Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
tajvdz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:25:
[...]

ga dan ook weg uit dit forum!
met dit antwoord help je niemand.
Ik heb de N97 nu bijna een jaar en vind het de fijnste telefoon die ik ooit heb gehad.
Dit is een probleem van een instelling die verholpen moet kunnen worden want het gehugen slipt na een jaar gebruik natuurlijk vol.
Ik had het niet persoonlijk tegen jou. Ik plaats iets op een forum.
Maar door al die "kleine" problemen ben ik de n97 echt beu en er komen geen updates voor de problemen (nog steeds alleen maar beloftes en geruchten)
Nu gebruik ik de desire en ik ben van mening dat deze echt top is Wat ik al verwachte van de n97 ! Ik denk dat ik hiermee heel wat mensen help.
ps regelmatig een hard reset doen helpt voor je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Krijg Shazam niet meer werkend.
in de ovi store kan ik hem niet opnieuw downloaden, kan alleen kiezen voor starten. en dat gaat dus niet.
ik kan wel de toepassing verwijderen. Ik moet hem daarna weer uit de Ovi store downloaden denk ik?
Maar is het dan nog de versie waarvoor ik heb betaald? Hoe zit dat met toepassingen waarvoor betaald is? moet dat dan opnieuw of allen aanmelden met username en password is voldoende om een nieuwe installatie weer te registreren? de data zal ik wel kwijt zijn maar als ik inlog op de shazam site dan staat de data daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

glorixjim schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:53:
[...]

Ik had het niet persoonlijk tegen jou. Ik plaats iets op een forum.
Maar door al die "kleine" problemen ben ik de n97 echt beu en er komen geen updates voor de problemen (nog steeds alleen maar beloftes en geruchten)
Nu gebruik ik de desire en ik ben van mening dat deze echt top is Wat ik al verwachte van de n97 ! Ik denk dat ik hiermee heel wat mensen help.
Ik ben het ook totaal met je eens! Heb de N97 vanaf het begin en vond het natuurlijk een verademing vergeleken met mijn N73. Het is nu echter tot een punt van frustraties gekomen. Hoe mooi en handig (lees toetstenbord) het toestel ook is, het voelt aan als één grote BUG. GPS werkt niet naar behoren, zelfs na de verschillende fixes. Toestel loopt vaak vast tijdens het browsen met Opera Mobile --> rebooten (en nee de standaard internet browser is geen optie omdat deze veel te traag/log is en vaak zichzelf uit het niets afsluit). Het geheugen (C schijf) loopt uit het niets compleet vol zodat je vaak de melding krijgt dat je iets op C moet verwijderen (heeel erg vaak cache van de browser legen). Ook reageert het touchscreen soms raar (naar beneden scrollen ipv drukken) en komen er krassen op het scherm bij normaal gebruik (ik heb het voor elkaar gekregen om tijdens het scrollen met de nagel een diepe kras erin te krijgen).

Als Nokia het zogenaamde "vlaggenschip" nou eens goed had ondersteund, had het toestel nog iets kunnen worden dmv updates die overigens veeeeeel te laat uitkomen. Dit nog allemaal afgezien van het feit dat Symbian S60V5 gewoon te ouderwets aanvoelt en ik bijna in huilen uitbarst van het besturingssysteem na op een iPhone te hebben gewerkt. Ik heb nu gewoon het idee dat S60V5 een soort van betaalde beta was voor de consument, zodat Nokia een goeie Symbian^3 kan maken.

Voor mij voorlopig geen Nokia meer en hopelijk als de iPhone 4 uit is dat ik hem dan kan verkopen om de iPhone 4 te kopen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
kan iemand mij vertellen of je betaalde programma´s gewoon weer kan downloaden en installeren na ze te hebben verwijderd?

en in welke map worden berichten opgeslagen op het telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
glorixjim schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:53:
[...]

een harde reset is de optie terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
tajvdz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:55:
[...]

een harde reset is de optie terug naar fabrieksinstellingen?
Hij bedoelt volgens mij een totale reset, dus tijdens het opstarten van je N97 deze toetsen ingedrukt houden:
- Shift
- Spatie
- Backspace
Dan installeert je tel de firmware helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ok. ik heb dat niet gedaan. wel via ovi gecontroleert op updates. die waren er niet en stond er de huidige software opnieuw installeren. neem aan dat dat hetzelfde is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
tajvdz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 02:52:
ok. ik heb dat niet gedaan. wel via ovi gecontroleert op updates. die waren er niet en stond er de huidige software opnieuw installeren. neem aan dat dat hetzelfde is..
Dan nog is een harde reset uitvoeren zoals hierboven beschreven staat de makkelijkste en snelste manier! Waarom zou je de firmware opnieuw installeren als hij op die manier ook kaal is (lees zonder je eigen geinstalleerde apps). Daarbij een format van het massageheugen, is dat ook weer schoon. Echter is het wel verstandig om eerst een backup te maken van je telefoon en deze gedeeltelijk terug te zetten. Zoals berichten en contacten. Instellingen moet je nooit terug zetten want dit zorgt alleen maar voor meer elende en kan je net zo goed alles weer opnieuw uitvoeren.

Maargoed het is ronduit triest dat je dit allemaal moet doen om een "vlaggenschip" een beetje te laten functioneren..
Volgend jaar maart gaat de vlag uit als ik officieel een andere telefoon mag uitzoeken maar ik sluit niet uit of ik tot die periode ga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Het probleem is vooral dat Nokia deze telefoon als een gewone telefoon op de markt heeft gebracht, terwijl ze wel even duidelijk hadden mogen maken dat het meer voor mensen is met een beetje verstand van techniek. Maar als je dat erbij zegt, verkoop je niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Xmasjos schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:35:
Het probleem is vooral dat Nokia deze telefoon als een gewone telefoon op de markt heeft gebracht, terwijl ze wel even duidelijk hadden mogen maken dat het meer voor mensen is met een beetje verstand van techniek. Maar als je dat erbij zegt, verkoop je niets ;)
Wat bedoel je hier precies mee? Dat de mensen die problemen hebben met deze telefoon, hem verkeerd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Xmasjos schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:35:
Ik ben een behoorlijke power-user, maar heb ook zat problemen met het toestel. Ligt dat dan ook aan mij of aan Nokia?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:14
Er is schijnbaar een nieuwe firmware uit..(FOTA)

Link:
http://symbian-freak.com/news/010/07/nokia_n97_and_n97_mini_get_an_update.htm

Iemand die hem al kan downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:15
mklcln schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:08:
Er is schijnbaar een nieuwe firmware uit..(FOTA)

Link:
http://symbian-freak.com/news/010/07/nokia_n97_and_n97_mini_get_an_update.htm

Iemand die hem al kan downloaden??
yes, beschikbaar voor de mini
12.0.110
via fota, nu aan het downloaden, 5 mb

update gelukt, op het oog geen verandering, behalve het scherm wat nu automatisch kantelt. Heb dat maar weer uitgezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Driek op 01-07-2010 15:47 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek nu die voor de N97 binnen.... V22

Edit: Update gelukt, zie en merk geen verandering :P Maar hij liep al als een trein dus 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:23:
Trek nu die voor de N97 binnen.... V22
Interessant! Straks maar eens naar kijken! Zal wel alleen bugfixes zijn schat ik in gezien het versie nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Heeft iemand een handig bluetooth remote control programma om bijv powerpoint te bedienen? Python wil niet installeren, dus smarttouch valt af. En Mobilewith; daarvan wil het pc programma niet installeren op mijn werk laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
mrpink83 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:15:
Heeft iemand een handig bluetooth remote control programma om bijv powerpoint te bedienen? Python wil niet installeren, dus smarttouch valt af. En Mobilewith; daarvan wil het pc programma niet installeren op mijn werk laptop.
Python for Symbian zou toch echt gewoon geïnstalleerd moeten kunnen worden... Die heb ik nl ook op mijn N73 gehad.

Ben nu ook bezig met de FOTA-update te installeren. Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
BaszCore schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:48:
[...]

Interessant! Straks maar eens naar kijken! Zal wel alleen bugfixes zijn schat ik in gezien het versie nummer!
Voor welke Productcode? Ik vind nog niets! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier ook de update beschikbaar (N97) via Nokia Software Updater, zit nu op 21.0.045 en ga nu updaten naar 22.0.110 :) (code 0587245)

'Default Nokia tune is played as ringing tone for incoming calls instead of the one user has defined in Profile settings. Also sometimes device ahs stopped alerting for incoming calls. Both issues are now fixed.' :D

[ Voor 51% gewijzigd door Bulltje op 01-07-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Changelog kan hier gevonden worden.

Via SW-Update in de telefoon staat ie er hier ook bij (0587371).

[ Voor 20% gewijzigd door Eddoow op 01-07-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Niet online
mrpink83 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:15:
Vroeger op mijn N73 gewerkt met BluetoothRC, zie: http://www.blueshareware.com/bluetooth_remote_control.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
Bedankt voor het melden, hij is hier nu ook aan het updaten. :Y)
Toch af en toe last van kleine bugjes, hopelijk wordt het hier weer wat stabieler mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
thanks, ga het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb nog steeds firmware 10 voor mijn N97 mini. Binnenkort toch maar eens de productcode veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41
Update hier ook gelukt. Zo op het eerste gezicht nog niet echt iets te merken. Als dat met die ringtone gefixt is zou het wel mooi zijn :P
Ik lees op diverse fora dat dit een pre-update voor v30 is. Een soort voorbereidende update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 18-09 11:52
Ik hoop echt dat dit een pre-update is, een half jaar voor het sluiten van een paar bugs kan echt niet.

Overigens heeft Symbian-guru er geen vertrouwen meer in, ze zijn per direct gestopt met hun site...

Via deze site zie ik trouwens dat er nog een paar andere veranderingen zijn:
http://www.allaboutsymbia..._N97_gets_v30_firmwar.php

[ Voor 28% gewijzigd door Tweade op 01-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Weet iemand trouwens of S60V5 ondersteuning krijgt voor Qt? Met een beetje geluk komen er dan straks tenminste wat meer apps beschikbaar voor de N97 (mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Als je de FOTA installeert moet je dan nog steeds een volledige backup maken en dan terug zetten, of kan je hem er gewoon updaten?

Zit nu in het buitenland en heb geen kabeltje bij me voor een volledige backup, en wel WiFi om te kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
xippie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:20:
Als je de FOTA installeert moet je dan nog steeds een volledige backup maken en dan terug zetten, of kan je hem er gewoon updaten?

Zit nu in het buitenland en heb geen kabeltje bij me voor een volledige backup, en wel WiFi om te kunnen updaten.
ik heb niet gebackuped, geen probleem
uiteraard geen garantie voor anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Als ik jou was zou ik eerst een back-up maken, want er zijn heel af en toe gevallen waarin updates misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Bulltje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:22:
ga nu updaten naar 22.0.110 :) (code 0587245)
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb dezelfde productcode, maar ik krijg de melding dat versie 20 nog steeds de geldige versie van de firmware is. Laat staan dat ik versie 22 nu kan installeren.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Niet online
mumbly schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:38:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb dezelfde productcode, maar ik krijg de melding dat versie 20 nog steeds de geldige versie van de firmware is. Laat staan dat ik versie 22 nu kan installeren.... :o
Ik ben ooit een keer naar een NSP geweest voor o.a. nieuwe firmware, denk dat het daardoor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32
Kan hier helaas ook nog niet updaten (N97, eveneens code 0587245) :-(
Heb versie 21.0.102 er op staan, updater zegt dat 20.0.019 de laatste versie is voor mijn telefoon.
Jammer dat ze niet gewoon direct voor alle foons die firmware online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:21
Ik heb met mijn N97 kunnen opdaten naar V22.
Oorspronkelijk had ik een vodafone toestel alleen als je dan moet wachten op update's.....
Ze komen er (vaak) wel alleen soms een paar maanden later dan de open markt versie's.
Heb dus ook al een tijd geleden mijn productcode veranderd naar 0579050 (RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black)

Heb daardoor ook vrijwel gelijk kunnen updaten als er weer 1 beschikbaar was.

Ook nog ff een tip. als je firmware V.22 erop heb staan, je kan namelijk het programma nokia maps wat geinstalleerd is op je C: verwijderen want nokia maps zit geintergreerd in de V.22 firmware.

Ga naar menu, instellingen, toepass.beheer, geinst. toepass. en selecteer uit de lijst nokia maps. en verwijder deze.
Hij geeft aan dat het bestand 7 mb groot is maar als je het verwijderd dan heb je meer vrije ruitme op je C: gewonnen als die 7 MB :)

Ook is het ram geheugen weer beter na deze update.

De N97 is weer een stuk beter, blijft alleen jammer dat het heel lang duurt bij Nokia voordat ze zover zijn.
Toestel is natuurlijk al een tijd op de markt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
EDIT schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:33:
Kan hier helaas ook nog niet updaten (N97, eveneens code 0587245) :-(
Heb versie 21.0.102 er op staan, updater zegt dat 20.0.019 de laatste versie is voor mijn telefoon.
Jammer dat ze niet gewoon direct voor alle foons die firmware online zetten.
Het hem gewoon (met dezelfde produktcode) binnen gehaald via mijn telefoon Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Afgelopen week mijn telefoon naar PHC Telecom (Nokia Care Point Eindhoven) gebracht voor vervangen van de B-cover, ik was de GPS-lag en Witte waas over de foto's helemaal zat.

Diezelfde dag nog bericht gehad dat ik de telefoon op kon halen! Helemaal super!

PHC had gelijk de firmware naar V21 gezet, waarna ik gelijk V22 via Software-update op de telefoon zelf kon installeren (niet via ovi suite).

Nu maar hopen dat de grootste ergernis (de GPS vertraging tijdens navigeren) opgelost is!

[ Voor 9% gewijzigd door Sahi_NL op 02-07-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:06:

Ook nog ff een tip. als je firmware V.22 erop heb staan, je kan namelijk het programma nokia maps wat geinstalleerd is op je C: verwijderen want nokia maps zit geintergreerd in de V.22 firmware.

Ga naar menu, instellingen, toepass.beheer, geinst. toepass. en selecteer uit de lijst nokia maps. en verwijder deze.
Hij geeft aan dat het bestand 7 mb groot is maar als je het verwijderd dan heb je meer vrije ruitme op je C: gewonnen als die 7 MB :)

Ook is het ram geheugen weer beter na deze update.
Moet je er wel bij zeggen dat de versie die geintregeerd zit in de firmware v3.3 is en de nieuwste ovi maps is v3.4 Je krijgt nu dus elke keer een melding van een update die beschikbaar is...

Weer jammer van Nokia dat ze het niet in 1x helemaal goed doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Moet je er wel bij zeggen dat de versie die geintregeerd zit in de firmware v3.3 is en de nieuwste ovi maps is v3.4 Je krijgt nu dus elke keer een melding van een update die beschikbaar is...

Weer jammer van Nokia dat ze het niet in 1x helemaal goed doen....
Op één of andere manier heb ik het gevoel dat deze update al een tijdje klaarstond, maar er gewoon nog steeds niet uit mocht, vanwege kleine bugs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
eerste opvallende verschil met oude firmaware is dat i k10 mb meer ruimte heb op c.
geen back up of iets gedaan, gewoon erover heen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbyte2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08-2022
Kan hier helaas ook nog niet updaten (N97, eveneens code 0587245) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Niet online
Met de nieuwe update nog steeds last van de browser die zichzelf regelmatig afsluit, hopen dat dit met de volgende update eindelijk verholpen is.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 20-09 10:48
Nadat mijn N97 vannacht langdurig dienst deed als MP3 speler, kreeg ik het tijdens dat spelen niet voor elkaar om wat foto's te laten zien. Vervolgens krijg ik de melding dat het E:\\ geheugen vol is, wat me erg sterk lijkt.

Nu is het zelfs zo erg dat het scherm gewoon niet meer werkt. Resetten heeft niets opgeleverd. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
partyondude schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:50:
Nadat mijn N97 vannacht langdurig dienst deed als MP3 speler, kreeg ik het tijdens dat spelen niet voor elkaar om wat foto's te laten zien. Vervolgens krijg ik de melding dat het E:\\ geheugen vol is, wat me erg sterk lijkt.

Nu is het zelfs zo erg dat het scherm gewoon niet meer werkt. Resetten heeft niets opgeleverd. Wat te doen?
Ik heb mijn N97 wel vaker 's nachts als muziekspeler aan staan. Dan gebruik ik over het algemeen de fm-transmitter met mijn radio. Hij werkt dan de volgende dag nog steeds prima. Eén keer in de week start ik 'm opnieuw op, omdat het geheugen anders vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aardig wat lopen zoeken als op dit forum maar het niet kunnen vinden dus vandaar mijn volgende vraag:

Zijn er meerdere gebruikers die last hebben van heel veel knipperende strepen met internet op de Nokia N97?
Ik heb het ook af en toe als ik de foto's bekijk.
Verder in het menu enzo heb ik er nooit last van, het lijkt mij dus niet dat het toestel kapot is want dan zou ik het altijd moeten hebben.
Ik heb het als ik hem open geklapt heb maar ook als hij gewoon dicht is zeg maar.
Ik heb een sim lock vrije Nokia N97 met de laatste firmware v 22.0.110 en andere belangrijke updates zijn ook allemaal geïnstalleerd.

Verder geen klachten over de Nokia N97, heb het toestel vanaf de 1ste dag dat hij te koop was al.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Ben afgelopen week naar een NCP (Nemesys ICT, goede service) geweest om enkele problemen te laten verhelpen (GPS/lenscover/touchscreen) en daar gevraagd of ze ook iets kunnen doen aan de volumetoetsen waar de verf van afbladdert.
Dit kon volgens hun niet en dat is op zich ook niet zo'n probleem, maar volgens mij is hier ergens (kon het zo snel niet terugvinden) gemeld dat dit ook onder garantie zou moeten vallen.
Ook nog gevraagd of ze mijn firmware konden updaten, maar ik had volgens hun al de laatste versie erop staan en hier konden ze dus niks aan doen.
Heb software versie v20.0.19 (RM-505) met productcode: 0587245 en zou willen weten naar welke ik deze zou kunnen veranderen, aangezien er al maanden een nieuwe softwareversie beschikbaar is voor de andere codes.
Geprobeerd via Nokia Software Updater en de Ovi Suite.

[ Voor 3% gewijzigd door kwaK1983 op 04-07-2010 20:52 . Reden: Meer informatie bijgevoegd ]

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Xmasjos schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:30:
[...]

Ik heb mijn N97 wel vaker 's nachts als muziekspeler aan staan. Dan gebruik ik over het algemeen de fm-transmitter met mijn radio. Hij werkt dan de volgende dag nog steeds prima. Eén keer in de week start ik 'm opnieuw op, omdat het geheugen anders vol zit.
Hoezo kan het geheugen van de E partitie vol lopen? Dat is 32 GB groot 8)7

Dat verklaard nog steeds niet waarom het scherm helemaal niets meer doet. Ik denk dat er niets anders op zit om hem weg te brengen naar een NCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
partyondude schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:04:
[...]

Hoezo kan het geheugen van de E partitie vol lopen? Dat is 32 GB groot 8)7

Dat verklaard nog steeds niet waarom het scherm helemaal niets meer doet. Ik denk dat er niets anders op zit om hem weg te brengen naar een NCP.
Dat bedoelde ik ook helemaal niet ;) Ik bedoelde 'gewoon' het RAM-geheugen.

Ik bedenk me nu trouwens dat 2x eerder mensen hebben gemeld dat hun massageheugen een error gaf dat hij vol zat. Die zijn beiden naar een NCP gegaan en daar hebben ze volgens mij een nieuwe N97 gekregen, omdat hun geheugen gewoon kapot was.
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:57:
Ik heb aardig wat lopen zoeken als op dit forum maar het niet kunnen vinden dus vandaar mijn volgende vraag:

Zijn er meerdere gebruikers die last hebben van heel veel knipperende strepen met internet op de Nokia N97?
Ik heb het ook af en toe als ik de foto's bekijk.
Probeer eens te kijken of dat altijd voorkomt bij het bekijken van heel lichte dingen, of bij veel verschil in beeld. Vaak komt dit voor bij een hoog contrast en/of veel contrastverschil in het beeld. Dat betekent dat je beeld niet helemaal goed meer is. Ik heb het ook met mijn Dell lcd-scherm. Waarschijnlijk zul je langs een NCP moeten om 'm te laten vervangen.
kwaK1983 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:50:
Ben afgelopen week naar een NCP (Nemesys ICT, goede service) geweest om enkele problemen te laten verhelpen (GPS/lenscover/touchscreen) en daar gevraagd of ze ook iets kunnen doen aan de volumetoetsen waar de verf van afbladdert.
Dit kon volgens hun niet en dat is op zich ook niet zo'n probleem, maar volgens mij is hier ergens (kon het zo snel niet terugvinden) gemeld dat dit ook onder garantie zou moeten vallen.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn (volgens mij) 2 mensen geweest die het onder het mom van garantie vervangen hebben gekregen, maar dat zegt niet dat het ook per se onder de garantie valt. Het is gewoon een bekend punt met plastic en verf.
Ook nog gevraagd of ze mijn firmware konden updaten, maar ik had volgens hun al de laatste versie erop staan en hier konden ze dus niks aan doen.
Heb software versie v20.0.19 (RM-505) met productcode: 0587245 en zou willen weten naar welke ik deze zou kunnen veranderen, aangezien er al maanden een nieuwe softwareversie beschikbaar is voor de andere codes.
Geprobeerd via Nokia Software Updater en de Ovi Suite.
Officieel mogen ze dit volgens mij ook niet, maar de meesten doen het wel gewoon. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat het ergens niet wordt gedaan.
Voor de juiste productcode moet je maar eens in dit topic zoeken (of één van de vorige) met de zoekfunctie.

[ Voor 70% gewijzigd door Xmasjos op 04-07-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Zou lekker zijn zeg 8)7

Ik laat het hier wel weten, morgen rijd ik langs KPN hier in 's-Hertogenbosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Xmasjos schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:06:

Dat is niet helemaal waar. Er zijn (volgens mij) 2 mensen geweest die het onder het mom van garantie vervangen hebben gekregen, maar dat zegt niet dat het ook per se onder de garantie valt. Het is gewoon een bekend punt met plastic en verf.
Ik gebruik m'n N95 al meer dan 3 jaar zonder hoesje in mijn broekzak en alle verf zit er nog op. Bij de N97 waren de eerste schilfers er binnen 5 maanden vanaf (en die zat in een hoesje). Dan denk ik toch dat het beter had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Het scherm was kapot, had binnen een half uur de N97 weer volledig werkend terug :)

M'n E:// partitie is echter nog steeds ramvol 8)7 Hoe krijg ik dat weer leeg zonder alles te deleten?

[ Voor 38% gewijzigd door partyondude op 05-07-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djberry
  • Laatst online: 20-07-2021
Sinds de update naar v22 krijg ik geen bluetooth verbinding meer met mijn Pioneer radio met Parrot module.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Met v21 had ik hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaK1983 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:50:

Heb software versie v20.0.19 (RM-505) met productcode: 0587245
Als dat Nemesys in Oud-Beijerland is: raar, want daar hebben ze op hun
advies mijn Nokia juist voorzien van een andere productcode zodat
ze de laatste firmware er voor me op konden zetten een half jaar
geleden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de widget 'favoriete contacten' kan aanpassen? Heb er nu wel 4 personen instaan, maar ééntje vervangen lijkt wel niet te lukken. De widget verwijderen en vervolgens weer toevoegen werkt ook niet, het apparaat onthoud de contacten die erin staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Magic6399 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:25:
Iemand een idee hoe je de widget 'favoriete contacten' kan aanpassen? Heb er nu wel 4 personen instaan, maar ééntje vervangen lijkt wel niet te lukken. De widget verwijderen en vervolgens weer toevoegen werkt ook niet, het apparaat onthoud de contacten die erin staan...
Contacten --> Favoriet selecteren --> Verwijdrn uit favorieten --> nieuwe toevoegen?

Dit werkt bij mij. (N97 Mini)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:50
Hebben jullie trouwens ook zoveel problemen met die widgets? Bijvoorbeeld de widget van Nu.nl, soms werkt hij een paar dagen, soms zie je alleen het logo zonder tekst en soms staat er could not load rss oid. Oplossingen hiervoor? Had trouwens hetzelfde met accuweather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dersan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:39:
Hebben jullie trouwens ook zoveel problemen met die widgets? Bijvoorbeeld de widget van Nu.nl, soms werkt hij een paar dagen, soms zie je alleen het logo zonder tekst en soms staat er could not load rss oid. Oplossingen hiervoor? Had trouwens hetzelfde met accuweather.
Ik had tot 2 weken geleden ongeveer wel dik een week last met de facebook widget dat ie een wit scherm liet zien. Nu gelukkig al dik een week niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Dersan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:39:
Accuweather moet je ook direct verwijderen van je telefoon want die veroorzaakt serieus problemen. Had deze ook altijd aan maar toen dacht ik van he laat ik em eens verwijderen om te kijken wat er gebeurd, nou er ging serieus een nieuwe wereld open, was toen al een klein beetje gelukkiger met mn n97..
Maja ondanks deze update kijk ik nog steeds uit naar maart 2011 als hij weg mag (lees: gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
partyondude schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:41:
Zou lekker zijn zeg 8)7

Ik laat het hier wel weten, morgen rijd ik langs KPN hier in 's-Hertogenbosch
En hebben ze de software geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Als dat Nemesys in Oud-Beijerland is: raar, want daar hebben ze op hun
advies mijn Nokia juist voorzien van een andere productcode zodat
ze de laatste firmware er voor me op konden zetten een half jaar
geleden......
Hmmmm dat is wel erg vreemd dan, want het was inderdaad Nemesys in Oud-Beijerland......
Welke productcode had je en heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
robbinonline schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:50:
Oke ik heb hier een zwarte simlock vrije Nokia N97 liggen.
Qua software zit deze nog steeds op: 20.0.019
Typenummer RM-505 en product code: 0587245

Welke product code ik invoeren geen enkele update via FOTA of NSU.
Heeft iemand enig idee welke product code ik kan gebruiken voor een update...

Toestel moet uiteraard de Nederlandse taal blijven ondersteunen.
PinokkioTV schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:30:

0587246: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CV NL v1 +1Ynavi+10 tr white
0594817: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CWM v1 White - MR
0587806: RM-505 T-Mobile NL NL GV v1 Black - MR
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
Deze lijst heb ik kunnen vinden van PinokkioTV......zijn deze allemaal te gebruiken en is het dan het beste om 0587246 te gebruiken aangezien deze maar 1 cijfer van mijn productcode verschilt, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
kwaK1983 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:13:
[...]

En hebben ze de software geupdate?
Volgens mij had ik al de nieuwste, ben er 2 maanden geleden ook geweest vanwege connectie problemen met m'n Parrot, war na die update perfect werkte. Heb nu ook via pc suite V22 erop staan, waar je trouwens geen hol van merkt maar das weer wat anders.

Toch werkt het apparaat niet vlekkeloos, net weer 2 keer gehad dat het E geheugen vol zou zitten 8)7 Dus E geformatteerd, telefoon gereset en daarna opnieuw de backup erop.

Wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Stampertje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:34:
[...]

Contacten --> Favoriet selecteren --> Verwijdrn uit favorieten --> nieuwe toevoegen?

Dit werkt bij mij. (N97 Mini)
:*) Thnx! Dat was inderdaad de oplossing! Super!
BaszCore schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Accuweather moet je ook direct verwijderen van je telefoon want die veroorzaakt serieus problemen. Had deze ook altijd aan maar toen dacht ik van he laat ik em eens verwijderen om te kijken wat er gebeurd, nou er ging serieus een nieuwe wereld open, was toen al een klein beetje gelukkiger met mn n97..
Maja ondanks deze update kijk ik nog steeds uit naar maart 2011 als hij weg mag (lees: gaat)
Welke wereld ging er dan precies voor je open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

loop ik gister een cafe in met WiFi, komt me telefoon met een updatemelding.
tijdens het nuttigen van een frietje mn gsm zichzelf laten upgraden (niet verwacht dat dat al kon)

en nu werkt eindelijk mn shake to tilt screen functie weer :)

toch mooi dat t zo kan

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Magic6399 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:05:
Welke wereld ging er dan precies voor je open?
Nou een stuk minder last van problemen, vastlopers, vooral de opstart problemen waren verdwenen, moest vaak 3x mn telefoon opnieuw opstarten voordat hij het deed en dat kwam dus accuweather.
Scheelt al een hoop ergernis als hij het in 1x doet ipv 3x booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de v22 cummulatief is? Is las in het changelog van v21 namelijk dat de Call drops en Connection errors verholpen zouden moeten zijn met de upgrade naar v21. Ik heb gisteren, na wijzigen van de productcode, geupgrade naar v22. Maar de Call drops en Connection errors zijn er nog steeds :(
Op willekeurige locaties in het land kan ik niet bellen of ik bel en de verbinding is heel slecht en valt daarna weg met allerlei rare foutmeldingen. SIM kaart vanuit de N97 in mijn oude toestel (LG) gedaan en geen enkel probleem. Ik hoopte dat dit issue verholpen zou zijn na de upgrade naar v22 maar helaas. Is er iemand met dezelfde problemen die wel een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
partyondude schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:53:
[...]

Volgens mij had ik al de nieuwste, ben er 2 maanden geleden ook geweest vanwege connectie problemen met m'n Parrot, war na die update perfect werkte. Heb nu ook via pc suite V22 erop staan, waar je trouwens geen hol van merkt maar das weer wat anders.

Toch werkt het apparaat niet vlekkeloos, net weer 2 keer gehad dat het E geheugen vol zou zitten 8)7 Dus E geformatteerd, telefoon gereset en daarna opnieuw de backup erop.

Wazig.
Tja het lijkt met elke update wel (iets) beter te gaan, maar dan duiken er weer ergens anders problemen op.
Vind het een leuk toestel en je kan er een hoop mee, maar er gaan gewoon teveel dingen verkeerd.
Wil ook graag van V20.0.19 naar latere softwareversies, want misschien is hier toch nog wel e.e.a. in verbeterd en heb het idee dat ik hopeloos achterloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met dezelfde productcode opgescheept, namelijk 0587245. Ik draai dus al meer dan een half jaar software versie 20.0.019, maar ik ga niet mijn productcode veranderen voor een marginale upgrade (21 en 22). Ik wacht met geduld op een significante update, V30, en die mag zo onderhand wel eens uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Ik bne in ieder geval wel blij met V22 op m'n 0587245. Ik krijg nu voor mijn verschillende mailboxen weer gewoon de vraag welke verbinding ik wil gebruiken. Nu nog even kijken of ik eindelijk verbinding via Eduroam kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
JoSchaap schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:12:
loop ik gister een cafe in met WiFi, komt me telefoon met een updatemelding.
tijdens het nuttigen van een frietje mn gsm zichzelf laten upgraden (niet verwacht dat dat al kon)

en nu werkt eindelijk mn shake to tilt screen functie weer :)

toch mooi dat t zo kan
jij bij mij ook! Ben daar wel erg blij mee. Heb ook het idee dat ik lang niet zo hard meer op mijn scherm hoef te drukken om een widget te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
NSU1200C schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:05:
Ik bne in ieder geval wel blij met V22 op m'n 0587245. Ik krijg nu voor mijn verschillende mailboxen weer gewoon de vraag welke verbinding ik wil gebruiken. Nu nog even kijken of ik eindelijk verbinding via Eduroam kan maken..
Welke code heb je er nu instaan dan?
Dan kan ik hem ook via NSS laten updaten.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
kwaK1983 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:21:
[...]

Welke code heb je er nu instaan dan?
Dan kan ik hem ook via NSS laten updaten.... :D
Is er een makkelijke wijze waarop ik dat kan zien zonder aparte hardware? Anders zal ik het binnenkort even bij NSS navragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaK1983 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:15:
[...]

Hmmmm dat is wel erg vreemd dan, want het was inderdaad Nemesys in Oud-Beijerland......
Welke productcode had je en heb je nu?
Volgens de sticker had ik RM505 0579050

Weet alleen effe niet meer hoe ik nu de nieuwe code
ken zien? Via *#0000# krijg ik alleen 'RM505' te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
kwaK1983 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:59:
[...]

Tja het lijkt met elke update wel (iets) beter te gaan, maar dan duiken er weer ergens anders problemen op.
Vind het een leuk toestel en je kan er een hoop mee, maar er gaan gewoon teveel dingen verkeerd.
Wil ook graag van V20.0.19 naar latere softwareversies, want misschien is hier toch nog wel e.e.a. in verbeterd en heb het idee dat ik hopeloos achterloop.
Om eerlijk te zijn ben ik de N97 al een tijdje behoorlijk beu, wat je zegt, er is altijd wel wat. Nu werkt m'n email niet meer, krijg de account gewoon niet ingesteld 8)7

Maatje van me heeft die gruwelijk nieuwe HTC zie ik je nog een keer met Android 2.1 of 2.2 erop.

Man, als je dat ziet lijkt een N97 echt uit het stenen tijdperk te komen |:( Moet verdikke nog anderhalf jaar met dat klote ding :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
ik heb nokia messaging op een n97 en op een n97 mini.
Op beide toestellen stopt ie soms met synchroniseren.
Ook op verzenden en ontvangen drukken levert geen gevulde inbox op.
Trucdie ik nu toepas:
Mailtje suren naar mezelf. proberen te verzenden (lukt niet). Opnieuw opstarten, dan mailtje versturen en dan haalt ie alles weer op....
raar.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Probleem is op beide telefoons.

(mijn idee is het wisselen tussen wifi thuis en t-mobile internet, maar dit zou toch goed moeten gaan...)
Iemand nog een tip hoe ik dit sneller kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
NSU1200C schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:03:
[...]

Is er een makkelijke wijze waarop ik dat kan zien zonder aparte hardware? Anders zal ik het binnenkort even bij NSS navragen..
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Volgens de sticker had ik RM505 0579050

Weet alleen effe niet meer hoe ik nu de nieuwe code
ken zien? Via *#0000# krijg ik alleen 'RM505' te zien
Dacht dat het via onderstaande wel kon, had het ook "ergens" in het topic gelezen:

Kijk via: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\NokiaServicelayer\A\nsl_service_module_00001\vpls\www.dsut.online.nokia.com.oti.caresuite\Products\rm-505 in het .dcp bestandje om te zien wat de huidige productcode is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al veel gezegd over het enorme memory leak op de C-schijf van de N97.
Ik heb nu nog slechts 108kB (!) over... Internet cache al helemaal leeg, sms geheugen leeg gemaakt. Toepassingen, foto's enz allemaal op E:

Is er nog een tip/oplossing om ruimte te maken, behalve de firmware opnieuw te gaan installeren? Daar heb ik nog ff geen zin in, komt t.z.t. wel. Maar ik zoek even een snelle, makkelijke oplossing. Misschien zie ik iets doms over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:44:
Er is al veel gezegd over het enorme memory leak op de C-schijf van de N97.
Ik heb nu nog slechts 108kB (!) over... Internet cache al helemaal leeg, sms geheugen leeg gemaakt. Toepassingen, foto's enz allemaal op E:

Is er nog een tip/oplossing om ruimte te maken, behalve de firmware opnieuw te gaan installeren? Daar heb ik nog ff geen zin in, komt t.z.t. wel. Maar ik zoek even een snelle, makkelijke oplossing. Misschien zie ik iets doms over het hoofd?
Als je Nokia Messaging (push e-mail client) gebruikt, deze verwijderen en opnieuw installeren. Deze applicatie eet over tijd ook steeds meer C: geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik ik idd, zal het eens proberen. Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
liffey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:47:
Trucdie ik nu toepas:
Mailtje suren naar mezelf. proberen te verzenden (lukt niet). Opnieuw opstarten, dan mailtje versturen en dan haalt ie alles weer op....
raar.

(mijn idee is het wisselen tussen wifi thuis en t-mobile internet, maar dit zou toch goed moeten gaan...)
Heb zelf ook het probleem gehad dat NM 10.2 niet wilde wisselen tussen wifi en mobiel internet, vorige versie had dit niet. Zelf heb ik daarom gekozen voor een alternatieve e-mail applicatie (Profimail), was alle frustratie meer dan zat. Een oplossing leek niet voorhanden en wachten op weer een nieuwe versie van deze brakke Nokia applicatie had ik geen zin in. Alternatief: mail for exchange, emoze of roadsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik lees al een tijdje mee, en lees eigenlijk niks anders dan problemen en hoop ontevreden gebruikers. Nu heb ik al een paar jaar Windows Mobile, en wil eigenlijk een N97 Mini gaan aanschaffen. Ga ik van deze beslissing heel veel spijt krijgen of kan ik beter voor een Windows Mobile met toetsenbord kijken want daar gaat het mij eigenlijk om.

Wil eigenlijk dus weten of er ook nog gewoon gebruikers zijn die zeer tevreden zijn over het toestel, en dan heb ik het over normaal gebruik dus zonder tweaks/etc.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19
partyondude schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:06:
Om eerlijk te zijn ben ik de N97 al een tijdje behoorlijk beu, wat je zegt, er is altijd wel wat. Nu werkt m'n email niet meer, krijg de account gewoon niet ingesteld 8)7
Dat heb ik ook. Opeens werkte Mail for Exchange met een gmail account niet meer en kon ik ook de instellingen van MfE niet meer in. Applicatie uninstalled en opnieuw geinstalleerd en krijg het nu niet meer aan de praat, blijkbaar vind MfE dat het SSl certificaat niet klopt, en zonder encryptie zegt hij dat het always on profile niet werkt, en geeft het een vage system error by manual sync. Terwijl pushmail hiervoor wel goed werkte (behalve HTML mail dan).

<rant>

Daarnaast, de meest irritante bug dat als je muziek speelt met headphones en je trekt de koptelefoon eruit (wat ik doe als ik gebeld wordt), dat dan na het gesprek de muziek vrolijk over de speakers verder gaat. Erg handig als je op je werk zit...

Verder heb ik nog last van vastlopers (v21) en is de 32GB opslag nutteloos ivm het eindeloos willen indexeren. Ik heb er nu 1000 nummers op staan, indexeren van eventuele wijzigingen na USB connectie duurt bijna een uur.

Erg jammer, hardwarematig is het een leuk toestel, maar de software is op sommige cruciale punten echt drama. En ik moet ook nog een jaar. To add insult to injury: Hi heeft zijn mobiele internet prijzen gevierendeeld, wat dus ook nog eens 90 euro meer abbonementsgeld is t.o.v. nieuwe klanten.

</rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
NeoMe schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:49:
Ik lees al een tijdje mee, en lees eigenlijk niks anders dan problemen en hoop ontevreden gebruikers. Nu heb ik al een paar jaar Windows Mobile, en wil eigenlijk een N97 Mini gaan aanschaffen. Ga ik van deze beslissing heel veel spijt krijgen of kan ik beter voor een Windows Mobile met toetsenbord kijken want daar gaat het mij eigenlijk om.

Wil eigenlijk dus weten of er ook nog gewoon gebruikers zijn die zeer tevreden zijn over het toestel, en dan heb ik het over normaal gebruik dus zonder tweaks/etc.
Ik heb mijn Mini nu sinds februari en ik ben er eigenlijk best tevreden over. Ik heb de nieuwe update nog niet te pakken gehad, maar af en toe heb ik vastlopers of een niet reagerend toestel. Even een reboot en ik kan er weer tegen aan. Iets wat bij mij hoogstens 1x in de week gebeurd. Problemen met Nokia Messaging client heb ik ook nauwelijks. Nu merk ik wel sinds ik Silverlight er op heb gezet dat de browser wat buggy is. Meest positieve vind ik het keyboard, dat typt heerlijk weg. Voor email en sms is het gewoon een heerlijk toestel.

Nu heb ik geen dagelijkse ervaring met WM gehad, maar daar hoor ik vaker over vastlopers en bugs. En nu nog een WM6 toestel kopen zou ik nooit doen met WM7 zo voor de deur.
DaCoTa schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:44:
Daarnaast, de meest irritante bug dat als je muziek speelt met headphones en je trekt de koptelefoon eruit (wat ik doe als ik gebeld wordt), dat dan na het gesprek de muziek vrolijk over de speakers verder gaat. Erg handig als je op je werk zit...
Dat lijkt mij juist het meest vanzelfsprekende. Je luistert muziek (ongeacht welke output) en je wordt gebeld. Na je gesprek vervolg je weer het muziek luisteren (ongeacht welke output). Of wilde jij meer iets van "Wilt u verder via de speakers of muziek pauzeren?". Dat is juist weer een klacht over Symbian. :P

[ Voor 20% gewijzigd door me_mrtn op 07-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Bezit zelf een N97 mini en heb er na een paar maanden gebruik een dubbel gevoel over. Hardware en 'form factor' is prima maar software laat hier en daar wat steken vallen. Firmware is bij mij stabiel, maar ik vind het onbegrijpelijk dat zaken als enkel / dubbel tab om menu item te selecteren nog niet opgelost zijn. Ook de geinstalleerde Nokia software moet je niet te veel van voorstellen: browser kun je beter vervangen door Opera, Nokia Messaging werkt niet altijd goed, ondersteuning voor exchange is gebrekkig (geen HTML), Adobe reader moet je voor betalen, office documenten kun je alleen lezen of je moet betalen. Veel is wel op te lossen met externe applicaties maar het is jammer dat dat nodig is. Ook werkt niet alles even vlot (laden foto's), bij browsen loop je soms tegen grenzen geheugen aan (browser wordt afgesloten) en menu is soms onhandig in bediening. Ovi maps is trouwens wel prima programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook problemen met nokia messaging. Kreeg ineens na een spontane reboot van mijn telefoon te zien dat ik de hele zooi weer opnieuw in moet stellen. Helemaal aan het eind de melding dat het mislukt...
Heb er flink de balen van ondertussen, wat een kansloos apparaat. Mag volgende week mijn abo verlengen, dus ga maar eens wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Laatst online: 22:54
Ik heb anderhalve week geleden mijn N97 weggebracht naar NSP. Hij laadde namelijk niet meer op (usb/netstroom/autolader). Gister was hij klaar dus vandaag opgehaald.
Nokia heeft mijn toestel omgeruild en heb dus een nieuwe (of refurbished) gekregen. :) Heb er meteen de nieuwe software opgezet. De rode en groene belknop werken niet (meer) goed. De groene/rode knop "indrukken" heeft de functie van de linker/rechter selectie toets. Bij mijn oude N97 werkten de rode/groene toetsen gewoon zoals het hoorde.
Is dit een "feature" van deze nieuwe software (22....) of is het echt alleen mijn toestel die het heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
DoubleD1980 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:57:
Ik heb anderhalve week geleden mijn N97 weggebracht naar NSP. Hij laadde namelijk niet meer op (usb/netstroom/autolader). Gister was hij klaar dus vandaag opgehaald.
Nokia heeft mijn toestel omgeruild en heb dus een nieuwe (of refurbished) gekregen. :) Heb er meteen de nieuwe software opgezet. De rode en groene belknop werken niet (meer) goed. De groene/rode knop "indrukken" heeft de functie van de linker/rechter selectie toets. Bij mijn oude N97 werkten de rode/groene toetsen gewoon zoals het hoorde.
Is dit een "feature" van deze nieuwe software (22....) of is het echt alleen mijn toestel die het heeft?
Dat is zeker geen feature :p Het klinkt alsof het verkeerd is aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaK1983 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:55:

[...]

Kijk via: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\NokiaServicel...
Ehh, in mijn leven bestaat er geen C:\Documents and Settings\ :-)
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:44:
Is er nog een tip/oplossing om ruimte te maken
Met een filexplorer zoals bijvoorbeeld 'Y-Browser' kun je ook regelmatig de volgende
mappen wissen:

C:\System\dmgr\
C:\System\cache\
C:\System\temp\

(Je kunt de hele map zonder openen wissen, de N97 maakt deze mappen dan
zelf weer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:37:
[...]

Ehh, in mijn leven bestaat er geen C:\Documents and Settings\ :-)

[...]

Met een filexplorer zoals bijvoorbeeld 'Y-Browser' kun je ook regelmatig de volgende
mappen wissen:

zelf weer aan)
Op je pc niet? Als je in windows werkt, moet je gewoon in je gebruikersmap gaan ipv 'C/Documents and settings\' etc. Linux weet ik zo niet, evenals mac.

Bij mij staat het trouwens hier zie ik:
C:\ProgramData\Nokia\Nokia Service Layer\A\nsl_service_module_00001\vpls\www.dsut.online.nokia.com.oti.caresuite\Products\rm-505

[ Voor 12% gewijzigd door Xmasjos op 07-07-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
liffey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:47:
Trucdie ik nu toepas:
raar.

Naar aanleiding van een tip hier van het forum, heb ik me aangemeld bij http://email.nokia.com. Daar staat ergens een button met de vraag: "Gebruikt u Nokia Messaging al?"

Daar moet je klikken op aanmelden en vervolgens je wachtwoord opnieuw in te vullen. (Je hoeft hem dus niet te veranderen maar gewoon opnieuw invullen...)

Vervolgens op je telefoon naar opties -> instellingen en dan bij je mailaccount (of wanneer je meerdere emailaccounts gebruikt bij het hoofdaccount) daar ook je wachtwoord opnieuw invullen (kan dus ook gewoon hetzelfde wachtwoord zijn als dat je al had) en het zaakje zou weer moeten draaien...

(met dank aan xs2www)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn linuxbak geen nokia software geinstalleerd.
Heb ik nog nooit ergens voor nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:55:
[...]

Dan kan je het idd ook niet vinden nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:55:
[...]

Haha my bad......niet iedereen werkt met Windows natuurlijk ;)
Zou niet weten hoe je nu de code kan achterhalen, misschien kan dit met Nemesis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
kwaK1983 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Haha my bad......niet iedereen werkt met Windows natuurlijk ;)
Zou niet weten hoe je nu de code kan achterhalen, misschien kan dit met Nemesis?
Dit kan zeker met nemisis, maar of nemisis ook werkt onder linux heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Silverlight al geinstalleerd?
nieuws: Microsoft brengt eerste mobiele versie Silverlight uit

en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34306502,noline]Rotterdammert schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:37[/messageMet een filexplorer zoals bijvoorbeeld 'Y-Browser' kun je ook regelmatig de volgende
mappen wissen:

zelf weer aan)
Thnks, ga ik ook proberen. Misschien helpt het... Sta ernstig in dubio met deze telefoon. Ondanks alle irritaties doet ie ook een paar dingen heel lekker. En ook nog dingen die ik veel gebruik; browsen en sms-en. Toestenbord is heerlijk, scherm groot genoeg voor internet e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
liffey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:42:
[...]

Dit kan zeker met nemisis, maar of nemisis ook werkt onder linux heb ik niet geprobeerd.
jullie weten dat die code gewoon op de telefoon staat?
even de batterij eruit en op de sticker kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Gisteren via SW-update de nieuwste Nokia Messaging geïnstalleerd.
Nokia Messaging werkte perfect op mijn toestel, alleen nu niet meer.
Krijg in mijn E-mailwidget een "mail" van Nokia Messaging met onderwerp Upgrade vereist, dan een heel bla bla-verhaal en dan "Het e-mailadres dat u hebt geregistreerd, werkt niet met de versie van de Nokia Messaging-software op uw telefoon. Als u automatische aflevering van e-mail op uw telefoon wilt gebruiken, moet u de software bijwerken. Als u de meest recente software wilt downloaden, gaat u naar http://email.nokia.com etc. bla bla....."
Heb de software zoals in de "mail" staat ook opnieuw geïnstalleerd, telefoon uit en aan (volgens instructies), maar probleem blijft.
Ook verwijderen en nieuw downloaden heeft geen nut.
Iemand dezelfde problemen ondervonden en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Driek schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:56:
[...]

jullie weten dat die code gewoon op de telefoon staat?
even de batterij eruit en op de sticker kijken!
Dat weten wij ja ;)
Gaat om een veranderde productcode (om updates binnen te halen die voor de eigen productcode (nog) niet beschikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kwaK1983 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:04:
Gisteren via SW-update de nieuwste Nokia Messaging geïnstalleerd.
Nokia Messaging werkte perfect op mijn toestel, alleen nu niet meer.
Krijg in mijn E-mailwidget een "mail" van Nokia Messaging met onderwerp Upgrade vereist, dan een heel bla bla-verhaal en dan "Het e-mailadres dat u hebt geregistreerd, werkt niet met de versie van de Nokia Messaging-software op uw telefoon. Als u automatische aflevering van e-mail op uw telefoon wilt gebruiken, moet u de software bijwerken. Als u de meest recente software wilt downloaden, gaat u naar http://email.nokia.com etc. bla bla....."
Heb de software zoals in de "mail" staat ook opnieuw geïnstalleerd, telefoon uit en aan (volgens instructies), maar probleem blijft.
Ook verwijderen en nieuw downloaden heeft geen nut.
Iemand dezelfde problemen ondervonden en een oplossing gevonden?
Wat je ook nog kunt proberen is je account van Nokia E-mail te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Succes niet gegarandeerd, maar dit kun je in ieder geval nog proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
VariX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Wat je ook nog kunt proberen is je account van Nokia E-mail te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Succes niet gegarandeerd, maar dit kun je in ieder geval nog proberen ;).
Ook dat geprobeerd, maar kan (ook) niet inloggen op de site zelf met de juiste credentials.
Denk dat er weer eens een probleempje is bij Nokia zelf...... :z

Pagina: 1 ... 46 ... 64 Laatste