen ...
Jammer om te horen, maar lag wel in de lijn der verwachtingen.
Er is gewoon "iets" mis met een hoop toestellen, op veel fora kun je hier over lezen idd.
Ik heb sinds de update naar V22 "alleen" nog maar "last" van een slechte werking van de GPS, maar voor mij is dit wel het belangrijkste probleem en denk dat ik hier ook maar weer voor terugga.
Probleem is wel dat hij dan wel opgestuurd wordt, want de GPS-module/sticker (volgens NCP-medewerker bij Nemesys ICT in Oud-Beijerland) is gewoon in orde.

In principe is het idd "klaar-terwijl-u-wacht", alleen zou ik wel even bij de vestiging zelf informeren of ze het direct voor je kunnen doen.
Ze zullen sowieso de firmware opnieuw gaan installeren (volgens mij doen ze dit altijd), dus maak van tevoren een backup van je gegevens.
De "storing" wordt denk ik via de NCP zelf aangemeld bij Nokia, de medewerkers bij het NCP kunnen aan de hand van je IMEI-nummer de telefoon uitlezen en weten dus precies of hij nog onder garantie valt.
Nokia verdient in dit opzicht toch wel een compliment, want ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat er een reparatie binnen garantie geweigerd is, ook niet na het zelf veranderen van de productcode, terwijl dit (officieel) toch niet mag.
Deze adressen kun je op de Nokia site zelf vinden ja: http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Ik zou het sowieso gaan proberen, je hebt waarschijnlijk (al dan niet indirect) een hoop geld voor dit toestel betaald!
Misschien kunnen ze jouw problemen oplossen en heb je er toch nog 4 maanden plezier van, succes iig!

@Morpheusk:
Had hier een tijd geleden ook last van (ook gepost hier), maar na een paar keer opnieuw downloaden en opnieuw installeren deed hij het blijkbaar weer.
Bij Bobbie1007 was dit de oplossing:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Hebbes!!!

Ben via http://email.nokia.com naar de online instellingen van (mijn account bij) "Nokia Messaging" gegaan. Ik heb daar mijn hotmail-account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Daarna heb ik ook nog een extra "te synchroniseren" map ingesteld. Daarna was op de foon de weergegven mailbox overgeschakled naar mijn tweede mailbox (gmail), en begonnen de mails weer binnen te komen. Nadat ik overschakelde naar de hotmail-box bleken daar de mails ook weer te verschijnen.

Vage shit... Maar ben blij dat het weer werkt

[ Voor 18% gewijzigd door kwaK1983 op 04-08-2010 10:07 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
@kwaK1983

Toevallig net opnieuw geinstalleerd.

Hij vroeg wederom om mijn wachtwoord, nogmaals ingevuld en nu accepteerd hij hem wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Morpheusk schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:11:
@kwaK1983

Toevallig net opnieuw geinstalleerd.

Hij vroeg wederom om mijn wachtwoord, nogmaals ingevuld en nu accepteerd hij hem wel. :)
Mooi!
Blijft alleen vaag waarom hij het van de 1 op de andere dag ineens niet meer doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Iemand die weet hoe ik de Facebook applicatie zover kan krijgen om me niet meer iedere keer te vragen of ik toestemming voor toegang tot mijn telefoondata wil geven en of ik verbinding met het netwerk wil toestaan?

Ik gebruik Facebook pas sinds firmware 12 (N97 mini), dus ik weet niet of het daarvoor ook al zo was. Herinstalleren van de applicatie heeft in ieder geval niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Real_MaRsMaN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:32:
Iemand die weet hoe ik de Facebook applicatie zover kan krijgen om me niet meer iedere keer te vragen of ik toestemming voor toegang tot mijn telefoondata wil geven en of ik verbinding met het netwerk wil toestaan?

Ik gebruik Facebook pas sinds firmware 12 (N97 mini), dus ik weet niet of het daarvoor ook al zo was. Herinstalleren van de applicatie heeft in ieder geval niet geholpen.
Als het goed is kan dat via 'Instellingen->Toepassingsbeheer->Geïnstalleerde toepassingen' en dan staat ie daar wel ergens tussen. Selecteer de app, druk op 'Opties->Suite-instellingen' en daar kan je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Xmasjos schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Als het goed is kan dat via 'Instellingen->Toepassingsbeheer->Geïnstalleerde toepassingen' en dan staat ie daar wel ergens tussen. Selecteer de app, druk op 'Opties->Suite-instellingen' en daar kan je het instellen.
Ik kom tot Opties, maar helaas kan ik daar nergens voor Suite-instellingen kiezen...
edit: en bij een applicatie als NS Reisplanner kan dat dan weer wel... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 04-08-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Real_MaRsMaN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Ik kom tot Opties, maar helaas kan ik daar nergens voor Suite-instellingen kiezen...
edit: en bij een applicatie als NS Reisplanner kan dat dan weer wel... :(
Dan is het geen .sys-app volgens mij. Ik kan het nl alleen bij apps die idd .sys zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE-ShoX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Net zoals als enkele anderen van jullie merk ik inderdaad een verslechtering van de werking van het touchscreen na de update naar v22. Heb me in tijden niet zo erg geërgerd aan mijn telefoon. Er is gewoon praktisch geen enkele keer dat hij goed werkt wanneer ik hem van de toetsenblokkering afhaal. Ik heb nu al enkele keren gehad dat het meer dan twee minuten duurt voordat ik hem op stil heb kunnen zetten. Een bewerking dat normaal maar enkele seconden hoort te duren! Daarnaast heb ik er nu zelfs last van dat ik niet normaal een smsje kan typen met het toetsenbord zonder hem een paar keer te unlocken. Na een aantal aanslagen blijft hij regelmatig hangen.
Helaas is naar de NCP brengen even geen optie voor mij omdat ik binnenkort naar het buitenland vertrek en hij waarschijnlijk niet voor die tijd klaar is. Dus nu maar even een master reset proberen en hopen dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
kwaK1983 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:59:
[...]

Jammer om te horen, maar lag wel in de lijn der verwachtingen.
Er is gewoon "iets" mis met een hoop toestellen, op veel fora kun je hier over lezen idd.
Ik heb sinds de update naar V22 "alleen" nog maar "last" van een slechte werking van de GPS, maar voor mij is dit wel het belangrijkste probleem en denk dat ik hier ook maar weer voor terugga.
Probleem is wel dat hij dan wel opgestuurd wordt, want de GPS-module/sticker (volgens NCP-medewerker bij Nemesys ICT in Oud-Beijerland) is gewoon in orde.

In principe is het idd "klaar-terwijl-u-wacht", alleen zou ik wel even bij de vestiging zelf informeren of ze het direct voor je kunnen doen.
Ze zullen sowieso de firmware opnieuw gaan installeren (volgens mij doen ze dit altijd), dus maak van tevoren een backup van je gegevens.
De "storing" wordt denk ik via de NCP zelf aangemeld bij Nokia, de medewerkers bij het NCP kunnen aan de hand van je IMEI-nummer de telefoon uitlezen en weten dus precies of hij nog onder garantie valt.
Nokia verdient in dit opzicht toch wel een compliment, want ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat er een reparatie binnen garantie geweigerd is, ook niet na het zelf veranderen van de productcode, terwijl dit (officieel) toch niet mag.
Deze adressen kun je op de Nokia site zelf vinden ja: http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Ik zou het sowieso gaan proberen, je hebt waarschijnlijk (al dan niet indirect) een hoop geld voor dit toestel betaald!
Misschien kunnen ze jouw problemen oplossen en heb je er toch nog 4 maanden plezier van, succes iig!

[...]
Nogmaals bedankt voor de info. Ga het denk ik binnenkort bij een NCP in de buurt proberen.

Overigens heeft mijn toestel ook een GPS probleem (geen fix), ondanks dat Nokia Maps de hele weg (een uur rijden van Apeldoorn naar Nijmegen) aan staat. Voor mij is GPS en navigatie op de telefoon slechts een 'nice to have' feature, geen noodzaak.

Wat de aanschafprijs (destijds) betreft ... Het bedrag waarvoor ik mijn oude iPhone 3G via Marktplaats heb verkocht was voldoende om deze Nokia aan te schaffen. Heb nu achteraf wel spijt van de 'move', ben een ervaring rijker en een illusie armer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27
Heb een middagje zitten zoeken, maar kan 't niet vinden...

Heb grote problemen met bluetooth op m'n n97, werkt soms wel, meestal niet, geldt voor zowel PC als carkit, soms helpt opnieuw opstarten, meestal niet.

Ligt op zeker aan de n97, met andere telefoons werken beide wel. Daarnaast krijg ik foutmeldingen als ik op de n97 bluetooth uit en weer probeer aan te schakelen. Software versie 20.0.19.251.01. Harde reset lost ook 't probleem niet op.

Iemand een verwijzing naar de post waarin de oplossing staat? Of gewoon een oplossing, natuurlijk?

Tnx

[ Voor 27% gewijzigd door __Erik__ op 04-08-2010 16:04 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar zitten, hij doet zijn oude trucje weer na aansluiten op pc, hij gaat weer terug naar C:
dit was hij kwijt maar heb het weer gratis terug gekregen..

weet iemand toevallig wanneer de 22 update voor de 0587245 eraan komt, mijn toestel
begint al een hele lange baard te krijgen..

-------------------

vraagje.. ik connectte mijn n97 aan mijn pc via de usb. hij ging direkt gegevens verzenden en
nu zijn al mijn berichten weg.
email heb ik wel weer terug staan natuurlijk nog op de server maar heeft hij ze nu ook ergens op
mijn pc gezet? ben al mijn sms kwijt, staan die ook ergens op de pc?? HELP

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:55
Ik weet niet of het al gepost is maar via http://messaging.nokia.co.in/mfe/download (openen op je N97) heb ik nu Mail for Exchange 3.0 met folders en html support op m'n N97 mini draaien. Downloaden via de Ovi Store kan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:41:
vraagje.. ik connectte mijn n97 aan mijn pc via de usb. hij ging direkt gegevens verzenden en
nu zijn al mijn berichten weg.
email heb ik wel weer terug staan natuurlijk nog op de server maar heeft hij ze nu ook ergens op
mijn pc gezet? ben al mijn sms kwijt, staan die ook ergens op de pc?? HELP
Ik heb mijn telefoon even niet beschikbaar, dus waar het precies zit weet ik niet. Maar ik weet vrijwel zeker dat je dit oplost door het berichtengeheugen weer (terug) op het massageheugen in te stellen. Als je je telefoon als "massa-opslaggeheugen" met je PC verbindt, dan zet de N97 het berichtgeheugen op C:\ waardoor je geen berichten meer ziet. Ze zijn er dus nog wel gewoon. :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 04-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weer een nieuwe bug gevonden volgens mij, hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. :)

Tijdens het versturen van een smsje is er iets mis gegaan waardoor het smsje in outbox blijft hangen. Is ook niet te verwijderen, verplaatsen of annuleren, 'bewerking niet toegestaan' oid staat er dan. Back-up gemaakt, e:\ geformatteerd en via *#7370# reset gedaan en back-up teruggezet zonder instellingen, programma's en berichten. Vervolgens als ik mijn berichten van het (standaard) c:\ geheugen weer naar e:\ wil zetten, krijg ik hetzelfde smsje weer in de outbox staan terwijl de rest leeg is.. Iemand een idee? Heb nu mijn berichten maar weer op c:\ gezet zodat ie er niet staat, maar je zou verwachten dat na een hard reset zoiets wel verholpen zou zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 11:41
biobak schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:19:
Ik weet niet of het al gepost is maar via http://messaging.nokia.co.in/mfe/download (openen op je N97) heb ik nu Mail for Exchange 3.0 met folders en html support op m'n N97 mini draaien. Downloaden via de Ovi Store kan nog steeds niet.
Geweldig, eindelijk een alternatief voor die vervelende C: geheugen vretende Nokia Messaging applicatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
biobak schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:19:
http://store.ovi.com/content/5919

Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om meerdere accounts in te stellen met MFE?

[ Voor 10% gewijzigd door Xmasjos op 05-08-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:55
Xmasjos schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:14:
[...]

http://store.ovi.com/content/5919

Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om meerdere accounts in te stellen met MFE?
"Helaas, dit item is niet beschikbaar voor Nokia N97 mini.
Zoek verder naar leuke inhoud in de sectie Verwant hieronder."

Dat is wat er in de OVI store staat bij MfE 3.0 en bij mijn weten kun je niet meerdere accounts instellen. Niet in 2.9 en niet in 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
__Erik__ schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:00:
Heb een middagje zitten zoeken, maar kan 't niet vinden...

Heb grote problemen met bluetooth op m'n n97, werkt soms wel, meestal niet, geldt voor zowel PC als carkit, soms helpt opnieuw opstarten, meestal niet.

Ligt op zeker aan de n97, met andere telefoons werken beide wel. Daarnaast krijg ik foutmeldingen als ik op de n97 bluetooth uit en weer probeer aan te schakelen. Software versie 20.0.19.251.01. Harde reset lost ook 't probleem niet op.

Iemand een verwijzing naar de post waarin de oplossing staat? Of gewoon een oplossing, natuurlijk?

Tnx
Welke carkit gebruik je, en draait deze op de nieuwste firmware?
Wat betreft je software versie, heb hier ook maanden mee gezeten terwijl de halve wereld al over was op een nieuwere versie of zelfs versies (ik ging van v20 naar v22), misschien dat een update van je firmware het probleem op kan lossen, zie eerdere post met link naar beschrijving:
kwaK1983 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:16:
[...]

OK, thanks, ben hem nu met productcode 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black aan het updaten naar versie 22.0.110.
Voor degenen die een beschrijving zoeken, zie http://nokian97forum.nl/index.php?topic=171.0

UPDATE: updaten is gelukt en draai nu denk ik de laatste firmware voor de EU-productcode.
Merk nog vrij weinig verschil eigenlijk, maar dat zal de komende dagen nog komen, aangezien ik toch 2 versies verder ben nu.
Hopelijk komt de v3-software binnenkort ook nog eens aan.....
Moet de GPS op Ovi Maps nog testen, want als deze nu werkt, ben ik weer een content man, maar ik blijf er een hard hoofd in houden........
GPS is trouwens nog steeds brak =(

@marcelloow:
Neem aan dat je nog op v20 zit, aangezien ik daar ook niet mee kon updaten.
Dus logischerwijs zul je dan eerst nog v21 aangeboden moeten krijgen en dan v22 pas, maar het lijkt erop dat ze deze code helemaal vergeten zijn bij Nokia.

Staan je smsjes niet in de Ovi Suite erbij dan?
Weet toevallig dat hij notities als een .txt bestand opslaat op de PC, denk dat dat bij normale smsjes ook het geval is, dus met een specifieke zoekopdracht naar .txt-bestanden zou je een eind moeten kunnen komen.....

Pagina: 1 ... 48 ... 64 Laatste